abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2009 @ 17:27:45 #151
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_74942575
Ik weet niet hoe dik de Rough Guide en de Frommers gidsen zijn.. maar de uitgebreide van Capitol en Lonely Planet vind ik wel dik... de dunne van Capitol is ook nog heel handig om mee naar New York te nemen zonder dat je je een breuk tilt (overdrijven is ook een vak ). En er staat ook genoeg leuke info in vind ik, wel beknopt maar meer dan voldoende!
pi_74944590
Ik vond de National Geographic erg fijn:

pi_74992446
Beste mensen,

Ik ben dit jaar eind augustus (23 augustus tot 4 september) naar New York geweest en dat is me zo goed bevallen dat ik dit jaar weer wil gaan.

Nu heb ik een appartement gehuurd voor 1 augustus tot 10 augustus, maar nu wilde ik ook al een ticket gaan boeken en nu zie ik dat het goedkoopste ticket tegen die tijd 640 Euro kost, en dan moet je nog overstappen ook Reykjavik ook.

Het rare is dat ik dit jaar maar zo'n 490 Euro voor een ticket heb betaald en toen vloog ik zowel heen als terug rechtstreeks en met KLM (ik had wel Delta Airlines geboekt maar het werd een KLM toestel). Ik heb toendertijd gewoon via D-Reizen geboekt dus geen rare websites of iets dergelijks.

Nu is mijn vraag: hoe kan dat er zoveel verschil tussen de prijs en de reistijden zit? En is het misschien dan verstandiger om nog even een paar maandjes te wachten?

Alvast bedankt voor de reactie!
  woensdag 25 november 2009 @ 16:53:51 #154
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_74993479
Ik zou even wachten tot juni/juli volgend jaar. De kans is erg groot dat er nog aanbiedingen voorbij komen.
  woensdag 25 november 2009 @ 17:02:42 #155
125420 Starlie
pi_74993732
Ik zou inderdaad ook nog even wachten.. want voor dit bedrag heb je er ook een goedkoop hotel bij... en dat zonder over te stappen!!
pi_75013512
Iemand enig idee waar je in NYC terecht kan voor computer software?
pi_75039203
Hallo Allemaal,

Ik ga 21 dec. tot 1 januari samen met mijn broer naar NY, daar lekker kerst en oud en nieuw (en mijn verjaardag) vieren..Zijn er hier misschien mensen die er ook met kerst en/of oud en nieuw zijn geweest en speciaal daarvoor nog enkele tips hebben? Ik hoor ze graag..
Voor de rest heb ik er gewoon super veel zin in.

Om even te reageren op de discussie over de tickets, ik heb via cheaptickets.nl geboekt. We vliegen vanaf dusseldorf via chigago naar NY, inclusief annuleringsverzekering betaalden we 435¤ per persoon, lekker goedkoop dus.
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:32:52 #158
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_75042157
quote:
Op donderdag 26 november 2009 23:07 schreef Jelle1987 het volgende:
Hallo Allemaal,

Ik ga 21 dec. tot 1 januari samen met mijn broer naar NY, daar lekker kerst en oud en nieuw (en mijn verjaardag) vieren..Zijn er hier misschien mensen die er ook met kerst en/of oud en nieuw zijn geweest en speciaal daarvoor nog enkele tips hebben? Ik hoor ze graag..
Voor de rest heb ik er gewoon super veel zin in.

Om even te reageren op de discussie over de tickets, ik heb via cheaptickets.nl geboekt. We vliegen vanaf dusseldorf via chigago naar NY, inclusief annuleringsverzekering betaalden we 435¤ per persoon, lekker goedkoop dus.
Die tips zou ik ook wel willen horen. Zit er van 23 december tot 2 januari
The more debt, the better
  vrijdag 27 november 2009 @ 00:33:16 #159
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_75042170
¤435,- is niet goedkoop. Ik ben voor ¤326 heen en weer gegaan. Een tijdje geleden kon je op connections zelfs voor ¤300,- vanaf Brussel met American Airlines.
:O
pi_75044357
Niet erg goedkoop nee, zeker niet als je via dusseldorf via chicago vliegt. dat kost je toch een bak tijd extra
pi_75069848
Hotel Hampton Inn (35th street) is gereserveerd voor een weekje! 7 nachten kostte er iets van ¤800 (3 pers), met ontbijt en onbeperkt drankjes, direct aan broadway, wat wil je nog meer. Heb lang lopen zoeken, ook via airbnb enzo, maar voor de max ¤200 die het scheelde met andere (redelijke) 'downtown' hotels toch maar hiervoor gekozen. Heerlijk centraal
Recenties zijn ook goed dus ik heb er alle vertrouwen in Hoop alleen dat het niet al te koud is begin februari op die hoge gebouwen
  zaterdag 28 november 2009 @ 03:53:52 #162
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_75078131
2x in feb geweest en 't was ijskoud
Haters everywhere but I don't really care.
pi_75079117
Ik ben weer terug in Nederland, helaas.. Morgen misschien een verslagje
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:55:57 #164
28167 matthijst
pi_75080977
Gisteren aangekomen. Meteen naar Jersey Gardens gegaan, waar het voor Black Friday aanbiedingen regende. Tommy Hilfiger store, alles 40% exra korting. Ziekelijk, gebreide truien voor 20 euro... Van die dingen waar ze in NL doorgaans 90+ euro voor durven vragen.

Vanaf Newark kan je voor $5 met een shuttle naar JG... Vanaf de Mall kan je daarna voor $5 met de bus naar Port Authority op 8th & 42nd.
We hebben van die trolley/spinner koffers en in de mall vonden ze dat nergens een probleem (verwachtte vooraf enig gezeik door para winkelpersoneel, maar niks dus)...

Zou volgende keer weer via de Mall naar Manhattan gaan: meteen ff goedkoop inslaan en het is allemaal goed te doen (als je een beetje handige koffers hebt).

[ Bericht 7% gewijzigd door matthijst op 28-11-2009 12:12:38 ]
pi_75101575
Ik ben in februari waarschijnlijk voor een aantal dagen in NY, ik ben er wel al eens geweest en de standaard toeristische dingen heb ik wel al gezien. Nu wilde ik graag een helikoptervlucht maken over NY heen. Ik heb met een helikopter wel eens over grand canyon gevlogen, en dat was toen een hele ervaring. Nu staan er in de OP twee bedrijven die zoiets doen: Helicopter Flight Services en Liberty Helicopter tours. Beide lijken prima te bieden wat ik wil. Iemand met ervaringen over deze tours?
pi_75103894
hebben mensen ervaring met site booking.com om je hotel te boeken??

want er staat bij flexibele prijs, maar euhm als je boekt krijgt je het toch voor de prijs die er dan staat toch??
want je moet pas bij het hotel betalen (en wij willen mei 2010 gaan)

thanks
what you see, is what you get!
pi_75106028
quote:
Op vrijdag 27 november 2009 00:33 schreef Rotter het volgende:
¤435,- is niet goedkoop. Ik ben voor ¤326 heen en weer gegaan. Een tijdje geleden kon je op connections zelfs voor ¤300,- vanaf Brussel met American Airlines.
275 hiero.

Delta, rechtstreeks vanaf Brussel.
pi_75109746
quote:
Op zondag 29 november 2009 10:05 schreef IV_Xample het volgende:
hebben mensen ervaring met site booking.com om je hotel te boeken??

want er staat bij flexibele prijs, maar euhm als je boekt krijgt je het toch voor de prijs die er dan staat toch??
want je moet pas bij het hotel betalen (en wij willen mei 2010 gaan)

thanks
De prijs waarvoor je die dag boekt op Booking.com betaal je ook. De hotels werken 99% met flexibele prijzen als gevolg van yield management. Of te wel meer vraag, duurdere prijzen. Booking.com is een site die dat netjes vermeld en dit kan soms verwarrend zijn.

Maar de prijs die er dan staat, betaal je ook.

Zowwwwwww nog 2 nachten slapen dan gaat deze vent ook is NYC van dichtbij bekijken!
pi_75137189
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Beauregard het volgende:

[..]

275 hiero.

Damn, da's goedkoop! Welke periode?
  maandag 30 november 2009 @ 12:28:42 #170
28167 matthijst
pi_75139379
quote:
Op zondag 29 november 2009 01:23 schreef Steincity87 het volgende:
Ik ben in februari waarschijnlijk voor een aantal dagen in NY, ik ben er wel al eens geweest en de standaard toeristische dingen heb ik wel al gezien. Nu wilde ik graag een helikoptervlucht maken over NY heen. Ik heb met een helikopter wel eens over grand canyon gevlogen, en dat was toen een hele ervaring. Nu staan er in de OP twee bedrijven die zoiets doen: Helicopter Flight Services en Liberty Helicopter tours. Beide lijken prima te bieden wat ik wil. Iemand met ervaringen over deze tours?
Ben ooit met Liberty geweest... Valt weinig over te zeggen, behalve dan dat het erg cool was en het geld zeker wel waard....
pi_75139683
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:28 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ben ooit met Liberty geweest... Valt weinig over te zeggen, behalve dan dat het erg cool was en het geld zeker wel waard....
Ik heb ook zo'n rondje gemaakt met een heli. Ik vond het het geld niet waard en vind dat je veel beter gewoon op het Rockefeller Center of de Empire State Building moet gaan staan want dan heb je een veel mooier uitzicht.
  maandag 30 november 2009 @ 12:43:10 #172
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_75139788
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:40 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n rondje gemaakt met een heli. Ik vond het het geld niet waard en vind dat je veel beter gewoon op het Rockefeller Center of de Empire State Building moet gaan staan want dan heb je een veel mooier uitzicht.
Ik weet niet waar jij gevlogen hebt, maar die heli vlucht was echt super super super vet. ESB is ook mooi hoor, maar je zit wel op 1 punt de hele tijd.
pi_75145701
quote:
Op maandag 30 november 2009 12:43 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij gevlogen hebt, maar die heli vlucht was echt super super super vet. ESB is ook mooi hoor, maar je zit wel op 1 punt de hele tijd.
Is zo'n vlucht niet heel erg kort? Ik bedoel...het is maar een kwartier..dat lijkt me echt heel kort? Valt dit mee?
pi_75150077
Ja volgens mij had ik ook met Liberty gevlogen... Was 15 minuten, over de Hudsen van de ene naar de andere kant van NYC, effe langs de Statue of Liberty enzo, maar het was het geld echt niet waard. Het was wel grappig.
pi_75155921
quote:
Op zondag 29 november 2009 12:24 schreef Beauregard het volgende:

[..]

275 hiero.

Sweet! Wanneer is dat?

Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
pi_75156109
quote:
Op maandag 30 november 2009 11:09 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Damn, da's goedkoop! Welke periode?
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:36 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Sweet! Wanneer is dat?

Ik laat mijn keuze eigenlijk afhangen van de ticketprijs. Midden februari moet et worden.
We vertrekken op 13 mei en komen twee weken later terug.

Geboekt via Connections.be. Hou die site in de gaten. Hebben wel vaker sexy aanbiedingen.
pi_75171363
hoe zijn de ervaringen bij jullie met expedia?
mensen daar geboekt?
ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
what you see, is what you get!
pi_75175497
Iemand ervaring met het bestellen van kaartjes voor honkbal via stubhub? En iemand ervaring met hotel ameritiana?
"Ik maak eigenlijk nooit fouten, want ik heb enorme moeite me te vergissen
  dinsdag 1 december 2009 @ 11:30:38 #179
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_75176040
In april voor de 2e keer NYC. 3dagen tussenstop richting puerto rico
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_75181273
State tax is toch best veel bijna 9%
pi_75185673
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:39 schreef Beauregard het volgende:

[..]

[..]

We vertrekken op 13 mei en komen twee weken later terug.

Geboekt via Connections.be. Hou die site in de gaten. Hebben wel vaker sexy aanbiedingen.
Op welke manier hou jij die site in de gaten dan?:p ga je gewoon elke keer kijken welke dag goedkoop is, of heb je een andere methode:p
pi_75189582
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 16:12 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Op welke manier hou jij die site in de gaten dan?:p ga je gewoon elke keer kijken welke dag goedkoop is, of heb je een andere methode:p
Dat eerste dus.
pi_75193170
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 06:55 schreef IV_Xample het volgende:
mensen daar geboekt?
ik ben van het gemak door pakketreis te kiezen, maar zij zitten niet aangesloten bij anvr/sgr (garantiefondsen) dus vandaar dat ik de ervaringen hier even wil checken
hotel geboekt via expedia, prima in orde allemaal
pi_75203790
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 06:55 schreef IV_Xample het volgende:
mensen daar geboekt?
O, dat wist ik niet. Als ik het wel geweten had had ik misschien daar niet geboekt. Mijn reis moet nog komen overigens en tot nu toe gaat alles goed.
anonieme razernist
  woensdag 2 december 2009 @ 10:10:14 #185
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_75203885
quote:
Op maandag 30 november 2009 15:48 schreef Steincity87 het volgende:

[..]

Is zo'n vlucht niet heel erg kort? Ik bedoel...het is maar een kwartier..dat lijkt me echt heel kort? Valt dit mee?
Nee, ik vond het precies goed. Het lijkt kort, maar valt best mee
pi_75206166
post uit een oud topic:
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 14:37 schreef matthijst het volgende:
Lees net dat er op kleding onder de $110 geen sales tax meer wordt geheven?
Gecombineerd met die 11% kortingskaart van Macy's of Bloomingdales is dat flink goedkoop inkopen doen dan
Is deze nog steeds te halen? En zo ja waar?
pi_75217666
quote:
Op maandag 30 november 2009 19:36 schreef Fukjoeman het volgende:

[..]

Sweet! Wanneer is dat?

Probeer even bij United Airlines. Wij vliegen op 20 februari heen met United Airlines, rechtstreeks vanaf Dusseldorf. Op 27 februari terug vanaf Washington via Londen naar Amsterdam. Voor 300 euro. Gewoon retourtje NewYork was nog iets goedkoper.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:12:27 #188
125420 Starlie
pi_75287061
Net terug uit New York!! Het was echt geweldig, ik zou er zo kunnen wonen! Nu even bijkomen, het verslag incl. foto's volgt snel!
pi_75325330
Februari dit jaar geweest en hoogstwaarschijnlijk januari '10 weer terug!
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_75325574
Iemand trouwens aanbevelingen wat betreft hostels? Als studenten moeten we bezuiningen op het verblijf natuurlijk
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:39:35 #191
246373 Idler
Simplicity!
pi_75325734
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:32 schreef Nesle het volgende:
Iemand trouwens aanbevelingen wat betreft hostels? Als studenten moeten we bezuiningen op het verblijf natuurlijk
Dit hostel is me goed bevallen, $40 per nacht:

http://www.villageinnhostel.com/

Schoon en een goede locatie.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_75326202
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:39 schreef Idler het volgende:

[..]

Dit hostel is me goed bevallen, $40 per nacht:

http://www.villageinnhostel.com/

Schoon en een goede locatie.
Thanks! Ziet er goed inderdaad voor 40 dollar met free breakfast!
Fijn ook dat je gewoon alles moet betalen als je daar bent, zelfs cash.
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:03:00 #193
246373 Idler
Simplicity!
pi_75326270
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:59 schreef Nesle het volgende:

[..]

Thanks! Ziet er goed inderdaad voor 40 dollar met free breakfast!
Fijn ook dat je gewoon alles moet betalen als je daar bent, zelfs cash.

Het ontbijt is gratis ja, maar verwacht er niet teveel van: bagels met druivenjam, muffins en cornflakes. Op zich prima als je niet te veeleisend bent.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_75326362
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:03 schreef Idler het volgende:

[..]

Het ontbijt is gratis ja, maar verwacht er niet teveel van: bagels met druivenjam, muffins en cornflakes. Op zich prima als je niet te veeleisend bent.
Prima, ik ontbijt normaal ook altijd met Cornflakes dus dat zit goed!
In februari zat ik in Holiday Inn 45th 5th avenue en die hadden een uitgebreid ontbijt erbij, ook free maarja toen was ik met mn vader mee en is er een groter budget Als ik iets kan eten sochtends vind ik het prima!
  zondag 6 december 2009 @ 10:58:55 #195
28167 matthijst
pi_75332407
Weer terug van een week NY.
Veel kleren gekocht. Tering wat zijn die goedkoop daar (vooral veel Hilfiger truien $40)
Schoenen ook trouwens (Jordans, $90), Uggs (voor iemand anders) $180.

Verder veel rondgesjouwd de hele dag. IJshockey gezien (erg cool, enthousiaster publiek dan bij basketbal)... Basketbal, Knicks wonnen voor het eerst in 6 wedstrijden weer een keer...
Boeksigneersessie van Lance Armstrong... Dyker Heights, kerstverlichting in Brooklyn.
pi_75336934
quote:
Op zondag 6 december 2009 10:58 schreef matthijst het volgende:
Weer terug van een week NY.
Veel kleren gekocht. Tering wat zijn die goedkoop daar (vooral veel Hilfiger truien $40)
Waar kan je goedkoop TH kopen?
  zondag 6 december 2009 @ 15:26:47 #197
28167 matthijst
pi_75338559
Jersey Gardens was heel goedkoop (Company Store). Als je op Newark landt kan je daar meteen heen met een shuttlebus. Vanaf JG kan je met de streekbus naar New York.
Vanaf New York kan je voor $10 retour naar JG.

Bij Macy's is TH ook standaard redlijk goedkoop.
pi_75338622
Kun je overal gebruik maken van zo'n regeling voor buitenlanders die dan geen btw
hoeven te betalen?
anonieme razernist
  zondag 6 december 2009 @ 16:14:10 #199
28167 matthijst
pi_75339788
Dacht het niet... Macy's en Bloomingdales hebben zoiets (pasje ophalen bij Information Point).

Bij Uniqlo op Broadway hadden ze ook ziekelijk goedkope kleding trouwens.
Van die hele lichte (qua gewicht) dons jassen voor $60.
pi_75340082
Nog een klein maandje en dan ook naar NY!
We gaan van 29 dec (NW via Detroit, komen dan om 17 uur aan op La Gardia) tot 7 jan (KLM en dan wel direct, vertrek 22.10 vanaf JFK). Retour vlucht was 380 eur pp.

Hebben Hotel Kings geboekt, een nieuw hotel, zit in Brooklyn, minuutje ofzo van metrostation. Maar dan wel je eigen badkamer, flatscreen tv en gratis wireless internet. Dit voor 740 dollar voor 2 personen.
Iemand ervaring met dit hotel?

Verder kopen we dan een onbeperkte metro kaart, en twijfelen nog na over een 7 dagen new york pass.
Willen heel veel gaan shoppen; gympen, spijkerbroeken, leren tas, nette schoenen, pakken etc.
Abercrombie & Fitch, 21 Century, Woodbury Outlet, nog andere tips?

We zijn er dus met Oud en Nieuw
Nou heb ik gehoord dat je op Time Square al 's middags aanwezig moet zijn wil je een plekje bemachtigen, iemand hier ervaring mee? Lijkt me redelijk koud zo dat wachten. Iemand andere ideeën wat leuk is om te doen met O&N?
Heb al wel een roof top cafe/bar gezien waar je voor $20 na 13.00 uur naar binnen kan...
pi_75340361
Oja, verder nog NBA tickets geboekt voor NY Knicks en Indiana Pacers.

Wil ook nog graag een tv show bijwonen, heb al een paar websites bekeken, en bij Good Morning America en David Letterman online ingeschreven, maar daar nog geen reactie van gekregen.
Iemand ervaring of je makkelijk als 'buitenlander' een tv show kan bijwonen?
pi_75343121
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:20 schreef Nesle het volgende:
Februari dit jaar geweest en hoogstwaarschijnlijk januari '10 weer terug!
In de laatste week van februari ga ik ook naar NYC. Hoe is het weer dan eigenlijk (ivm kleding die ik meeneem, sjaal, mutc etc...)?
  zondag 6 december 2009 @ 20:34:41 #203
28167 matthijst
pi_75347663
Februari, freaking koud (door de wind) en soms sneeuw
  zondag 6 december 2009 @ 20:58:27 #204
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_75348705
Luitjes, waarschijnlijk een beetje offtopic, maar weten jullie waar je terecht kunt als je je enkele maanden wil vestigen in een studiootje of appartement? Kwam zelf uit op rent.com maar die site is kut
pi_75355053
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:09 schreef Neal87 het volgende:

[..]

In de laatste week van februari ga ik ook naar NYC. Hoe is het weer dan eigenlijk (ivm kleding die ik meeneem, sjaal, mutc etc...)?
Het is er erg koud! Maar wij hadden wel erg mooi weer erbij, de laatste dag dat ik er was begon het te sneeuwen, net toen ik in Central Park stond
Maar neem muts, sjaal handschoenen, dikke sokken met warme schoenen en een heule dikke jas maar mee!Vooral de wind is erg venijnig door al die hoge gebouwen!
Maar het is er wel erg mooi dan:

Zoals je ziet, ERG helder!
pi_75395854
Ga er op de 6e van Januari 2 dagen heen op doorvlucht naar Lima (Peru). Heb 350 betaalt voor een directe vlucht van Amsterdam naar NY. Zit nog te twijfelen welk hostel ik zal nemen, denk eentje vlak bij Times Square.

Vind het trouwens opvallend dat ik in die verslagen vooral lees dat mensen bij de MacDonalds of een pizza eten. Volgens mij kan je daar voor een hele schappelijke prijs goed uit eten. 20 dollar voor een lobster of enorme steak, dat is 12 euro.
pi_75395988
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:07 schreef slaapvaak het volgende:
Ga er op de 6e van Januari 2 dagen heen op doorvlucht naar Lima (Peru). Heb 350 betaalt voor een directe vlucht van Amsterdam naar NY. Zit nog te twijfelen welk hostel ik zal nemen, denk eentje vlak bij Times Square.

Vind het trouwens opvallend dat ik in die verslagen vooral lees dat mensen bij de MacDonalds of een pizza eten. Volgens mij kan je daar voor een hele schappelijke prijs goed uit eten. 20 dollar voor een lobster of enorme steak, dat is 12 euro.
Ik vond vooral heel opvallend dat veel restaurantjes helemaal niet 'gezellig' zijn, het zijn allemaal een beetje van die vreetschuren met een of ander kek thema
En de restaurants die er een beetje leuk uitzien zijn ook meteen vrij prijzig.. Wel een tip was 'Simply Pasta' in de 41e straat tussen Broadway en 6th, niet duur, gezellig en superlekker
pi_75397025
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:12 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik vond vooral heel opvallend dat veel restaurantjes helemaal niet 'gezellig' zijn, het zijn allemaal een beetje van die vreetschuren met een of ander kek thema
En de restaurants die er een beetje leuk uitzien zijn ook meteen vrij prijzig.. Wel een tip was 'Simply Pasta' in de 41e straat tussen Broadway en 6th, niet duur, gezellig en superlekker
Hmm... bedankt voor de tip! Je moet daar misschien extra goed zoeken.
pi_75399561
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 01:16 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Hmm... bedankt voor de tip! Je moet daar misschien extra goed zoeken.
Het blijft altijd snel grootschaliger dan in Nederland, maar de echte vreet schuren moet je wel kunnen vermijden als je even wat tips op zoekt. In een langere periode in NY een paar jaar terug heb ik mezelf een paar weken lang goed vermaakt met restaurantjes zoeken. Helaas is de eigenaar van mijn favoriete tentje toen inmiddels met pensioen. Twee oud-sterren chefs (echtpaar) die samen in Soho een klein tentje runden

Maar inderdaad, echt veel goeie tenten te vinden als je even Times Square over slaat
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:30:11 #210
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75399691
Ik vond juist dat dat in NY keigoed meeviel met de restaurants. Zonder echt te moeten zoeken hebben we telkens wel erg goed en gezellig gegeten voor een schappelijke prijs. Dat is in Parijs of Londen wel wat anders.
pi_75399727
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:30 schreef Beregd het volgende:
Ik vond juist dat dat in NY keigoed meeviel met de restaurants. Zonder echt te moeten zoeken hebben we telkens wel erg goed en gezellig gegeten voor een schappelijke prijs. Dat is in Parijs of Londen wel wat anders.
Iedereen zijn ding. Ik heb eigenlijk nooit echt problemen in dat soorten steden, zeker in Parijs niet. Maar NY dus ook niet, hoewel je rond bepaalde landmarks wel doodgegooid wordt met de TGIF's, etc...
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:08:22 #212
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75400491
In Parijs kun je heel goed eten, maar je betaalt het wel dubbel.
pi_75401377
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:08 schreef Beregd het volgende:
In Parijs kun je heel goed eten, maar je betaalt het wel dubbel.
Zoals ik zei, ieder zijn mening. In Parijs kan in net zo makkelijk blij gemaakt worden voor weinig als in NY.
pi_75402773
Ons hotel was wel 50 meter van Times Square, dus als wij 's avonds de tassen weggebracht hadden zaten we automatisch in de buurt van Times Square, misschien dat dat het moeilijker maakte..
pi_75404189
Internet is your best friend.

Lees op inet de reviews van de New Yorkers zelf, heb al 2 restaurantjes gepland.
  dinsdag 8 december 2009 @ 15:41:58 #216
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_75411456
Doe es effe de namen posten dan
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_75411575
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:41 schreef Damzkieee het volgende:
pi_75412484
Net ook terug van een weekje New York..

Goed bevallen voor 1ste keer ga ook zeker nog wel vaker naar New York.

Kleding zoals al vaker gezegd hier "rete" goedkoop.. Tommy Hilfiger voor 30 dollar een shirtje gewoon op 5th Ave, Levi Jeans in Soho voor 40 dollar 501`s en natuurlijk een macbook voor 1800 dollar i.p.v. de 1999 hier thuis in euros.

Voor wie van pizza houd kan ik nog wel wat aanbevelen, is voor ons niet duur maar heel erg sjiek de friemel. Erg lekker gegeten.. Shellys Tratoria http://www.shellysnewyork.com

En voor de chocolade freaks onder ons kan je ook is lekker chocolade fonduen op Broadway vlak bij Union Sqaure bij Max Brenner http://www.maxbrenner.com Let wel op dat deze toko in het weekend gemiddeld een wachtijd heeft van 40 tot 60 minuten voor een tafeltje

Kort om lekker genoten van de dagen.. Hotel was voor de locatie en personeel super goed.. Kamer viel ook mee voor een "budget" hotel 2 goede bedden en grote regen douche.. Dus volgende keer voor mij ook weer Hotel Marrakech op 103th en Broadway op 4 meter lopen van de metro lijn 1.
pi_75474146
Mensen nog meer tips wat betreft eten en drinken?
  donderdag 10 december 2009 @ 15:15:11 #220
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_75484051
Mensen, hoe is het? Ik had een vraagje, vinden jullie 440 euro voor een retour met 1 overstap eind januari duur?
pi_75484840
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:15 schreef Omnifacer het volgende:
Mensen, hoe is het? Ik had een vraagje, vinden jullie 440 euro voor een retour met 1 overstap eind januari duur?
ja voor dezelfde prijs of iets meer kan je ook wel een rechtstreekse vlucht krijgen
  donderdag 10 december 2009 @ 15:43:20 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_75484976
OK... Ik heb de kriebels, ik wil naar NYC maar heb eig alleen eind januari nog wat tijd
  donderdag 10 december 2009 @ 16:57:15 #223
28167 matthijst
pi_75487682
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:15 schreef Omnifacer het volgende:
Kijk eens bij continental
473 rechtstreeks....
pi_75493967
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:41 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ga hier langs:

http://www.basso56.com/menu.html

3 gangen menu voor 16 euro (22,95 dollar), goede reviews.
Reviews

En deze zit ook bij mij in de buurt:

http://www.sweetemilysnyc.com/

Uit de New York Post:
quote:
Longtime theatergoers may mourn the loss of the legendary René Pujol, but chef Vincent Purdy and partner Emily Orr are hoping they'll have room in their hearts (and bellies) for a restaurant that's a bit more tailored to our financial times. Sweet Emily's serves Latin-tinged comfort food from executive chef David Kruse (of Island Palm Grill in New Jersey and Manhattan's Mesa Grill). The room is relaxed and welcoming with soft green velvet walls, dark wood paneling and large vintage sofas.

Must-have meal: Bacon mac-and-cheese croquettes with smoky tomato dipping sauce ($5.50); coffee-rubbed chicken arepas with ancho-maple glaze ($10); smoked pork chops with potato gratin and sweet-and-sour apricot sauce ($16, below); and, for dessert, warm apple cake with caramel sauce and whipped cream ($6).
pi_75498518
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:20 schreef Bulletdodger het volgende:
Mensen nog meer tips wat betreft eten en drinken?
http://www.thestantonsocial.com/
http://www.buddakannyc.com/

Of kijk even op Yelp; http://www.yelp.com/c/nyc/restaurants
  vrijdag 11 december 2009 @ 18:37:52 #226
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_75525839
quote:
Buddakan is best wel leuk voor een keer. Goed gelegen in het Meatpacking district. Trendy, donker en heel druk bezocht. Als je er van houdt om mensen te bekijken (meestal touristen en mensen die denken dat ze 'on top of the world' zijn), moet je hier zeker naar toe.

Eten was ook best goed. Probeer de dumplings!
pi_75540159
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:07 schreef Lambiek12 het volgende:
Net ook terug van een weekje New York..

Goed bevallen voor 1ste keer ga ook zeker nog wel vaker naar New York.

Kleding zoals al vaker gezegd hier "rete" goedkoop.. Tommy Hilfiger voor 30 dollar een shirtje gewoon op 5th Ave, Levi Jeans in Soho voor 40 dollar 501`s en natuurlijk een macbook voor 1800 dollar i.p.v. de 1999 hier thuis in euros.
Heb je die Macbook bij de douane aangegeven?
anonieme razernist
pi_75551730
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:30 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Heb je die Macbook bij de douane aangegeven?
Die hadden het te druk met zichzelf want ik heb niemand gezien...
pi_75556984
Ik ben van plan om komend jaar naar New York te gaan, ik heb er in de maanden juni, juli en augustus tijd voor...welke maand is het verstandigst? Of maakt dat niet zo heel veel uit.

Daarnaast vroeg ik me af rond welke tijd je het beste je vlucht kunt boeken?
pi_75557411
ik zou zeggen juni en nu beginnen met boeken...

wij hadden in april / mei al 30 graden... en dat is best warm!
Be brave. Be kind.
  zaterdag 12 december 2009 @ 20:10:05 #231
36461 Joppy
geen colaboy
pi_75558126
quote:
Op donderdag 10 december 2009 15:39 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

ja voor dezelfde prijs of iets meer kan je ook wel een rechtstreekse vlucht krijgen
Op wat voor site zoek je dan?
Let the beat control your body!
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:07:11 #232
277396 kwaitnait
Ich bin der Henk
pi_75559882
TVP voor zomer '10

Eerst langs familie nabij Toronto en daarna door naar New York

Ik weet nog niet wat ik precies allemaal wil, er is zoveel leuks te vinden op internet. De bedoeling is om een weekje naar Toronto te gaan en 2 weken naar New York. Ik zit ook nog te twijfelen hoe ik van Toronto naar NY zal gaan. Vliegtuig is natuurlijk het snelste en het makkelijkste maar met de trein is natuurlijk ook tof. Qua tijd maakt het niet zoveel uit, ik heb 2 maanden vrij (financieel gezien wordt het wel moeilijk om zolang te blijven )

Leuke reisverslagen trouwens!
pi_75560355
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:36 schreef Sabou het volgende:
Oja, verder nog NBA tickets geboekt voor NY Knicks en Indiana Pacers.

Wil ook nog graag een tv show bijwonen, heb al een paar websites bekeken, en bij Good Morning America en David Letterman online ingeschreven, maar daar nog geen reactie van gekregen.
Iemand ervaring of je makkelijk als 'buitenlander' een tv show kan bijwonen?
GMA = Easy (en anders kan je nog zoals vele andere tientallen kansloos voor het raam staan te gillen met je banners).
David = Not Easy
pi_75566881
nog 10 dagen:D
pi_75573168
Wij kregen kaartjes voor David Letterman voor niks aangeboden toen we op Times square stonden. Maar we hadden al andere plannen die we niet konden verzetten. Hij liep daar alleen maar rond als er echt nog plaatsen over waren...dus daarna ook nooit meer gezien..
pi_75583575
Het hotel waarin ik verbleef zat om de hoek bij het Ed Sullivan Theater, waar de David Letterman show opgenomen wordt dus. We wilden ook een show bijwonen maar dat is helaas toen niet gelukt. Het was zomer en ze deden een paar keer wat dingen buiten, in een zijstraat, dat zagen we toevallig toen we langsliepen, was ook wel grappig om mee te maken. Dave .
full stops and exclamation marks
pi_75597484
Ik wil graag samen met een vriend in april/ mei naar New York en ik ben een beetje aan het rondkijken op cheaptickets.nl. Ik heb op verschillende dagen en maanden gekeken, maar ik kom uit op een bedrag van ongeveer ¤580 voor een rechtstreekse vlucht (retour) en ongeveer ¤460 voor een vlucht met 1 tussenstop (ook een retourtje). Zijn dit normale bedragen, of zijn er nog manieren om de prijs naar beneden te krijgen ?
pi_75628093
Wij hebben onze tickets voor april gekocht op vliegtickets.nl. Kosten: +/- 380 p.p. We reizen via Düsseldorf over Zürich, voor ons ideaal omdat we dichter bij Düsseldorf dan Schiphol wonen.

Toen wij tickets zochten (paar weken geleden) waren er verschillende aanbieders die onder de 400 euro zaten. Ik zou nog even doorzoeken dus.
pi_75644141
Omdat ik met een beperkt budget zit (student ) kwam ik uit bij het Vanderbilt YMCA Hostel, aangezien ik weinig ervaring heb met soortgelijke trips vroeg ik me het volgende af:

1. Vlucht en hostel apart boeken of alles in een bij een reisaanbieder?
2. Als ik apart zou boeken wat is dan een goede/betrouwbare site om het hostel te boeken? Heb al eens op hostelworld.com (iemand ervaringen mee?) gekeken maar zijn er ook Nederlandse sites die dit doen?
pi_75644706
Beperkt budget in NY dat is nou jammer zo'n leuke stad om je dollars uit te geven

[ Bericht 13% gewijzigd door Bulletdodger op 15-12-2009 12:45:54 ]
pi_75645183
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:24 schreef enpe het volgende:
Omdat ik met een beperkt budget zit (student ) kwam ik uit bij het Vanderbilt YMCA Hostel, aangezien ik weinig ervaring heb met soortgelijke trips vroeg ik me het volgende af:

1. Vlucht en hostel apart boeken of alles in een bij een reisaanbieder?
2. Als ik apart zou boeken wat is dan een goede/betrouwbare site om het hostel te boeken? Heb al eens op hostelworld.com (iemand ervaringen mee?) gekeken maar zijn er ook Nederlandse sites die dit doen?
Gewoon via hostelworld.com of hostels.com.

Volgens mij is die YMCA nou niet echt de beste qua locatie enzo... kijk ff door.
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:12:03 #242
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_75645607
Wij zaten in chelsea hostel
Qua ligging vrij goed (21st) en spotgoedkoop

Hoe het geboekt werd, weet ik niet. Ik weet wel dat het afzonderlijk van de luchtvaartmaatschappij was.
pi_75657959
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:56 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Gewoon via hostelworld.com of hostels.com.

Volgens mij is die YMCA nou niet echt de beste qua locatie enzo... kijk ff door.
Scoort 88% op locatie en dit staat er bij:
Vanderbilt Y, located on Manhattan's fashionable East Side, has a classic style matching that of its neighbours which include the United Nations, Grand Central Station and Fifth Avenue. All major tourist attractions are easily accessible.

Ik zie dat je via hostelworld alleen met een creditcard kunt betalen, kan ik ook ergens op een andere manier betalen?

[ Bericht 7% gewijzigd door enpe op 15-12-2009 18:23:49 ]
pi_75658303
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef Bulletdodger het volgende:
Beperkt budget in NY dat is nou jammer zo'n leuke stad om je dollars uit te geven
Daarom ga ik ook op mijn verblijf besparen, heb ik meer over om in de stad uit te geven .
pi_75669655
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:59 schreef enpe het volgende:

[..]

Daarom ga ik ook op mijn verblijf besparen, heb ik meer over om in de stad uit te geven .
goed punt!
pi_75673046
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:48 schreef enpe het volgende:

[..]

Vanderbilt Y, located on Manhattan's fashionable East Side, has a classic style matching that of its neighbours which include the United Nations, Grand Central Station and Fifth Avenue. All major tourist attractions are easily accessible.

Ik zie dat je via hostelworld alleen met een creditcard kunt betalen, kan ik ook ergens op een andere manier betalen?
http://www.hostels.com/hosteldetails.php/HostelNumber.815

Op die site komt ie wat lager uit de bus, nog steeds niet dramatisch.
Ik zelf ga naar de L hostel.

[ Bericht 15% gewijzigd door slaapvaak op 16-12-2009 00:14:37 ]
pi_75673593
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 17:48 schreef enpe het volgende:

[..]

Op sommige sites kan je volgens mij ook met paypal betalen.
pi_75679582
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:29 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Op sommige sites kan je volgens mij ook met paypal betalen.
Okay thx, ik zal eens op onderzoek gaan.
pi_75681653
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:09 schreef everybody.loves.me het volgende:
Wij hebben onze tickets voor april gekocht op vliegtickets.nl. Kosten: +/- 380 p.p. We reizen via Düsseldorf over Zürich, voor ons ideaal omdat we dichter bij Düsseldorf dan Schiphol wonen.

Toen wij tickets zochten (paar weken geleden) waren er verschillende aanbieders die onder de 400 euro zaten. Ik zou nog even doorzoeken dus.
Okee, dank je. Dit is wel met een tussenstop neem ik aan?
pi_75745291
quote:
Op woensdag 16 december 2009 11:41 schreef reconnect het volgende:

[..]

Okee, dank je. Dit is wel met een tussenstop neem ik aan?
Klopt, tussenstop in Zürich.
pi_75751962
Zondag vliegen we! Eerst naar Antwerpen om de Thalys te pakken (zo was het ticket het goedkoopst). Ik hoop dat de wegen dan een beetje begaanbaar zijn anders wordt het nog spannend.
anonieme razernist
  zaterdag 19 december 2009 @ 11:52:38 #252
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_75800058
Met de Thalys naar New York? Nice.
29.10 Novastar HMH
pi_75819921
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 11:52 schreef Damzkieee het volgende:
Met de Thalys naar New York? Nice.
full stops and exclamation marks
pi_75828961
over 3 dagen vlieg ik Buisnesclass naar New york , om daar vervolgens in het waldorf astoria te slapen en het kost me helemaal niets
  zondag 20 december 2009 @ 11:20:33 #255
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_75829670
Dat moet je niet willen
29.10 Novastar HMH
pi_75838266
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:50 schreef super-gabber het volgende:
over 3 dagen vlieg ik Buisnesclass naar New york , om daar vervolgens in het waldorf astoria te slapen en het kost me helemaal niets
wat een ellende
pi_75898646
Ik zit in de Manhattan Inn Hostel tijdens mijn NYC trip, iemand al eens daar gezeten?
pi_75904698
quote:
wat een ellende
ja erg heh , nog 1 dag en dan ga ik:D
  maandag 21 december 2009 @ 23:29:28 #259
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_75905041
quote:
Op zondag 20 december 2009 10:50 schreef super-gabber het volgende:
Werk?
  dinsdag 22 december 2009 @ 09:56:17 #260
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_75914565
Bezig met plannen maken voor de daginvulling in NY
Vorig jaar veel te veel gemist. Iemand nog plaatsen die niet in de bekende lijstjes staan maar wel leuk zijn?

UN complex, is dat de moeite waard?
29.10 Novastar HMH
pi_75918339
quote:
Op maandag 21 december 2009 23:29 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Werk?
nopee, me moeder heeft een rijke vriend
pi_75942124
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 09:56 schreef Damzkieee het volgende:
Bezig met plannen maken voor de daginvulling in NY
Vorig jaar veel te veel gemist. Iemand nog plaatsen die niet in de bekende lijstjes staan maar wel leuk zijn?

UN complex, is dat de moeite waard?
Wij zijn daar langs gevaren met zo'n boottocht van Circle Line Tours, maar dat vond ik eigenlijk ook wel genoeg, het ziet er niet echt bijzonder uit ofzo
pi_75944415
Is zo'n NY CityPass wel het geld waard? American Museum of Natural History en The Metropolitan Museum of Art hebben een "suggested admission" dus daar hoef je theoretisch niks voor te betalen (in praktijk zal ik er misschien 5$ voor betalen ofzo).

EDIT: Ah ik merk dat er 2 verschillende passes zijn. De New York Pass en de New York CityPass

[ Bericht 29% gewijzigd door MoneyTalks op 22-12-2009 22:40:28 ]
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  woensdag 23 december 2009 @ 00:06:43 #264
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_75950636
@vragen over vliegtickets:

www.govolo.nl

AMS-NYC invullen in periode 3 t/m 10 maart bijvoorbeeld. Rechtstreeks voor ¤295,-. Je vliegt met NWA (Delta) of KLM.
pi_75956682
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 22:13 schreef MoneyTalks het volgende:
Is zo'n NY CityPass wel het geld waard? American Museum of Natural History en The Metropolitan Museum of Art hebben een "suggested admission" dus daar hoef je theoretisch niks voor te betalen (in praktijk zal ik er misschien 5$ voor betalen ofzo).

EDIT: Ah ik merk dat er 2 verschillende passes zijn. De New York Pass en de New York CityPass
Wij hadden een New York Pass, en die was zeker wel de moeite waard! Je loopt veel makkelijker 'even' een museum in als je er niets voor hoeft te betalen (op het moment zelf dan), en je gaat veel sneller naar dingen waar je anders niet naar toe zou gaan.
Overigens is de admission bij bijvoorbeeld the Met wel 'suggested', maar ik heb zo'n gevoel dat het totaal niet gewaardeerd wordt als je minder zou betalen..
pi_75958391
Speak ya all later, Im in New York:D
  woensdag 23 december 2009 @ 10:20:01 #267
36461 Joppy
geen colaboy
pi_75959744
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:06 schreef Rotter het volgende:

www.govolo.nl

AMS-NYC invullen in periode 3 t/m 10 maart bijvoorbeeld. Rechtstreeks voor ¤295,-. Je vliegt met NWA (Delta) of KLM.
Ik neem aan dat je dan een enkele reis hebt? Want Retourtjes kan ik niet zo goedkoop vinden.
pi_75960333
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:20 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dan een enkele reis hebt? Want Retourtjes kan ik niet zo goedkoop vinden.
Dat lijkt me niet, ik vloog in augustus heen en weer voor 420
  woensdag 23 december 2009 @ 12:50:01 #269
36461 Joppy
geen colaboy
pi_75965581
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:37 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, ik vloog in augustus heen en weer voor 420
420 of 295 is nogal een verschil 2 * een enkele reis is vaak ook duurder dan een retour.
Als ik de data invul die hij invult op die site, krijg ik geen retour voor 295.
pi_75967485
wij zijn voor 320 of 350 gevlogen... in april/mei
Be brave. Be kind.
pi_75970449
Ik ben al diverse malen naar New York gevlogen. De goedkoopste keer moest ik 200 Euro betalen, de duurste was 450 Euro. Wil je tijdens de kerstdagen weg dan zul je al snel richting de 800/900 Euro betalen. M.a.w.: de prijzen verschillen heel erg veel. Kwestie van flexibel plannen (speel een beetje met de data), vertrek eens van een ander vliegveld (ik woon in Eindhoven en kan dus ook met gemak vanaf Brussel of Dusseldorf vliegen) en kijk op verschillende sites (connections.be , worldticketcenter.nl , cheaptickets.nl , expedia.nl , enzovoorts..).

Die paar tientjes verschil zijn ook maar relatief. Koop een trui minder, ga in een iets minder luxueus hotel overnachten of ga een keer naar de McDonalds in plaats van een (duur) restaurant.

@Joppy : Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar vanaf Brussel kun je een ticket boeken voor 324,00 Euro (03.03 - 10.03) incl tax. ( zie worldticketcenter.nl )
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_75971563
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:06 schreef Rotter het volgende:

www.govolo.nl

Vind die ook meevallen. Een site waar je flexibel data aan kan kruisen is veel handiger. Dan kan je precies zien wanneer het het goedkoopste is.

Ik heb voor een ticket van 6 tot 26 januari, 355 euro betaalt. Dat was na het vergelijken van vele sites, veel data proberen etc. Op geen enkele data in januari was het goedkoper geweest, waar dan ook.
  woensdag 23 december 2009 @ 16:23:09 #273
36461 Joppy
geen colaboy
pi_75974834
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:42 schreef Perenijsje het volgende:

@Joppy : Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar vanaf Brussel kun je een ticket boeken voor 324,00 Euro (03.03 - 10.03) incl tax. ( zie worldticketcenter.nl )
Tjsa, ik kom uit de buurt van Alkmaar, dus andere vliegvelden zijn altijd een stuk verder weg dan schiphol. Dus tenzij het verschil gigantisch, vertrek ik liever vanaf Schiphol.
pi_75974840
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:50 schreef Joppy het volgende:

[..]

420 of 295 is nogal een verschil 2 * een enkele reis is vaak ook duurder dan een retour.
Als ik de data invul die hij invult op die site, krijg ik geen retour voor 295.
Ja dat snap ik, maar augustus is ook hoogseizoen
pi_75979393
Iemand al eens met airberlin naar JFK gevlogen, ervaringen?
pi_75979606
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:33 schreef enpe het volgende:
Iemand al eens met airberlin naar JFK gevlogen, ervaringen?
Ik...

Was goed geregeld..
De heenreis was een nieuwe vliegtuig dan de terug.. MAW krappere stoelen, minder ruimte.
Geen vertragingen duidelijke service, we hebben zelf nog een vliegvoucher gekregen omdat onze eerder vlucht niet doorging ( 3 maanden eerder)
Be brave. Be kind.
pi_76155460
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:39 schreef Esje-lief het volgende:

[..]

Ik...

Was goed geregeld..
De heenreis was een nieuwe vliegtuig dan de terug.. MAW krappere stoelen, minder ruimte.
Geen vertragingen duidelijke service, we hebben zelf nog een vliegvoucher gekregen omdat onze eerder vlucht niet doorging ( 3 maanden eerder)
Okay dat is dus mooi .
pi_76159543
Vanaf welk vliegveld is New York makkelijker te bereiken, Newark of JFK?
  maandag 28 december 2009 @ 22:02:27 #279
28167 matthijst
pi_76159578
Newark.
pi_76170353
Want? Maakt toch geen drol uit? Alleen is het vanaf Newark misschien wat makkelijker om de trein te pakken, maar als je de taxi pakt, wat niet eens zoveel duurder is als je met 2 personen bent, en zelfs goedkoper met 3-4 personen, dan maakt het toch niet uit of je op Newark of JFK land?
pi_76170615
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef reynier1986 het volgende:
Want? Maakt toch geen drol uit? Alleen is het vanaf Newark misschien wat makkelijker om de trein te pakken, maar als je de taxi pakt, wat niet eens zoveel duurder is als je met 2 personen bent, en zelfs goedkoper met 3-4 personen, dan maakt het toch niet uit of je op Newark of JFK land?
met de taxi heb je toch een flat rate?
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:45:44 #282
36461 Joppy
geen colaboy
pi_76170728
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:39 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

met de taxi heb je toch een flat rate?
Bij de taxi kan je dus de kosten delen, terwijl je met de trein voor iedereen een kaartje moet kopen. Lijkt me.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:13:29 #283
28167 matthijst
pi_76171275
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef reynier1986 het volgende:
Minder verkeer.
Minder druk.
pi_76171290
Dat bedoelde ik inderdaad.. Daarom is het geloof ik vanaf 3 personen goedkoper om met de taxi te gaan. Flatrate is iets van 40-44 dollar ofzo, van zowel JFK als Newark, geloof niet dat er verschil tussen zit maar weet het niet zeker, maar 1x op JFK gevlogen, andere keren steeds op Newark.
pi_76172921
Okee dus vanaf Newark kan je makkelijk met de trein, vanaf JFK met de taxi, en qua kosten (we reizen met zn 2en) maakt het niet heel veel uit.

Is dit een goede samenvatting?
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:21:33 #286
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_76173020
Vanaf JFK kun je ook een stukje met de airtrain en dan overstappen op de metro. Dan ben je voor 7 dollar ofzo in Manhattan, duurt een dik uur geloof ik.
pi_76181162
Ik wil terug:O, het was zo gruwelijk hard daar!
pi_76182223
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:43 schreef super-gabber het volgende:
Ik wil terug:O, het was zo gruwelijk hard daar!
What's not to miss?
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:24:00 #289
125420 Starlie
pi_76182639
Tja dat terug willen daar heb ik nu ook al 3 weken last van....
pi_76182676
ik ga in de zomervakantie weer terug!!
Be brave. Be kind.
pi_76183586
Hoe deden jullie het eigenlijk met betalen? Steeds geld pinnen of is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen?
pi_76183760
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:47 schreef enpe het volgende:
Hoe deden jullie het eigenlijk met betalen? Steeds geld pinnen of is het aan te raden om een creditcard aan te schaffen?
CC is wel heel erg aan te raden, nergens kan je zo makkelijk betalen met een CC als in de VS.
Maar ik heb ook nog een sloot USD gekocht, gewoon voor het makkelijke
pi_76185158
quote:
Geld pinnen met een Nederlandse bankpas is zo goed als bij elke ATM (in Manhattan) mogelijk. Hou er rekening mee dat er per transactie 1 tot 3 USD wordt afgeschreven aan transactiekosten. Ga dus geen hele kleine bedragen pinnen. Indien je het hotel nog moet betalen, kan het handig zijn om een CC te hebben. Sommige hotelketens accepteren geen contanten. Indien je nog ergens kaarten wilt reserveren, gaat dat ook vaak met CC.

Ik heb zowel pin als CC, maar CC gebruik ik alleen voor de reserveringen.
Je kunt zeggen wat je wilt.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:41:19 #294
125420 Starlie
pi_76185329
quote:
Wij hadden op Schiphol Dollars gepint voor de taxi en de eerste dingetjes zoals iets te drinken en daarna hebben we eigenlijk alles met de CC gedaan, dat is zooo ontzettend makkelijk in Amerika! Ze kijken soms ook raar op als je contact wil betalen. Eenmaal in NL moet je je CC wel weer snel opbergen want het werkt wel verslavend
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:05:33 #295
259925 Rotter
Lastig verhaal...
pi_76186323
Waarom op JFK of EWR vliegen?

Je kan ook op LaGuardia (LGA) vliegen, veel makkelijker, wel met overstap, voordeel is dat je veel dichter bij de city zit.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:07:20 #296
125420 Starlie
pi_76186398
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:05 schreef Rotter het volgende:

Je kan ook op LaGuardia (LGA) vliegen, veel makkelijker, wel met overstap, voordeel is dat je veel dichter bij de city zit.
Met de taxi zit je vanuit JFK toch ook zo in de city?! Nu hadden wij ook wel een hele snelle (angstaanjagende) taxichauffeur....

[ Bericht 0% gewijzigd door Starlie op 30-12-2009 23:06:40 ]
  woensdag 30 december 2009 @ 22:59:47 #297
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_76243229
quote:

Vergeet niet dat er niet zo denderend veel vluchten zijn vanaf hier richting LGA. En ze zijn vaak wat duurder. Vanaf JFK of EWR zit je ook binnen een uurtje in de stad trouwens
29.10 Novastar HMH
pi_76253542
quote:

Een overstap vind ik nu niet echt makkelijker
pi_76253558
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:41 schreef Starlie het volgende:

[..]

Wij hadden op Schiphol Dollars gepint voor de taxi en de eerste dingetjes zoals iets te drinken en daarna hebben we eigenlijk alles met de CC gedaan, dat is zooo ontzettend makkelijk in Amerika! Ze kijken soms ook raar op als je contact wil betalen. Eenmaal in NL moet je je CC wel weer snel opbergen want het werkt wel verslavend
Daarom neem ik ook gewoon contant mee, anders loopt het echt snel uit de spuigaten
pi_76255786
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:33 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Een overstap vind ik nu niet echt makkelijker
Een overstap is gewoon ruk, zeker als je de mogelijkheid hebt om direct op je bestemming te kunnen vliegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')