Bij niet akkoord valt er meer uit te halen (of gewoon blijven werken en kijken welke collega wel weggaat) of kantonrechter met bij behorende oprotpremie.quote:Op maandag 30 november 2009 22:21 schreef sanger het volgende:
[..]
TS is gevraagd akkoord te gaan met ontslag. Als TS dat doet dan is het wederzijds goedvinden. TS behoudt dan gewoon recht op WW (als de beeindigingsovereenkomst aan de eisen van het UWV voldoet).
Vaak wel ja. Maar daar reageerde ik echter niet opquote:Op maandag 30 november 2009 22:28 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Bij niet akkoord valt er meer uit te halen (of gewoon blijven werken en kijken welke collega wel weggaat) of kantonrechter met bij behorende oprotpremie.
oke plaatste hem in de verkeerde context waarop jij reageerdequote:Op maandag 30 november 2009 22:31 schreef sanger het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Maar daar reageerde ik echter niet op![]()
Ik reageerde op iemand die stelde dat hij geen recht op WW zou hebben als hij akkoord zou gaan met het ontslag.
UWV gaat die uitspraken nog controleren, voor ze de vergunning verlenen. UWV is meestal niet zo heel snel.quote:Op maandag 30 november 2009 22:33 schreef Forno het volgende:
Ze hebben de ontslagvergunningen al naar het UWV verstuurd (dat hebben ze vandaag gemeld), dus we zullen binnenkort wel een brief van ze ontvangen. Ze zijn nogal 'kortdag' met de mededeling gekomen. Klote. What can I do? In principe gaat iedereen die wordt ontslagen akkoord met wederzijds goedvinden. De directie heeft (vandaag) gezegd dat ze failliet gaan, als ze iedereen via de kantonrechter moeten ontslaan en ontslagvergoeding en loon moeten (door)betalen. Ze zeggen dat ze al een tijd verlies draaien, in de hoop dat het weer zou aantrekken. Dat is (nog) niet gebeurd. Again, what can you do? Je kunt het gaan aanvechten, maar ik wil niet met een rot gevoel weggaan. Iedereen heeft er jaren met veel plezier gewerkt, de sfeer was altijd goed. Ik vind het zonde om die goede herinneringen kapot te maken. Als het klootzakken waren geweest, was dat natuurlijk anders.
UWV moet je zelf regelen, op dit moment weet de keten nog niets van je aanstaande ontslag. Ga desnoods bij ze langs morgen, je baas zal het niet erg vinden.quote:Even terugkomende op het Loon SVW. Is mijn interpretatie goed? Dus dat ik kan uitgaan van 7 mnd x 40 urige werkweek + 5 x 32 urige werkweek / 12 * Loon SVW? En daar 70% van? Moet ik zelf regelen met de UWV?
Normaliter wordt er in de procedure van ontslagvergunning lijst met namen doorgegeven, daarmee neemt uwv dan contact op. Gezien ze niet de meest effectieve en efficiente organisatie zijn, zou ik zelf er ook achteraan zitten. Neem vast al je bewijslast mee, salarisstroken en contracten mee van afgelopen jaren , des te meer des te langer uitkering.quote:Op maandag 30 november 2009 22:49 schreef Forno het volgende:
Ok, dus de basis van mijn WW moet ik in overleg met het UWV afhandelen? Daarin hoef ik geen clausules in het beeindigingscontract te laten vermelden? Dat is waar het mij even om gaat.
Nope, j emoet gewoon van alle relevante stroken het Loon SV bij elkaar optellen en dat delen door 261. Dan heb je het dagloon bepaald (let op dat er een maximum is).quote:Op maandag 30 november 2009 22:33 schreef Forno het volgende:
Even terugkomende op het Loon SVW. Is mijn interpretatie goed? Dus dat ik kan uitgaan van 7 mnd x 40 urige werkweek + 5 x 32 urige werkweek / 12 * Loon SVW? En daar 70% van? Moet ik zelf regelen met de UWV?
Haha... Die lui moeten ze gewoon inzetten als levende schietschijven!quote:Op maandag 30 november 2009 18:54 schreef psv-gomes het volgende:
wil iemand nog een 'geliefde' baan als werkcoach
http://www.nationalevacaturebank.nl/zoek/vacatures/3343901-wil-jij-ook-de-werkloosheid-verminderen-kom-werken-als-werkcoach-/?page=1&page_size=10
iets wat totaal niet van toepassing is op mijn werkcoach
Werkcoach
• Brengt de persoonlijke situatie van de klant in kaart;
• Beoordeelt de situatie en stelt een gedegen diagnose;
• Informeert de klant over rechten en plichten en confronteert de klant wanneer hij zijn plichten verzuimt;
• Maakt optimaal gebruik van zijn regelruimte door in te schatten welke stappen nodig zijn om de individuele klant efficiënt en succesvol te matchen en handelt daarnaar;
• Matcht iedere werkzoekende op een passend aanbod en vindt voor iedere vacature een passende oplossing;
• Levert maatwerk en streeft naar een duurzame oplossing;
• Onderhoudt een adequaat netwerk om op de hoogte te blijven van de regionale arbeidsmarkt;
• Vertaalt vacatures in competenties;
• Plant en organiseert alle activiteiten (o.a. de aanschaf van middelen en registratie van klantinformatie) die nodig zijn voor succesvolle dienstverlening aan klanten;
• Koopt re-integratiemiddelen zo efficiënt mogelijk in;
• Schakelt waarnodig collega’s met specifieke deskundigheid in;
• Kent de kosten van re-integratietrajecten en weegt deze af tegen de beperking van de schadelast;
• Onderhandelt met werkgevers over arrangementen;
• Werkt aan continue verbetering van de eigen en aan de teamontwikkeling;
• Signaleert eventuele knelpunten in de kwaliteit van het dienstverleningsproces en doet verbetervoorstellen;
• Verwijst de klant eventueel door naar re-integratie- of zorgvoorzieningen.
Functie-eisen:
• HBO- denk- en werkniveau;
• Kennis en inzicht in de arbeidsmarkt (vraag- en aanbodzijde);
• Kennis van sociale kaart;
• Basiskennis sociale zekerheid (vanwege integrale dienstverlening betekent dit o.a. kennis m.b.t. alle soorten uitkeringen);
• Basiskennis m.b.t. medische beperkingen in relatie tot werk;
• Basiskennis en inzicht in functionele beperkingen in relatie tot werk;
• Kennis van re-integratiemiddelen en overige in te zetten instrumenten;
• Coachingsvaardigheden.
Ik ben blij voor je.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:02 schreef rouletteking het volgende:
Tja, misschien ben ik een uitzondering maar ik ben tot nu heel tevreden over mijn werkcoach. De eerste paar maanden hadden we alleen via de mail contact, het kwam erop neer dat ik minimaal 6 x per maand moest solliciteren en dat ik daarvan steeds een overzicht naar hem toe moest sturen, relaxed. Na een maand of 4 en nog steeds geen succes
werd ik een paar weken terug door mijn werkcoach voor een gesprek uitgenodigd. Na mijn verhaal gedaan te hebben vroeg hij mij hoe ik mijn kansen op de arbeidsmarkt zou kunnen vergroten. Ik zat al een tijdje te overwegen om wat cursussen te gaan volgen en bracht dit dan ook ter sprake. Hij reageerde enthousiast en vroeg mij een overzicht te maken met de te volgen cursussen en de daaraan verbonden kosten. Het hele spul uitgezocht en naar hem toegestuurd en binnen een week had ik reactie, ik mocht me inschrijven en de factuur naar het UWV laten sturen. Ik begin over 2 weken met ITIL Foundation, 2 dagen achter elkaar cursus en dan dezelfde week nog examen, heb er zin in
!!!!
Dat is discriminatiequote:Op woensdag 2 december 2009 09:20 schreef Kekaa het volgende:
En gebeld over de afwijzing: religie.
Het is een jongerencentrum bij een dominicanenklooster, en dat ik geen religie heb was de hoofdreden om mij niet uit te nodigen voor een gesprek.
Bij de eisen (of als pre) zetten mag ook niet eens. Ook dan is het discriminatie op geloof.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:43 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dit hadden ze bij hun eisen moeten zetten , of anders als PRE.
Ze mogen gerust zeggen moet affiniteit hebben met het katholieke geloof.quote:Op woensdag 2 december 2009 09:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Bij de eisen (of als pre) zetten mag ook niet eens. Ook dan is het discriminatie op geloof.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |