abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75283651
Voor het eerst dat zowel de indices als de $ samen omhoog gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 14:42:59 #152
862 Arcee
Look closer
pi_75283699
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75283767
ik vraag me af hoe geloofwaardig deze cijfers zijn.....
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_75283839
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 14:44 schreef edwinh het volgende:
Hear! Hear!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75284126
quote:
Niet, omdat er een grote onderliggende werkloosheid is die de officiele statistieken niet meetellen.

De grijze lijn is het meest betrouwbaars, hier zit deeltijdwerkloosheid bij inbegrepen en mensen die buiten bepaalde regelingen of instanties vallen maar toch op zoek zijn naar werk.
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:53:11 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75284128
Is dit één van de snelste stijgingen (van de AEX) in korte tijd ooit?
Ik heb het iig nog nooit zo gezien...
pi_75284506
De frustratie van een beginner:

Potverdikkeme. zit ik de hele dag te wachten op het moment dat goud spot gaat vallen vandaag. Op basis van hele hoge volume rond 1170 dollar en lage volume op de top. Ik had al 100 shorts turbo gekocht.

Nu bleek ging goud spot na een kunstmatige prijsomhoogduwing keihard naar beneden. Ik helemaal blij : . Dus ik wilde meer 100 shorts kopen. Bleek ik 100 shorts te verkopen . Door blijdschap en een hele dag voor het scherm zitten + beurstopics te lezen maak je best wel grove fouten. Laat dit een les zijn voor mij.

Nog steeds shorts bijgepakt omdat ik denk dat het naar 1170 zal gaan.

Een beginnner zijn is vervelend

Iemand nog tips? Maak ik nu weer een fout ergens?

Urgh weer een fout ontdekt, nooit ergens achteraanlopen

Edit: Ik weet niets meer. en ben eruitgestapt

[ Bericht 2% gewijzigd door Zure_Pruim op 04-12-2009 15:44:59 ]
pi_75284880
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:03 schreef Zure_Pruim het volgende:
De frustratie van een beginner:

Potverdikkeme. zit ik de hele dag te wachten op het moment dat goud spot gaat vallen vandaag. Op basis van hele hoge volume rond 1170 dollar en lage volume op de top. Ik had al 100 shorts turbo gekocht.

Nu bleek ging goud spot na een kunstmatige prijsomhoogduwing keihard naar beneden. Ik helemaal blij : . Dus ik wilde meer 100 shorts kopen. Bleek ik 100 shorts te verkopen . Door blijdschap en een hele dag voor het scherm zitten + beurstopics te lezen maak je best wel grove fouten. Laat dit een les zijn voor mij.

Nog steeds shorts bijgepakt omdat ik denk dat het naar 1170 zal gaan.

Een beginnner zijn is vervelend

Iemand nog tips? Maak ik nu weer een fout ergens?

Urgh weer een fout ontdekt, nooit ergens achteraanlopen
Deed je een opening sell of een closing sell? Bij de eerste zou je een melding moeten krijgen over de marge die dan nodig is.
pi_75285117
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:13 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Deed je een opening sell of een closing sell? Bij de eerste zou je een melding moeten krijgen over de marge die dan nodig is.
Ik verkocht bestens, terwijl ik dacht dat ik bestens kocht. Met turbos heb je toch geen marge?
pi_75285206
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:11 schreef SeLang het volgende:
1) Alloceer een deel van je tradingkapitaal als 'research budget'.
2) Ga consequent de strategie handelen met de kleinst mogelijke eenheid (1 contract)
Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures. Spelen met futures gaat me sowieso te veel kosten. Daarnaast is deze aanpak afhankelijk van mijn emoties. (Ik kan wel zeggen dat ik consequent ga handelen maar wie zegt dat ik dat ook ga doen )

Ik moet echt iets anders gaan verzinnen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75285333
Ik moet overigens wel zeggen dat SeLang's tips bijzonder behulpzaam zijn bij het uitstippelen van je gedachtes. Ook al eindig je met niks constructiefs..
Greece
pi_75285444
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:20 schreef Zure_Pruim het volgende:
Ik verkocht bestens, terwijl ik dacht dat ik bestens kocht. Met turbos heb je toch geen marge?
Ok op die manier. Ik zat te denken aan opties, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar zelf mee bezig ben.

Note to self: Lezen!
pi_75285706
S_E, begrijp ik nou dat jij 42K pond hebt opgestreken met een enkele CFD-trade op de FTSE-100 index? Heb je dan zoveel ingezet of zit daar een idoot hoge leverage in?
pi_75285732
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:27 schreef Mendeljev het volgende:
Ik moet overigens wel zeggen dat SeLang's tips bijzonder behulpzaam zijn bij het uitstippelen van je gedachtes. Ook al eindig je met niks constructiefs..
Juist wel! Discipline in dit soort gevallen is wel belangrijk. Ken genoeg voorbeelden van mensen die tijdens hun 1e jaar met trades overal in vlogen en na een jaar kapten en aan het werk gingen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 15:41:44 #165
862 Arcee
Look closer
pi_75285848
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:29 schreef Arcee het volgende:
Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.
En vandaag weer: 1,118.02, and counting.

DJ 10 punten onder year-high, wel weer boven 10.500.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75285948
quote:
Idd ... mooi shortmoment
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 15:44:16 #167
862 Arcee
Look closer
pi_75285956
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:39 schreef Lemans24 het volgende:
zolang ie maar niet boven 323,18 komt.
Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.

Dat is voor de AEX het hoogtste punt sinds 23 oktober.
pi_75285981
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Juist wel! Discipline in dit soort gevallen is wel belangrijk. Ken genoeg voorbeelden van mensen die tijdens hun 1e jaar met trades overal in vlogen en na een jaar kapten en aan het werk gingen.
Ik bedoel ook meer dat je eigen ideeen niet zo waterdicht zijn als je dacht. Maar die bevinding is al constructief op zich. Ik heb niets dan lof over jullie te spreken
Greece
pi_75286077
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vandaag wel: voorlopige day-high 323,95.

Dat is voor de AEX het hoogtse punt sinds 23 oktober.
November-high gebroken dus, kijken wat nu de outlooks worden van de Royce Tostramsen van deze wereld. Rally naar 350?
pi_75286081
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:38 schreef dvr het volgende:
S_E, begrijp ik nou dat jij 42K pond hebt opgestreken met een enkele CFD-trade op de FTSE-100 index? Heb je dan zoveel ingezet of zit daar een idoot hoge leverage in?
Het is enkel 1 trade, de CFD op de Future van de FTSE. Niet de FTSE index! De future van de FTSE index!

Je zet overigens niks 'direct' in, je stelt alleen je kapitaal direct beschikbaar tegen elk verlies. Overigens is de margin requirements die je bij dit soort producten moet gebruiken, huge!
pi_75286252
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:23 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Hier struikel je dan meteen over de vraag welk instrument je gaat toepassen. CFD's hebben de voorkeur vanwege de lage margin en kleine ticksize maar hebben dan weer het probleem dat de bied-laatspread groter is dan bij futures.
Margins bij CFD's zijn monsterly groot hoor! Het zijn dus overigens CFDs op basis van de indexfutures! En dus niet op de index itself! Een vergissing die al een paar keer gemaakt is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 15:52:37 #172
862 Arcee
Look closer
pi_75286316
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:41 schreef Arcee het volgende:
En vandaag weer: 1,118.02, and counting.

DJ 10 punten onder year-high, wel weer boven 10.500.
DJ ook een nieuwe year-high en S&P ook weer een puntje hoger nog:

DJ: 10,516.70
SP: 1,119.13
pi_75286354
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:44 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik bedoel ook meer dat je eigen ideeen niet zo waterdicht zijn als je dacht. Maar die bevinding is al constructief op zich. Ik heb niets dan lof over jullie te spreken
Het is toch ook alleen maar logisch dat je ideeen niet waterdicht zijn? Het is juist goed als je elke keer weer beseft dat er flaws in je model zijn. De gouden graal wat betreft beleggen vind je niet, maar als je ook maar een kleine edge denkt te hebben heb ik er geen moeite om daar met 400:1 leverage in te stappen.
pi_75286386
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

DJ ook een nieuwe year-high en S&P ook weer een puntje hoger nog:

DJ: 10,516.70
SP: 1,119.13
SnP naar 1,200 januari denk ik, daarna weer BEAR hoor
pi_75286395
Damn, you gotta love Excel. Ik heb hier een map met sheets waarmee je met alle bekende indicatoren kunt backtesten op een dataset binnen Excel (inclusief sell- en buyorders). Dit soort dingen wil je ook gewoon zelf kunnen schrijven
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')