abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 13:54:54 #51
43556 miss_dynastie
pi_74571747
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Jarno het volgende:

Tsja, als je miljoenen vaccins koopt en ze daarna laat liggen verstoffen heb je wel wat uit te leggen richting belastingbetaler natuurlijk.
Dat dus.
pi_74571786
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:54 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat dus.
Maar ze hebben ze dus allang en kunnen ze niet kwijt? Is dat zo?
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:56:58 #53
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74571801
Bekijk gewoon eens de RIVM cijfers. Dat zijn gewoon feiten.

grieppandemie.nl is van de overheid en die stimuleren het enten dus ze zijn niet onafhankelijk.

Overigens heb ik net even op de RIVM site gezocht naar gegevens over de 'gewone' griep.
Elke jaar gaan er in de winter tussen de 1000 en 2000 mensen dood aan gewone griep. 90% ouderen (die vaak al wat onder de leden hebben) maar ook zuigelingen.

Ik ben alleen nog even op zoek naar verdere exacte cijfers
pi_74571849
Enne... het kost toch ook weer extra geld die (onnodige vaccinaties) dan te laten zetten.
Zouden ze in zo'n geval niet kijken naar andere landen, of die ze nodig hebben?
Of het wordt gewoon weggegooid, gebeurd al met zo veel medicijnen in de gezondheidszorg.
pi_74571858
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom hebben ze eerst besloten die dan in te kopen?
Ab Oosterhaus. Zegt die naam je wat? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_74571862
In belgie krijgen ze ook vaccinaties voor waterpokken terwijl wij dat hier in nl gewoon doormaken.
Hier zal je niet veel moeders vinden die zich zorgen maken over waterpokken terwijl ik laatst een belgische mama helemaal in paniek meemaakte over de pokken

Het ministerie is degene die vanaf het begin geroepen heeft voor het gevaar. En al die spotjes, campagnes heeft gestart. Daar zit ook een hoop geld in.

Er zijn geen bijwerkingen bekend op langetermijn omdat daar nog geen enkele info of onderzoek naar gedaan is omdat het vaccin zo nieuw is. Daar vind je helemaal niets over.
pi_74571884
Er zijn 34 miljoen griepvaccins besteld, die gewoon afgenomen en betaald moeten worden.
die dingen zijn halverwege dit jaar al ergens besteld.
Alleen ze laten verstoffen is nog altijd goedkoper dan ze wel allemaal gebruiken, want de logistiek van de vaccinaties brengt nog meer kosten met zich mee dan de vaccins zelf.

Dus het grote verdienen ana de vaccins zie ik niet zo (behalve door de farmaceut die ze maakt), maar ik heb dezelfde twijfels en vragen als asyniur en ET
pi_74571893
dubbel...

[ Bericht 97% gewijzigd door p_iglet op 10-11-2009 14:30:01 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 14:00:40 #59
43556 miss_dynastie
pi_74571932
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom hebben ze eerst besloten die dan in te kopen?
Want die zijn toch niet al een tijdje geleden ingekocht.
De overheid wordt geadviseerd door mensen die ze daarvoor inhuren. Tan heeft al aangetoond in het vorige topic door wie de overheid geadviseerd is: door mensen die er belang bij hebben het vaccin te verkopen. Onze overheid is dan ook in een relatief vroeg stadium overgegaan op koop van een vaccin dat niet goed onderzocht is.
pi_74571937
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef Pvoesss het volgende:
In belgie krijgen ze ook vaccinaties voor waterpokken terwijl wij dat hier in nl gewoon doormaken.
Hier zal je niet veel moeders vinden die zich zorgen maken over waterpokken terwijl ik laatst een belgische mama helemaal in paniek meemaakte over de pokken

Het ministerie is degene die vanaf het begin geroepen heeft voor het gevaar. En al die spotjes, campagnes heeft gestart. Daar zit ook een hoop geld in.

Er zijn geen bijwerkingen bekend op langetermijn omdat daar nog geen enkele info of onderzoek naar gedaan is omdat het vaccin zo nieuw is. Daar vind je helemaal niets over.
Weet je wat het is? Tijdje terug was dat meisje van 14 of 16 overleden aan de zgn.Mexicaanse griep. Groot nieuws, op alle voorpagina's breed uitgemeten. Later bleek dat de MG er niks mee van doen had en waar vind je de rectificatie? Op pagina 18, drie regels rechtsonderin.

Dat riekt gewoon naar bewust paniek zaaien.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_74571999
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch net?
Dat ze niet meer kans hebben om er te komen...
Als ze ziek worden, hebben ze wel een grotere kans. Ze hebben geen grotere kans om ziek te worden, maar wel een grotere kans op complicaties.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_74572017
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:58 schreef Pvoesss het volgende:

Dat ging voornamelijk om preventie mbt de mexicaanse griep. Niet gek dat de overheid daar geld aan uitgeeft. Maar wat heeft dat te maken met de vaccins?

Het lijkt me sterk dat het ministerie van volksgezondheid nota bene omdat het de vaccins niet wilt weggooien, uit angst voor wat de belastingbetaler vindt, de gezondheid van het eigen volk dan maar op het spel gaat zetten door de mensen toch een mogelijk gevaarlijk vaccin in te spuiten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:05:05 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74572069
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als ze ziek worden, hebben ze wel een grotere kans. Ze hebben geen grotere kans om ziek te worden, maar wel een grotere kans op complicaties.
Nee, dat staat er nou net. Ze hebben meer kans om ziek te worden maar niet meer kans op complicaties...
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:06:29 #64
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74572111
RIVM over gewone griep en vaccineren:
De Gezondheidsraad beveelt geen influenzavaccinatie aan bij kinderen jonger dan 2 jaar. Bij gezonde kinderen die jonger zijn dan 2 jaar is er geen sprake van extra sterfte, maar waarschijnlijk wel van extra ziektelast door griep. De perioden waarin het influenzavirus actief is bij kinderen gaan vooral bij kinderen tussen de 0 en 6 maanden gepaard met extra ziekenhuisopnamen en huisartsbezoeken. Voor deze leeftijdscategorie is het griepvaccin niet geregistreerd en hen vaccineren is dan ook geen optie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Bij de kinderen ouder dan 2 jaar is influenzavaccinatie wel effectief, maar niet nodig, omdat influenza in deze groep niet leidt tot een toename van ernstige ziekte of sterfte. De Gezondheidsraad handhaaft de aanbeveling om kinderen tot 18 jaar met astma een influenzavaccinatie aan te bieden. Het gunstige effect van influenzavaccinatie bij deze groep kinderen kan op dit moment niet verworpen worden (Gezondheidsraad, 2007).

En over (kosten)effectiviteit van 'gewone' griepvaccinatie: tabel onderaan de pagina
pi_74572116
Ik zeg ook niet dat het uit angst is voor de belastingbetaler.
Maar je maakt wel een grote flater als je iedereen gaat vertellen hoe groots en afschuwelijk de griep wel niet is en ondertussen het vaccin niet beschikbaar stelt wat je groots hebt ingekocht
pi_74572128
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 13:59 schreef p_iglet het volgende:
Er zijn 34 miljoen griepvaccins besteld, die gewoon afgenomen en betaald moeten worden.
die dingen zijn halverwege dit jaar al ergens besteld.
Alleen ze laten verstoffen is nog altijd goedkoper dan ze wel allemaal gebruiken, want de logistiek van de vaccinaties brengt nog meer kosten met zich mee dan de vaccins zelf.

Dus het grote verdienen ana de vaccins zie ik niet zo (behalve door de farmaceut die ze maakt), maar ik heb dezelfde twijfels en vragen als asyniur en ET
Dat dus.
Wil niet zeggen dat ik geen vragen heb, maar die verwijzingen naar het grote voordeel van een schimmige groep zie ik niet.
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 14:07:32 #67
43556 miss_dynastie
pi_74572149
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat ging voornamelijk om preventie mbt de mexicaanse griep. Niet gek dat de overheid daar geld aan uitgeeft. Maar wat heeft dat te maken met de vaccins?

Het lijkt me sterk dat het ministerie van volksgezondheid nota bene omdat het de vaccins niet wilt weggooien, uit angst voor wat de belastingbetaler vindt, de gezondheid van het eigen volk dan maar op het spel gaat zetten door de mensen toch een mogelijk gevaarlijk vaccin in te spuiten.
Misschien niet de belastingbetaler, maar wel de kiezer, de verkiezingen zijn niet zo ver weg meer en er is een grote concurrent voor de gevestigde politieke orde die hier echt wel gedoe over zal maken. Daarnaast kunnen ook andere overwegingen meespelen die wellicht wel in het belang van de maatschappij zijn, maar niet van het individu.
pi_74572176
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:06 schreef Asyniur het volgende:
De Gezondheidsraad beveelt geen influenzavaccinatie aan bij kinderen jonger dan 2 jaar. Bij gezonde kinderen die jonger zijn dan 2 jaar is er geen sprake van extra sterfte, maar waarschijnlijk wel van extra ziektelast door griep. De perioden waarin het influenzavirus actief is bij kinderen gaan vooral bij kinderen tussen de 0 en 6 maanden gepaard met extra ziekenhuisopnamen en huisartsbezoeken. Voor deze leeftijdscategorie is het griepvaccin niet geregistreerd en hen vaccineren is dan ook geen optie. Voor kinderen van 6 maanden tot 2 jaar is wel een vaccin beschikbaar, maar de effectiviteit daarvan is niet aangetoond. Bij de kinderen ouder dan 2 jaar is influenzavaccinatie wel effectief, maar niet nodig, omdat influenza in deze groep niet leidt tot een toename van ernstige ziekte of sterfte. De Gezondheidsraad handhaaft de aanbeveling om kinderen tot 18 jaar met astma een influenzavaccinatie aan te bieden. Het gunstige effect van influenzavaccinatie bij deze groep kinderen kan op dit moment niet verworpen worden (Gezondheidsraad, 2007).
En de reden waarom het dus wel bij asmtapatienten gegeven zal worden is omdat het op je luchtwegen kan slaan, En dat is met astma natuurlijk al een drama.
pi_74572220
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:06 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zeg ook niet dat het uit angst is voor de belastingbetaler.
Maar je maakt wel een grote flater als je iedereen gaat vertellen hoe groots en afschuwelijk de griep wel niet is en ondertussen het vaccin niet beschikbaar stelt wat je groots hebt ingekocht
Je wilt niet weten wat er aan medicijnen wordt weggegooid, dan moet er nog wel om grotere bedragen worden uitgelegd aan de belastingbetaler.

En je maakt een grotere flater als je dan maar iedereen inent met een (mogelijk) slecht getest vaccin, en er daarna mensen ernstig ziek worden. En waarom? Omdat het vaccin anders stond te verstoffen.
Da's natuurlijk politieke zelfmoord en dan een nog veel groter schandaal.
pi_74572300
http://www.nu.nl/algemeen(...)iep-in-nijmegen.html

Helpt niet echt natuurlijk (en ja, er staat dat de peuter in kwestie al niet in blakende gezondheid was).
  † In Memoriam † dinsdag 10 november 2009 @ 14:12:32 #71
43556 miss_dynastie
pi_74572317
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

En je maakt een grotere flater als je dan maar iedereen inent met een (mogelijk) slecht getest vaccin, en er daarna mensen ernstig ziek worden. En waarom? Omdat het vaccin anders stond te verstoffen.
Maar wel op langere termijn doorgaans, schadelijke effecten komt men soms pas na (tientallen) jaren achter, terwijl een schandaal nu directe gevolgen heeft.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die denken dat het vaccin zo schadelijk is dat je er ter plekke van neervalt. Maar zie de dingen die hier genoemd zijn, dat kan jaren duren voor het zich openbaart.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:15:35 #72
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_74572415
quote:

En over (kosten)effectiviteit van 'gewone' griepvaccinatie: tabel onderaan de pagina
Thnx Asy, dit ondersteunt mijn denkwijze, fijne bevestiging
3!
pi_74572429
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:08 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En de reden waarom het dus wel bij asmtapatienten gegeven zal worden is omdat het op je luchtwegen kan slaan, En dat is met astma natuurlijk al een drama.
Dat is dus ook de reden dat het voor kleine kinderen gevaarlijk kan zijn.

En ik sluit me aan bij nummer_zoveel: mensen inenten met een mogelijk gevaarlijk vaccin vanwege verkiezingen? Ze hebben nog veel meer uit te leggen en een groot probleem als er na een grote vacinatie-actie ineens heel veel mensen ziek worden en/of sterven. Dat risico lopen ze toch niet?

Bovendien, als ik het goed begrepen heb is het toch eigenlijk een 'gewonen' griepprik waar nu de mexicaanse variant aan is toegevoegd en de enige reden waarom dat niet in de gewone griepprik zit, is omdat op het moment dat die vacciantie gemaakt werd, deze mexicaanse variant nog niet 'beschikbaar' was?
pi_74572493
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat er aan medicijnen wordt weggegooid, dan moet er nog wel om grotere bedragen worden uitgelegd aan de belastingbetaler.

En toch is er geen voldoende onderzoek naar het vaccin gedaan omdat het i rap tempo is gemaakt.
Ik weet dat er veel weggegooid is en zal worden aan medicijnen. Maar daar over zie ik geen grote spotjes op de tv. En kopen ze het niet in vanwege groot dreigend gevaar.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:20:58 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74572617
Nou ik heb wat cijfers gevonden van de 'gewone' griep; hoe vaak het voorkwam in 2003-2004 en hoeveel mensen er aan overleden in diverse leeftijdscategorieën.
Let wel: bij de sterftecijfers gaat het om griep als primaire oorzaak (en niet aan complicaties die daarbij kwamen, dus je kan ze niet precies naast die van de mex griep houden want daar zijn wel mensen meegeteld die aan complicaties zijn overleden en niet aan primair de griep)
pi_74572780
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is dus ook de reden dat het voor kleine kinderen gevaarlijk kan zijn.

En ik sluit me aan bij nummer_zoveel: mensen inenten met een mogelijk gevaarlijk vaccin vanwege verkiezingen? Ze hebben nog veel meer uit te leggen en een groot probleem als er na een grote vacinatie-actie ineens heel veel mensen ziek worden en/of sterven. Dat risico lopen ze toch niet?

Bovendien, als ik het goed begrepen heb is het toch eigenlijk een 'gewonen' griepprik waar nu de mexicaanse variant aan is toegevoegd en de enige reden waarom dat niet in de gewone griepprik zit, is omdat op het moment dat die vacciantie gemaakt werd, deze mexicaanse variant nog niet 'beschikbaar' was?
Nee het is een aparte prik en bovendien kreigen babys ook niet zomaar de griepprik natuurlijk.
Dus waarom dan wel de tacoprik? En bovendien ken ik heel veel mensen die na de griepprik altijd heel ziek zijn en alsnog heftige griep krijgen.
pi_74572989
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef Pvoesss het volgende:
Nee het is een aparte prik en bovendien kreigen babys ook niet zomaar de griepprik natuurlijk.
Dus waarom dan wel de tacoprik? En bovendien ken ik heel veel mensen die na de griepprik altijd heel ziek zijn en alsnog heftige griep krijgen.
Dan doe je het toch niet? Vind het onverstandig, maarja, het is jouw leven en het zijn jouw kinderen.

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen het niet gewoon voor waar aannemen als 35 deskundigen het er over eens zijn dat dit het juiste advies is. Je zal nooit het kennisniveau van de expert halen en je moet dat ook niet willen.
pi_74573073
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:25 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Omdat in geval van problemen met de luchtwegen (een veel voorkomende bijkomstigheid bij deze griep) de kinderen aan de beademing moeten en daar blijvende schade aan kunnen overhouden.
pi_74573129
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Omdat in geval van problemen met de luchtwegen (een veel voorkomende bijkomstigheid bij deze griep) de kinderen aan de beademing moeten en daar blijvende schade aan kunnen overhouden.
En dat is dus heel eerlijk gezegd wel een gok wat ik durf te nemen. Want wie weet welke blijvende schade de prik achterlaat. Na enten of misschien over 20 jaar.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:37:37 #80
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74573180
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Luchtwegproblemen zijn altijd een veelvoorkomende bijkomstighei, bij bijna alle griepsoorten.
  dinsdag 10 november 2009 @ 14:41:20 #81
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74573282
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:32 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Dan doe je het toch niet? Vind het onverstandig, maarja, het is jouw leven en het zijn jouw kinderen.

Ik begrijp niet helemaal waarom mensen het niet gewoon voor waar aannemen als 35 deskundigen het er over eens zijn dat dit het juiste advies is. Je zal nooit het kennisniveau van de expert halen en je moet dat ook niet willen.
Het probleem is juist dat de deskundigen het niet eens zijn!
De effectiviteit van de gewone griepprik die al jaren gegeven wordt, is zelfs niet bewezen bij jonge kinderen. Dus die van de mexicaanse al helemaal niet!

Ik vind het juist 'onverstandig' om maar gewoon te laten vaccineren zonder dat je je verdiept hebt in de cijfers erachter maar gewoon op de mediagekte af gaat. Deze griep is niet ernstiger dan andere griepvarianten, alleen een net wat ander doelgroep...
En de doelgroepen die het hardst getroffen worden, die worden niet gevaccineerd.
pi_74573597
Wat gebeurt er eigenlijk in landen om ons heen qua vaccinatie? (BE, DE, FR?)
pi_74573887
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik vind het juist 'onverstandig' om maar gewoon te laten vaccineren zonder dat je je verdiept hebt in de cijfers erachter maar gewoon op de mediagekte af gaat. Deze griep is niet ernstiger dan andere griepvarianten, alleen een net wat ander doelgroep...
En de doelgroepen die het hardst getroffen worden, die worden niet gevaccineerd.
Hoe weet je dat die griep niet ernstiger is?
De deskundigen trekken niet voor niets vanalles uit de kast....het resultaat zie je pas als zo'n griepgolf trouwens voorbij is.
pi_74573953
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:36 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En dat is dus heel eerlijk gezegd wel een gok wat ik durf te nemen. Want wie weet welke blijvende schade de prik achterlaat. Na enten of misschien over 20 jaar.
Nou ja, zo kun je stellen dat dit bij elke nieuwe 'uitvinding' is op medisch gebied.
Het zou kunnen dat de stoffen die erin zitten grotendeels ook al zaten in 'oudere' vaccins, en dat ze het erover eens zijn dat wat anders is voldoende getest is.
Ik ben geen expert op het gebied van tests, geen idee in wat voor tijdspanne het voldoende getest is. Ze kunnen in een zeer korte tijd ook een hoop tests doen hoor.
pi_74573986
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar! Het heet daar in ieder geval niet mexicaanse griep, alleen hier heet het zo.
pi_74574845
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 15:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar! Het heet daar in ieder geval niet mexicaanse griep, alleen hier heet het zo.
In de volksmond ja, voor het gemak noemt de media het zo want nieuwe influenza A bekt niet zo lekker
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:16:48 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74576741
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:41 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Het probleem is juist dat de deskundigen het niet eens zijn!
De effectiviteit van de gewone griepprik die al jaren gegeven wordt, is zelfs niet bewezen bij jonge kinderen. Dus die van de mexicaanse al helemaal niet!

Ik denk dat de kans dat je doodgaat aan de complicaties van deze griep groter zijn dan de kans dat je doodgaat of iets krijgt van de hulpstoffen in deze prik. De stof waar iedereen nu over valt zit bijvoorbeeld ook in andere injecties en hoe vaak hoor je dat er veel mensen overlijden door een Tetanusinjectie?

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Deze griep is besmettelijk en zeker is dat niemand er antistoffen tegen heeft. dus de kans dat je m krijgt is groter dan bijvoorbeeld een andere wintergriep die een afgeleide is van een griep die je misschien al eens gehad had. Plus de voorkeur voor de longen van dit virus.

Mijn jongens komen nu niet in aanmerking maar anders had ik het zeker gedaan. Één keer op de ic met een kind aan de beademing is wel genoeg. En natuurlijk denkt iedereen dat zijn kind zo gezond is dat ze het niet krijgen. Ik heb geleerd dat je dit soort dingen niet uit kan sluiten.

Dat human papiloma-virus injectie ding had ik dan weer niet gegeven als ik een dochter had. Maar dat is omdat ik vind dat je met veilige sex die besmetting kan voorkomen. Dat is mijn taak als ouder sowieso, om kinderen te leren dat als ze zover zijn, het veilig te doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74577527
Ik vind het maar lastig wat we moeten doen. Manlief is tegen inenten en momenteel neig ik ook naar niet enten
pi_74577589
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef Jarno het volgende:
Ja zijn er in andere landen wel al grote groepen jonge kinderen ingeent?
  dinsdag 10 november 2009 @ 16:50:22 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74577870
De reden van vaccinatie van deze groep is het vaak ernstiger beloop bij jonge kinderen en de kans van complicaties later door beademing. En de kans op een tekort aan kinder ic bedden zoals op het zuidelijk hafrond ( waar de griepepidemie nu over is) is gebleken.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_74578260
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:50 schreef debuurvrouw het volgende:
De reden van vaccinatie van deze groep is het vaak ernstiger beloop bij jonge kinderen en de kans van complicaties later door beademing. En de kans op een tekort aan kinder ic bedden zoals op het zuidelijk hafrond ( waar de griepepidemie nu over is) is gebleken.
He bah, dat wil je natuurlijk ook niet erbij hebben.
pi_74578402
In Belgie worden jonge kinderen niet ingeent, kinderen onder de tien jaar alleen als ze in een risicogroep vallen. http://www.hbvl.be/nieuws(...)iep-belgie-niet.aspx

In Nova lieten ze gisteravond trouwens een van de twee kinder-hartlongmachines zien die NL rijk is. Blijkbaar is die niet in gebruik nu.
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:27:54 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_74578923
Een hartlong machine is wel heel wat anders dan beademen.
pi_74580393
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat te doen. Als wij ons laten inenten, is dat alleen om Graeme te beschermen. Maar we blijven niet binnen tot deze griepgolf over is. Hij komt ook gewoon in contact met andere mensen die niet ingeent zijn. Heeft dat nu eigenlijk wel nut dan, vraag ik me af...
En ik vind het ook gewoon erg lastig, is deze griep echt zoveel gevaarlijker dan een andere griep? Ik laat me liever niet vaccineren met een middel waarvan niet bekend is wat de bijwerkingen op lange termijn zijn en wil het dus alleen doen als het echt wel nut heeft voor hem.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:33:06 #95
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_74580526
Even een crosspost:

Ik heb vanmiddag het cb gebeld ivm de mex. griep vaccinatie en de reguliere vaccinaties die Isis volgende week krijgt. Ik neig nu toch meer naar vaccineren voor de mex. griep, maar wil dat niet tegelijk of binnen een week na elkaar. Wat blijkt, ze hebben alle reguliere vaccinaties (boven de 6 maanden) opgeschort bij het cb ivm met die griepprik omdat ze dat niet tegelijk willen doen.

Ik vind het maar lastig wat te doen, maar Isis gaat wel 3 dagen pw naar het kdv dus de kans dat ze die griep krijgt is denk ik niet heel erg klein... en ik wil natuurlijk absoluut niet dat ze, mocht ze ziek worden, in het ziekenhuis terecht komt.
  dinsdag 10 november 2009 @ 18:39:25 #96
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_74580668
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 16:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans dat je doodgaat aan de complicaties van deze griep groter zijn dan de kans dat je doodgaat of iets krijgt van de hulpstoffen in deze prik. De stof waar iedereen nu over valt zit bijvoorbeeld ook in andere injecties en hoe vaak hoor je dat er veel mensen overlijden door een Tetanusinjectie?

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen. Deze griep is besmettelijk en zeker is dat niemand er antistoffen tegen heeft. dus de kans dat je m krijgt is groter dan bijvoorbeeld een andere wintergriep die een afgeleide is van een griep die je misschien al eens gehad had. Plus de voorkeur voor de longen van dit virus.

Mijn jongens komen nu niet in aanmerking maar anders had ik het zeker gedaan. Één keer op de ic met een kind aan de beademing is wel genoeg. En natuurlijk denkt iedereen dat zijn kind zo gezond is dat ze het niet krijgen. Ik heb geleerd dat je dit soort dingen niet uit kan sluiten.

Dat human papiloma-virus injectie ding had ik dan weer niet gegeven als ik een dochter had. Maar dat is omdat ik vind dat je met veilige sex die besmetting kan voorkomen. Dat is mijn taak als ouder sowieso, om kinderen te leren dat als ze zover zijn, het veilig te doen.
Ik heb het ook nooit gehad over de (eventuele schadelijkheid van) bijwerkingen/hulpstoffen. Ik heb alleen gezegd wat ik van het vaccineren vind.
Griep is altijd besmettelijk en niemand heeft antistoffen tegen welke griep dan ook (ja die van vorig jaar, maar de virussen muteren steeds).

Men gaat wel vaccineren maar hoeveel van deze mensen snuiten hun neus eenmalig in papieren zakdoekjes? Wie van hen niest, hoest en proest netjes in de elleboogholte? Wie van hen wast vóór en ná de toiletgang z'n handen? Wast men de deurklinken af? Is men meer terughoudend met handen schudden? Deze adviezen zijn er ook niet voor niks, maar die vinden de meeste mensen overdreven.
  dinsdag 10 november 2009 @ 19:57:50 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_74583058
quote:

Als ik dit lees, snap ik al helemaal niks meer van de reden die wordt aangedragen om jongen kinderen te vaccineren (complicaties bij beademing).

Waarom zou de mexinenting wel effectief zijn bij kinderen van 6 maanden tot 2 jaar en het vaccin tegen de "gewone" griep niet?

Bij kinderen met luchtwegproblemen snap ik heel goed dat die ingeënt worden, omdat zij ook voor de gewone griep een risicogroep vormen. Maar om gezonde kinderen in te enten met bovenstaand verhaal in je achterhoofd, komt op mij raar over.

Mijn dochter is 5, wij hoeven dus geen keuze te maken, maar het lijkt me ontzettend moeilijk om te kiezen als je wel jongere kinderen hebt . Ik zou neigen naar niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_74583148
Wij zijn er ook nog niet uit. Alleen Lis komt in aanmerking en behoorde niet tot de risicogroep. Hier bedoel ik mee dat ze ook geen gewone griepprik kreeg. Maar ze heeft wel ooit met het RS virus in het ziekenhuis gelegen en ooit een longontsteking gehad dus ben ik ergens toch ook weer een beetje bang dat dit een 'zwakke plek' is.
Lastig lastig....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:24:22 #99
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_74583937
Nu bij Netwerk: over de twijfel bij ouders over inenten, op NL2.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 10 november 2009 @ 20:25:25 #100
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_74583965
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ik dit lees, snap ik al helemaal niks meer van de reden die wordt aangedragen om jongen kinderen te vaccineren (complicaties bij beademing).

Waarom zou de mexinenting wel effectief zijn bij kinderen van 6 maanden tot 2 jaar en het vaccin tegen de "gewone" griep niet?

Bij kinderen met luchtwegproblemen snap ik heel goed dat die ingeënt worden, omdat zij ook voor de gewone griep een risicogroep vormen. Maar om gezonde kinderen in te enten met bovenstaand verhaal in je achterhoofd, komt op mij raar over.
Dat is inderdaad weer een puntje voor op mijn "nee" lijstje .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')