Nee, als ik die baan neem krijg ik gelijk een vast contract. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken en er met m'n vriendin over praten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar de baan is dus zeg maar voor 1-2?
je kan toch gewoon gesprek aangaan en zeggen dat je per 1-3 beschikbaar bent. Dan kun je nu nog met je huis e.e.a. doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nee, als ik die baan neem krijg ik gelijk een vast contract. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken en er met m'n vriendin over praten.
Fokquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef runaway het volgende:
Hoe krijgen jullie de dag om??
Ik heb wat sites en van die vacaturemeldingen die ik iedere dag bekijk, maar daar ben ik binnen 1 uur mee klaar. Evt reageren, maar meer dan 2 uur per dag haal ik nooit. Ben veel gaan sporten en sociale dingen, maar vaak toch de muren die op me afkomen. Hoe doen jullie dat?
Ging eigenlijk best gemakkelijk. Iets langer slapen... internet checken voor vacatures en/of reageren. Huishouden doen (in die tijd ook veel inpakken, want de woningbouw ging renoveren), en veel meer vrijwilligerswerk doen (was savonds... dus weer uitslapen de volgende dag).quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:00 schreef runaway het volgende:
Hoe krijgen jullie de dag om??
Ik heb wat sites en van die vacaturemeldingen die ik iedere dag bekijk, maar daar ben ik binnen 1 uur mee klaar. Evt reageren, maar meer dan 2 uur per dag haal ik nooit. Ben veel gaan sporten en sociale dingen, maar vaak toch de muren die op me afkomen. Hoe doen jullie dat?
Ik niet, maar ik zat dan ook in Assen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
Wat een verschil he, ik stond binnen 20 minuten buiten.
Ik was ook de enige blanke van alle werkzoekenden (Delfshaven)
In Roermond was het vorig jaar ook niet veel anders. Ruim meer dan de helft van de mensen die daar binnen waren hadden hun roots buiten NL liggen (om het zo maar even te noemen, NoFI). Er was zelfs een keer een cursus in een nabij gelegen lokaal over het schrijven van sollicitatiebrieven waar alle deelnemers van buitenlandse afkomst waren (veel dames met hoofddoekjes, kleinere mannen met grote snorren en stoppelbaarden). Was trouwens geen cursus speciaal voor deze doelgroep. Overigens geen enkel kwaad woord van mijn kant hierover; zij zoeken ook werk! En het lokaal zat vol, dus ze willen zich er zeker voor inzetten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef junkiexp het volgende:
Wat een verschil he, ik stond binnen 20 minuten buiten.
Ik was ook de enige blanke van alle werkzoekenden (Delfshaven)
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik zat dan ook in Assen.
Beetje jammer trouwens van die brakke werk.nl site. Ik krijg het inlogscherm van mijn Werkm@p niet.![]()
En het ligt er vooral vaak uit. Ik probeer het vanavond of morgenvroeg nog wel even.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn.De emailservice met matchende vacatures is ronduit bagger, de layout is hopeloos en de zoekopties binnen de site zijn om te huilen. Daar was trouwens destijds mijn werkcoach het grondig mee eens
Poeh.. ik vraag me toch af waarom mijn inschrijving maar voor een dikke maand is verlengd na m'n eerste gesprek en ik 4 keer per week moet solliciteren. Dat laatste lukt me nu nog wel, maar als er niet snel een hoop vacatures bijkomen moet ik op hopeloze baantjes gaan solliciteren (waarvan ik vantevoren weet dat ze te hoog gegrepen zijn of minder of nauwelijks meer dan mijn uitkering opbrengen)quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:58 schreef RealZeus het volgende:
Ik heb vanmorgen anderhalf uur bij het UWV gezeten. In principe moet ik 5 keer per maand solliciteren, maar als dat niet lukt gaan ze me er nu niet op afrekenen. Verder krijg ik een beroepentest en heeft mijn werkcoach aardig wat gebeld om dingen uit te zoeken die mij mooier voorgehouden zijn dan ze echt zijn. (Ik hoopte buschauffeur te worden maar dat kan ik wel schudden)
Mijn inschrijving is verlengd tot 30/4![]()
Yup.. en nu ligt de werkmap functie er uit.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Die werk.nl website is zo bagger als maar kan zijn.De emailservice met matchende vacatures is ronduit bagger, de layout is hopeloos en de zoekopties binnen de site zijn om te huilen. Daar was trouwens destijds mijn werkcoach het grondig mee eens
quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:56 schreef Dromer het volgende:
[..]
Poeh.. ik vraag me toch af waarom mijn inschrijving maar voor een dikke maand is verlengd na m'n eerste gesprek en ik 4 keer per week moet solliciteren. Dat laatste lukt me nu nog wel, maar als er niet snel een hoop vacatures bijkomen moet ik op hopeloze baantjes gaan solliciteren (waarvan ik vantevoren weet dat ze te hoog gegrepen zijn of minder of nauwelijks meer dan mijn uitkering opbrengen)
Ik merk hetquote:[..]
Yup.. en nu ligt de werkmap functie er uit.
nou, ik sta sinds maandag ingeschreven, maar ik moet alles aan die muts verantwoorden en minimaal 2 sollicitaties per week de deur uit doenquote:Op woensdag 13 januari 2010 12:19 schreef junkiexp het volgende:
Net bij het UWV geweest
Echt een dom kind, en die was dan werkcoach voor jongeren.
Net of ik nog tot die groep behoor
Maar er stonden geen vacatures open die bij mijn profiel passen, dus mijn inschrijving is verlengd tot 01-03, als ik tegen die tijd niks gevonden heb moet ik maar eens terug bellen
Als ik zou willen kan ik dus nu 7 weken niks gaan doen.
Niet gek dat er zoveel mensen onterecht in de ww zitten
Tja.. dat ga ik ook aan de hand krijgen. Nu is er al bijna niets. In elk geval niet genoeg voor 4 geschikte sollicitaties per week. Maar daar kan ik het 11 Februari al over gaan hebben bij het werkbedrijf...quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:15 schreef RealZeus het volgende:
Dat zal per functie verschillen. In mijn functie is zeker in dit gedeelte van het land weinig tot geen werk.Ik zou dus ook niet weten waar ik op moet solliciteren.
Als een vacature me echt interesseert doe ik er altijd een redelijk uitgebreide motivatie bij. (het is sowieso raadzaam een gerichte brief te schrijven en geen standaardbrief te gebruiken) Maar ik ben een beetje huiverig om een sollicitatiebrief veel langer dan 1 pagina te maken. Da's me vroeger afgeraden omdat men niet altijd zin schijnt te hebben in het lezen van lange epistels.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef Nnelis het volgende:
Even een tip voor de werkzoekenden onder ons... Ik heb ook anderhalve maand thuis gezeten. Sinds 1 januari ben ik weer aan het werk. Ik heb gemerkt dat als je een uitgebreide motivatie bij je solliciaties voegt (1.5 pagina's +) het uitnodigings percentage erg hoog is. Op een gegeven moment kon ik kiezen uit drie functies.
Is er dan niemand met ook verplicht minstens 4 sollicitatie-activiteiten per week?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:20 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nou, ik sta sinds maandag ingeschreven, maar ik moet alles aan die muts verantwoorden en minimaal 2 sollicitaties per week de deur uit doenSta ook maar 1 maand ingeschreven en dan bekijkt ze of ze het gaat verlengen
En je kan ook doen alsof je je best doet als je onverhoopt pallets moet stapelenquote:Op maandag 11 januari 2010 22:05 schreef Dromer het volgende:
[..]
Alles aanpakken hoef je pas na een jaar. Na een half jaar moet je al gaan kijken naar banen die ietwat onder je niveau/salaris liggen.
ligt er ook sterk aan wat voor functie je zoekt en of daar veel aanbod voor is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:23 schreef Dromer het volgende:
[..]
Is er dan niemand met ook verplicht minstens 4 sollicitatie-activiteiten per week?
Nee, ik ga niet investeren in een baan waar ik niet verder mee ga.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En je kan ook doen alsof je je best doet als je onverhoopt pallets moet stapelen
Gewoon 60% van de normproductie leveren en dan mag je binnen een maand (proeftijd) weer iets anders zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |