abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 november 2009 @ 21:20:27 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_74292569
The Capital of the World:



Midtown Manhattan in 1 dag



Lower Manhattan in 1 dag



Uptown & Central Park in 1 dag



Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag



(thnx to wytze voor deze guide)




Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis Capaciteit 2500 Mensen http://www.websterhall.com

Cream NYC Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen. http://www.creamnyc.com
quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet) - Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging - Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant - Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest - Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door - Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree - Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal - PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking) - 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer - Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69 2 dagen $99 3 dagen $125 7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo). Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

    Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

  • Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

    Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

    Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

    Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

    Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

    Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

    Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

    Vervoer

    Subway Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

    1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus 7-day fun pass: 25 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

    Taxi En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!

    Initial fare.............$2.50

    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30 Each 1 minute idle.......$0.20 Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am) Additional riders........FREE

    Luchthavens in New York

    Manieren om er te komen: JFK Newark La Guardia

    de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

    Vliegtickets van en naar New York

    www.skybreakers.nl www.ebookers.nl www.dreizen.nl www.cheaptickets.nl www.americanairlines.com www.klm.nl www.expedia.nl www.vliegwinkel.nl www.continental.com www.delta.com www.unitedairlines.nl vliegtickets.pagina.nl

    Foto's New York van FOK users!

    MaxMark Kre$J Jaguarized Keijs mr.Marcus Cidex renz0r WooZ mechatronics jakkeluchtgitaar Dennisskyscrapers 1 Dennisskyscrapers 2 Dennisskyscrapers 3 Dennisskyscrapers 4 Dr_Evil Dr_Evil 2 Dr_Evil 3 miss_sly edsuit Max-Westerman [NegaSado[url]

    Reviews van hotels in New York

    [url=http://www.tripadvisor.com]www.tripadvisor.com


    Meeting in New York

    New York (mini)meet

    Vorige NYC topic

    New York City Part I New York City Part II New York City Part III New York City Part IV New York City Part V New York City Part VI New York City Part VII New York City Part VIII New York City Part IX New York City Part IIV New York City Part XVI New York City Part XIX New York City Part XX New York City Part XXI New York City Part XXII New York City Part XXIII New York City Part XXIV New York City Part XXV New York City Part XXVI New York City Part XXVII New York City Part XXVIII New York City Part XXIX New York City Part XXX New York City Part XXXII New York City Part XXXIII New York City Part XXXIV New York City part XXXV New York City part XXIX New York City part XL New York City Part XLI New York City Part XLII

    Deze OP is hier te vinden
  • Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 1 november 2009 @ 21:21:00 #2
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74292602
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 18:47 schreef Bulletdodger het volgende:
    Ook merken als Ralph Lauren en Tommy Hilfiger?
    Macy's, Bloomingdales en bij Woodbury Outlet, of Jersey Gardens heb je die merken wel.
    Bij factory outlets hebben ze een "eigen" collectie bij Tommy: polo's voor $25-30, gebreide truien voor $50 meestal. Alle factory oulets van Tommy en RL hebben doorgaans ook dezelfde artikelen, omdat het niet "echt" een outlet is, maar meer en winkel met een standaard lijn.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74294093
    vandaag foto's nog maar eens bekeken..

    ik wil terug
      zondag 1 november 2009 @ 22:03:16 #4
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74295703
    Tommy Hilfiger en Ralph Lauren zijn over het algemeen een stuk goedkoper dan in Nederland. Het zijn tenslotte ook Amerikaanse merken. Daarbij komt ook nog het koersverschil en je kunt redelijk goedkoop shoppen
    pi_74301855
    Ik ga over 3 dagen We hebben een appartement gehuurd via Air BnB, een bemiddelingssite voor mensen die een kamer, huis of appartement willen huren/verhuren.

    Vind het wel spannend, totaal geen ervaring met het concept, de kans bestaat dat we mega opgelicht worden maar daar denk ik maar het liefst zo min mogelijk over na. Als het wel werkt, zitten we in een appartement op de 32e verdieping in downtown Manhattan voor 170 dollar per nacht.

    We hebben al betaald, Air BnB zorgt dan dat het geld pas gestort wordt aan de verhuurder nadat wij aankomen. Dat dekt het risico dus wel een beetje af...

    Nou ja, over 10 dagen kan ik verslag doen
    pi_74305379
    zo
    nu in dit topic weer verder lezen, gaat wel hard met de NY topics
    what you see, is what you get!
    pi_74305620
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 21:16 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Macy's, Bloomingdales en bij Woodbury Outlet, of Jersey Gardens heb je die merken wel.
    Bij factory outlets hebben ze een "eigen" collectie bij Tommy: polo's voor $25-30, gebreide truien voor $50 meestal. Alle factory oulets van Tommy en RL hebben doorgaans ook dezelfde artikelen, omdat het niet "echt" een outlet is, maar meer en winkel met een standaard lijn.
    En zitten die factory outlets dicht bij times square?
    pi_74305632
    nee...

    macy's zit wel in de buurt
    maar centrury 21 zit aan de bouwput van de de twintowers
    Be brave. Be kind.
      maandag 2 november 2009 @ 10:31:17 #9
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74308055
    En we volgen deze uiteraard ook weer
      maandag 2 november 2009 @ 12:35:17 #10
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74312091
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 10:31 schreef kL0j00h het volgende:
    En we volgen deze uiteraard ook weer
    Waar blijft je verslag nou???
    pi_74326719
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 07:56 schreef Esje-lief het volgende:
    nee...

    macy's zit wel in de buurt
    maar centrury 21 zit aan de bouwput van de de twintowers
    Dat kwartiertje met de metro valt gelukkig mee. Forever 21 kan je misschien ook proberen.
    pi_74328292
    jaa is niet ver.. maar niet om de hoek
    Be brave. Be kind.
    pi_74328689
    Afhankelijk van het weer zou ik de eerste dag gewoon naar Woodbury gaan. Voor mij de meeste keuze en de beste prijzen. Weet je meteen wat je sowieso niet meer nodig hebt.
    pi_74330764
    Nog 1 weekje. Ik ga voor m'n werk, maar heb 2 dagen extra geboekt zodat ik even lekker kan shoppen met m'n moeder
    Wat ik me afvraag, moet je rekening houden met de hoeveelheden of soort dingen die je koopt?

    En dit nieuwtje kwam ik op de site van KLM tegen:
    quote:
    Economy Class passagiers kunnen een tweede stuk bagage inchecken voor een vast tarief van 50 euro. Bij vertrek vanuit de Verenigde Staten geldt een tarief van USD 50. Het tarief voor een tweede bagagestuk geldt uitsluitend voor tickets die na 1 november 2009 zijn gekocht.
    Bron
      maandag 2 november 2009 @ 22:52:12 #15
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74334489
    27 november is black friday, grootste shoppingdag van het jaar met veel aanbiedingen, schijnt het.
    Haters everywhere but I don't really care.
      dinsdag 3 november 2009 @ 11:16:34 #16
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_74343457
    IPV het in te checken, moet je gewoon je handbaggage wat groter laten worden ipv eastpak een flexibele sporttas (waar je lekker in kunt proppen). Ook een idee is om veel aan te trekken in het vliegtuig...

    Die extra ¤50 die KL(E)M wil hebben is het resultaat van de bagger uit de VS. Lufthansa staat nog wel 2 stuks toe, dus volgende keer vanaf Dusseldorf
    :O
      dinsdag 3 november 2009 @ 14:31:19 #17
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74349687
    quote:
    Op maandag 2 november 2009 12:35 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Waar blijft je verslag nou???
    Ben er op het werk mee bezig maar ik zit al sinds vrijdag ziek thuis Word document staat op mijn pc op het werk. Bovendien heb ik de laatste dagen echt geen puf gehad om verhaaltjes te typen

    Wat me trouwens even te binnen shoot net: Wij hebben ook een keer bij 'Fridays' gezeten (vlak bij MSG) en dat was erg lekker en een hele leuke tent. Mocht je daar een keer heen gaan, neem dan vooral de aardbeien coctail
    pi_74350547
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 14:31 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Ben er op het werk mee bezig maar ik zit al sinds vrijdag ziek thuis Word document staat op mijn pc op het werk. Bovendien heb ik de laatste dagen echt geen puf gehad om verhaaltjes te typen

    Wat me trouwens even te binnen shoot net: Wij hebben ook een keer bij 'Fridays' gezeten (vlak bij MSG) en dat was erg lekker en een hele leuke tent. Mocht je daar een keer heen gaan, neem dan vooral de aardbeien coctail
    TGI Friday's? Hoe zijn de prijzen daar?
      dinsdag 3 november 2009 @ 15:01:57 #19
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74350874
    TGI is idd prima eten, heb er op het vliegveld van Atlanta gegeten.
    pi_74351471
    Idd
      dinsdag 3 november 2009 @ 15:32:53 #21
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74351915
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 14:53 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    TGI Friday's? Hoe zijn de prijzen daar?
    Niet abnormaal geloof ik. Let nooit zo op de prijzen of het moet echt achterlijk zijn. Maar wat zal het zijn 20 dollar of zo voor een flinke steak? Normaal dus.

    Dit is de site: http://www.tgifridays.com/menus/Menus.aspx
    Ik kan daar zo snel geen prijzen vinden.
      dinsdag 3 november 2009 @ 17:50:31 #22
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74356927
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 15:32 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Niet abnormaal geloof ik. Let nooit zo op de prijzen of het moet echt achterlijk zijn. Maar wat zal het zijn 20 dollar of zo voor een flinke steak? Normaal dus.

    Dit is de site: http://www.tgifridays.com/menus/Menus.aspx
    Ik kan daar zo snel geen prijzen vinden.
    Voor 20 dollar heb je wel ongeveer het duurste gerecht mogelijk volgens mij...
      dinsdag 3 november 2009 @ 18:07:19 #23
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74357381
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 17:50 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Voor 20 dollar heb je wel ongeveer het duurste gerecht mogelijk volgens mij...
    Ja , echt iets voor mij om dat uit te kiezen Het is iig een normale, leuke, betaalbare tent. En super gezellig. Leuke medewerkers en zo. Helemaal goed
    pi_74358973
    Nog 3 maanden

    Kaarten voor basketball, crown ticket en rondleiding door de goudkluizen van Bank of America zijn geboekt, nu nog even tijd om de rest daar omheen te plannen
    pi_74364941
    quote:
    Op dinsdag 3 november 2009 19:02 schreef KellyPelly het volgende:
    Nog 3 maanden

    Kaarten voor basketball, crown ticket en rondleiding door de goudkluizen van Bank of America zijn geboekt, nu nog even tijd om de rest daar omheen te plannen
    Waar kan je die rondleiding boeken?
      dinsdag 3 november 2009 @ 23:36:03 #26
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74370453
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74376055
    Ook weer terug na 8 dagen!

    Wat een super stad. Zoveel gedaan en zoveel vergeten om te doen;)

    Super om bij het ijshockey te zijn, en om Ron Jeremy en Hulk Hogan te zien bij de NBC Studio tour . Verder uiteraard gechilld op zondagmiddag in Central Park, de Hop on Hop off bustour gedaan, Times Square, Empire State, Chinatown Vrijheidsbeeld, Ellis Island enz. en uiteraard goed geshopt. Veel honkbal gezien (world series) en veel college vrouwen

    Tip: Neem goede wandelschoenen mee. Je loopt echt zoveel!
    ----> Est. 1913 <----
    pi_74383115
    Eerste week van januari ga ik ook naar New York. Hebben van te voren al hop on hop off bustour geboekt en een helikoptervlucht

    Die Gold Vault tour klinkt ook interessant, dus daar ga ik ook zeker even naar kijken.
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_74388869
    Kan je die helicoptervlucht ook ter plekke boeken of moet je dat echt van te voren doen?
    pi_74389265
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Bulletdodger het volgende:
    Kan je die helicoptervlucht ook ter plekke boeken of moet je dat echt van te voren doen?
    Geen idee, maar van te voren boeken is gewoon lekker makkelijk
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      woensdag 4 november 2009 @ 16:37:15 #31
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74389848
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 16:12 schreef Bulletdodger het volgende:
    Kan je die helicoptervlucht ook ter plekke boeken of moet je dat echt van te voren doen?
    Je kunt de vlucht ter plekke boeken. Maar van te voren boeken is wel makkelijker.
    En mocht je dan niet kunnen, dan kunnen ze je later inplannen.

    http://www.libertyhelicopter.com/
    pi_74391922
    Die helicopter vluchten in NY zijn echt duur zeg, en super kort! Een 16-20 minuten durende vlucht kost 200 dollar + 30 dollar aan fees . Maar veel mensen hier boeken hem wel. Is het dan echt de moeite waard? Als ik het goed heb vlieg je alleen maar over de hudson toch?

    Mij lijkt het nogal erg duur voor zo'n kort vluchtje. Ik heb zelf van het zomer voor 160 dollar (geen fees) in een helicopter 30 minuten over de Grand Canyon gevlogen. Dat is a lot more "bang for your buck" denk ik .
    pi_74393004
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 17:44 schreef christvs het volgende:
    Die helicopter vluchten in NY zijn echt duur zeg, en super kort! Een 16-20 minuten durende vlucht kost 200 dollar + 30 dollar aan fees . Maar veel mensen hier boeken hem wel. Is het dan echt de moeite waard? Als ik het goed heb vlieg je alleen maar over de hudson toch?

    Mij lijkt het nogal erg duur voor zo'n kort vluchtje. Ik heb zelf van het zomer voor 160 dollar (geen fees) in een helicopter 30 minuten over de Grand Canyon gevlogen. Dat is a lot more "bang for your buck" denk ik .
    M'n moeder betaald, en hoe vaak maak je dat nou mee, boven New York vliegen
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      woensdag 4 november 2009 @ 18:47:26 #34
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74394085
    quote:
    Op woensdag 4 november 2009 17:44 schreef christvs het volgende:
    Die helicopter vluchten in NY zijn echt duur zeg, en super kort! Een 16-20 minuten durende vlucht kost 200 dollar + 30 dollar aan fees . Maar veel mensen hier boeken hem wel. Is het dan echt de moeite waard? Als ik het goed heb vlieg je alleen maar over de hudson toch?

    Mij lijkt het nogal erg duur voor zo'n kort vluchtje. Ik heb zelf van het zomer voor 160 dollar (geen fees) in een helicopter 30 minuten over de Grand Canyon gevlogen. Dat is a lot more "bang for your buck" denk ik .
    Nogal een verschil of je over New York vliegt of over een paar kuilen

    Wij waren iets van 160 dollar (incl all) kwijt voor 12-15 minuten. En ik vond het ook lang genoeg. Hoef echt geen 30 minuten rond te vliegen, maar dat is voor iedereen weer anders misschien. Het lijkt kort maar ik had na 8 minuten zoiets van 'ga maar weer lekker terug, het is leuk geweest'.

    [ Bericht 10% gewijzigd door kL0j00h op 04-11-2009 18:54:00 ]
    pi_74410635
    BTW, die ID-controle in kroegen is ook schromelijk overdreven. In 25% van de gevallen maar een paspoort o.i.d. hoeven te laten zien. Ben 22, en zie er ook zo uit. Dus dan mag je toch aannemen dat je altijd gecontroleerd zou worden bij het bestellen van alcohol!

    Niet te zwaar aan tillen dus.
    ----> Est. 1913 <----
    pi_74447413
    Nog 14 nachtjes slapen
    pi_74458185
    ik ga begin 2010 ook naar new york, vliegticket, hotel is al geregeld. kan echt niet wachten haha, heb er echt onwijze zin in.
    pi_74485953
    Is NY te doen als eenzame blondine van 27 of moet ik dan na zonsondergang binnenblijven? Ik wil er dolgraag eens naartoe maar kan geen reisgenoten vinden.
    Tap tap tap
      zaterdag 7 november 2009 @ 19:15:57 #39
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74488974
    welke luchtvaartmaatschappij heeft de meest relaxte vluchttijden als je naar NY wilt? Voorkeur is in de middag aankomen en ergens in de avond vertrekken. Is dat mogelijk?
    pi_74489292
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
    welke luchtvaartmaatschappij heeft de meest relaxte vluchttijden als je naar NY wilt? Voorkeur is in de middag aankomen en ergens in de avond vertrekken. Is dat mogelijk?
    Ja, kijk eens op internet
      zaterdag 7 november 2009 @ 19:28:47 #41
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74489350
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
    welke luchtvaartmaatschappij heeft de meest relaxte vluchttijden als je naar NY wilt? Voorkeur is in de middag aankomen en ergens in de avond vertrekken. Is dat mogelijk?
    KLM, Delta en Continental vertrekken doorgaans allemaal rond die tijden.
      zaterdag 7 november 2009 @ 19:41:15 #42
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74489675
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 19:26 schreef jmac het volgende:

    [..]

    Ja, kijk eens op internet
    naja, vluchttijden kan ik beter aan de deskundigen vragen dan het zelf uitzoeken. Dan beslis ik zelf wel wanneer en voor welke kosten ik de vlucht ga boeken...
    pi_74490034
    nee... tis toch echt slimmer als je zelf op internet gaat kijken..

    jij weet wanneer je wilt aankomen en wanneer je weg wilt..
    Booking, skyscanner.. allemaal sites waar je tijden kan vergelijken...
    Be brave. Be kind.
    pi_74511720
    Na lang rond te hebben gekeken, mijn eerste bijdrage aan Fok!.
    Heb een aantal foto's van mijn NYC trip (Niet netjes op volgorde) online staan op www.gumballonline.nl/nyc
    Ben geweest tussen 7 en 13 september en het was geweldig!

    Reisverslagje:

    Mijn New York City bevindingen.

    - Allereerst: bijna alles is waar wat ze zeggen over New York.
    - Werkelijk waar alle soorten mensen lopen er, blank, zwart, Aziaat, indiaan, Russen, Italianen Spanjolen, Mexicanen, rastafari’s, alles.
    - ontzettend veel Joden
    - The city that never sleeps… klopt ook. Ook al wordt je om uur waker, dan nog lopen er relatief veel mensen op straat.
    - Sirenes. Constant sirenes, net als in de films. Politie, ambulance en brandweer, onophoudelijk hoor je sirenes.
    - Niemand, maar dan ook niemand lijkt zich te houden aan ook maar 1 verkeersregel. Zelfs de politie zelf niet. Ik heb dan ook bijna nergens gewacht op groen licht. Zelfs niet als er 4 politie auto’s in de straat staan.
    - Over politie gesproken. Volgens mij bestaat de helft van de New Yorkse beroepsbevolking uit politie, zo vreselijk veel politie is daar.
    - Schoon, New York is voor zo’n drukke stad best schoon. Je ziet dan ook overal schoonmakers.
    - je word dood gegooid met StarBucks. Je kan er gewoon niet omheen, overal die verrekte Starbucks, op ELKE hoek staat er wel eentje. Jammer, want de koffie is niet te zuipen, zowel de “regular” als de espresso.
    - Koffie bestellen doe je vaak direct voor de hele dag, zoveel koffie dat je krijgt.
    - Bijna iedereen belt op straat. En dan vooral met BlackBerry’s en iPhone’s.
    - Ook al stap ik bij iemand op de tenen in de metro, dan nog zegt de ander, “i’m sorry”.
    - De New Yorkers wensen je steevast “a Great day!”
    - De hele stad ruikt naar de hotdog/pretzel/kebab stands.
    - Pizza peperoni is niet lekker.
    - Ontbijten doe je niet thuis, maar bij een van de vele breakfast en lunch rooms.
    - Veel kerken hier!
    - In de metro gebeuren de grappigste dingen. Mensen die hardop zingen, complete koren die door de wagons trekken en mensen die salto’s maken, ik heb het allemaal gezien.
    - Weinig dikke mensen gezien, althans, niet dikker dan in Nederland.



    Maandag 7 september

    8:30 uur, Nederlandse tijd:
    Zit op Schiphol aan mijn veel te dure bak Segafredo. ¤2,50.
    Net even rond gelopen in de winkels, maar ik vind er niet veel aan. Over een half uur ga ik me melden bij gate E6, spannend!

    9:00 uur Nederlandse tijd: ben door de security, wat een nare mensen zeg. Naast me in de wachtruimte zit zowaar ome willem, veel te luid te bellen en verkondigd dat hij naar het waldorf astoria gaat. Patser!

    8:09 uur Amerikaanse tijd: De vlucht zit op ongeveer de helft en ik wordt het al best zat. Het voedsel, kip met iets onbeduidends, was prima te nassen. Ook aan drinken ontbreekt voorlopig niets!
    De nooduitgang waar ik naast zit (leve de beenruimte) voelt ijzig koud aan. Niet gek, de temperatuur is hier ook min 58 celcius! Helaas heeft mijn toestel, een boeing 767-300ER van Delta, alleen maar wat kleine tv's hangen en geen eigen schermpjes, ook het geluid is slecht waardoor een film kijken niet echt meer een optie is. Buiten is het kraakhelder, niet gek natuurlijk als je boven de wolken vliegt. Een zeer fraai schouwspel!

    11:20 uur Amerikaanse tijd
    nog anderhalf uur voor de landing krijgen we een stuk pesto-pizza-margarita! Mega zout, maar wel lekker. Ook deze maaltijd word vergezeld met een cupje drinkwater en een paar Smint-jes. Er wordt wéér me gevraagd wat ik drinken wil. Coffee please, zeg ik. De buit zag eruit als een voor-de-tweede-keer-gebruikte-senseopad koffie. Zo smaakt het overigens ook.

    13:00 tot 14:30 uur (vanaf nu alleen maar Amerikaanse tijd)
    Het vliegtuig is geland en ik ben langs alle securtity checks. Erg vervelend als ze je met machine geweren staan op te wachten zodra je het vliegtuig verlaat. Verder vondt ik dat ze nogal vreemde vragen stelde: “what do you do for living?” Was een vraag van de meneer die mij later vertelde dat ik Amerika in mocht. Rare lui.
    Op vliegveld Newark besloot ik een kaartje te kopen voor de trein. Deze bracht me na ongeveer een half uur op het Penn station. 4 straten verwijderd van mijn hotel.
    Toen ik uitstapte, keek ik direct tegen het Madison Square garden aan, en leuk begin! Een beetje overweldigd door alles wat er ineens te zien is, ga ik op zoek naar mijn straat. Even snap ik het niet meer, maar een meneer weet mij keurig te vertellen waar ik heen moest.
    Na dik tien minuten sjouwen kwam ik aan bij mijn hotel: Thirty Thirty (30th street nummer 30)
    Na even te moeten wachten in de foyer, krijg ik de “sleutels” van mijn kamer. De kamer die ik geboekt had was niet meer beschikbaar, maar met een luxere 2-persoonskamer had ik geen probleem natuurlijk!
    De kamer is vrij sober. 2 bedden (1.80M kort!!!), een kleding kast (met kluis) en een nachtkastje.
    Verder beschikt mijn kamer over een heuse LCD tv (66 CM) en een airo!!
    De badkamer is eveneens simpel, maar heeft wel een lekker bad!

    16:00 uur.
    Nadat ik klaar ben op mijn kamer ga ik er nog eens lekker uit.
    Ik had niets gepland dus ik liep zo maar ergens heen. Daarbij stuitte ik op een enorm lange markt, die Lexington Avenue ongeveer 10 blocks lang was.
    Vooral Aziaten proberen je van alles aan te smeren. Tshirts, “juwelen” goedkope electronica, etc. Verder stonden er Mexicanen, Italianen en Joden met hun culinaire hoogstandjes.
    Omdat ik honger had, ben ik teug naar mijn hotel gegaan. Ik nam namelijk maar even aan dat ik vast wel een MC Donalds tegen kwam, en jawel!
    Na dat ik een paar quarter-pounders en een medium Refill coke naar binnen gewerkt had, ging ik langs een klein kruidenier achtig winkeltje om even een paar halve liters Budweiser te bestellen. Daarna ging ik lekker naar mijn kamer om te douchen (niet echt heet, helaas) dit verhaal te typen en te slapen. Het is op het moment dat ik dit typ, 6.12 PM, maar doordat ik natuurlijk 6 uur extra heb, voelt het veel later. Tijd om te slapen dan maar.
    Morgenvroeg om 9 uur present zijn in Battery park, maar daar lees je morgen meer over!



    Dinsdag 8 september.

    Vanochtend was ik al vroeg wakker, lag er gister door het tijdsverschil vroeg in en kon niet echt goed slapen. Na eerst om 6 uur in de morgen in bad te zijn geweest (water was nu wel heet!) ging ik om kwart over 7 de straat weer op. Vandaag zouden Prins Willem Alexander en Prinses Maxima in the City komen in verband met de 400 jarige betrekkingen tussen Nederland en New York. Ik wilde een bak koffie halen, dus stapte ik de Starbucks in. Een on-Amerikaans kleinbeetje Esspresso die niet te zuipen was, was het resultaat.
    Ontevreden ging ik verder. Gelukkig kwam ik een MC Donalds tegen. Hier weer een koffie besteld tezamen met 2 Egg MC Muffins, mijn ontbijt. Maar helaas, ze hadden melk in mijn koffie gedaan, terwijl ik alleen om suiker vroeg! Ik kon de halve liter (!!!) koffie dus netjes in de goot gieten. De Egg MC Muffinns waren overigens wel lekker.Enfin, langs de Hudson ben ik helemaal vanaf 30th Street.GElopen naar batterypark. Helaas, er was niets te zien. Andere Nederlanders die ik daar sprak hebben ook niets gezien. Teleurgesteld ging ik verder richting Ground Zero, ik was immers nu toch al “Downtown”.
    Er was niets bijzonders te zien, eigenlijk gewoon een grote bouwput. Na een paar minuten had ik het dus wel gezien en ging ik naar de 21-Century, een grote winkel met grote merken voor discount prices. Helaas, geen kleding kunnen vinden die mij kon bekoren. Wel een paar ansichtkaartjes gekocht.
    Na een korte wandeling ben ik even gaan rusten. En dit stuk getypt.
    Na de rust ben ik verder gelopen richting het Financial district. Langs de Trinity kerk, schitterend om te zien, Wallstreet ingeslagen. Enorme security is het eerste dat ik zag. Tientallen politieauto’s en mannen met mitrailleurs. Best heftig! Daarna zag ik de schoonheid van het eigenlijk best korte Wallstreet. Uiteraard valt de New YorkStock Exchange op, echt iets wat ik graag had willen zien. Nadat ik ze persoonlijk bedankte voor de kredietcrisis, ben ik verder gewandeld langs de kade van de East River. Met een prachtig uitzicht op de brooklyn bridge en de Manhattan bridge.
    Na weer een behoorlijk stuk te hebben gelopen, ging ik even rusten in het city radiopark, tegenover het schitterende Woolworth building.
    Nadat ik lekker was uitgerust, ging ik de Brooklyn Brigde op. (Eerst even snel een hotdog en een fles water gekocht bij een of andere Albanese man).
    Deze enorm grote brug verbind Manhattan met Brooklyn. Het leuke hiervan is, dat dit een geweldig uitzicht biedt op de skyline van Manhattan.
    Heen en terug is best een eindje wandelen, ik schat een dikke 2 kilometer.
    Omdat ik er toch weer langsliep heb ik bij het verlaten van de brug nog maar een hotdog gekocht, lekker!
    Ik vervolgde mijn tocht richting China Town. Ineens bestond de New Yorkse bevolking voor 90 procent uit spleetogen! Het stelde verder niet veel voor, gewoon veel winkeltjes die je opdringerig proberen over te halen iets te komen eten of wat te kopen.
    Mijn benen begonnen ondertussen een beetje te protesteren. Op zoek naar een metro ging ik terug naar mijn hotel. Helaas kwam ik geen enkele goede tegen (ik snap namelijk niets van het metro net) dus ging ik het hele eind (toch zo’n 4 KM) maar teruglopen.
    Ondertussen nog snel een europa-amerika stekker gekocht ($2) mijn laptop paste niet in de stekker die ik mee genomen had.

    Ik had me voorgenomen het Empire State Building vandaag maar eens te bezoeken, en dan wel als het donker is.
    Gelukkig is mijn hotel letterlijk een steenworp afstand, en na een paar minuten sta ik in de lobby van het ESB. Het eerste dat me opviel, is dat er veel mensen stonden. Mensen met camera’s. Bekende Nederlandse Journalisten! Ik vroeg, bijdehand als ik was aan Peter van der Vorst: goh, is er iets aan de hand of zo? Hij vertelde me dat Willem Alexander en Maxima elk moment konden komen om de verlichting van het ESB oranje te kleuren. Dat was natuurlijk leuk en heel toevallig, helemaal omdat ik ze vanochtend gemist had. Toch nog gerechtigheid.
    Enfin, ze kwamen inderdaad, er werden enorm veel foto’s gemaakt, waaronder mijn gemaakte foto’s.
    Daarna werd het tijd voor hetgeen ik kwam. Het observatiedeck. Na $20 te hebben betaald, mocht ik naar boven. Een schouwspel dat ik niet zal vergeten. Wat een mooi uitzicht! $20 euro is een boel geld, maar het is het zeker waard.
    daarna als avondeten snel een pizza naar binnen gepropt, en nu, slapen!

    Woensdag 9 september

    Gelukkig, doordat ik gisteravond pas om half 10 naar bed ging, werd ik lekker pas wakker om half acht. Na lekker een half uurtje te hebben gedoucht, ging ik mijn ontbijt scoren. Vlak om de hoek van mijn hotel zit een zaakje dat zich bezig houdt met ontbijt en lunch. Er zijn erg veel van dit soort winkels. Alle New Yorkers ontbijten namelijk buitenshuis.
    Op goed geluk nam ik een regular coffee en een soort eigeel-kaas-ham broodje. Het geheel was zeker 300 gram. Stevig dus. Spul lekker opgegeten in mijn kamer, en voor de eerste keer in New York dronk ik lekkere koffie!
    Goedgevuld ging ik op weg over 5th avn. richting Rockefeller plaza. Hier ging ik Top of the Rock bezichtigen. Voor 18 dollar mocht ik naar boven. Uiteraard eerst door een paar detectiepoortjes. Het grappige was dat ik een zakmesje bij me had. Geen probleem zei de meneer van de security. Rare amerikanen! Eenmaal boven was het uitzicht fenomenaal, beter dan het Empire State Building. Na een half uurtje had ik het wel gezien en liep ik richting de st. Patricks Cathedral. De grootste rooms katholieke kerk van de VS. Best vreemd dat dit ding groter is dan de grote kerk in Apeldoorn, maar dat het veel kleiner lijkt. Komt door de grote gebouwen erom heen denk ik. Na wat rondgekeken te hebben in de kerk, ben ik dit stukje gaan typen.

    Toen het tijd werd om weer te gaan besloot ik Times Square te gaan bezoeken. Zo gedacht zo gedaan en een goed half uurtje later stond ik tussen alle flikkerende afbeeldingen.
    Ik heb nog zitten denken om een kaartje voor een middag musical te kopen, echter vond ik dat allemaal teveel gedoe. Ik vond zowieso dat zoiets ’s avonds moet gebeuren.
    Er stond nog een heuse Amerikaanse celeb ergens in een tent. Geen idee wie het was maar ze was vast belangrijk want er stond behoorlijk veel pers.
    Enfin, Times Square is niet zo boeiend overdag dus besloot ik even terug te gaan naar mijn hotel kamer. Het vervelende is dat ik een beetje last had van mijn voet, omdat ik gisteravond in een losse stekker ben gestapt. Die Amerikaanse stekkers zijn net even scherper en een flink bloedende wond was het gevolg. Enfin, ik had dus last van die voet en wilde eigenlijk met de metro. Zonder ook maar een benul te hebben hoe dit werkt, ben ik gewoon het metro perron op gestapt. Hier vroeg ik een grote zwarte neger welke trein ik hebben moest. Hij wees me aan welke ik moest hebben en 5 minuten later zat ik lekker in de metro. Scheelde toch weer 12 blocks lopen!

    Toen ik even later weer op mijn hotel kamer was, heb ik internet aangevraagd. Je moet toch wat hè! Na even uit te rusten, ben ik weer met de metro op pad gegaan, dit keer in de richting van het hoofdkwartier van de VN.
    Grappig, hoe dichter je bij de gebouwen van de VN kwam, hoe meer mooie auto’s met “Diplomat” op het kenteken je tegenkomt. Na ook daar rondgekeken te hebben (smeedt uw zwaarden om tot ploegscharen, etc.) kreeg ik honger. Snel op zoek naar een MC DOnalds dan maar. Daar een Quarterpounder menu naar binnen gewerkt.

    Het werd tijd voor Central Park. Ik was nu toch al behoorlijk Uptown. Toen ik daar aankwam was het eerste dat ik zag, een rij met paardenkoetsen. Ideaal als je met je liefje bent, maar ik was alleen dus ik liet ze links liggen.
    Ik begon mijn wandeling door het park. Het eerste dat ik ongeveer zag was een wasbeertje die vast zat in een hekwerk. Zielig!! Maar het zag er wel vermakelijk uit. Toen ik verder liep kwam ik ander wildlife tegen, eekhoorns. Heel veel eekhoorn. Totaal niet bang voor mensen.

    Donderdag 10 september.

    Lekker laat wordt ik wakker. Gisteravond in bad een filmpje gekeken en het was warempel half 11 voordat ik in bed lag.
    Ik kwam dus vandaag pas om 9 uur uit bed. En na wederom te hebben gebadderd, ben ik mijn ontbijt wezen scoren. Hetzelfde als gisteren, HEERLIJK!
    Je ziet het veel, ook in Nederland. Petjes, shirtjes, alles draagt het logo van de New York Yankees. Geweldig om dus een bij de Yankees te gaan kijken. Zo gezegd zo gedaan. Ik pakte de metro, waar ik ondertussen aardig aan begin te wennen, en ging richting “the Bronx”. Één van de 5 buurten (boroughs) van NYC.
    Grappig, hoe dichter bij je bij the Bronx komt, hoe donkerder het wordt in de metro.
    Na een paar haltes was ik dan ook de enige blanke in de wagon. Tegen over me zat een diepzwarte man, ik schat zo’n 70 jaar oud, mijn intens aan te staren. Ik denk dat hij nog nooit een blanke gezien had.
    Enfin, ook al weet ik dat er niets gebeurt, echt lekker voel je jezelf niet. Je bent echt een beetje alleen op de wereld, maar dan wel ìn de negerhut van ome Tom.
    Na een half uurtje kwam ik aan bij het Yankee Stadium. Wat heet, er staan er namelijk 2!
    Ik vermoed een oud en een nieuw stadion. Het leek me wel wat om een rondleiding te nemen. Ik ging het stadion in en vroeg een medewerker of dat kon. En ja, dat kon, echter moest ik dan nog twee en een half uur wachten.
    Mwa, had ik geen zin in. Dan maar vragen wanneer er weer een wedstrijd is. Tomorrow at 7 PM. Hoor ik de man vertellen. Op de vraag hoe duur een kaartje is, antwoord de beste man dat het goedkoopste kaartje 375 dollar is. Hm….. Na lang nadenken toch maar niet gedaan.
    Na nog even rond te hebben gekeken ben ik weer terug naar Manhattan gegaan.

    New York is de hoofdstad van de “fashion” dus werd het tijd om dat eens van dichtbij mee te maken: we gaan Uptown richting 5th avenue en Madison avenue. De 2 duurste en mooiste winkelstraten van New York. Het is moeilijk te omschrijven hoe groot het daar is, maar neem 20 keer de P.C. Hooftstraat en ga er vanuit dat elke exclusieve winkel zo groot is als de gemiddelde V&D. Dát is ongeveer hoe het “fashion” gedeelte eruit ziet op 5th- en madison avenue.
    Voor en in alle winkels staan allemaal kleerkasten van kerels die je binnen laten. Bij het verlaten van een winkel hoor je steevast: “thank you sir and have a great day”.
    Bijna alle winkels waren natuurlijk veel te duur, maar 1 winkel was qua kleding en prijs wel aantrekkelijk: Abercrombie & Fitch. Deze winkel is bijna helemaal donker binnen en telkens rennen er mannen en vrouwen rond die een parfum door de winkel spuiten. Het ruikt er dan ook zeer aangenaam.
    Als souvenir dus maar 2 shirts meegenomen 

    Nadat ik uitgeshopt was, ging ik compleet Downtown. Zo ver Downtown dat ik zelfs niet eens Downtown meer was, maar in de borough Brooklyn aankwam. Ik wilde nog even de Manhattan skyline zien vanaf de andere kant.
    Dat was erg mooi. Op de terug weg naar de metro liep ik onder een lantaarnpaal. Toevallig zat er op die lantaarnpaal een duif.
    Gelukkig had ik water en mijn nieuwe shirt bij me. Mijn haar en blous zaten er namelijk onder. Niet zo lekker maar ik kon het allemaal afspoelen. Bedankt duif!
    Eenmaal weer in Manhattan aangekomen, ging ik bij Wallstreet even de metro uit. Wilde gewoon nog even kijken.
    Het grappige was dat aan de achterkant van het beursgebouw ineens ook een Nederlandse vlag hing. Leuk om te zien! Toen ik verder wilde lopen zag ik ineens allerlei mensen moet grote camera’s en lichten lopen. Er bleek een videoclip te worden opgenomen van ene Rob Thomas. Kennelijk een grote Amerikaanse ster. Na toch maar even wat shots van die opname te hebben gemaakt ging ik toch echt naar mijn hotel.
    Hoewel: ik had honger.
    Eerst even langs de pizzaria gegaan en daar 2 stukken pizza gehad (en een Corona). Die stukken zijn trouwens enorm.




    Vrijdag 11 september

    Het is vandaag 9/11. Op TV niets anders dan de herdenking die 2 kilometer van mijn hotel gehouden wordt.
    Tijd om dat eens van dichtbij mee te maken. Hoe dichter ik bij Ground Zero kom, hoe drukker het word, vooral met politie en brandweer.
    Helaas kon de gewone burger niet op het oude twin tower terrein komen, dat was alleen voor familie van slachtoffers en andere genodigden.
    Dan maar een rondje maken om Ground Zero. Ik was een tijdje aan het wandelen toen ik opeens heel veel koperen blaasinstrumenten minutenlang dezelfde toon aan hoorde houden.
    Bijna iedereen bleef staan en het was voor New Yorkse begrippen muisstil. Dat was wel indrukwekkend. Ook waren er veel huilende mensen die troost bij elkaar zochten. Even voelde ik me bezwaard dat ik daar een beetje de ramptoerist uithing. Maarja, ik er toch was…
    Vlak bij Ground Zero stond een groep van ongeveer 100 mensen te demonstreren. Ze brachten kreten als “Conspiracy”, “Government lies”, “tell us the truth” ten gehore. Ook deelden ze folders en pamfletten uit. “Do your own research”
    Ik had het redelijk snel gezien bij Ground Zero, bovendien regende het behoorlijk.
    Er was nog 1 ding dat ik moest doen: de boot naar Staten Island (een eiland voor Manhattan) nemen. Deze gratis ferrydienst geeft een fantastisch uitzicht op de skyline van Manhattan en Brooklyn. Verder vaar je vlak langs het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. De tocht duurt ongeveer 20 minuten. Eenmaal aangekomen op Staten Island nam ik direct de volgende ferry terug naar Manhattan.
    Het is mijn laatste dag, ik heb alles gezien wat ik wilde zien. Bovendien regent het zo hard, dat er niets aan is nu de straat op te gaan. Mocht het vanavond nog opklaren van ga ik misschien een broadway musical bekijken, maar daar ga ik nu maar niet van uit.


    Zaterdag 12 september

    Een vrolijk jazz-deuntje maakt me wakker. Gisteravond toch nog even naar Times Square geweest, en inderdaad, in het donker is het veel spectaculairder!
    Op de terugweg naar mijn hotel nog snel 2 flesjes Becks bier gehaald (beste bier ter wereld!).
    Tsja en dan word je wakker en dan is het tijd je koffer te pakken.
    Ik ben van plan om met de taxi te gaan maar ga zo eerst even navragen bij de receptie hoe dat werkt. Gelukkig zijn ze wat dat betreft in heel New York namelijk best wel behulpzaam.
    Dag New York, misschien tot ziens!
      zondag 8 november 2009 @ 18:50:54 #45
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74514630
    Leuk verslag

    Een vraagje: gaat de trein vanaf Newark rechtstreeks naar Penn Station, of moet je eerst met een Airtrain ofzoiets? Is het echt een trein, of een of andere metro/PATH, en wat kost het en hoe vaak gaan ze (moest je lang wachten)?
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 8 november 2009 @ 19:15:20 #46
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74515469
    Wij hebben de taxi gepakt vanaf JFK. (scheelt niet zoveel met Newark). Echt de volgende keer zou ik dat weer doen. 45 dollar. Heb je het over 30 euro of zo. Met de metro al al dat gekut wat erbij komt, heb je echt geen zin in na een vlucht van 7 uur. Nee, lekker instappen en voor het hotel eruit.
      zondag 8 november 2009 @ 19:28:31 #47
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74515950
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 19:15 schreef kL0j00h het volgende:
    Wij hebben de taxi gepakt vanaf JFK. (scheelt niet zoveel met Newark). Echt de volgende keer zou ik dat weer doen. 45 dollar. Heb je het over 30 euro of zo. Met de metro al al dat gekut wat erbij komt, heb je echt geen zin in na een vlucht van 7 uur. Nee, lekker instappen en voor het hotel eruit.
    Die $45 is toch exclusief tol en fooi? (ook zo'n $16)?
      zondag 8 november 2009 @ 19:35:23 #48
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74516225
    Tol is geloof ik 4,50 dollar en wij hebben 5 dollar fooi gegeven. Op de terug weg iets meer. Toen hebben we 60 dollar gegeven en erbij gezegd dat het voor tol en tip is.

    Het is afwegen. Misschien zeggen andere dat het teveel geld is en gaan liever met metro/bus. Wij hadden daar helemaal geen trek in. En er gaan heel veel mensen met de taxi trouwens.

    O ja, prijs is ongeacht waar je heen gaat in Manhattan.
    pi_74528253
    Wow, wat een topics over New York, cool hoor! Ik ga zelf in april 2010. Ik weet niet of ik het voor die tijd haal om alle topics door te lezen, dus wellicht stel ik de volgende twee vragen dubbel . Excuses hiervoor.

    Zijn er ervaringen met een dagje Washington? Is het mogelijk om dat in een week New York te plannen?

    Zijn er ervaringen met de New York (City) Pass? Lijkt mij wel een nuttige investering, toch?
      maandag 9 november 2009 @ 00:48:15 #50
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_74530172
    quote:
    Op zaterdag 7 november 2009 19:15 schreef Blik het volgende:
    welke luchtvaartmaatschappij heeft de meest relaxte vluchttijden als je naar NY wilt? Voorkeur is in de middag aankomen en ergens in de avond vertrekken. Is dat mogelijk?
    KLM vlucht 641 en 642,

    641 vanaf Amsterdam vertrekt volgens mij rond 14.00 uur, aankomst in NY is 16.00 plaatselijke tijd.
    642 vanaf JFK vertrekt volgens mij om 22.00 uur, aankomst Amsterdam was toen om een uur of 6 's ochtends.

    Die vluchten heb ik in april van 2007 gehad.

    [ Bericht 4% gewijzigd door nattermann op 09-11-2009 00:55:06 ]
    Tics van je petten.
      maandag 9 november 2009 @ 11:28:25 #51
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74535158
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 00:48 schreef nattermann het volgende:

    [..]

    KLM vlucht 641 en 642,

    641 vanaf Amsterdam vertrekt volgens mij rond 14.00 uur, aankomst in NY is 16.00 plaatselijke tijd.
    642 vanaf JFK vertrekt volgens mij om 22.00 uur, aankomst Amsterdam was toen om een uur of 6 's ochtends.

    Die vluchten heb ik in april van 2007 gehad.
    Goede informatie, bedankt!
    pi_74535517
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 00:48 schreef nattermann het volgende:

    [..]

    KLM vlucht 641 en 642,

    641 vanaf Amsterdam vertrekt volgens mij rond 14.00 uur, aankomst in NY is 16.00 plaatselijke tijd.
    642 vanaf JFK vertrekt volgens mij om 22.00 uur, aankomst Amsterdam was toen om een uur of 6 's ochtends.

    Die vluchten heb ik in april van 2007 gehad.
    Ik vlieg 20 november met KL 6791 om 10:30 vanaf Schiphol naar Newark, aankomst 13:20.
    Op vrijdag 28 november vliegen we terug met KL 0644 om 22:10 vanaf JFK naar Schiphol, aankomst 11:20 zaterdagochtend.
    pi_74536734
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 23:31 schreef everybody.loves.me het volgende:
    Wow, wat een topics over New York, cool hoor! Ik ga zelf in april 2010. Ik weet niet of ik het voor die tijd haal om alle topics door te lezen, dus wellicht stel ik de volgende twee vragen dubbel . Excuses hiervoor.

    Zijn er ervaringen met een dagje Washington? Is het mogelijk om dat in een week New York te plannen?

    Zijn er ervaringen met de New York (City) Pass? Lijkt mij wel een nuttige investering, toch?
    Ik heb de NYC pass toen gebruikt. We hadden die van 7 dagen en kregen het er precies uit. Je moet er wel redelijk wat voor bekijken!

    Een dagje heb ik geen ervaring mee. Maar dit voorjaar heb ik zelf het volgende gedaan: Eerst 6 dagen new york --> binnenlandse vlucht naar Washington, 2 dagen blijven --> Vlucht vanuit washingon terug naar huis.

    Dat was mijn 2e keer new york, en dat is ook erg goed bevallen! Je zou dus ook zo'n multicity ticket kunnen boeken .
      maandag 9 november 2009 @ 13:43:42 #54
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74539135
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 00:48 schreef nattermann het volgende:

    [..]

    KLM vlucht 641 en 642,

    641 vanaf Amsterdam vertrekt volgens mij rond 14.00 uur, aankomst in NY is 16.00 plaatselijke tijd.
    642 vanaf JFK vertrekt volgens mij om 22.00 uur, aankomst Amsterdam was toen om een uur of 6 's ochtends.

    Die vluchten heb ik in april van 2007 gehad.
    6 uur 's ochtends Amerikaanse tijd bedoel je zeker. Zal wel een uur of 12 Nederlandse tijd geweest zijn..
      maandag 9 november 2009 @ 14:31:16 #55
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74540726
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 19:15 schreef kL0j00h het volgende:
    Wij hebben de taxi gepakt vanaf JFK. (scheelt niet zoveel met Newark). Echt de volgende keer zou ik dat weer doen. 45 dollar. Heb je het over 30 euro of zo. Met de metro al al dat gekut wat erbij komt, heb je echt geen zin in na een vlucht van 7 uur. Nee, lekker instappen en voor het hotel eruit.
    ik neem nooit meer de metro naar de luchthaven. Die heeft ons heel wat stress bezorgd om het vliegtuig nog te halen. Het duurde meer dan 2uur van manhattan naar JFK.

    Verder machtige reis gehad (sinds gisteren terug), ik moet zeker nog eens terug.
      maandag 9 november 2009 @ 17:29:24 #56
    166093 nattermann
    Waereldsjtad Gelaen
    pi_74546713
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 13:43 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    6 uur 's ochtends Amerikaanse tijd bedoel je zeker. Zal wel een uur of 12 Nederlandse tijd geweest zijn..
    Oh ja dat zou kunnen haha, voor mij was het toen 6 uur 's ochtends Amerikaanse tijd
    Tics van je petten.
      maandag 9 november 2009 @ 18:46:36 #57
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_74548772
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 11:39 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Ik vlieg 20 november met KL 6791 om 10:30 vanaf Schiphol naar Newark, aankomst 13:20.
    Op vrijdag 28 november vliegen we terug met KL 0644 om 22:10 vanaf JFK naar Schiphol, aankomst 11:20 zaterdagochtend.
    KL6791 bestaat niet. Dit is een Code-share met CO(ntinental).
    :O
    pi_74549450
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 17:11 schreef MatthijsW het volgende:

    - je word dood gegooid met StarBucks. Je kan er gewoon niet omheen, overal die verrekte Starbucks, op ELKE hoek staat er wel eentje. Jammer, want de koffie is niet te zuipen, zowel de “regular” als de espresso.
    .... ! Voor de rest tof verslag!
    pi_74549601
    quote:
    Op zondag 8 november 2009 23:31 schreef everybody.loves.me het volgende:

    Zijn er ervaringen met een dagje Washington? Is het mogelijk om dat in een week New York te plannen?

    Zijn er ervaringen met de New York (City) Pass? Lijkt mij wel een nuttige investering, toch?
    1. Een dag lijkt me te doen. Pak de 1st trein of bus en vertrek in de avond weer naar NY. Heb het zelf niet gedaan omdat ik in NY zelf al tijd tekort kwam. Was er 8 dagen.

    2. Ligt er maar net aan wat je wilt doen denk ik. Als je dat weet valt het makkelijk uit te rekenen.
    pi_74549852
    Mis het nog steeds en daarom nog maar een fotootje!

    pi_74554605
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 18:46 schreef Rotter het volgende:

    [..]

    KL6791 bestaat niet. Dit is een Code-share met CO(ntinental).
    bestaat wel degelijk, alleen wordt het uitgevoerd door Delta (?). Dat is echt crappy, als je denkt via KLM te boeken en in een oude 767 van Delta te komen zonder pes en overheads
    pi_74554868
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 00:48 schreef nattermann het volgende:

    [..]

    KLM vlucht 641 en 642,

    641 vanaf Amsterdam vertrekt volgens mij rond 14.00 uur, aankomst in NY is 16.00 plaatselijke tijd.
    642 vanaf JFK vertrekt volgens mij om 22.00 uur, aankomst Amsterdam was toen om een uur of 6 's ochtends.

    Die vluchten heb ik in april van 2007 gehad.
    Ik had deze vlucht (3 weken terug)
    Vlucht KL641 AMS-JFK 13.30-15.25
    Vlucht KL642 JFK-AMS 17.40-07.15

    het lijken gunstige tijden maar pas op: de eerste dag is het zowiezo op z'n vroegst 19u dat je van het vliegveld komt ivm douane en bagage etc. en dan moet je nog naar Manhattan, dus je onderneemt niks meer die dag aangezien je ook wel afgemat bent van de vlucht
    de dag van de terugvlucht kun je opzich tot een uur 13.00 wat doen, dan das ook niet zo heel lang..
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 14:31 schreef Beregd het volgende:

    [..]

    ik neem nooit meer de metro naar de luchthaven. Die heeft ons heel wat stress bezorgd om het vliegtuig nog te halen. Het duurde meer dan 2uur van manhattan naar JFK.
    vreemd wij waren binnen een uur van Manhattan op JFK met lijn E, die schiet behoorlijk op!
      maandag 9 november 2009 @ 21:55:31 #63
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74556052
    quote:
    Op maandag 9 november 2009 21:23 schreef Mip1988 het volgende:

    [..]

    Ik had deze vlucht (3 weken terug)
    Vlucht KL641 AMS-JFK 13.30-15.25
    Vlucht KL642 JFK-AMS 17.40-07.15

    het lijken gunstige tijden maar pas op: de eerste dag is het zowiezo op z'n vroegst 19u dat je van het vliegveld komt ivm douane en bagage etc. en dan moet je nog naar Manhattan, dus je onderneemt niks meer die dag aangezien je ook wel afgemat bent van de vlucht


    Moet je nagaan als je nog later aankomt, lig je pas na middernacht in je bed na een lange vlucht...
    pi_74558381
    quote:
    Op zondag 1 november 2009 21:40 schreef Mip1988 het volgende:
    vandaag foto's nog maar eens bekeken..

    ik wil terug
    full stops and exclamation marks
      dinsdag 10 november 2009 @ 09:57:27 #65
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74564949
    Inleiding

    Ik wilde altijd al graag een keer naar New York, maar mijn vrouw (Pauline) wilt niet vliegen. Daarom ben ik samen met mijn neef (Daan) voor 6 dagen die kant op gegaan. Het is uiteindelijk een aardig verslag geworden. Wil je er snel doorheen, zoek dan de dik gedrukte letters op. Veel woorden kun je aanklikken, deze verwijzen naar een foto of meer informatie elders op het internet. Zelf schrijf ik nooit verslagen, dus ik hoop dat het een beetje te lezen is.

    Foto’s: http://www.facebook.com/album.php?aid=7372&id=1735930159&l=c2dab0b04b

    Video:

    Donderdag 22 oktober 2009

    Vette shit, eindelijk , we leaving today J
    Eerst Jeroentje (mijn zoontje) en Pauline (mijn vrouw) een hele lange dikke knuffel gegeven.
    Pauline ging werken en ik een half uur later richting Amsterdam.

    Uiteraard erg druk op de weg, maar om 10:30 uur was ik in Amsterdam.
    Na een bak koffie werden we weg gebracht naar Schiphol door Jan en Mady.

    Om 13:30 uur ging ons vliegtuig en sinds mijn 2e levensjaar ging ik weer een keer vliegen.
    Mijn voorstelling was iets anders. Ik had de nieuwe Boeing 777 groot verwacht met veel ruimte, maar het leek meer op een kleine bus of zo. Het vliegen was best leuk en mooi (boven de wolken), maar toch ben je na een filmpje of 3 en wat series blij dat je weer land ziet. We vlogen over wijken die je uit films kent. Vrij staande huizen met brede straten in blokken.

    Op het vliegveld aangekomen was het erg druk. De mensen bij de controle waren koel en onvriendelijk. Alles duurde lang en we moesten onze adressen wel 4 keer invullen. Ook werden er vingerafdrukken gemaakt en een foto van de ogen. Onze conclusie, 9/11 heeft de Amerikanen gek en paranoïde gemaakt. Niet helemaal onbegrijpelijk en het kan onze pret ook niet drukken.

    Eindelijk door de hele poppenkast heen gekomen, tijd om wat euro’s om te wisselen in dollars en wat extra geld bij te pinnen. Daar stonden we dan. Big city. Na een lange reis kun je natuurlijk moeilijk gaan zoeken naar een goedkope manier om naar het hotel te komen, maar zo lui en simpel als we zijn, betaalden we liever 30 euro om in een taxi te stappen en voor de deur uit te stappen.

    Gelukkig maar want ik was erg misselijk geworden en met het openbaar vervoer had ik het helemaal zwaar gehad. Bovendien hadden we de aankomst op deze manier niet willen missen. Je ziet in de verte gebouwen die je kent uit films en series op tv. Echt een geweldig moment. Daarna zit je in het centrum en herken je wederom allerlei bekende winkels, gebouwen en eetgelegenheden.

    De taxi stopt voor de deur van hotel Pennsylvania. Rechts staat niets minder dan het Medison Square Garden en in de verte het Empire State Building.

    Nog steeds misselijk zei Daantje dat ik maar even moest gaan zitten en hij ging inchecken. Gelukkig voelde ik me steeds beter. Op een gegeven moment konden we naar onze kamer.

    De kamer zag er goed uit. Niet te luxe, maar wel in het hartje van de grote appel.

    Na het opfrissen was het tijd om een hapje te gaan eten. We lopen het hotel uit en dan komt er echt van alles op je af. Uuuh, ok… keuze genoeg. Uiteraard niet gelijk de eerste tent binnen gestapt, maar even rond gelopen. Na enige tijd kwamen we een tent tegen genaamd ‘Tick Tock’. Deze tent, gelegen achter het MSG, zag er echt ouderwets Amerikaans uit. Het eten was erg lekker. Een flinke hamburger, frietjes en Coca Cola. Het betalen ging wel wat vreemd. Het was totaal 21 dollar en daar schreef hij zelf 5 dollar fooi bij. We gaven 30 dollar en de beste man kwam niet meer terug. Haha, nou we zijn maar weg gegaan, helemaal geen zin in gedoe.

    Daarna zijn we nog wat rond gaan lopen en ook even bij Medison Square Garden gaan kijken. Daar konden we kaartjes kopen voor de New York Ryders (ijshockey). De wedstrijd was al begonnen en daarom konden we kaartjes kopen voor 10 dollar. (7 euro). Ik zag het wel zitten om de sfeer te proeven in dat wereldberoemde gebouw, maar Daantje helaas niet. Samen uit, samen thuis dus zijn we verder gaan lopen. Om een uur of tien was het leuk geweest met de broadway en andere lange straten en zijn we op bed gaan liggen. We waren al erg lang op pad door het tijdsverschil met Nederland.

    Vrijdag 23 oktober 2009

    Het is 3 uur ’s morgen en ik ben klaar wakker. Leuk die jetlag. Het eerste waar ik aan denk is mijn schatjes thuis en bedenk me dat het daar nu tijd is om op te staan. Gelijk naar Pauline gebeld. Ik mis ze nu al en ik moet nog een paar dagen. Ik lig nog wakker in bed en verveel me behoorlijk. Daantje ligt zwaar in dromenland, dus ik bedenk me geen moment.

    Daar ging Lexje midden in de nacht naar beneden. Ik verwachte wel wat mensen maar toch een redelijk rustige straat, maar trof alles behalve dat aan. Ik begreep gelijk wat Frank Sinatra bedoelt met ‘the city that doesn’t sleep’.

    Er was van alles te doen in het hotel en buiten was het gezellig. De McDonals die 24/7 open is, heb ik links laten liggen. Nee, dat is een beetje te veel van het goede als je net wakker bent.

    Er komen twee typisch Amerikaanse donkere jongens aangelopen (zeg het netjes ), zoals je ze kent uit films. Of ik een sigaretje over had. Haha, hele aardige gasten en vervolgens kwam er nog iemand aangelopen om geïnteresseerd te vragen waar ik vandaan kom. Het is me opgevallen dat er over het algemeen zeer leuk en positief gereageerd word op het feit dat je uit Nederland komt. In de verte bouwen een paar mannen iets op. Het is een camera met compleet met lampen etc en vervolgens verschijnt er ineens een aantrekkelijke dame met microfoon. Waarschijnlijk iets van het nieuws of zo. Zag er allemaal grappig uit, maar de New Yorkers kijken er niet van op.

    Na een wandeling ben ik weer naar de kamer gegaan, maar kon wederom niet slapen. Dus opnieuw mijn kleren aangedaan en naar beneden. Even een choco gehaald met een donut en toen kwam ik een internet café ruimte tegen. Normaal heb ik niet zoveel moeite met techniek , maar ik begreep geen reet van die ticket machine. Achteraf bleek het de vermoeidheid te zijn, want ’s morgens was het erg simpel en zo gedaan.

    Na een paar uur kwam ik rond een uur of 6 weer boven en daar zat Daan rechtop in bed. Eindelijk. Even onder de douche geweest en daarna de straat op gegaan. We zijn weer naar Tick Tock gelopen, want Daantje had eerder gezien dat ze daar pannenkoeken hebben. Zelf maar even een Omelet ham/kaas genomen (mijn collega’s in Hoevelaken zaten daar ook aan rond die tijd (altijd op vrijdag).

    Weer op verkenning geweest en daarna een middagdutje gedaan in het hotel.
    Mijn camera was/is kapot dus gingen we op zoek naar een andere. Helaas niet zo snel iets gevonden, dus eerst andere zaken regelen. Een metro weekkaart halen en een planning maken voor de dag.

    Eerst zijn we met de metro naar Staten Island geweest. Met de pont langs het Vrijheidsbeeld en weer terug. Erg mooi, vooral als je weer richting Manhattan vaart en de stad over het water in de verte ziet liggen. Magisch!

    Daarna zijn we weer verder gaan lopen tot we met toeval bij de plek van 9/11 kwamen. Ground zero. We waren er niet naar op zoek, want we zijn allebei van mening dat het niets leuks is en er geen reden is om te kijken. Er is namelijk niets te zien. Toch waren we aardig onder de indruk van het gebeuren. Na even gekeken te hebben zijn we doorgelopen. De omgeving in het zuiden van de stad vond ik persoonlijk wat minder. Maar goed, het is ook het zakelijke gedeelte en daar heb ik niets mee. Zover ik weet geldt dit ook voor Daantje.

    Na een aardige wandeling zijn we de metro ingedoken om weer richting het hotel te gaan. Onderweg hebben we een hamburger menuutje gehaald en mee genomen naar het hotel. Daar hebben we film gekeken en zijn we allebei in slaap gevallen.

    Nadat de opa’s klaar waren met hun middagdutje zijn ze weer op jacht gegaan naar een camera. Na een aantal winkels uiteindelijk een leuke camera gevonden en daar ben ik dan ook erg gelukkig mee. Ze probeerde nog wel een SDD kaart aan te smeren die 4 keer zo duur was dan in Nederland. Gelukkig lette mijn neef goed op en is terug gegaan. Een nieuwe rekening laten maken en later ergens anders aan SDD kaart gekocht die nog steeds prijzig (40 dollar) was, maar de helft van wat hij in die winkel koste.

    Dus een tip als je in New York iets gaat kopen, laat je niet verleiden want ze willen je er van alles aansmeren.

    Daarna zijn we een hele lange wandeling richten de kust gaan maken. We kwamen door erg leuke Amerikaanse straten en herkenbare gebouwen. Ook liepen we door Korean Town, erg leuk. Na een lange wandeling kwamen we bij het water. Daar zagen we een helikopter terug komen van een vlucht. Ik zei nog tegen Daantje dat het misschien wel leuk is om te kijken of we ook een vlucht konden boeken. Hij ging hier niet op in, maar ik wist niet dat hij dit al als verrassing had geboekt.

    ’s Avonds zijn we steak gaan eten. Jonge jonge, dit was er ééntje van een halve kilo of zo. Maar goed, ik heb niet zoveel moeite met vlees en had zelfs nog ruimte om een stuk van de steak van Daantje weg te werken. Want de ober liet even weten dat hij in de problemen zou komen als hij iets zou laten staan haha. Mooie vent was dat.

    Helemaal vol van het eten zijn we weer gaan liggen, beetje zappen en dommelen met op de achtergrond de stads geluiden. Voornamelijk getoeter en sirenes. Maar op 15 hoog, is dat niet zo erg.

    ’s Avonds zijn we op pad gegaan. We wilden naar een technofeestje toe. De club (Cielo) vinden ging redelijk vlot, hoewel de taxichauffeur volgens mij meer bij toeval de juiste straat in ging. We zagen een lange rij en zijn daar maar in gaan staan. In de rij veel mensen ontmoet. Zo ook een paar gasten waarvan de één nog betere vecht technieken wist te demonstreren dan de ander en later nog een meisje die met haar moeder naar de club ging. Na bijna een uur in de rij te hebben gestaan kwam meneer de klerenkast langs voor legitimatie. Toevallig had ik nog mijn ID kaart (maar of die daar ook geldig is weet ik niet) , maar Daantje had sowieso geen legitimatie bij zich. Die 4 gasten overigens ook niet.

    Dus zijn we iets verder gelopen en daar was een club waar we zo naar binnen konden en ook nog eens gratis. Even later kwamen daar ook die andere gasten aangelopen en die zeiden gelijk tegen ons: Come on dudes, let’s party! Haha. Maar wij hadden het wel een beetje gehad en zijn na een biertje een taxi gaan zoeken.

    Taxi’s zijn in New York trouwens spot goedkoop. Een aardig stuk (10 minuten of zo) terug naar het hotel was iets meer dan 5 dollar. Vijf dollar!!! In Nederland is instappen al 7,50 EURO!

    Zaterdag 24 oktober 2009

    Heerlijk geslapen. Rond 9 uur werden we wakker en Daantje kwam alweer snel op het idee om koffie te gaan halen. Na een douche, een overdreven grote bak (emmer) koffie en croissant, zijn we de straat op gegaan. Het was een regenachtige dag, dus we zijn maar eens gaan shoppen.

    We zijn beland in een winkel genaamd: JCPenny. Een enorm grote winkel met van alles en nog wat. Pardon? Merk spijkerbroeken (Levi’s) voor 29 dollar. Vergelijk het maar niet met Nederland, want dan voel je je nog meer afgezet dan normaal. Zelf had ik geen spijkerbroek nodig, maar rond kijken naar iets leuks kan nooit kwaad. Een nike trainings(chill)broek voor thuis op de bank, 2 casuals shirtjes en een bedrukt shirt verder, moest ik 40 dollar afrekenen. Een lachertje dus, gaat helemaal nergens over.

    In de buurt van time square kwamen we een grote speelgoedwinkel tegen. Ach, wat is groot? Midden in deze 4 verdieping tellende winkel, stond een reuzenrad. Instappen op de begaande grond en je gaat langs alle verdiepingen. Dat is nog eens wat anders dan de ballenbak bij de Ikea in Duiven. Ongelooflijk. Of je nou voor knikkers komt, een Playstation 3 joypad, een hoelahoep, skippiebal of een spelletje yahtzee, je vindt het allemaal hier. Het is maar goed dat ik mijn verstand op nul kon zetten en me realiseerde dat ik nog met het vliegtuig naar huis moest, anders had ik echt zoveel leuke dingen voor mijn zoontjes gekocht. Bovendien moeten we die bengels niet teveel verwennen, maar ach…. hoe vaak komt pappie nou terug uit New York?!

    Buiten op straat kwamen we iemand tegen, die we kennen uit boekjes over New york. The naked cowby ( http://www.nakedcowboy.com ) Haha, echt grappig om te zien. Die gast is wereldberoemd met zijn gitaartje en carnavalskleren. Wat een malloot. Maar goed, zo lang hij van me afblijft, vind ik alles best.

    Daarna zijn we gaan eten bij een erg leuke tent op time square. De naam ben ik even vergeten, maar ik weet wel dat de coctails daar erg lekker zijn. Ook de kippendingetjes (weet ik veel hoe dat heet), waren erg goed te nassen. Niets mis mee.

    We zijn deze middag ook nog bij het Central Park geweest. Het was nog steeds regenachtig, dus erg ver zijn we niet gegaan. Toch even een stukje park gezien en vervolgens weer naar het hotel.

    Eindelijk was het dan zover. We gingen naar Grimaldi’s. Dit zou de beste pizzeria van de wereld zijn. En inderdaad, er stond zoals voorspelt een rij van drie kwartier. De regen kwam met bakken uit de lucht vallen, maar niemand die er aan dacht om te vertrekken. Tijdens het wachten raakte ik aan de praat met een dame uit Florida. Het was erg gezellig en het dode de tijd enorm. Uiteraard even de foto van Jeroentje laten zien en over ditjes en datjes gepraat. Ze kende Bosch (mijn werkgever) en zelfs Arnhem wist ze te liggen. Ze was al een keer in Frankrijk en Brussel geweest en wilde dolgraag nog een keer naar Nederland. Ik kon prima met haar praten (ze was officieel een Thaise en heeft dus Engels geleerd zoals wij dat ook doen hier). Maar toen die kerel, met wie ze was, tegen mij begon te praten, kon ik daar gelijk geen reet van maken. Erg plat Amerikaans. Maar goed, het was gezellig. Toen we eindelijk binnen waren, voelde ik me helemaal blij. Een heel warm ouderwets restaurant, met aan de muur oude foto’s, een gouden plaat van Frank Sinatra en op de achtergrond klonk ouderwetse muziek.

    Met onze buik vol zijn we terug gegaan richting het hotel. We gingen weer ‘ff’ liggen om vervolgens naar een club te gaan. Helaas, we waren allebei te moe om weer op te staan.

    Zondag 25 oktober 2009

    Eindelijk lag ik lekker te slapen, maar werd om een uur of vier toch wakker. De telefoon ging. Het was mijn lieve vrouwtje vanuit de lage landen. Ze dacht dat we nog buiten in gevaarlijke buurten tussen vage clubs en gangsters rond liepen haha. Omdat ik in dromenland was, had ik niet gereageerd op haar smsjes en logisch dat ze ongerust was.

    Maar de twee bejaarde neven lagen helemaal voor pampes op tijd in bed. Het is ook erg vermoeiend om dagen door New York te struinen en niets willen missen. Je hebt de wildste plannen qua uitgaan, maar het is gewoon niet vol te houden als je overdag ook een heel programma hebt.

    Na het telefoontje kon ik niet meer slapen. Daarom ben ik maar naar beneden gegaan om via hyves te ‘kwekken’ met het thuis front.

    ’s Middags zijn we naar het American Museum of Natural History geweest. Hier zijn we onder andere in een koepel geweest waarin je gaat liggen en een film ziet over de ruimte. Het lijkt alsof je in de ruimte zweeft en het is dan ook erg vet om te zien. Overal om je heen zie je sterren en planeten. Helemaal geweldig.

    Het museum is trouwens erg overdreven beveiligd. Aan de voorkant staan meerdere politie auto’s, motors, mannetjes met mitrailleurs, honden, etc. Het zal allemaal wel. Lijkt me meer show dan wat anders.

    Het American Museum of Natural History, ligt naast het Central Park, dus ook daar zijn we weer even doorheen gelopen. Ik denk dat we totaal misschien 10% van het park gezien hebben, want het is ongelooflijk groot. Daar is het vondelpark een hondenuitlaat veldje bij. Met alle respect voor Amsterdam overigens. J

    ’s avonds zijn we naar het Empire State Building geweest. Er stond een rij van een paar uur, maar met Express tickets konden we zo overal doorlopen. Ja, het is een stuk duurder, maar echt de moeite als je voeten bijna gevoelloos zijn van een paar dagen rond lopen. Eenmaal boven weet je niet wat je ziet…. Wat was dat mooi. Je zou bijna een traantje laten als je al die lichtjes van de grote stad ziet. Echt fenomenaal gewoon. Maar ja, wat wil je vanaf een gebouw dat 381 meter hoog is.

    Maandag 26 oktober 2009

    De laatste dag was aangebroken. Dus we gingen onze koffers pakken om ze vervolgens te stallen onderin het hotel. Op deze manier konden we nog optimaal gebruik maken van New York zonder met onze koffers rond te slepen.

    Bovendien was dit de dag van de grote verrassing. Daan had een helikoptervlucht geregeld. Echt helemaal geweldig. We hadden allebei nog nooit met een heli gevlogen en nu gewoon boven New York. Niet normaal, wat een ervaring en wat een mooie vlucht. We zijn langs het Vrijheidsbeeld gevlogen, langs Ground Zero, Central Park, eigenlijk kon je vanuit de Heli overal wel naar toe kijken. De vlucht duurde 12-15 minuten. Klinkt vrij kort, maar het is een behoorlijke tijd. Echt een super ervaring.

    Na een bezoek aan de Ierse pub zijn we met de metro naar Brooklyn gereden. Daar hebben we een wandeling gemaakt over de Brooklynbridge. Het is een indrukwekkende brug, maar na een paar dagen feesten in New York toch best een eind lopen.

    Weer aan de overkant (stad zijde) zijn we nog een stuk gaan lopen om vervolgens de metro te pakken.

    Aan het einde van de dag zijn we gaan eten bij Fridays een erg leuke tent in Rock & Roll style. Dit was de afsluiter van onze New York trip want daarna moesten we de koffers afhalen en met de taxi terug naar het vliegveld.

    Bij de tol maakte Daantje een foto van de mensen die aan het werk waren (opdracht van zijn fotografie opleiding). Gelijk stond er een dame van de politie aan het raampje om de foto’s te bekijken. De laatste foto’s die Daantje vanuit de taxi had genomen moesten verwijderd worden. Sinds 9/11 is het niet toegestaan om foto’s te maken van mensen in uniform.

    We waren erg vroeg op het vliegveld (20:00 uur ofzo) en om 23:30 uur ging het vliegtuig pas. Gelukkig kon ik daar met mijn Visa pas een internet verbinding maken en zo de tijd doden. Terug vliegen vond ik niet zo geweldig. Hoewel ik doodop was, heb ik geen oog dicht gedaan. Maar goed, wat was ik blij de Nederlandse kust weer te zien. Terug in Amsterdam gelijk in mijn auto gesprongen en naar mijn schatjes gereden.

    Conclusie

    Wanneer je naar New York gaat, zou ik (persoonlijk) minimaal 5 dagen gaan. New York is helemaal te gek. Zelf heb ik de indruk dat de Amerikanen sinds 9/11 een beetje doorgeslagen zijn. De New Yorkers zijn erg aardig en behulpzaam. Verder is het een geweldige stad. Je ziet veel politie met toeters en bellen, maar echt criminaliteit hebben we niet gezien. De gebouwen zijn erg indrukwekkend en er komt ongelooflijk veel op je af. Dit is géén rust vakantie, wanneer je terug keert naar huis ben je helemaal gesloopt. Maar echt, super vet!
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:09:55 #66
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74566859
    Leuk verslag!!!! Als ik terug ben (over 4 weken dus) dan zal ik ook een verslag gaan maken incl. de bijbehorende foto's!
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:43:29 #67
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74567929
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:09 schreef Starlie het volgende:
    Leuk verslag!!!! Als ik terug ben (over 4 weken dus) dan zal ik ook een verslag gaan maken incl. de bijbehorende foto's!
    Thanks en heel erg veel plezier Het liefst zou ik met je mee gaan haha, nee... kan mijn liefjes thuis niet weer missen, maar oh oh wat is New York vet zeg!! En vergeet niet te gaan eten bij Fridays en eventueel 'tick tock' (ligt trouwens er dicht bij elkaar).
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:48:33 #68
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_74568117
    Leuk verslag Kl0jooh!!

    tis btw mAdison Square Garden
      dinsdag 10 november 2009 @ 11:50:29 #69
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74568193
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:48 schreef Blik het volgende:
    Leuk verslag Kl0jooh!!
    Thanks
    quote:
    tis btw mAdison Square Garden
    Ow, haha thanks again

    Ik wil het wel wijzigen, maar krijg de melding:
    quote:
    Deze post is 24841 tekens groot. Vanwege deze grootte is de post misschien niet te wijzigen.
    Dus ik laat het maar zo
      dinsdag 10 november 2009 @ 13:10:02 #70
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74570472
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 11:43 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Thanks en heel erg veel plezier Het liefst zou ik met je mee gaan haha, nee... kan mijn liefjes thuis niet weer missen, maar oh oh wat is New York vet zeg!! En vergeet niet te gaan eten bij Fridays en eventueel 'tick tock' (ligt trouwens er dicht bij elkaar).
    Toevallig heb ik dat van Friday's net opgeschreven, zal Tick Tock er nog even bij zetten! Dank je!
      dinsdag 10 november 2009 @ 14:07:23 #71
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_74572144
    tvp nog 43 dagen
    The more debt, the better
    pi_74573325
    Leuk verslag klojooh! Wij zijn ook bij friday's gaan eten op times square en dat was wel een wereld van verschil qua prijs als je de dag ervoor in chinatown hebt gegeten :p
      dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:38 #73
    222262 Gtaboy107
    What's the Story..?
    pi_74584404
    Me <3 New York City. Ik moet er echt een keer heen, wat een verdomd mooie stad.
      woensdag 11 november 2009 @ 08:38:12 #74
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74594591
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 14:42 schreef TN-FR het volgende:
    Leuk verslag klojooh!
    Thanks
    pi_74596191
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 13:10 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Toevallig heb ik dat van Friday's net opgeschreven, zal Tick Tock er nog even bij zetten! Dank je!
    Zal deze ook even noteren, is dat allemaal een beetje te doen op loopafstand van Time Square?
      woensdag 11 november 2009 @ 10:28:18 #76
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74596987
    quote:
    Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    Zal deze ook even noteren, is dat allemaal een beetje te doen op loopafstand van Time Square?
    Jazeker, zit achter MSG. Ik schat een minuut of 10 lopen. Of je pakt de metro naar Penn station. (Neem aan dat je een metro kaart koopt, echt ideaal)
    pi_74626721
    In de OP staat dat Hotel Pennsylvania beter is dan Hotel New Yorker. Echter, als ik de reviews lees wordt Pennsylvania zo goed als afgebrand en New Yorker de hemel in geprezen? Zijn er mensen hier met ervaring met beide hotels?

    En wat is voor 2 personen met 2 grote koffers de beste manier van vervoer van JFK naar Midtown?

    Thx
      donderdag 12 november 2009 @ 10:18:23 #78
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74626938
    Wij hebben geboekt via Expedia, maar tot nu toe vind ik dat best k*t eigenlijk... wie heeft er nog meer ervaring met deze site? Want met je bevestigingsmail kun je als ik het goed begrijp op schiphol je tickets ophalen... vind het allemaal maar niets... heb het idee dat dat helemaal niet goed gaat komen, dus ik hoop dat er iemand van hier ook ervaring mee heeft!
      donderdag 12 november 2009 @ 10:23:33 #79
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74627044
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 10:08 schreef Lightning_NL het volgende:
    In de OP staat dat Hotel Pennsylvania beter is dan Hotel New Yorker. Echter, als ik de reviews lees wordt Pennsylvania zo goed als afgebrand en New Yorker de hemel in geprezen? Zijn er mensen hier met ervaring met beide hotels?


    Thx
    Kan je alleen vertellen dat Hotel Pennsylvania echt fantastisch is. Niet luxe, maar goed genoeg. Ben je een tutje die luxe wil en alles tot in de puntjes blinkend wilt hebben, dan moet je daar niet heen gaan. Maar ben je tevreden met een goede kamer, warme douche, elke dag schone handdoeken, vriendelijk kamer meisjes, kabel tv en een perfecte ligging, dan moet je dit hotel zeker checken.
    quote:
    En wat is voor 2 personen met 2 grote koffers de beste manier van vervoer van JFK naar Midtown?
    Taxi! Zie mijn verslag
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 10:18 schreef Starlie het volgende:
    Wij hebben geboekt via Expedia, maar tot nu toe vind ik dat best k*t eigenlijk... wie heeft er nog meer ervaring met deze site? Want met je bevestigingsmail kun je als ik het goed begrijp op schiphol je tickets ophalen... vind het allemaal maar niets... heb het idee dat dat helemaal niet goed gaat komen, dus ik hoop dat er iemand van hier ook ervaring mee heeft!
    Wij hebben geboekt via de jong! Helemaal geen klachten over. Tickets kun je laten opsturen naar je huis of afhalen op een locatie naar keuze in de buurt (bijvoorbeeld reisbureau of ANWB kantoor)
    pi_74627563
    Ik zat eerst te denken aan Hotel Pennsylvania en zou dan redelijk goedkoop uit zijn... Echter na het lezen van alle rampzalige reviews (en dat zijn er aardig wat, kamers die niet goed worden schoongemaakt, stoffigheid, roest in de badkamers, oude handdoeken, stank in de gangen, etc etc) heb ik toch maar besloten the New Yorker te boeken voor 180 euro pp extra. Ik vraag me af of dat dat extra geld waard was nu ik lees dat Pennsylvania toch niet zo slecht is. Mja, niet dat ik er nu nog iets aan kan veranderen btw. Ik ga voor 10 dagen, dus leek me een mooi goed hotel het beste idee.

    Expedia is een supergoede site! Wel erg uitgebreid, daar moet je van houden. Expedia.com is nog wat uitgebreider dan Expedia.nl. Maar ik heb al vele succesvolle reizen geboekt via Expedia. En dat van die tickets ophalen op Schiphol: Welkom in de 21ste eeuw
      donderdag 12 november 2009 @ 10:48:38 #81
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74627723
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 10:42 schreef Lightning_NL het volgende:

    Expedia is een supergoede site! Wel erg uitgebreid, daar moet je van houden. Expedia.com is nog wat uitgebreider dan Expedia.nl. Maar ik heb al vele succesvolle reizen geboekt via Expedia. En dat van die tickets ophalen op Schiphol: Welkom in de 21ste eeuw
    Oke, dus opzich werkt het wel als je gewoon je printje meenement?? In Nederland geloof ik het nog wel, maar hoe dat op de terugreis vanuit JFK gaat ben ik dan wel weer benieuwd naar...
    Zelf je tickets printen enz daar heb ik al ervaring mee, maar dit is toch weer nieuw.
      donderdag 12 november 2009 @ 10:52:28 #82
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74627860
    Wij kwamen hotel New Yorker nog tegen, dat ligt daar erg dicht in de buurt, dus ook centraal. Dus wat dat betreft een prima keuze. Bovendien (als ik de juiste New Yorker voor heb) tegenover Fridays en naast tick tock Niet slecht. Toen wij (online) op zoek waren naar een hotel zijn we (zover ik weet) hotel New Yorker niet tegen gekomen. Of overheen gekeken. Pennsylvania stond in de top 5 (op nummer 2) vandaar onze keuze. En dus geen spijt van.

    [ Bericht 1% gewijzigd door kL0j00h op 12-11-2009 11:02:22 ]
    pi_74628059
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 10:48 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Oke, dus opzich werkt het wel als je gewoon je printje meenement?? In Nederland geloof ik het nog wel, maar hoe dat op de terugreis vanuit JFK gaat ben ik dan wel weer benieuwd naar...
    Zelf je tickets printen enz daar heb ik al ervaring mee, maar dit is toch weer nieuw.
    Werkt perfect. Printje heb je -waarschijnlijk- niet eens nodig op Schiphol, je doet gewoon je paspoort onder de scanner en het apparaat print je ticket. Zal op JFK ook wel zo werken. Ik zou me er geen zorgen om maken, ik heb ook via expedia geboekt voor volgende maand
      donderdag 12 november 2009 @ 11:02:49 #84
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74628201
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 10:58 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Werkt perfect. Printje heb je -waarschijnlijk- niet eens nodig op Schiphol, je doet gewoon je paspoort onder de scanner en het apparaat print je ticket. Zal op JFK ook wel zo werken. Ik zou me er geen zorgen om maken, ik heb ook via expedia geboekt voor volgende maand
    O en dat apparaat weet dan al waar ik naartoe ga zeg maar...
    Bedankt voor je reactie's!!!
      donderdag 12 november 2009 @ 11:04:19 #85
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74628246
    Starlie: Maak je niet druk, komt allemaal goed. Gewoon alles meenemen wat je hebt, dan kan er weinig fout gaan. Alles is tegenwoordig toch elektronisch geregistreerd. Zelfs op schiphol en ook in Amerika staan apparaten om ter plaatsen nog tickets te printen. Voor zover ik weet is je boeking/reserveringnummer het belangrijkste. En natuurlijk ja paspoort.

    En ja , dat apparaat weet dan wie je bent, waar je woont en waar je naar toe gaat. Eng he
      donderdag 12 november 2009 @ 11:10:19 #86
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74628454
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 11:04 schreef kL0j00h het volgende:
    Starlie: Maak je niet druk, komt allemaal goed. Gewoon alles meenemen wat je hebt, dan kan er weinig fout gaan. Alles is tegenwoordig toch elektronisch geregistreerd. Zelfs op schiphol en ook in Amerika staan apparaten om ter plaatsen nog tickets te printen. Voor zover ik weet is je boeking/reserveringnummer het belangrijkste. En natuurlijk ja paspoort.

    En ja , dat apparaat weet dan wie je bent, waar je woont en waar je naar toe gaat. Eng he

    Dank je wel!!

    Heeeeeeeel eng dat ze alles van me weten
      donderdag 12 november 2009 @ 11:15:19 #87
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74628588
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 11:10 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Dank je wel!!

    Heeeeeeeel eng dat ze alles van me weten
    Graag gedaan lieverd
    quote:
    Echter na het lezen van alle rampzalige reviews (en dat zijn er aardig wat, kamers die niet goed worden schoongemaakt, stoffigheid, roest in de badkamers, oude handdoeken, stank in de gangen, etc etc)
    Het hotel heeft meer dan 1700 kamers, dus misschien dat wij net mazzel hebben gehad. Het schijnt dat ze een gedeelte hebben die ze nog moeten renoveren en een gedeelte die klaar is. Misschien dat we daar hebben gezeten. Overigens kun je bij het boeken aangeven dat je graag een gerenoveerd kamer wenst.

    Maar waar wij gelopen hebben, was alles netjes.

    Behalve in de kelder (waar je de koffers kunt stallen de laatste dag) was een bouwval , maar dat was een uitzondering. Vandaar dat ik er een foto van heb gemaakt Hier waren zo bovendien aan het renoveren.
    pi_74631429
    Ik heb m'n 7-day New York Pass, straks effe tickets bestellen voor de icehockey wedstrijd New York Rangers vs New York Islanders! Ben al bijna helemaal in business
    Iemand nog 'aparte' tips voor events in NYC? Of eventueel daarbuiten? Een dagje Philadelphia leuk? Of een dagje Washington DC?
    Hoe zit het als ik de kroon van het statue of liberty in wil? Lange wachtrijen? Van tevoren reserveren?
      donderdag 12 november 2009 @ 12:53:21 #89
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74631557
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Lightning_NL het volgende:
    Hoe zit het als ik de kroon van het statue of liberty in wil? Lange wachtrijen? Van tevoren reserveren?
    8 maanden wat ik begrepen heb.
      donderdag 12 november 2009 @ 13:15:51 #90
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74632263
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Lightning_NL het volgende:
    Ik heb m'n 7-day New York Pass, straks effe tickets bestellen voor de icehockey wedstrijd New York Rangers vs New York Islanders! Ben al bijna helemaal in business
    Iemand nog 'aparte' tips voor events in NYC? Of eventueel daarbuiten? Een dagje Philadelphia leuk? Of een dagje Washington DC?
    Hoe zit het als ik de kroon van het statue of liberty in wil? Lange wachtrijen? Van tevoren reserveren?
    Vorig jaar ben ik vanuit NYC met de (greyhound) bus naar philadelphia geweest, Kleine 2 uur rijden en kost slechts $15 voor een enkele reis oid. Vanuit PH de bus vervolgens genomen naar DC, duurde een kleine 4 uur. 2 dagen later vanuit DC rechtstreeks naar NYC met de bus, ook zo'n 4 uur rijden. Was erg leuk om die 2 steden te zien. Maar als je maar een weekje oid in NYC bent en je bent daar voor het eerst dan zou ik die week gewoon van NYC genieten
    pi_74632404
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 13:15 schreef Slappe_hap het volgende:

    [..]

    Vorig jaar ben ik vanuit NYC met de (greyhound) bus naar philadelphia geweest, Kleine 2 uur rijden en kost slechts $15 voor een enkele reis oid. Vanuit PH de bus vervolgens genomen naar DC, duurde een kleine 4 uur. 2 dagen later vanuit DC rechtstreeks naar NYC met de bus, ook zo'n 4 uur rijden. Was erg leuk om die 2 steden te zien. Maar als je maar een weekje oid in NYC bent en je bent daar voor het eerst dan zou ik die week gewoon van NYC genieten
    Ik ga 10 dagen naar NYC, kben er 2 jaar geleden al 5 dagen geweest. Ik ga nu alleen met m'n vriendin, dus ik weet niet hoeveel tijd ik 'over ga houden' om Philadelphia of DC aan te doen, maar het lijkt me erg leuk. Wel lang reizen... Misschien makkelijker om een auto te huren dan.
      donderdag 12 november 2009 @ 13:35:24 #92
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74632830
    coney island is wel tof, maar daar is nu het meeste gesloten
    pi_74635104
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 13:20 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Ik ga 10 dagen naar NYC, kben er 2 jaar geleden al 5 dagen geweest. Ik ga nu alleen met m'n vriendin, dus ik weet niet hoeveel tijd ik 'over ga houden' om Philadelphia of DC aan te doen, maar het lijkt me erg leuk. Wel lang reizen... Misschien makkelijker om een auto te huren dan.
    Als je moet kiezen tussen DC of Philly, zou ik zeker voor DC gaan. Ten minste als je veel dingen wilt bezichtigen. Centrum Philly vond ik wel leuk, maar niet echt heel briljant.
    pi_74639779
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 12:53 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    8 maanden wat ik begrepen heb.
    Serieus?
    pi_74642271
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 13:35 schreef Beregd het volgende:
    coney island is wel tof, maar daar is nu het meeste gesloten
    Nu is het een droevige ellende daar, echt een plek om in de zomer te bezoeken.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
      donderdag 12 november 2009 @ 18:49:39 #96
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74643053
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 16:59 schreef Zon het volgende:

    [..]

    Serieus?
    Ik maak helaas geen grap
    pi_74649552
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 12:48 schreef Lightning_NL het volgende:
    Hoe zit het als ik de kroon van het statue of liberty in wil? Lange wachtrijen? Van tevoren reserveren?
    Check het hier even. Tot januari zijn er nog een paar dagen. Vanaf januari zijn er weer voldoende mogelijkheden. Kan je zeggen dat het heel bijzonder is!
    pi_74674467
    April 2010 voor de eerste keer 6 dagen New York geboekt

    De voorpret gaat beginnen.

    Iemand nog tips?
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
      vrijdag 13 november 2009 @ 19:43:01 #99
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74675660
    Ja: lees de oude 100-duuzend forumposts
    Haters everywhere but I don't really care.
      vrijdag 13 november 2009 @ 20:32:02 #100
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74677494
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 21:57 schreef JTB85 het volgende:

    [..]

    Check het hier even. Tot januari zijn er nog een paar dagen. Vanaf januari zijn er weer voldoende mogelijkheden. Kan je zeggen dat het heel bijzonder is!
    Mmmmz, dat zijn geen 8 maanden, maar 8 weken. Dan heb ik me verkeerd laten inlichten of ik heb het verkeerd begrepen Sorry dan voor de verkeerde info.
      vrijdag 13 november 2009 @ 23:55:21 #101
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_74684671
    TVP
    Februari mag ik weer
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_74686330
    Als ik niet de kroon in hoef (omdat het niet meer kan), en ik heb een NY-citypass, moet ik dan toch reserveren?
    anonieme razernist
    pi_74686356
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 13:20 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Ik ga 10 dagen naar NYC, kben er 2 jaar geleden al 5 dagen geweest. Ik ga nu alleen met m'n vriendin, dus ik weet niet hoeveel tijd ik 'over ga houden' om Philadelphia of DC aan te doen, maar het lijkt me erg leuk. Wel lang reizen... Misschien makkelijker om een auto te huren dan.
    Wanneer vertrek je? Ik heb nl ook via Expedia het de NewYorker geboekt en ben wel benieuwd naar je bevindingen.
    anonieme razernist
    pi_74690251
    quote:
    Op donderdag 12 november 2009 21:57 schreef JTB85 het volgende:

    [..]

    Check het hier even. Tot januari zijn er nog een paar dagen. Vanaf januari zijn er weer voldoende mogelijkheden. Kan je zeggen dat het heel bijzonder is!
    Waar is hier?
    pi_74690261
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 01:03 schreef NoCigar het volgende:

    [..]

    Wanneer vertrek je? Ik heb nl ook via Expedia het de NewYorker geboekt en ben wel benieuwd naar je bevindingen.
    11 dec.
    pi_74697350
    quote:
    Op zaterdag 14 november 2009 11:39 schreef Lightning_NL het volgende:
    Waar is hier?
    Vaag, dacht dat ik een link had geplaatst. Anyway: http://www.statuecruises.com/
      zondag 15 november 2009 @ 17:17:23 #107
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_74719082
    Vriend van me werkt bij KLM en mag zo af en toe iemand meenemen op reis. Hij gaat eind november naar NYC en ik mag mee voor 240 euro (retour, directe vlucht). Ik denk dat ik het niet doe en een stukkie later ga, want het zou maar vier dagen zijn.

    Ik wil wel terug, ik was er eind augustus en ik ben verkocht
    pi_74728745
    Iemand ervaring met Hotel Metro?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
    pi_74768170
    Ik ga met van 23-12 tot 28-12 naar new york met me moeder en haar vriend, maar ben 17 dus mag denk niet zoveel daar, weten jullie wat leuke dingen waar ik wel gewoon heen kan naast de standaard bezienswaardigheden?

    [ Bericht 1% gewijzigd door super-gabber op 18-11-2009 08:40:23 ]
    pi_74768598
    Dát is nog eens vooruit plannen
      dinsdag 17 november 2009 @ 08:58:33 #111
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74773207
    quote:
    Op maandag 16 november 2009 23:27 schreef super-gabber het volgende:
    Ik ga met van 23-09 tot 28-09 naar new york met me moeder en haar vriend, maar ben 17 dus mag denk niet zoveel daar, weten jullie wat leuke dingen waar ik wel gewoon heen kan naast de standaard bezienswaardigheden?
    Disneyland? haha , geintje.

    Waarom zou je daar niets kunnen doen? Alleen alcohol en sigaretten halen zal lastig zijn.
    Of heb ik iets gemist toen ik daar was?

    Als je het over uitgaan hebt, dan zul je inderdaad niet overal terecht kunnen. Maar er zijn genoeg bars waar je wel naar binnen kunt.
    pi_74774172
    fack mag je ook geen sigaretten kopen daar onder de 21:O
      dinsdag 17 november 2009 @ 10:14:03 #113
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74774767
    quote:
    Op dinsdag 17 november 2009 09:47 schreef super-gabber het volgende:
    fack mag je ook geen sigaretten kopen daar onder de 21:O
    Geen idee, zal waarschijnlijk 18 zijn , maar nog niet gunstig in jouw geval

    Maar je kunt toch een paar pakjes uit NL meenemen?

    Had ik ook. Rook sowieso erg weinig dus had aan 2 pakjes voldoende die paar dagen.
    pi_74805697
    oeps typfout, ben er van 23-12 tot 29-12 dit jaar xd,

    zal wel een slof meenemen uit nederland of mag dat ook niet? xD
      woensdag 18 november 2009 @ 10:02:01 #115
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74807298
    Een slof voor die paar dagen? Kolere.
    pi_74807481
    En dat in een stad waar je bijna nergens _mag_ roken.
    pi_74807687
    Tip voor mensen die naar Amerika willen vliegen maar nog geen maatschappij hebben...

    Virgin Atlantic

    Ben één keer naar NY geweest met KLM en één keer met VA. VA is vele malen beter dan KLM. Ook nog goedkoper. Enige minpuntje is dat je eerst naar Londen vliegt en daar moet overstappen. Maar goed, zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet.

    Volgende keer weer met Virgin Atlantic!
    pi_74813196
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 10:17 schreef Masegate het volgende:
    Ben één keer naar NY geweest met KLM en één keer met VA. VA is vele malen beter dan KLM. Ook nog goedkoper. Enige minpuntje is dat je eerst naar Londen vliegt en daar moet overstappen. Maar goed, zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet.
    Als ik vluchten met overstap zie, verdubbelt al bijna de reistijd (beetje overdreven maar dat is me het geringe prijsverschil niet waard).
    pi_74815531
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 13:01 schreef ktnxbye het volgende:

    [..]

    Als ik vluchten met overstap zie, verdubbelt al bijna de reistijd (beetje overdreven maar dat is me het geringe prijsverschil niet waard).
    Nou, was dus helemaal niet het geval.
    Ik landde op Heathrow, stapte in de bus voor transfer naar de andere terminal, checkte in, heb denk ik een half uur moeten wachten en toen kon ik alweer boarden voor de vlucht naar de US.
    Als je toch al (wat is het?) 7 uur moet vliegen, maakt een uurtje of anderhalf meer of minder ook niet uit.

    Edit: Voor mij was de de lagere prijs, service aan boord, het eten en het entertainmentsysteem ZEKER die moeite waard.
      woensdag 18 november 2009 @ 14:20:33 #120
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74815913
    Ik ben het in principe met ktnxbye eens , maar kan niet praten uit ervaring. En ik moet zeggen dat het entertainmentsysteem in de 777 ook aardig goed is. Maar in de 747 vond ik het klote

    En ik weet niet hoeveel het scheelt qua prijs, maar het moet wel verdomd veel schelen wil ik dat het overstappen waard vinden. Want dat is toch klote. Alleen het uitstappen duurt al een half uur. Dan nog naar de andere terminal en daar nog wachten (met de kans op vertraging). Nee , dank je feestelijk.
    pi_74816110
    Nou, ik ben één keer via Londen gegaan. De overstaptijd daar was zo kort dat we letterlijk moesten rennen om het te halen. Onze bagage was helaas niet zo snel, die kwam pas na een dag of drie in NYC aan. Doe mij nu dus maar zo veel mogelijk directe vluchten.
    full stops and exclamation marks
      woensdag 18 november 2009 @ 14:31:47 #122
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74816297
    Continental is ook prima, voor NY...
    Goeie vluchttijden en relaxte stoelen, schermpies etc..

    Jammer dat Singapore Air tegenwoordig de andere kant om vliegt. Die waren helemaal relaxt
    Haters everywhere but I don't really care.
      woensdag 18 november 2009 @ 14:32:07 #123
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74816310
    Wij zijn via Parijs gevlogen, met Air France. Eerst de trein van Brussel (woor in België) naar Parijs en dan vliegtuig. Zeer tevreden over en alles ging zeer vlot en de prijs voiel heel goed mee. Maar overstappen van een trein of overstappen van een vliegtuig is nog iets heel anders.
    pi_74816573
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef matthijst het volgende:
    Continental is ook prima, voor NY...
    Goeie vluchttijden en relaxte stoelen, schermpies etc..

    Jammer dat Singapore Air tegenwoordig de andere kant om vliegt. Die waren helemaal relaxt
    Ik heb in Amerika een continentale vlucht met CA gevlogen en daar was ik ook wel over te spreken ja.
      woensdag 18 november 2009 @ 20:04:43 #125
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_74828590
    Eind november in MoMa, Tim Burton: http://www.moma.org/visit/calendar/exhibitions/313
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_74837318
    Iemand ervaringen met een dagje Washington tijdens je tip in NY?
      donderdag 19 november 2009 @ 07:58:31 #127
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74840862
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 23:41 schreef everybody.loves.me het volgende:
    Iemand ervaringen met een dagje Washington tijdens je tip in NY?
    Dit is al heel veel besproken in voorgaande topics. En volgens mij ook in deze.
    pi_74841386
    quote:
    Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef matthijst het volgende:
    Continental is ook prima, voor NY...
    Goeie vluchttijden en relaxte stoelen, schermpies etc..
    Aha thanx voor de info, als je via Arke boekt vlieg je met continental
    pi_74846661
    Tip: Als je online wil inchecken moet je weer even al je paspoorten en shit klaar houden, want je moet bij de KLM álle paspoortnummers en vervaldata weer invullen
    pi_74848692
    hoelang moet je paspoort eigenlijk nog geldig zijn voor amerika?
    pi_74848870
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef super-gabber het volgende:
    hoelang moet je paspoort eigenlijk nog geldig zijn voor amerika?
    Volgens de KLM-site:
    Passport required.
    - Nationals of Netherlands may enter with passports valid for
    period of intended stay.
    pi_74877307
    Ik zit op het vliegveld, over een uurtje gaan we
      vrijdag 20 november 2009 @ 09:55:12 #133
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74877649
    goede reis!
    pi_74878195
    quote:
    Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef super-gabber het volgende:
    hoelang moet je paspoort eigenlijk nog geldig zijn voor amerika?
    Volgens mij moet je een chip-paspoort hebben, te herkennen aan het goudkleurige logo rechtsonder op de voorkant van je paspoort.
      vrijdag 20 november 2009 @ 10:52:06 #135
    117662 Slappe_hap
    Slappe, geen vloeibare!
    pi_74879103
    Oelala, ik zit morgen in de Big Apple
      vrijdag 20 november 2009 @ 11:03:57 #136
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74879410
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Slappe_hap het volgende:
    Oelala, ik zit morgen in de Big Apple
    Beter voor je

    Have fun!
      vrijdag 20 november 2009 @ 14:05:45 #137
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_74884934
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 10:20 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Volgens mij moet je een chip-paspoort hebben, te herkennen aan het goudkleurige logo rechtsonder op de voorkant van je paspoort.
    Nee toch? De enige eis is geloof ik dat hij geldig moet blijven tot en met het einde van je verblijf. (en anders mag ik nog snel een paspoort aanvragen )
    The more debt, the better
    pi_74888626
    quote:
    Op vrijdag 20 november 2009 14:05 schreef flyguy het volgende:

    [..]

    Nee toch? De enige eis is geloof ik dat hij geldig moet blijven tot en met het einde van je verblijf. (en anders mag ik nog snel een paspoort aanvragen )
    Klopt inderdaad, je hoeft geen paspoort te halen.
    anonieme razernist
    pi_74914368
    Heeft iemand ervaring met de beste reisigds voor NY?
    Ik loop vnl. te twijfelen tusen de capitool gids en de gids van de ANWB, iemand ervaring met een van beiden? Of heeft iemand nog een andere goede reisgids die die kent?

    Alvast bedankt!!
    pi_74914463
    quote:
    Op zondag 22 november 2009 19:03 schreef gekkewiebel het volgende:
    Heeft iemand ervaring met de beste reisigds voor NY?
    Ik loop vnl. te twijfelen tusen de capitool gids en de gids van de ANWB, iemand ervaring met een van beiden? Of heeft iemand nog een andere goede reisgids die die kent?

    Alvast bedankt!!
    Lonely Planet?
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      zondag 22 november 2009 @ 20:12:54 #141
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74916821
    Ik heb deze voor mijn reis naar NY gekocht en ben daar zeer over te spreken:


    http://www.bol.com/nl/p/b(...)002620855/index.html

    Er staat veel info in. Echt de vreemdste zaken over wat voor soort kleding je het beste kunt mee nemen, waar je goed kunt eten en voor hoeveel, geld opnemen, eigenlijk teveel om op te noemen. Erg veel info staat er in. En makkelijk mee te nemen.

    Ik heb trouwens totaal een boekje over 4 gekocht, waarvan ook een grote met vooral mooie foto's. Maar bovenstaande is denk ik het makkelijkste en interessantste als je er maar 1 wilt halen
      zondag 22 november 2009 @ 21:06:11 #142
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_74919678
    wij hadden die van national geographic, maar die was kut. Erg gedateerde info vaak, terwijl het een zeer recente uitgave was.

    Onze vrienden hadden ook wat giodsen mee, waarvan de kapitoolgids inderdaad de beste was.
    pi_74931003
    Dan wordt het de capitool Bedankt!!
    pi_74931050
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 08:13 schreef gekkewiebel het volgende:
    Dan wordt het de capitool Bedankt!!
    Die van de anwb is ook goed te doen
    pi_74937271
    Ik vind Capitoolgidsen juist helemaal niets . Leuk om van te voren in te kijken met al de plaatjes e.d. maar op de bestemming zelf heb je er niets aan. In de Lonely Planet of Rough Guide staan juist restaurants en uitgebreide beschrijvingen van alles.
      maandag 23 november 2009 @ 16:01:30 #146
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74939600
    Over een week ben ik gewoon in New York, raar idee... ben best nerveus voor onze "grote" reis! We hebben nu al het idee dat als we er zijn dat we nooit meer weg willen en dat we vooral erg verslaafd raken en hebberig worden van het shoppen!

    Ik zal mooie foto's maken zodat ik jullie daar ook mee kan vervelen!
    pi_74940218
    quote:
    Op maandag 23 november 2009 13:41 schreef christvs het volgende:
    Ik vind Capitoolgidsen juist helemaal niets . Leuk om van te voren in te kijken met al de plaatjes e.d. maar op de bestemming zelf heb je er niets aan. In de Lonely Planet of Rough Guide staan juist restaurants en uitgebreide beschrijvingen van alles.
    En dan zou ik voor de Rough Guide gaan. Bij de Lonely Planet lijk je vaak te eindigen in tentjes waar al 100-en andere Lonely Planet lezers zijn, terwijl je bij de Rough Guide vaak leukere, rustigere plekjes lijkt tegen te komen. Da's mijn ervaring in ieder geval.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_74941107
    Ok, tnx voor de reacties allemaal! Ga toch maar even naar de boekhandel binnenkort om een aantal eens naast elkaar te leggen. Bedankt!
    pi_74941630
    Ik heb Rough Guide en Capitool gekocht. In de RG lijkt meer info te staan, Capitool is wel vriendelijker en overzichtelijker.
    anonieme razernist
    pi_74942013
    Frommers is ook een fijne reisgids voor New York.
      maandag 23 november 2009 @ 17:27:45 #151
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74942575
    Ik weet niet hoe dik de Rough Guide en de Frommers gidsen zijn.. maar de uitgebreide van Capitol en Lonely Planet vind ik wel dik... de dunne van Capitol is ook nog heel handig om mee naar New York te nemen zonder dat je je een breuk tilt (overdrijven is ook een vak ). En er staat ook genoeg leuke info in vind ik, wel beknopt maar meer dan voldoende!
    pi_74944590
    Ik vond de National Geographic erg fijn:

    pi_74992446
    Beste mensen,

    Ik ben dit jaar eind augustus (23 augustus tot 4 september) naar New York geweest en dat is me zo goed bevallen dat ik dit jaar weer wil gaan.

    Nu heb ik een appartement gehuurd voor 1 augustus tot 10 augustus, maar nu wilde ik ook al een ticket gaan boeken en nu zie ik dat het goedkoopste ticket tegen die tijd 640 Euro kost, en dan moet je nog overstappen ook Reykjavik ook.

    Het rare is dat ik dit jaar maar zo'n 490 Euro voor een ticket heb betaald en toen vloog ik zowel heen als terug rechtstreeks en met KLM (ik had wel Delta Airlines geboekt maar het werd een KLM toestel). Ik heb toendertijd gewoon via D-Reizen geboekt dus geen rare websites of iets dergelijks.

    Nu is mijn vraag: hoe kan dat er zoveel verschil tussen de prijs en de reistijden zit? En is het misschien dan verstandiger om nog even een paar maandjes te wachten?

    Alvast bedankt voor de reactie!
      woensdag 25 november 2009 @ 16:53:51 #154
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_74993479
    Ik zou even wachten tot juni/juli volgend jaar. De kans is erg groot dat er nog aanbiedingen voorbij komen.
      woensdag 25 november 2009 @ 17:02:42 #155
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_74993732
    Ik zou inderdaad ook nog even wachten.. want voor dit bedrag heb je er ook een goedkoop hotel bij... en dat zonder over te stappen!!
    pi_75013512
    Iemand enig idee waar je in NYC terecht kan voor computer software?
    pi_75039203
    Hallo Allemaal,

    Ik ga 21 dec. tot 1 januari samen met mijn broer naar NY, daar lekker kerst en oud en nieuw (en mijn verjaardag) vieren..Zijn er hier misschien mensen die er ook met kerst en/of oud en nieuw zijn geweest en speciaal daarvoor nog enkele tips hebben? Ik hoor ze graag..
    Voor de rest heb ik er gewoon super veel zin in.

    Om even te reageren op de discussie over de tickets, ik heb via cheaptickets.nl geboekt. We vliegen vanaf dusseldorf via chigago naar NY, inclusief annuleringsverzekering betaalden we 435¤ per persoon, lekker goedkoop dus.
      vrijdag 27 november 2009 @ 00:32:52 #158
    74484 flyguy
    Full of Dutch Courage
    pi_75042157
    quote:
    Op donderdag 26 november 2009 23:07 schreef Jelle1987 het volgende:
    Hallo Allemaal,

    Ik ga 21 dec. tot 1 januari samen met mijn broer naar NY, daar lekker kerst en oud en nieuw (en mijn verjaardag) vieren..Zijn er hier misschien mensen die er ook met kerst en/of oud en nieuw zijn geweest en speciaal daarvoor nog enkele tips hebben? Ik hoor ze graag..
    Voor de rest heb ik er gewoon super veel zin in.

    Om even te reageren op de discussie over de tickets, ik heb via cheaptickets.nl geboekt. We vliegen vanaf dusseldorf via chigago naar NY, inclusief annuleringsverzekering betaalden we 435¤ per persoon, lekker goedkoop dus.
    Die tips zou ik ook wel willen horen. Zit er van 23 december tot 2 januari
    The more debt, the better
      vrijdag 27 november 2009 @ 00:33:16 #159
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_75042170
    ¤435,- is niet goedkoop. Ik ben voor ¤326 heen en weer gegaan. Een tijdje geleden kon je op connections zelfs voor ¤300,- vanaf Brussel met American Airlines.
    :O
    pi_75044357
    Niet erg goedkoop nee, zeker niet als je via dusseldorf via chicago vliegt. dat kost je toch een bak tijd extra
    pi_75069848
    Hotel Hampton Inn (35th street) is gereserveerd voor een weekje! 7 nachten kostte er iets van ¤800 (3 pers), met ontbijt en onbeperkt drankjes, direct aan broadway, wat wil je nog meer. Heb lang lopen zoeken, ook via airbnb enzo, maar voor de max ¤200 die het scheelde met andere (redelijke) 'downtown' hotels toch maar hiervoor gekozen. Heerlijk centraal
    Recenties zijn ook goed dus ik heb er alle vertrouwen in Hoop alleen dat het niet al te koud is begin februari op die hoge gebouwen
      zaterdag 28 november 2009 @ 03:53:52 #162
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75078131
    2x in feb geweest en 't was ijskoud
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75079117
    Ik ben weer terug in Nederland, helaas.. Morgen misschien een verslagje
      zaterdag 28 november 2009 @ 11:55:57 #164
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75080977
    Gisteren aangekomen. Meteen naar Jersey Gardens gegaan, waar het voor Black Friday aanbiedingen regende. Tommy Hilfiger store, alles 40% exra korting. Ziekelijk, gebreide truien voor 20 euro... Van die dingen waar ze in NL doorgaans 90+ euro voor durven vragen.

    Vanaf Newark kan je voor $5 met een shuttle naar JG... Vanaf de Mall kan je daarna voor $5 met de bus naar Port Authority op 8th & 42nd.
    We hebben van die trolley/spinner koffers en in de mall vonden ze dat nergens een probleem (verwachtte vooraf enig gezeik door para winkelpersoneel, maar niks dus)...

    Zou volgende keer weer via de Mall naar Manhattan gaan: meteen ff goedkoop inslaan en het is allemaal goed te doen (als je een beetje handige koffers hebt).

    [ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 28-11-2009 12:12:38 ]
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75101575
    Ik ben in februari waarschijnlijk voor een aantal dagen in NY, ik ben er wel al eens geweest en de standaard toeristische dingen heb ik wel al gezien. Nu wilde ik graag een helikoptervlucht maken over NY heen. Ik heb met een helikopter wel eens over grand canyon gevlogen, en dat was toen een hele ervaring. Nu staan er in de OP twee bedrijven die zoiets doen: Helicopter Flight Services en Liberty Helicopter tours. Beide lijken prima te bieden wat ik wil. Iemand met ervaringen over deze tours?
    pi_75103894
    hebben mensen ervaring met site booking.com om je hotel te boeken??

    want er staat bij flexibele prijs, maar euhm als je boekt krijgt je het toch voor de prijs die er dan staat toch??
    want je moet pas bij het hotel betalen (en wij willen mei 2010 gaan)

    thanks
    what you see, is what you get!
    pi_75106028
    quote:
    Op vrijdag 27 november 2009 00:33 schreef Rotter het volgende:
    ¤435,- is niet goedkoop. Ik ben voor ¤326 heen en weer gegaan. Een tijdje geleden kon je op connections zelfs voor ¤300,- vanaf Brussel met American Airlines.
    275 hiero.

    Delta, rechtstreeks vanaf Brussel.
    pi_75109746
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 10:05 schreef IV_Xample het volgende:
    hebben mensen ervaring met site booking.com om je hotel te boeken??

    want er staat bij flexibele prijs, maar euhm als je boekt krijgt je het toch voor de prijs die er dan staat toch??
    want je moet pas bij het hotel betalen (en wij willen mei 2010 gaan)

    thanks
    De prijs waarvoor je die dag boekt op Booking.com betaal je ook. De hotels werken 99% met flexibele prijzen als gevolg van yield management. Of te wel meer vraag, duurdere prijzen. Booking.com is een site die dat netjes vermeld en dit kan soms verwarrend zijn.

    Maar de prijs die er dan staat, betaal je ook.

    Zowwwwwww nog 2 nachten slapen dan gaat deze vent ook is NYC van dichtbij bekijken!
    pi_75137189
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Beauregard het volgende:

    [..]

    275 hiero.

    Delta, rechtstreeks vanaf Brussel.
    Damn, da's goedkoop! Welke periode?
      maandag 30 november 2009 @ 12:28:42 #170
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75139379
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 01:23 schreef Steincity87 het volgende:
    Ik ben in februari waarschijnlijk voor een aantal dagen in NY, ik ben er wel al eens geweest en de standaard toeristische dingen heb ik wel al gezien. Nu wilde ik graag een helikoptervlucht maken over NY heen. Ik heb met een helikopter wel eens over grand canyon gevlogen, en dat was toen een hele ervaring. Nu staan er in de OP twee bedrijven die zoiets doen: Helicopter Flight Services en Liberty Helicopter tours. Beide lijken prima te bieden wat ik wil. Iemand met ervaringen over deze tours?
    Ben ooit met Liberty geweest... Valt weinig over te zeggen, behalve dan dat het erg cool was en het geld zeker wel waard....
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75139683
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 12:28 schreef matthijst het volgende:

    [..]

    Ben ooit met Liberty geweest... Valt weinig over te zeggen, behalve dan dat het erg cool was en het geld zeker wel waard....
    Ik heb ook zo'n rondje gemaakt met een heli. Ik vond het het geld niet waard en vind dat je veel beter gewoon op het Rockefeller Center of de Empire State Building moet gaan staan want dan heb je een veel mooier uitzicht.
      maandag 30 november 2009 @ 12:43:10 #172
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_75139788
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 12:40 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Ik heb ook zo'n rondje gemaakt met een heli. Ik vond het het geld niet waard en vind dat je veel beter gewoon op het Rockefeller Center of de Empire State Building moet gaan staan want dan heb je een veel mooier uitzicht.
    Ik weet niet waar jij gevlogen hebt, maar die heli vlucht was echt super super super vet. ESB is ook mooi hoor, maar je zit wel op 1 punt de hele tijd.
    pi_75145701
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 12:43 schreef kL0j00h het volgende:

    [..]

    Ik weet niet waar jij gevlogen hebt, maar die heli vlucht was echt super super super vet. ESB is ook mooi hoor, maar je zit wel op 1 punt de hele tijd.
    Is zo'n vlucht niet heel erg kort? Ik bedoel...het is maar een kwartier..dat lijkt me echt heel kort? Valt dit mee?
    pi_75150077
    Ja volgens mij had ik ook met Liberty gevlogen... Was 15 minuten, over de Hudsen van de ene naar de andere kant van NYC, effe langs de Statue of Liberty enzo, maar het was het geld echt niet waard. Het was wel grappig.
    pi_75155921
    quote:
    Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Beauregard het volgende:

    [..]

    275 hiero.

    Delta, rechtstreeks vanaf Brussel.
    Sweet! Wanneer is dat?

    Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
    pi_75156109
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:

    [..]

    Damn, da's goedkoop! Welke periode?
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:36 schreef Fukjoeman het volgende:

    [..]

    Sweet! Wanneer is dat?

    Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
    We vertrekken op 13 mei en komen twee weken later terug.

    Geboekt via Connections.be. Hou die site in de gaten. Hebben wel vaker sexy aanbiedingen.
    pi_75171363
    hoe zijn de ervaringen bij jullie met expedia?
    mensen daar geboekt?
    ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
    what you see, is what you get!
    pi_75175497
    Iemand ervaring met het bestellen van kaartjes voor honkbal via stubhub? En iemand ervaring met hotel ameritiana?
    "Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
      dinsdag 1 december 2009 @ 11:30:38 #179
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_75176040
    In april voor de 2e keer NYC. 3dagen tussenstop richting puerto rico
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
    pi_75181273
    State tax is toch best veel bijna 9%
    pi_75185673
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:39 schreef Beauregard het volgende:

    [..]


    [..]

    We vertrekken op 13 mei en komen twee weken later terug.

    Geboekt via Connections.be. Hou die site in de gaten. Hebben wel vaker sexy aanbiedingen.
    Op welke manier hou jij die site in de gaten dan?:p ga je gewoon elke keer kijken welke dag goedkoop is, of heb je een andere methode:p
    pi_75189582
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 16:12 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Op welke manier hou jij die site in de gaten dan?:p ga je gewoon elke keer kijken welke dag goedkoop is, of heb je een andere methode:p
    Dat eerste dus.
    pi_75193170
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 06:55 schreef IV_Xample het volgende:
    hoe zijn de ervaringen bij jullie met expedia?
    mensen daar geboekt?
    ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
    hotel geboekt via expedia, prima in orde allemaal
    pi_75203790
    quote:
    Op dinsdag 1 december 2009 06:55 schreef IV_Xample het volgende:
    hoe zijn de ervaringen bij jullie met expedia?
    mensen daar geboekt?
    ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
    O, dat wist ik niet. Als ik het wel geweten had had ik misschien daar niet geboekt. Mijn reis moet nog komen overigens en tot nu toe gaat alles goed.
    anonieme razernist
      woensdag 2 december 2009 @ 10:10:14 #185
    19370 kL0j00h
    Hoe vager, hoe beter
    pi_75203885
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Steincity87 het volgende:

    [..]

    Is zo'n vlucht niet heel erg kort? Ik bedoel...het is maar een kwartier..dat lijkt me echt heel kort? Valt dit mee?
    Nee, ik vond het precies goed. Het lijkt kort, maar valt best mee
    pi_75206166
    post uit een oud topic:
    quote:
    Op vrijdag 27 oktober 2006 14:37 schreef matthijst het volgende:
    Lees net dat er op kleding onder de $110 geen sales tax meer wordt geheven?
    Gecombineerd met die 11% kortingskaart van Macy's of Bloomingdales is dat flink goedkoop inkopen doen dan
    Is deze nog steeds te halen? En zo ja waar?
    pi_75217666
    quote:
    Op maandag 30 november 2009 19:36 schreef Fukjoeman het volgende:

    [..]

    Sweet! Wanneer is dat?

    Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
    Probeer even bij United Airlines. Wij vliegen op 20 februari heen met United Airlines, rechtstreeks vanaf Dusseldorf. Op 27 februari terug vanaf Washington via Londen naar Amsterdam. Voor 300 euro. Gewoon retourtje NewYork was nog iets goedkoper.
      vrijdag 4 december 2009 @ 16:12:27 #188
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_75287061
    Net terug uit New York!! Het was echt geweldig, ik zou er zo kunnen wonen! Nu even bijkomen, het verslag incl. foto's volgt snel!
    pi_75325330
    Februari dit jaar geweest en hoogstwaarschijnlijk januari '10 weer terug!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_75325574
    Iemand trouwens aanbevelingen wat betreft hostels? Als studenten moeten we bezuiningen op het verblijf natuurlijk
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      zaterdag 5 december 2009 @ 22:39:35 #191
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_75325734
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 22:32 schreef Nesle het volgende:
    Iemand trouwens aanbevelingen wat betreft hostels? Als studenten moeten we bezuiningen op het verblijf natuurlijk
    Dit hostel is me goed bevallen, $40 per nacht:

    http://www.villageinnhostel.com/

    Schoon en een goede locatie.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_75326202
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 22:39 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Dit hostel is me goed bevallen, $40 per nacht:

    http://www.villageinnhostel.com/

    Schoon en een goede locatie.
    Thanks! Ziet er goed inderdaad voor 40 dollar met free breakfast!
    Fijn ook dat je gewoon alles moet betalen als je daar bent, zelfs cash.
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      zaterdag 5 december 2009 @ 23:03:00 #193
    246373 Idler
    Simplicity!
    pi_75326270
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 22:59 schreef Nesle het volgende:

    [..]

    Thanks! Ziet er goed inderdaad voor 40 dollar met free breakfast!
    Fijn ook dat je gewoon alles moet betalen als je daar bent, zelfs cash.

    Het ontbijt is gratis ja, maar verwacht er niet teveel van: bagels met druivenjam, muffins en cornflakes. Op zich prima als je niet te veeleisend bent.
    It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
    A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
    pi_75326362
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 23:03 schreef Idler het volgende:

    [..]

    Het ontbijt is gratis ja, maar verwacht er niet teveel van: bagels met druivenjam, muffins en cornflakes. Op zich prima als je niet te veeleisend bent.
    Prima, ik ontbijt normaal ook altijd met Cornflakes dus dat zit goed!
    In februari zat ik in Holiday Inn 45th 5th avenue en die hadden een uitgebreid ontbijt erbij, ook free maarja toen was ik met mn vader mee en is er een groter budget Als ik iets kan eten sochtends vind ik het prima!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
      zondag 6 december 2009 @ 10:58:55 #195
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75332407
    Weer terug van een week NY.
    Veel kleren gekocht. Tering wat zijn die goedkoop daar (vooral veel Hilfiger truien $40)
    Schoenen ook trouwens (Jordans, $90), Uggs (voor iemand anders) $180.

    Verder veel rondgesjouwd de hele dag. IJshockey gezien (erg cool, enthousiaster publiek dan bij basketbal)... Basketbal, Knicks wonnen voor het eerst in 6 wedstrijden weer een keer...
    Boeksigneersessie van Lance Armstrong... Dyker Heights, kerstverlichting in Brooklyn.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75336934
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 10:58 schreef matthijst het volgende:
    Weer terug van een week NY.
    Veel kleren gekocht. Tering wat zijn die goedkoop daar (vooral veel Hilfiger truien $40)
    Waar kan je goedkoop TH kopen?
      zondag 6 december 2009 @ 15:26:47 #197
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75338559
    Jersey Gardens was heel goedkoop (Company Store). Als je op Newark landt kan je daar meteen heen met een shuttlebus. Vanaf JG kan je met de streekbus naar New York.
    Vanaf New York kan je voor $10 retour naar JG.

    Bij Macy's is TH ook standaard redlijk goedkoop.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75338622
    Kun je overal gebruik maken van zo'n regeling voor buitenlanders die dan geen btw
    hoeven te betalen?
    anonieme razernist
      zondag 6 december 2009 @ 16:14:10 #199
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75339788
    Dacht het niet... Macy's en Bloomingdales hebben zoiets (pasje ophalen bij Information Point).

    Bij Uniqlo op Broadway hadden ze ook ziekelijk goedkope kleding trouwens.
    Van die hele lichte (qua gewicht) dons jassen voor $60.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75340082
    Nog een klein maandje en dan ook naar NY!
    We gaan van 29 dec (NW via Detroit, komen dan om 17 uur aan op La Gardia) tot 7 jan (KLM en dan wel direct, vertrek 22.10 vanaf JFK). Retour vlucht was 380 eur pp.

    Hebben Hotel Kings geboekt, een nieuw hotel, zit in Brooklyn, minuutje ofzo van metrostation. Maar dan wel je eigen badkamer, flatscreen tv en gratis wireless internet. Dit voor 740 dollar voor 2 personen.
    Iemand ervaring met dit hotel?

    Verder kopen we dan een onbeperkte metro kaart, en twijfelen nog na over een 7 dagen new york pass.
    Willen heel veel gaan shoppen; gympen, spijkerbroeken, leren tas, nette schoenen, pakken etc.
    Abercrombie & Fitch, 21 Century, Woodbury Outlet, nog andere tips?

    We zijn er dus met Oud en Nieuw
    Nou heb ik gehoord dat je op Time Square al 's middags aanwezig moet zijn wil je een plekje bemachtigen, iemand hier ervaring mee? Lijkt me redelijk koud zo dat wachten. Iemand andere ideeën wat leuk is om te doen met O&N?
    Heb al wel een roof top cafe/bar gezien waar je voor $20 na 13.00 uur naar binnen kan...
    pi_75340361
    Oja, verder nog NBA tickets geboekt voor NY Knicks en Indiana Pacers.

    Wil ook nog graag een tv show bijwonen, heb al een paar websites bekeken, en bij Good Morning America en David Letterman online ingeschreven, maar daar nog geen reactie van gekregen.
    Iemand ervaring of je makkelijk als 'buitenlander' een tv show kan bijwonen?
    pi_75343121
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 22:20 schreef Nesle het volgende:
    Februari dit jaar geweest en hoogstwaarschijnlijk januari '10 weer terug!
    In de laatste week van februari ga ik ook naar NYC. Hoe is het weer dan eigenlijk (ivm kleding die ik meeneem, sjaal, mutc etc...)?
      zondag 6 december 2009 @ 20:34:41 #203
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75347663
    Februari, freaking koud (door de wind) en soms sneeuw
    Haters everywhere but I don't really care.
      zondag 6 december 2009 @ 20:58:27 #204
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_75348705
    Luitjes, waarschijnlijk een beetje offtopic, maar weten jullie waar je terecht kunt als je je enkele maanden wil vestigen in een studiootje of appartement? Kwam zelf uit op rent.com maar die site is kut
    pi_75355053
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 18:09 schreef Neal87 het volgende:

    [..]

    In de laatste week van februari ga ik ook naar NYC. Hoe is het weer dan eigenlijk (ivm kleding die ik meeneem, sjaal, mutc etc...)?
    Het is er erg koud! Maar wij hadden wel erg mooi weer erbij, de laatste dag dat ik er was begon het te sneeuwen, net toen ik in Central Park stond
    Maar neem muts, sjaal handschoenen, dikke sokken met warme schoenen en een heule dikke jas maar mee!Vooral de wind is erg venijnig door al die hoge gebouwen!
    Maar het is er wel erg mooi dan:

    Zoals je ziet, ERG helder!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_75395854
    Ga er op de 6e van Januari 2 dagen heen op doorvlucht naar Lima (Peru). Heb 350 betaalt voor een directe vlucht van Amsterdam naar NY. Zit nog te twijfelen welk hostel ik zal nemen, denk eentje vlak bij Times Square.

    Vind het trouwens opvallend dat ik in die verslagen vooral lees dat mensen bij de MacDonalds of een pizza eten. Volgens mij kan je daar voor een hele schappelijke prijs goed uit eten. 20 dollar voor een lobster of enorme steak, dat is 12 euro.
    pi_75395988
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 00:07 schreef slaapvaak het volgende:
    Ga er op de 6e van Januari 2 dagen heen op doorvlucht naar Lima (Peru). Heb 350 betaalt voor een directe vlucht van Amsterdam naar NY. Zit nog te twijfelen welk hostel ik zal nemen, denk eentje vlak bij Times Square.

    Vind het trouwens opvallend dat ik in die verslagen vooral lees dat mensen bij de MacDonalds of een pizza eten. Volgens mij kan je daar voor een hele schappelijke prijs goed uit eten. 20 dollar voor een lobster of enorme steak, dat is 12 euro.
    Ik vond vooral heel opvallend dat veel restaurantjes helemaal niet 'gezellig' zijn, het zijn allemaal een beetje van die vreetschuren met een of ander kek thema
    En de restaurants die er een beetje leuk uitzien zijn ook meteen vrij prijzig.. Wel een tip was 'Simply Pasta' in de 41e straat tussen Broadway en 6th, niet duur, gezellig en superlekker
    pi_75397025
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 00:12 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Ik vond vooral heel opvallend dat veel restaurantjes helemaal niet 'gezellig' zijn, het zijn allemaal een beetje van die vreetschuren met een of ander kek thema
    En de restaurants die er een beetje leuk uitzien zijn ook meteen vrij prijzig.. Wel een tip was 'Simply Pasta' in de 41e straat tussen Broadway en 6th, niet duur, gezellig en superlekker
    Hmm... bedankt voor de tip! Je moet daar misschien extra goed zoeken.
    pi_75399561
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 01:16 schreef slaapvaak het volgende:

    [..]

    Hmm... bedankt voor de tip! Je moet daar misschien extra goed zoeken.
    Het blijft altijd snel grootschaliger dan in Nederland, maar de echte vreet schuren moet je wel kunnen vermijden als je even wat tips op zoekt. In een langere periode in NY een paar jaar terug heb ik mezelf een paar weken lang goed vermaakt met restaurantjes zoeken. Helaas is de eigenaar van mijn favoriete tentje toen inmiddels met pensioen. Twee oud-sterren chefs (echtpaar) die samen in Soho een klein tentje runden

    Maar inderdaad, echt veel goeie tenten te vinden als je even Times Square over slaat
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 8 december 2009 @ 09:30:11 #210
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75399691
    Ik vond juist dat dat in NY keigoed meeviel met de restaurants. Zonder echt te moeten zoeken hebben we telkens wel erg goed en gezellig gegeten voor een schappelijke prijs. Dat is in Parijs of Londen wel wat anders.
    pi_75399727
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 09:30 schreef Beregd het volgende:
    Ik vond juist dat dat in NY keigoed meeviel met de restaurants. Zonder echt te moeten zoeken hebben we telkens wel erg goed en gezellig gegeten voor een schappelijke prijs. Dat is in Parijs of Londen wel wat anders.
    Iedereen zijn ding. Ik heb eigenlijk nooit echt problemen in dat soorten steden, zeker in Parijs niet. Maar NY dus ook niet, hoewel je rond bepaalde landmarks wel doodgegooid wordt met de TGIF's, etc...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      dinsdag 8 december 2009 @ 10:08:22 #212
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75400491
    In Parijs kun je heel goed eten, maar je betaalt het wel dubbel.
    pi_75401377
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 10:08 schreef Beregd het volgende:
    In Parijs kun je heel goed eten, maar je betaalt het wel dubbel.
    Zoals ik zei, ieder zijn mening. In Parijs kan in net zo makkelijk blij gemaakt worden voor weinig als in NY.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_75402773
    Ons hotel was wel 50 meter van Times Square, dus als wij 's avonds de tassen weggebracht hadden zaten we automatisch in de buurt van Times Square, misschien dat dat het moeilijker maakte..
    pi_75404189
    Internet is your best friend.

    Lees op inet de reviews van de New Yorkers zelf, heb al 2 restaurantjes gepland.
      dinsdag 8 december 2009 @ 15:41:58 #216
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_75411456
    Doe es effe de namen posten dan
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_75411575
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 15:41 schreef Damzkieee het volgende:
    Doe es effe de namen posten dan
    pi_75412484
    Net ook terug van een weekje New York..

    Goed bevallen voor 1ste keer ga ook zeker nog wel vaker naar New York.

    Kleding zoals al vaker gezegd hier "rete" goedkoop.. Tommy Hilfiger voor 30 dollar een shirtje gewoon op 5th Ave, Levi Jeans in Soho voor 40 dollar 501`s en natuurlijk een macbook voor 1800 dollar i.p.v. de 1999 hier thuis in euros.

    Voor wie van pizza houd kan ik nog wel wat aanbevelen, is voor ons niet duur maar heel erg sjiek de friemel. Erg lekker gegeten.. Shellys Tratoria http://www.shellysnewyork.com

    En voor de chocolade freaks onder ons kan je ook is lekker chocolade fonduen op Broadway vlak bij Union Sqaure bij Max Brenner http://www.maxbrenner.com Let wel op dat deze toko in het weekend gemiddeld een wachtijd heeft van 40 tot 60 minuten voor een tafeltje

    Kort om lekker genoten van de dagen.. Hotel was voor de locatie en personeel super goed.. Kamer viel ook mee voor een "budget" hotel 2 goede bedden en grote regen douche.. Dus volgende keer voor mij ook weer Hotel Marrakech op 103th en Broadway op 4 meter lopen van de metro lijn 1.
    pi_75474146
    Mensen nog meer tips wat betreft eten en drinken?
      donderdag 10 december 2009 @ 15:15:11 #220
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_75484051
    Mensen, hoe is het? Ik had een vraagje, vinden jullie 440 euro voor een retour met 1 overstap eind januari duur?
    pi_75484840
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:15 schreef Omnifacer het volgende:
    Mensen, hoe is het? Ik had een vraagje, vinden jullie 440 euro voor een retour met 1 overstap eind januari duur?
    ja voor dezelfde prijs of iets meer kan je ook wel een rechtstreekse vlucht krijgen
      donderdag 10 december 2009 @ 15:43:20 #222
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_75484976
    OK... Ik heb de kriebels, ik wil naar NYC maar heb eig alleen eind januari nog wat tijd
      donderdag 10 december 2009 @ 16:57:15 #223
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_75487682
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:15 schreef Omnifacer het volgende:
    Mensen, hoe is het? Ik had een vraagje, vinden jullie 440 euro voor een retour met 1 overstap eind januari duur?
    Kijk eens bij continental
    473 rechtstreeks....
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_75493967
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 15:41 schreef Damzkieee het volgende:
    Doe es effe de namen posten dan
    Ik ga hier langs:

    http://www.basso56.com/menu.html

    3 gangen menu voor 16 euro (22,95 dollar), goede reviews.
    Reviews

    En deze zit ook bij mij in de buurt:

    http://www.sweetemilysnyc.com/

    Uit de New York Post:
    quote:
    Longtime theatergoers may mourn the loss of the legendary René Pujol, but chef Vincent Purdy and partner Emily Orr are hoping they'll have room in their hearts (and bellies) for a restaurant that's a bit more tailored to our financial times. Sweet Emily's serves Latin-tinged comfort food from executive chef David Kruse (of Island Palm Grill in New Jersey and Manhattan's Mesa Grill). The room is relaxed and welcoming with soft green velvet walls, dark wood paneling and large vintage sofas.

    Must-have meal: Bacon mac-and-cheese croquettes with smoky tomato dipping sauce ($5.50); coffee-rubbed chicken arepas with ancho-maple glaze ($10); smoked pork chops with potato gratin and sweet-and-sour apricot sauce ($16, below); and, for dessert, warm apple cake with caramel sauce and whipped cream ($6).
    pi_75498518
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 10:20 schreef Bulletdodger het volgende:
    Mensen nog meer tips wat betreft eten en drinken?
    http://www.thestantonsocial.com/
    http://www.buddakannyc.com/

    Of kijk even op Yelp; http://www.yelp.com/c/nyc/restaurants
      vrijdag 11 december 2009 @ 18:37:52 #226
    282705 Yaku
    Oftwel: Dutchnick
    pi_75525839
    quote:
    Buddakan is best wel leuk voor een keer. Goed gelegen in het Meatpacking district. Trendy, donker en heel druk bezocht. Als je er van houdt om mensen te bekijken (meestal touristen en mensen die denken dat ze 'on top of the world' zijn), moet je hier zeker naar toe.

    Eten was ook best goed. Probeer de dumplings!
    pi_75540159
    quote:
    Op dinsdag 8 december 2009 16:07 schreef Lambiek12 het volgende:
    Net ook terug van een weekje New York..

    Goed bevallen voor 1ste keer ga ook zeker nog wel vaker naar New York.

    Kleding zoals al vaker gezegd hier "rete" goedkoop.. Tommy Hilfiger voor 30 dollar een shirtje gewoon op 5th Ave, Levi Jeans in Soho voor 40 dollar 501`s en natuurlijk een macbook voor 1800 dollar i.p.v. de 1999 hier thuis in euros.
    Heb je die Macbook bij de douane aangegeven?
    anonieme razernist
    pi_75551730
    quote:
    Op zaterdag 12 december 2009 01:30 schreef NoCigar het volgende:

    [..]

    Heb je die Macbook bij de douane aangegeven?
    Die hadden het te druk met zichzelf want ik heb niemand gezien...
    pi_75556984
    Ik ben van plan om komend jaar naar New York te gaan, ik heb er in de maanden juni, juli en augustus tijd voor...welke maand is het verstandigst? Of maakt dat niet zo heel veel uit.

    Daarnaast vroeg ik me af rond welke tijd je het beste je vlucht kunt boeken?
    pi_75557411
    ik zou zeggen juni en nu beginnen met boeken...

    wij hadden in april / mei al 30 graden... en dat is best warm!
    Be brave. Be kind.
      zaterdag 12 december 2009 @ 20:10:05 #231
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_75558126
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 15:39 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    ja voor dezelfde prijs of iets meer kan je ook wel een rechtstreekse vlucht krijgen
    Op wat voor site zoek je dan?
    Let the beat control your body!
      zaterdag 12 december 2009 @ 21:07:11 #232
    277396 kwaitnait
    Ich bin der Henk
    pi_75559882
    TVP voor zomer '10

    Eerst langs familie nabij Toronto en daarna door naar New York

    Ik weet nog niet wat ik precies allemaal wil, er is zoveel leuks te vinden op internet. De bedoeling is om een weekje naar Toronto te gaan en 2 weken naar New York. Ik zit ook nog te twijfelen hoe ik van Toronto naar NY zal gaan. Vliegtuig is natuurlijk het snelste en het makkelijkste maar met de trein is natuurlijk ook tof. Qua tijd maakt het niet zoveel uit, ik heb 2 maanden vrij (financieel gezien wordt het wel moeilijk om zolang te blijven )

    Leuke reisverslagen trouwens!
    pi_75560355
    quote:
    Op zondag 6 december 2009 16:36 schreef Sabou het volgende:
    Oja, verder nog NBA tickets geboekt voor NY Knicks en Indiana Pacers.

    Wil ook nog graag een tv show bijwonen, heb al een paar websites bekeken, en bij Good Morning America en David Letterman online ingeschreven, maar daar nog geen reactie van gekregen.
    Iemand ervaring of je makkelijk als 'buitenlander' een tv show kan bijwonen?
    GMA = Easy (en anders kan je nog zoals vele andere tientallen kansloos voor het raam staan te gillen met je banners).
    David = Not Easy
    pi_75566881
    nog 10 dagen:D
    pi_75573168
    Wij kregen kaartjes voor David Letterman voor niks aangeboden toen we op Times square stonden. Maar we hadden al andere plannen die we niet konden verzetten. Hij liep daar alleen maar rond als er echt nog plaatsen over waren...dus daarna ook nooit meer gezien..
    pi_75583575
    Het hotel waarin ik verbleef zat om de hoek bij het Ed Sullivan Theater, waar de David Letterman show opgenomen wordt dus. We wilden ook een show bijwonen maar dat is helaas toen niet gelukt. Het was zomer en ze deden een paar keer wat dingen buiten, in een zijstraat, dat zagen we toevallig toen we langsliepen, was ook wel grappig om mee te maken. Dave .
    full stops and exclamation marks
    pi_75597484
    Ik wil graag samen met een vriend in april/ mei naar New York en ik ben een beetje aan het rondkijken op cheaptickets.nl. Ik heb op verschillende dagen en maanden gekeken, maar ik kom uit op een bedrag van ongeveer ¤580 voor een rechtstreekse vlucht (retour) en ongeveer ¤460 voor een vlucht met 1 tussenstop (ook een retourtje). Zijn dit normale bedragen, of zijn er nog manieren om de prijs naar beneden te krijgen ?
    pi_75628093
    Wij hebben onze tickets voor april gekocht op vliegtickets.nl. Kosten: +/- 380 p.p. We reizen via Düsseldorf over Zürich, voor ons ideaal omdat we dichter bij Düsseldorf dan Schiphol wonen.

    Toen wij tickets zochten (paar weken geleden) waren er verschillende aanbieders die onder de 400 euro zaten. Ik zou nog even doorzoeken dus.
    pi_75644141
    Omdat ik met een beperkt budget zit (student ) kwam ik uit bij het Vanderbilt YMCA Hostel, aangezien ik weinig ervaring heb met soortgelijke trips vroeg ik me het volgende af:

    1. Vlucht en hostel apart boeken of alles in een bij een reisaanbieder?
    2. Als ik apart zou boeken wat is dan een goede/betrouwbare site om het hostel te boeken? Heb al eens op hostelworld.com (iemand ervaringen mee?) gekeken maar zijn er ook Nederlandse sites die dit doen?
    pi_75644706
    Beperkt budget in NY dat is nou jammer zo'n leuke stad om je dollars uit te geven

    [ Bericht 13% gewijzigd door Bulletdodger op 15-12-2009 12:45:54 ]
    pi_75645183
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 11:24 schreef enpe het volgende:
    Omdat ik met een beperkt budget zit (student ) kwam ik uit bij het Vanderbilt YMCA Hostel, aangezien ik weinig ervaring heb met soortgelijke trips vroeg ik me het volgende af:

    1. Vlucht en hostel apart boeken of alles in een bij een reisaanbieder?
    2. Als ik apart zou boeken wat is dan een goede/betrouwbare site om het hostel te boeken? Heb al eens op hostelworld.com (iemand ervaringen mee?) gekeken maar zijn er ook Nederlandse sites die dit doen?
    Gewoon via hostelworld.com of hostels.com.

    Volgens mij is die YMCA nou niet echt de beste qua locatie enzo... kijk ff door.
      dinsdag 15 december 2009 @ 12:12:03 #242
    43584 Beregd
    absolutely inch perfect
    pi_75645607
    Wij zaten in chelsea hostel
    Qua ligging vrij goed (21st) en spotgoedkoop

    Hoe het geboekt werd, weet ik niet. Ik weet wel dat het afzonderlijk van de luchtvaartmaatschappij was.
    pi_75657959
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 11:56 schreef slaapvaak het volgende:

    [..]

    Gewoon via hostelworld.com of hostels.com.

    Volgens mij is die YMCA nou niet echt de beste qua locatie enzo... kijk ff door.
    Scoort 88% op locatie en dit staat er bij:
    Vanderbilt Y, located on Manhattan's fashionable East Side, has a classic style matching that of its neighbours which include the United Nations, Grand Central Station and Fifth Avenue. All major tourist attractions are easily accessible.

    Ik zie dat je via hostelworld alleen met een creditcard kunt betalen, kan ik ook ergens op een andere manier betalen?

    [ Bericht 7% gewijzigd door enpe op 15-12-2009 18:23:49 ]
    pi_75658303
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef Bulletdodger het volgende:
    Beperkt budget in NY dat is nou jammer zo'n leuke stad om je dollars uit te geven
    Daarom ga ik ook op mijn verblijf besparen, heb ik meer over om in de stad uit te geven .
    pi_75669655
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 17:59 schreef enpe het volgende:

    [..]

    Daarom ga ik ook op mijn verblijf besparen, heb ik meer over om in de stad uit te geven .
    goed punt!
    pi_75673046
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 17:48 schreef enpe het volgende:

    [..]

    Scoort 88% op locatie en dit staat er bij:
    Vanderbilt Y, located on Manhattan's fashionable East Side, has a classic style matching that of its neighbours which include the United Nations, Grand Central Station and Fifth Avenue. All major tourist attractions are easily accessible.

    Ik zie dat je via hostelworld alleen met een creditcard kunt betalen, kan ik ook ergens op een andere manier betalen?
    http://www.hostels.com/hosteldetails.php/HostelNumber.815

    Op die site komt ie wat lager uit de bus, nog steeds niet dramatisch.
    Ik zelf ga naar de L hostel.

    [ Bericht 15% gewijzigd door slaapvaak op 16-12-2009 00:14:37 ]
    pi_75673593
    quote:
    Op dinsdag 15 december 2009 17:48 schreef enpe het volgende:

    [..]

    Scoort 88% op locatie en dit staat er bij:
    Vanderbilt Y, located on Manhattan's fashionable East Side, has a classic style matching that of its neighbours which include the United Nations, Grand Central Station and Fifth Avenue. All major tourist attractions are easily accessible.

    Ik zie dat je via hostelworld alleen met een creditcard kunt betalen, kan ik ook ergens op een andere manier betalen?
    Op sommige sites kan je volgens mij ook met paypal betalen.
    pi_75679582
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef slaapvaak het volgende:

    [..]

    Op sommige sites kan je volgens mij ook met paypal betalen.
    Okay thx, ik zal eens op onderzoek gaan.
    pi_75681653
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 21:09 schreef everybody.loves.me het volgende:
    Wij hebben onze tickets voor april gekocht op vliegtickets.nl. Kosten: +/- 380 p.p. We reizen via Düsseldorf over Zürich, voor ons ideaal omdat we dichter bij Düsseldorf dan Schiphol wonen.

    Toen wij tickets zochten (paar weken geleden) waren er verschillende aanbieders die onder de 400 euro zaten. Ik zou nog even doorzoeken dus.
    Okee, dank je. Dit is wel met een tussenstop neem ik aan?
    pi_75745291
    quote:
    Op woensdag 16 december 2009 11:41 schreef reconnect het volgende:

    [..]

    Okee, dank je. Dit is wel met een tussenstop neem ik aan?
    Klopt, tussenstop in Zürich.
    pi_75751962
    Zondag vliegen we! Eerst naar Antwerpen om de Thalys te pakken (zo was het ticket het goedkoopst). Ik hoop dat de wegen dan een beetje begaanbaar zijn anders wordt het nog spannend.
    anonieme razernist
      zaterdag 19 december 2009 @ 11:52:38 #252
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_75800058
    Met de Thalys naar New York? Nice.
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_75819921
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 11:52 schreef Damzkieee het volgende:
    Met de Thalys naar New York? Nice.
    full stops and exclamation marks
    pi_75828961
    over 3 dagen vlieg ik Buisnesclass naar New york , om daar vervolgens in het waldorf astoria te slapen en het kost me helemaal niets
      zondag 20 december 2009 @ 11:20:33 #255
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_75829670
    Dat moet je niet willen
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_75838266
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 10:50 schreef super-gabber het volgende:
    over 3 dagen vlieg ik Buisnesclass naar New york , om daar vervolgens in het waldorf astoria te slapen en het kost me helemaal niets
    wat een ellende
    pi_75898646
    Ik zit in de Manhattan Inn Hostel tijdens mijn NYC trip, iemand al eens daar gezeten?
    pi_75904698
    quote:
    wat een ellende
    ja erg heh , nog 1 dag en dan ga ik:D
      maandag 21 december 2009 @ 23:29:28 #259
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_75905041
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 10:50 schreef super-gabber het volgende:
    over 3 dagen vlieg ik Buisnesclass naar New york , om daar vervolgens in het waldorf astoria te slapen en het kost me helemaal niets
    Werk?
      dinsdag 22 december 2009 @ 09:56:17 #260
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_75914565
    Bezig met plannen maken voor de daginvulling in NY
    Vorig jaar veel te veel gemist. Iemand nog plaatsen die niet in de bekende lijstjes staan maar wel leuk zijn?

    UN complex, is dat de moeite waard?
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_75918339
    quote:
    Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Werk?
    nopee, me moeder heeft een rijke vriend
    pi_75942124
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 09:56 schreef Damzkieee het volgende:
    Bezig met plannen maken voor de daginvulling in NY
    Vorig jaar veel te veel gemist. Iemand nog plaatsen die niet in de bekende lijstjes staan maar wel leuk zijn?

    UN complex, is dat de moeite waard?
    Wij zijn daar langs gevaren met zo'n boottocht van Circle Line Tours, maar dat vond ik eigenlijk ook wel genoeg, het ziet er niet echt bijzonder uit ofzo
    pi_75944415
    Is zo'n NY CityPass wel het geld waard? American Museum of Natural History en The Metropolitan Museum of Art hebben een "suggested admission" dus daar hoef je theoretisch niks voor te betalen (in praktijk zal ik er misschien 5$ voor betalen ofzo).


    EDIT: Ah ik merk dat er 2 verschillende passes zijn. De New York Pass en de New York CityPass

    [ Bericht 29% gewijzigd door MoneyTalks op 22-12-2009 22:40:28 ]
    Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
      woensdag 23 december 2009 @ 00:06:43 #264
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_75950636
    @vragen over vliegtickets:

    www.govolo.nl

    AMS-NYC invullen in periode 3 t/m 10 maart bijvoorbeeld. Rechtstreeks voor ¤295,-. Je vliegt met NWA (Delta) of KLM.
    :O
    pi_75956682
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 22:13 schreef MoneyTalks het volgende:
    Is zo'n NY CityPass wel het geld waard? American Museum of Natural History en The Metropolitan Museum of Art hebben een "suggested admission" dus daar hoef je theoretisch niks voor te betalen (in praktijk zal ik er misschien 5$ voor betalen ofzo).


    EDIT: Ah ik merk dat er 2 verschillende passes zijn. De New York Pass en de New York CityPass
    Wij hadden een New York Pass, en die was zeker wel de moeite waard! Je loopt veel makkelijker 'even' een museum in als je er niets voor hoeft te betalen (op het moment zelf dan), en je gaat veel sneller naar dingen waar je anders niet naar toe zou gaan.
    Overigens is de admission bij bijvoorbeeld the Met wel 'suggested', maar ik heb zo'n gevoel dat het totaal niet gewaardeerd wordt als je minder zou betalen..
    pi_75958391
    Speak ya all later, Im in New York:D
      woensdag 23 december 2009 @ 10:20:01 #267
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_75959744
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 00:06 schreef Rotter het volgende:
    @vragen over vliegtickets:

    www.govolo.nl

    AMS-NYC invullen in periode 3 t/m 10 maart bijvoorbeeld. Rechtstreeks voor ¤295,-. Je vliegt met NWA (Delta) of KLM.
    Ik neem aan dat je dan een enkele reis hebt? Want Retourtjes kan ik niet zo goedkoop vinden.
    Let the beat control your body!
    pi_75960333
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:20 schreef Joppy het volgende:

    [..]

    Ik neem aan dat je dan een enkele reis hebt? Want Retourtjes kan ik niet zo goedkoop vinden.
    Dat lijkt me niet, ik vloog in augustus heen en weer voor 420
      woensdag 23 december 2009 @ 12:50:01 #269
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_75965581
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 10:37 schreef Bryan181 het volgende:

    [..]

    Dat lijkt me niet, ik vloog in augustus heen en weer voor 420
    420 of 295 is nogal een verschil 2 * een enkele reis is vaak ook duurder dan een retour.
    Als ik de data invul die hij invult op die site, krijg ik geen retour voor 295.
    Let the beat control your body!
    pi_75967485
    wij zijn voor 320 of 350 gevlogen... in april/mei
    Be brave. Be kind.
    pi_75970449
    Ik ben al diverse malen naar New York gevlogen. De goedkoopste keer moest ik 200 Euro betalen, de duurste was 450 Euro. Wil je tijdens de kerstdagen weg dan zul je al snel richting de 800/900 Euro betalen. M.a.w.: de prijzen verschillen heel erg veel. Kwestie van flexibel plannen (speel een beetje met de data), vertrek eens van een ander vliegveld (ik woon in Eindhoven en kan dus ook met gemak vanaf Brussel of Dusseldorf vliegen) en kijk op verschillende sites (connections.be , worldticketcenter.nl , cheaptickets.nl , expedia.nl , enzovoorts..).

    Die paar tientjes verschil zijn ook maar relatief. Koop een trui minder, ga in een iets minder luxueus hotel overnachten of ga een keer naar de McDonalds in plaats van een (duur) restaurant.

    @Joppy : Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar vanaf Brussel kun je een ticket boeken voor 324,00 Euro (03.03 - 10.03) incl tax. ( zie worldticketcenter.nl )
    Je kunt zeggen wat je wilt.
    pi_75971563
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 00:06 schreef Rotter het volgende:
    @vragen over vliegtickets:

    www.govolo.nl

    AMS-NYC invullen in periode 3 t/m 10 maart bijvoorbeeld. Rechtstreeks voor ¤295,-. Je vliegt met NWA (Delta) of KLM.
    Vind die ook meevallen. Een site waar je flexibel data aan kan kruisen is veel handiger. Dan kan je precies zien wanneer het het goedkoopste is.

    Ik heb voor een ticket van 6 tot 26 januari, 355 euro betaalt. Dat was na het vergelijken van vele sites, veel data proberen etc. Op geen enkele data in januari was het goedkoper geweest, waar dan ook.
      woensdag 23 december 2009 @ 16:23:09 #273
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_75974834
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 14:42 schreef Perenijsje het volgende:

    @Joppy : Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar vanaf Brussel kun je een ticket boeken voor 324,00 Euro (03.03 - 10.03) incl tax. ( zie worldticketcenter.nl )
    Tjsa, ik kom uit de buurt van Alkmaar, dus andere vliegvelden zijn altijd een stuk verder weg dan schiphol. Dus tenzij het verschil gigantisch, vertrek ik liever vanaf Schiphol.
    Let the beat control your body!
    pi_75974840
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 12:50 schreef Joppy het volgende:

    [..]

    420 of 295 is nogal een verschil 2 * een enkele reis is vaak ook duurder dan een retour.
    Als ik de data invul die hij invult op die site, krijg ik geen retour voor 295.
    Ja dat snap ik, maar augustus is ook hoogseizoen
    pi_75979393
    Iemand al eens met airberlin naar JFK gevlogen, ervaringen?
    pi_75979606
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:33 schreef enpe het volgende:
    Iemand al eens met airberlin naar JFK gevlogen, ervaringen?
    Ik...

    Was goed geregeld..
    De heenreis was een nieuwe vliegtuig dan de terug.. MAW krappere stoelen, minder ruimte.
    Geen vertragingen duidelijke service, we hebben zelf nog een vliegvoucher gekregen omdat onze eerder vlucht niet doorging ( 3 maanden eerder)
    Be brave. Be kind.
    pi_76155460
    quote:
    Op woensdag 23 december 2009 18:39 schreef Esje-lief het volgende:

    [..]

    Ik...

    Was goed geregeld..
    De heenreis was een nieuwe vliegtuig dan de terug.. MAW krappere stoelen, minder ruimte.
    Geen vertragingen duidelijke service, we hebben zelf nog een vliegvoucher gekregen omdat onze eerder vlucht niet doorging ( 3 maanden eerder)
    Okay dat is dus mooi .
    pi_76159543
    Vanaf welk vliegveld is New York makkelijker te bereiken, Newark of JFK?
      maandag 28 december 2009 @ 22:02:27 #279
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_76159578
    Newark.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_76170353
    Want? Maakt toch geen drol uit? Alleen is het vanaf Newark misschien wat makkelijker om de trein te pakken, maar als je de taxi pakt, wat niet eens zoveel duurder is als je met 2 personen bent, en zelfs goedkoper met 3-4 personen, dan maakt het toch niet uit of je op Newark of JFK land?
    pi_76170615
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef reynier1986 het volgende:
    Want? Maakt toch geen drol uit? Alleen is het vanaf Newark misschien wat makkelijker om de trein te pakken, maar als je de taxi pakt, wat niet eens zoveel duurder is als je met 2 personen bent, en zelfs goedkoper met 3-4 personen, dan maakt het toch niet uit of je op Newark of JFK land?
    met de taxi heb je toch een flat rate?
      dinsdag 29 december 2009 @ 09:45:44 #282
    36461 Joppy
    geen colaboy
    pi_76170728
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 09:39 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    met de taxi heb je toch een flat rate?
    Bij de taxi kan je dus de kosten delen, terwijl je met de trein voor iedereen een kaartje moet kopen. Lijkt me.
    Let the beat control your body!
      dinsdag 29 december 2009 @ 10:13:29 #283
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_76171275
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef reynier1986 het volgende:
    Want? Maakt toch geen drol uit? Alleen is het vanaf Newark misschien wat makkelijker om de trein te pakken, maar als je de taxi pakt, wat niet eens zoveel duurder is als je met 2 personen bent, en zelfs goedkoper met 3-4 personen, dan maakt het toch niet uit of je op Newark of JFK land?
    Minder verkeer.
    Minder druk.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_76171290
    Dat bedoelde ik inderdaad.. Daarom is het geloof ik vanaf 3 personen goedkoper om met de taxi te gaan. Flatrate is iets van 40-44 dollar ofzo, van zowel JFK als Newark, geloof niet dat er verschil tussen zit maar weet het niet zeker, maar 1x op JFK gevlogen, andere keren steeds op Newark.
    pi_76172921
    Okee dus vanaf Newark kan je makkelijk met de trein, vanaf JFK met de taxi, en qua kosten (we reizen met zn 2en) maakt het niet heel veel uit.

    Is dit een goede samenvatting?
      dinsdag 29 december 2009 @ 11:21:33 #286
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_76173020
    Vanaf JFK kun je ook een stukje met de airtrain en dan overstappen op de metro. Dan ben je voor 7 dollar ofzo in Manhattan, duurt een dik uur geloof ik.
    pi_76181162
    Ik wil terug:O, het was zo gruwelijk hard daar!
    pi_76182223
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 14:43 schreef super-gabber het volgende:
    Ik wil terug:O, het was zo gruwelijk hard daar!
    What's not to miss?
      dinsdag 29 december 2009 @ 15:24:00 #289
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_76182639
    Tja dat terug willen daar heb ik nu ook al 3 weken last van....
    pi_76182676
    ik ga in de zomervakantie weer terug!!
    Be brave. Be kind.
    pi_76183586
    Hoe deden jullie het eigenlijk met betalen? Steeds geld pinnen of is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen?
    pi_76183760
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:47 schreef enpe het volgende:
    Hoe deden jullie het eigenlijk met betalen? Steeds geld pinnen of is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen?
    CC is wel heel erg aan te raden, nergens kan je zo makkelijk betalen met een CC als in de VS.
    Maar ik heb ook nog een sloot USD gekocht, gewoon voor het makkelijke
    pi_76185158
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:47 schreef enpe het volgende:
    Hoe deden jullie het eigenlijk met betalen? Steeds geld pinnen of is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen?
    Geld pinnen met een Nederlandse bankpas is zo goed als bij elke ATM (in Manhattan) mogelijk. Hou er rekening mee dat er per transactie 1 tot 3 USD wordt afgeschreven aan transactiekosten. Ga dus geen hele kleine bedragen pinnen. Indien je het hotel nog moet betalen, kan het handig zijn om een CC te hebben. Sommige hotelketens accepteren geen contanten. Indien je nog ergens kaarten wilt reserveren, gaat dat ook vaak met CC.

    Ik heb zowel pin als CC, maar CC gebruik ik alleen voor de reserveringen.
    Je kunt zeggen wat je wilt.
      dinsdag 29 december 2009 @ 16:41:19 #294
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_76185329
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 15:47 schreef enpe het volgende:
    Hoe deden jullie het eigenlijk met betalen? Steeds geld pinnen of is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen?
    Wij hadden op Schiphol Dollars gepint voor de taxi en de eerste dingetjes zoals iets te drinken en daarna hebben we eigenlijk alles met de CC gedaan, dat is zooo ontzettend makkelijk in Amerika! Ze kijken soms ook raar op als je contact wil betalen. Eenmaal in NL moet je je CC wel weer snel opbergen want het werkt wel verslavend
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:05:33 #295
    259925 Rotter
    Lastig verhaal...
    pi_76186323
    Waarom op JFK of EWR vliegen?

    Je kan ook op LaGuardia (LGA) vliegen, veel makkelijker, wel met overstap, voordeel is dat je veel dichter bij de city zit.
    :O
      dinsdag 29 december 2009 @ 17:07:20 #296
    125420 Starlie
    a dirty mind is a joy forever
    pi_76186398
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef Rotter het volgende:
    Waarom op JFK of EWR vliegen?

    Je kan ook op LaGuardia (LGA) vliegen, veel makkelijker, wel met overstap, voordeel is dat je veel dichter bij de city zit.
    Met de taxi zit je vanuit JFK toch ook zo in de city?! Nu hadden wij ook wel een hele snelle (angstaanjagende) taxichauffeur....

    [ Bericht 0% gewijzigd door Starlie op 30-12-2009 23:06:40 ]
      woensdag 30 december 2009 @ 22:59:47 #297
    135789 Damzkieee
    Ontzettende natnek
    pi_76243229
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef Rotter het volgende:
    Waarom op JFK of EWR vliegen?

    Je kan ook op LaGuardia (LGA) vliegen, veel makkelijker, wel met overstap, voordeel is dat je veel dichter bij de city zit.
    Vergeet niet dat er niet zo denderend veel vluchten zijn vanaf hier richting LGA. En ze zijn vaak wat duurder. Vanaf JFK of EWR zit je ook binnen een uurtje in de stad trouwens
    The Killers Heracles Almelo Real Madrid
    29.10 Novastar HMH
    pi_76253542
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef Rotter het volgende:
    Waarom op JFK of EWR vliegen?

    Je kan ook op LaGuardia (LGA) vliegen, veel makkelijker, wel met overstap, voordeel is dat je veel dichter bij de city zit.
    Een overstap vind ik nu niet echt makkelijker
    pi_76253558
    quote:
    Op dinsdag 29 december 2009 16:41 schreef Starlie het volgende:

    [..]

    Wij hadden op Schiphol Dollars gepint voor de taxi en de eerste dingetjes zoals iets te drinken en daarna hebben we eigenlijk alles met de CC gedaan, dat is zooo ontzettend makkelijk in Amerika! Ze kijken soms ook raar op als je contact wil betalen. Eenmaal in NL moet je je CC wel weer snel opbergen want het werkt wel verslavend
    Daarom neem ik ook gewoon contant mee, anders loopt het echt snel uit de spuigaten
    pi_76255786
    quote:
    Op donderdag 31 december 2009 09:33 schreef Bulletdodger het volgende:

    [..]

    Een overstap vind ik nu niet echt makkelijker
    Een overstap is gewoon ruk, zeker als je de mogelijkheid hebt om direct op je bestemming te kunnen vliegen.
    pi_76348679
    25/01-30/01 zit ik weer in New York!
    Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
    pi_76350225
    Volgende deel => New York City LII
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')