abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 18:36:02 #126
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79178707
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:01 schreef heartwork het volgende:
Bestaan er echt huizen met zo'n veranda? Ik dacht altijd dat dit alleen bestond in mijn fantasiewereld..
Zo'n huis hebben wij ook niet, maar wij gaan er toch eentje aan de schuur vastbouwen
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:15 schreef Cyan het volgende:
Oh wat gaaf! Moet je voor zo'n veranda ook een bouwvergunning aanvragen?
Waarschijnlijk een zogenaamde lichte bouwvergunning. Morgen weet ik dat zeker. Het enige punt dat ons verhindert het vergunningsvrij te bouwen is het feit dat het op de erfgrens staat. De schuur staat achter namelijk over de volledige breedte van de tuin en dat willen we met de veranda dus ook.
quote:
Op maandag 15 maart 2010 07:24 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek TM! Waar wordt de schutting van gemaakt??
Die coniferen nemen inderdaad erg veel plek in beslag zeg..

Bouwvergunning kan nodig zijn als je hem dieper maakt dan uit mijn hoofd gezegd 2,5 m (check dat even, easy op de site van vrom).
De coniferen zijn historie! Zie de foto's zometeen.

De schutting wordt een eenvoudig hout-betonsysteem. Met het beton in dezelfde kleur als de leisteen.

quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:06 schreef mister_white het volgende:
Als ik nog een tip mag geven: een soort klein gootsteentje/aanrechtbladje met een kraan is ook erg handig bij zoiets, zeker als je je boretti intensief gaat gebruiken.
Goed idee, thanks! Ik gooi het in de groep! Alhoewel dat wel eens gefronsde wekbrauwen op kon leveren, ik meen me nu te herinneren dat ik dat idee al een keer heb afgeschoten toen mijn lief het voorstelde . Gelukkig zit er ook water in de schuur waar de veranda dus aan vast komt.

En dan nu het resultaat van een middagje met de lier aan de zwier!
(klink als een spelonderdeel van Ter land, ter zee en in de lucht...)

We vragen ons nog steeds af hoe de vorige eigenaar het voor elkaar heeft gekregen om deze schuur op de erfgrens te mogen bouwen . En waarom onze buurman zijn tuin niet gewoon aan ons verkoopt...Wat een puinhoop die tuin.
pi_79181851
wat goed!!
Enne hoe lang staat die schuur er al??
Onze garage staat nl zelfs over de erfgrens (al 40 jr).
Zo'n buitenkraantje is heel handig hoor en erg gaaf schutting in dezelfde kleur als leisteen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:58:48 #128
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_79223467
Wat een grote coniferen zeg. En zeker wat een verschil in ruimte zal dat nu zijn zeg.

En die veranda aan de schuur is natuurlijk super .
Bij ons komt er ook eentje maar dan lang niet zo groot... erg mooi hoor..
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:24:39 #129
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79268748
Geen idee hoe lang die schuur er nu precies staat, meen me te kunnen herinneren dat dat ergens in de 80s is gebeurd. Lang dus al.

Na een paar uur goed doorbikkelen (jemig wat zijn die zwaar!) was dit het resultaat!

De schutting wordt nog veel grijzer dan ie nu is. Je kunt er ook niet doorheen kijken .

Morgen nog het laatste stukje, gaat om een stuk van 1,20 omdat daarachter de veranda straks begint. Ook moeten dan de deklatten er nog bovenop. Morgen gaan we ook het groen afvoeren, in maart en april is het gratis storten .

We gaan het houthok dat mijn schoonpapa vorig jaar heeft neergezet weer slopen, in plaats daarvan komt er langs de linkerkant van de tuin, tussen bijkeuken en veranda, een nieuw houthok van 1,5 meter diep en 1,80m (net als de muur) hoog. Daar moeten we wel een tijdje van kunnen branden.

De veranda wordt nu 3 meter diep. We hebben besloten dat er genoeg tuin overblijft als we een halve meter bij de veranda aan smokkelen. Dan is het echt een ruimte waar je met gemak een tafel met aan beide kanten stoelen onder kwijt kunt en je vervolgens ook nog kunt bewegen. Ik ben zo benieuwd hoe het echt gaat worden!

Omdat de tafel (nadat ie de hogedrukreiniger van dichtbij heeft gezien) naar de veranda verkast wil ik graag een andere tuinset voor het terras hier aan de voorkant. Zit te denken aan iets in deze stijl:

Maar kan ook weer zomaar iets anders worden .

En nu ben ik heel verkouden van de twee dagen telkens zonder jas naar buiten . (Of gewoon van de bacillen van iemand anders...)

[ Bericht 4% gewijzigd door twentemeisje op 17-03-2010 20:29:51 ]
pi_79275727
WOW

WOW

WOW

Dat is hard werken!

Zoveel beter zonder dat bos in je tuin.
Mooie schutting ook. Hoe leg je eigenlijk die betonnen delen die op de grond liggen op zijn plek? Deels ingegraven enn gekoppeld aan de palen ofzo?
pi_79275851
Hee TM!

Ik kwam zojuist "per ongeluk" over je topic (nr 1 ) en moest alles lezen, wat een geweldige verbouwing hebben jullie achter de rug! Ziet er allemaal super uit mooi mooi mooi

Leuke schrijfstiijl heb je ook, moest er erg om lachen nu en dan

Wij hebben een dergelijk project achter de rug, ook jaren 30, ook afgeleefd, en dus ook hele huis op kop gezet, en zoveel mogelijk originele details hergebruikt (van klinkjes tot nieuwe granitovloer). Ook in Twente Dus heel herkenbaar allemaal (inclusief de kinderachtige zeur buren hihi!). Op jullie waterschades na, dat is ons gelukkig niet overkomen...

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat (incl tuin en zo!!!) dus ga zo door!

Veel succes nog, al lijken jullie dat van nature al te hebben!

[ Bericht 27% gewijzigd door MakzBokz op 17-03-2010 22:38:57 (Mega Mongo Typo ) ]
pi_79282643
Mooie schuttimng zeg!! Echt heeeel sjiek!
Je gaat goed en wat een goudhout
Enne vergunning nodig?
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:03:50 #133
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79283901
Thanks mensen! En welkom MakzBokz

Die betonplaten zitten inderdaad in de palen verankerd, en die palen zitten errug diep in de grond.

Yep MI-etje, een lichte bouwvergunning that is...
pi_79284005
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks mensen! En welkom MakzBokz

Die betonplaten zitten inderdaad in de palen verankerd, en die palen zitten errug diep in de grond.

Yep MI-etje, een lichte bouwvergunning that is...
Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:31:40 #135
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_79284586
Wauw, wat een schutting!
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:50:03 #136
81894 godigita
Trollercoaster
pi_79285073
Mooi zeg, die schutting! Zo'n veranda lijkt me ook heeeerlijk.
pi_79286719
Die schutting is geweldig!
Bij ons komende huis zat ik te denken aan een stenen muur, maar dit is ook mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de tuin af is
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_79286928
Goed bezig! En lekker snel zeg! En mooi!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:59:16 #139
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79324428
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?
12‰ van de bouwkosten met een minimum van ¤ 99,70.

@ Sulley en Godigita: thanks!! Wij zijn er ook erg tevreden over.
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:45 schreef Selyn het volgende:
Die schutting is geweldig!
Bij ons komende huis zat ik te denken aan een stenen muur, maar dit is ook mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de tuin af is
Wij hebben ook een stenen muur overwogen (omdat de linkerzijde van de tuin die ook heeft en omdat er rechts ook een stuk muur staat zoals je ziet. Maar jemig, wat is het duur om zo'n muurtje te laten metselen...
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Beijtje het volgende:
Goed bezig! En lekker snel zeg! En mooi!

Het groen is afgevoerd en de schutting voorzien van de deklatten

Het hout ligt tijdelijk (een eindje voor) de schutting, morgen komt er namelijk nog een 'paar kuub' bij . Het huidige houthok gaat binnen afzienbare tijd tegen de vlakte en langs de linkerkant komt dus een lang nieuw houthok.

Mijn lief is net bij de buurman geweest om te vragen of ie het achterste deel (vanaf het eind van onze schutting naar achteren) van zijn tuin niet aan ons wil verkopen . Dat gaat ie niet doen (misschien bedenkt ie zich nog maar zo ziet het er niet uit) maar niet geschoten was zeker mis. Ik moest zo lachen om het plan, het is natuurlijk best een gekke vraag . Maar gezien zijn leeftijd (74) en het feit dat ie het niet meer onderhoudt had het ook zomaar wel een ja kunnen zijn.

En voor degenen die het nog niet hebben gedaan maar wel graag willen... Stemmen! Volgens mij maken we nog kans op de derde prijs achter Ml-etje en Obli
pi_79324799
Die schutting ziet er echt magistraal mooi uit helemaal in stijl. Hoe heb je die palen en de tussenliggende platen aan elkaar gekoppeld? En hoe zit het de schutting ertussen? Zit daar nog een soort systeem in of zijn dan gewoon een soort hoekjes die je in de paal boort waaraan je het hek zet?

Ralph
pi_79325638
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:59 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

12‰ van de bouwkosten met een minimum van ¤ 99,70.

Ah ja gana jullie hem zelf bouwen of niet?
Want de reactie toen wij zeiden ja das leuk maar we bouwen hem zelf dus we hebben alleen materiaal was echt van

Spammertje
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:08:21 #142
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79328644
Wij gaan 'm inderdaad helemaal zelf bouwen hebben dus ook alleen materiaalkosten. Ik geef dus ook niet meer op dan een bedrag dat leidt tot die 99,70 .

We kunnen Obli niet meer verslaan meis (en daar heb ik ook geen enkel probleem mee ), jij bent ook moeilijk in te halen maar die derde plek zie ik wel zitten .

@AugustLevi: Thanks! In die palen zitten gleuven waar je de tussenliggende platen in kunt laten vallen. De schutting maak je inderdaad vast met kleine plaatjes en schroeven. Die plaatjes zitten uiteraard aan de zijde van de buurman (die niet mee heeft betaald dus ook niet mag klagen ).
pi_79328701
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef twentemeisje het volgende:
Wij gaan 'm inderdaad helemaal zelf bouwen hebben dus ook alleen materiaalkosten. Ik geef dus ook niet meer op dan een bedrag dat leidt tot die 99,70 .

We kunnen Obli niet meer verslaan meis (en daar heb ik ook geen enkel probleem mee ), jij bent ook moeilijk in te halen maar die derde plek zie ik wel zitten .

@AugustLevi: Thanks! In die palen zitten gleuven waar je de tussenliggende platen in kunt laten vallen. De schutting maak je inderdaad vast met kleine plaatjes en schroeven. Die plaatjes zitten uiteraard aan de zijde van de buurman (die niet mee heeft betaald dus ook niet mag klagen ).
Ben benieuwd wat ze bij jullie zeggen

Enne heb geen flauw idee
  vrijdag 19 maart 2010 @ 14:30:03 #144
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79336750
Ik heb net de verantwoordelijke ambtenaar gesproken. Het is wel balen, als we 1 meter uit de grens zouden blijven was het gewoon vergunningvrij . Maar het goede nieuws is dat de kosten sowieso niet meer dan 99,70 zullen zijn. Er is namelijk een drempel van 8.000 euro voor de bouwkosten, en daar blijven we natuurlijk ruim onder.

Het slechte nieuws is dat het weer een paar weken duurt voordat die vergunning rond is. Maar voor wat palen en een vloer heb je natuurlijk geen vergunning nodig .
pi_79338304
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 14:30 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb net de verantwoordelijke ambtenaar gesproken. Het is wel balen, als we 1 meter uit de grens zouden blijven was het gewoon vergunningvrij . Maar het goede nieuws is dat de kosten sowieso niet meer dan 99,70 zullen zijn. Er is namelijk een drempel van 8.000 euro voor de bouwkosten, en daar blijven we natuurlijk ruim onder.

Het slechte nieuws is dat het weer een paar weken duurt voordat die vergunning rond is. Maar voor wat palen en een vloer heb je natuurlijk geen vergunning nodig .

Daarom en die 99 euro is ook wel te overzien
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:54:39 #146
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79340211
Precies, en je herinnert je vast nog wel dat briefje dat we tijdens de verbouwing anoniem in de bus geschoven kregen... Met zo'n eikel als achterbuur (we weten inmiddels wie het is nadat ook mijn zusje (die woont in de straat achter me) en een andere buurvrouw dergelijke briefjes kregen. .

Wij gokken het er dus niet op aangezien we hem er absoluut toe in staat zien om even 'te informeren' bij de gemeente of wij wel een vergunning hebben.
pi_79342156
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:54 schreef twentemeisje het volgende:
Precies, en je herinnert je vast nog wel dat briefje dat we tijdens de verbouwing anoniem in de bus geschoven kregen... Met zo'n eikel als achterbuur (we weten inmiddels wie het is nadat ook mijn zusje (die woont in de straat achter me) en een andere buurvrouw dergelijke briefjes kregen. .

Wij gokken het er dus niet op aangezien we hem er absoluut toe in staat zien om even 'te informeren' bij de gemeente of wij wel een vergunning hebben.
triest.
Bij ons komt de buurman de aanbouw doen, dus wij twijfelen nog aangezien we geen achterburen hebben en hij naast ons woont en hem bouwt..
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:59:53 #148
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_79343140
Kan ik me voorstellen, ik vind het ook complete waanzin dat je voor dit soort dingen uberhaupt een bouwvergunning nodig hebt. En natuurlijk snap ik best wel dat er regels (nodig) zijn. Maar waarom mag ik die veranda wel vergunningvrij bouwen als ie de erfgrens net niet raakt? Het is natuurlijk ook gewoon een lekkere melkkoe voor gemeente.
pi_79344048
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:59 schreef twentemeisje het volgende:
Kan ik me voorstellen, ik vind het ook complete waanzin dat je voor dit soort dingen uberhaupt een bouwvergunning nodig hebt. En natuurlijk snap ik best wel dat er regels (nodig) zijn. Maar waarom mag ik die veranda wel vergunningvrij bouwen als ie de erfgrens net niet raakt? Het is natuurlijk ook gewoon een lekkere melkkoe voor gemeente.
Jep en daarnaast is het ook nog willekeur (zit Jantje er, of Pietje?)
Wij zijn enorm in dubio
pi_79348091
Twentemeisje mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je ongeveer kwijt bent aan het materiaal? Want je hebt me op een idee gebracht! Ik neem aan dat je gewoon een overkapping maakt met daarin spotjes?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')