quote:
Eigenlijk krijg ik een nu een antipsychoticum + een hypnoticum i.p.v. lithium, vanwege (een verleden van) ernstige manische episodes gepaard gaand met motorische hyperactiviteit & psychotische symptomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 19:19 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Gast, het is de bedoeling om je lithium trouw in te nemen en met regelmaat de spiegel te laten controleren.
Succesquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:48 schreef Pluizel het volgende:
sjongejonge, 3 dagen weg en ik loop 3 pagina's achter! stelletje spammerts!
Maandag begin ik dan toch echt met mijn eerste co-schap
Als je geen klinische stage naast je standaard curriculum doet, kom je als geneeskundestudent nauwelijks in aanraking met onderzoek.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Beroepsopleiding.Heb je enig idee hoeveel onderzoek er in de geneeskunde gedaan wordt? Daar komt denk ik geen enkel ander vakgebied bij in de buurt...
KNO, martini, grunn. Verwachtingen: as always het grote incapabel voelen (maar het schijnt dat dat nooit helemaal weggaat) en hopelijk nog wat leuke dingen zelf mogen doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
SuccesHoe/Wat/Waar & wat verwacht je ervan?
Hier lopen artsen (in spe), deze kunnen diagnoses stellen. (het was wel een grove gok)quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 05:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Eigenlijk krijg ik een nu een antipsychoticum + een hypnoticum i.p.v. lithium, vanwege (een verleden van) ernstige manische episodes gepaard gaand met motorische hyperactiviteit & psychotische symptomen.
Ik wist niet eens dat mijn stoornis zo duidelijk merkbaar is. Ik ben ook weer eens vergeten dat ik moet gaan slapen![]()
Wat dacht je van de onderzoekstage?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:01 schreef EricT het volgende:
Maar even hier:
[..]
Als je geen klinische stage naast je standaard curriculum doet, kom je als geneeskundestudent nauwelijks in aanraking met onderzoek.
je hebt wel wat anders te doen.. reflecteren enzo
Klinische stage? Ik doe niet anders... Maar goed ook dat er verder geen onderzoek is buiten de wetenschapsstage, ik kan me weinig saaiers bedenken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 15:01 schreef EricT het volgende:
Maar even hier:
[..]
Als je geen klinische stage naast je standaard curriculum doet, kom je als geneeskundestudent nauwelijks in aanraking met onderzoek.
je hebt wel wat anders te doen.. reflecteren enzo
In hoeverre steunt het dan je argumentatie dat geneeskunde geen beroepsopleiding is?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
Klinische stage? Ik doe niet anders... Maar goed ook dat er verder geen onderzoek is buiten de wetenschapsstage, ik kan me weinig saaiers bedenken.
Congratulations, waar heb je je scriptie over geschreven?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:11 schreef dotKoen het volgende:
Ik heb een 8 voor mijn scriptie gehaald en waarschijnlijk ook wel een voldoende voor mijn bloktoets, beide cijfers worden gemiddeld. Kortom: nooit meer een vak uit de reeks Medische Professionele Vorming!
Dank je! De titel was: 'De operatieve behandeling van perianale fistels: een PDCA-cyclus'.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:19 schreef EricT het volgende:
[..]
Congratulations, waar heb je je scriptie over geschreven?
Dit steunt dat niet. Maar als je wilt kun je elke minuut van je vrije tijd aan onderzoek besteden en het wordt ook gestimuleerd. Ik hou er alleen niet van.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:55 schreef EricT het volgende:
[..]
In hoeverre steunt het dan je argumentatie dat geneeskunde geen beroepsopleiding is?
Mooi cijfer idd. Is dat ook een richting waarin je verder wilt gaan later?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 20:30 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dank je! De titel was: 'De operatieve behandeling van perianale fistels: een PDCA-cyclus'.
En dan ging het vooral om het probleem 'hoe kan men vaststellen of de fistelchirurgie op een bepaalde afdeling van voldoende kwaliteit is?' Was uiteindelijk best interessant. Jammer was echter dat ons onderwerp zich niet echt leende voor een PDCA-cyclus, wat wel de opdracht was. Gelukkig vond onze begeleider, die het onderwerp had voorgesteld, dat ook.
Dank je :-) Nee, op het moment zie ik mijzelf niet als toekomstig chirurg, maar dat kan ook weer snel veranderenquote:Op zondag 25 oktober 2009 12:09 schreef Knuffleheinz het volgende:
[..]
Mooi cijfer idd. Is dat ook een richting waarin je verder wilt gaan later?
En hoe zie je je dan wel in de toekomst?quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dank je :-) Nee, op het moment zie ik mijzelf niet als toekomstig chirurg, maar dat kan ook weer snel veranderen![]()
Succes!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:48 schreef Pluizel het volgende:
sjongejonge, 3 dagen weg en ik loop 3 pagina's achter! stelletje spammerts!
Maandag begin ik dan toch echt met mijn eerste co-schap
Lobotomie?quote:Op maandag 26 oktober 2009 01:10 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb morgen ook een operatie![]()
als patient zijnde![]()
De antwoorden staan onlinequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:47 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Als je de antwoorden hebt zou ik het ook wel graag willen weten ^^ FFT was trouwens wel goed te doen
Ah, bedankt! Meerkeuze allemaal goed, open vraag ietwat twijfelachtigquote:
Ik kan me mijn eigen bewoordingen niet helemaal precies meer herinneren, maar ik denk wel dat ik alle punten binnen hebquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:44 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Ah, bedankt! Meerkeuze allemaal goed, open vraag ietwat twijfelachtigHet leek mij niet zo'n goed idee om groeifactoren toe te dienen aan iemand met kanker omdat dan die kanker nog sneller gaat groeien, maar mss heb ik er wel een verdwaalde punt uitgesleept
.
Dast toch anno 2009 niet hip meer? Een zenuw exploratie vanwege meerdere neuroma & het verwijderen van een gedeeltes van zenuwen (abdomen). Exact weet ik het, want ik heb nog het operatierapport ingezien noch na de ingreep de chirurg gesproken. Hoor ik morgen! Dit was mijn tweede operatie tegen de pijn. Nu fijn slapen & dat gaat wel lukken na al die morfine en pethidine!quote:
Ga jij eens heel snel die CT-angio aanvragen...quote:
Jaaaaa!!! Eindelijk gaat het weer over de Mexicaanse griep!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:42 schreef Repeat het volgende:
Even een serieuze kwestie. Varkensgriepvaccinatie als co-assistent? Doen of niet? Opzich was ik het niet zo van plan, maar van alle kanten wordt nu toch gepushed om het toch te doen. Wat doen jullie?
Precies, een morele verplichting aan je patiënt. Gelijk met je handen desinfecteren, niet dronken op je werk verschijnen, een hepatitis B-vaccinatie halen en een schone witte jas aantrekken.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:58 schreef Honeymooner het volgende:
Ik twijfel best wel en ik hoor van alle kanten dat het personeel op mijn afdeling ook niet bepaald van plan is de prik te nemen..
Ikzelf loop de hele winter co-schappen op de gyn, dus vind op zich wel dat ik het een soort verplicht ben aan de zwangere vrouwen..
Die patiënten interesseren me niet. Het gaat nu even om jezelf. Ik hoorde vanmiddag percentages van 30% besmet, toen dacht ik ineens best een grote kans dus dat ik ook daarbij hoorquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:48 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Jaaaaa!!! Eindelijk gaat het weer over de Mexicaanse griep!
Doen natuurlijk, bijwerkingen zijn minimaal, besmetting van al zieke patiënten levert mogelijk complicaties op die erg makkelijk te vermijden waren.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die patiënten interesseren me niet. Het gaat nu even om jezelf. Ik hoorde vanmiddag percentages van 30% besmet, toen dacht ik ineens best een grote kans dus dat ik ook daarbij hoor
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:10 schreef Kassaa het volgende:
Biochemie is schijt.
Nou ja dat is mooi meegenomen, maar je kunt toch wel tegen een griepjequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die patiënten interesseren me niet. Het gaat nu even om jezelf. Ik hoorde vanmiddag percentages van 30% besmet, toen dacht ik ineens best een grote kans dus dat ik ook daarbij hoor
Vooral die oxidatieve fosforylering is kut met peren, dat inconsequente gebruik van reductie, oxidatie, gereduceerd en ge-oxideerd en reduceert en oxideert in combinatie met mijn al tamelijk verrotte beheersing van redox culmineert in een falen dat zijn weerga niet kentquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:12 schreef Merel1808 het volgende:
[..]Membraankinetiek, oxidatieve phosphorylering, citroenzuurcyclus
Get used to it, dit is je hele leven de komende 8 weken
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:15 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja dat is mooi meegenomen, maar je kunt toch wel tegen een griepje.
Deze tekst ga ik ook gebruikenquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:00 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Precies, een morele verplichting aan je patiënt. Gelijk met je handen desinfecteren, niet dronken op je werk verschijnen, een hepatitis B-vaccinatie halen en een schone witte jas aantrekken.
En dit is nog maar de 2e dag van het blokquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:27 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Vooral die oxidatieve fosforylering is kut met peren, dat inconsequente gebruik van reductie, oxidatie, gereduceerd en ge-oxideerd en reduceert en oxideert in combinatie met mijn al tamelijk verrotte beheersing van redox culmineert in een falen dat zijn weerga niet kent. Baynes maakt het er ook niet beter op ofzo. Enzymen zijn wel leuk overigens
Gelukkig heb ik dat net achter de rugquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:12 schreef Merel1808 het volgende:
[..]Membraankinetiek, oxidatieve phosphorylering, citroenzuurcyclus
Get used to it, dit is je hele leven de komende 8 weken
Kans op bijwerkingen is erg klein, vaccin voor jou is waarschijnlijk al ingekocht. Kortom: waarom niet? Je weet toch nooit zeker of dat Mexicaanse griep was (of een andere influenzastam, for that matter).quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:35 schreef Pluizel het volgende:
mja volgens mij heb ik die griep in juli al gehad, maar toen werd er niet meer getest (en ik had de care niet om naar het slotervaartziekenhuis te gaan). lijkt me niet bijster zinvol als ik me dan alsnog laat vaccineren.
Kunnen we echt niet stoppen over de Mexicaanse griepquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Kans op bijwerkingen is erg klein, vaccin voor jou is waarschijnlijk al ingekocht. Kortom: waarom niet? Je weet toch nooit zeker of dat Mexicaanse griep was (of een andere influenzastam, for that matter).
Ik heb wel een idee: naar de huisarts ermee!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 00:07 schreef rene90 het volgende:
Goedenacht![]()
Ik heb een medische vraag. Ik ken een meisje welke bloed spuugt. Komt erop neer dat zij aangeeft wanneer zij stres heeft dit op kan wekken. Het bloed spugen komt dan in handjes en er zat ook een stolsel tussen.
Niet veel later is ze weer prima in orde en gaat alles goed, ook geen koorts / een ander iets.
Heeft één van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn of klinkt het jullie bekend in de oren?
dit dusquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:00 schreef Seam het volgende:
[..]
Kunnen we echt niet stoppen over de Mexicaanse griep
Ja, het zou van alles kunnen zijn, maar gewoon langs de HA ermee!quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:44 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie niet ideeën wat het zou kunnen zijn, is er niet een ziektebeeld waarbij je onder hoge stres zoiets kan doen?
Bellen vs geen bellen of lage pH vs normale pH, that's the question.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:17 schreef starla het volgende:
[..]
@ gohan, vergeet niet de tractus respiratorius uit te vragen![]()
Heb genoeg ideeen, zelfs ideeen die van psychische aard kunnen zijn.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 12:44 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie niet ideeën wat het zou kunnen zijn, is er niet een ziektebeeld waarbij je onder hoge stres zoiets kan doen?
Ik vraag me af of de patient daarop let, met name het laatstequote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:50 schreef DDM het volgende:
Bellen vs geen bellen of lage pH vs normale pH, that's the question.
Zou die dat moeten dan?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de patient daarop let, met name het laatste![]()
Haha nee bedoel het ook niet puur anamnestisch, maar de tractus respiratorius kan blanco zijn, en het verschil tussen hematemesis en hemoptoe moet je vooral baseren op bellen en als het kan een pH meting. Ruiken mag ook nog altijdquote:Op woensdag 28 oktober 2009 18:31 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de patient daarop let, met name het laatste![]()
Ik heb een keer geroken idd, toen ik avonddienst had op de cardio en het niet duidelijk was of de patient bloed ophoestte/opgaf of koffie ophoestte/opgafquote:
Weet er alles vanquote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:55 schreef starla het volgende:
[..]
Ik heb een keer geroken idd, toen ik avonddienst had op de cardio en het niet duidelijk was of de patient bloed ophoestte/opgaf of koffie ophoestte/opgaf
Er is al eens een heel onderzoek geweest naar dit probleem, en toen is er geen medische oorzaak gevonden. Mijn vermoeden is ook dat het een psychische aard heeft, maar in welke hoek kan je dan gaan zoeken? Bloed kan je toch niet zomaar opwekken?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:50 schreef DDM het volgende:
Heb genoeg ideeen, zelfs ideeen die van psychische aard kunnen zijn.
Maar naar de huisarts gaan is in dit geval de beste stap
Op je wang/tong bijten?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 23:26 schreef rene90 het volgende:
[..]
Er is al eens een heel onderzoek geweest naar dit probleem, en toen is er geen medische oorzaak gevonden. Mijn vermoeden is ook dat het een psychische aard heeft, maar in welke hoek kan je dan gaan zoeken? Bloed kan je toch niet zomaar opwekken?
Daar hebben we naar gekeken maar was niks te vinden. Sowieso kwam er een heel bloedstolsel mee.quote:
Sowieso, die vakantiedokterquote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:49 schreef starla het volgende:
Wat een domme lul zeg, die geneeskundetsudent bij de vakantiedokter. Gast wil tegen het advies van de dokter naar z'n vriendjes toe zodat hij weer biertjes kan drinken.
Boeiend, wat een patiënt doet nadat je hem advies hebt gegeven doet moet hij/zij zelf weten. Iedereen heeft het recht hier zichzelf kapot te drinken!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 19:49 schreef starla het volgende:
Wat een domme lul zeg, die geneeskundetsudent bij de vakantiedokter. Gast wil tegen het advies van de dokter naar z'n vriendjes toe zodat hij weer biertjes kan drinken.
Van jou begrijp ik dat wel, maar van een geneeskundestudent?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:15 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Boeiend, wat een patiënt doet nadat je hem advies hebt gegeven doet moet hij/zij zelf weten. Iedereen heeft het recht hier zichzelf kapot te drinken!
Ik drink nietquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:22 schreef starla het volgende:
[..]
Van jou begrijp ik dat wel, maar van een geneeskundestudent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |