Zo'n huis hebben wij ook niet, maar wij gaan er toch eentje aan de schuur vastbouwenquote:Op zondag 14 maart 2010 22:01 schreef heartwork het volgende:
Bestaan er echt huizen met zo'n veranda? Ik dacht altijd dat dit alleen bestond in mijn fantasiewereld..![]()
Waarschijnlijk een zogenaamde lichte bouwvergunning. Morgen weet ik dat zeker. Het enige punt dat ons verhindert het vergunningsvrij te bouwen is het feit dat het op de erfgrens staat. De schuur staat achter namelijk over de volledige breedte van de tuin en dat willen we met de veranda dus ook.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:15 schreef Cyan het volgende:
Oh wat gaaf! Moet je voor zo'n veranda ook een bouwvergunning aanvragen?
De coniferen zijn historie! Zie de foto's zometeen.quote:Op maandag 15 maart 2010 07:24 schreef Ml-etje het volgende:
Sjiek TM! Waar wordt de schutting van gemaakt??
Die coniferen nemen inderdaad erg veel plek in beslag zeg..
Bouwvergunning kan nodig zijn als je hem dieper maakt dan uit mijn hoofd gezegd 2,5 m (check dat even, easy op de site van vrom).
Goed idee, thanks! Ik gooi het in de groep! Alhoewel dat wel eens gefronsde wekbrauwen op kon leveren, ik meen me nu te herinneren dat ik dat idee al een keer heb afgeschoten toen mijn lief het voorsteldequote:Op maandag 15 maart 2010 12:06 schreef mister_white het volgende:
Als ik nog een tip mag geven: een soort klein gootsteentje/aanrechtbladje met een kraan is ook erg handig bij zoiets, zeker als je je boretti intensief gaat gebruiken.
Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:03 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks mensen! En welkom MakzBokz![]()
Die betonplaten zitten inderdaad in de palen verankerd, en die palen zitten errug diep in de grond.
Yep MI-etje, een lichte bouwvergunning that is...
quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:08 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ah moest je opgeven wat het gaat kosten of hoeft dat in jullie gemeente niet?
Wij hebben ook een stenen muur overwogen (omdat de linkerzijde van de tuin die ook heeft en omdat er rechts ook een stuk muur staat zoals je ziet. Maar jemig, wat is het duur om zo'n muurtje te laten metselen...quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:45 schreef Selyn het volgende:
Die schutting is geweldig!
Bij ons komende huis zat ik te denken aan een stenen muur, maar dit is ook mooi! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als de tuin af is
quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:52 schreef Beijtje het volgende:
Goed bezig! En lekker snel zeg! En mooi!
Ah ja gana jullie hem zelf bouwen of niet?quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:59 schreef twentemeisje het volgende:
[..]12‰ van de bouwkosten met een minimum van ¤ 99,70.
Ben benieuwd wat ze bij jullie zeggenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:08 schreef twentemeisje het volgende:
Wij gaan 'm inderdaad helemaal zelf bouwen hebben dus ook alleen materiaalkosten. Ik geef dus ook niet meer op dan een bedrag dat leidt tot die 99,70.
We kunnen Obli niet meer verslaan meis (en daar heb ik ook geen enkel probleem mee), jij bent ook moeilijk in te halen maar die derde plek zie ik wel zitten
.
@AugustLevi: Thanks! In die palen zitten gleuven waar je de tussenliggende platen in kunt laten vallen. De schutting maak je inderdaad vast met kleine plaatjes en schroeven. Die plaatjes zitten uiteraard aan de zijde van de buurman (die niet mee heeft betaald dus ook niet mag klagen).
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 14:30 schreef twentemeisje het volgende:
Ik heb net de verantwoordelijke ambtenaar gesproken. Het is wel balen, als we 1 meter uit de grens zouden blijven was het gewoon vergunningvrij. Maar het goede nieuws is dat de kosten sowieso niet meer dan 99,70 zullen zijn. Er is namelijk een drempel van 8.000 euro voor de bouwkosten, en daar blijven we natuurlijk ruim onder.
Het slechte nieuws is dat het weer een paar weken duurt voordat die vergunning rond is. Maar voor wat palen en een vloer heb je natuurlijk geen vergunning nodig.
quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:54 schreef twentemeisje het volgende:
Precies, en je herinnert je vast nog wel dat briefje dat we tijdens de verbouwing anoniem in de bus geschoven kregen... Met zo'n eikel als achterbuur (we weten inmiddels wie het is nadat ook mijn zusje (die woont in de straat achter me) en een andere buurvrouw dergelijke briefjes kregen..
Wij gokken het er dus niet op aangezien we hem er absoluut toe in staat zien om even 'te informeren' bij de gemeente of wij wel een vergunning hebben.
Jep en daarnaast is het ook nog willekeur (zit Jantje er, of Pietje?)quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:59 schreef twentemeisje het volgende:
Kan ik me voorstellen, ik vind het ook complete waanzin dat je voor dit soort dingen uberhaupt een bouwvergunning nodig hebt. En natuurlijk snap ik best wel dat er regels (nodig) zijn. Maar waarom mag ik die veranda wel vergunningvrij bouwen als ie de erfgrens net niet raakt? Het is natuurlijk ook gewoon een lekkere melkkoe voor gemeente.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |