abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74717629
220 op de balustrade zetten
Ja doei.
pi_74717640
Automatisch inschakelen bij beweging heb je geen speciale webcam voor nodig, maar software (die vast wel gratis te krijgen is op het internet).

Alhoewel ik nogal neig naar een Hoax, me al die net geregistreerde Fokkers, zou ik zeggen, niks nieuwe sloten, niks herrie maken en verjagen, pakken die gast. Anders weet je nooit wie het was en slaap je nog niet rustig lijkt mij...

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over wapens die hij bij zich zou dragen, kennelijk weet hij van de slaappillen van TS af, anders loop je niet zo onbezorgd en regelmatig door dat huis..
  zondag 15 november 2009 @ 15:55:56 #103
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74717646
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
Lastig te regelen zo snel denk ik. Je hebt wel camera's die alleen opnemen met bewegingsdetectie, misschien is er nog wel een Gamma open Anders als je toch gaat 'waken' een fototoestel klaar leggen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 15 november 2009 @ 15:57:53 #104
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74717685
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:15 schreef PiRANiA het volgende:
230 volt op je deurknop
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
220 op de balustrade zetten
  zondag 15 november 2009 @ 15:58:55 #105
243636 emmerhoofd
(bijna) unbotherable
pi_74717708
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:55 schreef bijderechter het volgende:
kennelijk weet hij van de slaappillen van TS af, anders loop je niet zo onbezorgd en regelmatig door dat huis..
Voor zover ik weet is dat een aanname, toch? Beetje voorbarig...
pi_74717715
Wat een malloot. Ben benieuwd of je 'm te pakken krijgt.
pi_74717761
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:58 schreef emmerhoofd het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is dat een aanname, toch? Beetje voorbarig...
Nou ja, we kunnen de doorsnee inbreker in ieder geval uitsluiten.
Gezien de feiten lijkt het me een bekende van TS.

Dan ga je vanzelf doorredeneren
pi_74717805
Oh gruwelijk, het idee.

Toen vorig jaar overdag bij was ingebroken, 2e etage flatje (via balkon naar binnen gekomen) was ik al bang om thuis te blijven. Ik ben bij mijn broer blijven slapen omdat ik de reservesleutels niet meer kon vinden. Ik was bang dat de inbreker(s) deze had meegenomen. De dag erop sloten vervangen en de eerste nacht op de bank geslapen, mét licht aan. Daarna nog een paar dagen met het licht aan geslapen, steeds een andere (held!) maar vond toen dat ik er niet meer aan toe moest geven.

Dit is wel mijn worst nightmare: in bed liggen terwijl er iemand in je huis struint. Ik weet echt niet wat ik doe, naast onzettend bbiibbberen. Maartje, ik hoop dat je er snel van verlost bent én dat ze die gast grijpen.
'Please don't sit on my imaginaire friend'
pi_74717826
Hmm ik weet niet of ik dit verhaal wel moet geloven maargoed. Alarm kopen, webcam aansluiten en de sloten laten vervangen lijkt me het beste.
pi_74717883
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood. Maar een vriendin in nood helpen doet natuurlijk iedereen.

Maartje - we zijn over een half uurtje bij je! Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
Evocam software, of zoiets.
Ron Paul 2012
pi_74718144
Ok, waarschijnlijk laatste update voor vandaag. We hebben net even met Maartje gepraat, volgens mij is ze behoorlijk nerveus door het hele gebeuren. Wel heb ik inmiddels een vermoeden, als het hele verhaal klopt, waar het de 'inbreker' om te doen is. En nee, heeft niks te maken met stalkers, perverts en exen, waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland). We zullen hopelijk vanavond meer weten.

Ze is nu naar haar ouders vertrokken, Arno en ik houden de wacht. We hebben er nog even over gedacht om de webcambeelden live te streamen, maar dat had Maartje liever niet, ze had het huis niet opgeruimd ofzo. Ook is het niet gelukt om opnames in het donker mogelijk te maken. Maar we kunnen wel heel snel het licht aandoen en als de software doet wat het belooft hebben we dan beelden van de inbreker.

We hebben net nog met de politie gebeld, kwam over alsof ze niet zo goed wisten wat ze met mijn verhaal aanmoesten. In principe krijg ik geen voorrangsbehandeling, of noodlijn ofzo. Maar ik kan altijd 1-1-2 bellen en dan komen ze zo snel mogelijk langs.

Ik ben geen echte blogger dus verwacht niet dat ik vanavond / vannacht de hele tijd updates ga plaatsen. Maartje heeft volgens mij bij haar ouders geen internet. Ook snap ik niet zo goed waarom ze haar hele varhaal op internet zet, maar misschien ben ik daar ouderwets in? Maargoed, hopelijk weten we morgen meer, en misschien dat Maartje daar nog op terugkomt en de afloop deelt met jullie...
  zondag 15 november 2009 @ 16:41:42 #112
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_74718271
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:35 schreef wesseldj het volgende:
Ik ben geen echte blogger dus verwacht niet dat ik vanavond / vannacht de hele tijd updates ga plaatsen. Maartje heeft volgens mij bij haar ouders geen internet. Ook snap ik niet zo goed waarom ze haar hele varhaal op internet zet, maar misschien ben ik daar ouderwets in? Maargoed, hopelijk weten we morgen meer, en misschien dat Maartje daar nog op terugkomt en de afloop deelt met jullie...
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef MaartjeT het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Was blij dat ik het even met iemand kon delen. [...]
--

Verder: spannend
pi_74718289
quote:
We hebben er nog even over gedacht om de webcambeelden live te streamen, maar dat had Maartje liever niet, ze had het huis niet opgeruimd ofzo.

en daar ging het laatste stukje geloofwaardigheid..
pi_74718305
quote:
Mooie ronde UserID.
  zondag 15 november 2009 @ 16:43:54 #115
243636 emmerhoofd
(bijna) unbotherable
pi_74718315
quote:
waarschijnlijk heeft het te maken met haar vorige werk (begeleiding van beroepsmilitairen met een trauma na een uitzending naar het buitenland).
Dat klinkt best logisch ook al blijft het maf/triest als het zo is... Good luck you guys!
pi_74718461
Ik ben erg benieuwd wat dit gaat worden...
pi_74718529
Jammer geen live stream dus
Do what you love, love what you do!
pi_74718532
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Mag niet denk, privacy enzo
Je zou toch wel mogen filmen in je eigen huis en dat filmpje op Youtube plaatsen? Dat die inbreker (!) er dan in voorkomt is toch niet jouw probleem? .
pi_74718625
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:43 schreef emmerhoofd het volgende:

[..]

Dat klinkt best logisch ook al blijft het maf/triest als het zo is... Good luck you guys!
Hoezo logisch? Als je verward bent kom je ook gewoon door de voordeur binnen. Dan ga je niet eerst een balkon opklimmen. Door de fysieke inspanning moet je toch wel beseffen dat dat niet de normale gang van zaken is om een huis te betreden?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_74718715
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:40 schreef Saninl het volgende:

[..]

wasda?
niet zo moeilijk das de truck met een hard stuk karton tussen de deur en de deurpost en dan de sloten openporren. je kunt een plastic strip kopen die over de kier van de deur hangt zodat je er niets meert tussen kunt stoppen (tenzij je de deur gaat afbreken wat weer heel veel herrie maakt natuurlijk). te verktijgen bij elke doe-het-zelf zaak

stel je voor dat die inbreker van je ook een FOK gebruiker is voor de rest zoweizo je sloten vervangen en er bestaat een tooltje op t internet yawcam (gratis) dr zit een tooltje bij dat motiondetection heet. kun je foto's maken en filmen zodra er iets voorbij de deur loopt of vliegt (of de deur open maakt natuurlijk) zo heb ik al ns de hele dag bijgehouden wat voor vogels er op mn voederplank zaten . je kunt op internet pakketjes downloaden die je mobiel veranderen in een webcam google iets leuks voor je mob en bittorrent t dan of zo. leg je een laptop onder je bed en kijk vrolijk mee naar de inbrekende inbreker. terwijl je computer elke 2 seconden een fototje maakt, geluidsopnamen neemt en een filmpje schiet.
moet je er alleen wel voor zorgen dat je mobiel of webcam genoeg ligt krijgt (handig neerzetten) om zo veel mogelijk details mee te krijgen. wil je de dief een lesje leren kun je ook de volgende website checken spy3k.be allemaal (vrij prijzige) dingetjes van belgische spionnetjes, zitten ook infrarood cams bij in schroefjesvorm enzo maar das wel heel erg uit de hand :

nou veel succes

amonfog
pi_74718721
Ik ben benieuwd naar het verhaal. Succes vanavond heren!

En sterkte Maartje.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zondag 15 november 2009 @ 17:06:11 #123
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_74718785
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
pi_74718812
Dan kom ik vanavond een keertje niet.
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 17:08:25 #125
230491 Zith
pls tip
pi_74718832
Klinkt als een hoax met al deze nieuwe users
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')