das ook kutquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:36 schreef Singa het volgende:
nee je krijgt niet betaald voor je co-schappen voor zover ik weet.
Het is nog leuker! Naar mijn weten betaal je namelijk gewoon collegegeld enzo tijdens je co-schappenquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
das ook kut
Moet je zoveel en intensief werken krijg je er geen hol voor
Nog ergerquote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:45 schreef M1RR1E het volgende:
[..]
Het is nog leuker! Naar mijn weten betaal je namelijk gewoon collegegeld enzo tijdens je co-schappenMag je betalen om je uit je naad te werken
![]()
* M1RR1E vraagt zich af waarom ik ookalweer volgend jaar geneeskunde ga doen![]()
Doen dan wel biomedische wetenschappen, maar dat is bij ons vrijwel hetzelfde als geneeskunde in het eerste jaar, dus:quote:Op dinsdag 29 maart 2005 14:24 schreef Repeat het volgende:
Dit lijkt me wel wat om te gaan studeren. Zijn er hier mensen die dat doen?
Is het veel werk, veel leren? Veel contacturen of vooral veel thuis zelf leren? Heb je dan projecten ed? Is het echt zo dat de studenten elkaar onderzoeken? Dat soort dingen. Krijg je betaald tijdens je co schappen? Zal wel niet...
In Nederland heb je naast je co-schappen nog genoeg tijd om een bijbaantje te zoeken.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 16:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
das ook kut
Moet je zoveel en intensief werken krijg je er geen hol voor
Tijdens co-schappen heb je 48 urige werkweek en soms moet je ook in het weekend werken, dus een bijbaantje lijkt me haast onmogelijk. En de studiedruk is echt niet vergelijkbaar met een HBO opleiding. Elke dag les. Nou dat zie ik in een HBO opleiding niet gebeuren hoor.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 17:50 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
In Nederland heb je naast je co-schappen nog genoeg tijd om een bijbaantje te zoeken.
De studie-druk is vergelijkbaar met een matige HBO-opleiding.
Veel succes met loten.
Juist meer fundamentele vakken. Maakt het extra saai. De studie duurt daar ook 7 jaar ipv 6.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:17 schreef Repeat het volgende:
krijg je in belgie dan minder natuur, wis en scheikunde?Eigenlijk raar dat je dat het uberhaupt nog krijgt bij zon opleiding? Wat leer je dan bij die vakken?
En belgie was vooral veel goedkoper
Ghehe dan heb je toch pech.. Ook het bloedprikken enzo wordt meestal op elkaar geoefend, volgens mij al in het eerste jaar. Maar dat is wel te doen hoor, je oefent eerst op zo'n soort kunstarm. Daarna ga je het bij elkaar proberen. Als je nog een opendag bezoekt mag je dat meestal ook zelf proberen (op die neparm).quote:Op dinsdag 29 maart 2005 20:00 schreef Repeat het volgende:
Naja topless interesseert me niet zoBen toch een jongen
En met elkaar onderzoeken; ECG en bloeddruk dat is wel netjesIk dacht aan injecties zetten bij elkaar en bloed prikken, lijkt me toch niet relaxed als iemand die voor het eerste keer bloed gaat afnemen dat meteen bij mij moet doen
Elkaars balzac onderzoeken ofzo lijkt me toch wel bizar om te doen
ah okquote:Op woensdag 30 maart 2005 11:42 schreef RigorMortis het volgende:
[..]
Juist meer fundamentele vakken. Maakt het extra saai. De studie duurt daar ook 7 jaar ipv 6.
Vanaf 4 jaar ga je de kliniek in, dwz 30-40 weken per jaar een halve dag. Gedurende de Co-schappen werk je ongeveer 60 uur per week, die duren daar 1 kalenderjaar, inclusief 2 weken vakantie. Het aantal diensten verschilt per stage-plaats, maar loopt op van 1x per week tot 1 op 2-3, weliswaar heb je, als je geluk hebt, recuperatie.
Ik zou dus liever 1000 euro meer betalen voor de Nederlandse opleiding (die je ook niet komt aanwaaien, hoor!).
Je moet best een beetje kunnen integreren en dergelijke, wil je een beetje fysica kunnen snappen. En om een behoorlijke kennis op te bouwen van bv echografie, stralingskunde e.d. mag je wel iets van fysica af weten natuurlijk... Tenzij je op zoek bent naar een arts die alleen maar de plaatjes begrijpt, tja, dan kun je de ontwikkelingen in ondermeer de medische beeldvorming wel een tandje lager gaan zetten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 12:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
ah okMaar wat krijg je in NL dan nog voor wiskunde en natuurkunde? Scheikunde kan ik me nog wel voorstellen, maar wiskunde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |