abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79062950
Heb het laatst eens uitgezocht, omdat ik uiteindelijk mijn badkamer zonder tegels wil en alleen een gestucte muur. Dat beton ciré is daar inderdaad ook geschikt voor. Is ook zelf te doen middels een cursus van die lui en ook nog wel te betalen allemaal...
pi_79063674
Ja heb ook eens geinformeerd, maar is vrij duur spul toch? Ik durf het risico niet te nemen om het zelf te doen, en mijn vader durft het ook niet aan... Stom eigenlijk

Bovendien dacht ik dat je het wel gewoon in de douche ruimte kon doen, maar dat gaat dus volgens jou niet?
pi_79063801
Die beton ciré kan je dus juist wel in de douche doen (voor zover ik weet)! En ik vond de prijzen op de site die TM net liet zien, niet belachelijk duur hoor. Het is wel altijd duurder dan tegels natuurlijk. Maar als je tadelakt doet bijvoorbeeld, dan is het echt een duur grapje om te laten doen, want het is heel bewerkelijk. Maar dit minder geloof ik... Wel echt heel mooi als je dat gaat doen!!!
(En ik zou het gewoon zelf doen. Bij die lui waarvan TM de site postte, kan je gratis een cursus volgen als je meer dan een x aantal m2 afneemt... :-))
pi_79063899
Ja dat had ik ook al gezien Ik liet mijn vader mee kijken met dat youtube filmpje, maar die kreeg ik er niet echt enthousiast voor.

Ik kan natuurlijk wel aan mijn stucadoor vragen of hij er iets voor voelt?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:37:55 #105
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79064098
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:29 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja heb ook eens geinformeerd, maar is vrij duur spul toch? Ik durf het risico niet te nemen om het zelf te doen, en mijn vader durft het ook niet aan... Stom eigenlijk

Bovendien dacht ik dat je het wel gewoon in de douche ruimte kon doen, maar dat gaat dus volgens jou niet?
Pandomo niet volgens onze stuccer, betoncire wel! Zie hier http://www.beton-cire.nl/fotogalerie.html.

De prijzen vallen erg mee, Pandomo is duurder. En tadelakt helemaal . Dat hadden we als eerste gezien en toen we die prijzen zagen zijn we maar gaan zoeken naar een alternatief .
pi_79064171
Ja precies, je hebt gewoon een stucadoor nodig die dit kan of wil proberen...
Hmmm misschien kan ik dit over een tijdje gewoon over mijn bestaande lelijke tegels heen knallen... Want mijn uiteindelijke badkamerrenovatie laat door het riooltegenslagje nog wel even op zich wachten denk ik...
pi_79065627
TM, trouwens... zag dit in een ander topic..
quote:
Ben net even langsgereden en tot mijn verrassing is Toni Canneloni vandaag ook bezig met de vloer. Ik dacht dat ie er morgen zou zijn om het af te maken, maar hij is er vandaag dus ook. We betalen 650 euro voor het restaureren van die vloer en het plaatsen van een nieuwe dorpel tussen hal en wc, als ik zie wat voor werk er in gaat zitten dan valt dat achteraf echt mee.
Ik krijg alleen maar offertes variend van 1100 tot 1300 euro, voor deze ruimte...

Daar moet dan ook nog een klein stukje aan gezet worden. Maar volgens mij was de ruimte bij jouw groter?

En nog een vraagje... Waar heb je in hemelsnaam deze salontafel vandaan? Die moet ik hebben!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:07:46 #108
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79067743
, thanks! Eerst MI-etje die mijn keuken en bank wil ( MI-etje), en vervolgens ga jij met mijn salontafel en stucwerk aan de haal

Die salontafel bestaat uit vier teakhouten kubusjes, en die komen simpelweg bij de Trendhopper vandaan .

Het is dus 4x de Damar en dan elke keer een slag gedraaid zodat je er niet doorheen kijkt (erg handig om tijdschriften in te gooien:

Wat de granitovloer betreft, die van ons is volgens mij kleiner dan het oppervlak van jouw vloer. Bij ons gaat de trap er namelijk ook nog af... En ik denk ook dat die van jou iets gecompliceerder is vanwege de blokjes, die zitten er bij ons niet in.

Edit: Ik heb het even voor je opgemeten, het is in totaal 5,7 m2.
pi_79068991
Oh dan klopt het wel, mijn is 10.29, dus zo ongeveer het dubbele!

Thanks!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:19:50 #110
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79072565
You're welcome! Ga je het wel doen? Het is zo zonde om het onder een andere vloer te verstoppen!
pi_79072662
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 17:07 schreef twentemeisje het volgende:
, thanks! Eerst MI-etje die mijn keuken en bank wil ( MI-etje), en vervolgens ga jij met mijn salontafel en stucwerk aan de haal

Die salontafel bestaat uit vier teakhouten kubusjes, en die komen simpelweg bij de Trendhopper vandaan .

Het is dus 4x de Damar en dan elke keer een slag gedraaid zodat je er niet doorheen kijkt (erg handig om tijdschriften in te gooien:
[ afbeelding ]

Wat de granitovloer betreft, die van ons is volgens mij kleiner dan het oppervlak van jouw vloer. Bij ons gaat de trap er namelijk ook nog af... En ik denk ook dat die van jou iets gecompliceerder is vanwege de blokjes, die zitten er bij ons niet in.

Edit: Ik heb het even voor je opgemeten, het is in totaal 5,7 m2.
Meld de bank komt de 25ste.
Je hebt geluk dat ik die stoel niet kwijt kan
Je salontafel staat bij ons dan weer niet..beetje teveel moderniteit
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:32:52 #112
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79073137
Teak modern MI-etje? Welneeeeeeej....

En vond jij die stoel niet horrible?
pi_79073235
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:32 schreef twentemeisje het volgende:
Teak modern MI-etje? Welneeeeeeej....

En vond jij die stoel niet horrible?
Nee het model is modern met dat vierkante heb ook teak hé
Die stoel vind/vond ik to much (kan ook omdat hij natuurlijk prominent op de foto aanwezig is hé).
In een kleiner model en iets minder druk vind ik dat wel leuk
Ja uitgekristalliseerd? Goed geheugen heb je
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:44:13 #114
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79073593
pi_79074910
Laat het je smaken
Overigens denk ik dat ik mooi mijn laptop op de bankleuning kan zetten
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:18:47 #116
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79077441
Ik kan je melden dat dat inderdaad het geval is! Een glas of een kopje koffie blijft ook staan, of je bordje avondeten als je eens geen zin hebt om aan tafel te eten . De kids van mijn vriendin gaan er altijd op zitten, met hun rug tegen de muur.
pi_79079841
TM, ik zie net weer die foto van je huiskamer, en ik vind jouw huis zo mooi! Je hebt het zo goed gestyled! Echt een mooie mix van modern met oud en landelijk, echt top gewoon... Zo moet zo'n soort huis ook gewoon ingericht worden: passend bij de stijl, maar wel van deze tijd. Ben je soms styliste van beroep? Als het bij mij allemaal niet lukt met de inrichting, wil ik je misschien wel inhuren als zodanig in elk geval;) (Als ik weer geld heb dan.... )
Ik heb nog steeds nooit al je topics helemaal van voor tot achter gelezen. Dat ga ik zeker een keer doen, inspiratie opdoen...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:43:42 #118
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79083392
Ik word er bijna verlegen van Beijtje! Thanks!

Ben geen styliste, vind het gewoon erg leuk om er mee bezig te zijn! Misschien moet ik er iets mee gaan doen .
pi_79083648
Jaaa! Je hebt blijkbaar gewoon talent!
  zondag 14 maart 2010 @ 20:55:22 #120
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79143407
Thanks meis!

De heer des huizes kreeg het op zijn goddelijke heupen en heeft gistermiddag nog een beginnetje gemaakt met het ontmantelen van de tuin .

Kijk eens wat een stuk tuin we er bij krijgen als deze coniferen het loodje hebben gelegd:

Ter illustratie: deze stammetjes zijn 85cm lang.

De coniferen lopen naar achteren een beetje smaller weg:

En hier wordt de veranda aan vast gebouwd:

En dit hoeft alvast niet meer uit de grond te worden getrokken:

Het begin is er! Morgen gaat de schutting ophalen en hopelijk is er deze week ook tijd om 'm te plaatsen. De stap daarna is het maken van de extra houthokken aan de linkerkant en daarna is de veranda aan de beurt!
  zondag 14 maart 2010 @ 21:48:30 #121
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79146956

Het is dus een oppervlakte van 8,5 x 2,5 = 21,25m2. Ruim genoeg om dus een tafel met stoelen aan weerskanten neer te zetten zonder dat het kruip door, sluip door wordt. De Boretti DaVinci komt er ook onder te staan aan de linkerkant.

Ik wil het lekker licht houden, a la:

Ik zie ons al helemaal zitten deze zomer!
  zondag 14 maart 2010 @ 22:01:45 #122
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79147807
Bestaan er echt huizen met zo'n veranda? Ik dacht altijd dat dit alleen bestond in mijn fantasiewereld..
Big mouth strikes again
pi_79148835
Oh wat gaaf! Moet je voor zo'n veranda ook een bouwvergunning aanvragen?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_79157631
Sjiek TM! Waar wordt de schutting van gemaakt??
Die coniferen nemen inderdaad erg veel plek in beslag zeg..

Bouwvergunning kan nodig zijn als je hem dieper maakt dan uit mijn hoofd gezegd 2,5 m (check dat even, easy op de site van vrom).
pi_79163590
Als ik nog een tip mag geven: een soort klein gootsteentje/aanrechtbladje met een kraan is ook erg handig bij zoiets, zeker als je je boretti intensief gaat gebruiken.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')