abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75398821
Hoe staat het momenteel met vacatures? Mijn contract loopt over 3 maanden af en ik zie er geen verlenging in zitten. En dat om 2 redenen; toch wat weinig omzet en mijn bureauchef wil iemand van haar eigen niveau dat boven alles verheven is. Na een tijdje heb ik ontdekt dat er al diverse mensen op mijn stoel hebben gezeten en er geen 1 goed genoeg was. Op elke medewerker heeft ze dus wel iets negatiefs op te merken, zelfs op de directeur/eigenaar.
Ben dus maar weer de vacaturesites in de gaten aan het houden, maar het is nog steeds slapjes.
pi_75399549
Alle vacaturemailtjes die binnenkomen kijk ik nog even vluchtig door, maar klik ik daarna weer weg.
Sinds gisteren aan het werk voor 3 maanden. Dus over anderhalve maand ga ik wel weer beter kijken.
Er zit op dit moment trouwens ook niet zo heel erg veel bij.
pi_75402566
Ik had 25 november een sollicitatiegesprek gehad, ik zou het uiterlijk een week later op vrijdag horen, nog steeds niets gehoord.
pi_75402678
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:17 schreef Kim87 het volgende:
Ik had 25 november een sollicitatiegesprek gehad, ik zou het uiterlijk een week later op vrijdag horen, nog steeds niets gehoord.
Even bellen.
pi_75406892
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 08:20 schreef Osramp het volgende:
Hoe staat het momenteel met vacatures? Mijn contract loopt over 3 maanden af en ik zie er geen verlenging in zitten. En dat om 2 redenen; toch wat weinig omzet en mijn bureauchef wil iemand van haar eigen niveau dat boven alles verheven is. Na een tijdje heb ik ontdekt dat er al diverse mensen op mijn stoel hebben gezeten en er geen 1 goed genoeg was. Op elke medewerker heeft ze dus wel iets negatiefs op te merken, zelfs op de directeur/eigenaar.
Ben dus maar weer de vacaturesites in de gaten aan het houden, maar het is nog steeds slapjes.
Ik weet niet in welke branche je zit, maar mijn ervaring is dat er een lichte verbetering is. Nu was ik wel juist naar een carrierebeurs geweest waar het e.e.a. uit voortgekomen is, maar bedrijven bekijken waarschijnlijk ook opnieuw of ze komend jaar weer nieuwe mensen kunnen en/of mogen aannemen. En het komend jaar begint al vrij snel. Maar ik zou je niet adviseren om ander werk te zoeken als dat niet echt echt echt nodig is. Het zou best alleen maar een lichte tinteling kunnen zijn die na januari weer over is.
pi_75414228
Yes, weer wat lichtpuntjes vandaag. Ben begonnen met de post rondbrengen (extra hulp tijdens de decembermaand). Twee uurtjes per dag, maar toch weer iets (slecht betaald) omhanden buiten de deur. Verder heeft een basisschool in de buurt gevraagd of ik e.e.a. voor kerst wilde doen qua musical activiteiten (muziek arrangeren en tijdens de opvoeringen het geluid afregelen).
Ook ben ik zojuist uitgenodigd door een bedrijf in de buurt wat in de medische technologie zit, n.a.v. een sollicitatie van mijn kant. De functie spreekt me niet direct aan en heeft zijdelings te maken met mijn ervaringen, maar ze willen graag het eerste gesprek aan. Wellicht een voet tussen de deur voor meer.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_75414754
En ik werd toevallig net opgebeld, ze gingen toch maar voor iemand anders.
pi_75418138
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 17:07 schreef Kim87 het volgende:
En ik werd toevallig net opgebeld, ze gingen toch maar voor iemand anders.
Jammer, ook erg vlot laten weten
pi_75418483
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 13:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke branche je zit, maar mijn ervaring is dat er een lichte verbetering is. Nu was ik wel juist naar een carrierebeurs geweest waar het e.e.a. uit voortgekomen is, maar bedrijven bekijken waarschijnlijk ook opnieuw of ze komend jaar weer nieuwe mensen kunnen en/of mogen aannemen. En het komend jaar begint al vrij snel. Maar ik zou je niet adviseren om ander werk te zoeken als dat niet echt echt echt nodig is. Het zou best alleen maar een lichte tinteling kunnen zijn die na januari weer over is.
Ik zit in de techniek, kan en mag alles aannemen van installatiewerk tot het opleiding van elektromonteurs. Nu ben ik een soort hoofd technische dienst (naja, hoofdJE dan want er zijn maar 2 monteurs). En ik ga ook nog niet solliciteren, ik zie alleen over 3 maanden een einde aan mijn baan komen. Sowieso blijf ik de sites in de gaten houden, want wat ik nu doe ik wel de grote "ver-van-mijn-bed-show", staat toch wel wat ver van me af en niet echt de branche die ik in wil. Maar ja, je wil toch werk hebben, nuttig en betaald aan de slag.
  woensdag 9 december 2009 @ 10:26:54 #85
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_75436905
Het verschil met 3 jaar geleden is goed merkbaar. Waar ik toen bij elke vacaturesite zelf enkele reacties per dag kreeg op mijn cv, 'regent' het nu afwijzingen met o.a. als reden dat de reisafstand te groot is of mijn opleiding niet 100% voldoet. En dan solliciteer ik al op 'mindere' functies dan mijn huidige.

Wat mij betreft mag de arbeidsmarkt snel weer aantrekken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_75449529
Mensen,

Gister een eindelijk een sollgesprek gehad na maandenlang brieven schrijven. Kreeg net een telefoontje dat ik bij de laatste 2 zit. Nu volgt het laatste gesprek met de afdeling, zij beslissen wie de job krijgt.

Iemand tips? Nu ik zo dichtbij ben wil ik die baan hebben ook.
pi_75450434
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:06 schreef Vasco09 het volgende:
Mensen,

Gister een eindelijk een sollgesprek gehad na maandenlang brieven schrijven. Kreeg net een telefoontje dat ik bij de laatste 2 zit. Nu volgt het laatste gesprek met de afdeling, zij beslissen wie de job krijgt.

Iemand tips? Nu ik zo dichtbij ben wil ik die baan hebben ook.
Ooooh spannend! Ik duim voor je!

Dan heb je meer succes dan ik. Ik ben inmiddels al een half jaar lang aan het solliciteren en tig sollicitatiegesprekken afgereisd maar krijg continu te horen dat ik niet genoeg werkervaring heb (ondanks mijn goede motivatie) óf dat ik 'overgekwalificeerd' ben. Ik kan het weerleggen wat ik wil maar helaas trek ik continu aan het kortste eind. Ik val dus duidelijk continu tussen wal en schip.

Voor welke functie (en in welke branche) ben je nu voor in de race?

TIPS:

- Blijf zichtbaar enthousiast (maar dat ben je zo te horen wel)
- Dring je vooral niet op
- Speel goed op de informatie/vragen van je laatste gesprek in
- Eventueel nogmaals je kwaliteiten/ervaring ter sprake brengen
- Verdiep je in de afdeling: wat voor mensen werken daar, wat is voor hen de 'ideale' kandidaat

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Heel véél succes!
pi_75450814
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:30 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ooooh spannend! Ik duim voor je!

Dan heb je meer succes dan ik. Ik ben inmiddels al een half jaar lang aan het solliciteren en tig sollicitatiegesprekken afgereisd maar krijg continu te horen dat ik niet genoeg werkervaring heb (ondanks mijn goede motivatie) óf dat ik 'overgekwalificeerd' ben. Ik kan het weerleggen wat ik wil maar helaas trek ik continu aan het kortste eind. Ik val dus duidelijk continu tussen wal en schip.

Voor welke functie (en in welke branche) ben je nu voor in de race?

TIPS:

- Blijf zichtbaar enthousiast (maar dat ben je zo te horen wel)
- Dring je vooral niet op
- Speel goed op de informatie/vragen van je laatste gesprek in
- Eventueel nogmaals je kwaliteiten/ervaring ter sprake brengen
- Verdiep je in de afdeling: wat voor mensen werken daar, wat is voor hen de 'ideale' kandidaat

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Heel véél succes!
Tja, tijdens het gesprek van gister heb ik me voor mijn gevoel aardig verkocht. Ik heb verteld wat ik kan en vooral heel erg benadrukt dat ik de functie heeeeel graag wil. Het is een functie in de Marketing overigens.
Ik ben benieuwd wat ik kan verwachten want dit gesprek is niet voor te bereiden. De afdeling kijkt gewoon met wie zij de beste klik hebben. Zolang ik gewoon mezelf blijf kom ik al een eind denk ik. Krijg vaak te horen dat ik sociaal en spontaan ben dus daar ligt het niet aan.

Wat voor baan zoek jij precies LaVaux?
pi_75451400
Ja hoi, ik wil me hier vast aanmelden. Na 1 januari ben ik ook werkloos. Ik ben vrachtwagenchauffeur en woon in Noord-Nederland dus met een beetje pech kan het lang duren.
pi_75456889
Na veel meelezen ook maar weer eens wat posten. Na lange tijd eindelijk weer eens door een eerste selectie gekomen. Maandag een eerste gesprek voor de functie van redacteur voor een webzine. Wel een eindje weg, maar dat hindert niet
pi_75457213
Hier nog zo'n pechvogeltje,

In juni jl. heb ik mijn studie afgerond, en tot op heden op zoek naar een baan.
30 sollicitatiebrieven verstuurd, zie hier mijn resultaat:

19 brieven: GÉÉN reactie !!!
9 brieven: afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Te hoog opgeleid, te laag opgeleid, te oud (ben pas/al 25!) enfin, jullie kennen het wel.
2 brieven: Op gesprek geweest.
Bij de eerste (accountantskantoor) een positief gesprek gehad, om daarna NIETS meer van ze te horen. Ik heb zelf nog gebeld hoe de situatie ervoor stond, en ze zouden mij de volgende werkdag terugbellen. Dat is inmiddels 2 weken geleden...
Bij de tweede (startend bedrijf) ook een redelijk gesprek gehad. Ze waren al 2 maanden op me aan het jagen maar ik vond de uren (10uur p/w) te weinig. Nadat ze toegezegd hadden om me toch voor minimaal 20uur aan te nemen ben ik op gesprek gegaan. Nu kreeg ik gisteren te horen dat ze me toch niet aan wilden nemen, omdat ze me niet konden betalen... *zucht*...
Rare afwijzing, aangezien ik een Wajonger ben die met al die subsidies toch eigenlijk veel minder kost dan een reguliere kracht...

Maar goed, ik heb nog even een gewetensvraag voor jullie.
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf(VOF, niemand in dienst). Zij willen mij graag de kans geven om werkervaring op te doen en willen graag dat ik vrijwillig, voor een aantal uren in de maand, de administratie van hun bedrijf ga doen samen met mijn schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder en ik hebben nogal een fragiele band, er is in het verleden nogal wat voorgevallen tussen ons wat nog steeds voelbaar is.

Wat zouden jullie doen? Toch de 'baan' aannemen, en maar hopen dat er geen problemen van komen?
Of toch maar bedanken voor het aanbod?
pi_75457295
Werken met familie is niet aan te raden. Daarnaast is de vraag of je uit je wajong sollicitatieplicht hebt.
pi_75457735
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:57 schreef morpheus_at_work het volgende:
Werken met familie is niet aan te raden. Daarnaast is de vraag of je uit je wajong sollicitatieplicht hebt.
Ik ben sinds 3 jaar 80-100% afgekeurd wegens een psychische beperking. Ik heb nooit verplicht moeten solliciteren, maar die 4 jaar ervoor was ik maar 55% afgekeurd, en toen was ik verplicht om mee te doen aan een reintegratietraject.
Maar ik ben het gewoon beu om thuis te zitten en uitkering te trekken, terwijl ik best wel (part-time) aan het werk kan.
pi_75458541
quote:
Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef GirlGoneBad het volgende:
Hier nog zo'n pechvogeltje,

In juni jl. heb ik mijn studie afgerond, en tot op heden op zoek naar een baan.
30 sollicitatiebrieven verstuurd, zie hier mijn resultaat:

19 brieven: GÉÉN reactie !!!
9 brieven: afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Te hoog opgeleid, te laag opgeleid, te oud (ben pas/al 25!) enfin, jullie kennen het wel.
2 brieven: Op gesprek geweest.
Bij de eerste (accountantskantoor) een positief gesprek gehad, om daarna NIETS meer van ze te horen. Ik heb zelf nog gebeld hoe de situatie ervoor stond, en ze zouden mij de volgende werkdag terugbellen. Dat is inmiddels 2 weken geleden...
Bij de tweede (startend bedrijf) ook een redelijk gesprek gehad. Ze waren al 2 maanden op me aan het jagen maar ik vond de uren (10uur p/w) te weinig. Nadat ze toegezegd hadden om me toch voor minimaal 20uur aan te nemen ben ik op gesprek gegaan. Nu kreeg ik gisteren te horen dat ze me toch niet aan wilden nemen, omdat ze me niet konden betalen... *zucht*...
Rare afwijzing, aangezien ik een Wajonger ben die met al die subsidies toch eigenlijk veel minder kost dan een reguliere kracht...

Maar goed, ik heb nog even een gewetensvraag voor jullie.
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf(VOF, niemand in dienst). Zij willen mij graag de kans geven om werkervaring op te doen en willen graag dat ik vrijwillig, voor een aantal uren in de maand, de administratie van hun bedrijf ga doen samen met mijn schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder en ik hebben nogal een fragiele band, er is in het verleden nogal wat voorgevallen tussen ons wat nog steeds voelbaar is.

Wat zouden jullie doen? Toch de 'baan' aannemen, en maar hopen dat er geen problemen van komen?
Of toch maar bedanken voor het aanbod?

In tijden dat 'wij' het niet voor het uitzoeken hebben en de kans groot is dat we continu afgewezen gaan worden op gebrek aan werkervaring, is het verstandig om 'alles' aan te pakken.
Maar bij een bedrijf gaan werken dat niet zeer klein is en waar je praktisch gezien geen collegae hebt, lijkt me niet verstandig. Helaas levert het je louter wat administratieve ervaring op maar als dat de kant is waar je graag in verder wil zou ik het wél doen. Nog meer voordelen: je blijft in het arbeidsproces, je hebt weer structuur/regelmaat en je hebt weer iets voor handen.

Maar aan de andere kant lijkt het me ook niet verstandig om met (schoon)familie samen te werken. Het kan de ene kant op maar het kant ook de andere kant op: je verstandhouding met je schoonfamilie kan er alleen maar nog meer op achteruit gaan als je al een negatief verleden achter de rug hebt. Deze emoties kunnen op de werkvloer weer gaan spelen. Deze meeste mensen zijn niet zo professioneel om werk & privé strikt gescheiden te houden.

Vraag voor jou: "Hoe denkt jouw vriend/man hier eigenlijk over?"
pi_75459278
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:28 schreef LaVauX het volgende:
[...]
Vraag voor jou: "Hoe denkt jouw vriend/man hier eigenlijk over?"
Die vind het het een goed idee. Hij vind dat ik alle kansen moet pakken om toch maar wat werkervaring op te kunnen doen, dus ook werken voor zijn ouders.

Ik ben trouwens nog vergeten te melden mijn schoonouders nog 2 andere zoons hebben, waarvan er één gehuwd is met een dame wie ook al tijden sukkelt met haar werk wegens zwangerschap. Ook zij zit nu al 2 maanden thuis.
Daar wil ik dan ook geen ruzie om krijgen, onder het motto 'ik mag wel bij onze schoonouders aan de slag en zij niet'.

[ Bericht 26% gewijzigd door GirlGoneBad op 09-12-2009 20:50:52 ]
pi_75462518
quote:
Op woensdag 9 december 2009 20:45 schreef GirlGoneBad het volgende:

[..]

Die vind het het een goed idee. Hij vind dat ik alle kansen moet pakken om toch maar wat werkervaring op te kunnen doen, dus ook werken voor zijn ouders.

Ik ben trouwens nog vergeten te melden mijn schoonouders nog 2 andere zoons hebben, waarvan er één gehuwd is met een dame wie ook al tijden sukkelt met haar werk wegens zwangerschap. Ook zij zit nu al 2 maanden thuis.
Daar wil ik dan ook geen ruzie om krijgen, onder het motto 'ik mag wel bij onze schoonouders aan de slag en zij niet'.
Ja, ik begrijp zijn redenering wel. Ik hoop dat je ook iets aan mijn genuanceerde mening hebt.
Maar je moet het niet erger maken dan het is. Je maakt de situatie wel erg complex. Is het niet zo dat jij geen ene moer hebt te maken met de vrouw van je zwager? Jij hebt deze kans toch aangeboden gekregen van je schoonouders? En ook al was dat niet zo, dan ben jij ten minste proactief geweest om mogelijkheden voor jezelf te creëren.

Als deze situatie voor jaloezie zorgt, zegt dit meer over haar dan over jou!

Hoe denk je er op dit moment over?
pi_75465789
Nou ik mag me hier ook aanmelden Vanaf 1 februari zit ik zonder werk. Ik weet dit al sinds eind september, maar momenteel ben ik nog met bevallingsverlof. Dit is echter maandag aanstaande afgelopen. Ik hoef tot 1 februari echter niet meer dagelijks te werken (hoef alleen te komen als het echt nodig is.)

Gisteren een afspraak bij UWV gemaakt en ik kan "al" op 7 januari langskomen. Wel was het verstandig om alvast een uitkering aan te vragen voor het geval dat ik eind januari nog geen nieuwe baan heb. Dat wilde ik dus ook online doen, maar nu willen ze weten hoe hoog mijn oprotpremie is, maar dat weet ik dus nog neit precies. Die ontvang ik pas een maand na mijn ontslag.
pi_75471853
quote:
Op woensdag 9 december 2009 22:07 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ja, ik begrijp zijn redenering wel. Ik hoop dat je ook iets aan mijn genuanceerde mening hebt.
Maar je moet het niet erger maken dan het is. Je maakt de situatie wel erg complex. Is het niet zo dat jij geen ene moer hebt te maken met de vrouw van je zwager? Jij hebt deze kans toch aangeboden gekregen van je schoonouders? En ook al was dat niet zo, dan ben jij ten minste proactief geweest om mogelijkheden voor jezelf te creëren.

Als deze situatie voor jaloezie zorgt, zegt dit meer over haar dan over jou!

Hoe denk je er op dit moment over?
Dankjewel voor je reacties LaVauX. Hier heb ik zeker wat aan.
Maar dat van een mug een olifant maken, dat weet ik dat ik daar nogal goed in ben . Ik ben nou eenmaal iemand die het liefst alle scenario's 1000.000x in d'r hoofd afdraait om te kijken of ik het wel goed doe.
Ik ben zelf ook eigenlijk wel van mening dat het toch niet zo verstandig is om bij mijn schoonouders aan het werk te gaan. Ik denk niet dat het de relatie ten goede komt. Nou m'n vriend nog overtuigen... Dat word een hele klus...
pi_75486275
Gaan er morgen nog mensen naar de overheidscarrierebeurs in de RAI?
pi_75488196
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef Tiez10 het volgende:
Gaan er morgen nog mensen naar de overheidscarrierebeurs in de RAI?
Ik kreeg een smsje dat ik niet moest vergeten dat de zorg en welzijnbeurs ook was morgen en overmorgen.
Had me ervoor aangemeld, maar moet dat papiertje nog uitprinten voor snelle toegang. Maar heb geen printer.
En ben nu ook weer aan het werk voor 3 maandjes, dus ik ben er niet morgen of overmorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')