abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72792331
bron
quote:
ARNHEM - Politie en justitie zijn een internationale klopjacht begonnen op de uiterst beruchte Turk Saban Baran (38). De extreem gewelddadige crimineel vluchtte nadat het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf vanwege 'persoonlijke omstandigheden'.

Saban Baran is met de noorderzon verdwenen.
De crimineel is spil in een onderzoek naar ernstige mishandeling van vrouwen, die met een eigen 'brandmerk' achter de ramen werden gezet in diverse rosse buurten in ons land. Hij kreeg vorige week een paar dagen verlof om bij zijn vriendin te kunnen zijn.

Hij was samen met zijn broer onderwerp van een van de grootste vrouwenhandelzaken die ooit door de Nationale Recherche werd verricht. Justitie verzamelde sinds 2006 maar liefst twaalfhonderd dossiers tegen hem en vijftien medeverdachten, onder wie zijn even gewelddadige broer Hassan Baran.

De man werd vorige zomer bij de rechtbank in Almelo veroordeeld tot 7,5 jaar cel. De broers werden eerder in Duitsland gearresteerd toen zij in een Porsche Cayenne het land ontvluchtten. Zij hadden vernomen dat zij zouden worden gearresteerd.

De Turkse topcrimineel kwam vrij gedurende zijn hoger beroep, toen het gerechtshof in Arnhem medelijden toonde. Hij mocht enkele dagen vrijaf, onder voorwaarde dat hij zich dagelijks meldde bij de politie. Justitie tekende onmiddellijk bezwaar aan tegen deze verlofregeling, vanwege het uitzonderlijke vluchtgevaar. De topcrimineel verdween vrijwel onmiddellijk met de noorderzon.

Saban Baran kwam bij justitie in beeld na informatie dat hij met zijn broer een groot aantal jonge vrouwen dwong zich te prostitueren. De vrouwen kregen gedwongen borstvergrotingen, waarbij de operaties in België werden uitgevoerd. Ook werden zij gebrandmerkt met tatoeages, zodat iedereen wist dat zij bezit waren van de broers. Verder lieten ze gedwongen abortussen uitvoeren. Meer dan honderd jonge vrouwen werden het slachtoffer.

Justitie wilde Baran in hoger beroep tot een veel zwaardere straf veroordeeld zien te krijgen. Zij heeft de hulp ingeroepen van internationale opsporingsdiensten, om hem alsnog terug te vinden. Hoewel de Nationale Recherche verwacht dat hij na het bevel van het gerechtshof onmiddellijk het land heeft verlaten, sluit de dienst niet uit dat hij in Nederland is ondergedoken. De recherche heeft Europese arrestatiebevelen laten uitgaan, naar onder meer alle landen op de Balkan en Turkije
Wat een verrassing, een gevaarlijke "top"crimineel die ontsnapt tijdens zijn verlof.
Goed bezig weer

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragorius op 16-09-2009 08:22:17 (typo) ]
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72792351
Serieus, wat een stelletje faalhazen bij dat Gerechtshof
  woensdag 16 september 2009 @ 08:24:59 #3
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72792354
Vrij vanwege persoonlijke omstandigheden Vertel dat eens aan die slachtoffers.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72792372
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:24 schreef pisnicht het volgende:
Vrij vanwege persoonlijke omstandigheden Vertel dat eens aan die slachtoffers.
Ze hadden zijn verlof net zo goed vervroegde vrijlating zonder toestemming kunnen noemen ja.
Maar belachelijk dat dit gebeurt, zeker bij zo'n crimineel als dit figuur...je zou bijna denken dat ie geholpen is.
Mr. Prolapse 2009
pi_72792567
Die zijn ze kwijt.
pi_72792595
En als hij opgepakt wordt krijgt hij 2 weken extra knijpers maken erbij vanwege deze vlucht.
pi_72792628
Ik zet er een flesje wijn op dat dit tot ontslag van de minister zal leiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72792642
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zijn ze kwijt.

Volgens mij loopt zo'n kerel nog net niet vanuit de gevangenis rechtstreeks een luchtsluis van een vliegtuig in
Mr. Prolapse 2009
pi_72792668
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Volgens mij loopt zo'n kerel nog net niet vanuit de gevangenis rechtstreeks een luchtsluis van een vliegtuig in
Juist wel, als je een beetje contacten hebt valse id en beetje vermommen en voila binnen 3 uur ben je in Turkije.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:52:50 #10
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_72792693
Die zien ze nooit meer, teerug!
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_72792698
quote:
De Turkse topcrimineel kwam vrij gedurende zijn hoger beroep, toen het gerechtshof in Arnhem medelijden toonde.
Hoe kun je eigelijk medelijden hebben met zo'n monster?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 16 september 2009 @ 08:54:15 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72792710
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist wel, als je een beetje contacten hebt valse id en beetje vermommen en voila binnen 3 uur ben je in Turkije.
Turkije is iets verder vliegen, maar ik deel je mening.

Wat een faalactie weer bij de overheid. Hmm, gevaarlijke topcrimineel doet huilie.. Wat doen we? Ach, we laten hem ff uithuilen bij zijn vriendin..

FAIL!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 16 september 2009 @ 08:54:44 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72792717
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zijn ze kwijt.
En vanwaar de ?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72792743
Ik denk dat de boel uberhaupt omgekocht is, de reden in Nederland om onbegeleid verlof te krijgen is dat je niet vuurwapengevaarlijk mag zijn, en dat er geen kans mag zijn dat je bijvoorbeeld je slachtoffer tegen kan komen, zo mag je verlofadres bijvoorbeeld niet binnen een bepaalde straal van je slachtoffer bevinden, en zo zijn er nog best veel regels. Voor mensen met dit soort lange straffen is onbegeleid verlof een hoge uitzondering, dan moet je echt denken aan mensen waarvan vluchtgevaar of kans op herhaling miniem is. Voor dringende zaken zoals bijvoorbeeld uitvaarten, dan wel bezoek aan een ziek kind wordt soms begeleid verlof gegeven, dit gaat er serieus aan toe, er gaan 3 gewapende, hier speciaal voor opgeleide mensen mee.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:58:14 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72792772
Dit lijkt ook enigszins op falen van de rechters. Ik ken de precieze omstandigheden niet waarop ze hebben besloten die man vrij te laten, en of iemand ze dat aanried.

Maar als dit ‘naar eigen inzicht’ is gebeurd, dan moge nu duidelijk zijn dat dat inzicht het flink mis had.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 16 september 2009 @ 09:00:38 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72792825
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Medelijden lijkt me niet iets wat de rechtbank zegt. Dat is typisch een interpretatie van de Telegraaf. De rechtbank toetst in principe alleen een aantal criteria aan een aantal voorwaarden en komt dan tot een conclusie.

In dit geval is de vraag wel hoe deugdelijk die toetsing was, maar zulke woorden zijn alleen om de berichtgeving wat tendentieuzer te maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72792835
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:54 schreef pisnicht het volgende:

[..]

En vanwaar de [ afbeelding ] ?
Goed werk toch?
pi_72792841
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Turkije is iets verder vliegen, maar ik deel je mening.
nee hoor
pi_72792847
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Medelijden lijkt me niet iets wat de rechtbank zegt. Dat is typisch een interpretatie van de Telegraaf. De rechtbank toetst in principe alleen een aantal criteria aan een aantal voorwaarden en komt dan tot een conclusie.

In dit geval is de vraag wel hoe deugdelijk die toetsing was, maar zulke woorden zijn alleen om de berichtgeving wat tendentieuzer te maken.
Uiteraard, maar het blijft een vreemde woordkeuze, zelfs voor de Telegraaf

Maar dat zo'n figuur op onbegeleid verlof mag, met enkel de restrictie dat ie zich elke dag moet melden terwijl in het bezwaar wordt aangegeven dat ie zeer vluchtgevaarlijk is...

Maar dit waait toch wel weer over, helaas
Mr. Prolapse 2009
pi_72792851
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zie mijn criteria boven, dit zijn de criteria die gehanhaaft worden voor mensen die veroordeeld zijn, ik neem aan dat Rechters soortgelijke criteria opvoeren.
  woensdag 16 september 2009 @ 09:13:47 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72793050
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-09-2009 15:56:23 (doe eens normaal man) ]
#allmightygod
  woensdag 16 september 2009 @ 09:15:25 #22
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72793079
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee hoor
Ik deed er rond de 4 uur over. Ligt er ook een beetje aan wáar in Turkije, maar goed
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 16 september 2009 @ 09:19:44 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72793178
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:02 schreef Dragorius het volgende:
Uiteraard, maar het blijft een vreemde woordkeuze, zelfs voor de Telegraaf
Nee hoor, juist niet. Standaardriedeltje van ‘we hebben meer compassie met de dader dan met het slachtoffer’. ‘Geen medelijden voor criminelen’ of ‘softe linksen met hun medelijden’. Het is een standaardinsteek die direct een tendentieuze toon zet, en de Telegraaf is daar helemaal niet wars van.
quote:
Maar dat zo'n figuur op onbegeleid verlof mag, met enkel de restrictie dat ie zich elke dag moet melden terwijl in het bezwaar wordt aangegeven dat ie zeer vluchtgevaarlijk is...
Op zich zal Justitie dat altijd zeggen natuurlijk. Justitie zal nooit echt staan te springen om verlof, dus dat je dat bezwaar hoort, dat is niet zo verwonderlijk.

En dat de advocaat van de verdachte zegt dat het prima kan, dat zal ook niet zo verwonderlijk zijn.

Juist dan is het aan de rechter om dit te toetsen en af te wegen.
quote:
Maar dit waait toch wel weer over, helaas
Je kunt ook niet heel veel. Justitie heeft geen fouten gemaakt, en rechters zijn redelijk immuun. Die worden geacht onpartijdig te kunnen zijn, zodat je ze politiek niet zo gemakkelijk kunt aanpakken voor onwelgevallige uitspraken.

Meestal kun je in hoger beroep, en alsnog je gelijk krijgen, hier heeft dat geen zin. Om dan toch zo’n rechter te corrigeren moet je een ander mechanisme instellen. Maar ja, dat moet niet misbruikt kunnen worden om politieke invloed te doen gelden.

Dat is wel een enigszins lastig punt, maar in dit geval lijkt het me, op basis van de beperkte info die ik heb, een heel slechte en dubieuze gerechtelijke beslissing, die m.i. ook wel wat gevolgen voor degene die zoiets uitspreekt mag hebben. Maar zo makkelijk kan dat dus niet.
pi_72793262
Hey ga ff lekker op msn verder ofzo?
Mr. Prolapse 2009
pi_72793264
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Geitenwollensokken getrut.

En wat een opmerkingen weer in dit topic, sneu...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')