abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75687441
Bostrol bedankt voor je antwoord!

En ik kreeg gisterenavond telefoon dat ze mijn cv meenemen naar de volgende ronde Weet dat het nog niks zegt, maar het is een begin nietwaar?
pi_75697804
Ik meld me ook maar even. Nu twee weken werkloos na 1,5 jaar gewerkt te hebben als jr. vastgoedadviseur bij een grote landelijke dienstverlener. Er lopen nog wel wat miniscule dingen die mogelijk een baan bij mijn oude werkgever opleveren. Maar eerst zien, dan geloven. Ook nog gesolliciteerd op een andere functie binnen dit bedrijf, maar ik zou een te zwaar CV hebben. Tot op heden nog geen reactie gehad, en ik verwacht ook niet veel goeds. Vrijdag uitgenodigd voor netwerkborrel bij diezelfde werkgever. Toch maar eens een balletje opgooien.

Ik kan op dit moment mezelf moeilijk motiveren om weer in de pen te klimmen. De vastgoedsector zit nog in zwaar weer, ook al wordt het stilaan beter. Dus het zal wel wat maanden duren voordat ik een nieuwe baan vind. Al bij al geen prettig begin van het nieuwe jaar .
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_75708104
Als afsluiting vandaag contract binnengekregen en tot mijn stomme verbazing onbepaalde tijd, nog wel 2 kleine vragen gesteld naar aanleiding van contract, maar deze zullen mijnsziens naar tevredenheid beantwoord worden.
pi_75727265
waarom komen bedrijven niet hun afspraken na.
Nu nog langer afwachten....
pi_75731118
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:34 schreef psv-gomes het volgende:
Ook al ben ik al helemaal rond , ik wacht nog steeds op een aantal recruiters , zo zwaar onbeschoft.
pi_75734836
ja vreselijk
ik had ook ergens begin okt al gesolliciteerd via een uitzendbureau bij een bedrijf dat begin het nieuwe jaar hier open gaat.
Ik wacht nog steeds op een gesprek. Ik ben al wel voorgesteld enzo
Vanmorgen weer uitzendbureau gemaild met de vraag hoe het er voor stond en of ze 1 januari wel halen.
niet dus...Ze moeten nog steeds de CV´s bespreken met het uitzendbureau. Wel slecht hoor!
pi_75735048
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:52 schreef psv-gomes het volgende:
ja vreselijk
ik had ook ergens begin okt al gesolliciteerd via een uitzendbureau bij een bedrijf dat begin het nieuwe jaar hier open gaat.
Ik wacht nog steeds op een gesprek. Ik ben al wel voorgesteld enzo
Vanmorgen weer uitzendbureau gemaild met de vraag hoe het er voor stond en of ze 1 januari wel halen.
niet dus...Ze moeten nog steeds de CV´s bespreken met het uitzendbureau. Wel slecht hoor!
December en juli-augustus zijn de slechtste en traagste maanden om iets voor elkaar te krijgen qua solliciteren.
pi_75735893
quote:
Op woensdag 16 december 2009 22:24 schreef morpheus_at_work het volgende:
Als afsluiting vandaag contract binnengekregen en tot mijn stomme verbazing onbepaalde tijd, nog wel 2 kleine vragen gesteld naar aanleiding van contract, maar deze zullen mijnsziens naar tevredenheid beantwoord worden.
Onbepaalde tijd, dat doe je goed!
Nog een keertje gefeliciteerd dan maar!
pi_75750906
quote:
Op donderdag 17 december 2009 13:34 schreef psv-gomes het volgende:
Idd ik heb ook zoiets van beloof dan niet dat je voor een bepaald datum iets van zich laten horen als het toch niet gaat gebeuren.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_75760595
quote:
Op donderdag 17 december 2009 16:58 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

December en juli-augustus zijn de slechtste en traagste maanden om iets voor elkaar te krijgen qua solliciteren.
Inderdaad. Daarom heb ik deze maand weinig ondernomen. Een sollicitatiegesprek, intakegesprek gevoerd en een inventarisatie gemaakt van bedrijven/instellingen waar ik met mijn achtergrond terecht zou kunnen. Schrijven komt in januari wel.
pi_75773321
Het kan wel in december.

Ik heb eind september mijn MA bul Geschiedenis ontvangen. Daarvoor heb ik een BA Mediastudies gedaan. Ook beschik ik over twee jaar werkevaring bij een Engelse uitgever. Met een dergelijke studie-achtergrond is het niet echt gemakkelijk een baan te vinden. Heel oktober en november ben ik bezig geweest met brieven schrijven en het voeren van intake- en sollicitatiegesprekken. Vorige week vrijdag een gesprek gehad bij de EUR en maandag kreeg ik een telefoontje dat ze me een contract wilden aanbieden. Gisteren getekend en maandag 4 januari beginnen. Dus het kan wel in december, alhoewel de komende twee weken alles wel plat zal liggen.
pi_75777216
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 10:52 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Inderdaad. Daarom heb ik deze maand weinig ondernomen. Een sollicitatiegesprek, intakegesprek gevoerd en een inventarisatie gemaakt van bedrijven/instellingen waar ik met mijn achtergrond terecht zou kunnen. Schrijven komt in januari wel.
Daar heb je zeker gelijk in. Dat komt door de zomervakantie en alle feestdagen/kerstvakantie. Vooral in de maand augustus lijkt er af en toe niet gewerkt te worden.

Maar gelukkig heb ik deze keer een zeer positieve ervaring. Juist in de maand december hebben de bedrijven waar ik gesolliciteerd heb heel snel gereageerd (dat kon ik niet voor voorgaande maanden zeggen).
pi_75777525
Deze week drie sollicitatiegesprekken gehad. Pfff... redelijk vermoeiend was dat zeg. Bij twee van de drie bedrijven mag ik aankomende week een dagje meelopen. Van het andere sollicitatiegesprek moet ik de uitslag nog afwachten (wellicht hoor ik daar maandag meer over).

Ik dacht écht dat het nooit meer ging gebeuren want ik kwam telkens niet verder dan het eerste gesprek. Hopelijk ben ik straks degene die een keuze mag maken.

Ik ben nu heel dichtbij maar juichen durf ik nog niet.
pi_75786770
Denk dat ik voorlopig ophoud met solliciteren, als er iets leuks voorbijkomt zal ik het overwegen maar het beste is concentreren op huidig werk en mijn contract loopt nog heb nog eff niks te vrezen.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_75797561
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 18:17 schreef LaVauX het volgende:
Deze week drie sollicitatiegesprekken gehad. Pfff... redelijk vermoeiend was dat zeg. Bij twee van de drie bedrijven mag ik aankomende week een dagje meelopen. Van het andere sollicitatiegesprek moet ik de uitslag nog afwachten (wellicht hoor ik daar maandag meer over).

Ik dacht écht dat het nooit meer ging gebeuren want ik kwam telkens niet verder dan het eerste gesprek. Hopelijk ben ik straks degene die een keuze mag maken.

Ik ben nu heel dichtbij maar juichen durf ik nog niet.
Je komt het steeds vaker tegen dat dagje meelopen.
Ik vind het maar een rare ontwikkeling..
Vroeger had je dat alleen bij die louche belhuizen dat mensen gevraagd werden om zich te bewijzen en dus gelijk lekker koud te gaan bellen.
Toevallig moest ik bij mijn huidige wg ook een half dagje meelopen maar dat was omdat zij geen keus konden maken tussen mij en mijn concurrent..
Nouja hopen dat het iets van voorbijgaande aard is
pi_75869655
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 16:18 schreef Joppe het volgende:
Het kan wel in december.

Ik heb eind september mijn MA bul Geschiedenis ontvangen. Daarvoor heb ik een BA Mediastudies gedaan. Ook beschik ik over twee jaar werkevaring bij een Engelse uitgever. Met een dergelijke studie-achtergrond is het niet echt gemakkelijk een baan te vinden. Heel oktober en november ben ik bezig geweest met brieven schrijven en het voeren van intake- en sollicitatiegesprekken. Vorige week vrijdag een gesprek gehad bij de EUR en maandag kreeg ik een telefoontje dat ze me een contract wilden aanbieden. Gisteren getekend en maandag 4 januari beginnen. Dus het kan wel in december, alhoewel de komende twee weken alles wel plat zal liggen.
EUR is neem ik aan Eurasmus Uni? Wat ga je daar doen? Ik heb de MA Geschiedenis eind augustus afgerond en nu dus ook druk op zoek. Wat voor richting heb je gedaan? Nog sollicitips misschien?

En natuurlijk: gefeliciteerd en succes met je baan!
pi_75875074
Morgen weer een sollicitatie gesprek, deze keer bij de gemeente. Ben benieuwd.
pi_75913309
Grote gemeente? Kleine gemeente? Wat voor functie? Succes!
pi_75918203
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 08:58 schreef Tiez10 het volgende:
Grote gemeente? Kleine gemeente? Wat voor functie? Succes!
Enschede, functie als secretaresse. Gesprek ging wel goed, nu maar wachten..
pi_75918582
quote:
Op maandag 21 december 2009 10:21 schreef Tiez10 het volgende:

[..]

EUR is neem ik aan Eurasmus Uni? Wat ga je daar doen? Ik heb de MA Geschiedenis eind augustus afgerond en nu dus ook druk op zoek. Wat voor richting heb je gedaan? Nog sollicitips misschien?

En natuurlijk: gefeliciteerd en succes met je baan!
Erasmus Universiteit, ja. Ik zal verantwoordelijk zijn voor de administratieve afdeling van een economisch onderzoeks- en onderwijsinstituut dat verbonden is aan de unversiteit. Het heeft vrijwel niks te maken met m'n opleiding. Wel heb ik twee jaar werkervaring (tussen m'n BA en MA) in een soortgelijke functie voor een uitgever in Londen. Aangezien de voertaal op het instituut Engels is, was het een pre dat ik deze taal inmiddels vloeiend spreek en schrijf (mede dankzij m'n kiwi vriendin en Engelstalige MA).

En tips, tsja. Veel brieven schrijven, maar dat ligt voor de hand. Ik schreef gerichte brieven voor elke sollicitatie, dus gebruikte niet elke keer dezelfde brief. Dit heeft me o.a. gesprekken opgeleverd bij het Amerikaanse consulaat en een grote verzekeringsmaatschappij. Als je behoorlijk Engels spreekt en eventueel ook nog een andere taal (Frans en Chinees zijn veel gevraagd), kun je je wellicht inschrijven bij een wervingsbureau voor anders- en meertaligen. Denk bijvoorbeeld aan Adams’ Multilingual Recruitment en Undutchables. Mijn vriendin heeft al twee keer een goede baan weten te bemachtigen via dergelijke bureaus. Zo werkt ze nu voor de European Space Agency. Als je een baan in de academische wereld zoekt, zou je Academic Transfer in de gaten kunnen houden.

Verder moet je vooral ook geluk hebben. Bij het tekenen van m'n contract hoorde ik dat ze behalve mij ook twintig andere mensen op gesprek hebben gehad voor deze functie, waaronder twee dr.'s en een groot aantal MA's...
pi_75933248
Zojuist gebeld door een recruiter, met een hele leuke vacature bij een woningcorporatie.

Nog even wachten op de e-mail .
pi_75938953
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 17:56 schreef Disavowed het volgende:
Zojuist gebeld door een recruiter, met een hele leuke vacature bij een woningcorporatie.

Nog even wachten op de e-mail .
Spannend!

Vorige en het begin van deze week samengevat:
- afwijzing na eerste gesprek op een vacature die erg goed aansloot op mijn ervaringen (te weinig ervaring in hun vakgebied )
- uitnodiging voor gesprek bij een W&S om daar zelf aan de slag te gaan als consultant
- verzoek gekregen om de geluidsapparatuur van de lokale basisschool te onderhouden
- 3 nieuwe leerlingen voor gitaarles; 2 nieuwe aanvragen voor het nieuwe jaar!
- 3 opties voor optredens in het voorjaar gekregen
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_75939202
zijn hier ook ex-dsb-ers te vinden vroeg ik mij af?
pi_75939323
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:29 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Spannend!

Vorige en het begin van deze week samengevat:
- afwijzing na eerste gesprek op een vacature die erg goed aansloot op mijn ervaringen (te weinig ervaring in hun vakgebied )
- uitnodiging voor gesprek bij een W&S om daar zelf aan de slag te gaan als consultant
- verzoek gekregen om de geluidsapparatuur van de lokale basisschool te onderhouden
- 3 nieuwe leerlingen voor gitaarles; 2 nieuwe aanvragen voor het nieuwe jaar!
- 3 opties voor optredens in het voorjaar gekregen
Klinkt goed .

Morgen even bellen, geen e-mail gehad .
pi_75948928
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 20:35 schreef TheFrankey het volgende:
zijn hier ook ex-dsb-ers te vinden vroeg ik mij af?
ik las tbs'rs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')