abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75145897
Laatste 2 posts van vorige topic
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Forno het volgende:
Nou ik kan me ook aanmelden hier (als ex-bouwkundig tekenaar). Zojuist is bijna de helft van het kantoor ontslagen vanwege de ingekakte bouwwereld.

Wel klote dat ik jaren een 40-urige werkweek heb gehad en sinds enkele maanden over ben gegaan naar een 32-urige werkweek. Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden. Ik ben bang dat mijn WW straks wordt gebaseerd op het laatst verdiende brutoloon. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of ik daar iets aan kan veranderen of onderhandelen? Ik heb zeg maar voor 97% van de tijd fulltime gewerkt, en voel me toch een beetje klote nu.
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Cydex het volgende:
Hoeveel topic lezers zijn op dit moment als vrijwilliger aan de slag?

Voor mij bied het een aantal voordelen:
- ik zit niet meer de hele week thuis en ben weer onder de mensen;
- bouw mijn netwerk uit en zie sneller of ergens een vacature komt;
- mijn cv vertoont een minder groot gat;
- kan weer nieuwe ervaringen opdoen.

Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mij vruchten zal afwerpen. Niet vandaag en ook niet morgen, maar wellicht volgende week

Wie o wie?
pi_75145960
quote:
Nou ik kan me ook aanmelden hier (als ex-bouwkundig tekenaar). Zojuist is bijna de helft van het kantoor ontslagen vanwege de ingekakte bouwwereld.

Wel klote dat ik jaren een 40-urige werkweek heb gehad en sinds enkele maanden over ben gegaan naar een 32-urige werkweek. Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden. Ik ben bang dat mijn WW straks wordt gebaseerd op het laatst verdiende brutoloon. Weet iemand of dit zo is? En zo ja, of ik daar iets aan kan veranderen of onderhandelen? Ik heb zeg maar voor 97% van de tijd fulltime gewerkt, en voel me toch een beetje klote nu.
Ben je vrijwillig contractueel overgegaan naar 32 uur ?
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 15:57:22 #3
17893 Forno
pi_75146031
Ja. Dat was op mijn initiatief.
pi_75147296
Ik ben inmiddels alweer 4 maanden werkloos en het begint me nu echt de keel uit te hangen.

De eerste paar weken voelde het als vakantie.
Daarna kon ik me richten op mijn deeltijdstudie maar nu heb ik alles ingehaald en verveel ik me te pletter thuis.
Het is trouwens niet dat ik niet solliciteer ofzo, ik krijg alleen nooit een reactie of wordt uitgenodigd voor werk dat ik niet meer kan doen :S.

Hoe houden jullie jezelf bezig?
pi_75148192
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:57 schreef Forno het volgende:
Dit kunt u vinden op uw loonstrookje. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd. SV-loon is het loon waarop de premies voor de sociale verzekeringen worden ingehouden.
Vul hier het loon voor een 'normale' periode (maand) in, dus zonder vakantiegeld. Alleen als u het SV-loon per jaar invult, moet dit inclusief vakantiegeld zijn.

Als u in de laatste 12 maanden wisselend heeft gewerkt en/of een 13e maand of bonus heeft ontvangen, moet u het SV-loon voor de laatste 12 maanden invoeren..

Het lijkt erop dat je het dus kan middelen , dus dat je niet afgerekend wordt op dat je nu vast zit aan die 32 uur bedragen. nadeel is dat je dus 70% van gemiddelde van het jaar gaat krijgen
  maandag 30 november 2009 @ 17:05:09 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_75149052
quote:
De hoogte van een WW uitkering is 70% of 75% van het dagloon. Het dagloon bepaal je door 1/261 te nemen van het loon in het refertejaar. Het refertejaar is het jaar voor de salarisperiode waarin de werkloosheid optrad (gunstig voor jou immers telt de huidige periode niet mee (van 32 uur) maar wel een periode langer terug (van 40 uur)).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_75149757
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:05 schreef sanger het volgende:

[..]

De hoogte van een WW uitkering is 70% of 75% van het dagloon. Het dagloon bepaal je door 1/261 te nemen van het loon in het refertejaar. Het refertejaar is het jaar voor de salarisperiode waarin de werkloosheid optrad (gunstig voor jou immers telt de huidige periode niet mee (van 32 uur) maar wel een periode langer terug (van 40 uur)).
hij zegt toch dat dit jaar zijn 40 naar 32 is gegaan

dus dan telt 32uur in gewicht wel mee voor het referente jaar

uitgaande van 3x 32 en 9x 40 kom je op gemiddeld 38 uur uit
pi_75150070
Hier nog steeds druk met solliciteren ( toerisme / receptioniste bij hotels en bedrijven en ook voor simpel administratief werk )

Heb wel wat lopen in de wintersport

en alvast begonnen met solliciteren voor het komend seizoen en daar al kei veel reacties en uitnodigingen op gehad

Maar met de andere sollicitaties gaat t wel wat langzamer.
In oktober gereageerd op een super leuke functie, maar dat bedrijf gaat pas in januari hier open.
Heb het uitzendbureau al regelmatig gemaild met de vraag van wanneer ik nou op gesprek kan.
Ze zijn er mee bezig. Tja moeten ze wel opschieten, voor je t weet is het bijna januari

Ik heb laatst ook gekeken voor vrijwilligerswerk in de buurt en ze hadden iemand nodig voor de balie. Ben benieuwd. Het liefst betaald ,maar goed dan ben ik tenmiste ff bezig en maak ik mij nuttig
  maandag 30 november 2009 @ 17:28:31 #9
65960 sanger
pi_75150123
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:19 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

hij zegt toch dat dit jaar zijn 40 naar 32 is gegaan

dus dan telt 32uur in gewicht wel mee voor het referente jaar

uitgaande van 3x 32 en 9x 40 kom je op gemiddeld 38 uur uit
Ik bedoel te zeggen dat hij geluk heeft vandaag op straat te komen te staan. De referteperiode gaat dan kijken met terugwerkende kracht naar de vorige aangifteperiode. November telt dus niet mee, maar daarvoor in de plaats een maan dverder terugkijkend wel een maand dat jij 40 uur werkte. Als hij morgen ontslag had gekregen had november wel meegetelt Oftewel, die 32 uur telt in gewicht wat minder mee

Overigens; uitgaande van maandverloning.

[ Bericht 6% gewijzigd door sanger op 30-11-2009 17:39:13 ]
pi_75150257
quote:

Iedereen wordt gevraagd om het contract middels wederzijds goedvinden te laten ontbinden....
Er van uitgaande dat je een contact voor onbepaalde tijd hebt.
Ik zou dit sowieso nooit accepteren; het UWV kan nl. dit interpreteren als een reden om geen WW-uitkering aan je toe te wijzen (verwijtbaar werkloos). Je bent immers accoord gegaan met ontslag; je had ook kunnen weigeren. Mijn advies is om niets te ondertekenen, nu alvast contact op te nemen met zowel het UWV voor advies als je rechtsbijstandverzekering voor ondersteuning. Als je een ontslagbrief ontvangt, schriftelijk aangetekend reageren dat je het niet eens bent.

Uiteindelijk zal je toch aan het kortste eind trekken, maar dan ben je niet verwijtbaar werkloos geworden. Wellicht vang je ook nog een leuke oprot-premie erbij. Sterkte, en wees voorzichtig!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  maandag 30 november 2009 @ 17:38:19 #11
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75150566
tvp
It's about being boss, not being the boss...
  maandag 30 november 2009 @ 17:40:23 #12
65960 sanger
pi_75150644
quote:
Op maandag 30 november 2009 17:31 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Er van uitgaande dat je een contact voor onbepaalde tijd hebt.
Ik zou dit sowieso nooit accepteren; het UWV kan nl. dit interpreteren als een reden om geen WW-uitkering aan je toe te wijzen (verwijtbaar werkloos). Je bent immers accoord gegaan met ontslag; je had ook kunnen weigeren. Mijn advies is om niets te ondertekenen, nu alvast contact op te nemen met zowel het UWV voor advies als je rechtsbijstandverzekering voor ondersteuning. Als je een ontslagbrief ontvangt, schriftelijk aangetekend reageren dat je het niet eens bent.

Uiteindelijk zal je toch aan het kortste eind trekken, maar dan ben je niet verwijtbaar werkloos geworden. Wellicht vang je ook nog een leuke oprot-premie erbij. Sterkte, en wees voorzichtig!
Dat is niet waar. Ook bij een ontbinding met wederzijds goedvinden (zelfs als het op initiatief is van de werknemer!) behoudt je het recht op een WW uitkering.

Zie ook: http://www.uwv.nl/werkgev(...)ijds_goedvinden.aspx

Is dus wel aan regels gebonden, maar met wederzijds geodvinden behoudt je dus gewoon recht op WW.

[ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 30-11-2009 17:52:04 ]
  maandag 30 november 2009 @ 17:53:54 #13
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_75151173
tvp, succes iedereen
Tot zover de kwaliteitspost
  maandag 30 november 2009 @ 18:04:08 #14
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_75151550
Ik meld me ook maar. Na 3 jaarcontracten geen vast contract ivm de huidige economische situatie en andere bla bla over onzekerheid. (gebeurde me in 2003 ook al.. mooie regeling is het toch)
Natuurlijk meteen aan het solliciteren geslagen en wel enige reactie gekregen dus hopelijk heb ik nog iets voor het einde van m'n contract. (eind dit jaar)

Ik heb wel 23 maanden recht op WW maar ik hoop er niet in te belanden. Van de vorige keer weet ik dat het dan moeilijker solliciteren is (ze kijken dan toch net anders tegen je aan) en na enige tijd slaat er toch een bepaalde letargie toe...
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_75153668
wil iemand nog een 'geliefde' baan als werkcoach
http://www.nationalevacaturebank.nl/zoek/vacatures/3343901-wil-jij-ook-de-werkloosheid-verminderen-kom-werken-als-werkcoach-/?page=1&page_size=10

iets wat totaal niet van toepassing is op mijn werkcoach

Werkcoach

• Brengt de persoonlijke situatie van de klant in kaart;
• Beoordeelt de situatie en stelt een gedegen diagnose;
• Informeert de klant over rechten en plichten en confronteert de klant wanneer hij zijn plichten verzuimt;
• Maakt optimaal gebruik van zijn regelruimte door in te schatten welke stappen nodig zijn om de individuele klant efficiënt en succesvol te matchen en handelt daarnaar;
• Matcht iedere werkzoekende op een passend aanbod en vindt voor iedere vacature een passende oplossing;
• Levert maatwerk en streeft naar een duurzame oplossing;
• Onderhoudt een adequaat netwerk om op de hoogte te blijven van de regionale arbeidsmarkt;
• Vertaalt vacatures in competenties;
• Plant en organiseert alle activiteiten (o.a. de aanschaf van middelen en registratie van klantinformatie) die nodig zijn voor succesvolle dienstverlening aan klanten;
• Koopt re-integratiemiddelen zo efficiënt mogelijk in;
• Schakelt waarnodig collega’s met specifieke deskundigheid in;
• Kent de kosten van re-integratietrajecten en weegt deze af tegen de beperking van de schadelast;
• Onderhandelt met werkgevers over arrangementen;
• Werkt aan continue verbetering van de eigen en aan de teamontwikkeling;
• Signaleert eventuele knelpunten in de kwaliteit van het dienstverleningsproces en doet verbetervoorstellen;
• Verwijst de klant eventueel door naar re-integratie- of zorgvoorzieningen.
Functie-eisen:

• HBO- denk- en werkniveau;
• Kennis en inzicht in de arbeidsmarkt (vraag- en aanbodzijde);
• Kennis van sociale kaart;
• Basiskennis sociale zekerheid (vanwege integrale dienstverlening betekent dit o.a. kennis m.b.t. alle soorten uitkeringen);
• Basiskennis m.b.t. medische beperkingen in relatie tot werk;
• Basiskennis en inzicht in functionele beperkingen in relatie tot werk;
• Kennis van re-integratiemiddelen en overige in te zetten instrumenten;
• Coachingsvaardigheden.
pi_75158446
Over vrijwilligerswerk:
Ja. Bij mijn oude stage (jongerenwerk vooral, activiteiten begeleiden), maar die wil ik gaan opzeggen denk ik. Want ik moet ervoor met de trein reizen, en nu ze verhuisd zijn is het ook nog eens 20 minuten lopen erbij (of een trein eerder en dan de bus, maar de laatste bus terug gaat vroeg).

En bij Popfront. Een stichting/muzikantencafe. Draait geheel op vrijwilligers. En de werkzaamheden zijn: achter de bar staan. Sinds vorige week ben ik ook barcoordinator (morgen uitleg en echt beginnen), dus daar kan ik ook wel een beetje mijn CMV ei in kwijt.

Over jezelf bezig houden:
Gaat opzich wel. Het huishouden kan ik uitgebreid doen, of minder uitgebreid.
Natuurlijk vacatures blijven zoeken en reageren.
Naar het UWV voor afspraken en zo af en toe naar een sollicitatie.
Een tijdje terug hebben ze ons huis gerenoveerd, dat houdt je ook wel bezig (spullen inpakken) en nu nog steeds, want het ging niet zoals het moet (klacht indienen, overal achteraan) vloer bestellen, muur eruit breken etc etc...
En als dat klaar is kan ik me bezig gaan houden met de bruiloft.
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 21:31:09 #17
17893 Forno
pi_75161411
quote:
Op maandag 30 november 2009 16:44 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Dit kunt u vinden op uw loonstrookje. SV-loon wordt soms ook 'loon SV' of '(bruto)loon SVW' genoemd. SV-loon is het loon waarop de premies voor de sociale verzekeringen worden ingehouden.
Vul hier het loon voor een 'normale' periode (maand) in, dus zonder vakantiegeld. Alleen als u het SV-loon per jaar invult, moet dit inclusief vakantiegeld zijn.

Als u in de laatste 12 maanden wisselend heeft gewerkt en/of een 13e maand of bonus heeft ontvangen, moet u het SV-loon voor de laatste 12 maanden invoeren..

Het lijkt erop dat je het dus kan middelen , dus dat je niet afgerekend wordt op dat je nu vast zit aan die 32 uur bedragen. nadeel is dat je dus 70% van gemiddelde van het jaar gaat krijgen

Begrijp ik goed dat ik dus 7 maanden x 40 urige werkweek + 5 maanden x 32 urige werkweek / 12 als gemiddelde kan nemen? Met als basis het Loon SVW? Mijn contract is trouwens per 1 december opgezegd, maar ik heb nog niet getekend. Per 1 januari sta ik dus feitelijk pas op straat.

En moet ik dat vast laten leggen in de beeindigingsovereenkomst, of wordt dat automatisch geregeld via het UWV?

[ Bericht 2% gewijzigd door Forno op 30-11-2009 21:38:07 ]
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 21:35:38 #18
17893 Forno
pi_75161567
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:54 schreef psv-gomes het volgende:

Ik krijg een virusmelding van Kaspersky als ik op de link klik!
pi_75161713
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:31 schreef Forno het volgende:

[..]

Begrijp ik goed dat ik dus 7 maanden x 40 urige werkweek + 5 maanden x 32 urige werkweek / 12 als gemiddelde kan nemen? Met als basis het Loon SVW? Mijn contract is trouwens per 1 december opgezegd, maar ik heb nog niet getekend. Per 1 januari sta ik dus feitelijk pas op straat.

En moet ik dat vast laten leggen in de beeindigingsovereenkomst, of wordt dat automatisch geregeld via het UWV?
Had je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd, niets gaat vanzelf , je moet je zelf aanmelden bij UWV.
indien je onbepaalde tijd hebt, moeten ze een ontslagvergunning hebben.
  maandag 30 november 2009 @ 21:43:05 #20
65960 sanger
pi_75161897
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:38 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Had je een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd, niets gaat vanzelf , je moet je zelf aanmelden bij UWV.
Niet als het met wederzijds goedvinden is
pi_75161985
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:43 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet als het met wederzijds goedvinden is
Zolang er niets getekend is, is er geen wederzijds goedvinden. zou mooi zijn, je baas zeggen hij wilde ook weg hoor, jij zo ik weet van niets
pi_75162168
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:35 schreef Forno het volgende:

[..]

Ik krijg een virusmelding van Kaspersky als ik op de link klik!
nou het was gewoon een link van de nationale vacaturebank
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 21:52:42 #23
17893 Forno
pi_75162307
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:38 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Onbepaalde tijd.
pi_75163149
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:52 schreef Forno het volgende:

[..]

Onbepaalde tijd.
Weet je of ze voor jullie collectief ontslagvergunning hebben aangevraagd , zo nee, dan vooral niets tekenen dat je er mee akkoord gaat.
  maandag 30 november 2009 @ 22:21:11 #25
65960 sanger
pi_75163574
quote:
Op maandag 30 november 2009 21:45 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Zolang er niets getekend is, is er geen wederzijds goedvinden. zou mooi zijn, je baas zeggen hij wilde ook weg hoor, jij zo ik weet van niets
TS is gevraagd akkoord te gaan met ontslag. Als TS dat doet dan is het wederzijds goedvinden. TS behoudt dan gewoon recht op WW (als de beeindigingsovereenkomst aan de eisen van het UWV voldoet).
pi_75163863
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:21 schreef sanger het volgende:

[..]

TS is gevraagd akkoord te gaan met ontslag. Als TS dat doet dan is het wederzijds goedvinden. TS behoudt dan gewoon recht op WW (als de beeindigingsovereenkomst aan de eisen van het UWV voldoet).
Bij niet akkoord valt er meer uit te halen (of gewoon blijven werken en kijken welke collega wel weggaat) of kantonrechter met bij behorende oprotpremie.
  maandag 30 november 2009 @ 22:31:58 #27
65960 sanger
pi_75164054
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:28 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Bij niet akkoord valt er meer uit te halen (of gewoon blijven werken en kijken welke collega wel weggaat) of kantonrechter met bij behorende oprotpremie.
Vaak wel ja. Maar daar reageerde ik echter niet op

Ik reageerde op iemand die stelde dat hij geen recht op WW zou hebben als hij akkoord zou gaan met het ontslag.
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 22:33:44 #28
17893 Forno
pi_75164141
Ze hebben de ontslagvergunningen al naar het UWV verstuurd (dat hebben ze vandaag gemeld), dus we zullen binnenkort wel een brief van ze ontvangen. Ze zijn nogal 'kortdag' met de mededeling gekomen. Klote. What can I do? In principe gaat iedereen die wordt ontslagen akkoord met wederzijds goedvinden. De directie heeft (vandaag) gezegd dat ze failliet gaan, als ze iedereen via de kantonrechter moeten ontslaan en ontslagvergoeding en loon moeten (door)betalen. Ze zeggen dat ze al een tijd verlies draaien, in de hoop dat het weer zou aantrekken. Dat is (nog) niet gebeurd. Again, what can you do? Je kunt het gaan aanvechten, maar ik wil niet met een rot gevoel weggaan. Iedereen heeft er jaren met veel plezier gewerkt, de sfeer was altijd goed. Ik vind het zonde om die goede herinneringen kapot te maken. Als het klootzakken waren geweest, was dat natuurlijk anders.

Even terugkomende op het Loon SVW. Is mijn interpretatie goed? Dus dat ik kan uitgaan van 7 mnd x 40 urige werkweek + 5 x 32 urige werkweek / 12 * Loon SVW? En daar 70% van? Moet ik zelf regelen met de UWV?
pi_75164565
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Vaak wel ja. Maar daar reageerde ik echter niet op

Ik reageerde op iemand die stelde dat hij geen recht op WW zou hebben als hij akkoord zou gaan met het ontslag.
oke plaatste hem in de verkeerde context waarop jij reageerde
pi_75164722
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:33 schreef Forno het volgende:
Ze hebben de ontslagvergunningen al naar het UWV verstuurd (dat hebben ze vandaag gemeld), dus we zullen binnenkort wel een brief van ze ontvangen. Ze zijn nogal 'kortdag' met de mededeling gekomen. Klote. What can I do? In principe gaat iedereen die wordt ontslagen akkoord met wederzijds goedvinden. De directie heeft (vandaag) gezegd dat ze failliet gaan, als ze iedereen via de kantonrechter moeten ontslaan en ontslagvergoeding en loon moeten (door)betalen. Ze zeggen dat ze al een tijd verlies draaien, in de hoop dat het weer zou aantrekken. Dat is (nog) niet gebeurd. Again, what can you do? Je kunt het gaan aanvechten, maar ik wil niet met een rot gevoel weggaan. Iedereen heeft er jaren met veel plezier gewerkt, de sfeer was altijd goed. Ik vind het zonde om die goede herinneringen kapot te maken. Als het klootzakken waren geweest, was dat natuurlijk anders.
UWV gaat die uitspraken nog controleren, voor ze de vergunning verlenen. UWV is meestal niet zo heel snel.
quote:
Even terugkomende op het Loon SVW. Is mijn interpretatie goed? Dus dat ik kan uitgaan van 7 mnd x 40 urige werkweek + 5 x 32 urige werkweek / 12 * Loon SVW? En daar 70% van? Moet ik zelf regelen met de UWV?
UWV moet je zelf regelen, op dit moment weet de keten nog niets van je aanstaande ontslag. Ga desnoods bij ze langs morgen, je baas zal het niet erg vinden.
  FOK!fotograaf maandag 30 november 2009 @ 22:49:43 #31
17893 Forno
pi_75164865
Ok, dus de basis van mijn WW moet ik in overleg met het UWV afhandelen? Daarin hoef ik geen clausules in het beeindigingscontract te laten vermelden? Dat is waar het mij even om gaat.
pi_75165540
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:49 schreef Forno het volgende:
Ok, dus de basis van mijn WW moet ik in overleg met het UWV afhandelen? Daarin hoef ik geen clausules in het beeindigingscontract te laten vermelden? Dat is waar het mij even om gaat.
Normaliter wordt er in de procedure van ontslagvergunning lijst met namen doorgegeven, daarmee neemt uwv dan contact op. Gezien ze niet de meest effectieve en efficiente organisatie zijn, zou ik zelf er ook achteraan zitten. Neem vast al je bewijslast mee, salarisstroken en contracten mee van afgelopen jaren , des te meer des te langer uitkering.
  dinsdag 1 december 2009 @ 04:01:27 #33
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75170823
tvp
No bad soldiers under a good leader
pi_75171645
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 04:01 schreef Rbhp het volgende:
tvp
Dat dus
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_75172330
ik volg het al vanaf het begin en leef met iedereen mee!
Ik hebzelf een brede achtergrond (proces-techniek,beveiliging en laatste paar jaar ICT waar ik nu ook inzit) en heb nooit problemen met werk vinden.
werk nu 2,5 dag per week (eigen initiatief want ook huisvader) op een school en dat is top!
verdient goed en alle schoolvakanties vrij
  dinsdag 1 december 2009 @ 09:20:30 #36
65960 sanger
pi_75172611
quote:
Op maandag 30 november 2009 22:33 schreef Forno het volgende:
Nope, j emoet gewoon van alle relevante stroken het Loon SV bij elkaar optellen en dat delen door 261. Dan heb je het dagloon bepaald (let op dat er een maximum is).

Van dit dagloon krijg je 70% of 75%
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:00:37 #37
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_75177075
tvp
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  dinsdag 1 december 2009 @ 12:31:46 #38
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75178107
Altijd fijn. Vandaag en morgen sollicitatiegesprekken en juist vannacht is er een flinke keelpijn komen opzetten. Wat een feest.

Ook vandaag een voicemail gekregen van een W&S Bureau die mij hadden voorgesteld voor een functie van Accountmanager en waar ik helaas in de tweede ronde was gestrand. Het schijnt dat dat de sales manager daar er nog steeds flink mee zit dat ze mij toch niet hebben aangenomen (omdat vrijwel alle opdracht prima gingen op een product-demonstratie na, dat laatste zou wel een belangrijk onderdeel zijn). Dus misschien kan dat nog wat worden
pi_75187526
Weer een afwijzing binnen. Misschien morgen toch maar even bellen, waarom dan. Want dat zetten ze er nooit bij.

Zonet een gesprek gehad bij een kinderopvang, eind van de week meer bericht.
En naar het zorg en welzijnscafe van het UWV in Zwolle geweest. Eigenlijk alleen maar zorg.... Heb bij een stand gepraat, die zochten pedagogisch medewerkers... maar dat is ook niet precies mijn opleiding.
Beetje bedroevend.
En dan net een mailtje dat er ook een zorg en welzijnscarierebeurs is in de RAI binnenkort. Misschien moet ik er maar heen, maar weet niet of het veel nut heeft.

Morgen sollicitatie/assessment bij achmea.
pi_75188725
quote:
Op maandag 30 november 2009 18:54 schreef psv-gomes het volgende:
wil iemand nog een 'geliefde' baan als werkcoach
http://www.nationalevacaturebank.nl/zoek/vacatures/3343901-wil-jij-ook-de-werkloosheid-verminderen-kom-werken-als-werkcoach-/?page=1&page_size=10

iets wat totaal niet van toepassing is op mijn werkcoach

Werkcoach

• Brengt de persoonlijke situatie van de klant in kaart;
• Beoordeelt de situatie en stelt een gedegen diagnose;
• Informeert de klant over rechten en plichten en confronteert de klant wanneer hij zijn plichten verzuimt;
• Maakt optimaal gebruik van zijn regelruimte door in te schatten welke stappen nodig zijn om de individuele klant efficiënt en succesvol te matchen en handelt daarnaar;
• Matcht iedere werkzoekende op een passend aanbod en vindt voor iedere vacature een passende oplossing;
• Levert maatwerk en streeft naar een duurzame oplossing;
• Onderhoudt een adequaat netwerk om op de hoogte te blijven van de regionale arbeidsmarkt;
• Vertaalt vacatures in competenties;
• Plant en organiseert alle activiteiten (o.a. de aanschaf van middelen en registratie van klantinformatie) die nodig zijn voor succesvolle dienstverlening aan klanten;
• Koopt re-integratiemiddelen zo efficiënt mogelijk in;
• Schakelt waarnodig collega’s met specifieke deskundigheid in;
• Kent de kosten van re-integratietrajecten en weegt deze af tegen de beperking van de schadelast;
• Onderhandelt met werkgevers over arrangementen;
• Werkt aan continue verbetering van de eigen en aan de teamontwikkeling;
• Signaleert eventuele knelpunten in de kwaliteit van het dienstverleningsproces en doet verbetervoorstellen;
• Verwijst de klant eventueel door naar re-integratie- of zorgvoorzieningen.
Functie-eisen:

• HBO- denk- en werkniveau;
• Kennis en inzicht in de arbeidsmarkt (vraag- en aanbodzijde);
• Kennis van sociale kaart;
• Basiskennis sociale zekerheid (vanwege integrale dienstverlening betekent dit o.a. kennis m.b.t. alle soorten uitkeringen);
• Basiskennis m.b.t. medische beperkingen in relatie tot werk;
• Basiskennis en inzicht in functionele beperkingen in relatie tot werk;
• Kennis van re-integratiemiddelen en overige in te zetten instrumenten;
• Coachingsvaardigheden.
Haha... Die lui moeten ze gewoon inzetten als levende schietschijven! De UWV-Werkbedrijf vestigingen worden niet zomaar voorzien van permanente beveiligingsmannetjes. Maar uh... Sssst... straks vallen we werderom weer in herhaling.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:02:09 #41
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_75191874
Tja, misschien ben ik een uitzondering maar ik ben tot nu heel tevreden over mijn werkcoach. De eerste paar maanden hadden we alleen via de mail contact, het kwam erop neer dat ik minimaal 6 x per maand moest solliciteren en dat ik daarvan steeds een overzicht naar hem toe moest sturen, relaxed . Na een maand of 4 en nog steeds geen succes werd ik een paar weken terug door mijn werkcoach voor een gesprek uitgenodigd. Na mijn verhaal gedaan te hebben vroeg hij mij hoe ik mijn kansen op de arbeidsmarkt zou kunnen vergroten. Ik zat al een tijdje te overwegen om wat cursussen te gaan volgen en bracht dit dan ook ter sprake. Hij reageerde enthousiast en vroeg mij een overzicht te maken met de te volgen cursussen en de daaraan verbonden kosten. Het hele spul uitgezocht en naar hem toegestuurd en binnen een week had ik reactie, ik mocht me inschrijven en de factuur naar het UWV laten sturen. Ik begin over 2 weken met ITIL Foundation, 2 dagen achter elkaar cursus en dan dezelfde week nog examen, heb er zin in !!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door rouletteking op 01-12-2009 19:03:27 (typo) ]
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
pi_75192849
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:02 schreef rouletteking het volgende:
Tja, misschien ben ik een uitzondering maar ik ben tot nu heel tevreden over mijn werkcoach. De eerste paar maanden hadden we alleen via de mail contact, het kwam erop neer dat ik minimaal 6 x per maand moest solliciteren en dat ik daarvan steeds een overzicht naar hem toe moest sturen, relaxed . Na een maand of 4 en nog steeds geen succes werd ik een paar weken terug door mijn werkcoach voor een gesprek uitgenodigd. Na mijn verhaal gedaan te hebben vroeg hij mij hoe ik mijn kansen op de arbeidsmarkt zou kunnen vergroten. Ik zat al een tijdje te overwegen om wat cursussen te gaan volgen en bracht dit dan ook ter sprake. Hij reageerde enthousiast en vroeg mij een overzicht te maken met de te volgen cursussen en de daaraan verbonden kosten. Het hele spul uitgezocht en naar hem toegestuurd en binnen een week had ik reactie, ik mocht me inschrijven en de factuur naar het UWV laten sturen. Ik begin over 2 weken met ITIL Foundation, 2 dagen achter elkaar cursus en dan dezelfde week nog examen, heb er zin in !!!!
Ik ben blij voor je. Gelukkig zitten overal uitzonderingen tussen: dit betekent dus dat we een levende schietschijf minder hebben!

Mijn werkcoach (deze was een aardige vrouw maar haar voorganger was echt een helse bitch ) belde me een tijd geleden op met de mededeling dat ze niet weet wat ze voor mij kan betekenen. Ze zegt dat ik een goede goede kwalificatie en mooie CV heb. Bovendien weet ik goede sollicitatiebrieven te schrijven wat gelukkig tot uitnodigingen leidt. Ze heeft me daarom dus uitgeschreven bij het UWV. Gelukkig was ik toch geen steuntrekker!
Ik kan het niet ontkennen dat zij gelijk heeft, maar het zou fijn zijn als ze hoger opgeleiden ook een eind op weg kunnen/willen helpen. In ieder geval zou het fijn zijn als zij eens sneller gaan reageren op hun e-mails én bereikbaar zijn als contactpersoon voor vacatures die op werk.nl staan. Daar schieten zij zeker in te kort.

Tijdje geleden heb ik mijn ongenoegen kenbaar gemaakt aan een HR-adviseur van het UWV, omtrent de gang van zaken binnen de organisatie. Werd ik een hele tijd daarna (duurde wederom wel even) gebeld voor excuses en dat ik inderdaad gelijk heb. Toch flink van ze!

[ Bericht 11% gewijzigd door LaVauX op 01-12-2009 19:52:45 ]
pi_75202853
En gebeld over de afwijzing: religie.
Het is een jongerencentrum bij een dominicanenklooster, en dat ik geen religie heb was de hoofdreden om mij niet uit te nodigen voor een gesprek.
  woensdag 2 december 2009 @ 09:29:04 #44
65960 sanger
pi_75203044
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:20 schreef Kekaa het volgende:
En gebeld over de afwijzing: religie.
Het is een jongerencentrum bij een dominicanenklooster, en dat ik geen religie heb was de hoofdreden om mij niet uit te nodigen voor een gesprek.
Dat is discriminatie
pi_75203218
Mja... misschien.
Aan de ene kant vind ik het geen goede reden... want of ik nou religieus ben of niet, en hoe ik daarover denk weet je helemaal niet als je me niet uitnodigd.
Aan de andere kant snap ik het ook wel, want ik denk dat iedereen die daar werkt katholiek is, net zoals al die jongeren die bij dat jongerencentrum komen.
pi_75203336
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is discriminatie
Dit hadden ze bij hun eisen moeten zetten , of anders als PRE.
  woensdag 2 december 2009 @ 09:44:15 #47
65960 sanger
pi_75203353
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:43 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Dit hadden ze bij hun eisen moeten zetten , of anders als PRE.
Bij de eisen (of als pre) zetten mag ook niet eens. Ook dan is het discriminatie op geloof.
pi_75203772
Volgens mij was het ook een pre. Kan de vacature niet meer vinden.
Maar het is net zoiets als dat ze erbij zetten dat ze liever een man hebben dan een vrouw, of liever een ouder iemand dan een jonger iemand. Kom ik ook zo af en toe tegen.
Net zoals dat ik laatst niet in aanmerking kwam voor een baan via het UWV, omdat het een leerwerkbaan was, en ik geen WW heb.

Ik kan me er wel druk over gaan maken, maar dat schiet toch niet op.
Ben de stad in voor sinterklaaskadootjes, en vanmiddag weer een gesprek.
pi_75204681
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij de eisen (of als pre) zetten mag ook niet eens. Ook dan is het discriminatie op geloof.
Ze mogen gerust zeggen moet affiniteit hebben met het katholieke geloof.
pi_75233977
De ideale kandidaat voor de functie

* Beschikt over aantoonbaar HBO-BE niveau;
* Heeft 2-3 jaar werkervaring;
Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Engels als in het Nederlands

Salarisindicatie : ¤ 2200,-- bruto per maand , 2200 was vroeger startsalaris voor een HBO'er
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_75237201
quote:
Op donderdag 3 december 2009 00:15 schreef samjustme het volgende:
De ideale kandidaat voor de functie

* Beschikt over aantoonbaar HBO-BE niveau;
* Heeft 2-3 jaar werkervaring;
Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden, zowel in het Engels als in het Nederlands

Salarisindicatie : ¤ 2200,-- bruto per maand , 2200 was vroeger startsalaris voor een HBO'er
Sorry hoor, maar dat is een prima indicatie voor een HBO-er die max. 3 jaar aan het werk is. Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar deze functie zich bevindt (Randstad of Groningen), maar het gemiddelde startsalaris voor een afgestudeerde HBO-er ligt nog altijd onder de 2000 euro bruto per maand (bron: allerlei W&S bureau's waarmee ik geregeld contact heb). En wat nog evenzo belangrijk is: de huidige arbeidsmarkt laat het toe om de salarissen laag te houden.

Ik vind het genoemde salaris prima in verhouding met de functie-eisen die er staan. Mocht er nog een specialisme gevraagd worden (bijv. bepaalde programmeerkennis die niet veel mensen hebben), dan zou je bij gebleken geschiktheid wellicht nog iets extra's uit het vuur kunnen slepen.
Volgende optredens:
pi_75238719
Ja werk!!!
Wel administratief, en heeft het dus bar weinig met mijn opleiding te maken.
Maar is het in ieder geval voor 3 maanden, en eventueel langer.
Vanaf maandag dus eindelijk weer een stabiel inkomen.

Bij achmea, achter een computertje, polissen checken. 25 uur per week.
En het beste is dat het 5 minuten lopen van mn huis is
pi_75242341
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:07 schreef Kekaa het volgende:
Ja werk!!!
Wel administratief, en heeft het dus bar weinig met mijn opleiding te maken.
Maar is het in ieder geval voor 3 maanden, en eventueel langer.
Vanaf maandag dus eindelijk weer een stabiel inkomen.

Bij achmea, achter een computertje, polissen checken. 25 uur per week.
En het beste is dat het 5 minuten lopen van mn huis is
Jeej (Y)

Het is dan idd al gewoon fijn dat er weer wat centjes binnenkomen. En damn, van werkloos thuiszitten word ik ook niet echt vrolijk. Laatst heb ik zelfs een dag kartonnen dozen gevouwen! Kom je aan met je HBO haha.
Meandthespacebarhadanargumentandnowwearenttalking
  donderdag 3 december 2009 @ 12:44:14 #54
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75243482
Times are a' changing..

Ik zou er nu meteen voor tekenen, zelfs voor 1800/1900. Ik vind een baan op niveau op het moment veel belangrijker dan het salaris.
pi_75251550
Ik kan ook niet begrijpen wanneer je niet tevreden bent met 2200 bruto. Als startend HBO'er mag je blij zijn met 2000 bruto volgens mij.

Zelf kan ik misschien aan het werk in het plaatselijke ziekenhuis als oproepmedewerker . Het is een beetje onder niveau, maar werk is werk en het is waarschijnlijk toch tijdelijk totdat ik iets beters heb. Het ligt ook nog een klein beetje in lijn met m'n studie.
pi_75260446
quote:
Op donderdag 3 december 2009 08:49 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is een prima indicatie voor een HBO-er die max. 3 jaar aan het werk is. Het ligt er natuurlijk een beetje aan waar deze functie zich bevindt (Randstad of Groningen), maar het gemiddelde startsalaris voor een afgestudeerde HBO-er ligt nog altijd onder de 2000 euro bruto per maand (bron: allerlei W&S bureau's waarmee ik geregeld contact heb). En wat nog evenzo belangrijk is: de huidige arbeidsmarkt laat het toe om de salarissen laag te houden.

Ik vind het genoemde salaris prima in verhouding met de functie-eisen die er staan. Mocht er nog een specialisme gevraagd worden (bijv. bepaalde programmeerkennis die niet veel mensen hebben), dan zou je bij gebleken geschiktheid wellicht nog iets extra's uit het vuur kunnen slepen.
Sorry hoor maar niet alle HBO opleidingen zijn hetzelfde, er zit ook heel veel troep tussen. Met een nietszeggende opleiding verdien je idd een stuk minder.

En ik had het niet over gemiddelde HBO-salaris maar het genoemde salaris met gestelde eisen.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_75260848
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:44 schreef T3rr0r het volgende:
Times are a' changing..

Ik zou er nu meteen voor tekenen, zelfs voor 1800/1900. Ik vind een baan op niveau op het moment veel belangrijker dan het salaris.
Daar zit idd wat in. In Nederland word je sowieso genaaid als je ''veel'' (boven modaal) geld verdient.
pi_75263768
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:12 schreef samjustme het volgende:

[..]

Daar zit idd wat in. In Nederland word je sowieso genaaid als je ''veel'' (boven modaal) geld verdient.
sorry hoor maar modaal inkomen zit op 31930 voor 2009. met je 2000 euro x 12,8 zit je op 25600
tussen modaal en 1,5x modaal zit 0,15% verschil in belastingtarief.
pi_75264160
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

sorry hoor maar modaal inkomen zit op 31930 voor 2009. met je 2000 euro x 12,8 zit je op 25600
tussen modaal en 1,5x modaal zit 0,15% verschil in belastingtarief.
Ik had meer over recht op huursubsidie, zorgtoeslag, waterschapsbelasting, gemeentelijke heffingen enz.

Bij een bepaald inkomen heb je geen recht meer op en op zich terecht, in Nederland worden mensen met een ''laag'' inkomen te veel gesubsidieerd. Maar dat is mijn mening.

Ik heb sowieso niet veel te klagen zit zelf ruim boven modaal
pi_75264666
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:23 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ik had meer over recht op huursubsidie, zorgtoeslag, waterschapsbelasting, gemeentelijke heffingen enz.

Bij een bepaald inkomen heb je geen recht meer op en op zich terecht, in Nederland worden mensen met een ''laag'' inkomen te veel gesubsidieerd. Maar dat is mijn mening.

Ik heb sowieso niet veel te klagen zit zelf ruim boven modaal
Ben ook van mening dat als je boven 1x modaal zit , ook niet moet zeuren over geen toeslagen. Vind het niet erg om veel belasting te betalen, het betekend dan ook vaak dat je genoeg verdiend hebt
pi_75265018
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:33 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ben ook van mening dat als je boven 1x modaal zit , ook niet moet zeuren over geen toeslagen. Vind het niet erg om veel belasting te betalen, het betekend dan ook vaak dat je genoeg verdiend hebt
Het gaat niet zozeer om geen toeslagen maar om dat anderen het krijgen, in Nederland word je rijkelijk gesubsidieerd via allerlei toeslagen en dat hoort niet
pi_75265385
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:41 schreef samjustme het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om geen toeslagen maar om dat anderen het krijgen, in Nederland word je rijkelijk gesubsidieerd via allerlei toeslagen en dat hoort niet
Daarom is het concept flat tax een mooi iets , 1 belastingtarief voor iedereen en dan alle toeslagen en belastingen voor de rest afschaffen.
pi_75265746
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:50 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Daarom is het concept flat tax een mooi iets , 1 belastingtarief voor iedereen en dan alle toeslagen en belastingen voor de rest afschaffen.
Je zal het alleen nooit in NL krijgen want anders krijgen linkse partijen geen stemmen meer. Mensen die afhankelijk zijn van de overheid levert voor ze stemmen op.

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 03-12-2009 23:09:07 ]
pi_75266082
Balen dat de arbeidsmarkt zo slecht is anders had ik morgen ontslag genomen wat een baantje zeg.. maarjah wel werk iig.
pi_75274226
Na 4 maanden zijn mijn gebeden verhoord: ik mag op sollicitatie!
Het is voor een baan als incassomedewerker.
pi_75274351
quote:
Op donderdag 3 december 2009 23:07 schreef Bombshell het volgende:
Balen dat de arbeidsmarkt zo slecht is anders had ik morgen ontslag genomen wat een baantje zeg.. maarjah wel werk iig.
wat doe je dan?
pi_75275539
Afgelopen maandag heb ik een intensieve dag gehad; heb de gehele middag een assessment doorgelopen. Behoorlijk pittig, maar het ging naar mijn gevoel erg goed. Zie ook deze post. Ook de cases die ik gepresenteerd heb waren (uiteraard wel met een aantal opmerkingen) goed opgelost.

Nu krijg ik vanochtend een telefoontje van de recruiter die helaas moet melden dat ik afgewezen ben. Hij heeft te horen gekregen dat mijn ervaring in hun vakgebied te summier is. Ze hadden een goed en positief beeld van me gekregen, maar de andere kandidaten hadden in hun vakgebied gewerkt.

Dit is weer zo kl*te om te horen; dat zijn gewoon dingen die men uit mijn CV kan halen en in een eerste gesprek vragen over kan stellen. Ze gaven in hun eerste gesprek aan dat ze dit gebrek aan kennis wel een minpunt vonden, maar technische kennis was aan te leren. Ook toen ik uitgenodigd was voor het assessment hebben ze als terugkoppeling gegeven dat ze op dat moment veel waarde hechtten aan mijn denkwijzes en communicatieve vaardigheden die in het eerste gesprek als erg prettig werden ervaring. Het gebrek aan vakkennis was ondergeschikt.

En nu word ik er op afgewezen....
Ik snap hun redenatie absoluut niet; en mijn recruiter overigens ook niet.
Als nu uit het assessment gekomen was, dat ik qua persoonlijkheid ofzo niet pas binnen de organisatie (of whatever), dan kan ik daar vrede mee hebben; maar nu eigenlijk niet. Ze hadden die beslissing in het begin kunnen nemen, dan had hun geld en mij tijd en geld bespaard.
Volgende optredens:
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:08:20 #68
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_75275765
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 10:18 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Na 4 maanden zijn mijn gebeden verhoord: ik mag op sollicitatie!
Het is voor een baan als incassomedewerker.
Kansloze kutbaan.
No bad soldiers under a good leader
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:41:21 #69
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75276915
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:01 schreef Rooligan het volgende:
Afgelopen maandag heb ik een intensieve dag gehad; heb de gehele middag een assessment doorgelopen. Behoorlijk pittig, maar het ging naar mijn gevoel erg goed. Zie ook deze post. Ook de cases die ik gepresenteerd heb waren (uiteraard wel met een aantal opmerkingen) goed opgelost.

Nu krijg ik vanochtend een telefoontje van de recruiter die helaas moet melden dat ik afgewezen ben. Hij heeft te horen gekregen dat mijn ervaring in hun vakgebied te summier is. Ze hadden een goed en positief beeld van me gekregen, maar de andere kandidaten hadden in hun vakgebied gewerkt.

Dit is weer zo kl*te om te horen; dat zijn gewoon dingen die men uit mijn CV kan halen en in een eerste gesprek vragen over kan stellen. Ze gaven in hun eerste gesprek aan dat ze dit gebrek aan kennis wel een minpunt vonden, maar technische kennis was aan te leren. Ook toen ik uitgenodigd was voor het assessment hebben ze als terugkoppeling gegeven dat ze op dat moment veel waarde hechtten aan mijn denkwijzes en communicatieve vaardigheden die in het eerste gesprek als erg prettig werden ervaring. Het gebrek aan vakkennis was ondergeschikt.

Als nu uit het assessment gekomen was, dat ik qua persoonlijkheid ofzo niet pas binnen de organisatie (of whatever), dan kan ik daar vrede mee hebben; maar nu eigenlijk niet. Ze hadden die beslissing in het begin kunnen nemen, dan had hun geld en mij tijd en geld bespaard.
Wow. Dat is wel heel achterlijk inderdaad.
pi_75280481
Sta met 1 been in een nieuwe functie , nu nog iq/eq test en direct er achter aan contractbespreking.
pi_75366433
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:01 schreef Rooligan het volgende:

Misschien wilden ze je een kans geven. Volgens mij is het vaak ook zo dat als ze je af willen wijzen, ze gewoon een reden in je CV zoeken. Ik heb nog vrijwel nooit een reden gehoord die niet direct uit het CV kwam.
pi_75368459
wat zijn nou eigenlijk goede vragen die je kan stellen tijdens een gesprek?
  maandag 7 december 2009 @ 14:36:06 #73
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_75371758
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:18 schreef psv-gomes het volgende:
Ik vraag vaak of ze een dag/week voor me kunnen beschrijven zodat ik een beter beeld van de werkzaamheden krijg. Verder vraag ik altijd wat de vervolg-procedure is en daarnaast kan je nog specifieke vragen stellen over eventuele ontwikkelingen in de branche waarin het bedrijf actief is en hoe zij daar tegenover staan oid.

Overigens heb ik vandaag te horen gekregen dat ik bij het bedrijf waar ik vorige week m'n tweede ronde had door mag naar de volgende ronde, de arbeidsvoorwaarden! Oftewel, ik ben aangenomen en mijn zoektocht is eindelijk ten einde!

Alleen heb ik nog nooit een arbeidsvoorwaardengesprek moeten voeren, dus als iemand daar nog tips voor heeft? Vorige keer heb ik wel een salarisindicatie gegeven, tussen de 1900 en 2100 bruto. Het is een HBO-functie voor 40 uur in de week dus ik denk dat ze mij ook wel een salaris gaan bieden wat daar tussen ligt. Daarnaast is het op twee minuten lopen van m'n huis, dus een reiskosten-vergoeding of auto heb ik niet nodig. Ik neem aan dat ik die twee argumenten ook kan gebruiken om het salaris deels omhoog te pushen?
pi_75372073
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:18 schreef psv-gomes het volgende:
Dit verschilt per gesprek. Het is altijd goed om in te spelen op de informatie wat op dat moment verteld wordt.
Dit kunnen dingen zijn over de organisatie. Let wel: nooit naar dingen vragen die (uitvoerig) op de website staan beschreven, maar je kunt wél altijd om verdieping vragen.

Verder kun je uit gezonde nieuwsgierigheid/enthousiasme een hypothetische vraag stellen: "Stel ik word aangenomen... Hoe ziet mijn eerste werkdag/werkweek eruit?"

Je kunt vragen of er ruimte is voor eigen initiatief en meedenken met collegae. Dit ligt er maar net aan wat voor functie het betreft. Soms kan deze vraag erop duiden dat de functie geen uitdaging voor je zal bieden.
(Pas hier mee op indien zij hier niet naar opzoek zijn).

Vacatureteksten zijn vaak summier/onvolledig. Vraag waar ze precies naar opzoek zijn: wat houdt het gewenste functieprofiel precies in.

Laat merken dat je aspiraties hebt. Vraag naar eventuele doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

Etc. etc. Ik hoop dat je iets met deze informatie kunt!

[ Bericht 0% gewijzigd door LaVauX op 07-12-2009 16:32:38 ]
pi_75374292
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:36 schreef T3rr0r het volgende:

[..]
Daarnaast is het op twee minuten lopen van m'n huis, dus een reiskosten-vergoeding of auto heb ik niet nodig. Ik neem aan dat ik die twee argumenten ook kan gebruiken om het salaris deels omhoog te pushen?
Reiskosten beneden de 10km is jouw probleem en niet die van je baas, dus waarom zou deze het salaris boosten.

1900-2000 euro is prima salaris voor een startende hbo-er
pi_75398821
Hoe staat het momenteel met vacatures? Mijn contract loopt over 3 maanden af en ik zie er geen verlenging in zitten. En dat om 2 redenen; toch wat weinig omzet en mijn bureauchef wil iemand van haar eigen niveau dat boven alles verheven is. Na een tijdje heb ik ontdekt dat er al diverse mensen op mijn stoel hebben gezeten en er geen 1 goed genoeg was. Op elke medewerker heeft ze dus wel iets negatiefs op te merken, zelfs op de directeur/eigenaar.
Ben dus maar weer de vacaturesites in de gaten aan het houden, maar het is nog steeds slapjes.
pi_75399549
Alle vacaturemailtjes die binnenkomen kijk ik nog even vluchtig door, maar klik ik daarna weer weg.
Sinds gisteren aan het werk voor 3 maanden. Dus over anderhalve maand ga ik wel weer beter kijken.
Er zit op dit moment trouwens ook niet zo heel erg veel bij.
pi_75402566
Ik had 25 november een sollicitatiegesprek gehad, ik zou het uiterlijk een week later op vrijdag horen, nog steeds niets gehoord.
pi_75402678
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:17 schreef Kim87 het volgende:
Ik had 25 november een sollicitatiegesprek gehad, ik zou het uiterlijk een week later op vrijdag horen, nog steeds niets gehoord.
Even bellen.
pi_75406892
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:20 schreef Osramp het volgende:
Hoe staat het momenteel met vacatures? Mijn contract loopt over 3 maanden af en ik zie er geen verlenging in zitten. En dat om 2 redenen; toch wat weinig omzet en mijn bureauchef wil iemand van haar eigen niveau dat boven alles verheven is. Na een tijdje heb ik ontdekt dat er al diverse mensen op mijn stoel hebben gezeten en er geen 1 goed genoeg was. Op elke medewerker heeft ze dus wel iets negatiefs op te merken, zelfs op de directeur/eigenaar.
Ben dus maar weer de vacaturesites in de gaten aan het houden, maar het is nog steeds slapjes.
Ik weet niet in welke branche je zit, maar mijn ervaring is dat er een lichte verbetering is. Nu was ik wel juist naar een carrierebeurs geweest waar het e.e.a. uit voortgekomen is, maar bedrijven bekijken waarschijnlijk ook opnieuw of ze komend jaar weer nieuwe mensen kunnen en/of mogen aannemen. En het komend jaar begint al vrij snel. Maar ik zou je niet adviseren om ander werk te zoeken als dat niet echt echt echt nodig is. Het zou best alleen maar een lichte tinteling kunnen zijn die na januari weer over is.
pi_75414228
Yes, weer wat lichtpuntjes vandaag. Ben begonnen met de post rondbrengen (extra hulp tijdens de decembermaand). Twee uurtjes per dag, maar toch weer iets (slecht betaald) omhanden buiten de deur. Verder heeft een basisschool in de buurt gevraagd of ik e.e.a. voor kerst wilde doen qua musical activiteiten (muziek arrangeren en tijdens de opvoeringen het geluid afregelen).
Ook ben ik zojuist uitgenodigd door een bedrijf in de buurt wat in de medische technologie zit, n.a.v. een sollicitatie van mijn kant. De functie spreekt me niet direct aan en heeft zijdelings te maken met mijn ervaringen, maar ze willen graag het eerste gesprek aan. Wellicht een voet tussen de deur voor meer.
Volgende optredens:
pi_75414754
En ik werd toevallig net opgebeld, ze gingen toch maar voor iemand anders.
pi_75418138
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:07 schreef Kim87 het volgende:
En ik werd toevallig net opgebeld, ze gingen toch maar voor iemand anders.
Jammer, ook erg vlot laten weten
pi_75418483
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke branche je zit, maar mijn ervaring is dat er een lichte verbetering is. Nu was ik wel juist naar een carrierebeurs geweest waar het e.e.a. uit voortgekomen is, maar bedrijven bekijken waarschijnlijk ook opnieuw of ze komend jaar weer nieuwe mensen kunnen en/of mogen aannemen. En het komend jaar begint al vrij snel. Maar ik zou je niet adviseren om ander werk te zoeken als dat niet echt echt echt nodig is. Het zou best alleen maar een lichte tinteling kunnen zijn die na januari weer over is.
Ik zit in de techniek, kan en mag alles aannemen van installatiewerk tot het opleiding van elektromonteurs. Nu ben ik een soort hoofd technische dienst (naja, hoofdJE dan want er zijn maar 2 monteurs). En ik ga ook nog niet solliciteren, ik zie alleen over 3 maanden een einde aan mijn baan komen. Sowieso blijf ik de sites in de gaten houden, want wat ik nu doe ik wel de grote "ver-van-mijn-bed-show", staat toch wel wat ver van me af en niet echt de branche die ik in wil. Maar ja, je wil toch werk hebben, nuttig en betaald aan de slag.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:26:54 #85
45722 Dromer
pi_75436905
Het verschil met 3 jaar geleden is goed merkbaar. Waar ik toen bij elke vacaturesite zelf enkele reacties per dag kreeg op mijn cv, 'regent' het nu afwijzingen met o.a. als reden dat de reisafstand te groot is of mijn opleiding niet 100% voldoet. En dan solliciteer ik al op 'mindere' functies dan mijn huidige.

Wat mij betreft mag de arbeidsmarkt snel weer aantrekken.
pi_75449529
Mensen,

Gister een eindelijk een sollgesprek gehad na maandenlang brieven schrijven. Kreeg net een telefoontje dat ik bij de laatste 2 zit. Nu volgt het laatste gesprek met de afdeling, zij beslissen wie de job krijgt.

Iemand tips? Nu ik zo dichtbij ben wil ik die baan hebben ook.
pi_75450434
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:06 schreef Vasco09 het volgende:
Mensen,

Gister een eindelijk een sollgesprek gehad na maandenlang brieven schrijven. Kreeg net een telefoontje dat ik bij de laatste 2 zit. Nu volgt het laatste gesprek met de afdeling, zij beslissen wie de job krijgt.

Iemand tips? Nu ik zo dichtbij ben wil ik die baan hebben ook.
Ooooh spannend! Ik duim voor je!

Dan heb je meer succes dan ik. Ik ben inmiddels al een half jaar lang aan het solliciteren en tig sollicitatiegesprekken afgereisd maar krijg continu te horen dat ik niet genoeg werkervaring heb (ondanks mijn goede motivatie) óf dat ik 'overgekwalificeerd' ben. Ik kan het weerleggen wat ik wil maar helaas trek ik continu aan het kortste eind. Ik val dus duidelijk continu tussen wal en schip.

Voor welke functie (en in welke branche) ben je nu voor in de race?

TIPS:

- Blijf zichtbaar enthousiast (maar dat ben je zo te horen wel)
- Dring je vooral niet op
- Speel goed op de informatie/vragen van je laatste gesprek in
- Eventueel nogmaals je kwaliteiten/ervaring ter sprake brengen
- Verdiep je in de afdeling: wat voor mensen werken daar, wat is voor hen de 'ideale' kandidaat

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Heel véél succes!
pi_75450814
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:30 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ooooh spannend! Ik duim voor je!

Dan heb je meer succes dan ik. Ik ben inmiddels al een half jaar lang aan het solliciteren en tig sollicitatiegesprekken afgereisd maar krijg continu te horen dat ik niet genoeg werkervaring heb (ondanks mijn goede motivatie) óf dat ik 'overgekwalificeerd' ben. Ik kan het weerleggen wat ik wil maar helaas trek ik continu aan het kortste eind. Ik val dus duidelijk continu tussen wal en schip.

Voor welke functie (en in welke branche) ben je nu voor in de race?

TIPS:

- Blijf zichtbaar enthousiast (maar dat ben je zo te horen wel)
- Dring je vooral niet op
- Speel goed op de informatie/vragen van je laatste gesprek in
- Eventueel nogmaals je kwaliteiten/ervaring ter sprake brengen
- Verdiep je in de afdeling: wat voor mensen werken daar, wat is voor hen de 'ideale' kandidaat

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Heel véél succes!
Tja, tijdens het gesprek van gister heb ik me voor mijn gevoel aardig verkocht. Ik heb verteld wat ik kan en vooral heel erg benadrukt dat ik de functie heeeeel graag wil. Het is een functie in de Marketing overigens.
Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten want dit gesprek is niet voor te bereiden. De afdeling kijkt gewoon met wie zij de beste klik hebben. Zolang ik gewoon mezelf blijf kom ik al een eind denk ik. Krijg vaak te horen dat ik sociaal en spontaan ben dus daar ligt het niet aan.

Wat voor baan zoek jij precies LaVaux?
pi_75451400
Ja hoi, ik wil me hier vast aanmelden. Na 1 januari ben ik ook werkloos. Ik ben vrachtwagenchauffeur en woon in Noord-Nederland dus met een beetje pech kan het lang duren.
pi_75456889
Na veel meelezen ook maar weer eens wat posten. Na lange tijd eindelijk weer eens door een eerste selectie gekomen. Maandag een eerste gesprek voor de functie van redacteur voor een webzine. Wel een eindje weg, maar dat hindert niet
pi_75457213
Hier nog zo'n pechvogeltje,

In juni jl. heb ik mijn studie afgerond, en tot op heden op zoek naar een baan.
30 sollicitatiebrieven verstuurd, zie hier mijn resultaat:

19 brieven: GÉÉN reactie !!!
9 brieven: afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Te hoog opgeleid, te laag opgeleid, te oud (ben pas/al 25!) enfin, jullie kennen het wel.
2 brieven: Op gesprek geweest.
Bij de eerste (accountantskantoor) een positief gesprek gehad, om daarna NIETS meer van ze te horen. Ik heb zelf nog gebeld hoe de situatie ervoor stond, en ze zouden mij de volgende werkdag terugbellen. Dat is inmiddels 2 weken geleden...
Bij de tweede (startend bedrijf) ook een redelijk gesprek gehad. Ze waren al 2 maanden op me aan het jagen maar ik vond de uren (10uur p/w) te weinig. Nadat ze toegezegd hadden om me toch voor minimaal 20uur aan te nemen ben ik op gesprek gegaan. Nu kreeg ik gisteren te horen dat ze me toch niet aan wilden nemen, omdat ze me niet konden betalen... *zucht*...
Rare afwijzing, aangezien ik een Wajonger ben die met al die subsidies toch eigenlijk veel minder kost dan een reguliere kracht...

Maar goed, ik heb nog even een gewetensvraag voor jullie.
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf(VOF, niemand in dienst). Zij willen mij graag de kans geven om werkervaring op te doen en willen graag dat ik vrijwillig, voor een aantal uren in de maand, de administratie van hun bedrijf ga doen samen met mijn schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder en ik hebben nogal een fragiele band, er is in het verleden nogal wat voorgevallen tussen ons wat nog steeds voelbaar is.

Wat zouden jullie doen? Toch de 'baan' aannemen, en maar hopen dat er geen problemen van komen?
Of toch maar bedanken voor het aanbod?
pi_75457295
Werken met familie is niet aan te raden. Daarnaast is de vraag of je uit je wajong sollicitatieplicht hebt.
pi_75457735
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:57 schreef morpheus_at_work het volgende:
Werken met familie is niet aan te raden. Daarnaast is de vraag of je uit je wajong sollicitatieplicht hebt.
Ik ben sinds 3 jaar 80-100% afgekeurd wegens een psychische beperking. Ik heb nooit verplicht moeten solliciteren, maar die 4 jaar ervoor was ik maar 55% afgekeurd, en toen was ik verplicht om mee te doen aan een reintegratietraject.
Maar ik ben het gewoon beu om thuis te zitten en uitkering te trekken, terwijl ik best wel (part-time) aan het werk kan.
pi_75458541
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef GirlGoneBad het volgende:
Hier nog zo'n pechvogeltje,

In juni jl. heb ik mijn studie afgerond, en tot op heden op zoek naar een baan.
30 sollicitatiebrieven verstuurd, zie hier mijn resultaat:

19 brieven: GÉÉN reactie !!!
9 brieven: afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Te hoog opgeleid, te laag opgeleid, te oud (ben pas/al 25!) enfin, jullie kennen het wel.
2 brieven: Op gesprek geweest.
Bij de eerste (accountantskantoor) een positief gesprek gehad, om daarna NIETS meer van ze te horen. Ik heb zelf nog gebeld hoe de situatie ervoor stond, en ze zouden mij de volgende werkdag terugbellen. Dat is inmiddels 2 weken geleden...
Bij de tweede (startend bedrijf) ook een redelijk gesprek gehad. Ze waren al 2 maanden op me aan het jagen maar ik vond de uren (10uur p/w) te weinig. Nadat ze toegezegd hadden om me toch voor minimaal 20uur aan te nemen ben ik op gesprek gegaan. Nu kreeg ik gisteren te horen dat ze me toch niet aan wilden nemen, omdat ze me niet konden betalen... *zucht*...
Rare afwijzing, aangezien ik een Wajonger ben die met al die subsidies toch eigenlijk veel minder kost dan een reguliere kracht...

Maar goed, ik heb nog even een gewetensvraag voor jullie.
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf(VOF, niemand in dienst). Zij willen mij graag de kans geven om werkervaring op te doen en willen graag dat ik vrijwillig, voor een aantal uren in de maand, de administratie van hun bedrijf ga doen samen met mijn schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder en ik hebben nogal een fragiele band, er is in het verleden nogal wat voorgevallen tussen ons wat nog steeds voelbaar is.

Wat zouden jullie doen? Toch de 'baan' aannemen, en maar hopen dat er geen problemen van komen?
Of toch maar bedanken voor het aanbod?

In tijden dat 'wij' het niet voor het uitzoeken hebben en de kans groot is dat we continu afgewezen gaan worden op gebrek aan werkervaring, is het verstandig om 'alles' aan te pakken.
Maar bij een bedrijf gaan werken dat niet zeer klein is en waar je praktisch gezien geen collegae hebt, lijkt me niet verstandig. Helaas levert het je louter wat administratieve ervaring op maar als dat de kant is waar je graag in verder wil zou ik het wél doen. Nog meer voordelen: je blijft in het arbeidsproces, je hebt weer structuur/regelmaat en je hebt weer iets voor handen.

Maar aan de andere kant lijkt het me ook niet verstandig om met (schoon)familie samen te werken. Het kan de ene kant op maar het kant ook de andere kant op: je verstandhouding met je schoonfamilie kan er alleen maar nog meer op achteruit gaan als je al een negatief verleden achter de rug hebt. Deze emoties kunnen op de werkvloer weer gaan spelen. Deze meeste mensen zijn niet zo professioneel om werk & privé strikt gescheiden te houden.

Vraag voor jou: "Hoe denkt jouw vriend/man hier eigenlijk over?"
pi_75459278
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:28 schreef LaVauX het volgende:
[...]
Vraag voor jou: "Hoe denkt jouw vriend/man hier eigenlijk over?"
Die vind het het een goed idee. Hij vind dat ik alle kansen moet pakken om toch maar wat werkervaring op te kunnen doen, dus ook werken voor zijn ouders.

Ik ben trouwens nog vergeten te melden mijn schoonouders nog 2 andere zoons hebben, waarvan er één gehuwd is met een dame wie ook al tijden sukkelt met haar werk wegens zwangerschap. Ook zij zit nu al 2 maanden thuis.
Daar wil ik dan ook geen ruzie om krijgen, onder het motto 'ik mag wel bij onze schoonouders aan de slag en zij niet'.

[ Bericht 26% gewijzigd door GirlGoneBad op 09-12-2009 20:50:52 ]
pi_75462518
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:45 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

Die vind het het een goed idee. Hij vind dat ik alle kansen moet pakken om toch maar wat werkervaring op te kunnen doen, dus ook werken voor zijn ouders.

Ik ben trouwens nog vergeten te melden mijn schoonouders nog 2 andere zoons hebben, waarvan er één gehuwd is met een dame wie ook al tijden sukkelt met haar werk wegens zwangerschap. Ook zij zit nu al 2 maanden thuis.
Daar wil ik dan ook geen ruzie om krijgen, onder het motto 'ik mag wel bij onze schoonouders aan de slag en zij niet'.
Ja, ik begrijp zijn redenering wel. Ik hoop dat je ook iets aan mijn genuanceerde mening hebt.
Maar je moet het niet erger maken dan het is. Je maakt de situatie wel erg complex. Is het niet zo dat jij geen ene moer hebt te maken met de vrouw van je zwager? Jij hebt deze kans toch aangeboden gekregen van je schoonouders? En ook al was dat niet zo, dan ben jij ten minste proactief geweest om mogelijkheden voor jezelf te creëren.

Als deze situatie voor jaloezie zorgt, zegt dit meer over haar dan over jou!

Hoe denk je er op dit moment over?
pi_75465789
Nou ik mag me hier ook aanmelden Vanaf 1 februari zit ik zonder werk. Ik weet dit al sinds eind september, maar momenteel ben ik nog met bevallingsverlof. Dit is echter maandag aanstaande afgelopen. Ik hoef tot 1 februari echter niet meer dagelijks te werken (hoef alleen te komen als het echt nodig is.)

Gisteren een afspraak bij UWV gemaakt en ik kan "al" op 7 januari langskomen. Wel was het verstandig om alvast een uitkering aan te vragen voor het geval dat ik eind januari nog geen nieuwe baan heb. Dat wilde ik dus ook online doen, maar nu willen ze weten hoe hoog mijn oprotpremie is, maar dat weet ik dus nog neit precies. Die ontvang ik pas een maand na mijn ontslag.
pi_75471853
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:07 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp zijn redenering wel. Ik hoop dat je ook iets aan mijn genuanceerde mening hebt.
Maar je moet het niet erger maken dan het is. Je maakt de situatie wel erg complex. Is het niet zo dat jij geen ene moer hebt te maken met de vrouw van je zwager? Jij hebt deze kans toch aangeboden gekregen van je schoonouders? En ook al was dat niet zo, dan ben jij ten minste proactief geweest om mogelijkheden voor jezelf te creëren.

Als deze situatie voor jaloezie zorgt, zegt dit meer over haar dan over jou!

Hoe denk je er op dit moment over?
Dankjewel voor je reacties LaVauX. Hier heb ik zeker wat aan.
Maar dat van een mug een olifant maken, dat weet ik dat ik daar nogal goed in ben . Ik ben nou eenmaal iemand die het liefst alle scenario's 1000.000x in d'r hoofd afdraait om te kijken of ik het wel goed doe.
Ik ben zelf ook eigenlijk wel van mening dat het toch niet zo verstandig is om bij mijn schoonouders aan het werk te gaan. Ik denk niet dat het de relatie ten goede komt. Nou m'n vriend nog overtuigen... Dat word een hele klus...
pi_75486275
Gaan er morgen nog mensen naar de overheidscarrierebeurs in de RAI?
pi_75488196
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef Tiez10 het volgende:
Gaan er morgen nog mensen naar de overheidscarrierebeurs in de RAI?
Ik kreeg een smsje dat ik niet moest vergeten dat de zorg en welzijnbeurs ook was morgen en overmorgen.
Had me ervoor aangemeld, maar moet dat papiertje nog uitprinten voor snelle toegang. Maar heb geen printer.
En ben nu ook weer aan het werk voor 3 maandjes, dus ik ben er niet morgen of overmorgen.
pi_75489807
Net een WW-uitkering aangevraagd. Ik hoop dat ik het niet al te lang nodig heb want ik heb er een bloedhekel aan.
  donderdag 10 december 2009 @ 18:16:09 #102
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_75490025
Ik heb me ook aangemeld, seizoen loopt af (volgende week nog). Gelukkig kan ik er volgend jaar gewoon weer terecht ergens in het begin voorjaar.
Kreeg vandaag wel een brief dat ze me meerdere malen hadden gebeld maar helaas geen contact konden krijgen.
Ik heb niks geen telefoon van hun gehad, het leed dat UWV heet
pi_75490122
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:16 schreef 1UP het volgende:
Ik heb me ook aangemeld, seizoen loopt af (volgende week nog). Gelukkig kan ik er volgend jaar gewoon weer terecht ergens in het begin voorjaar.
Kreeg vandaag wel een brief dat ze me meerdere malen hadden gebeld maar helaas geen contact konden krijgen.
Ik heb niks geen telefoon van hun gehad, het leed dat UWV heet
Ze zouden mij vandaag ook bellen maar ik heb ze om 16.50 zelf maar gebeld.
pi_75496237
Ik heb vandaag ook maar weer eens een goede daad verricht. Aangezien hier in de regio het al moeilijk is om aan een (hogere) financieel/administratieve baan te komen, laat staat part-time, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben eens met mijn vroegere opleiding gaan bellen. Voordat het verhaal erg complex word, zal ik even een korte toelichting geven.

Ik heb mijn opleiding gevolgd via een Rea-College, d.w.z., een 'aangepaste' school voor mensen met een beperking, zowel psychisch als lichamelijk. Mijn opleiding werd volledig gefinancierd door het UWV, met als voorwaarde dat ik maximaal een 2-jarig traject mocht volgen.
Maar, die 2 jaar zijn inmiddels verstreken, en ik ben al een half jaar aan het solliciteren(met hulp van het Rea-College), met 0 resultaat, wat absoluut niet bevorderlijk is voor mijn geemoedstoestand.

Ik heb voorgesteld dat ik nog een half jaar wil gaan studeren via het instituut, alleen i.p.v. klassikaal de lessen volgen wil ik dit via een thuisstudie doen met wat back-up van een docent. Ik had eigenlijk verwacht dat dit niet zou kunnen, maar verhip, ze staan er positief tegenover! A.s. maandag krijg ik definitief te horen of het doorgaat, aangezien ze nog even intern moeten overleggen.

Nog niet te hard juichen, maar het ziet er naar uit dat ik het komend half jaar onder de pannen ben. Ondertussen kan ik natuurlijk wel blijven solliciteren, maar ik zit me dan in ieder geval niet meer hele dagen op te vreten.
pi_75526272
Als het bedrijf alles perfect en erg uitgebreid uitlegt en ik daardoor geen vragen meer heb omdat het duidelijk is voor mij staat t dan niet raar als je zegt dat je niks meer te vragen hebt omdat het al uitgebreid is uitgelegd en dat je daardoor geen vragen meer hebt
pi_75528030
Ik kan dit topic officieel verlaten. Afgelopen dinsdag iq / eq test gedaan , daarbij werd daarna een loonbod gedaan onder voorbehoud dat de test goed zou zijn. Net gebeld dat de test goed is. Per 1 februari na aflopen van mijn contract kan ik daar beginnen.
pi_75528987
Gefeliciteerd morpheus_at_work!

Veel succes met je nieuwe job!
pi_75529306
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:04 schreef GirlGoneBad het volgende:
Gefeliciteerd morpheus_at_work!

Veel succes met je nieuwe job!
tnx, hoop dat het voor iedereen hier ook voorspoedig mag gaan, ben nu ook 2 maanden actief aan het zoeken geweest, merkte na 1 maand dat de markt aantrok.
pi_75543616
Gefeliciteerd Morpheus!
pi_75547608
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:33 schreef Kekaa het volgende:
Gefeliciteerd Morpheus!
Tnx , ik was al bang dat ik voor het eerst in 10 jaar een uitkering moest gaan aanvragen, had nog nooit 1 dag werkeloos thuis gezeten. Dit was de eerste keer dat ik gevoel had van dat het werkgevers klimaat zodanig somber was dat voor de meeste simpele taak al een wo-er gevraagd werd om tegen betaling van een hbo-er het werk te doen. na 5 sollicitaties en nee horen omdat een WO-er betere aansluiting had op een hbo functie zakte mijn vertrouwen in de schoenen.
pi_75550043
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Tnx , ik was al bang dat ik voor het eerst in 10 jaar een uitkering moest gaan aanvragen, had nog nooit 1 dag werkeloos thuis gezeten. Dit was de eerste keer dat ik gevoel had van dat het werkgevers klimaat zodanig somber was dat voor de meeste simpele taak al een wo-er gevraagd werd om tegen betaling van een hbo-er het werk te doen. na 5 sollicitaties en nee horen omdat een WO-er betere aansluiting had op een hbo functie zakte mijn vertrouwen in de schoenen.
Had je WO moeten doen

Gefeliciteerd, maar was je dan werkloos? ik dacht dat je al een baan had maar toe was aan iets nieuws

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 12-12-2009 15:39:06 ]
pi_75550158
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:32 schreef samjustme het volgende:

[..]

Had je WO moeten doen

Gefeliciteerd hoe dan ook, maar was je dan werkloos? ik dacht dat je al een baan had maar toe was aan iets nieuws
Ik heb een baan, waarvan na 2 jaar het contract niet verlengd wordt door de crisis 300 man met tijdelijk contract komt per einde contract op straat te staan waaronder ik.

ik moest dus voor 31 januari een nieuwe baan hebben.
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:23:33 #113
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_75558563
Ik voor 30 november....
Tot zover de kwaliteitspost
pi_75604122
Het is wéér maandaaaaaag! Een frisse start (ja, en het is ijzig koud buiten ) in een nieuwe week.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
pi_75604611
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:18 schreef LaVauX het volgende:
Het is wéér maandaaaaaag! Een frisse start (ja, en het is ijzig koud buiten ) in een nieuwe week.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ik sta alweer strak in mijn pak - weer een gesprek vanochtend!
Volgende optredens:
pi_75604622
Succes Rooligan!
pi_75604798
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:48 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Heel véél succes!
Ik duim voor je!
pi_75604941
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:58 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Heel véél succes!
Ik duim voor je!
Merci, tis volgens mij een leuke functie die goed aansluit op mijn werkervaringen (althans, dat haal ik uit de summiere vacature omschrijving). Vorige week vrijdag vacature gezien en direct gesolliciteerd; na een uur een bericht terug dat ik na de inschrijfperiode (vandaag sluit deze) bericht zou krijgen of ik uitgenodigd zou worden. Die maandagmiddag na mijn sollicitatie al de uitnodiging voor het gesprek in de mailbox! Direct van de M&S directeur - dus geen W&S recruiter ertussen, geen PO ertussen, direct zaken doen met de man die de beslissingen neemt. Dat heb ik graag (dan zit er de minste 'ruis' in de communicatie), maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat mijn kansen vergroot. Ik kan nu alleen mijn profiel schetsen direct aan de beslissingnemer, zonder dat dat eerst via twee of drie kanalen moet gaan middels verslagen en notulen....

Dat gezegd hebbende, ik ga als de wiedeweerga krabben en beginnen aan de rit! Ik heb er stiekem best wel zin in!
Volgende optredens:
pi_75605000
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Merci, tis volgens mij een leuke functie die goed aansluit op mijn werkervaringen (althans, dat haal ik uit de summiere vacature omschrijving). Vorige week vrijdag vacature gezien en direct gesolliciteerd; na een uur een bericht terug dat ik na de inschrijfperiode (vandaag sluit deze) bericht zou krijgen of ik uitgenodigd zou worden. Die maandagmiddag na mijn sollicitatie al de uitnodiging voor het gesprek in de mailbox! Direct van de M&S directeur - dus geen W&S recruiter ertussen, geen PO ertussen, direct zaken doen met de man die de beslissingen neemt. Dat heb ik graag (dan zit er de minste 'ruis' in de communicatie), maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat mijn kansen vergroot. Ik kan nu alleen mijn profiel schetsen direct aan de beslissingnemer, zonder dat dat eerst via twee of drie kanalen moet gaan middels verslagen en notulen....

Dat gezegd hebbende, ik ga als de wiedeweerga krabben en beginnen aan de rit! Ik heb er stiekem best wel zin in!
Klinkt goed, verkoop je zelf goed en dan feliciteren we je einde van de week
pi_75605401
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:48 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik ook. En het ziet er naar uit dat ik er ergens anders een parttime contract heb uitgesleept. Het is werk dat erg onder niveau is, maar wel in de juiste werkomgeving. Beter dan de straat dus! Ze weten natuurlijk ook wel dat ik ondertussen verder zoek, ook al zeg ik dat niet, maar ze vinden het geen probleem en verwachten eigenlijk niet anders.

En vandaag solliciteren voor een bedrijf waar ik best graag zou willen werken. Via selectiebureaus kwam ik er niet binnen, via netwerken tijdens een carriere-beurs dus wel Nu mezelf nog goed verkopen...

En vandaag maar eens een nieuwe strategie proberen: weer eens bellen met mensen die me eerder hebben afgewezen. Best kans dat er ergens iets vrijkomt nu er nieuwe plannen gemaakt worden voor het nieuwe jaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Daboman op 14-12-2009 10:39:58 ]
pi_75611488
En we zijn weer terug

Kort gevat: mijn gevoel zegt dat het prima gegaan is, mijn verstand zegt dat het zeker geen kat in het bakkie is.
Ik ben ruim een uur in gesprek geweest en dat gesprek verliep erg soepel. Eerst gepraat over de organisatie, hun producten en hun 'werkmilieu'. Vervolgens mijn CV en werkervaringen doorgenomen. En toen inhoudelijk op de functie ingegaan. Die functie is erg verwant aan mijn laatste werkervaring; beheren van internationale distributeurs en het uitbreiden van afzet en omzet. De taken klonken me erg bekend in de oren, en ik heb stuk voor stuk inhoudelijk kunnen aantonen er ervaring mee te hebben.

Na afloop van het gesprek bedankte de M&S directeur me voor het prettige verloop en hij had een goed en positief beeld van me gekregen. Ik was enthousiast, representatief, communicatief erg vaardig, wist goed waar ik over sprak en ik durfde vragen te stellen. Hij gaf wel aan dat hij liever gezien had dat ik wat meer werkervaring had.
Er waren (tot zijn schrik) heel veel reacties gekomen op de functie, waarvan enkele erg interessante profielen (waaronder de mijne ). Er zaten mensen bij die jaren en jaren sales ervaring hadden, maar ook mensen die die jaren met hun producten gewerkt hadden (maar juist geen sales ervaring). Hij gaf op het laatst aan te zoeken naar een wat jonger persoon omdat hij dat beter vond passen in zijn team; en ik viel prima in die categorie.

Ik ben zeker niet ontevreden en heb mezelf daar goed verkocht. De vraag is alleen of dat bedrijf mijn product nodig heeft (anders 'kopen' ze me niet). Ik krijg pas in de loop van volgende week iets te horen. De bedoeling is dan dat er in januari een tweede gespreksronde (o.a. met directe collega's) zal volgen en uiteindelijk 2 of 3 kandidaten een eindgesprek hebben met de algemeen directeur.
Volgende optredens:
pi_75614500
Bij mij ging het juist helemaal niet zo goed. Ik begon wel erg goed. Tot een probleempunt in m'n CV aan de orde kwamen. Vanaf dat moment zijn de interviewers echt gaan graven naar redenen om me niet aan te nemen. Dat bleek ook heel erg toen ze zich vergisten en dachten dat ik al 1,5 jaar thuis zit, terwijl het een half jaar is met een onderbreking van een maand. Achteraf denk ik dan vaak dat ik alle kans die ik nog had, had willen inzetten om het tij te keren door te vragen waarom ze zo negatief zijn en dit zo krachtig mogelijk te formuleren. Kan ze in verlegenheid brengen, maar kan het gesprek ook weer positief maken.

Daarvoor moet je alleen wel de signalen herkennen dat het gesprek die kant uit gaat. Helaas was dat bij mij te laat. Nouja, van hun kant zonde omdat ze een betrokken en gedreven werknemer hadden kunnen krijgen, maar ik denk niet dat ik voor iemand wil werken die altijd alleen maar alles van de negatieve kant ziet.

Wat begon als een leuk sollicitatiegesprek werd langzaam maar zeker een strategisch spelletje met 2 verliezers. Doodzonde van de tijd.
pi_75615705
Ik mag mij hier ook melden... Alhoewel, ik mocht mij afgelopen zomer al melden. Het wil maar niet lukken om een baan te vinden. Probleem is dat mijn werkniveau totaal uit de pas loopt met mijn opleiding. Genoeg gesprekken, maar ik krijg telkens te horen dat òf mijn opleiding niet voldoende is, òf dat mijn werk- en denkniveau te hoog is voor de aangeboden functie.
Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder ben begonnen met (hogere) bijscholing...de ironie wil juist dat ik het bijna rond had met mijn vorige werkgever om er een te volgen, maar toen kwam de kredietcrisis, dus bezuinigingen....
Gelukkig begin ik nu wel aan een opleiding, maar die start pas in mei 2010... Ik zit er nu sterk aan te denken om maar full-time vrijwilligerswerk te gaan doen om de tijd op te vullen. Echt veel vertrouwen in het vinden van een baan voor die tijd heb ik niet meer.

Verder iedereen natuurlijk heel veel succes gewenst met het vinden van een baan!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_75616229
Nou, vandaag kreeg ik weer eens een vacature binnen van mijn recruiter...
Of ik wilde solliciteren op de functie van:
RIJINSTRUCTRICE

De functie-eisen komen totaal niet overeen met mijn studie, er wordt verwacht dat ik elke dag even op en neer met mijn boodschappenautotje naar Zuid-Limburg rij en dat ik zowel in de avonduren als op zaterdagen ga werken...
Erg leuk, maar ik woon samen met een vrachtwagenchauffeur, ik ben al blij als ik hem 2 avonden in de week en op zaterdag zie !

Kortom, waardeloze vacature voor mij...
pi_75616282
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:08 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou, vandaag kreeg ik weer eens een vacature binnen van mijn recruiter...
Of ik wilde solliciteren op de functie van:
RIJINSTRUCTRICE

De functie-eisen komen totaal niet overeen met mijn studie, er wordt verwacht dat ik elke dag even op en neer met mijn boodschappenautotje naar Zuid-Limburg rij en dat ik zowel in de avonduren als op zaterdagen ga werken...
Erg leuk, maar ik woon samen met een vrachtwagenchauffeur, ik ben al blij als ik hem 2 avonden in de week en op zaterdag zie !

Kortom, waardeloze vacature voor mij...
Het zou grappig zijn als het niet zo tenenkrommend triest zou zijn. Ik krijg ook dit soort zooi toegespeeld. Zooi waar ik niet eens voor in aanmerking zou komen ook al zou ik willen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_75617035
Zo, eerste gesprek gehad.
De interviewers waren niet erg goed voorbereid en dat vond ik erg jammer. Ik kreeg wel een heel goed beeld van de baan en ik denk niet dat ik het werk wil doen, zeker ook niet toen ze een salarisindicatie wilden weten en ik in hun ogen vrij hoog zat (blijkbaar) terwijl ik al 350 euro gezakt ben. Ze vertelden dat in het begin het salaris toch wel laag lag omdat het lang duurt iemand in te werken en ze dat toch wel terug wilden verdienen en dat ik toch niet zoveel opleiding had etcetera.
pi_75617417
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:33 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
De interviewers waren niet erg goed voorbereid en dat vond ik erg jammer. Ik kreeg wel een heel goed beeld van de baan en ik denk niet dat ik het werk wil doen, zeker ook niet toen ze een salarisindicatie wilden weten en ik in hun ogen vrij hoog zat (blijkbaar) terwijl ik al 350 euro gezakt ben. Ze vertelden dat in het begin het salaris toch wel laag lag omdat het lang duurt iemand in te werken en ze dat toch wel terug wilden verdienen en dat ik toch niet zoveel opleiding had etcetera.
Wat een bullshit-verhaal van die interviewers.... dat is gewoon een poging om het salaris laag te houden.
Volgende optredens:
pi_75618268
Jee dat is ook niet waar je op zit te wachten GirlGoneBad

Afgelopen week drie sollicitatie-mails de deur uit gedaan.Alle 3 prima aansluitend bij mijn werkervaring en opleiding. Dus nu maar afwachten of er reacties komen

Niemand hier ervaring met het aanvragen van een uitkering voordat je je oprotpremie ontvangen hebt? Ik wil graag alles invullen, maar de premie ontvang ik pas eind februari en ik weet nu dus nog niet precies hoe hoog die is zonder belasting etc. Tegen die tijd wil ik eigenlijk toch wel of een nieuwe baan of een uitkering hebben...
  maandag 14 december 2009 @ 18:10:12 #129
280121 Bostrol
Paranoia Querulans
pi_75620486
Heb WW aangevraagd meteen toen ik wist dat ik werkloos ging worden. Met de gedachte dat ik die waarschijnlijk toch niet nodig zou hebben. Helaas... Nu al 2,5 maand thuis. Ik heb de uitkering gewoon aangevraagd zonder dat ik het netto uitkeringsbedrag van de oprotpremie kende. Geen probleem verder.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can’t eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
pi_75623762
Alweer een weekje aan het werk als data entry medewerker. Gaat wel goed, al ben ik te snel. Als ik nou langzamer werk, dan gaan de fouten die ik maak er misschien nog wel uit.
We zullen zien.

En vanochtend gebeld door een kroeg/cafe eigenaresse. Ik had een tijdje geleden mn CV opgestuurd, omdat ik hoorde dat ze nog mensen zochten. Niet echt waar ik voor gestudeerd heb, maar het lijkt me wel leuk. Morgenochtend gesprek.
pi_75644314
Na 20 jaar bij hetzelfde bedrijf gewerkt te hebben ben ik met wederzijds goedvinden per 1 jan 2010 ontslagen. Uiteraard met een aardige oprotpremie. De reden van ontslag is een reorganisatie waarbij o.a. mijn baan opgeheven werd. Ik werk(te) in de bankensector.

Ik ben nu bezig met de aanvraag uitkering.
Nu wordt er gevraagd waarom ik wel of geen bezwaar maak tegen het ontslag, wat moet ik daar nu voor politiek correct antwoord invullen, zodat mijn uitkering niet in gevaar komt!

Anybody?
pi_75644643
Ik meld me hier ook maar even (weet niet of ik me werkloos of baanloos moet noemen) Ben begin dit jaar afgestudeerd, Veiligheidskunde (weet van heel veel een klein beetje, maar van niets genoeg). Geen baan te vinden..........Zie het allemaal niet meer zitten. Ga er met de dag slechter uitzien. Doe wel tijdelijk uitzendwerk bij een verhuurbedrijf (maar daar word ik ook niet vrolijk van).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_75644720
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:29 schreef djoj45 het volgende:
Ik ben nu bezig met de aanvraag uitkering.
Nu wordt er gevraagd waarom ik wel of geen bezwaar maak tegen het ontslag, wat moet ik daar nu voor politiek correct antwoord invullen, zodat mijn uitkering niet in gevaar komt!

Anybody?
Het zou me verbazen als je nog recht hebt op een uitkering als het arbeidscontract met wederzijds goedvinden beëindigd wordt.
pi_75644988
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef Errrwin het volgende:

[..]

Het zou me verbazen als je nog recht hebt op een uitkering als het arbeidscontract met wederzijds goedvinden beëindigd wordt.
ff opnieuw.
Met wederzijds goedvinden bedoel ik dat ik niet gekozen heb voor bezwaar.
Wegens reorganisatie verviel mijn functie.

[ Bericht 0% gewijzigd door djoj45 op 15-12-2009 12:03:11 ]
pi_75645279
Nou, een aantal dagen geleden was ik nog enthousiast over de feedback van mijn (ex-)opleider, nu dus niet meer...
Ik had gevraagd of ik toch verder kon studeren (thuisstudie met feedback van de (ex-)opleider), en daar waren ze heel positief over, het was ook allemaal mogelijk, maar...
ze hadden toch liever dat ik een avondstudie BUITEN hun om ging doen. Ja hoor, welke langdurig werkeloze legt er even ¤800,- neer voor 3 á 4 maanden studie, zonder recht op stufi etc.?

(Voor degene die het niet gevolgd hebben, mijn vorige studie werd betaald door het UWV en ik sta nog bij de (ex-)opleider onder contract)

Ik kon ook boeken van mijn (ex-)opleider krijgen, deze waren 5 jaar oud en nog maar voor 80% up-to-date. Ja, hoe voel je jezelf? Daar heb ik niks aan!
En als ik de actuele boeken wilde, moest ik maar even ¤100,- betalen, terwijl deze boeken in werkelijkheid iets meer dan ¤50,- kosten... Dat geloof je toch zelf niet.

Kortom, daar gaan we weer eens even werk van maken, want zo werkt het volgens mij toch echt niet.
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:01:32 #136
65960 sanger
pi_75645308
quote:

[..]

Hoezo zou dat je verbazen? Dat is gewoon zo geregeld. Zelfs als het ontbinden is op verzoek van de werknemer, en de werkgever gaat daar mee akkoord, blijft het recht op een WW uitkering bestaan. Het criterium is dat beide partijen het met elkaar eens worden (wederzijds goedvinden) en de opzegtermijn in acht wordt genomen.
pi_75646144
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Hoezo zou dat je verbazen? Dat is gewoon zo geregeld. Zelfs als het ontbinden is op verzoek van de werknemer, en de werkgever gaat daar mee akkoord, blijft het recht op een WW uitkering bestaan. Het criterium is dat beide partijen het met elkaar eens worden (wederzijds goedvinden) en de opzegtermijn in acht wordt genomen.
Leerzame dag vandaag.
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:13:01 #138
45722 Dromer
pi_75647632
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 12:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Vroeger waren ze daar strenger in als ik me niet vergis.
(laatst was er een of andere bobo op tv die zich beklaagde over de versoepeling: hierdoor werden mensen makkelijker ontslagen dan voorheen)
  dinsdag 15 december 2009 @ 16:42:18 #139
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_75655301
Alweer een afwijzing ontvangen, ditmaal van een overheidsinstelling te Nederweert. Ik ben het onderhand wel zat. Nieuwe kansen voor mij in de overheidsector pas in januari waarschijnlijk.

Ook nog aangeklopt bij de TNT, maar ook daar ving ik bot. Nu maar een poging wagen bij Sandd. Ik weet het; een marginaal, laagbetaald baantje, maar da's beter dan niks.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_75656414
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 16:42 schreef Demarest het volgende:
Alweer een afwijzing ontvangen, ditmaal van een overheidsinstelling te Nederweert. Ik ben het onderhand wel zat. Nieuwe kansen voor mij in de overheidsector pas in januari waarschijnlijk.

Ook nog aangeklopt bij de TNT, maar ook daar ving ik bot. Nu maar een poging wagen bij Sandd. Ik weet het; een marginaal, laagbetaald baantje, maar da's beter dan niks.
Ik loop dus nu deels de post bij ons het dorp (alleen december) en ik heb er eigenlijk stiekem wat spijt van dat ik dat ben gaan doen. Ten eerste is het het minimum loon wat je vangt en je bent maar zo'n 2,5 uur per dag bezig. De post wordt bezorgd op het depot tussen 12:00u en 14:00u en pas dan gaat je tijd lopen. Vaak bellen ze wel als het later dan 12:30u wordt. Maar goed, je kunt de middag eigenlijk niets meer plannen. Ik krijg gelukkig wel steeds meer leerlingen voor gitaarles, maar moet nu vanwege de post noodgedwongen alles in de avond inplannen. En het plannen van een soll. gesprek is ook een crime.

En dan nog allerlei 'kleine ergernissen' zoals fout gesorteerde post (standaard iedere dag wel een aantal brieven), post die fout op de route is ingedeeld (kun je dat eind weer terug), allerlei mogelijke formaten kerstkaarten (van postzegelformaat tot A4), te dunne reclame folders die makkelijk omvouwen en inscheuren, gemetselde brievenbussen die kleiner zijn dan normale bussen; gemetselde brievenbussen die ze vol duwen met handdoeken (tegen de kou) zodat je de post met geweld erin moet rammen.... Wat dat betreft; geef mij maar een medisch specialist waarmee ik moet onderhandelen over een contract. Veel fijner werk....

Demarest, ik heb begrepen dat TNT Post in Weert (bij de Gamma) een tijdje terug nog mensen zocht voor het sorteercentrum; ik heb geen idee of dat nu ook nog zo is. Wellicht kun je daar eens informeren, al is het maar tijdelijk.
Volgende optredens:
pi_75656886
Heb sinds vandaag twee baantjes....

Vanochtend gesprekje bij een cafe/kroeg. Zaterdagavond beginnen.
Ze kon me ook gebruiken voor de vrijdagmiddag, maar dan zit ik helaas nog achter de computer voor Achmea.
Eerst maar eens kijken of zaterdag bevalt.

En ik kreeg vandaag, bijna anderhalve week later, een felicitatie van mn werkcoach en dat ze me ging uitschrijven.
  dinsdag 15 december 2009 @ 17:24:09 #142
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_75657066
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:06 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik loop dus nu deels de post bij ons het dorp (alleen december) en ik heb er eigenlijk stiekem wat spijt van dat ik dat ben gaan doen. Ten eerste is het het minimum loon wat je vangt en je bent maar zo'n 2,5 uur per dag bezig. De post wordt bezorgd op het depot tussen 12:00u en 14:00u en pas dan gaat je tijd lopen. Vaak bellen ze wel als het later dan 12:30u wordt. Maar goed, je kunt de middag eigenlijk niets meer plannen. Ik krijg gelukkig wel steeds meer leerlingen voor gitaarles, maar moet nu vanwege de post noodgedwongen alles in de avond inplannen. En het plannen van een soll. gesprek is ook een crime.

En dan nog allerlei 'kleine ergernissen' zoals fout gesorteerde post (standaard iedere dag wel een aantal brieven), post die fout op de route is ingedeeld (kun je dat eind weer terug), allerlei mogelijke formaten kerstkaarten (van postzegelformaat tot A4), te dunne reclame folders die makkelijk omvouwen en inscheuren, gemetselde brievenbussen die kleiner zijn dan normale bussen; gemetselde brievenbussen die ze vol duwen met handdoeken (tegen de kou) zodat je de post met geweld erin moet rammen.... Wat dat betreft; geef mij maar een medisch specialist waarmee ik moet onderhandelen over een contract. Veel fijner werk....

Demarest, ik heb begrepen dat TNT Post in Weert (bij de Gamma) een tijdje terug nog mensen zocht voor het sorteercentrum; ik heb geen idee of dat nu ook nog zo is. Wellicht kun je daar eens informeren, al is het maar tijdelijk.
Hehe ja, die post-ergenissen komen me wel bekend voor (heb enkele jaren terug nog gewerkt voor TNT). Oja... en mensen die klagen dat hun post enigzins nat is terwijl het stortregent.

Sandd schijnt iets meer vrijheid te hebben; op dag 1 wordt de post thuisbezorgd, het moet wel eigenhandig gesorteerd worden. Op dag 2 moet de post rondgebracht worden tussen 8:00 en 18:00 uur. Qua loon zit Sandd ook om en nabij het minimum... Het is niet ideaal nee, geef mij maar archiefwerk in de overheid!

Dank trouwens voor de tip omtrent TNT post te Weert. Zal spoedig eens informeren.
pi_75660300
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:24 schreef Demarest het volgende:

[..]

Hehe ja, die post-ergenissen komen me wel bekend voor (heb enkele jaren terug nog gewerkt voor TNT). Oja... en mensen die klagen dat hun post enigzins nat is terwijl het stortregent.
....
Off-topic: ik had vandaag iets leuks. Ik heb mijn radio op mijn telefoon aan (1 oordopje in) als ik de route loop. Ik wordt op een gegeven moment bij mijn bovenarm vastgepast - schrok me de tyfus. Was dat een (ongewassen ) vent die een pakketje verwachtte.... Ik had geen pakketje in mijn handen en in mijn tassen zat slechts 1 pakketje voor een andere straat. Hij moest dat pakketje vandaag hebben - of ik dus even naar het sorteercentrum wilde bellen dat ze het alsnog kwamen brengen. Ik hem vriendelijk gemeld dat het best mogelijk was dat zijn pakket met de pakkettendienst (duh!) mee zou kunnen komen. "Ach, het is toch elke keer hetzelfde liedje!" riep hij en liep mokkend naar binnen....
Volgende optredens:
pi_75660441
Tijdje geleden poste ik hier dat ik ontslag had genomen, had nog niks anders op dat moment dus het was een behoorlijke gok. Gelukkig eigenlijk direct de volgende dag een tijdelijke baan gekregen, ben nu een paar weken bezig en het is best wel leuk, al zal de verveling er wel inslaan na een paar maanden, maar het geeft me iig de tijd om rustig om me heen te kijken!
Veel van mijn collega's zijn trouwens afgestudeerd op HBO/WO in allerlei richtingen (rechten, bestuurskunde, etc) en kunnen lastig een passende baan vinden, normaal gesproken zou de funcie meer voor MBO+ of studenten zijn. Mijn werkgever maakt wat dat betreft handig gebruik van de crisis!
pi_75661637
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:33 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Jouw ervaring daar is zowat een déjà-vue voor mij. Bedrijf in Weert (Limburg) toevallig?
pi_75661781
quote:

[..]

Je kunt al zo'n 3 jaar een contract stoppen met wederzijds goedvinden. Maar dat is wel aan voorwaarden gebonden. Zo moet het initiatief van de kant van de werkgever komen, en nog wat meer. Beter even deskundige hulp inroepen. Maar het KAN wel!
  dinsdag 15 december 2009 @ 19:52:10 #147
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_75662735
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:19 schreef Kekaa het volgende:
Heb sinds vandaag twee baantjes....

Vanochtend gesprekje bij een cafe/kroeg. Zaterdagavond beginnen.
Ze kon me ook gebruiken voor de vrijdagmiddag, maar dan zit ik helaas nog achter de computer voor Achmea.
Eerst maar eens kijken of zaterdag bevalt.

En ik kreeg vandaag, bijna anderhalve week later, een felicitatie van mn werkcoach en dat ze me ging uitschrijven.
Cafe/kroeg in Zwolle? Kun je daar de Zwolle meet houden
pi_75667703
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 18:53 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Off-topic: ik had vandaag iets leuks. Ik heb mijn radio op mijn telefoon aan (1 oordopje in) als ik de route loop. Ik wordt op een gegeven moment bij mijn bovenarm vastgepast - schrok me de tyfus. Was dat een (ongewassen ) vent die een pakketje verwachtte.... Ik had geen pakketje in mijn handen en in mijn tassen zat slechts 1 pakketje voor een andere straat. Hij moest dat pakketje vandaag hebben - of ik dus even naar het sorteercentrum wilde bellen dat ze het alsnog kwamen brengen. Ik hem vriendelijk gemeld dat het best mogelijk was dat zijn pakket met de pakkettendienst (duh!) mee zou kunnen komen. "Ach, het is toch elke keer hetzelfde liedje!" riep hij en liep mokkend naar binnen....
Haha... Hij zal wel wanhopig op zijn porno-verrassingspakket wachten. Opblaaspop om de eenzame kerstdagen mee door te brengen incluis instructie DVD's.
pi_75670494
Nadat ik bijna 2 jaarcontracten heb doorlopen zou mijn contract nu met 3 maanden worden verlengd, ik heb hierop aangegeven een andere baan te gaan zoeken.
Daarop heeft mijn baas besloten mijn contract per 31-12 niet meer te verlengen.
Voordelen : ik behoud het recht op een uitkering, mijn concurrentiebeding gaat waarschijnlijk vervallen, en mijn studieschuld van 2.5 K vervalt.
Nadelen : geen baan meer .

Ik hoef nog maar tot woensdag te werken, de rest van de dagen krijg ik cadeau en ik krijg een goed getuigeschrift mee.
Ik heb dinsdag een gesprek met mijn vorige werkgever waar ik waarschijnlijk wel weer aan de slag kan.
En als het echt niet kan een uitkering, we gaan het wel zien .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_75677973
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:52 schreef 1UP het volgende:

[..]

Cafe/kroeg in Zwolle? Kun je daar de Zwolle meet houden
Hahaha kan.
Ik zeg wel een keer in het Zwolle topic waar het is.
Eerst maar even zelf wennen voordat ik er allemaal FOKmensen tegenkom.
pi_75687441
Bostrol bedankt voor je antwoord!

En ik kreeg gisterenavond telefoon dat ze mijn cv meenemen naar de volgende ronde Weet dat het nog niks zegt, maar het is een begin nietwaar?
pi_75697804
Ik meld me ook maar even. Nu twee weken werkloos na 1,5 jaar gewerkt te hebben als jr. vastgoedadviseur bij een grote landelijke dienstverlener. Er lopen nog wel wat miniscule dingen die mogelijk een baan bij mijn oude werkgever opleveren. Maar eerst zien, dan geloven. Ook nog gesolliciteerd op een andere functie binnen dit bedrijf, maar ik zou een te zwaar CV hebben. Tot op heden nog geen reactie gehad, en ik verwacht ook niet veel goeds. Vrijdag uitgenodigd voor netwerkborrel bij diezelfde werkgever. Toch maar eens een balletje opgooien.

Ik kan op dit moment mezelf moeilijk motiveren om weer in de pen te klimmen. De vastgoedsector zit nog in zwaar weer, ook al wordt het stilaan beter. Dus het zal wel wat maanden duren voordat ik een nieuwe baan vind. Al bij al geen prettig begin van het nieuwe jaar .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_75708104
Als afsluiting vandaag contract binnengekregen en tot mijn stomme verbazing onbepaalde tijd, nog wel 2 kleine vragen gesteld naar aanleiding van contract, maar deze zullen mijnsziens naar tevredenheid beantwoord worden.
pi_75727265
waarom komen bedrijven niet hun afspraken na.
Nu nog langer afwachten....
pi_75731118
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:34 schreef psv-gomes het volgende:
Ook al ben ik al helemaal rond , ik wacht nog steeds op een aantal recruiters , zo zwaar onbeschoft.
pi_75734836
ja vreselijk
ik had ook ergens begin okt al gesolliciteerd via een uitzendbureau bij een bedrijf dat begin het nieuwe jaar hier open gaat.
Ik wacht nog steeds op een gesprek. Ik ben al wel voorgesteld enzo
Vanmorgen weer uitzendbureau gemaild met de vraag hoe het er voor stond en of ze 1 januari wel halen.
niet dus...Ze moeten nog steeds de CV´s bespreken met het uitzendbureau. Wel slecht hoor!
pi_75735048
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:52 schreef psv-gomes het volgende:
ja vreselijk
ik had ook ergens begin okt al gesolliciteerd via een uitzendbureau bij een bedrijf dat begin het nieuwe jaar hier open gaat.
Ik wacht nog steeds op een gesprek. Ik ben al wel voorgesteld enzo
Vanmorgen weer uitzendbureau gemaild met de vraag hoe het er voor stond en of ze 1 januari wel halen.
niet dus...Ze moeten nog steeds de CV´s bespreken met het uitzendbureau. Wel slecht hoor!
December en juli-augustus zijn de slechtste en traagste maanden om iets voor elkaar te krijgen qua solliciteren.
pi_75735893
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
Als afsluiting vandaag contract binnengekregen en tot mijn stomme verbazing onbepaalde tijd, nog wel 2 kleine vragen gesteld naar aanleiding van contract, maar deze zullen mijnsziens naar tevredenheid beantwoord worden.
Onbepaalde tijd, dat doe je goed!
Nog een keertje gefeliciteerd dan maar!
pi_75750906
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:34 schreef psv-gomes het volgende:
Idd ik heb ook zoiets van beloof dan niet dat je voor een bepaald datum iets van zich laten horen als het toch niet gaat gebeuren.
pi_75760595
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:58 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

December en juli-augustus zijn de slechtste en traagste maanden om iets voor elkaar te krijgen qua solliciteren.
Inderdaad. Daarom heb ik deze maand weinig ondernomen. Een sollicitatiegesprek, intakegesprek gevoerd en een inventarisatie gemaakt van bedrijven/instellingen waar ik met mijn achtergrond terecht zou kunnen. Schrijven komt in januari wel.
pi_75773321
Het kan wel in december.

Ik heb eind september mijn MA bul Geschiedenis ontvangen. Daarvoor heb ik een BA Mediastudies gedaan. Ook beschik ik over twee jaar werkevaring bij een Engelse uitgever. Met een dergelijke studie-achtergrond is het niet echt gemakkelijk een baan te vinden. Heel oktober en november ben ik bezig geweest met brieven schrijven en het voeren van intake- en sollicitatiegesprekken. Vorige week vrijdag een gesprek gehad bij de EUR en maandag kreeg ik een telefoontje dat ze me een contract wilden aanbieden. Gisteren getekend en maandag 4 januari beginnen. Dus het kan wel in december, alhoewel de komende twee weken alles wel plat zal liggen.
pi_75777216
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:52 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom heb ik deze maand weinig ondernomen. Een sollicitatiegesprek, intakegesprek gevoerd en een inventarisatie gemaakt van bedrijven/instellingen waar ik met mijn achtergrond terecht zou kunnen. Schrijven komt in januari wel.
Daar heb je zeker gelijk in. Dat komt door de zomervakantie en alle feestdagen/kerstvakantie. Vooral in de maand augustus lijkt er af en toe niet gewerkt te worden.

Maar gelukkig heb ik deze keer een zeer positieve ervaring. Juist in de maand december hebben de bedrijven waar ik gesolliciteerd heb heel snel gereageerd (dat kon ik niet voor voorgaande maanden zeggen).
pi_75777525
Deze week drie sollicitatiegesprekken gehad. Pfff... redelijk vermoeiend was dat zeg. Bij twee van de drie bedrijven mag ik aankomende week een dagje meelopen. Van het andere sollicitatiegesprek moet ik de uitslag nog afwachten (wellicht hoor ik daar maandag meer over).

Ik dacht écht dat het nooit meer ging gebeuren want ik kwam telkens niet verder dan het eerste gesprek. Hopelijk ben ik straks degene die een keuze mag maken.

Ik ben nu heel dichtbij maar juichen durf ik nog niet.
pi_75786770
Denk dat ik voorlopig ophoud met solliciteren, als er iets leuks voorbijkomt zal ik het overwegen maar het beste is concentreren op huidig werk en mijn contract loopt nog heb nog eff niks te vrezen.
pi_75797561
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:17 schreef LaVauX het volgende:
Deze week drie sollicitatiegesprekken gehad. Pfff... redelijk vermoeiend was dat zeg. Bij twee van de drie bedrijven mag ik aankomende week een dagje meelopen. Van het andere sollicitatiegesprek moet ik de uitslag nog afwachten (wellicht hoor ik daar maandag meer over).

Ik dacht écht dat het nooit meer ging gebeuren want ik kwam telkens niet verder dan het eerste gesprek. Hopelijk ben ik straks degene die een keuze mag maken.

Ik ben nu heel dichtbij maar juichen durf ik nog niet.
Je komt het steeds vaker tegen dat dagje meelopen.
Ik vind het maar een rare ontwikkeling..
Vroeger had je dat alleen bij die louche belhuizen dat mensen gevraagd werden om zich te bewijzen en dus gelijk lekker koud te gaan bellen.
Toevallig moest ik bij mijn huidige wg ook een half dagje meelopen maar dat was omdat zij geen keus konden maken tussen mij en mijn concurrent..
Nouja hopen dat het iets van voorbijgaande aard is
pi_75869655
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:18 schreef Joppe het volgende:
Het kan wel in december.

Ik heb eind september mijn MA bul Geschiedenis ontvangen. Daarvoor heb ik een BA Mediastudies gedaan. Ook beschik ik over twee jaar werkevaring bij een Engelse uitgever. Met een dergelijke studie-achtergrond is het niet echt gemakkelijk een baan te vinden. Heel oktober en november ben ik bezig geweest met brieven schrijven en het voeren van intake- en sollicitatiegesprekken. Vorige week vrijdag een gesprek gehad bij de EUR en maandag kreeg ik een telefoontje dat ze me een contract wilden aanbieden. Gisteren getekend en maandag 4 januari beginnen. Dus het kan wel in december, alhoewel de komende twee weken alles wel plat zal liggen.
EUR is neem ik aan Eurasmus Uni? Wat ga je daar doen? Ik heb de MA Geschiedenis eind augustus afgerond en nu dus ook druk op zoek. Wat voor richting heb je gedaan? Nog sollicitips misschien?

En natuurlijk: gefeliciteerd en succes met je baan!
pi_75875074
Morgen weer een sollicitatie gesprek, deze keer bij de gemeente. Ben benieuwd.
pi_75913309
Grote gemeente? Kleine gemeente? Wat voor functie? Succes!
pi_75918203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:58 schreef Tiez10 het volgende:
Grote gemeente? Kleine gemeente? Wat voor functie? Succes!
Enschede, functie als secretaresse. Gesprek ging wel goed, nu maar wachten..
pi_75918582
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:21 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

EUR is neem ik aan Eurasmus Uni? Wat ga je daar doen? Ik heb de MA Geschiedenis eind augustus afgerond en nu dus ook druk op zoek. Wat voor richting heb je gedaan? Nog sollicitips misschien?

En natuurlijk: gefeliciteerd en succes met je baan!
Erasmus Universiteit, ja. Ik zal verantwoordelijk zijn voor de administratieve afdeling van een economisch onderzoeks- en onderwijsinstituut dat verbonden is aan de unversiteit. Het heeft vrijwel niks te maken met m'n opleiding. Wel heb ik twee jaar werkervaring (tussen m'n BA en MA) in een soortgelijke functie voor een uitgever in Londen. Aangezien de voertaal op het instituut Engels is, was het een pre dat ik deze taal inmiddels vloeiend spreek en schrijf (mede dankzij m'n kiwi vriendin en Engelstalige MA).

En tips, tsja. Veel brieven schrijven, maar dat ligt voor de hand. Ik schreef gerichte brieven voor elke sollicitatie, dus gebruikte niet elke keer dezelfde brief. Dit heeft me o.a. gesprekken opgeleverd bij het Amerikaanse consulaat en een grote verzekeringsmaatschappij. Als je behoorlijk Engels spreekt en eventueel ook nog een andere taal (Frans en Chinees zijn veel gevraagd), kun je je wellicht inschrijven bij een wervingsbureau voor anders- en meertaligen. Denk bijvoorbeeld aan Adams’ Multilingual Recruitment en Undutchables. Mijn vriendin heeft al twee keer een goede baan weten te bemachtigen via dergelijke bureaus. Zo werkt ze nu voor de European Space Agency. Als je een baan in de academische wereld zoekt, zou je Academic Transfer in de gaten kunnen houden.

Verder moet je vooral ook geluk hebben. Bij het tekenen van m'n contract hoorde ik dat ze behalve mij ook twintig andere mensen op gesprek hebben gehad voor deze functie, waaronder twee dr.'s en een groot aantal MA's...
pi_75933248
Zojuist gebeld door een recruiter, met een hele leuke vacature bij een woningcorporatie.

Nog even wachten op de e-mail .
pi_75938953
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:56 schreef Disavowed het volgende:
Zojuist gebeld door een recruiter, met een hele leuke vacature bij een woningcorporatie.

Spannend!

Vorige en het begin van deze week samengevat:
- afwijzing na eerste gesprek op een vacature die erg goed aansloot op mijn ervaringen (te weinig ervaring in hun vakgebied )
- uitnodiging voor gesprek bij een W&S om daar zelf aan de slag te gaan als consultant
- verzoek gekregen om de geluidsapparatuur van de lokale basisschool te onderhouden
- 3 nieuwe leerlingen voor gitaarles; 2 nieuwe aanvragen voor het nieuwe jaar!
- 3 opties voor optredens in het voorjaar gekregen
Volgende optredens:
pi_75939202
zijn hier ook ex-dsb-ers te vinden vroeg ik mij af?
pi_75939323
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:29 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Spannend!

Vorige en het begin van deze week samengevat:
- afwijzing na eerste gesprek op een vacature die erg goed aansloot op mijn ervaringen (te weinig ervaring in hun vakgebied )
- uitnodiging voor gesprek bij een W&S om daar zelf aan de slag te gaan als consultant
- verzoek gekregen om de geluidsapparatuur van de lokale basisschool te onderhouden
- 3 nieuwe leerlingen voor gitaarles; 2 nieuwe aanvragen voor het nieuwe jaar!
- 3 opties voor optredens in het voorjaar gekregen
Klinkt goed .

Morgen even bellen, geen e-mail gehad .
pi_75948928
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:35 schreef TheFrankey het volgende:
zijn hier ook ex-dsb-ers te vinden vroeg ik mij af?
ik las tbs'rs
pi_75958539
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:31 schreef marcosta het volgende:

[..]

ik las tbs'rs
Kan ook, daar kom je ook wel werkloos vandaan denk ik dan.
pi_75960561
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:31 schreef marcosta het volgende:

[..]

ik las tbs'rs

Ik help TNT Post in deze decembermaand uit (en zij mij ook een beetje) en ik kom naast de kerstkaarten en verzekeringspolissen, heel veel brieven tegen van DSB. Maar ook van het CJB en het UWV....

Niet dat ik iets aan deze kennis heb, maar toch...
Volgende optredens:
pi_75970218
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:42 schreef Kim87 het volgende:

[..]

Enschede, functie als secretaresse. Gesprek ging wel goed, nu maar wachten..
En net opgebeld, ze denk dat een andere kanidaat beter gaat passen bij het team.

Wat een kansloze k*t tijd is het toch ook..
pi_75970588
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:38 schreef Kim87 het volgende:

[..]

En net opgebeld, ze denk dat een andere kanidaat beter gaat passen bij het team.

Wat een kansloze k*t tijd is het toch ook..
Jammer dat het niets geworden is, Kim87...
Ik ben mijn zoektocht voorlopig maar even gestaakt. Bedrijven liggen toch plat tot na nieuwjaar en de kans dat ze mij aan willen nemen is in deze tijd nog minder dan nihil... Op het nieuws was ook nog eens te horen dat er een banenkrapte is, vooral voor uitzendkrachten en starters...

Kortom, Merry Christmas M*therf*ckers, ik heb er effe geen zin meer in...
pi_75970916
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:46 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

Jammer dat het niets geworden is, Kim87...
Ik ben mijn zoektocht voorlopig maar even gestaakt. Bedrijven liggen toch plat tot na nieuwjaar en de kans dat ze mij aan willen nemen is in deze tijd nog minder dan nihil... Op het nieuws was ook nog eens te horen dat er een banenkrapte is, vooral voor uitzendkrachten en starters...

Kortom, Merry Christmas M*therf*ckers, ik heb er effe geen zin meer in...
nja, zo voel ik me dus ook. Wellicht tóch maar HBO gaan doen.

Inmiddels ruim 6 maanden op zoek, en nog niks. Mijn partner ging op zoek (eind 2007) en had binnen 2 weken een leuke baan.
pi_75978530
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:44 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik help TNT Post in deze decembermaand uit (en zij mij ook een beetje) en ik kom naast de kerstkaarten en verzekeringspolissen, heel veel brieven tegen van DSB. Maar ook van het CJB en het UWV....

Niet dat ik iets aan deze kennis heb, maar toch...
Het enige wat je aan deze 'informatie' hebt is dat je je moet realiseren dat je gelukkig niet de enige werkloze bent: gedeelde smart, is halve smart!
Hetzelfde principe geldt voor het CJB: óók jij bent niet de enige die de staatspot aanvult door wangedrag op de weg te vertonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LaVauX op 23-12-2009 18:19:33 ]
pi_75978745
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:53 schreef Kim87 het volgende:

[..]

Inmiddels ruim 6 maanden op zoek, en nog niks. Mijn partner ging op zoek (eind 2007) en had binnen 2 weken een leuke baan.
Hé Kim87, een 'hogere' startkwalificatie biedt altijd meer mogelijkheden en kansen maar vergis je niet in deze tijd.
Of je nu HBO'er of WO'er bent, ZONDER (RELEVANTE) werkervaring kom je er nu helaas ook niet! Solliciteren op een functie onder je niveau wordt vaak ook niet gewaardeerd en je krijgt ook vaak te horen dat de functie je geen uitdaging zal bieden!

BTW: Ontzettend klote dat de keuze weer niet op jou is gevallen. Het is een cliché maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je echt niet op moet geven. Er komt een moment dat je blij bent dat je doorgezet hebt en weer vrolijk aan het werk kunt.
Het nieuwe jaar biedt weer vele kansen.

Succes!
pi_75978847
Ik heb ein-de-lijk een BAAN! En nog iets wat ik ambieer óók!

Ik kan 4 januari beginnen. Ik heb er echt zin in!!!!
pi_75984286
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:17 schreef LaVauX het volgende:

Gefeliciteerd LaVaux! Succes met je nieuwe job!
pi_75984402
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:53 schreef Kim87 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook overwogen, maar het is net wat LaVaux zegt, je kweekt er geen werkervaring mee. Maarja, hoe wil je werkervaring opdoen als je de kans niet krijgt?
Om het heel cru te zeggen, ze zoeken momenteel een 18-jarige werknemer met 25 jaar werkervaring...
pi_75987892
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:56 schreef Disavowed het volgende:

In Amsterdam?
  woensdag 23 december 2009 @ 21:35:27 #187
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_75988134
tvp, aangezien ik sinds vorige week weer werkloos ben
  woensdag 23 december 2009 @ 22:02:24 #188
92117 Cydex
pi_75989608
Ik ben maar eens door de vacatures op www.werk.nl gaan graven. Wat een waardeloze site. Toch drie leuke vacatures gevonden. Twee reacties terug gekregen. Ik word voorgesteld bij de relaties en kan hoogstwaarschijnlijk op gesprek komen.

Het is niet wat ik meteen ambieer, maar de schoorsteen moet roken. WW uitkering is nog altijd beter dan Bijstand, maar ik moet nu toch elke maand mijn spaargeld aanspreken. Dat kan ik een jaar volhouden, maar niet langer
pi_75995142
quote:
Op woensdag 23 december 2009 21:31 schreef Stiemie het volgende:

[..]

In Amsterdam?
Zuid-Nederland.
pi_76003096
quote:

Gefeliciteerd!
Wat is het geworden?
pi_76003344
quote:

Van harte
pi_76005302
Hartelijk dank voor jullie felicitaties!
Recruiter bij een Detacheringsbureau/Werving & Selectie voor IT-specialisten.
pi_76005338
quote:
Op woensdag 23 december 2009 23:44 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Zuid-Nederland.
Ah ik kwam laatst een woningbouw tegen met veel vacatures in Amsterdam vandaar.
  donderdag 24 december 2009 @ 14:19:04 #194
92117 Cydex
pi_76013872
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:14 schreef LaVauX het volgende:
Hartelijk dank voor jullie felicitaties!
Recruiter bij een Detacheringsbureau/Werving & Selectie voor IT-specialisten.
Nice. Daar ben ik ook naar op zoek, dus een beetje jaloers ben ik wel
pi_76063658
Ik opende zonet een brief waarin stond dat een bedrijf uit de eerste ronde gesprekken twee geschikte mensen heeft gekozen.

Ik stond als reserve met 5 anderen. Vind het toch netjes dat ze nog wat sturen.
pi_76108160
quote:

Van harte gefeliciteerd! Een prachtige start van het nieuwe jaar!!
pi_76110875
quote:
Op zondag 27 december 2009 16:51 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd! Een prachtige start van het nieuwe jaar!!
Bedankt voor je felicitatie! Inderdaad een goed begin van 2010!
Nu wordt het nog spannend of je in deze tijden op een normale manier je proeftijd doorkomt.
pi_76111004
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 00:19 schreef Kekaa het volgende:
Ik opende zonet een brief waarin stond dat een bedrijf uit de eerste ronde gesprekken twee geschikte mensen heeft gekozen.

Ik stond als reserve met 5 anderen. Vind het toch netjes dat ze nog wat sturen.
Jeetje, het fatsoen lijkt weer langzamerhand terug te keren. Het was echt dé trend van 2009 in werkgeversland. Heel netjes van ze. Om welke functie gaat 't?

Heb je nog sollicitaties lopen voor leuke en/of studiegerelateerde jobs?
pi_76113012
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:23 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Jeetje, het fatsoen lijkt weer langzamerhand terug te keren. Het was echt dé trend van 2009 in werkgeversland. Heel netjes van ze. Om welke functie gaat 't?

Heb je nog sollicitaties lopen voor leuke en/of studiegerelateerde jobs?
Was voor jongerenwerker.

Op dit moment heb ik niks lopen. Wil in januari weer actief beginnen met zoeken.
Werk op dit moment nog voor achmea, waarschijnlijk tot maart.
En sindskort op zaterdagavond in de kroeg.
pi_76117422
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:20 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Was voor jongerenwerker.

Op dit moment heb ik niks lopen. Wil in januari weer actief beginnen met zoeken.
Werk op dit moment nog voor achmea, waarschijnlijk tot maart.
En sindskort op zaterdagavond in de kroeg.
Laat dat nu net iets zijn waar jij naarstig naar opzoek bent, toch?!
Heb je misschien al uitgezocht of er Werving & Selectiebureaus zijn, die gespecialiseerd zijn in deze branche?
Dan kom je makkelijker in contact met interessante vacatures en bedrijven.
Blij dat je voorlopig even onder de pannen bent... Het belangrijkste is dat je nu inkomsten genereert.
Wellicht herstelt de economie zich vanaf het derde kwartaal van 2010.

Werk je nu trouwens 6 dagen in de week? Of werk je parttime bij Achmea?

Heel véél succes!
pi_76119925
quote:
Op zondag 27 december 2009 21:22 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Laat dat nu net iets zijn waar jij naarstig naar opzoek bent, toch?!
Heb je misschien al uitgezocht of er Werving & Selectiebureaus zijn, die gespecialiseerd zijn in deze branche?
Dan kom je makkelijker in contact met interessante vacatures en bedrijven.
Blij dat je voorlopig even onder de pannen bent... Het belangrijkste is dat je nu inkomsten genereert.
Wellicht herstelt de economie zich vanaf het derde kwartaal van 2010.

Werk je nu trouwens 6 dagen in de week? Of werk je parttime bij Achmea?

Heel véél succes!
3e kwartaal pas?

En inderdaad, daar ben ik naar op zoek. Heb geen ervaring met W$S bureaus. Maar wat ik hier af en toe lees, dan heb ik het idee dat ik het beter zelf kan doen.

Ik werk 25 uur voor Achmea, en zo ongeveer ergens tussen de 5 en 7 in de kroeg. Per week.
pi_76390099
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:51 schreef Joppe het volgende:

[..]

Erasmus Universiteit, ja. Ik zal verantwoordelijk zijn voor de administratieve afdeling van een economisch onderzoeks- en onderwijsinstituut dat verbonden is aan de unversiteit. Het heeft vrijwel niks te maken met m'n opleiding. Wel heb ik twee jaar werkervaring (tussen m'n BA en MA) in een soortgelijke functie voor een uitgever in Londen. Aangezien de voertaal op het instituut Engels is, was het een pre dat ik deze taal inmiddels vloeiend spreek en schrijf (mede dankzij m'n kiwi vriendin en Engelstalige MA).

En tips, tsja. Veel brieven schrijven, maar dat ligt voor de hand. Ik schreef gerichte brieven voor elke sollicitatie, dus gebruikte niet elke keer dezelfde brief. Dit heeft me o.a. gesprekken opgeleverd bij het Amerikaanse consulaat en een grote verzekeringsmaatschappij. Als je behoorlijk Engels spreekt en eventueel ook nog een andere taal (Frans en Chinees zijn veel gevraagd), kun je je wellicht inschrijven bij een wervingsbureau voor anders- en meertaligen. Denk bijvoorbeeld aan Adams’ Multilingual Recruitment en Undutchables. Mijn vriendin heeft al twee keer een goede baan weten te bemachtigen via dergelijke bureaus. Zo werkt ze nu voor de European Space Agency. Als je een baan in de academische wereld zoekt, zou je Academic Transfer in de gaten kunnen houden.

Verder moet je vooral ook geluk hebben. Bij het tekenen van m'n contract hoorde ik dat ze behalve mij ook twintig andere mensen op gesprek hebben gehad voor deze functie, waaronder twee dr.'s en een groot aantal MA's...
Klinkt goed hoor!

Bedankt ook voor verdere tips. Ik zoek het niet helemaal in de academische wereld en vreemde talenkennis heb ik ook niet (op Duits en Engels na dan), dus ik zal het ergens anders moeten zoeken. Mgoed, via sites waarvan je het helemaal niet verwacht kan je soms toch nog wat interessants vinden. Ik zal iig eens gaan kijken.

succes met je baan!
pi_76391662
Vanaf de jaarwisseling mag ik hier legaal posten. Volgende week woensdag mag ik naar het UWV en tot die tijd bijkomen van twee en een half jaar nachtdienst en mijn ritme weer een beetje normaliseren.

En natuurlijk eens bedenken wat ik wil.
pi_76393533
Nou, toch maar eens kijken of het beter wordt het komende jaar. Ik ben in ieder geval weer parttime aan de bak. Hopelijk zijn er nieuwe vacatures vrijgekomen.
pi_76393923
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:06 schreef RealZeus het volgende:
Vanaf de jaarwisseling mag ik hier legaal posten. Volgende week woensdag mag ik naar het UWV en tot die tijd bijkomen van twee en een half jaar nachtdienst en mijn ritme weer een beetje normaliseren.

En natuurlijk eens bedenken wat ik wil.
Ik ook, en ook 13-01 bij het UWV.
pi_76404175
Ik zit al sinds 1-10 thuis, geen recht op WW of bijstand omdat ik tijdens mijn afstudeerstage van 6 maanden niet verzekerd was voor WW, en bijstand niet omdat ik getrouwd ben. Ik ben 22, in juli afgestudeerd HBO Commerciële Economie, enige kink in de kabel is dat ik geen "salestijger" ben maar een marketeer. Daar ligt ook mijn ervaring en affiniteit.

Ik heb lang nagedacht, maar heb uiteindelijk besloten om in februari te gaan beginnen met een 2e HBO, bedrijfskundige informatica in deeltijd. Dit omdat ik heel graag de ICT in wil, en mensen het toch belangrijk vinden dat je een bepaalde achtergrond/opleiding daarin hebt. Mijn ouders lenen me het geld gelukkig, anders had ik het nooit kunnen doen.

Maar ik wil zo graag werken! Ik heb zoveel motivatie en energie in me zitten, en buiten dat, we komen amper rond van 1 salaris.

Ik denk dat ik in 3 maanden al 15-20 gesprekken gevoerd heb, die allemaal uitlopen op 1 antwoord: Ervaring. Ik heb te weinig ervaring voor starterfuncties op (online) marketinggebied.....zucht. Af en toe weet ik het gewoon niet meer. Sorry voor de ranting.
Why don't you pre-suck my genital situation?
pi_76415852
Hee mensen, hoe gaat ie.

Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Ik werk nu weer sinds anderhalve maand. Ben vooral blij met het ritme, alhoewel ik dat bijna elk weekend weer weet te verpesten, maar toch. Het is de moeite waard om alles op alles te zetten om weer aan het werk te komen.

Succes!
pi_76416922
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:32 schreef JDx het volgende:
Hee mensen, hoe gaat ie.

Ik werk nu weer sinds anderhalve maand. Ben vooral blij met het ritme, alhoewel ik dat bijna elk weekend weer weet te verpesten, maar toch. Het is de moeite waard om alles op alles te zetten om weer aan het werk te komen.

Succes!
Het ritme ben ik ook erg blij mee. Ik doe nu op een dag echt zoveel meer.
Deze week wel weer beginnen met zoeken naar iets anders, want ik denk dat het administratieve baantje toch echt maar voor 3 mnd is, waarvan de eerste al om is.
pi_76419407
Een aantal gesprekken gevoerd bij een multi, het ziet ernaar uit dat ik vrij grote kans maak om aangenomen te worden, zou nog teruggebeld worden over eventuele arbeidsvoorwaardengesprek en thats it.

Het ziet ernaar uit dat ik over 2 maanden aan een nieuwe uitdaging zal beginnen, wacht nog eff af met opzeggen van huidig baan totdat het contract getekend is.
pi_76420096
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:38 schreef samjustme het volgende:
Een aantal gesprekken gevoerd bij een multi, het ziet ernaar uit dat ik vrij grote kans maak om aangenomen te worden, zou nog teruggebeld worden over eventuele arbeidsvoorwaardengesprek en thats it.

Het ziet ernaar uit dat ik over 2 maanden aan een nieuwe uitdaging zal beginnen, wacht nog eff af met opzeggen van huidig baan totdat het contract getekend is.
Klinkt goed, het lijkt wel of de markt weer begint aan te trekken.
pi_76420281
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:32 schreef JDx het volgende:
Hee mensen, hoe gaat ie.

Succes!
Hier langzaam aan het afbouwen, nog 9 werkdagen dan is het einde oefening bij de baan die ik nu heb. Dan per 1 februari beginnen , heb a.s zondag kennismaking sessie met toekomstige collegas en partners op hun partner dag en later nog een kennissessie. Kortom ik word nu al bij het team betrokken , wat een erg goed gevoel geeft.
pi_76421732
quote:
Op maandag 4 januari 2010 22:53 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Klinkt goed, het lijkt wel of de markt weer begint aan te trekken.
Dat net niet helaas, monsterboard is over het algemeen vrij leeg en concurrentie is nog steeds moordend.
pi_76433574
Technische helpdesk test gemaakt en ik ben er doorheen! Nu maar hopen dat ik niet enorm faal bij het gesprek, dan zou ik maandag al kunnen beginnen. Wat een snelheid bij Olympia uitzendbureau
Why don't you pre-suck my genital situation?
pi_76455830
quote:
Op maandag 4 januari 2010 23:29 schreef samjustme het volgende:

[..]

Dat net niet helaas, monsterboard is over het algemeen vrij leeg en concurrentie is nog steeds moordend.
monsterboard is ook niet alles

ik had met monsterboard en vacaturebank nul reacties in oktober , november heb ik 64 reacties gekregen. niet dat alle reacties super waren en soms ook nergens op sloegen.
pi_76459774
*Zucht* Ik ben ook weer eens begonnen met rondkijken...
Maarja, er zijn nog steeds dezelfde (absurde) eisen voor een starter, ik kwam zelfs een vacature tegen met de titel: Startend Assistent Accountant. En dan kijk je verder naar beneden; minimaal 36 maanden ervaring....

Kortom, we zuchten nog even verder!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:14:26 #216
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_76463061
De volgende situatie: 2,5 jaar gewerkt eruit gebonjourd en dan enkele maanden thuis gezeten met WW. In augustus weer begonnen bij een nieuwe werkgever waar waarschijnlijk mijn halfjaarcontract niet verlengd word. Heb ik dan gewoon recht op WW?
pi_76465301
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:14 schreef RD4 het volgende:
De volgende situatie: 2,5 jaar gewerkt eruit gebonjourd en dan enkele maanden thuis gezeten met WW. In augustus weer begonnen bij een nieuwe werkgever waar waarschijnlijk mijn halfjaarcontract niet verlengd word. Heb ik dan gewoon recht op WW?
Geen, maar het lijkt me wel.
Ik zou even naar het uwv bellen .
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:05:26 #218
45722 Dromer
pi_76476074
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:14 schreef RD4 het volgende:
Lijkt me van wel. Als je vorige salaris hoger was dan het huidige zou je zelfs je vorige uitkering (hoogte) terug moeten krijgen als ik me niet vergis. Kijk eens wat rond op uwv.nl ?
pi_76495561
Ik zit ook een beetje met die angst.

Heb dik 4 maand in de WW gezeten, heb nu een contract van half november t/m juni gekregen.

Ik ben aangenomen op de gok voor 28uur en kan daar net van rondkomen, sites afmaken, hopen op meer inkomsten via die weg etc... maar mocht het allemaal niet lukken voor die tijd dan hebben we in een april een gesprek hoe verder.

Ik werk nu ook nog bij een ander bedrijf 10 uur om rond te komen (op basis van een 0-uren contract), ik ben bang dat als ik werkloos wordt bij die baan van 28 uur, ik niet meer bij mag verdienen, omdat dat op papier mijn enige inkomsten zijn.

En ik weer niet rond kan komen.
pi_76508132
Na 8 maanden thuis werkloos thuis te zitten , heb ik eindelijk een goed voorgevoel over een sollicitatiegesprek van vorige week direct bij een bedrijf. Recruiter vroeg om mijn laatstverdiende salaris en dat heb ik ook gegeven. Voor de duidelijkheid, HBO afgestudeerd startsalaris 2200 bruto, ik heb immers niks te verbergen. Ze vroeg om een salarisindicatie en die gaf ik ook: 2500 bruto.

Hoewel ik geen spijt heb van het prijsgeven van deze informatie, lees ik overal dat het niet slim is (of in ieder geval niet verplicht) om je vorige salaris te geven. Meestal omdat je jezelf daarmee beperkt in je onderhandelingsruimte. Heb ik mijzelf hiermee in de vingers gesneden door bovenstaande te vermelden . Klopt dit?

En hoeveel gaat een persoon gemiddeld omhoog in salaris bij een nieuwe baan? Is dit 300 of 600 euro per maand meer gangbaar? Ik heb nog maar 1 jaar relevante werkervaring. Graag tips en advies, want mijn nieuwe functie staat niet vermeldt op de loonwijzer, salariskompas e.d.
pi_76508211
Nou, ik ben ook weer beschikbaar.

Ik denk dat ik even compleet uit het IT wereldje stap, ik ben er wel een beetje klaar mee.
Probleem is alleen dat ik verder niks kan

We zien wel, misschien dat ik een tijdje wat koerierswerk ga doen ofzo, al schijnt dat wel kut te betalen. Maargoed, met flink wat overuren of nachtwerk en hier en daar een beetje bijbeunen zal het wel ok zijn denk ik.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76508995
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:02 schreef vosss het volgende:
Nou, ik ben ook weer beschikbaar.

Ik denk dat ik even compleet uit het IT wereldje stap, ik ben er wel een beetje klaar mee.
Probleem is alleen dat ik verder niks kan

We zien wel, misschien dat ik een tijdje wat koerierswerk ga doen ofzo, al schijnt dat wel kut te betalen. Maargoed, met flink wat overuren of nachtwerk en hier en daar een beetje bijbeunen zal het wel ok zijn denk ik.

Koerierswerk is lastig tussen te komen. Ik ben koerier geweest en wij kregen elke dag een paar telefoontjes en sollicitatiebrieven van mensen die dat ook wel wilden.

En het ligt er aan wat je gewend bent qua uurloon. Voor koerierswerk zul je afhankelijk van leeftijd en rijervaring tussen de 10 en 12 euro bruto per uur in zitten.

En ik ben 33 en kom er als ervaren koerier amper meer tussen want ik ben te oud.
  donderdag 7 januari 2010 @ 00:45:18 #223
45722 Dromer
pi_76509269
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:00 schreef GlamourWoman het volgende:
En hoeveel gaat een persoon gemiddeld omhoog in salaris bij een nieuwe baan? Is dit 300 of 600 euro per maand meer gangbaar? Ik heb nog maar 1 jaar relevante werkervaring. Graag tips en advies, want mijn nieuwe functie staat niet vermeldt op de loonwijzer, salariskompas e.d.
Na een lange tijd thuis gezeten te hebben mag je, denk ik, al blij zijn als ze je vorige salaris willen matchen. Tenzij het om een hogere functie gaat.

Zelf geef ik overigens altijd gewoon aan wat mijn laatst verdiende salaris is/was. Laatst schrokken ze er niet van, ging ik op gesprek en kreeg vervolgens een aanbod dat 450 euro eronder lag.
pi_76567744
spam

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 08-01-2010 16:33:21 ]
pi_76585844
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:45 schreef Dromer het volgende:

[..]

Na een lange tijd thuis gezeten te hebben mag je, denk ik, al blij zijn als ze je vorige salaris willen matchen. Tenzij het om een hogere functie gaat.

Zelf geef ik overigens altijd gewoon aan wat mijn laatst verdiende salaris is/was. Laatst schrokken ze er niet van, ging ik op gesprek en kreeg vervolgens een aanbod dat 450 euro eronder lag.
Het gaat hier inderdaad om een hogere functie met meer verantwoordelijkheden. Ik heb ook geen spijt dat ik eerlijk ben geweest, nu maar hopen dat het niet tegen me gebruikt gaat worden. Wil graag een stijging van minimaal 400 euro in salaris.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:12:09 #226
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_76586342
Ook ik ben nog steeds werkloos, hoewel ik in week 52 en 53 nog 'teruggeroepen' ben bij het bedrijf alwaar ik in de afgelopen zomer vanwege reorganisatie moest vertrekken. De tweede keer bijgesprongen welteverstaan, in september heb ik er ook een tweetal weken gewerkt.

In het afgelopen jaar volgde het bedrijf een beleid waarbij geleidelijk steeds meer uitzendkrachten het veld moesten ruimen vanwege kostenbesparing. Dit beleid blijkt nu rampzalig uit te pakken; de overgebleven werknemers én het management gaan gebukt onder een zeer hoge werkdruk en -daaruit logischerwijs voortvloeiend- stress!

Op de eerste werkdag van mijn tijdelijke terugkeerperiode merkte ik op dat de IT-medewerker van de afdeling afwezig was. Reden: hij lag met hartklachten in het ziekenhuis, waarschijnlijk veroorzaakt door stress vanwege de ondraaglijke werkdruk. Die werkdruk kon ik overigens bevestigen; er kwam beduidend meer werk binnen dan de overgebleven werknemers konden verwerken, ook met mij erbij. Aan het einde van de eerste week stortte een lid van het management in; overspannen! De volgende werkweek (week 53, voor mij godzijdank de laatste werkweek ooit daar) maakte een ander lid van het management bekend dat diverse werkonderdelen afgestoten zouden worden omdat de afdeling het werk niet meer aankon.
Op mijn laatste dag daar werdt de afdeling opgeschrikt door een plotselinge huilbui van een mannelijke collega; de algehele situatie werdt hem teveel en hij had tevens sombere gedachten over zijn werk en leven. Hij pakte zijn spullen en liep met een zeer sombere blik de deur uit...
Later nam ik -stiekem opgelucht- afscheid van het overbleven management en reed de gezelligheid van Oudjaarsavond tegemoet.

Hopelijk krijg ik m'n volgende baan bij een instelling die z'n zaken wél op orde heeft.
pi_76587769
Volgende week gesprek met mijn ''werkcoach'', ik ben wel benieuwd.
Ze belde vandaag met een functie als magazijnmedewerker, maar dat is niet echt iets voor mij.
Iemand die zijn Nima Sales A bijna gehaald heeft, en de afgelopen 5 jaar in de verkoop heeft gewerkt, hoe komen ze erbij
pi_76629310
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:00 schreef GlamourWoman het volgende:
Na 8 maanden thuis werkloos thuis te zitten , heb ik eindelijk een goed voorgevoel over een sollicitatiegesprek van vorige week direct bij een bedrijf. Recruiter vroeg om mijn laatstverdiende salaris en dat heb ik ook gegeven. Voor de duidelijkheid, HBO afgestudeerd startsalaris 2200 bruto, ik heb immers niks te verbergen. Ze vroeg om een salarisindicatie en die gaf ik ook: 2500 bruto.

Hoewel ik geen spijt heb van het prijsgeven van deze informatie, lees ik overal dat het niet slim is (of in ieder geval niet verplicht) om je vorige salaris te geven. Meestal omdat je jezelf daarmee beperkt in je onderhandelingsruimte. Heb ik mijzelf hiermee in de vingers gesneden door bovenstaande te vermelden . Klopt dit?

Ik vraag me bij jou af of je al genoeg (relevante) werkervaring hebt of dat je het startsalaris van vóór de kredietcrisis hebt gehanteerd. Het klopt inderdaad dat het gemiddelde startsalaris (verschilt wel per opleidingsachtergrond) van een net afgestudeerde HBO'er voor de crisis rond de ¤ 2200,- bruto per maand lag . Maar als je goed rond hebt gekeken, zie dat werkgevers de functie-eisen ENORM hebben opgeschroefd en/of het salaris met ¤ 200 - 400 hebben laten kelderen. Ik lees nu pas dat je schrijft dat je 1 jaar relevante werkervaring hebt, maar tegenwoordig zie ik bij 'startersfuncties' bijna overal "minimaal 2 jaar relevante werkervaring vereist" staan.
Naar mijn inziens is jouw salarisindicatie véél te hoog voor in deze tijd.
Ik ben benieuwd hoe dit voor jou afloopt.

Heel veel succes in ieder geval en laten we op het beste hopen!

P.S.
Om welke functie gaat het eigenlijk?
pi_76629700
Te vroeg gejuicht, ben uitgenodigd voor een 3e gesprek . Moet nog kijken of er een aanbod komt na het 3e gesprek en ''hoeveel'. Als het aanbod ondermaats zal zijn, blijf ik anders bij mijn huidig werkgever.

Lavaux, niet ieder HBO''er verdient 2200. Specialsme en waar je ook al gewerkt hebt zijn ook factoren die salaris beinvloeden. Iemand kan 3 a 4 jaar ervaring hebben maar als diegene bij een big four kantoor gewerkt heeft, dan heb je een groot voorsprong op de rest.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:32:20 #230
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76630210
Volgens verschillende casco bouwers die ik ken is de jachtbouw weer een beetje aan het aantrekken, ze beginnen in ieder geval langzaam aan weer opdrachten te krijgen. Ik had het ook wel verwacht en de prognose van de HISWA zei ook al zoveel. Ik verwacht dat het rond maart/april (traditioneel de periode dat de jachtbouw uit de winterslaap ontwaakt) weer redelijk goed op gang zal komen. Rond die tijd ben ik als het goed is ook klaar met ons huis (m'n vriendin onderhoud ons nu beide) en ik denk dat ik dan zelf iets ga opzetten als de markt het toelaat.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76630419
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:12 schreef Demarest het volgende:
Ook ik ben nog steeds werkloos,...
Oe sjips, ik had u net gemaild van "hoe het ging enzo". Niet goei dus
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76632984
waarom vragen ze uberhaupt jaren werkervaring voor een 'startersfunctie' Dan is het toch ook geen startersfunctie?
pi_76633212
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom vragen ze uberhaupt jaren werkervaring voor een 'startersfunctie' Dan is het toch ook geen startersfunctie?
Voor de crises

starter 0-1 jaar ervaring
junior 1-2 jaar ervaring
medior 3-5 jaar ervaring
senior 5 jaar en hoger

Nu zie ik zelfs startersfuncties met minimaal 3 jaar werkervaring , en dat doen ze omdat ze je dan gewoonweg weinig hoeven te betalen, terwijl je in feite werk op hoger niveau doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 10-01-2010 20:07:02 ]
pi_76636961
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:20 schreef samjustme het volgende:
Te vroeg gejuicht, ben uitgenodigd voor een 3e gesprek . Moet nog kijken of er een aanbod komt na het 3e gesprek en ''hoeveel'. Als het aanbod ondermaats zal zijn, blijf ik anders bij mijn huidig werkgever.

Lavaux, niet ieder HBO''er verdient 2200. Specialsme en waar je ook al gewerkt hebt zijn ook factoren die salaris beinvloeden. Iemand kan 3 a 4 jaar ervaring hebben maar als diegene bij een big four kantoor gewerkt heeft, dan heb je een groot voorsprong op de rest.
Dat klopt, dat heb ik toch ook tussen haakjes erachter gezet! Ik ben van een gemiddeld bedrag uitgegaan. Ervan uitgaande dat mensen begrijpen dat het van een aantal factoren afhangt.
pi_76637133
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef Leonidas82 het volgende:
Dat vroeg ik me ook af... maar het antwoord ligt, in deze economische situatie, erg voor de hand!
pi_76657788
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:54 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af... maar het antwoord ligt, in deze economische situatie, erg voor de hand!
hetzelfde dat ze nu WO-ers neerzetten op HBO functies.
pi_76658273
Ik zit ernstig te bedenken wat ik nu ga doen. Ik ben, mede dankzij de praktijken van werkgevers en overheid, wel een beetje klaar met de transport. Maar ik ben er nog niet uit wat ik dan zou willen.
pi_76667857
Afgelopen week maar weer 4 sollicitatiebrieven weggedaan. Alles wat een beetje administratief-gerelateerd is reageren we nu maar op. Zelfs op ft-banen ben ik maar gaan reageren, al voel ik op mijn klompen aan dat ik, met mijn maximale belastbaarheid van 6 uur per dag, dat waarschijnlijk niet vol ga houden...
Wel merk ik dat er meer vacatures online komen in de financiëel-administratieve sector?
pi_76669974
Op hoeveel vacatures moet je reageren ivm je uitkering ?
Ik zie best een hoop voorbij komen, maar bij het meeste is het zinloos om te reageren.

Ik wil toch wel in de buurt een baan vinden voor hetzelfde loon.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:08:25 #240
45722 Dromer
pi_76670797
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:43 schreef junkiexp het volgende:
Op hoeveel vacatures moet je reageren ivm je uitkering ?
Ik zie best een hoop voorbij komen, maar bij het meeste is het zinloos om te reageren.

Ik wil toch wel in de buurt een baan vinden voor hetzelfde loon.
Ik moet 4 sollicitatie-activiteiten per week verrichten. In een topic over het UWV las ik dat iemand anders maar één sollicitatie per week hoefde te doen. Dat heeft wellicht iets te maken met maatwerk-afspraken?
pi_76670871
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:08 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik moet 4 sollicitatie-activiteiten per week verrichten. In een topic over het UWV las ik dat iemand anders maar één sollicitatie per week hoefde te doen. Dat heeft wellicht iets te maken met maatwerk-afspraken?
Ok duidelijk, ik heb woensdag een gesprek dus dan zal ik het daar wel horen .
pi_76670878
Nou, december was voor mij weer een teleurstellende maand qua solliciteren. Drie gesprekken gehad, alle drie afgewezen.

Gesprek 1 was voor een functie als vertegenwoordiger van chirurgische materialen. Dit (relatief klein) bedrijf zocht iemand met een technische achtergrond en een aantal jaar ervaring in de buitendienst. Geen starter, maar ook niet iemand die zwaar ervaren was. Ze waren zelf direct enthousiast vanwege mijn CV en ze zagen veel aanknopingspunten. Eerste gesprek gehad vond plaats op hun kantoor in Arnhem met de HRM manager en de commercieel directeur. Gesprek ging erg soepel en er hing een prima sfeer. Mijn medisch technische en commerciële achtergrond was voor de directeur een prima basis voor hun functie. Mijn gebrek aan ervaring met hun producten was volgens hun geen enkel probleem; e.e.a. is over hun producten tijdens dit gesprek uitgelegd en ik kon direct erover mee praten. Ook mijn internationale ervaring was volgens de directeur een plezierige bijkomstigheid voor de toekomst. De vacature stond al een tijdje open en men had eerst geprobeerd dit intern op te lossen (ze hadden eigenlijk geen ruimte voor een extra fulltime functie); wat niet gelukt was. Erg tevreden ging ik weer weg. Een week later kreeg ik een telefoontje van de HRM manager die enthousiast vertelde hoe prettig ze het gesprek gevonden hadden en dat ze beiden de overtuiging hadden dat ik binnen het bedrijf prima zou passen. Echter was er iemand intern opgestaan die nu wel geïnteresseerd was in de functie en die hadden ze na lang overwegen de functie gegeven. Hoewel ze een heel goed gevoel bij mij hadden, weten ze al wat ze aan die werknemer hebben. Dat is waar natuurlijk, maar uiteraard zwaar klote voor mij.

Tweede gesprek was voor een bedrijf wat medische software maakt en internationaal distribueert. Ze hadden een functie voor het beheren van 50% van alle distributeurs. Dit sluit dus goed aan op mijn laatste werkervaring. Na een prettig gesprek van bijna twee uur met de M&S directeur gaf hij aan veel aanknopingspunten bij me te vinden waarnaar het bedrijf voor deze functie naar op zoek was. Een week later belde hij persoonlijk op en gaf aan dat hij in totaliteit meer als 100 sollicitaties had gehad. Hij had vijftien gesprekken ingepland en daarvan gingen er 5 door naar het tweede gesprek. Er zaten kandidaten tussen die meer als tien jaar bij de concurrent gewerkt hadden en die hadden dusdanig veel ervaring en bagage dat mijn profiel daar ondergeschikt aan was. Hij gaf aan mij wel als reserve aan te houden, maar liet ook weten dat mijn kansen gewoon klein waren.

Derde gesprek was de laatste week van december bij een W&S bureau waar ik als consultant aan de slag zou kunnen gaan. Ook hier weer een prettig gesprek; dit maal met de interne recruiter. Het W&S bureau kende ik al vanwege een andere procedure (voor een externe functie) en de consultant waarmee ik contact had, had mij intern voorgesteld. Een prima verlopend gesprek waarbij ook wel pittige vragen werden gesteld over en weer. De intern recruiter gaf op het einde aan, dat de aanbeveling van die consultant van prima waarde was geweest; en dat ik grotendeels pastte in zijn plaatje voor consultant. Vrijdagmiddag kreeg ik een mailtje van hem dat ze intern toch besloten hadden om niet verder te gaan in de procedure; ik heb reeds te veel ervaring met technische producten en geen ervaring met arbeidsbemiddeling. Tevens wilde hij alleen mensen in dienst die 100% voor de functie zouden gaan en hij was bang dat vanwege mijn achtergrond ik dat niet zou doen...
Volgende optredens:
pi_76671743
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:10 schreef Rooligan het volgende:
Tevens wilde hij alleen mensen in dienst die 100% voor de functie zouden gaan en hij was bang dat vanwege mijn achtergrond ik dat niet zou doen...
Dat is echt zo'n klote reden...
pi_76672205
Ik meld me ook maar even, al vanaf nov-dec werkloos en zit er door heen.

WO afgestudeerd, bedrijfskunde. Maar echt OVERAL willen ze hbo-ers met 2 jaar werkervaring. Poep. Voor alle WO functies willen ze 5 jaar werkervaring hebben. Hoe kan ik nu aan de bak komen?

Ik ben in het begin trouwens bij het UWV langsgeweest, kon evt in aanmerking komen voor een uitkering maar dat moest ik alles aannemen wat ze me aanbieden. Klopt dit, en had die vrouw daar gelijk toen ze zei dat ik beter in de horeca kan gaan bijbeunen?
pi_76672468
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:46 schreef runaway het volgende:

WO afgestudeerd, bedrijfskunde. Maar echt OVERAL willen ze hbo-ers met 2 jaar werkervaring. Poep. Voor alle WO functies willen ze 5 jaar werkervaring hebben. Hoe kan ik nu aan de bak komen?

Ik ben in het begin trouwens bij het UWV langsgeweest, kon evt in aanmerking komen voor een uitkering maar dat moest ik alles aannemen wat ze me aanbieden. Klopt dit, en had die vrouw daar gelijk toen ze zei dat ik beter in de horeca kan gaan bijbeunen?
Nee, dit is bullshit.
De eerste 6 maanden ben je niet verplicht om een baan onder je niveau, of onder je huidige/vorige loon aan te nemen.

Daarna kunnen ze je dat wel verplichten als je een uitkering wilt behouden.
Wat heb je voor nov/dec gedaan ?
pi_76672522
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:54 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nee, dit is bullshit.
De eerste 6 maanden ben je niet verplicht om een baan onder je niveau, of onder je huidige/vorige loon aan te nemen.
dat geldt voor WW toch? Ik zou voor de bijstand moeten gaan geloof ik.........

WO-ers met energie en ambitie in de bijstand

edit: Ik heb daarvoor 8 weken gewerkt en 5 maanden stage gelopen (na afstuderen). Maar dat telt niet mee voor je 26 werkweken die je nodig hebt voor WW.
pi_76672614
@ Rooligan, vervelend zeg na 3 van die goede gesprekken.
Zoek je echt iets met een medische achtergrond ?

Je zou zeggen dat daar best wat werk is of heb ik het mis ?
pi_76672673
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:55 schreef runaway het volgende:

[..]

dat geldt voor WW toch? Ik zou voor de bijstand moeten gaan geloof ik.........

WO-ers met energie en ambitie in de bijstand

edit: Ik heb daarvoor 8 weken gewerkt en 5 maanden stage gelopen (na afstuderen). Maar dat telt niet mee voor je 26 werkweken die je nodig hebt voor WW.
Ok dat veranderd de zaak idd.
Heb je een heel huis wat je moet onderhouden of alleen een kamer ?
Ik zou toch kijken of je mischien 2 parttime banen kan vinden en dan ondertussen verder zoeken.
Dan heb je ook nog flexibele tijden om te zoeken.
pi_76673132
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:46 schreef runaway het volgende:

waarom probeer je het callcenter niet voor tussenoplossing? De dienstverlening van ING is voor 80% callcenter en daar hebben ze genoeg startersfuncties voor hbo/wo'ers. Hoewel telefonisch, hebben ze daar functies als hypotheekadviseur, financieel adviseur, e-commerce medewerker etc. Met bedrijfskunde en interesse voor sales kom je daar makkelijk tussen. Salaris ligt tussen de 11,00 en 14,00 euro per uur. Je krijgt ook vaak interne product en salestrainingen varierend van 5 weken tot 3 maanden. Ik ken hbo/wo érs die dat voor nood hebben aangepakt maar vervolgens wel doorgegroeid zijn tot projectmanager of accountmanager in de buitendienst.

Is dat niet iets voor je?
pi_76673326
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:57 schreef junkiexp het volgende:
@ Rooligan, vervelend zeg na 3 van die goede gesprekken.
Zoek je echt iets met een medische achtergrond ?

Je zou zeggen dat daar best wat werk is of heb ik het mis ?
Dacht ik ook
Ik heb Medische Technologie gestudeerd (HBO), 4 jaar gewerkt als product manager (niet medisch gerelateerd) en 2 jaar als internationaal account manager (medische producten, geen farma). Het zou prima aansluiten als er een functie was in de medisch technische hoek, met internationale aspecten. Maar goed, dat is hier in Limburg al moeilijk te vinden. De grote namen zoals Boston Scientific, Medtronic en Philips hebben geen vacatures op dit moment die aansluiten en/of hebben in 2009 al gereorganiseerd.

Ik reageer op bijna iedere commercieel technische functie in een straal van 50 km (grofweg Eindhoven - Venlo - Maastricht) of functies waarbij Zuid-Nederland als werkgebied hoort en je (deels) vanuit kunt werken. Het overgrote deel van de afwijzingen komt voort uit mijn gebrek aan ervaring betreffende hun producten. Dat ik technische opleiding heb afgerond en een commerciële achtergrond heb, doet daar niets aan af. Ze willen gewoon iemand die (jarenlang) met hun producten heeft gewerkt; of iemand van hun rechtstreekse concurrenten. Die hoeven ze dus geen product trainingen te geven en hebben meestal al een netwerk tot hun beschikking. Commerciële ervaring vinden ze meestal ondergeschikt aan technische ervaring... Dus liever een techneut die ze moeten bij trainen op commerciële vaardigheden ("kijk maar hoe je collega's met de klanten omgaan"), dan anders om...

Bedrijven hebben keus te over en zoeken het schaap met de zes poten.... Ik ben breed onderlegd qua kennis, maar heb geen duidelijke specialisatie in een bepaald vakgebied. Als ik veel recruiters mag geloven is dat een prima situatie tijdens hoogconjunctuur en is het de slechtst denkbare situatie tijdens een recessie.... Ook part-time of MBO functies kom ik niet in aanmerking - ik ben te hoog opgeleid en er is al genoeg aanbod.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rooligan op 11-01-2010 12:25:56 ]
Volgende optredens:
pi_76675826
Ik weet er uberhaupt bijna geen gesprekken meer uit te slepen. Heb laatst nog een bedrijf gebeld of ze nu na het nieuwe jaar wel ruimte hadden voor een nieuwe functie maar het bedrijf ging sluiten. En dan dat w&s bureau dat belooft me opnieuw in contact te brengen met een bedrijf dat laaiend enthousiast over me was en maar niets van zich laat horen. Tjonge. Wanneer houdt het eindelijk eens een keer op?
pi_76681647
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:10 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ik vraag me bij jou af of je al genoeg (relevante) werkervaring hebt of dat je het startsalaris van vóór de kredietcrisis hebt gehanteerd. Het klopt inderdaad dat het gemiddelde startsalaris (verschilt wel per opleidingsachtergrond) van een net afgestudeerde HBO'er voor de crisis rond de ¤ 2200,- bruto per maand lag . Maar als je goed rond hebt gekeken, zie dat werkgevers de functie-eisen ENORM hebben opgeschroefd en/of het salaris met ¤ 200 - 400 hebben laten kelderen. Ik lees nu pas dat je schrijft dat je 1 jaar relevante werkervaring hebt, maar tegenwoordig zie ik bij 'startersfuncties' bijna overal "minimaal 2 jaar relevante werkervaring vereist" staan.
Naar mijn inziens is jouw salarisindicatie véél te hoog voor in deze tijd.
Ik ben benieuwd hoe dit voor jou afloopt.

Heel veel succes in ieder geval en laten we op het beste hopen!

P.S.
Om welke functie gaat het eigenlijk?

Dit startsalaris van 2200 kreeg ik herfst 2008. Dus ik neem aan dat dit voor de crisis was. Overigens is de nieuwe functie commercieel binnendienst waar wel hbo niveau voor wordt gevraagd (met enige werkervaring).

De recruiter met wie ik sprak leek niet echt overrompeld door mijn indicatie van 2500. Vandaar dat ik dus twijfelde of ik meer had moeten vragen of niet. Zeker omdat ik 25+ ben.

Dit is de eerste keer dat ik een arbeidsvoorwaardengesprek voer. Ik denk dat ik eens een auto van de zaak ga vragen.
pi_76683284
Ik ben weer wat klussen in het huis aan het oppakken, de eerste week thuis is net vakantie daarna wordt het snel vervelend.
pi_76685727
quote:
Op maandag 11 januari 2010 15:51 schreef GlamourWoman het volgende:

[..]

Dit startsalaris van 2200 kreeg ik herfst 2008. Dus ik neem aan dat dit voor de crisis was. Overigens is de nieuwe functie commercieel binnendienst waar wel hbo niveau voor wordt gevraagd (met enige werkervaring).

De recruiter met wie ik sprak leek niet echt overrompeld door mijn indicatie van 2500. Vandaar dat ik dus twijfelde of ik
meer had moeten vragen of niet. Zeker omdat ik 25+ ben.

Dit is de eerste keer dat ik een arbeidsvoorwaardengesprek voer. Ik denk dat ik eens een auto van de zaak ga vragen.
een recruiter zal niet snel overrompelt zijn gezien ze percentage fee krijgen over je jaarsalaris na je proeftijd.
pi_76685932
quote:
Op maandag 11 januari 2010 16:26 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben weer wat klussen in het huis aan het oppakken, de eerste week thuis is net vakantie daarna wordt het snel vervelend.
Nou inderdaad. Ik had vorige week ook nog wel wat te doen, maar het begint een beetje saai te worden. Als je vakantie hebt ben je ook vrij maar dan voelt het toch prettiger.

Morgen tandarts en dan overmorgen naar het UWV. Op de een of andere manier heb ik nooit zoveel vertrouwen in het UWV. In wat ik doe is er momenteel echt geen steek werk in dit gedeelte van Nederland.
pi_76687502
@morpheus_at_work: recruiter is misschien een verwarrende term. Ik het het over de verantwoordelijke binnen een bedrijf voor het werven en aannemen van nieuw personeel. (kan nu even niet op de juiste benaming komen)
pi_76694009
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:58 schreef junkiexp het volgende:
Volgende week gesprek met mijn ''werkcoach'', ik ben wel benieuwd.
Ze belde vandaag met een functie als magazijnmedewerker, maar dat is niet echt iets voor mij.
Iemand die zijn Nima Sales A bijna gehaald heeft, en de afgelopen 5 jaar in de verkoop heeft gewerkt, hoe komen ze erbij
heet dat geen werkweigering?

ik word zo moe van het UWV
pi_76696217
quote:
Terecht toch dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 11 januari 2010 @ 22:05:01 #259
45722 Dromer
pi_76698969
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Alles aanpakken hoef je pas na een jaar. Na een half jaar moet je al gaan kijken naar banen die ietwat onder je niveau/salaris liggen.
pi_76700672
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:08 schreef GlamourWoman het volgende:
@morpheus_at_work: recruiter is misschien een verwarrende term. Ik het het over de verantwoordelijke binnen een bedrijf voor het werven en aannemen van nieuw personeel. (kan nu even niet op de juiste benaming komen)
Ah zeg maar de interne recruiter. Die weten vaak even min iets. Heb er paar bij de hand gehad die wisten niets .
pi_76705589
quote:
Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Nee, dat is als je in dienst bent .
Maar wat is je punt ?
pi_76709523
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:34 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Ah zeg maar de interne recruiter. Die weten vaak even min iets. Heb er paar bij de hand gehad die wisten niets .
De meeste interne recruiters die ik gesproken heb, hadden zo'n zwart-wit beeld van de desbetreffende vacature voor hun ogen dat als je ook maar 1% afweek van het ideale profiel, je geen kans maakte. Daarnaast gaven ze meer aandacht aan de standaard vragen ("waarom zou je geschikt zijn voor deze functie", "noem 5 zwakke punten van je", "waar zie je je over 10 jaar"). Er zijn er zelfs een aantal geweest die een uitvoerig betoog hielden over het salaris, terwijl dat voor mij pas in latere gesprekken er echt toe doet...

Ik heb er zelfs eentje gehad die riep: "Nou, wanneer je bij ons komt te werken dan is dat niet zomaar iets. Dan mag je je echt gelukkig prijzen. We selecteren alleen de beste kandidaten voor ons bedrijf; wij zijn dan ook een topwerkgever....". Ging over een MKB-bedrijf met een kleine 40 man in dienst dat een heel hoog verloop van personeel had (kwam ik achteraf achter).
Volgende optredens:
pi_76713537
Het is ook echt belachelijk, ze proberen inderdaad te vinden die voor 100% aan het profiel voldoet :
Startende HBO-er, 24 maanden werkervaring, 2000 bruto .
pi_76714416
toch allemaal maar iets in de it doen in de tussentijd dan...
dat soort salarissen zul je daar niet tegenkomen...
ook al zit je op een helldesk
pi_76714539
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef marcosta het volgende:
toch allemaal maar iets in de it doen in de tussentijd dan...
dat soort salarissen zul je daar niet tegenkomen...
ook al zit je op een helldesk
Huh ?
pi_76714701
niet dan?
als je voor een isp werkt 172 uurper maand dan verdien je echt wel meer dan 2000 euro per maand(mag ik toch aannemen :S) mijn laatste baantje bij een isp (tele2) verdiende ik 2600 bruto per maand voor een uitzendburo!
nu ben ik wel 36 maar niet enorm hoog opgeleid zoals de meeste hier.
laatste baantje wat me was aangeboden was bij telfort en dat was 11 euro per uur en dan kom je idd onder die 2k..
pi_76714949
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:47 schreef marcosta het volgende:
niet dan?
als je voor een isp werkt 172 uurper maand dan verdien je echt wel meer dan 2000 euro per maand(mag ik toch aannemen :S) mijn laatste baantje bij een isp (tele2) verdiende ik 2600 bruto per maand voor een uitzendburo!
laatste baantje wat me was aangeboden was bij telfort en dat was 11 euro per uur en dan kom je idd onder die 2k..
O op die manier, ik maakte spottend even een schets van sommige recruiters.
Maar 2600 is niet verkeerd .
  dinsdag 12 januari 2010 @ 12:02:49 #268
45722 Dromer
pi_76715208
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 11:47 schreef marcosta het volgende:
niet dan?
Euhm.. wat voor werk doe je dan voor ze? Dat zal geen helpdeskwerk wezen. Daarvoor zie je bij isp's rampzalige uurlonen voorbij komen. (8 á 9 euro bij Ziggo bv.)
pi_76715442
ik was orderplanner voor de zakelijke kant en monteursondersteuning.
vrij specifiek werk maar door iedereen te leren (denk ik)
geen klanten in ieder geval.
alhoewel ik wel een x roy makaay aan de lijn had omdat zijn website niet goed werkte
ik vond het erg ruim betaald voor het werk wat we deden eigenlijk..
maarja wel een dead end job...
pi_76726680
Net gebeld voor Callcenter werk, 36 uur, en per week min. 1x werken. Ik zou dan zo'n 1300 bruto verdienen.

Daarnaast zit je er minimaal 1 jaar aan vast. BAH

Gelukkig vrijdag weer een sollicitatie gesprek voor een 'normale' functie, er is weer een beetje hoop.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:27:34 #271
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76742730
Heb vandaag een aanbod gekregen en weet niet wat ik nu moet doen. November 2009 is het bedrijf waar ik werkte failliet gegaan. Ik heb toen met m'n vriendin overlegt en ik zou een half jaar stoppen met werken. M'n vriendin heft een goed salaris en we hebben een lekker spaarpotje en op die manier kan ik dan mooi ons hius afmaken (wat al lekker opschiet). Nu ben ik vandaag echter gebeld met het aanbod om chef timmer afdeling te worden op een middelgrote jachtwerf. Ik heb er in het verleden al eerder gewerkt dus ik ken iedereen daar en ze doen daar voornamelijk klassiek timmerwerk wat ik het liefste doe. Aan de ene kant wil ik graag ons huis afmaken maar dit is wel een hele mooie kans. Maar eens goed over nadenken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76742802
Lijkt me vrij duidelijk. Klussen kan je ook op zaterdag en zondag en vakanties
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:45:57 #273
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76743859
Het plan was om zelf iets te beginnen als ik klaar ben met ons huis (of eventueel als ZZP'er). De jachtbouw begint weer langzaam op gang te komen en tegen de tijd dat ik klaar ben zal het weer lekker draaien. Aan de ene kant lijkt het me fijn om niet meer voor een ander te werken en aan de andere kant is het een leuk bedrijf.
pi_76744093
Dat bedrijf kan je ook opstarten als het weer beter gaat en misschien levert die baan je ook nog wel een vliegende start op ook
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:02:37 #275
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76744882
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat bedrijf kan je ook opstarten als het weer beter gaat
Dat was ook het plan. Daarom heb ik ook een half jaar uitgetrokken voor ons huis, zodat ik het op een normaal tempo kan doen naar de hoge standaard die ik als scheepstimmerman gewend ben. Als ik klaar ben is het april/mei en dat is de tijd dat de jachtbouw altijd volop draait.
pi_76745139
Maar de baan is dus zeg maar voor 1-2?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:21:42 #277
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_76745852
Ziezo, zojuist nog een sollicitatiebrief verstuurd naar een softwarebedrijf te Den Bosch. Kans van slagen lijkt me zeer klein, maar niet geschoten is altijd mis.
pi_76745962
Ik ben nu ook volop bezig aan het starten van een bedrijf waar ik dadelijk part-time mee verder wil als ik weer een baan heb.
Morgen gesprek bij UWV.
Misschien is het wel haalbaar om 32 uur te gaan werken, even kijken wat de mogelijkheden zijn.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:32:54 #279
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76746398
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar de baan is dus zeg maar voor 1-2?
Nee, als ik die baan neem krijg ik gelijk een vast contract. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken en er met m'n vriendin over praten.
pi_76749669
Bedoelde 1 febuari maar als je die baan neemt kan je er na een half jaar of zo na 2 maanden weer weg of zo?

Misschien kan dat bedrijf je wel wat werk geven zodat het makkelijker wordt om te starten
pi_76750175
Wellicht kunnen jullie me advies geven over het volgende:

Ben aan het solliciteren in de online marketing. Heb hierin 2jr ervaring, maar ik heb geen flauw idee wat ik zou kunnen vragen mocht een bedrijf hiernaar informeren.
Werk nu in een branche waar salarissen erg laag zijn en verdien zeker minder dan het gemiddelde startsalaris van een HBO-er.
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76750186
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Nee, als ik die baan neem krijg ik gelijk een vast contract. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken en er met m'n vriendin over praten.
je kan toch gewoon gesprek aangaan en zeggen dat je per 1-3 beschikbaar bent. Dan kun je nu nog met je huis e.e.a. doen.

je kunt ook aangeven dat je niet fulltime maar slechts 4dgn beschikbaar bent, daarmee creëer je ruimte voor je eigen plannen.

Mij lijkt het prettiger om vanuit een vaste baan een freelance bestaan op te starten dan vanuit thuiszitten
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_76752546
Hoe krijgen jullie de dag om??
Ik heb wat sites en van die vacaturemeldingen die ik iedere dag bekijk, maar daar ben ik binnen 1 uur mee klaar. Evt reageren, maar meer dan 2 uur per dag haal ik nooit. Ben veel gaan sporten en sociale dingen, maar vaak toch de muren die op me afkomen. Hoe doen jullie dat?
pi_76752705
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef runaway het volgende:
Ik heb wat sites en van die vacaturemeldingen die ik iedere dag bekijk, maar daar ben ik binnen 1 uur mee klaar. Evt reageren, maar meer dan 2 uur per dag haal ik nooit. Ben veel gaan sporten en sociale dingen, maar vaak toch de muren die op me afkomen. Hoe doen jullie dat?
Fok .
Nee serieus, ik ben een bedrijfje aan het opstarten, en ik heb een huis van 100 m2 waarvan de helft nog maar klaar is.
Verder werkt mijn vriendin 50+ uur in de week, dus ik kook en doe wat huishoudelijke dingen.
pi_76754314
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef runaway het volgende:
Ging eigenlijk best gemakkelijk. Iets langer slapen... internet checken voor vacatures en/of reageren. Huishouden doen (in die tijd ook veel inpakken, want de woningbouw ging renoveren), en veel meer vrijwilligerswerk doen (was savonds... dus weer uitslapen de volgende dag).

Op dit moment werk ik van 13 tot 18, heb nog wel redelijk moeite met op tijd opstaan 's ochtends, daardoor gaat het met het huishouden nu iets slechter hahaha. En vrijwilligerswerk is een beetje teruggeschroefd. Maar niet echt tijd meer om op zoek te gaan naar een nieuwe baan.
pi_76757333
Net bij het UWV geweest
Echt een dom kind, en die was dan werkcoach voor jongeren.
Net of ik nog tot die groep behoor

Maar er stonden geen vacatures open die bij mijn profiel passen, dus mijn inschrijving is verlengd tot 01-03, als ik tegen die tijd niks gevonden heb moet ik maar eens terug bellen
Als ik zou willen kan ik dus nu 7 weken niks gaan doen.

Niet gek dat er zoveel mensen onterecht in de ww zitten
pi_76763183
Ik heb vanmorgen anderhalf uur bij het UWV gezeten. In principe moet ik 5 keer per maand solliciteren, maar als dat niet lukt gaan ze me er nu niet op afrekenen. Verder krijg ik een beroepentest en heeft mijn werkcoach aardig wat gebeld om dingen uit te zoeken die mij mooier voorgehouden zijn dan ze echt zijn. (Ik hoopte buschauffeur te worden maar dat kan ik wel schudden)

Mijn inschrijving is verlengd tot 30/4

Maar goed, ze kan eventueel regelen dat ik taxi ga rijden, dan ben ik, ook al is het maar part-time weer aan het werk.
pi_76764481
Wat een verschil he, ik stond binnen 20 minuten buiten.
Ik was ook de enige blanke van alle werkzoekenden (Delfshaven)
pi_76764905
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
Ik niet, maar ik zat dan ook in Assen.

Beetje jammer trouwens van die brakke werk.nl site. Ik krijg het inlogscherm van mijn Werkm@p niet.
pi_76765008
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
In Roermond was het vorig jaar ook niet veel anders. Ruim meer dan de helft van de mensen die daar binnen waren hadden hun roots buiten NL liggen (om het zo maar even te noemen, NoFI). Er was zelfs een keer een cursus in een nabij gelegen lokaal over het schrijven van sollicitatiebrieven waar alle deelnemers van buitenlandse afkomst waren (veel dames met hoofddoekjes, kleinere mannen met grote snorren en stoppelbaarden). Was trouwens geen cursus speciaal voor deze doelgroep. Overigens geen enkel kwaad woord van mijn kant hierover; zij zoeken ook werk! En het lokaal zat vol, dus ze willen zich er zeker voor inzetten.

Volgende optredens:
pi_76765117
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik niet, maar ik zat dan ook in Assen.

Beetje jammer trouwens van die brakke werk.nl site. Ik krijg het inlogscherm van mijn Werkm@p niet.
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn. De emailservice met matchende vacatures is ronduit bagger, de layout is hopeloos en de zoekopties binnen de site zijn om te huilen. Daar was trouwens destijds mijn werkcoach het grondig mee eens
Volgende optredens:
pi_76765523
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn. De emailservice met matchende vacatures is ronduit bagger, de layout is hopeloos en de zoekopties binnen de site zijn om te huilen. Daar was trouwens destijds mijn werkcoach het grondig mee eens
En het ligt er vooral vaak uit. Ik probeer het vanavond of morgenvroeg nog wel even.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:56:24 #293
45722 Dromer
pi_76765668
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb vanmorgen anderhalf uur bij het UWV gezeten. In principe moet ik 5 keer per maand solliciteren, maar als dat niet lukt gaan ze me er nu niet op afrekenen. Verder krijg ik een beroepentest en heeft mijn werkcoach aardig wat gebeld om dingen uit te zoeken die mij mooier voorgehouden zijn dan ze echt zijn. (Ik hoopte buschauffeur te worden maar dat kan ik wel schudden)

Mijn inschrijving is verlengd tot 30/4
Poeh.. ik vraag me toch af waarom mijn inschrijving maar voor een dikke maand is verlengd na m'n eerste gesprek en ik 4 keer per week moet solliciteren. Dat laatste lukt me nu nog wel, maar als er niet snel een hoop vacatures bijkomen moet ik op hopeloze baantjes gaan solliciteren (waarvan ik vantevoren weet dat ze te hoog gegrepen zijn of minder of nauwelijks meer dan mijn uitkering opbrengen)
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Yup.. en nu ligt de werkmap functie er uit.
Zoeken is waardeloos aangezien je alleen maar op functienamen kunt zoeken en je dus tig dingen in moet typen om alles te vinden. De layout is nog het minste probleem.
pi_76766475
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:56 schreef Dromer het volgende:

[..]

Poeh.. ik vraag me toch af waarom mijn inschrijving maar voor een dikke maand is verlengd na m'n eerste gesprek en ik 4 keer per week moet solliciteren. Dat laatste lukt me nu nog wel, maar als er niet snel een hoop vacatures bijkomen moet ik op hopeloze baantjes gaan solliciteren (waarvan ik vantevoren weet dat ze te hoog gegrepen zijn of minder of nauwelijks meer dan mijn uitkering opbrengen)

Dat zal per functie verschillen. In mijn functie is zeker in dit gedeelte van het land weinig tot geen werk.Ik zou dus ook niet weten waar ik op moet solliciteren.
quote:
[..]

Yup.. en nu ligt de werkmap functie er uit.
Ik merk het
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:20:57 #295
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_76766716
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:19 schreef junkiexp het volgende:
Net bij het UWV geweest
Echt een dom kind, en die was dan werkcoach voor jongeren.
Net of ik nog tot die groep behoor

Maar er stonden geen vacatures open die bij mijn profiel passen, dus mijn inschrijving is verlengd tot 01-03, als ik tegen die tijd niks gevonden heb moet ik maar eens terug bellen
Als ik zou willen kan ik dus nu 7 weken niks gaan doen.

Niet gek dat er zoveel mensen onterecht in de ww zitten
nou, ik sta sinds maandag ingeschreven, maar ik moet alles aan die muts verantwoorden en minimaal 2 sollicitaties per week de deur uit doen Sta ook maar 1 maand ingeschreven en dan bekijkt ze of ze het gaat verlengen
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_76768781
Even een tip voor de werkzoekenden onder ons... Ik heb ook anderhalve maand thuis gezeten. Sinds 1 januari ben ik weer aan het werk. Ik heb gemerkt dat als je een uitgebreide motivatie bij je solliciaties voegt (1.5 pagina's +) het uitnodigings percentage erg hoog is. Op een gegeven moment kon ik kiezen uit drie functies.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:23:29 #297
45722 Dromer
pi_76769837
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:15 schreef RealZeus het volgende:
Dat zal per functie verschillen. In mijn functie is zeker in dit gedeelte van het land weinig tot geen werk.Ik zou dus ook niet weten waar ik op moet solliciteren.
Tja.. dat ga ik ook aan de hand krijgen. Nu is er al bijna niets. In elk geval niet genoeg voor 4 geschikte sollicitaties per week. Maar daar kan ik het 11 Februari al over gaan hebben bij het werkbedrijf...
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Nnelis het volgende:
Even een tip voor de werkzoekenden onder ons... Ik heb ook anderhalve maand thuis gezeten. Sinds 1 januari ben ik weer aan het werk. Ik heb gemerkt dat als je een uitgebreide motivatie bij je solliciaties voegt (1.5 pagina's +) het uitnodigings percentage erg hoog is. Op een gegeven moment kon ik kiezen uit drie functies.
Als een vacature me echt interesseert doe ik er altijd een redelijk uitgebreide motivatie bij. (het is sowieso raadzaam een gerichte brief te schrijven en geen standaardbrief te gebruiken) Maar ik ben een beetje huiverig om een sollicitatiebrief veel langer dan 1 pagina te maken. Da's me vroeger afgeraden omdat men niet altijd zin schijnt te hebben in het lezen van lange epistels.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:20 schreef The_Hives het volgende:

[..]

nou, ik sta sinds maandag ingeschreven, maar ik moet alles aan die muts verantwoorden en minimaal 2 sollicitaties per week de deur uit doen Sta ook maar 1 maand ingeschreven en dan bekijkt ze of ze het gaat verlengen
Is er dan niemand met ook verplicht minstens 4 sollicitatie-activiteiten per week?

[ Bericht 31% gewijzigd door Dromer op 13-01-2010 17:40:16 ]
pi_76770293
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:05 schreef Dromer het volgende:

[..]

Alles aanpakken hoef je pas na een jaar. Na een half jaar moet je al gaan kijken naar banen die ietwat onder je niveau/salaris liggen.
En je kan ook doen alsof je je best doet als je onverhoopt pallets moet stapelen
Gewoon 60% van de normproductie leveren en dan mag je binnen een maand (proeftijd) weer iets anders zoeken.
  woensdag 13 januari 2010 @ 19:48:41 #299
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_76775426
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:23 schreef Dromer het volgende:

[..]

Is er dan niemand met ook verplicht minstens 4 sollicitatie-activiteiten per week?
ligt er ook sterk aan wat voor functie je zoekt en of daar veel aanbod voor is.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_76775547
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:35 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

En je kan ook doen alsof je je best doet als je onverhoopt pallets moet stapelen
Gewoon 60% van de normproductie leveren en dan mag je binnen een maand (proeftijd) weer iets anders zoeken.
Nee, ik ga niet investeren in een baan waar ik niet verder mee ga.
Dan maar en maand langer in de WW.
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:29:05 #301
45722 Dromer
pi_76777316
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:50 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet investeren in een baan waar ik niet verder mee ga.
Dan maar en maand langer in de WW.
Na een jaar heb je die keuze niet meer volgens het infoboekje... (alles pakken wat ze je aanbieden ook al zou je daarvoor moeten verhuizen staat er)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')