abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74567096
Deel 1

En verder!!

Met als laatste reacties!
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
In jouw geval zou ik het niet doen geloof ik Evenstar.
2 maanden later en ze zou hem sowieso niet gekregen hebben en voor haar is het wrsch echt wel zeker dat het middel erger is dan de kwaal. Dat zou ik haar niet aan willen doen, dan de gok nemen dat ze de griep krijgt, maar niet op zeker haar echt ziek maken.
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Estrys het volgende:
Ik ga wel een vaccinatie halen met mijn kind. Wat Lily zegt omdat ik niet met een doodziek kind wil zitten, of het nou gewoon griep is, mexicaanse griep of van mijn part de kazachstaanse griep of what ever. Liefst zou ik willen dat er helemaal geen (kinder) ziektes zouden zijn en dat mijn kind nooit ziek hoeft te worden. Verder is de titel van het SC topic eigenlijk op mij van toepassing: 'gewoon omdat het kan'
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Elk jaar overlijden mensen aan griep, maar aan de Mexicaanse griep zijn nu ook gezonde, jonge mensen overleden, dát is het verschil. En bij een 'gewone' griep zijn het mensen die al ouder zijn of al ziek waren die overlijden. Daarom haalt dat het nieuws niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:20:22 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74567168
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/

zo moeilijk is google niet hoor

gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
Ja, maar er staat van de onderzochte virussen!
Niet van alle gemelde griepgevallen...

En in de cijfers staat ook dat het gros van de mensen die overleden zijn of op de IC terecht komen 1 of meer onderliggend lijden hebben...

En ja de gemiddelde leeftijd ligt iets lager dan bij de gewone griep, maar als ik zie waar de piek ligt, dan vind ik het raar dat juist die groep niet ingeënt wordt...
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 11:20:45 #3
43556 miss_dynastie
pi_74567179
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemen Ze mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Daar zou ik toch echt even een arbeidsrechtjurist over raadplegen of de vakbond of zo.
pi_74567181
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemen Ze mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Weet niet of dat zomaar mag hoor!
Bij ons geldt dit in ieder geval niet.

En wij kunnen ons laten inenten tegen 'gewone' griep en de Mexicaanse griep. Er is dus wel degelijk verschil tussen die twee, maar begrijp ook niet zo goed hoe artsen het verschil kunnen zien zonder te testen. Misschien aan de symptomen?
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:24:50 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74567328
Bedankt Nicole en BE

Ik denk ook wel dat ik genoeg munitie heb om eventueel duidelijk aan te geven waarom niet
kan volgende week de kinderarts wel vragen, maar die is wat inenten wat makkelijker heb ik het idee.
Vandaar dat ik alle normale inentingen wel egdaan heb.
Maar de laatse bmr heeft echt voor mij teveel paniek gegeven.
Dan als ze hem echt perse zou moeten moet ze maar in het zkh geven en daar ter observatie.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74567377
Ik heb ook een oproep gehad voor vannavond.. omdat ik toevallig inspanningsastma heb val ik in een risicogroep

Ik heb alleen geen idee wat wijsheid is.
pi_74567380
Ik neig meer naar het inenten van Guus (hij is nu 9 maanden).
Ik geloof dan toch wel al die mensen van de GGD enzo.
Hoe meer er geent wordt, hoe minder kans dat het zich verspreid.
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:26:46 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74567390
krijg je de normale griepprik normaliter gezien ook1299 ?
pi_74567391
Toen de mg griep net bekend werd hadden ze bij IKEA ook dat als je op vakantie was geweest na een land waar het heerste dat je dan een week langer thuis moest blijven van je eiegn dagen omdat je zelf het risico had gelopen om daar op vakantie te gaan. Daar zijn toen ook veel mensen achteraan geweest maar dat mochten ze wel zeggen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:29:02 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74567455
Niemand kan je verplichten om vrije dagen op te nemen als je ziek wordt...

Uit RIVM stuk:
In de week die eindigt op woensdag 28 oktober 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS
geen significante toename te zien. In de sterfte per leeftijdsgroep is voor de jongere
leeftijdgroepen geen sterfte toename te zien.

Kortom er zijn (ook in de jongere groep) niet méér doden dan anders...
pi_74567505
Ik heb mijn beide zonen geen BMR gegeven (wel allebei autitisch... ) en ik ben blij dat ze de afgelopen paar dagen allebei de (mexicaanse) griep hebben gehad. Ik hoef nu niet meer te kiezen w.b.t. de inenting.
Mijn jongste was wel erg ziek ervan... die is een half uur weggeweest. Zo erg dat ze zouden sturen wat het snelst ging, dokter of ambulance. Toen de dokter er was, kwam hij net weer een beetje bij.
uit een aspergernest
pi_74567562
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:
krijg je de normale griepprik normaliter gezien ook1299 ?
Ja daar krijg ik ook altijd een oproep voor maar dat heb ik nog nooit nodig gevonden. Wat ik me afvraag is: wat als ik nu oversla, mag ik dan wel alsnog in de latere inentingsronde meedoen?
pi_74567701
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ga me nu ernstig afvragen arwen is nog geen 4 ( twee maandjes)
Als we die oproep dus inderdaad krijgen.
Ik heb geen flauw idee wat te doen.
Ergens neig ik naar niet inenten, puur omdat ze op de normale inentingen de laatste twee behoorlijk reageerde, de laatste zelfs heftig.
Bij nagesrek met de huisarts vermoedde ze gezien de achtergrond van arwen toch een erg heftige reactie.
En dat wil ik gewoon niet weer mee maken.
Sindsdien gaat ei nl. ook niet meer goed

Ergens neig ik gewoon heel hard naar niet doen. want doet haar waarschijnlijk meer kwaad als de griep haar zal doen.

Ik ben wel benieuwd naar andere meningen
In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_74567767
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef wendytje het volgende:
Mijn jongste was wel erg ziek ervan... die is een half uur weggeweest.
Hoe bedoel je dat precies?
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:40:49 #15
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 november 2009 @ 11:41:24 #16
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_74567852
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!
gister werd idd gezegd dat de vaccinatie op ei gebaseerd is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 10 november 2009 @ 11:45:33 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74568009
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef texelonia het volgende:

[..]

weet ik, vandaar ook dat ik hem niet wil doen.
Bij de bmr zit ook kippenei in.
En voor die prik ging kippenei goed eindelijk.
En na die BMR en die heftige reactie erop. ( dik 40 koorts, blauw aanlopen rillen als een rietje ijskoud worden etc. ) en nadien een roereitje gemaakt vin ze lekker, en weer koorts. en wat suffer.
pi_74568908
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:39 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies?
maakte oogcontact (terwijl hij dat juist altijd vermijdt <autist>) en praatte niet meer, reageerde niet meer op vragen, lag alleen maar doodstil te liggen..... net daarvoor had hij gezegd dat hij zo moeilijk adem kon halen.... Hij was wel wakker, maar totaal zonder reactie..... Heel eng.....
uit een aspergernest
pi_74569547
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:

Uit RIVM stuk:
In de week die eindigt op woensdag 28 oktober 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS
geen significante toename te zien. In de sterfte per leeftijdsgroep is voor de jongere

Nee, maar het gaat uiteindelijk ook om een stuk of vier gevallen van jonge mensen die overleden zijn en die niet al ziek waren of iets dergelijks. Logisch, zo'n klein aantal laat geen verschil zien.
Maar dmv inenten wil men voorkomen dat de aantallen straks wél groter worden.

Er zijn wel degelijk zorgen, er wordt niet 'zomaar' een advies gegeven toch te laten inenten. En dan kom ik nogmaals bij mijn eerdere post, die door iemand als belachelijk werd afgedaan, maar als er weinig tot niets anders is als de andere jaren wat betreft de griep, waarom adviseren de GGD, gezondheidsraad en minister Klink dan toch het vaccineren?
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:37:15 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74569569
Vanochtend in overleg met de KA besloten om Maud in te laten enten tegen de Mex. griep. Ze vroeg of Maud ook de oproep voor de gewone had gehad, maar die heeft ze niet gekregen. Wrs. omdat ze nog niet geregistreerd staat als 'risico'. Maar omdat ze wel constant met d'r longen en ademhalingsweg loopt te emmeren, heb ik in goed overleg (had het voor mezelf al een beetje besloten) besloten om aan de oproep die komen gaat gevolg te geven.

@ Evenstar, ik heb de brief van de allergiebond hier op email ivm met de inenting voor de griepprik liggen. Weet niet of jij hem hebt, maar er staat uitleg in voor de HA ivm kippeneiwit.
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:48:42 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_74569893
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:

Uit RIVM stuk:

Zoals eerder gezegd, het gaat ook niet per se om meer doden als wel om het feit dat er meer hele jonge kinderen in het ziekenhuis aan de beademing komen te liggen en dat ze dan niet overlijden maar dat ze daar nog heel lang (en mss zelfs wel voor altijd) last van blijven houden.
Die longetjes zijn gewoon niet bestand tegen de druk van een beademingsapparaat.

Dat is voor mij persoonlijk iig al voldoende om het risico dat Oscar ziek wordt zoveel mogelijk te willen beperken. Niet alleen omdat hij er aan zou kunnen sterven, want die kans acht ik idd niet zo heel erg groot, maar wel omdat hij gewoon veel te klein is om zo heel ziek te worden. En dat geldt ook voor Sasha die wel een inenting zal krijgen
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:50:05 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74569924
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef chacama het volgende:
Vanochtend in overleg met de KA besloten om Maud in te laten enten tegen de Mex. griep. Ze vroeg of Maud ook de oproep voor de gewone had gehad, maar die heeft ze niet gekregen. Wrs. omdat ze nog niet geregistreerd staat als 'risico'. Maar omdat ze wel constant met d'r longen en ademhalingsweg loopt te emmeren, heb ik in goed overleg (had het voor mezelf al een beetje besloten) besloten om aan de oproep die komen gaat gevolg te geven.

@ Evenstar, ik heb de brief van de allergiebond hier op email ivm met de inenting voor de griepprik liggen. Weet niet of jij hem hebt, maar er staat uitleg in voor de HA ivm kippeneiwit.
Doe eens PM-en
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:51:28 #23
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74569968
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat uiteindelijk ook om een stuk of vier gevallen van jonge mensen die overleden zijn en die niet al ziek waren of iets dergelijks. Logisch, zo'n klein aantal laat geen verschil zien.
Maar dmv inenten wil men voorkomen dat de aantallen straks wél groter worden.

Er zijn wel degelijk zorgen, er wordt niet 'zomaar' een advies gegeven toch te laten inenten. En dan kom ik nogmaals bij mijn eerdere post, die door iemand als belachelijk werd afgedaan, maar als er weinig tot niets anders is als de andere jaren wat betreft de griep, waarom adviseren de GGD, gezondheidsraad en minister Klink dan toch het vaccineren?
80% van de overledenen had al iets onder de leden... (in totaal zijn er nu 17 overleden).
En de 'piek' van overlijdens ligt bij 10-15 jarigen en 30-50 40-65 jarigen en juist deze groepen worden niet geënt. Das dan toch raar?

Er zullen best zorgen zijn, maar toch vind ik dat er overtrokken wordt gereageerd niet door jou, maar door overheid maar dat is mijn persoonlijke mening
Er is nog steeds sprake van een milde griepepidemie volgens het RIVM en ook al laat je je inenten, dat is geen garantie dat je geen griep meer krijgt.

In elk geval ga ik me niet laten inenten.
sterker nog: vraag me opeens ook af waarom ik me al die jaren voor de gewone griep heb laten inenten; heb er gewoon nooit eerder kritisch over nagedacht

[ Bericht 0% gewijzigd door Asyniur op 10-11-2009 13:35:11 ]
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:56:30 #24
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74570091
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd, het gaat ook niet per se om meer doden als wel om het feit dat er meer hele jonge kinderen in het ziekenhuis aan de beademing komen te liggen en dat ze dan niet overlijden maar dat ze daar nog heel lang (en mss zelfs wel voor altijd) last van blijven houden.
Die longetjes zijn gewoon niet bestand tegen de druk van een beademingsapparaat.

Dat is voor mij persoonlijk iig al voldoende om het risico dat Oscar ziek wordt zoveel mogelijk te willen beperken. Niet alleen omdat hij er aan zou kunnen sterven, want die kans acht ik idd niet zo heel erg groot, maar wel omdat hij gewoon veel te klein is om zo heel ziek te worden. En dat geldt ook voor Sasha die wel een inenting zal krijgen
Uit hetzelfde stuk:
De leeftijdsverdeling van de patiënten die opgenomen zijn op de Intensive Care met een
laboratoriumbevestigde infectie met Nieuwe Influenza A (H1N1) laat zien dat deze patiënten
voornamelijk jonger zijn dan 65 jaar. In grafiek 6 zijn pieken te zien bij de leeftijdsgroepen 10
tot 15 jaar en 45 tot 65 jaar, in tegenstelling tot de piek bij de ziekenhuisopnames zonder IC
waar de meeste gevallen tussen de 0 en 4 jaar zijn.
Van de 69 patiënten met opname op de IC wegens een laboratoriumbevestigde Nieuwe
Influenza A (H1N1) hadden 44 patiënten (65,7%) een onderliggend lijden / zwangerschap.
Voor 2 (2,9%) patiënten is het onbekend of er sprake was van een onderliggend lijden /
zwangerschap.

Als je aan de beademing komt dan lig je toch op de IC?
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:58:22 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_74570143
tvp

veel informatie is natuurlijk ook te vinden of te vragen in FLU subforum
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')