Wat erg, zijn we genonimeerd voor een klusaward (

) en heb ik hier a 61 dagen niets meer neergezet.

Nou ja, gelukkig gaat het over klussen in 2009

.
Hier gelukkig geen overstromingen meer gehad. Het blad is opnieuw ingemeten en momenteel in productie. wordt hopelijk binnenkort geplaatst. Ben benieuwd hoe ie nu uit zijn mal komt!
Binnenkort gaan we beginnen met de tuin

. De schutting is besteld (coniferen gaan eruit), mijn lief gaat een veranda bouwen aan de schuur achterin de tuin en er komt een groot houthok bij. Alles wat daartussen ligt gaat ook op de schop, we moeten alleen nog bedenken hoe we dat er precies uit willen laten zien.
Zo ziet het er nu
(okee, op verschillende momenten in het vorige jaar) uit:
![]()
![]()
![]()
![]()
We hebben de vloer binnen al doorgetrokken naar het terras. Daar komt nog een stuk omheen te liggen, daar waar je nu de grijze klinkertjes ziet.
Een veredelde veranda hadden we in het oude huis al, en dat is zo fijn. Zelfs op een regenachtige zomerdag zit je dan lekker buiten. Nu moet er dus weer eentje komen. Qua sfeer vind ik dit helemaal te gek:
![]()
Daar moeten we dus onze eigen variant van gaan tekenen.
De coniferen nemen wel een dikke meter tuin in beslag. We hebben eerst nog wel gekeken om ipv een houten schutting de gemetselde muur door te laten lopen. Dat is namelijk zowel links achter de bijkeuken als rechts voor de coniferenhaag het geval. Maar dat is zo gruwelijk duur... Daarbij komt dat w langs de rechterkant ook een houtopslag willen maken. Ons kacheltje moet natuurlijk we blijven branden.
De tuin is 8 meter breed en 15 meter diep (tot aan de schuur).
Mocht het ontzettend meevallen met het tuinbudget, dan is dit wel een droomobject voor ons, we hebben er stookhout genoeg voor

:
![]()
En tenslotte:
klik![]()