Dat doe ik al een tijdjequote:Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon eventjes wachten en geduld hebben Googol.
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwenquote:hoe denk je dat ik me voel? Geld zit te jeuken in mijn zak
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.quote:, en ja ik ben bereid om nu eventjes een automaatbak te halen van een 6 cilinder, dat is het punt niet.
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?quote:Het punt is dat ik nu eventjes de Golf rijklaar moet maken (iets kleins). Zodat ik een dagelijks autotje heb, en als ik de beemer daarna klaar heb dat ik de auto gewoon zonder winst door verkoop aan een bekende zonder oog op winst.. (Iedereen weet zowiezo dat ik hem voor een meijertje heb gekocht..)..
Projecten van een maand?quote:Mijn project heeft een deadline van een maand nog. Maar binnen 2 weken moet ie al draaien![]()
Kijk, ik heb de uno verkocht omdat de auto gewoon te veel zou kosten, waarom geld uitgeven aan een tijdelijke auto? Gekocht voor 150 +24,50 aan remmen, en verkocht met 50 cent winst.quote:Op maandag 2 november 2009 13:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat doe ik al een tijdjeMaar daar gaat het juist om (lees verder)
[..]
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
[..]
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
[..]
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
[..]
Projecten van een maand?Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing
Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
T soort sissende en blazende fohn?quote:Op maandag 2 november 2009 16:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
Ik snap je punt, dan ben ik maar een scholier. Ik hoor eigenlijk 3 dagen in de week na school te gaan en 2 dagen stage.quote:Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef green_power het volgende:
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....
Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).
Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.
Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).
Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
Nope, geen Turbo.quote:
En n hoop koppelquote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, geen Turbo.
Dit:
Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.quote:Op maandag 2 november 2009 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houdenquote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, geen Turbo.
Dit:
Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincodequote:Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.
Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en danWel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..quote:Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef green_power het volgende:
[..]
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden
Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgtZo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
Ik niet.quote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic.
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zoquote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode![]()
En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopicOf is dat niet wat je wil?
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..quote:Op maandag 2 november 2009 21:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo![]()
Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Het gaat niet om het voortgang. Het gaat om het eindresultaat.quote:Op maandag 2 november 2009 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch?Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).quote:Op maandag 2 november 2009 21:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..![]()
De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66![]()
![]()
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12Misschien zelfs zuiniger!!??
what the?????????quote:Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).
Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:
[ afbeelding ]
Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).
Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:
[ afbeelding ]
Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:
[ afbeelding ]
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemtquote:Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |