abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65368381
Zag laatst een reportage op tv over egeltjes in de opvang en een egeltjes mevrouw die uitlegde wat je het beste kan geven aan een egeltje.....
Geen bordje melk dus , maar gewoon een bruine boterham met pindakaas vinden ze erg lekker
Oke geen probleem voor mij dus de pindakaas staat al klaar voor prikkie
pi_65368425
kattenbrokjes eet die van mij.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:00:06 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65369178
Zijn dieet bestaat uit (naakt)slakken, wormen en insecten als mestkevers en rupsen; egels zijn daarmee nuttige helpers in de ongediertebestrijding. Ook eten ze spinnen, en een enkele keer grijpen ze kleine gewervelde dieren als kikkers, hagedissen, jonge knaagdieren, vogeleieren en aas, of plantaardig voedsel als fruit en paddenstoelen. Verhalen dat hij ook slangen kan doden zijn tot nog toe nooit bewezen. Het zijn nachtdieren, die gemiddeld zo'n 70g voedsel per nacht eten. [...] Koemelk is uit den boze voor egels; de lactose in melk bezorgt ze hevige diarree. Honden- of kattenvoer sluit beter aan op zijn natuurlijke voedsel. Beter is niet in te grijpen, en de egel zijn gang te laten gaan.

Bron: WIKIE PEDIA
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65369309
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Adfundum het volgende:
Probeer maar eens een boterham met pindakaas aan hem te voeren
Is het voor prikkie ook een keer feest
pi_65369633
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Adfundum het volgende:
Dat ja...
Vorig jaar eind zomer ineens geluid vanuit de gang (voordeur stond nog open, maar al wel schemer enzo)... was er een egeltje brokjes aan het eten.
pi_65416192
Melk voor egels = wormen.

Besef wel dat een egel bijna altijd onder de vlooien enz zit. Dus laat hem lekker lopen als je hem ziet.
Don't pray for easy lifes, pray to be a stronger person.
pi_65416288
In dierenwinkels is speciaal egelvoer beschikbaar, daar zit alles in wat ze nodig hebben. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:59:40 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_65436428
kuikentjes eten ze ook (ofjah dat doen ze hier snachts)
pi_83833310
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Probeer maar eens een boterham met pindakaas aan hem te voeren
Is het voor prikkie ook een keer feest
Zojuist gedaan.

Jee, wat kunnen egels smakken zeg. .

Het is wrs. 1 egel die maar blijft terugkomen. Hij kwam een paar jaar geleden op het zak eivoer naast de wasmachine af en werd toen dus bijna geperst tussen de keukendeur. Gelukkig net op tijd het egeltje gezien.

Het is wel een enorm tof beest en niet bang, ook niet voor het olliehondje die inmiddels het beestje als medebewoner ziet en er ook niet meer tegen blaft.

Als jullie nog wat tips hebben hou ik me aanbevolen want ik vind het erg leuk iig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')