Anatomie practica met snijden is inderdaad met bruikmaking van stoffelijke overschotten.quote:Op zondag 6 september 2009 11:58 schreef rene90 het volgende:
Oke, weer iets geleerdMoeten jullie wel bijvoorbeeld opereren op overleden mensen of iets in die richting?
Zeker perifeer?quote:Op zondag 6 september 2009 12:59 schreef gohan16 het volgende:
Tijdens chirurgie heb ik redelijk wat mogen hechten, zowel op OK als SEH.
Je krijgt toch gewoon een rooster?quote:Op zondag 6 september 2009 13:03 schreef gohan16 het volgende:
Jep, tip: probeer het UMC te vermijden.
"dubbelloops dubbelloops dubbelloooooooops!'quote:Op zondag 6 september 2009 14:50 schreef MaxC het volgende:
Net terug van Introkamp, gesloopt maar wel voldaan. Mooie feesten en de tradities als het zangspel blijven leuk
Dan is het een halve casusquote:Op zondag 6 september 2009 16:20 schreef Pluizel het volgende:
[..]
"dubbelloops dubbelloops dubbelloooooooops!'en dat om 9 uur 's ochtends...
Ik vond mijn introkamp destijds niet zo relaxed, maar dat kwam vooral doordat ik flink bronchitis had en onder een plafond moest slapen dat volhing met spinnenwebben en andere vocht-liefhebbende beestjes en organismen. Toen zat ik echt bijna vastgeplakt aan m'n inhaler![]()
Oh en weer een casus, en het is een anamnese oefening dus jullie mogen niet om LO/lab vragen want dat weet ik ook niet![]()
"Een autoverkoper van 50 jaar komt op het spreekuur van de huisarts ivm aanvallen van retrosternale pijn"
brand los
Cardiale voorgeschiedenis en/of betablocker-gebruik? Daarna: Karakter en lokalisatie + uitstraling van de pijn? Ook palpitaties? Hoe vaak? Uitgelokt door inspanning/na eten/bij koude/andere factoren? Hoe lang houdt de pijn aan (>15 min)? Afname van de pijn in rust? Dyspnoe tijdens aanvallen en/of daarbuiten? Andere begeleidende verschijnselen (rillen, koud zweet, etc.)? Orthopnoe?quote:Op zondag 6 september 2009 16:20 schreef Pluizel het volgende:
[..]
"Een autoverkoper van 50 jaar komt op het spreekuur van de huisarts ivm aanvallen van retrosternale pijn"
Ja, nu 3e keer(en ook laatste denk ik) dat ik mee was. Het was weer erg leuk. Alleen door het incident van vorig jaar had de ACI de regels wat aangescherpt. Mocht pas na 16:00 alcohol geschonken worden. Toch was de zangles nog enorm leukquote:Op zondag 6 september 2009 16:20 schreef Pluizel het volgende:
[..]
"dubbelloops dubbelloops dubbelloooooooops!'en dat om 9 uur 's ochtends...
Ik vond mijn introkamp destijds niet zo relaxed, maar dat kwam vooral doordat ik flink bronchitis had en onder een plafond moest slapen dat volhing met spinnenwebben en andere vocht-liefhebbende beestjes en organismen. Toen zat ik echt bijna vastgeplakt aan m'n inhaler![]()
Hoezo perse beta-blokker? Medicatie in het algemeen toch en zo begin je altijd een anamnese.quote:Op zondag 6 september 2009 16:39 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Cardiale voorgeschiedenis en/of betablocker-gebruik? Daarna: Karakter van de pijn? Ook palpitaties? Hoe vaak? Uitgelokt door inspanning/na eten/bij koude/andere factoren? Hoe lang houdt de pijn aan (>15 min)? Afname van de pijn in rust? Dyspnoe tijdens aanvallen en/of daarbuiten? Andere begeleidende verschijnselen (rillen, koud zweet, etc.)? Orthopnoe?
En pas daarna eens rustig intoxicaties etc. uitvragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |