dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:51 |
Hier alweer deel 187 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag, tijdens de introductieperiode bedraagt deze ¤ 2,- per rit (¤ 64 voor een maandkaart), per 7 oktober zal dit omhooggaan naar maarliefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost dan maarliefst ¤ 224,-, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Afkortingen Soms worden in dit topic stations aangegeven met afkortingen, zoals Es voor Enschede en Amr voor Alkmaar. Deze kun je hier opzoeken. Mocht je er niet uitkomen (en dat geldt ook voor ander jargon, vraag dan gewoon even wat het betekent. Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! [ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 15-10-2009 09:04:49 ] | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:52 |
Zoals ik dus zei: Dan kom ik op dit schema: 10:34 Asd 4b 123 11:35 Ah 6a 11:50 Ah 6b 30737 11:58 Dvn 2 12:00 Dvn 1 30740 12:11 Ah 6b 12:31 Ah 3b 31144 13:10 Tl 2 13:21 Tl 3 6044 14:02 Ut 19b 14:23 Ut 14 3049 14:50 Ed 4 15:01 Ed 1a 31344 15:35 Amf 4b 15:41 Amf 2 149 16:56 Hgl 2b | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:53 |
ik mag eerst wel kijken wat al die afkortingen betekenen... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:53 |
quote:Bijvoorbeeld. Kan prima toch? En anders blijven we idd gewoon ff op Ah staan. Of misschien wil er wel iemand ff naar Faahkiserp op en neer of zo ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:54 |
quote:Amsterdam Centraal Arnhem Duiven Arnhem Tiel Utrecht Centraal Ede-Wageningen Amersfoort Hengelo ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 08:57 |
dankje! Ik zit nu in zo'n nieuwe virm, wel een stille trein! Van maastricht naar hengelo, gelijk naar school ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 08:57:53 ] | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:00 |
quote:Sorry, ben gewend om reisjes in afkortingen te plannen ![]() Ik heb in de OP boven regels even een stukje over afkortingen gezet trouwens. | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:09 |
Slechte TT. Echt oprecht waarlijk gemeend. | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:42 |
heb nog ff een klein vraagje? Waarom hangen aan alle stroomportalen bij station best allemaal zwaailichten? | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:43 |
quote:Da's een waarschuwingssysteem voor baanwerkers. | |
Crientj | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:45 |
![]() | |
Hoofdrubbel | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:48 |
Intro is hmmm gaat wel maar wat daarna komt is minder. Jammer van dit topic maar het kan nog leuk worden als er mensen zich aanmelden die beroepsmatig bezig zijn maar of iemand zich geroepen voelt??????? ![]() | |
Guppy | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:49 |
TVP | |
Hoofdrubbel | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:50 |
quote:Aanvulling. Als er een trein aankomt weten de baanwerkers dat ze de veiligheid voorschriften in acht moeten nemen en niet op de baan gaan staan zolang de trein nog niet gepasseerd is. Daarbij is ook de veiligheidsman erg belangrijk. ![]() | |
Peter | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:51 |
Heeft Arnhem geen leuk café bij het station? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:51 |
duidelijk! Bedankt. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:54 |
Het wordt weer een leuke hindernisbaan komend weekend. Heel Deventer plat en Amsterdam - Utrecht eruit ![]() Zal mij benieuwen wanneer die neukfouten nou eindelijk eens klaar zijn met dat gekut want dit gaat al 4 jaar zo ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 09:54 |
quote:Nee. Wel een windtunnel met een krokettenmuur trouwens ![]() | |
Hoofdrubbel | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:01 |
quote:Niet alles naar de NS afschuiven. Er komt een nieuw systeem en de veiligheid wordt verbeterd. Ik neem dit maar voor lief als ik met de trein reis en bereid me reis altijd goed voor zodat ik alternatieven kan kiezen of neem gewoon de auto. (File's ontkom je tegenwoordig ook niet meer dus kan ik beter een vliegtuig nemen vanaf Eindhoven airport richting????????) ![]() | |
Guppy | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:05 |
quote:Vergeet de immer gezellige Burger King niet ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:06 |
quote:Krap overstapje te Duiven zeg. Niet onmogelijk, maar dat wordt daar wel haasten | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:09 |
quote:Ik schuif niks naar de NS af ![]() Prorail faalt pas een jaar of twintig met het onderhoud, vandaar dat het nu al jaren lang elk weekend het halve net op de schop moet ![]() ![]() | |
bork | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:12 |
Ah zo'n meet dus ennu een datum? | |
SpeedyRich | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:17 |
quote:Een P-sein kan toch gewoon groen worden als er geen trein meer achter komt. Maar het lijkt mij ook wat onwaarschijnlijk ![]() | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:26 |
quote:ah, ik zie nu dat Duiven geen eilandperron is en ik dacht van wel ![]() Nouja, dan wordt het presikhaaf ![]() | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:27 |
quote:Hmm, Utrecht Centraal naar de Maliebaan, kan dat zonder kopmaken tegenwoordig ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:28 |
quote:Stel maar wat voor. Ik zeg wel "Nee":P | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:29 |
quote:Nee ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:30 |
quote:Nee. Maar dat staat er ook niet ![]() | |
Fred2 | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:50 |
quote:Dan kan je altijd nog via Blauw Kapel naar de Maliebaan ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:51 |
quote:Kan? Hij wordt toch gewoon groen als het blok erachter niet bezet is? | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:51 |
ze zijn idd druk bezig met het omroepen op utrecht. Ben daar momenteel ![]() | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 10:52 |
quote:Waar heb je het over, en waardoor kleeft de "?"-toets bij jou zo? | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:06 |
quote:Je mag gewoon ergens anders heen hoor, als het je hier niet bevalt ![]() | |
KapiteinT | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:07 |
Ben ik nu de enige die niet weet wat een P-sein is..? | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:11 |
quote:Permissief sein. Wordt niet bediend door de trdl, maar gaat automatisch op groen als het blok erachter niet bezet is. Wordt normaal alleen gebruikt bij blokken zonder wissels, dus meestal op de vrije baan. | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:13 |
onder de sein staat dan toch ook een p ofniet. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:15 |
quote:Klopt. | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:22 |
Klopt en daarom is kopmaken bij die seinen dan ook niet gewenst, omdat de treindienstleiding geen rijweg in kan stellen en het risico op ongevallen aanwezig is. Daarom is de TT ook niet aan te raden ![]() | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:28 |
quote:Het gaat ook niet zonder rijrichtingkering toe te passen en dat kan alleen voor een compleet baanvak. | |
trainfreak | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:29 |
Op zondag 4 oktober reden CFL 5519 en NMBS 29.013 in dubbeltractie (enfin, dat was toch de bedoeling..) | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:36 |
quote:Allez, fraaie plaat! | |
De_Hertog | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:43 |
quote:Ik zie ze allebei flink stomen, dus die bedoeling lijkt ook gelukt te zijn ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:46 |
Waar was dat dan? En waar ging dat vanuit? Weer een besloten TSP-rit? Oh nee, dan had er zo'n domme plaat met "verboden voor fototoestellen" op gezeten ![]() | |
trainfreak | donderdag 15 oktober 2009 @ 11:59 |
quote:Het was voor een viering van 175 jaar spoorwegen in Luxemburg (dag op dag trouwens) De foto is gemaakt in Kleinbettingen, net over de grens dus, omdat 'onze' 29.013 niet alleen verder mocht. | |
Ireyon | donderdag 15 oktober 2009 @ 12:42 |
Gaat er hier nog iemand mee met de MillenniumTourTrein? | |
NikkelCobalt | donderdag 15 oktober 2009 @ 13:04 |
quote:Die lui hebben bij sommige icoontjes wel een rare gedachte zeg ![]() ![]() Maar wat is het verder? Net zoiets als de vrijheidstrein (en er was nog een kunsttrein meende ik?) in de jaren 90? Tevens tvp ![]() | |
James1988 | donderdag 15 oktober 2009 @ 13:31 |
Terugvind P-sein En verder: rondje door Nederland met zo weinig mogelijk NS-mat, klinkt leuk! | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 13:31 |
En het is weer eens mis tussen Arnhem en Winterswijk | |
Socios | donderdag 15 oktober 2009 @ 13:38 |
Of iets als dit. (gebasseerd op dienstregeling vanaf 13 december) Amersfoort 11.37u - Hengelo 12.58u (Pimpel) Hengelo 13.06u - Amersfoort 14.24u (Pimpel) Amersfoort 14.41u - Ede-Wageningen 15.16u (Protos) Ede-Wageningen 15.32u - Arnhem 15.44u (V-IRM) Arnhem 16.26u - Amsterdam Centraal 17.25u (ICE) | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 14:13 |
quote:Dat vind jij pas leuk als Veolia en Arriva ook met VIRM gaan rijden ![]() quote:Ook best. Zit alleen geen diesel in, maar voor mij is dat geen probleem hoor ![]() | |
Brembo | donderdag 15 oktober 2009 @ 14:47 |
quote:Maar het zelfde geldt zeker ook voor Arnhem-Zuid? Dan toch de vraag, bij een P-sein is de rijweg dus eigenlijk eenrichting, het kan niet omgeschakeld worden? | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 14:49 |
quote:Je kunt de rijrichting op zich wel omkeren, maar dan moet er wel dubbel-enkelspoor beveiliging zijn (dus ook volledig beveiligd linkerspoor rijden). Ik weet niet of dat op Ah - Ed aanwezig is. Maar daarbij: de treindienstleider kan niet zien waar een trein staat als hij zich binnen het automatisch blokstel bevindt. Dat werkt zo automatisch dat het een soort zwart gat is waar je een trein in stuurt, pas bij het volgende bediende sein zie je 'm weer terug. | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 14:54 |
quote:Nee, je kunt beide kanten op. Zolang de blokken achter de seinen niet bezet zijn zal een P-sein groen tonen. Er zijn uitzonderingen zoals bij station Zwaagwesteinde in de richting Groningen. Daar kan het P-sein ook op rood staan als de stoptrein nadert. Daar is een kastje aan het sein en de overweg gekoppeld maken dat het sein door een mcn te bedienen is door een laserstraal of een sleutel. | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:17 |
quote:Weet je dat zeker? Dan kun je dus krijgen dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan. | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:22 |
quote:In theorie volgens mij wel ja. Zolang er geen rijweg ingesteld is die het verhindert ... Daarom moet je dus ook keren bij bediende seinen. Anders gaat het mis. | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:35 |
Volgens mij kan kopmaken alleen maar achter bediende seinen, want met P-seinen stel je geen rijweg in. Overwegen zul je dan ook moeten aanrijden anders gaan ze niet dicht. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2009 @ 15:37 |
quote:Mja, dat is dan weer een stop-door-schakeling die de detectielus van de overweg onderbreekt. Je bedient niet rechtstreeks het sein. | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 16:50 |
![]() ![]() ![]() | |
bork | donderdag 15 oktober 2009 @ 16:50 |
Ben beetje aan het spelen met de nieuwe dienstregeling. Internationale trein EN 437 (Warszawa - Amsterdam) rijdt voortaan via Eindhoven! ipv Arnhem, Koln/Eindhoven in 3 uur. Vanaf 1 augustus 2010 zo te zien. [ Bericht 8% gewijzigd door bork op 15-10-2009 16:58:49 ] | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:00 |
In de stopper Enschede-Apeldoorn gaat het niet lekker met de sprintertjes: nog maar 2 van de 6 treinen rijden met SGMm. Twee anderen rijden met een ICMm, en de overige twee doen het met een ICM-IV... | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:02 |
quote:Nee, zo werkt het niet. Zodra een rijweg naar de vrije baan wordt ingesteld, dan wordt op de vrije baan een rijrichting ingesteld en daardoor gaan alle P-seinen voor de tegenovergestelde rijrichting op rood. En als een trein met een lastgeving STS de vrije baan op rijdt, dan werkt het nog weer heel anders. Want als op de vrije baan zich een trein bevindt, terwijl er géén rijrichting is ingesteld, dan krijgt die trein weliswaar in beide richtingen groen, maar tegelijk gaan dan alle seinen die in de richting van de betreffende trein rijden op rood! Met ascii-art: Met rijrichting: >>>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> [Rd]--| |--[Gl] >>>> [Rd]--| |--[Rd] >>TREIN>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> Zonder rijrichting: <<<< [Gr]--| |--[Rd] <<<< [Gr]--| |--[Rd] <<<< [Gr]--| |--[Rd] <<TREIN>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> [Rd]--| |--[Gr] >>>> Edit: Alles uitgaande van dubbel-enkelspoorbeveiliging. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 17:03:36 ] | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:12 |
Helaas is ook dat niet helemaal kloppend, want toen ik een tijdje terug een uurtje op Almelo de Riet stond (dubbel-enkelspoor) werden de P-seinen gewoon groen op het linkerspoor. Wel werden ze al geruime tijd voordat de blokken erachter bezet waren al rood. Op het moment dat ze groen waren reed er zeker een trein tussen het laatste bediende sein (in Hengelo) en het betreffende P-sein. | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:20 |
quote:Ah, leuk! ![]() Ben je toevallig ook bij Whitley Bay geweest? Is dat station net zo mooi als het op de plaatjes op Internet lijkt? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 17:20:22 ] | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:22 |
quote:Dus een sein stond op groen terwijl er al een trein in de andere richting onderweg was? Dat is vreemd. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:22 |
quote:Daar doelde ik dus eigenlijk op | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:28 |
quote:Ja, weliswaar niet tussen dat sein en het voorgaande sein, maar Hengelo was ie zeker al uit. En op Borne wordt ook niet gesleuteld voor de overweg voor zover ik weet. | |
Duvel | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:50 |
quote:Maar dat wil niet zeggen dat daar geen bediend sein staat. | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 17:58 |
Volgens sporenplan is het gewoon een halte aan de vrije baan, de baanvaknaam (HH) blijft namelijk ook gewoon hetzelfde. | |
Socios | donderdag 15 oktober 2009 @ 18:12 |
quote:Dat is gewoon een tijdelijke omlegging van de route wegens de werkzaamheden te Arnhem. ![]() | |
IntercityAPT | donderdag 15 oktober 2009 @ 18:48 |
Zeg, kan ik zaterdag zonder probleempjes gewoon naar Vlissingen of wordt daar ook gewerkt? | |
Q.E.D. | donderdag 15 oktober 2009 @ 18:52 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 18:55 |
quote:Nope. Tynemouth is het verste waar ik geweest ben. Ook erg mooi trouwens. Meer foto's komen later wel ![]() | |
dennistd | donderdag 15 oktober 2009 @ 19:15 |
quote:Tussen Roosendaal en Vlissingen is niks aan de hand iig, maar ik weet niet waar je weg komt ![]() | |
MassimO | donderdag 15 oktober 2009 @ 19:17 |
quote:Volgens mij gaat het sein op geel als het blok erachter vrij is en pas op groen als het blok daarna ook vrij is. Zo dacht ik het gelezen te hebben iig. ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2009 @ 19:49 |
quote:Uiteraard. En aan het eind van de vrije baan blijft hij natuurlijk geel als er verderop geen rijweg wordt ingesteld. | |
Ireyon | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:23 |
quote:Hopen dat Eurlings z'n hoofd eindelijk eens uit de reet van NsHispeed haalt en naar verbindingen gaat kijken die wél praktisch nut hebben.. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:29 |
quote:tussen Steenwijk en Heerenveen was het ook feest rode trein oif ![]() | |
KapiteinT | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:31 |
quote:"Zij luiden gezamenlijk de noodklok omdat eind dit jaar de hsl gaat rijden tussen Antwerpen en Breda. " Ja, de Thalys gaat inderdaad over de HSL rijden, maar die stopt nu ook al niet in Roosendaal. Dus voor Roosendaal veranderd er eind dit jaar helemaal niks... | |
RubenK | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:36 |
quote:Behalve dat thalys er helemaal niet meer langs komt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:49 |
Komt dat zien. Nieuwe filmpjes op mijn Youtube kanaal ![]() | |
trainfreak | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:54 |
quote:Liever lui dan moe... link? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door trainfreak op 15-10-2009 20:54:27 (typfoutje...) ] | |
KapiteinT | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:55 |
quote:Iets met koeienlul toch..? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:57 |
koeielul112 ja. Ik dacht dat jij geabonneerd was trainfreak? ![]() Komt trouwens nog een compilatie aan van "een uurtje in Blanmont" ![]() | |
Ireyon | donderdag 15 oktober 2009 @ 20:58 |
quote:De nieuwsartikelen zijn inderdaad een beetje vaag geschreven, maar het gaat er vooral om dat Eurlings nog steeds geen duidelijkheid heeft gegeven over het behoud van de Beneluxtrein cq. een intercityverbinding Roosendaal - Antwerpen - Brussel. Het ging van "Zodra over de HSL wordt gereden, verdwijnt die verbinding" naar "De verbinding zal nog een jaar naast de HSL blijven bestaan" naar "De Belgische intercity's zullen tot Roosendaal rijden" tot het huidige plan; "Ik heb geen fucking idee wat ik ermee aan moet en het interesseert me ook vrij weinig". Ik kan me voorstellen dat het erg chauvinistisch klinkt, maar ik word echt schijtziek van de achterlijke, koppige mongolen in de Nederlandse politiek. De Belgen liggen mijlenver op ons voor wat HSL-netwerken betreft en vrijwel elk punt dat vanuit het zuiden wordt aangedragen, veegt men in Den Haag vliegensvlug van tafel. Die HSL had gewoon moeten lopen zoals de Belgen dat wilden; via Roosendaal. Reizigers uit Dordrecht, Roosendaal, Bergen op Zoom en heel Zeeland zijn straks meer tijd, geld of moeite kwijt waar reizigers uit Breda niks te verliezen hadden. Om nog maar te zwijgen over de miljoenen aan Nederlands belastinggeld dat naar de Belgen is gegaan voor de extra benodigde kilometers van hun HSL-4 (immers is via Breda nou niet bepaald de kortst mogelijke weg..). Die lui in Den Haag moeten eens wat meer praktische en minder prestigegerichte beslissingen gaan maken ![]() | |
trainfreak | donderdag 15 oktober 2009 @ 21:04 |
quote:Niet geabonneerd dus, nu wel... Welkom in Faahkiserp Mehnra: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 15 oktober 2009 @ 21:27 |
quote:ja ja, daar hebben zelfs de Belgen niet van terug ![]() | |
knars | donderdag 15 oktober 2009 @ 22:00 |
Vanochtend iets later in Arnheim gearriveerd ![]() [zeik] ik zou 8:25 van Gouda vertrekken en 9:31 in Arnhem aankomen, trainingssessie om 10u. 8:25 was aangekondigd als +10, werd +15. In de tussentijd de 8:37 gepakt, die echter niet vertrok voor de vertraagde ic van 8:25 aan de beurt was geweest, waar de hc niet blij mee was ("slechte communicatie", blabla, "hun hebben het in al hun wijsheid besloten het voor ons als verrassing te houden"). Onderweg nog wat verder oponthoud, uiteindelijk met +13 (+12 tov oorspronkelijke vertrektijd) in Utrecht aangekomen. Hier werd net een IC naar Nijmegen opgeheven vanwege de sein-/wisselperikelen bij Driebergen-Zeist (9:07?). Volgende IC van 9:23 werd aangekondigd met +25. Even denken, dan moeten daar dus de reizigers van de 9:07, 9:23 en 9:37 in? lijkt me geen succes. Kaartje omgeboekt, IC naar Den Bosch gepakt om daar vandaan naar Arnhem te rammelen. Helaas door een aankomst van +5 in Den Bosch de aansluiting op de schrootlijn gemist, dus stoppertje Nijmegen en daar IC naar Arnhem. Inmiddels was het 11:26. Was ietsje te laat. Morgen herkansing ![]() [/zeik] | |
James1988 | donderdag 15 oktober 2009 @ 22:09 |
quote:Amen! ![]() | |
MPG | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:00 |
Heeft iemand van jullie een idee wat die ontiegelijk lelijke wanstalto-fyra dingen de laatste tijd tussen Eindhoven en Helmond te zoeken hebben ![]() ![]() | |
knars | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:08 |
Ah ja, helemaal vergeten te vertellen. Die V250 reed (zelfstandig) als mijn tegenligger vanochtend tussen Den Bosch en Den Bosch Oost | |
Peterselieman | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:10 |
Een Poolse railbeurs met een Nederlandse verrassing: http://grzegorz2404.jalbum.net/trako2009/index.html Wie o wie herkent m | |
thats-me | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:12 |
Test rijden, ze mogen hier namelijk 160 km/h rijden, dit is de enigste plek in Nl waar dat kan/mag.. Naja en tussen Leiden en DenHaag volgens mij, maar dat geldt alleen voor de Thalys en is niet geschikt voor het testen.. | |
MPG | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:13 |
quote:Wtf, wat doet die wadloper daar ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:14 |
quote:Wist je niet? Ook een spurt-achtigetrein staat er tussen ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 23:19:33 ] | |
Hoofdrubbel | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:29 |
quote: Bevalt me wel alleen vanmorgen zag ik alleen mensen die gebruik maken van de trein en ik vind het leuk dat er ook mensen op komen die beroepsmatig bezig zijn. Maar was te voorbarig misschien en zie nu dat de topic toch een aardig wending heeft gekregen. ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:45 |
quote:'s Ochtends is het hier inderaad "lief dagboek, m'n trein reed: niet/te laat/over iemand heen". Maar volgens mij zit hier niemand beroepsmatig? De ambitie is iig er wel ![]() Maar voor de beroepsmatige verhalen ben je misschien beter af op ohih? ![]() | |
KapiteinT | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:50 |
quote:Of Somda... ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 oktober 2009 @ 23:50 |
quote:Beroepsmatig had ik ook wel gewild. Maar helaas ben ik een beetje kleurenblind dus bij de medische keuring die machinisten, conducteurs en treindienstleiders moeten doen ben ik bij voorbaat kansloos... ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 23:52:09 ] | |
bork | vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:03 |
quote:Ik vind die dubbeldekker van Bombardier veul interessanter, van binnen ![]() Wat is het, zelfde als duits spul ofzo ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:03 |
quote:Als bij mij de zaken nou heel slecht gaan lopen, lijkt het me nog wel wat om machinist te worden ![]() Maar sowieso gaat het niet heel hard met de sollicitaties bij de NS heb ik het idee. De ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:06 |
De testen zijn heel erg zwaar hoor als zo lees. En wat het vreemde is, bij de NS is 1.93m de maximale lengte. Terwijl bij Acts (goederenvervoer) geen maximum lengte is. Hoe vreemd Acts gaf aan dat dit te maken had met de cabine's van vroeger etc.. Ik ben 1.95 ![]() ![]() Ik ga lekker mijn MBO ICT Niveau 3 afmaken, en wie komt er een keer een plek vrij voor me... | |
NikkelCobalt | vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:15 |
quote:Nouja je hoort ook dat het goederenvervoer wat afwisselender is, wat spannender en ook wat zwaarder (kan een voordeel en een nadeel zijn). Over je lengte. Ik heb wel vaker gelezen/gezien dat iemand 's ochtends langer is dan 's avonds omdat je gedurende de dag een beetje inzakt (omdat dat spul tussen je gewrichten net een soort inzakt enzo). En tijdens het liggen herstelt zich dat weer en dat zou wel eens 2 centimeter kunnen schelen ofzo ![]() En anders gewoon een halfjaartje stratenmaker worden, dan slijt al dat beenmerg wel tussen je gewrichten weg ![]() | |
SpeedyRich | vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:05 |
quote:dat hoort zo maar het gebeurt niet altijd. Op de havenlijn heb je nu geen EG meer maar een puntsysteem dus moet ie eerst alle punten gepasseerd zijn voordat ie groen wordt. Dat is het voordeel van EG. als je het tegensein gepasseerd ben gaat ie vrijwel meteen groen omdat de spoor niet meer kortgesloten is. | |
SpeedyRich | vrijdag 16 oktober 2009 @ 02:10 |
quote:Een automatisch sein is het zelfde alleen mag je die niet passeren zonder lastgeving STS, terwijl je bij Rood permissief sein (mits baanvak voor je vrij is) wel mag passeren als de trdl er toestemming voor geeft. Een automatisch sein kan rood tonen door een ingreep (dat soort seinen zie je voornamelijk bij beweegbare bruggen), een P Sein kan dat niet. | |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:05 |
quote:Het is de schroot-recycle-beurs? | |
Fixers | vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:58 |
Volgens mij is die maximale lengte bij de NS nog uit de tijd dat het personeel kepies droeg, dan kan je niet meer door de deur zonder je petje te verliezen. ![]() Ik vraag me af waarom er nog "De intercity is eerder in Utrecht Centraal" op de cta's staat. De ic wordt toch achter de stoptrein gekwakt. ![]() | |
KapiteinT | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:06 |
quote:De intercity haalt de stoptrein in bij Geldermalsen. Daardoor is de intercity een kwartiertje sneller in Den Bosch. | |
Fixers | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:14 |
Zo zou het noeten zijn inderdaad. Echter heeft de stoptrein vertraging en laten ze deze in geldermalsen net voor de intercity vertrekken. Waardoor je in utrecht met een kwartier vertraging aankomt. Er wordt gewerkt aan een oplossing met de spoorverdubbeling in Houten. Maar dat zal nog een ruim jaar duren. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:17 |
quote:Daar zijn ze tenminste bezig met iets. Op Utrecht - Arnhem is verdubbeling ook dringend nodig, misschien nog wel harder dan op Utrecht - Den Bosch. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:18 |
quote: ![]() Zoiets dus idd ![]() | |
Guppy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:23 |
quote:Ik sukkel inderdaad regelmatig achter een stopper aan daar. Maar goed, dat is op meer trajecten zo volgens mij. | |
Stefanovic83 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:24 |
Lief dagboek, Mijn trein was vandaag op tijd ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:31 |
quote:Ja ik ook vandaag. Althans volgens de intercom. Mogen ze nog wel even voorrekenen hoe het kan dat een anderhalve minuut vertraagde stoptrein de oorzaak is van een tien minuten vertraagde IC erachter ![]() Gelul dus. Maar goed, kennelijk wist men zelf ook niet wat er dan wel aan de hand was. Informatievoorziening Faalt op meerdere fronten ![]() | |
greavy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:54 |
quote:Bron: nu.nl Tevens vandaag een riit maken van 3 uren en 15 minuten ![]() Even Dordrecht - Leeuwarden (enkele reis), ga zondag weer terug met de auto. Vetrektijd uit Dordrecht: 17.59 Aankomst Rotterdam: 18.12 Vertrek Rotterdam: 18.33 Aankomst Leeuwarden: 21.15 Hopelijk haal ik vandaag Leeuwarden zonder problemen, want de afgelopen 4 keren minimaal 1 uur vertraging gehad ( omreizen via Arnhem / Deventer ). Was tevens wel gratis reizen. | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:03 |
quote:Dat zal vandaag niet gebeuren ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:07 |
quote:Want? | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:11 |
quote:Er rijden de hele week geen treinen van, naar of via Deventer ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:12 |
Oh wacht, dat is volgende week pas ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:12 |
quote:Die ambitie is er hier ook, en ik ben er ook wel wat werk van aan het maken. ![]() | |
greavy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:18 |
quote:Dat klopt. Alsnog houd ik volle moed in iets wat de afgelopen 2 maanden al stelselmatig is mislukt ![]() Heb tevens dit keer een trein van een uur later als normaal. | |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:21 |
quote:Wat is die ambitie dan? Machinist worden? | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:40 |
quote:Nee, dat lukt me niet met mijn ogen. Ik heb -10. ![]() Maar als mijn actie lukt, meld ik het hier wel. | |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:01 |
We horen het wel! Zojuist kwam het koninklijk rijtuig door Utrecht gehobbeld. | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:30 |
![]() Hn en Hrn door elkaar gehaald | |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:41 |
![]() Op teletekst staat alleen maar "een versperring". Wat dat dan moge zijn...? | |
De_Hertog | vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:43 |
quote:Dat wordt dus gewoon met de hand ingevoerd? Ik dacht dat ze daar wel een leuk scriptje voor zouden hebben.. | |
davidov2009 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:57 |
Weet niet of het al genoemd is in de vorige editie van dit topic, maar de volledige DRGL2010 is bekend en planbaar op http://www.bahn.de/international/view/nl/index.shtml ![]() Waarschijnlijk over ruim een maand ofzo ook op NS.nl ![]() | |
Socios | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:09 |
Klopt ja, sinds gisteren. ![]() Heb tevens al wat internationale reizen geboekt voor eind december. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:31 |
quote:Het IJsselmeer zo te zien ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:32 |
quote:Een boom op het spoor is het las ik net | |
Duvel | vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:14 |
quote: ![]() | |
Palmboom313 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:29 |
Vandaag weer 3 X 4 = 12 gezien ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:06 |
Volgens mij zit ik nu in een lestrein. Überenthousiaste stem door de intercom en veel wielspin bij het optrekken. ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:09 |
En dat pneumatische gestotter boven de deuren van die Spurts, is dat abs ofzo? Flinke herrie steeds als we remmen. | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:56 |
De Belgen komen eindelijk met treininfo op Teletekst. Alleen vraag ik me af of ze niet rijkelijk te laat zijn hiermee. | |
IntercityAPT | vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:21 |
quote:Dan ga ik maar eens smeken voor een lestrein. Ik moet het altijd doen met machinisten die tussen Gouda en R'dam Alexander niet eens 120 halen ![]() | |
davidov2009 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:26 |
quote:Bedoel je van de Psssht-klik geluiden de hele tijd? ![]() ![]() quote:... niet dus!, de DRGL2010 is nu ook al beschikbaar op de NS-planner ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:32 |
"Tussen Maassluis en Maassluis West rijden minder treinen door de weersomstandigheden." Maassluis is ondergelopen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:37 |
De treintjes uit Newcastle en omgeving ![]() Wallsend. Twee treinstellen van de Metro Tyne and Wear (een lokale lightrailboer) lopen binnen sla stoptrein richting de kust. ![]() Manors. Een treinstel Class 55 staat klaar om te vretrekken als stoptrein naar Newcastle en Gateshead MetroCentre. ![]() Newcastle. Twee verschillende stoptreinstellen. ![]() Newcastle. Een moderne stoptrein Class 185 van First. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:42 |
..en die uit België. Loc 1183 in Mechelen aan kop van de I6/I10-stam die als Beneluxtrein uit Amsterdam gekomen is. ![]() Huizingen. Duikbril 919 rijdt nog even door naar Halle, maar ik vier even het afronden van Lijn 26. ![]() Het bijzonder magere aanbod aan treinen in Mazy. 8 treinen per dag, alle richtingen tezamen. In het weekend wordt de lijn helemaal niet bereden. ![]() De nieuwe huisstijlborden moesten en zouden opgehangen worden aan het nog altijd bestaande station van Gembloux. Vlak naast dit gebouw is het nieuwe station al bijna klaar... ![]() Tot slot nog Klassiekje 248 wat het station van Schendelbeke binnenrijdt als L-trein naar Denderleeuw. ![]() enjoy ![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:08 |
Mooi werk Dr_Flash! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:12 |
quote:Als beloofd: wat impressies van station Tynemouth. ![]() ![]() ![]() Zou me niet verbazen als Whitley Bay ook zoiets is. Hoewel andere stations aan de lijn naar Newcastle via Wallsend lang niet zo mooi waren ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:12 |
quote:Inderdaad, ik probeer altijd de DM'90 niet te pakken. Als het kan pak ik de sprinter ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:14 |
quote:Wanneer gaan ze de metro van Newcastle reviseren en die bijna bejaarde treintjes vervangen? Verder wel een leuk netwerk, met een quasi-ringlijn. | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:15 |
quote:Je houdt toch van die hobbelpaarden? ![]() Dit heb ik deze week meegemaakt op het traject Sloterdijk-Delft: | |
IntercityAPT | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:16 |
quote:Die bejaarde treintjes stammen af van het British-Rail tijdperk en zijn ook in Engeland gefabriceerd. Degelijk. Kunnen nog heel lang meegaan. In totaal veel langer dan die waardeloze Desiro troep. | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:21 |
quote:De Britse verslaving aan Siemens-producten valt me inderdaad op. De TOC's zijn meer van goedkoop, goedkoper, goedkoopst en zijn nogal lui in investeringen in de spoorlijnen die ze gecontracteerd krijgen. Behalve als ze een explosieve tariefverhoging kunnen doordrukken. ![]() | |
IntercityAPT | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:26 |
quote:Privatisering hé ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door IntercityAPT op 16-10-2009 21:31:57 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:32 |
quote:Die is ook mooi. ![]() Sterker nog, dat is het station wat ik eigenlijk bedoelde maar wat ik zo gauw niet kon vinden. ![]() Mijn interesse komt door een film die ik op DVD heb: Purely Belter. Gaat over twee jongens die voor galg en rad opgroeien in Newcastle. Het aparte van die film is dat het hele verhaal natuurlijk moet lijken alsof het allemaal een grote troosteloze bende is, maar stiekem hebben ze als filmlocaties de allermooiste plekken van de stad en de omgeving uitgekozen. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 21:32:30 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:58 |
Het is daar inderdaad erg mooi ![]() | |
dennistd | vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:59 |
quote:DM'90 zit wat mij betreft 10x beter dan SGMm (die al 10x beter zitten dan lintjes...) | |
Ofyles2 | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:03 |
quote:Ik ga nu een treinkaartje Brussel-Londen kopen voor 2012, misschien hoef ik maar 50 pence te betalen. ![]() | |
Socios | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:23 |
quote:Is dat niet omdat je DM´90 na jaren ´zat bent´ en nu lekker het ´nieuwe´ materieel pakt dat relatief gezien nog niet zo lang rijdt in die regio? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:28 |
quote:Jah haha ![]() Ik moet altijd de stopper nemen, ik vertrek altijd vanaf Almelo de Riet, dus een ICM(m) zit er ook niet in. (heel soms als een ICM(m) als stopper rijdt..) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 22:28:27 ] | |
Socios | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:33 |
Haha, echt he. Wil graag wat Spurtjes ruilen voor wat Buffels hoor. Mis ze hier wel. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:35 |
quote:Vroeger reden er vanaf Harlingen buffels? als ik het goed begrijp? | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:35 |
quote:Dan worden de rijtijden op jouw traject helemaal niet gehaald ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:36 |
quote:Dat gebeurde niet vaak. Pas in de laatste tijd dat de buffels er bij Arriva waren werden ze daar structureel ingezet | |
Socios | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:38 |
quote:Ja, voor enige tijd. ![]() quote:Hahaha, inderdaad ja. Wordt nog wat als Hlgh weer opengaat. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:42 |
Hlgh is momenteel een dikke bouwput als ik het goed begrijp (ik weet van de werkzaamheden) Is het nog een keer de moeite waard om Hlgh te bezoeken? | |
Socios | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:47 |
Mjah... De nieuwe keermuur staat er nu grotendeels inmiddels (handig voor het nieuwe stormseizoen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:49 |
Ben dan wel benieuwd naar de foto's ![]() | |
greavy | zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:18 |
Ben gister zonder overstappen in Leeuwarden aangekomen. Eindelijk, na 4 keer! Gister was wel de trein overladen vol..! Ze hadden maar 2 treinstellen ipv 3 treinstellen waardoor de drukte extra groot leek. In Utrecht werd daarom ook omgeroepen "Zoals U al gemerkt heeft, is de trein extra druk. Dit komt doordat wij een treinstel minder tot beschikking hebben in deze rit. Om de staande reizigers tegemoet te komen, mag U met uw 2e klas kaartje in de eerste klas plaatsnemen." Ging ik toen ook maar heen ![]() Hadden weer een koploper ![]() De trein kwam ook nog eens veels te laat in Rotterdam C. aan, waardoor we ook te laat vertrokken. We zouden om 17.33 (Ja, ben uur eerder vertrokken) vertrekken, maar vertrokken later, omdat de koploper pas om 17.31 aan kwam. Normaal staat ie er toch altijd veel langer? En nog eens een stom gedoe van de NS.. We moesten de IC naar Groningen op Zwolle voorrang geven, welke +5 had, en wij precies op tijd waren. Hierdoor kregen wij ook +5 (IC naar Groningen kwam binnen om 19.22, terwijl hij 19.17 moest vertrekken. Wij zouden om 19.20 moeten vertrekken wat uiteindelijk 19.26 werd) | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:39 |
Dat is vrij normaal om de IC naar Groningen voorrang te geven. Hierdoor kunnen er alsnog mensen naar Leeuwarden zonder +30 te krijgen. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:59 |
quote:Stom gedoe van kotsfail bedoel je. En wat PSM al zegt: Dat is vrij normaal ![]() | |
Duvel | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:18 |
quote:Dan gaat dan alleen op voor Hagenezen toch? Vanaf Gouda rijdt de trein naar Groningen steeds achter die naar Leeuwarden aan op dat tijdstip (tenzij we het over treinen hebben die uit de regio Amsterdam komen). | |
bork | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:26 |
Zo, afgelopen zomer naar o.a. Sachsen geweest, hier de vertrekstaat van de nachttrein naar Dresden.![]() Hier neem ik afscheid van mijn rugzak met een gloednieuwe Olympus 590EZ er in ![]() ![]() ![]() In de trein was het bier snel op, zo kreeg ik de kans om eens goed rond te neuzen in de prive-cabine van de medewerkster van de Wit-Russische wagon die zich in deze trein bevond. Wat voor mij nieuw was, was de douche in onze wagon. ![]() 's Ochtends uitstappen op Dresden HBf en even kijken hoe we naar Görlitz moesten, vanwege werkzaamheden rondom Dresden, ging de reis via Dresden Neustadt. ![]() ![]() In Görlitz werden we opgepikt in deze fraaie stationshal. ![]() Vanuit Görlitz werd er gereisd naar Jelenia Gora, waar we moesten overstappen op het gruwelijke grote rangeerterrein van Wegliniec. ![]() Daar zagen we ook al de "trein" die ons 's avonds terug moest brengen naar Wegliniec. ![]() De trein die ons naar Jelenia had gebracht. ![]() Er was ook een tripje naar Zittau waar deze tunnel leidde naar het smalspoorstation. ![]() Een stoomtrein, die voor het station van Zittau een beetje aan het rangeren was. ![]() ![]() Een stoptreintje naar Tsjechië, we bevonden ons in het gebied van de Euro-Neisse waar we voor weinig de driehoek van Polen, Duitsland en Tsjechië konden bereizen Dreilandereck ![]() Nog wat materiaal in Görlitz ![]() ![]() Terug naar Dresden waar er in een mooi park diverse treintjes rondtuften ![]() De Schwebebahn in Dresden met uit zicht op het Blauwe Wonder. Dit was de voorloper van de Schwebebahn in Wüppertal. ![]() Dan na een paar daagjes varen te Bad Schandau weer verder met de trein naar Praag. ![]() met wat treintjes te Decin. ![]() Fin. ps: de rugzak is met camera weer in mijn bezit ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door bork op 17-10-2009 15:08:06 ] | |
Duvel | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:29 |
Gaaf!!! Dat van die rugzak wisten de vaste lezers natuurlijk al. ![]() | |
Ireyon | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:33 |
Waarom kan ik bij het boeken van een Thalysreisje niet kiezen wat voor zitplaats ik wil? Nu heb ik er dus een aan de gangkant toegewezen gekregen maar dat was dus niet helemaal de bedoeling.. | |
Socios | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:45 |
quote:Klopt, dat zou alleen gelden voor reizigers van Den Haag Centraal naar Steenwijk, Heerenveen of Leeuwarden. En zelfs deze reizigers zouden in Utrecht Centraal al over kunnen stappen van spoor 11 naar spoor 12. (Aanbevolen overstap is wel te Zwolle, ja. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Socios op 17-10-2009 12:54:04 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:46 |
Gaaf hoor Bork ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:48 |
quote:Via www.nshispeed.nl kan dat inderdaad niet... Waarom? Geen idee... Via www.tgv-europe.nl kan het wel... (Ook via www.bahn.de (indien voor reis Brussel - Keulen o.i.d. ![]() | |
Socios | zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:52 |
quote:Lachen, die ICE-T. ![]() | |
Ireyon | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:01 |
quote:Grafteringsite is het ook ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:12 |
Gisteren stond er op het station van Amersfoort (nou ja, op het opstelterrein) een volledig wit treinstel met alleen de tekst Proton (of zoiets). ![]() En er werd in de trein omgeroepen: "Dit is een bericht voor de heel Paul Cupido. Meneer Paul Cupido, u hoeft niet uit te stappen in Amersfoort. Uw vrouw zit in dezelfde trein." ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2009 13:13:19 ] | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:18 |
Was het niet de grijze protos toevallig?![]() Die dus, maar dan grijs | |
#ANONIEM | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:24 |
Nou ja, grijs? Het leek meer wit dus. Waarom is die niet in de normale kleuren? | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:26 |
De grijze protos is officieel een stel dat van de fabriek is en waar mee getest is, maar de fabriek is failliet ![]() Ik neem aan dat ie op het opstelterrein stond dat aan je linkerkant ligt als je richting Hilverum gaat? Daar staat ie al zeker een jaar ofzo namelijk | |
Dr_Flash | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:27 |
quote:Dat is het prototype van de fabriek. | |
Ireyon | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:27 |
quote:Dat was het prototype, die staat er al een paar maanden volgens mij.. ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:PROTOS_(train).jpg | |
Zug-Chef | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:32 |
Roodeschoooooooooooooooooool![]() Roodeschool ligt precies 26,9 kilometer vanaf Sauwerd, gelegen aan het einde van de spoorlijn (Groningen -) Sauwerd - Roodeschool. Direct naast het station (lees perronnetje) komt Railion vrijwel alle werkdagen ketelwagens van het type Zans uitwisselen. Deze wagens worden hier gevuld met aardgascondensaat. Aardgascondensaat bestaat uit een mengsel van stoffen, hoofdzakelijk koolwaterstoffen, die condenseren bij de winning van aardgas als gevolg van de temperatuur- en drukverlaging die optreedt bij gasbehandeling. Het condensaat wordt verzameld en naar een olieraffinaderij afgevoerd voor raffinage. Op een zeer zonnige woensdag 14 oktober 2009 is Railion's 6414 bezig met het uithalen van de 6 beladen ketelwagens. De bomen in het dorp zijn ondertussen al in bijzonder fraaie herfstkleuren getooid. De rangeerder bestuurt de trein radiografisch, wat een hoop heen en weer lopen scheelt. ![]() Nadat de beladen ketelwagens uitgehaald en de lege ketelwagens geplaatst zijn, wordt de trein klaar gezet voor vertrek terug naar Onnen bij Groningen. De overbekende station Roodeschool-stek kan natuurlijk niet ontbreken in deze serie, met het opvallende vrijstaande huizenblok aan de linkerkant van het emplacement. Het perron van station Roodeschool wordt eenmaal per uur (in de spits 2x/uur) bediend door de stoptrein van Arriva. | |
#ANONIEM | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:33 |
OK, ik ga vanuit Amersfoort eigenlijk altijd in de richting Utrecht, gisteren als uitzondering richting Hilversum. Hij stond inderdaad op dat terrein, maar wel met de lampen aan, zodat ik dacht dat er mee gereden ging worden / was. | |
KapiteinT | zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:42 |
quote:Mooi foto's weer, en ook nog eens een lesje scheikunde erbij. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:32 |
quote:Natuurkunde dan, maar okee ![]() Hee Zug weet jij trouwens hoe het staat met die geruchten over die toeristentreinen naar Eemshaven? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:05 |
quote:Ah, dus dát komt er 's nachts langs mijn huis bij Groningen Noord gereden. ![]() | |
Yreal | zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:34 |
Tussen Anna Paulowna en Schagen rijden geen treinen door een aangereden viaduct. Er rijden snelbussen. Een aangereden Viaduct? Wtf? ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:37 |
quote:Geen idee, ik werk bij Conimex, niet bij Arriva ![]() | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:44 |
quote:Het wegvoertuig was ietsjes te hoog ![]() http://www.schagenfm.nl/n(...)inen_na_ongeval.html | |
KapiteinT | zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:59 |
quote:Niet zeuren, ik ben nooit goed geweest in dat vak! ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:00 |
Duivendrecht is best een mooi station....![]() Het station van Duivendrecht kenmerkt zich door het feit dat het een kruisingsstation betreft. De spoorlijnen Weesp-Schiphol en Amsterdam-Utrecht maken beide gebruik van dit station. Tegelijkertijd gebruikt ook de GVB het station met de metrolijnen 53 en 54 naar Gein. Op de hoofdsporen moet NS het doen met 1 spoor per richting, waardoor zowel NSR als goederentreinen op deze vroege ochtendstek te klikken zijn. Met op de achtergrond het metrostation Van Der Madeweg en een kantoor van verzerkaar Delta Lloyd is de relatief schone RN 1611 met wit neusje, 9 rode DB Schenker Falns en 10 witte DB Schenker Talns op weg als Kalktrein 47751 van Beverwijk naar Emmerich. Hier neemt DB Schenker de trein over tot aan de kalkgroeve in Flandersbach. Donderdag 15 oktober 2009. | |
Brembo | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:09 |
Eigenlijk vreemd met al het internationaal vervoer dat de 1600's nog ingezet worden. Ik had verwacht dat ze ondertussen al grotendeels vervangen zijn door multicourant locs maar toch niet. | |
Ireyon | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:24 |
Het viel me trouwens net pas op dat die rode klodders die al maanden op de Benelux-prio rijtuigen staan, ook het woord "Fyra" voor moeten stellen..![]() N.a.v. deze foto van de V250.. ![]() | |
Yreal | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:25 |
quote:Sowieso ook de gehele constructie van het station is tof. je hebt dan de 2 lijnen die door het station lopen. De utrecht boog, die aftaking van het spoor vanuit utrecht naar diemen toe en een metro boog die onder het station door duikt... Rijdt er op dat stuk vanuit bijlmer naar diemen nou ooit iets? ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:38 |
Jep, goederentreinen vanuit de Rotterdamse Haven richting Amersfoort ev rijden altijd daar. | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:40 |
quote:Ja hoor ![]() Er rijden een aantal goederentreinen langs, en ook spul wat van Utrecht naar de Watergraafsmeer moet gaat daar langs aangezien het dan zonder kopmaken kan (ook via Hilversum kan het zonder kopmaken trouwens). En supporterstreinen voor Ajax komen er ook langs (van Diemen richting Bijlmer), er ligt daar zelfs een extra perronnetje. | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:42 |
quote:Wordt dat nou alleen maar gedaan zodat er niet omgelopen hoeft te worden op Utrecht, of is er daar gewoon echt geen ruimte voor? Het is namelijk nog wel een aardig eindje om. | |
KapiteinT | zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:55 |
quote:Woow, we hadden het dus allang kunnen weten dat dat spul Fyra zou gaan heten? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:12 |
quote:Die paranoïde lieden hebben die rijtuigen natuurlijk al die tijd in een andere volgorde laten rondrijden ![]() | |
brandsrus | zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:16 |
Ik zag vanmiddag rond 13.00 uur drie gekoppelde drietjes GTW richting Heerenveen rijden. Zouden ze naar Groningen getransporteerd worden? (ivm stremming Bt - Gn geen gek idee want moesten om via Meppel)?? Trouwens gistermiddag was het weer raak tussen Zwaagwesteinde en Veenwouden, aanrijding met persoon; Arriva loste het goed op door ons (ik zat in de betreffende trein; 713 stopper van 12.44 uit Zuidhorn; die waarschijnlijk de persoon heeft geschept, tegentrein sneltrein richting Gn stopte op Zwaagwesteinde; mocht denk ik ook niet verder), zelfs met de betrokken machinist (heb het wel te doen met die vent) om het laatste stukje te lopen richting Veenwouden waar een vervangende bus stond speciaal voor ons. Hurdegaryp werd wel bereikt met de trein en ging toen de trein ook weer geheel vol terug naar Leeuwarden. In Camminghaburen totaal een vertraging van + 2 uur opgelopen maar gezien de omstandigheden is het vrij snel afgehandeld. Treinverkeer heeft nog aardig lang stilgelegen daar. | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:25 |
quote:Ik denk dat punt 1 het gevolg was van punt 2. Voor reiniging komt alles naar Zwolle namelijk, en op baanvakken zonder ATB-NG mogen geen losse GTW's tijden. | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:54 |
quote:Waarschijnlijk reinigen van een van de treinstellen te Zwolle. De andere stellen worden verplicht meegestuurd, omdat een D-GTW niet los over het hoofdnet mag rijden. | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:55 |
quote:Volgens mij is die grijze op Bokkeduinen inderdaad wit geworden. Weet niet wanneer dat gebeurd is. | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:57 |
quote:Je kunt overstappen in Utrecht. En de overstap in Zwolle is ook bedoeld voor de laatkomers in Utrecht en Amersfoort en de overstappers vanuit de richting Schiphol. Dus het heeft wel nut. | |
Yreal | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:04 |
Tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. lekker bezig de laatste dagen ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:09 |
Balen voor de STAR zeg:quote:Bron: http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85809 | |
Ofyles2 | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:14 |
quote:Dit moet hij maandag durven, dan is hij niet jarig. ![]() | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:21 |
quote:Zou het grondverf zijn voor het blauw van Connexxion? | |
Socios | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:27 |
Fotoreportage deel 2, werkzaamheden Harlingen - Harlingen Haven. Ongeveer een half jaar geleden deed ik verslag van de werkzaamheden te Harlingen Haven. Hier volgt deel 2 waar de vorderingen te zien zijn. Ook zullen er een aantal ´vergelijkingsfoto´s´ te zien zijn. Medio volgend jaar zou alles af moeten zijn en kan men weer met de trein (dan ´binnendijks´) naar Harlingen Haven. Alle foto´s zijn vanmiddag gemaakt door mijzelf gemaakt, tenzij anders aangegeven. Hier is het allemaal om te doen. ![]() Bord ProRail te Harlingen Haven. We beginnen met een foto van station Harlingen. Stootblokken blokkeren de doorgang naar Harlingen Haven. ![]() Arriva Spurt is zojuist vertrokken naar Leeuwarden vanaf station Harlingen. ![]() Arriva bus zorgt voor vervoer van Harlingen naar Harlingen Haven. Hoe anders zag het stationsplein van Harlingen eruit toen er naast de treinen ook nog trams reden. ![]() Het stationsplein van Harlingen in 1910. (Bron: www.stationsweb.nl) We verlaten station Harlingen en begeven ons naar het punt waar ook de 2e foto gemaakt is, maar nu is de richting van Harlingen Haven te zien. Het water waar het spoor overheen gaat is de Bolswardervaart. Daar rechts nog met de witte hekken de Trambrug (waar nu auto´s overheen rijden, maar de naam van de brug bestaat nog). ![]() Het verroeste spoor richting Harlingen Haven. Merk de lichte begroeiing verderop op tussen de bielzen. Verder links nog een stootblok dat al heel lang niet in gebruik is. We vervolgen de weg naar de haven. Ongeveer halverwege is het spoor afgebroken en zijn er grote zandhopen en wat kuilen te zien i.v.m. een bodemsanering op deze plek. ![]() Kijkend in de richting van Harlingen. ![]() Dezelfde plek een half jaar geleden. Treinverkeer was er al niet meer, maar het spoor lag er nog. Foto genomen vanaf de oude keermuur welke nog intact is. We keren ons om en kijken weer in de richting van Harlingen Haven waar het spoor er wel weer ligt. ![]() Links in het wit het begin van de nieuwe keermuur. Rechts de oude. Merk op dat het spoor straks ´binnendijks´ ligt i.p.v. ´buitendijks. ![]() De nieuwe keermuur een stukje verderop vanaf de buitenkant gefotografeerd. ![]() Dezelfde locatie een half jaar geleden. Op de oude keermuur is een wandelpad (welke ook op de nieuwe gemaakt wordt). ![]() Vanaf hier zicht op de nieuwe muur. Het spoor tussen de twee muren in. De nieuwe muur wordt ca. 1,5 meter hoger dan de oude (weet zo even niet uit me hoofd). ![]() Idem. We zijn nu bijna in Harlingen Haven en maken nog één foto waar te zien is dat het spoor weer opgebroken is. ![]() Kijkend in de richting Harlingen. De plek waar bovenstaande en onderstaande foto zijn genomen is een loopbruggetje tussen de witte muren in voor een doorgang naar de Dokkade en de Nieuwe Willemshaven. Het is de vraag wanneer dit stuk muur gesloten wordt. Onder is een stukje binnenkant van de muur te zien. ![]() Het spoor is hier helemaal weg. In de verte de locatie van station Harlingen Haven. ![]() Ongeveer dezelfde plek toen er nog treinen reden. We lopen even via eerder genoemd loopbruggetje naar de Dokkade voor onderstaande foto´s. ![]() De nieuwe keermuur gezien richting het eindpunt Harlingen Haven. ![]() Zicht vanaf de overkant van het water op de locatie van station Harlingen Haven. Op de Dokkade reden vroeger ook treinen. Hieronder het eindpunt. Vroeger lagen er hele emplacementen in Harlingen en Harlingen Haven. Een paar restanten zijn er nog. ![]() Stootblok voor het gebouw van de KNRM. We gaan weer terug en maken nog wat foto´s van Harlingen Haven. ![]() Richting de Waddenzee kijkend. ![]() Hier moet het nieuwe station verrijzen. Het spoor links van de muur en het eveneens nog aan te leggen perron en station daar weer links van. De weg links die langs de oude keermuur loopt zal ook nog een metamorfose ondergaan. ![]() Dezelfde plek een half jaar terug. ![]() En toen er nog DM´90 kwam twee jaar terug. Op het perron stond ook een gebouw met douch & toilet en een ´kiosk´. Deze is uiteraard ook afgebroken. ![]() Een vervangend gebouwtje staat nu op het Havenplein naast de oude locatie richting de stad. En waar is het nu allemaal voor? Om het wassende water tegen te houden tijdens stormen. ![]() Golven slaan over buitendijken de haven van Harlingen in. Foto genomen vanaf het oude station van Harlingen Haven! Foto van november 2007. ![]() Een sluis zorgt ervoor dat de stad Harlingen niet overspoeld wordt met water tijdens hoogwater. Merk het sicke hoogteverschil van het water op. Gemaakt vanaf de sluisbrug gelegen vlak naast station Harlingen Haven. Foto van november 2007. Volgens de planning gaan vanaf 5 juni 2010 weer treinen rijden. Als alles af is, gaan we wel weer eens kijken! ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 17-10-2009 18:44:14 ] | |
dennistd | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:33 |
mooi verslag ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:36 |
quote:Wie gaat er binnenkort even een foto maken? ![]() | |
KapiteinT | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:41 |
quote:Leuk verslag! Lekker bezig daar! | |
Yreal | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:46 |
quote:ik denk dat hij wel genoeg heeft ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:49 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:49 |
quote:Ik weet het niet, want de letters Protos staan er wel gewoon op. Ik weet niet hoe het precies zit, omdat ik de Protos in zowel de grijze versie als in deze kleur heb gezien | |
Peterselieman | zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:50 |
Mooie platen allemaal weer ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 oktober 2009 @ 23:07 |
quote:Mooie platen ![]() ![]() | |
Yreal | zondag 18 oktober 2009 @ 00:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 18 oktober 2009 @ 00:19 |
Lol? dikke bug ![]() | |
James1988 | zondag 18 oktober 2009 @ 00:20 |
Da's wel ganz geil ja... wat heb je daarvoor aan opties ingegeven? ![]() | |
Yreal | zondag 18 oktober 2009 @ 00:22 |
OV jaarkaart en ns-reisrecht ![]() Gaat dus om eerste klas retourtjes met de pimpel. Check januarie | |
Yreal | zondag 18 oktober 2009 @ 00:23 |
Zonder jaarkaart en korting komt ie op 90 euro voor een eerste klas retour Deze kaartjes zijn dus met OV-jaarkaart en korting, op 2-xx januarie 2010. Zijn er nog meer fokkers met een ov jaarkaart? ![]() | |
James1988 | zondag 18 oktober 2009 @ 00:27 |
Mweh, op de pagina waar je echt gaat boeken staat wél de juiste prijs ![]() | |
Yreal | zondag 18 oktober 2009 @ 00:38 |
Gevalletje als het te mooi lijkt dan is het ook zo ![]() Overigens kan je heel duitsland door voor die 6 euro ![]() ![]() [ Bericht 48% gewijzigd door Yreal op 18-10-2009 00:45:41 ] | |
greavy | zondag 18 oktober 2009 @ 09:35 |
Socios, zeer mooie fotoreportage! Ik ben er zelf gister nog wezen kijken, en het werk lijkt al op te schieten tegenover de laatste keer dat ik er was. | |
KapiteinT | zondag 18 oktober 2009 @ 12:47 |
Ligt het aan mij of klopt er helemaal NIKS van dit artikel? | |
Ireyon | zondag 18 oktober 2009 @ 13:01 |
quote:Dat ligt niet aan jou, dat artikel was volgens mij op OHIH ook al helemaal weerlegd.. | |
dennistd | zondag 18 oktober 2009 @ 13:38 |
Zo, vanmorgen even naar de najaarsstoomdag van de MBS (Haaksbergen-Boekelo) geweest, foto's komen later vandaag. | |
dennistd | zondag 18 oktober 2009 @ 15:04 |
![]() MBS Loc 2 Onderweg met een goederentrein van Boekelo naar Zoutindustrie. ![]() MBS Loc 5 Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo ![]() MBS Loc 5 Onderweg van Boekelo naar Haaksbergen ![]() MBS Loc 6 Onderweg met een goederentrein van Haaksbergen naar Boekelo ![]() SS657 Onderweg van Haaksbergen naar Boekelo ![]() SS657 Samen met MBS Loc 6 onderweg van Boekelo naar Haaksbergen ![]() 7853 Onderweg met een goederentrein naar Boekelo Grotere versies staan hier | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 15:07 |
Leuke foto's! | |
IntercityAPT | zondag 18 oktober 2009 @ 15:10 |
quote:Wat een bullshit weer ![]() ![]() Ik ga nooit meer NRC lezen. | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 15:24 |
quote:Je bent er van op de hoogte dat het een zogenaamd "discussiestuk" is, toch? | |
Dr_Flash | zondag 18 oktober 2009 @ 15:26 |
quote:Er is op zich niet zo veel mis met het poneren van uitdagende stellingen in een _discussiestuk_. Maar er zijn verdomme GRENZEN. | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 15:30 |
En die zijn er om op te zoeken! | |
IntercityAPT | zondag 18 oktober 2009 @ 15:57 |
quote:Dat valt ook wel weer mee hoor. Mijn expliciete opmerking heeft geen betrekking tot personen of persoongroepen, dus wat is jullie punt? | |
Dr_Flash | zondag 18 oktober 2009 @ 16:01 |
Dat het een draak van een stuk is, tendentieus geschreven en vol met halve waarheden en aperte leugens ![]() | |
Ofyles2 | zondag 18 oktober 2009 @ 16:03 |
quote:Ik had niets anders verwacht van managers die in hun veel te dure leaseauto's rijden nadat ze door een bontkraag afgetuigd werden. ![]() | |
James1988 | zondag 18 oktober 2009 @ 16:12 |
quote:Bron: treinreiziger.nl 400 bakken M6 rijden er nu dus in België, met daarvoor nog eens een hoop locs. Waarom weet ik niet, maar de Belgen bestellen amper treinstellen... iemand een idee waarom? | |
Ofyles2 | zondag 18 oktober 2009 @ 16:16 |
Ook echt geen idee, maar wat het leuke aan dit verhaal is dat die M6-rijtuigen niet op de Belgische HSL-lijnen kan worden ingezet vanwege het afwijkende omgrenzingsprofiel aldaar. | |
IntercityAPT | zondag 18 oktober 2009 @ 16:18 |
quote:Die Belgen rijden gewoon langer met hun treinstellen door. De 'klassieke motorstellen' werden tussen 39-79 gebouwd en doen nog steeds dienst. Wij gooien de treinen liever weg(mat'64) ipv ze te moderniseren en verbeteren(zoals bij de enkele 'turbo V's') | |
James1988 | zondag 18 oktober 2009 @ 16:22 |
Nouja, als ik kijk naar wat de NS aan getrokken materieel heeft besteld in de afgelopen jaren is het maar heel mager: het ICRm en de DD-AR'retjes is het enige wat NS heeft. Ze hebben dan tijdelijk ICK en ICL maar dat is alleen om tekorten op te vangen. Verreweg het meeste NS-mat bestaat uit treinstellen: Mat '64, SGM, SLT, VIRM, ICMm, DM'90, SM'90, enzovoorts... dat is echt veel meer stellen dan rijtuigen. | |
Dr_Flash | zondag 18 oktober 2009 @ 16:45 |
quote:Er rijdt niks meer rond van voor 1962 hoor ![]() | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 16:45 |
Heeft België niet gewoon meer treinen dan Nederland omdat ze meer spoorlijnen hebben? | |
dennistd | zondag 18 oktober 2009 @ 16:50 |
quote:Het enige gemoderniseerde aan Plan V's is de stoffering van het interieur volgens mij... En turbo-V's zijn gewone V's waar de begrenzing van af is gehaald, die erop zat om hoge slijtage te voorkomen. | |
James1988 | zondag 18 oktober 2009 @ 16:52 |
Dat gaat ongeveer gelijk op (zie dit topic). NS vervoert wel een stuk meer reizigers per dag dan de NMBS. | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 16:55 |
quote:Mwah, begrenzing, er was een stand in de motorregeling niet aangesloten (trap drie van de veldverzwakking). Beetje wazige vorm van begrenzing. | |
Dr_Flash | zondag 18 oktober 2009 @ 17:07 |
quote:Doe je nou allerlei bizarre aannames over frequentie? ![]() | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 17:17 |
quote:Mja, ik heb altijd het idee dat ze daar veel meer treinen hebben, maar ik denk dat het vooral veel verschillende treinen zijn omdat ze van elke serie net een prototype hebben en dan weer iets anders willen (klassiekjes uitgezonderd). Op die opsomming op HGBTF valt nog wel e.e.a. af te dingen. Als SLT binnen is, staat T/V zo ongeveer op nul, en een bak SLT kan lang niet het zelfde vervoeren als een bak T/V omdat ie veel korter is. | |
KapiteinT | zondag 18 oktober 2009 @ 17:25 |
SLT moet de matjes gaan vervangen, maar hoe kan dat als er veel minder SLT's komen? Volgens Alex op HGBTF komen er 494 bakken SLT tegenover 616 bakken Mat '64. En dan zijn er ook nog in een 4-delige SLT ongeveer 60 zitplaatsen minder dan in een Plan T. Hoe willen ze dat gaan doen? | |
IntercityAPT | zondag 18 oktober 2009 @ 17:51 |
quote:Staanplaatsen. Nieuw beleid van NS. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 18 oktober 2009 @ 18:29 |
quote:Lekkere plaatjes Dennis! | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 19:09 |
quote:Vergeet niet dat een aardig deel van TV al buiten dienst is, en vervangen (via via) door VIRM4. Het is dus geen 1-op-1 vervanging. | |
IntercityAPT | zondag 18 oktober 2009 @ 19:13 |
quote:Dus als ik het goed begrijp zal VIRM4 ook stoptreindiensten gaan doen? Dan moeten ze wel goed kunnen optrekken, en voor zover ik weet kunnen ze dat niet. | |
Duvel | zondag 18 oktober 2009 @ 19:17 |
Je begrijpt het verkeerd. Er stond namelijk nog via-via. Het is nogal een verhaal denk ik en ik weet het niet zeker, maar je zou je voor kunnen stellen dat de instroom van VIRM zorgt voor een vervanging van DD-AR in sneltreindiensten zodat dat DD-AR weer SGM vrij kan maken om Mat'64 af te kunnen voeren. | |
Ireyon | zondag 18 oktober 2009 @ 19:44 |
quote:Al stoptrein Vlissingen - Roosendaal doen ze het anders prima.. ![]() | |
KapiteinT | zondag 18 oktober 2009 @ 19:57 |
quote:Bovendien reed er vorig jaar nog Mat '64 in de IC Zwolle - Roosendaal, dat is er nu ook uit. | |
Ofyles2 | zondag 18 oktober 2009 @ 19:59 |
quote:Wat is de bezettingsgraad van de Zeeuwse Lijn? ![]() | |
KapiteinT | zondag 18 oktober 2009 @ 20:06 |
Over VIRM gesproken, ik zat laatst in de IC Zwolle - Roosendaal en op de bestemmingsdisplay in de trein stond 'Deze trein zal na Roosendaal verder rijden naar Vlissingen'. Sinds wanneer kunnen bestemmingsdisplays dit weergeven, en is het ook echt zo dat ie door zou rijden? | |
Darkwing_Duck | zondag 18 oktober 2009 @ 22:35 |
Tvp ![]() Misschien het vermelden waard dat ik iedere ochtend wakker word door een fluit van een stoomtrein die hier in de buurt rijdt ![]() | |
Mathijz | zondag 18 oktober 2009 @ 22:41 |
quote:Niet nieuw, zie het een enkele keer met de intercity naar Den Helder, die na Alkmaar overal stopt. | |
Yreal | zondag 18 oktober 2009 @ 22:49 |
Tussen Meppel en Zwolle rijden geen treinen in opdracht van de politie. Hopen dat ze morgen opgehoepeld zijn ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 oktober 2009 @ 22:51 |
Staphorsters eisen een treinstation? En dat op een zondag ... | |
brandsrus | zondag 18 oktober 2009 @ 23:05 |
http://www.weblogzwolle.nl/content/view/13911/55/ Volgens die reacties schijnt de betreffende trein ergens tegenaan gereden te hebben, maar wat; dat staat er niet bij. (hopelijk niet weer iemand voor de trein; wat vandaag elders wel weer is gebeurd :S) | |
trainfreak | zondag 18 oktober 2009 @ 23:06 |
quote:Iedere ochtend? Ook door de week? en waar is da dan als ik vragen mag? | |
knars | maandag 19 oktober 2009 @ 00:01 |
quote:Een 4 baks slet is in lengte vergelijkbaar met een 3 baks mat64, dus met je vergelijking sla je de plank mis. Een 6 baks SLT is wel in lengte vergelijkbaar met plan T. En raad eens, in de SLT passen meer mensen (en het zit nog beter ook) ![]() | |
KapiteinT | maandag 19 oktober 2009 @ 00:09 |
quote:Ja dat snap ik, dus daarom vroeg ik hoe ze dat wilde gaan doen. ![]() | |
James1988 | maandag 19 oktober 2009 @ 00:10 |
We moeten eerst nog maar eens zien wat er met het SLT verder gebeurt... | |
knars | maandag 19 oktober 2009 @ 00:29 |
Ja, dan denk ik dat je vraag niet goed begrijp. Een 4 baks SLT is net zo groot maar beter vol te proppen dan een V, en een 6 baks SLT is beter vol te stouwen dan een T. Maar ja, die moeten dan wel wat vaker gaan rijden. | |
KapiteinT | maandag 19 oktober 2009 @ 02:22 |
quote:Ik wilde gewoon weten hoe de SLT's de matjes moeten gaan vervanger terwijl het er minder zijn, met nog eens minder stoelen per trein. ![]() Goed, nu stop in met m'n treinspelletje en gaan ik slapen... ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2009 @ 02:28 |
wat speel je dan ![]() | |
KapiteinT | maandag 19 oktober 2009 @ 02:31 |
Nee, ben meer van de spoorlijnen bouwen, dus OpenTTD en Locomotion. In dit geval OpenTTD. Hè shit, nu zit ik weer achter m'n PC! | |
Darkwing_Duck | maandag 19 oktober 2009 @ 07:55 |
quote:Iedere dag om 8 uur begint ie te rijden, ik woon op nog geen 2 km afstand van het grootste pretpark van Europa ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 19 oktober 2009 @ 08:15 |
quote:Dan kun je dus elke dag uitslapen, als dat je wekker is! ![]() | |
RubenK | maandag 19 oktober 2009 @ 09:08 |
Iemand heeft lopen puzzelen in deze DD-AR![]() ![]() | |
Duvel | maandag 19 oktober 2009 @ 09:09 |
Ha, dat ene rijtuig met gedeklasseerde A-afdeling? | |
RubenK | maandag 19 oktober 2009 @ 09:12 |
Opmerkelijk is dat bij een van de stoelen de onderkant loskwam toen ik ging zitten en ik er tussenin viel ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 19 oktober 2009 @ 09:13 |
Het is gewoon een 1e-klas bank in een 2e-klas afdeling, er zal wel geen 2e-klas bank op voorraad hebben gelegen ![]() | |
Duvel | maandag 19 oktober 2009 @ 09:22 |
quote:Dat zou niet passen vermoed ik (andere steek en zo). Er is een DD-AR rijtuig waar de 1e klasse afdeling als sinds ca. 15 jaar gedeklasseerd is door de bekleding van de 1e klasse banken uit te voeren in groen kunstleer. Als nu iemand echter een mes in zo'n bank zet, vervangen ze dat deel blijkbaar door een blauw-gestoffeerd onderdeel. | |
brandsrus | maandag 19 oktober 2009 @ 10:39 |
![]() ![]() | |
greavy | maandag 19 oktober 2009 @ 10:42 |
Woensdag ga ik met de VSM de najaarrit doen (Apeldoorn - Beekbergen tot aan Eerbeek en terug) Hopelijk is het de moeite waard ![]() | |
Crientj | maandag 19 oktober 2009 @ 11:24 |
quote:De hele boel wilt niet meer zo. ![]() | |
RubenK | maandag 19 oktober 2009 @ 11:37 |
Komt omdat de stoptrein die normaliter amsterdam -> breukelen -> gouda -> rotterdam nu ineens via utrecht gaat ![]() | |
Duvel | maandag 19 oktober 2009 @ 11:56 |
Ja, twee keer per uur, niet binnen één minuut zestien keer. | |
Palmboom313 | maandag 19 oktober 2009 @ 12:32 |
http://www.gelderlander.n(...)worden-afgebouwd.ece wie had dat gedacht | |
knars | maandag 19 oktober 2009 @ 13:24 |
nou, ik heb in ieder geval genoeg zitplek zometeen ![]() | |
greavy | maandag 19 oktober 2009 @ 14:02 |
De extra Trein staat ook bij AV tussen nu (14.12) Ze hebben alleen geen vertrekspoor ![]() AV van Rotterdam spotte ik deze: ![]() Vertraging heerst.. Tevens staat ie er nu al meer tussen, die extra trein | |
Duvel | maandag 19 oktober 2009 @ 17:39 |
Hm, die extra treinen hebben nu helemaal geen zin meer... | |
Brembo | maandag 19 oktober 2009 @ 19:28 |
quote:Er zijn ook nog is 50 bakken V-IRM IV gekomen om het Mat'64 te ontlasten, anders had je nu op de IJssellijn nog mat'64 zien rijden ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 oktober 2009 @ 19:29 |
quote:51 treinstellen bedoel je ![]() | |
dennistd | maandag 19 oktober 2009 @ 19:45 |
quote:Mja, maar een actie als 51 halen, 50 betalen laat je natuurlijk niet schieten ![]() Gratis SLT's zijn ze ook al druk bij elkaar aan het sparen trouwens, zolang SLT niet probleemloos werkt kunnen ze boetes eisen van de fabrikant dacht ik | |
James1988 | maandag 19 oktober 2009 @ 20:26 |
Ik ga straks ook treinen bij Bombardier bestellen... 50 Traxx halen, 45 betalen. 500 rijtuigen voor de prijs van 400. ![]() En voor extra vertraging ga ik om ERTMS vragen. | |
Brembo | maandag 19 oktober 2009 @ 20:27 |
quote:Dacht dat het om 201 bak ging, maar gaat dus om 204 bakken. | |
Peterselieman | maandag 19 oktober 2009 @ 20:29 |
Eigenlijk 205, omdat ze een extra volledig uitgeruste kopbak besteld hebben. | |
Darkwing_Duck | maandag 19 oktober 2009 @ 21:18 |
quote:Hangt een beetje van de wind af, en vanaf november gaanze 4 dagen per week pas om 10 uur rijden, maar dan niet in het weekend, dat is altijd 8 uur ![]() | |
James1988 | dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:04 |
Hoe tof is dit ![]() | |
Yreal | dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:36 |
![]() ![]() | |
Kwaliteit | dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:12 |
Haha mooi filmpje ![]() | |
Yreal | dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:33 |
zijn er net weer 2 gesprongen.. bij leerdam en bij santpord.. ![]() | |
Hr-Flip | dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:34 |
Phoeee dat vind de tractie installatie van dat Veetje niet erg fijn. | |
Peterselieman | dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:35 |
quote:Valt denk ik wel mee. Zolang je voorzichtig bent, dan kan het prima. Gewoon niet te veel tractie geven en op lage snelheid blijven rijden, dan moet het kunnen. | |
dennistd | dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:38 |
quote:En natuurlijk niet te lang, een V'tje een VIRM laten slepen van Amsterdam naar Onnen lijkt me bijvoorbeeld niet zo fijn ![]() |