abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74570161
Ja met beademing lig je altijd op de IC.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:01:45 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74570240
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 12:59 schreef p_iglet het volgende:
Ja met beademing lig je altijd op de IC.
Dank je, dat vermoeden had ik al maar ik wist het even niet meer zeker...
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:03:41 #28
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74570293
Na een heleboel twijfels hier (en al een paar keer het besluit niet voor de prik te gaan) heb ik uiteindelijk toch besloten om wél te gaan, ondanks de gevorderde termijn van mijn zwangerschap. Ik kom tot deze slotsom na uitgebreid overleg met mijn verloskundige en huisarts en daarbij wegen voor mij de navolgende punten mee:

- Als ik mij nu niet laat vaccineren wordt het aangeraden dit wel te doen zodra de baby er is, omdat het voor zo'n kleine jongen (zoals BE ook al zegt) sowieso verschrikkelijk heftig kan zijn om hier ziek van te worden. Wanneer men alle huisgenoten van baby's jonger dan 5 maanden oproept zich te laten vaccineren (en dat is hier het geval) ga ik er wel vanuit dat dit een goede reden heeft.
- Als ik mij nu wél laat vaccineren is komen er waarschijnlijk ook nog antistoffen bij de baby terecht via de placenta, hetgeen zou betekenen dat hij zelf ook al een soort basisbescherming heeft tijdens de drukke periode van kraamvisite e.d. en dat vind ik een fijn gevoel. Voor mezelf vond ik het tot nu toe niet belangrijk genoeg, maar met deze informatie ben ik om: ik wil gewoon niet dat mijn kind hier ziek van wordt als het niet nodig is..

Verder kreeg ik van mijn verloskundige de website www.grieppandemie.nl door waar erg veel informatie te vinden is (weet niet of deze al was langsgekomen, sorry anders) en daar heb ik voor mezelf erg veel aan gehad.
3!
pi_74570411
Nou, op griepandemie.nl staat toch echt dat zeer jonge kinderen wél meer risico hebben mexicaanse griep op te lopen, en dat vaccineren meer voordelen heeft voor de gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen:
quote:
Het advies luidt om kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot en met 4 jaar te laten vaccineren. Reden hiervoor is dat jonge kinderen meer kans hebben om griep op te lopen. Daarom komen bij deze leeftijdsgroep vaker gezondheidsproblemen voor ten gevolge van Nieuwe Influenza A (H1N1). Wanneer kinderen uit deze groep complicaties krijgen en in het ziekenhuis beademd moeten worden, kunnen zij blijvende lichamelijke schade oplopen. Klink wil deze groep kinderen zoveel mogelijk beschermen door hen vaccinatie aan te bieden. Juist voor deze kinderen biedt vaccinatie meer voordelen voor hun gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen.
pi_74570485
Ik heb nu de griep en ik voldoe precies aan alle eisen van de taco.
De kleine dame had daar al wel last van maar haar longetjes waren prima in het ziekenhuis en daar waarschuwen ze het meest voor dat er een kans is op longontsteking. Dat hebben we dus gecheckt en was prima.
Ze heeft wel last van koude rillingen en koortsig en ook wat hoofdpijn maar ik maak me sowieso niet veel zorgen.

Ik vind het echt nog te vroeg om nu een vaccin in te spuiten waar zo weinig onderzoek naar is.
Ik heb zelf ook niet het idee dat ik er van zal overlijden en als ik hem nu heb is het alleen maar mooi meegenomen
pi_74570580
Tvp voor later.

Wat ik me afvroeg (en wat ik eigenlijk aan een arts zou moeten vragen maar die heb ik ff niet bij de hand): Anna is nu bijkomende van een (ik gok) buikgriepje en is nog behoorlijk aan het snotteren en hoesten. Is het dan raadzaam om even te wachten met een eventueel vaccin of maakt dat niet uit?

Op het moment slinger ik een beetje tussen 'niet nodig' en 'misschien voor de zekerheid'. Lastig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:19:12 #32
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74570733
@ Jarno. Anna wordt sowieso pas later dan 23 november opgeroepen omdat ze 3 is geweest. Dan ben je al weer twee weken verder. Denk persoonlijk dat ze dan toch al aardig is opgeknapt. Tenminste dat hoop ik voor jullie.
pi_74570805
Nouja, dat gesnotter duurt al een tijdje hoor .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 13:25:19 #34
43556 miss_dynastie
pi_74570933
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
Wat ik me afvroeg (en wat ik eigenlijk aan een arts zou moeten vragen maar die heb ik ff niet bij de hand): Anna is nu bijkomende van een (ik gok) buikgriepje en is nog behoorlijk aan het snotteren en hoesten. Is het dan raadzaam om even te wachten met een eventueel vaccin of maakt dat niet uit?
Ik weet niet hoe het met kleine kinderen zit, maar een volwassen bekende werd naar huis gestuurd toen ze snotterend en hoestend aankwam bij de griepvaccinatie (weet alleen ff niet meer of dat de gewone of Mexicaanse was, ze moet ze allebei). Ze had er de dag ervoor over gebeld, het was geen probleem ( ), maar toen ze daar verscheen bleek het alsnog een probleem dus.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:26:14 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_74570960
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:21 schreef Jarno het volgende:
Nouja, dat gesnotter duurt al een tijdje hoor .
Als dat de eis ik dan moet ik wachten op de zomer met Maud....
Maar ik snap wat je zegt. Gewoon even overleggen met HA tegen die tijd.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:32:27 #36
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74571129
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, op griepandemie.nl staat toch echt dat zeer jonge kinderen wél meer risico hebben mexicaanse griep op te lopen, en dat vaccineren meer voordelen heeft voor de gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen:
[..]

Ik heb ook niet gezegd dat ze niet meer risico lopen om de griep te krijgen.
Maar het stuk wat jij daar quote staat: wannéér (als in áls) er complicaties optreden, niet dát er per se complicaties optreden. En dat is ook wat de RIVM cijfers laten zien: dat er helemaal niet zoveel zeer jonge kinderen op de IC belanden!

Dus ja, er worden meer zeer jonge kinderen ziek, maar niet zo ernstig dat ze aan de beademing op de IC terecht komen of overlijden. Er komen meer pubers en mensen tussen 40-65 jaar op de IC en overlijden, maar deze groep wordt niet gevaccineerd. Dat vind ik nou net zo raar eraan...

En in de media wordt gedaan alsof het gros van de zeer jonge kindertjes aan de beademing komt en daardoor schade oploopt maar dat is dus niet waar. Dát is wat ik ermee wil zeggen.
pi_74571300
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef Asyniur het volgende:

En in de media wordt gedaan alsof het gros van de zeer jonge kindertjes aan de beademing komt en daardoor schade oploopt maar dat is dus niet waar. Dát is wat ik ermee wil zeggen.
Dat heb ik ze niet horen zeggen, alleen dat ze meer risico lopen.
pi_74571352
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:03 schreef Incantrix het volgende:
Als ik mij nu wél laat vaccineren is komen er waarschijnlijk ook nog antistoffen bij de baby terecht via de placenta, hetgeen zou betekenen dat hij zelf ook al een soort basisbescherming heeft tijdens de drukke periode van kraamvisite e.d. en dat vind ik een fijn gevoel.
Dat klopt niet volgens de site van het rivm

edit: kennelijk is het nu wel waar, dit staat er (site is aangepast):

Na de vaccinatie maakt uw lichaam antistoffen aan om u tegen het nieuwe griepvirus te beschermen. In het laatste deel van de zwangerschap kunnen deze antistoffen via de placenta bij uw kind terecht komen. Daardoor is uw kind net na de bevalling tijdelijk beschermd tegen het nieuwe griepvirus. Deze antistoffen verdwijnen echter weer in een paar maanden.

Let wel: het is dus niet gegarandeerd.
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:42:18 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74571373
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
DAt stuk levert nog meer (kritische) vragen op dan het beantwoord..
quote:
Het advies luidt om kinderen in de leeftijd van 6 maanden tot en met 4 jaar te laten vaccineren.
want??
quote:
Reden hiervoor is dat jonge kinderen meer kans hebben om griep op te lopen.
meer kans in vergelijking tot?
vorig jaar?
ouderen?
en waarom?
hoe dan?
quote:
Daarom komen bij deze leeftijdsgroep vaker gezondheidsproblemen voor ten gevolge van Nieuwe Influenza A (H1N1).
hoezo daarom?
en wat voor problemen?
hoezo 'vaker'?
vaker dan vorig jaar?
quote:
Wanneer kinderen uit deze groep complicaties krijgen en in het ziekenhuis beademd moeten worden, kunnen zij blijvende lichamelijke schade oplopen.
dat is niet specifiek aan deze griep.
quote:
Klink wil deze groep kinderen zoveel mogelijk beschermen door hen vaccinatie aan te bieden. Juist voor deze kinderen biedt vaccinatie meer voordelen voor hun gezondheid dan de nadelen van eventuele bijwerkingen.
Waarvan een deel van de bijwerkingen nog helemaal niet bekend is omdat het middel er nog maar pas is.

Net als Asyniur 'zie' ik het geloof ik nog niet.. En ik hang nog steeds aan de 'nee' kant van de weegschaal.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_74571390
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:32 schreef Asyniur het volgende:

Maar ze hebben wel meer kans om er te komen EN de kans op (mogelijk blijvende) schade door beademing is bij deze groep veel groter.

Ik wil de kans dat mijn kind dan een van de weinige is die zo ziek wordt dat ze op de IC aan de beademing komt graag zo klein mogelijk maken...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74571496
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef E.T. het volgende:
En ik hang nog steeds aan de 'nee' kant van de weegschaal.
Onverstandig vind ik het
pi_74571498
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef E.T. het volgende:

[..]

DAt stuk levert nog meer (kritische) vragen op dan het beantwoord..
[..]

want??
[..]

meer kans in vergelijking tot?
vorig jaar?
ouderen?
en waarom?
hoe dan?
[..]

hoezo daarom?
en wat voor problemen?
hoezo 'vaker'?
vaker dan vorig jaar?
[..]

dat is niet specifiek aan deze griep.
[..]

Waarvan een deel van de bijwerkingen nog helemaal niet bekend is omdat het middel er nog maar pas is.

Net als Asyniur 'zie' ik het geloof ik nog niet.. En ik hang nog steeds aan de 'nee' kant van de weegschaal.
Ja E.T, kijk maar op grieppandemie.nl, en niemand verplicht jou je kind te vaccineren en niemand valt je erop aan als je besluit je kind niet te vaccineren dus je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.
pi_74571581
Ja maar die site is niet bepaald onafhankelijk. En die site heeft een voordeel bij het wel in enten.
pi_74571608
Maar wat zijn nou de voordelen voor bepaalde partijen bij wel inenten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74571650
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:49 schreef Pvoesss het volgende:
Ja maar die site is niet bepaald onafhankelijk. En die site heeft een voordeel bij het wel in enten.
Nou, als er allemaal voordelen voor hun waren als mensen zich laten enten hadden we elk jaar wel een gevaarlijke griep waarvoor men ingeent moet worden.

En welk voodeel heeft het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport aan het vaccineren?
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:52:18 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_74571658
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:46 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja E.T, kijk maar op grieppandemie.nl, en niemand verplicht jou je kind te vaccineren en niemand valt je erop aan als je besluit je kind niet te vaccineren dus je hoeft niet zo gepikeerd te reageren.
Ik ben niet gepikeerd.. ik heb alleen nog heel veel vragen (veel dezelfde als Asyniur) en zie ze nergens beantwoord.
Zelfs teksten die verduidelijking zouden moeten geven leveren meer en/of andere vragen op. Ze geven niet de antwoorden waar wij naar op zoek zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_74571663
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:50 schreef miss_sly het volgende:
Maar wat zijn nou de voordelen voor bepaalde partijen bij wel inenten?
Tsja, als je miljoenen vaccins koopt en ze daarna laat liggen verstoffen heb je wel wat uit te leggen richting belastingbetaler natuurlijk.

Ik weet het gewoon niet. Ik neig eigenlijk ook naar nee,het is wmb onvoldoende bewezen dat er echt noodzaak is om gezonde kinderen in te gaan enten met een vrij jong vaccin... Aan de andere kant ga ik dan de komende periode bij elke nies, hoest of lichte verhoging echt volkomen paniekeren denk ik. . Nouja, we hebben nog even om na te denken.
pi_74571664
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:46 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Onverstandig vind ik het

leg uit? hoezo onverstandig?
weet jij veel wat die prik doet?

trouwens een prik geeft echt geen uitsluitsel of je het wel of niet krijgt.
mama van 3 kids!
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:52:45 #49
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74571672
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar ze hebben wel meer kans om er te komen EN de kans op (mogelijk blijvende) schade door beademing is bij deze groep veel groter.

Ik wil de kans dat mijn kind dan een van de weinige is die zo ziek wordt dat ze op de IC aan de beademing komt graag zo klein mogelijk maken...
Nee, dat zeg ik toch net?
Dat ze niet meer kans hebben om er te komen...
pi_74571743
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Jarno het volgende:

[..]

Tsja, als je miljoenen vaccins koopt en ze daarna laat liggen verstoffen heb je wel wat uit te leggen richting belastingbetaler natuurlijk.
Waarom hebben ze eerst besloten die dan in te kopen?
Want die zijn toch niet al een tijdje geleden ingekocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')