Spike 1 t/m 4quote:
Dan was het vast ook een kastanje joh. Dus terecht dat je die dan in de sloot heb geflikkerd. Kastanjes.quote:
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:14 schreef Eric_Cantona het volgende:
Nu zijn de tellers in de war, je mag pas vanaf de 18e tellen!
Ja, voor de stoelgang, stond op een website van de egelopvang!quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:14 schreef trovey het volgende:
Muesli voor egels? Dat van dat kattenvoer wist ik maar muesli?
Ja, ik doe mijn best, al zou het een beter teken zijn als ik ze overdag niet zou aantreffen, geloof ik.quote:
Hoezo rond Amstelstation? (Ik snap vast een goede grap niet, sorryquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:38 schreef TheStonedOne het volgende:
Kunnen ook best wel tam worden en zijn vrij slimme beestjes.
Vriend van me heeft ze een tijd terug ook opgevangen in zijn tuin voor een egeltjes opvang.
Alleen bleek het hek om de tuin toch niet helemaal bestand tegen gravende egeltjes enzo en waren ze allemaal ontsnapt.
Wel veel egels nu rondom amstelstation
Zal ik even doorgeven aan een kennis van me, heeft op dit moment ook een jonge egel in de tuin die hij bijvoedtquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef Duderella het volgende:
Ja, voor de stoelgang, stond op een website van de egelopvang!En verder mag je ook rozijntjes en fruit geven (ga ik morgen neerleggen) en dingen als garnalen en zo. Maar dat gaat me een beetje ver. Nog even en de familie wenst kaviaar.
Ja ik las het al ja!quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:44 schreef J.A.N.A. het volgende:
Mooi![]()
En dat in Het jaar van de Egel
Wat leuk! Heeft hij er eentje rondscharrelen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Zal ik even doorgeven aan een kennis van me, heeft op dit moment ook een jonge egel in de tuin die hij bijvoedt. Succes met de egels
quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:49 schreef Duderella het volgende:
Wat leuk! Heeft hij er eentje rondscharrelen?
O wat leuk dat dat zo goed gaat! Ik hoop dat 'die van ons' ook nog een tijdje blijven hangen. Ik las dat broers en zussen best vaak samen blijven, in de winterslaap (lekker warm).quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:53 schreef trovey het volgende:
[..]
, Hij heeft al een huisje gemaakt van een vierkante duiventil die hij nog had, opening afgedekt met takken uit de tuin zodat het beestje ongemerkt het huisjes in kan en het kattenvoer (en de slakken zijn zijn tuin
) is/zijn altijd elke morgen op.
Ja, dat ga ik ook doen inderdaad, zodra ik een kat-veilig hutje heb gebouwd. In elk geval heb ik nu wel een grote schaal water neergezet.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:05 schreef Stali het volgende:
Die eerste foto..
Gaaf om in je tuin te hebben.
Btw, mijn ouders geven altijd kattenvoer uit blik, dan krijgen ze ook vocht binnen.
O dat is wel een hele erge mini! Die heeft de oogjes ook nog dicht. Dan moet je echt gaan pipetten.quote:
quote:
Melk mag absoluut niet!quote:Op woensdag 16 september 2009 00:18 schreef LXIV het volgende:
Heel leuk!
Weet je zeker dat je wel mag bijvoeren? Kun je niet beter eerst de egelstichting bellen om te vragen wat wel of niet goed is? In ieder geval heb ik wel eens gehoord dat het bijvoeren met melk meer kwaad dan goed doet.
Ja, goede tip! Heb een hele ondiepe maar grote schaal neergezet.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:22 schreef trovey het volgende:
Pas wel op dat in dei schaal met water de kleintje niet verdrinken...egels zijn niet zo slim, ze kunnen wel zwemmen maar slim zijn ze niet
First thing tomorrow.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
raar maar waar
bruine boterham met pindakaas![]()
![]()
helemaalook volgens de egel experts
![]()
dus hup naar de keuken jij![]()
O dank!quote:Op woensdag 16 september 2009 01:07 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat egeltjes het liefste eten...............
Alsof jij niet weet hoe geil dat is.quote:
quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:17 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?Vanaf 18 september?
Nou, dan leggen ze mijn mailtje vast wel weg.
Dit dusquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:44 schreef J.A.N.A. het volgende:
Mooi![]()
En dat in Het jaar van de Egel
Het is iid dit weekend Egelwekendquote:Op woensdag 16 september 2009 07:33 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
[..]
Dit dusKomend weekend vindt de egeltelling plaats, las ik heel toevallig gisteren in 'n foldertje
O dat zal ik doen. Even zoeken waar dat hier zit.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:52 schreef antonwachter het volgende:
Oei, ze zijn wel laat in het jaar geboren. Neem ff contact op met het egelasiel in verband met het bijvoeren. Ze kunnen nu niet meer voldoende reserve voor de winter opbouwen.
Ben ik met je eens! Camera ligt in de aanslag. Nu nog egels die buiten komen spelen.quote:Op woensdag 16 september 2009 11:17 schreef fruityloop het volgende:
Niet om nou stekelig te doen, maar wat extra foto's zouden leuk zijn....
en een update over de boterham met pindakaas zou ook wel aardig zijnquote:Op woensdag 16 september 2009 11:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ben ik met je eens! Camera ligt in de aanslag. Nu nog egels die buiten komen spelen.
Dank voor alle info!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo en hier vind je alles over egels![]()
Zelfs hoe je een egelhuis bouwt![]()
Dus hup aan de slag en huissie bouwen![]()
http://www.zoogdierenwerkgroep.be/index.php?id=104
[ afbeelding ]
Omdat hij daar woonde.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:40 schreef Duderella het volgende:
[..]
Hoezo rond Amstelstation? (Ik snap vast een goede grap niet, sorry)
aw, geweldig.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:35 schreef Duderella het volgende:
Goed, komen ze.
Brunch! Bammetjes met pindakaas.
[ afbeelding ]
En toen maar wachten tot de baby's naar buiten mochten. Een uurtje later was het zo ver. Ik zag de kat gebiologeerd naar de struiken staren, en daar trof ik dit, luid smakkend!, aan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verderop in de tuin scharrelde broer of zus wat door het gras:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Smak, smak:
[ link | afbeelding ]
En hier zit ongeveer de voordeur van het onderkomen. Ze wonen ongeveer onder de bloempotten en de bank:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 september 2009 15:17 schreef Barbaaf het volgende:
Ze lijken me al best groot eigenlijk?
[ afbeelding ]
Ja het schijnen luizennesten te zijn hè?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:17 schreef oh-oh het volgende:OMG die foto's, wat zijn ze leuk zeg
![]()
Bij mij in de buurt zitten ook veel egels, ik zie ook ieder jaar dezelfde, dr is er een die is echt groter dan mijn kleinste honden![]()
Het enige jammere is al die teken en luizen die er op zitten, ik laat mijn honden nooit te dicht bij egels komen
Is dat zo, echt geen idee?quote:Op woensdag 16 september 2009 15:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja het schijnen luizennesten te zijn hè?
Ik meen wel dat die niet overspringen op mens of hond/kat. Laten we het hopen!
Ik zal er vandaag of morgen weer eens eentje oppakken om goed te bekijken.quote:Op woensdag 16 september 2009 15:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Is dat zo, echt geen idee?
Ze zitten in dezelfde struiken als de struiken waaruit ik soms de teken op mijn honden zie duiken ieg.
Je moet maar eens goed kijken van dichtbij, mocht je er nog eens een oppakken, je ziet ze helemaal vol zitten ermee...
Net als duiven, die krioelen ook echt van de zwarte beestjes
quote:Op woensdag 16 september 2009 15:55 schreef oh-oh het volgende:
Oh daar heb ik ook echt geen idee van...
Lief zijn ze ieg toch wel.
Zo kreeg ik es van iemand 2 sierduiven, om tam te maken, jonge.
Ik had dr een in mn handen en de wind blies die vleugels opzij zeg maar, echt zwart van de luizen was ie![]()
Ik heb ze meteen per ongeluk laten vliegen
Mja ik vraag me ook af of het wel een goed teken is. Ik bedoel, ze kunnen de hele nacht rondscharrelen, maar komen in elk geval gisteren en vandaag dus ook overdag een uurtje naar buiten. Nu is het wel een erg rustige tuin met veel beschutting, dus dat scheelt misschien. Maargoed, ze kachelen ook rustig door het gras!quote:Op woensdag 16 september 2009 16:20 schreef Disana het volgende:
Wat leuk. Mijn egels laten zich overdag nooit zien.
Niet over ze heen niezen hè!quote:Op woensdag 16 september 2009 16:20 schreef Duderella het volgende:
Tegen de luizen zet je er toch gewoon allemaal lieveheersbeestjes op?![]()
[..]
Mja ik vraag me ook af of het wel een goed teken is. Ik bedoel, ze kunnen de hele nacht rondscharrelen, maar komen in elk geval gisteren en vandaag dus ook overdag een uurtje naar buiten. Nu is het wel een erg rustige tuin met veel beschutting, dus dat scheelt misschien. Maargoed, ze kachelen ook rustig door het gras!![]()
Ze zijn nauwelijks schuw. Pas als ik tegen ze aan duw, maken ze een rolletje. Ik denk dat als ik heel hard mijn best zou doen, ik ze in een paar dagen uit de hand kan laten eten. Maar goed, de griep gaat over en dan moet ik weer gewoon aan het werk natuurlijk.![]()
Nee! Ze hebben vooral wat pindakaas eraf gesmuld. Dus ik laat ze mooi even liggen. Misschien wil moeder ook nog wat vannacht.quote:Op woensdag 16 september 2009 17:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
Brunch! Bammetjes met pindakaas![]()
zijn ze al op
Nou, dat weten we dan ook weer.quote:Het is in Nederland verboden om egels te vangen en te roosteren
Dat verzin je toch niet:')quote:Op woensdag 16 september 2009 17:40 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, zigeuners schijnen egel als delicatesse te beschouwen. En die roosteren ze naar het schijnt
Doen! Des te groter de kans dat jouw exemplaar in de buurt blijft en niet de weg over wil. Ik ga zo even kijken bij jouw linkje trouwens, dank!quote:Op woensdag 16 september 2009 17:47 schreef Rewimo het volgende:
Wij hebben trouwens ook egels in de tuinNu hebben wij natuurlijk een aardig stukkie tuin, maar eentje zit vlakbij huis, naast het terras bij het muurtje
Ik wil eigenlijk ook wel een egelhuis neerzetten, en een voerhuisje.
O wat naar om te zien, lijkt me dat. Nu ik zelf die dotten in de tuin heb, zou me dat erg aan het hart gaan, denk ik.quote:Jammer genoeg zie je hier ook nogal wat platte exemplarenEr moeten heel wat van die beestjes huizen hier op het platteland. Ik kan ze niet melden omdat we nu eenmaal niet in NL wonen, wel jammer, want ik had best mee willen doen met het egelweekend
Niets dan het beste voor mijn egeltjes.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:28 schreef Greys het volgende:
Wat heb je ze lekker dik pindakaas op brood gegeven!![]()
En met nootjes!
Wat aandoenlijkquote:Op woensdag 16 september 2009 19:38 schreef Sunnythesun het volgende:
TVEgel!!![]()
![]()
Vroeger pakte ik ze vaak op om ze veilig van de weg te zetten en zo.. En een keer zat ik 's avonds buiten op de oprit te roken en kwam er een aan gewaggeld. Kwam naar me toe en die kon ik toen aaien, lekker onder zijn kinnetje, ging dat koppie helemaal omhoog en knorren en zo
Oeh!quote:Op woensdag 16 september 2009 19:38 schreef Sunnythesun het volgende:
TVEgel!!![]()
![]()
Vroeger pakte ik ze vaak op om ze veilig van de weg te zetten en zo.. En een keer zat ik 's avonds buiten op de oprit te roken en kwam er een aan gewaggeld. Kwam naar me toe en die kon ik toen aaien, lekker onder zijn kinnetje, ging dat koppie helemaal omhoog en knorren en zo
Ja!quote:Op woensdag 16 september 2009 20:51 schreef Sunnythesun het volgende:
owwwwww![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat een zwijmeltopic is dit zeg
Ergens wel gek dat zo'n stekelig beest zo schattig wordt gevonden door mensen.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:56 schreef Sunnythesun het volgende:
Het zijn, naast vleermuizen, mijn lievelings(wilde)dieren (huisdieren hebben een eigen ranglijst)
Het zijn die kraaloogjes het snuitje en die pootjes die het 'm doen.quote:Op woensdag 16 september 2009 20:57 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ergens wel gek dat zo'n stekelig beest zo schattig wordt gevonden door mensen.
Egels zijn nachtdieren dus pupillen wijd open en dan flitsenquote:Op woensdag 16 september 2009 20:48 schreef Duderella het volgende:
[..]
Oeh!![]()
Mijn echtgenoot heeft er net ook eentje over zijn neusje gekriebeld:
.....................................
Sorry egel, voor de flitser.
Ja, maar ik las dat ze sowieso half blind zijn, dus het berokkende vast geen blijvende schade. Maar je hebt wel gelijk. Maar het móest! Voor het nageslacht (dat zijn jullie voor het gemak even). Echter zal ik mij beraden op een gepaste zelfkastijding ter boetedoening.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Egels zijn nachtdieren dus pupillen wijd open en dan flitsen![]()
Gek he dat manneke van jou hem een beetje dwaas vond na het flitsen![]()
Ze gaan ook snachts pas op zoek naar eten dus bammetje pindakaas is welen vinden ze
![]()
maar dan wel pas als het donker wordt![]()
even een beeld van wat de egel zag toen jij fotografeerde
[ afbeelding ]
![]()
niet meer doen dus
Je kan natuurlijk altijd een bod doen.quote:Op donderdag 17 september 2009 00:41 schreef bl0emetjE het volgende:
ohhh ik wil ook een tuin met egeltjes!!![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 september 2009 00:44 schreef Duderella het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd een bod doen.
Ik denk dat de overeenkomst tussen garnalen en insecten verontrustend groot is. Voor mensen die graag garnalen eten dan, de gemiddelde egel zal het worstquote:Op donderdag 17 september 2009 08:51 schreef Harajuku. het volgende:
Nou ja, ze zullen in de tuin normaal gesproken ook geen garnalen tegenkomen
Die egels liever dan ik.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:54 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat de overeenkomst tussen garnalen en insecten verontrustend groot is. Voor mensen die graag garnalen eten dan, de gemiddelde egel zal het worstzijn.
quote:Op donderdag 17 september 2009 01:28 schreef Duderella het volgende:
Denken jullie dat ze rauwe garnalen moeten, of even gewokt (met een knofje, mespuntje peper en wat verse peterselie en een scheutje verse limoensap?)
En ze houden ook van eieren las ik (ja, ik richt morgen uit flitsschuldgevoel echt een bacchanaal aan voor ze), maar moet ik die dan eerst even koken?
quote:Op donderdag 17 september 2009 00:44 schreef Duderella het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk altijd een bod doen.
http://lmgtfy.com/?q=wat+eten+egeltjesquote:Op donderdag 17 september 2009 11:50 schreef bl0emetjE het volgende:
Hier geen tuin en dus geen verstand van zaken
Maar ik denk ook dat ze waarschijnlijk rauw eten.
quote:Op donderdag 17 september 2009 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=wat+eten+egeltjes
Was dat nou zo moeilijk![]()
![]()
Nee, er liggen nog twee stukjes. Ik denk dat ze vannacht vooral aan de regenworm zijn gegaan.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bammetje pindakaas nou op![]()
haha, zover was ik ook wel gekomen alquote:Op donderdag 17 september 2009 11:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=wat+eten+egeltjes
Was dat nou zo moeilijk![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 september 2009 18:50 schreef Duderella het volgende:
Ik trof één ietswat verdwaasde worm aan, en verder zijn die allemaal opgepeuzeld, denk ik!
Onder het zand en zich zoekend oprichtend om de aarde af te scannen naar zijn pierengaatje. Zo zag dat eruit.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:56 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
ik ben heel erg benieuwd hoe dat er uit ziet
![]()
Neehee, dit was duidelijk een getraumatiseerde pier!quote:Op donderdag 17 september 2009 20:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Ohh gewoon zoals een gemiddelde worm dus![]()
Hihi hier vliegt steeds een vleermuis voor het raam langsIneens hebben we er een in de tuin!
Ik las:quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef MrSubtle het volgende:
Oooh egel koekjes zijn erg leuk voor een zondagochtend-ontbijtje
Ontzettend leuk topic
En aangezien je ze NIET! mag roosteren, lijkt me dat heel niet zo lekker.quote:Oooh egeltjes zijn erg leuk voor een zondagochtend-ontbijtje
Ja maar jij zei pijpenquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:02 schreef Duderella het volgende:
broekspijpenpijpen
Over pijpen praten in een egeltjestopic is best wel Het Keldertje trouwens!quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja maar jij zei pijpen![]()
da's erger!
Ik moest hardop lachenquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:48 schreef Duderella het volgende:
[..]
Over pijpen praten in een egeltjestopic is best wel Het Keldertje trouwens!
Ja weet ik veel. Ik ben een softe F&F-er die egeltjes garnalen voert en zich daarbij afvraagt of daar een knofje en wat verse limoensap bij moeten. Denk je nou echt dat de gemiddelde Keldenaar zo in het fauna-leven staat? Jaha... die vraagt zich af met welke snelheid je zo'n egel tegen je sub moet werpen om er iets van terug te zien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachen. Ben ik nou geschikt voor Het Keldertje?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:57 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. Ik ben een softe F&F-er die egeltjes garnalen voert en zich daarbij afvraagt of daar een knofje en wat verse limoensap bij moeten. Denk je nou echt dat de gemiddelde Keldenaar zo in het fauna-leven staat? Jaha... die vraagt zich af met welke snelheid je zo'n egel tegen je sub moet werpen om er iets van terug te zien.
En al dat leer. Dat vind ik nog zielig voor die koeien ook!
Nee, doe mij maar egeltjes. Zonder pijpen.
MrSubtle, ja gaat wel weer geheel sub topic hè?quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]maar dan wel termen als 'sub' heel casual laten vallen... je probeert mij gewoon mee de kelder in te lokken. Bah. Viespeuk!
(hoe laat moet ik waar zijn?)
Ik hoop echt dat er nog wat foto's komen, ook omdat ze zo lekker groeien en dat is leuk om te zien. Ik zag er straks nog eentje nét vertrekken van een potje boterham met pindakaas. Maar 's avonds krijg ik ze niet meer op de foto (zichtbaarquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:16 schreef Min-e het volgende:
Agggghhh wat schattig. (Tvp voor meer foto's)
De egelopvang is gebeld en die maakten zich niet al te veel zorgen. De meningen variëren ook sterk: de najaarsjongen kunnen volgens sommige deskundigen wel pas in december (!) in winterslaap gaan. Dan hebben ze nog wel even.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:43 schreef childintime het volgende:
Misschien kun je eens informeren bij een egelopvang? Zo rond half/eind November gaan ze in winterslaap en moeten ze een minimaal gewicht behaald hebben om dat te kunnen overleven. Ik zie die kleintjes dat nog niet doen en dat zou betekenen dat ze allemaal dood zouden gaan als de kou ineens intreedt en het is vannacht op sommige plaatsen al rond het vriespunt geweest......
Goed bijvoeren en voor voldoende schuiplaatsen zorgen (veel bladeren, oud hout, een schuurtje) is volgens mij het enige wat je kunt doen.
Nou, mama kickt papa er na de paring keihard uit, dus zo doende!quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:45 schreef MrSubtle het volgende:
grmbl wat ben jij streng
Ik denk eigenlijk dat het nog te vroeg is voor winterslaap omdat het zo'n warme zomer en na-zomer is. Normaal zou ik mijn gras bijvoorbeeld ook al niet meer maaien eind september, maar dat groeit ook nog volop.
Wel lomp van mama egeltjetypsich vrouwen (hoe zie jij er trouwens aan welke de mama en welke de papa is?
)
Gelijk heeft ze, ff bijkomen toch?quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:39 schreef Duderella het volgende:
Nou, mama kickt papa er na de paring keihard uit, dus zo doende!
http://lmgtfy.com/?q=winterslaap+egelquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Overigens heb ik toch ergens het idee dat moeder egel er niet meer is. Wij hebben haar de laatste tijd niet in gezelschap van haar kinders gezien. Nu las ik wel dat ze hun jongen op een bepaald moment 'in de steek' laten, en de kleintjes doen het volgens mij ook best goed, maar gek vind ik het toch wel.
Zo'n moeder gaat toch ook de winterslaap in? Waarom niet onder die vlonder?
Of zou ze al in dromenland zijn?
Iemand die weet hoe dit gaat bij egelmoeders?
Ja en óveral staat weer wat anders.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=winterslaap+egel![]()
![]()
Gewoon bammetje pindakaasquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het zo lees is het dus zaak om de komende tijd nog wat bij te voeren![]()
..................
Bovendien willen wij nu nog 40 jaar updates krijgen hier, dus je bent het min of meer verplicht aan ons nuquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het zo lees is het dus zaak om de komende tijd nog wat bij te voeren![]()
Toch maar een voerhuisje bestellen? Is wel tof natuurlijk en we willen hier nog minstens 40 jaar blijven wonen dus dan is het de investering wel waard
En dat bestaat dit keer uitquote:Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef Duderella het volgende:
Ik ga zo het avondmaaltje weer klaarzetten.
Pas je wel op dat er geen zigeuners in de buurt zijn?quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef Duderella het volgende:
Ik ga zo het avondmaaltje weer klaarzetten.
Het bammetje is lunch. Voor de nacht krijgen ze de goddelijke smaaksensatie van kattenblikvoer met muesli en rozijnen. Yay!quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En dat bestaat dit keer uit![]()
bammetje pindakaas
wortel
appel
rozijn
water![]()
Chef!quote:Op donderdag 17 september 2009 01:28 schreef Duderella het volgende:
Denken jullie dat ze rauwe garnalen moeten, of even gewokt (met een knofje, mespuntje peper en wat verse peterselie en een scheutje verse limoensap?)
En ze houden ook van eieren las ik (ja, ik richt morgen uit flitsschuldgevoel echt een bacchanaal aan voor ze), maar moet ik die dan eerst even koken?
Baby's en egels kun je niet te veel verwennen, schijnt.quote:Op zondag 20 september 2009 09:07 schreef MrSubtle het volgende:
Je verwent ze ook helemaal niet of zo he?
Ik ga vanmiddag denk ik egel-broodjes bakken trouwens
O wat een mooi beestje! En wat ontzettend sneu voor jullie (en Flynn) dat hij er niet meer is. Sterkte. Ik kan me voorstellen dat je zo'n beestje nog best een tijdje mist.quote:Op zondag 20 september 2009 11:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Tommy:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat wil ik ook ff wetenquote:Op zondag 20 september 2009 11:55 schreef Duderella het volgende:
................
Hoe kwam Tommy eigenlijk in de opvang terecht?
We hebben hem rechtstreeks overgenomen van zijn vorige eigenaresse, zij had door omstandigheden maar weinig tijd meer voor hem en daardoor zat hij hele dagen alleen maar in zijn verblijf. Dat vonden ze zielig. Bij ons kon hij elke avond los (overdag sliep hij natuurlijk) en omdat zijn verblijf op de grond stond ipv op pootjes kon hij via een loopplankje zelf teruggaan wanneer hij dat wilde.quote:Op zondag 20 september 2009 11:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
O wat een mooi beestje! En wat ontzettend sneu voor jullie (en Flynn) dat hij er niet meer is. Sterkte. Ik kan me voorstellen dat je zo'n beestje nog best een tijdje mist.![]()
Hoe kwam Tommy eigenlijk in de opvang terecht?
Ze hebben vannacht goed gegeten en gedronken, zo te zien. Straks heb ik ze een dot pindakaas en een half tomaatje geoffreerd. Maar ze laten zich overdag echt steeds minder zien. Ik vrees dat het dus lastig wordt om foto's te maken.quote:Op zondag 20 september 2009 12:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat wil ik ook ff wetenen hoe kwam hij aan de wond aan zijn pootje
![]()
Oja en Duderella hebben ze vandaag al een bammetje pindakaas en een gerkruimeld ei gehad![]()
![]()
en eh durf het bijna niet te vragen.................foto's
Ik geef je geen ongelijkquote:Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Duderella het volgende:
[..]
Baby's en egels kun je niet te veel verwennen, schijnt.
Ja ja jaquote:Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Duderella het volgende:
Fotoooos willen we, van je egelbroodjes!!
Ik zou het mooi bij een egeltje houden. Die kotsen als baby niet over je heen waarna ze je op hun zestiende uitschelden voor kuthoer .quote:Op zondag 20 september 2009 14:18 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik geef je geen ongelijkik wil nu ook een
egeltje
![]()
(edit: en ook wel een
baby
trouwens
)
[..]
Actief baasje ben jij!quote:Ja ja ja. Ik moest nog eerst capitonneren voor een ander subforum, en ik moet nog knapkoekjes bakken voor collega's morgen... DAARNA ga ik egelbroodjes bakken, ik kan niet heksen ja?
Ik snap dat je je schuldig voelt. Maar ik vind zo veel liefde uit jouw post spreken, dat ik hoop dat je je daar echt overheen zet. Dingen lopen soms gewoon niet zoals je wilt en achteraf is het altijd makkelijk concluderen hoe het anders of beter had gekund. belangrijk is dat je Tommy een hele fijne tijd bij jullie hebt gegeven.quote:Op zondag 20 september 2009 12:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hebben de egeltjes al een lekker eitje bij de brunch gehad ?
@ikweethetookniet; dat is één van de dingen waar ik maar over blijf piekeren, hoe hij aan die verwonding gekomen is. We hadden (nog) niks veranderd aan zijn verblijf waar hij al zijn hele leven in woonde, hoe kan het dan ineens ? De dierenarts dacht van zijn loopwiel. Egeltjes moeten of héél veel vrij rond kunnen lopen en/of een loopwiel hebben, omdat ze in de natuur zo'n 7 kilometer per nacht over de Savanne rennen op zoek naar insecten enzo. Tommy fitnesste wat af op zijn wiel. Zelfs als hij los mocht ging hij rond 23:00 uur terug in z'n verblijf want dan moest er op dat wiel gerend worden, dat was 'ie zo gewend. Dat vond ik wel een beetje zielig, zulk stereotiep gedrag. Ik ben inmiddels ook wel meer slechte ervaringen met dit merk loopwiel tegengekomen. Ik kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan want ik had al toen ik me aan het inlezen was voordat t hij bij ons kwam wonen een wiel gezien wat me beter leek en wat ik eigenlijk graag wilde kopen, maar ik heb het niet besteld omdat ik niet alles tegelijk wilde veranderen voor hem, ik had ook aan zijn eigenaresse beloofd dat ik zoveel mogelijk hetzelfde zou houden.
Omdat zigeuners geroosterde egeltjes eten!quote:Op zondag 20 september 2009 16:51 schreef MrSubtle het volgende:
Waarom ben ik nou een zigeunert?![]()
(en ja, klein hapje gehad... lekker! Maar ik moet plek houden voor de koekjes, die zijn lekkerder en ook zo klaar)
en dat heb ik nou weer gemistquote:Op zondag 20 september 2009 22:38 schreef Duderella het volgende:
Zelfs bij Paul de Leeuw ging het over egeltjes net!
Uitzending Gemist!quote:Op zondag 20 september 2009 23:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
en dat heb ik nou weer gemist
vind ik zo'nquote:Op zondag 20 september 2009 16:25 schreef MrSubtle het volgende:
Project Egel-broodjes
Ik had ze maar in een cirkeltje gelegd, want het leek me dat ze het wel spannend zouden vinden in de oven
Ik had meer commerntaar verwacht daaropquote:Op maandag 21 september 2009 11:11 schreef tombolafan het volgende:
tvp om de egeltjes te volgen, maar dit:
[..]
vind ik zo'nopmerking!!!
het viel mij ook op dat niemand daar iets over zei... maar kennelijk is iedereen hier soft genoeg om dat voor logisch aan te nemenquote:Op maandag 21 september 2009 15:24 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik had meer commerntaar verwacht daaropmaar schijnbaar denken meer mensen zoals ik ... goed nieuws voor mij
quote:Op maandag 21 september 2009 20:40 schreef Duderella het volgende:
Iedereen weet gewoon dat MrSubtle een gevoelige softie is, dus dat valt niet eens meer op.
Ja, zou ook prima kunnen hoor! Dat ze wat verder rondstommelen dan eerder. Laten we het hopen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:41 schreef Morretje het volgende:
Zijn ze niet ook op andere plekken aan het fourageren denk je?
quote:Op maandag 21 september 2009 20:40 schreef Duderella het volgende:
Iedereen weet gewoon dat MrSubtle een gevoelige softie is, dus dat valt niet eens meer op.
Ik weet niets van egeltjes hoor (ik ben meer een expert als het gaat over de gevoelens van egeltjes-broodjes, dat dan weer wel), maar graven ze zich misschien niet gewoon in voor de winterslaap of zo? Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen maken, ze overleven als diersoort al best lang, en echt heel slecht heb je ze niet behandeld volgens mijquote:Op maandag 21 september 2009 21:43 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja, zou ook prima kunnen hoor! Dat ze wat verder rondstommelen dan eerder. Laten we het hopen.
Winterslaap dénk ik nog niet, als ik alle mogelijkheden afga. Jonkies gaan vaak wat later (eerst bij-eten!).quote:Op dinsdag 22 september 2009 07:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik weet niets van egeltjes hoor (ik ben meer een expert als het gaat over de gevoelens van egeltjes-broodjes, dat dan weer wel), maar graven ze zich misschien niet gewoon in voor de winterslaap of zo? Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen maken, ze overleven als diersoort al best lang, en echt heel slecht heb je ze niet behandeld volgens mij
Je kan ze altijd nog een kaartje sturenquote:Op dinsdag 22 september 2009 12:52 schreef Duderella het volgende:
................
Kortom: jammer voor ons, maar way to go voor de egels.
Dat heb ik gedaan en toen zijn ze teruggekomen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Je kan ze altijd nog een kaartje sturen![]()
http://www.wnf.nl/nl/shop_fun/kaartje_sturen/ecards/index.cfm?act=cards.kaart&kaart=1325&dhz=kleuren&bron=2
Zo zo, moderne egeltjes met een email adresquote:Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan en toen zijn ze teruggekomen.![]()
Ja geen idee! Van de drie trouwens. Volgens mij waren het er drie. Hoeveel er nu nog zijn weet ik ook niet. Voor hetzelfde geld is deze Spike nog maar in zijn up!quote:
Dat mag niet!quote:Op zondag 4 oktober 2009 18:28 schreef Seven.of.Nine het volgende:
In een ruk gelezen.![]()
Nu wil ik een baby-egel.
Een oorbelletje!quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:31 schreef rac het volgende:
waarom heeft die egel een piercing?![]()
*Mompeltje iets van* Oh ik wil ook zo'n lief klein smakkertje hebben in mijn tuin, maar ja hond en baby-egeltjes gaan blijkbaar niet samen (slachtpartij vorig jaar,en ze hadden nog niet eens stekeltjes
)
Mooi laten zitten, helaasquote:
Met een rijtje hele scherpe tandjes!quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:07 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Mooi laten zitten, helaas
Wel heel leuke foto's weer... wat een grote mond heeft ie trouwens
Ja dat vind ik hier in de brandgang achter de tuinen ook zo eng! Dat één van mijn bloedjes gaat wandelen, en dat er dan iemand overheen fietst!quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:24 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die foto's met die appeltjes ! Dat snuitje, dat pootje![]()
![]()
En dan zo snel erna weer al foto's, leuk hoor![]()
Wij zijn gisteravond bijna over een egeltje heengefietst, het diertje stak ineens over vanuit een berg blaadjes.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef Min-e het volgende:
Dit vind ik wel een van de leukste topics van fok!.![]()
Vraag me af of er nu in navolging van de TS, meer mensen zijn verleid om s' avonds met wat boterhammen met pindakaas egels te gaan spotten.
(Ik heb 1 keer een boterham neergelegd, geen egel te bekennen, helaas.).
Misschien is het beter om de volgorde om te draaienquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:42 schreef Min-e het volgende:
Dit vind ik wel een van de leukste topics van fok!.![]()
Vraag me af of er nu in navolging van de TS, meer mensen zijn verleid om s' avonds met wat boterhammen met pindakaas egels te gaan spotten.
(Ik heb 1 keer een boterham neergelegd, geen egel te bekennen, helaas.).
O wat leuk, en dat is een betere deal dan die van 50 piek op de egeltjeswebsite!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:12 schreef Nonneke het volgende:
Wat leuk !![]()
Ik heb daarstraks een egelhuisje gekocht bij de Welkoop/Boerenbond (14 euro geloof ik). Hardstikke leuk soort rietenmandje, met instructies erbij![]()
Nou maar hopen dat er nog een een huisje voor de winter zoekt(en dat mn bomen wat meer blaadjes gaan verliezen, want die moeten er nog overheen
![]()
wel 9quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:34 schreef Duderella het volgende:
[..]
O wat leuk, en dat is een betere deal dan die van 50 piek op de egeltjeswebsite!![]()
Ik ben alleen bang dat we in Groningen geen Welkoop hebben.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:39 schreef Nonneke het volgende:
[..]
wel 9(in de provincie dan
)
http://www.welkoop.nl/application/application.aspx?ItemId=2076
In de winkel te vinden bij de vogelhuisjes/wintervoer e.d
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:47 schreef Duderella het volgende:
[..]
!
Je bent mijn held van de dag!
Wat leuk! En door jou gaan wij er zaterdag ook eventjes eentje kopen. Ik wil hem dan als voederhuisje gebruiken, aangezien hij al op kamers is onder de vlonder.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:50 schreef Nonneke het volgende:
[..]
![]()
![]()
door jouw topic heb ik dat huisje gekocht ik vond het zooooo leuk![]()
laat je niet afschrikken door de kerklucht die eraan hangt btwquote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:55 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wat leuk! En door jou gaan wij er zaterdag ook eventjes eentje kopen. Ik wil hem dan als voederhuisje gebruiken, aangezien hij al op kamers is onder de vlonder.
Maar hopen dat mijn egeltje een beetje godsvrezend is dan!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:56 schreef Nonneke het volgende:
[..]
laat je niet afschrikken door de kerklucht die eraan hangt btw![]()
en hoe luiden de instructies danquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:12 schreef Nonneke het volgende:
....................... met instructies erbij![]()
........................
Plaats de egelmand op een enigszins droge ondergrond op een beschutte en rustige plaats. Leg wat losse bladeren in de mand.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
en hoe luiden de instructies dan![]()
![]()
Misschien hebben anderen daar ook iets aan alvorens ze zo een ding gaan kopen en dan erachterkomen dat die niet op de ideale plek kan komen te staan
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:58 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Plaats de egelmand....................
En mocht het niet smaken dan kom ik wel ontbijten, jeetje wat luxequote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:59 schreef Duderella het volgende:
pindakaas-muesli-honing-blauwe bessen neergezet. Ik hoop dat het ze smaakt en Oorbel-Spikey ook nog even komt bij-eten.
Volgens mij heb je het deel "kattenvoer" gemistquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 07:02 schreef MrSubtle het volgende:
En mocht het niet smaken dan kom ik wel ontbijten, jeetje wat luxeik heb hier gewoon een boterham 's ochtends hoor
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:59 schreef Duderella het volgende:
Vanavond, toen ik in de trein terug van mijn werk zat, kreeg ik een sms van mijn vriend man, dat hij bij de Welkoop een egelmandje voor me heeft besteld!![]()
![]()
Ze hadden ze niet meer op voorraad namelijk (heel Gronings FOK! is natuurlijk langsgeweest dankzij Nonneke!) Ik vind het zó leuk, zat helemaal te glimmen.
![]()
Overigens zat er straks een ander egeltje te eten dat Oorbel-Spikey. Dit was een behoorlijk forser exemplaar. Geen volwassen dier, dus vermoedelijk één van de broers of zussen. Maar zijn/haar omvang doet me wel wat fronsen over het petite figuurtje van Oorbel. Is daar soms iets mis?![]()
Enfin, nadat Forse-Spikey het bord dat er vanaf gisterenavond stond had leegesnoept, heb ik net een verse portie katvoer-pindakaas-muesli-honing-blauwe bessen neergezet. Ik hoop dat het ze smaakt en Oorbel-Spikey ook nog even komt bij-eten.
O trouwens, dit exemplaar was wel een beetje smelly. Het is maar goed dat we in de winter niet op de vlonder, boven hun woning, lekker mojito's wegtikken. Blegh!
blaadjes de tuin invegenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:16 schreef Nonneke het volgende:
[..]
yaaaaaay
![]()
ik ga um van het weekend neerzetten, dan kan ik gelijk even de blaadjes van de stoep de tuin invegen (wel handig hoor 2 bomen in de tuin, de buren vinden het wat minder, maarja ik haat hun drumstel ook)
Mjah, de bomen (allebei tot ruim boven het dak) staan aan de stoepkant, een groot deel valt dus op de stoep, vroeger hadden we bosjes voor de deur en veegde ik het daar in voor de diertjes, maar dat is sinds een jaar of 2 gras, dus tegenwoordig veeg ik eigenlijk alles bij ons de tuin in (ook wat bij de buren ligt, onze bomen onze troep) Haske leuk hoor al die uitglijdende/vallende kindjes voor de deur, maar die ouders hequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:33 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
blaadjes de tuin invegen![]()
Voor de egelliefhebbers nogmaals de instructies
![]()
Plaats de egelmand op een enigszins droge ondergrond op een beschutte en rustige plaats. Leg wat losse bladerenin de mand.
Dek vervolgens de mand af met een dikke laag bladeren, daarna met een plastic zeil en vervolgens weer met bladeren
, takken en andere natuurlijke materialen. (plastic is volgens mij niet zo natuurlijk, maargoed zal wel voor de regen/sneeuw zijn )
De opening dient vrij gelaten te worden, en liefst niet naar noorden of noord-oosten gericht zijn
Daar moeten ze dus naartoe![]()
Dat had je dus niet verteld hequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:40 schreef Nonneke het volgende:
[..]
, toveren wij onze tuin om in een winterparadijsje voor de diertjes.[/sub]
Aangezien mijn Egelmandje in de tuin staat, zullen die blaadjes eerst de tuin IN moeten komen voor ze er OP kunnen![]()
Maar ze scharrelen een heel end rond hoor! Misschien hoopte hij er toch iets lekkers te vinden. Boterhammetje pindakaas?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:16 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb eindelijk ook een egel gezien! Zag iets waggelen in het donker, was ook nog niet zo groot. Maar het is daar wel één en al tegel, lijkt me niet zo'n heel leuke plek voor een egel.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het deel "kattenvoer" gemist
Niet gemist, carefully left outquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het deel "kattenvoer" gemist
Ik probeer gewoon schaamteloos te flirten metquote:
Jij komt maar lekker een keer ontbijten, schat!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:41 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik probeer gewoon schaamteloos te flirten metDuderella
voor een ontbijtje
Nee laat maar, je bent getrouwd inmiddelsquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Jij komt maar lekker een keer ontbijten, schat!
Engels, Schots, continentaal of Egels, ik maak het allemaal!
Nee, ik ben van de concurrent! Maar dat is nu wel even jammer als ik het zo hoor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 08:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Dude! Heb je de fotocollage van het Volkskrant magazine al gezien?Allemaal egeltjes!!
Jij geen updates meer te melden?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:12 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee, ik ben van de concurrent! Maar dat is nu wel even jammer als ik het zo hoor.
Nope, de bakjes eten gaan goed op, ik vind keuteltjes rond de voederplaats, dus ze maken nog steeds gebruik van de voedselbank. Maar ik zie ze niet meer.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 12:28 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Jij geen updates meer te melden?
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:41 schreef Bluezz het volgende:
Heb je volkskrantmagazine van dit weekend al doorgekeken?? Prachtige foto van egeltjes
Dat ga ik eens even proberen!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
ik heb geen volkskrant
![]()
maar je mag ze altijd inscannen en hier plaatsen hoor
Nee, ik heb geen VK en heb hem ook niet gekocht.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:41 schreef Bluezz het volgende:
Heb je volkskrantmagazine van dit weekend al doorgekeken?? Prachtige foto van egeltjes
quote:dinsdag 20 oktober 2009 13:02 schreef pumpkin_Ruby het volgende:[/b]
Bij de Xenos hebben ze hele leuke (vond ik dan) egel prullaria, ik vind die voorste meer een witbuikjeen die achterste een Europees egeltje
[ afbeelding ]
Ik heb van m'n moeder een soortgelijke gehad van de Intratuin maar dan zowat ter grootte van een kat. Mijn vriend vond hem eng en had hem in eerste instantie in de schuur verstopt
Poesquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:09 schreef Duderella het volgende:
[..]
....................
Poes denk er het zijne van.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Poesvolgens mij is het een konijn
![]()
Daar sloeg mijn reactie niet op.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
ugge ugge lange oren midden op de foto![]()
![]()
quote:Hier is de egelmand trouwens eindelijk binnen en die ga ik morgen neerzetten als eet-onderkomen
Ik ben natuurlijk al erg verwend geweest en heb ze erg vaak gezien en kunnen fotografreren. Ik klaag dus absoluut niet! Maar nu gaan ze zo langzamerhand in winterslaap. En dat ga ik niet live meemaken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:06 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoop dat je ze ook nog eens live mag aanschouwen dude! Lijkt me lullig dat je zo goed voor ze zorgt en ze zich niet laten zien!
Klein laptoppie in het nest en FOK!ken maar!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
En het egeltje zit nu op Fok![]()
egeltje1985
Kunnen we eindelijk berichtje versturen![]()
Wat dacht je van een PMquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:17 schreef Duderella het volgende:
[..]
Klein laptoppie in het nest en FOK!ken maar!
Hier nog steeds dagelijks bijvoeren trouwens, onder de egelmand![]()
Ze eten wel een stuk minder. Misschien is het er nog maar eentje, en is de rest al tukkie doen.
McDonalds gaat die bakjes aanpassen he. Want egels gaan dood doordat ze daar niet meer uitkunnen. Dus altijd je Flurrybakje in de prullenbakquote:
oh, dan is die foto ineens minder leukquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
McDonalds gaat die bakjes aanpassen he. Want egels gaan dood doordat ze daar niet meer uitkunnen. Dus altijd je Flurrybakje in de prullenbak
Ze hebben ze al aangepast volgens mij. Grotere opening. De egels bleven vastzitten inderdaad.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
McDonalds gaat die bakjes aanpassen he. Want egels gaan dood doordat ze daar niet meer uitkunnen. Dus altijd je Flurrybakje in de prullenbak
Ben jij nou dat egeltje uit de tuin van Duderellaquote:Op donderdag 29 oktober 2009 17:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ze hebben ze al aangepast volgens mij. Grotere opening. De egels bleven vastzitten inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |