Dat lijkt me ook wel wat!quote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
Mag niet denk, privacy enzoquote:Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel wat!En dan alles opnemen met videobeelden en een youtubehit worden
Dan moet je dus juist niet de sloten vervangen aangezien die kerel met een sleutel binnenkomt. Ik zou gewoon iemand inhuren (consorten a la Big Frank ofzo, www.bigfrank.nl )die een nachtje op het huis past en gepaste maatregelen neemt indien die kerel weer langs komt.quote:Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Eng hoor! Direct sloten vervangen en misschien kun je eens proberen om ergens een camera weg te zetten en die richten op de deur waar die persoon naar binnen komt. Dan heb je in ieder geval een idee van wie het zou kunnen zijn!
wasda?quote:Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Conekiller het volgende:
andere sloten en een anti-inbraakstrip, de deur kan namelijk ook geflipperd zijn, is bij mij ook gebeurd een paar jaar terug
Het is idd vreemd, maar naast 'gewone' inbrekers die op je geld uit zijn heb je ook nog de categorie Stalkers, Jaloerse Exen, Bemoeizuchtige Huisbazen etc. Er kunnen meerdere motieven zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Maar toch kleeft er een hoog HOAX-gehalte aan dit hele verhaal. Ik kan me echt niet indenken waarom iemand meerdere malen over de vloer zou komen zonder iets mee te nemen.
Je hebt wel van die perverts die dan snuffelen in laden met ondergoed o.i.d.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Maar toch kleeft er een hoog HOAX-gehalte aan dit hele verhaal. Ik kan me echt niet indenken waarom iemand meerdere malen over de vloer zou komen zonder iets mee te nemen.
Indien het verhaal waar is lijkt dit me het meest logische. Waarschijnlijk is hij ook op de hoogte van het gebruik van slaappillen door de huurder.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Supersoep het volgende:
Is het dus niet de huisbaas / eigenaar van het gebouw?
Ik wil ook meedoen. Dan confronteren we hem met een heuze FOK-knokploeg. Volgens mij levert dat hilarische beelden opquote:Op zondag 15 november 2009 14:45 schreef Bananenman het volgende:
Als je dat allemaal niet hebt wil ik ook best een nachtje komen logeren. Maar dan moet je eerst pics PM'en![]()
Succes ermee!
http://www.lombox.nl/inbraakpreventie/index.htmlquote:
Met een strip voorkom je dat dus. En des nachts zorgen voor een kettinkje op de deur of een schuif, niet in het gewone slot draaien, mocht er brand uitbreken is een kettinkje of schuif sneller open dan een normaal slot.quote:Flipperen: met een stuk flexibel plastic, vaak een stuk uit een colafles gesneden, dus makkelijk voorhanden. Het stuk plastic komt door buitenkant van de sleuf en drukt het slot terug. Dit kan binnen 4 seconden. Draai altijd je deur op slot om dit te voorkomen.
Gaan we weer met die zelfverdedigingstips. Wat heb je daar nu aan in korte termijn. Geen fluit. Aangezien hij van het balkon kwam, op de eerste verdieping, is het dus de buurman aan linker of rechterzijde die misschien ooit van de vorige bewoner een sleutel heeft gekregen om de planten water te geven.quote:Op zondag 15 november 2009 14:48 schreef Enfermera het volgende:
Jeuz, wat een bizar verhaal joh..
Idd, sloten vervangen. Maar ik zou er toch wel echt blijven slapen, niet 'vluchten'. Zeker als je sloten vervangen zijn heb je in principe een stuk minder te vrezen... Zet ook wat extra sloten op de balkondeur, van die 'knippen', evt met sleutel.Als je nu weggaat wordt het denk ik alleen maar moeilijker om terug te gaan naar je huis.
En anders iets van een zelfverdedigingscursus, of judo ofzo? Je kan ook een klein busje haarlak in huis halen, als er een inbreker is en die komt toch weer binnen dan kan je dat altijd in z'n gezicht spuitenNiet illegaal maar wel zeer vervelend volgensmij xD
Je hebt ook nog van die busjes met verf die je op de inbreker kan spuiten, daardoor ziet ie er niet uit en is ie voor de politie ook beter te herkennen
Succes en sterkte iig!
hier hetzelfde, ik wil wel een keer bij TS overnachten om die persoon te betrappen en aan de politie over te leveren. Meen het serieus, als je niet al te ver weg woont tenminste. PM maar.quote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
Dat kan inderdaad alleen in Nederland jaquote:
Waarom niet?quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Als er iets ligt wat de ander goed kan gebruiken maar niet kan vinden, is het nog niet eens zo'n gek idee.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Barry S.quote:Op zondag 15 november 2009 15:10 schreef wesseldj het volgende:
Maartje,
Ik weet niet of je dit leest, maar ik hoorde je verhaal ook via een gezamelijke bekende: Barry S. Hij wees me ook op dit topic. Ik kan me voorstellen dat je liever geen buslading hitsige fokpubers op je slaapkamer wil vannacht. Maar ik vraag me ook af op je op zondag nog sloten kunt laten vervangen etc.
Eventueel sta ik samen met een vriend (Arno, heb je geloof ik ook weleens gezien?) beschikbaar voor de nachtwacht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op zondag 15 november 2009 15:16 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Barry S.
Zo klinkt het direct als dé verdachte
Ik zie nu die klassieke tekenfilmscenes voor me, zo'n hal met deurtjes en dat iedereen elkaar achterna zit.quote:Op zondag 15 november 2009 14:47 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik wil ook meedoen. Dan confronteren we hem met een heuze FOK-knokploeg. Volgens mij levert dat hilarische beelden op![]()
Eens, maar dit specifieke geval heeft vast wel werk. Of duikt althans niet op de Portemonnee/ Wii/ Diamanten tiara van TS blijkbaar.quote:Op zondag 15 november 2009 15:23 schreef Robin__ het volgende:
Gewoon zwarte piet die je verlanglijstje zoekt
On topic.. creepy, maar doe alsjeblieft 1 poging om hem op de foto/film te zetten. Inbrekersik kan me goed voorstellen dat mensen heel slecht slapen na zulke ervaringen.. ga lekker werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie me een beetje gemist?
Zou hem niet verjagen maar vast houden en politie bellen via 112.quote:Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef MaartjeT het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Was blij dat ik het even met iemand kon delen. Natuurlijk vind ik het zelf ook heel vreemd. Ik bedoel: Als ik nou spion was van beroep ofzo, dan had ik het wel begrepen. Maar ik ben maar een eenvoudige pas afgestudeerde psychologe...
Omdat het inderdaad erg lastig bleek om sloten vandaag te vervangen (zondag), en omdat zich inmiddels een stel betrouwbare vrijwilligers hebben gemeld hebben we afgesproken dat ik vanavond een nachtje bij mn ouders slaap, en Wessel en een vriend het huis bewaken. Als het goed is zitten ze nu in de auto op weg naar mij.
Even voor de duidelijkheid - ze hebben geen honkbalknuppel ofzo, we hebben afgesproken dat ze gewoon de politie bellen en eventueel de inbreker verjagen met lawaai oid. Wie weet waar zo'n idioot toe in staat is. Misschien (als ze dat nog kunnen regelen op zondag) willen ze nog een webcam oid installeren in mn huis![]()
En om nog even de speculaties tegen te gaan: Voor zover ik weet heb ik geen jaloerse exen of stalkers (zou je toch moeten merken he), maarja je weet maar nooit. De papieren waar ik het over heb zijn mijn postvakjes waar vooral... post inzit. En nee, ik stuur de post voor de vorige bewoner gewoon netjes door!
Toen ik zojuist van mijn balkon omlaag keek zag ik dat je inderdaad vrij makkelijk vanaf de straat op mn balkon kan komen: Er is een muurtje van ongeveer 1m hoog gemetseld onder mn balkon als afscheiding tussen de stoep en de tuin van de onderburen. Vanaf daar kun je met enige atletiek wel op mn balkon komen. Het hoeven dus geen buren te zijn.
Ik had meer dit in gedachten:quote:Op zondag 15 november 2009 15:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik zie nu die klassieke tekenfilmscenes voor me, zo'n hal met deurtjes en dat iedereen elkaar achterna zit.
Bij de woningbouw doen ze dat hier standaard bij elke nieuwe huurder.quote:Op zondag 15 november 2009 14:35 schreef Ceased2Be het volgende:
het eerste wat ik heb gedaan bij mijn appartement is alle sloten vervangen... god weet wie er allemaal een reservesleutel heeft. Dus zsm doen
je kunt hem beter aanhouden en aan de politie over leveren, met z'n 2en kun je die persoon toch wel overmeesteren? Echt doen, anders flikt ie het de volgende keer weer, en dan is er niemand bij!quote:Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef MaartjeT het volgende:
Even voor de duidelijkheid - ze hebben geen honkbalknuppel ofzo, we hebben afgesproken dat ze gewoon de politie bellen en eventueel de inbreker verjagen met lawaai oid. Wie weet waar zo'n idioot toe in staat is. Misschien (als ze dat nog kunnen regelen op zondag) willen ze nog een webcam oid installeren in mn huis![]()
Inderdaad. Uiteraard wel na goed inschatten van de situatie.quote:Op zondag 15 november 2009 15:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zou hem niet verjagen maar vast houden en politie bellen via 112.
Yeah right.. We hebben het hier wel over FOKkers, hè.quote:
dit dus,quote:Op zondag 15 november 2009 15:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zou hem niet verjagen maar vast houden en politie bellen via 112.
Haha, geniaalquote:
Ik heb er geen verstand van, maar denk niet dat je die zelf kan makenquote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Maartje - we zijn over een half uurtje bij je! Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
220V op de deurklink zetten. Deed een ex collega van me.quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood. Maar een vriendin in nood helpen doet natuurlijk iedereen.
Maartje - we zijn over een half uurtje bij je! Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
IR-ledjes?quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood. Maar een vriendin in nood helpen doet natuurlijk iedereen.
nou gezien de algehele situatie en het verhaal heb ik het vermoeden dat die persoon geen wapen heeft, het is geen overvaller, geen moordenaar want dan had ts dit verhaal niet kunnen posten, heeft gewoon de sleutels en wil niks stelen. Gewoon een insluiper, die heeft geen reden om een wapen op zak te hebben.quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood.
quote:Op zondag 15 november 2009 15:39 schreef Nemain het volgende:
Tvp, ben erg benieuwd of de knokploeg iemand gaat vinden betrappen en dan hard wegrent.
Spannend is het zeker. Ik volg mee!quote:Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Stali het volgende:
Ik vind het wel een reuze spannend verhaal.
Hehe,dat je snachts opeens iemand hoort schreeuwen en van je balkon hoort afflikkerenquote:Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef geevee het volgende:
Ten eerste de sleutels vervangen en een goede grendel op de deur met een anti inbreekstrip,je zegt dat hij via een muurtje op de balkon komt,misschien iets van prikkeldraad op je balkon ophangen? daar kan je als dief behoorlijk je handen aan openhalen (b.v. aan dat Nato prikkeldraad daar zitten scheermesjes aan)
Verder heb je eraan gedacht om een hond te nemen? groot hoeft niet als hij maar waaks genoeg is!
Succes en ik hoop dat de insluiper niet meer terug komt.
Lastig te regelen zo snel denk ik. Je hebt wel camera's die alleen opnemen met bewegingsdetectie, misschien is er nog wel een Gamma openquote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
Voor zover ik weet is dat een aanname, toch? Beetje voorbarig...quote:Op zondag 15 november 2009 15:55 schreef bijderechter het volgende:
kennelijk weet hij van de slaappillen van TS af, anders loop je niet zo onbezorgd en regelmatig door dat huis..
Nou ja, we kunnen de doorsnee inbreker in ieder geval uitsluiten.quote:Op zondag 15 november 2009 15:58 schreef emmerhoofd het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is dat een aanname, toch? Beetje voorbarig...
Evocam software, of zoiets.quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
quote:Op zondag 15 november 2009 16:35 schreef wesseldj het volgende:
Ik ben geen echte blogger dus verwacht niet dat ik vanavond / vannacht de hele tijd updates ga plaatsen. Maartje heeft volgens mij bij haar ouders geen internet. Ook snap ik niet zo goed waarom ze haar hele varhaal op internet zet, maar misschien ben ik daar ouderwets in? Maargoed, hopelijk weten we morgen meer, en misschien dat Maartje daar nog op terugkomt en de afloop deelt met jullie...
--quote:Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef MaartjeT het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Was blij dat ik het even met iemand kon delen. [...]
en daar ging het laatste stukje geloofwaardigheid..quote:Op zondag 15 november 2009 16:35 schreef wesseldj het volgende:
We hebben er nog even over gedacht om de webcambeelden live te streamen, maar dat had Maartje liever niet, ze had het huis niet opgeruimd ofzo.
Dat klinkt best logisch ook al blijft het maf/triest als het zo is... Good luck you guys!quote:Op zondag 15 november 2009 16:35 schreef wesseldj het volgende:
waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland).
Je zou toch wel mogen filmen in je eigen huis en dat filmpje op Youtube plaatsen?quote:
Hoezo logisch? Als je verward bent kom je ook gewoon door de voordeur binnen. Dan ga je niet eerst een balkon opklimmen. Door de fysieke inspanning moet je toch wel beseffen dat dat niet de normale gang van zaken is om een huis te betreden?quote:Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef emmerhoofd het volgende:
[..]
Dat klinkt best logisch ook al blijft het maf/triest als het zo is... Good luck you guys!
niet zo moeilijk das de truck met een hard stuk karton tussen de deur en de deurpost en dan de sloten openporren. je kunt een plastic strip kopen die over de kier van de deur hangt zodat je er niets meert tussen kunt stoppen (tenzij je de deur gaat afbreken wat weer heel veel herrie maakt natuurlijk). te verktijgen bij elke doe-het-zelf zaakquote:
quote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
http://www.telegraaf.nl/b(...)luiper___.html?p=2,1quote:Op zondag 15 november 2009 16:55 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Je zou toch wel mogen filmen in je eigen huis en dat filmpje op Youtube plaatsen?Dat die inbreker (!) er dan in voorkomt is toch niet jouw probleem?
.
Ok, waarschijnlijk laatste update voor vandaag. We hebben net even met Maartje gepraat, volgens mij is ze behoorlijk nerveus door het hele gebeuren. Wel heb ik inmiddels een vermoeden, als het hele verhaal klopt, waar het de 'inbreker' om te doen is. En nee, heeft niks te maken met stalkers, perverts en exen, waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland). We zullen hopelijk vanavond meer weten.
Ze is nu naar haar ouders vertrokken, Arno en ik houden de wacht. We hebben er nog even over gedacht om de webcambeelden live te streamen, maar dat had Maartje liever niet, ze had het huis niet opgeruimd ofzo. Ook is het niet gelukt om opnames in het donker mogelijk te maken. Maar we kunnen wel heel snel het licht aandoen en als de software doet wat het belooft hebben we dan beelden van de inbreker.
We hebben net nog met de politie gebeld, kwam over alsof ze niet zo goed wisten wat ze met mijn verhaal aanmoesten. In principe krijg ik geen voorrangsbehandeling, of noodlijn ofzo. Maar ik kan altijd 1-1-2 bellen en dan komen ze zo snel mogelijk langs.
Ik ben geen echte blogger dus verwacht niet dat ik vanavond / vannacht de hele tijd updates ga plaatsen. Maartje heeft volgens mij bij haar ouders geen internet. Ook snap ik niet zo goed waarom ze haar hele varhaal op internet zet, maar misschien ben ik daar ouderwets in? Maargoed, hopelijk weten we morgen meer, en misschien dat Maartje daar nog op terugkomt en de afloop deelt met jullie...
quote:Op zondag 15 november 2009 17:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)luiper___.html?p=2,1
je zou het zeggen ja
quote:Op zondag 15 november 2009 15:13 schreef Yannick567 het volgende:
Dat kan inderdaad alleen in Nederland ja![]()
Spannend dit!!quote:Op zondag 15 november 2009 16:35 schreef wesseldj het volgende:
waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de inbreker(s) gepakt worden MaartjeT!! Sterkte!!![]()
/tvpVragen maakt je dom voor 5 minuten. Niet vragen houdt je dom voor altijd...
quote:Op zondag 15 november 2009 17:24 schreef psychionyx het volgende:
[..]
Spannend dit!!christus heeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de inbreker(s) gepakt worden MaartjeT!! Sterkte!!![]()
/tvp![]()
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:53 schreef aiemkoel het volgende:
Kan het wel begrijpen!
Op koninginnedag waren mijn vriendin en ik net terug van een vakantie op de Filippijnen, en het was nogal een klote-vlucht...We hadden allebei erorm last van jetlag, dus lagen om ongeveer 22:00u in bed.
Ik lig net 5 minuten in bed...bijna in slaap...hoor ik de kat (dacht ik) wat rare geluiden maken, dus ik vroeg me af wat hij nu weer te pakken had om mee te spelen. Ik zeg: "ik ga even de kijken wat de kat heeft", en loop naar beneden toe (in het pikkedonker...weet de weg blind in mijn huisje).
Loop de woonkamer in, en zie in het weinige licht van de keukendeur een silhouette staan! Ik denk nog: "Hè, ben ik nu aan het dromen?", maar het kwartje viel snel, er stond gewoon een gast in mijn woonkamer! Vanaf dat moment is het instinctief gegaan denk ik, want ik ben gaan schreeuwen en ben die gast achterna gerend. Die naaide er meteen tussenuit en had bij het binnenkomen (via het klepraampje in de keuken) de sleutel die op de keukendeur zat alvast gebruikt om hem van het slot te draaien, dus helaas was hij al over de poort in de tuin heen aan het gaan toen ik eindelijk bij de achterdeur was...
Heb mijn knie nog hard tegen de koffietafel gestoten, maar die pijn voelde ik later pas. Maar het zal me wel een beetje vertraagd hebben.
Mijn vriendin wist van nix...die dacht dat ik tegen de kat bezig was.
Affijn, politie gebeld, die waren er vrij snel. Er lag nog een deurklink op de grond waar ik nog niet aangeweest was, maar aan vingerafdrukken doet de politie in het echt blijkbaar niets. Ze hebben die gast nog niet te pakken kunnen krijgen, en helaas slaap ik niet zo lekker meer als ik voorheen deed.
Daarna ga je wel allemaal denken wat er allemaal niet gebeurd had kunnen zijn...wat als die gast mij aangevlogen was...of de sleutel zat niet op de deur en hij kon niet zo makkelijk wegkomen...of we sliepen al en hij stond in de slaapkamer ofzo...
Gelukkig is dat allemaal niet gebeurd...Maar ik wil nu wel verhuizen!
Kijk eens naar het programma Pryme, werkt erg goed en heeft ook bewegingsdetectie (is gratis)quote:Op zondag 15 november 2009 15:55 schreef bijderechter het volgende:
Automatisch inschakelen bij beweging heb je geen speciale webcam voor nodig, maar software (die vast wel gratis te krijgen is op het internet).
quote:Op zondag 15 november 2009 17:24 schreef psychionyx het volgende:
[..]
Spannend dit!!Leuk als er brand uit breekt en de brandweer moet je uit je huis reddenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de inbreker(s) gepakt worden MaartjeT!! Sterkte!!![]()
/tvp
![]()
http://blog.iusmentis.com(...)t-privacy-insluiper/quote:Op zondag 15 november 2009 17:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)luiper___.html?p=2,1
je zou het zeggen ja
Idd, een beetje erg jong als je het mij vraagt. Uit ervaring weet ik dat die mensen meestal een stuk ouder zijn dan 22. Maargoed het zou kunnen natuurlijk.quote:Op zondag 15 november 2009 17:16 schreef camaron het volgende:
[..]
Naaahhhh, het wordt me nu een beetje te vaag allemaal.
Een meisje van 22 die beroepsmilitairen begeleidt die een trauma hebben opgelopen na uitzending;
hihi wat spannend zeg en echt geen hoaxquote:Op zondag 15 november 2009 16:35 schreef wesseldj het volgende:
Ok, waarschijnlijk laatste update voor vandaag. We hebben net even met Maartje gepraat, volgens mij is ze behoorlijk nerveus door het hele gebeuren. Wel heb ik inmiddels een vermoeden, als het hele verhaal klopt, waar het de 'inbreker' om te doen is. En nee, heeft niks te maken met stalkers, perverts en exen, waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland). We zullen hopelijk vanavond meer weten.
Ze is nu naar haar ouders vertrokken, Arno en ik houden de wacht. We hebben er nog even over gedacht om de webcambeelden live te streamen, maar dat had Maartje liever niet, ze had het huis niet opgeruimd ofzo. Ook is het niet gelukt om opnames in het donker mogelijk te maken. Maar we kunnen wel heel snel het licht aandoen en als de software doet wat het belooft hebben we dan beelden van de inbreker.
We hebben net nog met de politie gebeld, kwam over alsof ze niet zo goed wisten wat ze met mijn verhaal aanmoesten. In principe krijg ik geen voorrangsbehandeling, of noodlijn ofzo. Maar ik kan altijd 1-1-2 bellen en dan komen ze zo snel mogelijk langs.
Dat jah...quote:Op zondag 15 november 2009 17:16 schreef camaron het volgende:
[..]
Naaahhhh, het wordt me nu een beetje te vaag allemaal.
Een meisje van 22 die beroepsmilitairen begeleidt die een trauma hebben opgelopen na uitzending;
Niet live mogen streamen vanwege een niet opgeruimd huis (je weet wel hou dat werkt dan? maar);
het lukt niet om opnames te maken in het donker;
je belt de politie om uit de doeken te doen wat jullie van plan zijn;
ouders van Maartje zonder internet...
Ik lees het morgen dan wel.
en het regent natuurlijk ook nooit in Nederlandquote:
Waar of niet waar, deze dingen zijn altijd leuk iddquote:Op zondag 15 november 2009 19:05 schreef zlakto het volgende:
Leuk verzonnen dit. Toch ff checken hoe dit verhaal afloopt, hoop dat jullie een leuk plot hebben bedacht
voor zover ik weet kun je op p2000 alleen ambulance en brandweer zien?quote:Op zondag 15 november 2009 18:45 schreef caspergf1 het volgende:
Het lijkt me niet dat die kerel of vrouwachtige vannacht weer komt aangezien er gisternacht politie voor de deur stond, dat kan hij trouwens ook al gewoon zien op internet, p2000. Lijkt me slimmer om een pop in het bed te leggen, aantal lampen op een timer zetten en camera aanzetten. Kan dat meisje bij haar ouders slapen en de dag erna gewoon weer thuis met dan 2 vrienden erbij voor het geval dat die gast komt. Als die kerel komt, sluit hem ergens op, in de badkamer ofzo. Leg een hangslot klaar om de deur mee af te sluiten.
Zo heeft mijn pa eens een keer een inbreker met een stuk hout knock out geslagen en opgesloten in de paardestal.
Ja, pas dan geloof ik het.quote:Op zondag 15 november 2009 20:01 schreef mrPanerai het volgende:
Kan TS niet ergens een livestream het net opgooien?
Ze hadden in de tussen tijd al lang kunnen opruimen.quote:Op zondag 15 november 2009 20:17 schreef camaron het volgende:
nee mag niet van Maartje, het huis is niet aan kant....
Wat jij zegt. Wat een hoax, twee nieuwe gebruikers, ook een nieuwe gebruiker op Tweakers. Mooi uitgedacht!quote:Op zondag 15 november 2009 19:05 schreef zlakto het volgende:
Leuk verzonnen dit. Toch ff checken hoe dit verhaal afloopt, hoop dat jullie een leuk plot hebben bedacht
En nee, heeft niks te maken met stalkers, perverts en exen, waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland). We zullen hopelijk vanavond meer weten.
Haha, ja meerdere mensen.quote:Op zondag 15 november 2009 22:55 schreef Dropdown het volgende:
Als het niet waar is heb ik net 7 pagina's voor niets lopen lezen.
quote:Op zondag 15 november 2009 23:35 schreef Felixa het volgende:
Ik denk dat de insluiper Alberto Stegeman is.
Dan stel je het aantal posts per pagina in op 50 per pagina. scheelt je 3 pagina's.quote:Op zondag 15 november 2009 22:55 schreef Dropdown het volgende:
Als het niet waar is heb ik net 7 pagina's voor niets lopen lezen.
quote:Op zondag 15 november 2009 23:06 schreef Stevennn het volgende:
tvp voor de hoax
Zo.quote:Op zondag 15 november 2009 23:45 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dan stel je het aantal posts per pagina in op 50 100 per pagina. scheelt je 35 pagina's.
Mensen met 25 50 post per pagina...![]()
quote:Op zondag 15 november 2009 19:23 schreef xxiessiexx het volgende:
Tvp, ben heel benieuwd oftie vannacht langskomt.
quote:Op zondag 15 november 2009 23:54 schreef 8D het volgende:
Schaamteloze TVP
Hier niet hoor, mijn oude woning stond drie maanden na mijn vertrek nog leeg en ben daar nog weleens naar het toilet gegaan als ik toch in de buurt was.quote:Op zondag 15 november 2009 15:32 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Bij de woningbouw doen ze dat hier standaard bij elke nieuwe huurder.
Eerst lullen over live-streams en daarna niet eens weten hoe een simpele camera werkt.quote:Op zondag 15 november 2009 18:34 schreef wesseldj het volgende:
Volgens mij heeft de politie toch actie ondernomen op ons telefoontje. Al 3x een politieauto zien langsrijden sinds we hier zijn, en het is hier geen doorgaande weg oid. We hebben een echte camera kunnen lenen, dus als we voor vannacht uitvinden hoe dat ding werkt is dat onderdeel nu dik voor mekaar!
Bedankt voor alle webcamtips.
Mag ik presenteren?quote:Op maandag 16 november 2009 07:59 schreef Jimbo het volgende:
ik heb zin om met een normale camera een repo hier te maken
albertoquote:
quote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef wesseldj het volgende:-te veel prive-informatie, niet doen ajb-
Het is niet dat ik die Maartje niet geloof hoor. Vanuit haar oogpunt kan ik mij prima indenken dat je om hulp vraagt. Maar als jij dan een account aanmaakt met daarin een plan hoe jullie het allemaal gaan oplossen wordt het een sensatieverhaal, en dan is het logisch dat mensen het als niet echt gaan opvatten. Weet bijna zeker dat jij dat ook zou doenquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef wesseldj het volgende:
-te veel prive-informatie, niet doen ajb-
Het klinkt iig al alsof maartje een totaal verkeerde studie/werkplek gekozen heeftquote:Op maandag 16 november 2009 10:41 schreef wesseldj het volgende:-te veel prive-informatie, niet doen ajb-
Lekkere vriend joh. Eerst zeggen dat je het raar vindt dat zij dit verhaal (anoniem!) op fok heeft gedaan en vervolgens zelf allerlei privé informatie over haar hier neerpleuren zonder haar toestemming.quote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef wesseldj het volgende:
Fijne vriend ben jijquote:Op maandag 16 november 2009 10:12 schreef wesseldj het volgende:
Wat een cynisme hier zeg, al die mensen die Maartjes verhaal niet geloven....
Als ik eerlijk ben hou ik ook zo mijn twijfels bij het verhaal.
Daarmee wil ik haar verhaal niet gelijk afdoen als onzin, of haar 'gek' verklaren. Het kan natuurlijk best zo gegaan zijn, en dat de "inbreker" toevallig vannacht niet langskwam. Of ze kan denken dat het zo gegaan is, en daar echt in geloven voor mijn part. We zullen het wel nooit weten.
Fout nummer 1: Marsjes gooien. Daar is goddomme een Oud-Hollandsch gezegde over...quote:Op maandag 16 november 2009 10:41 schreef wesseldj het volgende:-te veel prive-informatie, niet doen ajb-
Ik moest lachenquote:Op maandag 16 november 2009 11:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Fout nummer 1: Marsjes gooien. Daar is goddomme een Oud-Hollandsch gezegde over...
"Gooi je een Mars met een zwenk, komen er kinderen onder de tank.
Werp je een Snicker opzij, dan blijft de weg vrij"
quote:Fout nummer 1: Marsjes gooien. Daar is goddomme een Oud-Hollandsch gezegde over...
quote:Op maandag 16 november 2009 11:20 schreef Zith het volgende:
Wat dacht maartje van... de sleuten in het slot houden zodat deze niet open kan van de buitenkant?
Ik dacht meteen aan Scooby Dooquote:Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef Kimsywimsy het volgende:
het zijn vaak bekenden die of jou of de vorige bewoner de stuipen op het lijf willen jagen om er een bepaald voordeel uit te halen. Jij gaat koste wat kost je huis verkopen tegen een lagere prijs oid.
lekkere domper weerquote:Op maandag 16 november 2009 10:41 schreef wesseldj het volgende:
quote:Op maandag 16 november 2009 11:18 schreef matthijst het volgende:
[..]
Fout nummer 1: Marsjes gooien. Daar is goddomme een Oud-Hollandsch gezegde over...
Was die info nu overtuigend of toch niet?quote:Op maandag 16 november 2009 12:01 schreef BrandX het volgende:
wesseldj, graag je onthouden van het plaatsen van prive-informatie of prive/werk gevoelige informatie. Dank.
Nope.quote:Op maandag 16 november 2009 13:58 schreef Stali het volgende:
Was die info nu overtuigend of toch niet?
quote:Op maandag 16 november 2009 10:43 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Het klinkt iig al alsof maartje een totaal verkeerde studie/werkplek gekozen heeft
Je behoort namelijk van je werk niet op je 22 al gek te worden
Hier gaan we dus niets meer van horen.quote:Op maandag 16 november 2009 10:53 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Nee daar heb je vrienden voor... om je en publique voor gek te verklaren
neequote:
ja gek hequote:Op maandag 16 november 2009 13:47 schreef Seven. het volgende:
Vannacht is de inbrekert niet langsgekomen. Wesseldj is pissed dat we hem en Maartje niet zonder meer geloven en zette wat privacygevoelige informatie neer dieBrandX
al weg gehaald heeft.
.
Zo interessant was 't niet hoorquote:
En hoezo is dat privacygevoelige info?quote:Op maandag 16 november 2009 15:31 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Niks boeiends, Wessel beweerde tussen neus en lippen door dat Maartje spoken zag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GGGG
Er was dan dus ook meer dan dat. Geen adresgegevens, maar wel andere zaken waardoor onze fervent googlende en dus dingen vindende FOK!kers TS in de problemen kan brengen. Anders haal ik het niet wegquote:Op maandag 16 november 2009 15:36 schreef Duderella het volgende:
[..]
En hoezo is dat privacygevoelige info?
Dat zouden adresgegevens of naam van de werkgever zijn. Maar 'Ene Maartje is niet goed snik', leidt toch niet bepaald tot herkenbaarheid opeens? Vreemd.
Omdat er een heel verhaal aan vast zat over wat ze voor werk gedaan had en waarom hij dacht dat ze niet goed snik was. Zoveel mensen zijn er niet die in dat veld werken en ze was zeker voor ingewijden op die manier nogal makkelijk te traceren.quote:Op maandag 16 november 2009 15:36 schreef Duderella het volgende:
[..]
En hoezo is dat privacygevoelige info?
Dat zouden adresgegevens of naam van de werkgever zijn. Maar 'Ene Maartje is niet goed snik', leidt toch niet bepaald tot herkenbaarheid opeens? Vreemd.
Daar staat geen prive-informatie in. Alleen maar dat hij zijn twijfels heeft bij het verhaalquote:Op maandag 16 november 2009 16:47 schreef PompTieDom het volgende:
[..]
Zeg brandX, volgens mij ben je hier vergeten de qoute aan te passen
Nou dan haal je dát deel toch weg?quote:Op maandag 16 november 2009 16:19 schreef BrandX het volgende:
[..]
Er was dan dus ook meer dan dat. Geen adresgegevens, maar wel andere zaken waardoor onze fervent googlende en dus dingen vindende FOK!kers TS in de problemen kan brengen. Anders haal ik het niet weg.
jij was toch die mod die bedrogen werd door een andere mod ofzo?quote:
dat heb ik ook gedaan. niets meer dan datquote:Op maandag 16 november 2009 17:27 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nou dan haal je dát deel toch weg?
O, ik dacht dat er nog meer miste. Excuses.quote:Op maandag 16 november 2009 17:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat heb ik ook gedaan. niets meer dan dat.
no probsquote:Op maandag 16 november 2009 18:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
O, ik dacht dat er nog meer miste. Excuses.
Nee, je hebt gelijk. Maar aangezien ik het zelf niet eens gelezen heb, is het wel jammer.quote:
Er stond praktisch 15cm aan verhaal dat wegge-edit is, dus inderdaad: hele clou is weggehaald...quote:Op maandag 16 november 2009 18:42 schreef Duderella het volgende:
[..]
O, ik dacht dat er nog meer miste. Excuses.
Dat dusquote:Op maandag 16 november 2009 17:51 schreef Joel-Smeets het volgende:
TS is zich waarschijnlijk kapot aan het lachen door de vele gasten die hij net in de zeik heeft genomen..
Jij wilt graag lastiggevallen worden?quote:Op maandag 16 november 2009 20:38 schreef MaartjeT het volgende:
Ik heb de mods gevraagd Wessel zijn posts weer zichtbaar te maken: Ik heb niks te verbergen voor jullie.
Wie mailt?quote:Op maandag 16 november 2009 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Tijd voor Rutger en de camera op het balkon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |