abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73345999
Vervolg van TM's jaren dertig woning#3, waar het aftellen is begonnen! En omdat ie zo abrupt dicht zat (thanks styliste ) hier nog maar ff verder praten!

Herinnert u zich deze nog?
Op 24 april kregen we de sleutel van ons nieuwe huis, zo zag het er toen uit:

Voorzijde

Voorzijde vanaf de andere kant

Ik ga morgen (of overmorgen...) een voor en na maken, lijkt me wel leuk.

De laatste foto's uit het vorige topic:

Het laatste lampje is nu ook opgehangen!

En de trap is geschilderd:

Mijn vriendje bovenop de serre:

En de tuin in wording:

Ein-de-lijk past de pijp in het rookkanaal en kan de kachel aan!!!

Vandaag gekocht en gebracht . Ein-de-lijk een antieke linnenkast gevonden! We hebben ons rot gezocht online, maar vandaag toch maar eens langs de plaatselijke antiekhandel gegaan. En bingo!

Een fantastisch verjaardagskadootje

De badjaskes kunnen nu aan de muur i/d badkamer

Feel the love!

Bij een mooi fornuis hoort natuurlijk ook een mooie ketel, de waterkoker is zelfs al naar de kelder verbannen .

[ Bericht 0% gewijzigd door twentemeisje op 04-10-2009 10:14:05 ]
pi_73346137
Ziet er goed uit!
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:47:52 #4
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73346630
En weer verder kijken!!
Ik vind t prachtig!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73346684
Je hebt echt een prachtig ingericht huis, alleen een vraagje! Komt er nog een spiegel boven de wasbakken?
All good things are wild and free.
pi_73346769
Die deurkruk vind ik mooi, mooi jaren 30. Waar zijn die nog te krijgen? Ik wil ze ook hebben.
pi_73347240

@tliciouz: Jazeker, met een beetje mazzel zit ie er binnen een dag of twee aan. Hij moest op maat gemaakt worden om precies boven het meubel te passen, is 1.70m breed.Foto's volgen uiteraard! Het is een lange spiegel met verlichting erachter, zoals deze... waar ik geen plaatje van kan vinden

@Pfft: zoek bijvoorbeeld maar eens op marktplaats op de term 'deurkrukken jaren dertig' of op 'tonmodel', genoeg te koop. Voor goede replica's kun je bijvoorbeeld ook terecht bij De Galanterie. Wij hebben echt oude klinken gekocht, vonden we leuker.

[ Bericht 7% gewijzigd door twentemeisje op 03-10-2009 23:29:29 ]
  zondag 4 oktober 2009 @ 08:48:12 #8
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73351285
TM wat staat er eigenlijk in de woonkamer tegenover die wite kast? Er zit daar toch nog een groot stuk kamer?? Ik bedoel tussen de keuken en de deur naar de hal...
pi_73351885
Oh, die ketel!
En vuur...

Erg mooi...!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:27:13 #10
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_73360671
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
* I intend to live forever, so far so good! *
  zondag 4 oktober 2009 @ 16:41:20 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73361109
Dat ga ik ook zeker doen IkWilbert (ben er al een beetje aan begonnen).

@Obli: Het is de Tradition ketel van Le Creuset, ik heb 'm hier bij een kookwinkel gekocht maar hij is voor zover ik kan overzien het goedkoopst op deze site.

@NouMooiNiet: er zit inderdaad nog een deel van de kamer, ik maak er nog wel een fotootje van.
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:02:37 #12
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_73366773
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 16:27 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zou straks als alles klaar is nog wel een overzichtje willen zien van before and after foto's
Dat is inderdaad wel leuk
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 5 oktober 2009 @ 09:15:43 #13
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73383753
Thanks!
Ik ben helemaal in de ban van dit huis hahaha
Wil je nog even posten wat die donkere muur voor kleur is?
Ik heb een tijdje geleden mijn muur ook 'grijs' geverfd maar dat was een hele koude grijs. Volgens mij zit hier iets van bruin bij, waardoor het warmer wordt?!
Die code die je al gepost hebt, was toch de lichte kleur (van de trapopgang).?

waaahhhhh: http://www.zaorysin.com.u(...)orm/techinform08.htm
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:33:23 #14
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73401078
NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem .

Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:36:02 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_73401205
Het is wel errrrg mooi geworden .
Zijn bij jullie de deuren ook in hoogglans geschilderd?
En hebben ze de trap ook gelijk netjes ontdaan van deuken en putten voordat het geschilderd is?
Hoe duur was het schilderen van de trap als ik vragen mag? Bij ons wil ik ook de trap een keer goed onder handen nemen. Ik vrees alleen voor mijn eigen paintskills .

Enne, hoe bevallen de berker knoppen? Hebben jullie de porseleinen of plastic schakelaars?

Jullie Boretti is trouwens ook nog errrrg mooi schoon .
Bij ons zitten er al inbrand plekjes op die messing dingetjes van de pitten
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:58:56 #16
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73402288
Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Deuren zijn inderdaad ook hoogglans.
  • Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging
  • De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro )
  • Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
  •   maandag 5 oktober 2009 @ 20:09:44 #17
    36431 bleiblei
    pi_73402742
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Trap is vrij strak nog van zichzelf, we hebben er niet alle oneffenheden uit laten halen trouwens, het ding is 75 jaar oud en dat mag je best zien. De kosten weet ik zo niet omdat het bij het totaalpakket inzat, moet wel eerlijk bekennen dat we niet supertevreden zijn over het schilderwerk. Het ziet er op het eerste oog allemaal hardstikke mooi en strak uit (belangrijk) maar als je echt goed kijkt dan had het strakker gekund. Maar goed, de schilder was zo voordelig dat we misschien ook niet beter hadden moet verwachten... Over een paar jaar doen we zelf nog wel een poging
  • De berkerknoppen bevallen super! En we hebben er al zoveel complimentjes over gekregen . Het valt dus toch wel op zo'n schakelaar of stopcontact. Belangrijkst is natuurlijk dat we ze zelf helemaal te gek vinden. Wij hebben de plastic variant, niet die porseleinen, die zijn echt niet te betalen (1 rond afdekraampje zit al rond de 24 euro )
  • Wij koken ook nog maar 6 weken op de Boretti, jullie al heel wat langer toch? Die van ons gaat ook vast verschmutzen...
  • Gewoon goed schoonhouden. Dan blijft ie mooi .
    Bij ons is de trap 1 grote deuken en puttenbende. Zelfs met een mooi verfje denk ik dat het er niet uit ziet. Wel jammer dat het niet super strak is bij jullie. Maar goed, dan is er nog wat te klussen komende jaren .
      maandag 5 oktober 2009 @ 20:11:17 #18
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73402800
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:33 schreef twentemeisje het volgende:
    NMN, zolang je maar niet bij me in wilt trekken vind ik die verheerlijking totaal geen probleem .

Ik duik morgen ff de schuur in om het kleurnummer voor je op te zoeken!
    haha nee hoor!
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 22:21:51 #19
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_73408839
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 19:58 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks bleiblei!

Ik ga het lijstje ff af:
  • Dit huis is echt gaaf geworden jullie mogen er echt heel trots op zijn

Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
      maandag 5 oktober 2009 @ 22:53:44 #20
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73410141
    Thanks Vonkenboer!

Doe maar zo'n beetje 400%... .
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:19:29 #21
    248562 Rallydame
    We klussen nog even verder..
    pi_73416267
    Een deel 4
    Ben er weer hoor. Vind je nieuwe kast en natuurlijk je fluitketel erg leuk
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:33:50 #22
    36431 bleiblei
    pi_73416573
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Dit huis is echt gaaf geworden jullie mogen er echt heel trots op zijn

Maar wat is concreet het prijsverschil tussen de plastic en porseleinen versie ? 50%, 100%, 500% ?
    6 euro tegenover 23 euro geloof ik .
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:06:05 #23
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73421704
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 09:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

6 euro tegenover 23 euro geloof ik .

Per afdekraampje that is... (het is eigenlijk ook te achterlijk )
    pi_73429581
    Oeeeeeeeeeeeeeeee dat grijze kastje !!!
    pi_73448842
    Erg mooi!!! Wat een werk en wat een resultaat

Mag ik vragen waar je de tuintegels vandaan hebt? Die vind ik enorm mooi en aangezien onze tuin project numero uno is voor ons...
      woensdag 7 oktober 2009 @ 10:49:35 #26
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73450154
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 08:48 schreef NouMooiNiet het volgende:
    TM wat staat er eigenlijk in de woonkamer tegenover die wite kast? Er zit daar toch nog een groot stuk kamer?? Ik bedoel tussen de keuken en de deur naar de hal...
    Dit zit daar nog tussen de keuken en de woonkamer. Er staan nu ff twee eetkamerstoelen geparkeerd, die zijn uiteraard veel te laag (en moeten nog naar zolder), maakt er nog houten krukken voor. Daar zoek ik ook nog ff een plaatje voor op.

De kookboeken komen nog op planken aan de muur. We zijn alleen nog op zoek naar de juiste planken. Hebben hele mooie robuuste exemplaren gezien.

Dit is een beetje het idee voor de kruk, en dan natuurlijk open aan de kant waar je met je benen zit. Lijkt dan dus van de achterzijde massief maar is het niet. Uiteraard ook van eikenhout dat bij de keuken past:

Kijk toch eens wat een bjoetie die houtkachel zo bij daglicht
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 09:57 schreef exode het volgende:Erg mooi!!! Wat een werk en wat een resultaat

Mag ik vragen waar je de tuintegels vandaan hebt? Die vind ik enorm mooi en aangezien onze tuin project numero uno is voor ons...
    Thanks, en uiteraard mag je dat vragen .

De 'tuintegels' zijn dezelfde stenen als de vloer binnen, alleen dikker. Het is Afrikaans leisteen, we vonden het erg mooi om het door te laten lopen naar buiten, dat oogt heel ruimtelijk. En het is natuurlijk gewoon een hele mooi steen. Het is (voor buiten) om precies te zijn de Silver Grey (80x40x2,5 cm) uit Mozambique, en die hebben we gekocht bij Africa Slate & Tiles in Bentelo (Overijssel, tussen Hengelo en Haaksbergen). Hoor van meerdere 'kenners' dat dit echt een heel voordelig adres is. Wij hebben 42,50 euro per m2 betaald. Daar komt dan nog wel het leggen bij natuurlijk.

Wij hebben nu het eerste deel dat zich op de betonnen bovenkant van de kelder bevindt laten leggen. Dit is verlijmd en dus met dezelfde dunne steen als binnen gedaan. Daar omheen komen dus de dikke exemplaren i.p.v. de klinkers die er nu liggen.
    pi_73453592
    Dat is echt totaal niet duur TM! en very sjiek allemaal
    Balorig, niet te verwarren met ballorig!
    Assumption is the mother of all mistakes....
      woensdag 7 oktober 2009 @ 12:53:19 #28
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73453831
    tm heb je nog naar die kleurnrs gegeken?
      woensdag 7 oktober 2009 @ 14:11:36 #29
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73456497
    quote:
    Op woensdag 7 oktober 2009 12:53 schreef NouMooiNiet het volgende:
    tm heb je nog naar die kleurnrs gegeken?
    maar bij deze!

Sikkens
    Kleur: C8.05.65
    Collectie: 4041 Color Concept
    Product: Alphatex SF Acomix
    pi_73465491
    Prachtig die vloer.
    Ik ben serieus een houthater ( er is niets in houtkleur in mijn huis, niets) dus dan valt er veel af.:D
    Dit is voor mij de droomvloer.
    Jammer genoeg hebben we een houten onder vloer, dus is zo'n vloer niet mogelijk.

Prachtig!!!
    En één woord

Kwas je topik een beetje kwijt, zag je net voorbijkomen in SHO, vandaar.
    Kwens je alle geluk in je mooie nestje.
    pi_73465893
    En die buren, jaja ik lees nu net je vorige topik terug, loat ze neulen en drammen.
    Klinkt als kift.
    Bah!
    pi_73478790
    Thanks Sabine! De vloer is ook echt prachtig. En die buren...tja... Volgens mij zit er hier wat zuurs in de grond want mijn zusje die bij mij om de hoek woont had gisteren een anoniem briefje onder haar ruitenwisser met commentaar op haar parkeerstijl En nu heeft iemand haar zo klem gezet (terwijl ze haar auto normaal had geparkeerd) dat haar vriend haar vanmorgen weg moest brengen omdat ze de auto niet van zijn plek kreeg...

Ik heb iets anders om me boos/druk om te maken... lekkage... Wederom in de serre, het is nog erger dan de vorige keer voordat het hersteld werd... Niet hersteld blijkt dus nu. Het wachten is op een 'deskundige' die vandaag langskomt om de boel te beoordelen. Shit...
      donderdag 8 oktober 2009 @ 17:51:02 #34
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_73493287
    thanks voor de kleurnrs!
    wat een gezellige buurt trouwens haha,trek je er niet teveel van aan hoor, jaloezie?!
    succes met de lekkage, ALS er iets lekt, dat komt met zo'n hondenweer wel uit he..
    pi_73494022
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 09:49 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks Sabine! De vloer is ook echt prachtig. En die buren...tja... Volgens mij zit er hier wat zuurs in de grond want mijn zusje die bij mij om de hoek woont had gisteren een anoniem briefje onder haar ruitenwisser met commentaar op haar parkeerstijl En nu heeft iemand haar zo klem gezet (terwijl ze haar auto normaal had geparkeerd) dat haar vriend haar vanmorgen weg moest brengen omdat ze de auto niet van zijn plek kreeg...

Ik heb iets anders om me boos/druk om te maken... lekkage... Wederom in de serre, het is nog erger dan de vorige keer voordat het hersteld werd... Niet hersteld blijkt dus nu. Het wachten is op een 'deskundige' die vandaag langskomt om de boel te beoordelen. Shit...
    Noaberschap is prachtig maar dit is ziekelijk gedrag van die leu.
    Is wel echt iets van daar hoor!
    Ik mis de bossen, zeker nu met de kastanjetijd, maar die bemoeizucht niet.
    Eg nie.
    pi_73495585
    quote:
    Op donderdag 8 oktober 2009 09:49 schreef twentemeisje het volgende:

Nou ja zeg!
    Wat zijn dat voor mensen?
    Ik, mijn en eigen?
    quote:
    Oh, en al nieuws?
    Dat is zwaar
    pi_73499815
    Prachtig huis!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_73505665
    Balen TM! Veel beschadigd??
    En wat een stel zielepoten zo klem zetten maarja mijn buren zijn van hetzelfde laken en pak en dat is heel vervelend s'morgens bij het haasten.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:51:24 #39
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73512231
    DRUPDATE:
    Er zijn twee mogelijke oorzaken voor de lekkage voor zover ze/we het nu kunnen zien. Ze kunnen het ook allebei zijn trouwens... De lekkerij zit namelijk op twee verschillende plaatsen. Die gaan ze proberen te isoleren om e.e.a. uit te kunnen sluiten cq. aan te tonen. Voorlopig kunnen we dus nog even geen nieuwe laag verf op de muur smeren. Maar goed, als ze het maar oplossen. En liefst zo snel mogelijk. Het is nu alweer een stuk droger gelukkig. Maar opnieuw een laagje verf op dat muurtje is straks wel nodig.

Wij zijn zelfs zo dom geweest om het de eerste (twee) keer niet aan de verzekering op te geven, gewoon zelf betaald, hoe stom . Wordt nu wel rechtgetrokken uiteraard.
    pi_73512326
    Oh fijn dat dat nog kan!
    Hopen dat ze het snel oplossen zonde van je mooigrijsmuurtje
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:00:02 #41
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_73512415
    Inderdaad hardstikke zonde! Zie trouwens dat ik ook nog wat verf van dat ruitje moet krabben .
    pi_73512469
    inderdaad dat had ik nou niet gezien ssst joh!
    pi_73717379
    De oorzaak van de lekkage lijkt te zijn gevonden, nog 1 bui afwachten om te zien of het ook daadwerkelijk de oorzaak was... En dat ruitje...[sup]wat denk je?[/sub]
    pi_73722502
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 16:03 schreef twentemeisje het volgende:
    De oorzaak van de lekkage lijkt te zijn gevonden, nog 1 bui afwachten om te zien of het ook daadwerkelijk de oorzaak was... En dat ruitje...[sup]wat denk je?[/sub]
    Nee dus maar fijn dat het gevonden lijkt te zijn!
      vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:17:51 #46
    248562 Rallydame
    pi_73739782
    Ben benieuwd of het nu idd gevonden is. Zou wel fijn zijn.. Kun je je muur weer verven..

Leuke krukken die je wilt hebben
    pi_73759102
    Wat zonde van die lekkage! Wel een ontzettend mooie tuintafel
      Moderator zondag 8 november 2009 @ 17:15:58 #48
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_74511878
    Deze woning is gewoon zo stoer geworden !; hoever zijn jullie met de "afwerking" ?
    Of hebben jullie ook last van het befaamde plintensyndroom
      maandag 9 november 2009 @ 16:24:44 #49
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_74544749
    Thanks Vonkenboer! We zijn er ook erg blij mee, gelukkig geen plintensyndroom hier, alleen het huis zelf werpt wat drempels op zeg maar...

De lekkage die ik hier eerder meldde is naar alle waarschijnlijkheid het resultaat van 'lekke' voegen in de buitenmuur van de serre. Alle voegen moeten daar worden uitgekrabt en opnieuw worden ingevoegd. Dan moet het zijn opgelost. Voorlopig verven we dat muurtje dus nog ff niet opnieuw .

Pfff, de loodgieter was namelijk vergeten dat de condensafvoer van de ketel nog ergens onder de badkamervloer zweefde.... zonder te zijn aangesloten op een afvoer that is...

Verdomme wat een ellende, nu moesten we dus een gat hakken in het mooie gestucte en geverfde plafond! We zagen namelijk een vlek ontstaan en wisten niet waar dat vocht vandaan kwam. Was zeer vreemd omdat we al het afvoerwerk onder de badkamer hebben vervangen, dus alles is daar nieuw. Gelukkig was het snel gevonden toen we het open hadden.

Daarnaast ligt de vloer op de overloop er nu uit omdat er een defecte beluchter blijkt te zitten, daardoor was er soms een onverklaarbare stank op de overloop en in de hal beneden.

Beide problemen zijn nu getackeld. Maarrr.... de ellende is nog niet over... Ik ben namelijk wegens een reorganisatie ontslagen (ontslag tijdens ziekte (ik zit in mijn tweede ziektejaar) mag wegens bedrijfseconomische reden...)... Dat is op zich al drama genoeg, maar omdat ik vanwege mijn ziekte (MS) een behoorlijke arbeidshandicap heb (welke werkgever zit er immers op moi te wachten), is het een nogal onzeker makende situatie, Heb een advocaat ingeschakeld en die is er nu mee aan de slag.

'T zit allemaal niet echt mee. Kortom: het wordt wel weer tijd voor leuke dingen .

Wat la casa betreft, daar moeten we:
    - het plafond weer dichtmaken/stuccen/verven
    - de buitenmuur van de serre opnieuw laten voegen
    - de vloer op de overloop weer dichtmaken nadat we de afsluiter definitief hebben vervangen (nu noodoplossing)
    - schilderijen ophangen
    - kapstok ophangen

Valt mee dus!

We genieten echt mega van de houtkachel, dat ding geeft zoveel warmte dat de verwarming hier niet meer hoeft te branden als de kachel aan is . Dat scheelt dus straks ook lekker in de stookkosten!

Ben hier lang niet geweest en nu ga ik eens even jullie topics doorlezen!
    pi_74545185
    Oh tm wat balen! Die lekkage, valt dat nog onder de verzekering?

En wat ontzettend K** van je baan...
    Ik wens je heel veel succes met alles.

En ik ben heel jaloers op je mooie vuurtje!
    Ik zit op dit moment te kleumen in een koud, onverwarmd huis...
    pi_74557951
    Jeetje TM wat een pech!
    Echt je werkgever dat ie maar lekker mag dokken straks.
      dinsdag 10 november 2009 @ 06:55:16 #52
    248562 Rallydame
    pi_74562695

Jeetje wat een ellende zo allemaal tegelijk

Kun je bij je verzekering terecht voor die lekkage?

En qua werk... ik snap een heel klein beetje hoe je je voelt qua onzekerheid. Ik bedoel dan ook echt maar een klein beetje. Hier staat ook een reorganisatie op punt van gebeuren, volgende maand weten we pas wie het gaat betreffen en al heb ik wat dat betreft "goede papieren" om te mogen blijven, je weet het natuurlijk nooit. Daarnaast zit ik natuurlijk niet in het zelfde schuitje als jij wat betreft je ziektebeeld. Heel veel sterkte en succes ook in deze onzekere tijd.

Tijd voor wat leuke dingen weer. Staat er al iets op de planning?
    Heb je trouwens nog stoelen / krukken kunnen vinden voor aan je barretje? Laatste update was je daar toch nog naar op zoek?

En je kachel.. Hij is en blijft mooi
    pi_74584584
    Thanks meiden!

Het doet pijn om te zien dat de persoonlijke noot bij het afwikkelen van een reorganisatie snel naar de achtergrond verdwijnt. Helemaal omdat ik er al tien jaar met volle inzet werk. Ik voel me afgedankt en nutteloos. Ik geef mezelf deze week nog even om te sippen en dan wil ik weer positief bezig zijn, maar eens kijken wat er op mijn pad komt.

Die lekkage komt wel goed, ook verzekeringstechnisch wel. En die krukken gaat mijn liefje zelf maken Rally .

We zijn zelf ook nog steeds helemaal op de kachel!
    pi_74585713
    Tmje.

Niet de hoop opgeven hoor.
    Ik heb ernstige EDS, heb een eigen zaak en een baan als lerares (terwijl ik nog in opleiding ben)............waar een wil is, is de weg.

Probeer ook goed te informeren bij het UWV, want je kunt een bak subsidie krijgen om bij een eventuele nieuwe werkgever eens uit te testen of je die baan wel aan kan en zo.
    Je mag me altijd PMen.

De kop erveur.
    pi_74587896
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks meiden!

Het doet pijn om te zien dat de persoonlijke noot bij het afwikkelen van een reorganisatie snel naar de achtergrond verdwijnt. Helemaal omdat ik er al tien jaar met volle inzet werk. Ik voel me afgedankt en nutteloos. Ik geef mezelf deze week nog even om te sippen en dan wil ik weer positief bezig zijn, maar eens kijken wat er op mijn pad komt.

Die lekkage komt wel goed, ook verzekeringstechnisch wel. En die krukken gaat mijn liefje zelf maken Rally .

We zijn zelf ook nog steeds helemaal op de kachel!
    Ga je eff pm-en.
    pi_74589770
    quote:
    Op dinsdag 10 november 2009 20:45 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks meiden!

Kan ik me lichtelijk iets bij voorstellen.
    Kus op je bolletje!

Zij verliezen iets, niet jij.
    pi_75913182
    Hier weer eens een bericht uit het witte oosten des lands.

De rust is wat teruggekeerd in mijnen kop, gelukkig. Nu is het ook wel een fijne maand om vrij te zijn, in januari zal het wel wat onrustiger gaan voelen. Ik laat het allemaal wel op me afkomen, meer kan ik niet doen. Kijken hoe ik mijn toekomst zo goed en succesvol mogelijk in kan gaan vullen. In de eerste week van het nieuwe jaar heb ik daar o.a. een gesprek over bij een outplacementbureau. We shall see.

Ik had volgens mij al eens gemeld dat de Pandomo achter de Boretti geen succes was, de vetspatjes zijn te heet en trekken in de toplaag. Dat gaat er dus erg beroerd uitzien na verloop van tijd. We gaan daarom het stuk erachter betegelen (wordt waarschijnlijk vergoed door de stuccer omdat die heeft gezegd dat het geschikt was voor achter het fornuis). Gisteren op tegeljacht geweest. Had ik eerst het idee dat het iets van Portugese tegeltjes moest worden, nu kwamen we dit tegen:

Het lijkt ons prachtig bij onze keuken. Wat vinden jullie? Het tegelvlak dan tot aan de afzuigkap:

Daarnaast belt mijn lief me zojuist op om te zeggen dat we een nieuw aanrechtblad krijgen. We hebben er gisteren iemand van de fabrikant bij gehad en die was het kennelijk met ons eens dat dit kleurverschil in het beton wel heel lullig voor ons uitpakt:

Een van de kenmerken van beton is het onregelmatige uiterlijk, daar hebben we ook bewust voor gekozen. Maar dit pakte in ons geval best extreem uit. Het komt door de kalk in het beton, dat kan aankleuren, maar hier leek het net of er iets mis was gegaan omdat het toevallig recht over de helft van het blad loopt. Wij stoorden ons er in elk geval best aan.

Erg netjes dat ze het zo oplossen en zonder zeuren direct aanbieden het blad kosteloos opnieuw te maken!

[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 22-12-2009 08:55:16 ]
    pi_75913558
    mooi bij jou ook.
    Die tegels vind ik eg mooi, je keuken is heerlijk rustig en de tegels ook
    Toen je het had over verkleuren dacht ik aan vlekken maar bij jou is het wel erg vreemd inderdaad.
    Maar prima dat ze het zo oplossen
    Geniet er maar lekker van joh, zo vaak ben je niet langere tijd vrij
    pi_75913980
    Ik geniet echt zo van al die grijstinten op je foto's
    Ik heb gewoon helemaal zin om zelf ook aan de slag te gaan
    pi_75914139
    @ Ml-etje: Thanks! Ik geloof ook dat hij direct wel snapte dat we dit niet zo mooi vonden . Maar het is wel het risico van beton, dus ze hadden ook kunnen zeggen dat het een kwestie van helaas pindakaas was. We vinden het dus echt heel netjes dat ze het direct zo aanbieden.

Erg grappig trouwens: ik zocht die tegeltjes op marktplaats (we krijgen ze waarschijnlijk gewoon vergoed, maar ben benieuwd hoe ze precies heten), kom ik jouw toilet tegen .

@Lezzer: Thanks! Ik ben zo gek op grijstinten, Het is zo'n lekkere basis: je kan het ook lekker met alles combineren.
    pi_75914556
    Fijn dat ze niet moeilijk doen over dat blad inderdaad!
    En mooie tegeltjes! Maar waarom eigenlijk geen roestvrijstalen plaat achter het fornuis (en alleen daar, net als je bij de tegeltjes van plan bent)? Nu is het namelijk zo lekker strak. Jammer dat dat stucwerk het niet gewoon houdt achter het fornuis...
    pi_75914750
    Jouw uitzicht lijkt Stormqueens schilderij wel trouwens (ik blijf erbij dat het de wadden zijn, maar goed)...
    pi_75916936
    Thanks Beijtje. Wij vinden een rvs-plaat achter het fornuis niet zo mooi, vandaar dus. Het zou samen met die afzuigkap volgens mij ook een groot massief rvs-oppervlak worden. Maar zou inderdaad wel strak en effectief zijn. Die tegeltjes passen wel goed bij de sfeer van het huis.

Helaas is het mijn uitzicht niet, we reden gisteren met de auto naar een tegelhandel en toen zag ik die mooie lucht. Daar moest ik gewoon ff een fotootje van schieten.
    pi_75917101
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 11:11 schreef twentemeisje het volgende:
    Wij vinden een rvs-plaat achter het fornuis niet zo mooi, vandaar dus. Het zou samen met die afzuigkap volgens mij ook een groot massief rvs-oppervlak worden.
    Ja kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Tegeltjes zijn sowieso gewoon mooi!
    quote:
    Helaas is het mijn uitzicht niet,
    Hahaha, helaas...!
    pi_75917372
    quote:
    Op dinsdag 22 december 2009 09:37 schreef twentemeisje het volgende:
    @ Ml-etje: Thanks! Ik geloof ook dat hij direct wel snapte dat we dit niet zo mooi vonden . Maar het is wel het risico van beton, dus ze hadden ook kunnen zeggen dat het een kwestie van helaas pindakaas was. We vinden het dus echt heel netjes dat ze het direct zo aanbieden.

Erg grappig trouwens: ik zocht die tegeltjes op marktplaats (we krijgen ze waarschijnlijk gewoon vergoed, maar ben benieuwd hoe ze precies heten), kom ik jouw toilet tegen .

@Lezzer: Thanks! Ik ben zo gek op grijstinten, Het is zo'n lekkere basis: je kan het ook lekker met alles combineren.
    restje tegels hebben?
    pi_75917407
    Ik moet mijn 1e kerstboom in het nieuwe huis natuurlijk ook ff spammen :

pi_75921962

Mooie tegels...
    En inderdaad een hele goede service van de mensen van je aanrechtblad.
    pi_76318907
    TM! kon je bank niet helemaal goed zijn maar hij lijkt idd wel zeg.. jeetje
    Heb jij wel een poef?
    Zag net je ketel voorbijkomen, moet er ook nog 1 voor op de potkachel dan
      zaterdag 2 januari 2010 @ 14:08:19 #69
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_76323325
    De ketel is die van Le Creuset (dat zoekt makkelijker ).

En het is echt precies dezelfde bank . Wij hebben alleen een wat donkerder versie gekozen dan het showroommodel (Eijerkamp).

(en van voren gezien op een reclamefotootje)
    pi_76325129
    Echt hé en ik vond de jouwe wel mooi maar niet bij stil gestaan.
    De onze komt bij woonboulevard Poortvliet vandaan, hij heet bigg.
    Heb de ketels gezien idd maar ik wil een nog antiekeriger (dus ik duik MP op want we gaan hem toch niet gebruiken als waterkoker maar als verdamper).
      zaterdag 2 januari 2010 @ 15:18:04 #71
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_76325425
    Die van ons is inderdaad ook de Bigg . Ik heb in al mijn enthousiasme de grote poef erbij besteld, toen dat ding hier arriveerde moest ik wel ff slikken, zo groot issie .

Ik heb ook nog zo'n antieke ketel van mijn oma, maar hier op de houtkachel staat dat niet zo mooi. De luchtvochtigheid hier zit rond de vijftig procent, die is dus redelijk op peil.
    pi_76328483
    Ik zie hem nu idd wow wat een megapoef! (vandaar ook die prijs).
    Dat kunnen wij geeneens kwijt en ik gebruik de poef op moment in het geheel niet.
    Wat een toeval zeg en dat in 2 verschillende winkels! Zit ie lekker??
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:28:11 #73
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_76338130
    Wij zijn een grote hoekbank gewend, dus dat is wel effe omschakelen qua hangmogelijkheden. Maar we hebben een nieuw evenwicht gevonden .

Die poef is overigens ook nog de hele grote, je had ook nog een kleiner maatje (die had ik beter kunnen nemen ).
    pi_76338367
    Bij ons wordt het ook wennen maar hij is stevig en dat is beter voor m'n rug.
    Zag het idd het is bijna een tafeltje
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:42:46 #75
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_76338629
    Nou ehhh... dat was ook een beetje het idee.... Maar mijn liefje deelde mijn enthousiasme voor dat plan niet echt . Ik moet ook bekennen dat ik de teak kubusjes ook leuker vind dat die megapoef .

Wat we nu doen is de poef voor de bank slepen als we een filmavondje houden, heerlijk onderuit liggen (het is dan net een bed ). En het staat ook wel leuk naast die witte kast met een groot dienblad erop. We hebben er in elk geval genoeg ruimte voor.

Vandaag de kerstboom en -versiering weer opgeruimd. Net als de 10-persoonstafel (3m x 0,90m...) die we in de kamer hadden gezet voor het kerstdiner en oud&nieuw. Dan merk je wel hoe ontzettend fijn die grote woonkamer is. We konden er ruim omheen zelfs! Het is ook wel weer lekker dat het weer weg is nu. Al heb ik altijd wel weer wat moeite met de omschakeling naar januari...
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:01:09 #76
    285093 Pruikmans
    Bob Ross schopt kont!
    pi_76339253
    Wat een heerlijke serie topics zeg, ik heb gedurende de dag het gehele verhaal van begin tot eind gelezen inclusief alle up's en down's...
    Zeg maar tussen het boren, schroeven naar Gamma fietsen door iedere keer een stukkie.
    Heerlijk om te lezen en leuk om de vorderingen te zien op de vele foto's en verslagen:)
    Het is echt een plaatje van een paleis geworden!

Leuke lamp trouwens die boven het brede aanrecht:)
    Zat nog op de site van Rietveld te bladeren en kwam hem daar volgens mij ook tegen.
    http://www.rietveldlicht.nl/artikel.php?art_id=799
    Me like, wellicht eens bekijken voor boven de eetkamertafel welke nog moet komen

Ik heb toen ik van de zomer zelf naar Zwijndrecht verhuisde een berg lampen gekocht bij een vestiging van Rietveld in Zwijndrecht welke opheffingsuitverkoop hield.
    Scheelde een berg, alles ging met kortingen tot 70% weg
    Ze zitten nu geloof ik enkel nog met een winkel in Sliedrecht en hebben nog de internet store.
    pi_76347380
    Wat een prachtig huis. Ik wens jullie nog veel geluk en plezier!
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_76350415
    Ik was dit deel kwijt! Die tegeltjes vind ik trouwens echt ontzettend leuk.
    pi_76513834
    Thanks Pruikmans, Tamashii en Sabinee!

Dit had ik jullie trouwens nog helemaal niet verteld.... (en zo makkelijk vergeet je dit niet kan ik je melden...).

Zo kwamen wij op 1e Kerstdag beneden :

Een extreme lekkage van de bijkeuken door de dikke laag ijs die aan de onderkant smolt plus de sneeuw die er bovenop kwam. Dit alles door het verkeerde afschot v/h bijkeukendak na verleggen afvoer en dakleer dat niet hoog genoeg opgeplakt was bij de goot van de serre (vorige bewoners waren echte prutsers, deden dingen zelf waar ze geen verstand van hadden).

Gelukkig is het dak deze week opnieuw gedekt en voorzien van een juist afschot, gelukkig! Maar het plafond in de bijkeuken (waar al het water langs kwam zeilen) heeft wel een opdoffer gehad, net als de deur naar de bijkeuken. Gelukkig is dat verzekeringswerk.

Ik hoop wel dat dit echt het laatste lekdrama is geweest...

Wel grappig hoe snel je kunt omschakelen naar het tellen van je zegeningen... We prezen onszelf wel gelukkig dat:
    - we geen houten vloer hebben
    - vloerverwarming hebben waardoor het sneller droogde
    - elkaar zo lief vinden
      donderdag 7 januari 2010 @ 10:19:36 #80
    81894 godigita
    Trollercoaster
    pi_76513997
    Jeetje TM, balen! Gelukkig dat de verzekering het dekt en hopen dat het allemaal snel voorgoed is opgelost! Pluspunt is dan wel weer dat zelfs met plassen lekwater jullie woonkamer er nog steeds prachtig uitziet.
    pi_76514084
    wat erg!!!
    Die klussende on-klussers
    Je meubelen zijn die nog goed??
    En je muren enz??

Gelukkig dat jullie zo positief zijn
    pi_76514734
    Thanks meiden!

Gelukkig lijkt het goed te zijn gegaan met de meubels, mede dankzij de vloerverwarming denk ik. Heb wel overal foto's van gemaakt zodat eventueel wegrottende zaken verzekeringstechnisch makkelijk te herleiden zijn.
    pi_76520645
    Jeetje!!! Je mag inderdaad wel blij zijn dat jullie een tegelvloer met vloerverwarming hebben zeg.
    Wat een fijn spul hè, dat sneeuw ;-)
    Je hebt er veel plezier van gehad in ieder geval hahaha ;-)
      donderdag 7 januari 2010 @ 13:59:31 #84
    248562 Rallydame
    pi_76521505

Jeetje wat vervelend weer zeg.
    Het is wel iedere keer iets aan lekkage zeg.. Gelukkig is het nu opgelost en is er idd niets met de meubels en heb je geen houten vloer.

`(en wat ik je helemaal vergeten was te zeggen.... jij ook nog de beste wensen )
      donderdag 7 januari 2010 @ 17:43:40 #85
    285093 Pruikmans
    Bob Ross schopt kont!
    pi_76529836
    Oei, dat is wel ouderwets platweg kut als je zoiets aantreft 's morgens!
    Wel een geluk bij een ongeluk van de stenen vloer en de vloerverwarming, en dat de schade voor de rest mee lijkt te vallen.

Ik mag inderdaad hopen dat dit je portie lekkage was voor de rest van je leven
    Hopelijk is het nu voor eens en altijd gefixt dus!

Sterkte met het opruimen en herstel van de boel!

Martijn
      zaterdag 9 januari 2010 @ 21:44:42 #86
    248266 heartwork
    Works of heart bleeding dark
    pi_76613516
    Wat een ontspannende en stressvrije ochtend zal dat geweest zijn zeg !
    Man o man, gelukkig dat jullie elkaar lief vinden ja, anders zou het toch helemaal zuur zijn..
    Het beste met je schade en hopelijk wordt het ook gauw uitgekeerd...

good luck (en beste wensen,, al mag dat geloof ik niet meer na driekoningen? )
    Big mouth strikes again
      vrijdag 12 maart 2010 @ 08:59:51 #87
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79047517
    Wat erg, zijn we genonimeerd voor een klusaward ( ) en heb ik hier a 61 dagen niets meer neergezet. Nou ja, gelukkig gaat het over klussen in 2009 .

Hier gelukkig geen overstromingen meer gehad. Het blad is opnieuw ingemeten en momenteel in productie. wordt hopelijk binnenkort geplaatst. Ben benieuwd hoe ie nu uit zijn mal komt!

Binnenkort gaan we beginnen met de tuin . De schutting is besteld (coniferen gaan eruit), mijn lief gaat een veranda bouwen aan de schuur achterin de tuin en er komt een groot houthok bij. Alles wat daartussen ligt gaat ook op de schop, we moeten alleen nog bedenken hoe we dat er precies uit willen laten zien.

Zo ziet het er nu (okee, op verschillende momenten in het vorige jaar) uit:

We hebben de vloer binnen al doorgetrokken naar het terras. Daar komt nog een stuk omheen te liggen, daar waar je nu de grijze klinkertjes ziet.

Een veredelde veranda hadden we in het oude huis al, en dat is zo fijn. Zelfs op een regenachtige zomerdag zit je dan lekker buiten. Nu moet er dus weer eentje komen. Qua sfeer vind ik dit helemaal te gek:

Daar moeten we dus onze eigen variant van gaan tekenen.

De coniferen nemen wel een dikke meter tuin in beslag. We hebben eerst nog wel gekeken om ipv een houten schutting de gemetselde muur door te laten lopen. Dat is namelijk zowel links achter de bijkeuken als rechts voor de coniferenhaag het geval. Maar dat is zo gruwelijk duur... Daarbij komt dat w langs de rechterkant ook een houtopslag willen maken. Ons kacheltje moet natuurlijk we blijven branden.

De tuin is 8 meter breed en 15 meter diep (tot aan de schuur).

Mocht het ontzettend meevallen met het tuinbudget, dan is dit wel een droomobject voor ons, we hebben er stookhout genoeg voor :

En tenslotte:
    klik

pi_79047783
    goede kick en wat een gave veranda
    Heb hem naar mijn Mr doorgeklikt maar bij ons wordt dat volgend jaar op zijn vroegst hoor..
    Die Jacuzzi zowieso een megatuin zeg
    Wat zit er nu in die aanbouw links op de foto?
    pi_79048649
    Leuke plannen hoor! Ben benieuwd hoe de veranda wordt!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 09:43:11 #90
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79048730
    Die hot tub hadden we laatst bij een vakantiehuisje, dat was zo gaaf! Zaten we daar bij de vrieskou in een houtgestookte tobbe onder de sterrenhemel .

In de aanbouw links zit de bijkeuken, daarachter het fietsenschuurtje en daaraan vast het huidige houthok.

De tuin is inderdaad lekker ruim voor een woning in het centrum (de schuur erachter is maar liefst 4x8m!)
    pi_79048967
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 09:43 schreef twentemeisje het volgende:
    Die hot tub hadden we laatst bij een vakantiehuisje, dat was zo gaaf! Zaten we daar bij de vrieskou in een houtgestookte tobbe onder de sterrenhemel .

In de aanbouw links zit de bijkeuken, daarachter het fietsenschuurtje en daaraan vast het huidige houthok.

De tuin is inderdaad lekker ruim voor een woning in het centrum (de schuur erachter is maar liefst 4x8m!)
    Zo super!! Sowieso is alles lekker ruim bij jullie
    Gaaf hoor die hot tub en als je hem gebruikt dan zou ik maar gaan sparen
    -edit- mijn Mr vindt de veranda erg gaaf!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:09:59 #92
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79049601
    Misschien zit er wel een leuke verrassing van de belastingdienst in Of een postcodeloterijprijs... yeah right

Ik wil ook van die witte balkjes onder onze veranda :

pi_79049645
    mooi idd!
    Maar heb je de Bdienst nog niet ingevuld?
    Wij wel
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:11:40 #94
    229849 klusfoobje
    Fokke & Sukke zeggen;
    pi_79049655
    Die hottub is echt MEGA GAAFFF.

Een vriend van me heeft of beter gezegt... had, zo'n ding. iidd ook houtgestookt. Zaten we daar om 3 uur 's-nachts met een glas wisky in de hand lekker te ouwehoeren. Leukste is dat hij zijn huis op een gigantische lap grond heeft staan ver van de stad. Dan is het echt doodstil verder.

Had? Yep, dat ding ging na een jaar of twee lek...
    We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:17:21 #95
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79049852
    We laten de belastingpapieren altijd invullen door de baas van mijn zusje en die is er as we speak mee bezig (had het een beetje laat ingeleverd ). Viel het tegen bij jullie dan?

Inderdaad ubergaaf klusfoobje. Zijn niet goedkoop, dus staan niet op het 'dit is noodzakelijk in de tuin'-lijstje helaas...
    pi_79049973
    Klinkt goed klusfoobje, op de laatste zin na dan

Heb ze afgelopen zondag ingevuld en meteen gezegd dat de aanbouw door kon gaan.
    Niet dat het zo'n geweldig bedrag was maar wel prima te doen en net even het laatste zetje.
    Moet ze na wat puntjes van de adviseur nog even aanpassen en verzenden (zondag weer).

Je krijgt nu vast wel wat terug hoor met notariskosten enz.
      vrijdag 12 maart 2010 @ 10:39:20 #97
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79050627
    We krijgen inderdaad vast wat terug, er is namelijk ook iets misgegaan waardoor we eerder te weinig terug hebben gekregen. Maar hoeveel het precies is weet ik niet. En gezien mijn werkloosheid moeten we het ook maar even niet allemaal tegelijk uitgeven .
    pi_79050691
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 10:39 schreef twentemeisje het volgende:
    We krijgen inderdaad vast wat terug, er is namelijk ook iets misgegaan waardoor we eerder te weinig terug hebben gekregen. Maar hoeveel het precies is weet ik niet. En gezien mijn werkloosheid moeten we het ook maar even niet allemaal tegelijk uitgeven .

Komt wel goed en voor jezelf beginnen?
    pi_79060452
    Ben helemaal verliefd, precies mijn smaak.

Vraagje...

Hoe heb je onderstaande muur gemaakt?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 14:55:54 #100
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79062093
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 14:20 schreef Xs2Shanna het volgende:
    Ben helemaal verliefd, precies mijn smaak.

Vraagje...

Hoe heb je onderstaande muur gemaakt?
    [ afbeelding ]
    Thanks Shanna! Wij ook!

Deze muur is (net als die in keuken btw) gemaakt m.b.v. Pandomo. Dat is watervaste stucpleister. Dit kan niet in het natte gedeelte van de douche en niet direct achter het fornuis. Voor de rest kan het overal.

Maar dit kwam ik later tegen en betoncire is volgens mij veel goedkoper (en nog mooier?). Volgens mij kan dit wel in het natte gedeelte van de badkamer.
    pi_79062950
    Heb het laatst eens uitgezocht, omdat ik uiteindelijk mijn badkamer zonder tegels wil en alleen een gestucte muur. Dat beton ciré is daar inderdaad ook geschikt voor. Is ook zelf te doen middels een cursus van die lui en ook nog wel te betalen allemaal...
    pi_79063674
    Ja heb ook eens geinformeerd, maar is vrij duur spul toch? Ik durf het risico niet te nemen om het zelf te doen, en mijn vader durft het ook niet aan... Stom eigenlijk

Bovendien dacht ik dat je het wel gewoon in de douche ruimte kon doen, maar dat gaat dus volgens jou niet?
    pi_79063801
    Die beton ciré kan je dus juist wel in de douche doen (voor zover ik weet)! En ik vond de prijzen op de site die TM net liet zien, niet belachelijk duur hoor. Het is wel altijd duurder dan tegels natuurlijk. Maar als je tadelakt doet bijvoorbeeld, dan is het echt een duur grapje om te laten doen, want het is heel bewerkelijk. Maar dit minder geloof ik... Wel echt heel mooi als je dat gaat doen!!!
    (En ik zou het gewoon zelf doen. Bij die lui waarvan TM de site postte, kan je gratis een cursus volgen als je meer dan een x aantal m2 afneemt... :-))
    pi_79063899
    Ja dat had ik ook al gezien Ik liet mijn vader mee kijken met dat youtube filmpje, maar die kreeg ik er niet echt enthousiast voor.

Ik kan natuurlijk wel aan mijn stucadoor vragen of hij er iets voor voelt?
      vrijdag 12 maart 2010 @ 15:37:55 #105
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79064098
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 15:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
    Ja heb ook eens geinformeerd, maar is vrij duur spul toch? Ik durf het risico niet te nemen om het zelf te doen, en mijn vader durft het ook niet aan... Stom eigenlijk

Bovendien dacht ik dat je het wel gewoon in de douche ruimte kon doen, maar dat gaat dus volgens jou niet?
    Pandomo niet volgens onze stuccer, betoncire wel! Zie hier http://www.beton-cire.nl/fotogalerie.html.

De prijzen vallen erg mee, Pandomo is duurder. En tadelakt helemaal . Dat hadden we als eerste gezien en toen we die prijzen zagen zijn we maar gaan zoeken naar een alternatief .
    pi_79064171
    Ja precies, je hebt gewoon een stucadoor nodig die dit kan of wil proberen...
    Hmmm misschien kan ik dit over een tijdje gewoon over mijn bestaande lelijke tegels heen knallen... Want mijn uiteindelijke badkamerrenovatie laat door het riooltegenslagje nog wel even op zich wachten denk ik...
    pi_79065627
    TM, trouwens... zag dit in een ander topic..
    quote:
    Ben net even langsgereden en tot mijn verrassing is Toni Canneloni vandaag ook bezig met de vloer. Ik dacht dat ie er morgen zou zijn om het af te maken, maar hij is er vandaag dus ook. We betalen 650 euro voor het restaureren van die vloer en het plaatsen van een nieuwe dorpel tussen hal en wc, als ik zie wat voor werk er in gaat zitten dan valt dat achteraf echt mee.
    Ik krijg alleen maar offertes variend van 1100 tot 1300 euro, voor deze ruimte...

Daar moet dan ook nog een klein stukje aan gezet worden. Maar volgens mij was de ruimte bij jouw groter?

En nog een vraagje... Waar heb je in hemelsnaam deze salontafel vandaan? Die moet ik hebben!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 17:07:46 #108
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79067743
    , thanks! Eerst MI-etje die mijn keuken en bank wil ( MI-etje), en vervolgens ga jij met mijn salontafel en stucwerk aan de haal

Die salontafel bestaat uit vier teakhouten kubusjes, en die komen simpelweg bij de Trendhopper vandaan .

Het is dus 4x de Damar en dan elke keer een slag gedraaid zodat je er niet doorheen kijkt (erg handig om tijdschriften in te gooien:

Wat de granitovloer betreft, die van ons is volgens mij kleiner dan het oppervlak van jouw vloer. Bij ons gaat de trap er namelijk ook nog af... En ik denk ook dat die van jou iets gecompliceerder is vanwege de blokjes, die zitten er bij ons niet in.

Edit: Ik heb het even voor je opgemeten, het is in totaal 5,7 m2.
    pi_79068991
    Oh dan klopt het wel, mijn is 10.29, dus zo ongeveer het dubbele!

Thanks!
      vrijdag 12 maart 2010 @ 19:19:50 #110
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79072565
    You're welcome! Ga je het wel doen? Het is zo zonde om het onder een andere vloer te verstoppen!
    pi_79072662
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 17:07 schreef twentemeisje het volgende:
    , thanks! Eerst MI-etje die mijn keuken en bank wil ( MI-etje), en vervolgens ga jij met mijn salontafel en stucwerk aan de haal

Die salontafel bestaat uit vier teakhouten kubusjes, en die komen simpelweg bij de Trendhopper vandaan .

Het is dus 4x de Damar en dan elke keer een slag gedraaid zodat je er niet doorheen kijkt (erg handig om tijdschriften in te gooien:
    [ afbeelding ]

Wat de granitovloer betreft, die van ons is volgens mij kleiner dan het oppervlak van jouw vloer. Bij ons gaat de trap er namelijk ook nog af... En ik denk ook dat die van jou iets gecompliceerder is vanwege de blokjes, die zitten er bij ons niet in.

Edit: Ik heb het even voor je opgemeten, het is in totaal 5,7 m2.
    Meld de bank komt de 25ste.
    Je hebt geluk dat ik die stoel niet kwijt kan
    Je salontafel staat bij ons dan weer niet..beetje teveel moderniteit
      vrijdag 12 maart 2010 @ 19:32:52 #112
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79073137
    Teak modern MI-etje? Welneeeeeeej....

En vond jij die stoel niet horrible?
    pi_79073235
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2010 19:32 schreef twentemeisje het volgende:
    Teak modern MI-etje? Welneeeeeeej....

En vond jij die stoel niet horrible?
    Nee het model is modern met dat vierkante heb ook teak hé
    Die stoel vind/vond ik to much (kan ook omdat hij natuurlijk prominent op de foto aanwezig is hé).
    In een kleiner model en iets minder druk vind ik dat wel leuk
    Ja uitgekristalliseerd? Goed geheugen heb je
      vrijdag 12 maart 2010 @ 19:44:13 #114
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79073593
    pi_79074910
    Laat het je smaken
    Overigens denk ik dat ik mooi mijn laptop op de bankleuning kan zetten
      vrijdag 12 maart 2010 @ 21:18:47 #116
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79077441
    Ik kan je melden dat dat inderdaad het geval is! Een glas of een kopje koffie blijft ook staan, of je bordje avondeten als je eens geen zin hebt om aan tafel te eten . De kids van mijn vriendin gaan er altijd op zitten, met hun rug tegen de muur.
    pi_79079841
    TM, ik zie net weer die foto van je huiskamer, en ik vind jouw huis zo mooi! Je hebt het zo goed gestyled! Echt een mooie mix van modern met oud en landelijk, echt top gewoon... Zo moet zo'n soort huis ook gewoon ingericht worden: passend bij de stijl, maar wel van deze tijd. Ben je soms styliste van beroep? Als het bij mij allemaal niet lukt met de inrichting, wil ik je misschien wel inhuren als zodanig in elk geval;) (Als ik weer geld heb dan.... )
    Ik heb nog steeds nooit al je topics helemaal van voor tot achter gelezen. Dat ga ik zeker een keer doen, inspiratie opdoen...
      vrijdag 12 maart 2010 @ 23:43:42 #118
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79083392
    Ik word er bijna verlegen van Beijtje! Thanks!

Ben geen styliste, vind het gewoon erg leuk om er mee bezig te zijn! Misschien moet ik er iets mee gaan doen .
    pi_79083648
    Jaaa! Je hebt blijkbaar gewoon talent!
      zondag 14 maart 2010 @ 20:55:22 #120
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79143407
    Thanks meis!

De heer des huizes kreeg het op zijn goddelijke heupen en heeft gistermiddag nog een beginnetje gemaakt met het ontmantelen van de tuin .

Kijk eens wat een stuk tuin we er bij krijgen als deze coniferen het loodje hebben gelegd:

Ter illustratie: deze stammetjes zijn 85cm lang.

De coniferen lopen naar achteren een beetje smaller weg:

En hier wordt de veranda aan vast gebouwd:

En dit hoeft alvast niet meer uit de grond te worden getrokken:

Het begin is er! Morgen gaat de schutting ophalen en hopelijk is er deze week ook tijd om 'm te plaatsen. De stap daarna is het maken van de extra houthokken aan de linkerkant en daarna is de veranda aan de beurt!
      zondag 14 maart 2010 @ 21:48:30 #121
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79146956

Het is dus een oppervlakte van 8,5 x 2,5 = 21,25m2. Ruim genoeg om dus een tafel met stoelen aan weerskanten neer te zetten zonder dat het kruip door, sluip door wordt. De Boretti DaVinci komt er ook onder te staan aan de linkerkant.

Ik wil het lekker licht houden, a la:

Ik zie ons al helemaal zitten deze zomer!
      zondag 14 maart 2010 @ 22:01:45 #122
    248266 heartwork
    Works of heart bleeding dark
    pi_79147807
    Bestaan er echt huizen met zo'n veranda? Ik dacht altijd dat dit alleen bestond in mijn fantasiewereld..
    Big mouth strikes again
    pi_79148835
    Oh wat gaaf! Moet je voor zo'n veranda ook een bouwvergunning aanvragen?
    pi_79157631
    Sjiek TM! Waar wordt de schutting van gemaakt??
    Die coniferen nemen inderdaad erg veel plek in beslag zeg..

Bouwvergunning kan nodig zijn als je hem dieper maakt dan uit mijn hoofd gezegd 2,5 m (check dat even, easy op de site van vrom).
    pi_79163590
    Als ik nog een tip mag geven: een soort klein gootsteentje/aanrechtbladje met een kraan is ook erg handig bij zoiets, zeker als je je boretti intensief gaat gebruiken.
    Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
      maandag 15 maart 2010 @ 18:36:02 #126
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79178707
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 22:01 schreef heartwork het volgende:
    Bestaan er echt huizen met zo'n veranda? Ik dacht altijd dat dit alleen bestond in mijn fantasiewereld..
    Zo'n huis hebben wij ook niet, maar wij gaan er toch eentje aan de schuur vastbouwen
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 22:15 schreef Cyan het volgende:
    Oh wat gaaf! Moet je voor zo'n veranda ook een bouwvergunning aanvragen?
    Waarschijnlijk een zogenaamde lichte bouwvergunning. Morgen weet ik dat zeker. Het enige punt dat ons verhindert het vergunningsvrij te bouwen is het feit dat het op de erfgrens staat. De schuur staat achter namelijk over de volledige breedte van de tuin en dat willen we met de veranda dus ook.
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 07:24 schreef Ml-etje het volgende:
    Sjiek TM! Waar wordt de schutting van gemaakt??
    Die coniferen nemen inderdaad erg veel plek in beslag zeg..

Bouwvergunning kan nodig zijn als je hem dieper maakt dan uit mijn hoofd gezegd 2,5 m (check dat even, easy op de site van vrom).
    De coniferen zijn historie! Zie de foto's zometeen.

De schutting wordt een eenvoudig hout-betonsysteem. Met het beton in dezelfde kleur als de leisteen.

quote:
    Op maandag 15 maart 2010 12:06 schreef mister_white het volgende:
    Als ik nog een tip mag geven: een soort klein gootsteentje/aanrechtbladje met een kraan is ook erg handig bij zoiets, zeker als je je boretti intensief gaat gebruiken.
    Goed idee, thanks! Ik gooi het in de groep! Alhoewel dat wel eens gefronsde wekbrauwen op kon leveren, ik meen me nu te herinneren dat ik dat idee al een keer heb afgeschoten toen mijn lief het voorstelde . Gelukkig zit er ook water in de schuur waar de veranda dus aan vast komt.

En dan nu het resultaat van een middagje met de lier aan de zwier!
    (klink als een spelonderdeel van Ter land, ter zee en in de lucht...)

We vragen ons nog steeds af hoe de vorige eigenaar het voor elkaar heeft gekregen om deze schuur op de erfgrens te mogen bouwen . En waarom onze buurman zijn tuin niet gewoon aan ons verkoopt...Wat een puinhoop die tuin.
    pi_79181851
    wat goed!!
    Enne hoe lang staat die schuur er al??
    Onze garage staat nl zelfs over de erfgrens (al 40 jr).
    Zo'n buitenkraantje is heel handig hoor en erg gaaf schutting in dezelfde kleur als leisteen
      dinsdag 16 maart 2010 @ 19:58:48 #128
    248562 Rallydame
    pi_79223467
    Wat een grote coniferen zeg. En zeker wat een verschil in ruimte zal dat nu zijn zeg.

En die veranda aan de schuur is natuurlijk super .
    Bij ons komt er ook eentje maar dan lang niet zo groot... erg mooi hoor..
      woensdag 17 maart 2010 @ 20:24:39 #129
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79268748
    Geen idee hoe lang die schuur er nu precies staat, meen me te kunnen herinneren dat dat ergens in de 80s is gebeurd. Lang dus al.

Na een paar uur goed doorbikkelen (jemig wat zijn die zwaar!) was dit het resultaat!

De schutting wordt nog veel grijzer dan ie nu is. Je kunt er ook niet doorheen kijken .

Morgen nog het laatste stukje, gaat om een stuk van 1,20 omdat daarachter de veranda straks begint. Ook moeten dan de deklatten er nog bovenop. Morgen gaan we ook het groen afvoeren, in maart en april is het gratis storten .

We gaan het houthok dat mijn schoonpapa vorig jaar heeft neergezet weer slopen, in plaats daarvan komt er langs de linkerkant van de tuin, tussen bijkeuken en veranda, een nieuw houthok van 1,5 meter diep en 1,80m (net als de muur) hoog. Daar moeten we wel een tijdje van kunnen branden.

De veranda wordt nu 3 meter diep. We hebben besloten dat er genoeg tuin overblijft als we een halve meter bij de veranda aan smokkelen. Dan is het echt een ruimte waar je met gemak een tafel met aan beide kanten stoelen onder kwijt kunt en je vervolgens ook nog kunt bewegen. Ik ben zo benieuwd hoe het echt gaat worden!

Omdat de tafel (nadat ie de hogedrukreiniger van dichtbij heeft gezien) naar de veranda verkast wil ik graag een andere tuinset voor het terras hier aan de voorkant. Zit te denken aan iets in deze stijl:

Maar kan ook weer zomaar iets anders worden .

En nu ben ik heel verkouden van de twee dagen telkens zonder jas naar buiten . (Of gewoon van de bacillen van iemand anders...)

[ Bericht 4% gewijzigd door twentemeisje op 17-03-2010 20:29:51 ]
    pi_79275727
    WOW

WOW

WOW

Dat is hard werken!

Zoveel beter zonder dat bos in je tuin.
    Mooie schutting ook. Hoe leg je eigenlijk die betonnen delen die op de grond liggen op zijn plek? Deels ingegraven enn gekoppeld aan de palen ofzo?
    pi_79275851
    Hee TM!

Ik kwam zojuist "per ongeluk" over je topic (nr 1 ) en moest alles lezen, wat een geweldige verbouwing hebben jullie achter de rug! Ziet er allemaal super uit mooi mooi mooi

Leuke schrijfstiijl heb je ook, moest er erg om lachen nu en dan

Wij hebben een dergelijk project achter de rug, ook jaren 30, ook afgeleefd, en dus ook hele huis op kop gezet, en zoveel mogelijk originele details hergebruikt (van klinkjes tot nieuwe granitovloer). Ook in Twente Dus heel herkenbaar allemaal (inclusief de kinderachtige zeur buren hihi!). Op jullie waterschades na, dat is ons gelukkig niet overkomen...

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat (incl tuin en zo!!!) dus ga zo door!

Veel succes nog, al lijken jullie dat van nature al te hebben!

[ Bericht 27% gewijzigd door MakzBokz op 17-03-2010 22:38:57 (Mega Mongo Typo ) ]
    pi_79282643
    Mooie schuttimng zeg!! Echt heeeel sjiek!
    Je gaat goed en wat een goudhout
    Enne vergunning nodig?
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:03:50 #133
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79283901
    Thanks mensen! En welkom MakzBokz

Die betonplaten zitten inderdaad in de palen verankerd, en die palen zitten errug diep in de grond.

Yep MI-etje, een lichte bouwvergunning that is...
    pi_79284005
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks mensen! En welkom MakzBokz

Die betonplaten zitten inderdaad in de palen verankerd, en die palen zitten errug diep in de grond.

Yep MI-etje, een lichte bouwvergunning that is...
    Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:31:40 #135
    284205 Sulley02
    Top schrikker
    pi_79284586
    Wauw, wat een schutting!
      donderdag 18 maart 2010 @ 09:50:03 #136
    81894 godigita
    Trollercoaster
    pi_79285073
    Mooi zeg, die schutting! Zo'n veranda lijkt me ook heeeerlijk.
    pi_79286719
    Die schutting is geweldig!
    Bij ons komende huis zat ik te denken aan een stenen muur, maar dit is ook mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de tuin af is
    You're dead to me!
    I'm eating all your sandwiches,
    Dead people don't need them...
    pi_79286928
    Goed bezig! En lekker snel zeg! En mooi!
      vrijdag 19 maart 2010 @ 08:59:16 #139
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79324428
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 09:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?
    12‰ van de bouwkosten met een minimum van ¤ 99,70.

@ Sulley en Godigita: thanks!! Wij zijn er ook erg tevreden over.
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:45 schreef Selyn het volgende:
    Die schutting is geweldig!
    Bij ons komende huis zat ik te denken aan een stenen muur, maar dit is ook mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de tuin af is
    Wij hebben ook een stenen muur overwogen (omdat de linkerzijde van de tuin die ook heeft en omdat er rechts ook een stuk muur staat zoals je ziet. Maar jemig, wat is het duur om zo'n muurtje te laten metselen...
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Beijtje het volgende:
    Goed bezig! En lekker snel zeg! En mooi!

Het groen is afgevoerd en de schutting voorzien van de deklatten

Het hout ligt tijdelijk (een eindje voor) de schutting, morgen komt er namelijk nog een 'paar kuub' bij . Het huidige houthok gaat binnen afzienbare tijd tegen de vlakte en langs de linkerkant komt dus een lang nieuw houthok.

Mijn lief is net bij de buurman geweest om te vragen of ie het achterste deel (vanaf het eind van onze schutting naar achteren) van zijn tuin niet aan ons wil verkopen . Dat gaat ie niet doen (misschien bedenkt ie zich nog maar zo ziet het er niet uit) maar niet geschoten was zeker mis. Ik moest zo lachen om het plan, het is natuurlijk best een gekke vraag . Maar gezien zijn leeftijd (74) en het feit dat ie het niet meer onderhoudt had het ook zomaar wel een ja kunnen zijn.

En voor degenen die het nog niet hebben gedaan maar wel graag willen... Stemmen! Volgens mij maken we nog kans op de derde prijs achter Ml-etje en Obli
    pi_79324799
    Die schutting ziet er echt magistraal mooi uit helemaal in stijl. Hoe heb je die palen en de tussenliggende platen aan elkaar gekoppeld? En hoe zit het de schutting ertussen? Zit daar nog een soort systeem in of zijn dan gewoon een soort hoekjes die je in de paal boort waaraan je het hek zet?

Ralph
    pi_79325638
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 08:59 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

12‰ van de bouwkosten met een minimum van ¤ 99,70.

Ah ja gana jullie hem zelf bouwen of niet?
    Want de reactie toen wij zeiden ja das leuk maar we bouwen hem zelf dus we hebben alleen materiaal was echt van

Spammertje
      vrijdag 19 maart 2010 @ 11:08:21 #142
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79328644
    Wij gaan 'm inderdaad helemaal zelf bouwen hebben dus ook alleen materiaalkosten. Ik geef dus ook niet meer op dan een bedrag dat leidt tot die 99,70 .

We kunnen Obli niet meer verslaan meis (en daar heb ik ook geen enkel probleem mee ), jij bent ook moeilijk in te halen maar die derde plek zie ik wel zitten .

@AugustLevi: Thanks! In die palen zitten gleuven waar je de tussenliggende platen in kunt laten vallen. De schutting maak je inderdaad vast met kleine plaatjes en schroeven. Die plaatjes zitten uiteraard aan de zijde van de buurman (die niet mee heeft betaald dus ook niet mag klagen ).
    pi_79328701
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef twentemeisje het volgende:
    Wij gaan 'm inderdaad helemaal zelf bouwen hebben dus ook alleen materiaalkosten. Ik geef dus ook niet meer op dan een bedrag dat leidt tot die 99,70 .

We kunnen Obli niet meer verslaan meis (en daar heb ik ook geen enkel probleem mee ), jij bent ook moeilijk in te halen maar die derde plek zie ik wel zitten .

@AugustLevi: Thanks! In die palen zitten gleuven waar je de tussenliggende platen in kunt laten vallen. De schutting maak je inderdaad vast met kleine plaatjes en schroeven. Die plaatjes zitten uiteraard aan de zijde van de buurman (die niet mee heeft betaald dus ook niet mag klagen ).
    Ben benieuwd wat ze bij jullie zeggen

Enne heb geen flauw idee
      vrijdag 19 maart 2010 @ 14:30:03 #144
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79336750
    Ik heb net de verantwoordelijke ambtenaar gesproken. Het is wel balen, als we 1 meter uit de grens zouden blijven was het gewoon vergunningvrij . Maar het goede nieuws is dat de kosten sowieso niet meer dan 99,70 zullen zijn. Er is namelijk een drempel van 8.000 euro voor de bouwkosten, en daar blijven we natuurlijk ruim onder.

Het slechte nieuws is dat het weer een paar weken duurt voordat die vergunning rond is. Maar voor wat palen en een vloer heb je natuurlijk geen vergunning nodig .
    pi_79338304
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 14:30 schreef twentemeisje het volgende:
    Ik heb net de verantwoordelijke ambtenaar gesproken. Het is wel balen, als we 1 meter uit de grens zouden blijven was het gewoon vergunningvrij . Maar het goede nieuws is dat de kosten sowieso niet meer dan 99,70 zullen zijn. Er is namelijk een drempel van 8.000 euro voor de bouwkosten, en daar blijven we natuurlijk ruim onder.

Het slechte nieuws is dat het weer een paar weken duurt voordat die vergunning rond is. Maar voor wat palen en een vloer heb je natuurlijk geen vergunning nodig .

Daarom en die 99 euro is ook wel te overzien
      vrijdag 19 maart 2010 @ 15:54:39 #146
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79340211
    Precies, en je herinnert je vast nog wel dat briefje dat we tijdens de verbouwing anoniem in de bus geschoven kregen... Met zo'n eikel als achterbuur (we weten inmiddels wie het is nadat ook mijn zusje (die woont in de straat achter me) en een andere buurvrouw dergelijke briefjes kregen. .

Wij gokken het er dus niet op aangezien we hem er absoluut toe in staat zien om even 'te informeren' bij de gemeente of wij wel een vergunning hebben.
    pi_79342156
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 15:54 schreef twentemeisje het volgende:
    Precies, en je herinnert je vast nog wel dat briefje dat we tijdens de verbouwing anoniem in de bus geschoven kregen... Met zo'n eikel als achterbuur (we weten inmiddels wie het is nadat ook mijn zusje (die woont in de straat achter me) en een andere buurvrouw dergelijke briefjes kregen. .

Wij gokken het er dus niet op aangezien we hem er absoluut toe in staat zien om even 'te informeren' bij de gemeente of wij wel een vergunning hebben.
    triest.
    Bij ons komt de buurman de aanbouw doen, dus wij twijfelen nog aangezien we geen achterburen hebben en hij naast ons woont en hem bouwt..
      vrijdag 19 maart 2010 @ 16:59:53 #148
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79343140
    Kan ik me voorstellen, ik vind het ook complete waanzin dat je voor dit soort dingen uberhaupt een bouwvergunning nodig hebt. En natuurlijk snap ik best wel dat er regels (nodig) zijn. Maar waarom mag ik die veranda wel vergunningvrij bouwen als ie de erfgrens net niet raakt? Het is natuurlijk ook gewoon een lekkere melkkoe voor gemeente.
    pi_79344048
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 16:59 schreef twentemeisje het volgende:
    Kan ik me voorstellen, ik vind het ook complete waanzin dat je voor dit soort dingen uberhaupt een bouwvergunning nodig hebt. En natuurlijk snap ik best wel dat er regels (nodig) zijn. Maar waarom mag ik die veranda wel vergunningvrij bouwen als ie de erfgrens net niet raakt? Het is natuurlijk ook gewoon een lekkere melkkoe voor gemeente.
    Jep en daarnaast is het ook nog willekeur (zit Jantje er, of Pietje?)
    Wij zijn enorm in dubio
    pi_79348091
    Twentemeisje mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je ongeveer kwijt bent aan het materiaal? Want je hebt me op een idee gebracht! Ik neem aan dat je gewoon een overkapping maakt met daarin spotjes?
      vrijdag 19 maart 2010 @ 19:33:37 #151
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79348815
    Brutale mensen hebben de halve wereld, dus ja hoor, dat mag Cyan!

Ik heb mijn lief, klusser in hart en nieren, even om een ruwe schatting gevraagd. We hebben nodig:
    - balken
    - planken
    - vloer (wij willen hier weer leisteen leggen net als op het terras en binnen)
    - elektra
    - dakbedekking en daklijst
    - verf
    - divers grut als snelbeton, schroeven, spijkers, etcetera.
    - lichte bouwvergunning

Hij denkt dat we tussen de 1500 en 2000 euro blijven... Waarbij we uitgaan van het uitbesteden van het dakdekken.
    pi_79357011
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2010 19:33 schreef twentemeisje het volgende:
    Brutale mensen hebben de halve wereld, dus ja hoor, dat mag Cyan!

Ik heb mijn lief, klusser in hart en nieren, even om een ruwe schatting gevraagd. We hebben nodig:
    - balken
    - planken
    - vloer (wij willen hier weer leisteen leggen net als op het terras en binnen)
    - elektra
    - dakbedekking en daklijst
    - verf
    - divers grut als snelbeton, schroeven, spijkers, etcetera.
    - lichte bouwvergunning

Hij denkt dat we tussen de 1500 en 2000 euro blijven... Waarbij we uitgaan van het uitbesteden van het dakdekken.
    Oh dat valt me nog hartstikke mee! Dankjewel voor je ruwe schatting!

Ben heel erg benieuwd naar jullie eindresultaat!
    pi_79439961
    Wordt het dan een plat dak?
    Als je namelijk gebruik maakt van dakpannen dan hoef je het dakdekken ook niet uit te besteden, maar dan krijg je uiteraard wel een schuin dak.
    You're dead to me!
    I'm eating all your sandwiches,
    Dead people don't need them...
      maandag 22 maart 2010 @ 11:03:22 #154
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79440537
    Het dak loopt van de voorkant (zichtzijde) heel iets af naar de achterzijde zodat het regenwater in de bestaande goot van de schuur kan lopen.
      donderdag 25 maart 2010 @ 20:35:46 #155
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79584470
    Het begin van het nieuwe houthok is er!

En de eerste bbq van 2010 is een feit! Het was hier vandaag bijna 22 graden!!
    we zijn net 10 minuten geleden naar binnen gegaan

pi_79584649
    wat goed!
    Wat een die hard die Mr van jou
    pi_79584978
    Wow, jullie gaan supersnel!!! En wat leuk dat je al lekker buiten hebt gegeten!
      Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 21:43:13 #158
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_79594543
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 20:24 schreef twentemeisje het volgende:<knip>

De schutting wordt nog veel grijzer dan ie nu is. Je kunt er ook niet doorheen kijken .

<knip>
    En nu ben ik heel verkouden van de twee dagen telkens zonder jas naar buiten . (Of gewoon van de bacillen van iemand anders...)
    mag ik vragen waar je dit schutting materiaal vandaan hebt? En heb je hem zelf gezet?
    En weet je wat ongeveer de kosten/meter zijn?

Zoek nog een vervanging voor onze glazen-platen-schutting.
    pi_79594577
    Wat is dat voor vette bbq?
      vrijdag 26 maart 2010 @ 08:28:12 #161
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79597098
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 01:06 schreef tie-rep het volgende:

[..]

mag ik vragen waar je dit schutting materiaal vandaan hebt? En heb je hem zelf gezet?
    En weet je wat ongeveer de kosten/meter zijn?

Zoek nog een vervanging voor onze glazen-platen-schutting.
    De betonpalen en onderplaten komen bij Rammo Tuinhout in Holten vandaan. De onderplaten zijn 11.50 en de betonpalen (10x10 cm) zijn 18,50. Wij moesten per setje (1 paal 1 onderplaat) 5 euro extra betalen omdat we de antracietkleur wilden. Dan kom je dus uit op 32,50 per setje.

De schuttingpanelen (1,80x1,80m) komen bij Kuhlkamp in Borne vandaan, zijn 21-planks en waren 69 euro per stuk. De afdeklatten boven op de panelen waren meen ik 7,50 per stuk.

Mijn vriend heeft 'm zelf gezet.
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 01:08 schreef aloe_vera het volgende:
    Wat is dat voor vette bbq?
    De DaVinci Nero van Boretti (heb nog steeds een beetje spijt dat ik 'm niet in het rood heb besteld...):

pi_79597879
    Rood nou euhh vind deze mooier hoor
    Anders vloekte hij bij je tafelkleed en dat is
    pi_79603110
    dank dank, voor het hele uitgebreide antwoord.

super schutting, precies zoals ik hem wil hebben!

en nu plannetje maken en onze buren dronken voeren en hierover beginnen
      vrijdag 26 maart 2010 @ 19:20:41 #164
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79620253
    Graag gedaan tie-rep!

Cool kleedje he Ml?

Hier heeft het vandaag flink geregend, behoorlijk contrast met gisteren . Maar mijn lief ging onverstoord (met af en toe een klein moppertje op de buien) verder en dit is de nieuwe tussenstand:

Toeschouwer

En tijdelijk droog plekje voor het hout

Er moeten nu nog een goot en boei aan de voorkant langs gemaakt worden. Maandag gaat de mister beginnen met het hout zagen, kloven en inpakken. Hij is tot donderdag vrij, dus dat moet allemaal wel lukken. Helemaal met het tempo dat hij hanteert .

En nu lekker eten en dan de voetjes van de vloer (lees: in de bank liggen ).
    pi_79620890
    Nou inderdaad wat een tempo
    Kleedje van Kitch kitchen?
    Vind het houthok echt sjiek de friemel hoor
      vrijdag 26 maart 2010 @ 20:51:22 #166
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79624546
    Zeg TM, ben je na de veranda uitgebouwd? Dan kan ik het 'TM's jaren dertig woning klustopic' over een paar weken van je overnemen met mijn jaren 30 huisje
    Don't ask me what I think of you
    I might not give the answer that you want me to
    Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
    pi_79624742
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 20:51 schreef TradeMarkie het volgende:
    Zeg TM, ben je na de veranda uitgebouwd? Dan kan ik het 'TM's jaren dertig woning klustopic' over een paar weken van je overnemen met mijn jaren 30 huisje
    Doe maar samen bouwen
      vrijdag 26 maart 2010 @ 20:58:35 #168
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79624846
    Ik weet niet meer precies waar ie van is, ligt al twee zomers op tafel .

@TradeMarkie: , ik vrees dat je je eigen topic moet openen want de zolderverdieping moet ook nog worden opgeknapt. Daar hebben we nog twee slaapkamers die in deplorabele staat verkeren...

Grappige is overigens dat wij telkens vergeten dat we nog een 3e verdieping (of 2e als je de begane grond bg noemt) hebben
    pi_79624900
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 20:58 schreef twentemeisje het volgende:

@TradeMarkie: , ik vrees dat je je eigen topic moet openen want de zolderverdieping moet ook nog worden opgeknapt. Daar hebben we nog twee slaapkamers die in deplorabele staat verkeren...

Grappige is overigens dat wij telkens vergeten dat we nog een 3e verdieping (of 2e als je de begane grond bg noemt) hebben
    nog meer kamers
    * huizen gaat kijken
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:02:49 #170
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79625040
    quote:

Dan zal ik mijn eigen topic maar openen tzt
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:03:33 #171
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79625073
    Het zijn 'maar' 5 slaapkamers in totaal Plus een bergruimte.

We hadden in het vorige huis zo'n 'vlizotrapzolder' die alleen als rommelopslag diende. Dus nu moeten we onzelf er ook telkens ff aan herinneren dat het daar nog op ons ligt te wachten... De lekkage tijdens de smeltende sneeuw was een goede herinnering .

Zit je al lekker onderuit op je BIG-bank?
    pi_79625089
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:02 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Wanneer ga je starten?
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:03:57 #173
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79625096
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:02 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Doe-hoen!!!
    pi_79625211
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:03 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Doe-hoen!!!
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:06:40 #175
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79625227
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:03 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wanneer ga je starten?
    Voorlopig koopcontract ligt al op me te wachten, dinsdag even tekenen, dan wachten tot de aanvraag voor koopsubsidie helemaal rond is en dan kan ik meteen de sleutel krijgen

pi_79625237
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 19:20 schreef twentemeisje het volgende:
    Graag gedaan tie-rep!

Cool kleedje he Ml?

Hier heeft het vandaag flink geregend, behoorlijk contrast met gisteren . Maar mijn lief ging onverstoord (met af en toe een klein moppertje op de buien) verder en dit is de nieuwe tussenstand:

[ afbeelding ]

Toeschouwer
    [ afbeelding ]

En tijdelijk droog plekje voor het hout
    [ afbeelding ]

Er moeten nu nog een goot en boei aan de voorkant langs gemaakt worden. Maandag gaat de mister beginnen met het hout zagen, kloven en inpakken. Hij is tot donderdag vrij, dus dat moet allemaal wel lukken. Helemaal met het tempo dat hij hanteert .

En nu lekker eten en dan de voetjes van de vloer (lees: in de bank liggen ).
    Mooi heur! En wat een tempo! Ik vind Twentemister een productief mannetje (of jij bent een slavendrijfster, dat kan natuurlijk ook)
    pi_79625296
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Voorlopig koopcontract ligt al op me te wachten, dinsdag even tekenen, dan wachten tot de aanvraag voor koopsubsidie helemaal rond is en dan kan ik meteen de sleutel krijgen

[ afbeelding ]
    Open vast een topic joh hartstikke leuk kunnen we meekijken
    pi_79625306
    Ow TM heb je nog lampenwinkellinkjes
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:12:04 #179
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79625483
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Open vast een topic joh hartstikke leuk kunnen we meekijken
    Na dinsdag
    pi_79625529
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:12 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Na dinsdag
    * noteert
    Leuk

Sorry voor de topickaap TM
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:14:19 #181
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_79625586
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:13 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

* noteert
    Leuk

Sorry voor de topickaap TM
    Ja, ik zal me hier ook weer op de vlakte houden of reageren op het huis van TM/TS
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:30:10 #182
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79626322
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Leu-heuk!!! Ik ga je zeker volgen!
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Mooi heur! En wat een tempo! Ik vind Twentemister een productief mannetje (of jij bent een slavendrijfster, dat kan natuurlijk ook)
    De mister voelt zich gevleid!
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:08 schreef Ml-etje het volgende:
    Ow TM heb je nog lampenwinkellinkjes
    Ben je die ene kwijt of zoek je wat andersch?
      vrijdag 26 maart 2010 @ 21:30:35 #183
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79626336
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:14 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Ja, ik zal me hier ook weer op de vlakte houden of reageren op het huis van TM/TS
    Het is jullie vergeven!
    pi_79626416
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 21:30 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ben je die ene kwijt of zoek je wat andersch?
    Blauwe deel is nog te hip en ze hebben geen wandlampjes met de kap naar beneden.
    En als Drgoogle dacht ik ..jij weet het vast
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:02:27 #185
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79627949
    "wandlampjes met de kap naar beneden", moet ik me daar iets als dit bij voorstellen?

Ik vind deze zo leuk .

Afijn: wandel eens door www.rietveldlicht.nl .
    pi_79628334
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:02 schreef twentemeisje het volgende:
    "wandlampjes met de kap naar beneden", moet ik me daar iets als dit bij voorstellen?

Ik vind deze zo leuk .

Afijn: wandel eens door www.rietveldlicht.nl .
    Dat bedoel ik ja
    En had hem ook gezien wel apart
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:20:28 #187
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79628814
    Apart is nooit goed Ml, dat is hetzelfde als zeggen "ow wat een lief kind" als je een pasgeboren baby ziet .
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:20:57 #188
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79628840
    Maar heb je een voorbeeld van een wandlampje met de kap naar beneden die jij mooi vindt?
    pi_79628970
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:20 schreef twentemeisje het volgende:
    Apart is nooit goed Ml, dat is hetzelfde als zeggen "ow wat een lief kind" als je een pasgeboren baby ziet .
    Gotcha zou zoiets in het hout willen en zoek me het ongans.
    Nergens houten armatuurtjes met het kapje naar beneden.

Rietveld is hartstikke mooi allemaal maar veel te modern.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:48:20 #190
    36431 bleiblei
    pi_79630074
    Zo! Hoeveel hout willen jullie komende tijd verstoken dat je er zo een hok voor nodig hebt? .
    Mocht je trouwens stookhout zoeken... Even spammen, maar in Oldenzaal verkopen ze gedroogd eikenhout voor 40 euro per kuub . Als je wil weten waar, geef maar een seintje.
    pi_79654714
    Wow, TM, wat gaan jullie hard! En wordt mooi hoor!
    (En leuk andere TM, straks een leuk klustopic erbij!)
      zondag 28 maart 2010 @ 22:00:55 #192
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79687264
    Thanks for the tip bleiblei, dat klinkt heel interessant! Tenzij het schaaldelen zijn... Doe maar ff een pee-emmetje met details.

Thanks Beijtje!

En Ml-etje, ik ga uiteraard nog even voor je zoeken .
    pi_79687326
    Is goed joh fijn gehad?
    pi_79688553
    Holy smoke! Die kerel van je gaat als een speer!

Cool!
      zondag 28 maart 2010 @ 22:22:47 #195
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79688726
    Ja, was heerlijk! Even lekker uitwaaien met z'n tweetjes .

About the wooden lamps

• Kijk hier eens: http://link.marktplaats.nl/333437459
  • Maar hier ook: http://link.marktplaats.nl/321786328
  • Of hier: http://link.marktplaats.nl/333632819
  • En deze dan? http://link.marktplaats.nl/332796276
  • Heb je deze al gezien? http://link.marktplaats.nl/321786202
  • Of deze misschien? http://link.marktplaats.nl/315051811
  • En hier dan? http://link.marktplaats.nl/333144056
  • Zelfs hier: http://link.marktplaats.nl/333277881
  • En zeker ook hier: http://link.marktplaats.nl/333070264
  • En om het af te leren: http://link.marktplaats.nl/331602874

Maar je bedoelt vast nog iets anders
  •   zondag 28 maart 2010 @ 22:25:55 #196
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79688946
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:20 schreef Oblivion het volgende:
    Holy smoke! Die kerel van je gaat als een speer!

Cool!
    En hij is bovendien ook nog eens:
  • superlief
  • een goede kok
  • slim
  • sexy
  • nog veel meer (maar dat ga ik niet vertellen want dan willen jullie 'm ook )

I'll pass the compliment through Obli!
  • pi_79696610
    Ziet er goed en degelijk uit die houtopslag, hoeveel kuub kan er in? 15 kuub? En hoeveel denken jullie per jaar weg te stoken?
    pi_79696639
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 22:22 schreef twentemeisje het volgende:
    Ja, was heerlijk! Even lekker uitwaaien met z'n tweetjes .

About the wooden lamps

• Kijk hier eens: http://link.marktplaats.nl/333437459
  • Maar hier ook: http://link.marktplaats.nl/321786328
  • Of hier: http://link.marktplaats.nl/333632819
  • En deze dan? http://link.marktplaats.nl/332796276
  • Heb je deze al gezien? http://link.marktplaats.nl/321786202
  • Of deze misschien? http://link.marktplaats.nl/315051811
  • En hier dan? http://link.marktplaats.nl/333144056
  • Zelfs hier: http://link.marktplaats.nl/333277881
  • En zeker ook hier: http://link.marktplaats.nl/333070264
  • En om het af te leren: http://link.marktplaats.nl/331602874

Maar je bedoelt vast nog iets anders
  • heb MP al flink gehad idd ben benieuwd!
      maandag 29 maart 2010 @ 13:34:36 #199
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_79704287
    Volgens mij weet ik wel wat jij bedoelt, dat zijn vaak wandlampjes voor kinderkamers... Zo leuk! Een beetje barokachtig met een klein kapje, toch? En dan van wit hout. Ik heb een site gezien waar ze dat hadden maar ik kan hem niet vinden!
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
      maandag 29 maart 2010 @ 13:45:56 #200
    57434 Marloes
    Digital Love
      maandag 29 maart 2010 @ 13:50:38 #201
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_79704831
    Tvp, alleen al voor het houthok.
    Ik wil straks ook graag de hele (of tenminste een groot deel van de) winter op hout proberen door te stoken, en dan heb je wel een kuub of 6 nodig in een koude winter. Hout moet 2 jaar drogen, dus 12 kuub houthok nodig.
    Over 9 dagen krijgen wij onze sleutels
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_79705964
      maandag 29 maart 2010 @ 15:29:32 #203
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79708511
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 14:20 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

maar dan met de kap naar beneden
    En daar zit 'm nu juist de kneep ;-).
      maandag 29 maart 2010 @ 20:47:27 #204
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79721900
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 08:27 schreef Gurb het volgende:
    Ziet er goed en degelijk uit die houtopslag, hoeveel kuub kan er in? 15 kuub? En hoeveel denken jullie per jaar weg te stoken?
    Het houthok is 8 x 1,5 x 1,7 = 20,4 m3. We denken zo'm 10 kuub per jaar te verstoken, deze winter was uitzonderlijk koud en omdat ik vanwege ontslag (crisis hoera) thuis zit heeft de kachel vele dagen echt van zo'n beetje 07.00 - 23.59 gebrand. Dan verbruik je wel ietsje meer dan 10 kuub . Dat merkten we overigens wel aan de gasrekening, die was behoorlijk laag!

Vandaag

De ingrediënten

Het resultaat

Weer ruimte

Maar nog lang niet klaar

En er ligt nog een partijtje klaar dat woensdag deze kant op moet...
    pi_79722027
    Wowie gaat lekker zeg!
    Maar daar zittem de kneep ja
      maandag 29 maart 2010 @ 20:52:06 #206
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79722152

Zat er helemaal niets tussen mijn mp-suggesties?

Oh ja, speciale dank gaat uit naar mijn lieftallige zwager, die heeft vandaag helpen zagen, kloven en inpakken.
    pi_79722264
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 20:52 schreef twentemeisje het volgende:

Zat er helemaal niets tussen mijn mp-suggesties?

Oh ja, speciale dank gaat uit naar mijn lieftallige zwager, die heeft vandaag helpen zagen, kloven en inpakken.
    Sorry het is echt megalastig.. gewoon een stoffen kapje dat ik kan verwisselen en dan een houten armatuurtje naar beneden
      maandag 29 maart 2010 @ 21:09:27 #208
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79722992
    Heb je al bij de kringloop gekeken?

Dit heb ik vandaag nog bij BVA gekocht:

Eens kijken of de krukken mooi bij de keuken staan (aan de barzijde). En anders gaat de hele set naar de veranda denk ik.
    pi_79724469
    Mooi jij doet het goed met BVA, maar ze hebben er ook wel veel in jullie omgeving/
    Ga inderdaad binnenkort eens naar de kringloop, tenslotte kan een potje verf en een nieuw kapje ook
    pi_79725599
    Wat een hoop hout! Dat is toch niet allemaal van jullie eigen gekapte coniferen, of wel?
      maandag 29 maart 2010 @ 22:04:16 #211
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79725771
    Dit was niet helemaal in de neigbourhood, het is een uurtje rijden. Maar voor 152 euro is het mijns inziens wel de moeite van het tripje waard. Daar krijg ik die set in de de winkel nooit voor. En het hout voor de barkrukken die hij wilde maken ook niet volgens mijn lief.
      maandag 29 maart 2010 @ 22:05:22 #212
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79725834
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:01 schreef Beijtje het volgende:
    Wat een hoop hout! Dat is toch niet allemaal van jullie eigen gekapte coniferen, of wel?
    Sterker nog, daar zit geen stukje conifeer bij . Dat brandt namelijk niet zo lekker omdat er veel hars in zit. Dat koekt aan in de pijp en dat betekent dus dat je om de haverklap de schoorsteen moet vegen.
    pi_79726925
    O goed, haha, tja heb geen verstand van hout, dat blijkt. Maar jullie vonden het gewoon leuker zelf die stammen te zagen of werkt dat altijd zo?
      maandag 29 maart 2010 @ 22:31:32 #214
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79727140
    Mijn vriend kan niet zo goed stil zitten zeg maar . Die is altijd bezig en heeft samen met een vriend van ons nu een eigen 'houtzaagverbond' zeg maar . Dat vinden ze allebei erg leuk. En het is ook nog eens veel voordeliger dan gekloofd en gedroogd hout kopen. Ze hebben dit zelf uit een houtwal gezaagd en hier thuis op maat gemaakt.

Voor gedroogd en gekloofd hout durven sommigen zelfs 100 euro per kuub te vragen, we hebben voor dit hout 15 euro per kuub betaald... Dat scheelt fors.
      maandag 29 maart 2010 @ 22:39:53 #215
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_79727594
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:31 schreef twentemeisje het volgende:
    Mijn vriend kan niet zo goed stil zitten zeg maar . Die is altijd bezig en heeft samen met een vriend van ons nu een eigen 'houtzaagverbond' zeg maar . Dat vinden ze allebei erg leuk. En het is ook nog eens veel voordeliger dan gekloofd en gedroogd hout kopen. Ze hebben dit zelf uit een houtwal gezaagd en hier thuis op maat gemaakt.

Voor gedroogd en gekloofd hout durven sommigen zelfs 100 euro per kuub te vragen, we hebben voor dit hout 15 euro per kuub betaald... Dat scheelt fors.
    Via staatsbosbeheer ofzo, of aan de eigenaar van dat stuk grond gevraagd of ze wat bomen mochten weghalen tegen kleine vergoeding? Ik ben ook overal aan het uitvissen hoe ik goedkoop aan mn hout kom
    Mijn foto's op Flickr!
      maandag 29 maart 2010 @ 22:45:23 #216
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79727897
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Via staatsbosbeheer ofzo, of aan de eigenaar van dat stuk grond gevraagd of ze wat bomen mochten weghalen tegen kleine vergoeding? Ik ben ook overal aan het uitvissen hoe ik goedkoop aan mn hout kom
    Via marktplaats in contact gekomen met de eigenaar van die houtwal. Die moest worden opgeschoond en dat hebben ze dus voor hem gedaan en het hout verdeeld. Het is ook nog eens ruim meer dan de begrootte hoeveelheid dus nog voordeliger dan 15 euro/m3.
    pi_79734993
    quote:
    Op maandag 29 maart 2010 22:45 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Via marktplaats in contact gekomen met de eigenaar van die houtwal. Die moest worden opgeschoond en dat hebben ze dus voor hem gedaan en het hout verdeeld. Het is ook nog eens ruim meer dan de begrootte hoeveelheid dus nog voordeliger dan 15 euro/m3.
    Doe je goed!
      dinsdag 30 maart 2010 @ 19:15:55 #218
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79757455
    Naast Dr. Google ben ik ook Miss Marktplaats

Het zagen is bijna klaar! Morgen komt er nog een beetje bij en dan zitten de hokken vol

Heul veul snippertjes in de tuin...helaas voor jullie kan ik nog geen geurtjes uploaden

We hebben van de buren van de ouders van mijn zwager (volgen jullie het nog?) een antieke lantaarn gekocht voor 50 euro . Dat is niet die lantaarn die je op de bovenste foto ziet overigens. Het is echt zo'n mooie oude. In een nieuwe uitvoering zag ik 'm bij de Intratuin voor 695 euro . Die 50 euro was dus een goeie deal!
    pi_79758589
    Je kunt wel even vooruit met al dat hout! Zo te zien woon je niet hier in de buurt want ik heb in de achtertuin nog een hele stapel liggen met openhaard hout.
      dinsdag 30 maart 2010 @ 20:22:01 #220
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_79760537
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:42 schreef Cyan het volgende:
    Je kunt wel even vooruit met al dat hout! Zo te zien woon je niet hier in de buurt want ik heb in de achtertuin nog een hele stapel liggen met openhaard hout.
    Woon jij toevallig wel in de buurt van Utrecht?
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_79760849
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 19:42 schreef Cyan het volgende:
    Of in de buurt van Rotterdam
      dinsdag 30 maart 2010 @ 22:28:07 #222
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_79767731
    Als het in een straal van een uurtje rond Twente ligt dan ben ik natuurlijk de eerste kandidaat mensen ;-).
    pi_79767862
    quote:
    Op dinsdag 30 maart 2010 22:28 schreef twentemeisje het volgende:
    Als het in een straal van een uurtje rond Twente ligt dan ben ik natuurlijk de eerste kandidaat mensen ;-).
    Off course
    pi_79775850
    Nee ik woon in het diepe zuiden dus niet in de buurt van Rotterdam, Utrecht of Twente.
      zaterdag 10 april 2010 @ 21:22:34 #225
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80170199
    Ik zakte een beetje te ver weg in MyAT .

Dan maar ff een nieuwe aankoop tonen voor de tuin, onze nieuwe vuurkorf:

En hopelijk binnenkort in mijn woonkamer :

pi_80170276
    Leuk die vuurkorf
    De schilderijen zijn heel fleurig maar niet mijn smaak
      zaterdag 10 april 2010 @ 22:00:15 #227
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80171156
    Dat kan natuurlijk, is ook heul persoonlijk! Maar ze laten mij niet los . Het liefst had ik een schilderij van haar (Ada Breedveld that is), maar die zijn een beetje errug duur .
    pi_80171243
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 22:00 schreef twentemeisje het volgende:
    Dat kan natuurlijk, is ook heul persoonlijk! Maar ze laten mij niet los . Het liefst had ik een schilderij van haar (Ada Breedveld that is), maar die zijn een beetje errug duur .
    Door wie zijn deze dan geschilderd?
      zondag 11 april 2010 @ 01:07:09 #229
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80176303
    Ook door Ada Breedveld, maar het zijn zeefdrukken (genummerd en gesigneerd). Ik bedoelde dat ik het liefst een geschilderd doek ervan zou hebben.
      zondag 11 april 2010 @ 09:42:34 #230
    248562 Rallydame
    pi_80178748
    Mooie vuurkorf en zeefdrukken.
    Waar ga je de zeefdrukken hangen?
    pi_80179833
    Ja die vuurkorf is echt gaaf!!! (Zeefdrukken vind ik ook minder...)
      zondag 11 april 2010 @ 12:04:19 #232
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80181222
    Ik weet het nog niet helemaal zeker Rally, ze kunnen bij de eettafel in de buurt, of in het zitgedeelte. Maar eens even uitproberen als de eigenaresse akkoord gaat met ons bod,

Dit doek zou ik dus wel willen als het niet zo duur zou zijn:

Of deze....
    pi_80181377
    Vind deze schilderijen wel mooier dan de zeefdrukken idd... Maarja, je kan nou eenmaal niet alles hebben idd...
    pi_80183899
    Mooie vuurkorf en vrolijke zeefdrukken!

Waar gekauft die vuurkorf??
      zondag 11 april 2010 @ 13:57:40 #235
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80184341
    Die vuurkorf heb ik bij Intratuin (Lochem) gekocht intensity.

En inderdaad Beijtje, maar zo blijft er nog wat te wensen over. Misschien als ik het doek van Kathalijne Hes dat ik zelf te koop heb goed kan verkopen....

Anyone?
    pi_80184379
    en die vin ik dus helemaal mooi
    Vooral de achtergrond kleur
    pi_80184393
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 13:57 schreef twentemeisje het volgende:

En inderdaad Beijtje, maar zo blijft er nog wat te wensen over. Misschien als ik het doek van Kathalijne Hes dat ik zelf te koop heb goed kan verkopen....

Anyone?
    [ afbeelding ]
    Wauw, mooi maar een beetje overdone op m'n studentenkamertje.
    pi_80184438
    quote:

Anyone?
    [ afbeelding ]
    Leuk, ja! Maar past totaal niet hier helaas...
      zondag 11 april 2010 @ 14:01:47 #239
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80184443
    Kopen Ml-etje?

Ik vind 'm zelf ook heel erg mooi, maar helaas deelt mijn lief die mening niet...
    pi_80184585
    Hihi het is hier een beetje op de centen zitten en afwachten wat er bij het gevelreinigen allemaal naar beneden klettert en als contradictie gaan we volgend weekend naar Eijerkamp
    Dus ehh als we nog wat overhouden en je hebt hem nog
      zondag 11 april 2010 @ 20:18:08 #241
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80199055
    Hier trouwens nog ff een mooi plaatje van onze kitchen. Mijn lieve zwagertje was zich aan het uitleven omdat ie eigenlijk nooit interieurfotografie doet...

pi_80204300
    O wat leuk zeg! Jullie keuken is ook zo mooi! En met wat sinasappeltjes en een goede fotograaf al helemaal!!!

(Werkt jullie afzuigkap trouwens op koolstoffilters? Zie geen buis nl)
      zondag 11 april 2010 @ 21:47:15 #243
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80204410
    Inderdaad op koolstoffilters (die je kunt reactiveren, handig!). Maar op den duur gaan we denk ik toch wel een gat naar buiten maken, dat zuigt toch beter af. dit klinkt best dubieus
    pi_80204676
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 21:47 schreef twentemeisje het volgende:
    Inderdaad op koolstoffilters (die je kunt reactiveren, handig!). Maar op den duur gaan we denk ik toch wel een gat naar buiten maken, dat zuigt toch beter af. dit klinkt best dubieus
    Hahaha ja...
    Ok, maar filters dus...
    pi_80237957
    Jullie huis is echt prachtig. En met die laatste foto en inrichting kan hij zo een woonmagazine
    in. Daar loop ik vaak bij te watertanden. Mooi hoe creatief sommige mensen kunnen zijn.
    Mijn complimenten
    pi_80270752
    geweldige schilderijen!
    denk dat het goed bij jullie gaat staan.
    Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
    pi_80278571
    Leuk die schilderijen, huis ook trouwens,
    Jullie zijn goed bezig.
      donderdag 15 april 2010 @ 11:31:22 #248
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80337009
    Gisteren opgehaald bij hun eerste baasje

De lijsten passen ook perfect hier thuis, dus helemaal goed.
      donderdag 15 april 2010 @ 11:33:33 #249
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80337083
    quote:
    Op maandag 12 april 2010 19:47 schreef intensity het volgende:
    Jullie huis is echt prachtig. En met die laatste foto en inrichting kan hij zo een woonmagazine
    in. Daar loop ik vaak bij te watertanden. Mooi hoe creatief sommige mensen kunnen zijn.
    Mijn complimenten
    Thanks!
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 17:05 schreef WRH het volgende:
    geweldige schilderijen!
    denk dat het goed bij jullie gaat staan.
    Die schilderijen zijn helaas een beetje fors geprijsd (I totally love them! Die rood/zwarte zou trouwens ook wel bij jullie kunnen ), of bedoelde je wel de zeefdrukken die ik net heb geplaatst?
    quote:
    Op dinsdag 13 april 2010 20:27 schreef aegor102 het volgende:
    Leuk die schilderijen, huis ook trouwens,
    Jullie zijn goed bezig.
    Thanks!
    pi_80337089
    Als je ze ophangt (komt ze weer ) ga ik het nog mooi vinden ook
    Hoe groot is jullie bank eigk?
      donderdag 15 april 2010 @ 11:35:41 #251
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80337150
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:33 schreef Ml-etje het volgende:
    Als je ze ophangt (komt ze weer ) ga ik het nog mooi vinden ook
    Hoe groot is jullie bank eigk?
    I knew it!

Ik mocht ze niet direct ophangen van mijn mister, moest eerst ff goed nadenken waar ik ze wil voordat we de muur vernaggelen

De bank is volgens mij 2.25m als ik me niet vergis.
    pi_80337515
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:35 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

I knew it!

Ik mocht ze niet direct ophangen van mijn mister, moest eerst ff goed nadenken waar ik ze wil voordat we de muur vernaggelen

De bank is volgens mij 2.25m als ik me niet vergis.
    Oh hij toont kleiner.
    Hihi ga je mee naar Eijerkamp zondag? Kun je ons rondleiden
    pi_80339339
    Ik vind je zeefdrukken mooi

En ik zou ze boven de bank hangen omdat de kleuren uit je zeefdrukken zo leuk matchen met je kussentjes!
    pi_80347642
    Even een vraag over jullie toekomstige veranda, laten jullie de vloer gewoon doorlopen of verhoog je de vloer bij het verandagedeelte?
    pi_80351330
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:33 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Die schilderijen zijn helaas een beetje fors geprijsd (I totally love them! Die rood/zwarte zou trouwens ook wel bij jullie kunnen ), of bedoelde je wel de zeefdrukken die ik net heb geplaatst?
    [..]

bedoelde eigenlijk alles, behoorlijk zelfde stijl en sfeer, die ik erg goed bij jullie huis vind passen en ook gewoon erg mooi.
    pi_80352051
    O leuk je hebt ze!!! Passen goed!
    pi_80400774
    quote:

Anyone?
    [ afbeelding ]
    Verkoop je die?
    Hoe groot? Hoe duur?
    En heb je er nog een 2e van, of eentje die er qua kleur/styl bijpast?
      vrijdag 16 april 2010 @ 22:23:49 #258
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80403329
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 21:30 schreef Zalmie het volgende:

[..]

Verkoop je die?
    Hoe groot? Hoe duur?
    En heb je er nog een 2e van, of eentje die er qua kleur/styl bijpast?
    I'm selling!

Het doek is 100 x 100 cm, het is acrylverf op linnen.

In 2006 issie door de galerie waar ik 'm destijds heb gekocht gewaardeerd op 2.000 euro, zij wilden 'm voor me verkopen maar bleken daar ineens een wat ruime vergoeding voor te vragen. Ik heb 'm toen weer uit de verkoop gehaald.

Zij hadden 'm voor 1.995 euro (dat bekt lekkerder dan 2.000) in hun galerie hangen, en wilden daar zelf 1300 (!) euro van in hun zak steken omdat ik er in 2000 700 euro (1500 gulden) voor heb betaald. Ik ben wel goed maar niet gek . Het was kennelijk wel een goede investering destijds, ik was aangenaam verbaasd over deze waardestijging

Dus... als je geïnteresseerd bent PM me dan maar ff . De prijs is uiteraard bespreekbaar!

[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 16-04-2010 22:32:32 ]
      vrijdag 16 april 2010 @ 22:29:13 #259
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80403554
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 11:45 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh hij toont kleiner.
    Hihi ga je mee naar Eijerkamp zondag? Kun je ons rondleiden
    Ga je naar Zutphen dan??
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 12:30 schreef Cyan het volgende:
    Ik vind je zeefdrukken mooi

En ik zou ze boven de bank hangen omdat de kleuren uit je zeefdrukken zo leuk matchen met je kussentjes!
    We hebben ook besloten om ze daar op te gaan hangen. Hopelijk heeft mijn meneer morgen tijd om dat te doen .
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 15:58 schreef aegor102 het volgende:
    Even een vraag over jullie toekomstige veranda, laten jullie de vloer gewoon doorlopen of verhoog je de vloer bij het verandagedeelte?
    Deze loopt door vanuit het gras. We zouden 'm het liefst ietsje verhogen maar dat kan niet omdat we rekening moeten houden met de deur van de schuur, hoger dan dat kunnen we niet gaat omdat de deur dan niet meer open wil.
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 17:41 schreef WRH het volgende:

[..]

bedoelde eigenlijk alles, behoorlijk zelfde stijl en sfeer, die ik erg goed bij jullie huis vind passen en ook gewoon erg mooi.
    quote:
    Op donderdag 15 april 2010 18:04 schreef Beijtje het volgende:
    O leuk je hebt ze!!! Passen goed!
    pi_80403869
    Yes Zutphen it is
    Wil je het verkopen wel even per pm doen of via V&A.
    Bovenstaande is prima hoor
      vrijdag 16 april 2010 @ 23:26:07 #261
    36431 bleiblei
    pi_80406102
    Zit er ook een aankoopdocument van de galerie bij?
    Schijnt tegenwoordig voorwaardelijk te zijn om de echtheid te bewijzen.
    (werd ons iig. beweert toen we kunst wilden kopen ).
      zaterdag 17 april 2010 @ 08:14:15 #262
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_80411458
    quote:
    Op vrijdag 16 april 2010 23:26 schreef bleiblei het volgende:
    Zit er ook een aankoopdocument van de galerie bij?
    Schijnt tegenwoordig voorwaardelijk te zijn om de echtheid te bewijzen.
    (werd ons iig. beweert toen we kunst wilden kopen ).
    Daar deden ze in 2000 nog niet aan . Maar ik kan een eventuele koper wel in contact brengen met de toenmalige eigenaressen van de galerie (die zitten nu in Frankrijk) en ook de kunstenares zelf is makkelijk te vinden.
      vrijdag 30 april 2010 @ 15:19:04 #263
    248562 Rallydame
      † In Memoriam † vrijdag 30 april 2010 @ 18:51:08 #264
    37843 lady-wrb
    kortaf
      woensdag 12 mei 2010 @ 18:11:35 #265
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_81350144
    Oeps... Hoezo verwaarlozing van mijn eigen topique?

Hier gaat het z'n gangetje, er zitten even wat dingen tegen waardoor de aandacht niet bij klussen lag de laatste paar weken. Daarnaast heeft mijn liefje mijn zwager en zusje twee zaterdagen geholpen met het plaatsen van een schutting.

Vandaag had een afspraak bij de gemeente over de bouwvergunning, even de tekeningen enzovoort voorgelegd zodat we niet het spul insturen en na 5 weken te horen krijgen dat ze toch wat anders van ons willen. We hadden de juiste tekeningen gemaakt en nu is het alleen nog even een kwestie van meten of we niet over de maximale bebouwing op de kavel heen komen. Er mag nl. 75m2 worden bijgebouwd en we hebben natuurlijk al die grote schuur van 8,5 x 4 staan).

Deze week gaan de papieren dus in vijfvoud de deur uit naar de gemeente. Duurt dus ff iets langer dan verwacht maar komt goed.

Ik heb vorige week trouwens onze wildste pannendroom in vervulling laten gaan. Ik had nog een aantal waardebonnen liggen waardoor ik er zelf nog maar een klein beetje bij hoefde te doen. De Le Creuset ovale braadpan (31cm, lekker groot!):

[ Bericht 13% gewijzigd door twentemeisje op 12-05-2010 18:18:44 ]
    pi_81350236
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 18:11 schreef twentemeisje het volgende:
    Oeps... Hoezo verwaarlozing van mijn eigen topique?

Hier gaat het z'n gangetje, er zitten even wat dingen tegen waardoor de aandacht niet bij klussen lag de laatste paar weken. Daarnaast heeft mijn liefje mijn zwager en zusje twee zaterdagen geholpen met het plaatsen van een schutting.

Vandaag had een afspraak bij de gemeente over de bouwvergunning, even de tekeningen enzovoort voorgelegd zodat we niet het spul insturen en na 5 weken te horen krijgen dat ze toch wat anders van ons willen. We hadden de juiste tekeningen gemaakt en nu is het alleen nog even een kwestie van meten of we niet over de maximale bebouwing op de kavel heen komen. Er mag nl. 75m2 worden bijgebouwd en we hebben natuurlijk al die grote schuur van 8,5 x 4 staan).

Deze week gaan de papieren dus in vijfvoud de deur uit naar de gemeente. Duurt dus ff iets langer dan verwacht maar komt goed.

Ik heb vorige week zelf nog onze wildste pannendroom in vervulling laten gaan. Ik had nog een aantal waardebonnen liggen waardoor ik er zelf nog maar een klein beetje bij hoefde te doen. De Le Creuset ovale braadpan (31cm, lekker groot!):

[ afbeelding ]

Oooh wat leuk
    Hij is je gegund meis
    Ga ook wel even proberen die pan

[ Bericht 9% gewijzigd door Ml-etje op 12-05-2010 22:50:04 ]
      woensdag 12 mei 2010 @ 18:22:32 #267
    36431 bleiblei
    pi_81350486
    Oeh! Mooie pannen .
    pi_81351008
    quote:
    Op woensdag 12 mei 2010 18:11 schreef twentemeisje het volgende:

Kan heel snel gaan in tegenstelling tot de bekende horror-verhalen, bij ons was de bouwvergunning in enkele weken rond en dat was incl een heel klein puntje oversteek over de erfafscheiding en een tamelijk opvallend niet conventioneel ontwerp.

even duimen dus!
      zondag 30 mei 2010 @ 14:31:38 #269
    304776 SV-tje
    Party a Lot
    pi_82099557
    Aangezien wij in de toekomst ook een overkapping in onze tuin willen een tvp voor de veranda.
    http://www.partyalot.nl/
    Catering, taarten en workshops
      maandag 31 mei 2010 @ 15:45:26 #270
    48760 TradeMarkie
    Mijn meterkast is 80 cm
    pi_82146306
    quote:
    Done, en na wat uitzoekwerk van de notaris blijkt het bij mij een jaren 20 woning te zijn
      Moderator maandag 31 mei 2010 @ 18:28:30 #271
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_82154490
    Leuke pan voor zo'n fornuis ! Kleed het geheel mooi aan !

Maar hij zou vast wel kapitalen kosten maar dan heb je ook echte ouderwetse kwaliteit
      woensdag 16 juni 2010 @ 22:58:45 #272
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_82909924
    door allerlei zaken zijn we nog steeds niet met de veranda begonnen, het wachten is ook nog op de vergunning, er moest namelijk een uitgebreide belastingsberekening bij die we nog in moeten dienen. Blegh, en dan te bedenken dat je van dat alles niets hoeft te doen als je een meter uit de erfscheiding blijft .

Dus.... maar eens met de voortuin begonnen! Die is nu leeg Behalve het buitenste randje buxus en het groene wiebelhekje, die laten we nog ff staan zodat de buurtkinderen of -vandalen niet met onze 'nieuwe' keien aan de haal gaan. As we speak is mijn lief ze aan het opstapelen. Ook over de rode Japanse esdoorn moeten we nog even nadenken. Mijn zusje heeft al warme belangstelling getoond maar we twijfelen nog even of we 'm niet ergens anders neer willen zetten.

En opgestapeld:

Zij kwam niet voor de tuin maar voor een aai over haar bolletje (en liep een half uur achter me aan te sjouwen en miauwen).

Het is de bedoeling dat we met die basaltkeien een muurtje om de tuin metselen en een pad naar de voordeur leggen. Dat pad eindigt met een old school tegeltableau, net zoals bij onze buurtjes:

Voor aan de binnenkant van het muurtje dat de tuin omsluit zitten we nu te denken aan iets van grof split met 1 of 2 grote potten met een klein boompje erin. Eens even zoeken of ik nog iets kan vinden dat er op lijkt.

Voor de achtertuin hebben we nu ook een idee. Het stuk tussen huis en veranda hebben we in deze stijl voor ogen:

We hebben gisteren het nieuwe aanrechtblad gekregen. Wat een verschil met het vorige exemplaar, veel egaler, mooi dus. Helaas wel ietsje donkerder dan de twee stukken blad aan weerskanten van het fornuis, maar we wisten vooraf dat die kleur met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van kleur zou verschillen met die twee.

We hebben trouwens de hoge kasten en het lage kastje omgedraaid, dit staat veel leuker

We kunnen nu het plafond daar laten stuccen (bewust even gewacht met de stuccer omdat we dachten dat het nieuwe blad beschadigingen aan de muur met zich mee zou brengen, gelukkig niet!) en dan kan de tegelzetter ook aan de slag. Ben zo benieuwd hoe onze nieuwe tegeltjes zullen staan achter het fornuis! Om uw geheugen op te frischen:

Ik kwam trouwens nog wat foto's tegen van de inrichting van de vorige bewoners... zoek de verschillen (dat systeemplafond doet nog steeds pijn aan mijn ogen ).

pi_82910031
    Wauw! Wat een update, wat een keuken. Ik ben stikjaloers op de keuken. wauw wauw wauw!
    Ik vind die houten krukken/stoelen er ook zo mooi bij staan!
    I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
    pi_82910144
    je ideeën en dat stoepje
    Andere kleur idd maar deze ronde met coating?
    Die japanse es mag niet de bak in hoor
      woensdag 16 juni 2010 @ 23:09:25 #275
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_82910486
    Thanks meiden!

Die coating zou er de eerste keer ook al opzitten, maar dat betwijfelen we... deze keer zou het goed moeten zijn! Misschien moet ik het maar testen met een drupje citroenzuur (eg nie).

Die es gaat zeker niet de bak in hoor, no worries. Als ie echt geen bestemming vind dan mogen jullie 'm meenemen als je in Twente een bakje leut komt doen;).
    pi_82910703
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 23:09 schreef twentemeisje het volgende:
    Thanks meiden!

Die coating zou er de eerste keer ook al opzitten, maar dat betwijfelen we... deze keer zou het goed moeten zijn! Misschien moet ik het maar testen met een drupje citroenzuur (eg nie).

Die es gaat zeker niet de bak in hoor, no worries. Als ie echt geen bestemming vind dan mogen jullie 'm meenemen als je in Twente een bakje leut komt doen;).
    Haha dat moeten we nog steeds plannen

Citroenzuur kan dat niet?
      woensdag 16 juni 2010 @ 23:28:12 #277
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_82911421
    Als er geen coating op zit dan niet .

Zullen we nog eens een poging doen via de pm?
    pi_82917490
    Ga m'n agenda erbij pakken
    pi_84513817
    Het begint wat stil te worden hier ;)
      maandag 26 juli 2010 @ 20:46:45 #280
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_84519868
    :@ Je hebt helemaal gelijk IN :@

De aanvraag bouwvergunning ligt nu voor de tweede keer bij de gemeente, als het nu weer wordt teruggegeven dan is dat echt uit pure zeikerigheid... We shall see! We hopen deze week bericht te krijgen. Fingers crossed dus.

Wel is mijn lief begonnen met het metselen van het muurtje om de voortuin. En dat wordt gaa-haaf!

Ik heb major issues met mijn internetverbinding (ligt waarschijnlijk aan mijn computer en die moet ik nu back-uppen en een complete cleane installatie opgooien, blegh!), foto's volgen dus nog want het uploaden gaat telkens mis!
    pi_84521224
    Die keuken (onder andere!) :9
    pi_84526896
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 20:46 schreef twentemeisje het volgende:
    :@ Je hebt helemaal gelijk IN :@

De aanvraag bouwvergunning ligt nu voor de tweede keer bij de gemeente, als het nu weer wordt teruggegeven dan is dat echt uit pure zeikerigheid... We shall see! We hopen deze week bericht te krijgen. Fingers crossed dus.

Wel is mijn lief begonnen met het metselen van het muurtje om de voortuin. En dat wordt gaa-haaf!

Ik heb major issues met mijn internetverbinding (ligt waarschijnlijk aan mijn computer en die moet ik nu back-uppen en een complete cleane installatie opgooien, blegh!), foto's volgen dus nog want het uploaden gaat telkens mis!
    Een muurtje om de tuin? Zoiets als Ueberdeutser? O+
      maandag 26 juli 2010 @ 23:34:40 #283
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_84528261
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 23:04 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Een muurtje om de tuin? Zoiets als Ueberdeutser? O+
    :N die van Ueberduitser is echt om van te watertanden. Maar die heeft ook een ietsiepietsie grotere tuin om te omheinen ;).

Bij ons is het meer iets als een 'ruig Engels muurtje' :). Hierbinnen komt grijze stukjes lei (split?) en daarop wil ik 1 heul grote of 2 grote potten zetten. Worteldoekske eronder dus lekker onderhoudsvrij. Mensen in de straat achter ons hebben iets gelijksoortigs en I O+ it!

The wall in aanbouw, de witte cementsluier gaat er natuurlijk nog af. De grinttegels die naar de voordeur leiden worden vervangen door een vlak pad van basaltkeien (eindigend in een prachtig tegelplatje (zie hierboven)) en a/d zijkant gaan ze er op den duur ook nog uit natuurlijk.

Had ik hier trouwens al gemeld dat ons nieuwe keukenblad ook nie goed is? 8)7 Daar gaat blad nummer 3 komen... :% Er zitten vier grote, rare vlekken in die blijken te zijn veroorzaakt door de zuignappen waarmee ze het blad hebben opgetild. Echt geen porum, we hebben afgewacht of het nog weg zou trekken, maar nada... Na de bouwvak horen we meer. Maar ik ben inmiddels zo ver dat ik beton niet meer aandurf bij deze fabrikant... ;(

En dan nog meer goed nieuws... We zitten nog dit jaar aan nieuwe dakgoot... plusminus 40 meter zink... Hoorde u de kassa (van de loodgieter) ook rinkelen? ;(

We hebben trouwens ook een nieuwe huisvriend, twee zelfs... :D De overburen ietsje verderop zijn op vakantie en hun poezemeisjes zijn eenzaam en hebben ons uitgekozen als pleegouders O+ . Ze liggen hier nu ongegeneerd in de bank te slapen, laten zich uitgebreid kriebelen en krabbelen en hebben me zelfs al zo zot gekregen dat ik wat kattegoed heb gekocht. Ze zijn zo cute!

Madame vond het vanavond wel prettig toeven in de hal (en in mijn nek, de mafkees):

pi_84528990
    Leuk muurtje! Engels... O+
    En wat balen van je blad... :{ Zijn het zulke prutsers?)

En poezels! :o
    Zo meteen gaan ze niet meer naar huis! :o

Oh overkill aan smilies...oh well... :%
    pi_84536030
    Hmm dat is gek? Bij onz is het nog keurig :Y ze komen binnenkort de gaatjes die door de luchtbelletjes zijn ontstaan dichten en that's it (wel een bijzondere manier van bellen, ja hoi we komen donderdag langs, ehh ja ik werk gewoon hoor??).

Die kinderkopjes O+ en de poezel ze past helemaal :Y
    Wel erg handig zo'n split tuin ben benieuwd wat voor moois je er weer van maakt!
      dinsdag 27 juli 2010 @ 08:34:00 #286
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_84536614
    quote:
    Op maandag 26 juli 2010 23:53 schreef Oblivion het volgende:
    Leuk muurtje! Engels... O+
    En wat balen van je blad... :{ Zijn het zulke prutsers?)

En poezels! :o
    Zo meteen gaan ze niet meer naar huis! :o

Oh overkill aan smilies...oh well... :%
    quote:
    Op dinsdag 27 juli 2010 07:32 schreef Ml-etje het volgende:
    Hmm dat is gek? Bij onz is het nog keurig :Y ze komen binnenkort de gaatjes die door de luchtbelletjes zijn ontstaan dichten en that's it (wel een bijzondere manier van bellen, ja hoi we komen donderdag langs, ehh ja ik werk gewoon hoor??).

Die kinderkopjes O+ en de poezel ze past helemaal :Y
    Wel erg handig zo'n split tuin ben benieuwd wat voor moois je er weer van maakt!
    Thanks meiden! Die poezeltjes zijn zo schattig, ik loop constant te kijken of ze er alweer aankomen. Eergisteravond lagen we in bed en toen hoorden we ineens een heel zielig gemauw, zaten ze achter bij de tuindeur te miepen, ze wilden naar binnen :D O+

Het gaat via een grote leverancier, je zou denken dat die het klappen van de zweep kennen.. -O- Vind het zelf ook vrij bizar dat het zo misgaat. Hun servicemannetje is hier geweest (de vorige keer ook) en die 'vond het niet zo erg, hij zou zich er zelf niet zo aan storen'. Ik heb hem geantwoord dat hij er ook niet iedere dag naar hoeft te kijken en dat dat blad (incl. de twee kleine baddelen) voor meer dan 4000 euro op de offerte staat dus dat ik daar ook een goed product voor verwacht :6 .

Oh ja, over de lengte van het blad loopt ook nog deze lichte streep...

Valt niet op he? ;)

Kijk, we wisten dat beton geen verfijnd product is, het heeft een grove uitstraling en dat vinden wij mooi. Maar als er dan vormen inzitten die totaal niet vallen onder de categorie 'industriële uitstraling', dan moeten ze niet proberen het te bagatelliseren. Dan wordt twentemeisje een beetje boos :( .

Nog bozer werd ik toen bleek dat ze de dag nadat ze hier zijn geweest al dicht zaten wegens vakantie, daar heeft hij niets van gezegd. De zaak waar wij onze keuken hebben gekocht (zij handelen het dus ook verder af voor ons) is ook vreselijk pissed-off door deze gang van zaken. We moeten dus nog even geduld hebben. Is natuurlijk op zich niet zo erg, er ligt gewoon een blad op, maar het gaat me meer om de manier waarop. Al zal het uiteindelijk wel goedkomen... Maar het is gewoon irritant want nu kunnen we nog niet gaan tegelen op de achterwand aan de kant van het fornuis. }:|

Breathe in, breathe out :D.

Poes, poes, poes, poes....
      dinsdag 27 juli 2010 @ 08:57:54 #287
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_84537010
    Oeeeh mooi dat muurtje!
    Wat zonde van het aanrechtblad zeg, die vlekken zie je echt wel goed, voor dat geld kun je inderdaad best een keer boos worden ;)

Enne wat leuk dat die poezen zich zo thuis voelen, daar kom je niet meer van af hahah... :P O+
    pi_84546553
    He, hier is van alles gebeurd! :D Wee mooi hoor allemaal! (Ook poezels :p)
    pi_84546590
    En stom trouwens van het blad. Hoe moeilijk kan het zijn, denk je dan... :? :N
      dinsdag 27 juli 2010 @ 13:45:42 #290
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_84547400
    Inderdaad... maar ik moet wel in hun voordeel zeggen dat je van beton natuurlijk nooit weet hoe het er uiteindelijk uitkomt. Maar deze vlekken zijn gewoon veroorzaakt door de zuignappen waarmee ze het blad van de werktafel hebben getild.Ding is overigens loeizwaar, waren 5 man voor nodig om 'm te tillen :D

En die poessies, tja wat zal ik zeggen... O+ :

[ Bericht 3% gewijzigd door twentemeisje op 27-07-2010 14:27:40 ]
      dinsdag 27 juli 2010 @ 14:30:04 #291
    57434 Marloes
    Digital Love
    pi_84549345
    Je moet wel uitkijken dat ze met hun nageltjes je mooie stoel niet mollen :P
    Onze katten hebben onze bank namelijk helemaal kapot gemaakt :'(
    The more you try to erase me,
    The more that I appear.
      dinsdag 27 juli 2010 @ 14:31:20 #292
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_84549398
    Ze mogen ook niet op die stoel ;) dit was de eerste en de laatste keer dat ie daar zat. En als ze hier rondlopen dan gooi ik, tuttig als ik ben :D, snel een dekentje op de bank...
    pi_84549573
    Wat een brutale apen he! O+
      dinsdag 27 juli 2010 @ 14:48:17 #294
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_84550274
    ze voelen zich goed thuis bij jullie!!
      zaterdag 31 juli 2010 @ 22:37:07 #295
    248562 Rallydame
    pi_84719490
    Poezels O+ O+
    Als je ze eenmaal binnen hebt gelaten komen ze steeds terug hoor. In Eindhoven hadden we ook zo'n pleegpoes.

Vervelend dat het blad weer niet goed is. Kan me voorstellen dat je daar boos om bent geworden. Zeker als je dan ook nog zo'n behandeling krijgt... :{
      Moderator zondag 8 augustus 2010 @ 19:42:01 #296
    92034 crew  Vonkenboer
      zondag 8 augustus 2010 @ 19:49:27 #297
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_85019036
    Hier is het heel erg goed! Ik ben namelijk zwanger *O*. We zijn nog steeds flabbergasted (ging allemaal niet van een leien dakje) maar totaal door het dolle heen! Het is nog pril, maar in april volgend jaar worden wij papa en mama!

Wat het huis betreft: weer lekkage in de kelder (die kan wel wat water hebben, voor het vol staat moet er heel wat water in lopen :D. En het muurtje gaat goed. Foto's volgen morgen!

Met de poezels is het nog steeds dik aan! Die lopen hier elke dag de deur plat :D. Volgende week komen hun baasjes terug -O- ...

Ik mag weer na gaan denken over een babykamer (voorlopig doe ik dat alleen nog in mijn hoofd hoor :D).
    pi_85019552
    Wat leuk! Gefeliciteerd! *O*
    Na de overkapping kunnen we ons nog verheugen op de babykamer!
      zondag 8 augustus 2010 @ 20:05:38 #299
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_85019718
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 20:02 schreef Cyan het volgende:
    Wat leuk! Gefeliciteerd! *O*
    Na de overkapping kunnen we ons nog verheugen op de babykamer!

Thanks!

Oh ja: overkapping! :D We hebben donderdag bericht gehad dat we de veranda per 1 oktober VERGUNNINGVRIJ mogen gaan neerzetten *O*. Nog meer goed nieuws dus! :)

Ik kan natuurlijk pas echt los op de babykamer als we weten wat het is... (nog even geduld dus) :P.
    pi_85020421
    quote:
    Op zondag 8 augustus 2010 19:49 schreef twentemeisje het volgende:
    Hier is het heel erg goed! Ik ben namelijk zwanger [ afbeelding ] *O*. We zijn nog steeds flabbergasted (ging allemaal niet van een leien dakje) maar totaal door het dolle heen! Het is nog pril, maar in april volgend jaar worden wij papa en mama!
    O+ Gefeliciteerd!
    Hartstikke tof!
    quote:
    Wat het huis betreft: weer lekkage in de kelder (die kan wel wat water hebben, voor het vol staat moet er heel wat water in lopen :D. En het muurtje gaat goed. Foto's volgen morgen!

Met de poezels is het nog steeds dik aan! Die lopen hier elke dag de deur plat :D. Volgende week komen hun baasjes terug -O- ...

Ik mag weer na gaan denken over een babykamer (voorlopig doe ik dat alleen nog in mijn hoofd hoor :D).
    Zal ook wel goed komen met jouw smaak... can't wait! O+
      zondag 8 augustus 2010 @ 23:05:47 #301
    240052 NouMooiNiet
    what's in a name...
    pi_85028585
    Gefeliciteerd! *O*

oh ow lapo... :{
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo