abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75489807
Net een WW-uitkering aangevraagd. Ik hoop dat ik het niet al te lang nodig heb want ik heb er een bloedhekel aan.
  donderdag 10 december 2009 @ 18:16:09 #102
227210 1UP
Upperdeupperdeup!
pi_75490025
Ik heb me ook aangemeld, seizoen loopt af (volgende week nog). Gelukkig kan ik er volgend jaar gewoon weer terecht ergens in het begin voorjaar.
Kreeg vandaag wel een brief dat ze me meerdere malen hadden gebeld maar helaas geen contact konden krijgen.
Ik heb niks geen telefoon van hun gehad, het leed dat UWV heet
pi_75490122
quote:
Op donderdag 10 december 2009 18:16 schreef 1UP het volgende:
Ik heb me ook aangemeld, seizoen loopt af (volgende week nog). Gelukkig kan ik er volgend jaar gewoon weer terecht ergens in het begin voorjaar.
Kreeg vandaag wel een brief dat ze me meerdere malen hadden gebeld maar helaas geen contact konden krijgen.
Ik heb niks geen telefoon van hun gehad, het leed dat UWV heet
Ze zouden mij vandaag ook bellen maar ik heb ze om 16.50 zelf maar gebeld.
pi_75496237
Ik heb vandaag ook maar weer eens een goede daad verricht. Aangezien hier in de regio het al moeilijk is om aan een (hogere) financieel/administratieve baan te komen, laat staat part-time, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben eens met mijn vroegere opleiding gaan bellen. Voordat het verhaal erg complex word, zal ik even een korte toelichting geven.

Ik heb mijn opleiding gevolgd via een Rea-College, d.w.z., een 'aangepaste' school voor mensen met een beperking, zowel psychisch als lichamelijk. Mijn opleiding werd volledig gefinancierd door het UWV, met als voorwaarde dat ik maximaal een 2-jarig traject mocht volgen.
Maar, die 2 jaar zijn inmiddels verstreken, en ik ben al een half jaar aan het solliciteren(met hulp van het Rea-College), met 0 resultaat, wat absoluut niet bevorderlijk is voor mijn geemoedstoestand.

Ik heb voorgesteld dat ik nog een half jaar wil gaan studeren via het instituut, alleen i.p.v. klassikaal de lessen volgen wil ik dit via een thuisstudie doen met wat back-up van een docent. Ik had eigenlijk verwacht dat dit niet zou kunnen, maar verhip, ze staan er positief tegenover! A.s. maandag krijg ik definitief te horen of het doorgaat, aangezien ze nog even intern moeten overleggen.

Nog niet te hard juichen, maar het ziet er naar uit dat ik het komend half jaar onder de pannen ben. Ondertussen kan ik natuurlijk wel blijven solliciteren, maar ik zit me dan in ieder geval niet meer hele dagen op te vreten.
pi_75526272
Als het bedrijf alles perfect en erg uitgebreid uitlegt en ik daardoor geen vragen meer heb omdat het duidelijk is voor mij staat t dan niet raar als je zegt dat je niks meer te vragen hebt omdat het al uitgebreid is uitgelegd en dat je daardoor geen vragen meer hebt
pi_75528030
Ik kan dit topic officieel verlaten. Afgelopen dinsdag iq / eq test gedaan , daarbij werd daarna een loonbod gedaan onder voorbehoud dat de test goed zou zijn. Net gebeld dat de test goed is. Per 1 februari na aflopen van mijn contract kan ik daar beginnen.
pi_75528987
Gefeliciteerd morpheus_at_work!

Veel succes met je nieuwe job!
pi_75529306
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:04 schreef GirlGoneBad het volgende:
Gefeliciteerd morpheus_at_work!

Veel succes met je nieuwe job!
tnx, hoop dat het voor iedereen hier ook voorspoedig mag gaan, ben nu ook 2 maanden actief aan het zoeken geweest, merkte na 1 maand dat de markt aantrok.
pi_75543616
Gefeliciteerd Morpheus!
pi_75547608
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 10:33 schreef Kekaa het volgende:
Gefeliciteerd Morpheus!
Tnx , ik was al bang dat ik voor het eerst in 10 jaar een uitkering moest gaan aanvragen, had nog nooit 1 dag werkeloos thuis gezeten. Dit was de eerste keer dat ik gevoel had van dat het werkgevers klimaat zodanig somber was dat voor de meeste simpele taak al een wo-er gevraagd werd om tegen betaling van een hbo-er het werk te doen. na 5 sollicitaties en nee horen omdat een WO-er betere aansluiting had op een hbo functie zakte mijn vertrouwen in de schoenen.
pi_75550043
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 13:52 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Tnx , ik was al bang dat ik voor het eerst in 10 jaar een uitkering moest gaan aanvragen, had nog nooit 1 dag werkeloos thuis gezeten. Dit was de eerste keer dat ik gevoel had van dat het werkgevers klimaat zodanig somber was dat voor de meeste simpele taak al een wo-er gevraagd werd om tegen betaling van een hbo-er het werk te doen. na 5 sollicitaties en nee horen omdat een WO-er betere aansluiting had op een hbo functie zakte mijn vertrouwen in de schoenen.
Had je WO moeten doen

Gefeliciteerd, maar was je dan werkloos? ik dacht dat je al een baan had maar toe was aan iets nieuws

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 12-12-2009 15:39:06 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_75550158
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:32 schreef samjustme het volgende:

[..]

Had je WO moeten doen

Gefeliciteerd hoe dan ook, maar was je dan werkloos? ik dacht dat je al een baan had maar toe was aan iets nieuws
Ik heb een baan, waarvan na 2 jaar het contract niet verlengd wordt door de crisis 300 man met tijdelijk contract komt per einde contract op straat te staan waaronder ik.

ik moest dus voor 31 januari een nieuwe baan hebben.
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:23:33 #113
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_75558563
Ik voor 30 november....
Tot zover de kwaliteitspost
pi_75604122
Het is wéér maandaaaaaag! Een frisse start (ja, en het is ijzig koud buiten ) in een nieuwe week.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
pi_75604611
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:18 schreef LaVauX het volgende:
Het is wéér maandaaaaaag! Een frisse start (ja, en het is ijzig koud buiten ) in een nieuwe week.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ik sta alweer strak in mijn pak - weer een gesprek vanochtend!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_75604622
Succes Rooligan!
pi_75604798
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:48 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Heel véél succes!
Ik duim voor je!
pi_75604941
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:58 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Heel véél succes!
Ik duim voor je!
Merci, tis volgens mij een leuke functie die goed aansluit op mijn werkervaringen (althans, dat haal ik uit de summiere vacature omschrijving). Vorige week vrijdag vacature gezien en direct gesolliciteerd; na een uur een bericht terug dat ik na de inschrijfperiode (vandaag sluit deze) bericht zou krijgen of ik uitgenodigd zou worden. Die maandagmiddag na mijn sollicitatie al de uitnodiging voor het gesprek in de mailbox! Direct van de M&S directeur - dus geen W&S recruiter ertussen, geen PO ertussen, direct zaken doen met de man die de beslissingen neemt. Dat heb ik graag (dan zit er de minste 'ruis' in de communicatie), maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat mijn kansen vergroot. Ik kan nu alleen mijn profiel schetsen direct aan de beslissingnemer, zonder dat dat eerst via twee of drie kanalen moet gaan middels verslagen en notulen....

Dat gezegd hebbende, ik ga als de wiedeweerga krabben en beginnen aan de rit! Ik heb er stiekem best wel zin in!
Volgende optredens:
pi_75605000
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Merci, tis volgens mij een leuke functie die goed aansluit op mijn werkervaringen (althans, dat haal ik uit de summiere vacature omschrijving). Vorige week vrijdag vacature gezien en direct gesolliciteerd; na een uur een bericht terug dat ik na de inschrijfperiode (vandaag sluit deze) bericht zou krijgen of ik uitgenodigd zou worden. Die maandagmiddag na mijn sollicitatie al de uitnodiging voor het gesprek in de mailbox! Direct van de M&S directeur - dus geen W&S recruiter ertussen, geen PO ertussen, direct zaken doen met de man die de beslissingen neemt. Dat heb ik graag (dan zit er de minste 'ruis' in de communicatie), maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat mijn kansen vergroot. Ik kan nu alleen mijn profiel schetsen direct aan de beslissingnemer, zonder dat dat eerst via twee of drie kanalen moet gaan middels verslagen en notulen....

Dat gezegd hebbende, ik ga als de wiedeweerga krabben en beginnen aan de rit! Ik heb er stiekem best wel zin in!
Klinkt goed, verkoop je zelf goed en dan feliciteren we je einde van de week
pi_75605401
quote:
Op maandag 14 december 2009 09:48 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik ook. En het ziet er naar uit dat ik er ergens anders een parttime contract heb uitgesleept. Het is werk dat erg onder niveau is, maar wel in de juiste werkomgeving. Beter dan de straat dus! Ze weten natuurlijk ook wel dat ik ondertussen verder zoek, ook al zeg ik dat niet, maar ze vinden het geen probleem en verwachten eigenlijk niet anders.

En vandaag solliciteren voor een bedrijf waar ik best graag zou willen werken. Via selectiebureaus kwam ik er niet binnen, via netwerken tijdens een carriere-beurs dus wel Nu mezelf nog goed verkopen...

En vandaag maar eens een nieuwe strategie proberen: weer eens bellen met mensen die me eerder hebben afgewezen. Best kans dat er ergens iets vrijkomt nu er nieuwe plannen gemaakt worden voor het nieuwe jaar.

[ Bericht 9% gewijzigd door Daboman op 14-12-2009 10:39:58 ]
pi_75611488
En we zijn weer terug

Kort gevat: mijn gevoel zegt dat het prima gegaan is, mijn verstand zegt dat het zeker geen kat in het bakkie is.
Ik ben ruim een uur in gesprek geweest en dat gesprek verliep erg soepel. Eerst gepraat over de organisatie, hun producten en hun 'werkmilieu'. Vervolgens mijn CV en werkervaringen doorgenomen. En toen inhoudelijk op de functie ingegaan. Die functie is erg verwant aan mijn laatste werkervaring; beheren van internationale distributeurs en het uitbreiden van afzet en omzet. De taken klonken me erg bekend in de oren, en ik heb stuk voor stuk inhoudelijk kunnen aantonen er ervaring mee te hebben.

Na afloop van het gesprek bedankte de M&S directeur me voor het prettige verloop en hij had een goed en positief beeld van me gekregen. Ik was enthousiast, representatief, communicatief erg vaardig, wist goed waar ik over sprak en ik durfde vragen te stellen. Hij gaf wel aan dat hij liever gezien had dat ik wat meer werkervaring had.
Er waren (tot zijn schrik) heel veel reacties gekomen op de functie, waarvan enkele erg interessante profielen (waaronder de mijne ). Er zaten mensen bij die jaren en jaren sales ervaring hadden, maar ook mensen die die jaren met hun producten gewerkt hadden (maar juist geen sales ervaring). Hij gaf op het laatst aan te zoeken naar een wat jonger persoon omdat hij dat beter vond passen in zijn team; en ik viel prima in die categorie.

Ik ben zeker niet ontevreden en heb mezelf daar goed verkocht. De vraag is alleen of dat bedrijf mijn product nodig heeft (anders 'kopen' ze me niet). Ik krijg pas in de loop van volgende week iets te horen. De bedoeling is dan dat er in januari een tweede gespreksronde (o.a. met directe collega's) zal volgen en uiteindelijk 2 of 3 kandidaten een eindgesprek hebben met de algemeen directeur.
Volgende optredens:
pi_75614500
Bij mij ging het juist helemaal niet zo goed. Ik begon wel erg goed. Tot een probleempunt in m'n CV aan de orde kwamen. Vanaf dat moment zijn de interviewers echt gaan graven naar redenen om me niet aan te nemen. Dat bleek ook heel erg toen ze zich vergisten en dachten dat ik al 1,5 jaar thuis zit, terwijl het een half jaar is met een onderbreking van een maand. Achteraf denk ik dan vaak dat ik alle kans die ik nog had, had willen inzetten om het tij te keren door te vragen waarom ze zo negatief zijn en dit zo krachtig mogelijk te formuleren. Kan ze in verlegenheid brengen, maar kan het gesprek ook weer positief maken.

Daarvoor moet je alleen wel de signalen herkennen dat het gesprek die kant uit gaat. Helaas was dat bij mij te laat. Nouja, van hun kant zonde omdat ze een betrokken en gedreven werknemer hadden kunnen krijgen, maar ik denk niet dat ik voor iemand wil werken die altijd alleen maar alles van de negatieve kant ziet.

Wat begon als een leuk sollicitatiegesprek werd langzaam maar zeker een strategisch spelletje met 2 verliezers. Doodzonde van de tijd.
pi_75615705
Ik mag mij hier ook melden... Alhoewel, ik mocht mij afgelopen zomer al melden. Het wil maar niet lukken om een baan te vinden. Probleem is dat mijn werkniveau totaal uit de pas loopt met mijn opleiding. Genoeg gesprekken, maar ik krijg telkens te horen dat òf mijn opleiding niet voldoende is, òf dat mijn werk- en denkniveau te hoog is voor de aangeboden functie.
Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder ben begonnen met (hogere) bijscholing...de ironie wil juist dat ik het bijna rond had met mijn vorige werkgever om er een te volgen, maar toen kwam de kredietcrisis, dus bezuinigingen....
Gelukkig begin ik nu wel aan een opleiding, maar die start pas in mei 2010... Ik zit er nu sterk aan te denken om maar full-time vrijwilligerswerk te gaan doen om de tijd op te vullen. Echt veel vertrouwen in het vinden van een baan voor die tijd heb ik niet meer.

Verder iedereen natuurlijk heel veel succes gewenst met het vinden van een baan!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_75616229
Nou, vandaag kreeg ik weer eens een vacature binnen van mijn recruiter...
Of ik wilde solliciteren op de functie van:
RIJINSTRUCTRICE

De functie-eisen komen totaal niet overeen met mijn studie, er wordt verwacht dat ik elke dag even op en neer met mijn boodschappenautotje naar Zuid-Limburg rij en dat ik zowel in de avonduren als op zaterdagen ga werken...
Erg leuk, maar ik woon samen met een vrachtwagenchauffeur, ik ben al blij als ik hem 2 avonden in de week en op zaterdag zie !

Kortom, waardeloze vacature voor mij...
pi_75616282
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:08 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou, vandaag kreeg ik weer eens een vacature binnen van mijn recruiter...
Of ik wilde solliciteren op de functie van:
RIJINSTRUCTRICE

De functie-eisen komen totaal niet overeen met mijn studie, er wordt verwacht dat ik elke dag even op en neer met mijn boodschappenautotje naar Zuid-Limburg rij en dat ik zowel in de avonduren als op zaterdagen ga werken...
Erg leuk, maar ik woon samen met een vrachtwagenchauffeur, ik ben al blij als ik hem 2 avonden in de week en op zaterdag zie !

Kortom, waardeloze vacature voor mij...
Het zou grappig zijn als het niet zo tenenkrommend triest zou zijn. Ik krijg ook dit soort zooi toegespeeld. Zooi waar ik niet eens voor in aanmerking zou komen ook al zou ik willen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')