abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72870996
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:22 schreef henkway het volgende:
Kennelijk kennen de rechters de wet erg goed, maar ik stel voor om dan de rechters te vervangen door een computertje
Dat is helemaal geen gek idee, aangezien de meesten toch al als robots werken.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:26:20 #266
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_72871043
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dit is een verschrikkelijk domme reactie. Iemand die vluchtgevaarlijk is, behoort geen verlof te krijgen. Ze hebben daar een (onbegrijpelijke) inschattingsfout gemaakt, die gegeven het dossier niet gemaakt had mogen worden.
Ik vind ook dat hij geen verlof had mogen krijgen, maar 6 rechters die onafhankelijk van elkaar beslissen dat de gedetineerde voldoet aan de voorwaarden voor verlof, duidt op een fout in de wet óf in het dossier. In ieder geval níet op een fout door alle 6 rechters. Niets "verschrikkelijk doms" aan mijn reactie, gewoon een waarheid die jou niet aanstaat.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:46:42 #267
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72871613
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:26 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik vind ook dat hij geen verlof had mogen krijgen, maar 6 rechters die onafhankelijk van elkaar beslissen dat de gedetineerde voldoet aan de voorwaarden voor verlof, duidt op een fout in de wet óf in het dossier. In ieder geval níet op een fout door alle 6 rechters. Niets "verschrikkelijk doms" aan mijn reactie, gewoon een waarheid die jou niet aanstaat.
In juni is verlof geweigerd, omdat Saban vluchtgevaarlijk was. Nu een paar maandjes later zou hij dat niet meer zijn. En jij denkt dat dit een probleem van het dossier is. of zelfs een fout in de wet? Laat me niet lachen. Dit is gewoon broddelwerk van de betrokken rechters (dat zijn ook heus geen Übermenschen, zoals jij lijkt te denken), wellicht hadden ze een bedrijfsfeestje en geen tijd of zin om zich in de zaak te verdiepen, weet jij veel.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:03:45 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_72872068
Gemerged met "Brute pooier door gerechtsblunder vrij".
pi_72872612
quote:
Hof vindt vrijlating Saban 'verdedigbaar'

Het gerechtshof Arnhem blijft het de normaalste zaak van de wereld vinden dat verkrachter en vrouwenhandelaar Saban B. een weekje vrij kreeg uit de gevangenis.

Het gerechtshof in Arnhem heeft om" verklaarbare redenen" besloten mensenhandelaar Saban B. een week verlof te geven om zijn vrouw en pasgeboren kind te bezoeken.

"Zijn tijdelijke vrijlating is alleszins verdedigbaar". Dat zegt vice-president Van Kuijck van het gerechtshof in Arnhem in de Twenstche Courant Tubantia.

B. heeft zijn vrijlating in grote dank aanvaard: hij heeft de benen genomen. De Tweede Kamer is woedend.
http://www.spitsnieuws.nl(...)ating_saban_ver.html

-edit- Tel tot tien .

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 18-09-2009 13:35:07 ]
pi_72873227
quote:
Het gerechtshof in Arnhem heeft om" verklaarbare redenen" besloten mensenhandelaar Saban B. een week verlof te geven om zijn vrouw en pasgeboren kind te bezoeken.
Mmm...waar is de kinderbescherming nu?
Een gevaarlijke gek? Kind beschermen tegen die gevaarlijke gek?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_72873871
Hof vindt vrijlating Saban 'verdedigbaar'

Het gerechtshof Arnhem blijft het de normaalste zaak van de wereld vinden dat verkrachter en vrouwenhandelaar Saban B. een weekje vrij kreeg uit de gevangenis.

"Zijn tijdelijke vrijlating is alleszins verdedigbaar". Dat zegt vice-president Van Kuijck van het gerechtshof in Arnhem in de Twenstche Courant Tubantia.

B. heeft zijn vrijlating in grote dank aanvaard: hij heeft de benen genomen. De Tweede Kamer is woedend.

brond: sptisnieuws.nl

Ok niet alleen blunderen ze keihard maar vinden ze het ook nog een normale gang van zaken. Bij een mea culpa hadden deze personen kunnen aanblijven nu mogen ze wat mij betreft ontslagen worden.
pi_72874335
Misschien een te simpele oplossing van me, maar waarom hebben ze die vrouw met kindje dan niet naar de gevangenis laten komen?
pi_72874590
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
Misschien een te simpele oplossing van me, maar waarom hebben ze die vrouw met kindje dan niet naar de gevangenis laten komen?
Dan kon ie niet ontsnappen
Overigens had deze crimineel er alweer de helft van zijn straf er opzitten, tja Nederrland & straffen..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72874633
quote:
Het was de wens van deze "lieve vader"
En wie zijn wij om zo harteloos te zijn naar zo'n "man" toe

Schijnbaar hebben ze die optie niet eens overwogen......
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:34:02 #275
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72875082
quote:
Tut tut, ook een crimineel heeft recht op een gezinsleven. In de gevangenis kun je je gezinsleven natuurlijk niet optimaal beleven.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:25:13 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_72876934
En ook "Zware crimineel op verlof is nu gevlucht." is in dit topic gemerged.
pi_72877005
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Tut tut, ook een crimineel heeft recht op een gezinsleven. In de gevangenis kun je je gezinsleven natuurlijk niet optimaal beleven.
Gelukkig konden al die uitgebuite vrouwen dat wel
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:56:15 #278
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72879693
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Gelukkig konden al die uitgebuite vrouwen dat wel
Natuurlijk, ze hebben toch het recht?
pi_72879776
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:34 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is dan ook nergens vastgelegd dat een gevangene zijn gezinsleven "optimaal moet kunnen beleven".
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:08:48 #280
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72880089
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:58 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Het is dan ook nergens vastgelegd dat een gevangene zijn gezinsleven "optimaal moet kunnen beleven".
Staat vast wel ergens in de mensenrechten.
pi_72880185
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:08 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Staat vast wel ergens in de mensenrechten.
Criminelen hebben bepaalde rechten zoals ieder mens, maar het "optimaal beleven van een gezinsleven" valt daar zeker niet onder. Sterker nog, door zichzelf structureel als een beest te hebben gedragen, ontnam hij zichzelf dat recht.

Bovendien kun je ernstig in twijfel trekken of een kind en zijn moeder er wel baat bij hebben dat een dergelijke rat op bezoek komt.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:28:43 #282
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72880664
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:12 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Criminelen hebben bepaalde rechten zoals ieder mens, maar het "optimaal beleven van een gezinsleven" valt daar zeker niet onder. Sterker nog, door zichzelf structureel als een beest te hebben gedragen, ontnam hij zichzelf dat recht.

Bovendien kun je ernstig in twijfel trekken of een kind en zijn moeder er wel baat bij hebben dat een dergelijke rat op bezoek komt.
Het was niet helemaal serieus, een zekere cynische ondertoon meen ik toch wel te zien
pi_72880826
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:28 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het was niet helemaal serieus, een zekere cynische ondertoon meen ik toch wel te zien
Natuurlijk, al kan het vermeende cynisme in dit geval weleens dichter bij de waarheid liggen dan men denkt.

Al wil ik over mijn laatste zin nog wel zeggen: Wordt er niet aan het belang van een kind gedacht als ze een dergelijke waanzinnige naar hem toe laten gaan? Met een beetje pech ontvoert hij bijvoorbeeld het kind en zouden ze nu ondergedoken zitten ergens op het Turkse platteland. Om maar 1 mogelijk scenario te schetsen.
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:35:53 #284
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72880889
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:33 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Natuurlijk, al kan het vermeende cynisme in dit geval weleens dichter bij de waarheid liggen dan men denkt.

Al wil ik over mijn laatste zin nog wel zeggen: Wordt er niet aan het belang van een kind gedacht als ze een dergelijke waanzinnige naar hem toe laten gaan? Met een beetje pech ontvoert hij bijvoorbeeld het kind en zouden ze nu ondergedoken zitten ergens op het Turkse platteland. Om maar 1 mogelijk scenario te schetsen.
Naar mijn bescheiden mening had deze meneer nooit op verlof mogen gaan. Een onbegrijpelijke blunder. Daar helpt slechts zwarte humor tegen.
pi_72881016
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Naar mijn bescheiden mening had deze meneer nooit op verlof mogen gaan. Een onbegrijpelijke blunder. Daar helpt slechts zwarte humor tegen.
Had ook al begrepen dat je het cynisch bedoelde.

Ja, dan helpt zwarte humor een beetje.
pi_72881019
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:35 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is bijna zo onbegrijpelijk, onprofessioneel en onnodig dat ik er rekening mee begin te houden dat er omkoping/bedreiging ten grondslag ligt aan deze beslissing.
pi_72881196
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Het is bijna zo onbegrijpelijk, onprofessioneel en onnodig dat ik er rekening mee begin te houden dat er omkoping/bedreiging ten grondslag ligt aan deze beslissing.
Ja inderdaad, het kan bijna niet anders. Zo stom/naïef kan een rechter toch niet zijn dat hij zo'n crimineel een week! naar huis laat gaan met de mededeling:"élke dag melden hoor, op het bureau! "Ja rechter, zal ik eerlijk doen"
  vrijdag 18 september 2009 @ 17:56:41 #288
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_72881518
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:39 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar zes (!) rechters? Dat lijkt me teveel van het goede, dan denk ik toch meer aan onkunde.
pi_72881888
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 17:56 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar zes (!) rechters? Dat lijkt me teveel van het goede, dan denk ik toch meer aan onkunde.
Ik weet niet precies hoe ze tot dit besluit zijn gekomen; of ze het er allemaal mee eens moeten zijn of dat de meeste stemmen gelden o.i.d., maar als 6 'professionals' dit verantwoord hebben geacht dan is het systeem nog vele malen zieker dan ik dacht.

Waar je ook nog rekening mee moet houden is dat dan al die 6 rechters hun hele carriere etc. op het spel hebben gezet om een gewelddadige schoft te plezieren.. Hoe waarschijnlijk is dat dan?
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:19:06 #290
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72886394
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:25 schreef remlof het volgende:
En ook "Zware crimineel op verlof is nu gevlucht." is in dit topic gemerged.
Gemerged. Klinkt als Star Trek. Waarom niet gewoon 'samengevoegd'?
Stop the world, I want to get out.
pi_72886545
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:19 schreef Lkw het volgende:

[..]

Gemerged. Klinkt als Star Trek. Waarom niet gewoon 'samengevoegd'?
. Lijkt op Cartman. Waarom niet gewoon ' :-) '
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:41:59 #292
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_72887305
Deze wind waait wel weer over. Nu krijgen we een week lang bij 2vandaag en Netwerk allemaal huillies die slachtoffer zijn van deze meneer, daarna horen we nooit meer iets over deze zaak.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_72896782
Linux is denken in oplossingen. Niet in producten. --== The kernel, the whole kernel and nothing but the kernel, so help me Linus! ==--
pi_72897160
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:17 schreef CyberRat het volgende:
En de volgende ontsnapping

http://www.nu.nl/algemeen(...)-bij-grafbezoek.html
quote:
AMSTERDAM - Een 23-jarige gedetineerde is woensdag tijdens zijn verlof ontsnapt. De Eindhovenaar mocht onder begeleiding van drie medewerkers van de gevangenis in Vught het graf van zijn moeder bezoeken.
© ANP

Het drietal wist hem niet tegen te houden, meldt een woordvoerder van het ministerie van Justitie vrijdag.

Onduidelijk is of hij als vluchtgevaarlijk werd ingeschat. "Daar kan ik niet over oordelen, maar doorgaans is dat niet het geval als iemand op begeleid verlof mag."

Schitterend die laatste regel ..als ze vluchtgevaarlijk zijn krijgen ze dus geen begeleiding kan ik hieruit concluderen.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_72897424
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 01:40 schreef qonmann het volgende:

[..]

[..]

Schitterend die laatste regel ..als ze vluchtgevaarlijk zijn krijgen ze dus geen begeleiding kan ik hieruit concluderen.

Nee. Daaruit moet je concluderen dat ze in de regel mensen die als vluchtgevaarlijk te boek staan, niet met verlof sturen.
  zaterdag 19 september 2009 @ 09:33:29 #296
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72898933
Wat een ontzettende prutsers
pi_72905379
quote:
ARNHEM - Justitie wil nog een kleine 19 miljoen euro van de voortvluchtige mensenhandelaar Saban B.

Dat bedrag zou hij en zijn handlangers verdiend hebben met criminele activiteiten en wordt volgens een woordvoerder van het landelijk parket teruggevorderd. Ook gaat justitie hem nog vervolgen voor moord.

Saban B. ging er tijdens zijn verlof vandoor, toegekend door het gerechtshof in Arnhem. Justitie had gevraagd hem weer vast te mogen zetten omdat er aanwijzingen voor zijn vlucht waren, maar dat verzoek werd door het hof afgewezen.

Volgens de Telegraaf heeft een onervaren aanklager aan het hof ingestemd met het verlof van B. Hij kende het dossier van de man nauwelijks en viel in voor iemand die op vakantie was.
Geld zat, het vooruitzicht nog 19 miljoen terug te moeten betalen, ook nog vervolgd gaan worden voor moord.. Gek he dat he een Turkse crimineel dan zegt tegen justitie: zoek het maar uit.
pi_72905588
Het is hier in Nederland nog erger dan in een bananenrepubliek.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72963074
Update:
quote:
'Ontsla die rechters!'
DEN HAAG - De roep om sancties in het schandaal rond de vrijlating van de brute vrouwenhandelaar Saban Baran wordt steeds luider. Het Burgercomité tegen Onrecht, opgericht door slachtoffers van geweldsmisdrijven, eist het ontslag van de Arnhemse rechters die Baran onlangs met verlof lieten gaan en hem daarmee gelegenheid gaven te vluchten.

Brief
In een brief aan de Hoge Raad, die als enige instantie in staat is om rechters de laan uit te sturen, verzoekt het comité vandaag een ontslagprocedure op te starten tegen de zes betrokken raadsheren van het hof in Arnhem.

Volgens voorzitter Joost Eerdmans van het comité hebben de rechters met hun besluit om de extreem gewelddadige vrouwenhandelaar een week met vakantie te sturen, ondanks alle signalen over zijn vluchtplannen, het vertrouwen in de rechtsstaat ernstig aangetast. „Als hun handelwijze zonder gevolgen blijft, schaadt dit in hoge mate de rechtsorde”, schrijft het comité in een brief aan de procureur-generaal bij de Hoge Raad.

Veel van de vrouwelijke slachtoffers van Baran zijn geschokt en doodsbang sinds zijn verdwijning. Sommigen durven hun huis niet meer uit. Eerdmans noemt de blunder van de rechters „passen in een patroon van een rechterlijke macht die volkomen is losgezongen van de realiteit”. Hij noemt het ongehoord dat in Nederland niemand zijn verantwoordelijkheid neemt.
Ik ben het voor DUIZEND procent met Eerdmans eens.

Wanneer ik in mijn werk dusdanig faal (ondanks waarschuwingen) dat het bedrijf ernstige schade oploopt of de samenleving in gevaar wordt gebracht, word ik op staande voet ontslagen.

Deze rechters zijn verantwoordelijk voor de gevolgen van hun stupide beslissing. Dat rechtspraak onafhankelijk van politiek moet zijn, is belangrijk, maar dat wil niet zeggen dat rechters onaantastbaar moeten zijn.
pi_72963280
Eerst bepalen of ze onwettig bezig waren, of ze verwijtbaar ongeinformeerd waren, dan bepalen of ze weg moeten.

Zoals al eerder gezegd zouden er wettelijke gronden zijn om deze crimineel verlof te geven, maar de details weet ik er niet van.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72963507
Ze zijn aan alle kanten gewaarschuwd om deze crimineel NIET op verlof te sturen. Toch hebben ze ingestemd met verlof. De gevolgen kennen we.

Als deze faalhazen om dit soort blunders niet opstappen, wanneer dan WEL?

Topic is vol. Vervolg hier: Eerdmans: Ontsla rechters die vrouwenhandelaar vrijlieten

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2009 12:36:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')