Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?quote:Op maandag 2 november 2009 22:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik reageer echt nog wel wanneer ik denk dat ik wat zinnigs toe te voegen heb, hoormaar meeste tips die ik zou geven zou jij toch niet opvolgen omdat ik meer ben van het "als je het vervangt, maak het dan meteen top"-principe ben (oftewel, de duurzame maar dure oplossingen).
[..]
Ow ik zeg niet dat 't GAAT falen maar da's m'n verwachting op basis van de beslissingen die je neemtZoals gezegd ... het ligt niet aan je talent, budget of tijd (voor zover ik kan beoordelen). Hij gaat 't ook vast wel doen als je er veel tijd insteekt ... geloof ik zomaar. Maar wat schiet je er mee op? Je houdt auto's misschien een paar maanden langer van de sloop af en uiteindelijk kost het je geld.
Was je meer een maat van me had ik meer m'n best gedaan om je te sturen maar via een forum heb ik denk ik niet genoeg cred opgebouwd om dat te bereikenIk hoop echt dat je m'n advies (en dat van vele andere PTA-ers) wat serieuzer neemt en een keer met een voltooid top-project op de proppen komt (ter info ... project auto's zijn volgens mij restauratie- en of tunings-projecten waar je mee op auto-shows kunt verschijnen, maar da's mijn mening). Dat continu aanschaffen van bij-bakken gaat je uiteindelijk aan overschrijvingen alleen al meer geld kosten dan ik aan banden en dempers per jaar uitgeef (Pirelli PZeroNero / Koni).
Hoe dan ook ... ik zie deze Beamer graag nog eens terug als een super-klasse-custom-bak van jouw hand... maar het kost veel tijd, geld en geduld voordat je echt iets moois hebt. Met 500-euro bakken als basis kom je er alleen als je een serieus kapitaal aan restauratie-kosten in je budget hebt.
Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.quote:Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?
Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen![]()
![]()
En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Sorry dat ik er even tussenkom, maar ik denk dat hij ook een beetje bedoeld, nu heb je een supercharger als goed is geregeld, maar je hebt er nu niks aan omdat je kabelboom nog niet klopt en hij dus nog niet eens rijdt, zorg er eerst voor dat ie loopt, dan is het ook handiger om er dan verder aan te sleutelen, want als je alles erop gaat zetten wat je wilt, en later de kabelboom en hem dan probeert te starten, maar hij start niet, dan is het de vraag of het 1-2-3 te vinden is.quote:Op maandag 2 november 2009 22:28 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ok. Wat wil jij dan dat ik doen? Wat vind jij duurzamer?
Waarom denk je uberhaubt dat ik zit te denken aan een automaatbak van een 6 cilinder dat ook nog eens een versnelling meer heeft en om kan worden gebouwd tot een Steptronic?![]()
Ik hoef geen koekjestrommel meer als een uno of corsa... wil nu wat serieus wat vermogen, maar wel alle luxe en comfort die ik kan wensen![]()
![]()
En mijn auto wordt een dikke auto waar mensen tegen kunnen zeggen van: Hey, kijk daar nou.. daar is tijd, geld en energie in gestoken
Helemaal truequote:Op maandag 2 november 2009 23:06 schreef Hyperdude het volgende:
Ach, je moet soms ook dingen leren met vallen en opstaan.
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).quote:
Turq, zo`n apparaat het geeft je power, je zou bijna denken dat ie vliegt....quote:
I`m with the mathematician.. Kijk Turq een 500 euro project kan best leuk zijn (zeker als het wat schort aan de centjes), en om het dan op te knappen naar redelijk resultaat met redelijke middelen. Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om. Maak een plan de campagne, waarin deelprojectjes staan, en voor ze stap voor stap uit (zoals poephoofd aangeeft).quote:Op maandag 2 november 2009 22:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik wil dat je plezier hebt in wat je doet maar ook dat je later nog met trots op iets terug kunt kijken ^^
Wat ik zou doen als ik jou was ...
- Op één auto na (de meest betrouwbare) alle auto's (desnoods in onderdelen voor extra winst) verkopen;
- Een tijdje op de loer zitten om een goede basis auto te vinden terwijl m'n budget oploopt en m'n ideeën voor m'n project een meer definitieve vorm krijgen;
- EDIT : Als ik toch zo goedkoop auto's kon krijgen en een plek had om te sleutelen EN m'n hobby wilde blijven uitvoeren terwijl ik wachte ... dan kocht ik auto's op en bleef ze verkopen in ( opgepoetste, licht gereviseerde) onderdelen.
- Wanneer de goede basis is gevonden de techniek tunen naar smaak, gebruik makende van onderdelen waarvan ik WEET dat ze het tenminste nog 5 jaar uithouden;
- Auto leeghalen (gedocumenteerd) en naar de restaurateur brengen;
- Met dekens over de nieuwe lak de auto afbouwen.
En dan ben je wel een paar duizend euro verder hoor. Maar dan heb je ook wat.
[..]
Helemaal prima en het is je ook gegund ... maar als je er wilt komen door een auto-project dan zul ten eerste moeten zorgen dat de basis goed is. Zonder een goede basis valt je mooie project binnen een jaar of twee uit elkaar en hopen de kosten om 'm te houden alleen maar meer op.
Gullwing deurenquote:Op maandag 2 november 2009 23:31 schreef green_power het volgende:
[..]
Mompelt iets met open (lambo?) deuren en jammer dat men niet terug kan in de tijd (tegenwoordig verleden toekomstige tijd?).
Precies dat ... en alles wat er bij staatquote:... Maar wat Googol bedoelt is, ga er wat duurzamer mee om ...
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:quote:Op maandag 2 november 2009 23:39 schreef Googolplexian het volgende:
Precies dat ... en alles wat er bij staat(very nice). Liefhebberij zit 'm in de details .
Ik ben het dus niet eens met jouw post. Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij. Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.quote:Iedereen is liefhebber op zijn eigen manier.
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.quote:Op dinsdag 3 november 2009 00:49 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een van de beste quotes die ik ooit op een oldtimerforum van een specifiek model auto gelezen heb:
Dat geeft nietquote:Ik ben het dus niet eens met jouw post.
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.quote:Als Turq graag 500 euro auto's koop, de motor er uit tilt en hem daarna naar de sloop brengt is dat zijn liefhebberij.
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.quote:Je kunt hem hoogstens tips geven hoe jij het zou doen maar de les lezen lijkt me dus overbodig.
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?quote:
verloren uurtje, biertje erbij, wat punten bedenken en opschrijvenquote:Op dinsdag 3 november 2009 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Das een mooi stukje.. zelf getypt..?
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 08:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's nou een super-goed voorbeeld van quote-mining. Je pakt een quote van een forum van oldtimerliefhebbers van een specifiek model en gebruikt die om de acties van iemand die om de week een auto naar de sloop brengt te generaliseren.
[..]
Dat geeft nietMaar je mening is gebaseerd op misbruik van taal.
[..]
Als liefhebber van goed eten douw ik het ook niet in m'n anus ... ook al zou dat mijn speciale eigen manier zijn, echte liefhebbers zullen het niet waarderen. Dus als je op PTA komt met dit soort projecten dan kan het zomaar zijn dat er milde kritiek komt.
[..]
Nou ... ik weet niet welke forums jij bezoekt maar daar hoef ik niet te komen.
Geef mij maar eerlijke meningen i.p.v. allemaal kudos voor slecht werk.
Maargoed ... ik was er eigenlijk al over uitgeluld dus je comment was een soort trapje na. Jij jouw mening, ik mijn mening, FOK! om meningen met respect te delen.
nog geen voortgang, eventjes geld sparen, een compressor is niet goedkoopquote:Op dinsdag 3 november 2009 13:05 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Goed, eigenlijk bevestig je alleen wat ik bedoel. Maar laten we het hier maar weer over een BMW hebben. Als je wilt horen waarom ik vind dat jouw post alleen een bevestiging is mag je PMen.
Turq: Heb je al vooruitgang geboekt met een specifiek motorblok of tast je nog in het duister?
Op het huidige motorblok, dus het 1.8 16v. En met het ZF 5HP18 (320i) versnellingsbak. Deze wordt later nog omgebouwd tot StepTronic ivm. vermogen en redline en exclusiviteit @ de e36..quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
Weet je al op welk motorblok en met welke versnellingsbak je die compressor gaat plaatsen?
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.
Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..quote:Op woensdag 4 november 2009 10:28 schreef Maharbal het volgende:
Overigens die ZF bakken staan er om bekend om na verloop van tijd vaker (dan normaal) kaputt te gaan. Dus nu je 'm er toch onder uit hebt liggen zou ik 'm "openmaken" (niks "sealed for life") en schoonmaken, voornamelijk bij de magneetjes in de bak. Alle troep er uit en verse vloeistof en je hebt veel minder kans dat de bak het begeeft.
Check ook: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=166135
De ZF 5HP18 versnellingsbak hangt niet origineel achter een 1.8je, ze beginnen bij de 320'ers en gaan helemaal door na de V8jesquote:Op woensdag 4 november 2009 13:03 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Is dat zo? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Best raar dat een versnellingsbak die achter een 1.8 hangt kapot gaat.
Open maken is niet zoveel werk opzich, maar kijk uit dat je weet waar je alle veertjes en klemmetjes terug moet plaatsenDe eerste keer dat ik een versnellingsbak open maakte was ik daar nog te nonchalant voor. Ik voelde me net een 3-jarig kind met een jigsaw puzzel naderhand
K heb er geen verstand van, maar als ze bekend staan om hun slijtage zeg maar, en je hebt m er tóch onderuit liggen, zou ik m gelijk aanpakken, weet je zeker dat dat niet het eerste is wat t begeeft.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmm, openmaken doe ik niet aan.. woow.. dat is het laatste waar ik aan denk..![]()
En een revisie is een beetje over the top, de ZF bakken moeten toch wel wat vermogen aankunnen? (lees: +/- 200PK?)
Of Moet ik hem toch naar een revisie bedrijf sturen voor verstevigen van het bak en een versteviging van het koppelomvormer??![]()
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
ZF bakken zijn juist topkwaliteit...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |