abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 16:05:26 #76
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75250257
Heel verstandig. Als je niet gelooft in een bedrijf moet je er ook niet in investeren.

Het enige zorgwekkende aan TT is dat er zo ontzettend veel particulieren inzitten. En met dat soort bedrijven loopt het vaak slecht af! Het wordt ook altijd het meest aangeprezen, besproken e.d. Voor mij in principe een contra-indicator.

Maar de koers gaat denk ik dus wel omhoog snel.
The End Times are wild
pi_75250639
Het meest zorgwekkende vind ik dat TT niet veel meer waard is buiten Tele Atlas. En ook daaraan moet toch spoedig een eind komen? GPS is m.i. nu al een overspoelde markt. Dan mogen de kaarten nog zo goed zijn, als de concurrentie het voor veel minder geld kan fixen zal dat uiteindelijk de doorslag geven.

Maargoed, eventjes een vlotte 20% nemen is geen verkeerde optie .

'T punt bij mij is dat ik uiteindelijk meer dan 200 euro winst wil maken en geen bedrag hoger dan 1000 euro in een bedrijf wil steken wat ik als een gok beschouw .

Tessenderlo was bijvoorbeeld een veilige belegging vond ik. Gekocht op het omslagpunt (rond februari), en het berijf stond toch al waanzinnig laag (Tesb maakt heel zelden verlies, en op dat moment weerspiegelde de koers een monsterverlies van x euro per aandeel ofzo). Op die manier toch met een gerust gemoed een vrij groot bedrag in gestoken (10% pf).

[ Bericht 30% gewijzigd door tony_clifton- op 03-12-2009 16:20:50 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 16:34:19 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75251260
De markt voor navigatie is groot en de potentie van die markt (wereldwijd) is nog groter. De marges op verkoop van die kastjes zal wel afkalven, maar TT is wél een topspeler in deze markt.

Als kastjes van TT straks 100 euro kosten en die van een -kwalitatief mindere- concurrent 50, dan kopen de mensen toch TT. En er zijn allerlei diensten (daar moet het uiteindelijk toch van komen) te bedenken hiermee.

Ik heb ze nu LT.
The End Times are wild
pi_75251352
Extreem late reactie maar
quote:
Op woensdag 2 december 2009 19:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb hem al gevonden Melandri, deze ga ik even opslaan, vind wel tof figuur!
Wat is dit een fokking briljant filmpje.
pi_75251567
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:36 schreef knnth het volgende:
Extreem late reactie maar
[..]

Wat is dit een fokking briljant filmpje.
Hehe, zeker Stereotype Amerikaan, ga hem ook nog opslaan voor het geval hij hem er zelf van Ytube afhaalt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 3 december 2009 @ 16:47:16 #81
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75251713
Zozo, eindelijk krijgen die Amerikanen weer eens grip op de realiteit.

oh nee, dalingen mochten we niet toeschrijven aan realiteitszin...
pi_75252302
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:05 schreef LXIV het volgende:
Heel verstandig. Als je niet gelooft in een bedrijf moet je er ook niet in investeren.

Het enige zorgwekkende aan TT is dat er zo ontzettend veel particulieren inzitten. En met dat soort bedrijven loopt het vaak slecht af! Het wordt ook altijd het meest aangeprezen, besproken e.d. Voor mij in principe een contra-indicator.

Maar de koers gaat denk ik dus wel omhoog snel.
Bodem van gister blijft nu wel staan idd, zag er gister al bullish uit bij TT. Lange termijn koersdoel overigens zero, veel schulden en winstmarges gaan fors omlaag komende jaren.
pi_75252494
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:34 schreef LXIV het volgende:
De markt voor navigatie is groot en de potentie van die markt (wereldwijd) is nog groter. De marges op verkoop van die kastjes zal wel afkalven, maar TT is wél een topspeler in deze markt.

Als kastjes van TT straks 100 euro kosten en die van een -kwalitatief mindere- concurrent 50, dan kopen de mensen toch TT. En er zijn allerlei diensten (daar moet het uiteindelijk toch van komen) te bedenken hiermee.

Ik heb ze nu LT.
Ah alright! Veel succes in ieder geval ermee! Zal wel potentieel inzitten gezien de enorme terugval door de KC
  donderdag 3 december 2009 @ 17:11:11 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75252504
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:05 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Bodem van gister blijft nu wel staan idd, zag er gister al bullish uit bij TT. Lange termijn koersdoel overigens zero, veel schulden en winstmarges gaan fors omlaag komende jaren.
Na de emissie is die schuldpositie goed afgebouwd en TT kan die schuldenlast dragen met de operationele winst. WInstmarges is een ander verhaal, maar van de verkoop van kastjes moeten ze het sowieso niet hebben.

We zullen wel zien wat het doen gaat!
The End Times are wild
pi_75252745
tomtom moet het rekeningrijden invoeren, dan is het bedrijf in een keer weer marktleider
pi_75253760
Boehoe helaas de traders trophy niet gewonnen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 december 2009 @ 18:29:34 #87
862 Arcee
Look closer
pi_75254955
quote:
Op woensdag 2 december 2009 16:32 schreef Arcee het volgende:
DJ en S&P beide een nieuwe year-high.

DJ: 10,513.52
SP: 1,115.57
Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75255332
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:29 schreef Arcee het volgende:

[..]

Vandaag S&P weer een nieuwe year-high: 1,117.28.
Heb jij eigenlijk posities?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_75255597
quote:
Op donderdag 3 december 2009 17:19 schreef jongegast het volgende:
tomtom moet het rekeningrijden invoeren, dan is het bedrijf in een keer weer marktleider
Als die knakkers een kastje bedenken dat automatisch kan worden aangesloten op je gaspedaal, en wat er voor zorgt dat iedereen met de juiste snelheid over de snelweg heen kan gaan (dat kan dan ver boven de huidige snelheidslimiet, indien het niet druk is, maar rond de 30 km/h waar het wel druk is - maar je staat dan niet in de file!), omdat het kastje "weet" waar iedereen is, dan hebben ze een gouden markt in handen. Want op die manier kan een snelweg veel meer verkeer aan, en zullen er minder files zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_75255752
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als die knakkers een kastje bedenken dat automatisch kan worden aangesloten op je gaspedaal, en wat er voor zorgt dat iedereen met de juiste snelheid over de snelweg heen kan gaan (dat kan dan ver boven de huidige snelheidslimiet, indien het niet druk is, maar rond de 30 km/h waar het wel druk is - maar je staat dan niet in de file!), omdat het kastje "weet" waar iedereen is, dan hebben ze een gouden markt in handen. Want op die manier kan een snelweg veel meer verkeer aan, en zullen er minder files zijn.
Probleem van zo'n technologie is dat het wel relatief faalloos moet zijn. Ook al zou zo'n kastje je gaspedaal besturen, stel dat zo'n kastje kapot gaat heb je direct een flinke botsing te pakken. Uiteraard ga je er van uit dat je zelf altijd kan ingrijpen, maar het zelf ingrijpen was nou net het probleem waarom files ontstonden.

In die zin is het wel interessant hoeveel geld van het kapitaal T2 in R&D stopt? Is dat extreem hoog of vrij gemiddeld voor hun sector?
  donderdag 3 december 2009 @ 19:12:51 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_75256464
tvp
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 3 december 2009 @ 19:13:28 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75256492
Bernanke in de Senaat, nu op Bloomberg TV
http://www.bloomberg.com/avp/avp.htm?clipSRC=LiveBTV
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 3 december 2009 @ 19:15:34 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75256557
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
Gaat hij eindelijk vertellen dat de nieuwe currency van de VS schelpen zijn?
The End Times are wild
  donderdag 3 december 2009 @ 19:20:41 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75256706
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gaat hij eindelijk vertellen dat de nieuwe currency van de VS schelpen zijn?
Hij zegt dat hij niet denkt niet dat de hypotheekrente 2% gaat stijgen als hij ophoudt met MBS te kopen in maart.
Mijn reisverslagen
pi_75256845
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:47 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dat met de huidige GPS-technologie en een interface uit de koude oorlog zelfs nog te doen moet zijn eigelijk...
Best vreemd idd dat daar geen werk van gemaakt wordt...
  donderdag 3 december 2009 @ 19:31:37 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75257041
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij niet denkt niet dat de hypotheekrente 2% gaat stijgen als hij ophoudt met MBS te kopen in maart.
Oei! Hoed je dan maar. Dan krijgen we weer een krapte op de kapitaalmarkt.
The End Times are wild
  donderdag 3 december 2009 @ 20:04:42 #97
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75258196
Net toen het interessant werd schakelden ze over naar geblaat van Obama

Edit: ah! nu weer Bernanke....
Mijn reisverslagen
  Redactie Frontpage donderdag 3 december 2009 @ 20:11:08 #98
4530 crew  Crazy Harry
pi_75258436
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dat met de huidige GPS-technologie en een interface uit de koude oorlog zelfs nog te doen moet zijn eigelijk...
Ik ben bezig een urban game te ontwikkelen met GPS en met de nauwkeurigheid die het heeft, lijkt het mij niet verstandig om daar auto's afhankelijk van te laten zijn.
Hopelijk wordt galileo stukken beter
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_75260533
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:25 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Lijkt me op dit moment niet verstandig, op het huidige vrije GPS signaal zit een afwijking to wel 10 meter. Niet echt veilig op de snelweg, helemaal als de VS besluit een oorlog te starten en het signaal uit te zetten Dus of VS moeten een nauwkeuriger signaal vrijgeven of het is idd wachten op Galileo.
pi_75260963
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
quote:
Bernanke said the Fed’s credit policies helped finance 3.3 million loans to households, more than 100 million credit-card accounts, 480,000 loans to small businesses and 100,000 to larger businesses.
Het grootste probleem (de veroorzakers) helpen met hun schulden (lees: belonen!), klinkt goed

Hoge bomen vangen veel wind. Door de bomen het bos niet meer zien.

http://www.mybudget360.co(...)ecords-kept-in-1969/

En de Amerikanen maar als schapen achter hun leider(s) blijven lopen, tranen van blijdschap dat Obama werd verkozen wat alles zal/zou veranderen..
quote:
35 Million Americans on Food Stamps: 12 Percent of U.S. Population on Food Stamps Highest Since Records Kept in 1969.
http://www.mybudget360.co(...)ecords-kept-in-1969/

[ Bericht 4% gewijzigd door Intuit op 03-12-2009 21:28:50 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 21:26:49 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75261446
Al met al vond ik hem niet slecht overkomen (het deel dat ik gezien heb), behalve dan dat hij ontkende dat de huizenbubble is veroorzaakt door rente te lang te laag te houden. Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat er fouten zijn gemaakt, want door dit te ontkennen verlies je natuurlijk meteen elk vertrouwen dat hij het in de toekomst dan wel goed gaat doen. Fouten maken is één ding, maar er niet van leren is pas echt ernstig.
Mijn reisverslagen
pi_75261692
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:26 schreef SeLang het volgende:
Al met al vond ik hem niet slecht overkomen (het deel dat ik gezien heb), behalve dan dat hij ontkende dat de huizenbubble is veroorzaakt door rente te lang te laag te houden. Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat er fouten zijn gemaakt, want door dit te ontkennen verlies je natuurlijk meteen elk vertrouwen dat hij het in de toekomst dan wel goed gaat doen. Fouten maken is één ding, maar er niet van leren is pas echt ernstig.
Kun jij bloomberg tv niet op de kabel krijgen ipv. delayed op zijn klein schermpje?
pi_75261722
quote:
Idd, doet me denken aan Zalm die Docters van Leeuwen baas van de AFM wilde maken en zichzelf voornam hem pas aan te stellen als DvL in een gesprek zou terugkijken op zijn vorige functie (waar hij moest opstappen) en kon aangeven welke fouten hij zelf had gemaakt. Fouten toegeven maakt je als bestuurder niet zwak maar getuigt van voortschrijdend inzicht.
  donderdag 3 december 2009 @ 21:47:29 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75262327
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kun jij bloomberg tv niet op de kabel krijgen ipv. delayed op zijn klein schermpje?
Delayed maakt niks uit en beeldkwaliteit ook niet (ik kijk het trouwens op m'n gewone TV, 32" via een wireless link). Ik heb trouwens geen kabel, alleen een antenne op het dak.
Mijn reisverslagen
pi_75262545
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

Delayed maakt niks uit en beeldkwaliteit ook niet (ik kijk het trouwens op m'n gewone TV, 32" via een wireless link). Ik heb trouwens geen kabel, alleen een antenne op het dak.
Zei heli ben ook dat je aandelen moest verkopen?
pi_75262767
Ik zit inmiddels in mijn zwaarste constructie leverage die ik ooit gezien heb. 1050 pond per index punt sinds een half uur. Short wel teverstaan.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:02:24 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75263132
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:52 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Zei heli ben ook dat je aandelen moest verkopen?
Indirect wel, al was dat waarschijnlijk niet zijn bedoeling
Mijn reisverslagen
  donderdag 3 december 2009 @ 22:03:21 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75263188
Was dat het PPT in reverse? Of gewoon linkse beleggers in paniek?
Mijn reisverslagen
pi_75263307
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
PPT in reverse? Hoe kan dat nou? Zie die afstort in de futures, dat is niet normaal meer.

Ik weet ook niet wat het is, maar je hoort mij niet klagen. Morgen een 1.0% er af en het is mijn grootste winst ooit.
pi_75263321
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef SeLang het volgende:
Ben riep toch SELL!
pi_75263414
quote:
http://www.nu.nl/economie(...)eeft-fouten-toe.html
Het gaat alleen over iets anders
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_75263668
Zit op dit moment op hoogste winst behaald in afgelopen 5 jaar in kortste tijdsbestek. Volgende keer maar naar Las Vegas.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:26:04 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75264291
Is het morgenvroeg nog op tijd om short te gaan? Ik denk dat we wel wat zullen verliezen de komende dagen. Misschien zelfs terug naar 300.
The End Times are wild
  donderdag 3 december 2009 @ 22:29:02 #114
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75264444
Ik zie echt zoveel ellende op ons afkomen...
Hopelijk hoef ik geen aandelen te gaan kopen vanuit de Filippijnse jungle
Jongens, hou de S&P nog even boven de 500 totdat ik terug ben!
Mijn reisverslagen
pi_75264567
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:26 schreef LXIV het volgende:
Is het morgenvroeg nog op tijd om short te gaan? Ik denk dat we wel wat zullen verliezen de komende dagen. Misschien zelfs terug naar 300.
Ik vrees dat we weer te hard naar beneden gaan, de futures namen echt een snoekduik. Het zou wel een mooie katalysator zijn als de unemployment data morgen ook nog eens crap zijn.
pi_75264628
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit inmiddels in mijn zwaarste constructie leverage die ik ooit gezien heb. 1050 pond per index punt sinds een half uur. Short wel teverstaan.
Handel je met futures of wat was het? Succes !
pi_75264667
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:29 schreef SeLang het volgende:
Ik zie echt zoveel ellende op ons afkomen...
Hopelijk hoef ik geen aandelen te gaan kopen vanuit de Filippijnse jungle
Jongens, hou de S&P nog even boven de 500 totdat ik terug ben!
Het kloterige is alleen dat het makkelijker is om op long te verdienen dan op short. En ik dus over het algemeen vaker fout zit op een short positie dan een long positie

Maar zou het inderdaad niet erg vinden dat we naar beneden gaan (uiteraard na filipijnse vakantie!)
  donderdag 3 december 2009 @ 22:34:18 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75264693
Boven de 314 durf ik nog wel short te gaan. Daaronder vind ik het weer richtingloos.
The End Times are wild
pi_75264714
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:32 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Handel je met futures of wat was het? Succes !
Ik heb het nog steeds. En het in dit geval zijn short CFDS op de futures. En het bedraagt dezelfde grote winst als iets meer dan een week geleden.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:38:03 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75264840
Lagere Treasuries (=hogere yield) kan ook een drijvende kracht gaan worden in de komende weken. De FED is nu klaar met Treasuries kopen en in 2009Q1 gaan ze de aankoop van MBS afbouwen en eind maart moet dat dan ook klaar zijn. Tegelijkertijd moeten er de komende tijd enorme bakken Treasuries geveild worden.

Stiekum heb ik mijn vakantie daarom ook een maand naar voren getrokken....
Mijn reisverslagen
pi_75265020
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb het nog steeds. En het in dit geval zijn short CFDS op de futures. En het bedraagt dezelfde grote winst als iets meer dan een week geleden.
Maar kun je dan ook 's nachts handelen, als je stel CFD op future FTSE handelt? Omdat de futurecontract nu gesloten is?
  donderdag 3 december 2009 @ 22:41:58 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75265024
De afstort was trouwens op een flink volume.
Valse uitbraak en dan op forse volumes omlaag.
Alweer een bear uit het boekje.
Mijn reisverslagen
pi_75265045
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:38 schreef SeLang het volgende:
Lagere Treasuries (=hogere yield) kan ook een drijvende kracht gaan worden in de komende weken. De FED is nu klaar met Treasuries kopen en in 2009Q1 gaan ze de aankoop van MBS afbouwen en eind maart moet dat dan ook klaar zijn. Tegelijkertijd moeten er de komende tijd enorme bakken Treasuries geveild worden.

Stiekum heb ik mijn vakantie daarom ook een maand naar voren getrokken....
Dat vind ik dan ook wel een typische actie van je . Wel vakantie houden maar toch met een scheef oog de markten in de gaten houden omdat je het gewoon leuk vindt. Overigens hoop ik ook dat in de periode dat jij op vakantie bent de 4Q resultaten eindelijk gaan showen dat die winsten van vorige periode een dikke bende waren.
pi_75265131
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:41 schreef Maryn. het volgende:

[..]

Maar kun je dan ook 's nachts handelen, als je stel CFD op future FTSE handelt? Omdat de futurecontract nu gesloten is?
Jep dat kan. Alleen de spread gaat omhoog.

Tussen vrijdag 21.15 en zondag 23.00 zijn ze gesloten.
pi_75265154
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als je dit tempo volhoudt mag je na je buluitreiking met pensioen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75265237
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:45 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Als je dit tempo volhoudt mag je na je buluitreiking met pensioen.
Het is altijd handig om iets naast je studie te hebben. En dan nemen we SeLang zijn tacktiek over voor de lange termijn.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:50:19 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75265363
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook wel een typische actie van je . Wel vakantie houden maar toch met een scheef oog de markten in de gaten houden omdat je het gewoon leuk vindt. Overigens hoop ik ook dat in de periode dat jij op vakantie bent de 4Q resultaten eindelijk gaan showen dat die winsten van vorige periode een dikke bende waren.
Ik denk dat Q4 wel mee kan vallen, maar in 2010 gaan de winsten opeens weer naar beneden. Dan begint iedereen opeens in z'n broek te poepen voor een double dip, terwijl de lange rente dan al stijgt en de FED eigenlijk niks meer kan doen om te stimuleren. Plus dat Obama totaal geen credibility meer heeft en er dus ook geen groot stimuleringsprogramma doorheen kan persen (de vorige werkte immers ook niet). Het faillisement van Dubai en de landen die daarna komen (Venezuela?) zal ook opeens meer focus geven op begrotingstekorten. 2010 wordt smullen denk ik (maar ik verwacht minimaal 6 maanden op reis te zijn in 2010).
Mijn reisverslagen
  donderdag 3 december 2009 @ 22:52:06 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75265430
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is altijd handig om iets naast je studie te hebben. En dan nemen we SeLang zijn tacktiek over voor de lange termijn.
De ton winst voor dit jaar moet je inmiddels ruimschoots gepasseerd zijn
Mijn reisverslagen
pi_75265475
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat Q4 wel mee kan vallen, maar in 2010 gaan de winsten opeens weer naar beneden. Dan begint iedereen opeens in z'n broek te poepen voor een double dip, terwijl de lange rente dan al stijgt en de FED eigenlijk niks meer kan doen om te stimuleren. Plus dat Obama totaal geen credibility meer heeft en er dus ook geen groot stimuleringsprogramma doorheen kan persen (de vorige werkte immers ook niet). Het faillisement van Dubai en de landen die daarna komen (Venezuela?) zal ook opeens meer focus geven op begrotingstekorten. 2010 wordt smullen denk ik (maar ik verwacht minimaal 6 maanden op reis te zijn in 2010).
Ik denk dat ik dat eens tijdens de kerst vakantie ga doen. Even op onderzoek naar alle CDS statistiek van de landen die enigsinds belangrijk zijn en op instorten staan

Het probleem wat je noemt over de FED die eigenlijk niet meer kan stimuleren, sja. Ik weet het niet hoor. Timing omtrent een proces zoals wat we nu gezien hebben vind ik toch wel erg lastig.
pi_75266283
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

De ton winst voor dit jaar moet je inmiddels ruimschoots gepasseerd zijn
Dan vraag ik mezelf af, houden tot overnight of de deur uit. Ik zit nu natuurlijk met het spread probleem die is nu 5 punten, om 08.00 is die 2. En ik zie niet in welke groen monster er uit Azië moet komen.
Maar als ik mijn TA boekje er bij nakijk zie ik bijv. de RSI na die afstort leuk tussen de 10 dwarrelen op intraday basis en heeft op de 1 minuut chart zelfs op 2 en 3 gestaan
  donderdag 3 december 2009 @ 23:26:59 #131
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75266971
Is deze trade voor je blog, SE?
Bedankt Hans.
pi_75267485
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:26 schreef bascross het volgende:
Is deze trade voor je blog, SE?
Nope. Met de blog kan ik maar tot een maximum margin komen wat de leverage limiteert. Ik heb ze overigens nog steeds. Kan anders wel een grafiekje laten zien op welk moment ik ben ingestapt, waar we nu zitten, en de status van de intraday indicatoren?
  donderdag 3 december 2009 @ 23:44:56 #133
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75267538
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:43 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nope. Met de blog kan ik maar tot een maximum margin komen wat de leverage limiteert. Ik heb ze overigens nog steeds. Kan anders wel een grafiekje laten zien op welk moment ik ben ingestapt, waar we nu zitten, en de status van de intraday indicatoren?
Oke en dat grafiekje wil ik wel zien ja.
Bedankt Hans.
pi_75268743
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:44 schreef bascross het volgende:

[..]

Oke en dat grafiekje wil ik wel zien ja.
Ik ging intuïtief short voor morgen omdat ik al een rode dag verwachtte(unemployment) en zocht puur op basis van TA waarde of het enigsinds uit kon. Ze stonden meer op de short kant dan de long kant al was het niet een duidelijk short signaal. Maar zo bekijk ik mn grafiekjes (als de spread groter is na after markets) vaak. Tijdens intraday gebruik ik minder TA.

Edit: Iedere doorgewinterde TA'er ziet overigens natuurlijk zelf ook wel dat dit niet een 100% short case scenario is. Ik gebruik dan zelf ook een model om m'n timing wat bij te schorten. Maar zoals k in het begin al zei, intuïtief ging ik al short vanwege de verwachtingen voor morgen. Zelfs op Yahoo Finance stond het mooi omschreven waarom we plotseling naar beneden doken, This session's reversal came as financials fell out of favor and concerns mounted for tomorrow's jobs report. A disappointing ISM reading didn't offer any help.

[ Bericht 11% gewijzigd door sitting_elfling op 04-12-2009 00:36:48 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 00:41:33 #135
862 Arcee
Look closer
pi_75269285
quote:
Het zou hem sieren om gewoon toe te geven dat er fouten zijn gemaakt, want door dit te ontkennen verlies je natuurlijk meteen elk vertrouwen dat hij het in de toekomst dan wel goed gaat doen. Fouten maken is één ding, maar er niet van leren is pas echt ernstig.
Dat is exact wat ex-minister Bomhoff vanavond zei bij Pauw en Witteman.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75270127
Vandaag weer naar beneden? Ben benieuwd. Ik vind de beurs echt enorm raar en onvoorspelbaar bewegen de laatste dagen.
's Avonds een man, overdags rustig an
  vrijdag 4 december 2009 @ 01:29:13 #137
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75270150
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ging intuïtief short voor morgen omdat ik al een rode dag verwachtte(unemployment) en zocht puur op basis van TA waarde of het enigsinds uit kon. Ze stonden meer op de short kant dan de long kant al was het niet een duidelijk short signaal. Maar zo bekijk ik mn grafiekjes (als de spread groter is na after markets) vaak. Tijdens intraday gebruik ik minder TA.

[ afbeelding ]

Edit: Iedere doorgewinterde TA'er ziet overigens natuurlijk zelf ook wel dat dit niet een 100% short case scenario is. Ik gebruik dan zelf ook een model om m'n timing wat bij te schorten. Maar zoals k in het begin al zei, intuïtief ging ik al short vanwege de verwachtingen voor morgen. Zelfs op Yahoo Finance stond het mooi omschreven waarom we plotseling naar beneden doken, This session's reversal came as financials fell out of favor and concerns mounted for tomorrow's jobs report. A disappointing ISM reading didn't offer any help.
Wederom een mooi bedrag en dat met zo'n kleine beweging. Geeft overigens wel aan dat je met vuur speelt, want met CFD's kan je ook meer kwijt dan je inleg toch?

Overigens zeg je dat je short ging op gevoel voor morgen, dit betekent dat je je positie sowieso aanhoudt tot morgenochtend?
Bedankt Hans.
  vrijdag 4 december 2009 @ 10:14:15 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75274130
Is Randstad de kip met de goeden eieren geworden?
pi_75275384
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 01:29 schreef bascross het volgende:
Overigens zeg je dat je short ging op gevoel voor morgen, dit betekent dat je je positie sowieso aanhoudt tot morgenochtend?
Vandaag komen de arbeidcijfers uit in de VS. S_E gaat dan normaalgesproken 1 minuut voor uitkomst van de cijfers al in zijn positie zitten. Je edge is dan afhankelijk van hoe goed je je stoploss instelt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:10:25 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75275836
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:56 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Vandaag komen de arbeidcijfers uit in de VS. S_E gaat dan normaalgesproken 1 minuut voor uitkomst van de cijfers al in zijn positie zitten. Je edge is dan afhankelijk van hoe goed je je stoploss instelt.
Stoploss heb je in zo'n geval weinig controle over omdat je een gigantische slippage kunt krijgen. Als bijvoorbeeld de prijs na een aankondiging een neerwaardse spike maakt dan vallen opeens alle bids weg (of worden opgegeten door een vloed van stoplossen van andere traders). Ik ben wel benieuwd hoe dat bij SE uitpakt in de praktijk met die CFDs (toch geen super dikke handel lijkt me).

Dit valt eigenlijk niet betrouwbaar te backtesten. Je moet het dus eigenlijk gewoon proberen en een equitycurve bijhouden van de trades. Na zo'n ~100 trades valt er wel iets te zeggen over de edge.
Mijn reisverslagen
pi_75279340
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_75279678
13:00 CAD Employment Change 79.1K 15.3K -43.2K
13:00 CAD Unemployment Rate 8.5% 8.6% 8.6%

Nu nog wachtten op amerika.
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:11:18 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75279981
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:10 schreef SeLang het volgende:
Dit valt eigenlijk niet betrouwbaar te backtesten. Je moet het dus eigenlijk gewoon proberen en een equitycurve bijhouden van de trades. Na zo'n ~100 trades valt er wel iets te zeggen over de edge.
Btw: hoe ik dit zou aanpakken is als volgt:

1) Alloceer een deel van je tradingkapitaal als 'research budget'.
2) Ga consequent de strategie handelen met de kleinst mogelijke eenheid (1 contract)
3) Hou eerlijk de equitycurve bij (behandel geen enkele trade als 'uitzondering')
4) Hou dit een half jaar vol (of ~100 trades ofzo)
5) Analyseer
6) Blijkt de methode een edge te hebben, dan voorzichtig contracten toevoegen (strategieen die het moeten hebben van weinig slippage gaan altijd slechter performen als je tradesize toeneemt).

Sowieso is mijn advies aan SE (en andere traders) om een equitycurve bij te houden met AL je trades. Het is essentieel dat je die equitycurve puur voor jezelf houdt dus niet aan anderen laten zien of op Fok posten, want dan wordt het moelijker om eerlijk te blijven. Die eerlijkheid is juist zo belangrijk. 'Domme impulsieve acties' en 'pech' zijn ook de realiteit van trading, dus die moet je meenemen in je equitycurve. Een equitycurve is de belangrijkste tool die een trader tot zijn beschikking heeft en vertelt je bijna alles wat je moet weten.
Mijn reisverslagen
pi_75283165
14:30 USD Non-Farm Employment Change -11K -119K -190K
14:30 USD Unemployment Rate 10.0% 10.2% 10.2%
14:30 USD Average Hourly Earnings m/m 0.1% 0.2% 0.3%
  vrijdag 4 december 2009 @ 14:32:06 #145
57409 NurKs
Proud HWI Member
pi_75283228
Koersreactie:
pi_75283292
wtf
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_75283396
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 01:29 schreef bascross het volgende:

[..]

Wederom een mooi bedrag en dat met zo'n kleine beweging. Geeft overigens wel aan dat je met vuur speelt, want met CFD's kan je ook meer kwijt dan je inleg toch?

Het is maar goed dat ik de positie direct verkocht heb gisteravond, ik heb zelf niet gehandeld op de unemployment data, ik had vandaag presentaties van 9 - 13 UK time.

Als ik wel posities had genomen was ik inderdaad short gegaan, en was ik nu op mn bek gegaan! Ik had al zo'n idee dat men wachtte op dit nieuws, maar dit slaat natuurlijk alles!
pi_75283430
Spuit 11

Overigens denk ik dat de kleine krimp in banen mede komt omdat voorraden worden opgebouwd tot normale marktniveaus en rond de feestdagen werkgevers mensen liever niet ontslaan. O.a. voor de slechte reputatie die dat geeft aan een bedrijf.

Toch blijf ik het raar vinden dat ondanks het banencijfer de werkloosheid zich soms in tegengestelde richting begeeft. Heeft hier iemand een verklaring voor?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 december 2009 @ 14:38:47 #149
862 Arcee
Look closer
pi_75283538
AEX stijgt ineens 5 punten.
pi_75283610
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Stoploss heb je in zo'n geval weinig controle over omdat je een gigantische slippage kunt krijgen. Als bijvoorbeeld de prijs na een aankondiging een neerwaardse spike maakt dan vallen opeens alle bids weg (of worden opgegeten door een vloed van stoplossen van andere traders). Ik ben wel benieuwd hoe dat bij SE uitpakt in de praktijk met die CFDs (toch geen super dikke handel lijkt me).

Als ik grote CFD's handel heeft het geen zin om een stoploss te zetten. Het verlaagt dan wel mijn margin maar daar heb ik niks aan omdat je nooit 100% zekerheid hebt dat je je order verkoopt via je stoploss. Sinds het grote bedragen zijn moet je gewoon continu opletten. Maar dat is geen probleem..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')