abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72792331
bron
quote:
ARNHEM - Politie en justitie zijn een internationale klopjacht begonnen op de uiterst beruchte Turk Saban Baran (38). De extreem gewelddadige crimineel vluchtte nadat het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf vanwege 'persoonlijke omstandigheden'.

Saban Baran is met de noorderzon verdwenen.
De crimineel is spil in een onderzoek naar ernstige mishandeling van vrouwen, die met een eigen 'brandmerk' achter de ramen werden gezet in diverse rosse buurten in ons land. Hij kreeg vorige week een paar dagen verlof om bij zijn vriendin te kunnen zijn.

Hij was samen met zijn broer onderwerp van een van de grootste vrouwenhandelzaken die ooit door de Nationale Recherche werd verricht. Justitie verzamelde sinds 2006 maar liefst twaalfhonderd dossiers tegen hem en vijftien medeverdachten, onder wie zijn even gewelddadige broer Hassan Baran.

De man werd vorige zomer bij de rechtbank in Almelo veroordeeld tot 7,5 jaar cel. De broers werden eerder in Duitsland gearresteerd toen zij in een Porsche Cayenne het land ontvluchtten. Zij hadden vernomen dat zij zouden worden gearresteerd.

De Turkse topcrimineel kwam vrij gedurende zijn hoger beroep, toen het gerechtshof in Arnhem medelijden toonde. Hij mocht enkele dagen vrijaf, onder voorwaarde dat hij zich dagelijks meldde bij de politie. Justitie tekende onmiddellijk bezwaar aan tegen deze verlofregeling, vanwege het uitzonderlijke vluchtgevaar. De topcrimineel verdween vrijwel onmiddellijk met de noorderzon.

Saban Baran kwam bij justitie in beeld na informatie dat hij met zijn broer een groot aantal jonge vrouwen dwong zich te prostitueren. De vrouwen kregen gedwongen borstvergrotingen, waarbij de operaties in België werden uitgevoerd. Ook werden zij gebrandmerkt met tatoeages, zodat iedereen wist dat zij bezit waren van de broers. Verder lieten ze gedwongen abortussen uitvoeren. Meer dan honderd jonge vrouwen werden het slachtoffer.

Justitie wilde Baran in hoger beroep tot een veel zwaardere straf veroordeeld zien te krijgen. Zij heeft de hulp ingeroepen van internationale opsporingsdiensten, om hem alsnog terug te vinden. Hoewel de Nationale Recherche verwacht dat hij na het bevel van het gerechtshof onmiddellijk het land heeft verlaten, sluit de dienst niet uit dat hij in Nederland is ondergedoken. De recherche heeft Europese arrestatiebevelen laten uitgaan, naar onder meer alle landen op de Balkan en Turkije
Wat een verrassing, een gevaarlijke "top"crimineel die ontsnapt tijdens zijn verlof.
Goed bezig weer

[ Bericht 0% gewijzigd door Dragorius op 16-09-2009 08:22:17 (typo) ]
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72792351
Serieus, wat een stelletje faalhazen bij dat Gerechtshof
  woensdag 16 september 2009 @ 08:24:59 #3
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72792354
Vrij vanwege persoonlijke omstandigheden Vertel dat eens aan die slachtoffers.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72792372
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:24 schreef pisnicht het volgende:
Ze hadden zijn verlof net zo goed vervroegde vrijlating zonder toestemming kunnen noemen ja.
Maar belachelijk dat dit gebeurt, zeker bij zo'n crimineel als dit figuur...je zou bijna denken dat ie geholpen is.
Mr. Prolapse 2009
pi_72792567
Die zijn ze kwijt.
pi_72792595
En als hij opgepakt wordt krijgt hij 2 weken extra knijpers maken erbij vanwege deze vlucht.
pi_72792628
Ik zet er een flesje wijn op dat dit tot ontslag van de minister zal leiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_72792642
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zijn ze kwijt.

Volgens mij loopt zo'n kerel nog net niet vanuit de gevangenis rechtstreeks een luchtsluis van een vliegtuig in
Mr. Prolapse 2009
pi_72792668
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Volgens mij loopt zo'n kerel nog net niet vanuit de gevangenis rechtstreeks een luchtsluis van een vliegtuig in
Juist wel, als je een beetje contacten hebt valse id en beetje vermommen en voila binnen 3 uur ben je in Turkije.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:52:50 #10
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_72792693
Die zien ze nooit meer, teerug!
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_72792698
quote:
De Turkse topcrimineel kwam vrij gedurende zijn hoger beroep, toen het gerechtshof in Arnhem medelijden toonde.
Hoe kun je eigelijk medelijden hebben met zo'n monster?
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 16 september 2009 @ 08:54:15 #12
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72792710
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Juist wel, als je een beetje contacten hebt valse id en beetje vermommen en voila binnen 3 uur ben je in Turkije.
Turkije is iets verder vliegen, maar ik deel je mening.

Wat een faalactie weer bij de overheid. Hmm, gevaarlijke topcrimineel doet huilie.. Wat doen we? Ach, we laten hem ff uithuilen bij zijn vriendin..

FAIL!
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 16 september 2009 @ 08:54:44 #13
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72792717
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:43 schreef Triggershot het volgende:
Die zijn ze kwijt.
En vanwaar de ?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_72792743
Ik denk dat de boel uberhaupt omgekocht is, de reden in Nederland om onbegeleid verlof te krijgen is dat je niet vuurwapengevaarlijk mag zijn, en dat er geen kans mag zijn dat je bijvoorbeeld je slachtoffer tegen kan komen, zo mag je verlofadres bijvoorbeeld niet binnen een bepaalde straal van je slachtoffer bevinden, en zo zijn er nog best veel regels. Voor mensen met dit soort lange straffen is onbegeleid verlof een hoge uitzondering, dan moet je echt denken aan mensen waarvan vluchtgevaar of kans op herhaling miniem is. Voor dringende zaken zoals bijvoorbeeld uitvaarten, dan wel bezoek aan een ziek kind wordt soms begeleid verlof gegeven, dit gaat er serieus aan toe, er gaan 3 gewapende, hier speciaal voor opgeleide mensen mee.
  woensdag 16 september 2009 @ 08:58:14 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72792772
Dit lijkt ook enigszins op falen van de rechters. Ik ken de precieze omstandigheden niet waarop ze hebben besloten die man vrij te laten, en of iemand ze dat aanried.

Maar als dit ‘naar eigen inzicht’ is gebeurd, dan moge nu duidelijk zijn dat dat inzicht het flink mis had.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 16 september 2009 @ 09:00:38 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72792825
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Medelijden lijkt me niet iets wat de rechtbank zegt. Dat is typisch een interpretatie van de Telegraaf. De rechtbank toetst in principe alleen een aantal criteria aan een aantal voorwaarden en komt dan tot een conclusie.

In dit geval is de vraag wel hoe deugdelijk die toetsing was, maar zulke woorden zijn alleen om de berichtgeving wat tendentieuzer te maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72792835
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:54 schreef pisnicht het volgende:

[..]

En vanwaar de [ afbeelding ] ?
Goed werk toch?
pi_72792841
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:54 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Turkije is iets verder vliegen, maar ik deel je mening.
nee hoor
pi_72792847
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Medelijden lijkt me niet iets wat de rechtbank zegt. Dat is typisch een interpretatie van de Telegraaf. De rechtbank toetst in principe alleen een aantal criteria aan een aantal voorwaarden en komt dan tot een conclusie.

In dit geval is de vraag wel hoe deugdelijk die toetsing was, maar zulke woorden zijn alleen om de berichtgeving wat tendentieuzer te maken.
Uiteraard, maar het blijft een vreemde woordkeuze, zelfs voor de Telegraaf

Maar dat zo'n figuur op onbegeleid verlof mag, met enkel de restrictie dat ie zich elke dag moet melden terwijl in het bezwaar wordt aangegeven dat ie zeer vluchtgevaarlijk is...

Maar dit waait toch wel weer over, helaas
Mr. Prolapse 2009
pi_72792851
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Zie mijn criteria boven, dit zijn de criteria die gehanhaaft worden voor mensen die veroordeeld zijn, ik neem aan dat Rechters soortgelijke criteria opvoeren.
  woensdag 16 september 2009 @ 09:13:47 #21
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_72793050
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-09-2009 15:56:23 (doe eens normaal man) ]
#allmightygod
  woensdag 16 september 2009 @ 09:15:25 #22
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_72793079
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee hoor
Ik deed er rond de 4 uur over. Ligt er ook een beetje aan wáar in Turkije, maar goed
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  woensdag 16 september 2009 @ 09:19:44 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72793178
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:02 schreef Dragorius het volgende:
Nee hoor, juist niet. Standaardriedeltje van ‘we hebben meer compassie met de dader dan met het slachtoffer’. ‘Geen medelijden voor criminelen’ of ‘softe linksen met hun medelijden’. Het is een standaardinsteek die direct een tendentieuze toon zet, en de Telegraaf is daar helemaal niet wars van.
quote:
Maar dat zo'n figuur op onbegeleid verlof mag, met enkel de restrictie dat ie zich elke dag moet melden terwijl in het bezwaar wordt aangegeven dat ie zeer vluchtgevaarlijk is...
Op zich zal Justitie dat altijd zeggen natuurlijk. Justitie zal nooit echt staan te springen om verlof, dus dat je dat bezwaar hoort, dat is niet zo verwonderlijk.

En dat de advocaat van de verdachte zegt dat het prima kan, dat zal ook niet zo verwonderlijk zijn.

Juist dan is het aan de rechter om dit te toetsen en af te wegen.
quote:
Je kunt ook niet heel veel. Justitie heeft geen fouten gemaakt, en rechters zijn redelijk immuun. Die worden geacht onpartijdig te kunnen zijn, zodat je ze politiek niet zo gemakkelijk kunt aanpakken voor onwelgevallige uitspraken.

Meestal kun je in hoger beroep, en alsnog je gelijk krijgen, hier heeft dat geen zin. Om dan toch zo’n rechter te corrigeren moet je een ander mechanisme instellen. Maar ja, dat moet niet misbruikt kunnen worden om politieke invloed te doen gelden.

Dat is wel een enigszins lastig punt, maar in dit geval lijkt het me, op basis van de beperkte info die ik heb, een heel slechte en dubieuze gerechtelijke beslissing, die m.i. ook wel wat gevolgen voor degene die zoiets uitspreekt mag hebben. Maar zo makkelijk kan dat dus niet.
pi_72793262
Hey ga ff lekker op msn verder ofzo?
Mr. Prolapse 2009
pi_72793264
quote:

[..]

Geitenwollensokken getrut.

En wat een opmerkingen weer in dit topic, sneu...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  woensdag 16 september 2009 @ 09:23:30 #26
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_72793267
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Rechters hoeven zich nergens te verantwoorden. En bij Justitie is toch een algemene cultuur van hun mensen even in de stilte houden tot iedereen het vergeten is, en daarna kunnen we weer ongestoord arrogant verder?

Alle blunderaars in de Schiedammer parkmoord en andere grote gerechtelijke dwalingen konden gewoon verder gaan met hun prutswerk. Wat andere grepen uit de media; Ruud Bullens, Joost Tonino, Fokke Fernhout, verkrachters bij de politie etc.

Om over Joris D maar te zwijgen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 09:27:47 #27
21636 Feestkabouter
pi_72793364
uberhaupt: de rechtbank veroordeelt je. dan krijg je normaalgesproken geen verlof of zo (toch? ga ik vanuit)
maar als dan het OM hoger beroep aantekent omdat het de straf te laag vindt, dan is er in afwachting van dat hoger beroep de mogelijkheid om verlof te krijgen????????????
heeft de beslissing van de eerste rechter dan nog enige waarde?????
pi_72793523
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:27 schreef Feestkabouter het volgende:
uberhaupt: de rechtbank veroordeelt je. dan krijg je normaalgesproken geen verlof of zo (toch? ga ik vanuit)
maar als dan het OM hoger beroep aantekent omdat het de straf te laag vindt, dan is er in afwachting van dat hoger beroep de mogelijkheid om verlof te krijgen????????????
heeft de beslissing van de eerste rechter dan nog enige waarde?????
Volgens mij mag de rechtbank iemands voorlopige hechtenis schorsen, maar dan nog, het is zeer ongebruikelijk voor mensen die nog een lange straf te gaan hebben.
pi_72794076
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zitten ze daar met een crimineel opgescheept
quote:
. De extreem gewelddadige crimineel vluchtte nadat het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf vanwege 'persoonlijke omstandigheden'.
En medelijden tonen met iemand die vrouwen brandmerkte, ze liet verkrachten en verplicht lieten aborteren?

Ach, het zal weer eens niet in Nederland

Oh ja, Turkije is geloof ik ook niet zo gek op dit soort figuren, dus mocht hij daar zitten? Zal hij vast slachtoffers maken daar, en dan maar hopen dat hij daar opgepakt en veroordeeld zal worden Gaan ze in ieder geval iets minder knuffelig met dergelijke criminelen/monsters om.
quote:
Saban Baran kwam bij justitie in beeld na informatie dat hij met zijn broer een groot aantal jonge vrouwen dwong zich te prostitueren. De vrouwen kregen gedwongen borstvergrotingen, waarbij de operaties in België werden uitgevoerd. Ook werden zij gebrandmerkt met tatoeages, zodat iedereen wist dat zij bezit waren van de broers. Verder lieten ze gedwongen abortussen uitvoeren. Meer dan honderd jonge vrouwen werden het slachtoffer.
Ik ken geen enkel beest wat zo met een roedel om gaat, dus het beesten noemen gaat niet.

Mensen zijn het ook niet.

En om dan maar even aan te geven waarom Trigger die opmerkingen plaatst? Om te laten zien dat het recht weer aardig aan het falen is. En nog wat, maar geen zin om dat hier nu te benoemen, want is nog niet van toepassing (nu wacht er wel erg lang mee)

En willen jullie kappen met dat geflirt?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_72794180
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Zitten ze daar met een crimineel opgescheept
Die gaat zich daar echt niet crimineel gedragen, om de volgende redenen:
Turkse justitie is niet zo soft als Nederland, pikken veel minder dingen en de straffen zijn zwaarder.
Turkije heeft een uitleveringsverdrag met Nederland dus hij zal uit de schijnwerpers willen blijven.
pi_72794212
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die gaat zich daar echt niet crimineel gedragen, om de volgende redenen:
Turkse justitie is niet zo soft als Nederland, pikken veel minder dingen en de straffen zijn zwaarder.
Turkije heeft een uitleveringsverdrag met Nederland dus hij zal uit de schijnwerpers willen blijven.
Dit soort gasten zijn niet ineens 180 graden anders. Die gaat daar gewoon verder.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794281
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:06 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dit soort gasten zijn niet ineens 180 graden anders. Die gaat daar gewoon verder.
Een paar jaar celstraf in Nederland & hardere straffen in Turkije is niet echt 'ineens' te noemen.
pi_72794423
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een paar jaar celstraf in Nederland & hardere straffen in Turkije is niet echt 'ineens' te noemen.
Zijn vluchten geeft al recidive aan. Die gaat niet in Turkije nu ineens de brave burger uithangen. Dit soort lui zitten zo diep geworteld in het criminele milieu, het "makkelijke" geld, daar gaan zelfs de hardere straffen in Turkije niks tegen doen.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794475
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:13 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zijn vluchten geeft al recidive aan. Die gaat niet in Turkije nu ineens de brave burger uithangen. Dit soort lui zitten zo diep geworteld in het criminele milieu, het "makkelijke" geld, daar gaan zelfs de hardere straffen in Turkije niks tegen doen.
Of hij is gewoon aan het vluchten om te beginnen met een schone lei en alles achter zich te laten.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:19:20 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72794589
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Of hij is gewoon aan het vluchten om te beginnen met een schone lei en alles achter zich te laten.
Die schone lei kan hij wel willen maken, zo lang hij nog een straf heeft uit te zitten heeft hij die uiteindelijk niet.
pi_72794605
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En hoe denk je daarover? .

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 16-09-2009 10:20:48 (verwacht ik gewoon) ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_72794644
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Die schone lei kan hij wel willen maken, zo lang hij nog een straf heeft uit te zitten heeft hij die uiteindelijk niet.
Een schone lei in Turkije, zonder zijn straf uit te zitten. Straf uitzitten is geen vereiste voor een schone lei imho.
pi_72794683
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:19 schreef paddy het volgende:

[..]

En hoe denk je daarover? .
een schone lei?
pi_72794764
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een schone lei in Turkije, zonder zijn straf uit te zitten. Straf uitzitten is geen vereiste voor een schone lei imho.
Denk je echt dat hij met een schone lei wil beginnen? Wanneer hij dat had gewild, had hij dit ook in de gevangenis op kunnen starten, maar blijkbaar wilde hij dit niet door zijn vlucht. Tenminste, dit laat hij mij zien via zijn handelen
pi_72794800
quote:

[..]

De straf die je in een ander land hebt opgelegd gekregen negeren is niet echt een schone lei. Ja, op een heel wrange manier.
Mag Turkije nu ook actief naar deze man zoeken als het vermoeden bestaat dat hij zich daar bevindt? Zijn straf in Nederland staat nog namelijk.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794815
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Denk je echt dat hij met een schone lei wil beginnen? Wanneer hij dat had gewild, had hij dit ook in de gevangenis op kunnen starten, maar blijkbaar wilde hij dit niet door zijn vlucht. Tenminste, dit laat hij mij zien via zijn handelen
Ik weet niet wat hij wil, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is. Wat ik wel weet is dat niemand van ons in zijn hoofd kan kijken en dus werkelijk weet waarom hij vlucht. 7 jaar is niet niets.
pi_72794823
Een topcrimineel, is dat een hele goeie crimineel ofzo?
  woensdag 16 september 2009 @ 10:27:30 #43
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72794839
quote:

[..]

Als er een arrestatiebevel tegen je loopt, dan heb je geen schone lei. Dan ben je sowieso al gedwongen om onder een andere identiteit te leven, zijn vakanties altijd penibel, mogelijk überhaupt het ophalen van reisdocumenten als biometrische gegevens in meer landen worden ingevoerd, en zo voort.

Je blijft dus altijd een beetje op de vlucht voor de wet. Hoe netjes je je ook gedraagt. Zelfs een lullige verkeersovertreding in de buurt van een agent die even een kwaaie dag heeft en je aanhoudt kan je zo fataal worden.

En als je in zo’n situatie zit, waarin het op duizend en een manier mis kan gaan (nog los van verraad doordat er een beloning uitgeloofd wordt, of afpersing door dreigen met verraad), dan is het best lastig om écht met een schone lei te beginnen.
pi_72794868
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De straf die je in een ander land hebt opgelegd gekregen negeren is niet echt een schone lei. Ja, op een heel wrange manier.
Dat is een moreel afweging, je snapt dat ook veel mensen en waarschijnlijk in het bijzonder hij dat niet met je deelt? Onder een schone lei valt voor mij de dingen achter je laten, afstand van nemen en nieuw beginnen, dit kan je op een goede of slechte manier doen, maar dat laatste is dus een waardeoordeel.
quote:
Mag Turkije nu ook actief naar deze man zoeken als het vermoeden bestaat dat hij zich daar bevindt? Zijn straf in Nederland staat nog namelijk.
Dat gaat gebeuren als NL om een uitlevering vraagt en Turkije dat honoreert.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:29:10 #45
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72794869
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:26 schreef Freak187 het volgende:
Een topcrimineel, is dat een hele goeie crimineel ofzo?
Met exorbitante bonusregeling over het algemeen!

Worden we al uitgelachen in de rest van de wereld?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72794900
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:26 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet niet wat hij wil, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is. Wat ik wel weet is dat niemand van ons in zijn hoofd kan kijken en dus werkelijk weet waarom hij vlucht. 7 jaar is niet niets.
Wat hij op zijn kerfstok heeft ook niet.
Mr. Prolapse 2009
pi_72794932
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand die zijn vrouwtjes/hoertjes brandmerkt heb ik weinig medelijden mee.
pi_72794960
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als er een arrestatiebevel tegen je loopt, dan heb je geen schone lei. Dan ben je sowieso al gedwongen om onder een andere identiteit te leven, zijn vakanties altijd penibel, mogelijk überhaupt het ophalen van reisdocumenten als biometrische gegevens in meer landen worden ingevoerd, en zo voort.

Je blijft dus altijd een beetje op de vlucht voor de wet. Hoe netjes je je ook gedraagt. Zelfs een lullige verkeersovertreding in de buurt van een agent die even een kwaaie dag heeft en je aanhoudt kan je zo fataal worden.

En als je in zo’n situatie zit, waarin het op duizend en een manier mis kan gaan (nog los van verraad doordat er een beloning uitgeloofd wordt, of afpersing door dreigen met verraad), dan is het best lastig om écht met een schone lei te beginnen.
Ook onder een nieuw identiteit, nieuw sex-change-operation, nieuw land en nieuw beroep kan ik beginnen met een schone lei. Dan is het maar moeilijk en duur, dan moet je maar rekening houden met vele aanpassingen, het hebben van een straf 3000 km verder is geen argument tegen het kunnen beginnen met een schone lei elders. Met name omdat je dat voor jezelf doet.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:32:54 #49
215628 woid
let's get Friendly
pi_72794974
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad. Iemand die zijn vrouwtjes/hoertjes brandmerkt heb ik weinig medelijden mee.
tattoos

idd... laatste die dat deed heette Hitler
pi_72794975
kan iemand mij verklaren wat die rechter uberhaupt dacht dit monster vrij te laten
pi_72794983
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:30 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dus? Ik pleit niet voor hem.
pi_72795002
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook onder een nieuw identiteit, nieuw sex-change-operation, nieuw land en nieuw beroep kan ik beginnen met een schone lei. Dan is het maar moeilijk en duur, dan moet je maar rekening houden met vele aanpassingen, het hebben van een straf 3000 km verder is geen argument tegen het kunnen beginnen met een schone lei elders. Met name omdat je dat voor jezelf doet.
Maar dan nog, wat vind jij van die gedachtegang dan?
Je hebt qua "theorie" deels gelijk (maar iemand is altijd te achterhalen) maar het op deze manier afdwingen is gewoon moreel verwerpelijk. Alsof iemand boven zijn straf staat
Mr. Prolapse 2009
pi_72795050
quote:
het gerechtshof in Arnhem hem onverwachts enkele dagen vrijaf gaf
Onverwachts voor wie? De krant? Zijn moeder? Zijn bewaking die nog op het buro koffie zaten drinken? Vroeger had je nog van die spectacularie ontsnappingen, je weet met helicopter of een bom ofzo... Nu doen ze niet eens meer moeite mattie.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72795100
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:33 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar dan nog, wat vind jij van die gedachtegang dan?
Je hebt qua "theorie" deels gelijk (maar iemand is altijd te achterhalen) maar het op deze manier afdwingen is gewoon moreel verwerpelijk. Alsof iemand boven zijn straf staat
Als ik met een beetje geld een rustig leven opbouw en me terug trek rondom de riffgebergte of in het oosten van Turkije mag je al blij zijn of je weet dat ik leef of niet, laat staan dat je me vindt. Mijn mening in deze doet er niet echt toe.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:38:32 #55
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72795137
quote:
Op woensdag 16 september 2009 09:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Rechters hoeven zich nergens te verantwoorden. En bij Justitie is toch een algemene cultuur van hun mensen even in de stilte houden tot iedereen het vergeten is, en daarna kunnen we weer ongestoord arrogant verder?

Alle blunderaars in de Schiedammer parkmoord en andere grote gerechtelijke dwalingen konden gewoon verder gaan met hun prutswerk. Wat andere grepen uit de media; Ruud Bullens, Joost Tonino, Fokke Fernhout, verkrachters bij de politie etc.

Om over Joris D maar te zwijgen.
De spijker op de kop. De rechter die deze crimineel heeft vrijgelaten mag in een volgende geval gewoon weer gevaarlijke criminelen vrijlaten, de enige consequentie die eraan zit is dat misschien een andere rehter op een borrel er een grap over kan maken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_72795157
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik met een beetje geld een rustig leven opbouw en me terug trek rondom de riffgebergte of in het oosten van Turkije mag je al blij zijn of je weet dat ik leef of niet, laat staan dat je me vindt. Mijn mening in deze doet er niet echt toe.
Die ontsnapte Belgen werden laatst anders mooi uit de riff teruggekickt
pi_72795171
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vraag is vooral waar komt dat geld dan vandaan?
Is dat nog uit die criminele tijd, dan is het "bloedgeld" en dus geen schone lei.

Overigens heeft iedereen recht op een nieuwe start, maar dan wel na het uitzitten van je straf.
Vluchten, en helemaal uit een Nederlandse (hotel)gevangenis impliceert in ieder geval niet dat iemands leven is gebeterd.
Mr. Prolapse 2009
pi_72795242
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:39 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Anders lees je dat bericht nog even een x goed.
pi_72795290
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Anders lees je dat bericht nog even een x goed.
Welke bericht bedoel je mattie?
pi_72795305
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:39 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De vraag is vooral waar komt dat geld dan vandaan?
Is dat nog uit die criminele tijd, dan is het "bloedgeld" en dus geen schone lei.

Overigens heeft iedereen recht op een nieuwe start, maar dan wel na het uitzitten van je straf.
Vluchten, en helemaal uit een Nederlandse (hotel)gevangenis impliceert in ieder geval niet dat iemands leven is gebeterd.
Je snapt dat het door jou of de maatschappij gedeelde definitie van 'schone lei' niet van toepassing hoeft te zijn op hem? Als hij dat erkende was hij sowieso niet gevlucht. Als hij de maatschappelijke fatsoen en normen en waarden met jou deelde was hij geen crimineel geworden. Wanneer zo iemand dan met een schone lei wil beginnen zal hij het ook niet echt door met een systeem waar hij niet in gelooft.
pi_72795325
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:43 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Welke bericht bedoel je mattie?
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:39 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

die

verder ben ik je mattie niet.
pi_72795372
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je snapt dat het door jou of de maatschappij gedeelde definitie van 'schone lei' niet van toepassing hoeft te zijn op hem? Als hij dat erkende was hij sowieso niet gevlucht. Als hij de maatschappelijke fatsoen en normen en waarden met jou deelde was hij geen crimineel geworden. Wanneer zo iemand dan met een schone lei wil beginnen zal hij het ook niet echt door met een systeem waar hij niet in gelooft.
Maar hoe reeel acht jij de kans op een schone lei?
En zijn perceptie is sowieso al een vertroebelde, om je geld met die zaken te willen verdienen.

Dat hij het anders ziet is helemaal niet "interessant" in die zin. Het praat het ook niet goed (niet zeggend dat jij dat doet) maar waarom is dan zo van belang dat het voor hem als schone lei wordt gezien?
Mr. Prolapse 2009
pi_72795436
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

die

verder ben ik je mattie niet.
Die heb ik zelf geschreven.. die moet jij juist lezen gappie
  woensdag 16 september 2009 @ 10:50:05 #64
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72795475
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:44 schreef Triggershot het volgende:
Toch blijft het het systeem dat de lei bijhoudt. Hij kan wel proberen om zich in het Anatolisch hoogland of het Rifgebergte terug te trekken. En misschien lukt het. Maar hij houdt altijd een afhankelijkheid van anderen.

En die situatie is gewoon moeilijk. Mensen die wat van hem willen hebben een stok om te slaan: ‘hem aan geven bij de politie’. Hoe voorkom je dat? Een beroep doen op diezelfde politie?

Vandaar: die lei vult de overheid in, niet die persoon zelf. Of hij nu lak heeft aan de overheid of niet.
pi_72795476
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar hoe reeel acht jij de kans op een schone lei?
Geen idee, ken hem niet.
quote:
En zijn perceptie is sowieso al een vertroebelde, om je geld met die zaken te willen verdienen.
Ook weer relatief schijnt het.
quote:
Dat hij het anders ziet is helemaal niet "interessant" in die zin. Het praat het ook niet goed (niet zeggend dat jij dat doet) maar waarom is dan zo van belang dat het voor hem als schone lei wordt gezien?
Omdat je een schone lei vooral voor jezelf doet en niet om conformistisch te zijn?
  woensdag 16 september 2009 @ 10:51:10 #66
270419 -HERA-
Yeah,But,No,But,Yeah,But
pi_72795506
quote:

[..]

ow hier hebben ze medelijden met criminelen wist je dat nog niet dan?
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72795513
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:48 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Die heb ik zelf geschreven.. die moet jij juist lezen gappie
.
Ik heb het over het nieuwsbericht waar je het over hebt Jaxx
pi_72795533
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ook weer relatief schijnt het.
[..]

Vrouwenhandel, gedwongen prostitutie, "brandmerken" van vrouwen.
Dan mag alles wel "relatief" zijn maar zelfs dan nog Ok, praat maar weer vanuit "zijn" kant dat hij het "normaal" vindt, maar iemand die dit normaal vindt heeft naar onze maatschappelijke en vooral menselijke normen en waarden geen besef van menselijkheid.

Vrouwen zien als handelsproducten, gedwongen nog wel ....
Mr. Prolapse 2009
pi_72795600
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:50 schreef Iblis het volgende:

[..]

Toch blijft het het systeem dat de lei bijhoudt. Hij kan wel proberen om zich in het Anatolisch hoogland of het Rifgebergte terug te trekken. En misschien lukt het. Maar hij houdt altijd een afhankelijkheid van anderen.

En die situatie is gewoon moeilijk. Mensen die wat van hem willen hebben een stok om te slaan: ‘hem aan geven bij de politie’. Hoe voorkom je dat? Een beroep doen op diezelfde politie?

Vandaar: die lei vult de overheid in, niet die persoon zelf. Of hij nu lak heeft aan de overheid of niet.
Dan blijft het een kwestie van regionaal interpretatie en inzicht, steek over naar Iran, verkeer je niet in een systeem waar er uitleveringsverdragen mee zijn. Dan kom je al snel uit op wat in Iran een schone lei geacht kan worden is dit niet volgens een ander land.
pi_72795659
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:52 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Vrouwenhandel, gedwongen prostitutie, "brandmerken" van vrouwen.
Dan mag alles wel "relatief" zijn maar zelfs dan nog Ok, praat maar weer vanuit "zijn" kant dat hij het "normaal" vindt, maar iemand die dit normaal vindt heeft naar onze maatschappelijke en vooral menselijke normen en waarden geen besef van menselijkheid.

Vrouwen zien als handelsproducten, gedwongen nog wel ....
Mwuah ik denk dat je het vooral moet houden op de hier geldende 'menselijke en maatschappelijke' normen. In Thailand en Marokko is hij bijvoorbeeld 'the man'.
pi_72795741
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah ik denk dat je het vooral moet houden op de hier geldende 'menselijke en maatschappelijke' normen. In Thailand en Marokko is hij bijvoorbeeld 'the man'.
???
Nou, dat is niet het beeld dat ik krjig van de Marokkanen in mijn omgeving. Die zijn juist net zo fel tegen dit soort praktijken.

De meeste Thais overigens ook. Maar daar hebben ze meer last van een lakse, corrupte regering die dit soort praktijken in bepaalde gebieden oogluikend toelaat.
Mr. Prolapse 2009
pi_72795810
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In Thailand en Marokko is hij bijvoorbeeld 'the man'.
Wij hebben het niet zo op Turken.
pi_72795840
Spreek voor jezelf
Mr. Prolapse 2009
pi_72795854
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:

[..]

???
Nou, dat is niet het beeld dat ik krjig van de Marokkanen in mijn omgeving. Die zijn juist net zo fel tegen dit soort praktijken.

De meeste Thais overigens ook. Maar daar hebben ze meer last van een lakse, corrupte regering die dit soort praktijken in bepaalde gebieden oogluikend toelaat.
Ik zei bijvoorbeeld, niet per definitie. Niemand heeft het over de Marokkanen en Thai in jouw omgeving, maar het is wel te constateren dat een groot aantal loverboys in NL Marokkanen zijn (geweest) dat sekstoerisme in Marokko en Thailand explosief zijn gestegen de laatste jaren, op internationaal niveau mag de overheid er wel tegen zijn, maar ze verdienen er net zo veel geld aan, ook al wordt het niet gestimuleerd.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:03:04 #75
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72795861
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:54 schreef Triggershot het volgende:
Dan blijft het een kwestie van regionaal interpretatie en inzicht, steek over naar Iran, verkeer je niet in een systeem waar er uitleveringsverdragen mee zijn. Dan kom je al snel uit op wat in Iran een schone lei geacht kan worden is dit niet volgens een ander land.
Klopt, maar je bent wel erg afhankelijk van je ‘clientèle’. Ik denk niet dat wat die man gedaan heeft op veel sympathie kan rekenen. Milošević had veel mensen die hem steunden, en die is het uiteindelijk ook niet gelukt (je moet het ook kunnen, je altijd verstoppen).

Ik vraag me ook af of bijvoorbeeld Iran op zo’n man zit te wachten. En in die zin kleeft dat altijd aan je. Sowieso als je iets op je kerfstok hebt, maar op deze manier maak je het er niet echt beter op. Het is niet onmogelijk, zie b.v. Ronnie Biggs, maar dat vonnis blijft als een soort zwaard van Damokles boven je hangen. En ook dat heeft Biggs ervaren toen hij uiteindelijk terugkeerde naar Engeland.
pi_72795875
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
Spreek voor jezelf
Ewa ik wist niet dat jij Marokkaan was mattie.. of ben je thais?
pi_72795890
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:01 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Wij hebben het niet zo op Turken.
Ah iemand die wanneer hij spreekt het heeft over 'wij' lekker concreet ook.
pi_72795946
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ah iemand die wanneer hij spreekt het heeft over 'wij' lekker concreet ook.
Tja de één zegt tomaat, de ander dat vrouwenhandelaren en pimps "the man" zijn in Marokko.
pi_72796012
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Klopt, maar je bent wel erg afhankelijk van je ‘clientèle’. Ik denk niet dat wat die man gedaan heeft op veel sympathie kan rekenen. Milošević had veel mensen die hem steunden, en die is het uiteindelijk ook niet gelukt (je moet het ook kunnen, je altijd verstoppen).

Ik vraag me ook af of bijvoorbeeld Iran op zo’n man zit te wachten. En in die zin kleeft dat altijd aan je. Sowieso als je iets op je kerfstok hebt, maar op deze manier maak je het er niet echt beter op. Het is niet onmogelijk, zie b.v. Ronnie Biggs, maar dat vonnis blijft als een soort zwaard van Damokles boven je hangen. En ook dat heeft Biggs ervaren toen hij uiteindelijk terugkeerde naar Engeland.
Het zou pas vergelijkbaar zijn met Milosevic als hij ook had getracht te vluchten met een ander identiteit, op een vergelijkbaar schaal zou gezocht worden enzovoorts. Het is maar net de vraag of de locatie waar je met een schone lei wilt beginnen ook jouw achtergrond weet of komt te weten, zo niet heb je het voor jezelf al heel wat makkelijker gemaakt.

Lijkt me ook niet echt handig om ergens opnieuw willen te beginnen waar het zo bekend is wie je was, wat je hebt gedaan. Iaw, ik ga Iran niet binnen als Triggershot maar als Nebukadnezar.
pi_72796032
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:05 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Tja de één zegt tomaat, de ander dat vrouwenhandelaren en pimps "the man" zijn in Marokko.
Ah ok, je wordt er iig wel concreter op.
pi_72796064
Bottom line > hopelijk pakken ze deze schoft alsnog heel snel op!
Mr. Prolapse 2009
pi_72796103
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:09 schreef Dragorius het volgende:
Bottom line > hopelijk pakken ze deze schoft alsnog heel snel op!
Precies! en kijk ff uit wie je zomaar laat lopen
  woensdag 16 september 2009 @ 11:12:36 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72796161
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:07 schreef Triggershot het volgende:
Lijkt me ook niet echt handig om ergens opnieuw willen te beginnen waar het zo bekend is wie je was, wat je hebt gedaan. Iaw, ik ga Iran niet binnen als Triggershot maar als Nebukadnezar.
Nee, maar die bekendheid die heb je niet 100% zelf in de hand. Je kunt natuurlijk je best doen, low profile opstellen, enz. Maar daarom is het zo’n zwaard van Damokles. Er is altijd de angst dat het mislukt. Eén misstap en je hangt.

En waarom? Omdat je voor de overheden géén schone lei hebt.
pi_72796333
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:12 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, maar die bekendheid die heb je niet 100% zelf in de hand. Je kunt natuurlijk je best doen, low profile opstellen, enz. Maar daarom is het zo’n zwaard van Damokles. Er is altijd de angst dat het mislukt. Eén misstap en je hangt.

En waarom? Omdat je voor de overheden géén schone lei hebt.
In mijn visie dus juist wel. Je kan als mens dus echt zo goed als verdwijnen met een identiteit en een ander leven opbouwen met de ander, natuurlijk kan je gesnapt worden met spionnen, verraders, hightech stuff, privé detectives als je sporen achterlaat, maar dat is dan ook iets wat je gaat voorkomen.

Dat XYZ jouw schone lei niet erkend, betekent natuurlijk nog steeds niet dat het geen schone lei is, evenmin dat die Turk de rechtbanken en het systeem niet erkent maakt hem niet een minder gedaagde wanneer dat het geval is.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:29:42 #85
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72796717
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:17 schreef Triggershot het volgende:
In mijn visie dus juist wel. Je kan als mens dus echt zo goed als verdwijnen met een identiteit en een ander leven opbouwen met de ander, natuurlijk kan je gesnapt worden met spionnen, verraders, hightech stuff, privé detectives als je sporen achterlaat, maar dat is dan ook iets wat je gaat voorkomen.
Je probeert het te voorkomen, maar ik denk dat het steeds en steeds lastiger wordt. Bovendien vraagt het nogal een opoffering. Sommige mensen lukt dat, anderen niet. Op de vlucht blijf je je leven lang. Gevangen niet per se.
pi_72796776
Het is toch heel simpel? Stel je hebt een lei.. die maak je vies. Dan ga je vegen om hem weer schoon te maken maar je krijgt hem nooit meer zo schoon als voor hij vies werd. Tigger noemt dit een schone lei en Iblis wijst op de krijtrestjes langs de randen... Hij stelt hogere eisen aan een lei.

verder glimlachen jullie erg veel naar elkaar. .
pi_72796866
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Je probeert het te voorkomen, maar ik denk dat het steeds en steeds lastiger wordt. Bovendien vraagt het nogal een opoffering. Sommige mensen lukt dat, anderen niet. Op de vlucht blijf je je leven lang. Gevangen niet per se.
Het moeten uitzitten van een paar jaar kan men ook zien als een opoffering, dus in beide gevallen ontkom je er niet aan. En al heb je die jaren uitgezeten, moet je more often than not toch weer je woonplaats, werkplek etc veranderen omdat men niets met je te maken wil hebben.
quote:
Op woensdag 16 september 2009 11:31 schreef Sjaakmat het volgende:

verder glimlachen jullie erg veel naar elkaar. [ afbeelding ].
Pure liefde
pi_72797949
quote:
Op woensdag 16 september 2009 08:24 schreef pisnicht het volgende:
Omdat hij een kindje heeft gekregen

Wat een softheid
pi_72799917
Ik hoor graag de redenatie achter het verlof geven van een vluchtgevaarlijke geweldadige crimineel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72801757
mooi toch, kost de belastingbetaler minder centjes dan wanneer hij vastzit in zijn 3 sterrenhotel
Geen sig.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:52:35 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72803326
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:06 schreef waht het volgende:
Ik hoor graag de redenatie achter het verlof geven van een vluchtgevaarlijke geweldadige crimineel.
De insteek van het Nederlandse gevangeniswezen is om het leven daar zo aangenaam te maken dat mensen graag vanuit zichzelf terugkeren. Kabeltv, internet, sport en spel onder professionele begeleiding en er wordt een oogje dichtgeknepen mbt (soft)drugs. Aangezien verlof ook gemakkelijk toegewezen wordt is er feitelijk geen enkele reden meer om te ontsnappen!. Waarom zou je? Je lijdt je luxe-leventje en gaat lekker op verlof. Meer vrijheid en minder verplichtingen dan een burgermans. De idee is dat gevangenen vanuit zichzelf weer aan de poort kloppen om zich in hun warme bedje te nestelen.

Vanuit jaren 70 perspectief (toen de huidige rechters student waren) is niet wat wij de 'crimineel' noemen schuldig, maar juist de maatschappij om hem heen. Die heeft deze arme mensen aangezet tot het plegen van daden! Daarom niets meer dan terecht dat de maatschappij nu iets terugdoet voor deze prachtmensen.
The End Times are wild
pi_72803694
Het is natuurlijk weer geklungel van justitie, maar daar mogen we ons inmiddels nauwelijks meer over verbazen.

Een voordeel aan dit hele verhaal is wel dat deze rat waarschijnlijk(hopelijk) weer lekker is opgerot naar de Turkse provincie.. Een dergelijke klootzak 7 jaar in een celletje hebben zitten, kost je klauwen met geld en er iets van leren zal hij zeker niet.

Voor die meiden wel erg zuur, nu ze mogelijk dachten dat er sprake was van enige gerechtigheid.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72803864
Bevestiging van het feit dat er geen sprake is van vooruitgang in Nederland. Weten we dat ook weer.
pi_72803872
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef LXIV het volgende:
Vanuit jaren 70 perspectief (toen de huidige rechters student waren) is niet wat wij de 'crimineel' noemen schuldig, maar juist de maatschappij om hem heen. Die heeft deze arme mensen aangezet tot het plegen van daden! Daarom niets meer dan terecht dat de maatschappij nu iets terugdoet voor deze prachtmensen.
Dan ben ik benieuwd wat de studenten vanaf 2000 tot nu, die rechter worden, zullen veranderen vanaf pak em beet 2020/2030.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72805083
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-09-2009 16:02:44 (niet op reageren aub - gewoon melden) ]
pi_72805350
Nee maar dit is natuurlijk triest nieuws dat deze gevaarlijke gek ontsnapt is.
pi_72812805
Alleen in Nederland waar de rechten van een crimineel welhaast oneindig zijn
..en de rechters altijd in het voordeel van een crimineel beslissen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  woensdag 16 september 2009 @ 18:37:53 #98
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72812970
Hier mogen wel wat koppen om rollen...
pi_72813548
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:34 schreef qonmann het volgende:
Alleen in Nederland waar de rechten van een crimineel welhaast oneindig zijn
..en de rechters altijd in het voordeel van een crimineel beslissen
Yep.
pi_72813564
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:37 schreef Wheelgunner het volgende:
Hier mogen wel wat koppen om rollen...
Als we eens kijken naar zijn reputatie en met een beetje pech, zou het zomaar kunnen dat er letterlijk koppen gaan rollen van onschuldige mensen omdat justitie niet in staat is iemand fatsoenlijk te straffen..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')