quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Brighteyes het volgende:
In jouw geval zou ik het niet doen geloof ik Evenstar.
2 maanden later en ze zou hem sowieso niet gekregen hebben en voor haar is het wrsch echt wel zeker dat het middel erger is dan de kwaal. Dat zou ik haar niet aan willen doen, dan de gok nemen dat ze de griep krijgt, maar niet op zeker haar echt ziek maken.
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:16 schreef Estrys het volgende:
Ik ga wel een vaccinatie halen met mijn kind. Wat Lily zegt omdat ik niet met een doodziek kind wil zitten, of het nou gewoon griep is, mexicaanse griep of van mijn part de kazachstaanse griep of what ever. Liefst zou ik willen dat er helemaal geen (kinder) ziektes zouden zijn en dat mijn kind nooit ziek hoeft te worden. Verder is de titel van het SC topic eigenlijk op mij van toepassing: 'gewoon omdat het kan'
quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Elk jaar overlijden mensen aan griep, maar aan de Mexicaanse griep zijn nu ook gezonde, jonge mensen overleden, dát is het verschil. En bij een 'gewone' griep zijn het mensen die al ouder zijn of al ziek waren die overlijden. Daarom haalt dat het nieuws niet.
Ja, maar er staat van de onderzochte virussen!quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.griep.info/mex(...)rs-mexicaanse-griep/
zo moeilijk is google niet hoor
gewone griep heerst gewoon niet, 4% van de griep gevallen maar meer ook niet.
Daar zou ik toch echt even een arbeidsrechtjurist over raadplegen of de vakbond of zo.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemenZe mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Weet niet of dat zomaar mag hoor!quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:15 schreef MeNicole2 het volgende:
Een vriendin van mij werkt ook in de zorg. Nu kunnen ze daar ook ingeent worden. Wil je niet is ook prima maar dan moet je als je griep krijgt je vrije dagen opnemenZe mogen zich dan niet ziekmelden. Tja op die manier "verplicht" je mensen om toch te gaan inenten!
Ja daar krijg ik ook altijd een oproep voor maar dat heb ik nog nooit nodig gevonden. Wat ik me afvraag is: wat als ik nu oversla, mag ik dan wel alsnog in de latere inentingsronde meedoen?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:
krijg je de normale griepprik normaliter gezien ook1299 ?
In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:14 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ga me nu ernstig afvragen arwen is nog geen 4 ( twee maandjes)
Als we die oproep dus inderdaad krijgen.
Ik heb geen flauw idee wat te doen.
Ergens neig ik naar niet inenten, puur omdat ze op de normale inentingen de laatste twee behoorlijk reageerde, de laatste zelfs heftig.
Bij nagesrek met de huisarts vermoedde ze gezien de achtergrond van arwen toch een erg heftige reactie.
En dat wil ik gewoon niet weer mee maken.
Sindsdien gaat ei nl. ook niet meer goed![]()
Ergens neig ik gewoon heel hard naar niet doen. want doet haar waarschijnlijk meer kwaad als de griep haar zal doen.
Ik ben wel benieuwd naar andere meningen
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:30 schreef wendytje het volgende:
Mijn jongste was wel erg ziek ervan... die is een half uur weggeweest.
gister werd idd gezegd dat de vaccinatie op ei gebaseerd isquote:Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!
weet ik, vandaar ook dat ik hem niet wil doen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:37 schreef texelonia het volgende:
[..]
In de vaccinatie zit toch ook ei? Heb ik ergens gelezen... Maar er zijn ook verschillende vaccinaties, dus kan ook om een andere gaan. Maar zeker handig om nae gaan lijkt me!
maakte oogcontact (terwijl hij dat juist altijd vermijdt <autist>) en praatte niet meer, reageerde niet meer op vragen, lag alleen maar doodstil te liggen..... net daarvoor had hij gezegd dat hij zo moeilijk adem kon halen.... Hij was wel wakker, maar totaal zonder reactie..... Heel eng.....quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:39 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies?
Nee, maar het gaat uiteindelijk ook om een stuk of vier gevallen van jonge mensen die overleden zijn en die niet al ziek waren of iets dergelijks. Logisch, zo'n klein aantal laat geen verschil zien.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:
Niemand kan je verplichten om vrije dagen op te nemen als je ziek wordt...
Uit RIVM stuk:
In de week die eindigt op woensdag 28 oktober 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS
geen significante toename te zien. In de sterfte per leeftijdsgroep is voor de jongere
leeftijdgroepen geen sterfte toename te zien.
Kortom er zijn (ook in de jongere groep) niet méér doden dan anders...
Zoals eerder gezegd, het gaat ook niet per se om meer doden als wel om het feit dat er meer hele jonge kinderen in het ziekenhuis aan de beademing komen te liggen en dat ze dan niet overlijden maar dat ze daar nog heel lang (en mss zelfs wel voor altijd) last van blijven houden.quote:Op dinsdag 10 november 2009 11:29 schreef Asyniur het volgende:
Niemand kan je verplichten om vrije dagen op te nemen als je ziek wordt...
Uit RIVM stuk:
In de week die eindigt op woensdag 28 oktober 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS
geen significante toename te zien. In de sterfte per leeftijdsgroep is voor de jongere
leeftijdgroepen geen sterfte toename te zien.
Kortom er zijn (ook in de jongere groep) niet méér doden dan anders...
Doe eens PM-enquote:Op dinsdag 10 november 2009 12:37 schreef chacama het volgende:
Vanochtend in overleg met de KA besloten om Maud in te laten enten tegen de Mex. griep. Ze vroeg of Maud ook de oproep voor de gewone had gehad, maar die heeft ze niet gekregen. Wrs. omdat ze nog niet geregistreerd staat als 'risico'. Maar omdat ze wel constant met d'r longen en ademhalingsweg loopt te emmeren, heb ik in goed overleg (had het voor mezelf al een beetje besloten) besloten om aan de oproep die komen gaat gevolg te geven.
@ Evenstar, ik heb de brief van de allergiebond hier op email ivm met de inenting voor de griepprik liggen. Weet niet of jij hem hebt, maar er staat uitleg in voor de HA ivm kippeneiwit.
80% van de overledenen had al iets onder de leden... (in totaal zijn er nu 17 overleden).quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, maar het gaat uiteindelijk ook om een stuk of vier gevallen van jonge mensen die overleden zijn en die niet al ziek waren of iets dergelijks. Logisch, zo'n klein aantal laat geen verschil zien.
Maar dmv inenten wil men voorkomen dat de aantallen straks wél groter worden.
Er zijn wel degelijk zorgen, er wordt niet 'zomaar' een advies gegeven toch te laten inenten. En dan kom ik nogmaals bij mijn eerdere post, die door iemand als belachelijk werd afgedaan, maar als er weinig tot niets anders is als de andere jaren wat betreft de griep, waarom adviseren de GGD, gezondheidsraad en minister Klink dan toch het vaccineren?
Uit hetzelfde stuk:quote:Op dinsdag 10 november 2009 12:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, het gaat ook niet per se om meer doden als wel om het feit dat er meer hele jonge kinderen in het ziekenhuis aan de beademing komen te liggen en dat ze dan niet overlijden maar dat ze daar nog heel lang (en mss zelfs wel voor altijd) last van blijven houden.
Die longetjes zijn gewoon niet bestand tegen de druk van een beademingsapparaat.
Dat is voor mij persoonlijk iig al voldoende om het risico dat Oscar ziek wordt zoveel mogelijk te willen beperken. Niet alleen omdat hij er aan zou kunnen sterven, want die kans acht ik idd niet zo heel erg groot, maar wel omdat hij gewoon veel te klein is om zo heel ziek te worden. En dat geldt ook voor Sasha die wel een inenting zal krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |