abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74567096
Deel 1

En verder!!

Met als laatste reacties!
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
In jouw geval zou ik het niet doen geloof ik Evenstar.
2 maanden later en ze zou hem sowieso niet gekregen hebben en voor haar is het wrsch echt wel zeker dat het middel erger is dan de kwaal. Dat zou ik haar niet aan willen doen, dan de gok nemen dat ze de griep krijgt, maar niet op zeker haar echt ziek maken.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Estrys het volgende:
Ik ga wel een vaccinatie halen met mijn kind. Wat Lily zegt omdat ik niet met een doodziek kind wil zitten, of het nou gewoon griep is, mexicaanse griep of van mijn part de kazachstaanse griep of what ever. Liefst zou ik willen dat er helemaal geen (kinder) ziektes zouden zijn en dat mijn kind nooit ziek hoeft te worden. Verder is de titel van het SC topic eigenlijk op mij van toepassing: 'gewoon omdat het kan'
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Elk jaar overlijden mensen aan griep, maar aan de Mexicaanse griep zijn nu ook gezonde, jonge mensen overleden, dát is het verschil. En bij een 'gewone' griep zijn het mensen die al ouder zijn of al ziek waren die overlijden. Daarom haalt dat het nieuws niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:20:22 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74567168
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/

zo moeilijk is google niet hoor

gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
Ja, maar er staat van de onderzochte virussen!
Niet van alle gemelde griepgevallen...

En in de cijfers staat ook dat het gros van de mensen die overleden zijn of op de IC terecht komen 1 of meer onderliggend lijden hebben...

En ja de gemiddelde leeftijd ligt iets lager dan bij de gewone griep, maar als ik zie waar de piek ligt, dan vind ik het raar dat juist die groep niet ingeënt wordt...
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 11:20:45 #3
43556 miss_dynastie
pi_74567179
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemen Ze mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Daar zou ik toch echt even een arbeidsrechtjurist over raadplegen of de vakbond of zo.
pi_74567181
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemen Ze mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Weet niet of dat zomaar mag hoor!
Bij ons geldt dit in ieder geval niet.

En wij kunnen ons laten inenten tegen 'gewone' griep en de Mexicaanse griep. Er is dus wel degelijk verschil tussen die twee, maar begrijp ook niet zo goed hoe artsen het verschil kunnen zien zonder te testen. Misschien aan de symptomen?
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:24:50 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74567328
Bedankt Nicole en BE

Ik denk ook wel dat ik genoeg munitie heb om eventueel duidelijk aan te geven waarom niet
kan volgende week de kinderarts wel vragen, maar die is wat inenten wat makkelijker heb ik het idee.
Vandaar dat ik alle normale inentingen wel egdaan heb.
Maar de laatse bmr heeft echt voor mij teveel paniek gegeven.
Dan als ze hem echt perse zou moeten moet ze maar in het zkh geven en daar ter observatie.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74567377
Ik heb ook een oproep gehad voor vannavond.. omdat ik toevallig inspanningsastma heb val ik in een risicogroep

Ik heb alleen geen idee wat wijsheid is.
pi_74567380
Ik neig meer naar het inenten van Guus (hij is nu 9 maanden).
Ik geloof dan toch wel al die mensen van de GGD enzo.
Hoe meer er geent wordt, hoe minder kans dat het zich verspreid.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:26:46 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74567390
krijg je de normale griepprik normaliter gezien ook1299 ?
pi_74567391
Toen de mg griep net bekend werd hadden ze bij IKEA ook dat als je op vakantie was geweest na een land waar het heerste dat je dan een week langer thuis moest blijven van je eiegn dagen omdat je zelf het risico had gelopen om daar op vakantie te gaan. Daar zijn toen ook veel mensen achteraan geweest maar dat mochten ze wel zeggen!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:29:02 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74567455
Niemand kan je verplichten om vrije dagen op te nemen als je ziek wordt...

Uit RIVM stuk:
In de week die eindigt op woensdag 28 oktober 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS
geen significante toename te zien. In de sterfte per leeftijdsgroep is voor de jongere
leeftijdgroepen geen sterfte toename te zien.

Kortom er zijn (ook in de jongere groep) niet méér doden dan anders...
pi_74567505
Ik heb mijn beide zonen geen BMR gegeven (wel allebei autitisch... ) en ik ben blij dat ze de afgelopen paar dagen allebei de (mexicaanse) griep hebben gehad. Ik hoef nu niet meer te kiezen w.b.t. de inenting.
Mijn jongste was wel erg ziek ervan... die is een half uur weggeweest. Zo erg dat ze zouden sturen wat het snelst ging, dokter of ambulance. Toen de dokter er was, kwam hij net weer een beetje bij.
uit een aspergernest
pi_74567562
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:
krijg je de normale griepprik normaliter gezien ook1299 ?
Ja daar krijg ik ook altijd een oproep voor maar dat heb ik nog nooit nodig gevonden. Wat ik me afvraag is: wat als ik nu oversla, mag ik dan wel alsnog in de latere inentingsronde meedoen?
pi_74567701
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ga me nu ernstig afvragen arwen is nog geen 4 ( twee maandjes)
Als we die oproep dus inderdaad krijgen.
Ik heb geen flauw idee wat te doen.
Ergens neig ik naar niet inenten, puur omdat ze op de normale inentingen de laatste twee behoorlijk reageerde, de laatste zelfs heftig.
Bij nagesrek met de huisarts vermoedde ze gezien de achtergrond van arwen toch een erg heftige reactie.
En dat wil ik gewoon niet weer mee maken.
Sindsdien gaat ei nl. ook niet meer goed

Ergens neig ik gewoon heel hard naar niet doen. want doet haar waarschijnlijk meer kwaad als de griep haar zal doen.

Ik ben wel benieuwd naar andere meningen
In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_74567767
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef wendytje het volgende:
Mijn jongste was wel erg ziek ervan... die is een half uur weggeweest.
Hoe bedoel je dat precies?
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:40:49 #15
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 november 2009 @ 11:41:24 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74567852
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!
gister werd idd gezegd dat de vaccinatie op ei gebaseerd is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:45:33 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74568009
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

weet ik, vandaar ook dat ik hem niet wil doen.
Bij de bmr zit ook kippenei in.
En voor die prik ging kippenei goed eindelijk.
En na die BMR en die heftige reactie erop. ( dik 40 koorts, blauw aanlopen rillen als een rietje ijskoud worden etc. ) en nadien een roereitje gemaakt vin ze lekker, en weer koorts. en wat suffer.
pi_74568908
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:39 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies?
maakte oogcontact (terwijl hij dat juist altijd vermijdt <autist>) en praatte niet meer, reageerde niet meer op vragen, lag alleen maar doodstil te liggen..... net daarvoor had hij gezegd dat hij zo moeilijk adem kon halen.... Hij was wel wakker, maar totaal zonder reactie..... Heel eng.....
uit een aspergernest
pi_74569547
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:

Uit RIVM stuk:
In de week die eindigt op woensdag 28 oktober 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS
geen significante toename te zien. In de sterfte per leeftijdsgroep is voor de jongere

Nee, maar het gaat uiteindelijk ook om een stuk of vier gevallen van jonge mensen die overleden zijn en die niet al ziek waren of iets dergelijks. Logisch, zo'n klein aantal laat geen verschil zien.
Maar dmv inenten wil men voorkomen dat de aantallen straks wél groter worden.

Er zijn wel degelijk zorgen, er wordt niet 'zomaar' een advies gegeven toch te laten inenten. En dan kom ik nogmaals bij mijn eerdere post, die door iemand als belachelijk werd afgedaan, maar als er weinig tot niets anders is als de andere jaren wat betreft de griep, waarom adviseren de GGD, gezondheidsraad en minister Klink dan toch het vaccineren?
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:37:15 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74569569
Vanochtend in overleg met de KA besloten om Maud in te laten enten tegen de Mex. griep. Ze vroeg of Maud ook de oproep voor de gewone had gehad, maar die heeft ze niet gekregen. Wrs. omdat ze nog niet geregistreerd staat als 'risico'. Maar omdat ze wel constant met d'r longen en ademhalingsweg loopt te emmeren, heb ik in goed overleg (had het voor mezelf al een beetje besloten) besloten om aan de oproep die komen gaat gevolg te geven.

@ Evenstar, ik heb de brief van de allergiebond hier op email ivm met de inenting voor de griepprik liggen. Weet niet of jij hem hebt, maar er staat uitleg in voor de HA ivm kippeneiwit.
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:48:42 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74569893
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:

Uit RIVM stuk:

Zoals eerder gezegd, het gaat ook niet per se om meer doden als wel om het feit dat er meer hele jonge kinderen in het ziekenhuis aan de beademing komen te liggen en dat ze dan niet overlijden maar dat ze daar nog heel lang (en mss zelfs wel voor altijd) last van blijven houden.
Die longetjes zijn gewoon niet bestand tegen de druk van een beademingsapparaat.

Dat is voor mij persoonlijk iig al voldoende om het risico dat Oscar ziek wordt zoveel mogelijk te willen beperken. Niet alleen omdat hij er aan zou kunnen sterven, want die kans acht ik idd niet zo heel erg groot, maar wel omdat hij gewoon veel te klein is om zo heel ziek te worden. En dat geldt ook voor Sasha die wel een inenting zal krijgen
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:50:05 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74569924
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef chacama het volgende:
Vanochtend in overleg met de KA besloten om Maud in te laten enten tegen de Mex. griep. Ze vroeg of Maud ook de oproep voor de gewone had gehad, maar die heeft ze niet gekregen. Wrs. omdat ze nog niet geregistreerd staat als 'risico'. Maar omdat ze wel constant met d'r longen en ademhalingsweg loopt te emmeren, heb ik in goed overleg (had het voor mezelf al een beetje besloten) besloten om aan de oproep die komen gaat gevolg te geven.

@ Evenstar, ik heb de brief van de allergiebond hier op email ivm met de inenting voor de griepprik liggen. Weet niet of jij hem hebt, maar er staat uitleg in voor de HA ivm kippeneiwit.
Doe eens PM-en
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:51:28 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74569968
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat uiteindelijk ook om een stuk of vier gevallen van jonge mensen die overleden zijn en die niet al ziek waren of iets dergelijks. Logisch, zo'n klein aantal laat geen verschil zien.
Maar dmv inenten wil men voorkomen dat de aantallen straks wél groter worden.

Er zijn wel degelijk zorgen, er wordt niet 'zomaar' een advies gegeven toch te laten inenten. En dan kom ik nogmaals bij mijn eerdere post, die door iemand als belachelijk werd afgedaan, maar als er weinig tot niets anders is als de andere jaren wat betreft de griep, waarom adviseren de GGD, gezondheidsraad en minister Klink dan toch het vaccineren?
80% van de overledenen had al iets onder de leden... (in totaal zijn er nu 17 overleden).
En de 'piek' van overlijdens ligt bij 10-15 jarigen en 30-50 40-65 jarigen en juist deze groepen worden niet geënt. Das dan toch raar?

Er zullen best zorgen zijn, maar toch vind ik dat er overtrokken wordt gereageerd niet door jou, maar door overheid maar dat is mijn persoonlijke mening
Er is nog steeds sprake van een milde griepepidemie volgens het RIVM en ook al laat je je inenten, dat is geen garantie dat je geen griep meer krijgt.

In elk geval ga ik me niet laten inenten.
sterker nog: vraag me opeens ook af waarom ik me al die jaren voor de gewone griep heb laten inenten; heb er gewoon nooit eerder kritisch over nagedacht

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 10-11-2009 13:35:11 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:56:30 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74570091
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd, het gaat ook niet per se om meer doden als wel om het feit dat er meer hele jonge kinderen in het ziekenhuis aan de beademing komen te liggen en dat ze dan niet overlijden maar dat ze daar nog heel lang (en mss zelfs wel voor altijd) last van blijven houden.
Die longetjes zijn gewoon niet bestand tegen de druk van een beademingsapparaat.

Dat is voor mij persoonlijk iig al voldoende om het risico dat Oscar ziek wordt zoveel mogelijk te willen beperken. Niet alleen omdat hij er aan zou kunnen sterven, want die kans acht ik idd niet zo heel erg groot, maar wel omdat hij gewoon veel te klein is om zo heel ziek te worden. En dat geldt ook voor Sasha die wel een inenting zal krijgen
Uit hetzelfde stuk:
De leeftijdsverdeling van de patiënten die opgenomen zijn op de Intensive Care met een
laboratoriumbevestigde infectie met Nieuwe Influenza A (H1N1) laat zien dat deze patiënten
voornamelijk jonger zijn dan 65 jaar. In grafiek 6 zijn pieken te zien bij de leeftijdsgroepen 10
tot 15 jaar en 45 tot 65 jaar, in tegenstelling tot de piek bij de ziekenhuisopnames zonder IC
waar de meeste gevallen tussen de 0 en 4 jaar zijn.
Van de 69 patiënten met opname op de IC wegens een laboratoriumbevestigde Nieuwe
Influenza A (H1N1) hadden 44 patiënten (65,7%) een onderliggend lijden / zwangerschap.
Voor 2 (2,9%) patiënten is het onbekend of er sprake was van een onderliggend lijden /
zwangerschap.

Als je aan de beademing komt dan lig je toch op de IC?
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:58:22 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74570143
tvp

veel informatie is natuurlijk ook te vinden of te vragen in FLU subforum
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_74570161
Ja met beademing lig je altijd op de IC.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:01:45 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74570240
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:59 schreef p_iglet het volgende:
Ja met beademing lig je altijd op de IC.
Dank je, dat vermoeden had ik al maar ik wist het even niet meer zeker...
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:03:41 #28
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74570293
Na een heleboel twijfels hier (en al een paar keer het besluit niet voor de prik te gaan) heb ik uiteindelijk toch besloten om wél te gaan, ondanks de gevorderde termijn van mijn zwangerschap. Ik kom tot deze slotsom na uitgebreid overleg met mijn verloskundige en huisarts en daarbij wegen voor mij de navolgende punten mee:

- Als ik mij nu niet laat vaccineren wordt het aangeraden dit wel te doen zodra de baby er is, omdat het voor zo'n kleine jongen (zoals BE ook al zegt) sowieso verschrikkelijk heftig kan zijn om hier ziek van te worden. Wanneer men alle huisgenoten van baby's jonger dan 5 maanden oproept zich te laten vaccineren (en dat is hier het geval) ga ik er wel vanuit dat dit een goede reden heeft.
- Als ik mij nu wél laat vaccineren is komen er waarschijnlijk ook nog antistoffen bij de baby terecht via de placenta, hetgeen zou betekenen dat hij zelf ook al een soort basisbescherming heeft tijdens de drukke periode van kraamvisite e.d. en dat vind ik een fijn gevoel. Voor mezelf vond ik het tot nu toe niet belangrijk genoeg, maar met deze informatie ben ik om: ik wil gewoon niet dat mijn kind hier ziek van wordt als het niet nodig is..

Verder kreeg ik van mijn verloskundige de website www.grieppandemie.nl door waar erg veel informatie te vinden is (weet niet of deze al was langsgekomen, sorry anders) en daar heb ik voor mezelf erg veel aan gehad.
3!
pi_74570411
Nou, op griepandemie.nl staat toch echt dat zeer jonge kinderen wél meer risico hebben mexicaanse griep op te lopen, en dat vaccineren meer voordelen heeft voor de gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen:
quote:
Het advies luidt om kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot en met 4 jaar te laten vaccineren. Reden hiervoor is dat jonge kinderen meer kans hebben om griep op te lopen. Daarom komen bij deze leeftijdsgroep vaker gezondheidsproblemen voor ten gevolge van Nieuwe Influenza A (H1N1). Wanneer kinderen uit deze groep complicaties krijgen en in het ziekenhuis beademd moeten worden, kunnen zij blijvende lichamelijke schade oplopen. Klink wil deze groep kinderen zoveel mogelijk beschermen door hen vaccinatie aan te bieden. Juist voor deze kinderen biedt vaccinatie meer voordelen voor hun gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen.
pi_74570485
Ik heb nu de griep en ik voldoe precies aan alle eisen van de taco.
De kleine dame had daar al wel last van maar haar longetjes waren prima in het ziekenhuis en daar waarschuwen ze het meest voor dat er een kans is op longontsteking. Dat hebben we dus gecheckt en was prima.
Ze heeft wel last van koude rillingen en koortsig en ook wat hoofdpijn maar ik maak me sowieso niet veel zorgen.

Ik vind het echt nog te vroeg om nu een vaccin in te spuiten waar zo weinig onderzoek naar is.
Ik heb zelf ook niet het idee dat ik er van zal overlijden en als ik hem nu heb is het alleen maar mooi meegenomen
pi_74570580
Tvp voor later.

Wat ik me afvroeg (en wat ik eigenlijk aan een arts zou moeten vragen maar die heb ik ff niet bij de hand): Anna is nu bijkomende van een (ik gok) buikgriepje en is nog behoorlijk aan het snotteren en hoesten. Is het dan raadzaam om even te wachten met een eventueel vaccin of maakt dat niet uit?

Op het moment slinger ik een beetje tussen 'niet nodig' en 'misschien voor de zekerheid'. Lastig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:19:12 #32
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74570733
@ Jarno. Anna wordt sowieso pas later dan 23 november opgeroepen omdat ze 3 is geweest. Dan ben je al weer twee weken verder. Denk persoonlijk dat ze dan toch al aardig is opgeknapt. Tenminste dat hoop ik voor jullie.
pi_74570805
Nouja, dat gesnotter duurt al een tijdje hoor .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 13:25:19 #34
43556 miss_dynastie
pi_74570933
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
Wat ik me afvroeg (en wat ik eigenlijk aan een arts zou moeten vragen maar die heb ik ff niet bij de hand): Anna is nu bijkomende van een (ik gok) buikgriepje en is nog behoorlijk aan het snotteren en hoesten. Is het dan raadzaam om even te wachten met een eventueel vaccin of maakt dat niet uit?
Ik weet niet hoe het met kleine kinderen zit, maar een volwassen bekende werd naar huis gestuurd toen ze snotterend en hoestend aankwam bij de griepvaccinatie (weet alleen ff niet meer of dat de gewone of Mexicaanse was, ze moet ze allebei). Ze had er de dag ervoor over gebeld, het was geen probleem ( ), maar toen ze daar verscheen bleek het alsnog een probleem dus.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:26:14 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74570960
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:
Nouja, dat gesnotter duurt al een tijdje hoor .
Als dat de eis ik dan moet ik wachten op de zomer met Maud....
Maar ik snap wat je zegt. Gewoon even overleggen met HA tegen die tijd.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:32:27 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74571129
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, op griepandemie.nl staat toch echt dat zeer jonge kinderen wél meer risico hebben mexicaanse griep op te lopen, en dat vaccineren meer voordelen heeft voor de gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen:
[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ze niet meer risico lopen om de griep te krijgen.
Maar het stuk wat jij daar quote staat: wannéér (als in áls) er complicaties optreden, niet dát er per se complicaties optreden. En dat is ook wat de RIVM cijfers laten zien: dat er helemaal niet zoveel zeer jonge kinderen op de IC belanden!

Dus ja, er worden meer zeer jonge kinderen ziek, maar niet zo ernstig dat ze aan de beademing op de IC terecht komen of overlijden. Er komen meer pubers en mensen tussen 40-65 jaar op de IC en overlijden, maar deze groep wordt niet gevaccineerd. Dat vind ik nou net zo raar eraan...

En in de media wordt gedaan alsof het gros van de zeer jonge kindertjes aan de beademing komt en daardoor schade oploopt maar dat is dus niet waar. Dát is wat ik ermee wil zeggen.
pi_74571300
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef Asyniur het volgende:

En in de media wordt gedaan alsof het gros van de zeer jonge kindertjes aan de beademing komt en daardoor schade oploopt maar dat is dus niet waar. Dát is wat ik ermee wil zeggen.
Dat heb ik ze niet horen zeggen, alleen dat ze meer risico lopen.
pi_74571352
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:03 schreef Incantrix het volgende:
Als ik mij nu wél laat vaccineren is komen er waarschijnlijk ook nog antistoffen bij de baby terecht via de placenta, hetgeen zou betekenen dat hij zelf ook al een soort basisbescherming heeft tijdens de drukke periode van kraamvisite e.d. en dat vind ik een fijn gevoel.
Dat klopt niet volgens de site van het rivm

edit: kennelijk is het nu wel waar, dit staat er (site is aangepast):

Na de vaccinatie maakt uw lichaam antistoffen aan om u tegen het nieuwe griepvirus te beschermen. In het laatste deel van de zwangerschap kunnen deze antistoffen via de placenta bij uw kind terecht komen. Daardoor is uw kind net na de bevalling tijdelijk beschermd tegen het nieuwe griepvirus. Deze antistoffen verdwijnen echter weer in een paar maanden.

Let wel: het is dus niet gegarandeerd.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:42:18 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74571373
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
DAt stuk levert nog meer (kritische) vragen op dan het beantwoord..
quote:
Het advies luidt om kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot en met 4 jaar te laten vaccineren.
want??
quote:
Reden hiervoor is dat jonge kinderen meer kans hebben om griep op te lopen.
meer kans in vergelijking tot?
vorig jaar?
ouderen?
en waarom?
hoe dan?
quote:
Daarom komen bij deze leeftijdsgroep vaker gezondheidsproblemen voor ten gevolge van Nieuwe Influenza A (H1N1).
hoezo daarom?
en wat voor problemen?
hoezo 'vaker'?
vaker dan vorig jaar?
quote:
Wanneer kinderen uit deze groep complicaties krijgen en in het ziekenhuis beademd moeten worden, kunnen zij blijvende lichamelijke schade oplopen.
dat is niet specifiek aan deze griep.
quote:
Klink wil deze groep kinderen zoveel mogelijk beschermen door hen vaccinatie aan te bieden. Juist voor deze kinderen biedt vaccinatie meer voordelen voor hun gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen.
Waarvan een deel van de bijwerkingen nog helemaal niet bekend is omdat het middel er nog maar pas is.

Net als Asyniur 'zie' ik het geloof ik nog niet.. En ik hang nog steeds aan de 'nee' kant van de weegschaal.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_74571390
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef Asyniur het volgende:

Maar ze hebben wel meer kans om er te komen EN de kans op (mogelijk blijvende) schade door beademing is bij deze groep veel groter.

Ik wil de kans dat mijn kind dan een van de weinige is die zo ziek wordt dat ze op de IC aan de beademing komt graag zo klein mogelijk maken...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74571496
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef E.T. het volgende:
En ik hang nog steeds aan de 'nee' kant van de weegschaal.
Onverstandig vind ik het
pi_74571498
quote:

[..]

[..]

want??
[..]

vorig jaar?
ouderen?
en waarom?
hoe dan?
[..]

hoezo daarom?
en wat voor problemen?
hoezo 'vaker'?
vaker dan vorig jaar?
[..]

[..]

Waarvan een deel van de bijwerkingen nog helemaal niet bekend is omdat het middel er nog maar pas is.

Net als Asyniur 'zie' ik het geloof ik nog niet.. En ik hang nog steeds aan de 'nee' kant van de weegschaal.
Ja E.T, kijk maar op grieppandemie.nl, en niemand verplicht jou je kind te vaccineren en niemand valt je erop aan als je besluit je kind niet te vaccineren dus je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.
pi_74571581
Ja maar die site is niet bepaald onafhankelijk. En die site heeft een voordeel bij het wel in enten.
pi_74571608
Maar wat zijn nou de voordelen voor bepaalde partijen bij wel inenten?
pi_74571650
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar die site is niet bepaald onafhankelijk. En die site heeft een voordeel bij het wel in enten.
Nou, als er allemaal voordelen voor hun waren als mensen zich laten enten hadden we elk jaar wel een gevaarlijke griep waarvoor men ingeent moet worden.

En welk voodeel heeft het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport aan het vaccineren?
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:52:18 #46
3011 E.T.
pi_74571658
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja E.T, kijk maar op grieppandemie.nl, en niemand verplicht jou je kind te vaccineren en niemand valt je erop aan als je besluit je kind niet te vaccineren dus je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.
Ik ben niet gepikeerd.. ik heb alleen nog heel veel vragen (veel dezelfde als Asyniur) en zie ze nergens beantwoord.
Zelfs teksten die verduidelijking zouden moeten geven leveren meer en/of andere vragen op. Ze geven niet de antwoorden waar wij naar op zoek zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_74571663
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:50 schreef miss_sly het volgende:
Maar wat zijn nou de voordelen voor bepaalde partijen bij wel inenten?
Tsja, als je miljoenen vaccins koopt en ze daarna laat liggen verstoffen heb je wel wat uit te leggen richting belastingbetaler natuurlijk.

Ik weet het gewoon niet. Ik neig eigenlijk ook naar nee,het is wmb onvoldoende bewezen dat er echt noodzaak is om gezonde kinderen in te gaan enten met een vrij jong vaccin... Aan de andere kant ga ik dan de komende periode bij elke nies, hoest of lichte verhoging echt volkomen paniekeren denk ik. . Nouja, we hebben nog even om na te denken.
pi_74571664
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:46 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Onverstandig vind ik het

leg uit? hoezo onverstandig?
weet jij veel wat die prik doet?

trouwens een prik geeft echt geen uitsluitsel of je het wel of niet krijgt.
mama van 3 kids!
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:52:45 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74571672
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel meer kans om er te komen EN de kans op (mogelijk blijvende) schade door beademing is bij deze groep veel groter.

Ik wil de kans dat mijn kind dan een van de weinige is die zo ziek wordt dat ze op de IC aan de beademing komt graag zo klein mogelijk maken...
Nee, dat zeg ik toch net?
Dat ze niet meer kans hebben om er te komen...
pi_74571743
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja, als je miljoenen vaccins koopt en ze daarna laat liggen verstoffen heb je wel wat uit te leggen richting belastingbetaler natuurlijk.
Waarom hebben ze eerst besloten die dan in te kopen?
Want die zijn toch niet al een tijdje geleden ingekocht.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 13:54:54 #51
43556 miss_dynastie
pi_74571747
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Jarno het volgende:

Dat dus.
pi_74571786
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat dus.
Maar ze hebben ze dus allang en kunnen ze niet kwijt? Is dat zo?
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:56:58 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74571801
Bekijk gewoon eens de RIVM cijfers. Dat zijn gewoon feiten.

grieppandemie.nl is van de overheid en die stimuleren het enten dus ze zijn niet onafhankelijk.

Overigens heb ik net even op de RIVM site gezocht naar gegevens over de 'gewone' griep.
Elke jaar gaan er in de winter tussen de 1000 en 2000 mensen dood aan gewone griep. 90% ouderen (die vaak al wat onder de leden hebben) maar ook zuigelingen.

Ik ben alleen nog even op zoek naar verdere exacte cijfers
pi_74571849
Enne... het kost toch ook weer extra geld die (onnodige vaccinaties) dan te laten zetten.
Zouden ze in zo'n geval niet kijken naar andere landen, of die ze nodig hebben?
Of het wordt gewoon weggegooid, gebeurd al met zo veel medicijnen in de gezondheidszorg.
pi_74571858
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ab Oosterhaus. Zegt die naam je wat? .
pi_74571862
In belgie krijgen ze ook vaccinaties voor waterpokken terwijl wij dat hier in nl gewoon doormaken.
Hier zal je niet veel moeders vinden die zich zorgen maken over waterpokken terwijl ik laatst een belgische mama helemaal in paniek meemaakte over de pokken

Het ministerie is degene die vanaf het begin geroepen heeft voor het gevaar. En al die spotjes, campagnes heeft gestart. Daar zit ook een hoop geld in.

Er zijn geen bijwerkingen bekend op langetermijn omdat daar nog geen enkele info of onderzoek naar gedaan is omdat het vaccin zo nieuw is. Daar vind je helemaal niets over.
pi_74571884
Er zijn 34 miljoen griepvaccins besteld, die gewoon afgenomen en betaald moeten worden.
die dingen zijn halverwege dit jaar al ergens besteld.
Alleen ze laten verstoffen is nog altijd goedkoper dan ze wel allemaal gebruiken, want de logistiek van de vaccinaties brengt nog meer kosten met zich mee dan de vaccins zelf.

Dus het grote verdienen ana de vaccins zie ik niet zo (behalve door de farmaceut die ze maakt), maar ik heb dezelfde twijfels en vragen als asyniur en ET
pi_74571893
dubbel...

[ Bericht 97% gewijzigd door p_iglet op 10-11-2009 14:30:01 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 14:00:40 #59
43556 miss_dynastie
pi_74571932
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Want die zijn toch niet al een tijdje geleden ingekocht.
De overheid wordt geadviseerd door mensen die ze daarvoor inhuren. Tan heeft al aangetoond in het vorige topic door wie de overheid geadviseerd is: door mensen die er belang bij hebben het vaccin te verkopen. Onze overheid is dan ook in een relatief vroeg stadium overgegaan op koop van een vaccin dat niet goed onderzocht is.
pi_74571937
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef Pvoesss het volgende:
In belgie krijgen ze ook vaccinaties voor waterpokken terwijl wij dat hier in nl gewoon doormaken.
Hier zal je niet veel moeders vinden die zich zorgen maken over waterpokken terwijl ik laatst een belgische mama helemaal in paniek meemaakte over de pokken

Het ministerie is degene die vanaf het begin geroepen heeft voor het gevaar. En al die spotjes, campagnes heeft gestart. Daar zit ook een hoop geld in.

Er zijn geen bijwerkingen bekend op langetermijn omdat daar nog geen enkele info of onderzoek naar gedaan is omdat het vaccin zo nieuw is. Daar vind je helemaal niets over.
Weet je wat het is? Tijdje terug was dat meisje van 14 of 16 overleden aan de zgn.Mexicaanse griep. Groot nieuws, op alle voorpagina's breed uitgemeten. Later bleek dat de MG er niks mee van doen had en waar vind je de rectificatie? Op pagina 18, drie regels rechtsonderin.

Dat riekt gewoon naar bewust paniek zaaien.
pi_74571999
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch net?
Dat ze niet meer kans hebben om er te komen...
Als ze ziek worden, hebben ze wel een grotere kans. Ze hebben geen grotere kans om ziek te worden, maar wel een grotere kans op complicaties.
pi_74572017
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef Pvoesss het volgende:

Dat ging voornamelijk om preventie mbt de mexicaanse griep. Niet gek dat de overheid daar geld aan uitgeeft. Maar wat heeft dat te maken met de vaccins?

Het lijkt me sterk dat het ministerie van volksgezondheid nota bene omdat het de vaccins niet wilt weggooien, uit angst voor wat de belastingbetaler vindt, de gezondheid van het eigen volk dan maar op het spel gaat zetten door de mensen toch een mogelijk gevaarlijk vaccin in te spuiten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:05:05 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74572069
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ze ziek worden, hebben ze wel een grotere kans. Ze hebben geen grotere kans om ziek te worden, maar wel een grotere kans op complicaties.
Nee, dat staat er nou net. Ze hebben meer kans om ziek te worden maar niet meer kans op complicaties...
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:06:29 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74572111
RIVM over gewone griep en vaccineren:
De Gezondheidsraad beveelt geen influenzavaccinatie aan bij kinderen jonger dan 2 jaar. Bij gezonde kinderen die jonger zijn dan 2 jaar is er geen sprake van extra sterfte, maar waarschijnlijk wel van extra ziektelast door griep. De perioden waarin het influenzavirus actief is bij kinderen gaan vooral bij kinderen tussen de 0 en 6 maanden gepaard met extra ziekenhuisopnamen en huisartsbezoeken. Voor deze leeftijdscategorie is het griepvaccin niet geregistreerd en hen vaccineren is dan ook geen optie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Bij de kinderen ouder dan 2 jaar is influenzavaccinatie wel effectief, maar niet nodig, omdat influenza in deze groep niet leidt tot een toename van ernstige ziekte of sterfte. De Gezondheidsraad handhaaft de aanbeveling om kinderen tot 18 jaar met astma een influenzavaccinatie aan te bieden. Het gunstige effect van influenzavaccinatie bij deze groep kinderen kan op dit moment niet verworpen worden (Gezondheidsraad, 2007).

En over (kosten)effectiviteit van 'gewone' griepvaccinatie: tabel onderaan de pagina
pi_74572116
Ik zeg ook niet dat het uit angst is voor de belastingbetaler.
Maar je maakt wel een grote flater als je iedereen gaat vertellen hoe groots en afschuwelijk de griep wel niet is en ondertussen het vaccin niet beschikbaar stelt wat je groots hebt ingekocht
pi_74572128
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:59 schreef p_iglet het volgende:
Er zijn 34 miljoen griepvaccins besteld, die gewoon afgenomen en betaald moeten worden.
die dingen zijn halverwege dit jaar al ergens besteld.
Alleen ze laten verstoffen is nog altijd goedkoper dan ze wel allemaal gebruiken, want de logistiek van de vaccinaties brengt nog meer kosten met zich mee dan de vaccins zelf.

Dus het grote verdienen ana de vaccins zie ik niet zo (behalve door de farmaceut die ze maakt), maar ik heb dezelfde twijfels en vragen als asyniur en ET
Dat dus.
Wil niet zeggen dat ik geen vragen heb, maar die verwijzingen naar het grote voordeel van een schimmige groep zie ik niet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 14:07:32 #67
43556 miss_dynastie
pi_74572149
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat ging voornamelijk om preventie mbt de mexicaanse griep. Niet gek dat de overheid daar geld aan uitgeeft. Maar wat heeft dat te maken met de vaccins?

Het lijkt me sterk dat het ministerie van volksgezondheid nota bene omdat het de vaccins niet wilt weggooien, uit angst voor wat de belastingbetaler vindt, de gezondheid van het eigen volk dan maar op het spel gaat zetten door de mensen toch een mogelijk gevaarlijk vaccin in te spuiten.
Misschien niet de belastingbetaler, maar wel de kiezer, de verkiezingen zijn niet zo ver weg meer en er is een grote concurrent voor de gevestigde politieke orde die hier echt wel gedoe over zal maken. Daarnaast kunnen ook andere overwegingen meespelen die wellicht wel in het belang van de maatschappij zijn, maar niet van het individu.
pi_74572176
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:06 schreef Asyniur het volgende:
De Gezondheidsraad beveelt geen influenzavaccinatie aan bij kinderen jonger dan 2 jaar. Bij gezonde kinderen die jonger zijn dan 2 jaar is er geen sprake van extra sterfte, maar waarschijnlijk wel van extra ziektelast door griep. De perioden waarin het influenzavirus actief is bij kinderen gaan vooral bij kinderen tussen de 0 en 6 maanden gepaard met extra ziekenhuisopnamen en huisartsbezoeken. Voor deze leeftijdscategorie is het griepvaccin niet geregistreerd en hen vaccineren is dan ook geen optie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Bij de kinderen ouder dan 2 jaar is influenzavaccinatie wel effectief, maar niet nodig, omdat influenza in deze groep niet leidt tot een toename van ernstige ziekte of sterfte. De Gezondheidsraad handhaaft de aanbeveling om kinderen tot 18 jaar met astma een influenzavaccinatie aan te bieden. Het gunstige effect van influenzavaccinatie bij deze groep kinderen kan op dit moment niet verworpen worden (Gezondheidsraad, 2007).
En de reden waarom het dus wel bij asmtapatienten gegeven zal worden is omdat het op je luchtwegen kan slaan, En dat is met astma natuurlijk al een drama.
pi_74572220
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zeg ook niet dat het uit angst is voor de belastingbetaler.
Maar je maakt wel een grote flater als je iedereen gaat vertellen hoe groots en afschuwelijk de griep wel niet is en ondertussen het vaccin niet beschikbaar stelt wat je groots hebt ingekocht
Je wilt niet weten wat er aan medicijnen wordt weggegooid, dan moet er nog wel om grotere bedragen worden uitgelegd aan de belastingbetaler.

En je maakt een grotere flater als je dan maar iedereen inent met een (mogelijk) slecht getest vaccin, en er daarna mensen ernstig ziek worden. En waarom? Omdat het vaccin anders stond te verstoffen.
Da's natuurlijk politieke zelfmoord en dan een nog veel groter schandaal.
pi_74572300
http://www.nu.nl/algemeen(...)iep-in-nijmegen.html

Helpt niet echt natuurlijk (en ja, er staat dat de peuter in kwestie al niet in blakende gezondheid was).
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:32 #71
43556 miss_dynastie
pi_74572317
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

En je maakt een grotere flater als je dan maar iedereen inent met een (mogelijk) slecht getest vaccin, en er daarna mensen ernstig ziek worden. En waarom? Omdat het vaccin anders stond te verstoffen.
Maar wel op langere termijn doorgaans, schadelijke effecten komt men soms pas na (tientallen) jaren achter, terwijl een schandaal nu directe gevolgen heeft.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die denken dat het vaccin zo schadelijk is dat je er ter plekke van neervalt. Maar zie de dingen die hier genoemd zijn, dat kan jaren duren voor het zich openbaart.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:15:35 #72
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74572415
quote:

En over (kosten)effectiviteit van 'gewone' griepvaccinatie: tabel onderaan de pagina
Thnx Asy, dit ondersteunt mijn denkwijze, fijne bevestiging
3!
pi_74572429
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:08 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En de reden waarom het dus wel bij asmtapatienten gegeven zal worden is omdat het op je luchtwegen kan slaan, En dat is met astma natuurlijk al een drama.
Dat is dus ook de reden dat het voor kleine kinderen gevaarlijk kan zijn.

En ik sluit me aan bij nummer_zoveel: mensen inenten met een mogelijk gevaarlijk vaccin vanwege verkiezingen? Ze hebben nog veel meer uit te leggen en een groot probleem als er na een grote vacinatie-actie ineens heel veel mensen ziek worden en/of sterven. Dat risico lopen ze toch niet?

Bovendien, als ik het goed begrepen heb is het toch eigenlijk een 'gewonen' griepprik waar nu de mexicaanse variant aan is toegevoegd en de enige reden waarom dat niet in de gewone griepprik zit, is omdat op het moment dat die vacciantie gemaakt werd, deze mexicaanse variant nog niet 'beschikbaar' was?
pi_74572493
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat er aan medicijnen wordt weggegooid, dan moet er nog wel om grotere bedragen worden uitgelegd aan de belastingbetaler.

En toch is er geen voldoende onderzoek naar het vaccin gedaan omdat het i rap tempo is gemaakt.
Ik weet dat er veel weggegooid is en zal worden aan medicijnen. Maar daar over zie ik geen grote spotjes op de tv. En kopen ze het niet in vanwege groot dreigend gevaar.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:20:58 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74572617
Nou ik heb wat cijfers gevonden van de 'gewone' griep; hoe vaak het voorkwam in 2003-2004 en hoeveel mensen er aan overleden in diverse leeftijdscategorieën.
Let wel: bij de sterftecijfers gaat het om griep als primaire oorzaak (en niet aan complicaties die daarbij kwamen, dus je kan ze niet precies naast die van de mex griep houden want daar zijn wel mensen meegeteld die aan complicaties zijn overleden en niet aan primair de griep)
pi_74572780
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dus ook de reden dat het voor kleine kinderen gevaarlijk kan zijn.

En ik sluit me aan bij nummer_zoveel: mensen inenten met een mogelijk gevaarlijk vaccin vanwege verkiezingen? Ze hebben nog veel meer uit te leggen en een groot probleem als er na een grote vacinatie-actie ineens heel veel mensen ziek worden en/of sterven. Dat risico lopen ze toch niet?

Bovendien, als ik het goed begrepen heb is het toch eigenlijk een 'gewonen' griepprik waar nu de mexicaanse variant aan is toegevoegd en de enige reden waarom dat niet in de gewone griepprik zit, is omdat op het moment dat die vacciantie gemaakt werd, deze mexicaanse variant nog niet 'beschikbaar' was?
Nee het is een aparte prik en bovendien kreigen babys ook niet zomaar de griepprik natuurlijk.
Dus waarom dan wel de tacoprik? En bovendien ken ik heel veel mensen die na de griepprik altijd heel ziek zijn en alsnog heftige griep krijgen.
pi_74572989
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is een aparte prik en bovendien kreigen babys ook niet zomaar de griepprik natuurlijk.
Dus waarom dan wel de tacoprik? En bovendien ken ik heel veel mensen die na de griepprik altijd heel ziek zijn en alsnog heftige griep krijgen.
Dan doe je het toch niet? Vind het onverstandig, maarja, het is jouw leven en het zijn jouw kinderen.

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen het niet gewoon voor waar aannemen als 35 deskundigen het er over eens zijn dat dit het juiste advies is. Je zal nooit het kennisniveau van de expert halen en je moet dat ook niet willen.
pi_74573073
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Omdat in geval van problemen met de luchtwegen (een veel voorkomende bijkomstigheid bij deze griep) de kinderen aan de beademing moeten en daar blijvende schade aan kunnen overhouden.
pi_74573129
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat in geval van problemen met de luchtwegen (een veel voorkomende bijkomstigheid bij deze griep) de kinderen aan de beademing moeten en daar blijvende schade aan kunnen overhouden.
En dat is dus heel eerlijk gezegd wel een gok wat ik durf te nemen. Want wie weet welke blijvende schade de prik achterlaat. Na enten of misschien over 20 jaar.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:37:37 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74573180
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Luchtwegproblemen zijn altijd een veelvoorkomende bijkomstighei, bij bijna alle griepsoorten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:41:20 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74573282
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan doe je het toch niet? Vind het onverstandig, maarja, het is jouw leven en het zijn jouw kinderen.

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen het niet gewoon voor waar aannemen als 35 deskundigen het er over eens zijn dat dit het juiste advies is. Je zal nooit het kennisniveau van de expert halen en je moet dat ook niet willen.
Het probleem is juist dat de deskundigen het niet eens zijn!
De effectiviteit van de gewone griepprik die al jaren gegeven wordt, is zelfs niet bewezen bij jonge kinderen. Dus die van de mexicaanse al helemaal niet!

Ik vind het juist 'onverstandig' om maar gewoon te laten vaccineren zonder dat je je verdiept hebt in de cijfers erachter maar gewoon op de mediagekte af gaat. Deze griep is niet ernstiger dan andere griepvarianten, alleen een net wat ander doelgroep...
En de doelgroepen die het hardst getroffen worden, die worden niet gevaccineerd.
pi_74573597
Wat gebeurt er eigenlijk in landen om ons heen qua vaccinatie? (BE, DE, FR?)
pi_74573887
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik vind het juist 'onverstandig' om maar gewoon te laten vaccineren zonder dat je je verdiept hebt in de cijfers erachter maar gewoon op de mediagekte af gaat. Deze griep is niet ernstiger dan andere griepvarianten, alleen een net wat ander doelgroep...
En de doelgroepen die het hardst getroffen worden, die worden niet gevaccineerd.
Hoe weet je dat die griep niet ernstiger is?
De deskundigen trekken niet voor niets vanalles uit de kast....het resultaat zie je pas als zo'n griepgolf trouwens voorbij is.
pi_74573953
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:36 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En dat is dus heel eerlijk gezegd wel een gok wat ik durf te nemen. Want wie weet welke blijvende schade de prik achterlaat. Na enten of misschien over 20 jaar.
Nou ja, zo kun je stellen dat dit bij elke nieuwe 'uitvinding' is op medisch gebied.
Het zou kunnen dat de stoffen die erin zitten grotendeels ook al zaten in 'oudere' vaccins, en dat ze het erover eens zijn dat wat anders is voldoende getest is.
Ik ben geen expert op het gebied van tests, geen idee in wat voor tijdspanne het voldoende getest is. Ze kunnen in een zeer korte tijd ook een hoop tests doen hoor.
pi_74573986
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar! Het heet daar in ieder geval niet mexicaanse griep, alleen hier heet het zo.
pi_74574845
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar! Het heet daar in ieder geval niet mexicaanse griep, alleen hier heet het zo.
In de volksmond ja, voor het gemak noemt de media het zo want nieuwe influenza A bekt niet zo lekker
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:16:48 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74576741
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat de deskundigen het niet eens zijn!
De effectiviteit van de gewone griepprik die al jaren gegeven wordt, is zelfs niet bewezen bij jonge kinderen. Dus die van de mexicaanse al helemaal niet!

Ik denk dat de kans dat je doodgaat aan de complicaties van deze griep groter zijn dan de kans dat je doodgaat of iets krijgt van de hulpstoffen in deze prik. De stof waar iedereen nu over valt zit bijvoorbeeld ook in andere injecties en hoe vaak hoor je dat er veel mensen overlijden door een Tetanusinjectie?

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Deze griep is besmettelijk en zeker is dat niemand er antistoffen tegen heeft. dus de kans dat je m krijgt is groter dan bijvoorbeeld een andere wintergriep die een afgeleide is van een griep die je misschien al eens gehad had. Plus de voorkeur voor de longen van dit virus.

Mijn jongens komen nu niet in aanmerking maar anders had ik het zeker gedaan. Één keer op de ic met een kind aan de beademing is wel genoeg. En natuurlijk denkt iedereen dat zijn kind zo gezond is dat ze het niet krijgen. Ik heb geleerd dat je dit soort dingen niet uit kan sluiten.

Dat human papiloma-virus injectie ding had ik dan weer niet gegeven als ik een dochter had. Maar dat is omdat ik vind dat je met veilige sex die besmetting kan voorkomen. Dat is mijn taak als ouder sowieso, om kinderen te leren dat als ze zover zijn, het veilig te doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74577527
Ik vind het maar lastig wat we moeten doen. Manlief is tegen inenten en momenteel neig ik ook naar niet enten
pi_74577589
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
Ja zijn er in andere landen wel al grote groepen jonge kinderen ingeent?
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:50:22 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74577870
De reden van vaccinatie van deze groep is het vaak ernstiger beloop bij jonge kinderen en de kans van complicaties later door beademing. En de kans op een tekort aan kinder ic bedden zoals op het zuidelijk hafrond ( waar de griepepidemie nu over is) is gebleken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74578260
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef debuurvrouw het volgende:
De reden van vaccinatie van deze groep is het vaak ernstiger beloop bij jonge kinderen en de kans van complicaties later door beademing. En de kans op een tekort aan kinder ic bedden zoals op het zuidelijk hafrond ( waar de griepepidemie nu over is) is gebleken.
He bah, dat wil je natuurlijk ook niet erbij hebben.
pi_74578402
In Belgie worden jonge kinderen niet ingeent, kinderen onder de tien jaar alleen als ze in een risicogroep vallen. http://www.hbvl.be/nieuws(...)iep-belgie-niet.aspx

In Nova lieten ze gisteravond trouwens een van de twee kinder-hartlongmachines zien die NL rijk is. Blijkbaar is die niet in gebruik nu.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:27:54 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74578923
Een hartlong machine is wel heel wat anders dan beademen.
pi_74580393
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat te doen. Als wij ons laten inenten, is dat alleen om Graeme te beschermen. Maar we blijven niet binnen tot deze griepgolf over is. Hij komt ook gewoon in contact met andere mensen die niet ingeent zijn. Heeft dat nu eigenlijk wel nut dan, vraag ik me af...
En ik vind het ook gewoon erg lastig, is deze griep echt zoveel gevaarlijker dan een andere griep? Ik laat me liever niet vaccineren met een middel waarvan niet bekend is wat de bijwerkingen op lange termijn zijn en wil het dus alleen doen als het echt wel nut heeft voor hem.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:33:06 #95
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74580526
Even een crosspost:

Ik heb vanmiddag het cb gebeld ivm de mex. griep vaccinatie en de reguliere vaccinaties die Isis volgende week krijgt. Ik neig nu toch meer naar vaccineren voor de mex. griep, maar wil dat niet tegelijk of binnen een week na elkaar. Wat blijkt, ze hebben alle reguliere vaccinaties (boven de 6 maanden) opgeschort bij het cb ivm met die griepprik omdat ze dat niet tegelijk willen doen.

Ik vind het maar lastig wat te doen, maar Isis gaat wel 3 dagen pw naar het kdv dus de kans dat ze die griep krijgt is denk ik niet heel erg klein... en ik wil natuurlijk absoluut niet dat ze, mocht ze ziek worden, in het ziekenhuis terecht komt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:39:25 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74580668
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans dat je doodgaat aan de complicaties van deze griep groter zijn dan de kans dat je doodgaat of iets krijgt van de hulpstoffen in deze prik. De stof waar iedereen nu over valt zit bijvoorbeeld ook in andere injecties en hoe vaak hoor je dat er veel mensen overlijden door een Tetanusinjectie?

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Deze griep is besmettelijk en zeker is dat niemand er antistoffen tegen heeft. dus de kans dat je m krijgt is groter dan bijvoorbeeld een andere wintergriep die een afgeleide is van een griep die je misschien al eens gehad had. Plus de voorkeur voor de longen van dit virus.

Mijn jongens komen nu niet in aanmerking maar anders had ik het zeker gedaan. Één keer op de ic met een kind aan de beademing is wel genoeg. En natuurlijk denkt iedereen dat zijn kind zo gezond is dat ze het niet krijgen. Ik heb geleerd dat je dit soort dingen niet uit kan sluiten.

Dat human papiloma-virus injectie ding had ik dan weer niet gegeven als ik een dochter had. Maar dat is omdat ik vind dat je met veilige sex die besmetting kan voorkomen. Dat is mijn taak als ouder sowieso, om kinderen te leren dat als ze zover zijn, het veilig te doen.
Ik heb het ook nooit gehad over de (eventuele schadelijkheid van) bijwerkingen/hulpstoffen. Ik heb alleen gezegd wat ik van het vaccineren vind.
Griep is altijd besmettelijk en niemand heeft antistoffen tegen welke griep dan ook (ja die van vorig jaar, maar de virussen muteren steeds).

Men gaat wel vaccineren maar hoeveel van deze mensen snuiten hun neus eenmalig in papieren zakdoekjes? Wie van hen niest, hoest en proest netjes in de elleboogholte? Wie van hen wast vóór en ná de toiletgang z'n handen? Wast men de deurklinken af? Is men meer terughoudend met handen schudden? Deze adviezen zijn er ook niet voor niks, maar die vinden de meeste mensen overdreven.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:57:50 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74583058
quote:

Als ik dit lees, snap ik al helemaal niks meer van de reden die wordt aangedragen om jongen kinderen te vaccineren (complicaties bij beademing).

Waarom zou de mexinenting wel effectief zijn bij kinderen van 6 maanden tot 2 jaar en het vaccin tegen de "gewone" griep niet?

Bij kinderen met luchtwegproblemen snap ik heel goed dat die ingeënt worden, omdat zij ook voor de gewone griep een risicogroep vormen. Maar om gezonde kinderen in te enten met bovenstaand verhaal in je achterhoofd, komt op mij raar over.

Mijn dochter is 5, wij hoeven dus geen keuze te maken, maar het lijkt me ontzettend moeilijk om te kiezen als je wel jongere kinderen hebt . Ik zou neigen naar niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74583148
Wij zijn er ook nog niet uit. Alleen Lis komt in aanmerking en behoorde niet tot de risicogroep. Hier bedoel ik mee dat ze ook geen gewone griepprik kreeg. Maar ze heeft wel ooit met het RS virus in het ziekenhuis gelegen en ooit een longontsteking gehad dus ben ik ergens toch ook weer een beetje bang dat dit een 'zwakke plek' is.
Lastig lastig....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:24:22 #99
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74583937
Nu bij Netwerk: over de twijfel bij ouders over inenten, op NL2.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:25:25 #100
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74583965
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ik dit lees, snap ik al helemaal niks meer van de reden die wordt aangedragen om jongen kinderen te vaccineren (complicaties bij beademing).

Waarom zou de mexinenting wel effectief zijn bij kinderen van 6 maanden tot 2 jaar en het vaccin tegen de "gewone" griep niet?

Bij kinderen met luchtwegproblemen snap ik heel goed dat die ingeënt worden, omdat zij ook voor de gewone griep een risicogroep vormen. Maar om gezonde kinderen in te enten met bovenstaand verhaal in je achterhoofd, komt op mij raar over.
Dat is inderdaad weer een puntje voor op mijn "nee" lijstje .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_74584128
Lastig he?! Mijn vriend is sowieso vóór enten en ik ben na heel veel getwijfel ook aan het doorslaan naar Doen. Puur omdat ze op het kdv zit en daardoor (denk ik) meer risico loopt.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:32:14 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74584195
Bwuh... ik ben weer aan het twijfelen geslagen...
Damn, ik zou willen dat ik deze beslissing niet zou hoeven nemen. Maar ja, dit is nou ouderschap... beslissingen nemen voor je kinderen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:33:21 #103
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74584219
Ik ben blij dat F al 5 is en ik geen keuze hoef te maken. Lafjes he .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:37:24 #104
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74584333
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mijn dochter is 5, wij hoeven dus geen keuze te maken, maar het lijkt me ontzettend moeilijk om te kiezen als je wel jongere kinderen hebt . Ik zou neigen naar niet.
de complicatie zit m niet in het beademen maar in de schade die beademen veroorzaakt in jonge longen die later op kunnen treden.
pi_74584461
In eerste instantie heb ik gezegd dat ik Dana niet zou laten inenten. Maar nu twijfel ik.
Mijn vriend neigt naar wel inenten en ik juist naar niet inenten, maar ik begin nu toch wel bang te worden dat ik straks de verkeerde keus maak en mijn meisje daar de dupe van word.

Stel dat ze heel ziek word van de inenting zelf als ik haar wel laat inenten...stel dat ze heel erg ziek word als ik haar niet laat inenten
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:42:34 #106
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74584507
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 18:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik heb het ook nooit gehad over de (eventuele schadelijkheid van) bijwerkingen/hulpstoffen. Ik heb alleen gezegd wat ik van het vaccineren vind.
Griep is altijd besmettelijk en niemand heeft antistoffen tegen welke griep dan ook (ja die van vorig jaar, maar de virussen muteren steeds).

Men gaat wel vaccineren maar hoeveel van deze mensen snuiten hun neus eenmalig in papieren zakdoekjes? Wie van hen niest, hoest en proest netjes in de elleboogholte? Wie van hen wast vóór en ná de toiletgang z'n handen? Wast men de deurklinken af? Is men meer terughoudend met handen schudden? Deze adviezen zijn er ook niet voor niks, maar die vinden de meeste mensen overdreven.
als de mg gaat muteren heb je wel een minder ernstig beloop of geen ziekte van de griep. Mensen geboren voor 1955 hebben waarschijnlijk ook antistoffen tegen MG omdat die de uitbraak van hongkonggriep meegemaakt. Die lijkt op dit virus. Het doormaken van een griep geeft wel degelijk bescherming tegen een mutatie.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:44:22 #107
94046 PM-girl
pi_74584547
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:32 schreef Brighteyes het volgende:
Bwuh... ik ben weer aan het twijfelen geslagen...
Damn, ik zou willen dat ik deze beslissing niet zou hoeven nemen. Maar ja, dit is nou ouderschap... beslissingen nemen voor je kinderen.
Precies!

Netwerk had een van de anti-vaccinatie-goeroe's in de uitzending en daarnaast een medewerker van de gezondheidsraad.
Ik heb absoluut niets met zulke hysterische anti-mensen die in elke actie van de overheid een vorm van genocide zien en ben in zo'n discussie helemaal voor het verhaal van de gezondheidsraad.
Als ik echter zo'n moeder hoor praten herken ik mijzelf daarin, met dezelfde vragen.

Ik heb in mijn hoofd ook telkens het (scheve) vergelijk met de medicatie die in de jaren zestig werd gebruikt om (de kans op) zwangerschap te verbeteren, maar later enorme negatieve gevolgen bleek te hebben.
Het betreft hier natuurlijk een heel ander iets op een heel ander vlak, in een heel andere tijdgeest, maar toch kan ik me niet aan de indruk (en angst) onttrekken dat dit medicijn nog te nieuw is om echt veilig te verklaren.
*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 november 2009 @ 20:45:34 #108
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74584587
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:44 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Precies!

Netwerk had een van de anti-vaccinatie-goeroe's in de uitzending en daarnaast een medewerker van de gezondheidsraad.
Ik heb absoluut niets met zulke hysterische anti-mensen die in elke actie van de overheid een vorm van genocide zien en ben in zo'n discussie helemaal voor het verhaal van de gezondheidsraad.
Als ik echter zo'n moeder hoor praten herken ik mijzelf daarin, met dezelfde vragen.

Ik heb in mijn hoofd ook telkens het (scheve) vergelijk met de medicatie die in de jaren zestig werd gebruikt om (de kans op) zwangerschap te verbeteren, maar later enorme negatieve gevolgen bleek te hebben.

Het betreft hier natuurlijk een heel ander iets op een heel ander vlak, in een heel andere tijdgeest, maar toch kan ik me niet aan de indruk (en angst) onttrekken dat dit medicijn nog te nieuw is om echt veilig te verklaren.
daar moest ik gister ook aan denken, de DES-kinderen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_74584611
quote:

[..]

[..]

want??
[..]

vorig jaar?
ouderen?
en waarom?
hoe dan?
[..]

hoezo daarom?
en wat voor problemen?
hoezo 'vaker'?
vaker dan vorig jaar?
[..]

[..]

ten eerste worden dit soort stukken zo "makkelijk" mogelijk opgeschreven, je stelt terechte kritische vragen, maar ik denk niet dat een uitgebreidere tekst (de antwoorden op je waarom en hoeveel etc.) de teneur van het advies zouden veranderen (en voor veel mensen zou het er niet veel duidelijker door worden)

ten tweede: het is een nieuw vaccin, maar het is in principe toch gewoon een griepprik? in de kern dus helemaal niet zo nieuw? ik bedoel: het is niet ieneens een revolutionair nieuw principe ofzo...
Kwak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 november 2009 @ 20:47:23 #110
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74584640
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:46 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ten eerste worden dit soort stukken zo "makkelijk" mogelijk opgeschreven, je stelt terechte kritische vragen, maar ik denk niet dat een uitgebreidere tekst (de antwoorden op je waarom en hoeveel etc.) de teneur van het advies zouden veranderen (en voor veel mensen zou het er niet veel duidelijker door worden)

ten tweede: het is een nieuw vaccin, maar het is in principe toch gewoon een griepprik? in de kern dus helemaal niet zo nieuw? ik bedoel: het is niet ieneens een revolutionair nieuw principe ofzo...
ja maar je geeft niet alle kinderen van 6mnd tot 4 jaar een griepprik.
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:47:41 #111
94046 PM-girl
pi_74584650
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef Ynske het volgende:

[..]

daar moest ik gister ook aan denken, de DES-kinderen
Er zijn misschien wel meer van dit soort voorbeelden. Of niet. Dat weet ik gewoon niet, ik ben helemaal niet bekend op dit terrein.
En dát maakt ook dat ik nu gewoon niet weet wat slim is.
*
pi_74584659
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef wendytje het volgende:
Ik heb mijn beide zonen geen BMR gegeven (wel allebei autitisch... ) en ik ben blij dat ze de afgelopen paar dagen allebei de (mexicaanse) griep hebben gehad. Ik hoef nu niet meer te kiezen w.b.t. de inenting.
Mijn jongste was wel erg ziek ervan... die is een half uur weggeweest. Zo erg dat ze zouden sturen wat het snelst ging, dokter of ambulance. Toen de dokter er was, kwam hij net weer een beetje bij.
ik snap je gedahctengang niet: je hebt je kinderen het risico laten lopen op bof mazelen (for christ's sake mazelen...zo gevaarlijk) en rode hond, maar ze zijn desondanks toch allebei autistisch (dus blijkbaar niet de schuld van BMR want die hebben ze niet gehad) en tóch ben je blij dat ze al doodziek zijn geweest van mexicaanse griep, zodat je ze niet meer hoeft te laten inenten
Kwak
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:48:06 #113
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74584669
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:37 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de complicatie zit m niet in het beademen maar in de schade die beademen veroorzaakt in jonge longen die later op kunnen treden.
Dat snap ik, maar waarom wordt dit nu pas met de Mexicaanse griep aangehaald als reden om te vaccineren en worden gezonde kinderen niet gevaccineerd voor de jaarlijkse griep?
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:49:04 #114
94046 PM-girl
pi_74584697
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:46 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is iets wat me dan wel weer vertrouwen inboezemt, een gewone griepprik zou ik zonder problemen laten geven.
Ik heb niet alles teruggelezen, is er ergens een linkje waar te vinden is hoe dit nieuwe vaccin is samengesteld?
*
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 20:53:11 #115
5428 crew  miss_sly
pi_74584830
Ik snap op zich wel dat mensen zich afvragen of ze het werkelijk noodzakelijk vinden, maar ik snap neit zo het wantrouwen over de veiligheid. Al sje een gewone griepprik zou durven halen (even dus buiten beschouwing gelaten of je het zou doen/noodzakeiljk zou vinden) dan zie ik neit waarom je deze prik niet zou halen.
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:55:34 #116
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74584923
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:48 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom wordt dit nu pas met de Mexicaanse griep aangehaald als reden om te vaccineren en worden gezonde kinderen niet gevaccineerd voor de jaarlijkse griep?
Omdat gebleken is dat er meer kinderen in ziekenhuizen belanden met MG. Meer dan bij de gewone griep.
En dan dus vnml met longklachten.
Dát is dus het verschil en dát is dus waarom ze nu dus wel die groep jonge kinderen in willen laten enten.
pi_74584943
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:24 schreef PM-girl het volgende:
Nu bij Netwerk: over de twijfel bij ouders over inenten, op NL2.

ik kon dat wijf wel door de tv trekken echt... sorry... wat een relschopperij.

als je website in comic sans ms is neem ik je bij voorbaat al niet serieus

het probleem met adviezen over "zelf onderzoek doen" is dat je mensen het idee geeft dat ze zelf alles wel beter weten dan mensen die er verdorie jaren voor hebben geleerd. als je 1 onderzoek vindt met beangstigend resultaat en je hebt niet de nodige kennis in huis om te zien of dat onderzoek deugt, kom je mijns inziens tot hele andere conclusies dan mensen die weten waar ze het over hebben. bijvoorbeeld dat hele relverhaal over "kwik" in de vaccins... etc...
Kwak
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:56:31 #118
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74584949
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik snap op zich wel dat mensen zich afvragen of ze het werkelijk noodzakelijk vinden, maar ik snap neit zo het wantrouwen over de veiligheid. Al sje een gewone griepprik zou durven halen (even dus buiten beschouwing gelaten of je het zou doen/noodzakeiljk zou vinden) dan zie ik neit waarom je deze prik niet zou halen.
Zo denk ik er eigenlijk ook over. Ik geloof niet dat dit vaccin nu zoveel schadelijker is dan het "doorsnee"griepvaccin. Maar ik heb wel sterk mijn twijfels over de noodzaak tot het vaccineren van gezonde kinderen.
En dán gaan opeens de eventuele bijwerkingen (die je van een gewone griepprik ook kunt krijgen) wel meetellen in je beslissing.
Waarom zou je het risico op bijwerkingen lopen als je niet overtuigd bent van de noodzaak tot vaccineren?
pi_74584983
overigens: ik ben geen prik-fan hoor. ik heb/had ook zo mijn twijfels over het HPV vaccin, en zélfs over de meningitis prikken die gegeven werden. maar dát waren dan ook vaccins die helemaal nieuw waren....
Kwak
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:58:17 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74585010
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:48 schreef MaLo het volgende:

[..]

omdat MG veel dieper in de longen penetreert dan de gewone
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 november 2009 @ 20:59:35 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74585051
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:58 schreef Re het volgende:

[..]

omdat MG veel dieper in de longen penetreert dan de gewone
kun jij me dan ook vertellen waarom de ouderen (waarvan gezegd is dat ze minder kans maken op de MG dan mensen tussen 25-45) wel geënt worden en die groep tussen 25-45 niet?
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:00:03 #122
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74585064
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Omdat gebleken is dat er meer kinderen in ziekenhuizen belanden met MG. Meer dan bij de gewone griep.
En dan dus vnml met longklachten.
Dát is dus het verschil en dát is dus waarom ze nu dus wel die groep jonge kinderen in willen laten enten.
Maar er zijn uit de leeftijdscategorie die ingeënt zou moeten worden niet bijzonder veel kinderen opgenomen op de IC (dus aan de beademing), die piek ligt zoals Asynur ook al aangaf in een heel andere leeftijdsgroep.
pi_74585091
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

kun jij me dan ook vertellen waarom de ouderen (waarvan gezegd is dat ze minder kans maken op de MG dan mensen tussen 25-45) wel geënt worden en die groep tussen 25-45 niet?
omdat ouderen meer onderliggende risicoklachten hebben en fragieler zijn. de risicogroep voor besmetting is groter in de groep 25-45, maar zdie zijn tegelijkertijd ook het sterkst (in tegenstelling tot de jongere mensen dan die groep). en er zijn nu eenmaal niet op tijd vaccins voor élke nederlander (wel besteld voor iedereen, 34 miljoen stuks)
Kwak
  Jubileum moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:01:18 #124
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_74585105
Ik twijfel ook nog steeds en mijn gevoel blijft nee zeggen. Toen Eva de eerste keer opgeroepen werd voor de gewone griepprik was ze 8 maanden en toen twijfelde ik net zo.ojn huisarts kon me heel veel informatie meegeven waaruit bleek dat duizenden kinderen zonder bijwerkingen waren gevaccineerd de afgelopen jaren.
Bij deze prik kan hij dat niet, simpelweg omdat die gegegevns er niet zijn. Ondanks zijn aandringen om Eva toch te enten blijft mijn gevoel nee zeggen.
Ik heb nog even, ze is volgende week woensdag aan de beurt maar man wat zou ik niet geven voor een antwoord op mijn twijfels en vragen...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:02:33 #125
14746 k_i_m
pi_74585139
Ja, dat mens met die Pipo de Clown site was ook wel een aanfluiting. Ik moest dan ook stiekem grinniken toen ze gelijk met de eerste vraag al met de grond gelijk gemaakt werd "Bent u ook een dokter?" .

Ik denk dat het ook wat overtrokken is om DES met een griepprik te vergelijken trouwens .
In my life
Why do I smile
pi_74585157
Ik vind het erg lastig om een keuze te moeten gaan maken om Lianne in te enten of niet.
Is er ook ergens een plek waar de voordelen en de nadelen naast elkaar staan?

Voorlopig neig ik naar niet enten, en m'n vriend naar wel.
Mijn keuze om haar niet te laten enten zou zijn dat de bijwerkingen best heftig kunnen zijn en het medicijn naar mijn idee nog niet voldoende onderzocht is/aangepast op zeer jonge kinderen.
pi_74585292
quote:
Zwanger Nederland twijfelt over griepprik

RIJSWIJK - Een grote groep zwangere vrouwen in Nederland twijfelt of ze zich wel moeten laten inenten tegen de Mexicaanse griep. Aanstaande moeders dubben of het vaccin niet veel meer schade aanricht dan de griep zelf. Ook worden ze gevoed door verkeerde informatie op internet.

Dat stellen verschillende organisaties in de gezondheidszorg zoals de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) en het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Ook het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) ziet de onrust onder zwangere vrouwen toenemen. Een woordvoerder kan echter nog niet schatten hoeveel vrouwen uiteindelijk toch een prik tegen de Mexicaanse griep gaan halen.

http://www.telegraaf.nl/g(...)land_twijfelt__.html
Verkeerde informatie??? Als er in de door de overheid gepubliceerde informatie nogal veel "vermoedelijk" en waarschijnlijk" staat lijkt me dat reden genoeg om te twijfelen. Hoezo ik wordt niet serieus genomen als burger?
  Moderator dinsdag 10 november 2009 @ 21:08:03 #128
5428 crew  miss_sly
pi_74585322
Nou ja, ik ben wel erg blij dat ik neit hoef te beslissen voor Senna. Ze is nog geen 6 maanden, dus zij wordt sowieso niet ingeent.
We twijfelen over onszelf. Als he tniet voor Senna was, zou ik het niet doen. Nu is de vraag of ik het risico wil lopen dat zij erg ziek wordt, of dat we even die prik gaan halen en hopen dat ze dan niet of iig minder erg ziek wordt.
pi_74585333
voor mij zou dit sluitend argument zijn om niet aan de veiliogehjid te twijfelen:
quote:
"Argwaan wekt ook de snelheid waarmee het nieuwe vaccin op de markt komt. Hoe kan het dan ooit deugdelijk zijn getest? Het antwoord is dat het vaccin voor de Mexicaanse griep is afgeleid van het gebruikelijke (en al volop geteste) vaccin voor de seizoensgriep. Dit modelvaccin is grotendeels hetzelfde. Alleen het antigeen – het stofje dat zorgt dat het afweersysteem antistoffen aanmaakt - is vervangen door dat van H1N1 (de Mexicaanse griep). Dat is routine: elk jaar wordt het antigeen van de griepprik aangepast aan de eigenschappen van het eerstvolgende seizoensgriepvirus. Gevolgen voor de veiligheid van het vaccin zijn er niet.

Het vaccin voor de Mexicaanse griep is natuurlijk niet langdurig op grote groepen mensen getest – als dat steeds zou moeten gebeuren, zou er nooit op tijd een griepvaccin gereed zijn. Maar dat uitgebreid testen gebeurt ook niet met elk nieuw seizoensgriepvaccin, en dat wordt ook massaal en zonder morren ingespoten. Het gaat immers om afgeleiden van het wél geteste modelvaccin. De vaccins die door Nederland zijn ingekocht, Focetria en Pandemrix, zijn in de oorspronkelijke uitvoering bij tienduizenden mensen getest."
van http://www.hpdetijd.nl/ar(...)mexicaanse-griepprik

wordt ook de angst om bepaalde hulpstoffen (die ook al sinds 1930 in de gewone griepprik zitten) aangekaart (en met de grond gelijk gemaakt)

ook een quote waar ik me in kan vinden
quote:
Voorbij zijn de dagen dat een deskundige dé deskundige was. De expert van nu verkondigt een mening die voor talloze mensen niet zwaarder weegt dan die van, laten we zeggen, een Chantal.
(de aangekaarte chantal beweert op nursing.nl dat we de griepvaccinatie een nieuwe holocaust is...net als de spaanse griep lang geleden)
Kwak
pi_74585398
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:07 schreef CrazyPrincess het volgende:

[..]

Verkeerde informatie??? Als er in de door de overheid gepubliceerde informatie nogal veel "vermoedelijk" en waarschijnlijk" staat lijkt me dat reden genoeg om te twijfelen. Hoezo ik wordt niet serieus genomen als burger?
als de overheid geen vermoedelijk of waarschijnlijk gebruikt, kunnen ze aangeklaagd worden door die ene persoon op 100.000 of nog minder waar het eventueel wél misloopt.dat is puur een juridisch verhaal.

ik denk dat de overheid de burger menigmaal serieuzer neemt dan de burger verdient.
Kwak
pi_74585459
Maar met die termen wek je wel verwarring. En dan vervolgens gaan klagen dat mensen in verwarring zijn. Ja duh
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:13:54 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74585486
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
voor mij zou dit sluitend argument zijn om niet aan de veiliogehjid te twijfelen:
[..]

wordt ook de angst om bepaalde hulpstoffen (die ook al sinds 1930 in de gewone griepprik zitten) aangekaart (en met de grond gelijk gemaakt)

[..]

(de aangekaarte chantal beweert op nursing.nl dat we de griepvaccinatie een nieuwe holocaust is...net als de spaanse griep lang geleden)
Als dat echt zo is, over het aanpassen van dat vaccin en het normale seizoensvaccin dan is het voor mij ineens weer heel duidelijk, wel doen. Om Oscar te beschermen.
pi_74585529
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als dat echt zo is, over het aanpassen van dat vaccin en het normale seizoensvaccin dan is het voor mij ineens weer heel duidelijk, wel doen. Om Oscar te beschermen.
ik zal proberen nog een bron te vinden... sommige mensne vallen over het feit dat er geen bronvermelding in het HP de Tijd artikel staat (overheidspropaganda etc... )
Kwak
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:15:24 #134
94046 PM-girl
pi_74585553
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:01 schreef Lois het volgende:
Ik twijfel ook nog steeds en mijn gevoel blijft nee zeggen. Toen Eva de eerste keer opgeroepen werd voor de gewone griepprik was ze 8 maanden en toen twijfelde ik net zo.ojn huisarts kon me heel veel informatie meegeven waaruit bleek dat duizenden kinderen zonder bijwerkingen waren gevaccineerd de afgelopen jaren.
Bij deze prik kan hij dat niet, simpelweg omdat die gegegevns er niet zijn. Ondanks zijn aandringen om Eva toch te enten blijft mijn gevoel nee zeggen.
Ik heb nog even, ze is volgende week woensdag aan de beurt maar man wat zou ik niet geven voor een antwoord op mijn twijfels en vragen...
Ik zou eigenlijk graag met mijn huisarts willen overleggen over de keuze. Maar die arme man heeft het nu natuurlijk al ramdruk met allerlei bezorgde mensen, naast alle zieken die hij moet zien deze dagen.
*
pi_74585555
ik zit heel erg in dubio. Mijn man krijgt 'm sowieso want die is astmapatient. Mijn dochter is 4 en is ook luchtwegpatient. Mijn man heeft ws. de mexicaanse griep al, maar omdat er niet meer getest wordt is het niet 100% zeker.
Mijn jongste is nu 5 maanden en krijgt 'm dus ook niet. Ik zit zelf heel erg in dubio. Aan de ene kant zeg ik ja want ik wil mijn kinderen niet besmetten, maar ze kunnen ook buiten de deur de mex. griep oplopen (misschien zelfs wel thuis vanwege mijn man).
Aan de andere kant zeg ik nee, vanwege gebrek aan gegevens, bijwerkingen e.d.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:16:42 #136
94046 PM-girl
pi_74585595
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]

[..]

Dit soort info zocht ik, bedankt!
*
pi_74585695
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik zal proberen nog een bron te vinden... sommige mensne vallen over het feit dat er geen bronvermelding in het HP de Tijd artikel staat (overheidspropaganda etc... )
(Een) bron: http://www.grieppandemie.(...)vaccin_tot_stand_63_
pi_74585828
ok, blijkbaar heeft niemand doorgehad bij de oevrheid dat het niet overudidelijk is voor iedereen dat een mexicaanse griepprik een gewone griepprik is met een ander antigeen, dus staat het niet in jip-en-janneketaal op de website.

ik heb gezocht op de site van glaxo smith kline, de maker van pandemix (een van de twee merken aangekocht door de overheid)
quote:
Each single dose of the vaccine will comprise 3.75ug antigen of pandemic (H1N1) 2009 influenza strain and GSK's proprietary adjuvant system AS03, which should be administered as two single doses at least 3 weeks apart.
kortom: een H1N1 antigen, met hulpstof AS03, dat GSK zelf ontiwkkelde
http://www.gsk.com/media/pandemic-flu.htm

uit de FAQ's:
zo wordt het vaccin gemaakt
http://www.gsk.com/media/flu/GSK-Flu-Vaccine-Production-Process.pdf
quote:
# Will clinical trials be conducted in children?

* Yes, clinical trials will also be conducted in children.
* GSK has previously conducted clinical trials in children using our H5N1 adjuvanted pandemic influenza vaccine which provides additional information for regulators because it is produced in the same way as the H1N1 adjuvanted pandemic influenza vaccine.
quote:
# What is an adjuvant?

* Adjuvants are added to vaccines to improve the quality of the immune response. The word “adjuvant” comes from the Latin adjuvare, which means “to help.” Vaccine adjuvants have been used for over 80 years, and help to enhance the body’s own specific immune response against a disease.

# What adjuvant will the candidate H1N1 adjuvanted vaccine contain?

* GSK’s candidate H1N1 adjuvanted influenza vaccine is formulated with the Company’s proprietary AS03 Adjuvant System. Over the years, GSK has developed a unique expertise in combining different components to develop Adjuvant Systems designed to increase the immune response to a specific antigen.
* AS03 is an oil-in-water emulsion based Adjuvant System which contains tocopherol (vitamin E). As in the H5N1 adjuvanted pandemic influenza vaccine, it has been used in the A(H1N1) pandemic adjuvanted vaccine to address three important challenges posed by the pandemic strain:
* Make the most vaccine doses available in a short time – this is achieved as a result of ‘antigen-sparing’ whereby less antigen per vaccine dose is needed to enable the required immune response
o To allow for broader protection known as ‘cross-protection’ – just as with the seasonal strain, the pandemic strain is expected to change slightly over time (drift). In a pandemic situation a vaccine could be needed that enables the body to better respond to these potential drifted strains.
o Afford flexibility in dosing –pandemic vaccines are usually given in 2 doses usually 21 days apart. Being able to vary the timing between the doses gives governments greater flexibility with their vaccination programmes.
Kwak
pi_74585861
Ik weet het echt niet. Het ene moment denk ik ja en net zo snel neig ik weer naar nee. ML wilt wel enten.

Ik vind het kippenei in de enting eng. J. wordt er niet ziek meer van, maar heeft nog steeds wel eczeemklachten op haar hoofdhuid, die erger worden door eiwit. Ook mayonaise op haar huid geeft vuurrode vlekken, dus helemaal eroverheen is ze niet.
Ik ben een beetje bang voor wat er gebeurd als ze het krijgt ingespoten.
Daar gaan we weer
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:25:23 #140
94046 PM-girl
pi_74585881
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:23 schreef kwakz0r het volgende:
ok, blijkbaar heeft niemand doorgehad bij de oevrheid dat het niet overudidelijk is voor iedereen dat een mexicaanse griepprik een gewone griepprik is met een ander antigeen, dus staat het niet in jip-en-janneketaal op de website.
Nee, dat klopt. Dat soort uitspraken zou Klink wat mij betreft meer mogen doen.
*
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:27:30 #141
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74585948
Waarom kun je van deze griepprik meer bijwerkingen krijgen op de plek van inenting dan van de gewone griepprik? Wie weet dat?

http://www.grieppandemie.nl/veelgestelde_vragen?nodeId=890#598
pi_74585986
en hier nog alle informatie over vaccins:

http://www.rivm.nl/cib/th(...)ssionals.jsp#index_4

let wel: dit is informatie voor professionals, dus niet heel erg "leesbaar".

ik vind het vooral zo kwalijk dat het blijkbaar normaal is om een lekenoordeel zwaarder te laten wegen dan het oordeel van experts. dat die zó gewantrouwd worden.... alsof elke arts uit is op mensen schadelijke producten aan te smeren waar zij op magische wijze veel geld aan verdienen...
Kwak
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:34:52 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74586216
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:24 schreef bikinistringding het volgende:
Ik weet het echt niet. Het ene moment denk ik ja en net zo snel neig ik weer naar nee. ML wilt wel enten.

Ik vind het kippenei in de enting eng. J. wordt er niet ziek meer van, maar heeft nog steeds wel eczeemklachten op haar hoofdhuid, die erger worden door eiwit. Ook mayonaise op haar huid geeft vuurrode vlekken, dus helemaal eroverheen is ze niet.
Off-topic: dat van die mayonaise, dat heeft Sasha ook. Kan dat ergens op duiden?

*naar bankje verhuist...
pi_74586259
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:24 schreef bikinistringding het volgende:

er is geen ei meer t bekennen in de vaccinatievloeistof! (kijk maar naar het productieproces in mijn linkje)

het wordt gekweekt "in" ei, maar daarna wordt het virus nog gezuiverd en in stukjes gebroken zodat alleen antigeen overblijft. dan hebben we het dus over een afbreking op het niveau kleiner nog dan een virusdeeltje.

er wordt geklweekt op ei, dan ge"harvest" en gezuiverd, en dan nog eens getest op steriliteit... het niveau waarop je dochter/zoon last heeft van ei-allergie is waarschijnlijk cellulair veel groter dan de virusdeeltjes die úit het ei worden gehaald. er is geen "ei" meer op aanwezig.
Kwak
pi_74586297
Oh be, ik dacht dus meteen aan de allergie die eerder bewezen was door provocatie. Mij redenatie was dat er een hoop ei in mayonaise zat, vandaar.
Misschien hoeft dat dan niets te betekenen.

Misschien moet ik het eens bij mezelf proberen.
Daar gaan we weer
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:42:03 #146
94046 PM-girl
pi_74586466
Ik lees net op NU.nl dat er een jongentje van 2,5 is overleden aan de MG. Hij had echter ook al een andere ziekte.
Hoe irrationeel ook, heeft zo'n bericht wel invloed op mijn keuze.
*
pi_74586519
hier nog een informatiedocument (vrij duidelijk en uitgebreid) voor artsen (powerpoint).

misshcien was ik iets te snel met de ei-conclusie. er is wel een contra indicatie, maar alleen voor mensen die eerder een anafylactische reactie hebben gehad, dus niet contact allergie of diarree etc.dat zou ook kunnen komen niet vanwege de groeibodem, maar vanwege een hulpstof, dat kan ik niet zontroleren en ik zou het gewoon even aan je arts vragen!

http://www.rivm.nl/Images(...)20DEF_tcm4-64078.ppt
Kwak
  dinsdag 10 november 2009 @ 21:50:50 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74586823
BE veel kindjes hebben dat, hoeft niet direct te wijzen op een allergie hoor, als hij evrders geen last heetf van producten met ei, gewoon niet durk om maken

en Kwakzor:

Wat ik via mail binnen heb gekregen worden:

Pandemrix
Focetria
Celvapan

Worden als entstoffen gebruikt.

Even uit de bijsluiter van pandemrix:

Wees extra voorzichtig met Pandemrix:
• als u een andere allergische reactie heeft gehad dan een plotselinge levensbedreigende
allergische (overgevoeligheids)reactie op een van de bestanddelen van het vaccin, of op
3
thiomersal, eieren, kippeneiwit, ovalbumine, formaldehyde, gentamycinesulfaat (een
antibioticum) of natriumdeoxycholaat (zie rubriek 6).
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:04:34 #149
14746 k_i_m
pi_74587460
Als ik het goed begrepen heb is er ook een vaccinatie zonder thiomersal, toch? Wat is de naam hiervan?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:21:01 #150
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_74588090
Even heel ongeneerd een tvp, ik ga hier morgen even teruglezen. Wij twijfelden ook erg, maar vandaag gesprek gehad met de cb-arts/huisarts en we denken dat we het nu wel gaan doen.
Make love, not war ☮
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:53:58 #151
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74589301
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:00 schreef MaLo het volgende:

[..]

Maar er zijn uit de leeftijdscategorie die ingeënt zou moeten worden niet bijzonder veel kinderen opgenomen op de IC (dus aan de beademing), die piek ligt zoals Asynur ook al aangaf in een heel andere leeftijdsgroep.
Precies.
En daarbij komt dan nog het gegeven dat van jonge kinderen (t/m 4 jaar) aan wie wél de gewone griepprik wordt uitgedeeld niet eens de effecten bekend zijn...

De mex griepprik schijnt verder inderdaad hetzelfde te zijn als de gewone, alleen met een ander inactief virus dus...

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 10-11-2009 22:57:54 (even verder gelezen) ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 23:05:57 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74589829
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef Ynske het volgende:

[..]

kan verschillende oorzaken hebben

ouderen zouden wat crossimmuniteit uit het verleden kunnen hebben maar dat betekent niet dat ze er niet goed ziek van zouden kunnen worden. Jongere gezonde mensen worden vooralsnog niet gevaccineerd omdat aan de ene kant er nu nog niet genoeg vaccins beschikbaar zijn en aan de andere kant de MG toch redelijk mild verloopt of dat het lichaam sterk genoeg is om de griep zelf aan te vallen. In de VS zijn jongeren tot 18 jaar geloof ik een risicogroep, maar dat moet ik nog ff nakijken

probleem is dus dat de MG veel dieper in de longen komt waardoor veel respiratoire problemen kunnen voorkomen
pi_74591783
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Precies.
En daarbij komt dan nog het gegeven dat van jonge kinderen (t/m 4 jaar) aan wie wél de gewone griepprik wordt uitgedeeld niet eens de effecten bekend zijn...

De mex griepprik schijnt verder inderdaad hetzelfde te zijn als de gewone, alleen met een ander inactief virus dus...
waarom streep je dit nu door? het is niet echt anders dan een gewone griepprik hoor. (niet hetzelfde als álle griepprikken, maar uitgebreid getest voor o.a. vogelgriep (H5N1) en op dezelfde manier ontiwkkeld als gewone griepprikken).
Kwak
  woensdag 11 november 2009 @ 00:01:22 #154
267451 Smikke
Formerly known as Smirre
pi_74591797
Iemand schreef dat een kindje ouder dan 3 later ingeent gaat worden. Ik kan me voorstellen dat de jongsten (kwetsbaarsten) het eerst aan de beurt komen. Waar heb je die info vandaan? Ik heb al gegoogeld op schema MG, maar vind dit niet terug.
Ik kan de keuze nog niet maken en ben bijna blij dat ik noodgedwongen die keuze nog even uit moeten stellen. Ik ben zo'n weekdier als het gaat om mijn kinderen. Waar doe ik goed aan? En ohja, ik geloof niet in statistieken. Daarvoor heb ik, evenals mijn ega, net iets te vaak aan de kant van de minste procenten gezeten. Voor mij is het fifty-fifty. Je krijgt het of je krijgt het niet. Maar wat is erger?
Dilemma.......
Opinions are like assholes, everybody's got one.
pi_74591922
kinderen tot 2 jaar of tot en met 2 jaar krijgen voorrang.
Bij ons komt alleen Juul in aanmerking voor die prik, maar ze heeft 't nu waarschijnlijk (is ziek). Myrthe is te oud en zou ik sowieso liever niet inenten (ws allergische reactie gehad na 2e dktp).
Ik vind het apart dat de adviezen in allerlei landen en van de WHO zo sterk afwijjken. Het Belgische advies spreekt mij meer aan. (Niet inenten onder 10 jr zoals WHO aanraadt, wel bij risicogroepen, 1 prik of 2x een halve dosis).
De berichtgeving over Oekraine vind ik wel vreemd maar erg veel betrouwbare info over de situatie daar is niet te vinden (naja, dat de grensovergang met Slowakije cq onze kant v europa afgesloten is en dat passanten gecontroleerd worden op griepverschijnselen).
pi_74593872
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik kon dat wijf wel door de tv trekken echt... sorry... wat een relschopperij.

als je website in comic sans ms is neem ik je bij voorbaat al niet serieus

het probleem met adviezen over "zelf onderzoek doen" is dat je mensen het idee geeft dat ze zelf alles wel beter weten dan mensen die er verdorie jaren voor hebben geleerd. als je 1 onderzoek vindt met beangstigend resultaat en je hebt niet de nodige kennis in huis om te zien of dat onderzoek deugt, kom je mijns inziens tot hele andere conclusies dan mensen die weten waar ze het over hebben. bijvoorbeeld dat hele relverhaal over "kwik" in de vaccins... etc...
Hier moet ik je wel gelijk in geven.
Wetenschappers die er duizenden keren meer verstand van hebben zijn hier mee bezig, en toch zijn er veel mensen die het altijd beter weten.
Zie het in m'n beroep ook hoor; eigenwijsheid en het beter weten dan de dokter. Dat mensen mondiger worden is prima, we hoeven niet alles te slikken wat de artsen ons vertellen, maar indianenverhalen de wereld in helpen en broodje aap verhalen verzinnen en onzin-sites als bron vermelden helpen niet echt mee.

De overheid zou er goed aan doen die onzin-sites eens te vermelden en waarom het niet klopt wat ze schrijven.
Het verhaal over kwik is in ieder geval onzin, en om over DES-dochters uit de jaren zestig te gaan beginnen....
pi_74593885
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:50 schreef _evenstar_ het volgende:
BE veel kindjes hebben dat, hoeft niet direct te wijzen op een allergie hoor, als hij evrders geen last heetf van producten met ei, gewoon niet durk om maken

en Kwakzor:

Wat ik via mail binnen heb gekregen worden:

Pandemrix
Focetria
Celvapan

Worden als entstoffen gebruikt.

• als u een andere allergische reactie heeft gehad dan een plotselinge levensbedreigende
allergische (overgevoeligheids)reactie op een van de bestanddelen van het vaccin, of op
3
thiomersal, eieren, kippeneiwit, ovalbumine, formaldehyde, gentamycinesulfaat (een
Begrijpelijk dat mensen willen weten wat er precies inzit, maar is het niet zinniger de bijsluiter met de arts te overleggen ipv hier op internet te discussieren?
pi_74594333
Weet iemand hier toevallig hoeveel tijd er tussen de DKTP/Pneu en Mex griep vaccinatie moet zitten?

Mijn zoon van 11 maanden heeft vorige week DKTP/Pneu gehad, maar ik hoor nu om mij heen dat die prik bij leeftijdsgenootjes wordt uitgesteld ivm Mex vaccinatie.
pi_74594410
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:10 schreef bodpa09 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoeveel tijd er tussen de DKTP/Pneu en Mex griep vaccinatie moet zitten?

Mijn zoon van 11 maanden heeft vorige week DKTP/Pneu gehad, maar ik hoor nu om mij heen dat die prik bij leeftijdsgenootjes wordt uitgesteld ivm Mex vaccinatie.
Ik dacht dat het uitstellen meer is omdat de bureaus het anders niet aankunnen. Niet zozeer omdat er tijd tussen moet zitten. En het lijkt me dat ruim twee weken op zich wel kan toch, op geestelijk vlak in ieder geval denk ik. Arme kind helemaal lek geprikt Ik zou even met de CB arts bellen.

Vanmorgen op de deur van het kdv: 'Op deze vestiging heerst Mexicaanse griep.'
pi_74594445
Bij Anna op het KDV is gisteren ook een kindje met koorts naar huis 'gestuurd'. Ik hoor nu wel heel veel om me heen, ook bij collega's met zieke/ziekige kindjes, ik denk dat het inenten over een week of 2 zomaar eens te laat zou kunnen zijn om een grote golf te voorkomen eigenlijk.
pi_74594459
Dat zat ik ook te denken Jarno. Ik vrees dat ik volgende week met een ziek kind zit eigenlijk.
pi_74594480
Want na 1 x inenten ben je toch niet direct immuun? Moet toch 2x? En hoe lang duurt het dan voordat je immuun bent? Al met al zijn we toch snel een maandje verder gok ik?
pi_74594514
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:19 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik dacht dat het uitstellen meer is omdat de bureaus het anders niet aankunnen. Niet zozeer omdat er tijd tussen moet zitten. En het lijkt me dat ruim twee weken op zich wel kan toch, op geestelijk vlak in ieder geval denk ik. Arme kind helemaal lek geprikt Ik zou even met de CB arts bellen.

Vanmorgen op de deur van het kdv: 'Op deze vestiging heerst Mexicaanse griep.'
Ah, de CB's krijgen het te druk! Is dat het! Ik ga idd de CB arts maar even bellen over hoe en wat.

Shit zeg, had je niet meteen de neiging om Seb weer mee te nemen? Vraag me echt af of die vaccinatie nog zin heeft tegen die tijd.
pi_74594581
Ja weer meenemen, en dan? Ik moet toch werken, ik kan slecht thuis gaan zitten met een kerngezond kind. Hij kan wel naar mijn ouders, die hebben al de vaccinatie gehad, maar dat is offtopic. Weer iets om over te twijfelen. Het was trouwens niet op zijn groep maar bij de BSO en daar komt Seb in ieder geval nooit.

Ik heb het, als ie de mex griep krijgt dan breng ik hem naar mijn ouders
pi_74594736
Ik heb het CB gebeld, er moet twee weken tussen de prikken zitten.

Je hebt gelijk hoor, maar de schrik zou me toch even om het hart slaan.
pi_74594753
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:10 schreef bodpa09 het volgende:

Ze geven het advies om daar 2 weken tussen te laten zitten de informatie heb ik verkregen via mijn moeder die in de zorg werkt

Volledige informatie:

Het officiele advies van het RIVM is om een interval van 2 weken in acht te nemen tussen intramusculaire vaccinaties, waaronder ook de vaccinatie tegen H1N1(Mexicaanse griep). Tussen subcutaan en intramusculaire vaccinatie geldt een interval van 4 weken.
Dat betekent het volgende:
- wanneer iemand een DKTP/Hib, Pneumococcen- en/of Hepatitis B-vaccinatie (Infanrix) heeft ontvangen dan kan 2 weken later de griepvaccinatie worden gegeven
- wanneer iemand de griepvaccinatie heeft ontvangen, kan 2 weken later een DKTP/Hib, Pneumococcen-, Hepatitis B-vaccinatie (Infanrix) en/of BMR-vaccinatie worden gegeven
- wanneer iemand een BMR-vaccinatie heeft gekregen dan kan 4 weken later elke andere vaccinatie worden gegeven.

Het combineren van griepvaccinatie en RVP-vaccinatie op eenzelfde dag is gecompliceerd en raden wij niet aan.

Er kan van het interval van 2 weken worden afgeweken. Het besluit om af te wijken van het interval moet door een arts (huisarts of jgz-arts) worden genomen.
pi_74594829
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:47 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb het CB gebeld, er moet twee weken tussen de prikken zitten.

Je hebt gelijk hoor, maar de schrik zou me toch even om het hart slaan.
Dan zit je goed toch Mocht je hem willen laten enten dan he
Seb zou eigenlijk 3 december moeten maar dat zal dan januari worden
pi_74594857
Ja, dan kan ie na de 19e. Thanks voor de info FTA!
Het vaccineren begint de 23e toch?

Ik vraag me af of het dan nog 'zin' heeft hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door bodpa09 op 11-11-2009 09:18:15 ]
pi_74594884
Oh, ik lees net op ons intranet dat ik me ook kan laten vaccineren. . Dáár had ik nog geeneens over nagedacht, over mezelf. Ik kom er qua Anna al niet uit, laat staan voor mezelf.
  woensdag 11 november 2009 @ 08:55:53 #170
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74594909
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
Ja weer meenemen, en dan? Ik moet toch werken, ik kan slecht thuis gaan zitten met een kerngezond kind. Hij kan wel naar mijn ouders, die hebben al de vaccinatie gehad, maar dat is offtopic. Weer iets om over te twijfelen. Het was trouwens niet op zijn groep maar bij de BSO en daar komt Seb in ieder geval nooit.

Ik heb het, als ie de mex griep krijgt dan breng ik hem naar mijn ouders
Je kunt inderdaad niet alles gaan mijden. Schoolgaande gezonde kinderen kun je ook moeilijk thuis gaan houden, dan komt de leerplichtambtenaar wel om de hoek kijken .

En dan zou je ook niet meer de stad in moeten gaan, naar een zwembad, indoor speeltuin, de intocht van Sinterklaas, familiebezoek, noem maar op.

Het KDV is slechts een van de vele plekken waar ze ziek kunnen worden .
  woensdag 11 november 2009 @ 08:57:20 #171
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74594929
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:54 schreef Jarno het volgende:
Oh, ik lees net op ons intranet dat ik me ook kan laten vaccineren. . Dáár had ik nog geeneens over nagedacht, over mezelf. Ik kom er qua Anna al niet uit, laat staan voor mezelf.
Nog meer voer tot nadenken dus .

Op mijn werk worden totaal geen voorzorgsmaatregelen genomen (maar daar zijn we op mijn werk sowieso niet goed in, we hebben bijvoorbeeld ook geen brandalarm ), laat staan dat we ingeënt mogen worden.
pi_74594951
Ik heb raakvlakken met de zorg, vandaar. Alhoewel ik niet uit het stuk haal of het alleen voor zorgmedewerkers gedaan wordt ofzo.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:02:58 #173
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74595002
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:00 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

waarom streep je dit nu door? het is niet echt anders dan een gewone griepprik hoor. (niet hetzelfde als álle griepprikken, maar uitgebreid getest voor o.a. vogelgriep (H5N1) en op dezelfde manier ontiwkkeld als gewone griepprikken).
Omdat jouw uitleg beter was, maar zo ver was ik toen nog niet met lezen
pi_74595009
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het KDV is slechts een van de vele plekken waar ze ziek kunnen worden .
Ja als er daar iets heerst daar dan kun je er donder op zeggen dat hij het ook krijgt. En een paar dagen later krijg ik het en weer een paar dagen later mijn man. Verder komt mijn baby eigenlijk ook niet echt ergens, in ieder geval niet acht uur achter elkaar.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:04:37 #175
3011 E.T.
pi_74595036
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:27 schreef Jarno het volgende:
Want na 1 x inenten ben je toch niet direct immuun? Moet toch 2x? En hoe lang duurt het dan voordat je immuun bent? Al met al zijn we toch snel een maandje verder gok ik?
daar had ik idd nog niet eens over nagedacht..
voordat gevaccineerde kinderen immuun zijn is het 10 december
  woensdag 11 november 2009 @ 09:04:38 #176
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74595037
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:59 schreef Jarno het volgende:
Ik heb raakvlakken met de zorg, vandaar. Alhoewel ik niet uit het stuk haal of het alleen voor zorgmedewerkers gedaan wordt ofzo.
Raakvlakken met de zorg hebben is geen voorwaarde om ingeënt te worden, zie hier
quote:
Heracles Almelo heeft tegen de voorschriften in de selectie laten inenten tegen de Mexicaanse Griep.

Dat zegt Editie NL na een eigen onderzoek. Ook AZ, Vitesse, NAC Breda en PSV hebben hun spelers ingeënt. Waarschijnlijk zijn de vaccinaties via de clubarts bij de club terecht gekomen. Veel clubartsen zijn vaak ook huisartsen. Het RIVM zegt niets te kunnen doen tegen de gang van zaken, maar zegt wel dat de clubartsen hun boekje te buiten zijn gegaan. Een aantal andere clubs vinden het onzin dat gezonde spelers worden ingeënt tegen de Mexicaanse Griep. Nu ook kinderen ingeënt moeten worden bestaat de kans dat er te weinig vaccinaties zijn.
bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/?nid=103593
  woensdag 11 november 2009 @ 09:05:03 #177
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74595046
Bij S op het kdv, in haar groepje, is vandaag de eerste ernstige ziekmelding met verdenking op mexicaanse griep. Ik ben normaal niet zo snel bang, maar nu houd ik toch echt mijn hart vast.

Ben in ieder geval blij dat ik verlof heb, mochten we allebei of alleen S straks totaal gevloerd zijn.
pi_74595069
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Daarom riep ik eerder in dit topic al dat ik neig naar 'heeft geen zin'.
pi_74595131
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef E.T. het volgende:

[..]

Misschien is dit er weer een uit de categorie 'als het kalf verdronken is' ?
pi_74595238
Bij Senna op het kdv was vanochtend pas 1 ander kindje. Er heerst daar ook griep, nog meer zieken dan vorige week. Maar ja, we moeten toch werken.

Ik vraag me af: vervallen alle gewone vaccinaties? Senna krijgt zelf iig geen vaccinatie tegen MG, maar ik zou toch wel graag zien dat de andere volgens programma gewoon doorgaan, eigenlijk.
  woensdag 11 november 2009 @ 09:15:50 #181
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_74595265
Ik hoef niet te werken, maar heb haar toch daar gelaten hoor. Als dat menneke vandaag echt ziek is, was hij gisteren al besmettelijk. We zullen zien.
pi_74595271
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:
Bij Senna op het kdv was vanochtend pas 1 ander kindje. Er heerst daar ook griep, nog meer zieken dan vorige week. Maar ja, we moeten toch werken.

Ik vraag me af: vervallen alle gewone vaccinaties? Senna krijgt zelf iig geen vaccinatie tegen MG, maar ik zou toch wel graag zien dat de andere volgens programma gewoon doorgaan, eigenlijk.
Volgens mij hebben ze het dan alleen over die vanaf 6 maanden
  woensdag 11 november 2009 @ 09:16:30 #183
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74595282
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:14 schreef miss_sly het volgende:

De gewone vaccinaties worden uitgesteld, las ik gisteren op (volgens mij) nu.nl
pi_74595284
Miss, de entingen vanaf 6 maanden dacht ik. De andere entingen tot 6 maanen mag niet langer dan een bepaalde tijd tussen zitten.
Daar gaan we weer
  woensdag 11 november 2009 @ 09:18:35 #185
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74595325
quote:
Beroep op arts om kind nog niet in te enten
Uitgegeven: 11 november 2009 09:02
Laatst gewijzigd: 11 november 2009 09:02

DEN HAAG - Het ministerie van Volksgezondheid doet ''een dringend beroep'' op huisartsen zich aan de afspraken rond de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep van kleine kinderen te houden.

© ANPUit een inventarisatie van het AD blijkt woensdag dat sommige huisartsen nu al kinderen in de leeftijd van zes maanden tot en met vier jaar inenten, terwijl afgesproken is dat dat pas vanaf 23 november gebeurt. Ook het ministerie heeft die signalen.

Volgens een woordvoerder brengen huisartsen die nu al inenten het vaccinatieprogramma in gevaar.

Nu zijn mensen uit andere risicogroepen aan de beurt voor een prik. Het gaat om ongeveer 5 miljoen mensen. Als er nu al volop kleine kinderen worden ingeënt dan bestaat volgens de woordvoerder het risico dat er te weinig vaccins zijn voor de risicogroepen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)g-niet-in-enten.html

Ik concludeer hieruit dat kinderen dus niet tot de hoogste risicogroep horen.
En ik heb net als anderen het idee dat het inenten voor kinderen grotendeels mosterd na de maaltijd wordt.
pi_74595378
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:27 schreef Jarno het volgende:
Na 1x prikken heb je grote kans dat als je het wel krijgt (er zijn al onderzoeken dat de 1e prik al voldoende beschermt, maar dat onderzoek is niet uitgebreid genoeg om het zeker te stellen) zal het in mindere vorm zijn. De 2e prik zou pas voldoende zijn maar de 1e prik is dus zeker al zinvol.
pi_74595400
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:20 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Na 1x prikken heb je grote kans dat als je het wel krijgt (er zijn al onderzoeken dat de 1e prik al voldoende beschermt, maar dat onderzoek is niet uitgebreid genoeg om het zeker te stellen) zal het in mindere vorm zijn. De 2e prik zou pas voldoende zijn maar de 1e prik is dus zeker al zinvol.
Maar werkt het direct, of duurt het even voordat het effect heeft? Als ik zie hoe snel het nu gaat / lijkt te gaan, lijkt het verschil tussen 2 of 3 weken me wel belangrijk.
pi_74595505
Maar we hadden toch zoveel vaccins gekocht? Wat is het nu toch steeds dat er te weinig vaccins zijn?
Daar gaan we weer
pi_74595519
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:26 schreef bikinistringding het volgende:
Maar we hadden toch zoveel vaccins gekocht? Wat is het nu toch steeds dat er te weinig vaccins zijn?
Ze worden batchgewijs uitgeleverd. Niet alle -tig miljoen in 1 x dus.
pi_74595575
Ah, dus als de laatste vaccins binnen zijn is het kalf niet alleen verdronken, maar ook al vergaan.
Daar gaan we weer
  woensdag 11 november 2009 @ 09:44:23 #191
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74595901
quote:
Op woensdag 11 november 2009 06:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Begrijpelijk dat mensen willen weten wat er precies inzit, maar is het niet zinniger de bijsluiter met de arts te overleggen ipv hier op internet te discussieren?
Sinds wanneer is iets vermelden direct verkeerd als het om ingredienten gaat

En moet het maar met een arts besproken worden.
Denk dat diegene met serieuse vragen dat ook zeker wel doen, maar dan kan er even goed over gediscussieerd worden..
Er werd aangehaald dat er geen kippenei in zat maar er op gekweekts is en dat gezuiverd.
En dat weerleg ik, met gewoon vrijgegeven informatie.
Daar heb ik mijn huisarts neit voor nodig.
pi_74596393
voor zover ik weet klopt het allebei Evenstar. Mensen met een simpele eiwit-allergie zouden van het vaccin geen last moeten hebben omdat het wel gezuiverd is, maar als er ondanks die zuivering nog wat restantjes zijn achtergebleven kan het voor mensen met een extreme allergie nog wel gevaarlijk zijn. Vandaar de waarschuwing, de fabrikant dekt zich zo in.
  woensdag 11 november 2009 @ 10:08:08 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74596469
Is ook zo, [oemoejn, maar t was meer raar dat daar volgens nummer_zoveel niets over besproken mah worden
pi_74596879
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:21 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar werkt het direct, of duurt het even voordat het effect heeft? Als ik zie hoe snel het nu gaat / lijkt te gaan, lijkt het verschil tussen 2 of 3 weken me wel belangrijk.
Ik heb het nagevraagd bij de doktersassistente omdat ik in de risicogroep val en er op mijn werk mexicaanse griep is uitgebroken (ook op mijn werk kan ik me laten inenten). Ik begreep dat je lichaam binnen 2-3 dagen enige weerstand heeft opgebouwd, maar ze ook zei "je kan het ook bij de supermarkt oplopen"..

Ik ga overigens wèl de vaccinatie halen. Mijn longen zijn al kwetsbaar in de winter en een (zware) griep is altijd een risico voor lontontsteking.. Dus deze helemaal.
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_74596894
Ik zeg nergens dat je het niet bespreekbaar mag maken hoor, maar het is de vraag of het er op die manier duidelijker op wordt. Denk het niet, maar da's mijn mening.
pi_74596998
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Sinds wanneer is iets vermelden direct verkeerd als het om ingredienten gaat

En moet het maar met een arts besproken worden.
Denk dat diegene met serieuse vragen dat ook zeker wel doen, maar dan kan er even goed over gediscussieerd worden..
Er werd aangehaald dat er geen kippenei in zat maar er op gekweekts is en dat gezuiverd.
En dat weerleg ik, met gewoon vrijgegeven informatie.
Daar heb ik mijn huisarts neit voor nodig.
ik weerlegde het zelf ook al in een latere post, met informatie van de website van het vaccin. overigens: er staat dus dat bij niet-levensbedreigende allergische reactie opgepast moet worden, niet dat het niet gegeven moet worden. op de webstie stond alleen een contra indicatie als eerder een anafylactische reactie op ei was voorgekomen. typisch gevalletje van met de huisarts bespreken dus.
Kwak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 11 november 2009 @ 10:28:46 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74597005
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:24 schreef loezzie het volgende:

[..]

Ik heb het nagevraagd bij de doktersassistente omdat ik in de risicogroep val en er op mijn werk mexicaanse griep is uitgebroken (ook op mijn werk kan ik me laten inenten). Ik begreep dat je lichaam binnen 2-3 dagen enige weerstand heeft opgebouwd, maar ze ook zei "je kan het ook bij de supermarkt oplopen"..

Ik ga overigens wèl de vaccinatie halen. Mijn longen zijn al kwetsbaar in de winter en een (zware) griep is altijd een risico voor lontontsteking.. Dus deze helemaal.
dat is volgens mijn huisarts dus niet waar, je moet langere tijd in contact staat met iemand die de MG heeft, dan t vluchtige contact in een supermarkt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_74597083
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:08 schreef Estrys het volgende:

[..]

Misschien is dit er weer een uit de categorie 'als het kalf verdronken is' ?
toen de griepvaccins besteld werden was meteen duidelijk dat er niet in 1 keer 34 miljoen vaccins geleverd konden worden. Besloten is toen om alleen de grootste risicogroep (niet voor besmetting maar voor complicaties) op te roepen als eerste.

vervolgens vielen er slachtoffers in de groep jongere kinderen en begon er een publieke vraag te komen naar inenting voor de kleintjes. die zijn dus nu als volgende aan de beurt. de overheid heeft onder publieke druk het onderzoek gestart naar een vaccinatieprogramma voor kinderen, en de conclusies van de gezondheidsraad waren dat het idd. raadzaam is om kleine kinderen in te enten. dat gaat dus ook gebeuren.

misschien te laat, maar eerder is gewoon niet mogelijk. bovendien: wie zegt dat er niet in t voorjaar weer een nieuwe golf van griepgevallen zal zijn?
Kwak
pi_74597097
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:02 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Omdat jouw uitleg beter was, maar zo ver was ik toen nog niet met lezen
ah ok! sorry ik begreep je verkeerd!
Kwak
pi_74597129
[edit] spuit elf...
Kwak
pi_74597258
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:28 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik weerlegde het zelf ook al in een latere post, met informatie van de website van het vaccin. overigens: er staat dus dat bij niet-levensbedreigende allergische reactie opgepast moet worden, niet dat het niet gegeven moet worden. op de webstie stond alleen een contra indicatie als eerder een anafylactische reactie op ei was voorgekomen. typisch gevalletje van met de huisarts bespreken dus.
Hoe zie jij dat 'oppassen' voor je? Normaal hebben consultatiebureaus geen adrenaline klaarliggen voor het geval dat, omdat een anafylactische shock te zeldzaam is (vroeger wel maar is afgeschaft). Misschien heeft de GGD dat nu wel omdat het massavaccinaties zijn, maar bij de gewone inentingen kun je in een noodgeval niet zoveel met 'oppassen'.
pi_74597290
Nee, en wat als het inderdaad in sporthallen gaat gebeuren. Dan liggen dat soort dingen niet klaar lijkt mij.

Als we enten gaat dat dus bij de ha.
Daar gaan we weer
  woensdag 11 november 2009 @ 11:04:56 #203
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74598165
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:36 schreef poemojn het volgende:

[..]

Hoe zie jij dat 'oppassen' voor je? Normaal hebben consultatiebureaus geen adrenaline klaarliggen voor het geval dat, omdat een anafylactische shock te zeldzaam is (vroeger wel maar is afgeschaft). Misschien heeft de GGD dat nu wel omdat het massavaccinaties zijn, maar bij de gewone inentingen kun je in een noodgeval niet zoveel met 'oppassen'.

then again, diegene die al eerder een anafylactische shock hebben eghad of voorbode ervan, hebben vaak zelf een epipen/anapen ten alletijden bij zich?
pi_74598554
quote:
Op woensdag 11 november 2009 10:36 schreef poemojn het volgende:

[..]

wat ik bedoel is dat er geen duidelijke contra indicatie is: alleen als er eerder een anafylactische shock is geweest moet het middel niet gebruikt worden. als er een andere allergische reactie is geweest is het aan het i nzicht van de arts of een inenting verantwoord is. dat bedoel ik met "voorzichtig zijn": niet zomaar inenten, maar even checken met de arts of de allergie te hevig is voor intenting.

iemand anders zei het beter:
het is zodanig gezuiverd etc. dat de kans op een allergische reactie heel klein is voor mensen die minder allergisch zijn dan de mensen die in shock raken van één ei-molecuul.

vandaar het advies: overleg met de arts.
Kwak
pi_74598621
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:50 schreef _evenstar_ het volgende:

3
het woord "oppassen" haalde ik overigens gewoon uit deze post (ik dacht dat er oppassen stond, er staat voorzichtig zijn): er staat dus dat als er een NIET anafylactische/levensbedreigende reactie is geweest op o.a. kippeneiwit, dat er extra voorzichtig moet worden omgegaan met pandemrix. (de arts heeft al een contra-indicatie voor het vaccin als er een levensbedreigende allergie is)

dus hoe ik me dat voorstel is dat je met je arts overlegt of hij denkt dat je kind risico loopt op een reactie, afhankelijk van de heftigheid van de allergie.
Kwak
  woensdag 11 november 2009 @ 11:33:04 #206
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74598996
Ik snap wel wat je bedoelt.
Ik heb uit niewsgierigheid net even gebeld met de huisarts.
Staat bij haar dus sowieso al een opmerking in het dossier dat gezien eerdere reactie op inenting bmr wordt dit vaccin ernstig afgeraden .

Ze adviseerde me wel om hem zelf dan te nemen, maar aangezien ik op de gewone griepprik al zelf reageer ( laatste keer kon ik twee weken niet zitten ) was dat ook niet handig.

Daarbij is het feit dat ze niet naar een psz gaat eindelijk ook eens een voordeel
  woensdag 11 november 2009 @ 21:38:59 #207
94046 PM-girl
pi_74618346
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:23 schreef Jarno het volgende:
Bij Anna op het KDV is gisteren ook een kindje met koorts naar huis 'gestuurd'. Ik hoor nu wel heel veel om me heen, ook bij collega's met zieke/ziekige kindjes, ik denk dat het inenten over een week of 2 zomaar eens te laat zou kunnen zijn om een grote golf te voorkomen eigenlijk.
Precies mijn idee inderdaad.
*
pi_74618439
Mijn kind laten we niet inenten.
Wij vinden dat het nog te weinig is getest.
pi_74619611
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:41 schreef winniethepooh het volgende:
Mijn kind laten we niet inenten.
Wij vinden dat het nog te weinig is getest.
Hoe oud is jouw kind?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 11 november 2009 @ 22:24:03 #210
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74619889
Twee interessante links:

http://www.rivm.nl/cib/bi(...)ring_tcm92-62857.pdf

http://www.rivm.nl/cib/th(...)/stand-van-zaken.jsp

Ik neig nu toch wel heel sterk naar wel enten. Vrnml. ook omdat ik ergens las dat de moeder van het 3-jarige meisje dat is overleden een dag daarvoor nog op een forum postte dat haar dochtertje helemaal niet erg ziek was. Wat verhoging en een snotneusje. Het kan ineens dus helemaal misgaan, en op de tweede link zie je ook dat er echt heel veel kindjes onder de 4 in het ziekenhuis liggen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_74620886
@vivi: dit is de laatste brief van de gezondheidsraade (van 9 november) jouw link is die van 17 september, maar ik vermoed dat je dez ebedoelde, omdat deze meer over kinderen gaat?

http://www.rivm.nl/cib/bi(...)0III_tcm92-64143.pdf
Kwak
  woensdag 11 november 2009 @ 23:28:31 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74621911
H1N1 Vaccine Protects Pregnant Women
quote:
November 3, 2009 — Pregnant women safely get "robust" protection from one dose of the H1N1 swine flu vaccine; but children under age 10 really need two doses, NIH studies show.

The findings are straight-from-the-clinic data from ongoing studies funded and coordinated by the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID) at clinical centers across the country.

"This should be reassuring news to those women who already have received the H1N1 vaccine, and it is vital information for those pregnant women who have not been vaccinated," NIAID Director Anthony Fauci, MD, said at a news conference. "Importantly, the pregnant women participating in the trial have tolerated the vaccine well and no safety concerns have arisen."

As the current wave of the H1N1 swine flu pandemic sweeps the nation, it's becoming clear that pregnant women -- especially those in their second and third trimesters -- bear a special risk. They are about six times more likely than other healthy adults to develop severe complications soon after infection with H1N1 swine flu.

Alarmingly, a recent CDC survey found that about half of pregnant women and other adults with risk conditions do not seek medical attention when they come down with H1N1 swine flu symptoms.

It's also becoming increasingly clear that H1N1 swine flu is mainly a disease of young people. Children, teens, and young adults bear the brunt of infections -- and of hospitalizations and deaths.

The NIAID clinical trials have shown that children, teens, and young adults over age 10 need just one dose of the H1N1 swine flu vaccine for protection.

Early results from these studies suggested younger children might need two doses. That's true, new study results show.

Even three weeks after getting their first dose of H1N1 swine flu vaccine, only 25% of kids ages 6 to 35 months and only 55% of kids ages 3 to 9 years are protected. Even giving these kids a one-time double dose did not improve immune responses.
The good news: Just eight to 10 days after getting their second dose of the vaccine -- four weeks after the first dose -- virtually every kid in these age groups has a protective immune response.

"These data support guidelines that recommend two vaccine doses for younger children," Fauci said.

H1N1 Swine Flu Vaccine Safety

Bruce Gellin, MD, head of the government's National Vaccine Program Office, said at the news conference that a group of medical experts will this week begin regular meetings to analyze safety data on the H1N1 swine flu vaccine.

The group is part of a larger panel, the National Vaccine Advisory Committee, that advises Health and Human Services Secretary Kathleen Sebelius on vaccination issues. It was this group that previously advised the government to release H1N1 vaccine as soon as it became available.

Gellin also announced the release of a detailed plan to monitor the safety of the 2009 H1N1 swine flu vaccine. The plan has 11 elements:

Analysis of background rates of rare adverse events that occur without vaccination, to make it easier to determine whether vaccination increases the rate at which any of these events occurs.
Use of the CDC's Vaccine Safety Datalink system, which links data from eight managed-care organizations with data on 9 million Americans -- 3% of the U.S. population.
Use of the Medicare/Medicaid database.
The Post-Licensure Rapid Immunization Safety Monitoring (PRISM) system, which links data from large insurance plans covering about 10% of the U.S. population.
Use of the Department of Defense medical databases.
Use of the Veterans Affairs databases.
A surveillance program to look specifically for cases of Guillain-Barre syndrome (GBS), a rare neurological condition.
A collaboration between Johns Hopkins University and the CDC in which people who received the H1N1 swine flu vaccine report their experiences via the Internet.
Use of electronic records that will be introduced by the Indian Health Service.
The Clinical Immunization Safety Assessment (CISA), a collaboration between six academic centers that will collect and store clinical samples from people who may be at risk for serious adverse events linked to vaccination or influenza.
The Vaccines and Medications in Pregnancy Surveillance System (VAMPSS), a collaboration between an association of birth-defect specialists, the American Academy of Allergy, Asthma, and Immunology, and Boston University, which will conduct studies of H1N1 swine flu vaccine, H1N1 swine flu antiviral treatment, and H1N1 swine flu disease.

sources:
Health and Human Services news conference with:

Anthony Fauci, MD, director, National Institute of Allergy and Infectious Diseases, Bethesda, Md.

Bruce Gellin MD, MPH, director, National Vaccine Program Office, Washington, D.C.

Jesse Goodman, MD, MPH, director, Center for Biologics, Evaluation and Research, FDA, Rockville, Md.

Anne Schuchat, MD, director, National Center for Immunization and Respiratory Diseases, CDC.

Flu.gov, "Federal Plans to Monitor Immunization Safety for the Pandemic 2009 H1N1 Influenza Vaccination Program," accessed Nov. 2, 2009.
pi_74625513
Wij zijn eruit, we gaan niet enten. Mijn oom ligt momenteel op de IC nadat hij vorige week was ingeent tegen de MG. Mijn oom was al ziek en viel daardoor in een risicogroep. Nu blijkt dat hij drager was van een bacterie, door het vaccin is de boel als een gek gaan werken en heeft hij nu bloedvergiftiging. De kans dat hij het overleeft is nihil.
De artsen kunnen niet uitsluiten dat het door het vaccin komt.

Ik weet hij al zwakker was dan mijn kinderen, maar dit voelt voor mij zo fout, zo 'niet goed', dat mijn meiden geen enting gaan krijgen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 12 november 2009 @ 09:20:38 #215
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74625604
dus omdat je oom die al ziek is laat jij je kinderen niet intenten... klinkt weloverwogen, maar is je goed recht natuurlijk
pi_74625670
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:20 schreef Re het volgende:
dus omdat je oom die al ziek is laat jij je kinderen niet intenten... klinkt weloverwogen, maar is je goed recht natuurlijk
Ik snap deze zin niet
  donderdag 12 november 2009 @ 09:34:41 #217
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74625894
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:24 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik snap deze zin niet
de conclusie dat een al erg ziek persoon met al een schadelijke bacterie infectie doodgaat omdat hij het vaccin heeft gekregen en daarom ik mijn kinderen niet inent...

waarmee ze dus zegt dat haar kinderen kans hebben om dood te gaan aan het vaccin...

Ik snap het wel hoor aan de ene kant, daar niet van
pi_74625933
..maar ?
het klinkt je als onzin in de oren ?
  donderdag 12 november 2009 @ 09:39:24 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74626005
quote:
Op donderdag 12 november 2009 09:36 schreef marit1978 het volgende:
..maar ?
het klinkt je als onzin in de oren ?
eigenlijk wel ja...

je kan idd ziek worden van vaccinatie omdat je een immuunresponse opwekt, dat valt niet te ontkennen, maar ik neem aan dat de kinderen geen onderliggende ziekte hebben en dan ook nog eens een dodelijke bacteriele infectie hebben, die blijkbaar dus toch al in het lichaam zat.

dat wil verder niets zeggen over of iemand wel of niet zijn kinderen of zichzelf laat inenten... die keuze moet je altijd hebben
pi_74626064
dat neem ik ook aan ja
maar ik kan me de angst wel voorstellen
  donderdag 12 november 2009 @ 09:46:18 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74626180
Zitten hier ook wel in dubio, Ingmar is dit weekeinde precies een half jaar. Volgende week vrijdag gaan we een weekje naar een Canarisch eiland. Ik wil hem eigenlijk wel inenten voor we vliegvelden en vliegtuigen in gaan, maar twijfel ook ernstig omdat hij nog maar net een half jaar is. Aan de andere kant heeft hij wel de proporties van een kind van negen maanden (aldus het CB)..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 12 november 2009 @ 09:48:57 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74626235
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:44 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Precies!

Ik ook! En ook softenon (tegen zwangerschapsmisselijkheid), kreeg je dan mismaakte kinders van...
Maar manlief heeft bij de HA nagevraagd, en de HA zegt dat dit vaccin qua hulpstoffen hetzelfde is als wat hij al jarenlang bij "zijn zwanegre vrouwen" inspuit, en hij heeft nooi klachten gehad.

uiteindelijk doe ik het wel om de redenen die incantrix aangaf in haar post (nummer 29 of zo). de antistoffen die ik nu aanmaak komen dan mss bij de baby, en dan is zij ook even beschermd. tot 1 of 2 maanden na geboorte, nou, dan zitten we al eind februari, en gooi daar nog wat borstvoeding tegenaan, dat beschermt dan wel.

we gaan eli ook inenten, niet alleen vanwege een mini-baby zometeen in huis, maar oo omdat PR cara-patiënt is, en ik ook geen vreeemde ben van longontstekingen, hyperventileren, zulk leuks. we kunnen niet uitsluiten dat hij niet genetisch belast is... en hij is al 2 en een flinke beer, liever een verzwakt virus afvechten dan het echte ding.

ik ga vanmiddag. brrrr... ik hou niet van prikken
(even verder teruglezen)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_74626466
De bacterie op zich was niet dodelijk. Mijn oom was niet levensbedreigend ziek. Hij viel alleen door zijn ziekte (Crohn) in een risicogroep, daarom is hij ingeent. De heftige reactie op de enting maakte bij hem dat het immuunsysteem zich tegen zijn eigen lijf keerde en daardoor is hij nu zo ziek. Overigens had hij nog geen bacteriele infectie, de bacterie kan hij al maanden bij zich hebben gedragen (hij heeft een soort diepe lijn voor voeding 's nachts, daar is het waarschijnlijk door gekomen).

Ik ga inderdaad mijn kinderen niet enten met iets waarvan ze niet 100% zeker kunnen zeggen dat het geen bijwerkingen heeft. Gisteren heb ik op het cb een gesprekje hierover gehad, ze kunnen niet garanderen dat het negatieve bijwerkingen heeft.
Zo'n situatie als bij mijn oom zou zich kunnen voordoen bij een ieder die een bacterie bij zich draagt, die wat zwakker in de weerstand zit etc.
Stel dat mijn kinderen de griep krijgen? Er wordt overal gezegd dat deze griep complicaties kan hebben vooral bij de mensen die al ziek waren. Die al 'zwakker' zijn. Mijn kinderen zijn gezond, ik zie geen reden om ze voor een griep te laten inenten.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_74626510
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Fuente op 12-11-2009 10:01:22 ]
Sara
Merel
Ukje
pi_74626519
Dubbel
Sara
Merel
Ukje
pi_74626537
En nog meer dubbel, lekker bezig
Sara
Merel
Ukje
pi_74626695
KDV-leidsters krijgen geen vaccinatie: http://www.telegraaf.nl/g(...)_crcheleiders__.html
  donderdag 12 november 2009 @ 10:08:46 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74626737
Een artikel over de hardnekkigste misverstanden t.a.v. het vaccin...

1: In de vaccins tegen de Mexicaanse griep zit een stof die gevaarlijk is voor gezondheid.
De meest omstreden stof die in de vaccins wordt gebruikt is thiomersal. Dit bestanddeel wordt aan de Mexicaanse-griepvaccins toegevoegd om te voorkomen dat er schimmels of bacteriën groeien in de flacons, nadat ze zijn aangeprikt.

Thiomersal wordt al sinds de jaren 30 in vaccins gebruikt als conserveringsmiddel. In de jaren 70 ontstond er discussie over het middel vanwege zorgen over de giftigheid van één van de bestanddelen van thiomersal: kwik. Deze stof wordt in het lichaam omgezet in ethylkwik. Volgens het RIVM is daar de angst ontstaan: ethylkwik lijkt qua naam namelijk sterk op het schadelijke methylkwik (dat onder meer in vissen en bij milieuverontreinigingen wordt aangetroffen).

Deze vrees over het gebruik van thiomersal heeft ertoe geleid dat de stof niet wordt gebruikt in vaccins als dat mogelijk is. Bij sommige vaccins is het gebruik van thiomersal echter onvermijdelijk. Vanwege de angst bij het (Amerikaanse) publiek dat vaccinaties kunnen leiden tot autisme, ADHD, spraakstoornissen of taalachterstand, zijn er de afgelopen jaren tal van onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van ethylkwik. In deze studies is geen enkele aanwijzing gevonden voor een verband tussen thiomersal en neurologische aandoeningen.

Op internet wordt soms beweerd dat het gebruik van thiomersal in Nederland verboden is. Dat is dus ook niet waar.

2: In Duitsland worden ambtenaren en militairen met een beter vaccin ingeënt dan het gewone volk.
Het Duitse volk wordt ingeënt met het vaccin Pandemrix van fabrikant GlaxoSmithKline. Deze vaccins zijn door het Duitse ministerie van Volksgezondheid besteld. Daarnaast heeft het Duitse ministerie van Binnenlandse Zaken 200.000 vaccins van fabrikant Baxter besteld, Celvapan, bestemd voor ambtenaren en militairen. Als snel ging in Duitsland het gerucht dat het vaccin voor ambtenaren en militairen beter en veiliger zouden zijn. Dat is niet waar.

In totaal zijn er drie vaccins goedgekeurd voor gebruik in Europa. Celvapan en Pandemrix horen daar bij. Het zijn verschillende vaccins, maar beide vaccins zijn door de EMEA, het Europees geneesmiddelenbureau, positief beoordeeld. Celvapan is niet beter of veiliger dan de andere vaccins. De Duitse regering geeft toe dat het niet handig was om twee verschillende bestellingen te doen. Er is slecht gecommuniceerd tussen de twee ministeries.

3: De vaccins tegen de Mexicaanse griep zijn niet getest.
De vaccins tegen Mexicaanse griep (H1N1) zijn ontwikkeld op basis van een modelvaccin. Dit modelvaccin is in 2005 ten tijde van de gevreesde vogelgriep ontwikkeld. Voor het maken van dit modelvaccin is dat virus gebruikt. Het modelvaccin is uitgebreid getest. Voor een vaccin tegen de Mexicaanse griep is alleen het virusdeel van het vaccin aangepast. Het vogelgriepvirus is dus vervangen voor het Mexicaanse griepvirus.

Het aangepaste vaccin is net als andere vaccins onderworpen aan allerlei studies en testen. Het vaccin is getest op dieren en op (een beperkte groep) mensen. Het vaccin is niet getest op kinderen en zwangere vrouwen, maar veel bestandsdelen van het vaccin zitten ook in andere vaccins waar al miljoenen mensen mee gevaccineerd zijn. De European Medicines Agency (EMEA) ziet erop toe dat het vaccin voldoet aan strenge veiligheidseisen. Het vaccin tegen de Mexicaanse griep (H1N1) is geregistreerd en daarmee goedgekeurd voor gebruik.

4: De vaccins tegen Mexicaanse griep zijn gevaarlijk voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind.
Voor alledrie de vaccins geldt dat de beschikbare informatie over de vaccins zeer beperkt is. De vaccins zijn niet getest op zwangere vrouwen. Ervaringen met bestandsdelen van de vaccins en ervaringen met andere vaccins waar (deels) dezelfde bestandsdelen inzitten, hebben geen reden tot bezorgdheid opgeleverd. Ook zijn de vaccins getest op zwangere dieren en dat leverde eveneens geen reden tot bezorgdheid op.

Er wordt dus vanuit gegaan dat de vaccins veilig zijn. Om het zekere voor het onzekere te nemen wordt het vaccin niet gegeven in de eerste 13 weken van de zwangerschap, wanneer de organen van de foetus zich vormen. De veiligheid van het vaccin voor zwangere vrouwen zal scherp in de gaten worden gehouden.

5: In Zweden zijn mensen overleden nadat ze het vaccin tegen de Mexicaanse griep hebben gekregen.
In Zweden worden al enkele weken mensen ingeënt tegen de Mexicaanse griep; 1,3 miljoen vaccins zijn afgeleverd. Zweden gebruikt Pandemrix, het vaccin van GlaxoSmithKline. Bij de Zweedse Medical Products Agency (MPA), de instantie die in Zweden geneesmiddelen controleert en onderzoekt, zijn tot eind oktober enkele honderden meldingen van bijwerkingen binnengekomen. In verreweg de meeste gevallen gaat het om lichte bijwerkingen, als roodheid en zwellingen op de plek van de inenting, duizeligheid en misselijkheid. Dit zijn bekende bijwerkingen van griepvaccins, die ook vermeld worden in de bijsluiter van Pandemrix.

In 20 gevallen werd melding gedaan van ernstige bijwerkingen. In 15 gevallen ging het om een allergische reactie op een van de bestanddelen van het vaccin. Na behandeling zijn deze mensen allemaal hersteld. Er zijn bij de Medical Products Agency vijf meldingen binnengekomen van overlijden na vaccinatie. Het gaat om drie mensen van 74 jaar of ouder en twee mensen tussen de 54 en 65 jaar. Alle vijf hadden ze chronische aandoeningen en gebruikten medicijnen. Ze overleden 12 uur tot 4 dagen na inenting.

De MPA onderzoekt of het overlijden een verband heeft met het vaccin. Op één overledene is inmiddels autopsie gedaan. Deze persoon had last van aderverkalking en had daardoor eerder al hartaanvallen gehad. Een verband met het vaccin is niet aangetoond. Voor de andere vier overledenen is het onderzoek nog niet afgerond, maar volgens de MPA is er op dit moment geen enkele aanwijzing om een verband te vermoeden. De MPA benadrukt dat er in Zweden normaliter dagelijks 200 tot 250 mensen overlijden, voor het grootste deel ouderen met medische complicaties.

© RTL Nieuws.nl
  donderdag 12 november 2009 @ 10:18:49 #229
114177 Diaan73
pi_74626950
Fuente, ik snap je beweegredenen en als het voor jullie goed voelt, is dat ook gewoon goed. Wat betreft gezonde kinderen... Lennon is ook gezond, maar toch hebben (vooral) baby's minder weerstand waardoor ze eerder vatbaar zijn voor een griep oid. Ik heb hierover gesproken met mijn huisarts tevens cb-arts en hij zegt als je risico's afweegt, het verstandiger is om te laten enten. In ons geval gaat Lennon ook naar kdv en Twan naar school, veel potentiële besmettingshaarden.

Ook heb ik mensen gehoord wiens kind of zelf de Mexicaanse griep hebben of hebben gehad, zij zijn vreselijk ziek geweest. Ik begrijp ook dat niet iedereen deze griep zo heftig meemaakt, maar het zal je kind maar zijn die het zo heftig krijgt. Dat is niet uit te sluiten.

Iedereen heeft natuurlijk zijn bedenkingen maar alle mensen moeten zelf weten of ze wel of niet laten inenten. Zoveel verschillende ervaringen. Vooral naar jezelf luisteren en de voor jullie juiste keuze maken. Wat ons betreft, ik geloof dat we inmiddels wel om zijn en Lennon laten inenten We hebben wel lang getwijfeld.

Deze kreeg ik nog via Hyves:
Make love, not war ☮
pi_74627062
Zo is het ook Diaan.
Ik heb inmiddels zelf waarschijnlijk de MG gehad (ik had griep, was behoorlijk ziek en de HA stelt dat het MG was). Hoewel ik echt flink beroerd was, koorts etc, was het (voor mij dan) gewoon een griep.
Kinderen zijn kwetsbaarder, maar het kan net zo goed zijn dat ik ze inmiddels al besmet heb (dat hoop ik niet en we hebben thuis natuurlijk alles eraan gedaan om dat te voorkomen).
Op een van de basisscholen hier in de wijk zijn je kinderen met groepen tegelijk thuis omdat ze MG hebben, dus het gaat al hard hier in de wijk. Al die kinderen zijn nog niet ingeent. De kans dat Sara het op school oploopt is ook echt wel aanwezig. Maar uiteindelijk is het een griep. Ze zijn beide verder gezond, hebben geen astma etc.
Ik durf ze gewoon niet te laten inenten met iets dat niet op kinderen getest is en waarvan niet duidelijk is of ze op de lange termijn er ziek van zouden kunnen worden.

Maar ik veroordeel niemand die wel kiest voor inenten. Uiteindelijk is het voor iedere ouder een beslissing die je neemt nav de dingen die jij wel of niet een risico vindt. En ik denk dat niemand hier een absoluut foute keuze in maakt. Iedereen wil het beste voor zijn/haar kind.
Sara
Merel
Ukje
pi_74627345
Het brengt je ook aan het twijfelen, zo hoor je minister Klink op tv zeggen dat er alleen lichte bijwerkingen zijn en dan lees je Fuente's post weer dat ze daar op het CB weer niet zeker van zijn.
Ze weten het zelf allemaal niet lijkt het wel.
pi_74627480
Dat is bij elke inenting zo. Lichte bijwerkingen zijn standaard, ernstige zeldzaam. Maar die ernstige komen wel voor, en garanties mbt je eigen kind kan niemand geven. Alleen 't feit dat de kans op ernstige bijwerkingen heel klein is.
  donderdag 12 november 2009 @ 10:40:36 #233
114177 Diaan73
pi_74627490
nummer_zoveel, onze arts zegt dat elke vaccinatie risico's met zich mee kan brengen, ook de reguliere vaccinaties die in veel gevallen als vanzelfsprekend worden gegeven. Volgens hem is dat bij deze niet anders. Dat er iets "overblijft" van de vaccinatie is kleiner dan dat de kinderen Mexicaanse griep krijgen, in welke vorm dan ook.
Make love, not war ☮
  donderdag 12 november 2009 @ 10:44:02 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74627592
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het brengt je ook aan het twijfelen, zo hoor je minister Klink op tv zeggen dat er alleen lichte bijwerkingen zijn en dan lees je Fuente's post weer dat ze daar op het CB weer niet zeker van zijn.
ze zeggen hetzelfe natuurlijk... Vaccinatie kan altijd bijwerkingen geven, voor het grootste gedeelte zullen dat milde bijwerkingen zijn (en dat zijn nou eenmaal negatieve bijwerkingen), zoald pijn op de injectieplek of roodheid, of misselijkheid en duizeligheid maar er zijn inderdaad ook zeldzame ernstigere bijwerkingen mogelijk (anafylactische shock door een allergie bijv.). Ik denk dat niemand dat ontkent
pi_74627607
Hier op het cb geven ze er niet eens info over. Mijn cb arts zegt: "Ik ben niet degene die het uitgevonden en getest heeft. Ik moet af gaan op wat ik hoor en dat is vaak hetzelfde als jullie horen"
  donderdag 12 november 2009 @ 10:44:50 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74627616
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:40 schreef Diaan73 het volgende:
nummer_zoveel, onze arts zegt dat elke vaccinatie risico's met zich mee kan brengen, ook de reguliere vaccinaties die in veel gevallen als vanzelfsprekend worden gegeven. Volgens hem is dat bij deze niet anders. Dat er iets "overblijft" van de vaccinatie is kleiner dan dat de kinderen Mexicaanse griep krijgen, in welke vorm dan ook.
Dat dus

Ook bij de vaccinaties van het RVP zeggen ze voordat ze de naald erin duwen dat er bijwerkingen kunnen optreden, en dat het zeer weinig gebeurt dat er iets ernstigs gebeurt, het kan altijd. en dat zijn de prikken die bijna lle kids vanaf 2 mnd krijgen! zeker die 14 mnd prik, daar kunnen ze zoooo beroerd van worden! wordt ook geaccepteerd.

nu is er gewoon veel meer aandacht voor de enkeling die wel hondsberoerd wordt van de vaccinatie.

ik ben wel heel benieuwd wat ze volgend jaar gaan zeggen over dit seizoen. je zal vast 85 evluatiestudies krijgen van hoe eea is verlopen en of het echt we nodig was dat hele circus...
we shall see
  donderdag 12 november 2009 @ 11:17:45 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74628671
*oproep*

De FOK PR groep is bezit met het leggen van wat contacten met officiele instanties.
Dit geeft ons gelegenheid wat specifieke vragen te gaan stellen.

Stel hier dus je vragen die je hebt mbt de MG en wellicht dat PR die mee neemt in het gesprek!
pi_74629223
Hier komt ie dan.....
Maud viert zondag haar verjaardag. Haar oma ligt met griep in bed. Mexicaanse??? Dat weten we niet, maar aangezien er via de media bekend is gemaakt dat als je nu de griep hebt, dit de mexicaanse is, dan mag ik daar wrs. wel van uitgaan. Maud is qua longen en luchtwegen een gevoelig typje. Ze gaat dan ook ingeent worden. Nu geeft mijn schoonmoeder aan dat als ze zich redelijk beter voelt dat ze dan wil komen. Maar volgens mij is ze dan nog besmettelijk. Is dit zo? Stel ik mijn kind dan bloot aan de MG terwijl ik er juist voor aan het waken ben dat ze hem niet krijgt. Dat ze ingeent wordt, zodat ze zo min mogelijk risico loopt.
Oftewel, is het terrecht als ik mijn schoonmoeder vraag om niet te komen ivm besmettingsgevaar? Ik wil liever geen tumult in de familie...
  donderdag 12 november 2009 @ 11:35:27 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74629260
chacama sinds wannneer heeft je schoonmoeder de griep?
in de haak.
pi_74629402
quote:
Op donderdag 12 november 2009 10:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is niet dat ze niet zkeer zijn, je kúnt gewoon geen garanties geven. bij geen enkele inenting. dat wordt normaal gesproken gewoon geaccepteerd door mensen, maar nu zit iedereen ineens in de hoogste boom erover...
Kwak
  donderdag 12 november 2009 @ 12:13:27 #241
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74630419
Ik zou het gewoon even aan je huisarts vragen Chaca, die weet het het beste qua incubatieperiode etc, denk ik .
pi_74631654
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:35 schreef trui het volgende:
chacama sinds wannneer heeft je schoonmoeder de griep?
Sinds maandag.

@Vivi. Inderdaad. Goede tip.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:00:39 #243
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74631756
de incubatietijd kan nogal variëren begreep ik. misschien is 't inderdaad handig om 't je huisarts even te vragen. maar voor zover ik weet is ze niet meer besmettelijk wanneer haar koorts echt over is. dus ik zou van haar vragen of ze goed in de gaten wil houden of ze nog koorts heeft, en dat je 't liefst hebt dat ze alleen komt als ze al minstens een hele dag (of 2) koortsvrij is, i.v.m. risico's voor Maud die je liever wil vermijden. niet zo'n gek verzoek toch? ze zal er zelf vast ook niet om staan te springen om haar kleindochter nodeloos in gevaar te brengen.
in de haak.
pi_74631906
tijd die mij verteld is is een week vanaf de eerste klachten.
En het hoesten kan langer duren omdat je luchtwegen nog wat langer nodig hebben om te herstellen etc.
De dame is nu na een week helemaal de oude en opgeknapt
Ik ben wat later begonnen en heb nog wel last en geen vermindering
pi_74631966
Lijkt mij ook trui.

Heb inderdaad net even gebeld. Ze is wel nog besmettelijk, maar heeft dan het ergste gehad. HA adviseerde om - als ze wil komen - zoveel mogelijk lichamelijk contact te vermijden. Nou, is dat gelukkig niet zo'n probleem. Maud is niet zo'n kroelerd, dus zo snel zal ze niet bij oma op schoot kruipen en kusjes geven laten we gewoon helemaal achterwege. Lijkt mij het meest veilige.
pi_74631991
De zogenaamde incubatietijd is de periode tussen het moment waarop je een virus binnenkrijgt tot aan het moment waarop je de eerste ziekteverschijnselen krijgt. Bij nieuwe griep is dat één tot zeven dagen na het binnenkrijgen van het virus.

U kunt anderen besmetten vanaf het moment dat de eerste symptomen optreden van Nieuwe Influenza A. De meest voorkomende verschijnselen zijn: hoesten, koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid, droge hoest, soms diarree. U blijft besmettelijk tot ongeveer zes dagen na het begin van deze verschijnselen. Als de klachten al eerder zijn verdwenen ben u al eerder niet meer besmettelijk. Het is ook mogelijk dat u geïnfecteerd bent met het virus, maar hier niet ziek van bent. U kunt het virus dan ongemerkt overdragen.

Volgens griep pandemie
  donderdag 12 november 2009 @ 13:10:27 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74632080
quote:
In two new studies, researchers found that some people infected with H1N1 kept shedding virus much longer than the 7 days that people with seasonal flu shed virus - even up to 12 days in one study. What are the details and what exactly does this mean in real terms?

“Viral shedding” refers to the release (“excretion” in medical terms) of live virus from an infected host.
This lengthy period of viral shedding may mean that the CDC recommendations to stay isolated from people until you are symptom-free for 24 hours are not long enough, as people may still be contagious after this time. In fact, it now looks like people may be contagious for 3 or more days after their fever breaks.
It also looks like people may still be shedding virus after they are treated with Tamiflu, however, people who did not receive Tamiflu were contagious longer.
http://infectiousdiseases(...)ger-than-thought.htm
pi_74632301
Tja, en met dat stukje van Pvoess en Re ga ik dus twijfelen. En ik weet ook wel dat een ander familielid of bij de oppas of peuterspeelzaal het aan Maud zou kunnen geven terwijl dat die niet ziek zijn, maar dit is iets dat ik weet en onnodig het in huis halen pas ik eerlijk gezegd voor. Toch nog maar eens met mijn man bespreken. Met de kennis die ik nu heb, kan hij misschien even met zijn moeder bellen en overleggen.
pi_74632671
Maar de andere gasten kunnen het ook overbrengen, ook als ze zelf geen symptomen hebben.. zie ook grieppandemie.nl Als je echt bang bent dat Maud het krijgt kun je misschien beter die verjaardag uitstellen?
Hou je haar ook thuis van je gastouder ed?

edit: te laat gereageerd dus.. naja, alles deleten is ook zo kaal
  donderdag 12 november 2009 @ 13:31:55 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_74632726
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:08 schreef Pvoesss het volgende:
U blijft besmettelijk tot ongeveer zes dagen na het begin van deze verschijnselen. Als de klachten al eerder zijn verdwenen ben u al eerder niet meer besmettelijk.
chacama, maar hier staat toch juist ook dat die besmettelijkheid al eerder over kan zijn? vraag gewoon of ze niet wil komen zolang ze de klachten heeft.
in de haak.
pi_74632823
Ik zou eerlijk gezegd wel gewoonnormaal leven als ik kijk naar mijzelf en de dame.
Wij hebben niet extreem veel last. ik zelfs nog meer dan de dame.
We zijn niet getest dus het kan hem ook niet zijn natuurlijk maar alle symptomen kloppen.
De dame haar longetjes zijn wel nagekeken en die waren prima.

Je kan hem overal oplopen dan kan je echt niets doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 november 2009 @ 13:47:20 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_74633176
Jarno vroeg naar inentingen in o.a. Duitsland. Hier kun je daar meer over vinden. Overigens een behoorlijk informatieve en actuele site (wel in het Duits dus).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_74633204
Ah, der Schweinegrippe heet het daar nog gewoon dus! . Thanks Rewimo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 november 2009 @ 13:49:17 #254
13151 crew  Rewimo
pi_74633222
Ja, hier noemen ze het beestje gewoon bij de naam
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 november 2009 @ 14:14:19 #255
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_74634031
Je wordt helemaal gek van de theorietjes. Er gaan zelfs verhalen dat er een chip in je gespoten wordt

Maar als ouder moet je de keuze maken. Als je alle verhalen naast elkaar legt, dan hoop je uiteindelijk de juiste keuze te maken.

Als je van al die verhalen dan iets moet kiezen, dan kies je (wij tenminste wel) het verhaal van je dokter, verloskundige en andere mensen die er (als het goed is) verstand van hebben.

Dat heeft ons uiteindelijk over de streep getrokken en morgen laten wij ons vaccineren.

Ja, ik zelf ook. Dit omdat mijn vrouw meer dan 6 maanden zwanger is.

Want als je alle spookverhalen moet geloven dan gaan we allemaal dood.

Wij hebben ons heel erg goed laten informeren en 'denken' dat dit de juiste beslissing is.

Je weet het toch niet....
pi_74634216
@ trui. Klopt. Dus ga ik gewoon overleggen met F. en dan kijken wat die er van vind. Het is tenslotte ook wat ik al zei. Ze kan hem overal krijgen. Nu is het tot op heden gelukkig nog rustig hier. Nog geen uitvallen op school op kdv/psz, maar ook dat kan zo omslaan.
pi_74647161
Dit soort dingen helpen ook niet echt he?
quote:
Bejaarden krijgen foute vaccinatie

AMSTERDAM - Elf bewoners van verpleeghuis Amaris Theodotion in Laren zijn donderdag naar een ziekenhuis gebracht nadat er iets fout was gegaan met hun vaccinatie.
In plaats van het vaccin tegen de Mexicaanse griep kregen ze per abuis insuline ingespoten.

"Het ziet ernaar uit dat een verpleegkundige niet goed op de etiketten van de ampullen heeft gekeken", zegt directeur van het verzorgingstehuis Rachel Mak. "Maar wat er precies is misgegaan wordt nog onderzocht. We vinden het allemaal verschrikkelijk."

Bij de elfde vaccinatie werd de blunder ontdekt en werd een arts geroepen. De slachtoffers zijn ter observatie naar het Tergooiziekenhuis in Blaricum vervoerd, waar hun bloedsuikerspiegel in de gaten wordt gehouden.

Mak hoopt ze vrijdag weer te verwelkomen in Laren. "De insuline kan weliswaar nare consequenties hebben als je het niet tijdig ontdekt, maar we waren er snel bij", zegt de directeur. "Er zijn waarschijnlijk geen blijvende gevolgen."

In het verpleeghuis verblijven 218 bejaarden. De gemiddelde leeftijd is 83 of 84. Op andere afdelingen verliep de vaccinatie probleemloos.
En ja, ik snap dat fouten altijd voor kunnen komen enzo. Maar toch.
  donderdag 12 november 2009 @ 21:06:39 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74647326
Jezusmina!
En ja, fouten maken kan... maar dit is toch wel heel erg slordig hoor!
pi_74647783
Ja, weetje, en de enige manier om dit soort risico's te vermijden is dus niet laten vaccineren. Dan weet ik zeker dat men niet de verkeerde spuit kan pakken of dat mijn dochter niet de verkeerde reactie op een beperkt getest vaccin krijg. Maar hoe moet ik dat nou afzetten tegen het risico om mexicaanse griep te krijgen (en en ernstig ziek of erger van te worden)? .
  donderdag 12 november 2009 @ 21:22:35 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74647946
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:18 schreef Jarno het volgende:
Ja, weetje, en de enige manier om dit soort risico's te vermijden is dus niet laten vaccineren. Dan weet ik zeker dat men niet de verkeerde spuit kan pakken of dat mijn dochter niet de verkeerde reactie op een beperkt getest vaccin krijg. Maar hoe moet ik dat nou afzetten tegen het risico om mexicaanse griep te krijgen (en en ernstig ziek of erger van te worden)? .
Oh nee, het zal mij niet tegenhouden hoor. Dit kan altijd gebeuren. Stom, maar helaas... Ik denk dat die verpleegkundige zichzelf ook echt wel voor haar kop slaat. Het blijft mensenwerk toch?
  donderdag 12 november 2009 @ 21:37:26 #261
14746 k_i_m
pi_74648636
Tja, bij het CB zetten ze ook gewoon een lege spuit in je kind . Mijn vader is vrijwilliger bij dat bejaardenhuis, ik zal eens aan hem vragen of hij wat gehoord heeft hoe het is gebeurd .
In my life
Why do I smile
pi_74649237
Om even aan te geven waarom ik denk dat inenten over 2, 3 weken wel eens mosterd na de maaltijd zou kunnen zijn:

http://www.telegraaf.nl/g(...)_Venray__.html?p=6,1
pi_74650717
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:14 schreef kL0j00h het volgende:
Je wordt helemaal gek van de theorietjes. Er gaan zelfs verhalen dat er een chip in je gespoten wordt

Maar als ouder moet je de keuze maken. Als je alle verhalen naast elkaar legt, dan hoop je uiteindelijk de juiste keuze te maken.

Als je van al die verhalen dan iets moet kiezen, dan kies je (wij tenminste wel) het verhaal van je dokter, verloskundige en andere mensen die er (als het goed is) verstand van hebben.

Dat heeft ons uiteindelijk over de streep getrokken en morgen laten wij ons vaccineren.

Ja, ik zelf ook. Dit omdat mijn vrouw meer dan 6 maanden zwanger is.

Want als je alle spookverhalen moet geloven dan gaan we allemaal dood.

Wij hebben ons heel erg goed laten informeren en 'denken' dat dit de juiste beslissing is.

Je weet het toch niet....

zelfs dokters maken blunders of weten niet waar ze het over hebben qua medicatie.
ik heb al heel wat blunders meegemaakt.
dus ik vertrouw geen ene dokter meer.
mama van 3 kids!
  donderdag 12 november 2009 @ 22:29:20 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74650964
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef Jarno het volgende:
Om even aan te geven waarom ik denk dat inenten over 2, 3 weken wel eens mosterd na de maaltijd zou kunnen zijn:

Ben ik de enige die denkt 'Uhuh'
Een middelbare school... dat is feest natuurlijk, iedereen met ook maar een beetje een kuchje belt zich ziek natuurlijk.

Maar ja, het zou idd wel eens wat laat kunnen zijn... Dat wel.
pi_74653235
nee, ik vroeg me af of het afgesproken werk was
  vrijdag 13 november 2009 @ 07:53:16 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74656267
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ben ik de enige die denkt 'Uhuh'
Een middelbare school... dat is feest natuurlijk, iedereen met ook maar een beetje een kuchje belt zich ziek natuurlijk.

Maar ja, het zou idd wel eens wat laat kunnen zijn... Dat wel.
maar inderdaad het zou weleens te laat kunnen komen die vacinatie. Ben benieuwd hoe het zal gaan verlopen allemaal.

Hier wordt Maud 27 november gevacineerd. Wrs. in de brandweerkazerne, maar het kan ook de sporthal worden.

Weet iemand trouwens of ie bij kinderen ook in 2x gegeven wordt. Want dat zou betekenen dat ze eigenlijk pas eind december goed imuum zijn voor de MG.
  vrijdag 13 november 2009 @ 08:08:40 #267
94046 PM-girl
pi_74656410
Ja, kinderen worden ook 2x geënt, de eerste keer in de week van 23 november en de tweede keer in de week van 13 december.
*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 november 2009 @ 08:48:51 #268
13151 crew  Rewimo
pi_74656811
Ik hoorde gisteren dat je hier in DLD niet opgeroepen wordt, maar dat je gewoon naar je huisarts kunt stappen en erom vragen.

Ik weet nog steeds niet wat ik zal doen. Christan vertelde gisteren dat er 8 zieken waren in zijn klas. En we kregen een briefje dat er mogelijk Schweinegrippe is op school en wat we moeten doen als ons kind ziek wordt. Thuis houden, dokter bellen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:11:00 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74657124
Ik hoorde dat de huisarts hier denkt dat de griepgolf over 4 weken alweer voorbij is. Terwijl ik ook meen gehoord te hebben dat de piek pas in januari is.
Nou ja, maar hopen op elfstedenweer dan. Dat is goed tegen griep toch?
  vrijdag 13 november 2009 @ 09:23:58 #270
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74657360
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 07:53 schreef chacama het volgende:

[..]

maar inderdaad het zou weleens te laat kunnen komen die vacinatie. Ben benieuwd hoe het zal gaan verlopen allemaal.

Hier wordt Maud 27 november gevacineerd. Wrs. in de brandweerkazerne, maar het kan ook de sporthal worden.

Weet iemand trouwens of ie bij kinderen ook in 2x gegeven wordt. Want dat zou betekenen dat ze eigenlijk pas eind december goed imuum zijn voor de MG.
Volgens een kennis die bij het RIVM werkt:
quote:
Ook met alleen het eerste deel bouwen de mensen die gevaccineerd zijn al heel veel immuniteit op (er zijn zelfs mensen die vinden dat 1 vaccin genoeg zou zijn, maar met 2 is de bescherming nog weer veel beter).
pi_74657626
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 09:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoorde dat de huisarts hier denkt dat de griepgolf over 4 weken alweer voorbij is. Terwijl ik ook meen gehoord te hebben dat de piek pas in januari is.
Nu heerst de mexicaanse en in januari verwachten ze de "gewone" griepgolf. Zo vertelt mijn huisartsenpraktijk het.
pi_74658093
Ik neig toch steeds meer naar wel inenten. Mischien weet je wel niet wat de gevolgen op lange termijn zijn, maar het risico dat ze nu als klein meisje heel erg ziek zou kunnen worden wil ik toch ook zeker niet nemen
  vrijdag 13 november 2009 @ 10:07:24 #273
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_74658434
Vanmiddag ga ik enten. Dit doe ik puur voor mijn gezin. Vrouw die meer dan 6 maanden zwanger is en mijn zoontje van 1,5.

Leuk is anders, maar ik word gek van alle theorietjes die online staan en luister uiteindelijk naar mijn dokter en verloskundige.
pi_74658972
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef Jarno het volgende:

tsja weet je, als je niet laat enten omdat het "toch te laat is" en de griep houdt langer aan of er komt een tweede golf overheen... dat weet je nooit zeker...
Kwak
pi_74659260
Maar wat ik begreep is dat de ggd nu klaar is voor 5000 vaccinaties per dag op 8 locaties door het hele land(Dichtbij de mensen vaccineren op kleinere locaties was logistiek niet mogelijk). Dat is dus 40.000 vaccinaties per dag en met de nieuwe risicogroep kinderen kwamen er 1,2 miljoen extra mensen bij die gevaccineerd moeten worden.
Dan zijn ze dus 30 dagen bezig met vaccineren terwijl je na 3 weken alweer de 2e vacinatie moet hebben.
pi_74659942
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:42 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Maar wat ik begreep is dat de ggd nu klaar is voor 5000 vaccinaties per dag op 8 locaties door het hele land
Dat bericht betrof alleen de provincie Utrecht.

http://www.ggdmn.nl/pool/(...)0voor%20kinderen.pdf
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:46:00 #277
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_74663137
vwb mosterd na de maaltijd, als je nu wordt ingeënt, heb je wel weer extra antistoffen in je lijf. dat werktdan wel weer uit,maar toch blijft er iets van een geheugenfunctie achter, waardoor als er over een paar jaar weer zoiets gebeurt, die antistoffen weer sneller aanslaan.

toch?

dus dan kan het nooit kwaad, denk ik dan.

(zegt ze met een zere arm omdat ik teveel heb aangespannen tijdens het prikken )
pi_74663577
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:07 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dat bericht betrof alleen de provincie Utrecht.

http://www.ggdmn.nl/pool/(...)0voor%20kinderen.pdf
Oke, dat stond er op teletekst echt niet bij!! Ik vond het al zo raar!
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:08:16 #279
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_74663891
quote:
Op donderdag 12 november 2009 22:23 schreef Popples het volgende:

[..]

zelfs dokters maken blunders of weten niet waar ze het over hebben qua medicatie.
ik heb al heel wat blunders meegemaakt.
dus ik vertrouw geen ene dokter meer.
Maar je vertrouwd wel al die paranoïde mensen met complot theorietjes op allerlei fora?! Dit gaat niet over 1 dokter, maar over meerdere doktoren die al maanden overleg voeren met elkaar.
pi_74664610
Wanneer krijg je voor de kids tussen 6 maanden en 4 jaar een oproep?
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:29:00 #281
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74664624
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Maar je vertrouwd wel al die paranoïde mensen met complot theorietjes op allerlei fora?! Dit gaat niet over 1 dokter, maar over meerdere doktoren die al maanden overleg voeren met elkaar.
En anders je na die griepprik in alu-folie wikkelen! Dat zal ze leren.
pi_74664998
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

nou ik neem van niemand wat aan. niet van internet en niet van dokters.
de overheid al helemaal niet.

wat ik tot nu toe lees en hoor geeft ons geen goed gevoel om achter de prik te staan.
daarbij heeft een vriendin en haar 2 kids de MG die zegt zelf ook dat ze het niet zou doen.
het is zwaarder dan een gewone griep maar niet zo erg dat ze spul slikt er voor.
mama van 3 kids!
pi_74665538
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:41 schreef Popples het volgende:

[..]

nou ik neem van niemand wat aan. niet van internet en niet van dokters.
de overheid al helemaal niet.
dan neem ik bij deze niks van jou aan, als je dat niet erg vindt

http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article2910929.ece/Wetenschap__overheid__industrie___twijfel_.html

typishc voorbeeld van de ontwikkeling genoemd in dit artikel (bij de reacties staan overigens weer genoeg voorbeelden van het soort mensen waar het over gaat)

spoiler want offtopic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_74665782
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/achtergrond/deverdieping/article2910929.ece/Wetenschap__overheid__industrie___twijfel_.html

typishc voorbeeld van de ontwikkeling genoemd in dit artikel (bij de reacties staan overigens weer genoeg voorbeelden van het soort mensen waar het over gaat)

spoiler want offtopic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Hulde voor deze post kwak. Ik zou het niet beter kunnen zeggen inclusief je spoiler.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_74666144
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:28 schreef Raissa het volgende:
Wanneer krijg je voor de kids tussen 6 maanden en 4 jaar een oproep?
volgende week, kijk even op de site van de ggd van jouw regio, daar staat het.

mijn vrouw heeft 2 dagen geleden de mex. prik gehad en geen bijwerkingen ofzo gehad. Ik heb nog gevraagd of ik ook mocht, maar dat wilde de dokter niet. Ik moet 2 weken wachten. Dan gaan mjin zoon van 2 en ik naar de ggd toe om de prik te halen.

Onze baby van 3 weken willen we ook een prik geven, maar dat mag ook niet. Jammer, had het zo gedaan als het kon.
pi_74666546
Wij prikken definitief niet. Net met onze huisarts overlegd, dit kwam eruit.
De kans op complicaties bij gewoon gezonde kindjes is echt heel klein, in ons geval kan het middel erger zijn dan de kwaal.

Hier dus een goed overwogen en overlegd "nee".
Daar gaan we weer
pi_74666552
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:17 schreef willempjewever het volgende:

[..]

volgende week, kijk even op de site van de ggd van jouw regio, daar staat het.

mijn vrouw heeft 2 dagen geleden de mex. prik gehad en geen bijwerkingen ofzo gehad. Ik heb nog gevraagd of ik ook mocht, maar dat wilde de dokter niet. Ik moet 2 weken wachten. Dan gaan mjin zoon van 2 en ik naar de ggd toe om de prik te halen.

Onze baby van 3 weken willen we ook een prik geven, maar dat mag ook niet. Jammer, had het zo gedaan als het kon.
Hoezo 'jammer'?

Bij kindjes onder de 6 maanden weten ze gewoon niet zeker wat de effecten zijn, dus alleen maar goed dat ze daar extra voorzichtig mee zijn.
Ze adviseren dan wel dat alle andere gezinsleden van de baby zich laten inenten.
pi_74666655
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:29 schreef bikinistringding het volgende:
Wij prikken definitief niet. Net met onze huisarts overlegd, dit kwam eruit.
De kans op complicaties bij gewoon gezonde kindjes is echt heel klein, in ons geval kan het middel erger zijn dan de kwaal.

Hier dus een goed overwogen en overlegd "nee".
Precies wat onze ha zei.

Die zei er ook bij dat als en kindje vaak ziek is al of iets anders al chronisch heeft dat je het dan wel moet doen.
pi_74666769
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoezo 'jammer'?
Jammer omdat we nu 1 kind hebben dat niet geprikt is en de rest van het gezin wel. Als het goedgekeurd was voor baby's had ze ook een prik gekregen.

Nu moet ze over 5,5 maand een prik denk ik als ze 6 maanden oud is? Het is wat onduidelijk. Ook denk ik dat we nu elk jaar een prik moeten hebben omdat deze prik niet een jaar lang beschermd (of wellicht wel, op de site van rivm.nl staat dat ze niet weten hoe lang de bescherming is).
pi_74666780
Ja Nicole, het gaat bij ons om een persoonlijke situatie. Niet dat iedereen nu gaat roepen dat mijn huisarts afraadt om kinderen in te enten, NEE, na overleg hebben wij besloten dat in onze situatie niet enten een verantwoorde keuze is.
Daar gaan we weer
pi_74667049
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:36 schreef willempjewever het volgende:

Ook denk ik dat we nu elk jaar een prik moeten hebben omdat deze prik niet een jaar lang beschermd (of wellicht wel, op de site van rivm.nl staat dat ze niet weten hoe lang de bescherming is).
Dat vind ik een wat voorbarige conclusie.
pi_74667511
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dat vind ik een wat voorbarige conclusie.
nou, het is geen conclusie, nog een vraagstuk waar ik mee zit. Maar dat wordt nog wel bekendgemaakt.

en hopelijk dit jaar geen griep voor mij, krijg gemiddeld om de 3 jaar griep en heb het vorig jaar al anderhalve week gehad en dat was wel weer even genoeg... dus deze slaan we over met behulp van de ggd (hoop ik)
pi_74667532
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 14:36 schreef bikinistringding het volgende:
Ja Nicole, het gaat bij ons om een persoonlijke situatie. Niet dat iedereen nu gaat roepen dat mijn huisarts afraadt om kinderen in te enten, NEE, na overleg hebben wij besloten dat in onze situatie niet enten een verantwoorde keuze is.
Ja ik snap je helemaal.
Van de 15 kindjes bij MIkael op de psz worden er ook maar 3 geent. Dus als het daar los barst is zijn hele klasje ziek!
  vrijdag 13 november 2009 @ 15:45:30 #295
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_74668730
quote:

[..]

spoiler want offtopic
SPOILER
pi_74668989
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:01 schreef willempjewever het volgende:

[..]

nou, het is geen conclusie, nog een vraagstuk waar ik mee zit. Maar dat wordt nog wel bekendgemaakt.

en hopelijk dit jaar geen griep voor mij, krijg gemiddeld om de 3 jaar griep en heb het vorig jaar al anderhalve week gehad en dat was wel weer even genoeg... dus deze slaan we over met behulp van de ggd (hoop ik)
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit griep heb gehad.
En nu hoorde ik van een collega die bij de GGD werkt dat als je de Mexicaanse griep oploopt je er wel weerstand door opbouwt, en met dat vaccin niet. Dus of het nu zo erg is of om te krijgen (behalve dan voor de risico-groepen).

Dus heb besloten dat ik mijn zoon laat enten en mezelf niet.
pi_74669043
quote:

Nou worden er in dat artikel ook genoeg redenen gegeven wáárom mensen een bepaald wantrouwen hebben. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Als je bezuiniging op regelwijziging op zorgstelsel stapelt gaan mensen vanzelf een keer mieren.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:22:37 #298
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_74669872
quote:

[..]

spoiler want offtopic
SPOILER
[off-topic]
Heel TRU wordt bevolkt door dit soort wichelroede lopende mafketels. Scientology is er groot mee geworden. Die types zag je vroeger nooit, want ze communiceerden alleen met zelfgestencilde blaadjes die vrijwel niemand bereikten. Tegenwoordig heeft iedereen op internet een eigen roeptoeter en kun je gillen wat je wil. Dat is ok, maar het zorgt ook voor een uitholling van autoriteit. Vaak is dat niet erg, soms zelfs wel nuttig, maar met zaken als volksgezondheid is het meer dan kwalijk. Inderdaad: de arrogantie van sommigen die denken het beter te weten dan hele teams van wetenschappers die jaaarenlang op dit soort zaken studeren....

[/off-topic]
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:29:46 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_74670049
Ik heb idd ook een beetje de indruk dat de hysterie alleen maar gevoedt wordt door de beschikking over internet. Ik heb ook een beetje een kriegelig gevoel van mensen die besluiten de prik niet te geven op basis van allerhande complottheorieen. Ik bedoel; wat voor belang zou de overheid er in vredesnaam bij hebben om de toekomstige generatie te vergiftigen?
pi_74670054
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 15:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou worden er in dat artikel ook genoeg redenen gegeven wáárom mensen een bepaald wantrouwen hebben. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen natuurlijk. Als je bezuiniging op regelwijziging op zorgstelsel stapelt gaan mensen vanzelf een keer mieren.
de redenen die worden gegeven zijn redenen dat mensen wantrouwend kunnen worden, níet gegronde redenen voor dat wantrouwen. dat is het belangrijke verschil.

elk weldenkend mens kan zich toch indenken dat de gemiddelde arts én geen kwade bedoelingen heeft én weet waar hij mee bezig is?

als iets hoort dat briest en trappelt is t meestal een paard, en geen zebra...
Kwak
pi_74670153
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:29 schreef Vivi het volgende:
Ik heb idd ook een beetje de indruk dat de hysterie alleen maar gevoedt wordt door de beschikking over internet. Ik heb ook een beetje een kriegelig gevoel van mensen die besluiten de prik niet te geven op basis van allerhande complottheorieen. Ik bedoel; wat voor belang zou de overheid er in vredesnaam bij hebben om de toekomstige generatie te vergiftigen?
precies.

en om t maar eens nog een beetje harder te zeggen: als ik de onderzoeksvaardigheid en het deductief en inschattend vermogen van mijn toch behoorlijk intelligente studenten zie, heb ik niet zo veel vertrouwen in al dat "ik doe mijn eigen onderzoek wel, ik vertrouw mezelf het meest" van mensen die overheidsvoorlichting als "propaganda" bestempelen en bij voorbaat niet vertrouwen. we leven verdorie niet in oost-duistland in de jaren 70!
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')