abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72792331
bron
quote:
ARNHEM - Politie en justitie zijn een internationale klopjacht begonnen op de uiterst beruchte Turk Saban Baran (38). De extreem gewelddadige crimineel vluchtte nadat het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf vanwege 'persoonlijke omstandigheden'.

Saban Baran is met de noorderzon verdwenen.
De crimineel is spil in een onderzoek naar ernstige mishandeling van vrouwen, die met een eigen 'brandmerk' achter de ramen werden gezet in diverse rosse buurten in ons land. Hij kreeg vorige week een paar dagen verlof om bij zijn vriendin te kunnen zijn.

Hij was samen met zijn broer onderwerp van een van de grootste vrouwenhandelzaken die ooit door de Nationale Recherche werd verricht. Justitie verzamelde sinds 2006 maar liefst twaalfhonderd dossiers tegen hem en vijftien medeverdachten, onder wie zijn even gewelddadige broer Hassan Baran.

De man werd vorige zomer bij de rechtbank in Almelo veroordeeld tot 7,5 jaar cel. De broers werden eerder in Duitsland gearresteerd toen zij in een Porsche Cayenne het land ontvluchtten. Zij hadden vernomen dat zij zouden worden gearresteerd.

De Turkse topcrimineel kwam vrij gedurende zijn hoger beroep, toen het gerechtshof in Arnhem medelijden toonde. Hij mocht enkele dagen vrijaf, onder voorwaarde dat hij zich dagelijks meldde bij de politie. Justitie tekende onmiddellijk bezwaar aan tegen deze verlofregeling, vanwege het uitzonderlijke vluchtgevaar. De topcrimineel verdween vrijwel onmiddellijk met de noorderzon.

Saban Baran kwam bij justitie in beeld na informatie dat hij met zijn broer een groot aantal jonge vrouwen dwong zich te prostitueren. De vrouwen kregen gedwongen borstvergrotingen, waarbij de operaties in België werden uitgevoerd. Ook werden zij gebrandmerkt met tatoeages, zodat iedereen wist dat zij bezit waren van de broers. Verder lieten ze gedwongen abortussen uitvoeren. Meer dan honderd jonge vrouwen werden het slachtoffer.

Justitie wilde Baran in hoger beroep tot een veel zwaardere straf veroordeeld zien te krijgen. Zij heeft de hulp ingeroepen van internationale opsporingsdiensten, om hem alsnog terug te vinden. Hoewel de Nationale Recherche verwacht dat hij na het bevel van het gerechtshof onmiddellijk het land heeft verlaten, sluit de dienst niet uit dat hij in Nederland is ondergedoken. De recherche heeft Europese arrestatiebevelen laten uitgaan, naar onder meer alle landen op de Balkan en Turkije
Wat een verrassing, een gevaarlijke "top"crimineel die ontsnapt tijdens zijn verlof.
Goed bezig weer

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragorius op 16-09-2009 08:22:17 (typo) ]
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72792351
Serieus, wat een stelletje faalhazen bij dat Gerechtshof
  woensdag 16 september 2009 @ 08:24:59 #3
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72792354
Vrij vanwege persoonlijke omstandigheden Vertel dat eens aan die slachtoffers.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72792372
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:24 schreef pisnicht het volgende:
Ze hadden zijn verlof net zo goed vervroegde vrijlating zonder toestemming kunnen noemen ja.
Maar belachelijk dat dit gebeurt, zeker bij zo'n crimineel als dit figuur...je zou bijna denken dat ie geholpen is.
Mr. Prolapse 2009
pi_72792567
Die zijn ze kwijt.
pi_72792595
En als hij opgepakt wordt krijgt hij 2 weken extra knijpers maken erbij vanwege deze vlucht.
pi_72792628
Ik zet er een flesje wijn op dat dit tot ontslag van de minister zal leiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72792642
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zijn ze kwijt.

Volgens mij loopt zo'n kerel nog net niet vanuit de gevangenis rechtstreeks een luchtsluis van een vliegtuig in
Mr. Prolapse 2009
pi_72792668
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Volgens mij loopt zo'n kerel nog net niet vanuit de gevangenis rechtstreeks een luchtsluis van een vliegtuig in
Juist wel, als je een beetje contacten hebt valse id en beetje vermommen en voila binnen 3 uur ben je in Turkije.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:52:50 #10
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_72792693
Die zien ze nooit meer, teerug!
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_72792698
quote:
De Turkse topcrimineel kwam vrij gedurende zijn hoger beroep, toen het gerechtshof in Arnhem medelijden toonde.
Hoe kun je eigelijk medelijden hebben met zo'n monster?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 16 september 2009 @ 08:54:15 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72792710
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist wel, als je een beetje contacten hebt valse id en beetje vermommen en voila binnen 3 uur ben je in Turkije.
Turkije is iets verder vliegen, maar ik deel je mening.

Wat een faalactie weer bij de overheid. Hmm, gevaarlijke topcrimineel doet huilie.. Wat doen we? Ach, we laten hem ff uithuilen bij zijn vriendin..

FAIL!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 16 september 2009 @ 08:54:44 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72792717
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zijn ze kwijt.
En vanwaar de ?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72792743
Ik denk dat de boel uberhaupt omgekocht is, de reden in Nederland om onbegeleid verlof te krijgen is dat je niet vuurwapengevaarlijk mag zijn, en dat er geen kans mag zijn dat je bijvoorbeeld je slachtoffer tegen kan komen, zo mag je verlofadres bijvoorbeeld niet binnen een bepaalde straal van je slachtoffer bevinden, en zo zijn er nog best veel regels. Voor mensen met dit soort lange straffen is onbegeleid verlof een hoge uitzondering, dan moet je echt denken aan mensen waarvan vluchtgevaar of kans op herhaling miniem is. Voor dringende zaken zoals bijvoorbeeld uitvaarten, dan wel bezoek aan een ziek kind wordt soms begeleid verlof gegeven, dit gaat er serieus aan toe, er gaan 3 gewapende, hier speciaal voor opgeleide mensen mee.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:58:14 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72792772
Dit lijkt ook enigszins op falen van de rechters. Ik ken de precieze omstandigheden niet waarop ze hebben besloten die man vrij te laten, en of iemand ze dat aanried.

Maar als dit ‘naar eigen inzicht’ is gebeurd, dan moge nu duidelijk zijn dat dat inzicht het flink mis had.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 16 september 2009 @ 09:00:38 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72792825
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Medelijden lijkt me niet iets wat de rechtbank zegt. Dat is typisch een interpretatie van de Telegraaf. De rechtbank toetst in principe alleen een aantal criteria aan een aantal voorwaarden en komt dan tot een conclusie.

In dit geval is de vraag wel hoe deugdelijk die toetsing was, maar zulke woorden zijn alleen om de berichtgeving wat tendentieuzer te maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72792835
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:54 schreef pisnicht het volgende:

[..]

En vanwaar de [ afbeelding ] ?
Goed werk toch?
pi_72792841
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Turkije is iets verder vliegen, maar ik deel je mening.
nee hoor
pi_72792847
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Medelijden lijkt me niet iets wat de rechtbank zegt. Dat is typisch een interpretatie van de Telegraaf. De rechtbank toetst in principe alleen een aantal criteria aan een aantal voorwaarden en komt dan tot een conclusie.

In dit geval is de vraag wel hoe deugdelijk die toetsing was, maar zulke woorden zijn alleen om de berichtgeving wat tendentieuzer te maken.
Uiteraard, maar het blijft een vreemde woordkeuze, zelfs voor de Telegraaf

Maar dat zo'n figuur op onbegeleid verlof mag, met enkel de restrictie dat ie zich elke dag moet melden terwijl in het bezwaar wordt aangegeven dat ie zeer vluchtgevaarlijk is...

Maar dit waait toch wel weer over, helaas
Mr. Prolapse 2009
pi_72792851
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zie mijn criteria boven, dit zijn de criteria die gehanhaaft worden voor mensen die veroordeeld zijn, ik neem aan dat Rechters soortgelijke criteria opvoeren.
  woensdag 16 september 2009 @ 09:13:47 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72793050
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-09-2009 15:56:23 (doe eens normaal man) ]
#allmightygod
  woensdag 16 september 2009 @ 09:15:25 #22
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72793079
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee hoor
Ik deed er rond de 4 uur over. Ligt er ook een beetje aan wáar in Turkije, maar goed
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 16 september 2009 @ 09:19:44 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72793178
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:02 schreef Dragorius het volgende:
Nee hoor, juist niet. Standaardriedeltje van ‘we hebben meer compassie met de dader dan met het slachtoffer’. ‘Geen medelijden voor criminelen’ of ‘softe linksen met hun medelijden’. Het is een standaardinsteek die direct een tendentieuze toon zet, en de Telegraaf is daar helemaal niet wars van.
quote:
Maar dat zo'n figuur op onbegeleid verlof mag, met enkel de restrictie dat ie zich elke dag moet melden terwijl in het bezwaar wordt aangegeven dat ie zeer vluchtgevaarlijk is...
Op zich zal Justitie dat altijd zeggen natuurlijk. Justitie zal nooit echt staan te springen om verlof, dus dat je dat bezwaar hoort, dat is niet zo verwonderlijk.

En dat de advocaat van de verdachte zegt dat het prima kan, dat zal ook niet zo verwonderlijk zijn.

Juist dan is het aan de rechter om dit te toetsen en af te wegen.
quote:
Je kunt ook niet heel veel. Justitie heeft geen fouten gemaakt, en rechters zijn redelijk immuun. Die worden geacht onpartijdig te kunnen zijn, zodat je ze politiek niet zo gemakkelijk kunt aanpakken voor onwelgevallige uitspraken.

Meestal kun je in hoger beroep, en alsnog je gelijk krijgen, hier heeft dat geen zin. Om dan toch zo’n rechter te corrigeren moet je een ander mechanisme instellen. Maar ja, dat moet niet misbruikt kunnen worden om politieke invloed te doen gelden.

Dat is wel een enigszins lastig punt, maar in dit geval lijkt het me, op basis van de beperkte info die ik heb, een heel slechte en dubieuze gerechtelijke beslissing, die m.i. ook wel wat gevolgen voor degene die zoiets uitspreekt mag hebben. Maar zo makkelijk kan dat dus niet.
pi_72793262
Hey ga ff lekker op msn verder ofzo?
Mr. Prolapse 2009
pi_72793264
quote:

[..]

Geitenwollensokken getrut.

En wat een opmerkingen weer in dit topic, sneu...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 16 september 2009 @ 09:23:30 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_72793267
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Rechters hoeven zich nergens te verantwoorden. En bij Justitie is toch een algemene cultuur van hun mensen even in de stilte houden tot iedereen het vergeten is, en daarna kunnen we weer ongestoord arrogant verder?

Alle blunderaars in de Schiedammer parkmoord en andere grote gerechtelijke dwalingen konden gewoon verder gaan met hun prutswerk. Wat andere grepen uit de media; Ruud Bullens, Joost Tonino, Fokke Fernhout, verkrachters bij de politie etc.

Om over Joris D maar te zwijgen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 09:27:47 #27
21636 Feestkabouter
pi_72793364
uberhaupt: de rechtbank veroordeelt je. dan krijg je normaalgesproken geen verlof of zo (toch? ga ik vanuit)
maar als dan het OM hoger beroep aantekent omdat het de straf te laag vindt, dan is er in afwachting van dat hoger beroep de mogelijkheid om verlof te krijgen????????????
heeft de beslissing van de eerste rechter dan nog enige waarde?????
pi_72793523
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:27 schreef Feestkabouter het volgende:
uberhaupt: de rechtbank veroordeelt je. dan krijg je normaalgesproken geen verlof of zo (toch? ga ik vanuit)
maar als dan het OM hoger beroep aantekent omdat het de straf te laag vindt, dan is er in afwachting van dat hoger beroep de mogelijkheid om verlof te krijgen????????????
heeft de beslissing van de eerste rechter dan nog enige waarde?????
Volgens mij mag de rechtbank iemands voorlopige hechtenis schorsen, maar dan nog, het is zeer ongebruikelijk voor mensen die nog een lange straf te gaan hebben.
pi_72794076
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zitten ze daar met een crimineel opgescheept
quote:
. De extreem gewelddadige crimineel vluchtte nadat het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf vanwege 'persoonlijke omstandigheden'.
En medelijden tonen met iemand die vrouwen brandmerkte, ze liet verkrachten en verplicht lieten aborteren?

Ach, het zal weer eens niet in Nederland

Oh ja, Turkije is geloof ik ook niet zo gek op dit soort figuren, dus mocht hij daar zitten? Zal hij vast slachtoffers maken daar, en dan maar hopen dat hij daar opgepakt en veroordeeld zal worden Gaan ze in ieder geval iets minder knuffelig met dergelijke criminelen/monsters om.
quote:
Saban Baran kwam bij justitie in beeld na informatie dat hij met zijn broer een groot aantal jonge vrouwen dwong zich te prostitueren. De vrouwen kregen gedwongen borstvergrotingen, waarbij de operaties in België werden uitgevoerd. Ook werden zij gebrandmerkt met tatoeages, zodat iedereen wist dat zij bezit waren van de broers. Verder lieten ze gedwongen abortussen uitvoeren. Meer dan honderd jonge vrouwen werden het slachtoffer.
Ik ken geen enkel beest wat zo met een roedel om gaat, dus het beesten noemen gaat niet.

Mensen zijn het ook niet.

En om dan maar even aan te geven waarom Trigger die opmerkingen plaatst? Om te laten zien dat het recht weer aardig aan het falen is. En nog wat, maar geen zin om dat hier nu te benoemen, want is nog niet van toepassing (nu wacht er wel erg lang mee)

En willen jullie kappen met dat geflirt?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72794180
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Zitten ze daar met een crimineel opgescheept
Die gaat zich daar echt niet crimineel gedragen, om de volgende redenen:
Turkse justitie is niet zo soft als Nederland, pikken veel minder dingen en de straffen zijn zwaarder.
Turkije heeft een uitleveringsverdrag met Nederland dus hij zal uit de schijnwerpers willen blijven.
pi_72794212
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die gaat zich daar echt niet crimineel gedragen, om de volgende redenen:
Turkse justitie is niet zo soft als Nederland, pikken veel minder dingen en de straffen zijn zwaarder.
Turkije heeft een uitleveringsverdrag met Nederland dus hij zal uit de schijnwerpers willen blijven.
Dit soort gasten zijn niet ineens 180 graden anders. Die gaat daar gewoon verder.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794281
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dit soort gasten zijn niet ineens 180 graden anders. Die gaat daar gewoon verder.
Een paar jaar celstraf in Nederland & hardere straffen in Turkije is niet echt 'ineens' te noemen.
pi_72794423
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een paar jaar celstraf in Nederland & hardere straffen in Turkije is niet echt 'ineens' te noemen.
Zijn vluchten geeft al recidive aan. Die gaat niet in Turkije nu ineens de brave burger uithangen. Dit soort lui zitten zo diep geworteld in het criminele milieu, het "makkelijke" geld, daar gaan zelfs de hardere straffen in Turkije niks tegen doen.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794475
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:13 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zijn vluchten geeft al recidive aan. Die gaat niet in Turkije nu ineens de brave burger uithangen. Dit soort lui zitten zo diep geworteld in het criminele milieu, het "makkelijke" geld, daar gaan zelfs de hardere straffen in Turkije niks tegen doen.
Of hij is gewoon aan het vluchten om te beginnen met een schone lei en alles achter zich te laten.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:19:20 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72794589
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of hij is gewoon aan het vluchten om te beginnen met een schone lei en alles achter zich te laten.
Die schone lei kan hij wel willen maken, zo lang hij nog een straf heeft uit te zitten heeft hij die uiteindelijk niet.
pi_72794605
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En hoe denk je daarover? .

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-09-2009 10:20:48 (verwacht ik gewoon) ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_72794644
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die schone lei kan hij wel willen maken, zo lang hij nog een straf heeft uit te zitten heeft hij die uiteindelijk niet.
Een schone lei in Turkije, zonder zijn straf uit te zitten. Straf uitzitten is geen vereiste voor een schone lei imho.
pi_72794683
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef paddy het volgende:

[..]

En hoe denk je daarover? .
een schone lei?
pi_72794764
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een schone lei in Turkije, zonder zijn straf uit te zitten. Straf uitzitten is geen vereiste voor een schone lei imho.
Denk je echt dat hij met een schone lei wil beginnen? Wanneer hij dat had gewild, had hij dit ook in de gevangenis op kunnen starten, maar blijkbaar wilde hij dit niet door zijn vlucht. Tenminste, dit laat hij mij zien via zijn handelen
pi_72794800
quote:

[..]

De straf die je in een ander land hebt opgelegd gekregen negeren is niet echt een schone lei. Ja, op een heel wrange manier.
Mag Turkije nu ook actief naar deze man zoeken als het vermoeden bestaat dat hij zich daar bevindt? Zijn straf in Nederland staat nog namelijk.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794815
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Denk je echt dat hij met een schone lei wil beginnen? Wanneer hij dat had gewild, had hij dit ook in de gevangenis op kunnen starten, maar blijkbaar wilde hij dit niet door zijn vlucht. Tenminste, dit laat hij mij zien via zijn handelen
Ik weet niet wat hij wil, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is. Wat ik wel weet is dat niemand van ons in zijn hoofd kan kijken en dus werkelijk weet waarom hij vlucht. 7 jaar is niet niets.
pi_72794823
Een topcrimineel, is dat een hele goeie crimineel ofzo?
  woensdag 16 september 2009 @ 10:27:30 #43
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72794839
quote:

[..]

Als er een arrestatiebevel tegen je loopt, dan heb je geen schone lei. Dan ben je sowieso al gedwongen om onder een andere identiteit te leven, zijn vakanties altijd penibel, mogelijk überhaupt het ophalen van reisdocumenten als biometrische gegevens in meer landen worden ingevoerd, en zo voort.

Je blijft dus altijd een beetje op de vlucht voor de wet. Hoe netjes je je ook gedraagt. Zelfs een lullige verkeersovertreding in de buurt van een agent die even een kwaaie dag heeft en je aanhoudt kan je zo fataal worden.

En als je in zo’n situatie zit, waarin het op duizend en een manier mis kan gaan (nog los van verraad doordat er een beloning uitgeloofd wordt, of afpersing door dreigen met verraad), dan is het best lastig om écht met een schone lei te beginnen.
pi_72794868
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De straf die je in een ander land hebt opgelegd gekregen negeren is niet echt een schone lei. Ja, op een heel wrange manier.
Dat is een moreel afweging, je snapt dat ook veel mensen en waarschijnlijk in het bijzonder hij dat niet met je deelt? Onder een schone lei valt voor mij de dingen achter je laten, afstand van nemen en nieuw beginnen, dit kan je op een goede of slechte manier doen, maar dat laatste is dus een waardeoordeel.
quote:
Mag Turkije nu ook actief naar deze man zoeken als het vermoeden bestaat dat hij zich daar bevindt? Zijn straf in Nederland staat nog namelijk.
Dat gaat gebeuren als NL om een uitlevering vraagt en Turkije dat honoreert.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:29:10 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72794869
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:26 schreef Freak187 het volgende:
Een topcrimineel, is dat een hele goeie crimineel ofzo?
Met exorbitante bonusregeling over het algemeen!

Worden we al uitgelachen in de rest van de wereld?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72794900
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hij wil, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is. Wat ik wel weet is dat niemand van ons in zijn hoofd kan kijken en dus werkelijk weet waarom hij vlucht. 7 jaar is niet niets.
Wat hij op zijn kerfstok heeft ook niet.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794932
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand die zijn vrouwtjes/hoertjes brandmerkt heb ik weinig medelijden mee.
pi_72794960
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als er een arrestatiebevel tegen je loopt, dan heb je geen schone lei. Dan ben je sowieso al gedwongen om onder een andere identiteit te leven, zijn vakanties altijd penibel, mogelijk überhaupt het ophalen van reisdocumenten als biometrische gegevens in meer landen worden ingevoerd, en zo voort.

Je blijft dus altijd een beetje op de vlucht voor de wet. Hoe netjes je je ook gedraagt. Zelfs een lullige verkeersovertreding in de buurt van een agent die even een kwaaie dag heeft en je aanhoudt kan je zo fataal worden.

En als je in zo’n situatie zit, waarin het op duizend en een manier mis kan gaan (nog los van verraad doordat er een beloning uitgeloofd wordt, of afpersing door dreigen met verraad), dan is het best lastig om écht met een schone lei te beginnen.
Ook onder een nieuw identiteit, nieuw sex-change-operation, nieuw land en nieuw beroep kan ik beginnen met een schone lei. Dan is het maar moeilijk en duur, dan moet je maar rekening houden met vele aanpassingen, het hebben van een straf 3000 km verder is geen argument tegen het kunnen beginnen met een schone lei elders. Met name omdat je dat voor jezelf doet.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:32:54 #49
215628 woid
let's get Friendly
pi_72794974
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand die zijn vrouwtjes/hoertjes brandmerkt heb ik weinig medelijden mee.
tattoos

idd... laatste die dat deed heette Hitler
pi_72794975
kan iemand mij verklaren wat die rechter uberhaupt dacht dit monster vrij te laten
pi_72794983
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dus? Ik pleit niet voor hem.
pi_72795002
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook onder een nieuw identiteit, nieuw sex-change-operation, nieuw land en nieuw beroep kan ik beginnen met een schone lei. Dan is het maar moeilijk en duur, dan moet je maar rekening houden met vele aanpassingen, het hebben van een straf 3000 km verder is geen argument tegen het kunnen beginnen met een schone lei elders. Met name omdat je dat voor jezelf doet.
Maar dan nog, wat vind jij van die gedachtegang dan?
Je hebt qua "theorie" deels gelijk (maar iemand is altijd te achterhalen) maar het op deze manier afdwingen is gewoon moreel verwerpelijk. Alsof iemand boven zijn straf staat
Mr. Prolapse 2009
pi_72795050
quote:
het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf
Onverwachts voor wie? De krant? Zijn moeder? Zijn bewaking die nog op het buro koffie zaten drinken? Vroeger had je nog van die spectacularie ontsnappingen, je weet met helicopter of een bom ofzo... Nu doen ze niet eens meer moeite mattie.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72795100
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar dan nog, wat vind jij van die gedachtegang dan?
Je hebt qua "theorie" deels gelijk (maar iemand is altijd te achterhalen) maar het op deze manier afdwingen is gewoon moreel verwerpelijk. Alsof iemand boven zijn straf staat
Als ik met een beetje geld een rustig leven opbouw en me terug trek rondom de riffgebergte of in het oosten van Turkije mag je al blij zijn of je weet dat ik leef of niet, laat staan dat je me vindt. Mijn mening in deze doet er niet echt toe.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:38:32 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72795137
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Rechters hoeven zich nergens te verantwoorden. En bij Justitie is toch een algemene cultuur van hun mensen even in de stilte houden tot iedereen het vergeten is, en daarna kunnen we weer ongestoord arrogant verder?

Alle blunderaars in de Schiedammer parkmoord en andere grote gerechtelijke dwalingen konden gewoon verder gaan met hun prutswerk. Wat andere grepen uit de media; Ruud Bullens, Joost Tonino, Fokke Fernhout, verkrachters bij de politie etc.

Om over Joris D maar te zwijgen.
De spijker op de kop. De rechter die deze crimineel heeft vrijgelaten mag in een volgende geval gewoon weer gevaarlijke criminelen vrijlaten, de enige consequentie die eraan zit is dat misschien een andere rehter op een borrel er een grap over kan maken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_72795157
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik met een beetje geld een rustig leven opbouw en me terug trek rondom de riffgebergte of in het oosten van Turkije mag je al blij zijn of je weet dat ik leef of niet, laat staan dat je me vindt. Mijn mening in deze doet er niet echt toe.
Die ontsnapte Belgen werden laatst anders mooi uit de riff teruggekickt
pi_72795171
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vraag is vooral waar komt dat geld dan vandaan?
Is dat nog uit die criminele tijd, dan is het "bloedgeld" en dus geen schone lei.

Overigens heeft iedereen recht op een nieuwe start, maar dan wel na het uitzitten van je straf.
Vluchten, en helemaal uit een Nederlandse (hotel)gevangenis impliceert in ieder geval niet dat iemands leven is gebeterd.
Mr. Prolapse 2009
pi_72795242
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:39 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Anders lees je dat bericht nog even een x goed.
pi_72795290
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Anders lees je dat bericht nog even een x goed.
Welke bericht bedoel je mattie?
pi_72795305
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De vraag is vooral waar komt dat geld dan vandaan?
Is dat nog uit die criminele tijd, dan is het "bloedgeld" en dus geen schone lei.

Overigens heeft iedereen recht op een nieuwe start, maar dan wel na het uitzitten van je straf.
Vluchten, en helemaal uit een Nederlandse (hotel)gevangenis impliceert in ieder geval niet dat iemands leven is gebeterd.
Je snapt dat het door jou of de maatschappij gedeelde definitie van 'schone lei' niet van toepassing hoeft te zijn op hem? Als hij dat erkende was hij sowieso niet gevlucht. Als hij de maatschappelijke fatsoen en normen en waarden met jou deelde was hij geen crimineel geworden. Wanneer zo iemand dan met een schone lei wil beginnen zal hij het ook niet echt door met een systeem waar hij niet in gelooft.
pi_72795325
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:43 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Welke bericht bedoel je mattie?
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:39 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

die

verder ben ik je mattie niet.
pi_72795372
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je snapt dat het door jou of de maatschappij gedeelde definitie van 'schone lei' niet van toepassing hoeft te zijn op hem? Als hij dat erkende was hij sowieso niet gevlucht. Als hij de maatschappelijke fatsoen en normen en waarden met jou deelde was hij geen crimineel geworden. Wanneer zo iemand dan met een schone lei wil beginnen zal hij het ook niet echt door met een systeem waar hij niet in gelooft.
Maar hoe reeel acht jij de kans op een schone lei?
En zijn perceptie is sowieso al een vertroebelde, om je geld met die zaken te willen verdienen.

Dat hij het anders ziet is helemaal niet "interessant" in die zin. Het praat het ook niet goed (niet zeggend dat jij dat doet) maar waarom is dan zo van belang dat het voor hem als schone lei wordt gezien?
Mr. Prolapse 2009
pi_72795436
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

die

verder ben ik je mattie niet.
Die heb ik zelf geschreven.. die moet jij juist lezen gappie
  woensdag 16 september 2009 @ 10:50:05 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72795475
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:44 schreef Triggershot het volgende:
Toch blijft het het systeem dat de lei bijhoudt. Hij kan wel proberen om zich in het Anatolisch hoogland of het Rifgebergte terug te trekken. En misschien lukt het. Maar hij houdt altijd een afhankelijkheid van anderen.

En die situatie is gewoon moeilijk. Mensen die wat van hem willen hebben een stok om te slaan: ‘hem aan geven bij de politie’. Hoe voorkom je dat? Een beroep doen op diezelfde politie?

Vandaar: die lei vult de overheid in, niet die persoon zelf. Of hij nu lak heeft aan de overheid of niet.
pi_72795476
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar hoe reeel acht jij de kans op een schone lei?
Geen idee, ken hem niet.
quote:
En zijn perceptie is sowieso al een vertroebelde, om je geld met die zaken te willen verdienen.
Ook weer relatief schijnt het.
quote:
Dat hij het anders ziet is helemaal niet "interessant" in die zin. Het praat het ook niet goed (niet zeggend dat jij dat doet) maar waarom is dan zo van belang dat het voor hem als schone lei wordt gezien?
Omdat je een schone lei vooral voor jezelf doet en niet om conformistisch te zijn?
  woensdag 16 september 2009 @ 10:51:10 #66
270419 -HERA-
Yeah,But,No,But,Yeah,But
pi_72795506
quote:

[..]

ow hier hebben ze medelijden met criminelen wist je dat nog niet dan?
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72795513
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:48 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Die heb ik zelf geschreven.. die moet jij juist lezen gappie
.
Ik heb het over het nieuwsbericht waar je het over hebt Jaxx
pi_72795533
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook weer relatief schijnt het.
[..]

Vrouwenhandel, gedwongen prostitutie, "brandmerken" van vrouwen.
Dan mag alles wel "relatief" zijn maar zelfs dan nog Ok, praat maar weer vanuit "zijn" kant dat hij het "normaal" vindt, maar iemand die dit normaal vindt heeft naar onze maatschappelijke en vooral menselijke normen en waarden geen besef van menselijkheid.

Vrouwen zien als handelsproducten, gedwongen nog wel ....
Mr. Prolapse 2009
pi_72795600
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Toch blijft het het systeem dat de lei bijhoudt. Hij kan wel proberen om zich in het Anatolisch hoogland of het Rifgebergte terug te trekken. En misschien lukt het. Maar hij houdt altijd een afhankelijkheid van anderen.

En die situatie is gewoon moeilijk. Mensen die wat van hem willen hebben een stok om te slaan: ‘hem aan geven bij de politie’. Hoe voorkom je dat? Een beroep doen op diezelfde politie?

Vandaar: die lei vult de overheid in, niet die persoon zelf. Of hij nu lak heeft aan de overheid of niet.
Dan blijft het een kwestie van regionaal interpretatie en inzicht, steek over naar Iran, verkeer je niet in een systeem waar er uitleveringsverdragen mee zijn. Dan kom je al snel uit op wat in Iran een schone lei geacht kan worden is dit niet volgens een ander land.
pi_72795659
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Vrouwenhandel, gedwongen prostitutie, "brandmerken" van vrouwen.
Dan mag alles wel "relatief" zijn maar zelfs dan nog Ok, praat maar weer vanuit "zijn" kant dat hij het "normaal" vindt, maar iemand die dit normaal vindt heeft naar onze maatschappelijke en vooral menselijke normen en waarden geen besef van menselijkheid.

Vrouwen zien als handelsproducten, gedwongen nog wel ....
Mwuah ik denk dat je het vooral moet houden op de hier geldende 'menselijke en maatschappelijke' normen. In Thailand en Marokko is hij bijvoorbeeld 'the man'.
pi_72795741
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah ik denk dat je het vooral moet houden op de hier geldende 'menselijke en maatschappelijke' normen. In Thailand en Marokko is hij bijvoorbeeld 'the man'.
???
Nou, dat is niet het beeld dat ik krjig van de Marokkanen in mijn omgeving. Die zijn juist net zo fel tegen dit soort praktijken.

De meeste Thais overigens ook. Maar daar hebben ze meer last van een lakse, corrupte regering die dit soort praktijken in bepaalde gebieden oogluikend toelaat.
Mr. Prolapse 2009
pi_72795810
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Thailand en Marokko is hij bijvoorbeeld 'the man'.
Wij hebben het niet zo op Turken.
pi_72795840
Spreek voor jezelf
Mr. Prolapse 2009
pi_72795854
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:

[..]

???
Nou, dat is niet het beeld dat ik krjig van de Marokkanen in mijn omgeving. Die zijn juist net zo fel tegen dit soort praktijken.

De meeste Thais overigens ook. Maar daar hebben ze meer last van een lakse, corrupte regering die dit soort praktijken in bepaalde gebieden oogluikend toelaat.
Ik zei bijvoorbeeld, niet per definitie. Niemand heeft het over de Marokkanen en Thai in jouw omgeving, maar het is wel te constateren dat een groot aantal loverboys in NL Marokkanen zijn (geweest) dat sekstoerisme in Marokko en Thailand explosief zijn gestegen de laatste jaren, op internationaal niveau mag de overheid er wel tegen zijn, maar ze verdienen er net zo veel geld aan, ook al wordt het niet gestimuleerd.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:03:04 #75
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72795861
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:54 schreef Triggershot het volgende:
Dan blijft het een kwestie van regionaal interpretatie en inzicht, steek over naar Iran, verkeer je niet in een systeem waar er uitleveringsverdragen mee zijn. Dan kom je al snel uit op wat in Iran een schone lei geacht kan worden is dit niet volgens een ander land.
Klopt, maar je bent wel erg afhankelijk van je ‘clientèle’. Ik denk niet dat wat die man gedaan heeft op veel sympathie kan rekenen. Milošević had veel mensen die hem steunden, en die is het uiteindelijk ook niet gelukt (je moet het ook kunnen, je altijd verstoppen).

Ik vraag me ook af of bijvoorbeeld Iran op zo’n man zit te wachten. En in die zin kleeft dat altijd aan je. Sowieso als je iets op je kerfstok hebt, maar op deze manier maak je het er niet echt beter op. Het is niet onmogelijk, zie b.v. Ronnie Biggs, maar dat vonnis blijft als een soort zwaard van Damokles boven je hangen. En ook dat heeft Biggs ervaren toen hij uiteindelijk terugkeerde naar Engeland.
pi_72795875
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
Spreek voor jezelf
Ewa ik wist niet dat jij Marokkaan was mattie.. of ben je thais?
pi_72795890
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:01 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Wij hebben het niet zo op Turken.
Ah iemand die wanneer hij spreekt het heeft over 'wij' lekker concreet ook.
pi_72795946
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah iemand die wanneer hij spreekt het heeft over 'wij' lekker concreet ook.
Tja de één zegt tomaat, de ander dat vrouwenhandelaren en pimps "the man" zijn in Marokko.
pi_72796012
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar je bent wel erg afhankelijk van je ‘clientèle’. Ik denk niet dat wat die man gedaan heeft op veel sympathie kan rekenen. Milošević had veel mensen die hem steunden, en die is het uiteindelijk ook niet gelukt (je moet het ook kunnen, je altijd verstoppen).

Ik vraag me ook af of bijvoorbeeld Iran op zo’n man zit te wachten. En in die zin kleeft dat altijd aan je. Sowieso als je iets op je kerfstok hebt, maar op deze manier maak je het er niet echt beter op. Het is niet onmogelijk, zie b.v. Ronnie Biggs, maar dat vonnis blijft als een soort zwaard van Damokles boven je hangen. En ook dat heeft Biggs ervaren toen hij uiteindelijk terugkeerde naar Engeland.
Het zou pas vergelijkbaar zijn met Milosevic als hij ook had getracht te vluchten met een ander identiteit, op een vergelijkbaar schaal zou gezocht worden enzovoorts. Het is maar net de vraag of de locatie waar je met een schone lei wilt beginnen ook jouw achtergrond weet of komt te weten, zo niet heb je het voor jezelf al heel wat makkelijker gemaakt.

Lijkt me ook niet echt handig om ergens opnieuw willen te beginnen waar het zo bekend is wie je was, wat je hebt gedaan. Iaw, ik ga Iran niet binnen als Triggershot maar als Nebukadnezar.
pi_72796032
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:05 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Tja de één zegt tomaat, de ander dat vrouwenhandelaren en pimps "the man" zijn in Marokko.
Ah ok, je wordt er iig wel concreter op.
pi_72796064
Bottom line > hopelijk pakken ze deze schoft alsnog heel snel op!
Mr. Prolapse 2009
pi_72796103
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:09 schreef Dragorius het volgende:
Bottom line > hopelijk pakken ze deze schoft alsnog heel snel op!
Precies! en kijk ff uit wie je zomaar laat lopen
  woensdag 16 september 2009 @ 11:12:36 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72796161
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:07 schreef Triggershot het volgende:
Lijkt me ook niet echt handig om ergens opnieuw willen te beginnen waar het zo bekend is wie je was, wat je hebt gedaan. Iaw, ik ga Iran niet binnen als Triggershot maar als Nebukadnezar.
Nee, maar die bekendheid die heb je niet 100% zelf in de hand. Je kunt natuurlijk je best doen, low profile opstellen, enz. Maar daarom is het zo’n zwaard van Damokles. Er is altijd de angst dat het mislukt. Eén misstap en je hangt.

En waarom? Omdat je voor de overheden géén schone lei hebt.
pi_72796333
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, maar die bekendheid die heb je niet 100% zelf in de hand. Je kunt natuurlijk je best doen, low profile opstellen, enz. Maar daarom is het zo’n zwaard van Damokles. Er is altijd de angst dat het mislukt. Eén misstap en je hangt.

En waarom? Omdat je voor de overheden géén schone lei hebt.
In mijn visie dus juist wel. Je kan als mens dus echt zo goed als verdwijnen met een identiteit en een ander leven opbouwen met de ander, natuurlijk kan je gesnapt worden met spionnen, verraders, hightech stuff, privé detectives als je sporen achterlaat, maar dat is dan ook iets wat je gaat voorkomen.

Dat XYZ jouw schone lei niet erkend, betekent natuurlijk nog steeds niet dat het geen schone lei is, evenmin dat die Turk de rechtbanken en het systeem niet erkent maakt hem niet een minder gedaagde wanneer dat het geval is.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:29:42 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72796717
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:17 schreef Triggershot het volgende:
In mijn visie dus juist wel. Je kan als mens dus echt zo goed als verdwijnen met een identiteit en een ander leven opbouwen met de ander, natuurlijk kan je gesnapt worden met spionnen, verraders, hightech stuff, privé detectives als je sporen achterlaat, maar dat is dan ook iets wat je gaat voorkomen.
Je probeert het te voorkomen, maar ik denk dat het steeds en steeds lastiger wordt. Bovendien vraagt het nogal een opoffering. Sommige mensen lukt dat, anderen niet. Op de vlucht blijf je je leven lang. Gevangen niet per se.
pi_72796776
Het is toch heel simpel? Stel je hebt een lei.. die maak je vies. Dan ga je vegen om hem weer schoon te maken maar je krijgt hem nooit meer zo schoon als voor hij vies werd. Tigger noemt dit een schone lei en Iblis wijst op de krijtrestjes langs de randen... Hij stelt hogere eisen aan een lei.

verder glimlachen jullie erg veel naar elkaar. .
pi_72796866
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je probeert het te voorkomen, maar ik denk dat het steeds en steeds lastiger wordt. Bovendien vraagt het nogal een opoffering. Sommige mensen lukt dat, anderen niet. Op de vlucht blijf je je leven lang. Gevangen niet per se.
Het moeten uitzitten van een paar jaar kan men ook zien als een opoffering, dus in beide gevallen ontkom je er niet aan. En al heb je die jaren uitgezeten, moet je more often than not toch weer je woonplaats, werkplek etc veranderen omdat men niets met je te maken wil hebben.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:31 schreef Sjaakmat het volgende:

verder glimlachen jullie erg veel naar elkaar. [ afbeelding ].
Pure liefde
pi_72797949
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:24 schreef pisnicht het volgende:
Omdat hij een kindje heeft gekregen

Wat een softheid
pi_72799917
Ik hoor graag de redenatie achter het verlof geven van een vluchtgevaarlijke geweldadige crimineel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72801757
mooi toch, kost de belastingbetaler minder centjes dan wanneer hij vastzit in zijn 3 sterrenhotel
Geen sig.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:52:35 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72803326
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:06 schreef waht het volgende:
Ik hoor graag de redenatie achter het verlof geven van een vluchtgevaarlijke geweldadige crimineel.
De insteek van het Nederlandse gevangeniswezen is om het leven daar zo aangenaam te maken dat mensen graag vanuit zichzelf terugkeren. Kabeltv, internet, sport en spel onder professionele begeleiding en er wordt een oogje dichtgeknepen mbt (soft)drugs. Aangezien verlof ook gemakkelijk toegewezen wordt is er feitelijk geen enkele reden meer om te ontsnappen!. Waarom zou je? Je lijdt je luxe-leventje en gaat lekker op verlof. Meer vrijheid en minder verplichtingen dan een burgermans. De idee is dat gevangenen vanuit zichzelf weer aan de poort kloppen om zich in hun warme bedje te nestelen.

Vanuit jaren 70 perspectief (toen de huidige rechters student waren) is niet wat wij de 'crimineel' noemen schuldig, maar juist de maatschappij om hem heen. Die heeft deze arme mensen aangezet tot het plegen van daden! Daarom niets meer dan terecht dat de maatschappij nu iets terugdoet voor deze prachtmensen.
The End Times are wild
pi_72803694
Het is natuurlijk weer geklungel van justitie, maar daar mogen we ons inmiddels nauwelijks meer over verbazen.

Een voordeel aan dit hele verhaal is wel dat deze rat waarschijnlijk(hopelijk) weer lekker is opgerot naar de Turkse provincie.. Een dergelijke klootzak 7 jaar in een celletje hebben zitten, kost je klauwen met geld en er iets van leren zal hij zeker niet.

Voor die meiden wel erg zuur, nu ze mogelijk dachten dat er sprake was van enige gerechtigheid.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72803864
Bevestiging van het feit dat er geen sprake is van vooruitgang in Nederland. Weten we dat ook weer.
pi_72803872
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef LXIV het volgende:
Vanuit jaren 70 perspectief (toen de huidige rechters student waren) is niet wat wij de 'crimineel' noemen schuldig, maar juist de maatschappij om hem heen. Die heeft deze arme mensen aangezet tot het plegen van daden! Daarom niets meer dan terecht dat de maatschappij nu iets terugdoet voor deze prachtmensen.
Dan ben ik benieuwd wat de studenten vanaf 2000 tot nu, die rechter worden, zullen veranderen vanaf pak em beet 2020/2030.
pi_72805083
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-09-2009 16:02:44 (niet op reageren aub - gewoon melden) ]
pi_72805350
Nee maar dit is natuurlijk triest nieuws dat deze gevaarlijke gek ontsnapt is.
pi_72812805
Alleen in Nederland waar de rechten van een crimineel welhaast oneindig zijn
..en de rechters altijd in het voordeel van een crimineel beslissen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  woensdag 16 september 2009 @ 18:37:53 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72812970
Hier mogen wel wat koppen om rollen...
pi_72813548
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:34 schreef qonmann het volgende:
Alleen in Nederland waar de rechten van een crimineel welhaast oneindig zijn
..en de rechters altijd in het voordeel van een crimineel beslissen
Yep.
pi_72813564
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Hier mogen wel wat koppen om rollen...
Als we eens kijken naar zijn reputatie en met een beetje pech, zou het zomaar kunnen dat er letterlijk koppen gaan rollen van onschuldige mensen omdat justitie niet in staat is iemand fatsoenlijk te straffen..
  woensdag 16 september 2009 @ 20:08:25 #101
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_72816744
Veroordeeld tot 7 jaar. Hij, Saban B.(en z'n broer) mepte vrouwen inelkaar met een honkbalknuppel en liet ze in ijskoud water springen zodat ze geen builen en blauwe plekken vertoonde.Uiteraard liet hij die vrouwen de hoer spelen.
Het was bekend dat hij vluchtgevaarlijk was.
Waarschijnlijk zit ie al in Turkije en daar heeft nederland geen uitleveringsverdrag mee.

quote:
Kamer verbijsterd over verlof Saban B. 16-09-09

De Tweede Kamer wil minister Hirsch Ballin aan de tand voelen over de verdwijning van Saban B. De gewelddadige vrouwenhandelaar verdween spoorloos nadat hij van het gerechtshof in Arnhem een paar dagen met verlof mocht.

In de Kamer is verontwaardigd op zijn verlof gereageerd. Ook bij het Openbaar Ministerie is er veel onbegrip over het besluit van het hof. Gevreesd wordt dat Saban B. naar Turkije is gevlucht, een land waarmee Nederland geen uitleveringsverdrag heeft.

De politie is een internationale klopjacht begonnen naar de topcrimineel. De man vluchtte nadat de rechter in Arnhem hem enkele dagen vrijaf gaf om zijn vriendin te bezoeken vanwege 'privé-omstandigheden'.

B. maakte zich samen met zijn broer schuldig aan vrouwenhandel. Ze dwongen meer dan honderd vrouwen zich te prostitueren. De vrouwen werden gebrandmerkt met tatoeages, zodat iedereen wist dat zij in het bezit waren van de twee broers. Ook werden ze gedwongen om borstvergrotingen en abortussen uit te laten voeren.

Getipt
De broers waren het onderwerp van een van de grootste vrouwenhandelzaken die ooit door de Nationale Recherche werd verricht. Justitie verzamelde sinds 2006 twaalfhonderd dossiers tegen hen en onderzocht vijftien medeverdachten.

Toen de politie de twee broers wilde arresteren, werden Saban en zijn broer getipt, waarna de twee broers in een Porsche Cayenne het land ontvluchtten. De twee werden uiteindelijk gepakt in Duitsland, waarna ze in Nederland werden berecht. Vorig jaar werd Saban B. veroordeeld tot 7,5 jaar cel.

Arrestatiebevel
In afwachting van zijn hoger beroep mocht de crimineel enkele dagen naar huis om zijn vriendin te bezoeken, ondanks protesten van justitie. Saban B. is meteen met de noorderzon verdwenen.

De politie denkt dat hij opnieuw naar het buitenland is gevlucht en heeft Europese arrestatiebevelen uit laten gaan naar onder meer alle landen op de Balkan en Turkije. Toch sluit de politie de mogelijkheid dat hij ergens in Nederland is ondergedoken ook niet uit.
Lees, kijk en huiver over deze zoveelste justitiele blunder.

http://www.nos.nl/nosjour(...)jacht_crimineel.html

http://www.eenvandaag.nl/(...)nhandelaar_spoorloos
Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_72816771
dat is wel 110 kg
You dream it, I live it.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:09:21 #103
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_72816784
Het wordt steeds gekker in dit land.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:11:25 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72816885
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:09 schreef thewishmaster het volgende:
Het wordt steeds gekker in dit land.
Nee hoor. Het is altijd al gek geweest. Het gekste is nog dat Jan met de Pet zich een volledig dichtgereguleerd en veilig land aan laat praten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72816908
Is dat niet die vent met die hele fotoreeks op Fok!?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 16 september 2009 @ 20:12:32 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 16 september 2009 @ 20:13:25 #107
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72816980
Heeft ie toch mooi een blondine mee weten te smokkelen naar Pamukkale.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  woensdag 16 september 2009 @ 20:14:13 #108
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_72817019
Het zijn ook altijd Turken/Marokkanen/Surinamers en Antillianen met blonde vrouwtjes, je vraagt je af hoe ondanks alle waarschuwingen al die vrouwen er nog in trappen.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:19:09 #109
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72817238
Ah, weer eentje. En de Kamer is weer eens verbijsterd. Gaan ze er ook nog wat aan doen daar in Den Haag of blijven ze amechtig verbijsterd in hun luie stoel hangend gemeenschapsgeld vangen?
Stop the world, I want to get out.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:20:48 #110
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72817318
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:14 schreef thewishmaster het volgende:
Het zijn ook altijd Turken/Marokkanen/Surinamers en Antillianen met blonde vrouwtjes, je vraagt je af hoe ondanks alle waarschuwingen al die vrouwen er nog in trappen.
Ach, je weet hoe meisjes / vrouwen zijn. En waarschijnlijk zijn het niet voor niks altijd blondines.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:23:50 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72817435
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:14 schreef thewishmaster het volgende:
Sommige vrouwen willen aandacht. Maakt niet uit van wie en hoe.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72817438
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:11 schreef Monidique het volgende:
Is dat niet die vent met die hele fotoreeks op Fok!?
Heeft er vast mee te maken Hoe heet die gast ook alweer?
  woensdag 16 september 2009 @ 20:27:30 #113
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72817589
quote:
Vorig jaar werd Saban B. veroordeeld tot 7,5 jaar cel.
Meer dan honderd vrouwen gedwongen zich te prostitueren. Deze werden gebrandmerkt en moesten gedwongen borstvergrotingen en abortussen ondergaan. En zo'n untermensch krijgt 7,5 jaar???!!!!!!!!

Ongelooflijk triest..

Als iemand met z'n fikken ooit aan je vriendin zit, wacht je dan in dit land nog een proces af?
Dacht het niet...

Er zijn zat manieren om het recht wél te laten zegevieren.
pi_72817788
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

Meer dan honderd vrouwen gedwongen zich te prostitueren. Deze werden gebrandmerkt en moesten gedwongen borstvergrotingen en abortussen ondergaan. En zo'n untermensch krijgt 7,5 jaar???!!!!!!!!

Ongelooflijk..

Als iemand met z'n fikken ooit aan je vriendin zit, wacht je dan in dit land nog een proces af?
Dacht het niet...

Tsja 7,5 half jaar maar gelukkig dankzij het CDA is ie vervroegd vrijgekomen
pi_72818349
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:52 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Als we eens kijken naar zijn reputatie en met een beetje pech, zou het zomaar kunnen dat er letterlijk koppen gaan rollen van onschuldige mensen omdat justitie niet in staat is iemand fatsoenlijk te straffen..
Maar wel erg lief en helemaal niet dom van het Hof om deze man even een weekje thuis te gunnen
  Donald Duck held woensdag 16 september 2009 @ 20:50:38 #116
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72818562
Achterlijk land. Zulk tuig even vrijlaten en dan nog verwachten ook dat ze terugkomen. Het lijkt Idiocracy wel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72818566
quote:

[..]

Ongelooflijk triest..

Dacht het niet...

Maar daar worden dan wél strenge straffen voor gegeven.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:55:14 #118
165512 MASD
Music is dead.
pi_72818777
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:23 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Heeft er vast mee te maken Hoe heet die gast ook alweer?
Answa?
Long live music.
pi_72818915
quote:

[..]

De straffen in Nederland zijn zeer laag, helaas
en dan zou er in de praktijk ook nog 2.5 jaar afgaan.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:59:51 #120
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72819002
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:55 schreef MASD het volgende:

[..]

Answa?
Dat is een andere kerel
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
  woensdag 16 september 2009 @ 21:01:37 #121
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72819068
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar daar worden dan wél strenge straffen voor gegeven.
Ja, het omleggen van iemand die ruim honderd leven verwoest heeft, is zwaar misdadig. Maar het verwoesten van die levens zelf, is vanzelfsprekend een mild vergrijp waar je een paar jaar voor krijgt. Plus natuurlijk na een paar maanden al verlof, zodat je ertussen uit kunt glippen.

Ik merk dat ik echt van slag ben door die 7,5 jaar in combinatie met wat hij heeft geflikt. Eigenlijk wil ik helemaal niet een land wonen waar je voor dergelijke wandaden nauwelijks gestraft wordt. Hoe kun je in zo'n land het gezag, en met name rechters en politici, serieus nemen?
pi_72819208
Echt een hele dikke faal voor justitie dit. De verantwoordelijke rechter zou eigenlijk ontslagen moeten kunnen worden.
pi_72819274
Justitie
pi_72819529
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:01 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ja, het omleggen van iemand die ruim honderd leven verwoest heeft, is zwaar misdadig. Maar het verwoesten van die levens zelf, is vanzelfsprekend een mild vergrijp waar je een paar jaar voor krijgt. Plus natuurlijk na een paar maanden al verlof, zodat je ertussen uit kunt glippen.

Ik merk dat ik echt van slag ben door die 7,5 jaar in combinatie met wat hij heeft geflikt. Eigenlijk wil ik helemaal niet een land wonen waar je voor dergelijke wandaden nauwelijks gestraft wordt. Hoe kun je in zo'n land het gezag, en met name rechters en politici, serieus nemen?
Ben het helemaal met je eens. Geloofwaardig is het niet meer. Net zo ongeloofwaardig als onze regering.

Maar goed, we gaan er met 'zijn allen' de schouders onder zetten, solidair zijn met iedereen behalve onze eigen oudjes-om maar een schrijnend voorbeeld te noemen- en dan komt alles goed in Nederland
pi_72821151
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens. Geloofwaardig is het niet meer. Net zo ongeloofwaardig als onze regering.

Maar goed, we gaan er met 'zijn allen' de schouders onder zetten, solidair zijn met iedereen behalve onze eigen oudjes-om maar een schrijnend voorbeeld te noemen- en dan komt alles goed in Nederland
Is er al een stille tocht gehouden voor de ontsnapte? Want zo'n gevangenis is geen pretje he

[/sarcasme]
Mr. Prolapse 2009
pi_72821540
"Kamer verbijsterd" Naieve debielen.
pi_72821605
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:08 schreef Fockker het volgende:
Veroordeeld tot 7 jaar. Hij, Saban B.(en z'n broer) mepte vrouwen inelkaar met een honkbalknuppel en liet ze in ijskoud water springen zodat ze geen builen en blauwe plekken vertoonde.Uiteraard liet hij die vrouwen de hoer spelen.
Het was bekend dat hij vluchtgevaarlijk was.
Waarschijnlijk zit ie al in Turkije en daar heeft nederland geen uitleveringsverdrag mee.

[ afbeelding ]
[..]

Lees, kijk en huiver over deze zoveelste justitiele blunder.

http://www.nos.nl/nosjour(...)jacht_crimineel.html

http://www.eenvandaag.nl/(...)nhandelaar_spoorloos
Waarom is die hoervrouw op de foto óók onherkenbaar gemaakt? Zij is toch geen boef?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 16 september 2009 @ 22:05:12 #128
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72821769
Het belachelijkste is nog wel dat deze bosmongool de slachtoffers nog heeft bedreigd door te melden dat hij ze wel zou vinden zodra hij weer vrij zou zijn. Als je zulk soort zaken uit, moet je uberhaupt al geen verlof kunnen krijgen. (verlof terwijl je een straf uitzit is sowieso al te debiel voor woorden imo)
#allmightygod
  woensdag 16 september 2009 @ 22:07:24 #129
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72821863
Overigens hadden ze een heel netwerk onder zich. Zou me niets verbazen als ze die figuren nu weer gaan inzetten om de slachtoffers eens op te zoeken.

#allmightygod
  woensdag 16 september 2009 @ 22:10:23 #130
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72822001
En nog een foto van die vieze teringhond

quote:
Saban B. had haar volgens bronnen helemaal ingepalmd en afgelopen zomer hebben zij een kind gekregen. De rechtbank heeft vorige week op 'humanitaire gronden' Saban B. verlof toegekend zodat hij zijn kind kon bezoeken. Hij verbleef in Alkmaar bij zijn familie en moest zich elke dag melden bij de politie. Maar daar heeft hij zich sinds zaterdag niet meer gemeld. Justitie vermoedt dat de Turkse crimineel naar zijn geboorteland is gevlucht en omdat Turkije geen onderdanen uitlevert, is er de kans dat hij niet meer terug naar Nederland komt. De beslissing om Saban verlof toe te kennen is opvallend, omdat hij al eerder een vluchtpoging had ondernomen.
#allmightygod
pi_72822103
De rechtse publieke omroep kopt weer met grote letters dat het hier een Turkse boef betreft. Op plaatsen waar mensen vrij kunnen reageren (zoals hier) word er niet voorbijgegaan aan de naïeve "slachtoffers". Hoe dom moet je zijn om met zo iemand een relatie te beginnen?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 16 september 2009 @ 22:30:32 #132
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72822984
Het lijkt me wel degelijk relevant aangezien hij vermoedelijk naar land van herkomst is gevlucht en Turkije niet uitlevert. Overigens is 95% van de loverboys allochtoon/buitenlander.
#allmightygod
pi_72823214
Alleen Nederland levert zijn onderdanen uit, zelfs als ze alleen maar verdacht zijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 16 september 2009 @ 22:48:05 #134
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72823930
En je punt daarmee is?
#allmightygod
pi_72824260
Turkije heeft groot gelijk dat ze hun burgers beschermen.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72824313
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:54 schreef ouderejongere het volgende:
Turkije heeft groot gelijk dat ze hun burgers beschermen.
erg slim ben je niet, maar dat wist ik al ...
pi_72824599
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:55 schreef qonmann het volgende:

[..]

erg slim ben je niet, maar dat wist ik al ...
Die man heeft de Nederlandse wet overtreden, niet de Turkse. Alleen in Nederland worden mannen onderdrukt en als tweederangs burgers gezien.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72824702
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:20 schreef Lkw het volgende:

[..]

Ach, je weet hoe meisjes / vrouwen zijn. En waarschijnlijk zijn het niet voor niks altijd blondines.
pi_72824807
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:02 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Die man heeft de Nederlandse wet overtreden, niet de Turkse. Alleen in Nederland worden mannen onderdrukt en als tweederangs burgers gezien.
Ja want vrouwen slaan en ze in ijswater dompelen zodat het niet te bewijzen is getuigt van eersterangs burgerschap
Mr. Prolapse 2009
pi_72826135
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:02 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Nou, deze man heeft wel bewezen dat hij een tweede, nee derderangsburger is.
pi_72826331
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, deze man heeft wel bewezen dat hij een tweede, nee derderangsburger is.
Zo iemand is geen burger... Maar uitschot
Mr. Prolapse 2009
pi_72826550
wat een ongelooflijke idioten hebben we hier ook in dit land. En dat beweert gestudeerd te hebben.
Een vlucht gevaarlijke crimineel verlof geven om zijn baby te zien. Het is zo triest dat het gewoon lachwekkend word.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72826616
Het hof is gek geworden.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_72826770
Linkse rechters , gaan altijd uit van het goede van de mensch ..
pi_72826817
quote:
De beslissing om Saban verlof toe te kennen is opvallend, omdat hij al eerder een vluchtpoging had ondernomen
Die jongen heeft vast zijn leven gebeterd, kom we gunnen hem nog een kansje, hij zal vast niet vluchten toch?

Hij heeft nog net niet zijn fake ID om het land uit te gaan mogen printen daar bij het Gerechtshof volgens mij...
Mr. Prolapse 2009
pi_72826944
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:59 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Die jongen heeft vast zijn leven gebeterd, kom we gunnen hem nog een kansje, hij zal vast niet vluchten toch?

Hij heeft nog net niet zijn fake ID om het land uit te gaan mogen printen daar bij het Gerechtshof volgens mij...
Misschien ook wél, tijdens handarbeid. Ik kijk nergens meer van op.
pi_72827283
Men is zowaar geschokt...
quote:
Kamer geschokt door ontsnapping mensenhandelaar
Uitgegeven: 16 september 2009 23:12
Laatst gewijzigd: 16 september 2009 23:42
DEN HAAG - De Tweede Kamer heeft woensdag geschokt gereageerd op de ontsnapping van een veroordeelde mensenhandelaar die als vluchtgevaarlijk te boek stond.

Het parlement wil daarover zo snel mogelijk opheldering van minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie.
De crimineel, Saban B., is sinds zaterdag spoorloos. Hij werd vorig jaar tot 7,5 jaar cel veroordeeld. Het gerechtshof in Arnhem, waar B.'s zaak in hoger beroep loopt, had hem voor een week vrijgelaten wegens persoonlijke omstandigheden.
Voorwaarde was wel dat hij zich dagelijks bij de politie meldde. Na vrijdag heeft hij dat niet meer gedaan. Inmiddels staat hij internationaal gesignaleerd en is er een Europees aanhoudingsbevel uitgegaan.

Teeven
Kamerleden begrijpen niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. VVD-Kamerlid Fred Teeven, die een debat over de kwestie zal aanvragen, vindt dat er strengere voorwaarden moeten gelden voor het geven van tijdelijk verlof van mensen die tot zes jaar cel of meer zijn veroordeeld.
Die zouden alleen nog maar bij een sterfgeval of een ernstige ziekte onder begeleiding vrijgelaten mogen worden.

Verlof

Ook CDA-Kamerlid Sybrand van Haersma Buma vindt het moeilijk te begrijpen dat de rechters besloten hebben dat B. een week op verlof mocht, terwijl politie en justitie dat hadden afgeraden.

''Het is naïef om te denken dat zo'n crimineel zich aan de regels houdt'', zei Van Haersma Buma. Hij wil de bestaande verlofregels tegen het licht houden.

Extra maatregelen

Ook moet er volgens het Kamerlid van de regeringspartij worden gekeken of er extra maatregelen mogelijk zijn om een ontsnapping tijdens een verlof te voorkomen.
Zo kan justitie de gevangene een enkelband omdoen of begeleiders meesturen. B. mocht op verlof om bij zijn vrouw en pasgeboren kind te kunnen zijn.
In dat geval was het ook denkbaar geweest om een ontmoeting in de gevangenis mogelijk te maken, zei Van Haersma Buma.
Hij steunt het verzoek van de VVD om snel een debat met CDA-minister Hirsch Ballin te houden.

Geschokt

Ook PvdA-Kamerlid Ton Heerts is geschrokken van de gang van zaken en wil ook opheldering van de bewindsman, zeker omdat er aanwijzingen waren dat de mensenhandelaar wilde vluchten.

De PVV wil dat de wet wordt aangepast om te voorkomen dat rechters soortgelijke beslissingen als bij B. nog kunnen nemen.
http://www.nu.nl/algemeen(...)mensenhandelaar.html

Triest dat er blijkbaar een wet nodig is om dit te voorkomen, alleen maar omdat de rechters te onbetrouwbaar zijn..
  donderdag 17 september 2009 @ 00:20:18 #148
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72827355
quote:
Op woensdag 16 september 2009 23:58 schreef qonmann het volgende:
Linkse rechters , gaan altijd uit van het goede van de mensch ..
Dit dus,

"Oh laten we iemand die 100 vrouwen misbruikte en brandmerkte en in de prostitutie drong maar even een weekje op vakantie sturen, kan toch niks gebeuren. ".

De pure naïviteit van deze mensen is amper in woorden te uiten, zo schandelijk is het.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72827413
Ik vraag me wel eens af wanneer er in Nederland koppen rollen binnen ons justitieel apparaat. Er zijn in dit land debiele rechters actief die dergelijke beslissingen nemen en daarmee feitelijk hun eigen gezag én onze rechtsstaat ondermijnen. Deze mensen spreken geen recht, ze spreken wet. En dat is precies het probleem.

Voor de zoveelste keer onderstreept dit incident weer eens de noodzaak om het strafrecht grondig te herzien, waarbij straf en genoegdoening weer de hoofdmoot vormen en de rechten van veroordeelden en hun resocialisatie op het tweede plan komen.
  donderdag 17 september 2009 @ 00:37:01 #150
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72827770
Die rechter, wat een figuur
pi_72829632
Het verhaal wordt nog veel "mooier"
quote:
'We hopen je terug te zien'
Turkse seksbaas trouwde om te kunnen vluchten
AMSTERDAM - De voortvluchtige topcrimineel Saban Baran (38), die onderwerp is van een internationale klopjacht, blijkt begin dit jaar te zijn getrouwd met een van zijn slachtoffers om zo vrijaf te kunnen krijgen.

De uiterst gewelddadige Turk, die meer dan 100 vrouwen achter de ramen dwong, trouwde in de penitentiaire inrichting in Veenhuizen met een van zijn 'gebrandmerkte' vrouwen. Bij de vrouw, Stephanie, verwekte hij diezelfde week een kind, dat onlangs werd geboren.

Politie en justitie houden er ernstig rekening mee dat de hoofdrolspeler in het grootste onderzoek naar vrouwenhandel ooit, met het oog op een vluchtpoging in het huwelijk trad en een kind verwekte.

De vluchtgevaarlijke crimineel kreeg, tegen het advies van justitie in, van het gerechtshof een week vakantie om zijn nieuwe gezinnetje te leren kennen.

De Tweede Kamer is hierover verbijsterd en eist opheldering van minister Hirsch Ballin (Justitie). Inmiddels zijn de nationale recherche en het landelijk parket een internationale klopjacht begonnen. De man werd met zijn broer Hassan voor de rechter gebracht, en tot 7,5 jaar cel veroordeeld. Zij tatoeëerden prostituees als hun eigendom, gaven hun verplichte borstvergrotingen en lieten illegale abortussen bij hen uitvoeren.

Het OM was bezig met een hoger beroep tegen de Turk Saban Baran, omdat het een veel hogere straf wil eisen. Zijn nieuwe vrouw, Stephanie uit Alkmaar, kwam uit justitieonderzoek naar voren als een slachtoffer van beide gewelddadige souteneurs.

Ze ontpopte zich als een getuige ten faveure van de verdachten, en zei dat zij 'zielsveel' van haar pooier hield. Saban Baran werd na twee dagen van verlof nog opnieuw gearresteerd door de Nationale Recherche, toen zij informatie kreeg dat hij een vlucht naar het buitenland voorbereidde. Het gerechtshof in Arnhem stelde hem donderdag op vrije voeten omdat zij het risico niet serieus nam. "Dit is volstrekt van de zotte", aldus VVD-Kamerlid Teeven.

"Het is zeer naïef als de rechterlijke macht blijkbaar nog het beeld heeft dat dit toegelaten kan worden", stelt CDA-Kamerlid Van Haersma Buma. "Op deze manier zeg je toch: hartelijke groeten en we hopen je terug te zien."

PvdA-Kamerlid Heerts noemt het "onbestaanbaar dat vluchtgevaarlijke criminelen met verlof kunnen". De VVD wil wettelijk vastleggen dat criminelen die tot minimaal zes jaar cel zijn veroordeeld alleen nog verlof krijgen vanwege een begrafenis of levensbedreigende operatie.

Hirsch Ballin wilde gisteren nog niet reageren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)luchten__.html?p=3,2

Ik weet niet of ik nu moet of moet ... dit is nou de reden waarom ik nog geen kinderen heb.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 17 september 2009 @ 09:13:26 #152
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_72830469

'Ich hab es
nicht gewußt'

Tijdje op wachtgeld,stuivertje wisselen met Donner in balkenende V en door.
Je komt er nooit meer vanaf,oude politiek zitten al generaties in het pluche gelijk aan Donner,net Tefalpannen
alles glijd van hun af.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_72830669
Dit soort beleid is verwerpelijk en walgelijk. Het is dringend tijd om de rechten van langdurig gevangenen te beperken; ze zijn per slot van rekening niet voor niets tot een STRAF veroordeeld. Een straf uitzitten houdt onder meer in dat je GEEN verlof krijgt voor het bezoeken van vrouw en kinderen. Ook kun je twisten over de vraag of een gevangene überhaupt moet kunnen trouwen tijdens het uitzitten van de straf.

Ik wil wél zo humaan zijn en blijven om gevangenen in staat te stellen om de begrafenis van een nabij familielid bij te wonen, zoals vader, moeder, broer, zus of eigen kind. Het doodgaan van familieleden is iets wat je niet in de hand hebt en zo'n begrafenis kun je niet 5 jaar laten overdoen. Maar wat trouwen en kinderen verwekken betreft: we moeten gevangenen niet eens in de positie stellen dat het zover kan komen.

Het wordt dringend tijd dat straf weer straf wordt. Weg met allerhande (proef)verloven, weg met de automatische strafaftrek.
pi_72831133
En, hebben we al een interview met de verantwoordelijke Rechter gezien of gelezen?

Nee natuurlijk niet! De rechterlijke macht voelt zich in Nederland verheven boven alles en ageert als een 5. collonne zonder enige vorm van externe controlle of reflectie.

In de UK staat zo´n rechter de volgende dag met een foto in de krant.
Hier weten we niet eens wie voor deze blamage verantwoordelijk is.
pi_72831208
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:44 schreef CANARIS het volgende:

Het regerende kabinet en de heersende moraal...want die spreken afschuw uit maar laten het daarbij
Mr. Prolapse 2009
pi_72831339
quote:
En, hebben we al een interview met de verantwoordelijke Rechter gezien of gelezen?

Nee natuurlijk niet! De rechterlijke macht voelt zich in Nederland verheven boven alles en ageert als een 5. collonne zonder enige vorm van externe controlle of reflectie.

Helemaal mee eens.
Maar op een of andere manier hoor je hier niemand ook over in de media.
Zelfs de meer populistische politici grijpen dit niet aan.
Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat er voor de rechterlijke macht zo'n blinde vlek bestaat.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_72831352
Leuk voor de slachtoffers om te weten dat de man die je een paar jaar geleden nog met een honkbalknuppel bewerkte vrij rond loopt.
pi_72831452
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:52 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat er voor de rechterlijke macht zo'n blinde vlek bestaat.
Eigenbelang. Altijd.
Mr. Prolapse 2009
pi_72831579
quote:

Niemand durft zelfs de naam van de rechter te vrágen.
Het Hof hult zich in zwijgen en gaat gewoon door tot de volgende grote vergissing.

Men vraagt zich af of -als men op verlof mag-er geen betere maatregelen genomen kunnen worden. Begeleiding of een enkelband. Waarom heeft deze man geen enkelband omgekregen, was toch een heel simpele oplossing geweest? Nog beter was het om hem natuurlijk in de bak te houden, zonder uitstapjes.

Nu laadt het Hof de schijn op zich van medewerking aan een vluchtpoging, een geslaagde vluchtpoging.
pi_72831642
quote:
Op woensdag 16 september 2009 21:05 schreef JernyBodal het volgende:
Echt een hele dikke faal voor justitie dit. De verantwoordelijke rechter zou eigenlijk ontslagen moeten kunnen worden.
Wat, die zou gewoon op staande voet ontslagen moeten worden. De naiviteit van zo iemand is echt grenzeloos en dan zo'n positie bekleden. En in Den Haag maar lekker verbaasd doen . Waarom denken ze dat het vertrouwen in het justitiele apparaat in sneltreinvaart aan het afbrokkelen is?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_72831745
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Niemand durft zelfs de naam van de rechter te vrágen.
Het Hof hult zich in zwijgen en gaat gewoon door tot de volgende grote vergissing.

Men vraagt zich af of -als men op verlof mag-er geen betere maatregelen genomen kunnen worden. Begeleiding of een enkelband. Waarom heeft deze man geen enkelband omgekregen, was toch een heel simpele oplossing geweest? Nog beter was het om hem natuurlijk in de bak te houden, zonder uitstapjes.

Nu laadt het Hof de schijn op zich van medewerking aan een vluchtpoging, een geslaagde vluchtpoging.
Zo'n enkelband of andere vorm van begeleiding bestaat inderdaad wel, en zou juist voor dit soort tuig gebruikt moeten worden. Al vind ik zijn "verlof" an sich al twijfelachtig, zeker ook als eerdere ervaring leert dat hij hier enkel misbruik van zal maken. Die vrouw die dus deels medeplichtig is zal zich ook bekocht/gebruikt voelen overigens...
Mr. Prolapse 2009
pi_72831770
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zo'n enkelband of andere vorm van begeleiding bestaat inderdaad wel, en zou juist voor dit soort tuig gebruikt moeten worden. Al vind ik zijn "verlof" an sich al twijfelachtig, zeker ook als eerdere ervaring leert dat hij hier enkel misbruik van zal maken. Die vrouw die dus deels medeplichtig is zal zich ook bekocht/gebruikt voelen overigens...
Zit ze niet ook in Turkije?
pi_72832301
Kan iemand zich nog de hotel-moord uit 2006 herinneren waarbij de crimineel Kremlin S. zijn ex-vrouw en haar vader in koele bloede doodschot? Volgens mij was die kerel ook op proefverlof.

Moraal van het verhaal: het wordt toch nooit anders in in nederland, dit land is tot in de kern verrot.
  donderdag 17 september 2009 @ 10:29:42 #164
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72832422
ja maar hoe zit het nu met die vrouw waar hij heen wil die is nu toch ok strafbaar aan een misdrijf?

want ze heeft misschien niet direct mee geholpen aan een ontsnapping maar ze is wel er bij geweest.
Dus gaat die nu ook aangepakt worden.
Zou wel hard zijn maar het is wel de normale gang van zaken bij dit soort dingen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 17 september 2009 @ 10:31:13 #165
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72832461
De twee topics fuseren of ..
AFC AJAX
  donderdag 17 september 2009 @ 10:37:41 #166
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72832658
ja maar hoe zit het nu met die vrouw waar hij heen wilde die is nu toch ook strafbaar aan een misdrijf?

want ze heeft misschien niet direct mee geholpen aan een ontsnapping maar ze is wel er bij geweest.
Dus gaat die nu ook aangepakt worden.
Zou wel hard zijn maar het is wel de normale gang van zaken bij dit soort dingen.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72832867
Pff iedere dag kom ik honderden mensen tegen met zo'n hoofd. Dit is alweer fail nummer 100 van justitie. Ik stel voor dat we daar eens een paar mensen van onder de 50 op zetten, ipv. die verdwaasde vredestichters.
BE YOUR DOG
pi_72833057
quote:
Even raadsheer Wicher Wedzinga gebeld om te vragen of deze rechters alsjeblieft gedwongen kunnen worden om voor altijd hun toga af te doen.
Kan dat?
Wedzinga: ‘In theorie kunnen rechters ontslagen worden of geschorst. Maar niet voor een beslissing over een voorlopige opheffing van de voorarrest onder voorwaarden zoals in dit geval.’

Bizar.
Wedzinga: ‘Het was een heel beroerde beslissing van het Hof in Arnhem. Een onbegrijpelijke beslissing ook. Zeker als je meerekent dat de verdachte bij zijn aanhouding al op de vlucht was voor de politie. Hij stond dus bekend als vluchtgevaarlijk. Maar ontslag zal er niet volgen. Wat ik uit mijn tijd als rechter nog weet is dat na een beroerde beslissing er wel eens een gesprek volgde met de rechtbankpresident. Maar dat is natuurlijk vrijblijvend. Mocht je geen vice voorzitter van de rechtbank meer worden of zo.’

En de vrouwen die aangifte tegen hem durfden te doen, zijn doodsbang.

Wedzinga: ‘Daar hebben ze alle reden toe. Want de heer Saban weet wie er tegen hem verklaard hebben. Hij kan druk gaan uitoefenen om voor elkaar te krijgen dat verklaringen ingetrokken worden. Hij kan zijn kornuiten weer aansturen om dat te doen nu hij buiten is. De vrouwen zullen niet geholpen worden met onderduiken of te vluchten naar het buitenland. Illegale prosituees zijn vaak niet in de positie om bij familie of vrienden te schuilen. Geef ze het te doen.’

Liggen die rechters daar wakker van?
Wedzinga ‘Nee. Voor die rechters is het part of the game. Dit ging even mis.'En daarmee is de kous af?

Wedzinga: ‘Ja.’

Dat is toch onverteerbaar?
Wedzinga: 'Bij een beroepsfout zou het goed zijn als rechters zich voor een tuchtraad verantwoorden en een maatregel opgelegd krijgen. Dat is een mogelijkheid. Zo dwing je bij rechters bezinning af, en dat zal herhaling van dit soort rampzalige beslissingen helpen te voorkomen.'

En die dames moeten maar zien hoe ze overleven?
'Ze kunnen bij een rechter schadevergoeding eisen. Een hele slechte beslissing van een rechter kan ook onrechtmatig zijn, zeker als het de levens van die vrouwen ontwricht.'

Stukje uit de Panorama met een paar foto's van een slachtoffer en de dader in het klein

En als toegift; Saban had een kindje waar hij op bezoek mag en Turkije levert geen onderdanen uit aan NL.

Ik dacht altijd van wel.

Hoop dat hij zal worden gekopt door een kogel, mocht hij ook maar één keer contact opnemen of laten opnemen met zijn voormalige slachtoffers.

Het ergste van het verhaal vind ik toch wel dat zoiets gestoords zich heeft kunnen voortplanten
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_72833154
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:25 schreef bluespice het volgende:
Kan iemand zich nog de hotel-moord uit 2006 herinneren waarbij de crimineel Kremlin S. zijn ex-vrouw en haar vader in koele bloede doodschot? Volgens mij was die kerel ook op proefverlof.

Moraal van het verhaal: het wordt toch nooit anders in in nederland, dit land is tot in de kern verrot.
Ik denk dat het inderdaad eerlijk is om tot die conclusie te komen.
Wel triest dat men binnen de rechterlijke macht totaal geen lering wenst te trekken uit gemaakte fouten in het verleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 17-09-2009 12:07:51 ]
Faal van de eeuw.
pi_72833273
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:53 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Stukje uit de Panorama met een paar foto's van een slachtoffer en de dader in het klein

En als toegift; Saban had een kindje waar hij op bezoek mag en Turkije levert geen onderdanen uit aan NL.

Ik dacht altijd van wel.

Hoop dat hij zal worden gekopt door een kogel, mocht hij ook maar één keer contact opnemen of laten opnemen met zijn voormalige slachtoffers.

Het ergste van het verhaal vind ik toch wel dat zoiets gestoords zich heeft kunnen voortplanten
Wat word ik toch pislink van dit soort dingen

Dus als rechter heb je in principe een vrijbrief met dit soort zaken, oeps foutje, nou ja, vervelend. Verder met de volgende zaak

Waar heb je dat van het uitleveren vandaan gehaald waterwereld? Dacht namelijk ook altijd dat dat wel zo was ja Dat zou helemaal triest zijn, lekker vluchtoord dus voor dit soort ransbakken (en de wereld is beter af zonder dit soort lui )

Die foto, die vrouw Dan ben je geen mens dan ben je een beest
Mr. Prolapse 2009
pi_72834421
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:

Die foto, die vrouw Dan ben je geen mens dan ben je een beest
Precies, een heel vals beest. En wat doen we in onze maatschappij met valse dieren?
pi_72835050
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:25 schreef bluespice het volgende:

Kan niet anders dan het met je eens zijn
pi_72840520
quote:
Het Openbaar Ministerie (OM) zal er alles aan doen om de ontsnapte mensenhandelaar Saban B. weer achter slot en grendel te krijgen. Dat heeft minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie vandaag in de pauze van de Algemene Beschouwingen gezegd.

Hij is net als het OM onthutst en geschokt over wat er is gebeurd. B., die vorig jaar werd veroordeeld tot 7,5 jaar cel, is sinds zaterdag spoorloos. Het gerechtshof in Arnhem had hem voor een week vrijgelaten om bij zijn vrouw en pasgeboren kind te kunnen zijn. Voorwaarde was wel dat hij zich dagelijks bij de politie meldde. Na vrijdag heeft hij dat niet meer gedaan.

Justitie had juist gevraagd de crimineel, die als vluchtgevaarlijk bekend stond, niet op vrije voeten te laten komen. "Het OM heeft dit niet gewild en niet verwacht", stelde Hirsch Ballin.
Minister doet alles om ontsnapte B. te pakken
pi_72840548
En de rechter is de lachende derde die gewoon doorgaat.
Mr. Prolapse 2009
pi_72840771
Waarom hoor ik niks over het feit dat die rechter nu eens vervolgd word?

dit is toch te belachelijk voor woorden?

overal in de samenleving word een persoon die een ernstige fout maakt vervolg maar dit zie je dus nooit bij de rechterlijke macht...
pi_72840856
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:12 schreef ideanaal het volgende:

overal in de samenleving word een persoon die een ernstige fout maakt vervolg maar dit zie je dus nooit bij de rechterlijke macht...
Natuulijk horen we niets meer over die rechter, had je dat verwacht dan?
pi_72840919
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuulijk horen we niets meer over die rechter, had je dat verwacht dan?
nee maar het is toch te belachelijk voor woorden.
de mensen die tegen hem getuigd hebben mogen vrezen voor hun leven.

en wie zegt dat hij vanuit turkije niet weer de zaakjes opstart en hier mensen aan het werk zet ...
of plastische chirurgie, een vals id en weer terugkomen ...
pi_72841059
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:05 schreef Dragorius het volgende:
En de rechter is de lachende derde die gewoon doorgaat.
Ik vraag mij eerlijk gezegd af, of het allemaal niet bewust zo gespeeld is.

Is die crimineel niet eigenlijk een onderdeel van de maffia?
pi_72841328
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:12 schreef ideanaal het volgende:

Het is ook absoluut niet te verkopen, maar ze doen het keer op keer, dezelfde fouten maken.

En dat wat Hirsch Ballin zegt: 'niet gewild en niet verwacht' is bijna lachwekkend, als het niet zo om te huilen zou zijn.
pi_72841467
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is ook absoluut niet te verkopen, maar ze doen het keer op keer, dezelfde fouten maken.

En dat wat Hirsch Ballin zegt: 'niet gewild en niet verwacht' is bijna lachwekkend, als het niet zo om te huilen zou zijn.
Het is denk ik ook meer wat paddy zegt > de rechter mag nu wellicht wel een paar keer in de maand "leuk" gebruik maken van de diensten van dit beest
Mr. Prolapse 2009
pi_72841503
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is denk ik ook meer wat paddy zegt > de rechter mag nu wellicht wel een paar keer in de maand "leuk" gebruik maken van de diensten van dit beest
Lijkt me eerder dat hij zijn rekeningen even flink heeft lopen spekken.
pi_72841573
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zou er niet van opkijken. Dit zaakje stinkt op meer dan 1 manier.
Waarom hoeft het Hof geen verantwoording af te leggen? Mogen ze zeggen dat ze 'geen behoefte voelen om hier op in te gaan en geen mededelingen doen'?
pi_72841766
quote:
Justitie had juist gevraagd de crimineel, die als vluchtgevaarlijk bekend stond, niet op vrije voeten te laten komen. "Het OM heeft dit niet gewild en niet verwacht", stelde Hirsch Ballin.
Optyfen met Hirschisis Ballin. .
Hoeveel fouten mag een minister maken voor er gevolgen zijn? Mijn hemel...
-
pi_72841948
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:38 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Optyfen met Hirschisis Ballin. .
Hoeveel fouten mag een minister maken voor er gevolgen zijn? Mijn hemel...
Als je werkzaam bent bij justitie of politiek houdt er altijd iemand een hand boven je hoofd. Het aantal herkansingen is schier oneindig. Zo werkt dat nu eenmaal. Bij een gewoon bedrijf was je na 1 zo'n blunder al op staande voet ontslagen.
pi_72842598
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je werkzaam bent bij justitie of politiek houdt er altijd iemand een hand boven je hoofd. Het aantal herkansingen is schier oneindig. Zo werkt dat nu eenmaal. Bij een gewoon bedrijf was je na 1 zo'n blunder al op staande voet ontslagen.
Ja, en terecht.
Echt ongelofelijk dit. Kan 'het Hof' niet aangeklaagd worden? Of de betreffende rechter wiens naam we niet mogen weten? Nee zeker?
pi_72842645
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, en terecht.
Echt ongelofelijk dit. Kan 'het Hof' niet aangeklaagd worden? Of de betreffende rechter wiens naam we niet mogen weten? Nee zeker?
Geloof dat ze niet mogen worden "beoordeeld" over dit soort zaken. Wel gewone strafzaken maar niet over dit soort verlofregelingen.

Mr. Prolapse 2009
pi_72842779
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Geloof dat ze niet mogen worden "beoordeeld" over dit soort zaken. Wel gewone strafzaken maar niet over dit soort verlofregelingen.

Dus in feite kan zo'n rechter álles doen?
Gerust gevoel geeft dat
pi_72842841
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus in feite kan zo'n rechter álles doen?
Gerust gevoel geeft dat
In dit soort gevallen wel ja.

Daar zouden ze wat aan moeten doen.
Mr. Prolapse 2009
pi_72843228
Echt he, hoe simpel, naief en goedgelovig ben je als rechter als je besluit, tegen het advies van justitie in, om zo iemand vrij te laten.
Iemand die nota bene eerder al probeerde te vluchten..
What's next? Geven ze zijn broer verlof zodat ie z'n broer en neefje/nichtje op kan zoeken? .
-
pi_72843273
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Echt he, hoe simpel, naief en goedgelovig ben je als rechter als je besluit, tegen het advies van justitie in, om zo iemand vrij te laten.
Iemand die nota bene eerder al probeerde te vluchten..
What's next? Geven ze zijn broer verlof zodat ie z'n broer en neefje/nichtje op kan zoeken? .
Dat ligt wel in de lijn der verwachtingen
Kunnen we die ook zwaaien.
pi_72864181
quote:
Brute pooier door gerechtsblunder vrij

AMSTERDAM - Leider Saban B. (38) van de zeer gewelddadige bende Turks-Duitse vrouwenhandelaars die tientallen prostituees achter de ramen van onder meer de Wallen dwong, heeft door een gerechtelijke blunder kunnen vluchten.

Dit meldt Het Parool.

Saban B., die zijn slachtoffers met honkbalknuppels bewerkte als ze niet deden wat hij van ze eiste, is in de gevangenis getrouwd met één van die slachtoffers, die hij had 'ingepalmd'. Hij heeft een kind bij haar verwekt, dat in de zomer is geboren.

Om dat kind te kunnen zien, is hij vorige week maandag 'op humanitaire gronden' een week vrijgelaten. Het hof wist dat de vrouwenhandelaar eerder al had geprobeerd naar Turkije te vluchten toen hij er achter was gekomen dat de politie hem in beeld had. Toen kon een arrestatieteam hem net op tijd klemrijden, op weg naar een Duits vliegveld.

De Nationale Recherche kreeg vorige week na zijn vrijlating al snel informatie binnen dat B. weer naar het buitenland zou vluchten, waarna hij opnieuw is opgepakt.

Het gerechtshof in Arnhem oordeelde echter dat de aanwijzingen voor vluchtgevaar onvoldoende waren en liet hem donderdag wéér vrij, onder de voorwaarde dat hij zich dagelijks zou melden op een politiebureau in Alkmaar, waar hij toen verbleef.

Sinds zaterdag heeft Saban B. zich niet meer gemeld en is hij spoorloos. De recherche is er van overtuigd dat hij is gevlucht. Mogelijk is hij nu in zijn geboorteland Turkije, dat geen onderdanen uitlevert en dus als ideaal toevluchtsoord geldt voor gezochte Turken.

''Nu is hij definitief pleite en zit hij waarschijnlijk met een vals paspoort in Turkije,'' zegt een bron die is betrokken bij het onderzoek naar B.'s groepering, onder codenaam Sneep. ''Na jaren van grootschalig onderzoek, dat vele miljoenen heeft gekost en ontzettend veel capaciteit van de recherche en justitie, geven ze een gevaarlijke hoofdverdachte van wie je kunt verwachten dat hij vlucht, zomaar toestemming weg te wandelen.''

Saban B. kreeg in juli vorig jaar van de Almelose rechtbank 7,5 jaar cel, na een strafeis van twaalf jaar, omdat hij de groep pooiers leidde en ook zelf extreem geweld had toegepast op slachtoffers. Na de klappen met knuppels, schoppen of stompen dwong hij ze soms in koud water te springen om de zwellingen en blauwe plekken te beperken.

Justitie hoopte in hoger beroep op een veel zwaardere straf voor B., omdat de 7,5 jaar cel in de ogen van het Openbaar Ministerie bepaald niet in verhouding staat tot hetgeen de rechtbank bewezen heeft verklaard.

Bovendien loopt inmiddels nog een nieuwe strafzaak tegen hem. Hij zou met zijn eveneens zeer gewelddadige medeverdachte Bekir I. in de Jan Evertsenstraat in stadsdeel De Baarsjes betrokken zijn geweest bij een steekpartij met een rivaliserende groep.

Op een nieuwe zitting besloot het gerechtshof gisteren dat B. weer moet worden vastgezet. Politie en justitie zijn daarop een internationale zoektocht begonnen. Woordvoerder Wim de Bruin van het landelijk parket: ''Wij willen meneer B. zo snel mogelijk weer in de cel hebben en doen er alles aan hem te vinden.''

Advocaat Jan-Hein van Dijk van B. erkent dat zijn cliënt 'zich niet meer heeft gemeld'. Hij voelt zich 'niet vrij' te zeggen of hij op de hoogte is van diens verblijfplaats. ''Wat ik ervan weet, is dat het Openbaar Ministerie mijn cliënt op humanitaire gronden verlof heeft toegestaan, omdat zijn echtgenote onlangs een kind heeft gekregen.''

De jonge prostituee met wie B. is getrouwd, ontkent zelf slachtoffer van vrouwenhandel te zijn. De rechtbank zag voldoende bewijs dat zij door B. is 'ingepalmd', waarna ze jarenlang door hem achter de ramen is gedwongen en geregeld is mishandeld.

In elk geval van 1 oktober 2000 tot en met 31 december 2004 zou hij ook haar met geweld, bedreigingen of zijn 'overwicht' voor steeds vele uren achtereen achter het raam hebben gedwongen en de opbrengsten voor een groot deel hebben ingepikt.

De rechtbank achtte bewezen dat hij haar 'meermalen' met een 'ijzeren of metalen honkbalknuppel' heeft geslagen. Dat ze toch bij hem bleef terugkomen, wijten deskundigen aan het syndroom waaraan slachtoffers van vrouwenhandel of mishandelde vrouwen vaak lijden: dat ze ondanks alles toch weer terugverlangen naar hun onderdrukker.
en
quote:
6 rechters akkoord met verlof vrouwenhandelaar

AMSTERDAM - In totaal zes rechters hebben ingestemd met het verlof van de beruchte mensenhandelaar Saban B., die tijdens zijn vrijaf de benen nam. Dat zei zijn advocaat Gerard Spong donderdag in het tv-programma Nova.

Volgens Jan-Hein van Dijk, eveneens advocaat van B., waren de rechters bekend met het dossier. Daarin stonden onder meer details over de extreme gewelddadigheid van B. jegens zijn slachtoffers, die de vrouwen onder meer sloeg met honkbalknuppels. Ook drie advocaten-generaal hebben volgens Van Dijk ingestemd met het verlof.

In juni hadden de advocaten van B. al een verzoek ingediend voor een begeleid incidenteel verlof. Dat werd afgewezen omdat de crimineel als vluchtgevaarlijk werd beschouwd. De tweede keer lukte het wel. B. kreeg zeven dagen verlof. ,,Onbegeleid'', aldus Spong, die een week een zeer royaal gebaar had gevonden. ,,Het Openbaar Ministerie verzette zich niet.'' (ANP/DVDH)
Het wordt godverdomme tijd dat er bij het openbaar ministerie en de rechterlijke macht koppen gaan rollen. Dit land begint steeds meer op een grote grap te lijken, als we het over een veilige samenleving hebben. Er wordt wat afgeblunderd en de heren en dames overbetaalde nietsnutten blijven lekker zitten of worden gepromoveerd.

Laten ze beginnen met het publiekelijk ontslaan van de 6 rechters.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:37:49 #192
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72864191
Dit is nieuws, niet gisteren.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:38:52 #193
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72864204
word er weer een wakker..
heb je onder een steen gelegen.
pi_72864209
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:37 schreef cerror het volgende:
Dit is nieuws, niet gisteren.
Het tweede artikel ook?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:41:29 #195
263873 marcusa
Love Sex Magic
pi_72864231
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het tweede artikel ook?
dat had toch ook gekund in die andere topic die al liep.
pi_72864237
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

en
[..]

Het wordt godverdomme tijd dat er bij het openbaar ministerie en de rechterlijke macht koppen gaan rollen. Dit land begint steeds meer op een grote grap te lijken, als we het over een veilige samenleving hebben. Er wordt wat afgeblunderd en de heren en dames overbetaalde nietsnutten blijven lekker zitten of worden gepromoveerd.

Laten ze beginnen met het publiekelijk ontslaan van de 6 rechters.
Je hebt wel een punt, het is erg vreemd dat deze man verlof kreeg.
Maar alvorens die rechters ontslagen worden, zou ik toch willen weten wat de exacte motivatie daarbij was, kan me bijna niet indenken dat ze op de hoogte waren van zijn dossier.
Iig betreurt het openbaar ministerie deze gang van zaken.
I´m back.
pi_72864318
Natuurlijk waren die rechters wel op de hoogte van het dossier, dat doet trouwens niet eens terzake.

1. Ze waren niet op de hoogte van het dossier en lieten de verdachte desondanks vrij? Ontslag!
2. Ze waren wel op de hoogte van het dossier en lieten de verdachte desondanks vrij? Ontslag!

Het is dat er meerdere rechters zich met deze vrijlating bemoeit hebben, anders zou je kunnen gaan denken aan omkoping, maar 6 rechters en 3 advocaten-generaal zijn wel wat duur lijkt me..

Dit is echt onbegrijpelijk! Wat moet je wel niet doen om wél als vluchtgevaarlijk te boek te staan (volgens rechters dan).

Het OM treft volgens mij geen blaam trouwens, rechters en OM zijn twee hele verschillende dingen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 01:53:47 #198
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_72864342
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:50 schreef bijderechter het volgende:
Natuurlijk waren die rechters wel op de hoogte van het dossier, dat doet trouwens niet eens terzake.

Het OM treft volgens mij geen blaam trouwens, rechters en OM zijn twee hele verschillende dingen.
Het OM heeft anders geen bezwaar gemaakt tegen de vrijlating. Dus die hebben ook zitten slapen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_72864372
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het OM heeft anders geen bezwaar gemaakt tegen de vrijlating. Dus die hebben ook zitten slapen.
Hmm, dacht dat dat bij een vorige keer was, is wat onduidelijk neergezet..
Dan nog, taak van de rechters om dit te beslissen..
pi_72865335
Krijg je he met steeds meer vrouwelijke rechters ....
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:30:16 #201
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_72865663
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 01:50 schreef bijderechter het volgende:

1. Ze waren niet op de hoogte van het dossier en lieten de verdachte desondanks vrij? Ontslag!
2. Ze waren wel op de hoogte van het dossier en lieten de verdachte desondanks vrij? Ontslag!

Het is dat er meerdere rechters zich met deze vrijlating bemoeit hebben, anders zou je kunnen gaan denken aan omkoping, maar 6 rechters en 3 advocaten-generaal zijn wel wat duur lijkt me..

Dit is echt onbegrijpelijk! Wat moet je wel niet doen om wél als vluchtgevaarlijk te boek te staan (volgens rechters dan).

Een rechter doet niet anders dan kijken welke wettelijke bepalingen van toepassing zijn. Als 6 rechters beslissen dat er geen (wettelijke) reden is om het verlof niet toe te staan, kun je je afvragen of het aan die 6 rechters ligt, of dat de wetgeving tekort schiet.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_72865882
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:30 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Een rechter doet niet anders dan kijken welke wettelijke bepalingen van toepassing zijn. Als 6 rechters beslissen dat er geen (wettelijke) reden is om het verlof niet toe te staan, kun je je afvragen of het aan die 6 rechters ligt, of dat de wetgeving tekort schiet.
Hulde voor dit rationeel antwoord.
Ik was ook onwijs verbijsterd over het besluit van de rechters, maar blijkbaar hadden ze geen keus en moest men de rechtsgang volgen.
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:57:13 #203
26777 MrTorture
pi_72866086
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:44 schreef Djarum het volgende:

[..]

Hulde voor dit rationeel antwoord.
Ik was ook onwijs verbijsterd over het besluit van de rechters, maar blijkbaar hadden ze geen keus en moest men de rechtsgang volgen.
Ik vind rechters ontslaan omdat de wet tekort schiet echt zo'n populistenmaatregel
Vis een optie?
  Moderator vrijdag 18 september 2009 @ 09:01:39 #204
8781 crew  Frutsel
pi_72866169
Ze hadden dus een tip ontvangen dat hij wilde vluchten?
pi_72866191
Onder het volk is al lang bekend dat tussen rechters de zwaarst geperverteerden personen lopen. Het zou natuurlijk kunnen dat die niet graag een stukje mals vrouwenvlees aan zich voorbij zien gaan en dat ze daarom die pooier weer teruggezet hebben in het veld.
pi_72866262
Nou ja...eigenlijk moet ik meer als ik dit soort berichten dan weer lees.

Het kan gewoon niets anders zijn dan diepgewortelde maffiapraktijken, als zes rechters + die advocaten-generaal, met de voor hun beschikbare info deze man akkoord geven.

Wanneer kun je zoiets weigeren? Als dit beest op eigen houtje had opgebiecht dat ie vluchtplannen heeft? Of krijgt ie zelfs dan het voordeel van de twijfel
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:08:47 #207
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72866285
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:01 schreef Frutsel het volgende:
Ze hadden dus een tip ontvangen dat hij wilde vluchten?
Ja, maar die tip bleek dus (deels) niet betrouwbaar. Achteraf klopte het natuurlijk wat het vluchten betreft, maar op het moment zelf leek het misschien niet voldoende te kloppen.

Ik weet niet wat de ‘missers’ waren van die tip, dat moet je natuurlijk wel weten om die tip als geheel te kunnen inschatten.
pi_72866512
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:08 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, maar die tip bleek dus (deels) niet betrouwbaar. Achteraf klopte het natuurlijk wat het vluchten betreft, maar op het moment zelf leek het misschien niet voldoende te kloppen.

Ik weet niet wat de ‘missers’ waren van die tip, dat moet je natuurlijk wel weten om die tip als geheel te kunnen inschatten.
Tuurlijk..volkomen terecht dat deze man een week zonder begeleiding weg mocht..
Je kunt zo bij Britta beginnen
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:28:49 #209
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72866687
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:20 schreef qonmann het volgende:

[..]

Je kunt zo bij Britta beginnen
Britta Böhler die zet alle burgers mooi weg als domme mensen die vooral niet mogen oordelen. Geen wonder dat mensen de beslissingen zo niet begrijpen.
pi_72866750
Alle 6 die rechters mogen per direct ophoepelen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:33:49 #211
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72866794
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:20 schreef qonmann het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen nogal gemakkelijk om zo’n tip achteraf als betrouwbaar te zien. Achteraf heeft Nostradamus ook altijd gelijk. Ik denk dat die man überhaupt geen verlof had moeten krijgen, maar als hij het dan krijgt dan is er natuurlijk ook een mogelijkheid dat iemand die hem dat niet gunt maar een ‘tip’ indient dat hij vluchtgevaarlijk is.

Als dan blijkt, wat Spong zegt, dat die tip het mis heeft op twee (wezenlijke?) punten, en je pakt zo’n man op basis van zo’n tip op? Dan tekent-ie toch direct beroep aan, toont aan dat die tip niets waard is, dat z’n verlof ten onrechte is onderbroken, en hij heeft zo wéér verlof.
pi_72866866
De rechters kunnen niet anders dan de wet toepassen. Als er blijkbaar zulke grote gaten in de wet zitten, zal de minister van Justitie keihard aan de slag moeten om deze te dichten. Het is niet aan de rechters om het wetboek te herschrijven.

Desondanks blijft het bizar! De minister moet NU ingrijpen om nog enigszins het vertrouwen in de rechterlijke macht te kunnen herstellen.
PWBF
pi_72866875
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Het is alleen nogal gemakkelijk om zo’n tip achteraf als betrouwbaar te zien. Achteraf heeft Nostradamus ook altijd gelijk. Ik denk dat die man überhaupt geen verlof had moeten krijgen, maar als hij het dan krijgt dan is er natuurlijk ook een mogelijkheid dat iemand die hem dat niet gunt maar een ‘tip’ indient dat hij vluchtgevaarlijk is.

Als dan blijkt, wat Spong zegt, dat die tip het mis heeft op twee (wezenlijke?) punten, en je pakt zo’n man op basis van zo’n tip op? Dan tekent-ie toch direct beroep aan, toont aan dat die tip niets waard is, dat z’n verlof ten onrechte is onderbroken, en hij heeft zo wéér verlof.
Maar los van de tip was wel het een en ander al bekend van hem. Hij was toen al vluchtgevaarlijk. En gezien de aard van zijn misdaden, kun je stellen dat recidive een bjina 100% zekerheid is.

De tip (al dan niet correct) staat hier dan los van natuurlijk. Iemand die zijn slachtoffers bedreigd heeft m.b.t. "wanneer ik vrijkom pak ik jullie" mag nooit op verlof
Mr. Prolapse 2009
pi_72866890
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:33 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat dus, vind het wel knap hoe de aandacht weer wordt verlegd naar iets anders.
Er zal dus triest genoeg, een wet moeten komen om de maatschappij te beschermen tegen dit soort rechters.

Ik heb Britta gisteren geszein bij P&W en het is toch knap hoe ze de de zaal omkeerde.
Nu had ze ook weinig weerstand, de vp van Amsterdam, wat die er deed
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:39:00 #215
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72866920
Dit lijkt toch op een beslissing genomen door mensen die het zicht op de werkelijkheid zijn kwijtgeraakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:39:02 #216
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72866921
Hier nog een stuk uit Trouw, waar ik het overigens niet mee eens ben, maar dat de discussie wel voedt:
quote:
’Verlof Saban B. begrijpelijk’
Hoogleraar Buruma: Hof had geen bewijs voor vluchtgevaar crimineel

De beslissing om de beruchte mensenhandelaar Saban B. verlof te verlenen is begrijpelijk, meent rechtswetenschapper Ybo Buruma.

Als rechter zou hij de gevluchte Turkse vrouwenhandelaar Saban B. misschien ook wel verlof hebben gegeven. Ofwel: strafrechtsgeleerde Ybo Buruma begrijpt de beslissing van het gerechtshof in Arnhem om deze beruchte crimineel vrij te geven voor bezoek aan zijn pasgeboren kind.

Het gaat volgens de hoogleraar straf- en strafprocesrecht van de Radboud Universiteit in Nijmegen om de informatie waarover het gerechtshof beschikte tijdens de behandeling van het verlofverzoek. „Daaruit bleek namelijk nog niet dat B. vluchtgevaarlijk was”, zegt Buruma. Bovendien, stelt de rechtswetenschapper, vond het Openbaar Ministerie het in eerste instantie ook niet erg dat B. één of twee dagen vrij zou krijgen. „Pas toen politie en justitie het bericht kregen dat hij mogelijk zou vluchten, hebben ze B. opnieuw gearresteerd en het gerechtshof verzocht om het verlof helemaal in te trekken.”

Het gerechtshof heeft dat verzoek vervolgens afgewezen, omdat ze het geen bewezen feit achtte dat B. vluchtgevaarlijk was, ondanks de later binnengekomen inlichtingen van justitie.

De onrust die ontstond over de beslissing van het hof vindt Buruma ’alleszins begrijpelijk’, maar dan is wel belangrijk te weten wat meespeelt bij zo’n beslissing. „De cruciale vraag is of we een rechter willen die vijf dagen na een eerdere beslissing over dezelfde kwestie terugkomt van dat besluit op grond van een inschatting. Als rechters dat zouden doen, lopen ze het risico een farce van de rechtszekerheid te maken.”

Een bericht van justitie als ’volgens ons gaat hij ontsnappen’ was voor het hof onvoldoende. „Er moest eerst een hard feit worden ingebracht”, stelt Buruma, die zelf ook plaatsvervangend rechter is bij het gerechtshof in Arnhem.

Wat verder van belang is, is dat het hoger beroep in oktober ook dient bij hetzelfde hof, zegt Buruma. „In theorie kan B. zelfs in oktober worden vrijgesproken. Dan moet je je afvragen of je die man, die zich kennelijk normaal gedroeg in de gevangenis, niet één weekje vrij kan geven om zijn kind te bezoeken. Bovendien speelt ook nog mee dat hij na zijn straf ook weer terug moet in de maatschappij en dat zo’n verlof ook bedoeld is om de gedetineerde daaraan te laten wennen.”

Volgens Buruma moeten we niet vergeten dat B. een ’normale’ gevangene is – die net als alle andere gedetineerden moet worden behandeld – en geen tbs’er van wie duidelijk is dat hij meteen iemand vermoordt zodra hij op straat staat.
Bron: Trouw.

Het pijnlijkste vind ik eigenlijk de uitspraak ‘Als rechters dat zouden doen, lopen ze het risico een farce van de rechtszekerheid te maken.’ terwijl ze nu natuurlijk een farce maken van de rechtstaat überhaupt (althans, in ongeveer de ogen van 95% van de Nederlanders).
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:41:46 #217
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72866979
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:37 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar los van de tip was wel het een en ander al bekend van hem. Hij was toen al vluchtgevaarlijk. En gezien de aard van zijn misdaden, kun je stellen dat recidive een bjina 100% zekerheid is.

De tip (al dan niet correct) staat hier dan los van natuurlijk. Iemand die zijn slachtoffers bedreigd heeft m.b.t. "wanneer ik vrijkom pak ik jullie" mag nooit op verlof
Klopt, maar dat verlof had hij op dat moment in z’n binnenzak. Daar was al beroep tegen aangetekend volgens mij, maar op het moment dat de politie of het OM zo’n tip binnenkrijgt is dat verlof wél de situatie waar je vanuit moet gaan.
pi_72867007
quote:
die zelf ook plaatsvervangend rechter is bij het gerechtshof in Arnhem
Tsja, heel lief en leuk dat deze man alles en nog wat is, maar je gaat natuurlijk ook niet je eigen nest bevuilen.

Op papier is hij wellicht een "gevangene zoals alle anderen" maar qua daden en dreigementen...
Mr. Prolapse 2009
pi_72867061
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Tsja, heel lief en leuk dat deze man alles en nog wat is, maar je gaat natuurlijk ook niet je eigen nest bevuilen.

Op papier is hij wellicht een "gevangene zoals alle anderen" maar qua daden en dreigementen...
Klopt, hij heeft gisteren 0.0 gezegd, dus waarom ze hem uitgenodigd hadden ?
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:47:58 #220
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72867094
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:39 schreef Iblis het volgende:
Hier nog een stuk uit Trouw, waar ik het overigens niet mee eens ben, maar dat de discussie wel voedt:
[..]

Bron: Trouw.

Het pijnlijkste vind ik eigenlijk de uitspraak ‘Als rechters dat zouden doen, lopen ze het risico een farce van de rechtszekerheid te maken.’ terwijl ze nu natuurlijk een farce maken van de rechtstaat überhaupt (althans, in ongeveer de ogen van 95% van de Nederlanders).
Op basis van dergelijke berichten neemt het onbegrip van de gemiddelde burger alleen maar meer toe. Op de een of andere manier ziet men dat niet in en blijft men, wellicht ook deels terecht, achter die beslissing staan.
pi_72867098
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:46 schreef qonmann het volgende:

[..]

Klopt, hij heeft gisteren 0.0 gezegd, dus waarom ze hem uitgenodigd hadden ?
Het is gewoon jammer dat er niet een keer (als begin ) toegegeven wordt dat men gefaald heeft hierin. En dat men dus strenger gaat toezien hierop. Als er redelijke tot gegronde reden is dat een verlof gevaar oplevert, dat het dan niet door moet gaan.
Mr. Prolapse 2009
pi_72867122
http://www.telegraaf.nl/b(...)_huis_rechter__.html

Dit soort berichten met suggestieve titels helpen trouwens ook niet in de "positievere beeldvorming' van onze Rechterlijke Macht

(en de Telegraaf is vrij populair in Nederland.... )
Mr. Prolapse 2009
pi_72867185
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is gewoon jammer dat er niet een keer (als begin ) toegegeven wordt dat men gefaald heeft hierin. En dat men dus strenger gaat toezien hierop. Als er redelijke tot gegronde reden is dat een verlof gevaar oplevert, dat het dan niet door moet gaan.
Dat is typerend voor deze mensen die al 40 jaar in het vak zitten en gewend zijn elkaar beroepshalve de hand boven het hoofd te houden, het is nu ff pech dat het grote publiek weet van deze fout krijgt.
Het verschilt niet zoveel van wat specialisten doen als een andere specialist in de fout gaat.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:04:41 #224
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72867461
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:47 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Op basis van dergelijke berichten neemt het onbegrip van de gemiddelde burger alleen maar meer toe. Op de een of andere manier ziet men dat niet in en blijft men, wellicht ook deels terecht, achter die beslissing staan.
Het is een beslissing die alleen maar redeneert of deze ‘conform de wet’ is. Niet of ze juist of onjuist is in een ethisch besef, maar of ze juist of onjuist volgens de maatstaf van de wet.

En in dit geval liggen die twee behoorlijk ver uit elkaar. Iemand die ervan verdacht wordt zoveel vrouwen te hebben mishandeld, ze tot abortus heeft gedwongen, slachtoffers bedreigd heeft en nog bedreigt, dat is gewoon onverenigbaar. Die man heeft een reputatie dat hij zijn nu opeens geliefde vrouw & kind als het zou uitkomen als een zeehondje een knuppeltje in de nek zou leggen.

Uiteindelijk keek hij ook niet naar ze om, hij nam de benen.
pi_72867542
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:04 schreef Iblis het volgende:

[..]
Hoe weet je dat hij niet naar hen omkeek. ?
Misschien krijgen ze wel een hoge maandelijkse toelage of laat hij ze overkomen naar zijn Vaderland
pi_72867741
Wat ik echt niet begrijp, als ze dan zonodig toestemming willen geven dat deze crimineel even naar huis mag, waarom dan geen enkelband om? Is toch een stuk moeilijker vluchten. Of andere begeleiding?
pi_72867777
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:17 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik echt niet begrijp, als ze dan zonodig toestemming willen geven dat deze crimineel even naar huis mag, waarom dan geen enkelband om? Is toch een stuk moeilijker vluchten. Of andere begeleiding?
knip ..weg enkelband of zie ik dat verkeerd ?
pi_72867790
En die Britta Böhler iedereen schofferen die kritiek had op de rechter. Tja, we weten zo langzamerhand wel voor wat voor mensen zij pleit.
pi_72867820
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:18 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dan enkelband én begeleiding en handboeien. Je kunt toch wel íets verzinnen? Of zijn die rechters nu echt zo naïef? Dat ze zo'n schoft zomaar laten lopen?
pi_72867825
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:18 schreef qonmann het volgende:

[..]

Een beetje fatsoenlijke enkelband voor dit soort zaken is massief, en bij doorknippen zou dan een alarm moeten afgaan
Mr. Prolapse 2009
pi_72867869
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Een beetje fatsoenlijke enkelband voor dit soort zaken is massief, en bij doorknippen zou dan een alarm moeten afgaan
En op Schiphol gaat er dan zeer zeker een alarm af.
pi_72867906
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan enkelband én begeleiding en handboeien. Je kunt toch wel íets verzinnen? Of zijn die rechters nu echt zo naïef? Dat ze zo'n schoft zomaar laten lopen?
Ben het helemaal met je eens hoor, ze moeten hem sowieso geen verlof geven, kan ie ook niet weglopen..
Wsl is daar een wet voor nodig, want sommige rechters zijn te dom.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:24:03 #233
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72867917
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:04 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is een beslissing die alleen maar redeneert of deze ‘conform de wet’ is. Niet of ze juist of onjuist is in een ethisch besef, maar of ze juist of onjuist volgens de maatstaf van de wet.

En in dit geval liggen die twee behoorlijk ver uit elkaar. Iemand die ervan verdacht wordt zoveel vrouwen te hebben mishandeld, ze tot abortus heeft gedwongen, slachtoffers bedreigd heeft en nog bedreigt, dat is gewoon onverenigbaar. Die man heeft een reputatie dat hij zijn nu opeens geliefde vrouw & kind als het zou uitkomen als een zeehondje een knuppeltje in de nek zou leggen.

Zover ik weet is het krijgen van dergelijk verlof geen recht en hoeft dus ook niet getoetst te worden of zijn aanvraag conform de wet is. Er waren aanwijzingen dat hij de benen zou nemen maar nog veel meer zou mee moeten tellen dat dat varken al die vrouwen heeft gedreigd op te zoeken zodra hij vrij kwam. Hij zou dus sowieso niet eens verlof mogen krijgen en met zulke uitspraken is tbs wat mij betreft ook op zijn plaats.
#allmightygod
pi_72867966
En het Hof hult zich nog steeds in stilzwijgen?
In het kader van: wie geschoren wordt moet stilzitten?
pi_72868003
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:25 schreef Lavenderr het volgende:
En het Hof hult zich nog steeds in stilzwijgen?

Ze doen een subtiele poging met die hoogleraar, maar die zit zelf gelieerd aan het hof daar.

Ik verwacht iig geen antwoord of opmerking hierover. En reken ook maar niet dat de minister hierop aangesproken wordt, tenminste, niet met duidelijk gevolg. Hij onderneemt zelf ook geen enkele actie.
Mr. Prolapse 2009
pi_72868110
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ze doen een subtiele poging met die hoogleraar, maar die zit zelf gelieerd aan het hof daar.

Ik verwacht iig geen antwoord of opmerking hierover. En reken ook maar niet dat de minister hierop aangesproken wordt, tenminste, niet met duidelijk gevolg. Hij onderneemt zelf ook geen enkele actie.
Goh, nou, dan maar hopen dat er snel iets anders schokkends gebeurt, dan is de aandacht weer even op iets anders gericht.
Doodziek wordt je er van.
En rechter ben je voor het leven, dus hem aanpakken kan ook niet
pi_72868173
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goh, nou, dan maar hopen dat er snel iets anders schokkends gebeurt, dan is de aandacht weer even op iets anders gericht.
Soms stappen er een paar vrijwillig op omdat ze zichzelf onmogelijk hebben gemaakt..
Maar deze 6 zijn daar, gezien deze beslissing, te dom voor
pi_72868198
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:34 schreef qonmann het volgende:

[..]

Soms stappen er een paar vrijwillig op omdat ze zichzelf onmogelijk hebben gemaakt..
Maar deze 6 zijn daar, gezien deze beslissing, te dom voor
6 arrogante stommelingen dus.
pi_72868222
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bestaat er niet iets als een Rechtelijke Tuchtcommissie? Zoals je dat ook hebt in de medische wereld?
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:38:03 #240
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72868266
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:27 schreef Dragorius het volgende:
Dat de minister in ieder geval aan deze zaak niets kan doen is duidelijk, want rechters zijn onafhankelijk. Er is natuurlijk wel heel goede reden om niet de politiek in staat te willen kunnen stellen rechters te wippen met rechtzaken als Fred Spijkers of Willem Oltmans in het achterhoofd.

Maar er zou eindelijk wel eens besloten kunnen worden in een soort van tuchtraadsysteem. Dat kan redelijk politiek onafhankelijk, maar zelfs dát ligt (onbegrijpelijk) gevoelig.
pi_72868355
Hij hoeft de rechters ook niet te wippen, maar uit zijn rol als Minister van Justitie zou hij wel een duidelijk statement mogen innemen hierover.

Tsja, ze zijn bang dat zo'n tuchtraard het te druk krijgt denk ik? Dat iedereen alles zomaar zal aankaarten? Maar reflectie is altijd beter dan ignorance.
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:41:34 #242
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72868363
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:36 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Bestaat er niet iets als een Rechtelijke Tuchtcommissie? Zoals je dat ook hebt in de medische wereld?
Nee. Zelfs een commissie tot herziening van strafzaken, zoals Posthumus II (Officieel Commissie evaluatie afgesloten strafzaken), heeft ontzettend veel voeten in de aarde gehad, en in dat artikel wordt ook de Britse Criminal Cases Review Commission (ik meen in het leven geroepen na de Birmingham 6) niet onafhankelijk, ziet het vol mensen ‘uit het wereldje’ en, alhoewel het beter dan niets is, geeft dit wel aan hoe onaantastbaar rechters zijn (want die blijven daar nog steeds buiten schot, je moet in feite zeggen dat het OM het bewijs niet goed heeft gepresenteerd, en dat de rechter daarom, fout voorgelicht toch wel een goede beslissing heeft gemaakt).

Je kunt in hoger beroep, maar er is verder niet veel aan te doen. Als een rechter het gewoon niet snapt omdat het bewijs te technisch is, en ondanks dat getuigendeskundigen het uitleggen, hij gewoon stomme conclusies trekt (en ja, dat gebeurt) dan ben je nergens. En dat vind ik een heel grote ergernis.
pi_72868413
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:41 schreef Dragorius het volgende:
Hij hoeft de rechters ook niet te wippen, maar uit zijn rol als Minister van Justitie zou hij wel een duidelijk statement mogen innemen hierover.

Tsja, ze zijn bang dat zo'n tuchtraard het te druk krijgt denk ik? Dat iedereen alles zomaar zal aankaarten? Maar reflectie is altijd beter dan ignorance.
Dat zal helpen zeg..tjee wat zullen ze onder de indruk zijn..
Alleen een nieuwe wet omtrent het verlof enzo helpt om de mij te beschermen tegen deze niet te ontslaan onbenullen
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:47:13 #244
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72868526
Wat de redenen vooraf ook waren, die rechters hebben duidelijk een fout gemaakt, want deze man is gevlucht. Het grote probleem is dat hier voor deze rechters geen enkele consequentie aan verbonden is. De volgende sadistische crimineel wordt ook met een glimlach opnieuw op de maatschappij losgelaten.

Daarnaast is 7 jaar voor een paar tienduizend verkrachtingen (honderden meisjes x honderden klanten) natuurlijk ook belachelijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_72868599
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:47 schreef Viajero het volgende:
Wat de redenen vooraf ook waren, die rechters hebben duidelijk een fout gemaakt, want deze man is gevlucht. Het grote probleem is dat hier voor deze rechters geen enkele consequentie aan verbonden is. De volgende sadistische crimineel wordt ook met een glimlach opnieuw op de maatschappij losgelaten.

Daarnaast is 7 jaar voor een paar tienduizend verkrachtingen (honderden meisjes x honderden klanten) natuurlijk ook belachelijk.
Gebeurde dit in het Boze Buitenland dan zou men wsl concluderen dat de rechters waren omgekocht..
pi_72868692
quote:

Dat is het . Ze zullen zich he-le-maal niets aantrekken van wat voor kritiek dan ook. Ze zijn vrij om te doen en laten wat ze willen en zijn waarschijnlijk as we speak lekker een balletje aan het slaan op de golfcours, het is er tenslotte prima weertje voor.
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:55:14 #247
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72868753
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:49 schreef qonmann het volgende:

[..]

Gebeurde dit in het Boze Buitenland dan zou men wsl concluderen dat de rechters waren omgekocht..
Dat, of eventueel bedreigd. Maar dat maakt allemaal niet uit, want rechters hoeven zich toch niet te verantwoorden.
pi_72868852
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is het . Ze zullen zich he-le-maal niets aantrekken van wat voor kritiek dan ook. Ze zijn vrij om te doen en laten wat ze willen en zijn waarschijnlijk as we speak lekker een balletje aan het slaan op de golfcours, het is er tenslotte prima weertje voor.
Of ze zijn hun collectie kinderporno weer wat aan het uitbreiden
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:04:54 #249
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72869023
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 08:30 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dit is een verschrikkelijk domme reactie. Iemand die vluchtgevaarlijk is, behoort geen verlof te krijgen. Ze hebben daar een (onbegrijpelijke) inschattingsfout gemaakt, die gegeven het dossier niet gemaakt had mogen worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:16:33 #250
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72869363
Jezus, wat een zooitje.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:20:56 #251
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_72869517
Waarom verbaasd mij dit niet
Drugs are good mkay?
pi_72869536
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dit is een verschrikkelijk domme reactie. Iemand die vluchtgevaarlijk is, behoort geen verlof te krijgen. Ze hebben daar een (onbegrijpelijke) inschattingsfout gemaakt, die gegeven het dossier niet gemaakt had mogen worden.
Als er in de wet allerlei bepalingen staan dat het wel mag, dan kunnen rechters wellicht niet veel anders dan het toestaan. Dan is het een zaak voor de Minister om dit soort verlof bij wet te verbieden.

Een domme reactie is het dus allerminst. Het is een rationele reactie die jou niet aanstaat.
PWBF
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:24:28 #253
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72869638
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als er in de wet allerlei bepalingen staan dat het wel mag, dan kunnen rechters wellicht niet veel anders dan het toestaan. Dan is het een zaak voor de Minister om dit soort verlof bij wet te verbieden.

Een domme reactie is het dus allerminst. Het is een rationele reactie die jou niet aanstaat.
Er mag verlof gegeven worden, maar het hoeft niet. Aan iemand die vluchtgevaarlijk is mag verlof geweigerd worden. Dat betekent dus gewoon dat in deze zaak de rechters geblunderd hebben. Deze meneer was immers bewezen vluchtgevaarlijk, en als ze het dossier hadden gelezen hadden ze dat geweten.
pi_72869682
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er mag verlof gegeven worden, maar het hoeft niet. Aan iemand die vluchtgevaarlijk is mag verlof geweigerd worden. Dat betekent dus gewoon dat in deze zaak de rechters geblunderd hebben. Deze meneer was immers bewezen vluchtgevaarlijk, en als ze het dossier hadden gelezen hadden ze dat geweten.
Dat zal best, maar alsnog kan de minister dit in de toekomst voorkomen door een verlof tijdens de eerste zoveel jaar van de straf gewoon te verbieden.
PWBF
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:28:37 #255
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72869755
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat zal best, maar alsnog kan de minister dit in de toekomst voorkomen door een verlof tijdens de eerste zoveel jaar van de straf gewoon te verbieden.
Maar je bent dus met me eens dat hier geblunderd is? Daar gaat het namelijk om.
pi_72869865
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:24 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Een rechter kijkt naar de bepalingen 1,2,3,4,5 in de wet, en als zo'n verdachte daaraan voldoet heeft hij recht op dat verlof, en kan de rechter, die zich itt een crimineel aan de wet moet houden, niks anders doen dan hem dat verlof toekennen. Dan schort er dus wat aan de wet. Maar goed, zware rechtzaken maken goede wetten, mits de beleidsmakers (de minister en de 2e kamer) hier van leren en de wet dan ook aanpassen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72869872
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar je bent dus met me eens dat hier geblunderd is? Daar gaat het namelijk om.
Als het inderdaad zo is wat jij schrijft, is er geblunderd. Ik ken echter de details niet. En als er geblunderd is, is het de vraag wat we kunnen doen om dit in de toekomst te voorkomen (das wat mij betreft de belangrijkste vraag). De minister kan de wetgeving aanpassen en we kunnen bijvoorbeeld - net als in de VS - onze rechters (en burgemeesters) gaan kiezen. Dat voorkomt natuurlijk geen blunders, maar het geeft de burgers wel een groter rechtvaardigheidsgevoel en dat is ook belangrijk.
PWBF
pi_72870095
quote:
Het grote probleem is dat hier voor deze rechters geen enkele consequentie aan verbonden is.
Er zouden wettelijke gronden zijn om deze crimineel vrij te laten, dan kan je als rechter hoog en laag springen maar je moet je aan de wet houden.

Maar ik hoop dat de publiciteit het parlement ertoe zal bewegen deze wet te veranderen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:44:15 #259
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72870161
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een rechter kijkt naar de bepalingen 1,2,3,4,5 in de wet, en als zo'n verdachte daaraan voldoet heeft hij recht op dat verlof, en kan de rechter, die zich itt een crimineel aan de wet moet houden, niks anders doen dan hem dat verlof toekennen. Dan schort er dus wat aan de wet. Maar goed, zware rechtzaken maken goede wetten, mits de beleidsmakers (de minister en de 2e kamer) hier van leren en de wet dan ook aanpassen.
De rechter oordeelt obv de feiten, en kiest daar de toepasselijke wettelijke bepalingen bij (die hij ook interpreteert, en die hem ruimte bieden voor een oordeel dat de ene of de andere kant op kan gaan). Als er nu is vastgesteld dat de verdachte vluchtgevaarlijk is (en dat is in deze zaak onomstotelijk komen vast te staan), en de rechter oordeelt dat dat niet zo is, dan mag je je toch in gemoede afvragen hoe zo'n rechter tot zo'n belachelijk oordeel is gekomen. Zoals je ziet is hier niet de wet het probleem, maar de rechter.
pi_72870265
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:44 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De rechter oordeelt obv de feiten, en kiest daar de toepasselijke wettelijke bepalingen bij (die hij ook interpreteert, en die hem ruimte bieden voor een oordeel dat de ene of de andere kant op kan gaan). Als er nu is vastgesteld dat de verdachte vluchtgevaarlijk is (en dat is in deze zaak onomstotelijk komen vast te staan), en de rechter oordeelt dat dat niet zo is, dan mag je je toch in gemoede afvragen hoe zo'n rechter tot zo'n belachelijk oordeel is gekomen. Zoals je ziet is hier niet de wet het probleem, maar de rechter.
Je hoeft je standpunt niet te herhalen, ik had het de eerste keer ook al gelezen.

Ik vind het jammer dat in jouw beperkte visie puur en alleen de rechter het probleem is. Deze kun je vervangen, maar je weet nooit wat er voor in de plaats komt. Je kan ook de wet aanpassen en verlof in de eerste x aantal jaren van een straf gewoon verbieden. Jammer dat je daar niet op wilt ingaan.
PWBF
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:01:54 #261
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72870483
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je hoeft je standpunt niet te herhalen, ik had het de eerste keer ook al gelezen.

Ik vind het jammer dat in jouw beperkte visie puur en alleen de rechter het probleem is. Deze kun je vervangen, maar je weet nooit wat er voor in de plaats komt. Je kan ook de wet aanpassen en verlof in de eerste x aantal jaren van een straf gewoon verbieden. Jammer dat je daar niet op wilt ingaan.
Je kunt inderdaad de speelruimte van de rechter beperken (maar dan kan er dus ook geen verlof meer gegeven worden in gevallen waarin dat best redelijk zou kunnen zijn). Dat neemt niet weg dat in dit geval het probleem bij de rechter ligt: het is namelijk echt een onbegrijpelijke beslissing.
pi_72870852
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 09:49 schreef Dragorius het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_huis_rechter__.html

Dit soort berichten met suggestieve titels helpen trouwens ook niet in de "positievere beeldvorming' van onze Rechterlijke Macht

(en de Telegraaf is vrij populair in Nederland.... )
Waarom zou je uberhaupt naar een " "positievere beeldvorming' van onze Rechterlijke Macht" toe willen gaan als het in werkelijkheid dus echt heel droevig gesteld is?
Het is en was een domme beslissing van al die rechters.
En Buruma kan ik, net zoals eerder al is opgemerkt, ook niet serieus nemen aangezien hij daar oko een vinger in de pap heeft als plaatsvervangend rechter.
Wij van WC-eend....
Faal van de eeuw.
pi_72870944
Kennelijk kennen de rechters de wet erg goed, maar ik stel voor om dan de rechters te vervangen door een computertje
pi_72870991
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 10:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat, of eventueel bedreigd. Maar dat maakt allemaal niet uit, want rechters hoeven zich toch niet te verantwoorden.
Alle varkens zijn gelijk, maar sommige varkens zijn meer gelijk dan anderen.
Faal van de eeuw.
pi_72870996
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:22 schreef henkway het volgende:
Kennelijk kennen de rechters de wet erg goed, maar ik stel voor om dan de rechters te vervangen door een computertje
Dat is helemaal geen gek idee, aangezien de meesten toch al als robots werken.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:26:20 #266
26777 MrTorture
pi_72871043
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik vind ook dat hij geen verlof had mogen krijgen, maar 6 rechters die onafhankelijk van elkaar beslissen dat de gedetineerde voldoet aan de voorwaarden voor verlof, duidt op een fout in de wet óf in het dossier. In ieder geval níet op een fout door alle 6 rechters. Niets "verschrikkelijk doms" aan mijn reactie, gewoon een waarheid die jou niet aanstaat.
Vis een optie?
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:46:42 #267
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72871613
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:26 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik vind ook dat hij geen verlof had mogen krijgen, maar 6 rechters die onafhankelijk van elkaar beslissen dat de gedetineerde voldoet aan de voorwaarden voor verlof, duidt op een fout in de wet óf in het dossier. In ieder geval níet op een fout door alle 6 rechters. Niets "verschrikkelijk doms" aan mijn reactie, gewoon een waarheid die jou niet aanstaat.
In juni is verlof geweigerd, omdat Saban vluchtgevaarlijk was. Nu een paar maandjes later zou hij dat niet meer zijn. En jij denkt dat dit een probleem van het dossier is. of zelfs een fout in de wet? Laat me niet lachen. Dit is gewoon broddelwerk van de betrokken rechters (dat zijn ook heus geen Übermenschen, zoals jij lijkt te denken), wellicht hadden ze een bedrijfsfeestje en geen tijd of zin om zich in de zaak te verdiepen, weet jij veel.
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:03:45 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_72872068
Gemerged met "Brute pooier door gerechtsblunder vrij".
pi_72872612
quote:
Hof vindt vrijlating Saban 'verdedigbaar'

Het gerechtshof Arnhem blijft het de normaalste zaak van de wereld vinden dat verkrachter en vrouwenhandelaar Saban B. een weekje vrij kreeg uit de gevangenis.

Het gerechtshof in Arnhem heeft om" verklaarbare redenen" besloten mensenhandelaar Saban B. een week verlof te geven om zijn vrouw en pasgeboren kind te bezoeken.

"Zijn tijdelijke vrijlating is alleszins verdedigbaar". Dat zegt vice-president Van Kuijck van het gerechtshof in Arnhem in de Twenstche Courant Tubantia.

B. heeft zijn vrijlating in grote dank aanvaard: hij heeft de benen genomen. De Tweede Kamer is woedend.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ating_saban_ver.html

-edit- Tel tot tien .

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 18-09-2009 13:35:07 ]
pi_72873227
quote:
Het gerechtshof in Arnhem heeft om" verklaarbare redenen" besloten mensenhandelaar Saban B. een week verlof te geven om zijn vrouw en pasgeboren kind te bezoeken.
Mmm...waar is de kinderbescherming nu?
Een gevaarlijke gek? Kind beschermen tegen die gevaarlijke gek?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_72873871
Hof vindt vrijlating Saban 'verdedigbaar'

Het gerechtshof Arnhem blijft het de normaalste zaak van de wereld vinden dat verkrachter en vrouwenhandelaar Saban B. een weekje vrij kreeg uit de gevangenis.

"Zijn tijdelijke vrijlating is alleszins verdedigbaar". Dat zegt vice-president Van Kuijck van het gerechtshof in Arnhem in de Twenstche Courant Tubantia.

B. heeft zijn vrijlating in grote dank aanvaard: hij heeft de benen genomen. De Tweede Kamer is woedend.

brond: sptisnieuws.nl

Ok niet alleen blunderen ze keihard maar vinden ze het ook nog een normale gang van zaken. Bij een mea culpa hadden deze personen kunnen aanblijven nu mogen ze wat mij betreft ontslagen worden.
pi_72874335
Misschien een te simpele oplossing van me, maar waarom hebben ze die vrouw met kindje dan niet naar de gevangenis laten komen?
pi_72874590
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien een te simpele oplossing van me, maar waarom hebben ze die vrouw met kindje dan niet naar de gevangenis laten komen?
Dan kon ie niet ontsnappen
Overigens had deze crimineel er alweer de helft van zijn straf er opzitten, tja Nederrland & straffen..
pi_72874633
quote:
Het was de wens van deze "lieve vader"
En wie zijn wij om zo harteloos te zijn naar zo'n "man" toe

Schijnbaar hebben ze die optie niet eens overwogen......
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:34:02 #275
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72875082
quote:
Tut tut, ook een crimineel heeft recht op een gezinsleven. In de gevangenis kun je je gezinsleven natuurlijk niet optimaal beleven.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:25:13 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_72876934
En ook "Zware crimineel op verlof is nu gevlucht." is in dit topic gemerged.
pi_72877005
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Tut tut, ook een crimineel heeft recht op een gezinsleven. In de gevangenis kun je je gezinsleven natuurlijk niet optimaal beleven.
Gelukkig konden al die uitgebuite vrouwen dat wel
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:56:15 #278
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72879693
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig konden al die uitgebuite vrouwen dat wel
Natuurlijk, ze hebben toch het recht?
pi_72879776
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is dan ook nergens vastgelegd dat een gevangene zijn gezinsleven "optimaal moet kunnen beleven".
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:08:48 #280
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72880089
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Het is dan ook nergens vastgelegd dat een gevangene zijn gezinsleven "optimaal moet kunnen beleven".
Staat vast wel ergens in de mensenrechten.
pi_72880185
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Staat vast wel ergens in de mensenrechten.
Criminelen hebben bepaalde rechten zoals ieder mens, maar het "optimaal beleven van een gezinsleven" valt daar zeker niet onder. Sterker nog, door zichzelf structureel als een beest te hebben gedragen, ontnam hij zichzelf dat recht.

Bovendien kun je ernstig in twijfel trekken of een kind en zijn moeder er wel baat bij hebben dat een dergelijke rat op bezoek komt.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:28:43 #282
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72880664
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:12 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Criminelen hebben bepaalde rechten zoals ieder mens, maar het "optimaal beleven van een gezinsleven" valt daar zeker niet onder. Sterker nog, door zichzelf structureel als een beest te hebben gedragen, ontnam hij zichzelf dat recht.

Bovendien kun je ernstig in twijfel trekken of een kind en zijn moeder er wel baat bij hebben dat een dergelijke rat op bezoek komt.
Het was niet helemaal serieus, een zekere cynische ondertoon meen ik toch wel te zien
pi_72880826
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het was niet helemaal serieus, een zekere cynische ondertoon meen ik toch wel te zien
Natuurlijk, al kan het vermeende cynisme in dit geval weleens dichter bij de waarheid liggen dan men denkt.

Al wil ik over mijn laatste zin nog wel zeggen: Wordt er niet aan het belang van een kind gedacht als ze een dergelijke waanzinnige naar hem toe laten gaan? Met een beetje pech ontvoert hij bijvoorbeeld het kind en zouden ze nu ondergedoken zitten ergens op het Turkse platteland. Om maar 1 mogelijk scenario te schetsen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:35:53 #284
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72880889
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:33 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Natuurlijk, al kan het vermeende cynisme in dit geval weleens dichter bij de waarheid liggen dan men denkt.

Al wil ik over mijn laatste zin nog wel zeggen: Wordt er niet aan het belang van een kind gedacht als ze een dergelijke waanzinnige naar hem toe laten gaan? Met een beetje pech ontvoert hij bijvoorbeeld het kind en zouden ze nu ondergedoken zitten ergens op het Turkse platteland. Om maar 1 mogelijk scenario te schetsen.
Naar mijn bescheiden mening had deze meneer nooit op verlof mogen gaan. Een onbegrijpelijke blunder. Daar helpt slechts zwarte humor tegen.
pi_72881016
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden mening had deze meneer nooit op verlof mogen gaan. Een onbegrijpelijke blunder. Daar helpt slechts zwarte humor tegen.
Had ook al begrepen dat je het cynisch bedoelde.

Ja, dan helpt zwarte humor een beetje.
pi_72881019
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is bijna zo onbegrijpelijk, onprofessioneel en onnodig dat ik er rekening mee begin te houden dat er omkoping/bedreiging ten grondslag ligt aan deze beslissing.
pi_72881196
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Het is bijna zo onbegrijpelijk, onprofessioneel en onnodig dat ik er rekening mee begin te houden dat er omkoping/bedreiging ten grondslag ligt aan deze beslissing.
Ja inderdaad, het kan bijna niet anders. Zo stom/naïef kan een rechter toch niet zijn dat hij zo'n crimineel een week! naar huis laat gaan met de mededeling:"élke dag melden hoor, op het bureau! "Ja rechter, zal ik eerlijk doen"
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:56:41 #288
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72881518
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar zes (!) rechters? Dat lijkt me teveel van het goede, dan denk ik toch meer aan onkunde.
pi_72881888
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:56 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar zes (!) rechters? Dat lijkt me teveel van het goede, dan denk ik toch meer aan onkunde.
Ik weet niet precies hoe ze tot dit besluit zijn gekomen; of ze het er allemaal mee eens moeten zijn of dat de meeste stemmen gelden o.i.d., maar als 6 'professionals' dit verantwoord hebben geacht dan is het systeem nog vele malen zieker dan ik dacht.

Waar je ook nog rekening mee moet houden is dat dan al die 6 rechters hun hele carriere etc. op het spel hebben gezet om een gewelddadige schoft te plezieren.. Hoe waarschijnlijk is dat dan?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:19:06 #290
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72886394
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
En ook "Zware crimineel op verlof is nu gevlucht." is in dit topic gemerged.
Gemerged. Klinkt als Star Trek. Waarom niet gewoon 'samengevoegd'?
pi_72886545
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Gemerged. Klinkt als Star Trek. Waarom niet gewoon 'samengevoegd'?
. Lijkt op Cartman. Waarom niet gewoon ' :-) '
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:41:59 #292
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72887305
Deze wind waait wel weer over. Nu krijgen we een week lang bij 2vandaag en Netwerk allemaal huillies die slachtoffer zijn van deze meneer, daarna horen we nooit meer iets over deze zaak.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72896782
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_72897160
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:17 schreef CyberRat het volgende:
En de volgende ontsnapping

http://www.nu.nl/algemeen(...)-bij-grafbezoek.html
quote:
AMSTERDAM - Een 23-jarige gedetineerde is woensdag tijdens zijn verlof ontsnapt. De Eindhovenaar mocht onder begeleiding van drie medewerkers van de gevangenis in Vught het graf van zijn moeder bezoeken.
© ANP

Het drietal wist hem niet tegen te houden, meldt een woordvoerder van het ministerie van Justitie vrijdag.

Onduidelijk is of hij als vluchtgevaarlijk werd ingeschat. "Daar kan ik niet over oordelen, maar doorgaans is dat niet het geval als iemand op begeleid verlof mag."

Schitterend die laatste regel ..als ze vluchtgevaarlijk zijn krijgen ze dus geen begeleiding kan ik hieruit concluderen.
pi_72897424
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:40 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Schitterend die laatste regel ..als ze vluchtgevaarlijk zijn krijgen ze dus geen begeleiding kan ik hieruit concluderen.

Nee. Daaruit moet je concluderen dat ze in de regel mensen die als vluchtgevaarlijk te boek staan, niet met verlof sturen.
  zaterdag 19 september 2009 @ 09:33:29 #296
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72898933
Wat een ontzettende prutsers
pi_72905379
quote:
ARNHEM - Justitie wil nog een kleine 19 miljoen euro van de voortvluchtige mensenhandelaar Saban B.

Dat bedrag zou hij en zijn handlangers verdiend hebben met criminele activiteiten en wordt volgens een woordvoerder van het landelijk parket teruggevorderd. Ook gaat justitie hem nog vervolgen voor moord.

Saban B. ging er tijdens zijn verlof vandoor, toegekend door het gerechtshof in Arnhem. Justitie had gevraagd hem weer vast te mogen zetten omdat er aanwijzingen voor zijn vlucht waren, maar dat verzoek werd door het hof afgewezen.

Volgens de Telegraaf heeft een onervaren aanklager aan het hof ingestemd met het verlof van B. Hij kende het dossier van de man nauwelijks en viel in voor iemand die op vakantie was.
Geld zat, het vooruitzicht nog 19 miljoen terug te moeten betalen, ook nog vervolgd gaan worden voor moord.. Gek he dat he een Turkse crimineel dan zegt tegen justitie: zoek het maar uit.
pi_72905588
Het is hier in Nederland nog erger dan in een bananenrepubliek.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72963074
Update:
quote:
'Ontsla die rechters!'
DEN HAAG - De roep om sancties in het schandaal rond de vrijlating van de brute vrouwenhandelaar Saban Baran wordt steeds luider. Het Burgercomité tegen Onrecht, opgericht door slachtoffers van geweldsmisdrijven, eist het ontslag van de Arnhemse rechters die Baran onlangs met verlof lieten gaan en hem daarmee gelegenheid gaven te vluchten.

Brief
In een brief aan de Hoge Raad, die als enige instantie in staat is om rechters de laan uit te sturen, verzoekt het comité vandaag een ontslagprocedure op te starten tegen de zes betrokken raadsheren van het hof in Arnhem.

Volgens voorzitter Joost Eerdmans van het comité hebben de rechters met hun besluit om de extreem gewelddadige vrouwenhandelaar een week met vakantie te sturen, ondanks alle signalen over zijn vluchtplannen, het vertrouwen in de rechtsstaat ernstig aangetast. „Als hun handelwijze zonder gevolgen blijft, schaadt dit in hoge mate de rechtsorde”, schrijft het comité in een brief aan de procureur-generaal bij de Hoge Raad.

Veel van de vrouwelijke slachtoffers van Baran zijn geschokt en doodsbang sinds zijn verdwijning. Sommigen durven hun huis niet meer uit. Eerdmans noemt de blunder van de rechters „passen in een patroon van een rechterlijke macht die volkomen is losgezongen van de realiteit”. Hij noemt het ongehoord dat in Nederland niemand zijn verantwoordelijkheid neemt.
Ik ben het voor DUIZEND procent met Eerdmans eens.

Wanneer ik in mijn werk dusdanig faal (ondanks waarschuwingen) dat het bedrijf ernstige schade oploopt of de samenleving in gevaar wordt gebracht, word ik op staande voet ontslagen.

Deze rechters zijn verantwoordelijk voor de gevolgen van hun stupide beslissing. Dat rechtspraak onafhankelijk van politiek moet zijn, is belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat rechters onaantastbaar moeten zijn.
pi_72963280
Eerst bepalen of ze onwettig bezig waren, of ze verwijtbaar ongeinformeerd waren, dan bepalen of ze weg moeten.

Zoals al eerder gezegd zouden er wettelijke gronden zijn om deze crimineel verlof te geven, maar de details weet ik er niet van.
pi_72963507
Ze zijn aan alle kanten gewaarschuwd om deze crimineel NIET op verlof te sturen. Toch hebben ze ingestemd met verlof. De gevolgen kennen we.

Als deze faalhazen om dit soort blunders niet opstappen, wanneer dan WEL?

Topic is vol. Vervolg hier: Eerdmans: Ontsla rechters die vrouwenhandelaar vrijlieten

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 12:36:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')