IK heb daar zo'n hekel aan hequote:Op donderdag 28 september 2006 12:12 schreef Nuna het volgende:
Mijn eerste verslag terug. Een 7Ik dacht echt dat ik een onvoldoende had.
Ja hey, dit is de eerste keer hequote:Op donderdag 28 september 2006 12:52 schreef Repeat het volgende:
om hier even op terug te komen:
[..]
IK heb daar zo'n hekel aan he
Dat hoor je altijd na tentames: ja man, ik heb het echt verneukt, zo slecht gemaakt. En iedereen die het dan later terugkrijgt heeft allemaal gewoon een 7 of 8 ofzo. Dat is jezelf gewoon indekken zodat je niet teleurgesteld kan zijn
En bij een verslag is dit natuurlijk helemaal onmogelijk. Een verslag maak je rustig, thuis ofzo, dan doe je het toch gewoon goed, je kan alles opzoeken ed, hoe kan je het dan niet goed maken
ist verboten onder dit dictoriale bewindquote:Op donderdag 28 september 2006 15:23 schreef Spyronius het volgende:
Hmm ik mis hier een provocerende topictitel richting rechten
quote:Op donderdag 28 september 2006 12:54 schreef Repeat het volgende:
Bij dezen zijn we rechten trouwens officieel voorbij![]()
Hmm, balen, dan zelf maar even rellen aan de overkantquote:Op donderdag 28 september 2006 15:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
ist verboten onder dit dictoriale bewind
Precies, daar moest ik ook al aan denkenquote:Op donderdag 28 september 2006 23:03 schreef Repeat het volgende:
doet me denken aan die grey's anatomy
Grapjas. Snij jij met je kleine scalpels maar es banden van een cm of 7 door terwijl de vlammen om je heen staanquote:Op donderdag 28 september 2006 23:10 schreef Spyronius het volgende:
Wat een helden zijn het eigenlijk, maar ik vraag me af hoe zo'n iemand dan gefixeerd ligt, is dat met leren riemen ofzo? Als dat het zo zou zijn, dan hadden ze toch hun skalpels kunnen gebruiken of waren ze bang dat die bot werden ofzo?
Zeg uhm je bent dokter om levens van mensen te redden he, dit waren duidelijk artsen die het voor het geld doenquote:Op vrijdag 29 september 2006 08:27 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Grapjas. Snij jij met je kleine scalpels maar es banden van een cm of 7 door terwijl de vlammen om je heen staan. Die banden zijn zo breed mogelijk zodat je niet van die schuur/snijplekken krijgt
.
Efficientiequote:Op vrijdag 29 september 2006 09:13 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Zeg uhm je bent dokter om levens van mensen te redden he, dit waren duidelijk artsen die het voor het geld doen
Maar als je vrij zeker bent van het feit dat ze het overleeft als je die producten krijgt, dan moet je het doen. Als het ook weer een tijdelijke oplossing is moet je je inderdaad afvragen of het dat wel waard is.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:23 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Efficientie. Die mevrouw redden en zelf omkukelen of je eigen hachje redden en nog 20 jaar kunnen werken
.
Meer serieus: mensen redden is relatief he. k heb es op IC naast een doodbloedende mevrouw gestaan die artificiele stollingsfactoren moest hebben, en die werd een paar uur in leven gehouden met een totaal van 12 liter aan bloed, infuus, plasma, etc. Want een buisje artificiele stollingsfactoren is een Smart cabrio (zei de intensivist, tis iig echt veel geld) en voor het geld wat je in die patiente spuit kun je ook 4 kankerpatienten chemo geven. Dus moest eerst de directie gebeld worden of wij die stollingsfactoren mochten aanvragen, directie belt dan de apotheek en apotheek belt ons dat we het mogen halen. Maar goed, dan moet je die patient dus wel zo lang levend houden dat je daarop kan wachten. Was een meisje van een kilo of 50/60 waar dus tegen de 25 zakken aan bloedproducten ingingen: om het uur naar de bloedbank lopen en nieuwe zakken halen.
Het punt is meer dat je moet kiezen tussen die ene patient op IC, of die 4 andere patienten op onco. Nu heb je daar in het algemeen geen last van, maar bij bijzondere verrichtingen zoals die stollingsfactoren val je buiten het budget van je eigen afdeling, moet dat van het algemene ziekenhuispotje af, en krijg je dat soort gezeurquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maar als je vrij zeker bent van het feit dat ze het overleeft als je die producten krijgt, dan moet je het doen. Als het ook weer een tijdelijke oplossing is moet je je inderdaad afvragen of het dat wel waard is.
25 zakken bloed
Wordt toch gewoon vergoed neem ik aan?quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:35 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Het punt is meer dat je moet kiezen tussen die ene patient op IC, of die 4 andere patienten op onco. Nu heb je daar in het algemeen geen last van, maar bij bijzondere verrichtingen zoals die stollingsfactoren val je buiten het budget van je eigen afdeling, moet dat van het algemene ziekenhuispotje af, en krijg je dat soort gezeur.
Uberhaupt, hematologie is zo'n idioot duur vakgebied.
Uhm, als ziekenhuis krijg je ook gewoon een vast budget waar je in principe niet overheen mag he. Die patient krijgt het wel vergoed, maar dat ziekenhuis moet ook maar schuiven met de middelen die ze hebben.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wordt toch gewoon vergoed neem ik aan?
Dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:20 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Uhm, als ziekenhuis krijg je ook gewoon een vast budget waar je in principe niet overheen mag he. Die patient krijgt het wel vergoed, maar dat ziekenhuis moet ook maar schuiven met de middelen die ze hebben.
Afaik mag je als ziekenhuis ook maar zoveel geld uitgevenquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dit snap ik niet.
Ziekenhuis doet een behandeling, kost veel pieken. Verzekering van patient betaalt veel pieken aan ziekenhuis. Kosten voor ziekenhuis: niks, kosten voor verzekering: een heleboel.
Zo gaat het toch, het ziekenhuis hoeft daar toch zelf geen geld in te steken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |