Ik vraag me bij jou af of je al genoeg (relevante) werkervaring hebt of dat je het startsalaris van vóór de kredietcrisis hebt gehanteerd. Het klopt inderdaad dat het gemiddelde startsalaris (verschilt wel per opleidingsachtergrond) van een net afgestudeerde HBO'er voor de crisis rond de ¤ 2200,- bruto per maand lag . Maar als je goed rond hebt gekeken, zie dat werkgevers de functie-eisen ENORM hebben opgeschroefd en/of het salaris met ¤ 200 - 400 hebben laten kelderen. Ik lees nu pas dat je schrijft dat je 1 jaar relevante werkervaring hebt, maar tegenwoordig zie ik bij 'startersfuncties' bijna overal "minimaal 2 jaar relevante werkervaring vereist" staan.quote:Op donderdag 7 januari 2010 00:00 schreef GlamourWoman het volgende:
Na 8 maanden thuis werkloos thuis te zitten, heb ik eindelijk een goed voorgevoel over een sollicitatiegesprek van vorige week direct bij een bedrijf. Recruiter vroeg om mijn laatstverdiende salaris en dat heb ik ook gegeven. Voor de duidelijkheid, HBO afgestudeerd startsalaris 2200 bruto, ik heb immers niks te verbergen. Ze vroeg om een salarisindicatie en die gaf ik ook: 2500 bruto.
![]()
Hoewel ik geen spijt heb van het prijsgeven van deze informatie, lees ik overal dat het niet slim is (of in ieder geval niet verplicht) om je vorige salaris te geven. Meestal omdat je jezelf daarmee beperkt in je onderhandelingsruimte. Heb ik mijzelf hiermee in de vingers gesneden door bovenstaande te vermelden. Klopt dit?
En hoeveel gaat een persoon gemiddeld omhoog in salaris bij een nieuwe baan? Is dit 300 of 600 euro per maand meer gangbaar? Ik heb nog maar 1 jaar relevante werkervaring. Graag tips en advies, want mijn nieuwe functie staat niet vermeldt op de loonwijzer, salariskompas e.d.
Oe sjips, ik had u net gemaild van "hoe het ging enzo". Niet goei dusquote:
Voor de crisesquote:Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom vragen ze uberhaupt jaren werkervaring voor een 'startersfunctie' Dan is het toch ook geen startersfunctie?
Dat klopt, dat heb ik toch ook tussen haakjes erachter gezet! Ik ben van een gemiddeld bedrag uitgegaan. Ervan uitgaande dat mensen begrijpen dat het van een aantal factoren afhangt.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:20 schreef samjustme het volgende:
Te vroeg gejuicht, ben uitgenodigd voor een 3e gesprek. Moet nog kijken of er een aanbod komt na het 3e gesprek en ''hoeveel'. Als het aanbod ondermaats zal zijn, blijf ik anders bij mijn huidig werkgever.
Lavaux, niet ieder HBO''er verdient 2200. Specialsme en waar je ook al gewerkt hebt zijn ook factoren die salaris beinvloeden. Iemand kan 3 a 4 jaar ervaring hebben maar als diegene bij een big four kantoor gewerkt heeft, dan heb je een groot voorsprong op de rest.
Dat vroeg ik me ook af... maar het antwoord ligt, in deze economische situatie, erg voor de hand!quote:Op zondag 10 januari 2010 14:31 schreef Leonidas82 het volgende:
waarom vragen ze uberhaupt jaren werkervaring voor een 'startersfunctie' Dan is het toch ook geen startersfunctie?
hetzelfde dat ze nu WO-ers neerzetten op HBO functies.quote:Op zondag 10 januari 2010 15:54 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af... maar het antwoord ligt, in deze economische situatie, erg voor de hand!
Ik moet 4 sollicitatie-activiteiten per week verrichten. In een topic over het UWV las ik dat iemand anders maar één sollicitatie per week hoefde te doen. Dat heeft wellicht iets te maken met maatwerk-afspraken?quote:Op maandag 11 januari 2010 10:43 schreef junkiexp het volgende:
Op hoeveel vacatures moet je reageren ivm je uitkering ?
Ik zie best een hoop voorbij komen, maar bij het meeste is het zinloos om te reageren.
Ik wil toch wel in de buurt een baan vinden voor hetzelfde loon.
Ok duidelijk, ik heb woensdag een gesprek dus dan zal ik het daar wel horenquote:Op maandag 11 januari 2010 11:08 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik moet 4 sollicitatie-activiteiten per week verrichten. In een topic over het UWV las ik dat iemand anders maar één sollicitatie per week hoefde te doen. Dat heeft wellicht iets te maken met maatwerk-afspraken?
Dat is echt zo'n klote reden...quote:Op maandag 11 januari 2010 11:10 schreef Rooligan het volgende:
Tevens wilde hij alleen mensen in dienst die 100% voor de functie zouden gaan en hij was bang dat vanwege mijn achtergrond ik dat niet zou doen...
Nee, dit is bullshit.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:46 schreef runaway het volgende:
Ik meld me ook maar even, al vanaf nov-dec werkloos en zit er door heen.
WO afgestudeerd, bedrijfskunde. Maar echt OVERAL willen ze hbo-ers met 2 jaar werkervaring. Poep. Voor alle WO functies willen ze 5 jaar werkervaring hebben. Hoe kan ik nu aan de bak komen?
Ik ben in het begin trouwens bij het UWV langsgeweest, kon evt in aanmerking komen voor een uitkering maar dat moest ik alles aannemen wat ze me aanbieden. Klopt dit, en had die vrouw daar gelijk toen ze zei dat ik beter in de horeca kan gaan bijbeunen?
dat geldt voor WW toch? Ik zou voor de bijstand moeten gaan geloof ik.........quote:Op maandag 11 januari 2010 11:54 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nee, dit is bullshit.
De eerste 6 maanden ben je niet verplicht om een baan onder je niveau, of onder je huidige/vorige loon aan te nemen.
Ok dat veranderd de zaak idd.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:55 schreef runaway het volgende:
[..]
dat geldt voor WW toch? Ik zou voor de bijstand moeten gaan geloof ik.........![]()
WO-ers met energie en ambitie in de bijstand
edit: Ik heb daarvoor 8 weken gewerkt en 5 maanden stage gelopen (na afstuderen). Maar dat telt niet mee voor je 26 werkweken die je nodig hebt voor WW.
waarom probeer je het callcenter niet voor tussenoplossing? De dienstverlening van ING is voor 80% callcenter en daar hebben ze genoeg startersfuncties voor hbo/wo'ers. Hoewel telefonisch, hebben ze daar functies als hypotheekadviseur, financieel adviseur, e-commerce medewerker etc. Met bedrijfskunde en interesse voor sales kom je daar makkelijk tussen. Salaris ligt tussen de 11,00 en 14,00 euro per uur. Je krijgt ook vaak interne product en salestrainingen varierend van 5 weken tot 3 maanden. Ik ken hbo/wo érs die dat voor nood hebben aangepakt maar vervolgens wel doorgegroeid zijn tot projectmanager of accountmanager in de buitendienst.quote:Op maandag 11 januari 2010 11:46 schreef runaway het volgende:
Ik meld me ook maar even, al vanaf nov-dec werkloos en zit er door heen.
WO afgestudeerd, bedrijfskunde. Maar echt OVERAL willen ze hbo-ers met 2 jaar werkervaring. Poep. Voor alle WO functies willen ze 5 jaar werkervaring hebben. Hoe kan ik nu aan de bak komen?
Ik ben in het begin trouwens bij het UWV langsgeweest, kon evt in aanmerking komen voor een uitkering maar dat moest ik alles aannemen wat ze me aanbieden. Klopt dit, en had die vrouw daar gelijk toen ze zei dat ik beter in de horeca kan gaan bijbeunen?
Dacht ik ookquote:Op maandag 11 januari 2010 11:57 schreef junkiexp het volgende:
@ Rooligan, vervelend zeg na 3 van die goede gesprekken.
Zoek je echt iets met een medische achtergrond ?
Je zou zeggen dat daar best wat werk is of heb ik het mis ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |