thats-me | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:25 |
Hier alweer deel 185 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV-Studentenkaart reizen in internationale (hogesnelheids-)treinen op binnenlandse trajecten? Met je OV-Studentenkaart mag je in Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de ICE bedraagt 2 euro, de tarieven van de Fyra kun je hier vinden. In de Thalys is je OV-Studentenkaart niet geldig. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. De HSL-Zuid Sinds 7 september rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 42 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol, en dan nog eens 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra geldt een toeslag, tijdens de introductieperiode bedraagt deze ¤ 2,- per rit (¤ 64 voor een maandkaart), per 7 oktober zal dit omhooggaan naar maarliefst ¤ 7,- per rit. Een maandtoeslagkaart kost dan maarliefst ¤ 224,-, dit is de prijs bovenop een normaal treinkaartje. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hieronder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:26 |
Ik maak mijn treinkilometers ook wel deze week. Aan het eind van de week staat de teller op 336 kilometer en dat terwijl ik normaal niet verder dan 112 per week kom ![]() | |
Peter | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:27 |
NL zou toch ook ooit eens een vertrouwd bewezen systeem invoeren... (OV-chipkaart, Fyra... ) | |
sander89 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:29 |
nice TT | |
SpeedyRich | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:47 |
quote:OV- Chipkaart werkt toch..... | |
Socios | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:51 |
quote:Kom op Peterselieman! Wat meer dan één retourtje Leeuwarden - Groningen? moet wel te doen zijn per week toch? ![]() | |
Peter | vrijdag 2 oktober 2009 @ 00:55 |
quote:Hij is volgens plan in 2007 landelijk ingevoerd? het wordt makkelijker voor de reiziger? goedkoper? minder fraude-gevoelig? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:05 |
quote:Ik doe het alleen als ik een reden heb ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2009 @ 01:13 |
Ze hebben nu ook van die lelijke roze cirkels op het perron geplakt waar die automaten staan ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 06:50 |
In Breda staan die cirkels nu ook overal. De ironie? De meeste cico's (check-in, check-outs ![]() quote:Dat lijkt me niet, er is tenslotte nog niks wat de Benelux kan vervangen. De V250's zijn er tenslotte nog niet, de de Traxx + Prio's is slechts een tijdelijke oplossing tussen Amsterdam en Rotterdam. Voor zover mij bekend is het enige dat naar de HSL wordt verplaatst de Thalys. | |
TommyGun | vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:34 |
quote: quote:Waarom kan je van Rotterdam niet naar Tilburg zonder om te rijden? Of is dat enkel vanuit Eindhoven? Toch even de NS bellen voor de zekerheid. [ Bericht 7% gewijzigd door TommyGun op 02-10-2009 07:44:32 ] | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 07:48 |
Je kunt wel gewoon vanuit Rotterdam in Tilburg komen... alleen verder door naar Eindhoven lukt dus niet door die aanrijding. | |
NikkelCobalt | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:12 |
Vandaag mag ik weer met de trein ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:20 |
![]() Dresden, stadspark 2009 | |
TommyGun | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:24 |
quote:Inderdaad, inmiddels bevestigd. Bedankt! | |
NikkelCobalt | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:29 |
quote:Is dat niet overkill voor een rondrittreintje of is dat zo'n livesteam schaal spoorbaan voor allerhande hobbyisten ![]() | |
bork | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:33 |
quote:Het is huge, giga-park met diverse locs, mede gerund door kinderen. http://www.parkeisenbahn-dresden.de/index.php http://www.waymarking.com/waymarks/WM6BYN_Dresdner_Parkeisenbahn | |
Ireyon | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:37 |
quote:Nounou, dat gaat maar liefst een heel kwartier langer duren.. ![]() quote:Daar had ik nog niet bij stilgestaan.. 'k Raak ook helemaal in de war door de Dienstregeling 2010 die al volledig uitgaat van het rijden over de HSL.. Ook leuk trouwens, dat de Intercity Amsterdam - Vlissingen niet meer via Schiphol rijdt en tussen Vlissingen en Roosendaal langs elke plank hout stopt.. Ach, het is maar een minuut of 10 langer dus waarom zouden ze het niet doen hè ![]() ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:37 |
quote: ![]() Grappig treintje ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:40 |
quote:Grappiger dan zijn equivalent in Wenen ![]() ![]() | |
TommyGun | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:47 |
quote:Die stopbussen, rijden die vanaf Tilburg (en wat is de eindbestemming) of moet je eerst nog met een stoptrein naar Oisterwijk waarna de stopbus je naar Boxtel brengt om vanaf daar met de trein verder naar Eindhoven te gaan? | |
De_Hertog | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:49 |
quote: quote:9292ov.nl Het lijkt erop dat de bussen alleen rijden tussen Boxtel en Oisterwijk dus, waarschijnlijk is via Den Bosch inderdaad sneller. | |
Guppy | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:52 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:54 |
Wat een draak van een TT zeg ![]() Dan keutel ik er maar ff een TVP in, bekijk het maar. En nu teruglezen ![]() | |
Crientj | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:19 |
Ellew. ^^/ | |
Duvel | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:23 |
quote:Wat? | |
Crientj | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:24 |
quote:Eigenlijk gewoon dit. ![]() | |
Christiaan | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:25 |
Er was geen aanrijding, maar een ontsporing, daarom duurt het zo lang. Wellicht oorzaak-gevolg. | |
TommyGun | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:27 |
quote:http://www.omroepbrabant.(...)jk+door+ongeluk.aspx | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:37 |
quote:"Goedemorgen treinenvriendjes". Taal-evolutie gaat hard tegenwoordig ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:43 |
Ik begin te vermoeden dat er wel eens 'Hallo' zou kunnen staan. | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:47 |
quote:Nee jouw ondertitel is lekker leesbaar ![]() | |
Duvel | vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:55 |
quote:Devolutie. ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:09 |
quote:Goed punt. | |
fristl | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:11 |
Heee, ik was van plan om met de TGV naar Parijs te gaan. Nu zie ik dat uit verschillende voorkeusplaatsen kan kiezen, Carré, Kiosk en Familie. Iemand enig idee wat de verschillen zijn? | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:22 |
Kiosk is met een bar Familie is met een ballenbak of iets dergelijks. Met schreeuwend-kroost-garantie. Carré zal wel gewoon een vis-a-vis opstelling zijn neem ik aan ![]() | |
fristl | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:24 |
quote:Kiosk is dus de place to be ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:26 |
quote:Zou mijn eerste keus wel zijn ja ![]() | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:37 |
Vingerverflogica:quote:Hoe reist men normaal van Amersfoort naar Ede-Wageningen dan? ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:39 |
Speculatie: de treinen van beide richtingen rijden maar tot Barneveld-Noord, men moet daar overstappen? | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:41 |
Volgens de actuele vertrektijden rijden de doorgaande treinen Amersfoort-Ede niet tussen Barneveld en Amersfoort, dus overstappen op Barneveld Centrum zou handiger zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:47 |
bericht is al veranderd | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:06 |
Wat is die Fyra trouwens een afschuwelijk lelijk ding geworden.... ![]() ![]() Alleen maar omdat ze zo graag de mogelijkheid willen hebben om 2 Fyra's snel aan elkaar te koppelen tijdens de spits ofzo? Nu hebben ze dus blijkbaar in de toekomst extra Fyra locs voorhanden als het druk is, maar ze konden net zo goed voor het zelfde budget elke Fyra uitrusten met 3 a 4 extra wagons.... *Of zijn die dingen ook nog eens te sloom om 4 extra wagons voor te trekken?* De ICE daarintegen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:09 |
quote:VIA BARNEVELD-NOORD STAAT ER TOCH ![]() ![]() ![]() | |
knars | vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:18 |
om op de vorige topiuc terug te komen: geen idee welke ritten door de SLT worden gereden. Iemand anders had het over doordeweeks, 's ochtends na de ochtendspits, Den Haag - Goverwelle. Let op, er zit ook nog SGMm en mat64 op dat traject. Of check somda ![]() | |
trainfreak | vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:29 |
TerugVindPlaatje: De stuurpost van een bolle neus. | |
Duvel | vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:21 |
quote:Hé Knars! Bedankt voor de letter! | |
rsmits | vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:41 |
Ik zat ook alvast in de 2010 dienstregeling te kijken, maar is het nu al zo dat de IC Berlijn - Schiphol wordt doorgetrokken naar Den Haag ? Ik kon me herinneren dat er op Den Haag CS nog geen plek voor was omdat de Erasmuslijn nog steeds op spoor 11/12 stopt. Die krijgt pas over 2/3 jaar een andere halte op het dak geloof ik :-) | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:54 |
apart, aangezien er nu afgewisseld word met groningen/enschede(hengelo voor de ic berlijn), naar schiphol/denhaag. En overstappen is nu heel simpel op amersfoort . [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2009 14:56:27 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:51 |
waarom snap ik syntus niet? vanaf zutphen gaan er 3 lints 41 naar hengelo, en er staan nog 2 lege op het emplacement. En slechts 1 lint 41 naar winterswijk, bomvol. Ongeloflijk. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2009 15:52:08 ] | |
greavy | vrijdag 2 oktober 2009 @ 15:53 |
Vét, die 2 dubbele goederen! Zijn zeker wel sterke locs daarzo.. | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:41 |
quote:De Berlijn-trein wordt doorgetrokken omdat ze op Hoofddorp Opstel capaciteitsproblemen hebben. En aangezien het spul daar zo'n anderhalf uur staat, is er genoeg tijd om naar Den Haag te rijden en zo Hoofddorp Opstel te ontlasten. In Den Haag staat het spul minder dan een half uur dan denk ik. | |
Hr-Flip | vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:45 |
Na het zien van het filmpje van de Amerikaanse goederentrein is het nu tijd voor echt mooie diesels | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:48 |
quote:Wel interessant even goed. Twee verschillende routes voor een IC Hengelo - Den Haag ![]() | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:53 |
Den Haag krijgt er ook meteen een internationale trein bij, kunnen ze ook niet gaan klagen als de Benelux en Thalys wegvallen ![]() | |
dennistd | vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:54 |
quote:Het is zelfs de bedoeling dat zodra de HSL volledig in dienst is (oooooit komt dat moment vast ![]() | |
Ireyon | vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:06 |
en Fyra kunnen we dus voor maandag ook nog wel vergeten.. ![]() ![]() Net als die zooi tussen Tilburg - Eindhoven; - Eerste berichtgeving -> opgelost om 04:30 uur - Gisterenavond -> 15:30 - Vanochtend -> 18:30 - Nu -> 22:00 Zeg dan gewoon eerlijk "Aangezien wij ontzettende falers zijn, zou dit nog wel eens een weekje kunnen duren".. ![]() | |
Guppy | vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:29 |
quote:Issie weer ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:31 |
quote:Leiden - Utrecht Stoppertje via Schiphol en de IC via Woerden | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 17:42 |
Bij NS Hispeed doen ze trouwens niet echt moeilijk... ik krijg m'n geld voor de hele maandtoeslagkaart terug. 1x +35, 3x uitval, en nu al 2x uitval vanwege ProRail... en terecht dat ik geld terug ga krijgen. | |
Zug-Chef | vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:06 |
Afgelopen weekend was het bijna herfst in Leeuwarden![]() Ten behoeve van werkzaamheden aan het spoor tussen Zuidhorn en Vierverlaten, gelegen aan het dieselbaanvak Leeuwarden-Groningen, is op zondag 27 september Spitzke's V100-SP-004 met 34 beladen Fccpps'n op weg van Zwolle Rangeer via Leeuwarden naar Buitenpost. De trein heeft het centraal station van Ljouwert zojuist achter zich gelaten en rijdt hier langs "Achter de Hoven" in een al fraaie herfstachtige omgeving. Overigens is deze foto met zon niet mogelijk geweest! En ook werden afgelopen weekend ICE's omgeleid via Eindhoven-Venlo. ![]() Door werkzaamheden tussen Arnhem Velperpoort aansluiting en Zevenaar worden de ICE's omgeleid via grensovergang Venlo. Het vrij nieuwe station van Helmond Brandevoort kenmerkt zich door twee torentjes aan weerszijde van het spoor. De omgeleide ICE 4685 "Schwäbisch Hall" maakt ondanks de vier stations in de gemeente Helmond, geen stop en rijdt non-stop van Mönchengladbach naar Eindhoven. 's Hertogenbosch is het eindpunt. | |
ghizzer | vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:12 |
tvp | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 18:56 |
quote:Ik moest nog aan je denken toen ik het in Ede op het bord zag staan ![]() ![]() | |
Brembo | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:10 |
quote:Arnhem - Amersfoort mag zowel via Deventer, Utrecht of Lunteren ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:26 |
quote:ja maar dat zijn verschillende treinsoorten ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:26 |
quote:Daar gaat het hier niet om ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:35 |
Ik zit wat te bladeren op spoorforum.eu, in het topic over de HSL-Zuid staat een shitload aan foto's van wat er zoal al op de HSL heeft gereden... zelfs FLIRTs uit Zwitserland hebben er al ritjes gemaakt, en Taurussen uit Oostenrijk... en wij hebben moeite met wat ICRm en stofzuigers ![]() Best mooie pics: http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=303 | |
Ireyon | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:41 |
quote:Voor de mooiste foto nog even naar beneden moeten scrollen; ![]() ![]() Van die Taurussen staan trouwens nog wat mooie 200+ km/h cabview filmpjes op Youtube.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:49 |
Dat is de nieuwe AGV van de stokbroodbrigade. Dat ding is ook te lelijk voor woorden. In ieder geval op deze foto | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:58 |
Op YouTube zijn er ook hele discussies onder filmpjes die over AGV's, TGV's en Velaro's gaan... een beetje als Windows vs. Mac, Intel vs. AMD, en Ferrari vs. Maserati... maar dan op YouTube-niveau, dus kansloos. Wat quotes: Filmpje: quote: quote: quote:YouTube ![]() AGV is wel een mooie trein, vind ik... al is het zwart/zilvergrijs niet de mooiste combinatie die ik me op een trein kan voorstellen. Gelukkig kunnen klanten zelf de livrei kiezen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:06 |
dat commentaar op Youtube moet je niet op letten ![]() | |
James1988 | vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:10 |
Neuh, weet ik... volgens mij is YouTube ook de enige site waarvoor er een plugin voor Firefox bestaat om de comments te filteren ![]() | |
-er1k | vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:45 |
Het schrappen van het traject Haarlem - Den Haag CS op de sneltrein Hoorn - Den Haag CS is een behoorlijke aderlating. Ik, en vele anderen, reizen dagelijks van Noord-Holland richting Heemstede-Aerdenhout, Leiden, Den Haag en v.v. Amsterdam Centraal - Breda is 's ochtends ook vrijwel altijd +10 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:19 |
Ik word langzaamaan wel een beetje nieuwsgierig naar wat er allemaal precies gaat veranderen in december ![]() | |
NikkelCobalt | vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:33 |
Ik ga een modelspoorbaan in het HSL thema maken. Simpel en goedkoop, gereden wordt er namelijk toch niet ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:35 |
quote:Ik heb op een roestig bochtje een goederenbakje staan waarin ik alle overschietende 1 en 2 eurocent muntjes opspaar ![]() | |
SevenWonders | zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:08 |
Zag gisteren de Benelux op station Dordrecht met van die grijze Belgische rijtuigen (en zo'n gele/rode loc ervoor).... | |
Meike26 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:29 |
Nou, vergeleken met de Fyra is die AGV een schoonheid. Tenminste een trein die indrukwekkend is. Bij de Fyra heb ik toch een associatie met Peugeot, voornamelijk met die grote ![]() | |
dennistd | zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:53 |
Ik heb er altijd meer zo'n idee van:![]() Met dan de hele voorbumper open voor een sleepoog natuurlijk ![]() | |
Meike26 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:56 |
Inderdaad ![]() | |
Brembo | zaterdag 3 oktober 2009 @ 10:56 |
quote:Het ontwerp is vvan Pininfarina, maar zoals altijd willen we graag een nederlandse smaakje er aan. Persoonlijk ga ik er van uit dat iemand van NS-Hispeed graag wat betrokken was bij het ontwerp. Vraag 2, gaat het ooit nog rijden? [ Bericht 4% gewijzigd door Brembo op 03-10-2009 11:07:00 ] | |
Ireyon | zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:11 |
quote:Komen ze ook lekker op tijd achter.. Ach ze hebben tenslotte maar 2 jaar kunnen testen.. en wat had er ook kunnen gebeuren, hoogstens een wisseltje verkeerd gezet en een rood sein dat even op groen staat.. ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:31 |
quote:Ik vermoed van niet ![]() | |
knars | zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:44 |
Best wel slecht. Wie shopt er even van het Fyra logo een mooie FAIL ? | |
Duvel | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:09 |
quote:Zoiets: ![]() | |
Guppy | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:15 |
quote:Nee, zo ![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:18 |
Ja maar da's niet met de oorspronkelijke letters. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:23 |
Ze moeten de storingen niet te vaak laten plaats vinden: ik wil zaterdag 20 december naar Antwerpen via de HSL. Anders kan ik mijn programma voor de daaropvolgende dagen omgooien. | |
Guppy | zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:25 |
quote:jawel hoor ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:20 |
quote:Alleen op papier ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:28 |
quote:Dan vind ik de TGV mooier. | |
Ireyon | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:42 |
quote:Mwah, de TGV is meer een 1000-in-een-dozijn treintje geworden, de AGV straalt echt (terecht) brute kracht uit ![]() | |
James1988 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:54 |
De NMBS wil de SNCF nadoen met hun nieuwe logo, geloof ik: [ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 03-10-2009 18:10:10 ] | |
Duvel | zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:55 |
Weinig origineel idd. | |
NordicBlue | zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:28 |
tvp! | |
dennistd | zaterdag 3 oktober 2009 @ 21:32 |
Het gaat weer lekker vandaag... dit is nummer drie al ![]() quote: | |
James1988 | zaterdag 3 oktober 2009 @ 23:37 |
Over de NMBS gesproken, ze hebben hun website, www.nmbs.be, vernieuwd. Nu met nog meer misvertaalde dingen, Franse woorden, pagina's die vrijwel helemaal in het Frans zijn, en spel- en zetfouten. Wat blijkt nu? Er is 1 iemand technisch verantwoordelijk voor de website, niet eens fulltime, en de afdelingen zorgen zelf voor content. Er zijn echter geen approval-processen, dus als François de Waal iets aanpast op een Nederlandse pagina, controleert niemand dat en staat er dus gewoon een fout ofzo op een publieke site. Lekker voor je imago ![]() | |
sander89 | zondag 4 oktober 2009 @ 00:47 |
quote:Jammer, maar er is gelukkig nog wel een licht puntje al kan dat licht puntje natuurlijk zo uitgedoofd zijn.. ![]() | |
James1988 | zondag 4 oktober 2009 @ 01:17 |
Eurlings wil vooral bekendstaan als de minister die het fileprobleem oplost... hoewel hij ook wel wat begaan is met het spoor (zie zijn inmenging bij de HSL) ligt daar niet zijn prioriteit. Jammer. | |
Ofyles2 | zondag 4 oktober 2009 @ 02:19 |
quote:De beunhazerij van de NMBS wordt steeds pijnlijker. En nog steeds heb ik reisplan en tarieven niet in één overzicht, die Belgen hebben weeral de ergonomie vergeten. | |
Ofyles2 | zondag 4 oktober 2009 @ 02:21 |
quote:Hopen dat Camiel zichzelf tegenkomt. Dit is niets meer dan spierballentaal en holle frases. Gelukkig dat staatssecretaris Tineke Huizinga niet begaan is met het spoor, anders waren de gevolgen niet te overzien geweest... | |
James1988 | zondag 4 oktober 2009 @ 02:32 |
quote:De NMBS moet gewoon professionals inhuren, niet zelf wat gaan aanbeunen. | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 13:41 |
Hee mannen (en vrouwen ![]() Wat zouden jullie zeggen van een keer een PTA-treinentopickliekjemeetrondje? ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 4 oktober 2009 @ 13:45 |
Misschien 20 december, maar dan wel richting Antwerpen. | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 13:47 |
Er zal TZT wel een poll komen waar iedereen heen wil en welke treinen/materieel er genomen moet worden. De een zit NOOIT in dm90 dus wil dat graag, de ander komen die dingen de neus uit etc ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2009 @ 13:49 |
quote:Wel met de Thalys ![]() Was namelijk voor precies dat weekend al zoiets van plan ![]() | |
Ofyles2 | zondag 4 oktober 2009 @ 13:50 |
quote:Heb je al geboekt? | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2009 @ 13:52 |
quote:nope | |
greavy | zondag 4 oktober 2009 @ 13:59 |
Leuk idee! Zoiets zou leuk zijn, om te gaan doen ![]() als je dan nog eens met een mooi, groot/gezellig groepje bent ![]() | |
Duvel | zondag 4 oktober 2009 @ 14:09 |
quote:Leuk idee! | |
dennistd | zondag 4 oktober 2009 @ 14:13 |
quote:leuk idee ![]() * dennistd kruidvatkaartje apart legt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 14:15 |
quote: quote: quote:Een KLEIN beetje input vanuit de groep wordt wel op prijs gesteld heb ik gehoord ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2009 @ 14:31 |
We kunnen er voor kiezen om op Schiphol te beginnen en dan de Thalys naar Antwerpen te nemen. Van daar uit terugreizen met de Benelux en de ICE pakken richting Arnhem. Daarna doorsteken richting Hengelo om de Pimpel op te pikken. Maar er zullen vast wel leukere ritjes te bedenken zijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 14:41 |
quote:Lijkt me te duur en te lang, mensen moeten ook nog van en naar huis kunnen komen. En het is niet de bedoeling om die-hard 19 uur onderweg te zijn (zoals ik gisteren ![]() | |
Peter | zondag 4 oktober 2009 @ 14:46 |
Wel het tijdsschema geheim houden hoor! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 14:47 |
![]() | |
Duvel | zondag 4 oktober 2009 @ 14:50 |
quote:Ik ben aan het werk, ander keertje. ![]() | |
Socios | zondag 4 oktober 2009 @ 15:37 |
Jajajaja, laten we dit, na jaren balletjes opgooien, op korte termijn concretiseren! ![]() Amsterdam Centraal - Arnhem (evt. v.v.) met de ICE o.i.d. Thalysritjes ook zeker optie. Vanaf 15 oktober kan er voor reizen na 12 december geboekt worden. Indien voor een buitenlands reisje gekozen wordt. | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 15:41 |
Ik ben op zich nog nooit met de Thalys geweest dus dat wil ik eigenlijk weleens meemaken. Maar met die reserveringsplicht heb ik er een hard hoofd in. Als je zulk soort meets organiseert heb je altijd een hoop gedonderjaag met mensen die toch weer niet kunnen, of die alsnog wel mee willen etc. Dus dat zie ik een beetje somber in voor wat betreft de Thalys. | |
Eix | zondag 4 oktober 2009 @ 15:42 |
quote:Nog je bus kunnen halen? ![]() | |
Ofyles2 | zondag 4 oktober 2009 @ 15:44 |
quote:Hoeveel korting levert het me op als ik meteen de eerste dag boek? | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 15:45 |
quote:Ja, ik moest rennen en hij reed meteen weg toen ik ingestapt was ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Socios | zondag 4 oktober 2009 @ 16:17 |
quote:Mjah, verschilt nogal. Nu nog niet echt te zeggen. Maar als je bijvoorbeeld vandaag besluit om morgen met Thalys van Schiphol naar Antwerpen Centraal te gaan, kost je dat 45 euro. Terwijl als je nu boekt voor begin december je al voor 19 euro met Thalys er naartoe reist. ![]() quote:Wehehe, jah, is ook zo. Dan beter ICE en/ of Pimpel. | |
Peter | zondag 4 oktober 2009 @ 16:18 |
Een treinrondje van max 10 uur met zoveel mogelijk verschillende soorten matrieel en zo laag mogelijk aantal kilometers? ![]() Lijkt me wel een uitdaging ![]() | |
Socios | zondag 4 oktober 2009 @ 16:19 |
Ja, of een zolang mogelijk treinreisje in 24 uur zonder daarbij stations/ trajecten meer dan één maal te passeren. ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2009 @ 16:24 |
quote:Ik heb al wel eens een rondje met 9 verschillende treinmaatschappijen binnen Nederland gedaan. (Als je NS regio meerekent als apart onderdeel zelfs 10) ![]() Vertrok geloof ik om 7:34 uit Leeuwarden en was ergens rond 19.15 of 19.54 weer terug ![]() Het lastigst was toen om Arriva in te passen in het schema, hoe gek het ook klinkt als je vanuit Leeuwarden vertrekt. | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 16:24 |
quote:VETO!!! ![]() | |
Peter | zondag 4 oktober 2009 @ 16:28 |
quote:Tis wel een uitdaging en iets wat hier nog niet gedaan is he? ![]() ![]() | |
Crientj | zondag 4 oktober 2009 @ 16:28 |
quote:Ik vind het een leuk idee, maar bedank toch. ![]() | |
Socios | zondag 4 oktober 2009 @ 16:28 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 16:30 |
Na een rustige septembermaand gisteren maar weer eens een leuk rondje gedaan, samen met Eix. Het was niet alleen de Dag der Duitse Eenheid (Feestdagendienstregeling dus), maar in een klein plaatsje ten zuiden van Aachen vindt dit weekend ook het jaarlijkse Oogstdankfeest plaats. Als onderdeel daarvan was een Großes Bahnhofsfest aangekondigd, en dat was meteen het hoofddoel van de dag. Daarna stond er nog wat bordjeswerk op het programma. Onder het motto "Doet-ie anders nooit ![]() ![]() ![]() Aangekomen in Nijmegen ging ik met mijn vrienden van Veolia Transport naar het zuiden. Trein in en verder slapen maar. ![]() Enfin, na wat omzwervingen met o.a. een buschauffeuse die dacht dat er een omleiding was, maar dat was toch weer niet zo, al had ze ook geen idee waar wij eruit moesten ![]() Bij het stationsgebouw zelf stond een informatiepaneel en een tafel met wat foto's van vroegah. ![]() ![]() Ook was er een restauratietent ingericht, en een springkussen voor de kinders. ![]() Het transport tussen beide locaties (300 meter uit elkaar) werd verzorgd door deze heren van de pendeldienst ![]() Bij de tweede locatie, het seinhuis, zouden spoorbouw-demonstraties gegeven worden. Maar nu even niet. ![]() Gelukkig was er nog wel een aardig seinhuis waar we in konden. Overigens was er niet echt moeite gedaan om enigszins toonbaar over te komen. ![]() Binnen in het seinhuis: ![]() ![]() Nog een blik op de Unimog. ![]() Anyway, we hadden het daar met een half uurtje wel gezien ![]() ![]() In Köln mocht ik nog een heus materieeldebuut vieren (hoe lang was dat eigenlijk geleden? ![]() ![]() ![]() Later op de dag kon er in Euskirchen nog een mooie BR218 gefotografeerd worden. ![]() En uiteraard ontbrak de Bratwurst niet ![]() ![]() ![]() Het was een geslaagde dag in ieder geval ![]() ![]() Enjoy! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 16:30 |
quote:DB regio, Prignitzer, NMBS, HiSpeed, we komen er wel hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 oktober 2009 @ 16:37 |
quote:NS Internationaal, DB regio en Prignitzer Eisenbahn | |
Peter | zondag 4 oktober 2009 @ 16:40 |
Heimwee-expres, STAR, MBS ![]() | |
Ofyles2 | zondag 4 oktober 2009 @ 16:41 |
Herstel: het is zaterdag 19 december dat ik misschien naar Antwerpen reis, niet zondag de 20e.quote:Andere vraag: ben je tussen 19 en 24 december in Groningen te vinden? | |
Darkwing_Duck | zondag 4 oktober 2009 @ 16:42 |
quote:Briljante Timing Fles ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 16:45 |
quote:Zoiets kan natuurlijk alleen maar van mij uitgaan he. En alleen als jij er niet bent natuurlijk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 16:54 |
quote:Da's waar ja ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 4 oktober 2009 @ 17:17 |
quote:Zijn er gegadigden voor een rondje RER Paris? Da moet in 2 dagen wel lukken ![]() | |
Kankerkachelsverkopert | zondag 4 oktober 2009 @ 19:21 |
Op de site van Bombardier (URL) zag ik dit kunstwerk, dan valt de Fyra nog mee.. ![]() Het is de AVE 102 van de Spaanse Renfe. | |
Ireyon | zondag 4 oktober 2009 @ 20:44 |
Is het nou al definitief van Thalys vanaf 13 december 300 km/h tussen Rotterdam en Antwerpen gaat rijden? Dan ga ik toch even alvast boeken, die ¤20,00 heb ik er best een keertje voor over.. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 20:56 |
quote: ![]() | |
James1988 | zondag 4 oktober 2009 @ 21:00 |
quote:Aangezien ze er overal mee aan het adverteren zijn zal het wel definitief zijn ja. Tenzij ProRail de HSL tegen 13/12 nog niet heeft vrijgegeven ivm de problemen die er nu kennelijk mee zijn. | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 21:05 |
Als Op 13 december 2009 Ook maar EEN Thalys, op ENIG moment op het traject Rotterdam - Antwerpen 300km/h haalt Betaal ik het eerste rondje in de Pimpel tijdens de treintopickliekjemeet. Hoeveel mensen er ook meegaan, en wat ze dan ook drinken. | |
Ireyon | zondag 4 oktober 2009 @ 21:12 |
quote:Mja maar.. maar.. Volgens de dienstregeling zou hij dat traject binnen 30 minuten moeten hebben afgelegd, wat inhoudt dat hij gemiddeld 200 km/h moet rijden.. dan zou de 300 toch ook wel een keertje gehaald worden? ![]() | |
James1988 | zondag 4 oktober 2009 @ 21:13 |
Wie pakt er een GPS mee om tijdens de rit over de HSL de Thalys-snelheid te meten? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 21:13 |
quote:Laat maar zien dan ![]() | |
Duvel | zondag 4 oktober 2009 @ 21:39 |
quote:Mijn Fyra ging niet harder dan 143 op de GPS. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 21:43 |
Ik wil best mee hoor, 13 december. En een displaytje filmen van iemand met een GPS unit ![]() ![]() | |
Eix | zondag 4 oktober 2009 @ 22:11 |
Leuk verslagje Fles. ![]() Het was ook een leuk rondje. Dingen die mij opvielen (als niet bordjesfapper ![]() - Overweg @ Walheim. Dat ding doet werkelijk eer aan het begrip slagboom. De overwegbomen waren van het formaat autosnelweg lantaarnpaal. ![]() - Düren - Köln met ik vermoed tempo 160 in een reguliere RE (ICE/Thalys mag daar 250 km/u). En dan komen wij in NL aan met de Fyra... - De schraalheid van Aachen Rothe Erde. Half gerenoveerd, half vervallen. - Euskirchen - Köln met Br 218+n-wagens! Verder ook bijzonder volk in deze RE 12 'tokkie-express'. Anno 2009 waagden mensen het nog om ondanks het rookverbod gewoon eentje op te steken. En geen conducteur gezien natuurlijk. De combinatie van deze schraalheid bracht bij mij wel een soort jaren '80/'90 gevoel teweeg. ![]() - In Köln zijn we wat gaan eten op het station. Hier kwam op een gegeven moment een kerel die de etensresten op de tafels in bakjes begon te doen. Ik was blij dat ik mijn Bratwurst al op had toen hij aan een half afgeknabbelde kippenpoot begon te knagen. ![]() - Door 5 minuten vertraging aansluiting in Mönchengladbach gemist naar Venlo. Ik vreesde voor een lang uur, maar aangezien er net een voetbalwedstrijd was afgelopen toch veel te zien -> Duitse ME, bier verkopers op straat (0,5L blik gekoeld pils voor ¤1,50 (incl statiegeld), feestende supporters. Vervolgens in een half uur vijf mensen gezien die in de prullenbak begonnen te graaien in de hoop blikken te vinden waar statiegeld op zit. En verder leuke treintjes. Dat Desiro geval was een leuke niet geplande verrassing. | |
NordicBlue | zondag 4 oktober 2009 @ 22:31 |
quote:Deal ![]() | |
Dr_Flash | zondag 4 oktober 2009 @ 22:31 |
De meest stuikende ranzigheden heb ik er uit gelaten idd ![]() ![]() ![]() | |
Crientj | maandag 5 oktober 2009 @ 08:31 |
quote:Ja, DenS en ik gaan naar het glazen huis, maar we weten nog niets over de dagen enzo. =] | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 08:54 |
quote:Bron Hoppa, en wie is er weer de klos? De reiziger natuurlijk. | |
Yreal | maandag 5 oktober 2009 @ 09:03 |
Ik kom er toch nog even bij in dit topic ![]() Mochten we dat trein rondje trouwens door de weeks gaan maken, bespaart dat als brave student toch weer 24 euro, en dat komt weer ten goede aan bier ![]() | |
Yreal | maandag 5 oktober 2009 @ 09:07 |
quote:Gaan de treinen er nou ook uit? dat snap ik er nou niet uit... anders moet ik op de brommert naar Amsterdam ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 09:46 |
Hee boys, welke goederentrein rijdt er normaliter om 16:50 door Zwijndrecht in noordelijke richting? Is een vraag over in GC ![]() | |
Fixers | maandag 5 oktober 2009 @ 09:51 |
quote:Ik begrijp van niet, volgens mij zijn het alleen de 3 stadsvervoerders. Gelukkig maar, woensdag is mijn eerste werkdag. Staat zo lullig als je dan te laat bent. Morgen even een netkaart scoren. ![]() Futiele actie overigens. Een docent HRM heeft mij al een kleine 10 jaar geleden al voorgerekend dat ik niet op mijn 65e met pensioen kan. | |
Crientj | maandag 5 oktober 2009 @ 09:53 |
quote:Geen flauw idee, zit wel te zoeken maar kan eigenlijk niet veel vinden.. ;o | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 09:57 |
quote:Er zitten hier wel wat cargofappers die dat zo op kunnen zoeken ![]() | |
Crientj | maandag 5 oktober 2009 @ 09:58 |
Hmmhmm. * Crientj verder gaat met het verkleinen van een stel fototjes uut Antwerpen. =] Oh! Heb jij die vertrekstaat/CTA ding ontwerp frutselding nog nodig? | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 10:06 |
quote:Als je ff niks te doen heb, graag ![]() | |
Crientj | maandag 5 oktober 2009 @ 10:07 |
quote:Ik heb nu pauze ja, maar ik zal wel even wat schetsen. PM me anders even met wat je wilt enzo qua tekst en dan maak ik hem vanmiddag even netjes af in PS. | |
Novus | maandag 5 oktober 2009 @ 11:17 |
Heeeu en weer een Emmer-V naar de kloten. Hoi trouwens. -komt ook weer even langswaaien- | |
Zyron | maandag 5 oktober 2009 @ 11:25 |
Zo, gezien ik bovenstaande username kut vind en m'n 'normale' username al bezet is heb ik maar een nieuw account gemaakt, waarop ik hopelijk dan ook nog eens actief zal blijven. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 11:29 |
quote: quote:Jullie zijn dezelfde? ![]() | |
Zyron | maandag 5 oktober 2009 @ 11:31 |
Ik ben dezelfde. ![]() | |
Yreal | maandag 5 oktober 2009 @ 11:45 |
Tussen Schiphol en Amsterdam Lelylaan/Amsterdam Zuid rijden minder treinen door een wisselstoring. Reizigers tussen Amersfoort en Schiphol reizen via Utrecht Centraal. Dat kan heul niet ![]() | |
dennistd | maandag 5 oktober 2009 @ 11:49 |
quote:waarom niet? als de treinen naar hilversum eruit gegooid zijn om de treinen naar utrecht wel te laten rijden. | |
JDude | maandag 5 oktober 2009 @ 11:53 |
Als ik in februari 2010 met de trein naar Londen wil, is er dan nu al iets zinnigs te zeggen over hoe je tegen die tijd reist? Via Roosendaal? Of is de Benelux dan al definitief ten einde? Ik lees zoveel tegenstrijdigheden... | |
Zyron | maandag 5 oktober 2009 @ 11:54 |
Btw, paupers hadden op Emn dus een nieuwe vertrekstaat opgehangen, niet zo heel lang geleden; waren alle minuten weggevallen. Ik als brave Kioskkoffieoplichter maar even een briefske d'r bij gehangen wanneer ze vertrokken zodat het mij vragen scheelde enzo. We zijn nu een wijzigingsblad verder en nu hing er vanochtend helemaal geen vertrekstaat meer. | |
Yreal | maandag 5 oktober 2009 @ 12:08 |
quote:Utrecht -> schiphol gaat over amsterdam zuid ![]() | |
dennistd | maandag 5 oktober 2009 @ 12:16 |
quote:ja, maar er staat minder treinen, en niet geen treinen ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 14:33 |
quote:Ik verwacht dat de Benelux nog wel een tijdje blijft rijden, i.i.g. tot dienstregeling 2011. | |
Ireyon | maandag 5 oktober 2009 @ 16:11 |
Ook morgen nog geen Fyra.. Mits ze het toch durven om vol tarief te vragen, heb ik m'n laatste ritje Fyra eerder dan verwacht gedaan.. ![]() | |
Mathijz | maandag 5 oktober 2009 @ 18:50 |
quote:We zullen zien ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 19:00 |
Een vertrekkende ICE klinkt geil. En FYRA (waarom alles in caps ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 19:57 |
quote:Ik snap het niet, ze doen net of het een troetelhondje is. "Reist u met FYRA? dan bla bla" Ik reis met DE fyra. Een treinsoort. Een stoptrein, een sprinter, een InterCity, een Fyra. Hetzelfde jeukgevoel als wanneer schepen met "she" en "her" aangesproken worden ![]() | |
Ireyon | maandag 5 oktober 2009 @ 19:59 |
quote:Dus 20% van de introductieperiode is gewoon even simpel weggeveegd? Nou, 'k ben benieuwd hoeveel mensen er de komende weken gebruik van zullen maken.. Ik gok op gemiddeld 10 man per trein ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 20:02 |
quote:Ziet er idd naar uit dat de enkeltje-toeslagreizigers een waardebon krijgen voor die 1 of 2 euro, wat was het. Want als ze dat konden omwisselen tegen een toeslag vol tarief had het er wel duidelijker bij gestaan. Oftewel: Verrek maar ![]() | |
Brembo | maandag 5 oktober 2009 @ 20:36 |
quote:Je zet het in de verkeerde volgorde: Fyra, Stoptrein, Sprinter, Intercity, Eurocity, ICE/TGV , Shinkansen. | |
NikkelCobalt | maandag 5 oktober 2009 @ 20:55 |
Huh maar Fyra is toch een dienst en geen trein? "Ik vind de Fyra lelijk" is net zoiets als "Ik vind Connexxion lelijk" zeggen dan Overigens ben ik tot inkeer gekomen en vind ik de V250 wel mooi. De AGV mag wat mij betreft de VIRM vergezellen op een enkeltje hoogovens. | |
Ireyon | maandag 5 oktober 2009 @ 21:05 |
quote: ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 5 oktober 2009 @ 21:13 |
quote:Wat ![]() Wel ben ik van mening dat men financieel gezien beter voor een Velaro (die zich bovendien ook al heeft bewezen) had kunnen gaan. | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:22 |
Ik vind de AGV een mooie trein. Alleen de grijs/zwarte kleurstelling zoals hij op InnoTrans stond iets minder, maar dat is nou eenmaal de keuze van Alstom. Het is vast een uitstekende trein, en hij heeft inmiddels al vele rondjes rondom de V250 gereden (letterlijk, in Velím). Fyra is iets wat ik niet nogmaals ga doen. Het is dat ik mijn geld terugkrijg, anders zou ik flink tekeer zijn gegaan tegen een Hispeed- Waarom kan er niet normaal worden gedaan? Het is een trein die 160 rijdt... dat is geen toeslag waard. In België rijdt men 200 over hogesnelheidslijnen zonder toeslag te durven vragen! | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 21:28 |
quote:Absoluut. Niet dat het iemand wat kan rotten verder, maar okee ![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:28 |
quote:Ik zet 100 euro in op een nieuwe storing. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 21:29 |
quote:Toeslag vragen voor 160 ![]() IEDEREEN lacht je gewoon keihard uit. Tot en met de Hongaren aan toe. | |
LangzaamSprinten | maandag 5 oktober 2009 @ 21:36 |
Ik ben bang dat ik die OV-chip heel erg kut ga vinden, ook al heb ik een studentenkaart. Nu overal die roze cirkels staan begint het toch wel dichtbij te komen. Het is nu al kut als mijn bus vertraging heeft en ik daardoor de aansluitende trein kan missen, moet ik dan me ook nog eens bezig gaan houden met in en uitchecken... Van de ene kant een geluk dat ik over 2 jaar geen studentenkaart meer heb, al ben ik bang dat het wel een groot gemis gaat worden, haha. | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:42 |
Zojuist deze rant op OpeensHadIkHet gepost:quote:crosspost van mijn website [ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 05-10-2009 22:10:19 ] | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 21:45 |
quote:Wacht maar op een bedreigende PM van jablan | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:47 |
Laat maar komen, ik geef mijn mening en als ik daar dan een emmer stront over me uitgekieperd ga krijgen ben ik er weg ook ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 21:47 |
Ik ben er al heel lang weg. En als ik me niet vergis, nog altijd topposter ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 21:48 |
![]() | |
dennistd | maandag 5 oktober 2009 @ 21:49 |
quote:inderdaad: Laatst bezocht: ma 03 aug 2009 21:25 Totaal aantal berichten: 7506 [3.76% van alle berichten | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 21:51 |
3 aug nogeens gekeken ja ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 oktober 2009 @ 21:52 |
quote:Nou, in Hongarije vragen ze zelfs toeslag voor een veredelde wadloper die ze InterPietsie noemen. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2009 21:52:56 ] | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 21:59 |
quote:En dan hebben we het over? dubbeltjes, bovenop een ook al bespottelijk goedkoop tarief. Dan hebben we het niet over het verdubbelen van op zich al een godsvermogen. Voor 160 ![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:09 |
Het was vanavond raak rond Schiphol. | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:11 |
Wat dan? ![]() | |
Duvel | maandag 5 oktober 2009 @ 22:22 |
quote:Wie? Wat? En ik denk wel dat ie woensdag weer rijdt. Ze zouden wel gek zijn om nu te verklaren dat ie woensdag weer rijdt, om dat morgen te herroepen. Of woensdagochtend. Dat is althans mijn verwachting. | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:24 |
Eerst zeiden ze dat hij maandag waarschijnlijk weer zou rijden, toen werd 't dinsdag, nu dus woensdag... | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:30 |
Wat was er aan de hand rond schiphol dan?? | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:32 |
quote: | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:33 |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:35 |
Alex donder ff op wil je ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:36 |
quote: ![]() Kon 't niet laten ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:38 |
quote:Yeah yeah I knew it. Nou wegggg ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:40 |
Nee. Hier een Velaro om het goed te maken:![]() Zijn we nu weer vriendjes? | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:46 |
Oh kut ik zit heul in het verkeerde topic ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:48 |
Prutser... waar dacht je dan dat ik zat? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:48 |
quote:Wat luister je nu? #1879 ![]() | |
Ofyles2 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:51 |
quote:Een wisselstoring. | |
Ofyles2 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:51 |
quote:Hoe lang nog? ![]() | |
James1988 | maandag 5 oktober 2009 @ 22:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 5 oktober 2009 @ 22:58 |
quote:Zoiets zei je al ja. Virmhoer | |
Socios | dinsdag 6 oktober 2009 @ 03:11 |
Heb zojuist vet reisje geboekt. ![]() Zondag 6 december 2009: 30140: Harlingen 10.31 - Leeuwarden 10.55 (GTW) IC 10740: Leeuwarden 11.04 - Zwolle 12.09 (ICM) IC 3647: Zwolle 12.18 - Arnhem 13.20 (ICRm) ICE 125: Arnhem 13.37 - Duisburg Hbf 14.32 (ICE 3) ICE 641: Duisburg Hbf 15.10 - Berlin Hbf 19.08 (ICE 2) Maandag 7 december 2009: ICE 796: Berlin Hbf (tief) 11.25 - Hamburg Hbf 13.01 (ICE 1) ICE 1025: Hamburg Hbf 13.46 - Köln Hbf 17.46 (ICE 1) ICE 104: Köln Hbf 19.17 - Arnhem 20.53 (ICE 3) IC 3672: Arnhem 21.10 - Zwolle 22.14 (ICRm/ VIRM) IC 10577: Zwolle 22.20 - Leeuwarden 23.15 (ICM) 30177: Leeuwarden 23.23 - Harlingen 23.46 (GTW) Totaal 1.967 kilometer (waarvan 1.573 in de ICE). Wel lachen, 80% van de reis is met ICE. Zowel ICE 1, 2 als 3. En alleen het traject Grens - Duisburg Hbf en het stukje Dortmund Hbf - Hamm(Westf) leg ik dubbel af in Duitsland. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 06-10-2009 03:16:33 ] | |
Guppy | dinsdag 6 oktober 2009 @ 06:48 |
quote:Is dat zo...? Volgens mij spreekt het NS persoon over ICE, en niet 'de' ICE. Terwijl er wel gesproken worden over 'de' intercity uiteraard. Ook EuroNight en CityNightLight hebben geen lidwoord volgens mij. | |
James1988 | dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:17 |
"ICE International naar Düsseldorf, Keulen en Frankfurt vertrekt van spoor 4b. Voor deze trein is een toeslag verplicht." "Thalys naar Antwerpen, Brussel en Parijs vertrekt van spoor 13b. Voor deze trein is een reservering verplicht." "CityNightLine naar Wenen vertrekt over ongeveer 10 minuten. Voor deze trein is een reservering verplicht." "Fyra naar Schiphol en Rotterdam rijdt vandaag helaas niet." Merken zonder lidwoord dus. | |
greavy | dinsdag 6 oktober 2009 @ 07:27 |
Klikje voor een paar foto's van een ontspoorde trein in Thailandquote:Bron: omroepbrabant | |
Peterselieman | dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:01 |
quote:http://www.dvhn.nl/nieuws(...)+benen+over+werkplek | |
Duvel | dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:04 |
VVMC. ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:29 |
quote:Inmiddels op teletekst dat de problemen opgelost zouden zijn. | |
Yreal | dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:11 |
Stond net toen ik naar huis ging dat ze aan het praktijk rijden waren over de HSL ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:22 |
Opbokken met die Fyra. Gewoon VIRM ombouwen tot 200km/hVmax, ATB niet toestaan door te rijden onder de 40 km/h bij rood en blokken van 3 kilometer invoeren. | |
Yreal | dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:45 |
opbokken met de fyra, okeee... Maar Virm? ![]() ![]() ![]() ![]() Dat is een trein ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:48 |
Velaro ![]() Net nog eentje aan horen komen te Amsterdam... ![]() quote:(NS Hispeed op Twitter) | |
NikkelCobalt | dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:50 |
quote:Opbokken met Fyra en het traject opnemen in de gewone dienstregeling bedoel je? Ohja en VIRM is max 160, maar jij ziet ze liever met gepantserde ramen rondrijden? ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:59 |
VIRM is toegelaten voor 160, maar kan wel harder... heb ik ooit van een insider mogen vernemen. Maar men moet inderdaad normaal doen met die HSL, dat hele concessiegedoe slaat nergens op. Dat de overheid een deel van de investering wil zien snap ik, maar er zijn betere manieren te bedenken dan dit. | |
NikkelCobalt | dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:03 |
quote:Jup, kan wel harder, maar er zijn meer aspecten die de snelheid limiteren. Ik heb (ook van een insider) wel eens gehoord over de voorruit. Die wordt getest door massieve objecten erop af te schieten enzo, maar het is niet de bedoeling dat met 200km/h een aangereden vogel de cabine binnendringt om daar de machinist om zeep te helpen. Weet ff niet meer hoeveel die voorruit kon hebben alleen ![]() | |
Brembo | dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:27 |
quote:Mij lijkt 160 km/h de max voor dat spul anders wordt je echt zeeziek, en je kan ook niet over de reling kotsen ![]() | |
Ireyon | dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:46 |
quote:Hij zal toch niet zo heftig schommelen op een miljardenlijn als de HSL? Dat spoor is werkelijkwaar perfect aangelegd, alleen ze hadden niet zo'n domme ondergrond moeten kiezen ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:54 |
Elk stuk spoorweg in NL moet minstens 4x gestopt worden voordat het helemaal recht ligt, de klei moet altijd even inzakken. Tenzij je op beton rails neer gaat leggen, echter veroorzaakt dat wel een hels kabaal. Kunnen ze er geen rubberen matten op neerleggen? ![]() | |
greavy | dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:00 |
Vandaag beroerd treinverkeer tussen Dordrecht en Rotterdam gehad ![]() Kwam door een in de fik staande transformator hierzo in Zwijndrecht.. Ik dacht toch echt dat de NS een eigen elektriciteitsnet had? Goedereverkeer was vanmiddag nog ontregeld rond Zwijndrecht ![]() | |
Eix | dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:28 |
quote:Niet overal in Nederland ligt klei. ![]() | |
Zyron | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:45 |
De Emmerlijn is na het brandende V'tje zondag een tombola geworden. Niet alleen Plan V, maar ook Plan T, V-iRM en DM'90 kwam langsreden. Laatstgenoemde zat in de ICM-Sandite-omloop. :/ | |
Peter | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51 |
quote:De kans om zoveel mogelijk mat. in zo min mogelijk kilometers te doen! ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51 |
quote:Veen, da's pas een drama... | |
Duvel | dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:51 |
quote:Waarom? | |
Ireyon | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:19 |
Morgen dat nieuwe stationnetje in Luik maar eens bekijken ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:23 |
Vandaag zag ik zelfs een ICM-koppelstel de IC Amsterdam-Dordrecht verzorgen. | |
Gutz | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:35 |
Er staan 2 Corail SNCF bakken op Roosendaal? Wat the hell moeten die hier nu weer... | |
knars | dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:49 |
zo, weer even bijgelezen. Mooi FAIL logo, goed plan voor een rondje met z'n allen en laten we hopen dat de 300 idd gehaald wordt. Kan nog een drukke pimpel worden dan. ![]() | |
James1988 | dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:01 |
quote:Foto ervan? Wat ze hier moeten... geen idee. En ik kan 't nu even niet op Somda checken, helaas. Meteen even een vraag gesteld bij de Belgen (volledige post hier) met de vraag waarom ze zeggen dat het door de Nederlandse machinisten komt dat die 11.8'jes zo zijn versleten. Ik heb een tweetal treinen erbijgepakt (ICRm Zl - Rsd en Vl - Gvc) en wat rijtijden enzo erbijgezet... en gevraagd waarom 11.8 dan al versleten is terwijl de 1700's en 1800's vrolijk door blijven werken. | |
Ireyon | dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:08 |
quote:Waar staan ze ergens? Wellicht dat ik ze morgenochtend op de foto kan zetten ![]() | |
Fixers | dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:11 |
Even de nederlander uithangen: mijn netkaart is te klein! Veel te bang dat ik dat ding verlies in mijn portemonnee. Heb maar een plastic hoesje gehaald ter grootte van een OV studentenkaart ![]() ![]() | |
TeringHenkie | dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:11 |
quote:Het is niet echt lekker voor je passagiers als je een geel sein ziet en vervolgens maar minder dan 3 kilometer zou hebben om het materieel enigszin comfortabel tot stilstand te laten komen. Of je laat de blokken op 1.5 km maar elk geel sein moet voorafgegaan worden door oranje-80. | |
Duvel | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03 |
quote:Je hebt het over de HSL toch? Daar heb je helemaal niet meer van dit soort stappen. Sowieso heb je daar remcurvebewaking. | |
TeringHenkie | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:13 |
quote:Ik had het over 200km/hVmax over een ATB-baanvak ![]() | |
Eix | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:42 |
Ik denk dat je nog bijzonder weinig gele seinen kan zien met 200km/u. De grens voor baanseinen ligt niet voor niets op 160km/u. Het wordt een bijzonder lollige ATB ingreep als je met 200km/u een sein mist. Daarnaast is er een reële kans dat de stroomvoorziening meerdere treinen op zo'n snelheid niet aan kan. | |
TeringHenkie | dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:57 |
quote:Dan noem ik het LollerATB ![]() En ik denk dat met een snelheid van 200km/u er wel genoeg ruimte tussen de treinen zit zodat je uitkomt op gemiddeld 1 onderstation per trein. 15 minuten per trein hè? ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 oktober 2009 @ 00:02 |
quote:In Engeland rijden ze toch ook 200 km/u met gewone lichtseinen? Alleen heeft een trein door de hoge snelheid wel twee blokafstanden nodig om af te remmen, dus tussen rood en geel heb je daar nog een tussenstap die "verwacht geel" betekent. | |
Brembo | woensdag 7 oktober 2009 @ 01:45 |
quote:Ik denk persoonlijk dat de stukken met beton geen probleem zijn voor de wegligging. Maar de stukken zonder beton, geef het een paar jaar voor het goed ligt. Zie Bijlmer - Utrecht Centraal, pas na een paar jaar ligt het redelijk, persoonlijk vind ik het nog niet eens perfect liggen. Een goed stuk spoor kost jaren en vele treinen om in te klinken. quote:Eind tijden van de lijn, de NS weet toch niet wat ze er mee aan moeten. Het wordt aanbesteed (als laatste lijn). Ik hoop voor de reizigers een vier kuur per frequentie met twee sneltreinen en twee stoptreinen. Anders verbeterde aansluiting op Marienberg.... | |
#ANONIEM | woensdag 7 oktober 2009 @ 07:13 |
We hebben hem weer ![]() quote: [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 07:14:20 ] | |
James1988 | woensdag 7 oktober 2009 @ 08:17 |
quote:(nu.nl) Zucht... | |
Duvel | woensdag 7 oktober 2009 @ 08:19 |
quote:Dat kunnen we hier ook doen, geel-12 of zo. | |
dennistd | woensdag 7 oktober 2009 @ 08:42 |
Of dubbel geel (in Arnhem staan nog van die seinen tussen Velperpoort en Arnhem) | |
Dr_Flash | woensdag 7 oktober 2009 @ 08:49 |
quote:Dat zal toch tussen groen en geel zijn denk ik dan ![]() | |
Duvel | woensdag 7 oktober 2009 @ 09:06 |
quote:Zit wat in! | |
#ANONIEM | woensdag 7 oktober 2009 @ 09:55 |
quote:O ja, natuurlijk. ![]() (Gister was gewoon niet mijn dag) [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2009 09:55:41 ] | |
Zyron | woensdag 7 oktober 2009 @ 10:03 |
Weer 2 V-IRMS op Zl - Emn vandaag. Baaah. | |
Dr_Flash | woensdag 7 oktober 2009 @ 10:13 |
quote:Geef eens snel terug ![]() | |
fristl | woensdag 7 oktober 2009 @ 10:44 |
van ROTTERDAM naar PARIS NORD op 19/12/2009 met Thalys Dat is toch gewoon van Rotterdam Centraal naar Parijs Noord? En, iemand enig idee welke trein het is? Ben nieuwschierig ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 oktober 2009 @ 10:46 |
http://www.lmgtfy.com/?q=Thalys![]() ![]() | |
Guppy | woensdag 7 oktober 2009 @ 11:02 |
ik klikte ![]() | |
Zyron | woensdag 7 oktober 2009 @ 11:55 |
quote:Met alle plezier zal ik ze een schopje de IJssellijn opgeven, zodat ze iig weer richting Ah gaan. | |
Socios | woensdag 7 oktober 2009 @ 12:15 |
Is toch lachen, een beetje variatie op de lijn! | |
Stefanovic83 | woensdag 7 oktober 2009 @ 12:30 |
Hoi ![]() Ik heb een trajectkaart voor Woerden - Hilversum (via Utrecht). Nu moet ik zaterdag van Woerden naar Bijlmer Arena. Dat kan via Utrecht en overstappen maar ik pak natuurlijk liever de directe trein via Breukelen. Kan ik in dat geval nog aanspraak maken op (deels) gratis reizen vanwege mijn trajectkaart? Heb ik dan alleen een kaartje nodig voor Utrecht-Bijlmer, of werkt het zo niet en moet ik gewoon Woerden-Bijlmer kopen? | |
dennistd | woensdag 7 oktober 2009 @ 12:43 |
Dat zou alleen kunnen als Woerden-Hilversum via Breukelen sneller zou zijn, dus je kunt kiezen tussen een kaartje Woerden-Bijlmer of Utrecht-Bijlmer | |
Socios | woensdag 7 oktober 2009 @ 12:48 |
Het goedkoopste is om gratis via Utrecht naar Hilversum te reizen met je trajectkaart en vanaf daar met een gewoon kaartje Hilversum - Amsterdam Bijlmer ArenA te reizen naar Amsterdam Bijlmer ArenA. | |
Yreal | woensdag 7 oktober 2009 @ 13:01 |
![]() ![]() En nog een intresant plaatje dat ik met jullie wou delen, ![]() Een extra thaly's van amsterdam naar rotterdam ? ![]() | |
Zyron | woensdag 7 oktober 2009 @ 13:09 |
quote:Niet als het met V-IRM roestrijden bij Mrb en Gbg is. ![]() | |
Stefanovic83 | woensdag 7 oktober 2009 @ 13:23 |
Wat me trouwens nu te binnen schiet: de NS reisplanner geeft als een van de mogelijkheden Woerden-Hilversum Noord via Bijlmer met overstap te Duivendrecht te gaan. Dat is om maar volgens de reisplanner hetzelfde tarief als via Utrecht. Dat betekent dat ik gratis naar Bijlmer mag toch? ![]() Zoniet, Woerden-Breukelen-Bijlmer met een kaartje Utrecht-Bijlmer? Of Woerden-Bijlmer? | |
KapiteinT | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:09 |
quote:Reed die trein zonder te stoppen door Schiphol heen? 's Ochtends als ik op m'n trein sta te wachten op Schiphol komt er namelijk vaak een Pimpeltrein voorbij zonder te stoppen. Heeft iemand enig idee waar deze vandaan komt? | |
knars | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:18 |
Ik zou niet de directe trein Woerden 0 Bijlmer pakken, want dat is een oncomfortabele DD-AR. Haal gewoon een kaartje Utrecht - Bijlmer met korting en geniet van 15-20 minuten in ICMm of VIRM. | |
Stefanovic83 | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:22 |
quote:mwah dat overleef ik wel hoor, die 22 minuten. Ik neem gewoon de snelste route ![]() | |
dennistd | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:33 |
quote:Het enige dat ik me kan bedenken is dat ie van de watergraafsmeer afkomt waar ie dan overnacht. En dan omlopen op Hoofddorp Opstel, en daarvoor moet ie eerst door Schiphol heen. | |
Palmboom313 | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:36 |
Vandaag legertrein gezien in Arnhem ![]() | |
Geerd | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:50 |
quote:Pics? | |
Palmboom313 | woensdag 7 oktober 2009 @ 14:54 |
quote:Helaas niet ![]() | |
KapiteinT | woensdag 7 oktober 2009 @ 15:07 |
quote:Zou kunnen inderdaad, het is meestal rond 8 uur en om 8.49 vertrekt de tweede trein van de dag naar Berlijn. | |
lezut | woensdag 7 oktober 2009 @ 15:26 |
quote:Ze moeten wel, er stond zondag weer een Plan V in de fik bij Dalfsen, die zal wel 'total loss' zijn dan. | |
greavy | woensdag 7 oktober 2009 @ 15:57 |
quote:Aldus ns.nl Gaat lekker, al die 'spoedreparaties'. Als ze nou nog eens een keer iets GOED afmaken ![]() | |
Duvel | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:04 |
quote:Moet je wel de tijd krijgen om het te doen hè, of had je liever gehad dat ze de boel doordeweeks plat hadden gegooid? | |
dennistd | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:28 |
Wel apart dat ze de IC Berlijn in Hilversum om laten lopen, normaal gebeurt dat in zo'n geval op Utrecht. En hoe komen de reizigers vanaf Hilversum verder naar Schiphol? Ik denk niet dat daarvoor een extra trein rijdt... | |
Yreal | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:43 |
quote:Wat rijdt daar verder nou nog meer in het weekend? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:53 |
quote:Technische storing of menselijk handelen? | |
Ofyles2 | woensdag 7 oktober 2009 @ 16:56 |
quote:Kleurwijzigingen voorbehouden. | |
James1988 | woensdag 7 oktober 2009 @ 17:13 |
Gaat lekker met Fyra... zag net dat hij met +20 vertrek in Amsterdam stond. | |
Duvel | woensdag 7 oktober 2009 @ 17:36 |
Vanmiddag heeft ie geloof ik weer een paar keer niet gereden. | |
lezut | woensdag 7 oktober 2009 @ 17:37 |
quote:Schakelkast onder de 1e klasse begon te branden, technisch falen dus. Foto's staan hier | |
Duvel | woensdag 7 oktober 2009 @ 17:41 |
quote:Zou kunnen dat het nog reparabel is, bijvoorbeeld door een schakelblok te vervangen door eentje uit een buiten dienst gestelde V. | |
KapiteinT | woensdag 7 oktober 2009 @ 17:58 |
quote:De stoptrein Leiden - Hilversum - Utrecht en de stoptrein Hoofddorp - Lelystad Centrum. | |
davidov2009 | woensdag 7 oktober 2009 @ 18:28 |
quote: ![]() In Fyra heb ik nog niet gereden, maar in de Thalys tussen Mariahoeve en Hoofddorp haalde hij een constante 165km/h ![]() Over die weddenschap dat Thalys op 13 dec niet 300km/h rijdt tussen Rtd en Antwerpen: andere manier om te meten is even filmen (er zullen toch wel mensen gaan spotten) van een passage en dan op de PC de snelheid uitrekenen met behulp van de afstand tussen de portaalbogen. Dat & GPS en dan hebben we dubbelbewijs ![]() | |
Yreal | woensdag 7 oktober 2009 @ 18:42 |
quote:Die eerste rijd niet in het weekend , toch? hij komt iig niet tussen leiden en dordrecht en verder dan dat kom ik in het weekend nooit ![]() Dat plaatje van die pimpel op schiphol was trouwens gewoon van het vertrek van die trein , helemaal voorin de tunnel van de achterste bakken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 oktober 2009 @ 19:13 |
quote:http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=85542 | |
KapiteinT | woensdag 7 oktober 2009 @ 19:23 |
quote:De treinen Dordrecht - Leiden en Leiden - Utrecht sluiten wel eens waar op elkaar aan, maar het zijn verschillende series. De trein Dordrecht - Leiden rijdt inderdaad niet in het weekend. | |
Duvel | woensdag 7 oktober 2009 @ 19:52 |
quote:Is dat niet eerder geluk dan wijsheid? De snelheid van treinen wordt gemeten door middel van een tachogenerator, die meting is dus erg afhankelijk van de omtrek van het wiel. Geen idee hoe vaak die geijkt wordt. quote:Hm, ik had volgens mij volle ontvangst het grootste deel van de tijd. Ik had ook niet het idee dat de prio's erg veel herrie maakten, wat anderen hier wel meldden. Nou ja, gewoon pech gehad. quote:Ik betwijfel toch of dit echt heel betrouwbaar is. De afstand zou normaal wel constant zijn (volgens mij maximaal 60 meter op moderne trajecten), maar kan bijvoorbeeld bij spaninrichtingen, wisseloverlopen en bogen anders zijn. Nu zitten er niet zo veel wisseloverlopen op de HSL geloof ik, maar spaninrichtingen zeker wel. Geen idee of de paalafstand (=veldlengte) overal gelijk is. Het is wel een aardige inschatting, maar je zou eens kunnen uitrekenen wat de betrouwbaarheid van je meting is als je palen op 60m +/- 1m uit elkaar staan. v=s/t (toch?) waarbij je s dan vaststelt aan de hand van het aantal getelde palen en je t met de hand meet. quote:Ik ben best een nerd, maar zo erg nou ook weer niet. ![]() | |
Ireyon | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:17 |
Zo, weer terug uit Luik Station Liège-Guillemins ![]() Overige Belgische stations ![]() Belgische Intercity tussen Luik en Brussel ![]() Pics komen morgen ![]() | |
Quyxz_ | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:24 |
quote:+1 ![]() Zou je mij zo de pics willen mailen? ![]() | |
jappas | woensdag 7 oktober 2009 @ 21:42 |
quote:Ach, praat me er niet van. Wat een avontuur gisteren ![]() Ik moet gisteren vanuit Ruurlo de trein naar Zutphen hebben. We hebben de hele weg tot aan Vorden bijna stapvoets gereden met veel getoeter bij elke overweg (die overigens nog wel gesloten waren). Daarna in Vorden overgestapt naar de trein die verder ging naar Zutphen (waarom opeens die trein weet ik ook niet). In totaal bijna een uur gedaan over een stukje van normaal 20-25 minuten. Achja, wel grappig om een keer mee te maken, moet zeggen dat de informatievoorziening wel goed op orde was. En geluk bij een ongeluk was dat de 'volgende' intercity naar Arnhem en Nijmegen nog even wachtte. De conducteur had al op z'n fluit geblazen maar deed de deuren toch weer over ![]() Uiteindelijk toch met 'maar' een half uur vertraging aangekomen. |