abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 13:41:43 #51
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74314072
Ik werk niet voor jou, ik ben ook een studentje die zelf hard werkt om zijn auto hobbies te betalen, maar ik betaal dat allemaal aan 1 project en 1 dagelijkse auto. Niet aan 16 projecten
En ik claim niet dat geld jeukt in mijn broekzak. Want helaas doet het dat niet
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_74314184
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Turquaz52 het volgende:

Gewoon eventjes wachten en geduld hebben Googol.
Dat doe ik al een tijdje Maar daar gaat het juist om (lees verder)
quote:
hoe denk je dat ik me voel? Geld zit te jeuken in mijn zak
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
quote:
, en ja ik ben bereid om nu eventjes een automaatbak te halen van een 6 cilinder, dat is het punt niet.
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
quote:
Het punt is dat ik nu eventjes de Golf rijklaar moet maken (iets kleins). Zodat ik een dagelijks autotje heb, en als ik de beemer daarna klaar heb dat ik de auto gewoon zonder winst door verkoop aan een bekende zonder oog op winst.. (Iedereen weet zowiezo dat ik hem voor een meijertje heb gekocht.. )..
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
quote:
Mijn project heeft een deadline van een maand nog. Maar binnen 2 weken moet ie al draaien
Projecten van een maand? Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing

Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
Calm down, please!
pi_74314599
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat doe ik al een tijdje Maar daar gaat het juist om (lees verder)
[..]

Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
[..]

En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
[..]

En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
[..]

Projecten van een maand? Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing

Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
Kijk, ik heb de uno verkocht omdat de auto gewoon te veel zou kosten, waarom geld uitgeven aan een tijdelijke auto? Gekocht voor 150 +24,50 aan remmen, en verkocht met 50 cent winst.

En neeee, het is geen project van een maand!!, binnen een maand moet ie rollen..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_74319367
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  maandag 2 november 2009 @ 16:39:16 #55
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74319829
Weet je al op welke motor dat ding moet passen dan ?
  maandag 2 november 2009 @ 17:29:29 #56
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_74321334
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
T soort sissende en blazende fohn?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_74321444
Nee toch, ook nog een turbo erop?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_74321948
Maar wel gewoon standaard motoronderdelen houden denk ik
pi_74322102
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....

Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).

Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.

Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).

Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
pi_74328284
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef green_power het volgende:
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....

Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).

Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.

Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).

Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
Ik snap je punt, dan ben ik maar een scholier. Ik hoor eigenlijk 3 dagen in de week na school te gaan en 2 dagen stage.
Ik verveel me op school dus ben de laatste 3/4 weken niet gegaan.. laat staan stage. Ben van plan even dit jaar pauze te geven en volgend jaar weer door te gaan..

Ervaring heb ik genoeg, zat zelfs. En als dit auto een handgeschakelde auto was geweest, zou hij allang weer draaien en zou ik weer rondtuffen met een 16 klepper..
Maar nee, dat kut kabelboom weerhoudt me er gewoon van om het klaar te krijgen, morgen weer wat geld maken en dat versnellingsbak kopen zodat ik me ook kan focussen op dat föhn verhaal..

Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Quote van Tjabbo:
pi_74328624
quote:
Op maandag 2 november 2009 17:33 schreef FransDeens het volgende:
Nee toch, ook nog een turbo erop?
Nope, geen Turbo.
Dit:

Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Quote van Tjabbo:
  maandag 2 november 2009 @ 20:55:39 #62
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_74328805
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nope, geen Turbo.
Dit:

En n hoop koppel
Waar je heb die nou weer vandaan weten te halen

*edit* En niet te vergeten dat geluuuid
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_74328829
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.

Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en dan Wel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Calm down, please!
pi_74328848
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nope, geen Turbo.
Dit:

Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden

Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgt Zo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
pi_74329160
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.

Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en dan Wel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode

En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopic Of is dat niet wat je wil?
Quote van Tjabbo:
pi_74329278
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef green_power het volgende:

[..]

Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden

Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgt Zo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..

De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12 Misschien zelfs zuiniger!!??
Quote van Tjabbo:
pi_74329379
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]
ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic.
Ik niet.

Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch? Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
pi_74329444
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode

En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopic Of is dat niet wat je wil?
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo

Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Calm down, please!
pi_74330188
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:09 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo

Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.

Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Quote van Tjabbo:
pi_74330203
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik niet.

Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch? Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
Het gaat niet om het voortgang. Het gaat om het eindresultaat.
Quote van Tjabbo:
pi_74330531
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:06 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..

De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12 Misschien zelfs zuiniger!!??
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).

Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:

Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:

pi_74330983
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:

[..]

Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).

Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
what the?????????
Quote van Tjabbo:
pi_74332366
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_74332445
Is voor zijn tijd.
pi_74332971
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoor maar meeste tips die ik zou geven zou jij toch niet opvolgen omdat ik meer ben van het "als je het vervangt, maak het dan meteen top"-principe ben (oftewel, de duurzame maar dure oplossingen).
quote:
Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemt Zoals gezegd ... het ligt niet aan je talent, budget of tijd (voor zover ik kan beoordelen). Hij gaat 't ook vast wel doen als je er veel tijd insteekt ... geloof ik zomaar. Maar wat schiet je er mee op? Je houdt auto's misschien een paar maanden langer van de sloop af en uiteindelijk kost het je geld.

Was je meer een maat van me had ik meer m'n best gedaan om je te sturen maar via een forum heb ik denk ik niet genoeg cred opgebouwd om dat te bereiken Ik hoop echt dat je m'n advies (en dat van vele andere PTA-ers) wat serieuzer neemt en een keer met een voltooid top-project op de proppen komt (ter info ... project auto's zijn volgens mij restauratie- en of tunings-projecten waar je mee op auto-shows kunt verschijnen, maar da's mijn mening). Dat continu aanschaffen van bij-bakken gaat je uiteindelijk aan overschrijvingen alleen al meer geld kosten dan ik aan banden en dempers per jaar uitgeef (Pirelli PZeroNero / Koni).

Hoe dan ook ... ik zie deze Beamer graag nog eens terug als een super-klasse-custom-bak van jouw hand... maar het kost veel tijd, geld en geduld voordat je echt iets moois hebt. Met 500-euro bakken als basis kom je er alleen als je een serieus kapitaal aan restauratie-kosten in je budget hebt.
Calm down, please!
pi_74333315
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:21 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoor maar meeste tips die ik zou geven zou jij toch niet opvolgen omdat ik meer ben van het "als je het vervangt, maak het dan meteen top"-principe ben (oftewel, de duurzame maar dure oplossingen).
[..]

Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemt Zoals gezegd ... het ligt niet aan je talent, budget of tijd (voor zover ik kan beoordelen). Hij gaat 't ook vast wel doen als je er veel tijd insteekt ... geloof ik zomaar. Maar wat schiet je er mee op? Je houdt auto's misschien een paar maanden langer van de sloop af en uiteindelijk kost het je geld.

Was je meer een maat van me had ik meer m'n best gedaan om je te sturen maar via een forum heb ik denk ik niet genoeg cred opgebouwd om dat te bereiken Ik hoop echt dat je m'n advies (en dat van vele andere PTA-ers) wat serieuzer neemt en een keer met een voltooid top-project op de proppen komt (ter info ... project auto's zijn volgens mij restauratie- en of tunings-projecten waar je mee op auto-shows kunt verschijnen, maar da's mijn mening). Dat continu aanschaffen van bij-bakken gaat je uiteindelijk aan overschrijvingen alleen al meer geld kosten dan ik aan banden en dempers per jaar uitgeef (Pirelli PZeroNero / Koni).

Hoe dan ook ... ik zie deze Beamer graag nog eens terug als een super-klasse-custom-bak van jouw hand... maar het kost veel tijd, geld en geduld voordat je echt iets moois hebt. Met 500-euro bakken als basis kom je er alleen als je een serieus kapitaal aan restauratie-kosten in je budget hebt.
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?

Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen

En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Quote van Tjabbo:
pi_74333999
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^

Wat ik zou doen als ik jou was ...

- Op één auto na (de meest betrouwbare) alle auto's (desnoods in onderdelen voor extra winst) verkopen;
- Een tijdje op de loer zitten om een goede basis auto te vinden terwijl m'n budget oploopt en m'n ideeën voor m'n project een meer definitieve vorm krijgen;
- EDIT : Als ik toch zo goedkoop auto's kon krijgen en een plek had om te sleutelen EN m'n hobby wilde blijven uitvoeren terwijl ik wachte ... dan kocht ik auto's op en bleef ze verkopen in ( opgepoetste, licht gereviseerde) onderdelen.
- Wanneer de goede basis is gevonden de techniek tunen naar smaak, gebruik makende van onderdelen waarvan ik WEET dat ze het tenminste nog 5 jaar uithouden;
- Auto leeghalen (gedocumenteerd) en naar de restaurateur brengen;
- Met dekens over de nieuwe lak de auto afbouwen.

En dan ben je wel een paar duizend euro verder hoor. Maar dan heb je ook wat.
quote:
Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?

Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen

En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 02-11-2009 22:46:44 ]
Calm down, please!
pi_74334216
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Sorry dat ik er even tussenkom, maar ik denk dat hij ook een beetje bedoeld, nu heb je een supercharger als goed is geregeld, maar je hebt er nu niks aan omdat je kabelboom nog niet klopt en hij dus nog niet eens rijdt, zorg er eerst voor dat ie loopt, dan is het ook handiger om er dan verder aan te sleutelen, want als je alles erop gaat zetten wat je wilt, en later de kabelboom en hem dan probeert te starten, maar hij start niet, dan is het de vraag of het 1-2-3 te vinden is.

Ik hoop echt dat het je gaat lukken, want de plannen zijn alvast goed, maar kijk eerst of je iemand kan vinden die je kan helpen met je kabelboom, voordat je verder denkt aan tuning van je motor.
pi_74334941
Hulp met kabelboom heb ik al, zie 1e post van de topic.

Alleen moet ik morgen nog eventjes langs de beemer dealer voor een paar schema's
Dan nog een bak vinden en koppellen en inbouwen, opbouwen en testrit maken... Pas DAN komt de compressor er op..
Quote van Tjabbo:
  maandag 2 november 2009 @ 23:06:10 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_74334969
Ach, je moet soms ook dingen leren met vallen en opstaan.
Zolang je er voor zorgt dat je er niet te veel geld mee verliest kan het niet zoveel kwaad volgens mij. Iets afmaken en rijdend houden is echter ook wel eens nuttig en bevredigend.

Dingen simpel houden is vaak wel erg verstandig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principe
Keep It Super-Simple
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_74335091
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:06 schreef Hyperdude het volgende:

Ach, je moet soms ook dingen leren met vallen en opstaan.
Helemaal true Maar als het jouw broertje was ... welk advies zou je 'm dan geven?
Calm down, please!
  maandag 2 november 2009 @ 23:27:30 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_74335654
Ideaal lijkt mij een "normale" auto om van AnaarB te rijden en een wat geiniger ding om aan te sleutelen.
Als je beide in 1 zoekt zou ik een Civic VTi of een BMW 323/325/328 oid. zoeken.
Of wat goedkopers; al je geld in oude brikken stoppen vind ik niet zo verstandig (als je nog op school zit).

Of je gaat een hele andere kant op en gaat wat aan oude motoren klooien; kost bijna niks. Oude XT ofzo; lekker simpel en als ie klaar is nog een praktisch ding ook. Auto kan je altijd wel ergens lenen als je zo nodig naar de IKEA moet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_74335763
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is voor zijn tijd.
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:41 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

what the?????????
Turq, zo`n apparaat het geeft je power, je zou bijna denken dat ie vliegt....
quote:
Op maandag 2 november 2009 22:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^

Wat ik zou doen als ik jou was ...

- Op één auto na (de meest betrouwbare) alle auto's (desnoods in onderdelen voor extra winst) verkopen;
- Een tijdje op de loer zitten om een goede basis auto te vinden terwijl m'n budget oploopt en m'n ideeën voor m'n project een meer definitieve vorm krijgen;
- EDIT : Als ik toch zo goedkoop auto's kon krijgen en een plek had om te sleutelen EN m'n hobby wilde blijven uitvoeren terwijl ik wachte ... dan kocht ik auto's op en bleef ze verkopen in ( opgepoetste, licht gereviseerde) onderdelen.
- Wanneer de goede basis is gevonden de techniek tunen naar smaak, gebruik makende van onderdelen waarvan ik WEET dat ze het tenminste nog 5 jaar uithouden;
- Auto leeghalen (gedocumenteerd) en naar de restaurateur brengen;
- Met dekens over de nieuwe lak de auto afbouwen.

En dan ben je wel een paar duizend euro verder hoor. Maar dan heb je ook wat.
[..]

Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.
I`m with the mathematician.. Kijk Turq een 500 euro project kan best leuk zijn (zeker als het wat schort aan de centjes), en om het dan op te knappen naar redelijk resultaat met redelijke middelen. Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om. Maak een plan de campagne, waarin deelprojectjes staan, en voor ze stap voor stap uit (zoals poephoofd aangeeft).

Als voorbeeld de beamer. Ik denk dat een e36 best een leuk platform is voor een project, zeker als het startbudget wat lager ligt. Het zijn lekker sturende karren, die serieus met power om kunnen gaan (Alpina B8, M3) mits goed (degelijk, kwalitatief) opgebouwd.

Stap 1: Definieer wat je wilt doen.
- Sleutelruimte regelen;
- Gereedschap regelen;
- 1.9 16v 4 cilinder met kabelboom, en klokken;
- M50 automatenbak met kabelboom;
- Carroserie herstellen;

Das een prima eerste definitie waarmee gestart kan worden. Let wel er wordt nog niets gekocht.

Stap 2: Informatie zoeken (heel belangrijk, scheelt weer kosten).
- Registreeer je op diverse BMW fora;
- Probeer de e36 vraagbaak te regelen;
- Zoek of er iemand al dezelfde conversie heeft uitgevoerd (en mocht dit zo zijn, probeer met die persoon in contact te komen);
- Denk heel goed na over de elektriek en regel diverse schema`s (1.8 16v, 1.9 16v, 2.0 6 cilinder, 2.5 6 cilinder, zowel schakel als automaat);
- Regel overviews van de e36 in div. uitvoeringen (die opengewerkte tekeningen);
- Regel overviews van de motor + transmissie (ik kan me zo uit mijn hoofd al bedenken dat bijv. een prise as voor een automatenbak al anders kan zijn als voor handgeschakelde bak, even afhankelijk van merk en type auto);

Heb je nu de info die nodig is, denk dan nog eens na, en bekijk alles nog eens, stel wat vragen in fora etc.

Stap 3: Budgetering, hoeveel geld heb je tot je beschikking en hoe wil je dit verdelen over de deelprojecten?

Stap 4: Definieer je tijdschema (planning, kan veranderen gedurende het traject, op iteratieve basis bijv.)
- Verdeel je deelprojecten in tijdzones en let op de onderstaande vragen;
- Hoelang heb je de beschikking over een werkplaats / gereedschap?
- Wanneer heb je de beschikking over een werkplaats / gereedschap?
- Zijn er mensen beschikbaar om mee te helpen en wanneer hebben ze tijd? Leg dat vast
- Als er dingen zijn die tegen zitten, hoeveel uitloop heb je?

Stap 5: Onderdelen verzamelen (er vanuitgaand dat de auto er al is en dat de basis redelijk tot goed is).
- Ga je dit per deelproject doen? (Zou ik wel doen, of per x-aantal deelprojecten, zo zijn de kosten te beheersen);
- Regel de onderdelen die nodig zijn en zorg ervoor dat ze in goede staat zijn of in geval van revisie zo goedkoop mogelijk zijn;

Stap 6: Begin aan het uitvoerende werk.
- Ga zorgvuldig de onderdelen die vervangen moeten worden uit de auto monteren, maak daarna alles goed schoon nu je er makkelijk bijkunt. Eventuele beschadigingen werk je bij.
- Zorg ervoor dat het nieuwe onderdeel in goede staat is (motor grote beurt geven met olie+water vervanging, bak grote beurt geven met olie vervanging, optisch mooi maken van blok+bak, vervang hoop rubber slangen, plaats nieuwe motorsteunrubbers, nieuwe waterpomp + distributie, eigenlijk alle zaken die nodig zijn om de auto een grote beurt te geven want nu kun je overal makkelijk bij , let ook op dat je dit dus in je budgetering hebt meegenomen);
- Monteer het nieuwe onderdeel zo snel als mogelijk, dan heb je meer ruimte in de werkplaats, het zit nog vers in het geheugen, je bewaakt je doorlooptijd en bent gemotiveerder door het eindresultaat);
- Zorg ervoor dat elk onderdeel na montage ook werkt en sluit je deelproject af;
- Meest handige volgorde is eerst de techniek aanpakken van de auto en daarna de looks, als het tegenzit kwa tijd / budget heb je iig een auto die rijdt, het uiterlijk komt later wel;
pi_74335994
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef green_power het volgende:

[..]

Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).
Gullwing deuren Scharnieren openen vanaf de T-bar. Mooie techniek was dat ... die flux capacitor. Daar zou die beamer wel een tikkie harder mee gaan ... tot 80 mph sowieso.
quote:
... Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om ...
Precies dat ... en alles wat er bij staat (very nice). Liefhebberij zit 'm in de details .
Calm down, please!
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:49:49 #85
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74337354
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
Precies dat ... en alles wat er bij staat (very nice). Liefhebberij zit 'm in de details .
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:
quote:
Iedereen is liefhebber op zijn eigen manier.
Ik ben het dus niet eens met jouw post. Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij. Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.
pi_74339698
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:49 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.
quote:
Ik ben het dus niet eens met jouw post.
Dat geeft niet Maar je mening is gebaseerd op misbruik van taal.
quote:
Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij.
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.
quote:
Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.
Geef mij maar eerlijke meningen i.p.v. allemaal kudos voor slecht werk.

Maargoed ... ik was er eigenlijk al over uitgeluld dus je comment was een soort trapje na. Jij jouw mening, ik mijn mening, FOK! om meningen met respect te delen.
Calm down, please!
pi_74341754
Okee mensen nu liev voor elkaar
Quote van Tjabbo:
pi_74345382
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef green_power het volgende:

[..]
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?
Quote van Tjabbo:
pi_74345865
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Das een mooi stukje.. zelf getypt..?
verloren uurtje, biertje erbij, wat punten bedenken en opschrijven
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:05:32 #90
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74346744
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.
[..]

Dat geeft niet Maar je mening is gebaseerd op misbruik van taal.
[..]

Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.
[..]

Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.
Geef mij maar eerlijke meningen i.p.v. allemaal kudos voor slecht werk.

Maargoed ... ik was er eigenlijk al over uitgeluld dus je comment was een soort trapje na. Jij jouw mening, ik mijn mening, FOK! om meningen met respect te delen.
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.

Turq: Heb je al vooruitgang geboekt met een specifiek motorblok of tast je nog in het duister?

[ Bericht 2% gewijzigd door Barcaconia op 03-11-2009 13:16:26 ]
pi_74367061
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 13:05 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.

Turq: Heb je al vooruitgang geboekt met een specifiek motorblok of tast je nog in het duister?
nog geen voortgang, eventjes geld sparen, een compressor is niet goedkoop
Als het goed is komt die ook binnen nu en 3 weken..
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:25:43 #92
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74367330
Weet je al op welk motorblok en met welke versnellingsbak je die compressor gaat plaatsen?
pi_74376056
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je al op welk motorblok en met welke versnellingsbak je die compressor gaat plaatsen?
Op het huidige motorblok, dus het 1.8 16v. En met het ZF 5HP18 (320i) versnellingsbak. Deze wordt later nog omgebouwd tot StepTronic ivm. vermogen en redline en exclusiviteit @ de e36..
Quote van Tjabbo:
pi_74377063
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.

Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
  woensdag 4 november 2009 @ 13:03:16 #95
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74382297
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.

Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.
Open maken is niet zoveel werk opzich, maar kijk uit dat je weet waar je alle veertjes en klemmetjes terug moet plaatsen De eerste keer dat ik een versnellingsbak open maakte was ik daar nog te nonchalant voor. Ik voelde me net een 3-jarig kind met een jigsaw puzzel naderhand
pi_74385763
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:

hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..
En een revisie is een beetje over the top, de ZF bakken moeten toch wel wat vermogen aankunnen? (lees: +/- 200PK?)
Of Moet ik hem toch naar een revisie bedrijf sturen voor verstevigen van het bak en een versteviging van het koppelomvormer??
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.
Open maken is niet zoveel werk opzich, maar kijk uit dat je weet waar je alle veertjes en klemmetjes terug moet plaatsen De eerste keer dat ik een versnellingsbak open maakte was ik daar nog te nonchalant voor. Ik voelde me net een 3-jarig kind met een jigsaw puzzel naderhand
De ZF 5HP18 versnellingsbak hangt niet origineel achter een 1.8je, ze beginnen bij de 320'ers en gaan helemaal door na de V8jes
Quote van Tjabbo:
  woensdag 4 november 2009 @ 15:25:20 #97
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_74387090
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..
En een revisie is een beetje over the top, de ZF bakken moeten toch wel wat vermogen aankunnen? (lees: +/- 200PK?)
Of Moet ik hem toch naar een revisie bedrijf sturen voor verstevigen van het bak en een versteviging van het koppelomvormer??

K heb er geen verstand van, maar als ze bekend staan om hun slijtage zeg maar, en je hebt m er tóch onderuit liggen, zou ik m gelijk aanpakken, weet je zeker dat dat niet het eerste is wat t begeeft.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_74387556
Hij hoeft toch niet helemaal uit elkaar? Een beetje de magneetjes schoonmaken en nieuwe olie kan al wonderen doen. Lees anders die thread even door.

(En die bakken hangen inderdaad echt overal onder, ook onder M3's etc). Vermogen maakt echter geen zak uit voor de hoeveelheid viezigheid en metaaldeeltjes in je versnellingsbak(olie).
pi_74393982
ZF bakken zijn juist topkwaliteit...
pi_74397374
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
ZF bakken zijn juist topkwaliteit...

Ik vind de AS-tronic die Daf gebruikt anders maar een gare kutbak. Te laat schakelen, te vroeg schakelen, traag oppakken.

Volvo's I-shift
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')