quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn auto wordt dus om het even duidelijk te maken omgetoverd van:
M43 1.8 8v SOHC
GM 4 traps automaat
Naar een:
M44 1.9 16v DOHC M42 1.8 16v DOHC
ZF 5HP18 5 Traps Automaat
Die uiteindelijk wordt omgetoverd tot een TipTronic bak![]()
Clear?
En van Barcaconia:quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:02 schreef kevin20vt het volgende:
[..]
Heb het er even met Turq over gehad, maar hij moet eerst stroomschema's gaan regelen van de beide motorblokken!
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 20:17 schreef Barcaconia het volgende:
Sowieso eerst schema's regelen ja. Van een ingetapete kabelboom kun je niks herleiden. Als je complete schema's post/PM't wil ik er ook nog wel een blik op werpen.
Kabelboom schema's..?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:16 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij kan geen electo-schema's lezen ... dus
quote:Op zondag 1 november 2009 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
oja, zie ik nu pas dat die er niet bij staat.
Hier wel:
http://www.palar.de/e36/e36schalt.pdf
Vervelend he als er offtopic gereageerd wordt in je topic.quote:Op zondag 1 november 2009 13:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Please. Lees eerst de OP voordat jullie wat posten, ik heb eerlijk gezegd geen zin in te veel offtopic, wil ff weten wat ik precies nu moet doen.
Van mij mag je wel langs komen, is geen probleem.. Maar welke nummers heb je nodig dan..?quote:Op zondag 1 november 2009 14:27 schreef Charged het volgende:
Als je intresse hebt wil ik wel eens langs komen op wat nr's op te nemen en van daar uit verder te werken.
Thanks!quote:Op zondag 1 november 2009 14:42 schreef infinity_737 het volgende:
Toch maar weer TerugVindPhoto's..
De mooiste aanpassingen vind ik tot nu toe de grill & koplampen... Succes met de boel weer (passend) in elkaar krijgen TurQ!
oei,Colorshop..daar zit je wel goed meequote:Op zondag 1 november 2009 14:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Thanks!
En ja, dat klopt vind de koplampen en de nieren zelf ook mooi, maar ik ga het niet zelf aanpassen, maar laat het doen door Colorshop in Blerick als de auto draaiend is.![]()
Hmmm yeaahh..quote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef Charged het volgende:
nee,niet sarcastisch bedoeld....ik ken ze en weet welk werk ze afleveren.als je dat doorzet heb/krijg je een mooi frontje..
Sinds aankoop had ie al een miniscule gaatje in de koppakking, en laterna ging mijn thermostaat kapot en is door mijn hele blok heen gegaan waardoor er een gat onstond achter mijn waterpomp en deze dus ging lekken, uiteindelijk reed ik op de snelweg net tegen de 140 aan en blies dus me koppakking kapoet, ben er uiteraard nog mee doorgereden..quote:Op zondag 1 november 2009 17:40 schreef jortkeldert het volgende:
Hoe heb je het voor elkaar gekregen je motorblok op te blazen?
zo goed als wegquote:
Ligt aan jou, maar wat wel zo is dat alle 4 de banden ei vormen hebben..quote:Op zondag 1 november 2009 18:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
ligt het aan mij of is die band rechtsvoor heel ongelijk aan het afslijten?
Jij met je M-Tech 2, welkomquote:
Ik zat ook al te loeren in je vorige topic!quote:Op zondag 1 november 2009 18:35 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij met je M-Tech 2, welkom![]()
Koffie, Thee?
Oeehh, jij stiekemaardquote:Op zondag 1 november 2009 18:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zat ook al te loeren in je vorige topic!
Doe mij maar thee.
Was niet boos bedoeld hoor Googol, maar was in de tussen tijd een mooie OP aan het maken, en toen zag ik ineens een Deel 2, ik dacht van huh..?quote:Op zondag 1 november 2009 18:56 schreef Googolplexian het volgende:
Oh shittvp vergeten in dit topic.
En geen dank dat ik geprobeerd heb een mooi deel 2 te maken voor je, he.
mij part.. tis een auto waar jij weer niet aan kan tippen..quote:
Jij had al zo'n mooie getunede Prelude kunnen hebben en er waarschijnlijk nog een leuke auto naastquote:Op maandag 2 november 2009 11:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
mij part.. tis een auto waar jij weer niet aan kan tippen..
Omdat ik auto's koop waar voor het zelfde geld waarmee jij boodschappen doet..quote:Op maandag 2 november 2009 11:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Jij had al zo'n mooie getunede Prelude kunnen hebben en er waarschijnlijk nog een leuke auto naast
Waarom focus je je centen niet op één bak, man!
Weet je ook waarom die auto's zo goedkoop zijn?quote:Op maandag 2 november 2009 11:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Omdat ik auto's koop waar voor het zelfde geld waarmee jij boodschappen doet..
De uno had ik gekocht voor 150 euro, elec. ramen, cv, leren originele momo stuur&pook, dakraam etc..
De Golf heb ik voor 100 euro gekocht..![]()
De Prelude moet wachten, eerst de beemer klaar maken, dan koop ik een Prelude er langs als project, de 318is als daily en de 944 als hobby![]()
En zeg nu niet van ja, praatjes dit dat.. jullie hebben goed gemerkt hoeveel auto's ik voor goedkoop koop![]()
Wees niet verrast als ik vandaag of morgen een Delsol, Prelude VTEC (zowiezo alleen VTECs) of een 944 koop voor 300 euro
Maar vind je het niet op z'n minst frappant dat nagenoeg iedere andere autoliefhebber het anders aanpakt?quote:Op maandag 2 november 2009 11:55 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Omdat ik auto's koop waar voor het zelfde geld waarmee jij boodschappen doet..
De uno had ik gekocht voor 150 euro, elec. ramen, cv, leren originele momo stuur&pook, dakraam etc..
De Golf heb ik voor 100 euro gekocht..![]()
De Prelude moet wachten, eerst de beemer klaar maken, dan koop ik een Prelude er langs als project, de 318is als daily en de 944 als hobby![]()
En zeg nu niet van ja, praatjes dit dat.. jullie hebben goed gemerkt hoeveel auto's ik voor goedkoop koop![]()
Wees niet verrast als ik vandaag of morgen een Delsol, Prelude VTEC (zowiezo alleen VTECs) of een 944 koop voor 300 euro
Als ie voor me deur staat..quote:Op maandag 2 november 2009 12:30 schreef kevin20vt het volgende:
Plaats eens foto's van die Golf 3 gti
Ik ben ook een auto liefhebber, maar ik ben ook jong (ik raak te snel uitgekeken).quote:Op maandag 2 november 2009 12:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Maar vind je het niet op z'n minst frappant dat nagenoeg iedere andere autoliefhebber het anders aanpakt?
Je snapt hopelijk wel dat iedere twee weken een nieuw topic met een "nieuwe" auto kopen op zijn minst een beetje in tegenspraak is met "rustig aan doen"?quote:Op maandag 2 november 2009 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik ben ook een auto liefhebber, maar ik ben ook jong (ik raak te snel uitgekeken).
Ik wil zo veel mogelijk auto's bezeten hebben, totdat ik de ware ben tegenkom. 318IS staat nu vast. Ben al op zoek naar een Prelude, ken er eentje voor 400 euro, maar tis een 2.0, dus die kan worden omgeswapt to een 2.2 VTEC...
maardannog, heb nog alle tijd.. alles rustig aan doen..![]()
Ben nog jong.. wil me eventjes uitleven zoals een kind van 7 en zijn speelgoed autotjes van de Intertoys....
Mjah ... ik wil niet afkraken hoor ... maar ik heb Turqie nog nooit iets zien posten dat hij iets gebouwd heeft i.p.v. gesloopt. Ik heb dan ook inderdaad die "eerst zien dan geloven" houding maar weet op basis van ervaring (net als heel veel andere sceptici hier) dat je op deze manier kapitaal vernietigt, dat je voor 400 euro geen goede auto's koopt en dat uit elkaar halen een stuk makkelijker is dan (goed) in elkaar zetten.quote:Op maandag 2 november 2009 12:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[...]
Al ben je met deze auto een stuk verder op weg dan met bijvoorbeeld die gele banaan.
Gewoon eventjes wachten en geduld hebben Googol.. hoe denk je dat ik me voel? Geld zit te jeuken in mijn zak, en ja ik ben bereid om nu eventjes een automaatbak te halen van een 6 cilinder, dat is het punt niet.quote:Op maandag 2 november 2009 13:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Mjah ... ik wil niet afkraken hoor ... maar ik heb Turqie nog nooit iets zien posten dat hij iets gebouwd heeft i.p.v. gesloopt. Ik heb dan ook inderdaad die "eerst zien dan geloven" houding maar weet op basis van ervaring (net als heel veel andere sceptici hier) dat je op deze manier kapitaal vernietigt, dat je voor 400 euro geen goede auto's koopt en dat uit elkaar halen een stuk makkelijker is dan (goed) in elkaar zetten.
Sceptisch is het goede woord, dus.
Ik ben ook maar een studentje dat zijn geld verdient door er voor te werken..quote:Op maandag 2 november 2009 13:37 schreef Barcaconia het volgende:
Als je geld jeukt in je zak PM ik je nog wel even mijn rekeningnummer. Geen probleem.
Ik ben ook nog steeds sceptisch, we zien wel waar het schip strandt.
Dit is een tvp
Dat doe ik al een tijdjequote:Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon eventjes wachten en geduld hebben Googol.
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwenquote:hoe denk je dat ik me voel? Geld zit te jeuken in mijn zak
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.quote:, en ja ik ben bereid om nu eventjes een automaatbak te halen van een 6 cilinder, dat is het punt niet.
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?quote:Het punt is dat ik nu eventjes de Golf rijklaar moet maken (iets kleins). Zodat ik een dagelijks autotje heb, en als ik de beemer daarna klaar heb dat ik de auto gewoon zonder winst door verkoop aan een bekende zonder oog op winst.. (Iedereen weet zowiezo dat ik hem voor een meijertje heb gekocht..)..
Projecten van een maand?quote:Mijn project heeft een deadline van een maand nog. Maar binnen 2 weken moet ie al draaien![]()
Kijk, ik heb de uno verkocht omdat de auto gewoon te veel zou kosten, waarom geld uitgeven aan een tijdelijke auto? Gekocht voor 150 +24,50 aan remmen, en verkocht met 50 cent winst.quote:Op maandag 2 november 2009 13:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat doe ik al een tijdjeMaar daar gaat het juist om (lees verder)
[..]
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
[..]
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
[..]
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
[..]
Projecten van een maand?Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing
Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
T soort sissende en blazende fohn?quote:Op maandag 2 november 2009 16:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
Ik snap je punt, dan ben ik maar een scholier. Ik hoor eigenlijk 3 dagen in de week na school te gaan en 2 dagen stage.quote:Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef green_power het volgende:
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....
Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).
Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.
Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).
Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
Nope, geen Turbo.quote:
En n hoop koppelquote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, geen Turbo.
Dit:
Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.quote:Op maandag 2 november 2009 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houdenquote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, geen Turbo.
Dit:
Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincodequote:Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.
Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en danWel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..quote:Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef green_power het volgende:
[..]
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden
Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgtZo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
Ik niet.quote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic.
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zoquote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode![]()
En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopicOf is dat niet wat je wil?
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..quote:Op maandag 2 november 2009 21:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo![]()
Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Het gaat niet om het voortgang. Het gaat om het eindresultaat.quote:Op maandag 2 november 2009 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch?Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).quote:Op maandag 2 november 2009 21:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..![]()
De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66![]()
![]()
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12Misschien zelfs zuiniger!!??
what the?????????quote:Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).
Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:
[ afbeelding ]
Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).
Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:
[ afbeelding ]
Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:
[ afbeelding ]
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemtquote:Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?quote:Op maandag 2 november 2009 22:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoormaar meeste tips die ik zou geven zou jij toch niet opvolgen omdat ik meer ben van het "als je het vervangt, maak het dan meteen top"-principe ben (oftewel, de duurzame maar dure oplossingen).
[..]
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemtZoals gezegd ... het ligt niet aan je talent, budget of tijd (voor zover ik kan beoordelen). Hij gaat 't ook vast wel doen als je er veel tijd insteekt ... geloof ik zomaar. Maar wat schiet je er mee op? Je houdt auto's misschien een paar maanden langer van de sloop af en uiteindelijk kost het je geld.
Was je meer een maat van me had ik meer m'n best gedaan om je te sturen maar via een forum heb ik denk ik niet genoeg cred opgebouwd om dat te bereikenIk hoop echt dat je m'n advies (en dat van vele andere PTA-ers) wat serieuzer neemt en een keer met een voltooid top-project op de proppen komt (ter info ... project auto's zijn volgens mij restauratie- en of tunings-projecten waar je mee op auto-shows kunt verschijnen, maar da's mijn mening). Dat continu aanschaffen van bij-bakken gaat je uiteindelijk aan overschrijvingen alleen al meer geld kosten dan ik aan banden en dempers per jaar uitgeef (Pirelli PZeroNero / Koni).
Hoe dan ook ... ik zie deze Beamer graag nog eens terug als een super-klasse-custom-bak van jouw hand... maar het kost veel tijd, geld en geduld voordat je echt iets moois hebt. Met 500-euro bakken als basis kom je er alleen als je een serieus kapitaal aan restauratie-kosten in je budget hebt.
Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.quote:Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?
Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen![]()
![]()
En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Sorry dat ik er even tussenkom, maar ik denk dat hij ook een beetje bedoeld, nu heb je een supercharger als goed is geregeld, maar je hebt er nu niks aan omdat je kabelboom nog niet klopt en hij dus nog niet eens rijdt, zorg er eerst voor dat ie loopt, dan is het ook handiger om er dan verder aan te sleutelen, want als je alles erop gaat zetten wat je wilt, en later de kabelboom en hem dan probeert te starten, maar hij start niet, dan is het de vraag of het 1-2-3 te vinden is.quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?![]()
Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen![]()
![]()
En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Helemaal truequote:Op maandag 2 november 2009 23:06 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, je moet soms ook dingen leren met vallen en opstaan.
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).quote:
Turq, zo`n apparaat het geeft je power, je zou bijna denken dat ie vliegt....quote:
I`m with the mathematician.. Kijk Turq een 500 euro project kan best leuk zijn (zeker als het wat schort aan de centjes), en om het dan op te knappen naar redelijk resultaat met redelijke middelen. Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om. Maak een plan de campagne, waarin deelprojectjes staan, en voor ze stap voor stap uit (zoals poephoofd aangeeft).quote:Op maandag 2 november 2009 22:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^
Wat ik zou doen als ik jou was ...
- Op één auto na (de meest betrouwbare) alle auto's (desnoods in onderdelen voor extra winst) verkopen;
- Een tijdje op de loer zitten om een goede basis auto te vinden terwijl m'n budget oploopt en m'n ideeën voor m'n project een meer definitieve vorm krijgen;
- EDIT : Als ik toch zo goedkoop auto's kon krijgen en een plek had om te sleutelen EN m'n hobby wilde blijven uitvoeren terwijl ik wachte ... dan kocht ik auto's op en bleef ze verkopen in ( opgepoetste, licht gereviseerde) onderdelen.
- Wanneer de goede basis is gevonden de techniek tunen naar smaak, gebruik makende van onderdelen waarvan ik WEET dat ze het tenminste nog 5 jaar uithouden;
- Auto leeghalen (gedocumenteerd) en naar de restaurateur brengen;
- Met dekens over de nieuwe lak de auto afbouwen.
En dan ben je wel een paar duizend euro verder hoor. Maar dan heb je ook wat.
[..]
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.
Gullwing deurenquote:Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).
Precies dat ... en alles wat er bij staatquote:... Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om ...
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:quote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
Precies dat ... en alles wat er bij staat(very nice). Liefhebberij zit 'm in de details .
Ik ben het dus niet eens met jouw post. Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij. Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.quote:Iedereen is liefhebber op zijn eigen manier.
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:
Dat geeft nietquote:Ik ben het dus niet eens met jouw post.
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.quote:Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij.
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.quote:Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?quote:
verloren uurtje, biertje erbij, wat punten bedenken en opschrijvenquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.
[..]
Dat geeft nietMaar je mening is gebaseerd op misbruik van taal.
[..]
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.
[..]
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.
Geef mij maar eerlijke meningen i.p.v. allemaal kudos voor slecht werk.
Maargoed ... ik was er eigenlijk al over uitgeluld dus je comment was een soort trapje na. Jij jouw mening, ik mijn mening, FOK! om meningen met respect te delen.
nog geen voortgang, eventjes geld sparen, een compressor is niet goedkoopquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.
Turq: Heb je al vooruitgang geboekt met een specifiek motorblok of tast je nog in het duister?
Op het huidige motorblok, dus het 1.8 16v. En met het ZF 5HP18 (320i) versnellingsbak. Deze wordt later nog omgebouwd tot StepTronic ivm. vermogen en redline en exclusiviteit @ de e36..quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je al op welk motorblok en met welke versnellingsbak je die compressor gaat plaatsen?
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.
Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.
Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
De ZF 5HP18 versnellingsbak hangt niet origineel achter een 1.8je, ze beginnen bij de 320'ers en gaan helemaal door na de V8jesquote:Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.
Open maken is niet zoveel werk opzich, maar kijk uit dat je weet waar je alle veertjes en klemmetjes terug moet plaatsenDe eerste keer dat ik een versnellingsbak open maakte was ik daar nog te nonchalant voor. Ik voelde me net een 3-jarig kind met een jigsaw puzzel naderhand
K heb er geen verstand van, maar als ze bekend staan om hun slijtage zeg maar, en je hebt m er tóch onderuit liggen, zou ik m gelijk aanpakken, weet je zeker dat dat niet het eerste is wat t begeeft.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..![]()
En een revisie is een beetje over the top, de ZF bakken moeten toch wel wat vermogen aankunnen? (lees: +/- 200PK?)
Of Moet ik hem toch naar een revisie bedrijf sturen voor verstevigen van het bak en een versteviging van het koppelomvormer??![]()
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
ZF bakken zijn juist topkwaliteit...
En beter had ik het niet kunnen verwoordenquote:Op woensdag 4 november 2009 20:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
![]()
Ik vind de AS-tronic die Daf gebruikt anders maar een gare kutbak. Te laat schakelen, te vroeg schakelen, traag oppakken.
Volvo's I-shift
BMW gebruikt ook General Motors versnellingsbakken, de ene wat er nu eigelijk in hoort te zitten (een 4bak)quote:Op woensdag 4 november 2009 20:30 schreef Maharbal het volgende:
Ik mis vast iets, maar hoe komen we van BMW ZF automaatbakken naar een DAF?
Ik weet dat GM de 4traps bakken maakt, we hadden het echter over de ZF bakken.quote:Op woensdag 4 november 2009 23:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
BMW gebruikt ook General Motors versnellingsbakken, de ene wat er nu eigelijk in hoort te zitten (een 4bak)![]()
en ZF maakt wel voor meer dan 1 merk versn. bakken hoor![]()
http://www.zf.com/corporate/en/homepage/homepage.html
Er zitten hier wat lui die af en toe aan vrachtwagens knutsellen... En die vinden blijkbaar de ZF AS-tronic bak wat minder?quote:Op woensdag 4 november 2009 20:30 schreef Maharbal het volgende:
Ik mis vast iets, maar hoe komen we van BMW ZF automaatbakken naar een DAF?
Waar maak je de sleepkabel dan aan vast?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
Whaha. Sorry.
Zet hem op een autoambulance. Rijden mag niet..oh wacht. Slepen wel geloof ik. Als het maar niet 100 km is.
Ik denk niet dat je hem mag slepen. Maar er is natuurlijk een groot verschil tussen mogen en doen. Dat moet jij juist weten.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Kut..
Die ouwe lullen die daar wonen hebben een klacht ingediend, omdat er zogenaamd overlast is bezorgd rondom me auto..![]()
Nu mag ik weer een ander plaats vinden om er aan te sleutelen.. Fuck.
Iemand enig idee of ik hem mag slepen? inde staat waarin hij nu verkeerd? Of moet ik per se een front op zetten?
hmm.. spatbord heb ik niet meer, maar motorkap ed. kan ik wel vast tapen evenals de bumper.. (ja wat ik ga toch niet schroeven)quote:Op donderdag 5 november 2009 14:02 schreef Barcaconia het volgende:
Ik geloof niet dat je de weg op mag met scherpe uitstekende delen aan je auto. Zonder frontplaat denk ik dat hij niet meer aan die regels voldoet.
Ja, okee.. das klopt..quote:Op donderdag 5 november 2009 14:09 schreef Barcaconia het volgende:
Dat zou genoeg moeten zijn gok ik. Je moet je bumpers enzo toch meenemen naar de volgende sleutelplek dus dan kun je ze er net zo goed ophangen.
hahaaha, ja maar ik zat goed daar.. nu komt dit ineens..quote:Op donderdag 5 november 2009 14:25 schreef Barcaconia het volgende:
Dat je niet direct verhuist bent
Maargoed, laten we stoppen met de slowchat, dit topic kent al genoeg vervuiling
Jolijt.quote:Op donderdag 5 november 2009 14:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hehehe.. ik maak wel een foto als de auto gesleept wordt, of filmpje..
Ik rijd er mee, dat is ook een goede reden om het af te branden.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:56 schreef green_power het volgende:
[..]
Er zitten hier wat lui die af en toe aan vrachtwagens knutsellen... En die vinden blijkbaar de ZF AS-tronic bak wat minder?
Jowat??quote:
Daar stond iets andersquote:
Dat rijbewijs zou me een rotzorg wezen, het is dat ik hem nu heb, anders zou ik nog rond tuffen zonderquote:Op vrijdag 6 november 2009 08:40 schreef Maharbal het volgende:
Jeetje, je hebt niet eens gezocht he.
Eerste de beste hit van boels (zijn ongetwijfeld goedkopere. Ga anders langs een garage die je kent ofzo, die hebben die dingen wel) was een autoambu voor ¤32,00 per dag ofzo.
Overigens moet je voor het vervoeren van een auto op de autoambu naar alle waarschijnlijkheid een B+E rijbewijs hebben (maximale (theoretische) massa van de aanhanger + auto er op is bijna altijd zwaarder dan de trekkende auto en/of 3500kg totaal).
Wat is er gebeurd dan?quote:Op zondag 8 november 2009 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Rotte tering hufters, ben bij de garage gaan kijken en ze hebben spullen meegenomen.. wat allemaal weet ik niet, niet opgelet, maar een ding wat ik meteen zag dat die gore ****** mijn Xenon sets hebben getolen![]()
![]()
![]()
![]()
Damn..
Maarja, de Golf is bijna voor mijn voordeur, en de Beemer gaat na mijn vaste garage.. (mensen die niet weten welke garage, nou deze:
[ afbeelding ]
De plek waar mijn CabrUno ook stond
Soms krijg ik de indruk dat jij niet het geduld voor zulke projecten hebt...quote:Op maandag 9 november 2009 17:11 schreef Turquaz52 het volgende:
hmm.. vandaag een ECU gekocht van een 318TI (Compact 318IS)..
Is niet van een Automaat, maar dannog.. het blok start dan iig..![]()
het gaat om een DME BOSCH 0 261 203 590
1 743 250 001
Tja, het is nog altijd beter als niks..quote:Op maandag 9 november 2009 17:14 schreef Koepert het volgende:
[..]
Soms krijg ik de indruk dat jij niet het geduld voor zulke projecten hebt...
Dwz: maar dingen kopen die beschikbaar zijn in plaats van te wachten op dingen die zeker goed zijn/passen.
Niet zozeer een aanval alswel een waarschuwing/tip
Maar gezien je eerdere ervaring heeft een automaat-BMW toch een gecombineerde ECU nodig voor zowel de motor als de versnellingsbak?quote:Op maandag 9 november 2009 17:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Tja, het is nog altijd beter als niks..
Motor runt niet op de 8v ECU dus een 16v ECU gehaald (gekregen), welliswaar geen Automaat ECU maar dannog.. het blok gaat er op lopen, versnellingsbak is bijzaak..
Versnellingsbak bijzaak? Ik weet het niet , maar zonder een werkende versnellingsbak heb je niks aan een goed lopend blok.quote:Op maandag 9 november 2009 17:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Tja, het is nog altijd beter als niks..
Motor runt niet op de 8v ECU dus een 16v ECU gehaald (gekregen), welliswaar geen Automaat ECU maar dannog.. het blok gaat er op lopen, versnellingsbak is bijzaak..
quote:
laatste bezoek: 5 dagen, 1 uur geleden.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:06 schreef Barcaconia het volgende:
Hij zal wel op vakantie zijn ofzo, of we kunnen er een Fok! Mysterie van maken!
quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:27 schreef Barcaconia het volgende:
Is er geen politiemelding van een inbraak/mishandeling/brandstichting in omgeving Venlo/Blerick?
o, dat heb ik wel voor die mafkees over.. heeft er iemand nog een vijl?????quote:Op vrijdag 20 november 2009 18:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
![]()
Gaat de PTA groep een taart bakken met een vijl erin
Lijkt me een goeie grap. Weet iemand waar hij vastzit?quote:Op vrijdag 20 november 2009 20:05 schreef green_power het volgende:
[..]
o, dat heb ik wel voor die mafkees over.. heeft er iemand nog een vijl?????
Maashegge, Gevangenisquote:Op vrijdag 20 november 2009 20:13 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lijkt me een goeie grap. Weet iemand waar hij vastzit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op zondag 22 november 2009 19:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Check hun dan gaan jongen...
allemaal gekke mensen die helemaal gek worden als ik eventjes niet op Fok kom..
Waaaauw.. damn, maarja.. ik ben er dus, en wil ff melden dat ik nogsteeds de bimmer heb, niet vast zit of vast heb gezeten (als ik vast kom te zitten, fuck die taart dan, geef me een slof marlboro!)..
Heb het heel druk gehad de laatste week, versnellingsbak gevonden en op het oog zo moet het wel opde m43 blok passen.
Daarnaast ga ik voor de motor de ECU gebruiken van een 318IS AUT. en voor de bak een ECU van een 320i automaat.. Ik weet niet of de 2e past, zo niet, dan moet ik de kabelboom ook meenemen..
hou jullie opde hoogte
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoop voor je dat het ook daadwerkelijk allemaal past/werkt.Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
Voor turq wel..quote:Op zondag 22 november 2009 23:00 schreef fathank het volgende:
Wtf. Je koopt een versnellingsbak omdat het wel lijkt te passen op het oog? Een schroevendraaier past ook in een stopcontact, dat wil nog niet zeggen dat het een goed idee om em er ook echt in te steken.
Kijk, jij kent mij.quote:
hoe was het in de PI? Pics or it didnt happenquote:Op maandag 23 november 2009 00:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat heb ik eigelijk Fok! GemistNet zoals jullie mij..
![]()
PI..?quote:Op maandag 23 november 2009 00:58 schreef green_power het volgende:
[..]
hoe was het in de PI? Pics or it didnt happen
Penitentiaire inrichting. De gevangenis of andere synoniemen in dagelijkse spreektaal.quote:
Waarom gebruik jij hem niet dan..?quote:
Jij haat mijjquote:Op maandag 23 november 2009 17:06 schreef invine het volgende:
Omdat ik niet zover wil gaan dat jij in mijn ava zit
quote:
quote:Op woensdag 25 november 2009 13:00 schreef invine het volgende:
nvm
Turq, als ik in NL was had ik het direct gedaan, al is het alleen maar om je BMW te zienquote:Op woensdag 25 november 2009 02:41 schreef Turquaz52 het volgende:
Vrijwilliger met Trekhaak voor een BMW te vervoeren (op autoambulance) na een garage van garage?
Hahhaa, thanks voor je aanbod..quote:Op woensdag 25 november 2009 14:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Turq, als ik in NL was had ik het direct gedaan, al is het alleen maar om je BMW te zien
Helaas zul je een andere kandidaat moeten zoeken.
Wat zei je danquote:
Jou auto mag niet eens in een straal van 10km van mijn auto verschijnen.. daar gaat mijn Imago danquote:
quote:Op woensdag 25 november 2009 17:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jou auto mag niet eens in een straal van 10km van mijn auto verschijnen.. daar gaat mijn Imago dan
Lullig. Dat komt ie sowieso 2 keer in de maand.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:12 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jou auto mag niet eens in een straal van 10km van mijn auto verschijnen.. daar gaat mijn Imago dan
Venlo..quote:
Oh..? Weet jij waar mijn auto staat dan?quote:Op woensdag 25 november 2009 17:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Lullig. Dat komt ie sowieso 2 keer in de maand.
Thanksquote:Op woensdag 25 november 2009 17:51 schreef Koepert het volgende:
Alleen al omdat je zo'n PTA-held bent had ik je geholpen, maar vanuit Emmen naar Venlo gaat me daarvoor te ver
En als je die vriend dan eens het monteren van een nieuwe koppeling aanbiedt?quote:Op woensdag 25 november 2009 17:49 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Venlo..
Heb een paar vrienden gevraagd, maar ze hebben geen trekhaak..
En de koppelling van de combo van een vriend is al gaar.. mijn paps met zijn 1200cc Cliotje heeft geen trekhaak.. opa is te zuinig op zijn 1.3 Coltje en tja, zo valt iedereen eigelijk af..![]()
Iemand die zo aardig is..??![]()
Moet daar echt weg ivm. 2e inbraak.. Mijn subwoofer is gestolen deze keer en nog wat gerei.. zelfs de e46 nieren zijn kapot getrokken..
Ja, en dat is zeker zo gepiept..quote:Op woensdag 25 november 2009 18:55 schreef green_power het volgende:
[..]
En als je die vriend dan eens het monteren van een nieuwe koppeling aanbiedt?
Je ging toch laatst van Blerick naar Tegelen of andersom? Nou mijn schoonouders wonen daar tussenin.quote:Op woensdag 25 november 2009 17:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Oh..? Weet jij waar mijn auto staat dan?
Oprijauto's worden bijna nooit verhuurdquote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En als je nou eens geen aanhanger-autoambulance huurt maar een zelfrijdende autoambulance?
-edit- buiten het feit dat het me uiterst stug lijkt dat er in jouw (toch zeker deels Turkse) vrienden- en kennissenkring echt niemand een dikke diesel rijdt.
Voor 100 euro kom ik met mijn dikke diesel langs.quote:Op woensdag 25 november 2009 19:09 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En als je nou eens geen aanhanger-autoambulance huurt maar een zelfrijdende autoambulance?
-edit- buiten het feit dat het me uiterst stug lijkt dat er in jouw (toch zeker deels Turkse) vrienden- en kennissenkring echt niemand een dikke diesel rijdt.
Dat is het mooie, er staat 3 diesel mercedesen die ik zo wel mag lenen, maar ze zijn alle 3 automaten..quote:Op woensdag 25 november 2009 22:08 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Oprijauto's worden bijna nooit verhuurdje werkt toch bij een garage, hebben ze daar geen auto die je ff mag lenen?
Cool. Keep us posted.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is het mooie, er staat 3 diesel mercedesen die ik zo wel mag lenen, maar ze zijn alle 3 automaten..
en alle andere auto's zijn voor verkoop/reparatie dus niet verzekerd..
En met groene platen mag ik geen ander auto slepen, dus eigelijk valt alles af![]()
Hij MOET vandaag er uit.. desnoods steel ik echt een oprijwagen bij een garage hier..
Ik heb er 2, waarvan eentje deze en de andere de poolse.. de poolse heeft de vanos dr uit liggen (al met aankoop) en hij is een automaat..quote:Op donderdag 26 november 2009 08:54 schreef OxygeneFRL het volgende:
Daar heeft ie 3 BMW's voor man![]()
Hoe staat et ermee Turk? Nog meer gejat?
Met een automaat kun je ook wel een autoambulance trekken hoor. Helemaal als het maar 10 kilometer is..quote:Op donderdag 26 november 2009 12:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dat is het mooie, er staat 3 diesel mercedesen die ik zo wel mag lenen, maar ze zijn alle 3 automaten..
en alle andere auto's zijn voor verkoop/reparatie dus niet verzekerd..
En met groene platen mag ik geen ander auto slepen, dus eigelijk valt alles af![]()
Hij MOET vandaag er uit.. desnoods steel ik echt een oprijwagen bij een garage hier..
Nee nee nee Turk je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde niet of jij nog wat gejat hebt, maar of er uit je garage nog wat gejat is.quote:Op donderdag 26 november 2009 12:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik heb er 2, waarvan eentje deze en de andere de poolse.. de poolse heeft de vanos dr uit liggen (al met aankoop) en hij is een automaat..
Pas maar op dat ik je auto niet jatBen een Turk jweettogg
Met een automaat sleep ik nog niet eens een suzuki alto na voren..quote:Op donderdag 26 november 2009 13:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Met een automaat kun je ook wel een autoambulance trekken hoor. Helemaal als het maar 10 kilometer is..
quote:
Waarom zou je met een automaat geen auto ambulance mogen trekken? :/quote:Op donderdag 26 november 2009 13:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Met een automaat kun je ook wel een autoambulance trekken hoor. Helemaal als het maar 10 kilometer is..
Nee als er een 1.3 benzinemotortje voor hangt niet nee. Maar een beetje normale 2 liter is prima in staat om zo'n ding ff te trekken. Je moet er niet mee door het Andesgebergte gaan rijden nee, maar dat ligt gelukkig ook niet in Nederland.quote:Op donderdag 26 november 2009 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Met een automaat sleep ik nog niet eens een suzuki alto na voren..
Met m'n vectra v6 automaat heb ik anders zonder problemen een ambulance + auto ~2 ton zonder problemen getrokken (100 km)quote:Op donderdag 26 november 2009 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Met een automaat sleep ik nog niet eens een suzuki alto na voren..
Met mijn automaat kan ik ook het 1 en ander voortrekken.quote:Op donderdag 26 november 2009 14:24 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Met m'n vectra v6 automaat heb ik anders zonder problemen een ambulance + auto ~2 ton zonder problemen getrokken (100 km)
Euh ja whatever.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:07 schreef Turquaz52 het volgende:
ja maar dannoog.. een automaatje mag na mijn weten niet slepen... en als het mag dan blijf ik bij een verkeerde geweten en sleep nog niet
Ja een aanhangertje van een paar honderd kilotjes, maar geen auto van 2 ton.. maardannog..quote:Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een automaat mag doorgaans niet gesleept worden.
Je kunt er prima een aanhanger achter hangen, hoor.
Uh nog nooit in amerika geweest zeker?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:48 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja een aanhangertje van een paar honderd kilotjes, maar geen auto van 2 ton.. maardannog..
Ik heb een Iveco Oprijwagen geregeld dus zit wel goed.. moet alleen iemand vindenn die me in blerick dropt en ff de velgjes onder de auto zettenhahaha..
Ik maak wel foto's
Ik neem het risico gewoon niet om een automaatbak kapot te rijden.. Ik sleep gewoon niet met een automaat.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:56 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Uh nog nooit in amerika geweest zeker?
Het klopt inderdaad een automaat mag je (meestal) niet slepen. (reden omdat de oliepomp van de automaat bak dan niet mee draait en na enkele kilometers droog rond gaat). Maar natuurlijk mag je met een automaat wel een zware bak trekken...
Nee, maar dan zou mijn auto op de straat staanquote:Op donderdag 26 november 2009 16:49 schreef Barcaconia het volgende:
Dan is Turq morgen misschien zijn velgen ook nog kwijt
Je mag met een automaat gewoon gewicht trekken hoor, niks mis mee.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik neem het risico gewoon niet om een automaatbak kapot te rijden.. Ik sleep gewoon niet met een automaat.
Hoe kan het dan dat ik bijna geen een automaat zie met trekhaak...? Er zijn natuurlijk wel wat tussen.. maar dannog..quote:Op donderdag 26 november 2009 18:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je mag met een automaat gewoon gewicht trekken hoor, niks mis mee.
Kennis doet t boot en paardentrailer ook gewoon met een 535D automaat trekken heurquote:Op donderdag 26 november 2009 18:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik bijna geen een automaat zie met trekhaak...? Er zijn natuurlijk wel wat tussen.. maar dannog..![]()
Een automaat is na mijn mening gevoellig.. geen ding waar je grappen mee kunt uithalen.. dus zo iets ga ik ook niet riskeren.. snapje..?
Op m'n werk (oa rijschool) hebben we voor BE lessen alleen maar automaten (Mercedes ML 270 en nu een VW T5 174 pkquote:Op donderdag 26 november 2009 18:45 schreef x3ro het volgende:
[..]
Kennis doet t boot en paardentrailer ook gewoon met een 535D automaat trekken heur
Vrachtwagens zijn robot-handbakken. Dat telt dan weer net nietquote:Op vrijdag 27 november 2009 02:38 schreef vannelle het volgende:
En hoeveel vrachtwagens zijn tegenwoordig wel niet automaat?
Ja, Nederlander, (maar meer ga ik niet op in ivm. openbare forumquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:30 schreef Pas259 het volgende:
Heb je al een vermoeden van de afkomst van de daders?
Je mag altijd mailenquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:17 schreef Turquaz52 het volgende:
Me auto ziet er echt NIET meer uitDie hufters hebben letterlijk niet alleen mijn subwoofer met versterker (twv. 1100,-) meegenomen.. Die tyfus homo's hebben zelfs de bekabeling mee genomen.. dus de hele achterbank dr uit en tot aan de dashboard alles dr uit..
Hoe laag..Mijn wraak zal zeer zoet zijn
.. 't is een openbare forum, dus ga niet verder in details..
Als je het zo graag wilt weten, dan pm je me waarop ik je dan beantwoord..quote:
Tis niet zozeer dat je ze terug pakt. Hoop eerder voor je dat je nog iets terug ziet van de spullen of eventueel geld.quote:Op vrijdag 27 november 2009 11:17 schreef Turquaz52 het volgende:
Me auto ziet er echt NIET meer uitDie hufters hebben letterlijk niet alleen mijn subwoofer met versterker (twv. 1100,-) meegenomen.. Die tyfus homo's hebben zelfs de bekabeling mee genomen.. dus de hele achterbank dr uit en tot aan de dashboard alles dr uit..
Hoe laag..Mijn wraak zal zeer zoet zijn
.. 't is een openbare forum, dus ga niet verder in details..
Zwijg dan gewoon ofzoquote:Op vrijdag 27 november 2009 11:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Sorry hoor maar waar laat je een sub en versterker (ter waarde van 1100) ook in zo'n wrak zitten? Die installeer je toch pas als je een veilige plek hebt of de auto klaar is? Sorry hoor maar heb geen medelijden meer.
je laat toch niet dure audio in een onafgesloten auto zittenquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:49 schreef x3ro het volgende:
[..]
Zwijg dan gewoon ofzoWanneer je je spullen gewoon in je auto in een garage hebt horen mensen daar met hun klauwen vanaf te blijven
Hoewel dat tegenwoordig toch wel lastig blijkt te zijn
Nee maar wanneer hij ergens in een loods staat zou ik niet verwachten dat al mn shit meegenomen word. (Even niet in acht nemend dat er al eens was ingebroken)quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:52 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
je laat toch niet dure audio in een onafgesloten auto zittendenk even na
Die mentaliteit erger ik me idd ook zo aan. Wat is er gebeurd met de opvoeding in de trant van, wat niet van jou is blijf je vanaf?quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:56 schreef Googolplexian het volgende:
Afsluiten maakt niet veel uit.
En mensen moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven.
Fijn.quote:Op vrijdag 27 november 2009 14:55 schreef x3ro het volgende:
[..]
Nee maar wanneer hij ergens in een loods staat zou ik niet verwachten dat al mn shit meegenomen word. (Even niet in acht nemend dat er al eens was ingebroken)
Maar alsnog, dat "daar heb ik geen medelijden mee", zwijg dan gewoon
Ik mijn comment staat Even niet in acht nemend dat er al eens was ingebroken tussen haakjes.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Fijn.
Nee tuurlijk verwacht je dat niet. Maar als er al 2 keer of meer eerder is ingebroken laat je dat spul toch niet alsnog zitten?
Heb het niet over zijn auto. Over het spul wat erin ligt. Audio ter waarde van 1100 euro.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:12 schreef x3ro het volgende:
[..]
Ik mijn comment staat Even niet in acht nemend dat er al eens was ingebroken tussen haakjes.
Maar iig. Ik zou na die aller eerste actie die auto al z.s.m. ergens anders gezet hebben. Was Turq zn plan volgens mij ook, maar die had geen verfuhrer voor zn bmw.
En wt zat er in die BMW die meneer moest verplaatsen? Juist ja, zijn audio. Dus wanneer die auto ergens anders stond was de audio er ook niet meer in die loodsquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:13 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb het niet over zijn auto. Over het spul wat erin ligt. Audio ter waarde van 1100 euro.
Probeer t maar niet meer.. hopeloos..quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:18 schreef x3ro het volgende:
[..]
En wt zat er in die BMW die meneer moest verplaatsen? Juist ja, zijn audio. Dus wanneer die auto ergens anders stond was de audio er ook niet meer in die loods
Dat mag ik hopen, de meeste vrachtwagens waar ik mee rijd hebben een automaat.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Een automaat mag doorgaans niet gesleept worden.
Je kunt er prima een aanhanger achter hangen, hoor.
Hij heeft wel gelijk. Meestal doe je de dure audio als laatste in een project-auto ... niet wanneer je er zelfs niet mee kunt rijden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 15:19 schreef Koepert het volgende:
[..]
Probeer t maar niet meer.. hopeloos..
Precies. Is toch dom. Enfin, weer eens een reactie van TS?quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Meestal doe je de dure audio als laatste in een project-auto ... niet wanneer je er zelfs niet mee kunt rijden.
Je weet dat mensen nu eenmaal horken zijn en dat sommigen jatten. Risico's beperken kan dus geen kwaad (zeker niet als het al een keer eerder is gebeurd).
Zoals ik het nu begrijp moest de auto weg omdat er ingebroken werd (op regelmatige basis zelfs?) in die garage. Hoe logisch is het dan dat er nu een hifi-set van 1100 te vinden was?
We want Turqquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies. Is toch dom. Enfin, weer eens een reactie van TS?
Op da interwebz welquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:43 schreef invine het volgende:
Turq gaat ze in elkaar hoeken jwzzzzzzzzz
En JIJ moet vooral je focking bek houden voordat ik de jouwe dicht stomp, domme boerquote:
Wil jij daarmee zeggen datik niet slim ben..?quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:15 schreef green_power het volgende:
Mensen moeten met der poten van andersmans spullen afblijven, zelfs als die mens niet de allerslimste mens is
Alles behalve verzekerings Hoax, me auto is nog wel verzekerd, en nog gekeurd en niet geschorst.. maar diefstal is niet bij. Alleen WA en Rechtsbijstand.. maar nu dit is gebeurd ga ik hem gelijk WA+ Brand & Diefstal verzekeren..quote:Op vrijdag 27 november 2009 17:34 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk. Meestal doe je de dure audio als laatste in een project-auto ... niet wanneer je er zelfs niet mee kunt rijden.
Je weet dat mensen nu eenmaal horken zijn en dat sommigen jatten. Risico's beperken kan dus geen kwaad (zeker niet als het al een keer eerder is gebeurd).
Zoals ik het nu begrijp moest de auto weg omdat er ingebroken werd (op regelmatige basis zelfs?) in die garage. Hoe logisch is het dan dat er nu een hifi-set van 1100 te vinden was?
Ik blijf het kut vinden voor Turq ... als het geen verzekerings-hoax is
Aan de andere kant ... webcammetje installeren en een paar lege, goed-als-nieuwe, dichte hifi-dozen opzichtelijk (overdag) in de garage neerzetten en je weet waarschijnlijk binnen een week wie je moet hebben.
quote:Op zondag 29 november 2009 12:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
En JIJ moet vooral je focking bek houden voordat ik de jouwe dicht stomp, domme boer![]()
Vooral de velgen onder jou auto zijn wel leuk, zal hem een keer meenemen snachts en onder me beemer plaatsen.. kijken hoe jij dat vind..![]()
1100 euro is niet niks. dat was ook nog eens de prijsje waar ik hem voor heb overgenomen, met 2 condensators, complete bekabeling, 2 versterkers en 2 subs van een bekend merk.
Praat NIET meer in mijn topic, en ga nou niet bijdehand doen, de eerste beste keer dat ik die lelijke NERD gezicht van je zie zou dat denk ik niet overleven
Ik zou helemaal niets aan die Beemer verzekeren zolang 'ie nog niet rijdt. Wegenbelasting eraf, verzekering eraf, van de openbare weg afhalen en alles wat waardevol ervan is in je huis zetten.quote:Op zondag 29 november 2009 12:10 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Alles behalve verzekerings Hoax, me auto is nog wel verzekerd, en nog gekeurd en niet geschorst.. maar diefstal is niet bij. Alleen WA en Rechtsbijstand.. maar nu dit is gebeurd ga ik hem gelijk WA+ Brand & Diefstal verzekeren..
Nee, ik laat hem gewoon zo verzekerd en ongeschorst.. die ene beetje geld maakt me niet zo veel uit als ik maar direct kan rijden als ie klaar isquote:Op zondag 29 november 2009 12:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik zou helemaal niets aan die Beemer verzekeren zolang 'ie nog niet rijdt. Wegenbelasting eraf, verzekering eraf, van de openbare weg afhalen en alles wat waardevol ervan is in je huis zetten.
Als het goed is heb je namelijk wel een goede inboedelverzekering.
Ehhh ... Oxy zegt wat veel mensen denken in dit geval ... gezien de waarschuwingen betreft project-topics is iedereen wat gedimder maar dat neemt niet weg dat deze diefstal op z'n minst voorkomen had kunnen worden.quote:Op zondag 29 november 2009 12:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Oxy, voor de 100e keer, wegwezen uit dit topic! Dat je hier niet normaal kunt reageren weten we nu wel, dus reageer maar gewoon helemaal niet meer.
Ga er nou maar van uit dat het nog wel effe duurt voordat 'ie rijdt (als je je wensen wilt naleven).quote:Op zondag 29 november 2009 12:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, ik laat hem gewoon zo verzekerd en ongeschorst.. die ene beetje geld maakt me niet zo veel uit als ik maar direct kan rijden als ie klaar is
Ik praat toch normaal? Dit is toch een forum?quote:Op zondag 29 november 2009 12:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Oxy, voor de 100e keer, wegwezen uit dit topic! Dat je hier niet normaal kunt reageren weten we nu wel, dus reageer maar gewoon helemaal niet meer.
En anders?quote:Op zondag 29 november 2009 13:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik praat toch normaal? Dit is toch een forum?
Ik zou eerder wat aan die taal en toontjes van Turk doen als ik jou was.
Weet je het zeker? Da's wel een erg kort schema voor een lange rit als die je omschrijft.quote:Op zondag 29 november 2009 13:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik wil hem zeker voor februari 2010 klaar hebben gezien het feit dat ik gelijk met zomervakantie wil touren met dat ding via Italy en Turkey..
Strooien we allemaal bloemetjes over jou en je auto's!quote:
quote:Op zondag 29 november 2009 13:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Da's wel een erg kort schema voor een lange rit als die je omschrijft.
Ik doe zo'n rit niet eens als m'n ruitenwissers niet in orde zijn =_=
Ja maar het gaat zich niet zo zeer om na turkije te gaan, maar meer om er heen te cruisen langs de zee e.d. normaal gesproken als je +/- 120 rijdt dan ben je binnen 1,5 dag aan de grens van Turkey, ik wil daar dus zwaar 3/4 dagen voor nemen..quote:Op zondag 29 november 2009 14:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet om het één of ander, maar als je jaarlijks naar Turkije wilt, dan kan een dikke bommert van een diesel er toch makkelijk uit? Lijkt me ook nog een heel stuk relaxter rijden op zulke lange stukken.
quote:Op zondag 29 november 2009 13:41 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
![]()
Ik ben misschien maar 19, maar dit jaar ben ik ook al na turkije heen en weer terug gereden, het was zoo mooi onderweg dat ik volgend jaar via italy wil gaan endan met een cruiseschip na Turkije..
Dan kan qua geld een 325 tds oid toch wel uit?quote:Op zondag 29 november 2009 14:04 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja maar het gaat zich niet zo zeer om na turkije te gaan, maar meer om er heen te cruisen langs de zee e.d. normaal gesproken als je +/- 120 rijdt dan ben je binnen 1,5 dag aan de grens van Turkey, ik wil daar dus zwaar 3/4 dagen voor nemen..![]()
En er komt zowiezoo CruiseControl op de auto, anders rij ik geen meter buiten NL
Parijs ben ik ook al een keer geweest, met een VW Polo op 1 tank in Parijs aan gekomenquote:Op zondag 29 november 2009 14:04 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Doe een keertje Parijs aan met je auto! 4 uurtjes rijden als je een beetje doorrijdt, beloning is natuurlijk romantisch dus neem een vrouwtje mee!
Lekker rijden in Parijs ... DAT is pas een uitdaging!
Per se Benzine, maar ik heb er ook al aan gedacht om een 335d motor in te lepelen, Dikke TwinTurbo Dieselquote:Op zondag 29 november 2009 14:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan kan qua geld een 325 tds oid toch wel uit?
Of wilde je persé een benzine-auto?
Lezen is ook een kunst... heb ik al besproken..quote:Op zondag 29 november 2009 14:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ok, duidelijk.
Wat zijn nu je plannen met de beemert, om maar weer ontopic te gaan?
De vraag is: Gaat ie het ooit doen of belandt deze ook vroegtijdig op het kerkhof?quote:
oooooit gaat ook dit project rijden (al is het maar als trailerqueen)quote:Op maandag 30 november 2009 18:40 schreef fathank het volgende:
[..]
De vraag is: Gaat ie het ooit doen of belandt deze ook vroegtijdig op het kerkhof?
Heb ik nogsteeds, maar die ligt nog mooi te wezen @ Tegelen in een ander loods, de vanos is dood van dat bak.. Te veel dingen die gedaan moeten worden, eerst me daily (de 318) fixxen endan die..quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:32 schreef Herr.Flick het volgende:
Je had toch eerst zo'n polski be-em-weeski
Beter beterquote:Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Heb ik nogsteeds, maar die ligt nog mooi te wezen @ Tegelen in een ander loods, de vanos is dood van dat bak.. Te veel dingen die gedaan moeten worden, eerst me daily (de 318) fixxen endan die..
De Beemer is btw via oprijwagen van Blerick uit naar Genooi (garage BOB) vervoerd..
Ja nou.. ik ga binnenkort een nieuwe spanner voor de nieuwe blok (deze zat er niet op)..quote:Op woensdag 2 december 2009 15:06 schreef x3ro het volgende:
[..]
Beter beter
Nog verdere updates rond je 318 of iets wat we kennen verwachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |