En ja, ik snap dat fouten altijd voor kunnen komen enzo. Maar toch.quote:Bejaarden krijgen foute vaccinatie
AMSTERDAM - Elf bewoners van verpleeghuis Amaris Theodotion in Laren zijn donderdag naar een ziekenhuis gebracht nadat er iets fout was gegaan met hun vaccinatie.
In plaats van het vaccin tegen de Mexicaanse griep kregen ze per abuis insuline ingespoten.
"Het ziet ernaar uit dat een verpleegkundige niet goed op de etiketten van de ampullen heeft gekeken", zegt directeur van het verzorgingstehuis Rachel Mak. "Maar wat er precies is misgegaan wordt nog onderzocht. We vinden het allemaal verschrikkelijk."
Bij de elfde vaccinatie werd de blunder ontdekt en werd een arts geroepen. De slachtoffers zijn ter observatie naar het Tergooiziekenhuis in Blaricum vervoerd, waar hun bloedsuikerspiegel in de gaten wordt gehouden.
Mak hoopt ze vrijdag weer te verwelkomen in Laren. "De insuline kan weliswaar nare consequenties hebben als je het niet tijdig ontdekt, maar we waren er snel bij", zegt de directeur. "Er zijn waarschijnlijk geen blijvende gevolgen."
In het verpleeghuis verblijven 218 bejaarden. De gemiddelde leeftijd is 83 of 84. Op andere afdelingen verliep de vaccinatie probleemloos.
Oh nee, het zal mij niet tegenhouden hoor. Dit kan altijd gebeuren. Stom, maar helaas... Ik denk dat die verpleegkundige zichzelf ook echt wel voor haar kop slaat. Het blijft mensenwerk toch?quote:Op donderdag 12 november 2009 21:18 schreef Jarno het volgende:
Ja, weetje, en de enige manier om dit soort risico's te vermijden is dus niet laten vaccineren. Dan weet ik zeker dat men niet de verkeerde spuit kan pakken of dat mijn dochter niet de verkeerde reactie op een beperkt getest vaccin krijg. Maar hoe moet ik dat nou afzetten tegen het risico om mexicaanse griep te krijgen (en en ernstig ziek of erger van te worden)?.
quote:Op donderdag 12 november 2009 14:14 schreef kL0j00h het volgende:
Je wordt helemaal gek van de theorietjes. Er gaan zelfs verhalen dat er een chip in je gespoten wordt![]()
Maar als ouder moet je de keuze maken. Als je alle verhalen naast elkaar legt, dan hoop je uiteindelijk de juiste keuze te maken.
Als je van al die verhalen dan iets moet kiezen, dan kies je (wij tenminste wel) het verhaal van je dokter, verloskundige en andere mensen die er (als het goed is) verstand van hebben.
Dat heeft ons uiteindelijk over de streep getrokken en morgen laten wij ons vaccineren.
Ja, ik zelf ook. Dit omdat mijn vrouw meer dan 6 maanden zwanger is.
Want als je alle spookverhalen moet geloven dan gaan we allemaal dood.![]()
Wij hebben ons heel erg goed laten informeren en 'denken' dat dit de juiste beslissing is.
Je weet het toch niet....
Ben ik de enige die denkt 'Uhuh'quote:Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef Jarno het volgende:
Om even aan te geven waarom ik denk dat inenten over 2, 3 weken wel eens mosterd na de maaltijd zou kunnen zijn:
http://www.telegraaf.nl/g(...)_Venray__.html?p=6,1
quote:Op donderdag 12 november 2009 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ben ik de enige die denkt 'Uhuh'
Een middelbare school... dat is feest natuurlijk, iedereen met ook maar een beetje een kuchje belt zich ziek natuurlijk.![]()
Maar ja, het zou idd wel eens wat laat kunnen zijn...![]()
Dat wel.
Volgens een kennis die bij het RIVM werkt:quote:Op vrijdag 13 november 2009 07:53 schreef chacama het volgende:
[..]maar inderdaad het zou weleens te laat kunnen komen die vacinatie. Ben benieuwd hoe het zal gaan verlopen allemaal.
Hier wordt Maud 27 november gevacineerd. Wrs. in de brandweerkazerne, maar het kan ook de sporthal worden.
Weet iemand trouwens of ie bij kinderen ook in 2x gegeven wordt. Want dat zou betekenen dat ze eigenlijk pas eind december goed imuum zijn voor de MG.
quote:Ook met alleen het eerste deel bouwen de mensen die gevaccineerd zijn al heel veel immuniteit op (er zijn zelfs mensen die vinden dat 1 vaccin genoeg zou zijn, maar met 2 is de bescherming nog weer veel beter).
Nu heerst de mexicaanse en in januari verwachten ze de "gewone" griepgolf. Zo vertelt mijn huisartsenpraktijk het.quote:Op vrijdag 13 november 2009 09:11 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik hoorde dat de huisarts hier denkt dat de griepgolf over 4 weken alweer voorbij is.Terwijl ik ook meen gehoord te hebben dat de piek pas in januari is.
tsja weet je, als je niet laat enten omdat het "toch te laat is" en de griep houdt langer aan of er komt een tweede golf overheen... dat weet je nooit zeker...quote:Op donderdag 12 november 2009 21:50 schreef Jarno het volgende:
Om even aan te geven waarom ik denk dat inenten over 2, 3 weken wel eens mosterd na de maaltijd zou kunnen zijn:
http://www.telegraaf.nl/g(...)_Venray__.html?p=6,1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |