abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 13:41:43 #51
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74314072
Ik werk niet voor jou, ik ben ook een studentje die zelf hard werkt om zijn auto hobbies te betalen, maar ik betaal dat allemaal aan 1 project en 1 dagelijkse auto. Niet aan 16 projecten
En ik claim niet dat geld jeukt in mijn broekzak. Want helaas doet het dat niet
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74314184
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Turquaz52 het volgende:

Gewoon eventjes wachten en geduld hebben Googol.
Dat doe ik al een tijdje Maar daar gaat het juist om (lees verder)
quote:
hoe denk je dat ik me voel? Geld zit te jeuken in mijn zak
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
quote:
, en ja ik ben bereid om nu eventjes een automaatbak te halen van een 6 cilinder, dat is het punt niet.
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
quote:
Het punt is dat ik nu eventjes de Golf rijklaar moet maken (iets kleins). Zodat ik een dagelijks autotje heb, en als ik de beemer daarna klaar heb dat ik de auto gewoon zonder winst door verkoop aan een bekende zonder oog op winst.. (Iedereen weet zowiezo dat ik hem voor een meijertje heb gekocht.. )..
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
quote:
Mijn project heeft een deadline van een maand nog. Maar binnen 2 weken moet ie al draaien
Projecten van een maand? Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing

Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
Calm down, please!
pi_74314599
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat doe ik al een tijdje Maar daar gaat het juist om (lees verder)
[..]

Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
[..]

En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
[..]

En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
[..]

Projecten van een maand? Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing

Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
Kijk, ik heb de uno verkocht omdat de auto gewoon te veel zou kosten, waarom geld uitgeven aan een tijdelijke auto? Gekocht voor 150 +24,50 aan remmen, en verkocht met 50 cent winst.

En neeee, het is geen project van een maand!!, binnen een maand moet ie rollen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74319367
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 2 november 2009 @ 16:39:16 #55
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74319829
Weet je al op welke motor dat ding moet passen dan ?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 2 november 2009 @ 17:29:29 #56
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_74321334
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
T soort sissende en blazende fohn?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_74321444
Nee toch, ook nog een turbo erop?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_74321948
Maar wel gewoon standaard motoronderdelen houden denk ik
pi_74322102
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....

Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).

Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.

Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).

Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
pi_74328284
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef green_power het volgende:
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....

Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).

Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.

Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).

Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
Ik snap je punt, dan ben ik maar een scholier. Ik hoor eigenlijk 3 dagen in de week na school te gaan en 2 dagen stage.
Ik verveel me op school dus ben de laatste 3/4 weken niet gegaan.. laat staan stage. Ben van plan even dit jaar pauze te geven en volgend jaar weer door te gaan..

Ervaring heb ik genoeg, zat zelfs. En als dit auto een handgeschakelde auto was geweest, zou hij allang weer draaien en zou ik weer rondtuffen met een 16 klepper..
Maar nee, dat kut kabelboom weerhoudt me er gewoon van om het klaar te krijgen, morgen weer wat geld maken en dat versnellingsbak kopen zodat ik me ook kan focussen op dat föhn verhaal..

Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74328624
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:33 schreef FransDeens het volgende:
Nee toch, ook nog een turbo erop?
Nope, geen Turbo.
Dit:


Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 2 november 2009 @ 20:55:39 #62
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_74328805
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nope, geen Turbo.
Dit:


Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
En n hoop koppel
Waar je heb die nou weer vandaan weten te halen

*edit* En niet te vergeten dat geluuuid
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_74328829
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.

Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en dan Wel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Calm down, please!
pi_74328848
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nope, geen Turbo.
Dit:


Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden

Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgt Zo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
pi_74329160
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.

Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en dan Wel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode

En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopic Of is dat niet wat je wil?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74329278
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef green_power het volgende:

[..]

Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden

Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgt Zo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..

De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12 Misschien zelfs zuiniger!!??
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74329379
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic.
Ik niet.

Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch? Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
pi_74329444
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode

En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopic Of is dat niet wat je wil?
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo

Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Calm down, please!
pi_74330188
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo

Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.

Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74330203
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik niet.

Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch? Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
Het gaat niet om het voortgang. Het gaat om het eindresultaat.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74330531
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:06 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..

De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12 Misschien zelfs zuiniger!!??
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).

Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:



Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:

pi_74330983
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:

[..]

Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).

Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:

[ afbeelding ]

Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:

[ afbeelding ]
what the?????????
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74332366
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:

[..]

Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).

Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:

[ afbeelding ]

Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:

[ afbeelding ]
pi_74332445
Is voor zijn tijd.
pi_74332971
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoor maar meeste tips die ik zou geven zou jij toch niet opvolgen omdat ik meer ben van het "als je het vervangt, maak het dan meteen top"-principe ben (oftewel, de duurzame maar dure oplossingen).
quote:
Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemt Zoals gezegd ... het ligt niet aan je talent, budget of tijd (voor zover ik kan beoordelen). Hij gaat 't ook vast wel doen als je er veel tijd insteekt ... geloof ik zomaar. Maar wat schiet je er mee op? Je houdt auto's misschien een paar maanden langer van de sloop af en uiteindelijk kost het je geld.

Was je meer een maat van me had ik meer m'n best gedaan om je te sturen maar via een forum heb ik denk ik niet genoeg cred opgebouwd om dat te bereiken Ik hoop echt dat je m'n advies (en dat van vele andere PTA-ers) wat serieuzer neemt en een keer met een voltooid top-project op de proppen komt (ter info ... project auto's zijn volgens mij restauratie- en of tunings-projecten waar je mee op auto-shows kunt verschijnen, maar da's mijn mening). Dat continu aanschaffen van bij-bakken gaat je uiteindelijk aan overschrijvingen alleen al meer geld kosten dan ik aan banden en dempers per jaar uitgeef (Pirelli PZeroNero / Koni).

Hoe dan ook ... ik zie deze Beamer graag nog eens terug als een super-klasse-custom-bak van jouw hand... maar het kost veel tijd, geld en geduld voordat je echt iets moois hebt. Met 500-euro bakken als basis kom je er alleen als je een serieus kapitaal aan restauratie-kosten in je budget hebt.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')