Dat doe ik al een tijdjequote:Op maandag 2 november 2009 13:31 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon eventjes wachten en geduld hebben Googol.
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwenquote:hoe denk je dat ik me voel? Geld zit te jeuken in mijn zak
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.quote:, en ja ik ben bereid om nu eventjes een automaatbak te halen van een 6 cilinder, dat is het punt niet.
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?quote:Het punt is dat ik nu eventjes de Golf rijklaar moet maken (iets kleins). Zodat ik een dagelijks autotje heb, en als ik de beemer daarna klaar heb dat ik de auto gewoon zonder winst door verkoop aan een bekende zonder oog op winst.. (Iedereen weet zowiezo dat ik hem voor een meijertje heb gekocht..)..
Projecten van een maand?quote:Mijn project heeft een deadline van een maand nog. Maar binnen 2 weken moet ie al draaien![]()
Kijk, ik heb de uno verkocht omdat de auto gewoon te veel zou kosten, waarom geld uitgeven aan een tijdelijke auto? Gekocht voor 150 +24,50 aan remmen, en verkocht met 50 cent winst.quote:Op maandag 2 november 2009 13:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat doe ik al een tijdjeMaar daar gaat het juist om (lees verder)
[..]
Da's zo'n beetje waar elk goedwillende PTA-er je juist voor probeert te waarschuwen
[..]
En da's juist wel het hele punt. Je koopt brakke bakken voor weinig waar je dan geld en tijd in steekt om vervolgens weer zonder winst weg te doen. Als je je tijd niet rekent (voor jezelf) maak je gewoon verlies want -zoals je vast wel eens hebt gehoord- zijn project-auto's vooral uit te drukken in werk-uren die erin zitten.
[..]
En da's dus waar het fout gaat. Had je die Golf links laten liggen dan had je wel meer dan een snip meer kunnen steken in jouw project. Wat was er mis met die Uno als dagelijks autootje?
[..]
Projecten van een maand?Dat verklaart wel wat. Ik blijf sceptisch. Je geeft zelf al aan dat je geld jeukt ... erkennen dat je een probleem hebt is de eerste stap naar genezing
Ik zit echt niet te hopen op een faal, Turq ... maar ik zie echt niet in hoe je realistisch een leuke bak gaat overhouden in dit tempo van ... ehhh ... tijd & geld weggeven. Ik probeer het wel te snappen maar het lukt niet.
T soort sissende en blazende fohn?quote:Op maandag 2 november 2009 16:24 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik heb mezelf beloofd om niks te zeggen, maar ik kan jullie vertellen dat er een föhn onderweg is als alles goed gaat
Ik snap je punt, dan ben ik maar een scholier. Ik hoor eigenlijk 3 dagen in de week na school te gaan en 2 dagen stage.quote:Op maandag 2 november 2009 17:55 schreef green_power het volgende:
Het is zo moeilijk om geenn grappen te gaan maken in dit draadje, maar goed....
Wat me opvalt Turq, dat als je een vraag stelt en mensen daar serieus antwoord op geven, 2 posts later je dezelfde vraag wederom stelt. Verder geef je aan te studeren, ik vermoed iets met motorvoertuigtechniek / werktuigbouwtechniek. Als we het hebben over studeren en student zijn, neem ik aan dat we het minimaal hebben over HBO? Anders ben je scholier en geen student (geen gebash, een MBO scholier kan meer tijd, aandacht en werk in zijn MBO opleiding steken als een HBO student).
Mocht je een HBO-er zijn die autotechniek studeert is het dan niet iets om je klasgenoten / docenten om raadt te vragen bij het 1 en het ander? Daar zitten vaak genoeg knutselaars tussen die WEL verstand van zaken hebben en projectjes als deze reuze interresant vinden.
Op MBO niveau kan ik me voorstellen dat er wellicht wat minder kennis aanwezig is, aangezien je daar waarschijnlijk opgeleidt wordt voor 1e monteur / APK keurmeester oid. Niet dat daar iets mis mee is, maar vaak valt het gewone onderhoudswerk hieronder (wat al lastig genoeg kan zijn, denk aan motorrevisies / versnellingsbakrevisies / opsporen van electronische storingen / etc.).
Maar goed, eigenlijk is dit een verkapte TVP, dus ik wens je succes met je project en plaats zoveel mogelijk fotoos, dat maakt het wat levendiger.
Nope, geen Turbo.quote:
En n hoop koppelquote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, geen Turbo.
Dit:
Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.quote:Op maandag 2 november 2009 20:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ik ga er verder ook niet op in, gezien het feit dat ik nu even mijn topic ook wat schoner wil houden en niet over mij, maar over de auto wil hebben
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houdenquote:Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, geen Turbo.
Dit:
Goed genoeg voor 200PKtjes met stock internals.
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincodequote:Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Daar heb jij een sterk punt ... het is de laatste tijd inderdaad een probleem dat er teveel naar de persoon en te weinig naar de auto gekeken wordt (schijnt / blijkt) en ik maak me daar ook schuldig aan.
Ik kom er helaas niet onderuit want imo ligt het toekomstige falen van jouw projecten aan de persoon en niet eens aan z'n talent, tijd of budget. Opmerkingen hieromtrent worden dus niet gewaardeerd en aangezien het topic leuk moet blijven voor jou (op straffe van een moderator in m'n nek) en ik niet meer serieus (of gemeend) kan reageren lees ik vanaf nu slechts mee zo nu en danWel veel sterkte met je projecten, ofcoz.
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..quote:Op maandag 2 november 2009 20:56 schreef green_power het volgende:
[..]
Errr, gaat die 318i dan niet behoorlijk zuipen? Dan had je net zo goed die 6 cilinder kunnen houden
Maar ach, het lijkt me wel vermakelijk om te zien of je alles in elkaar geknoopt krijgt en de beamer aan het rijden krijgtZo te lezen in het topic zijn er genoeg mensen die willen helpen, dus ben benieuwd!
Ik niet.quote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic.
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zoquote:Op maandag 2 november 2009 21:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vriend, van mij mag JIJ alles weten, behalve mijn pincode![]()
En ben nou maar niet bang dat de mod je gaat bannen, ik geef alle toestemmingen om alles te zeggen en te rellen in mijn topic. Vergeet dan niet dat je het voor jezelf verpest. Want dan hou ik gewoon op met voortgangen te posten, en gaan we met zijn alle offtopicOf is dat niet wat je wil?
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..quote:Op maandag 2 november 2009 21:09 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Neuh ... juist om dat te voorkomen en omdat ik inmiddels al alles heb gezegd wat ik erover te melden heb vond ik het wel welletjes zo![]()
Voor hulp ben ik via PM altijd te bereiken, ofcoz.
Het gaat niet om het voortgang. Het gaat om het eindresultaat.quote:Op maandag 2 november 2009 21:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik niet.
Maar G. heeft wel gelijk. Je kunt beter één project goed doen, dan vele auto's afschrijven... Je bent de periode van ervaring opdoen nu wel voorbij toch?Neem nu die sprong, en creëer je droomauto!
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).quote:Op maandag 2 november 2009 21:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nope, valt mee.. automaat hea? Gaspedaal wat minder aanraken op de snelweg ga ik al met een litertje minder zuipen..![]()
De 318 is heel zuinig, op topsnelheid (205) rij ik 1 op 6,66![]()
![]()
Gemiddeld haal ik zo'n 1 op 12/13 met gemak.. met de compressor denk ik zo'n 1 op 10/11/12Misschien zelfs zuiniger!!??
what the?????????quote:Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).
Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:
[ afbeelding ]
Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 november 2009 21:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Wat wel opvallend te noemen is, is dat je aangeeft met een conventionele automatenbak zuiniger rijdt als handgeschakeld (nu is een e36 van zichzelf als 4-cilinder al een redelijk zuinig beestje), dit ondanks het feit dat de automatenbak met een koppelomvormer werkt (wat toch altijd wat extra energie verbruik tot gevolg heeft).
Daar is een oplossing voor, door je flux te verbeteren, genereer jij een beter verbruik:
[ afbeelding ]
Hieronder staat een voorbeeld hoe het er ingebouwd inziet:
[ afbeelding ]
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoorquote:Op maandag 2 november 2009 21:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee Googol. Jij bent een van de weinigen hier die ik anders aan kijk, achter elk gebash stond IK achter je (check maar gerust na)..
Ik vind van of je blijft in me topic en je voegt gewoon wat toe, en uit je mening over elke mod, of je zegt gewoon na vandaag helemaal niks meer.
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemtquote:Je hoeft niks te voorkomen, je hoeft niet voor de zoveelste keer te zeggen dat dit project gaat falen. Ik ben al zo ver, kom op.. Hij MOET het doen
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?quote:Op maandag 2 november 2009 22:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoormaar meeste tips die ik zou geven zou jij toch niet opvolgen omdat ik meer ben van het "als je het vervangt, maak het dan meteen top"-principe ben (oftewel, de duurzame maar dure oplossingen).
[..]
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemtZoals gezegd ... het ligt niet aan je talent, budget of tijd (voor zover ik kan beoordelen). Hij gaat 't ook vast wel doen als je er veel tijd insteekt ... geloof ik zomaar. Maar wat schiet je er mee op? Je houdt auto's misschien een paar maanden langer van de sloop af en uiteindelijk kost het je geld.
Was je meer een maat van me had ik meer m'n best gedaan om je te sturen maar via een forum heb ik denk ik niet genoeg cred opgebouwd om dat te bereikenIk hoop echt dat je m'n advies (en dat van vele andere PTA-ers) wat serieuzer neemt en een keer met een voltooid top-project op de proppen komt (ter info ... project auto's zijn volgens mij restauratie- en of tunings-projecten waar je mee op auto-shows kunt verschijnen, maar da's mijn mening). Dat continu aanschaffen van bij-bakken gaat je uiteindelijk aan overschrijvingen alleen al meer geld kosten dan ik aan banden en dempers per jaar uitgeef (Pirelli PZeroNero / Koni).
Hoe dan ook ... ik zie deze Beamer graag nog eens terug als een super-klasse-custom-bak van jouw hand... maar het kost veel tijd, geld en geduld voordat je echt iets moois hebt. Met 500-euro bakken als basis kom je er alleen als je een serieus kapitaal aan restauratie-kosten in je budget hebt.
Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.quote:Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?
Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen![]()
![]()
En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Sorry dat ik er even tussenkom, maar ik denk dat hij ook een beetje bedoeld, nu heb je een supercharger als goed is geregeld, maar je hebt er nu niks aan omdat je kabelboom nog niet klopt en hij dus nog niet eens rijdt, zorg er eerst voor dat ie loopt, dan is het ook handiger om er dan verder aan te sleutelen, want als je alles erop gaat zetten wat je wilt, en later de kabelboom en hem dan probeert te starten, maar hij start niet, dan is het de vraag of het 1-2-3 te vinden is.quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?![]()
Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen![]()
![]()
En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Helemaal truequote:Op maandag 2 november 2009 23:06 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, je moet soms ook dingen leren met vallen en opstaan.
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).quote:
Turq, zo`n apparaat het geeft je power, je zou bijna denken dat ie vliegt....quote:
I`m with the mathematician.. Kijk Turq een 500 euro project kan best leuk zijn (zeker als het wat schort aan de centjes), en om het dan op te knappen naar redelijk resultaat met redelijke middelen. Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om. Maak een plan de campagne, waarin deelprojectjes staan, en voor ze stap voor stap uit (zoals poephoofd aangeeft).quote:Op maandag 2 november 2009 22:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^
Wat ik zou doen als ik jou was ...
- Op één auto na (de meest betrouwbare) alle auto's (desnoods in onderdelen voor extra winst) verkopen;
- Een tijdje op de loer zitten om een goede basis auto te vinden terwijl m'n budget oploopt en m'n ideeën voor m'n project een meer definitieve vorm krijgen;
- EDIT : Als ik toch zo goedkoop auto's kon krijgen en een plek had om te sleutelen EN m'n hobby wilde blijven uitvoeren terwijl ik wachte ... dan kocht ik auto's op en bleef ze verkopen in ( opgepoetste, licht gereviseerde) onderdelen.
- Wanneer de goede basis is gevonden de techniek tunen naar smaak, gebruik makende van onderdelen waarvan ik WEET dat ze het tenminste nog 5 jaar uithouden;
- Auto leeghalen (gedocumenteerd) en naar de restaurateur brengen;
- Met dekens over de nieuwe lak de auto afbouwen.
En dan ben je wel een paar duizend euro verder hoor. Maar dan heb je ook wat.
[..]
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.
Gullwing deurenquote:Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).
Precies dat ... en alles wat er bij staatquote:... Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om ...
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:quote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
Precies dat ... en alles wat er bij staat(very nice). Liefhebberij zit 'm in de details .
Ik ben het dus niet eens met jouw post. Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij. Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.quote:Iedereen is liefhebber op zijn eigen manier.
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:
Dat geeft nietquote:Ik ben het dus niet eens met jouw post.
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.quote:Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij.
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.quote:Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?quote:
verloren uurtje, biertje erbij, wat punten bedenken en opschrijvenquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.
[..]
Dat geeft nietMaar je mening is gebaseerd op misbruik van taal.
[..]
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.
[..]
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.
Geef mij maar eerlijke meningen i.p.v. allemaal kudos voor slecht werk.
Maargoed ... ik was er eigenlijk al over uitgeluld dus je comment was een soort trapje na. Jij jouw mening, ik mijn mening, FOK! om meningen met respect te delen.
nog geen voortgang, eventjes geld sparen, een compressor is niet goedkoopquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.
Turq: Heb je al vooruitgang geboekt met een specifiek motorblok of tast je nog in het duister?
Op het huidige motorblok, dus het 1.8 16v. En met het ZF 5HP18 (320i) versnellingsbak. Deze wordt later nog omgebouwd tot StepTronic ivm. vermogen en redline en exclusiviteit @ de e36..quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je al op welk motorblok en met welke versnellingsbak je die compressor gaat plaatsen?
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.
Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.
Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
De ZF 5HP18 versnellingsbak hangt niet origineel achter een 1.8je, ze beginnen bij de 320'ers en gaan helemaal door na de V8jesquote:Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.
Open maken is niet zoveel werk opzich, maar kijk uit dat je weet waar je alle veertjes en klemmetjes terug moet plaatsenDe eerste keer dat ik een versnellingsbak open maakte was ik daar nog te nonchalant voor. Ik voelde me net een 3-jarig kind met een jigsaw puzzel naderhand
K heb er geen verstand van, maar als ze bekend staan om hun slijtage zeg maar, en je hebt m er tóch onderuit liggen, zou ik m gelijk aanpakken, weet je zeker dat dat niet het eerste is wat t begeeft.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..![]()
En een revisie is een beetje over the top, de ZF bakken moeten toch wel wat vermogen aankunnen? (lees: +/- 200PK?)
Of Moet ik hem toch naar een revisie bedrijf sturen voor verstevigen van het bak en een versteviging van het koppelomvormer??![]()
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
ZF bakken zijn juist topkwaliteit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |