Dat is inderdaad wel leukquote:Op zondag 4 oktober 2009 16:27 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
Gewoon goed schoonhouden. Dan blijft ie mooiquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks bleiblei!
Ik ga het lijstje ff af:Deuren zijn inderdaad ook hoogglans. Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro
)
Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:33 schreef twentemeisje het volgende:NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem
.
Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
Dit huis is echt gaaf gewordenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks bleiblei!
Ik ga het lijstje ff af:Deuren zijn inderdaad ook hoogglans. Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro
)
Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
6 euro tegenover 23 euro geloof ikquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dit huis is echt gaaf gewordenjullie mogen er echt heel trots op zijn
![]()
Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
6 euro tegenover 23 euro geloof ik.
Dit zit daar nog tussen de keuken en de woonkamer. Er staan nu ff twee eetkamerstoelen geparkeerd, die zijn uiteraard veel te laag (en moeten nog naar zolder),quote:Op zondag 4 oktober 2009 08:48 schreef NouMooiNiet het volgende:
TM wat staat er eigenlijk in de woonkamer tegenover die wite kast? Er zit daar toch nog een groot stuk kamer?? Ik bedoel tussen de keuken en de deur naar de hal...
Thanks, en uiteraard mag je dat vragenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:57 schreef exode het volgende:Erg mooi!!! Wat een werk en wat een resultaat![]()
Mag ik vragen waar je de tuintegels vandaan hebt? Die vind ik enorm mooi en aangezien onze tuin project numero uno is voor ons...
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:53 schreef NouMooiNiet het volgende:
tm heb je nog naar die kleurnrs gegeken?![]()
Noaberschap is prachtig maar dit is ziekelijk gedrag van die leu.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:49 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Sabine! De vloer is ook echt prachtig. En die buren...tja... Volgens mij zit er hier wat zuurs in de grond want mijn zusje die bij mij om de hoek woont had gisteren een anoniem briefje onder haar ruitenwisser met commentaar op haar parkeerstijlEn nu heeft iemand haar zo klem gezet (terwijl ze haar auto normaal had geparkeerd) dat haar vriend haar vanmorgen weg moest brengen omdat ze de auto niet van zijn plek kreeg...
![]()
Ik heb iets anders om me boos/druk om te maken... lekkage... Wederom in de serre, het is nog erger dan de vorige keer voordat het hersteld werd... Niet hersteld blijkt dus nu. Het wachten is op een 'deskundige' die vandaag langskomt om de boel te beoordelen. Shit...
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:49 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Sabine! De vloer is ook echt prachtig. En die buren...tja... Volgens mij zit er hier wat zuurs in de grond want mijn zusje die bij mij om de hoek woont had gisteren een anoniem briefje onder haar ruitenwisser met commentaar op haar parkeerstijlEn nu heeft iemand haar zo klem gezet (terwijl ze haar auto normaal had geparkeerd) dat haar vriend haar vanmorgen weg moest brengen omdat ze de auto niet van zijn plek kreeg...
![]()
Oh, en al nieuws?quote:Ik heb iets anders om me boos/druk om te maken... lekkage... Wederom in de serre, het is nog erger dan de vorige keer voordat het hersteld werd... Niet hersteld blijkt dus nu. Het wachten is op een 'deskundige' die vandaag langskomt om de boel te beoordelen. Shit...
Nee dusquote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef twentemeisje het volgende:De oorzaak van de lekkage lijkt te zijn gevonden, nog 1 bui afwachten om te zien of het ook daadwerkelijk de oorzaak was... En dat ruitje...[sup]wat denk je?[/sub]
Ga je eff pm-en.quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks meiden!![]()
Het doet pijn om te zien dat de persoonlijke noot bij het afwikkelen van een reorganisatie snel naar de achtergrond verdwijnt. Helemaal omdat ik er al tien jaar met volle inzet werk. Ik voel me afgedankt en nutteloos. Ik geef mezelf deze week nog even om te sippen en dan wil ik weer positief bezig zijn, maar eens kijken wat er op mijn pad komt.
Die lekkage komt wel goed, ook verzekeringstechnisch wel. En die krukken gaat mijn liefje zelf maken Rally.
We zijn zelf ook nog steeds helemaalop de kachel!
quote:Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks meiden!![]()
Het doet pijn om te zien dat de persoonlijke noot bij het afwikkelen van een reorganisatie snel naar de achtergrond verdwijnt. Helemaal omdat ik er al tien jaar met volle inzet werk. Ik voel me afgedankt en nutteloos. Ik geef mezelf deze week nog even om te sippen en dan wil ik weer positief bezig zijn, maar eens kijken wat er op mijn pad komt.
Ja kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Tegeltjes zijn sowieso gewoon mooi!quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:11 schreef twentemeisje het volgende:
Wij vinden een rvs-plaat achter het fornuis niet zo mooi, vandaar dus. Het zou samen met die afzuigkap volgens mij ook een groot massief rvs-oppervlak worden.
Hahaha, helaas...!quote:Helaas is het mijn uitzicht niet,
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:37 schreef twentemeisje het volgende:
@ Ml-etje: Thanks! Ik geloof ook dat hij direct wel snapte dat we dit niet zo mooi vonden. Maar het is wel het risico van beton, dus ze hadden ook kunnen zeggen dat het een kwestie van helaas pindakaas was. We vinden het dus echt heel netjes dat ze het direct zo aanbieden.
Erg grappig trouwens: ik zocht die tegeltjes op marktplaats (we krijgen ze waarschijnlijk gewoon vergoed, maar ben benieuwd hoe ze precies heten), kom ik jouw toilet tegen.
@Lezzer: Thanks! Ik ben zo gek op grijstinten, Het is zo'n lekkere basis: je kan het ook lekker met alles combineren.
Zo super!! Sowieso is alles lekker ruim bij julliequote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:43 schreef twentemeisje het volgende:
Die hot tub hadden we laatst bij een vakantiehuisje, dat was zo gaaf! Zaten we daar bij de vrieskou in een houtgestookte tobbe onder de sterrenhemel.
In de aanbouw links zit de bijkeuken, daarachter het fietsenschuurtje en daaraan vast het huidige houthok.
De tuin is inderdaad lekker ruim voor een woning in het centrum (de schuur erachter is maar liefst 4x8m!)
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 10:39 schreef twentemeisje het volgende:
We krijgen inderdaad vast wat terug, er is namelijk ook iets misgegaan waardoor we eerder te weinig terug hebben gekregen. Maar hoeveel het precies is weet ik niet. En gezien mijn werkloosheid moeten we het ook maar even niet allemaal tegelijk uitgeven.
Thanks Shanna! Wij ook!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ben helemaal verliefd, precies mijn smaak.![]()
Vraagje...
Hoe heb je onderstaande muur gemaakt?
[ afbeelding ]
Pandomo niet volgens onze stuccer, betoncire wel! Zie hier http://www.beton-cire.nl/fotogalerie.html.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja heb ook eens geinformeerd, maar is vrij duur spul toch? Ik durf het risico niet te nemen om het zelf te doen, en mijn vader durft het ook niet aan... Stom eigenlijk
Bovendien dacht ik dat je het wel gewoon in de douche ruimte kon doen, maar dat gaat dus volgens jou niet?
Ik krijg alleen maar offertes variend van 1100 tot 1300 euro, voor deze ruimte...quote:Ben net even langsgereden en tot mijn verrassing is Toni Canneloni vandaag ook bezig met de vloer. Ik dacht dat ie er morgen zou zijn om het af te maken, maar hij is er vandaag dus ook. We betalen 650 euro voor het restaureren van die vloer en het plaatsen van een nieuwe dorpel tussen hal en wc, als ik zie wat voor werk er in gaat zitten dan valt dat achteraf echt mee.
Meldquote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:07 schreef twentemeisje het volgende:, thanks! Eerst MI-etje die mijn keuken en bank wil (
MI-etje), en vervolgens ga jij met mijn salontafel en stucwerk aan de haal
![]()
Die salontafel bestaat uit vier teakhouten kubusjes, en die komen simpelweg bij de Trendhopper vandaan.
Het is dus 4x de Damar en dan elke keer een slag gedraaid zodat je er niet doorheen kijkt (erg handig om tijdschriften in te gooien:
[ afbeelding ]
Wat de granitovloer betreft, die van ons is volgens mij kleiner dan het oppervlak van jouw vloer. Bij ons gaat de trap er namelijk ook nog af... En ik denk ook dat die van jou iets gecompliceerder is vanwege de blokjes, die zitten er bij ons niet in.
Edit: Ik heb het even voor je opgemeten, het is in totaal 5,7 m2.
Nee het model is modern met dat vierkantequote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:32 schreef twentemeisje het volgende:
Teak modern MI-etje? Welneeeeeeej....
En vond jij die stoel niet horrible?
Zo'n huis hebben wij ook niet, maar wij gaan er toch eentje aan de schuur vastbouwenquote:Op zondag 14 maart 2010 22:01 schreef heartwork het volgende:
Bestaan er echt huizen met zo'n veranda? Ik dacht altijd dat dit alleen bestond in mijn fantasiewereld..![]()
Waarschijnlijk een zogenaamde lichte bouwvergunning. Morgen weet ik dat zeker. Het enige punt dat ons verhindert het vergunningsvrij te bouwen is het feit dat het op de erfgrens staat. De schuur staat achter namelijk over de volledige breedte van de tuin en dat willen we met de veranda dus ook.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:15 schreef Cyan het volgende:
Oh wat gaaf! Moet je voor zo'n veranda ook een bouwvergunning aanvragen?
De coniferen zijn historie! Zie de foto's zometeen.quote:Op maandag 15 maart 2010 07:24 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek TM! Waar wordt de schutting van gemaakt??
Die coniferen nemen inderdaad erg veel plek in beslag zeg..
Bouwvergunning kan nodig zijn als je hem dieper maakt dan uit mijn hoofd gezegd 2,5 m (check dat even, easy op de site van vrom).
Goed idee, thanks! Ik gooi het in de groep! Alhoewel dat wel eens gefronsde wekbrauwen op kon leveren, ik meen me nu te herinneren dat ik dat idee al een keer heb afgeschoten toen mijn lief het voorsteldequote:Op maandag 15 maart 2010 12:06 schreef mister_white het volgende:
Als ik nog een tip mag geven: een soort klein gootsteentje/aanrechtbladje met een kraan is ook erg handig bij zoiets, zeker als je je boretti intensief gaat gebruiken.
Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks mensen! En welkom MakzBokz![]()
Die betonplaten zitten inderdaad in de palen verankerd, en die palen zitten errug diep in de grond.
Yep MI-etje, een lichte bouwvergunning that is...
quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?
Wij hebben ook een stenen muur overwogen (omdat de linkerzijde van de tuin die ook heeft en omdat er rechts ook een stuk muur staat zoals je ziet. Maar jemig, wat is het duur om zo'n muurtje te laten metselen...quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:45 schreef Selyn het volgende:
Die schutting is geweldig!
Bij ons komende huis zat ik te denken aan een stenen muur, maar dit is ook mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de tuin af is
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Beijtje het volgende:
Goed bezig! En lekker snel zeg! En mooi!
Ah ja gana jullie hem zelf bouwen of niet?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:59 schreef twentemeisje het volgende:
[..]12‰ van de bouwkosten met een minimum van ¤ 99,70.
Ben benieuwd wat ze bij jullie zeggenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef twentemeisje het volgende:
Wij gaan 'm inderdaad helemaal zelf bouwen hebben dus ook alleen materiaalkosten. Ik geef dus ook niet meer op dan een bedrag dat leidt tot die 99,70.
We kunnen Obli niet meer verslaan meis (en daar heb ik ook geen enkel probleem mee), jij bent ook moeilijk in te halen maar die derde plek zie ik wel zitten
.
@AugustLevi: Thanks! In die palen zitten gleuven waar je de tussenliggende platen in kunt laten vallen. De schutting maak je inderdaad vast met kleine plaatjes en schroeven. Die plaatjes zitten uiteraard aan de zijde van de buurman (die niet mee heeft betaald dus ook niet mag klagen).
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:30 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb net de verantwoordelijke ambtenaar gesproken. Het is wel balen, als we 1 meter uit de grens zouden blijven was het gewoon vergunningvrij. Maar het goede nieuws is dat de kosten sowieso niet meer dan 99,70 zullen zijn. Er is namelijk een drempel van 8.000 euro voor de bouwkosten, en daar blijven we natuurlijk ruim onder.
Het slechte nieuws is dat het weer een paar weken duurt voordat die vergunning rond is. Maar voor wat palen en een vloer heb je natuurlijk geen vergunning nodig.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:54 schreef twentemeisje het volgende:
Precies, en je herinnert je vast nog wel dat briefje dat we tijdens de verbouwing anoniem in de bus geschoven kregen... Met zo'n eikel als achterbuur (we weten inmiddels wie het is nadat ook mijn zusje (die woont in de straat achter me) en een andere buurvrouw dergelijke briefjes kregen..
Wij gokken het er dus niet op aangezien we hem er absoluut toe in staat zien om even 'te informeren' bij de gemeente of wij wel een vergunning hebben.
Jep en daarnaast is het ook nog willekeur (zit Jantje er, of Pietje?)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:59 schreef twentemeisje het volgende:
Kan ik me voorstellen, ik vind het ook complete waanzin dat je voor dit soort dingen uberhaupt een bouwvergunning nodig hebt. En natuurlijk snap ik best wel dat er regels (nodig) zijn. Maar waarom mag ik die veranda wel vergunningvrij bouwen als ie de erfgrens net niet raakt? Het is natuurlijk ook gewoon een lekkere melkkoe voor gemeente.
Oh dat valt me nog hartstikke mee! Dankjewel voor je ruwe schatting!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:33 schreef twentemeisje het volgende:
Brutale mensen hebben de halve wereld, dus ja hoor, dat mag Cyan!
Ik heb mijn lief, klusser in hart en nieren, even om een ruwe schatting gevraagd. We hebben nodig:
- balken
- planken
- vloer (wij willen hier weer leisteen leggen net als op het terras en binnen)
- elektra
- dakbedekking en daklijst
- verf
- divers grut als snelbeton, schroeven, spijkers, etcetera.
- lichte bouwvergunning![]()
Hij denkt dat we tussen de 1500 en 2000 euro blijven... Waarbij we uitgaan van het uitbesteden van het dakdekken.
mag ik vragen waar je dit schutting materiaal vandaan hebt? En heb je hem zelf gezet?quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:<knip>
De schutting wordt nog veel grijzerdan ie nu is. Je kunt er ook niet doorheen kijken
.
<knip>
En nu ben ik heel verkouden van de twee dagen telkens zonder jas naar buiten. (Of gewoon van de bacillen van iemand anders...)
De betonpalen en onderplaten komen bij Rammo Tuinhout in Holten vandaan. De onderplaten zijn 11.50 en de betonpalen (10x10 cm) zijn 18,50. Wij moesten per setje (1 paal 1 onderplaat) 5 euro extra betalen omdat we de antracietkleur wilden. Dan kom je dus uit op 32,50 per setje.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 01:06 schreef tie-rep het volgende:
[..]
mag ik vragen waar je dit schutting materiaal vandaan hebt? En heb je hem zelf gezet?
En weet je wat ongeveer de kosten/meter zijn?
Zoek nog een vervanging voor onze glazen-platen-schutting.
De DaVinci Nero van Borettiquote:
Doe maar samen bouwenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:51 schreef TradeMarkie het volgende:
Zeg TM, ben je na de veranda uitgebouwd? Dan kan ik het 'TM's jaren dertig woning klustopic' over een paar weken van je overnemen met mijn jaren 30 huisje
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef twentemeisje het volgende:
Ik weet niet meer precies waar ie van is, ligt al twee zomers op tafel.
@TradeMarkie:, ik vrees dat je je eigen topic moet openen want de zolderverdieping moet ook nog worden opgeknapt. Daar hebben we nog twee slaapkamers die in deplorabele staat verkeren...
Grappige is overigens dat wij telkens vergeten dat we nog een 3e verdieping (of 2e als je de begane grond bg noemt) hebben
Dan zal ik mijn eigen topic maar openen tztquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef twentemeisje het volgende:
Ik weet niet meer precies waar ie van is, ligt al twee zomers op tafel.
@TradeMarkie:, ik vrees dat je je eigen topic moet openen want de zolderverdieping moet ook nog worden opgeknapt. Daar hebben we nog twee slaapkamers die in deplorabele staat verkeren...
Grappige is overigens dat wij telkens vergeten dat we nog een 3e verdieping (of 2e als je de begane grond bg noemt) hebben
Wanneer ga je starten?quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:02 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dan zal ik mijn eigen topic maar openen tzt
Doe-hoen!!!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:02 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Dan zal ik mijn eigen topic maar openen tzt
Voorlopig koopcontract ligt al op me te wachten, dinsdag even tekenen, dan wachten tot de aanvraag voor koopsubsidie helemaal rond is en dan kan ik meteen de sleutel krijgenquote:
Mooi heur! En wat een tempo!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 19:20 schreef twentemeisje het volgende:
Graag gedaan tie-rep!
Cool kleedje he Ml?
Hier heeft het vandaag flink geregend, behoorlijk contrast met gisteren. Maar mijn lief ging onverstoord (met af en toe een klein moppertje op de buien) verder en dit is de nieuwe tussenstand:
[ afbeelding ]
Toeschouwer
[ afbeelding ]
En tijdelijk droog plekje voor het hout
[ afbeelding ]
Er moeten nu nog een goot en boei aan de voorkant langs gemaakt worden. Maandag gaat de mister beginnen met het hout zagen, kloven en inpakken. Hij is tot donderdag vrij, dus dat moet allemaal wel lukken. Helemaal met het tempo dat hij hanteert.
En nu lekker eten en dan de voetjes van de vloer (lees: in de bank liggen).
Open vast een topic johquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Voorlopig koopcontract ligt al op me te wachten, dinsdag even tekenen, dan wachten tot de aanvraag voor koopsubsidie helemaal rond is en dan kan ik meteen de sleutel krijgen
[ afbeelding ]
Na dinsdagquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Open vast een topic johhartstikke leuk
kunnen we meekijken
* noteertquote:
Ja, ik zal me hier ook weer op de vlakte houden of reageren op het huis van TM/TSquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:13 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
* noteert
Leuk![]()
Sorry voor de topickaap TM
Leu-heuk!!! Ik ga je zeker volgen!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Voorlopig koopcontract ligt al op me te wachten, dinsdag even tekenen, dan wachten tot de aanvraag voor koopsubsidie helemaal rond is en dan kan ik meteen de sleutel krijgen
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef DonJames het volgende:
[..]
Mooi heur! En wat een tempo!Ik vind Twentemister een productief mannetje (of jij bent een slavendrijfster, dat kan natuurlijk ook)
Ben je die ene kwijt of zoek je wat andersch?quote:
Het is jullie vergeven!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:14 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ja, ik zal me hier ook weer op de vlakte houden of reageren op het huis van TM/TS
Blauwe deel is nog te hipquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:30 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ben je die ene kwijt of zoek je wat andersch?
Dat bedoel ik jaquote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:02 schreef twentemeisje het volgende:
"wandlampjes met de kap naar beneden", moet ik me daar iets als dit bij voorstellen?
Ik vind deze zo leuk.
Afijn: wandel eens door www.rietveldlicht.nl.
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 22:20 schreef twentemeisje het volgende:
Apart is nooit goed Ml, dat is hetzelfde als zeggen "ow wat een lief kind" als je een pasgeboren baby ziet.
En hij is bovendien ook nog eens:quote:Op zondag 28 maart 2010 22:20 schreef Oblivion het volgende:
Holy smoke! Die kerel van je gaat als een speer!![]()
Cool!
quote:Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef twentemeisje het volgende:
Ja, was heerlijk! Even lekker uitwaaien met z'n tweetjes.
About the wooden lamps![]()
Kijk hier eens: http://link.marktplaats.nl/333437459 Maar hier ook: http://link.marktplaats.nl/321786328 Of hier: http://link.marktplaats.nl/333632819 En deze dan? http://link.marktplaats.nl/332796276 Heb je deze al gezien? http://link.marktplaats.nl/321786202 Of deze misschien? http://link.marktplaats.nl/315051811 En hier dan? http://link.marktplaats.nl/333144056 Zelfs hier: http://link.marktplaats.nl/333277881 En zeker ook hier: http://link.marktplaats.nl/333070264 En om het af te leren: http://link.marktplaats.nl/331602874
Maar je bedoelt vast nog iets anders
quote:Op maandag 29 maart 2010 13:45 schreef Marloes het volgende:
Zoiets?
http://foto.speurmarkt.nl/138600.jpg
http://static.aanbodpagin(...)3b6-dfa5f5096fda.jpg
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/stipenlint/?menu=category&categoryID=436142
Beetje offtopic maar goed
Het houthok is 8 x 1,5 x 1,7 = 20,4 m3. We denken zo'm 10 kuub per jaar te verstoken, deze winter was uitzonderlijk koud en omdat ik vanwege ontslag (crisis hoera) thuis zit heeft de kachel vele dagen echt van zo'n beetje 07.00 - 23.59 gebrand. Dan verbruik je wel ietsje meer dan 10 kuubquote:Op maandag 29 maart 2010 08:27 schreef Gurb het volgende:
Ziet er goed en degelijk uit die houtopslag, hoeveel kuub kan er in? 15 kuub? En hoeveel denken jullie per jaar weg te stoken?
Sorryquote:Op maandag 29 maart 2010 20:52 schreef twentemeisje het volgende:
Zat er helemaal niets tussen mijn mp-suggesties?
Oh ja, speciale dank gaat uit naar mijn lieftallige zwager, die heeft vandaag helpen zagen, kloven en inpakken.
Sterker nog, daar zit geen stukje conifeer bijquote:Op maandag 29 maart 2010 22:01 schreef Beijtje het volgende:
Wat een hoop hout! Dat is toch niet allemaal van jullie eigen gekapte coniferen, of wel?
Via staatsbosbeheer ofzo, of aan de eigenaar van dat stuk grond gevraagd of ze wat bomen mochten weghalen tegen kleine vergoeding? Ik ben ook overal aan het uitvissen hoe ik goedkoop aan mn hout komquote:Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
Mijn vriend kan niet zo goed stil zitten zeg maar. Die is altijd bezig en heeft samen met een vriend van ons nu een eigen 'houtzaagverbond' zeg maar
. Dat vinden ze allebei erg leuk. En het is ook nog eens veel voordeliger dan gekloofd en gedroogd hout kopen. Ze hebben dit zelf uit een houtwal gezaagd en hier thuis op maat gemaakt.
Voor gedroogd en gekloofd hout durven sommigen zelfs 100 euro per kuub te vragen, we hebben voor dit hout 15 euro per kuub betaald... Dat scheelt fors.
Via marktplaats in contact gekomen met de eigenaar van die houtwal. Die moest worden opgeschoond en dat hebben ze dus voor hem gedaan en het hout verdeeld. Het is ook nog eens ruim meer dan de begrootte hoeveelheid dus nog voordeliger dan 15 euro/m3.quote:Op maandag 29 maart 2010 22:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Via staatsbosbeheer ofzo, of aan de eigenaar van dat stuk grond gevraagd of ze wat bomen mochten weghalen tegen kleine vergoeding? Ik ben ook overal aan het uitvissen hoe ik goedkoop aan mn hout kom
Doe je goed!quote:Op maandag 29 maart 2010 22:45 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Via marktplaats in contact gekomen met de eigenaar van die houtwal. Die moest worden opgeschoond en dat hebben ze dus voor hem gedaan en het hout verdeeld. Het is ook nog eens ruim meer dan de begrootte hoeveelheid dus nog voordeliger dan 15 euro/m3.
Woon jij toevallig wel in de buurt van Utrecht?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:42 schreef Cyan het volgende:
Je kunt wel even vooruit met al dat hout! Zo te zien woon je niet hier in de buurt want ik heb in de achtertuin nog een hele stapel liggen met openhaard hout.
Of in de buurt van Rotterdamquote:Op dinsdag 30 maart 2010 19:42 schreef Cyan het volgende:
Je kunt wel even vooruit met al dat hout! Zo te zien woon je niet hier in de buurt want ik heb in de achtertuin nog een hele stapel liggen met openhaard hout.
Off coursequote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:28 schreef twentemeisje het volgende:
Als het in een straal van een uurtje rond Twente ligt dan ben ik natuurlijk de eerste kandidaat mensen ;-).
Door wie zijn deze dan geschilderd?quote:Op zaterdag 10 april 2010 22:00 schreef twentemeisje het volgende:
Dat kan natuurlijk, is ook heul persoonlijk! Maar ze laten mij niet los. Het liefst had ik een schilderij van haar (Ada Breedveld that is), maar die zijn een beetje errug duur
.
Wauw, mooiquote:Op zondag 11 april 2010 13:57 schreef twentemeisje het volgende:
Die vuurkorf heb ik bij Intratuin (Lochem) gekocht intensity.
En inderdaad Beijtje, maar zo blijft er nog wat te wensen over. Misschien als ik het doek van Kathalijne Hes dat ik zelf te koop heb goed kan verkopen....![]()
Anyone?
[ afbeelding ]
Leuk, ja! Maar past totaal niet hier helaas...quote:Op zondag 11 april 2010 13:57 schreef twentemeisje het volgende:
En inderdaad Beijtje, maar zo blijft er nog wat te wensen over. Misschien als ik het doek van Kathalijne Hes dat ik zelf te koop heb goed kan verkopen....![]()
Anyone?
[ afbeelding ]
Hahaha ja...quote:Op zondag 11 april 2010 21:47 schreef twentemeisje het volgende:
Inderdaad op koolstoffilters (die je kunt reactiveren, handig!). Maar op den duur gaan we denk ik toch wel een gat naar buiten maken, dat zuigt toch beter af. dit klinkt best dubieus
quote:Op maandag 12 april 2010 19:47 schreef intensity het volgende:
Jullie huis is echt prachtig. En met die laatste foto en inrichting kan hij zo een woonmagazine
in. Daar loop ik vaak bij te watertanden. Mooi hoe creatief sommige mensen kunnen zijn.
Mijn complimenten
Die schilderijen zijn helaas een beetje fors geprijsd (I totally love them! Die rood/zwarte zou trouwens ook wel bij jullie kunnenquote:Op dinsdag 13 april 2010 17:05 schreef WRH het volgende:
geweldige schilderijen!
denk dat het goed bij jullie gaat staan.
Thanks!quote:Op dinsdag 13 april 2010 20:27 schreef aegor102 het volgende:
Leuk die schilderijen, huis ook trouwens,
Jullie zijn goed bezig.
I knew it!quote:Op donderdag 15 april 2010 11:33 schreef Ml-etje het volgende:
Als je ze ophangt (komt ze weer) ga ik het nog mooi vinden ook
Hoe groot is jullie bank eigk?
Oh hij toont kleiner.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:35 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
I knew it!![]()
![]()
Ik mocht ze niet direct ophangen van mijn mister, moest eerst ff goed nadenken waar ik ze wil voordat we de muur vernaggelen![]()
De bank is volgens mij 2.25m als ik me niet vergis.
bedoelde eigenlijk alles, behoorlijk zelfde stijl en sfeer, die ik erg goed bij jullie huis vind passen en ook gewoon erg mooi.quote:Op donderdag 15 april 2010 11:33 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Die schilderijen zijn helaas een beetje fors geprijsd (I totally love them! Die rood/zwarte zou trouwens ook wel bij jullie kunnen), of bedoelde je wel de zeefdrukken die ik net heb geplaatst?
[..]
Verkoop je die?quote:Op zondag 11 april 2010 13:57 schreef twentemeisje het volgende:
Anyone?
[ afbeelding ]
I'm selling!quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:30 schreef Zalmie het volgende:
[..]
Verkoop je die?
Hoe groot? Hoe duur?
En heb je er nog een 2e van, of eentje die er qua kleur/styl bijpast?
Ga je naar Zutphen dan??quote:Op donderdag 15 april 2010 11:45 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh hij toont kleiner.
Hihi ga je mee naar Eijerkamp zondag? Kun je ons rondleiden
We hebben ook besloten om ze daar op te gaan hangen. Hopelijk heeft mijn meneer morgen tijd om dat te doenquote:Op donderdag 15 april 2010 12:30 schreef Cyan het volgende:
Ik vind je zeefdrukken mooi![]()
En ik zou ze boven de bank hangen omdat de kleuren uit je zeefdrukken zo leuk matchen met je kussentjes!
Deze loopt door vanuit het gras. We zouden 'm het liefst ietsje verhogen maar dat kan niet omdat we rekening moeten houden met de deur van de schuur, hoger dan dat kunnen we niet gaat omdat de deur dan niet meer open wil.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef aegor102 het volgende:
Even een vraag over jullie toekomstige veranda, laten jullie de vloer gewoon doorlopen of verhoog je de vloer bij het verandagedeelte?
quote:Op donderdag 15 april 2010 17:41 schreef WRH het volgende:
[..]
bedoelde eigenlijk alles, behoorlijk zelfde stijl en sfeer, die ik erg goed bij jullie huis vind passen en ook gewoon erg mooi.
quote:
Daar deden ze in 2000 nog niet aanquote:Op vrijdag 16 april 2010 23:26 schreef bleiblei het volgende:
Zit er ook een aankoopdocument van de galerie bij?
Schijnt tegenwoordig voorwaardelijk te zijn om de echtheid te bewijzen.
(werd ons iig. beweert toen we kunst wilden kopen).
Oooh wat leukquote:Op woensdag 12 mei 2010 18:11 schreef twentemeisje het volgende:
Oeps... Hoezo verwaarlozing van mijn eigen topique?![]()
Hier gaat het z'n gangetje, er zitten even wat dingen tegen waardoor de aandacht niet bij klussen lag de laatste paar weken. Daarnaast heeft mijn liefje mijn zwager en zusje twee zaterdagen geholpen met het plaatsen van een schutting.
Vandaag hadeen afspraak bij de gemeente over de bouwvergunning, even de tekeningen enzovoort voorgelegd zodat we niet het spul insturen en na 5 weken te horen krijgen dat ze toch wat anders van ons willen. We hadden de juiste tekeningen gemaakt en nu is het alleen nog even een kwestie van meten of we niet over de maximale bebouwing op de kavel heen komen. Er mag nl. 75m2 worden bijgebouwd en we hebben natuurlijk al die grote schuur van 8,5 x 4 staan).
Deze week gaan de papieren dus in vijfvoud de deur uit naar de gemeente. Duurt dus ff iets langer dan verwacht maar komt goed.
Ik heb vorige week zelf nog onze wildste pannendroom in vervulling laten gaan. Ik had nog een aantal waardebonnen liggen waardoor ik er zelf nog maar een klein beetje bij hoefde te doen. De Le Creuset ovale braadpan (31cm, lekker groot!):
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Kan heel snel gaan in tegenstelling tot de bekende horror-verhalen, bij ons was de bouwvergunning in enkele weken rond en dat was incl een heel klein puntje oversteek over de erfafscheiding en een tamelijk opvallend niet conventioneel ontwerp.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:11 schreef twentemeisje het volgende:
Deze week gaan de papieren dus in vijfvoud de deur uit naar de gemeente. Duurt dus ff iets langer dan verwacht maar komt goed.
Done, en na wat uitzoekwerk van de notaris blijkt het bij mij een jaren 20 woning te zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef twentemeisje het volgende:
Haha dat moeten we nog steeds plannenquote:Op woensdag 16 juni 2010 23:09 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks meiden!
Die coating zou er de eerste keer ook al opzitten, maar dat betwijfelen we... deze keer zou het goed moeten zijn! Misschien moet ik het maar testen met een drupje citroenzuur(eg nie).
Die es gaat zeker niet de bak in hoor, no worries. Als ie echt geen bestemming vind dan mogen jullie 'm meenemen als je in Twente een bakje leut komt doen;).
Een muurtje om de tuin? Zoiets als Ueberdeutser?quote:Op maandag 26 juli 2010 20:46 schreef twentemeisje het volgende:
Je hebt helemaal gelijk IN
![]()
De aanvraag bouwvergunning ligt nu voor de tweede keer bij de gemeente, als het nu weer wordt teruggegeven dan is dat echt uit pure zeikerigheid... We shall see! We hopen deze week bericht te krijgen. Fingers crossed dus.
Wel is mijn lief begonnen met het metselen van het muurtje om de voortuin. En dat wordt gaa-haaf!
Ik heb major issues met mijn internetverbinding (ligt waarschijnlijk aan mijn computer en die moet ik nu back-uppen en een complete cleane installatie opgooien, blegh!), foto's volgen dus nog want het uploaden gaat telkens mis!
quote:Op maandag 26 juli 2010 23:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Een muurtje om de tuin? Zoiets als Ueberdeutser?
quote:Op maandag 26 juli 2010 23:53 schreef Oblivion het volgende:
Leuk muurtje! Engels...![]()
En wat balen van je blad...Zijn het zulke prutsers?)
En poezels!![]()
Zo meteen gaan ze niet meer naar huis!![]()
Oh overkill aan smilies...oh well...
Thanks meiden! Die poezeltjes zijn zo schattig, ik loop constant te kijken of ze er alweer aankomen. Eergisteravond lagen we in bed en toen hoorden we ineens een heel zielig gemauw, zaten ze achter bij de tuindeur te miepen, ze wilden naar binnenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 07:32 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm dat is gek? Bij onz is het nog keurigze komen binnenkort de gaatjes die door de luchtbelletjes zijn ontstaan dichten en that's it (wel een bijzondere manier van bellen, ja hoi we komen donderdag langs, ehh ja ik werk gewoon hoor??).
Die kinderkopjesen de poezel ze past helemaal
Wel erg handig zo'n split tuin ben benieuwd wat voor moois je er weer van maakt!
Thanks!quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:02 schreef Cyan het volgende:
Wat leuk! Gefeliciteerd!
Na de overkapping kunnen we ons nog verheugen op de babykamer!
quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:49 schreef twentemeisje het volgende:
Hier is het heel erg goed! Ik ben namelijk zwanger [ afbeelding ]. We zijn nog steeds flabbergasted (ging allemaal niet van een leien dakje) maar totaal door het dolle heen! Het is nog pril, maar in april volgend jaar worden wij papa en mama!
Zal ook wel goed komen met jouw smaak... can't wait!quote:Wat het huis betreft: weer lekkage in de kelder (die kan wel wat water hebben, voor het vol staat moet er heel wat water in lopen. En het muurtje gaat goed. Foto's volgen morgen!
Met de poezels is het nog steeds dik aan! Die lopen hier elke dag de deur plat. Volgende week komen hun baasjes terug
...
Ik mag weer na gaan denken over een babykamer (voorlopig doe ik dat alleen nog in mijn hoofd hoor).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |