Tijd voor miljardenclaims van gedupeerde beleggers!quote:AFM kritisch over accountants
3 december 2009, 13:17 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft tekortkomingen geconstateerd in de wijze waarop accountants de jaarrekeningen hebben gecontroleerd van Nederlandse financiële instellingen. De belangrijkste tekortkoming is dat accountants niet altijd de vereiste ,,professioneel-kritische instelling'' hadden.
Dat heeft de AFM donderdag bekendgemaakt. Het gaat om de vier grootste accountantskantoren, Deloitte, Ernst & Young, KPMG en PricewaterhouseCoopers. De AFM bekeek achttien controles van jaarrekeningen over 2007. In elf gevallen werden ,,relevante tekortkomingen'' geconstateerd door de toezichthouder.
32K stukjes! Zoveel heb ik er zelfs nooit gehad!quote:Op donderdag 3 december 2009 13:14 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Vanuit m'n zolderkamertje in Utrecht
Het is ook alleen maar de indicatie voor morgen, morgen wordt er wel een behoorlijke impact verwacht (niet zo groot als vorige keer overigens)quote:
Hear! Hear!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Tessenderlo verkocht met 2,5 euro winst per aandeel.
Dat plus het dividend dat ik ervoor gevangen heb vind ik een oké rendementje (15% ongeveer).
Wie het kleine niet eert.
15% is prima. Als ik dat als jaarrendement gegarandeerd kon krijgen stopte ik met beleggen! (En met werken!)quote:Op donderdag 3 december 2009 14:55 schreef tony_clifton- het volgende:
Tessenderlo verkocht met 2,5 euro winst per aandeel.
Dat plus het dividend dat ik ervoor gevangen heb vind ik een oké rendementje (15% ongeveer).
Wie het kleine niet eert.
Heeft geen centen om voor 't grof geld te gaanquote:
Als je je nou zo'n blok voorstelt, maar dan zo lang, breed en hoog als een tennisbaan, dan heb je al het goud dat ooit gedolven is.quote:
Ik dacht dat jij de laatste jaren wel in de buurt kwam van de 15% rendement op jaarbasis?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
15% is prima. Als ik dat als jaarrendement gegarandeerd kon krijgen stopte ik met beleggen! (En met werken!)
Nou, ik moet 2001, 2002 en 2008 ook nog goedmaken. Één catastrophaal jaar (alhoewel ik zelfs op 550 was uitgestapt en de hele crisis had zien aankomen! Alleen te vroeg ingestapt omdat mijn geld niks stond te doen en het allemaal te lang duurde), kan je hele rendement over 10 jaar verneuken.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij de laatste jaren wel in de buurt kwam van de 15% rendement op jaarbasis?
quote:Op donderdag 3 december 2009 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik moet 2001, 2002 en 2008 ook nog goedmaken. Één catastrophaal jaar (alhoewel ik zelfs op 550 was uitgestapt en de hele crisis had zien aankomen! Alleen te vroeg ingestapt omdat mijn geld niks stond te doen en het allemaal te lang duurde), kan je hele rendement over 10 jaar verneuken.
Ik denk dat ik effectief misschien 5% rendement behaald heb over al die jaren. Ik heb de AEX wel heel ruim verslagen, zeker met 50%
Nou, ik heb ze binnen hoor.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:19 schreef LXIV het volgende:
Is hier geen beer te vinden die zeker weet dat BAM samen met Heijmans naar de verdoemenis gaat? Sla dan uw slag:
Nr.
K/V Aantal Fonds Status Prijs Limiet Stopprijs Vervaldag
179 OV 30 BAM P MAR 2010 8,80 geplaatst 1,50 03-12-2009
En er worden er 309 gevraagd voor een stuiver minder:
Bied 1,45 309 14:17:58
Laat 1,50 30 13:56:04
Dan zou je toch verwachten dat iemand van die 309 wel bereid is om vijf cent meer te betalen!
Ik denk dat je met TT wel 15 tot 20% kunt pakken de komende week.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:46 schreef tony_clifton- het volgende:
Nu zit ik meer dan 10% liquide, toch kan ik mij zo direct geen aandeel om bij te kopen uitpikken... De stijging heeft mij ook wel lang genoeg geduurd om blind te gaan vertrouwen in een goeie afloop...
Wordt nog wel ff denken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |