Dat lijkt me ook wel wat!quote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
Mag niet denk, privacy enzoquote:Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel wat!En dan alles opnemen met videobeelden en een youtubehit worden
Dan moet je dus juist niet de sloten vervangen aangezien die kerel met een sleutel binnenkomt. Ik zou gewoon iemand inhuren (consorten a la Big Frank ofzo, www.bigfrank.nl )die een nachtje op het huis past en gepaste maatregelen neemt indien die kerel weer langs komt.quote:Op zondag 15 november 2009 14:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Eng hoor! Direct sloten vervangen en misschien kun je eens proberen om ergens een camera weg te zetten en die richten op de deur waar die persoon naar binnen komt. Dan heb je in ieder geval een idee van wie het zou kunnen zijn!
wasda?quote:Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Conekiller het volgende:
andere sloten en een anti-inbraakstrip, de deur kan namelijk ook geflipperd zijn, is bij mij ook gebeurd een paar jaar terug
Het is idd vreemd, maar naast 'gewone' inbrekers die op je geld uit zijn heb je ook nog de categorie Stalkers, Jaloerse Exen, Bemoeizuchtige Huisbazen etc. Er kunnen meerdere motieven zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Maar toch kleeft er een hoog HOAX-gehalte aan dit hele verhaal. Ik kan me echt niet indenken waarom iemand meerdere malen over de vloer zou komen zonder iets mee te nemen.
Je hebt wel van die perverts die dan snuffelen in laden met ondergoed o.i.d.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Maar toch kleeft er een hoog HOAX-gehalte aan dit hele verhaal. Ik kan me echt niet indenken waarom iemand meerdere malen over de vloer zou komen zonder iets mee te nemen.
Indien het verhaal waar is lijkt dit me het meest logische. Waarschijnlijk is hij ook op de hoogte van het gebruik van slaappillen door de huurder.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Supersoep het volgende:
Is het dus niet de huisbaas / eigenaar van het gebouw?
Ik wil ook meedoen. Dan confronteren we hem met een heuze FOK-knokploeg. Volgens mij levert dat hilarische beelden opquote:Op zondag 15 november 2009 14:45 schreef Bananenman het volgende:
Als je dat allemaal niet hebt wil ik ook best een nachtje komen logeren. Maar dan moet je eerst pics PM'en![]()
Succes ermee!
http://www.lombox.nl/inbraakpreventie/index.htmlquote:
Met een strip voorkom je dat dus. En des nachts zorgen voor een kettinkje op de deur of een schuif, niet in het gewone slot draaien, mocht er brand uitbreken is een kettinkje of schuif sneller open dan een normaal slot.quote:Flipperen: met een stuk flexibel plastic, vaak een stuk uit een colafles gesneden, dus makkelijk voorhanden. Het stuk plastic komt door buitenkant van de sleuf en drukt het slot terug. Dit kan binnen 4 seconden. Draai altijd je deur op slot om dit te voorkomen.
Gaan we weer met die zelfverdedigingstips. Wat heb je daar nu aan in korte termijn. Geen fluit. Aangezien hij van het balkon kwam, op de eerste verdieping, is het dus de buurman aan linker of rechterzijde die misschien ooit van de vorige bewoner een sleutel heeft gekregen om de planten water te geven.quote:Op zondag 15 november 2009 14:48 schreef Enfermera het volgende:
Jeuz, wat een bizar verhaal joh..
Idd, sloten vervangen. Maar ik zou er toch wel echt blijven slapen, niet 'vluchten'. Zeker als je sloten vervangen zijn heb je in principe een stuk minder te vrezen... Zet ook wat extra sloten op de balkondeur, van die 'knippen', evt met sleutel.Als je nu weggaat wordt het denk ik alleen maar moeilijker om terug te gaan naar je huis.
En anders iets van een zelfverdedigingscursus, of judo ofzo? Je kan ook een klein busje haarlak in huis halen, als er een inbreker is en die komt toch weer binnen dan kan je dat altijd in z'n gezicht spuitenNiet illegaal maar wel zeer vervelend volgensmij xD
Je hebt ook nog van die busjes met verf die je op de inbreker kan spuiten, daardoor ziet ie er niet uit en is ie voor de politie ook beter te herkennen
Succes en sterkte iig!
hier hetzelfde, ik wil wel een keer bij TS overnachten om die persoon te betrappen en aan de politie over te leveren. Meen het serieus, als je niet al te ver weg woont tenminste. PM maar.quote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef mighty_myte het volgende:
Klinkt interessant!
Ik wil best een nachtje je crib bewaken om de inbreker op heterdaad te betrappen!
Dat kan inderdaad alleen in Nederland jaquote:
Waarom niet?quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Als er iets ligt wat de ander goed kan gebruiken maar niet kan vinden, is het nog niet eens zo'n gek idee.quote:Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Mendeljev het volgende:
Barry S.quote:Op zondag 15 november 2009 15:10 schreef wesseldj het volgende:
Maartje,
Ik weet niet of je dit leest, maar ik hoorde je verhaal ook via een gezamelijke bekende: Barry S. Hij wees me ook op dit topic. Ik kan me voorstellen dat je liever geen buslading hitsige fokpubers op je slaapkamer wil vannacht. Maar ik vraag me ook af op je op zondag nog sloten kunt laten vervangen etc.
Eventueel sta ik samen met een vriend (Arno, heb je geloof ik ook weleens gezien?) beschikbaar voor de nachtwacht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
quote:Op zondag 15 november 2009 15:16 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Barry S.
Zo klinkt het direct als dé verdachte
Ik zie nu die klassieke tekenfilmscenes voor me, zo'n hal met deurtjes en dat iedereen elkaar achterna zit.quote:Op zondag 15 november 2009 14:47 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik wil ook meedoen. Dan confronteren we hem met een heuze FOK-knokploeg. Volgens mij levert dat hilarische beelden op![]()
Eens, maar dit specifieke geval heeft vast wel werk. Of duikt althans niet op de Portemonnee/ Wii/ Diamanten tiara van TS blijkbaar.quote:Op zondag 15 november 2009 15:23 schreef Robin__ het volgende:
Gewoon zwarte piet die je verlanglijstje zoekt
On topic.. creepy, maar doe alsjeblieft 1 poging om hem op de foto/film te zetten. Inbrekersik kan me goed voorstellen dat mensen heel slecht slapen na zulke ervaringen.. ga lekker werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie me een beetje gemist?
Zou hem niet verjagen maar vast houden en politie bellen via 112.quote:Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef MaartjeT het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Was blij dat ik het even met iemand kon delen. Natuurlijk vind ik het zelf ook heel vreemd. Ik bedoel: Als ik nou spion was van beroep ofzo, dan had ik het wel begrepen. Maar ik ben maar een eenvoudige pas afgestudeerde psychologe...
Omdat het inderdaad erg lastig bleek om sloten vandaag te vervangen (zondag), en omdat zich inmiddels een stel betrouwbare vrijwilligers hebben gemeld hebben we afgesproken dat ik vanavond een nachtje bij mn ouders slaap, en Wessel en een vriend het huis bewaken. Als het goed is zitten ze nu in de auto op weg naar mij.
Even voor de duidelijkheid - ze hebben geen honkbalknuppel ofzo, we hebben afgesproken dat ze gewoon de politie bellen en eventueel de inbreker verjagen met lawaai oid. Wie weet waar zo'n idioot toe in staat is. Misschien (als ze dat nog kunnen regelen op zondag) willen ze nog een webcam oid installeren in mn huis![]()
En om nog even de speculaties tegen te gaan: Voor zover ik weet heb ik geen jaloerse exen of stalkers (zou je toch moeten merken he), maarja je weet maar nooit. De papieren waar ik het over heb zijn mijn postvakjes waar vooral... post inzit. En nee, ik stuur de post voor de vorige bewoner gewoon netjes door!
Toen ik zojuist van mijn balkon omlaag keek zag ik dat je inderdaad vrij makkelijk vanaf de straat op mn balkon kan komen: Er is een muurtje van ongeveer 1m hoog gemetseld onder mn balkon als afscheiding tussen de stoep en de tuin van de onderburen. Vanaf daar kun je met enige atletiek wel op mn balkon komen. Het hoeven dus geen buren te zijn.
Ik had meer dit in gedachten:quote:Op zondag 15 november 2009 15:17 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik zie nu die klassieke tekenfilmscenes voor me, zo'n hal met deurtjes en dat iedereen elkaar achterna zit.
Bij de woningbouw doen ze dat hier standaard bij elke nieuwe huurder.quote:Op zondag 15 november 2009 14:35 schreef Ceased2Be het volgende:
het eerste wat ik heb gedaan bij mijn appartement is alle sloten vervangen... god weet wie er allemaal een reservesleutel heeft. Dus zsm doen
je kunt hem beter aanhouden en aan de politie over leveren, met z'n 2en kun je die persoon toch wel overmeesteren? Echt doen, anders flikt ie het de volgende keer weer, en dan is er niemand bij!quote:Op zondag 15 november 2009 15:27 schreef MaartjeT het volgende:
Even voor de duidelijkheid - ze hebben geen honkbalknuppel ofzo, we hebben afgesproken dat ze gewoon de politie bellen en eventueel de inbreker verjagen met lawaai oid. Wie weet waar zo'n idioot toe in staat is. Misschien (als ze dat nog kunnen regelen op zondag) willen ze nog een webcam oid installeren in mn huis![]()
Inderdaad. Uiteraard wel na goed inschatten van de situatie.quote:Op zondag 15 november 2009 15:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zou hem niet verjagen maar vast houden en politie bellen via 112.
Yeah right.. We hebben het hier wel over FOKkers, hè.quote:
dit dus,quote:Op zondag 15 november 2009 15:30 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zou hem niet verjagen maar vast houden en politie bellen via 112.
Haha, geniaalquote:
Ik heb er geen verstand van, maar denk niet dat je die zelf kan makenquote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Maartje - we zijn over een half uurtje bij je! Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
220V op de deurklink zetten. Deed een ex collega van me.quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood. Maar een vriendin in nood helpen doet natuurlijk iedereen.
Maartje - we zijn over een half uurtje bij je! Ondertussen voor de nerds onder ons: Iemand enig idee hoe je een webcam maakt die opneemt bij beweging en liefst kan filmen in het donker?
IR-ledjes?quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood. Maar een vriendin in nood helpen doet natuurlijk iedereen.
nou gezien de algehele situatie en het verhaal heb ik het vermoeden dat die persoon geen wapen heeft, het is geen overvaller, geen moordenaar want dan had ts dit verhaal niet kunnen posten, heeft gewoon de sleutels en wil niks stelen. Gewoon een insluiper, die heeft geen reden om een wapen op zak te hebben.quote:Op zondag 15 november 2009 15:37 schreef wesseldj het volgende:
Haha, je hebt het hier niet over fokkers hoor. Heb alleen dit account aangemaakt on te kunnen reageren, had eerlijk gezegd voor dit verhaal nog nooit van Fok gehoord. Misschien dat we daarom ook wel niet als een stel rambo's de inbreker gaan overmeesteren. Straks is ie gewapend! Lekker makkelijk zeggen dat je em staande zou houden vanachter je toetsenbord, maar ik wil nog even niet dood.
quote:Op zondag 15 november 2009 15:39 schreef Nemain het volgende:
Tvp, ben erg benieuwd of de knokploeg iemand gaat vinden betrappen en dan hard wegrent.
Spannend is het zeker. Ik volg mee!quote:Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Stali het volgende:
Ik vind het wel een reuze spannend verhaal.
Hehe,dat je snachts opeens iemand hoort schreeuwen en van je balkon hoort afflikkerenquote:Op zondag 15 november 2009 15:44 schreef geevee het volgende:
Ten eerste de sleutels vervangen en een goede grendel op de deur met een anti inbreekstrip,je zegt dat hij via een muurtje op de balkon komt,misschien iets van prikkeldraad op je balkon ophangen? daar kan je als dief behoorlijk je handen aan openhalen (b.v. aan dat Nato prikkeldraad daar zitten scheermesjes aan)
Verder heb je eraan gedacht om een hond te nemen? groot hoeft niet als hij maar waaks genoeg is!
Succes en ik hoop dat de insluiper niet meer terug komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |