Precies.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar er zijn uit de leeftijdscategorie die ingeënt zou moeten worden niet bijzonder veel kinderen opgenomen op de IC (dus aan de beademing), die piek ligt zoals Asynur ook al aangaf in een heel andere leeftijdsgroep.
kan verschillende oorzaken hebbenquote:Op dinsdag 10 november 2009 20:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
kun jij me dan ook vertellen waarom de ouderen (waarvan gezegd is dat ze minder kans maken op de MG dan mensen tussen 25-45) wel geënt worden en die groep tussen 25-45 niet?
waarom streep je dit nu door? het is niet echt anders dan een gewone griepprik hoor. (niet hetzelfde als álle griepprikken, maar uitgebreid getest voor o.a. vogelgriep (H5N1) en op dezelfde manier ontiwkkeld als gewone griepprikken).quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Precies.
En daarbij komt dan nog het gegeven dat van jonge kinderen (t/m 4 jaar) aan wie wél de gewone griepprik wordt uitgedeeld niet eens de effecten bekend zijn...
De mex griepprik schijnt verder inderdaad hetzelfde te zijn als de gewone, alleen met een ander inactief virus dus...
Hier moet ik je wel gelijk in geven.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kon dat wijf wel door de tv trekken echt...sorry... wat een relschopperij.
als je website in comic sans ms is neem ik je bij voorbaat al niet serieus![]()
het probleem met adviezen over "zelf onderzoek doen" is dat je mensen het idee geeft dat ze zelf alles wel beter weten dan mensen die er verdorie jaren voor hebben geleerd. als je 1 onderzoek vindt met beangstigend resultaat en je hebt niet de nodige kennis in huis om te zien of dat onderzoek deugt, kom je mijns inziens tot hele andere conclusies dan mensen die weten waar ze het over hebben. bijvoorbeeld dat hele relverhaal over "kwik" in de vaccins... etc...
Begrijpelijk dat mensen willen weten wat er precies inzit, maar is het niet zinniger de bijsluiter met de arts te overleggen ipv hier op internet te discussieren?quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:50 schreef _evenstar_ het volgende:
BE veel kindjes hebben dat, hoeft niet direct te wijzen op een allergie hoor, als hij evrders geen last heetf van producten met ei, gewoon niet durk om maken![]()
en Kwakzor:
Wat ik via mail binnen heb gekregen worden:
Pandemrix
Focetria
Celvapan
Worden als entstoffen gebruikt.
Even uit de bijsluiter van pandemrix:
Wees extra voorzichtig met Pandemrix:
• als u een andere allergische reactie heeft gehad dan een plotselinge levensbedreigende
allergische (overgevoeligheids)reactie op een van de bestanddelen van het vaccin, of op
3
thiomersal, eieren, kippeneiwit, ovalbumine, formaldehyde, gentamycinesulfaat (een
antibioticum) of natriumdeoxycholaat (zie rubriek 6).
Ik dacht dat het uitstellen meer is omdat de bureaus het anders niet aankunnen. Niet zozeer omdat er tijd tussen moet zitten. En het lijkt me dat ruim twee weken op zich wel kan toch, op geestelijk vlak in ieder geval denk ik. Arme kind helemaal lek gepriktquote:Op woensdag 11 november 2009 08:10 schreef bodpa09 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoeveel tijd er tussen de DKTP/Pneu en Mex griep vaccinatie moet zitten?
Mijn zoon van 11 maanden heeft vorige week DKTP/Pneu gehad, maar ik hoor nu om mij heen dat die prik bij leeftijdsgenootjes wordt uitgesteld ivm Mex vaccinatie.
Ah, de CB's krijgen het te druk! Is dat het! Ik ga idd de CB arts maar even bellen over hoe en wat.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:19 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik dacht dat het uitstellen meer is omdat de bureaus het anders niet aankunnen. Niet zozeer omdat er tijd tussen moet zitten. En het lijkt me dat ruim twee weken op zich wel kan toch, op geestelijk vlak in ieder geval denk ik. Arme kind helemaal lek gepriktIk zou even met de CB arts bellen.
Vanmorgen op de deur van het kdv: 'Op deze vestiging heerst Mexicaanse griep.'
Ze geven het advies om daar 2 weken tussen te laten zitten de informatie heb ik verkregen via mijn moeder die in de zorg werktquote:Op woensdag 11 november 2009 08:10 schreef bodpa09 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoeveel tijd er tussen de DKTP/Pneu en Mex griep vaccinatie moet zitten?
Mijn zoon van 11 maanden heeft vorige week DKTP/Pneu gehad, maar ik hoor nu om mij heen dat die prik bij leeftijdsgenootjes wordt uitgesteld ivm Mex vaccinatie.
Dan zit je goed tochquote:Op woensdag 11 november 2009 08:47 schreef bodpa09 het volgende:
Ik heb het CB gebeld, er moet twee weken tussen de prikken zitten.
Je hebt gelijk hoor, maar de schrik zou me toch even om het hart slaan.
Je kunt inderdaad niet alles gaan mijden. Schoolgaande gezonde kinderen kun je ook moeilijk thuis gaan houden, dan komt de leerplichtambtenaar wel om de hoek kijkenquote:Op woensdag 11 november 2009 08:37 schreef Estrys het volgende:
Ja weer meenemen, en dan? Ik moet toch werken, ik kan slecht thuis gaan zitten met een kerngezond kind. Hij kan wel naar mijn ouders, die hebben al de vaccinatie gehad, maar dat is offtopic. Weer iets om over te twijfelen. Het was trouwens niet op zijn groep maar bij de BSO en daar komt Seb in ieder geval nooit.
Ik heb het, als ie de mex griep krijgt dan breng ik hem naar mijn ouders![]()
Nog meer voer tot nadenken dusquote:Op woensdag 11 november 2009 08:54 schreef Jarno het volgende:
Oh, ik lees net op ons intranet dat ik me ook kan laten vaccineren.. Dáár had ik nog geeneens over nagedacht, over mezelf. Ik kom er qua Anna al niet uit, laat staan voor mezelf.
Omdat jouw uitleg beter was, maar zo ver was ik toen nog niet met lezenquote:Op woensdag 11 november 2009 00:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
waarom streep je dit nu door? het is niet echt anders dan een gewone griepprik hoor. (niet hetzelfde als álle griepprikken, maar uitgebreid getest voor o.a. vogelgriep (H5N1) en op dezelfde manier ontiwkkeld als gewone griepprikken).
Ja als er daar iets heerst daar dan kun je er donder op zeggen dat hij het ook krijgt. En een paar dagen later krijg ik het en weer een paar dagen later mijn man.quote:Op woensdag 11 november 2009 08:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het KDV is slechts een van de vele plekken waar ze ziek kunnen worden.
daar had ik idd nog niet eens over nagedacht..quote:Op woensdag 11 november 2009 08:27 schreef Jarno het volgende:
Want na 1 x inenten ben je toch niet direct immuun? Moet toch 2x? En hoe lang duurt het dan voordat je immuun bent? Al met al zijn we toch snel een maandje verder gok ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |