Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 20:28 |
vorig deel: Bussentopic #28, plain and simple. plaatje: bron: busfoto.nl continu here! | |
Peterselieman | woensdag 25 november 2009 @ 20:30 |
quote:Idd. Dingen zijn nergens goed voor | |
Alexxxxx | woensdag 25 november 2009 @ 20:47 |
Goedzo, foto van de deurkant, zo hoort het. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 21:39 |
quote:kan jij integro deurtjes maken? ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 25 november 2009 @ 21:41 |
quote:Ik kan überhaupt geen deuren maken, dat laat ik aan mijn collegas over. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 november 2009 @ 21:42 |
quote::/ hebben we nou aan jou ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 25 november 2009 @ 21:43 |
quote:Ik kan ze opsturen? En de reserve en reperatie onderdelen verzorgen? | |
marcel.nl | woensdag 25 november 2009 @ 22:18 |
quote:Aan mij heb je in elk geval niets, tvp | |
BeefRWijker | donderdag 26 november 2009 @ 00:07 |
quote:Ik zie 't al, jij houdt de tent draaiende. Nu nog even promoveren tot directeur. Btw, pas je de topic titel even aan, directeur? | |
NoBody122 | donderdag 26 november 2009 @ 01:06 |
quote:Zucht... | |
marcel.nl | donderdag 26 november 2009 @ 06:26 |
quote:In dit geval: Direcdeur. Ik zag trouwens nieuwe taxibusjes rondrijden in de nieuwe Qbuzz kleurstelling. Ze zijn van taxibedrijf de Grooth uit Winschoten die veelal de rustigere lijnen rijdt voor Arriva, en binnenkort dus voor Qbuzz. Nieuw materiaal is wel wenselijk. Het spul waarmee zij rijden is vaak in allerlei kleuren behalve arriva en is afgerost, oud en gammel. Van de zomer nog in zo'n busje gezeten, de stoelen zaten los. Dus toen de chauffeur met zo'n 90 per uur door een bochtige 60km weg reed, vloog ik van links naar rechts. Chauffeur was er trouwens ook niet eentje van de representatieve qua uiterlijk, maar daar ga ik het verder maar niet over hebben. Ik zie dus uit naar veel nieuwe kleine bussies en als het meezit worden de bestuurders ook in een nieuw pakkie gehezen en scheren en verzorgen zij zich, zodat ze een ware gastheer worden op de bus. | |
marcel.nl | donderdag 26 november 2009 @ 06:31 |
quote:Daar zijn ze dan: ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 november 2009 @ 10:46 |
Ik zag de foto ook op OViB staan ja ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 26 november 2009 @ 13:15 |
quote:Geen ambitie die kant op ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 26 november 2009 @ 15:59 |
quote:Dat is ook een manier om een open vraag te beantwoorden ![]() Jammer dat de maatschappij er niet op staat, zoals in Brabant. Ziet er niet uit, overigens. Vonden ze zelf waarschijnlijk ook dus hebben ze 't MAN logo d'r maar afgelaten. Oh, en als ze daar nog meer van die rotdingen nodig hebben, wij hebben er hier nog (steeds?) zes. quote:Hoezo, heb je d'r eentje ingetrapt dan? Hooligan. [ Bericht 14% gewijzigd door BeefRWijker op 26-11-2009 16:05:48 ] | |
RealZeus | donderdag 26 november 2009 @ 16:16 |
quote:Ik rijd op de buurtbus en wij krijgen straks ook een nieuwe bus. We hebben nou de Arriva 6119 en die flikkert van ellende bijna uit elkaar. Ook logisch, een Sprinter met meer dan 7 ton op de teller. ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 26 november 2009 @ 16:27 |
quote:Wist ik ook niet. Voorzover mij bekend was dit alleen 't geval bij overstap van bus naar trein en andersom. Het aantal schandalen rond de OVchipkaart hoopt zich per dag op lijkt 't wel. Overigens moet ook een enkel opstap tarief er gewoon af. Dat slaat nergens op als je pretendeerd dat er per gereden afstand betaald moet worden uit oogpunt van eerlijkheid. | |
Ou-Tannu | donderdag 26 november 2009 @ 16:42 |
quote:die 7 ton doet t um niet hoor ![]() het centeknijpen van arriva wel ![]() | |
RealZeus | donderdag 26 november 2009 @ 17:17 |
quote:Ja klopt, het onderhoud is soms om te huilen.Hopelijk is dat bij de nieuwe concessiehouder beter geregeld. We krijgen in ieder geval een nieuwe Sprinter. Helaas wel met korte wielbasis want het merendeel van mijn buurtbuscollega's is bejaard of vrouw of een combinatie van beide en die vouwen hem steeds om een paaltje bij Eexterveenschekanaal. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 november 2009 @ 17:42 |
Dat kun je bij Arriva nog wel hebben, maar bij Qbuzz niet. | |
Ou-Tannu | donderdag 26 november 2009 @ 19:30 |
quote:en ze hebben nog niet bedacht om dat paaltje er uit te rammen? ![]() | |
racingweirdo | donderdag 26 november 2009 @ 23:17 |
Mag ik mijn ov kaart gebruiken op de buslijn van heerlen naar aken van ASEAG/veolia zolang ik in nederland blijf? | |
NoBody122 | vrijdag 27 november 2009 @ 01:10 |
quote:Als het goed is wel ja. | |
marcel.nl | vrijdag 27 november 2009 @ 06:08 |
quote:En als het meezit kom je er gewoon mee in Aken. Ik heb het zo vaak gedaan voor de interliner vanuit Maastricht werd gestart. Even kerstsfeer snuiven in Aken. Al was het een duitse bus, ik mocht er zo in met mijn Ov. Later kwam de Internliner, nu de veolia snelbus en die nam mij sowiezo mee. Tips voor andere grensoverschrijdende ov-jaarkaart-trajecten: Lijn 19 Breda-Antwerpen-Hulst Lijn ? vanuit Doetinchem - 's Heeraartsberg - Emmerich Lijn 3 Enschede-Gronau Ik weet dat sommige trajecten een beetje zijn veranderd en misschien overstap kregen, maar een aantal jaar terug kon ik zo met mijn ov naar 't buitenland. Met de Aseag bus van Heerlen naar Kerkrade: dus geen enkel probleem ! | |
RealZeus | vrijdag 27 november 2009 @ 09:37 |
quote:Laat ze de bocht maar ruimer nemen,dat kan prima. En ik weet niet waar vandaan wel maar als Qbuzz nieuwe chauffeurs gaat regelen dan niet via Randstad. ![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 27 november 2009 @ 17:34 |
quote:Op die voormalige Interliner (lijn 420), dus volgens mij lijn 50? is inderdaad je OV geldig. Op veolia lijn 44 (of was dat in Hermes tijd en heet ie nu anders?) tussen Heerlen en Aachen was je OV slechts tot de grens geldig. | |
marcel.nl | vrijdag 27 november 2009 @ 17:43 |
quote:Voor dat de interliner kwam, was het ook lijn 50, maar mijn trein ging destijds sneller naar Heerlen zonder overstap dan met overstap en boemel naar Maastricht. Dus belandde ik vaak in Heerlen. Toen die interliner er kwam, vond ik die leuker, al had ik altijd dat ik op Maarstricht aankwam en de trein recht in je smoel wegreed. Vanuit Heerlen was en is het nog altijd lijn 44. Inderdaad mocht je tot de grens en niet verder, maar met nederlandse bus VSL later Hermes mocht ik vaak gewoon verder mee op de Ov en ook terug, no problem. Als het een Aseag bus was (en die vond ik eigenlijk leuker), dan kocht ik voor 5 duitse marken (2euro 10 ofzo) een dagkaart onbeperkt bussen in en rond Aken voor mij zelf en 5 passagiers erbij. Met wat vrienden hoefde je dus barweinig bij te leggen en als ik alleen was, dan was er altijd wel een lieve passagier die mij meenam op het kaartje alsof ik bij hen hoorde (ik was immers arme student). Ik heb het zelfs gepresteerd eens met een tienertoer kaart met een waalse bus (dat was zo'n oranje voordat tec kwam) ergens richting Luik te rijden; de chauffeur en controleur op de terugweg converseerden nog wat over "zal wel soort abonnement zijn ofzo" en zo was ik toch leuk in frans sprekend belgique geweest ! | |
Cerbie | zaterdag 28 november 2009 @ 00:45 |
In Millingen is vanavond een bus van Hermes uitgebrand, waarschijnlijk een Alliance. Zo kom je ook af van alle oude bussen die niet aan de normen voldoen ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 28 november 2009 @ 01:49 |
30 nieuwe Connexxion bussen in Almere: Wethouder rijdt gloednieuwe Connexxion-bussen uit garage ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 28 november 2009 @ 18:27 |
quote:Ach normen zijn er om overschreden te worden. Het is gewoon niet te verkroppen dat er in diverse 2e (en 3e?) wereld landen goede comfortabele bussen rijden en wij het hier met de VDL-meuk moeten doen. | |
Cerbie | zaterdag 28 november 2009 @ 18:49 |
quote:Ben eigenlijk wel benieuwd waar alle Alliances en Jonckheeren van Novio naartoe verdwijnen, of die ook geexporteerd worden. Over een paar weken moeten de nieuwe bussen er zijn, Ambas uti alle windstreken, een zooi gelede Citaros (ex-Utrecht) en 75 nieuwe Citaros op aardgas. | |
NoBody122 | zaterdag 28 november 2009 @ 20:19 |
quote:'ex-Utrecht' als in ex-GVU of ex-Connexxion? | |
Cerbie | zaterdag 28 november 2009 @ 20:20 |
quote: ![]() ex-Connexxion voor de groene die half naar Novio omgestickerd waren, die in grijze XX bestickering weet ik niet zeker. edit; hier staat een lijstje. Er staan veel plannen klaar voor de KAN/SAN regio, ik hoop eigenlijk dat Rivierenland ook door Connexxion wordt gewonnen, de uitvoering door Arriva is om te janken. Eind januari wordt bekend wie de concessie krijgt (Syntus/Arriva/Connexxion/Veolia) [ Bericht 6% gewijzigd door Cerbie op 28-11-2009 20:30:17 ] | |
Ou-Tannu | zaterdag 28 november 2009 @ 23:58 |
quote:d e uitvoeringen van Arriva zijn overal om te janken ![]() jammer dat de consessie verleners dat nog niet door hebben ;/ | |
Cerbie | zondag 29 november 2009 @ 00:42 |
De invoering van de OV chipkaart ook door Arriva ![]() ![]() Had vrijdag wel een mooie ouwe Volvo trouwens ![]() daar komen ze ook vandaan volgens busfoto | |
NoBody122 | zondag 29 november 2009 @ 01:11 |
quote:Mijn 8451, wat doe je ![]() quote:Er staat me vaag bij dat ik de 1849 al eens bij het GVU heb gespot.. Zou het kunnen dat ze dus ook een paar bij het GVU vandaan trekken? quote:Van die reeks rijdt er nog altijd een redelijk aantal in Frieslân rond. Hopelijk duurt dat ook nog even ![]() | |
NoBody122 | zondag 29 november 2009 @ 01:14 |
Vandaag met 2 verschillende geledes op Maxx-lijn 3 (Camminghaburen, Leeuwarden) gereden. Vanochtend eerst met Duvedec 7825, nadat bleek dat de 9165 (de blauwe Citaro G die praktisch iedere zondag op QLiner 350 te vinden is) niet wilde starten. Aan het eind van de middag op de 9167. Wat een genot, die gelede bussen. Zowel de Duvedec als de Citaro G hebben hun charmes ![]() | |
Cerbie | zondag 29 november 2009 @ 01:26 |
quote:Ik heb al in een stel bussen uit die reeks gezeten de afgelopen week. Zitten best lekker ![]() ![]() | |
Cerbie | zondag 29 november 2009 @ 01:48 |
...![]() ![]() *komt er net achter dat Arriva/Hermes de interliner Tiel-Nijmegen hebben opgeheven. Mijn aansluiting wat doen ze! ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Cerbie op 29-11-2009 02:11:06 ] | |
NoBody122 | zondag 29 november 2009 @ 23:36 |
Vandaag hadden ze de 9165 weer eens op de verkeerde omloop van lijn 350 zitten ![]() Leuk voor de wagenwassers ook; nu komt hij pas om 0:30 terug, als de complete stalling alweer vol staat gepropt ![]() quote:Hangt er vanaf of het dezelfde (oudere) types Citaro zijn als de 91xx-en, zoals we die in Leeuwarden hebben (in Almere hebben ze daar ook wat van geloof ik) en zo ja, of die versnellingen net zo beroerd staan afgesteld als bij de 9167 ![]() Mijn ervaring (als passagier) met de 91xx-Citaro's van het GVU zijn, qua trekkracht, goed ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 december 2009 @ 10:45 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 december 2009 @ 10:59 |
De 8800-MAN's rijden idd deels in en rond Alkmaar. Heb ze er laatst wel gezien, maar lang zal het naar verwachting niet meer duren, omdat ze zoals eerder hier al gemeld naar KAN gaan. | |
BeefRWijker | woensdag 2 december 2009 @ 17:56 |
quote:Maar niet 8835 en hoger zoals hier boven gemeld is. De 6 in Alkmaar zijn nummertjes 8829-8834. Die 2 MAN's op de foto hadden overigens ook net zo goed 2 3800's kunnen zijn, die achterste is dat denk ik zelfs ook. quote:Eerst zien, dan geloven. quote:Vraag me zowiezo af waarom dat ding zonodig de hele (zon)dag moet rijden. We kwamen 'm op weg naar Amsterdam om plm half twee tegen op de afsluitdijk ri Surch en op de terugweg naar Fryslân kwamen we 'm om plm kwart over zes bij Den Oever weer achterop tegen. Aan de andere kant, gezien de enorme hoeveelheid mensen die zich tussen Hoorn en Amsterdam over de snelweg verplaatste - in beide richtingen - zou je eigenlijk alle ritten moeten kunnen doen met een gelede. [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 02-12-2009 22:13:34 ] | |
Peterselieman | woensdag 2 december 2009 @ 18:09 |
quote:Ik kwam laatst de 8852 nabij Heerhugowaard tegen op een van de streeklijnen aldaar ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 december 2009 @ 18:23 |
![]() int groot dan ook maar ![]() | |
busfoto.nl | woensdag 2 december 2009 @ 20:42 |
Weer eens wat nieuwe fotootjes van mij: - Mercedes-Benz Citaro O530 Qbuzz Groningen/Drenthe (ex BBA/Veolia) - Mercedes-Benz Citaro O530G Qbuzz Groningen/Drenthe - Mercedes-Benz Citaro O530 CNG BRENG Nijmegen | |
Cerbie | woensdag 2 december 2009 @ 20:49 |
quote: ![]() | |
busfoto.nl | woensdag 2 december 2009 @ 21:14 |
Het was weer wat aparts, volgens mij niet roze ofzo. Meestal vinden ze het niet zo prettig als je binnen foto's maakt, dus dat deed ik maar niet. Bovendien was Vialis bezig met 2e hands OV-chipkaartapparatuur te plaatsen, die afkomstig is van de opgelegde Alliances. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 december 2009 @ 21:17 |
ik dacht dat Kubus met compleet NIEUW materiaal op GD consessie ging rijden? ![]() | |
busfoto.nl | woensdag 2 december 2009 @ 21:26 |
Uiteindelijk wel, zal wel nog niet af zijn al die nieuwe Citaro's. Denk trouwens wel eens na hoeveel goedkoper de concessie gekund had als een deel van de bussen wat ouder zou zijn. De gemiddelde reiziger merkt het verschil tussen een nieuwe en oude Citaro toch niet, ze vinden het allebei niks. Hoeveel mijloenen zou het gescheeld hebben? Nu gaan de BBA Citaro's over een paar maanden naar Duitsland, Roemenie of zo'n land. | |
Ou-Tannu | woensdag 2 december 2009 @ 21:40 |
quote:nou van mij mag XX ze ook wel weer overnemen ( 3de hands zijn ze toch weer GOEDKOPER ![]() kunnen ze mooi nog rondjes rijden in fryslan ![]() | |
marcel.nl | woensdag 2 december 2009 @ 22:40 |
quote:Ik vind het toch wel raar als hier in Groningen weer afgedankte oude meuk uit Brabant moet gaan rijden | |
BeefRWijker | woensdag 2 december 2009 @ 23:08 |
quote:"t Zal een vreemdeling zijn, die verdwaald is zeker. quote:"k Dacht al dat dat vlekje in de hoek van de voorruit inderdaad een garagesticker was. Overigens zou ook het hoge(re) en gekromde zij-schot een clue zijn geweest. Ps. Weet iemand toevallig ook waarom er zomaar ineens 11 bussen van garage Uithoorn naar Alkmaar konden verhuizen? En dat terwijl er een tekort is aan aardgas bussen op het ogenblik in de IJmond. ![]() | |
kip_zonder-kop | woensdag 2 december 2009 @ 23:36 |
Hmm, deze chauffeur was zeker even vergeten dat hij nog een extra "bobbel" bovenop zijn bus had zitten?![]() Meer: [url=http://denhaagfm.com/index.php?id=41&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=94406&tx_ttnews[backPid]=17]http://denhaagfm.com/index.php?id=41&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=94406&tx_ttnews[backPid]=17[/url] | |
Gnittoo | donderdag 3 december 2009 @ 09:27 |
quote: | |
BeefRWijker | donderdag 3 december 2009 @ 14:21 |
Busvervoer Brabant mogelijk in andere handenquote:Waarom persé Veolia dat zou moeten bezuren is me een raadsel. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 december 2009 @ 14:45 |
quote:ze mogen XX ook wel ergens weg trappen :p voorkeursgebied: Friesland ![]() voorkeurs vervanger: kubus | |
zwahiel | donderdag 3 december 2009 @ 15:28 |
Doe de merknaam Veolia maar SNEL weg! Brengt nog steeds verkeerde ideeën bij veel mensen naar boven. Het is een vervoerder, geen transporteur. Dat deden ze in een bepaalde oorlog, transporteren... | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2009 @ 19:25 |
Mja, het kan best zijn dat ze op den duur de merknaam xx in de ban doen. Laat Arriva ook maar vertrekken. Syntus en Kubus mogen wel wat groter worden. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 december 2009 @ 19:30 |
quote: merknaam XX is opzich niks mis mee.. maar consessie gebieden gebruiken als afvoerputje voor ouder materiaal is gewoon NOT done :/ ( gezien er nog ZAT bussen hier karren zonder Infoxx.. falende OV-flopkaart meuk, en een gebarstenvoorruit.. das meer regel dan uitzondering) | |
Zug-Chef | donderdag 3 december 2009 @ 19:31 |
Gewoon bull-shit Ou-Tannu, maar dat ben ik hier ondertussen van een aantal figuren wel gewend, sinds ik bij Cxx werk. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 december 2009 @ 19:36 |
quote:ach hell wat zal mij t ook boeien welke merknaam er op de bus staat.. als dat ding maar OP TIJD RIJD! er nog enigsinds verzorgt uitziet. en t in de bus niet klinkt of als er overal losseboutjes zitten die de panelen etc op hun plek motten houden.. | |
Ofyles2 | donderdag 3 december 2009 @ 19:38 |
quote:Herstel: lijn 3 is jaren geleden ingekort tot Glanerbrug. | |
Ofyles2 | donderdag 3 december 2009 @ 19:49 |
quote:Foute grap overigens... ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 3 december 2009 @ 19:51 |
quote:Eigenlijk is Veolia te oppermachtig in heel Europa. | |
BeefRWijker | donderdag 3 december 2009 @ 20:21 |
quote:Waarschijnlijk eerder vroeger dan later met een 50/50 deelneming van beide bedrijven. Misschien kan de oude naam Connex wel weer terug. quote: quote:En dat terwijl Syntus zowel met oude als met nieuwe meuk rijdt. quote:Er rijden er inderdaad een paar Ambassadors tussen waar niet alle onderdelen meer aanzitten. (zoals bvb missende kachel roosters, leuk als je met je snuffert in zo'n chipssnijder valt) | |
Peterselieman | donderdag 3 december 2009 @ 21:20 |
quote:Klopt, maar Syntus staat over het algemeen beter bekend dan die anderen | |
Ou-Tannu | donderdag 3 december 2009 @ 22:03 |
quote:oude meuk kan prima.. als je t maar PROPER onderhoud.. en dat scheelt er doorgaans bij de grotere heren ( en met name ARRIVA ) nog al aan | |
NoBody122 | donderdag 3 december 2009 @ 23:27 |
quote:Bussen zonder InfoXX? Die ben ik al in geen tijden meer tegengekomen. Ook het nog rondrijdende oudere materiaal, zoals de Duvedecs en Alliance bus 2800, is gewoon voorzien van InfoXX ![]() Heel misschien dat er ergens 1 of 2 bussen rondzwerven die het niet hebben en die ik nog nooit heb gezien, maar zeker niet 'ZAT'... | |
Ou-Tannu | donderdag 3 december 2009 @ 23:52 |
quote:bij niet.. tel ik dus ook welke gewoon al TIJDEN stuk zijn.. | |
NoBody122 | vrijdag 4 december 2009 @ 00:19 |
quote:Dan moet je DAT typen, niet 'zonder' ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 4 december 2009 @ 01:24 |
quote:Oei, Ou! Ou heeft Zugchef's gevoelige plekje geraakt. Moet ie ook maar beter uitkijken waar ie gaat werken. ![]() quote:D'r mag dan een zwart kastje inzitten met de naam INFOXX er op, "INFO" zoals beloofd is er zeker niet. Er rijden er zat rond die het informatie paneel voor de reiziger helemaal niet hebben, of het kastje nou stuk is of niet. En op sommige lijnen heb je er niks aan omdat ie daar niet goed werkt, zoals op 350. | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 december 2009 @ 09:49 |
quote:niet zo happen he ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 4 december 2009 @ 17:15 |
quote:Oh ik ben ook niet boos, ik wijs jou alleen even terecht. Geen dank! ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 december 2009 @ 20:22 |
quote:weet jij dan toevallig.. waar die metalen stang met haak ( oid? ) en fietspomphandvat voor dient die als het goed is in elke procity behoort te liggen? | |
Gnittoo | zaterdag 5 december 2009 @ 10:39 |
quote:hulpmiddel voor het openklappen van de plank (voor minder validen). | |
NoBody122 | zondag 6 december 2009 @ 17:45 |
Volgens mij wilde de blauwe Citaro G 9165 vanochtend wéér niet starten; er ging om 10:00 een 17xx-Amba op lijn 350 richting Alkmaar ![]() quote:Dat inderdaad. | |
Zug-Chef | zondag 6 december 2009 @ 17:54 |
Och, 95% van de reizigers vind het best, die wil gewoon met de bus ri Alkmaar. Boejuh of dat nu een Integro of een Amba is. Problem solved. | |
NoBody122 | zondag 6 december 2009 @ 18:45 |
quote:Oh, ik zal het even melden, dan kan er volgende week gewoon een Frysker op worden gezet. | |
busfoto.nl | zondag 6 december 2009 @ 20:21 |
Exploderende GVU-bussen! | |
Ou-Tannu | maandag 7 december 2009 @ 10:38 |
vanmorgen de Kubus 3152 gespot ![]() | |
NoBody122 | maandag 7 december 2009 @ 16:12 |
quote:Mijn GVU-bussen, wat doe je ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 7 december 2009 @ 16:16 |
quote:psst hier achter staan er nog tekoop ![]() | |
Bommenlegger | maandag 7 december 2009 @ 18:43 |
quote: Humor, begrijp alleen niet waarom deze bus ineens wagennummer 630 heeft ipv 5XX Alle gelede Volvo's waren in de 500 serie. Ze reden echt super, alleen had het GVU bespaart op de standaard airco en er later één in laten zetten. Deze stelde helaas niks voor. Als het buiten 30 graden was, was het in deze bussen minimaal 10 graden warmer dan buiten. Ook een nadeel waren de kleine ramen die open konden bij de bestuurder en de kleine noodluiken in het dak. Ondanks deze minpunten was het jammer dat ze niet de weg meer opmochten ivm het milieu. | |
Cerbie | dinsdag 8 december 2009 @ 22:28 |
Nog een weekje tot de nieuwe bussen in de KAN regio ![]() Opvallend veel Alliances gehad de afgelopen paar dagen, en nog wat oude Duvedecs (?); zeker om een tekort op te vangen terwijl de nieuwe bussen klaargemaakt worden. Hoorde vandaag ook dat de MAN'netjes die nu in Nijmegen gaan rijden maar heel kort blijven en door Volvo's vervangen worden omdat ze niet aan de EEV norm zouden voldoen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2009 @ 10:01 |
Zondag gaat de nieuwe dienstregeling in ![]() Veolia informeert de reizigers vast op geheel Veoliaanse wijze ![]() ![]() Geen folders in de bus, geen posters in de bus, niks op het busstation, doe het maar hier mee ![]() Oh ja, en er staat ook iets op de website. HEEL erg goed verstopt gelukkig, en bovendien incompleet. | |
RubenK | donderdag 10 december 2009 @ 16:32 |
Iemand zin om 31 december mee te doen aan gebruiksproblemen met de ov chipkaart vast te leggen op video voor een shockumentary? ![]() | |
Cerbie | donderdag 10 december 2009 @ 16:42 |
quote:Morgen maar even afscheid nemen van mijn aansluiting op de sneldienst ![]() Elk jaar denk ik dat het niet slechter kan, en elk jaar presteren ze het om een nóg slechtere dienstregeling te maken. | |
Ou-Tannu | donderdag 10 december 2009 @ 21:04 |
quote:ik vraag me dan af.. wat als jij een OV-chipper hebt met voldoende saldo.. en dat ding in de bus is in STORING? en je hebt nou net even geen geld bij om een ander kaartje te kopen ? mag je dan niet mee? ![]() | |
Gnittoo | donderdag 10 december 2009 @ 21:24 |
quote:als ik je gratis meeneem loop ik het risico dat passagiers beginnen te klagen dat zij wel moeten betalen. | |
Ofyles2 | donderdag 10 december 2009 @ 21:29 |
quote:Zelfs GVB doet dit beter. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 december 2009 @ 21:29 |
quote: mensen mogen ook gratis met de Qliner mee als er weer eens een verdwaalde amba op rijd ![]() maar goed als je dus een defecte Chiplezer hebt kan je dus mensen gewoon maar laten staan omdat ze eigenlijk geen geldig vervoersbewijs hebben? ( buiten hun fout ) | |
Gnittoo | donderdag 10 december 2009 @ 21:48 |
quote:een tijd geleden (jaartje ofzo) hing er een memo met de mededeling dat er dan maar strippenkaarten moesten worden verkocht ![]() quote:officieel: ov-chip defect = bus omruilen. realiteit: heb zelf 1x een vrouw laten staan op het station (lijn 54) laten staan, lijn 60 zou toch 10 minuten later komen. ze zou nog een klacht indienen, maar heb er nog niks van gehoord ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Gnittoo op 10-12-2009 21:54:58 ] | |
RubenK | vrijdag 11 december 2009 @ 00:00 |
Officieel heb ik begrepen dat je dan gratis mee MOET, maar dit soort gezeik ga ik allemaal vastleggen op video ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 11 december 2009 @ 00:08 |
quote:Daar hebben we 't al eens over gehad. quote:'t Is toch niet jouw schuld dat dat ding stuk is? quote:Sjoofs in Alkmaar zouden een instructie hebben gehad dat wie een chipkaart heeft en daar geen gebruik van kan maken - omdat de apparatuur niet werkt - geaccepteerd moet worden. Lijkt me ook uitermate logisch aangezien je de hele rit kan schrappen omdat dan niemand meer mee kan aangezien je ten allen tijde per wagenrit afrekent en je ook niet kunt zien of iemand toevallig op abonnement reist en al betaald heeft. Dan breekt in de spits de pleuris uit. Dat je in een test periode ook nog met strippen- of ritkaarten kan reizen doet niet ter zake want dan kan je ook wel meteen overgaan. Het is in een testperiode juist de bedoeling om de zwakke punten te vinden, niet om ze te verdoezelen. Maar dan moeten het aantal passagiers die vrij mee mogen natuurlijk wel geregistreerd worden. quote:Wat een kut smoes (hadden ze ook maar een chipper moeten nemen). Is op Qliner nog nooit een sjoof voor afgemaakt. Al heb ik wel eens moordneigingen gehad op een sjoof die mijn nog maagdelijke strippenkaart afstempelde terwijl de rest zonder strippenkaarten voor niks mee mochten. Alleen omdat ik toevallig als eerste in de rij stond en niet meteen door had dat er geen Wayfarer aanwezig was. En maar niet snappen waarom ik zo kwaad was. Sommige sjoofs zijn totaal gespeend van ook maar enig inlevings vermogen. Ze zouden zelf eens wat vaker met de bus moeten gaan. Ken overigens een alkmaarse sjoof met schoonfamilie in Fryslân die ondanks dat ie vrij reizen heeft 't verdomd om met de bus te gaan. Kent z'n eigen produkt iets te goed. quote:Een goed idee maar daar moet dan wel even flink over nagedacht worden ivm met maximum (Qliner) tarief en bijvoorbeeld een retour of dagkaart. Grijs tarief is bovendien veel duurder dan Qliner tarief. Er zitten dus teveel haken en ogen aan. quote:En zo heeft iedere regio weer z'n eigen 'officiële' regels. quote:Botterik. Een zekere collega van jou (vermoedelijk Harlingen of Joure) zou hebben gezegd dat je niet geschikt bent voor je vak. Dat zei ie ook een keer van een (Qliner) sjoof die door zijn eigen dikke schuld mij te laat afzette in Bolsward zodat ik m'n aansluiting miste en vervolgens weigerde om zijn eigen fout te herstellen door mij even bij Nijland af te zetten (een kwestie van minder dan een halve minuut) onder 't mom dat iedereen daar dan wel misbruik van kon maken. Over inlevings vermogen gesproken, volledig afwezig. quote:Dat is 't probleem bij Connexxion, ze luisteren nergens naar, of 't nou de reiziger is of 't eigen personeel. En dat weet 't personeel, (en de reiziger tegenwoordig ook) en dan heb je zoiets van: de kool en de geit. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 11-12-2009 00:55:51 ] | |
NoBody122 | vrijdag 11 december 2009 @ 01:35 |
quote:Het is vrij simpel, namelijk wat bever zegt; als jij als passagier met een OV-chipkaart komt, dan heb -jij- aan je verplichtingen voldaan, beschik je gewoon over een geldig vervoersbewijs en als de apparatuur in de bus dan niet werkt en jij geen geld bij je hebt, zou je dus, volledig buiten eigen schuld om, moeten blijven staan ![]() De instructie is dan ook om die mensen gewoon gratis mee te laten reizen. Daarover heb ook ik overigens nog nooit andere passagiers gehoord, die in zo'n geval wél met een strippenkaart kwamen of een dalkaartje kochten. Dat je die bussen moet omwisselen, is dan ook niet omdat je die passagiers anders niet meenemen mag, maar omdat Connexxion anders inkomsten misloopt, terwijl de kosten wel gelijk blijven (brandstof, chauffeur, slijtage, etc)... | |
Gnittoo | vrijdag 11 december 2009 @ 09:49 |
quote:achteraf gezien vond ik dit idd niet de fatsoenlijkste oplossing. | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 december 2009 @ 11:45 |
quote:reserve bussen kosten ook niks wou je zeggen? ![]() goed nou zal XX er hier wel ZAT hebben buiten de spits.. maar in de spits zijn er maar weinig reserve wagens denk ik ? | |
Gnittoo | vrijdag 11 december 2009 @ 11:59 |
quote:weinig, en soms zelfs niets | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 14:03 |
quote:Krijg je weer gezeik met chaufs die niet opgenomen willen worden op film etc. | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 december 2009 @ 14:15 |
quote:in de spits weinig / niks zeker ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 11 december 2009 @ 14:37 |
quote:Die wagens staan er toch hé, beter dat diegene met kapotte readers stil staan en degene met goede readers rijden dan andersom. quote:Als er niks staat, staat er niks en kan je dus gewoon niets wisselen, dus dan maar rijden met wat je wél hebt. De bedoeling is in ieder geval om ten alle tijde zoveel mogelijk met werkende readers rond te rijden ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 december 2009 @ 16:11 |
quote:tijd voor mobiele readers ? ;-) | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 19:11 |
quote:Oh, de gifbeker was nog niet leeg. Vanmiddag hing er weer dit: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2009 @ 19:49 |
Oh ze hebben ook een online planner ![]() quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2009 @ 19:57 |
wehehehe. Comfort vandaag trouwens op lijn 50 van Leeuwarden naar Dokkum. Stadscitaro 2838 mocht om 11:55 een ritje maken. Ding heeft nota bene op de instapdeur een MAXX-sticker ![]() | |
Cerbie | vrijdag 11 december 2009 @ 20:06 |
quote:http://www.gelderlander.n(...)n-zich-gepiepeld.ece Hoor ik daar iemand staking roepen? | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 december 2009 @ 20:46 |
quote:en dan vinden ze t gek dat er weer een veolia sjoof verbouwd is? ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 11 december 2009 @ 23:49 |
quote: quote:Omdat ook niemand dat weet of kan weten tenzij ie goeie maatjes is met een sjoof die ook nog eens goed oplet wat er zo al aan dienstmededelingen voorbij komt want sommige sjoofs weten van niks of doen alsof of denken dat ze dat uiteindelijk persoonlijk uit eigen zak moeten betalen en dus toch aandringen op andere vorm van betaling. Het is dan ook slim om deze regeling zwart op wit te laten bevestigen door Connexxion. quote:Over de dag gezien zal dat kloppen maar je bus omwisselen gaat al gauw betekenen dat je rit uitval krijgt en dat zal ook geld gaan kosten in de vorm van boetes en er is natuurlijk ergernis bij het reizigerspubliek. En dat van die inkomsten derving neem ik met een korreltje zout. Connexxion moet hier zich wel bijna groen en geel betalen aan boetes voor te vroeg aankomen op haltes vanwege een veels te ruime dienstregeliing en wat denk je, ja hoor, die is ook nu weer voor de tweede keer niet aangepast. En ondanks een overmacht aan Lion's Cities rijden er nog regelmatig verkeerde bussen op dit trajekt. | |
Alexxxxx | zaterdag 12 december 2009 @ 22:57 |
Na de busjusti is er een nieuwe soort opgestaan... De Qbuzz-josti ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 12 december 2009 @ 23:18 |
we zwaaien Arriva bijna officieel uit ![]() | |
Cerbie | maandag 14 december 2009 @ 20:20 |
quote:Hadden ze daar Amba's? ![]() Er rijden ineens Arriva Ambassadors in Rivierenland ipv Wrights en Dennisjes (dat ik nog blij zou zijn een amba te zien ![]() Ook veel Breng meisjes met bochel gezien trouwens, rijden best vlot. | |
RealZeus | maandag 14 december 2009 @ 20:30 |
quote:Nou, in elk geval citaro's genoeg. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 15 december 2009 @ 00:12 |
quote:wel minder dan bij Arriva.. ![]() maar dat zegt niks ![]() die van Qbuzz rijden tenminste zonder meters ducttape en afvalzakken er op ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 december 2009 @ 00:19 |
quote:Het zijn er veel meer hoor, want Kubus heeft vele varianten van de Citaro rondrijden. Het totaal aantal geledes is alleen iets minder dan dat Arriva rond had rijden. Die hadden 23 stadsgeledes, 23 streekgeledes en 10 citybusgeledes. Kubus heeft 27 stadsgeledes, 18 streekgeledes en 6 citygeledes. | |
Ou-Tannu | dinsdag 15 december 2009 @ 00:31 |
quote:je moet de rest ook lezen ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 15 december 2009 @ 00:39 |
quote:Ik kan er niets anders van maken hoor ![]() Behalve dan dat ik financiële problemen verwacht voor de leverancier van Ducktape | |
RealZeus | dinsdag 15 december 2009 @ 07:36 |
quote:PSM heeft echt gelijk,ik kan er ook niks anders van maken.EnArriva had allerlei rotzooi,Qbuzz heeft alleen Integro's en Citaro's | |
BeefRWijker | dinsdag 15 december 2009 @ 14:53 |
![]() Zoekplaatje: wat mankeert hier aan? | |
BeefRWijker | dinsdag 15 december 2009 @ 15:56 |
![]() Ik heb begrepen dat ze toch nog steeds niet allemaal uit Fryslân zijn verdwenen. | |
Cerbie | dinsdag 15 december 2009 @ 17:28 |
Ik hoorde dat ze in Friesland blijven en deze week nog een stel EEV Volvo's aangerukt worden omdat de mannetjes niet aan de EEV norm voldoen. Ben benieuwd of die ene hierboven dan wel mag blijven, zijn best fijne bussen. | |
Peterselieman | dinsdag 15 december 2009 @ 17:30 |
Ik zou blij zijn als de MAN-bussen in Fryslân blijven. Alleen maar Amba's is ook zo saai. Die ProCity's reken ik gemakshalve even tot het schroot dat er rijdt. | |
Alexxxxx | dinsdag 15 december 2009 @ 19:29 |
hey, foto van Marcel? en bij de tovervla is het originele kenteken niet zichtbaar? | |
Ofyles2 | dinsdag 15 december 2009 @ 19:48 |
quote:Dat is het orignele kenteken. | |
marcel.nl | dinsdag 15 december 2009 @ 19:51 |
quote:?? | |
Alexxxxx | dinsdag 15 december 2009 @ 20:08 |
quote:nee dat is een sticker. de GAIK platen zijn niet zichtbaar ![]() quote:De breng foto is door marcel1970 gemaakt dacht ik ![]() | |
2cv | dinsdag 15 december 2009 @ 20:50 |
quote:Enkellucht achter in plaats van dubbellucht. | |
marcel.nl | dinsdag 15 december 2009 @ 21:57 |
quote:Oh, op die manier quote:Dit lijkt me toch geen bus die de openbare weg op kan met zo'n sticker. De achterlichten, knipperlichten en de kentekenplaat zijn niet goed / juist zichtbaar. Maar het is wel een komische plaat zo achterop die bus. | |
BeefRWijker | woensdag 16 december 2009 @ 00:40 |
quote:Douce points a Deux Chevaux. | |
BeefRWijker | woensdag 16 december 2009 @ 07:53 |
Hee Ou, je gasbrommers zijn gearriveerd. | |
BeefRWijker | woensdag 16 december 2009 @ 08:06 |
![]() 8836 is er in ieder geval wel. Da's al 2 van de 18. Had overigens begrepen (van een sjoof van Harlingen) dat ze in week 48 al uit Fryslân weg hadden moeten zijn. Zijn de beoogde vervangers van die MANnekes nu eigenlijk wel aangekomen of zijn die ook gelijk gecancelled? [ Bericht 37% gewijzigd door BeefRWijker op 16-12-2009 08:12:06 ] | |
BeefRWijker | woensdag 16 december 2009 @ 08:28 |
![]() De lagevloer stadswagens zijn kennelijk ook gearriveerd in Groningen. | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 10:39 |
quote:Die waren er afgelopen week al ![]() | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 10:40 |
quote:Geen idee, maar het aantal 8100/8200 amba's in Fryslân is enorm hoog | |
Ou-Tannu | woensdag 16 december 2009 @ 12:06 |
quote: ze moesten ook wel ![]() 2009 is bijna om ![]() | |
NoBody122 | woensdag 16 december 2009 @ 12:25 |
Als ik halverwege januari weer in NL ben, heb ik wellicht een paar foto's van Nieuw-Zeelandse bussen voor in dit topic ![]() Er rijden hier niet veel bussen qua OV, buiten de steden om, maar van wat ik gezien heb zijn t allemaal hogevloers 12m-bussen. Geledes zullen ze hier wel nergens nodig hebben gok ik, hooguit in Auckland dan, op een paar stadslijnen ![]() | |
marcel.nl | woensdag 16 december 2009 @ 16:49 |
quote:Inderdaad ja, en dan is het een stadswagen, ze zijn ook elders beschikbaar. Ik zag deze eergisteren in Appingedam rijden en hij kwam vanuit de stad Groningen. ![]() | |
marcel.nl | woensdag 16 december 2009 @ 18:09 |
Kan iemand mij zeggen; zijn alle P+R citybussen van Groningen stad nu ook vervangen door die gelede citaro's ? Ik had eens gelezen dat de gelede man, aardgasbussen door het ovbureau waren gekocht in plaats van Arriva, waardoor ze dus konden blijven. Iemand die nagenoeg nieuwe (eind sept 2008) bussen nog gezien de afgelopen dagen ? | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 18:12 |
quote:Qbuzz rijdt op de P+R alleen met gelede Citaro's. Die gelede MAN's zijn eigendom van Arriva en niet van het ovbureau of welke overheidsinstantie dan ook. Vier stuks gaan naar Ameland en de rest zal verkocht worden en naar Scandinavië gaan. | |
brandsrus | woensdag 16 december 2009 @ 19:22 |
Qbuzz maakt een chaos van het OV in Groningen. Lijnen 11,15 veel te druk en rijden niet op tijd. Zonder routedisplay's en onduidelijk wie wat rijdt. Stonden we mooi vanmiddag in Zuidhorn, lijn 11 reed gewoon niet eens terwijl hij behoort te rijden. Kwam er een bus binnen met op de display lijn 15 en reed leeg terug :S Kon ons makkelijk meenemen, nee dus. Klantenservice gebeld maar die zijn ook zo brak als maar kan. Dan maar weer de trein genomen naar Groningen. Jammer dat Arriva niet gewoon de gunning heeft over dat OV gebied, die reed tenminste keurig op tijd en was alles helder en duidelijk. | |
Ofyles2 | woensdag 16 december 2009 @ 19:28 |
Maar Arriva had daarvoor wel een rijdend kerkhof voor nodig. | |
brandsrus | woensdag 16 december 2009 @ 19:31 |
Liever dat dan een half uur in de kou staan en geen service verlenen om een extra bus te sturen ofzo. | |
Ofyles2 | woensdag 16 december 2009 @ 19:31 |
quote:Eigenlijk moet je nu je geld terugvragen in plaats van hier te mekkeren. | |
Ou-Tannu | woensdag 16 december 2009 @ 19:42 |
quote: quote:en die hadden geheid NOG meer bezuinigd.. en dan had je mischien wel nog nieuwe wagens gehad ( concessie eis? ) dus kijk je maar niet scheel op Arriva * Ou-Tannu is best te pruimen over Qbuzz ZOF.. maar dat heeft ook wel enige tijd gekost om de boel goed op orde te krijgen. ze rijden in de GD nog geen eens een week, tuurlijk zitten er nog haken en ogen in de planningen etc!.. als ze over een half jaar nog een puinbak hebben dan doen ze er iets niet goed nee.. maar Hallo.. op een WEEK?! | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 19:47 |
in ZOF is het nu juist minder geworden dan het was. De lijnen 11/15 zijn in Groningen best lastig te doen, omdat het veel veevervoer is. Andere lijnen kampen weer met eigen problemen. En heus bij Arriva ging het ook niet altijd goed, want ik heb regelmatig gezien dat de ene lijn elf de voorliggende bus inhaalde. | |
Ofyles2 | woensdag 16 december 2009 @ 19:50 |
quote:Vast weer Amba's? Misschien gingen ze ook nog schuiven met andere regio's om kosten uit te sparen. ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 16 december 2009 @ 20:57 |
quote: sowieso ist stom dat ZOF een ander consessie gebied is :/ | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 21:05 |
Mja, Kubus schuift het weer wat in elkaar nu met al die lijnen van/naar Assen en door ander Gd-gebied | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 21:49 |
Net gelezen dat de Volvo's van Kubus ZOF zijn vertrokken en ook de Volvo's die bij Womy stonden zijn weg. Bestemming is KAN waar ze in de plek komen voor de geplande MAN's. | |
JeePee83 | woensdag 16 december 2009 @ 22:29 |
Vanmorgen ging 11/15 vlekkeloos. Dat was geen probleem. Zelfs complimenten gehoord, dat het sneller ging met de afvoer dan vroeger. Vanmiddag door verkeerschaos in de stad inderdaad een zooi op 11/15... 2 Extra omlopen waren nog niet genoeg om enigszins een dienstregeling te kunnen rijden. Raar eigenlijk, gisteren ging dat beter en toen was het 's morgens pittiger. | |
Ou-Tannu | woensdag 16 december 2009 @ 22:33 |
quote:groningen stad is toch een drama ![]() morgen wordt feest pas helemaal compleet :-) | |
JeePee83 | woensdag 16 december 2009 @ 22:35 |
Het is de laatste dagen een drama. Ten eerste al die faalhazen die het nieuwe Julianaplein niet begrijpen. Daarnaast is het koud, dus is fietsen bij de helft van de Groningers kennelijk geen optie meer... | |
Peterselieman | woensdag 16 december 2009 @ 22:45 |
sneeuw maakt ook veel verschil. Het is voor 11/15 jammer dat de A-brug nog niet open is voor verkeer. Is dat wel het geval dan scheelt het je in dit soort omstandigheden enorm veel tijd. Op drukke dagen staat het vanaf de Eendrachtskade tot het station vast. Als het busverkeer weer over de A-brug kan dan kun je binnendoor. Munnekeholm is dan een mooie straat, evenals de smalle brugstraat ![]() | |
brandsrus | woensdag 16 december 2009 @ 23:11 |
En vervolgens is de lijn 11 twee omlopen lang niet op komen dagen in Zuidhorn. (13.16 en 13.46 reden niet vanaf Zuidhorn) terwijl ze een motto hebben, aansluiting met de treinen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 17 december 2009 @ 07:27 |
\o/ en toen reed er geen bus ![]() ow correctie.. volgens omrop fryslan rijd er een Barrel van Arriva tussen Drachten en Groningen ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door Ou-Tannu op 17-12-2009 07:43:43 ] | |
Gnittoo | donderdag 17 december 2009 @ 10:16 |
quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 17 december 2009 @ 14:42 |
eis maar euro 5 blokken! blijven de 8800 wagens tenminst hier ![]() | |
Cerbie | donderdag 17 december 2009 @ 19:47 |
Dat sneeuw de dienstregeling in de war schopt a la, in Nijmegen werd op alle borden al gemeld dat er aangepaste dienstregeling was (lees; spring in de eerste de beste bus richting je bestemming en hoop dat je het haalt). Ben zelf ook van 4 tot half 8 onderweg geweest ![]() Maar die sjoof op mijn eerste rit mag morgen toch een stel valse bontkraagjes tegenkomen, wat een lul. Middenin de route stopt hij bij een halte. Half uur staan wachten op de wissel die niet kwam. Reed vervolgens zonder melding naar de stalling, gooit de deuren open en roept naar achter: als het goed is komt mijn collega zo en anders zoeken jullie het zelf maar uit! Om vervolgens in zijn auto te stappen en weg te rijden ![]() ![]() Daar zit je dan met 30 mensen in een ronkende Alliance een dikke kilometer van de dichtstbijzijnde halte af. Morgen even een creatieve klacht bij Connexxion indienen, dat hart voor de klant is in de KAN Regio al jaren geleden verdwenen. | |
Peterselieman | vrijdag 18 december 2009 @ 14:40 |
Opvallende spot in Leeuwarden: xx MAN 8269 is opgedoken op de stadsdienst | |
BeefRWijker | vrijdag 18 december 2009 @ 16:51 |
quote:Is 't deze VIAbus van Caetano dit keer wel gelukt om zonder spontaan vlam te vatten de Afsluitdijk over te steken. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 18-12-2009 16:58:30 ] | |
BeefRWijker | vrijdag 18 december 2009 @ 22:07 |
![]() De nieuwste versie van de Lion's City A78 (LE) is nu ook in Nederland. Lijken wel heel erg veel op de A21 tegenwoordig. | |
Ou-Tannu | vrijdag 18 december 2009 @ 23:00 |
quote:das wel een leuke bak! ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 00:36 |
* Ofyles2 ook inziet dat de eerste week van Qbuzz in Groningen catastrofaal was... | |
marcel.nl | zaterdag 19 december 2009 @ 08:23 |
quote:Ik ben het er niet helemaal mee eens. Dat er door de sneeuw niet gereden werd, was logisch. En dat er organisatorisch en qua materieel wat mis gaat, bezetting qua lijnen enzo, ook logisch. En mede door het weer kan het wel eens zijn dat meer mensen dan normaal met de bus gaan. Mijn mening: voldoende gepresteerd in een week waarin de situatie (sneeuw, ijzel, op laatste moment niet beschikken over goede stalruimte, kantines etc )onvoldoende was. | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 13:42 |
Ook MAN 8266 is op de stadsdienst Lw opgedoken, foto volgt. | |
RealZeus | zaterdag 19 december 2009 @ 15:46 |
quote:Dat niet alleen, je moet ook kijken naar hoe kort de voorbereidingstijd was. Ze zouden de gunningsprocedure moeten vervroegen en wel zodanig dat een jaar van te voren definitief bekend is wie de nioeuwe concessiehouder wordt. | |
Peterselieman | zaterdag 19 december 2009 @ 16:49 |
Juist. Ik vind niet dat Kubus het in de eerste week in GD slecht heeft gedaan. Het kan beter, maar dat is ook logisch. Gezien de gunningstijd van de concessie heeft het bedrijf een zeer goede prestatie geleverd. Dat het in ZOF nu een stuk minder loopt is dan ook erg jammer. | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 16:55 |
Mwah, zo hemels als men denkt te zijn bij Qbuzz, blijkt gewoon erg mee te vallen. Het blijven gewoon mensen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Over een paar jaar is Qbuzz net zo'n "nazi"-vervoerbedrijf als alle andere vervoersbedrijven. | |
BeefRWijker | zaterdag 19 december 2009 @ 19:46 |
quote: quote:Dat vind ik allerminst logisch. Zolang wegen niet zijn afgezet moet er gewoon gereden worden, klaar. Je kan zeggen wat je wil van Arriva maar ze bleven tot 't eind toe rijden ook als andere maatschappijen de handdoek al in de ring hadden gegooid. quote:Dan heb je zo onderhand ook wel alles gehad hè. Is er iets geweest wat wél goed is gegaan? En de juiste bussen in de juiste volgorde zetten is niks nieuws en heeft niks met 't weer te maken. quote:Daar heb ik anders niks over gehoord. quote: | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 20:25 |
quote:Behalve de treinen dan, daar faalden ze gigantisch hard door na 20:00, toen het eindelijk droog was, te stoppen met rijden. En ook dit weekend gewoon maar 1x per uur een trein, hoezo doorrijden tot het eind... | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 21:10 |
Ok ff ontopic zoals beloofd:![]() De chauff van CXX's 8266 heeft z'n bus tijdelijk bij de halte van lijn 9 geparkeerd, om een tussenstop in de kantine te maken, ongetwijfeld voor een bakkie pleur en een praatje met zijn/haar collega's. Een klein kwartiertje later vervolgt de bus zijn omloop als lijn 6 naar Bilgaard. Leeuwarden, 19 december 2009. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 21:34 |
quote:Misschien kom ik maandag terug voor een hernieuwde kennismakingsronde. | |
BeefRWijker | zaterdag 19 december 2009 @ 22:12 |
![]() Wat is dit nou weer: wel Kubus, niet Kubus? Blauwe Kubussen in Rotterdam en grijze Kubussen in GD. Lekker goed georganiseerd dat bedrijf. | |
Peterselieman | zaterdag 19 december 2009 @ 22:12 |
quote:Drenthe Tours is dit. Die hebben twee van die grijze bussen van MAN gekocht. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 22:22 |
quote:Eén van hun goede daden vond ik lijn 174 tussen Lansingerland en Delft. | |
BeefRWijker | zaterdag 19 december 2009 @ 22:37 |
quote:En rijden met bussen van (ex)Qbuzz, voor Qbuzz, anoniem. Wat een zootje. | |
Ofyles2 | zaterdag 19 december 2009 @ 22:48 |
quote:Arriva en Veolia verdienen die predicaten eerder. | |
Zug-Chef | zaterdag 19 december 2009 @ 22:53 |
Zoals ik al eerder schreef, over een paar jaar is de Qbuzz-hype voorbij en sluiten ze aan in dezelfde rij als waar alle overige vervoerders in NL nu al toe behoren. Geen uitzonderingen. | |
Gnittoo | zondag 20 december 2009 @ 10:09 |
quote:kwam gisteren de 8269 tegen op lijn 50 en de 8268 stond op de stalling, de 5615 is weer terug op de 350. | |
Gnittoo | zondag 20 december 2009 @ 10:26 |
quote: | |
Zug-Chef | zondag 20 december 2009 @ 10:55 |
quote:Ah men is dus nu inderdaad druk bezig met 60 buswissels. Leuk om te zien. Ohja, zoals het er nu naar uit ziet blijven de Duvedec's nog even. | |
bork | zondag 20 december 2009 @ 11:20 |
dat is nice, kan van de gvu niks zien en/of bellen m.b.t. de huidige weersituatie | |
BeefRWijker | zondag 20 december 2009 @ 13:48 |
quote:Wat nou: "inderdaad" ? quote:Fryslân, 't nieuwe putje van XX. quote: quote:Standplaats Alkmaar of Leeuwarden? Ben benieuwd voor hoe lang, dat ding schijnt ook zo'n beetje een vliegende kip te worden nadat ie eerder ook al in Den Helder is gesignaleerd. quote:Hier nu ook iets meer sneeuw, genoeg iig om behoorlijk hinderlijk te zijn in de bebouwde kom. De Zwarte Markt was behoorlijk uitgestorven vanochtend. | |
Peterselieman | zondag 20 december 2009 @ 13:53 |
quote:Dat is het al vanaf het moment dat de Fryskers te weinig capaciteit bleken te hebben. | |
Zug-Chef | zondag 20 december 2009 @ 13:55 |
quote:Als je je even had verdiept in de Amba's die hier de afgelopen jaren rondreden, had je vast gezien dat deze bijvoorbeeld geen rolstoelplaat hebben. Dit is per 01-01-2010 verplicht. Daarom dus. | |
Gnittoo | zondag 20 december 2009 @ 15:10 |
quote:standplaats alkmaar. | |
BeefRWijker | zondag 20 december 2009 @ 19:08 |
quote:Ach, dat ik dat nou toch helemaal vergeten ben hè. Daar hebben we 't ten slotte het hele jaar al over, niet waar. 't Nieuws stond er helemaal bol van. quote:Noh juh, tis wot. | |
Zug-Chef | zondag 20 december 2009 @ 19:16 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Zug-Chef op 20-12-2009 19:37:18 ] | |
Ou-Tannu | zondag 20 december 2009 @ 20:17 |
sloop dan meteen alle stoelen uit een Frysker.. heb je 1 grote veevervoerswaggel ![]() en heel veel rolstoelplaats ![]() | |
NoBody122 | maandag 21 december 2009 @ 10:59 |
Het is ook weer niet te geloven he, na tig herfstachtige nep-winters ben ik eens een keer niet in NL met de winter en meteen is het er chaos, zijn er ineens weer 'nieuwe' bussen (82xx MAN's) in Leeuwarden en rijdt de 5615 op lijn 350 ![]() Afgelopen dagen een aantal busfoto's gemaakt, waarvan 1 van een stadsbus in Auckland en een paar touringbussen, die ik vandaag aantrof tijdens een touringtocht per bus naar Cape Reinga (noordelijkste punt Nieuw-Zeeland). Die foto's zal ik hier later, bij gelegenheid, posten ![]() | |
BeefRWijker | maandag 21 december 2009 @ 13:45 |
quote:Volgens mij bedoelt onze meester die (missende) rechtop staande strijkplank op het balkonnetje. Die rolstoel plaatsen zijn er wel maar niet altijd de mogelijkheid om ze vast te zetten. Blijkbaar wordt dat nu gereguleerd, al is daar niks over terug te vinden. Maar om daar nou 60 (zestig!!!) bussen voor om te ruilen terwijl die dingen er gewoon ter plaatse ingezet kunnen worden? Blijkbaar is er meer aan de hand. | |
Alexxxxx | maandag 21 december 2009 @ 18:32 |
Ben erg benieuwd naar d Nieuw-Zeeuwse foto's! ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 15:01 |
MAN Viabus'sen 8265, 8266, 8268 en 8269 behoren officieel tot Noord-Zuidwest Friesland en zullen hier dus blijven. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 16:39 |
Even een crosspost:quote: | |
Ofyles2 | dinsdag 22 december 2009 @ 16:58 |
quote:Fuck... ![]() ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 17:01 |
Wat een gelul weer, Peterselieman. Ken jij details uit de offerte, lijkt me niet. Hoe kan je nu al zeker weten dat er GTW's komen. | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 17:04 |
quote:Arriva rijdt met die stellen in Noord-Nederland en op de MerwedeLingelijn. Ze hebben geen extra toelating nodig in tegenstelling tot volledig nieuw materieel dat de hele procedure moet doorlopen. De details uit de offerte worden binnenkort wel bekend. | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 17:19 |
Juist. En daarom moet je nu dus niet gaan lopen mekkeren dat je het allemaal al weet. Gewoon afwachten, dan hoor je vanzelf wat er per december 2012 rijdt. Btw, moet dit niet naar het treinentopic? | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 17:34 |
Het is een multimodale concessie. Zie trouwens ook: http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/463.html Staat in de laatste alinea iets over hoe Arriva het gaat doen. | |
Zug-Chef | dinsdag 22 december 2009 @ 17:36 |
Ahh, kleinere bussen. Waar heb ik dat eerder gehoord ![]() | |
Cerbie | dinsdag 22 december 2009 @ 18:36 |
Nee! Niet nog langer Arriva ![]() | |
Cerbie | dinsdag 22 december 2009 @ 19:11 |
quote:http://www.omroepgelderla(...)-weg-in-Nijmegen.htm ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 december 2009 @ 19:16 |
zal wel een oudejaarsstunt zijn ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 22 december 2009 @ 19:40 |
De SBS6 kerstparade is in Beverwijk, vanavond. Dat was blijkbaar even ontgaan aan Connexxion Haarlem. Ze stonden met 4 van hun gas bussen vast voor de optocht. Merkwaardig genoeg alle vier richting Uitgeest, hoe ze dat nou toch voor mekaar gekregen hebben?! Was er overigens bommetje druk. Heb zowaar nog even terug gezwaaid naar ûs "oan't moarn" Piet P. die er ook los in 't wild rondliep. | |
BeefRWijker | dinsdag 22 december 2009 @ 19:53 |
quote:Als er ergens eentje fout geparkeerd in een tuin staat, dan is dat 'm. Vast. Kan niet missen. | |
JeePee83 | dinsdag 22 december 2009 @ 20:00 |
quote:taxibusjes mochten op veel lijnen niet (snelnetmeuk) dus dan zeker ProCity's. Beiden zijn ruk... Mooi voor Arriva wel, ben benieuwd wat ze ervan gaan maken. | |
Ou-Tannu | dinsdag 22 december 2009 @ 21:02 |
quote:XX wil er vast wel wat verkopen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 december 2009 @ 13:51 |
quote:bron Hulde! Aanpakken die overlast! ![]() ![]() | |
Cerbie | woensdag 23 december 2009 @ 14:51 |
![]() ![]() Wat een held ook die anonieme reiziger, niets zeggen en vervolgens De Veoliabus is weer terecht trouwens, stond in een weiland in Huissen met wat lichte schade ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 december 2009 @ 16:15 |
wehehe ![]() | |
RealZeus | woensdag 23 december 2009 @ 16:17 |
quote:Die buschauffeur is duidelijk [ ] Geschikt [X] Ongeschikt. | |
Ou-Tannu | woensdag 23 december 2009 @ 18:15 |
quote:volgens mij is een Procity van CXX nog makkelijker mee te sjappen? | |
BeefRWijker | woensdag 23 december 2009 @ 22:18 |
A procity, Frysker 3740 reed vanavond op lijn 78 Beefrwijk-WijkaanZee. De de Frysker transfers zitten er nog steeds op dus hij kan zo weer terug. Zit per slot van rekening een strijkplank in nietwaar, Chef? | |
Ofyles2 | woensdag 23 december 2009 @ 22:54 |
quote:Dit dus. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 23 december 2009 @ 23:04 |
quote:Zeker weer ProCity's? | |
Peterselieman | woensdag 23 december 2009 @ 23:20 |
Irisbusjes type GX 127 maken ook wel een kans denk ik. Deze rijden voor Arriva in DAV | |
Cerbie | woensdag 23 december 2009 @ 23:58 |
http://openbaarvervoerinb(...)jland/Brengvolvo.jpg Op de sneldienst naar Druten graag ![]() Dan zullen de MAN bussen ook binnenkort weer terug gaan (naar Fryslan?) | |
marcel.nl | donderdag 24 december 2009 @ 06:33 |
quote:Er rijdt in Oss ook een procity van / voor Arriva, dus die zit nog altijd in de race. Ik zou liever een kleine versie Van Hool zien (newA300K), dat vind ik wel leuke bussen. Of wat denk je van deze: ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door marcel.nl op 24-12-2009 06:39:33 ] | |
Dr_Flash | donderdag 24 december 2009 @ 09:02 |
Die rijden in de smalle steegjes in Rome veel ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 24 december 2009 @ 10:31 |
quote:Ik kan je niks beloven, maar zal het zeker voor je proberen ![]() Gisternacht in een steegje in Taupo nog een touringcar gespot en gefotografeerd, ook die foto's verschijnen hier tzt ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 24 december 2009 @ 13:20 |
quote:das een leuk beesssie! ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 24 december 2009 @ 18:40 |
BredaMenarini? | |
Dr_Flash | donderdag 24 december 2009 @ 20:11 |
![]() Mede namens de Rollende Vegers en de Schuivende Schuivers een sm00000th 2010 gewenst. Brought to you by Gemeente Ede ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 24 december 2009 @ 20:22 |
quote:Ga je op vakantie ofzo? | |
Ofyles2 | donderdag 24 december 2009 @ 20:23 |
quote:Die moet ik wel ergens vandaan kennen. | |
Dr_Flash | donderdag 24 december 2009 @ 20:24 |
quote:Nee, ik werk daar ![]() | |
greavy | maandag 28 december 2009 @ 22:56 |
quote:Flash is nu door zo'n GVU bus op zen muil gegaan.. Je kan dus beter treinen ![]() Weet tevens iemand wat met buslijn 11/12 aan de hand is (Ringlijn Dordrecht - Zwijndrecht) Beide buslijnen rijden zeer beperkt, en er zijn een deel van de haltes opgeheven ![]() En er rijd dan nog zeer veel een kut busje van Lotax ipv een echte lijnbus ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 30 december 2009 @ 16:42 |
Merk en type: Volo Berkhof Duvedec Eigenaar: Arriva Touring Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden Datum: 14 december 2009 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Landbouw Werktuigen Beurs 2009; busnummer 9042 | |
Ofyles2 | woensdag 30 december 2009 @ 19:43 |
Echt onvoorstelbaar dat die dingen de 10 jaar hebben gehaald... | |
marcel.nl | zaterdag 2 januari 2010 @ 08:37 |
Is er iemand die weet waar de Groningse / Drenthse Arriva's heen zijn gegaan ? Wat ik via internet ontdekte was dat er een aantal gelede citaro's naar Amsterdam / Purmerend gingen, een (aantal) amabassadors naar regio Den Bosch. Verder zouden de net nieuwe gelede man aardgas bussen van p+r Groningen terug zijn naar de leverancier. Zijn alle oudere alliances, citaro's, wright cadets, wright commanders, dennis bussen en integro's afgevoerd ? En wat ten aanzien van de overige nieuwere citaro's (aldanniet geleed), de overige amba's, de witte man lion en die ene citea ? Iemand die nog ergens gezien ? | |
RealZeus | zaterdag 2 januari 2010 @ 08:44 |
Ik weet in elk geval dat de TCR Integro's 76 en 77 nog vrolijk in het GGD-gebied rondkachelen. Met info-schermen van Arriva-Waterland. ![]() | |
Cerbie | zaterdag 2 januari 2010 @ 11:07 |
quote:Een aantal (5~10) wright commanders zijn in Rivierenland terechtgekomen, en een aantal van die groene amba's in Den Bosch | |
Peterselieman | zaterdag 2 januari 2010 @ 11:08 |
quote:Er rijden enkele Citaro's nu in DAV, enkele Amba's gaan naar Brabant, er gaan Citaro's naar Terschelling, gasbussen naar Ameland, Dennisbussen naar Tsjechië, misschien wat meuk naar Portugal en de rest wordt verkocht. | |
Peterselieman | zaterdag 2 januari 2010 @ 11:08 |
quote:Die zijn gehuurd door Qbuzz ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 2 januari 2010 @ 13:38 |
![]() lekker handig. | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 januari 2010 @ 15:34 |
quote:Yeh ![]() logica ---! | |
NoBody122 | maandag 4 januari 2010 @ 11:42 |
quote:In welke bus was dat? | |
BeefRWijker | maandag 4 januari 2010 @ 15:52 |
![]() Is dat soms ex connexxion 3157 (exex bba 905 exex ... ), die 55 daar op de achtergrond (Alkmaar busstation buffer) Voor wie rijdt die tegenwoordig, (kennelijk, zie RDW) sinds een half jaar? | |
Peterselieman | maandag 4 januari 2010 @ 15:58 |
Het zou me niet verbazen als het Peereboom zou zijn, maar dat is een pure gok | |
Gnittoo | maandag 4 januari 2010 @ 18:52 |
quote:2938(?) WORKUM - Maandagmiddag om 16:13 komt er bij de meldkamer een melding binnen van een voertuigbrand op de Konvintsdyk in Workum. http://www.112fryslan.nl/news/4447 | |
BeefRWijker | maandag 4 januari 2010 @ 18:54 |
quote: Goed gegokt, PSM (En die 1852 die er voor staat is dus ook een Peereboom) Ze hebben zelfs zowaar ook nog een aantal Fryskers 'geimporteerd'. [ Bericht 7% gewijzigd door BeefRWijker op 05-01-2010 01:38:38 ] | |
Ou-Tannu | maandag 4 januari 2010 @ 18:58 |
quote:Dag ![]() | |
Cerbie | dinsdag 5 januari 2010 @ 16:47 |
![]() Heb trouwens het idee dat zo'n nieuwe gelede BRENG Citaro veel minder zitplekken heeft dan de oude Citaro's die er eerst reden. | |
Ofyles2 | dinsdag 5 januari 2010 @ 20:02 |
quote:De Connexxion CItaro G's zijn dan ook bedoeld als streekwagens. | |
BastiaanL | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:13 |
http://www.112kampen.nl/foto/69/ Wáárom de 7834 ![]() | |
Cerbie | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:18 |
quote:De brandweer heeft de ruiten wel mooi schoongespoten ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:32 |
quote:Deze had mazzel, van die bij Menaldum bleef alleen de aanhanger over. | |
Ou-Tannu | dinsdag 5 januari 2010 @ 21:59 |
quote:ja liever 3700 waggels ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 januari 2010 @ 14:56 |
Voor het eerst in de Eindhovense Phileas gereden. Het lijkt echt sterk op een railvoertuig van binnen, vooral door de gescheiden banen en de twee perrons op 1 rijbaan. ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 6 januari 2010 @ 17:36 |
quote: quote:Je mag best 'tram' zeggen hoor, dat snappen we hier ook wel. quote:Volgens mij is dat nu juist redelijk ongewoon voor treinen en trams. Aan de andere kant liggen haltes/perrons vaak weer wel precies tegen over elkaar wat bij bussen dan weer minder 't geval is. quote:Vermoedelijk ligt dat meer aan het spartaanse interieur en aan de afwezigheid van het karakteristieke dieselmotor (met versnellingen) aandrijf geluid. | |
Ou-Tannu | woensdag 6 januari 2010 @ 18:31 |
quote:nog altijd beter dan een bus waar de koppeling nogal hard in klapt :p | |
BeefRWijker | woensdag 6 januari 2010 @ 20:22 |
![]() ![]() Millennium+10 bug. Zeker dezelfde weggooi chip gebruikt die ook op sommige bankpasjes zit ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 08-01-2010 15:49:38 (nieuwe links naar foto's M.Vink) ] | |
#ANONIEM | woensdag 6 januari 2010 @ 20:24 |
quote:Ik gebruik de Qbuzz in Rotterdam altijd en ik heb dit nog nooit zien! ![]() | |
kip_zonder-kop | donderdag 7 januari 2010 @ 00:11 |
quote:Ik heb ook een keer in dat gedrocht gereden. Wat me vooral opviel was het bijzondere geluid en de deurknoppen, die ik niet kon vinden bij het uitstappen. Deze zaten geloof ik op de deuren zelf wat me ook doet denken aan een tram/metro. Ik heb in ieder geval niet eerder een bus gezien met de deurknoppen op de deuren zelf. | |
Alexxxxx | donderdag 7 januari 2010 @ 18:03 |
quote:Dan moet je toch echt beter op gaan letten, dat is meer en meer de trend! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 januari 2010 @ 18:06 |
quote:Dat er zelfs in de bussen een knop zit zodat je zelf de deur open kan maken? De lieve buschauffeur moet dat normaliter doen, vind ik. ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 7 januari 2010 @ 19:21 |
quote:Duitsland heeft er ook last van, ongelooflijk. ![]() | |
busfoto.nl | donderdag 7 januari 2010 @ 20:04 |
quote:Ja, ik zag het in die RET-bus, toen dacht ik, laat ik er eens een plaatje van maken. Toen ik even later in die Qbus zat vond ik het wel opstuurwaardig. Erg apart dat het niet werkte... | |
Ofyles2 | donderdag 7 januari 2010 @ 20:07 |
quote:MIsschien was de eigenaar van de TFT-schermen vergeten een unittest uit te voeren om het bestand te controleren op bugs. | |
BeefRWijker | donderdag 7 januari 2010 @ 22:21 |
quote:Heb jij die foto nog ergens online staan? Pas ik de link nog even aan zolang 't nog kan. | |
busfoto.nl | vrijdag 8 januari 2010 @ 14:35 |
http://img191.imageshack.us/img191/7122/img1498h.jpg http://img704.imageshack.us/img704/7324/img1527p.jpg | |
2cv | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:19 |
Eh, die foto's stonden er al ? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:21 |
Steeds meer 8300 Amba's in Fryslân. Zag er vanmiddag verschillende rijden in Leeuwarden. Daarnaast was de 8836 weer terug in het noorden. De bus reed volgens mij laatst nog in de regio Nijmegen rond. | |
BeefRWijker | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:42 |
![]() Ook ex-Alkmaar Connexxion 5614 schijnt tegenwoordig in Den Helder te huizen. quote:Nu wel, ja. Is dat een probleem, Deux? | |
Ofyles2 | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:50 |
quote:Ja, op OVinBoskoop. Alleen blijven de foto's er vrij kort op staan. | |
2cv | vrijdag 8 januari 2010 @ 23:53 |
quote:Ah, op zo'n fiets. | |
IkKomUutGrunn | zaterdag 9 januari 2010 @ 19:19 |
Qbuzz komt gehavend uit deze winter. http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=88108 | |
Zug-Chef | zaterdag 9 januari 2010 @ 20:18 |
quote:Klopt, het bekende rolstoelplanken verhaal ![]() | |
IkKomUutGrunn | zaterdag 9 januari 2010 @ 20:22 |
En nog één. | |
Gnittoo | zaterdag 9 januari 2010 @ 21:37 |
![]() bijzonder fraai ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 9 januari 2010 @ 22:17 |
quote:OEI! Die heeft een nieuwe deur nodig! ![]() | |
2cv | zaterdag 9 januari 2010 @ 22:56 |
![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 9 januari 2010 @ 23:10 |
quote:Bussjoof die met normale snelheid zijn rit dacht te voltooien? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 9 januari 2010 @ 23:13 |
Wquote:Ik heb de Qbuzz in Rotterdam nooit een ernstige ongeval zien maken als dit en die andere deze winter. ![]() | |
marcel.nl | zondag 10 januari 2010 @ 07:54 |
quote:Als je werkelijk wist hoe de situatie hier nu in Groningen is, dan zou je wellicht niet zo reageren. In de randstad waar ieder postzegel grond bebouwd is, heb je minder last van de sneeuw dan hier waar open vlaktes zijn (zonder bebouwing, sloten, bossen enzovoort) waarover de sneeuw met windkracht 6 en meer sneeuwduinen van metershoog opdrukt. Deze chauffeur is helaas niet op tijd van de weggehaald waarop hij reed (die dus kennelijk niet goed meer berijdbaar was). Je kunt mij niet wijsmaken dat deze chauffeur lekker met een gangetje van 80 km in 't uur over de weg aan het racen was. | |
ghizzer | zondag 10 januari 2010 @ 09:05 |
Ik rij dagelijks met de bus en wat mij verbaast is dat de bus (98% van de keren een Ambassador) vaak storing heeft bij het openen van de deur en dat het comfort op klinkerwegen om te huilen is. Leve de citaro! Balen chauffeurs niet van de Ambassadors? | |
Ou-Tannu | zondag 10 januari 2010 @ 12:03 |
quote:liever een amba dan een procity hoor :w | |
BeefRWijker | maandag 11 januari 2010 @ 15:59 |
quote:Wel meer ook. Peereboom had kennelijk ook iets te barsten gereden. Hun witte DO B88 stond vanmiddag bij het transferium in Nieuwe Niedorp. Normaal staat daar een Frysker of Amba. De Integrootjes zijn kennelijk ook weer op: Zaterdag reed er een 17xx Amba op 351 (Harlingen-H'veen), vandaag een Lion's City. Het displeetje van de Wayfarer in 2938 zat nog steeds kantverkeerd. Kennelijk zijn die dingen niet zwenkbaar maar vastgemonteerd. [ Bericht 8% gewijzigd door BeefRWijker op 11-01-2010 16:27:11 ] | |
BeefRWijker | maandag 11 januari 2010 @ 16:19 |
quote:Ik heb 's even gekeken maar in de 51xx Amba's in Alkmaar zitten die strijkplanken er ook al niet in. quote:Had zaterdag idd zo'n vlieggewicht Portugese Amba op 98 (Makkum-H'veen). Rijdt qua herrie wel lekker eigenlijk maar zwabbert net als de Ambassador over de weg bij een beetje zijwind. En het interieur is nog een graadje erbarmelijker dan dat van de stads Lion's Cities(88xx). A propos, Lion's City: Connexxion 3146 (ex Qbuzz Rotterdam eo) reed vandaag op lijn 167 (Alkmaar-BeefRWijk). Die bussen zijn denk ik nooit in dienst geweest want er zat zelfs nog geen busnummer plaatje in geschroefd. (Kennelijk was de Connexxion 50Euro weiger sticker belangrijker, want die zat er wel in) ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 11-01-2010 21:33:16 ] | |
Ou-Tannu | maandag 11 januari 2010 @ 21:11 |
quote:das toch net als de 5616 al een tijdje op de 350 zit ? | |
BeefRWijker | maandag 11 januari 2010 @ 21:29 |
quote:De 5615 is geen bus die in Alkmaar andere diensten rijdt, die is elders speciaal teruggehaald en die verdient z'n eigen geld. Die Ambassdor en L.City nemen passagiers voor noppes mee. | |
Ou-Tannu | dinsdag 12 januari 2010 @ 10:09 |
quote: ja tis ook moeilijk om nieuwe wayfarhers te krijgen he ![]() tijd voor versnelde ov faalkaart invoering op de qliners ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 12 januari 2010 @ 16:48 |
quote:Die zijn er genoeg denk ik. Al die Interliners die zijn afgeschaft en niet vervangen door Qliners. 't Probleem is de bus waar ie in past. Ze moeten gewoon genoeg reserve Integro's aanhouden. quote:Zit er al vanaf 't begin in. quote:Gewoon de Qliner afschaffen, veel makkelijker. | |
RubenK | woensdag 13 januari 2010 @ 08:50 |
De afgelopen week rijdt er elke ochtend op stadslijn 3 in alkmaar een 51xx amba, die elke ochtend zo rond 7:57 mij bij de ardennenstraat ophaalt ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 13 januari 2010 @ 16:39 |
quote:En dit is vreemd omdat ... ? | |
RubenK | woensdag 13 januari 2010 @ 16:44 |
quote:In het afgelopen jaar vrijwel elke rit die ik meemaakte een citaro was ![]() | |
BastiaanL | donderdag 14 januari 2010 @ 16:12 |
Syntus Overijssel ![]() ![]() ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 14 januari 2010 @ 17:04 |
quote:Nou, gecondoleerd hè. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 14-01-2010 18:05:39 ] | |
Ofyles2 | donderdag 14 januari 2010 @ 17:07 |
quote:Eigenlijk had Syntus ook de Achterhoek moeten behouden. Maar ja, de provincie Gelderland pleegt landverraad door voor die goedkope kut-Britten te kiezen. ![]() ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 14 januari 2010 @ 18:02 |
quote:Hadden ze ook maar een mol in het beoordelings commitee moeten onderbrengen ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 14 januari 2010 @ 18:04 |
quote:Bron (Meer) foto's op OViB [ Bericht 67% gewijzigd door BeefRWijker op 14-01-2010 18:57:50 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 14 januari 2010 @ 22:36 |
quote:bedoelen ze dat met meer blauw op de bus? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 januari 2010 @ 22:37 |
quote:Arriva? ![]() | |
NoBody122 | donderdag 14 januari 2010 @ 23:43 |
En dan de busfoto's uit Nieuw-Zeeland (en een paar uit Seoul, Zuid-Korea), die ik, wegens de hoge resoluties, als link post: Binnenkant Link-stadsbus Auckland Buitenkant niet zelf op de foto gezet, maar het is er zoëen: ![]() Bij toeval gespot tijdens een bezoek aan de Sky Tower, tevens in Auckland: Busstalling Auckland Metrolink lijnbus, Auckland Kelly Tarlton's touring-bus, Auckland (let ook op de kentekenplaat ![]() Deze bus zat ik in tijdens een dagtour vanuit Paihia naar het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland (Cape Reinga), via 90 Mile Beach: Binnenkant Dune Rider, Paihia Buitenkant Dune Rider, 90 Mile Beach Buitenkant Dune Rider, ergens aan highway 1 tijdens tussenstop Bij Cape Reinga zelf kwamen ook deze bussen langs: Sand Safaris touringbus, Cape Reinga Dolphin Cruise touringbus, Cape Reinga Een intercity-bus, waar ik het eerder over had, die we 's nachts in een steegje aantroffen: Voorkant InterCity, Taupo Achterkant InterCity, Taupo Voorkant InterCity (iets dichterbij), Taupo Tijdens een tour naar Milford Sound, zaten we in deze bus: Binnenkant Milford Sound Select touringbus, Queenstown Voorkant Milford Sound Select touringbus, tijdens tussenstop Achterkant Milford Sound Select touringbus, zelfde tussenstop Tijdens laatstgenoemde tussenstop kwam er ook een paar touringbussen van Real Journeys (van hetzelfde type bus) langs, die bezig waren met dezelfde dagtrip: Achterkant Real Journeys touringbus Voorkant Real Journeys touringbus Voorkanten beide Real Journeys touringbussen Een bus van KiwiExperience, de Milford Explorer, was ook bezig aan dezelfde trip, maar tijdens de vorige tussenstop kreeg ik de kans niet die goed op de foto te zetten. Bij een tussenstop later, voor de homer tunnel, kreeg ik die kans echter alsnog: Achterkant Milford Explorer Voorkant Milford Explorer En dan nog een aantal (lijn)bussen, dat ik eergisteravond, tijdens een lange tussenstop in Seoul (Zuid-Korea), op het vliegveld heb gekiekt: Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Helaas geen trucks voor Alexxx op de foto kunnen zetten, die kwam ik namelijk niet op fotogeschikte momenten tegen, waar ik de camera bij me had ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 14 januari 2010 @ 23:51 |
gaaf! ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 14 januari 2010 @ 23:53 |
Mijn complimenten voor den foto's. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 15 januari 2010 @ 01:03 |
quote:Yep. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 januari 2010 @ 01:05 |
quote:Ze moesten eens een paar nieuwe bussen gaan afschaffen, ik zit zo oncomfortabel als ik met de Arriva moet. | |
ghizzer | vrijdag 15 januari 2010 @ 08:00 |
Gave bussen van Syntus in Zwolle. Jammer alleen dat het Ambassadors zijn. | |
Ou-Tannu | vrijdag 15 januari 2010 @ 10:37 |
quote:arriva heeft toch ook geen comfortable bussen? | |
busfoto.nl | vrijdag 15 januari 2010 @ 15:51 |
Leden, een tijdje geleden heb ik in een Turkse thread van Skyscraperscity een vraag gesteld over de status van de Phileas bussen in Istanbul. Mij was bekend dat er een behoorlijk aantal bussen naar toe waren gegaan, maar op internet kom je nauwelijks foto's tegen van deze wagens op de lijndienst. Ik kreeg het volgende schokkende antwoord: "In April it was said that 50 Phileas busses are in town, but they are in the garages, as they have proven themselves inadequate for service in Istanbul. They are projected for capacity of 200, but operate often with 300 passengers, as the highway express lane they operate on is the only rapid mass transit connection spanning most of the length of the town, and busses are mostly full. When being so crowded, they do not manage to climb up the slopes of this hilly city, eventhough they operate exclusively on a highway. Occasionally one sees the odd Phileas bus in operation, but it seems the technical problems are still not solved and the Istanbul municipality government has invested the public money into buses gathering dust in garages. " |