abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42196641

Vorige delen
Geneeskunde
Geneeskunde [Deel 2]
Geneeskunde [Deel 3]
Geneeskunde [Deel 4]
Geneeskunde [Deel 5]
Geneeskunde [Deel 6]
Geneeskunde [Deel 7]
Geneeskunde [Deel 8]
Geneeskunde [Deel 9]
Geneeskunde [Deel 10]
Geneeskunde [Deel 11]
Geneeskunde [Deel 12]
Geneeskunde [Deel 13]
Geneeskunde [Deel 14]
Geneeskunde [Deel 15]
Geneeskunde [Deel 16]
Geneeskunde [Deel 17]

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
  • BloodyStudy
  • Geneeskundestudent
  • Arts en Student
  • Medisch Student
  • Co-motions
  • Overzicht handige links van mol_air

IB Groep
  • Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)

Rijksuniversiteit Groningen (410)
  • Zij-instroom
  • 40 collegeweken per jaar
    m021(2005)
    einfach_mich (2005)

VU Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (30% van de plaatsen)
    Kang-He (2005)

Universiteit van Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (20% van de plaatsen)

Universiteit Leiden (315)
  • Zij-instroom
  • 39 collegeweken per jaar
    Repeat (2005)
    intoxicated (2004)
    nlse (2004)
    arabicangel667 (2005)
    mol_air (2004)
    Bhai (2005)
    Asclepius
    Hoolaa (2005)

Universiteit Utrecht (344)
  • Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
  • 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)
    dr.dunno
    Jan-Ton (2005)
    darkie_blue
    M1RR1E (2005)
    gohan16 (2005)

Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
  • Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
    Singa (2005)
    Wuder (2004)

Radboud Universiteit Nijmegen (330)
  • 40 collegeweken per jaar
    fee-tje
    Nuna (2006)

Universiteit Maastricht (341)
    The_DopeMan (2003)
    nevaeh87
    chriztiaan (2006)

Anders
    Sven-
    Spyronius (2006: Biomedische Wetenschappen Utrecht, 2007 Geneeskunde Utrecht?? )

(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic )

De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
  • pi_42196697
    om hier even op terug te komen:
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:12 schreef Nuna het volgende:
    Mijn eerste verslag terug. Een 7 Ik dacht echt dat ik een onvoldoende had.
    IK heb daar zo'n hekel aan he
    Dat hoor je altijd na tentames: ja man, ik heb het echt verneukt, zo slecht gemaakt. En iedereen die het dan later terugkrijgt heeft allemaal gewoon een 7 of 8 ofzo. Dat is jezelf gewoon indekken zodat je niet teleurgesteld kan zijn

En bij een verslag is dit natuurlijk helemaal onmogelijk. Een verslag maak je rustig, thuis ofzo, dan doe je het toch gewoon goed, je kan alles opzoeken ed, hoe kan je het dan niet goed maken
    pi_42196726
    Bij dezen zijn we rechten trouwens officieel voorbij
      Moderator donderdag 28 september 2006 @ 13:31:14 #4
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_42197574
    Afzakken
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_42198121
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:52 schreef Repeat het volgende:
    om hier even op terug te komen:
    [..]

IK heb daar zo'n hekel aan he
    Dat hoor je altijd na tentames: ja man, ik heb het echt verneukt, zo slecht gemaakt. En iedereen die het dan later terugkrijgt heeft allemaal gewoon een 7 of 8 ofzo. Dat is jezelf gewoon indekken zodat je niet teleurgesteld kan zijn

En bij een verslag is dit natuurlijk helemaal onmogelijk. Een verslag maak je rustig, thuis ofzo, dan doe je het toch gewoon goed, je kan alles opzoeken ed, hoe kan je het dan niet goed maken
    Ja hey, dit is de eerste keer he Ik wist helemaal niet wat ik ervan moest verwachten.
    pi_42200337
    Hmm ik mis hier een provocerende topictitel richting rechten
    pi_42200400
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:23 schreef Spyronius het volgende:
    Hmm ik mis hier een provocerende topictitel richting rechten
    ist verboten onder dit dictoriale bewind
    pi_42201152
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 12:54 schreef Repeat het volgende:
    Bij dezen zijn we rechten trouwens officieel voorbij
    pi_42201319
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 15:26 schreef Repeat het volgende:

[..]

ist verboten onder dit dictoriale bewind
    Hmm, balen, dan zelf maar even rellen aan de overkant
      donderdag 28 september 2006 @ 18:19:58 #10
    139820 mol_air
    Jus ex injuria non oritur
    pi_42205849
    ja vind ik ook!!

(beter dan een tvp?)
      donderdag 28 september 2006 @ 22:57:44 #11
    139820 mol_air
    Jus ex injuria non oritur
    pi_42217690
    hmm fijn dan.....

[upd]Dode bij brand in ziekenhuis Almelo

je vraagt je toch af hoe zoiets nou precies kan gebeuren....
    pi_42217773
    De vrouw was vastgebonden en dus dachten de artsen waarschijnlijk het is ons of haar en toen kozen ze voor hun eigen leven
    pi_42217934
    doet me denken aan die grey's anatomy
    pi_42217998
    De vrouw uit Almelo was tijdens de operatie plaatselijk verdoofd en bij kennis. De standaard procedure schrijft voor dat de patiënt zogeheten gefixeerd op de operatietafel ligt, om ongewenste bewegingen te voorkomen. Plotseling kwam er een steekvlam uit een zuil dicht bij het hoofd van de patiënt. De anesthesieassistent probeerde met de brandslang tevergeefs het vuur te blussen.

De afstandbediening van de operatietafel was door de vlammen onbereikbaar geworden. De vrouw is vervolgens in de vuurzee om het leven gekomen, zo blijkt uit een reconstructie van het ziekenhuis. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de exacte toedracht van het ongeval.

dit verklaart het eigenlijk
    pi_42218229
    Wat een helden zijn het eigenlijk, maar ik vraag me af hoe zo'n iemand dan gefixeerd ligt, is dat met leren riemen ofzo? Als dat het zo zou zijn, dan hadden ze toch hun skalpels kunnen gebruiken of waren ze bang dat die bot werden ofzo?
    pi_42223844
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 23:03 schreef Repeat het volgende:
    doet me denken aan die grey's anatomy
    Precies, daar moest ik ook al aan denken
    pi_42224103
    quote:
    Op donderdag 28 september 2006 23:10 schreef Spyronius het volgende:
    Wat een helden zijn het eigenlijk, maar ik vraag me af hoe zo'n iemand dan gefixeerd ligt, is dat met leren riemen ofzo? Als dat het zo zou zijn, dan hadden ze toch hun skalpels kunnen gebruiken of waren ze bang dat die bot werden ofzo?
    Grapjas. Snij jij met je kleine scalpels maar es banden van een cm of 7 door terwijl de vlammen om je heen staan . Die banden zijn zo breed mogelijk zodat je niet van die schuur/snijplekken krijgt .
    pi_42224755
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 08:27 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Grapjas. Snij jij met je kleine scalpels maar es banden van een cm of 7 door terwijl de vlammen om je heen staan . Die banden zijn zo breed mogelijk zodat je niet van die schuur/snijplekken krijgt .
    Zeg uhm je bent dokter om levens van mensen te redden he, dit waren duidelijk artsen die het voor het geld doen
    pi_42224924
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:13 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Zeg uhm je bent dokter om levens van mensen te redden he, dit waren duidelijk artsen die het voor het geld doen
    Efficientie . Die mevrouw redden en zelf omkukelen of je eigen hachje redden en nog 20 jaar kunnen werken .

Meer serieus: mensen redden is relatief he. k heb es op IC naast een doodbloedende mevrouw gestaan die artificiele stollingsfactoren moest hebben, en die werd een paar uur in leven gehouden met een totaal van 12 liter aan bloed, infuus, plasma, etc. Want een buisje artificiele stollingsfactoren is een Smart cabrio (zei de intensivist, tis iig echt veel geld) en voor het geld wat je in die patiente spuit kun je ook 4 kankerpatienten chemo geven. Dus moest eerst de directie gebeld worden of wij die stollingsfactoren mochten aanvragen, directie belt dan de apotheek en apotheek belt ons dat we het mogen halen. Maar goed, dan moet je die patient dus wel zo lang levend houden dat je daarop kan wachten. Was een meisje van een kilo of 50/60 waar dus tegen de 25 zakken aan bloedproducten ingingen: om het uur naar de bloedbank lopen en nieuwe zakken halen .
    pi_42224981
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:23 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Efficientie . Die mevrouw redden en zelf omkukelen of je eigen hachje redden en nog 20 jaar kunnen werken .

Meer serieus: mensen redden is relatief he. k heb es op IC naast een doodbloedende mevrouw gestaan die artificiele stollingsfactoren moest hebben, en die werd een paar uur in leven gehouden met een totaal van 12 liter aan bloed, infuus, plasma, etc. Want een buisje artificiele stollingsfactoren is een Smart cabrio (zei de intensivist, tis iig echt veel geld) en voor het geld wat je in die patiente spuit kun je ook 4 kankerpatienten chemo geven. Dus moest eerst de directie gebeld worden of wij die stollingsfactoren mochten aanvragen, directie belt dan de apotheek en apotheek belt ons dat we het mogen halen. Maar goed, dan moet je die patient dus wel zo lang levend houden dat je daarop kan wachten. Was een meisje van een kilo of 50/60 waar dus tegen de 25 zakken aan bloedproducten ingingen: om het uur naar de bloedbank lopen en nieuwe zakken halen .
    Maar als je vrij zeker bent van het feit dat ze het overleeft als je die producten krijgt, dan moet je het doen. Als het ook weer een tijdelijke oplossing is moet je je inderdaad afvragen of het dat wel waard is.

25 zakken bloed
    pi_42225175
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:26 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maar als je vrij zeker bent van het feit dat ze het overleeft als je die producten krijgt, dan moet je het doen. Als het ook weer een tijdelijke oplossing is moet je je inderdaad afvragen of het dat wel waard is.

25 zakken bloed
    Het punt is meer dat je moet kiezen tussen die ene patient op IC, of die 4 andere patienten op onco. Nu heb je daar in het algemeen geen last van, maar bij bijzondere verrichtingen zoals die stollingsfactoren val je buiten het budget van je eigen afdeling, moet dat van het algemene ziekenhuispotje af, en krijg je dat soort gezeur .

Uberhaupt, hematologie is zo'n idioot duur vakgebied .
    pi_42225270
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:35 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Het punt is meer dat je moet kiezen tussen die ene patient op IC, of die 4 andere patienten op onco. Nu heb je daar in het algemeen geen last van, maar bij bijzondere verrichtingen zoals die stollingsfactoren val je buiten het budget van je eigen afdeling, moet dat van het algemene ziekenhuispotje af, en krijg je dat soort gezeur .

Uberhaupt, hematologie is zo'n idioot duur vakgebied .
    Wordt toch gewoon vergoed neem ik aan?
    pi_42226169
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 09:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wordt toch gewoon vergoed neem ik aan?
    Uhm, als ziekenhuis krijg je ook gewoon een vast budget waar je in principe niet overheen mag he. Die patient krijgt het wel vergoed, maar dat ziekenhuis moet ook maar schuiven met de middelen die ze hebben.
    pi_42226479
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 10:20 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Uhm, als ziekenhuis krijg je ook gewoon een vast budget waar je in principe niet overheen mag he. Die patient krijgt het wel vergoed, maar dat ziekenhuis moet ook maar schuiven met de middelen die ze hebben.
    Dit snap ik niet.

Ziekenhuis doet een behandeling, kost veel pieken. Verzekering van patient betaalt veel pieken aan ziekenhuis. Kosten voor ziekenhuis: niks, kosten voor verzekering: een heleboel.

Zo gaat het toch, het ziekenhuis hoeft daar toch zelf geen geld in te steken
    pi_42226802
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 10:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dit snap ik niet.

Ziekenhuis doet een behandeling, kost veel pieken. Verzekering van patient betaalt veel pieken aan ziekenhuis. Kosten voor ziekenhuis: niks, kosten voor verzekering: een heleboel.

Zo gaat het toch, het ziekenhuis hoeft daar toch zelf geen geld in te steken
    Afaik mag je als ziekenhuis ook maar zoveel geld uitgeven . Je krijgt wel alles vergoed in principe, maar je bent een semi-overheidsinstelling en van de overheid moet je bezuinigen omdat je anders de overheid in problemen brengt .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')