Verkeerde informatie??? Als er in de door de overheid gepubliceerde informatie nogal veel "vermoedelijk" en waarschijnlijk" staat lijkt me dat reden genoeg om te twijfelen. Hoezo ik wordt niet serieus genomen als burger?quote:Zwanger Nederland twijfelt over griepprik
RIJSWIJK - Een grote groep zwangere vrouwen in Nederland twijfelt of ze zich wel moeten laten inenten tegen de Mexicaanse griep. Aanstaande moeders dubben of het vaccin niet veel meer schade aanricht dan de griep zelf. Ook worden ze gevoed door verkeerde informatie op internet.
Dat stellen verschillende organisaties in de gezondheidszorg zoals de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV) en het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG). Ook het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) ziet de onrust onder zwangere vrouwen toenemen. Een woordvoerder kan echter nog niet schatten hoeveel vrouwen uiteindelijk toch een prik tegen de Mexicaanse griep gaan halen.
http://www.telegraaf.nl/g(...)land_twijfelt__.html
van http://www.hpdetijd.nl/ar(...)mexicaanse-griepprikquote:"Argwaan wekt ook de snelheid waarmee het nieuwe vaccin op de markt komt. Hoe kan het dan ooit deugdelijk zijn getest? Het antwoord is dat het vaccin voor de Mexicaanse griep is afgeleid van het gebruikelijke (en al volop geteste) vaccin voor de seizoensgriep. Dit modelvaccin is grotendeels hetzelfde. Alleen het antigeen – het stofje dat zorgt dat het afweersysteem antistoffen aanmaakt - is vervangen door dat van H1N1 (de Mexicaanse griep). Dat is routine: elk jaar wordt het antigeen van de griepprik aangepast aan de eigenschappen van het eerstvolgende seizoensgriepvirus. Gevolgen voor de veiligheid van het vaccin zijn er niet.
Het vaccin voor de Mexicaanse griep is natuurlijk niet langdurig op grote groepen mensen getest – als dat steeds zou moeten gebeuren, zou er nooit op tijd een griepvaccin gereed zijn. Maar dat uitgebreid testen gebeurt ook niet met elk nieuw seizoensgriepvaccin, en dat wordt ook massaal en zonder morren ingespoten. Het gaat immers om afgeleiden van het wél geteste modelvaccin. De vaccins die door Nederland zijn ingekocht, Focetria en Pandemrix, zijn in de oorspronkelijke uitvoering bij tienduizenden mensen getest."
(de aangekaarte chantal beweert op nursing.nl dat we de griepvaccinatie een nieuwe holocaust is...net als de spaanse griep lang geleden)quote:Voorbij zijn de dagen dat een deskundige dé deskundige was. De expert van nu verkondigt een mening die voor talloze mensen niet zwaarder weegt dan die van, laten we zeggen, een Chantal.
als de overheid geen vermoedelijk of waarschijnlijk gebruikt, kunnen ze aangeklaagd worden door die ene persoon op 100.000 of nog minder waar het eventueel wél misloopt.dat is puur een juridisch verhaal.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:07 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
Verkeerde informatie??? Als er in de door de overheid gepubliceerde informatie nogal veel "vermoedelijk" en waarschijnlijk" staat lijkt me dat reden genoeg om te twijfelen. Hoezo ik wordt niet serieus genomen als burger?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
voor mij zou dit sluitend argument zijn om niet aan de veiliogehjid te twijfelen:
[..]
van http://www.hpdetijd.nl/ar(...)mexicaanse-griepprik
wordt ook de angst om bepaalde hulpstoffen (die ook al sinds 1930 in de gewone griepprik zitten) aangekaart (en met de grond gelijk gemaakt)
ook een quote waar ik me in kan vinden
[..]
(de aangekaarte chantal beweert op nursing.nl dat we de griepvaccinatie een nieuwe holocaust is...net als de spaanse griep lang geleden)
ik zal proberen nog een bron te vinden... sommige mensne vallen over het feit dat er geen bronvermelding in het HP de Tijd artikel staat (overheidspropaganda etc...quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Als dat echt zo is, over het aanpassen van dat vaccin en het normale seizoensvaccin dan is het voor mij ineens weer heel duidelijk, wel doen. Om Oscar te beschermen.
Ik zou eigenlijk graag met mijn huisarts willen overleggen over de keuze. Maar die arme man heeft het nu natuurlijk al ramdruk met allerlei bezorgde mensen, naast alle zieken die hij moet zien deze dagen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:01 schreef Lois het volgende:
Ik twijfel ook nog steeds en mijn gevoel blijft nee zeggen. Toen Eva de eerste keer opgeroepen werd voor de gewone griepprik was ze 8 maanden en toen twijfelde ik net zo.ojn huisarts kon me heel veel informatie meegeven waaruit bleek dat duizenden kinderen zonder bijwerkingen waren gevaccineerd de afgelopen jaren.
Bij deze prik kan hij dat niet, simpelweg omdat die gegegevns er niet zijn. Ondanks zijn aandringen om Eva toch te enten blijft mijn gevoel nee zeggen.
Ik heb nog even, ze is volgende week woensdag aan de beurt maar man wat zou ik niet geven voor een antwoord op mijn twijfels en vragen...
Dit soort info zocht ik, bedankt!quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:08 schreef kwakz0r het volgende:
voor mij zou dit sluitend argument zijn om niet aan de veiliogehjid te twijfelen:
[..]
van http://www.hpdetijd.nl/ar(...)mexicaanse-griepprik
wordt ook de angst om bepaalde hulpstoffen (die ook al sinds 1930 in de gewone griepprik zitten) aangekaart (en met de grond gelijk gemaakt)
ook een quote waar ik me in kan vinden
[..]
(de aangekaarte chantal beweert op nursing.nl dat we de griepvaccinatie een nieuwe holocaust is...net als de spaanse griep lang geleden)
quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Als dat echt zo is, over het aanpassen van dat vaccin en het normale seizoensvaccin dan is het voor mij ineens weer heel duidelijk, wel doen. Om Oscar te beschermen.
(Een) bron: http://www.grieppandemie.(...)vaccin_tot_stand_63_quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zal proberen nog een bron te vinden... sommige mensne vallen over het feit dat er geen bronvermelding in het HP de Tijd artikel staat (overheidspropaganda etc...)
kortom: een H1N1 antigen, met hulpstof AS03, dat GSK zelf ontiwkkeldequote:Each single dose of the vaccine will comprise 3.75ug antigen of pandemic (H1N1) 2009 influenza strain and GSK's proprietary adjuvant system AS03, which should be administered as two single doses at least 3 weeks apart.
quote:# Will clinical trials be conducted in children?
* Yes, clinical trials will also be conducted in children.
* GSK has previously conducted clinical trials in children using our H5N1 adjuvanted pandemic influenza vaccine which provides additional information for regulators because it is produced in the same way as the H1N1 adjuvanted pandemic influenza vaccine.
quote:# What is an adjuvant?
* Adjuvants are added to vaccines to improve the quality of the immune response. The word “adjuvant” comes from the Latin adjuvare, which means “to help.” Vaccine adjuvants have been used for over 80 years, and help to enhance the body’s own specific immune response against a disease.
# What adjuvant will the candidate H1N1 adjuvanted vaccine contain?
* GSK’s candidate H1N1 adjuvanted influenza vaccine is formulated with the Company’s proprietary AS03 Adjuvant System. Over the years, GSK has developed a unique expertise in combining different components to develop Adjuvant Systems designed to increase the immune response to a specific antigen.
* AS03 is an oil-in-water emulsion based Adjuvant System which contains tocopherol (vitamin E). As in the H5N1 adjuvanted pandemic influenza vaccine, it has been used in the A(H1N1) pandemic adjuvanted vaccine to address three important challenges posed by the pandemic strain:
* Make the most vaccine doses available in a short time – this is achieved as a result of ‘antigen-sparing’ whereby less antigen per vaccine dose is needed to enable the required immune response
o To allow for broader protection known as ‘cross-protection’ – just as with the seasonal strain, the pandemic strain is expected to change slightly over time (drift). In a pandemic situation a vaccine could be needed that enables the body to better respond to these potential drifted strains.
o Afford flexibility in dosing –pandemic vaccines are usually given in 2 doses usually 21 days apart. Being able to vary the timing between the doses gives governments greater flexibility with their vaccination programmes.
Nee, dat klopt. Dat soort uitspraken zou Klink wat mij betreft meer mogen doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:23 schreef kwakz0r het volgende:
ok, blijkbaar heeft niemand doorgehad bij de oevrheid dat het niet overudidelijk is voor iedereen dat een mexicaanse griepprik een gewone griepprik is met een ander antigeen, dus staat het niet in jip-en-janneketaal op de website.
Off-topic: dat van die mayonaise, dat heeft Sasha ook. Kan dat ergens op duiden?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:24 schreef bikinistringding het volgende:
Ik weet het echt niet. Het ene moment denk ik ja en net zo snel neig ik weer naar nee. ML wilt wel enten.
Ik vind het kippenei in de enting eng. J. wordt er niet ziek meer van, maar heeft nog steeds wel eczeemklachten op haar hoofdhuid, die erger worden door eiwit. Ook mayonaise op haar huid geeft vuurrode vlekken, dus helemaal eroverheen is ze niet.
Ik ben een beetje bang voor wat er gebeurd als ze het krijgt ingespoten.
er is geen ei meer t bekennen in de vaccinatievloeistof! (kijk maar naar het productieproces in mijn linkje)quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:24 schreef bikinistringding het volgende:
Ik weet het echt niet. Het ene moment denk ik ja en net zo snel neig ik weer naar nee. ML wilt wel enten.
Ik vind het kippenei in de enting eng. J. wordt er niet ziek meer van, maar heeft nog steeds wel eczeemklachten op haar hoofdhuid, die erger worden door eiwit. Ook mayonaise op haar huid geeft vuurrode vlekken, dus helemaal eroverheen is ze niet.
Ik ben een beetje bang voor wat er gebeurd als ze het krijgt ingespoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |