Wanneer vertrek je? Ik heb nl ook via Expedia het de NewYorker geboekt en ben wel benieuwd naar je bevindingen.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:20 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik ga 10 dagen naar NYC, kben er 2 jaar geleden al 5 dagen geweest. Ik ga nu alleen met m'n vriendin, dus ik weet niet hoeveel tijd ik 'over ga houden' om Philadelphia of DC aan te doen, maar het lijkt me erg leuk. Wel lang reizen... Misschien makkelijker om een auto te huren dan.
Waar is hier?quote:Op donderdag 12 november 2009 21:57 schreef JTB85 het volgende:
[..]
Check het hier even. Tot januari zijn er nog een paar dagen. Vanaf januari zijn er weer voldoende mogelijkheden. Kan je zeggen dat het heel bijzonder is!
11 dec.quote:Op zaterdag 14 november 2009 01:03 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Wanneer vertrek je? Ik heb nl ook via Expedia het de NewYorker geboekt en ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Disneyland?quote:Op maandag 16 november 2009 23:27 schreef super-gabber het volgende:
Ik ga met van 23-09 tot 28-09 naar new york met me moeder en haar vriend, maar ben 17 dus mag denk niet zoveel daar, weten jullie wat leuke dingen waar ik wel gewoon heen kan naast de standaard bezienswaardigheden?
Geen idee, zal waarschijnlijk 18 zijn , maar nog niet gunstig in jouw gevalquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:47 schreef super-gabber het volgende:
fack mag je ook geen sigaretten kopen daar onder de 21:O
Als ik vluchten met overstap zie, verdubbelt al bijna de reistijd (beetje overdreven maar dat is me het geringe prijsverschil niet waard).quote:Op woensdag 18 november 2009 10:17 schreef Masegate het volgende:
Ben één keer naar NY geweest met KLM en één keer met VA. VA is vele malen beter dan KLM. Ook nog goedkoper. Enige minpuntje is dat je eerst naar Londen vliegt en daar moet overstappen. Maar goed, zo'n groot probleem is dat nou ook weer niet.
Nou, was dus helemaal niet het geval.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:01 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Als ik vluchten met overstap zie, verdubbelt al bijna de reistijd (beetje overdreven maar dat is me het geringe prijsverschil niet waard).
Ik heb in Amerika een continentale vlucht met CA gevlogen en daar was ik ook wel over te spreken ja.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef matthijst het volgende:
Continental is ook prima, voor NY...
Goeie vluchttijden en relaxte stoelen, schermpies etc..
Jammer dat Singapore Air tegenwoordig de andere kant om vliegt. Die waren helemaal relaxt
Dit is al heel veel besproken in voorgaande topics. En volgens mij ook in deze.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:41 schreef everybody.loves.me het volgende:
Iemand ervaringen met een dagje Washington tijdens je tip in NY?
Aha thanx voor de info, als je via Arke boekt vlieg je met continentalquote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef matthijst het volgende:
Continental is ook prima, voor NY...
Goeie vluchttijden en relaxte stoelen, schermpies etc..
Volgens de KLM-site:quote:Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef super-gabber het volgende:
hoelang moet je paspoort eigenlijk nog geldig zijn voor amerika?
Volgens mij moet je een chip-paspoort hebben, te herkennen aan het goudkleurige logo rechtsonder op de voorkant van je paspoort.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:28 schreef super-gabber het volgende:
hoelang moet je paspoort eigenlijk nog geldig zijn voor amerika?
Beter voor jequote:Op vrijdag 20 november 2009 10:52 schreef Slappe_hap het volgende:
Oelala, ik zit morgen in de Big Apple
Nee toch? De enige eis is geloof ik dat hij geldig moet blijven tot en met het einde van je verblijf. (en anders mag ik nog snel een paspoort aanvragenquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:20 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Volgens mij moet je een chip-paspoort hebben, te herkennen aan het goudkleurige logo rechtsonder op de voorkant van je paspoort.
Klopt inderdaad, je hoeft geen paspoort te halen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:05 schreef flyguy het volgende:
[..]
Nee toch? De enige eis is geloof ik dat hij geldig moet blijven tot en met het einde van je verblijf. (en anders mag ik nog snel een paspoort aanvragen)
Lonely Planet?quote:Op zondag 22 november 2009 19:03 schreef gekkewiebel het volgende:
Heeft iemand ervaring met de beste reisigds voor NY?
Ik loop vnl. te twijfelen tusen de capitool gids en de gids van de ANWB, iemand ervaring met een van beiden? Of heeft iemand nog een andere goede reisgids die die kent?
Alvast bedankt!!
Die van de anwb is ook goed te doenquote:Op maandag 23 november 2009 08:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Dan wordt het de capitoolBedankt!!
En dan zou ik voor de Rough Guide gaan. Bij de Lonely Planet lijk je vaak te eindigen in tentjes waar al 100-en andere Lonely Planet lezers zijn, terwijl je bij de Rough Guide vaak leukere, rustigere plekjes lijkt tegen te komen. Da's mijn ervaring in ieder geval.quote:Op maandag 23 november 2009 13:41 schreef christvs het volgende:
Ik vind Capitoolgidsen juist helemaal niets. Leuk om van te voren in te kijken met al de plaatjes e.d. maar op de bestemming zelf heb je er niets aan. In de Lonely Planet of Rough Guide staan juist restaurants en uitgebreide beschrijvingen van alles.
Die tips zou ik ook wel willen horen. Zit er van 23 december tot 2 januariquote:Op donderdag 26 november 2009 23:07 schreef Jelle1987 het volgende:
Hallo Allemaal,
Ik ga 21 dec. tot 1 januari samen met mijn broer naar NY, daar lekker kerst en oud en nieuw (en mijn verjaardag) vieren..Zijn er hier misschien mensen die er ook met kerst en/of oud en nieuw zijn geweest en speciaal daarvoor nog enkele tips hebben? Ik hoor ze graag..
Voor de rest heb ik er gewoon super veel zin in.
Om even te reageren op de discussie over de tickets, ik heb via cheaptickets.nl geboekt. We vliegen vanaf dusseldorf via chigago naar NY, inclusief annuleringsverzekering betaalden we 435¤ per persoon, lekker goedkoop dus.
275 hiero.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:33 schreef Rotter het volgende:
¤435,- is niet goedkoop. Ik ben voor ¤326 heen en weer gegaan. Een tijdje geleden kon je op connections zelfs voor ¤300,- vanaf Brussel met American Airlines.
De prijs waarvoor je die dag boekt op Booking.com betaal je ook. De hotels werken 99% met flexibele prijzen als gevolg van yield management. Of te wel meer vraag, duurdere prijzen. Booking.com is een site die dat netjes vermeld en dit kan soms verwarrend zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 10:05 schreef IV_Xample het volgende:
hebben mensen ervaring met site booking.com om je hotel te boeken??
want er staat bij flexibele prijs, maar euhm als je boekt krijgt je het toch voor de prijs die er dan staat toch??
want je moet pas bij het hotel betalen (en wij willen mei 2010 gaan)
thanks
Damn, da's goedkoop! Welke periode?quote:Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Beauregard het volgende:
[..]
275 hiero.
Delta, rechtstreeks vanaf Brussel.
Ben ooit met Liberty geweest... Valt weinig over te zeggen, behalve dan dat het erg cool was en het geld zeker wel waard....quote:Op zondag 29 november 2009 01:23 schreef Steincity87 het volgende:
Ik ben in februari waarschijnlijk voor een aantal dagen in NY, ik ben er wel al eens geweest en de standaard toeristische dingen heb ik wel al gezien. Nu wilde ik graag een helikoptervlucht maken over NY heen. Ik heb met een helikopter wel eens over grand canyon gevlogen, en dat was toen een hele ervaring. Nu staan er in de OP twee bedrijven die zoiets doen: Helicopter Flight Services en Liberty Helicopter tours. Beide lijken prima te bieden wat ik wil. Iemand met ervaringen over deze tours?
Ik heb ook zo'n rondje gemaakt met een heli. Ik vond het het geld niet waard en vind dat je veel beter gewoon op het Rockefeller Center of de Empire State Building moet gaan staan want dan heb je een veel mooier uitzicht.quote:Op maandag 30 november 2009 12:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ben ooit met Liberty geweest... Valt weinig over te zeggen, behalve dan dat het erg cool was en het geld zeker wel waard....
Ik weet niet waar jij gevlogen hebt, maar die heli vlucht was echt super super super vet.quote:Op maandag 30 november 2009 12:40 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n rondje gemaakt met een heli. Ik vond het het geld niet waard en vind dat je veel beter gewoon op het Rockefeller Center of de Empire State Building moet gaan staan want dan heb je een veel mooier uitzicht.
Is zo'n vlucht niet heel erg kort? Ik bedoel...het is maar een kwartier..dat lijkt me echt heel kort? Valt dit mee?quote:Op maandag 30 november 2009 12:43 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij gevlogen hebt, maar die heli vlucht was echt super super super vet.ESB is ook mooi hoor, maar je zit wel op 1 punt de hele tijd.
Sweet! Wanneer is dat?quote:Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Beauregard het volgende:
[..]
275 hiero.
Delta, rechtstreeks vanaf Brussel.
quote:Op maandag 30 november 2009 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Damn, da's goedkoop! Welke periode?
We vertrekken op 13 mei en komen twee weken later terug.quote:Op maandag 30 november 2009 19:36 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
Sweet! Wanneer is dat?
Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
Op welke manier hou jij die site in de gaten dan?:p ga je gewoon elke keer kijken welke dag goedkoop is, of heb je een andere methode:pquote:Op maandag 30 november 2009 19:39 schreef Beauregard het volgende:
[..]
[..]
We vertrekken op 13 mei en komen twee weken later terug.
Geboekt via Connections.be. Hou die site in de gaten. Hebben wel vaker sexy aanbiedingen.
Dat eerste dus.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:12 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Op welke manier hou jij die site in de gaten dan?:p ga je gewoon elke keer kijken welke dag goedkoop is, of heb je een andere methode:p
hotel geboekt via expedia, prima in orde allemaalquote:Op dinsdag 1 december 2009 06:55 schreef IV_Xample het volgende:
hoe zijn de ervaringen bij jullie met expedia?
mensen daar geboekt?
ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
O, dat wist ik niet. Als ik het wel geweten had had ik misschien daar niet geboekt. Mijn reis moet nog komen overigens en tot nu toe gaat alles goed.quote:Op dinsdag 1 december 2009 06:55 schreef IV_Xample het volgende:
hoe zijn de ervaringen bij jullie met expedia?
mensen daar geboekt?
ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
Nee, ik vond het precies goed. Het lijkt kort, maar valt best meequote:Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Steincity87 het volgende:
[..]
Is zo'n vlucht niet heel erg kort? Ik bedoel...het is maar een kwartier..dat lijkt me echt heel kort? Valt dit mee?
Is deze nog steeds te halen? En zo ja waar?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:37 schreef matthijst het volgende:
Lees net dat er op kleding onder de $110 geen sales tax meer wordt geheven?
Gecombineerd met die 11% kortingskaart van Macy's of Bloomingdales is dat flink goedkoop inkopen doen dan![]()
Probeer even bij United Airlines. Wij vliegen op 20 februari heen met United Airlines, rechtstreeks vanaf Dusseldorf. Op 27 februari terug vanaf Washington via Londen naar Amsterdam. Voor 300 euro. Gewoon retourtje NewYork was nog iets goedkoper.quote:Op maandag 30 november 2009 19:36 schreef Fukjoeman het volgende:
[..]
Sweet! Wanneer is dat?
Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
Dit hostel is me goed bevallen, $40 per nacht:quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:32 schreef Nesle het volgende:
Iemand trouwens aanbevelingen wat betreft hostels? Als studenten moeten we bezuiningen op het verblijf natuurlijk
Thanks! Ziet er goed inderdaad voor 40 dollar met free breakfast!quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:39 schreef Idler het volgende:
[..]
Dit hostel is me goed bevallen, $40 per nacht:
http://www.villageinnhostel.com/
Schoon en een goede locatie.
Het ontbijt is gratis ja, maar verwacht er niet teveel van: bagels met druivenjam, muffins en cornflakes. Op zich prima als je niet te veeleisend bent.quote:Op zaterdag 5 december 2009 22:59 schreef Nesle het volgende:
[..]
Thanks! Ziet er goed inderdaad voor 40 dollar met free breakfast!
Fijn ook dat je gewoon alles moet betalen als je daar bent, zelfs cash.
Prima, ik ontbijt normaal ook altijd met Cornflakes dus dat zit goed!quote:Op zaterdag 5 december 2009 23:03 schreef Idler het volgende:
[..]
Het ontbijt is gratis ja, maar verwacht er niet teveel van: bagels met druivenjam, muffins en cornflakes. Op zich prima als je niet te veeleisend bent.
Waar kan je goedkoop TH kopen?quote:Op zondag 6 december 2009 10:58 schreef matthijst het volgende:
Weer terug van een week NY.
Veel kleren gekocht. Tering wat zijn die goedkoop daar (vooral veel Hilfiger truien $40)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |