quote:Op zondag 10 januari 2010 13:10 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Ik vraag me bij jou af of je al genoeg (relevante) werkervaring hebt of dat je het startsalaris van vóór de kredietcrisis hebt gehanteerd. Het klopt inderdaad dat het gemiddelde startsalaris (verschilt wel per opleidingsachtergrond) van een net afgestudeerde HBO'er voor de crisis rond de ¤ 2200,- bruto per maand lag . Maar als je goed rond hebt gekeken, zie dat werkgevers de functie-eisen ENORM hebben opgeschroefd en/of het salaris met ¤ 200 - 400 hebben laten kelderen. Ik lees nu pas dat je schrijft dat je 1 jaar relevante werkervaring hebt, maar tegenwoordig zie ik bij 'startersfuncties' bijna overal "minimaal 2 jaar relevante werkervaring vereist" staan.
Naar mijn inziens is jouw salarisindicatie véél te hoog voor in deze tijd.
Ik ben benieuwd hoe dit voor jou afloopt.
Heel veel succes in ieder geval en laten we op het beste hopen!
P.S.
Om welke functie gaat het eigenlijk?
een recruiter zal niet snel overrompelt zijn gezien ze percentage fee krijgen over je jaarsalaris na je proeftijd.quote:Op maandag 11 januari 2010 15:51 schreef GlamourWoman het volgende:
[..]
Dit startsalaris van 2200 kreeg ik herfst 2008. Dus ik neem aan dat dit voor de crisis was. Overigens is de nieuwe functie commercieel binnendienst waar wel hbo niveau voor wordt gevraagd (met enige werkervaring).
De recruiter met wie ik sprak leek niet echt overrompeld door mijn indicatie van 2500. Vandaar dat ik dus twijfelde of ik
meer had moeten vragen of niet. Zeker omdat ik 25+ ben.
Dit is de eerste keer dat ik een arbeidsvoorwaardengesprek voer. Ik denk dat ik eens een auto van de zaak ga vragen.
Nou inderdaad. Ik had vorige week ook nog wel wat te doen, maar het begint een beetje saai te worden. Als je vakantie hebt ben je ook vrij maar dan voelt het toch prettiger.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:26 schreef junkiexp het volgende:
Ik ben weer wat klussen in het huis aan het oppakken, de eerste week thuis is net vakantie daarna wordt het snel vervelend.
heet dat geen werkweigering?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:58 schreef junkiexp het volgende:
Volgende week gesprek met mijn ''werkcoach'', ik ben wel benieuwd.
Ze belde vandaag met een functie als magazijnmedewerker, maar dat is niet echt iets voor mij.
Iemand die zijn Nima Sales A bijna gehaald heeft, en de afgelopen 5 jaar in de verkoop heeft gewerkt, hoe komen ze erbij
Terecht toch dan?quote:
Alles aanpakken hoef je pas na een jaar. Na een half jaar moet je al gaan kijken naar banen die ietwat onder je niveau/salaris liggen.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
heet dat geen werkweigering?
ik word zo moe van het UWV
Ah zeg maar de interne recruiter. Die weten vaak even min iets. Heb er paar bij de hand gehad die wisten niets .quote:Op maandag 11 januari 2010 18:08 schreef GlamourWoman het volgende:
@morpheus_at_work: recruiter is misschien een verwarrende term. Ik het het over de verantwoordelijke binnen een bedrijf voor het werven en aannemen van nieuw personeel. (kan nu even niet op de juiste benaming komen)
Nee, dat is als je in dienst bentquote:Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
heet dat geen werkweigering?
ik word zo moe van het UWV
De meeste interne recruiters die ik gesproken heb, hadden zo'n zwart-wit beeld van de desbetreffende vacature voor hun ogen dat als je ook maar 1% afweek van het ideale profiel, je geen kans maakte. Daarnaast gaven ze meer aandacht aan de standaard vragen ("waarom zou je geschikt zijn voor deze functie", "noem 5 zwakke punten van je", "waar zie je je over 10 jaar"). Er zijn er zelfs een aantal geweest die een uitvoerig betoog hielden over het salaris, terwijl dat voor mij pas in latere gesprekken er echt toe doet...quote:Op maandag 11 januari 2010 22:34 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Ah zeg maar de interne recruiter. Die weten vaak even min iets. Heb er paar bij de hand gehad die wisten niets .
Huh ?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:38 schreef marcosta het volgende:
toch allemaal maar iets in de it doen in de tussentijd dan...
dat soort salarissen zul je daar niet tegenkomen...
ook al zit je op een helldesk
O op die manier, ik maakte spottend even een schets van sommige recruiters.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:47 schreef marcosta het volgende:
niet dan?
als je voor een isp werkt 172 uurper maand dan verdien je echt wel meer dan 2000 euro per maand(mag ik toch aannemen :S) mijn laatste baantje bij een isp (tele2) verdiende ik 2600 bruto per maand voor een uitzendburo!
nu ben ik wel 36 maar niet enorm hoog opgeleid zoals de meeste hier.
laatste baantje wat me was aangeboden was bij telfort en dat was 11 euro per uur en dan kom je idd onder die 2k..
Euhm.. wat voor werk doe je dan voor ze? Dat zal geen helpdeskwerk wezen. Daarvoor zie je bij isp's rampzalige uurlonen voorbij komen. (8 á 9 euro bij Ziggo bv.)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:47 schreef marcosta het volgende:
niet dan?
als je voor een isp werkt 172 uurper maand dan verdien je echt wel meer dan 2000 euro per maand(mag ik toch aannemen :S) mijn laatste baantje bij een isp (tele2) verdiende ik 2600 bruto per maand voor een uitzendburo!
nu ben ik wel 36 maar niet enorm hoog opgeleid zoals de meeste hier.
laatste baantje wat me was aangeboden was bij telfort en dat was 11 euro per uur en dan kom je idd onder die 2k..
Dat was ook het plan. Daarom heb ik ook een half jaar uitgetrokken voor ons huis, zodat ik het op een normaal tempo kan doen naar de hoge standaard die ik als scheepstimmerman gewend ben. Als ik klaar ben is het april/mei en dat is de tijd dat de jachtbouw altijd volop draait.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat bedrijf kan je ook opstarten als het weer beter gaat
Nee, als ik die baan neem krijg ik gelijk een vast contract. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken en er met m'n vriendin over praten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar de baan is dus zeg maar voor 1-2?
je kan toch gewoon gesprek aangaan en zeggen dat je per 1-3 beschikbaar bent. Dan kun je nu nog met je huis e.e.a. doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nee, als ik die baan neem krijg ik gelijk een vast contract. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken en er met m'n vriendin over praten.
Fokquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef runaway het volgende:
Hoe krijgen jullie de dag om??
Ik heb wat sites en van die vacaturemeldingen die ik iedere dag bekijk, maar daar ben ik binnen 1 uur mee klaar. Evt reageren, maar meer dan 2 uur per dag haal ik nooit. Ben veel gaan sporten en sociale dingen, maar vaak toch de muren die op me afkomen. Hoe doen jullie dat?
Ging eigenlijk best gemakkelijk. Iets langer slapen... internet checken voor vacatures en/of reageren. Huishouden doen (in die tijd ook veel inpakken, want de woningbouw ging renoveren), en veel meer vrijwilligerswerk doen (was savonds... dus weer uitslapen de volgende dag).quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef runaway het volgende:
Hoe krijgen jullie de dag om??
Ik heb wat sites en van die vacaturemeldingen die ik iedere dag bekijk, maar daar ben ik binnen 1 uur mee klaar. Evt reageren, maar meer dan 2 uur per dag haal ik nooit. Ben veel gaan sporten en sociale dingen, maar vaak toch de muren die op me afkomen. Hoe doen jullie dat?
Ik niet, maar ik zat dan ook in Assen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
Wat een verschil he, ik stond binnen 20 minuten buiten.
Ik was ook de enige blanke van alle werkzoekenden (Delfshaven)
In Roermond was het vorig jaar ook niet veel anders. Ruim meer dan de helft van de mensen die daar binnen waren hadden hun roots buiten NL liggen (om het zo maar even te noemen, NoFI). Er was zelfs een keer een cursus in een nabij gelegen lokaal over het schrijven van sollicitatiebrieven waar alle deelnemers van buitenlandse afkomst waren (veel dames met hoofddoekjes, kleinere mannen met grote snorren en stoppelbaarden). Was trouwens geen cursus speciaal voor deze doelgroep. Overigens geen enkel kwaad woord van mijn kant hierover; zij zoeken ook werk! En het lokaal zat vol, dus ze willen zich er zeker voor inzetten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
Wat een verschil he, ik stond binnen 20 minuten buiten.
Ik was ook de enige blanke van alle werkzoekenden (Delfshaven)
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik zat dan ook in Assen.
Beetje jammer trouwens van die brakke werk.nl site. Ik krijg het inlogscherm van mijn Werkm@p niet.![]()
En het ligt er vooral vaak uit. Ik probeer het vanavond of morgenvroeg nog wel even.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn.De emailservice met matchende vacatures is ronduit bagger, de layout is hopeloos en de zoekopties binnen de site zijn om te huilen. Daar was trouwens destijds mijn werkcoach het grondig mee eens
Poeh.. ik vraag me toch af waarom mijn inschrijving maar voor een dikke maand is verlengd na m'n eerste gesprek en ik 4 keer per week moet solliciteren. Dat laatste lukt me nu nog wel, maar als er niet snel een hoop vacatures bijkomen moet ik op hopeloze baantjes gaan solliciteren (waarvan ik vantevoren weet dat ze te hoog gegrepen zijn of minder of nauwelijks meer dan mijn uitkering opbrengen)quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb vanmorgen anderhalf uur bij het UWV gezeten. In principe moet ik 5 keer per maand solliciteren, maar als dat niet lukt gaan ze me er nu niet op afrekenen. Verder krijg ik een beroepentest en heeft mijn werkcoach aardig wat gebeld om dingen uit te zoeken die mij mooier voorgehouden zijn dan ze echt zijn. (Ik hoopte buschauffeur te worden maar dat kan ik wel schudden)
Mijn inschrijving is verlengd tot 30/4![]()
Yup.. en nu ligt de werkmap functie er uit.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn.De emailservice met matchende vacatures is ronduit bagger, de layout is hopeloos en de zoekopties binnen de site zijn om te huilen. Daar was trouwens destijds mijn werkcoach het grondig mee eens
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:56 schreef Dromer het volgende:
[..]
Poeh.. ik vraag me toch af waarom mijn inschrijving maar voor een dikke maand is verlengd na m'n eerste gesprek en ik 4 keer per week moet solliciteren. Dat laatste lukt me nu nog wel, maar als er niet snel een hoop vacatures bijkomen moet ik op hopeloze baantjes gaan solliciteren (waarvan ik vantevoren weet dat ze te hoog gegrepen zijn of minder of nauwelijks meer dan mijn uitkering opbrengen)
Ik merk hetquote:[..]
Yup.. en nu ligt de werkmap functie er uit.
nou, ik sta sinds maandag ingeschreven, maar ik moet alles aan die muts verantwoorden en minimaal 2 sollicitaties per week de deur uit doenquote:Op woensdag 13 januari 2010 12:19 schreef junkiexp het volgende:
Net bij het UWV geweest
Echt een dom kind, en die was dan werkcoach voor jongeren.
Net of ik nog tot die groep behoor
Maar er stonden geen vacatures open die bij mijn profiel passen, dus mijn inschrijving is verlengd tot 01-03, als ik tegen die tijd niks gevonden heb moet ik maar eens terug bellen
Als ik zou willen kan ik dus nu 7 weken niks gaan doen.
Niet gek dat er zoveel mensen onterecht in de ww zitten
Tja.. dat ga ik ook aan de hand krijgen. Nu is er al bijna niets. In elk geval niet genoeg voor 4 geschikte sollicitaties per week. Maar daar kan ik het 11 Februari al over gaan hebben bij het werkbedrijf...quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:15 schreef RealZeus het volgende:
Dat zal per functie verschillen. In mijn functie is zeker in dit gedeelte van het land weinig tot geen werk.Ik zou dus ook niet weten waar ik op moet solliciteren.
Als een vacature me echt interesseert doe ik er altijd een redelijk uitgebreide motivatie bij. (het is sowieso raadzaam een gerichte brief te schrijven en geen standaardbrief te gebruiken) Maar ik ben een beetje huiverig om een sollicitatiebrief veel langer dan 1 pagina te maken. Da's me vroeger afgeraden omdat men niet altijd zin schijnt te hebben in het lezen van lange epistels.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Nnelis het volgende:
Even een tip voor de werkzoekenden onder ons... Ik heb ook anderhalve maand thuis gezeten. Sinds 1 januari ben ik weer aan het werk. Ik heb gemerkt dat als je een uitgebreide motivatie bij je solliciaties voegt (1.5 pagina's +) het uitnodigings percentage erg hoog is. Op een gegeven moment kon ik kiezen uit drie functies.
Is er dan niemand met ook verplicht minstens 4 sollicitatie-activiteiten per week?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:20 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nou, ik sta sinds maandag ingeschreven, maar ik moet alles aan die muts verantwoorden en minimaal 2 sollicitaties per week de deur uit doenSta ook maar 1 maand ingeschreven en dan bekijkt ze of ze het gaat verlengen
En je kan ook doen alsof je je best doet als je onverhoopt pallets moet stapelenquote:Op maandag 11 januari 2010 22:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
Alles aanpakken hoef je pas na een jaar. Na een half jaar moet je al gaan kijken naar banen die ietwat onder je niveau/salaris liggen.
ligt er ook sterk aan wat voor functie je zoekt en of daar veel aanbod voor is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:23 schreef Dromer het volgende:
[..]
Is er dan niemand met ook verplicht minstens 4 sollicitatie-activiteiten per week?
Nee, ik ga niet investeren in een baan waar ik niet verder mee ga.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En je kan ook doen alsof je je best doet als je onverhoopt pallets moet stapelen
Gewoon 60% van de normproductie leveren en dan mag je binnen een maand (proeftijd) weer iets anders zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |