abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27606203
Na overweldigend succes van Geneeskunde deel 1: nu deel 2
pi_27606358
Sow, deel twee alweer
We hadden het over tweede keuzes enzo he.. ik zit daar ook nog een beetje mee te worstelen. Ik heb voeding en gezondheid opgegeven als tweede keuze.. maar ik heb absoluut geen zin om in wageningen terecht te komen eigenlijk . Dus als ik uitgeloot word ga ik toch nog eens hard nadenken over de mogelijkheden van een jaar ertussenuit enzo.. dat lijkt me wel relaxt. Gevolg is alleen dat je ook wel minstens een halfjaar moet werken dan om geld bij elkaar te krijgen.. en daar heb ik weer wat minder zin in.
Wat gaan jullie doen áls je uitgeloot zou worden.
pi_27606510
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 13:33 schreef M1RR1E het volgende:
Dus als ik uitgeloot word ga ik toch nog eens hard nadenken over de mogelijkheden van een jaar ertussenuit enzo.. dat lijkt me wel relaxt. Gevolg is alleen dat je ook wel minstens een halfjaar moet werken dan om geld bij elkaar te krijgen.. en daar heb ik weer wat minder zin in.
Dit zou je kunnen doen: een jaar naar Australië waarbij je reizen en werken (zat backpackerswerk te vinden)combineert, al moet je wel een beginbedrag hebben om dat mogelijk te maken.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 13:49:29 #4
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_27606869
Overzicht aantal aanmeldingen en aantal plaatsen

Geneeskunde voltijd * Aantal plaatsen Aanmeldingen
15 mei
Universiteit Leiden (21PB) 315 503
Universiteit Utrecht (21PD) 344 1204
EU Rotterdam (21PE) 410 641
Universiteit Maastricht (21PJ) 341 692
Universiteit van Amsterdam (21PK) 350 815
VU Amsterdam (21PL) 350 457
Radboud Universiteit Nijmegen (21PM) 330 644
Rijksuniversiteit Groningen (21PC) 410 853
Totaal 2850 5809

Hoeveel kans maak je
De inlotingskansen in de verschillende lotingsklassen verhouden zich onderling als volgt: B : C : D : E = 9 : 6 : 4 : 3. Als bijvoorbeeld in lotingsklasse B 80 procent van de kandidaten wordt ingeloot, dan wordt in klasse C 53 procent, in klasse D 36 procent en in klasse E 27 procent ingeloot.

Wanneer komt de UITSLAG van de loting
Als je voor de inzendtermijn alle vereiste bewijsstukken hebt ingestuurd, krijg je half juli de uitslag van de ‘centrale’ loting thuisgestuurd. Op 12 juli 2005 kun je de lotingsuitslag al bekijken via Mijn IB-Groep. Zie voor meer informatie over Mijn IB-Groep de bijgevoegde folder.

Heb je voor de inzendtermijn schriftelijk gemeld dat je de vereiste bewijsstukken pas later kunt insturen, dan ontvang je pas na ontvangst van de desbetreffende bewijsstukken de uitslag. Het Bewijs van toelating krijg je altijd van de IB-Groep, dus ook als je decentraal bent geselecteerd.

Niet tevreden met de toegewezen instelling?
Heb je een Bewijs van toelating gekregen maar wil je de opleiding volgen aan een andere dan de toegewezen instelling? Dien dan een ruilverzoek in via de Ruilbeurs op www.ib-groep.nl. Vanaf het moment dat je lotingsuitslag op Mijn IB-Groep staat, kun je via de Ruilbeurs op internet je ruilverzoek indienen. Het ruilverzoek moet binnen twee weken na dagtekening van het door jou (te) ontvangen Bewijs van toelating zijnontvangen. Zie voor meer informatie over Mijn IB-Groep de bijgevoegde folder.

Voorwaarde voor het indienen van een ruilverzoek is dat je voldoet aan de inschrijvingsvoorwaarden van de gewenste instelling en dat je het Bewijs van toelating niet via de decentrale selectie hebt verkregen. De IB-Groep legt een lijst aan van studenten die willen ruilen waarbij de datum van binnenkomst van je verzoek je plaats bepaalt op de lijst. Is ruilen mogelijk, dan krijg je zo snel mogelijk een nieuw Bewijs van toelating. Je kunt tot 25 september 2005 een ruilverzoek indienen. Let wel, de kans dat je kunt ruilen is zeer gering omdat de IB-Groep bij het uitreiken van het Bewijs van toelating al rekening heeft gehouden met de opgegeven voorkeur.

Handige tips
• Vraag bij de diploma-uitreiking direct om een gewaarmerkte kopie van je cijferlijst en diploma of getuigschrift. Gewaarmerkt betekent dat de kopie getekend ofgestempeld is door de directie van de school.

• Doe je dit jaar eindexamen havo- of vwo, met profiel dan kan de school je direct na de uitslag van het examen een voorlopige cijferlijst uitreiken. Een voorlopige cijferlijstkan alleen worden geregistreerd als de volgende informatie erop staat vermeld:
- het profiel en de verdeling ervan in gemeenschappelijk, profiel- en vrij deel
- geslaagd
- waarmerk (getekend of gestempeld door de directie van de school) - persoonsgegevens

• Zorg ervoor dat de gevraagde bewijsstukkenop tijd op het juiste adres aankomen. Gebruik daarvoor de retourenvelop van de IB-Groep en frankeer deze voldoende.

• Zorg dat je tijdens de selectieprocedure bereikbaar bent op je correspondentieadres.
Ga je in die periode op vakantie? Zorg dan dat er iemand is die je zaken waarneemt.

• Ontvang je studiefinanciering? Vergeet dan niet om wijzigingen van opleiding of instelling aan de IB-Groep door te geven. Je kunt je wijziging doorgeven via www.ib-groep.nl.

• Meld je aan voor Mijn IB-Groep.

• Ga je verhuizen? Geef dit dan op tijd door aan de IB-Groep met een formulier Wijziging aanmelding (Wa). Via www.ib-groep.nl geef je door of je op kamers gaat of dat je juist weer bij je ouders gaat wonen.

Al deze informatie kun je terugvinden in: http://www.ibgroep.nl/Download/Formulieren_brochures/4002-5.pdf

Verder nog een handige site met informatie over geneeskunde, wat je ermee kunt worden, etc: http://www.gobnet.nl/opleidingen/o011gex.htm .
  vrijdag 3 juni 2005 @ 14:17:43 #5
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_27607844
Waarom wil toch iedereen naar Utrecht

Rotterdam
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_27608392
tvp
  vrijdag 3 juni 2005 @ 15:33:48 #7
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27610043
Ik zit lekker in Engeland medicijnen te doen. Het bevalt me goed. In plaats van lotingen hebben wij *Interviews*. Voor elke 10 aanmeldingen op mijn medicijnen vak was er maar een plaats. Gelukkig ben ik er nu in.

Ben net met examens klaar. Nu door naar het derde jaar!
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
pi_27611466
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 15:33 schreef Plonky het volgende:
Ik zit lekker in Engeland medicijnen te doen. Het bevalt me goed. In plaats van lotingen hebben wij *Interviews*. Voor elke 10 aanmeldingen op mijn medicijnen vak was er maar een plaats. Gelukkig ben ik er nu in.

Ben net met examens klaar. Nu door naar het derde jaar!
1 op 10 wow... vreemd dat het hier maar 1 op 2 is. Ik ben blij dat ik meedoe aan de Decentrale Selectie in Rotterdam waar zo'n 205 (maximaal) op de 300 doormogen en bovendien nog kans maak in de loting. BTW: wat kost (collegegeld) studeren je in het VK?
pi_27611885
tvp uiteraard
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:34:55 #10
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27612116
Het ligt eraan hoeveel jij of je ouders verdienen.

Maximaal kost het 1,150 pond - ongeveer 1700 Euro of zo.
Maar, als je onder een bepaalde hoeveelheid verdient, dan word het goedkoper.

Alleen, het probleem is dat the Engelse staat van plan is om hogere collegegeld te vragen - het kan oplopen tot met 3000 pond. Dit word waarschijnlijk in 2006/7 waargemaakt.

Ook nog. Ik ben maar 5 jaar bezig (in plaats van 6/7 jaar in nederland, geloof ik?). Dus dan is het ook een beetje goedkoper. Maar, ik ben wel 1/2 jaar na mijn studie in de NHS (national health service van Engeland) aan het werken, om ervaring op te lopen - anders kom je nergens!. Ze zijn de cursus aan het veranderen, dus ik begrijp er nog niet zoveel van. Maar, in die 2 jaar tijd verdien je ongeveer 30 000 Euro per jaar, denk ik.

Plus, in het 5de jaar wordt het collegegeld voor je betaald - maar ik moet nog kijken of ik hier in aanmerking voor kom, omdat ik niet een *english student* ben maar een *EU Student*

Omdat ik medicijnen doe in het buitenland, krijg ik ook nog de normale IBG leningen - dit kan niet voor andere vakken.
(To make me sick)....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:39:31 #11
1239 Singa
Fear me!
pi_27612286
Interessant, ik dacht altijd dat collegegelden in het VK veel hoger waren dan hier.
pi_27612409
als ik dan toch in het buitenland geneeskunde zou moeten doen zou ik naar californie gaan. Beetje studeren en in de vrije uren in je cabrio in het zonnetje touren

* Repeat ziet het al helemaal voor zich
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:51:41 #13
1239 Singa
Fear me!
pi_27612727
Jammer voor je dat de collegegelden in de VS rond de 30.000 dollar or meer per jaar liggen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:52:17 #14
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27612748
Als je een echte buitenlander bent - dus geen EU, dan ligt het rond the 10 000 pond in the eerste 3 jaar. Dan 16 000 in het vierde and vijfde.

Dus, net zo duur als Aerika!
(To make me sick)....
pi_27612799
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:51 schreef Singa het volgende:
Jammer voor je dat de collegegelden in de VS rond de 30.000 dollar or meer per jaar liggen.
ja das minder idd Denemarken dan, daar betaal je niks
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:53:53 #16
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27612801
Je was me net voor
(To make me sick)....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:55:10 #17
1239 Singa
Fear me!
pi_27612845
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:53 schreef Repeat het volgende:
ja das minder idd Denemarken dan, daar betaal je niks
in Duitsland betaal je ook niets
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:53 schreef Plonky het volgende:
Je was me net voor
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:55:48 #18
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27612866
Misschien moet ik maar gaan verhuizen!!!
(To make me sick)....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:57:22 #19
38679 PRMNS
mijn icon is dood
pi_27612920
tvp.. hoop dat ik dit volgend jaar mag studeren in Utrecht
pi_27613041
Maar zoals al eerder gevraagd is; waarom is Utrecht zo extreem populair ?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 17:05:22 #21
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27613157
Geen flauw idee. Maar nederland ken ik dan ook niet zo goed!
(To make me sick)....
  vrijdag 3 juni 2005 @ 18:46:52 #22
1239 Singa
Fear me!
pi_27615714
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 17:01 schreef Repeat het volgende:
Maar zoals al eerder gevraagd is; waarom is Utrecht zo extreem populair ?
Misschien omdat het zo moeilijk is om daar een kamer te vinden ...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:02:38 #23
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_27623319
Utrecht is volgens mij het populairst omdat het voor de meeste mensen redelijk te behappen is met de trein (centraal gelegen) [goed argument] en vanwege het gematigde klimaat in de stad in vergelijking met bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam [slecht argument, althans, je kiest voor een opleiding met specifieke sterke en zwakke punten en niet voor een stad vind ik]
pi_27624080
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:02 schreef Allantois het volgende:
Utrecht is volgens mij het populairst omdat het voor de meeste mensen redelijk te behappen is met de trein (centraal gelegen) [goed argument] en vanwege het gematigde klimaat in de stad in vergelijking met bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam [slecht argument, althans, je kiest voor een opleiding met specifieke sterke en zwakke punten en niet voor een stad vind ik]
als je alleen maar gaat studeren om te studeren en je verder opsluit in je kamer is dat geen argument idd. Maar als je dat niet doet is het toch heel belangrijk dat je in een leuke stad zit hoor.
  zaterdag 4 juni 2005 @ 12:27:28 #25
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_27630977
Ja natuurlijk moet je de deur uit, maar wat is het uitgaansleven van Utrecht voor studenten op donderdagavond nou anders dan in Rotterdam, Groningen, Amsterdam of waar dan ook

Overal bier, overal lallende studenten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')