Even bellen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:17 schreef Kim87 het volgende:
Ik had 25 november een sollicitatiegesprek gehad, ik zou het uiterlijk een week later op vrijdag horen, nog steeds niets gehoord.
Ik weet niet in welke branche je zit, maar mijn ervaring is dat er een lichte verbetering is. Nu was ik wel juist naar een carrierebeurs geweest waar het e.e.a. uit voortgekomen is, maar bedrijven bekijken waarschijnlijk ook opnieuw of ze komend jaar weer nieuwe mensen kunnen en/of mogen aannemen. En het komend jaar begint al vrij snel. Maar ik zou je niet adviseren om ander werk te zoeken als dat niet echt echt echt nodig is. Het zou best alleen maar een lichte tinteling kunnen zijn die na januari weer over is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 08:20 schreef Osramp het volgende:
Hoe staat het momenteel met vacatures? Mijn contract loopt over 3 maanden af en ik zie er geen verlenging in zitten. En dat om 2 redenen; toch wat weinig omzet en mijn bureauchef wil iemand van haar eigen niveau dat boven alles verheven is. Na een tijdje heb ik ontdekt dat er al diverse mensen op mijn stoel hebben gezeten en er geen 1 goed genoeg was. Op elke medewerker heeft ze dus wel iets negatiefs op te merken, zelfs op de directeur/eigenaar.
Ben dus maar weer de vacaturesites in de gaten aan het houden, maar het is nog steeds slapjes.
Jammer, ook erg vlot laten wetenquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:07 schreef Kim87 het volgende:
En ik werd toevallig net opgebeld, ze gingen toch maar voor iemand anders.
Ik zit in de techniek, kan en mag alles aannemen van installatiewerk tot het opleiding van elektromonteurs. Nu ben ik een soort hoofd technische dienst (naja, hoofdJE dan want er zijn maar 2 monteurs). En ik ga ook nog niet solliciteren, ik zie alleen over 3 maanden een einde aan mijn baan komen. Sowieso blijf ik de sites in de gaten houden, want wat ik nu doe ik wel de grote "ver-van-mijn-bed-show", staat toch wel wat ver van me af en niet echt de branche die ik in wil. Maar ja, je wil toch werk hebben, nuttig en betaald aan de slag.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:39 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke branche je zit, maar mijn ervaring is dat er een lichte verbetering is. Nu was ik wel juist naar een carrierebeurs geweest waar het e.e.a. uit voortgekomen is, maar bedrijven bekijken waarschijnlijk ook opnieuw of ze komend jaar weer nieuwe mensen kunnen en/of mogen aannemen. En het komend jaar begint al vrij snel. Maar ik zou je niet adviseren om ander werk te zoeken als dat niet echt echt echt nodig is. Het zou best alleen maar een lichte tinteling kunnen zijn die na januari weer over is.
Ooooh spannend! Ik duim voor je!quote:Op woensdag 9 december 2009 16:06 schreef Vasco09 het volgende:
Mensen,
Gister een eindelijk een sollgesprek gehad na maandenlang brieven schrijven. Kreeg net een telefoontje dat ik bij de laatste 2 zit. Nu volgt het laatste gesprek met de afdeling, zij beslissen wie de job krijgt.
Iemand tips? Nu ik zo dichtbij ben wil ik die baan hebben ook.
Tja, tijdens het gesprek van gister heb ik me voor mijn gevoel aardig verkocht. Ik heb verteld wat ik kan en vooral heel erg benadrukt dat ik de functie heeeeel graag wil. Het is een functie in de Marketing overigens.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:30 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Ooooh spannend! Ik duim voor je!
Dan heb je meer succes dan ik. Ik ben inmiddels al een half jaar lang aan het solliciteren en tig sollicitatiegesprekken afgereisd maar krijg continu te horen dat ik niet genoeg werkervaring heb (ondanks mijn goede motivatie) óf dat ik 'overgekwalificeerd' ben. Ik kan het weerleggen wat ik wil maar helaas trek ik continu aan het kortste eind. Ik val dus duidelijk continu tussen wal en schip.
Voor welke functie (en in welke branche) ben je nu voor in de race?
TIPS:
- Blijf zichtbaar enthousiast (maar dat ben je zo te horen wel)
- Dring je vooral niet op
- Speel goed op de informatie/vragen van je laatste gesprek in
- Eventueel nogmaals je kwaliteiten/ervaring ter sprake brengen
- Verdiep je in de afdeling: wat voor mensen werken daar, wat is voor hen de 'ideale' kandidaat
Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
Heel véél succes!
Ik ben sinds 3 jaar 80-100% afgekeurd wegens een psychische beperking. Ik heb nooit verplicht moeten solliciteren, maar die 4 jaar ervoor was ik maar 55% afgekeurd, en toen was ik verplicht om mee te doen aan een reintegratietraject.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:57 schreef morpheus_at_work het volgende:
Werken met familie is niet aan te raden. Daarnaast is de vraag of je uit je wajong sollicitatieplicht hebt.
quote:Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef GirlGoneBad het volgende:
Hier nog zo'n pechvogeltje,
In juni jl. heb ik mijn studie afgerond, en tot op heden op zoek naar een baan.
30 sollicitatiebrieven verstuurd, zie hier mijn resultaat:
19 brieven: GÉÉN reactie !!!
9 brieven: afgewezen om de meest uiteenlopende redenen. Te hoog opgeleid, te laag opgeleid, te oud (ben pas/al 25!) enfin, jullie kennen het wel.
2 brieven: Op gesprek geweest.
Bij de eerste (accountantskantoor) een positief gesprek gehad, om daarna NIETS meer van ze te horen. Ik heb zelf nog gebeld hoe de situatie ervoor stond, en ze zouden mij de volgende werkdag terugbellen. Dat is inmiddels 2 weken geleden...
Bij de tweede (startend bedrijf) ook een redelijk gesprek gehad. Ze waren al 2 maanden op me aan het jagen maar ik vond de uren (10uur p/w) te weinig. Nadat ze toegezegd hadden om me toch voor minimaal 20uur aan te nemen ben ik op gesprek gegaan. Nu kreeg ik gisteren te horen dat ze me toch niet aan wilden nemen, omdat ze me niet konden betalen... *zucht*...
Rare afwijzing, aangezien ik een Wajonger ben die met al die subsidies toch eigenlijk veel minder kost dan een reguliere kracht...
Maar goed, ik heb nog even een gewetensvraag voor jullie.
Mijn schoonouders hebben een eigen bedrijf(VOF, niemand in dienst). Zij willen mij graag de kans geven om werkervaring op te doen en willen graag dat ik vrijwillig, voor een aantal uren in de maand, de administratie van hun bedrijf ga doen samen met mijn schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder en ik hebben nogal een fragiele band, er is in het verleden nogal wat voorgevallen tussen ons wat nog steeds voelbaar is.
Wat zouden jullie doen? Toch de 'baan' aannemen, en maar hopen dat er geen problemen van komen?
Of toch maar bedanken voor het aanbod?
Die vind het het een goed idee. Hij vind dat ik alle kansen moet pakken om toch maar wat werkervaring op te kunnen doen, dus ook werken voor zijn ouders.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:28 schreef LaVauX het volgende:
[...]
Vraag voor jou: "Hoe denkt jouw vriend/man hier eigenlijk over?"
Ja, ik begrijp zijn redenering wel. Ik hoop dat je ook iets aan mijn genuanceerde mening hebt.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:45 schreef GirlGoneBad het volgende:
[..]
Die vind het het een goed idee. Hij vind dat ik alle kansen moet pakken om toch maar wat werkervaring op te kunnen doen, dus ook werken voor zijn ouders.
Ik ben trouwens nog vergeten te melden mijn schoonouders nog 2 andere zoons hebben, waarvan er één gehuwd is met een dame wie ook al tijden sukkelt met haar werk wegens zwangerschap. Ook zij zit nu al 2 maanden thuis.
Daar wil ik dan ook geen ruzie om krijgen, onder het motto 'ik mag wel bij onze schoonouders aan de slag en zij niet'.
Dankjewel voor je reacties LaVauX. Hier heb ik zeker wat aan.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:07 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp zijn redenering wel. Ik hoop dat je ook iets aan mijn genuanceerde mening hebt.
Maar je moet het niet erger maken dan het is. Je maakt de situatie wel erg complex. Is het niet zo dat jij geen ene moer hebt te maken met de vrouw van je zwager? Jij hebt deze kans toch aangeboden gekregen van je schoonouders? En ook al was dat niet zo, dan ben jij ten minste proactief geweest om mogelijkheden voor jezelf te creëren.
Als deze situatie voor jaloezie zorgt, zegt dit meer over haar dan over jou!![]()
Hoe denk je er op dit moment over?
Ik kreeg een smsje dat ik niet moest vergeten dat de zorg en welzijnbeurs ook was morgen en overmorgen.quote:Op donderdag 10 december 2009 16:20 schreef Tiez10 het volgende:
Gaan er morgen nog mensen naar de overheidscarrierebeurs in de RAI?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |