abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:24:57 #151
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72904641
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het zo lees is het dus zaak om de komende tijd nog wat bij te voeren

Toch maar een voerhuisje bestellen? Is wel tof natuurlijk en we willen hier nog minstens 40 jaar blijven wonen dus dan is het de investering wel waard
Bovendien willen wij nu nog 40 jaar updates krijgen hier, dus je bent het min of meer verplicht aan ons nu
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_72905399
Hoe heb ik dit topic kunnen missen?!
Egeltjes
pi_72913236
Hond speelt met egel

Kijk zelf hoe het afloopt

zaterdag 19 september 2009 @ 19:39:14 #154
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72913444
Ik ga zo het avondmaaltje weer klaarzetten.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_72914339
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef Duderella het volgende:
En dat bestaat dit keer uit

bammetje pindakaas
wortel
appel
rozijn
water
pi_72915812
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 19:39 schreef Duderella het volgende:
Pas je wel op dat er geen zigeuners in de buurt zijn?

Die vinden egels een lekkernij.

[ Bericht 0% gewijzigd door bbfakir op 19-09-2009 21:09:32 ]
woef
pi_72916204
Is dit al gepost ?

http://www.jaarvandeegel.nl/

2009 is het Jaar van de Egel!
pi_72916234
Dubbel.
woef
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:16:15 #159
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72916482
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:06 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En dat bestaat dit keer uit

bammetje pindakaas
wortel
appel
rozijn
water
Het bammetje is lunch. Voor de nacht krijgen ze de goddelijke smaaksensatie van kattenblikvoer met muesli en rozijnen. Yay!

@ Anne, ja, dat was al voorbijgekomen! Dit weekend is het weekend van de egel. We hebben er zojuist op getoast!
pi_72920189
Oh dit wil ik ook volgen!

Wat bijzonder om zo in je hand vast te kunnen houden terwijl ze je ook aankijken Ik vind egels zulke mooie diertjes.

En wat verzorg je ze goed !
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_72920651
quote:
Op donderdag 17 september 2009 01:28 schreef Duderella het volgende:
Denken jullie dat ze rauwe garnalen moeten, of even gewokt (met een knofje, mespuntje peper en wat verse peterselie en een scheutje verse limoensap? )

En ze houden ook van eieren las ik (ja, ik richt morgen uit flitsschuldgevoel echt een bacchanaal aan voor ze), maar moet ik die dan eerst even koken?
Chef! .

Weet niet of het al gepost is, kom hier gewoon weer kijken voor de updates.
Tof van je en leuk topic. .

Zelf heb ik een vaste clan vogels die na elkaar hier in de tuin eten.
Ieder voorjaar haal ik als als bijvoeding een grote zak eivoer, schijnt een soort krachtvoer te zijn voor eventueel uitgeputte vogelouders en ze nemen het ook mee voor hun jongen. Maar kort, dat staat dan dus bij de ingang van onze keukendeur en naast de wasmachine, dat eivoer vinden egels blijkbaar enorm lekker want ze kwamen het pikken als dieven in de nacht. (De deur staat vanaf de lente eik altijd wel open.)

Wrs. doe je ze inderdaad een enorm plezier met een verkruimeld gekookt eitje, dat kan haast niet anders.
  zondag 20 september 2009 @ 00:22:49 #162
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72921433
Ik kook morgenochtend een eitje éxtra, voor het zondags ontbijt!
pi_72922606
Gevulde eieren maken
  zondag 20 september 2009 @ 09:07:08 #164
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72925057
Je verwent ze ook helemaal niet of zo he?

Ik ga vanmiddag denk ik egel-broodjes bakken trouwens
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_72927657
Echt schattig, en leuk dat je zo enthousiast verzorgt.

Deze zomer heb ik een herplaats egel gekregen, geen Europese want die mag je niet hebben, maar een Afrikaanse witbuikegel. Witbuikegels zijn wat kleiner dan Europese egels, die snoezige foto's van balletjes baby egel in een hand die je op internet ziet zijn meestal van witbuikjes. Ik was (ben) zelf altijd nogal tegen exotische huisdieren maar aan dat herplaatsegeltje kon ik geen weerstand bieden dus ik ben me drie slagen in de rondte gaan lezen over hun verzorging en toen hebben we hem in huis gehaald. Helaas hebben we hem anderhalve week geleden moeten laten inslapen omdat hij een ernstige wond aan zijn voetje had en zelfs amputatie volgens de dierenarts niet medisch verantwoord was.
Mijn huisdieren zijn altijd heel oud geworden, Tommy hadden we nog maar net en dan ook nog eens door iemand anders toevertrouwd gekregen, ik ben er nog van de kaart van. En ik mis hem, hij was zo leuk.

Tommy:

Tommy at Royal Canin light en Indoor, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat RC Fit beter was. Ook Opticat brokjes van de Lidl en huismerk brokjes van de AH (gele zak met rode kat er op) hebben de juiste verhoudingen eiwit en vet.
Maar wat Tommy het allerallerlekkerst vond waren meelwormen. Die voerde ik met een pincetje wat hij zowat uit m'n hand rukte omdat hij zo gretig was. Hij zag inderdaad geen steek maar ruiken deed hij prima, dus als mijn vingers naar meelworm roken dan moest ik opletten dat hij daar niet in hapte.

Drie van onze katten vonden Tommy "gewoon" interessant maar onze kater Flynn was helemaal gek van hem. Hij zat ook altijd bij Tommy wanneer "zijn" egel wakker was, Tommy kende Flynn's geur ook en zette nooit zijn stekels op bij hem. Op deze foto probeert Flynn Tommy te verleiden tot een spelletje door prrrrpprrrr geluidjes te maken en op zijn rug heen en weer te rollen, maar Tommy negeerde hem gewoon:

zondag 20 september 2009 @ 11:52:42 #166
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72927698
quote:
Op zondag 20 september 2009 09:07 schreef MrSubtle het volgende:
Je verwent ze ook helemaal niet of zo he?

Ik ga vanmiddag denk ik egel-broodjes bakken trouwens
Baby's en egels kun je niet te veel verwennen, schijnt.

Fotoooos willen we, van je egelbroodjes!!
  zondag 20 september 2009 @ 11:55:23 #167
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72927770
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:51 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

Tommy:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O wat een mooi beestje! En wat ontzettend sneu voor jullie (en Flynn) dat hij er niet meer is. Sterkte. Ik kan me voorstellen dat je zo'n beestje nog best een tijdje mist.

Hoe kwam Tommy eigenlijk in de opvang terecht?
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 11:57:52 #168
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_72927837
Wat een mooi beestje inderdaad
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 20 september 2009 @ 12:19:23 #169
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_72928395
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:55 schreef Duderella het volgende:
................
Dat wil ik ook ff weten en hoe kwam hij aan de wond aan zijn pootje

Oja en Duderella hebben ze vandaag al een bammetje pindakaas en een gerkruimeld ei gehad

en eh durf het bijna niet te vragen.................foto's
pi_72929329
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:55 schreef Duderella het volgende:

[..]

O wat een mooi beestje! En wat ontzettend sneu voor jullie (en Flynn) dat hij er niet meer is. Sterkte. Ik kan me voorstellen dat je zo'n beestje nog best een tijdje mist.

We hebben hem rechtstreeks overgenomen van zijn vorige eigenaresse, zij had door omstandigheden maar weinig tijd meer voor hem en daardoor zat hij hele dagen alleen maar in zijn verblijf. Dat vonden ze zielig. Bij ons kon hij elke avond los (overdag sliep hij natuurlijk) en omdat zijn verblijf op de grond stond ipv op pootjes kon hij via een loopplankje zelf teruggaan wanneer hij dat wilde.
Lekker buiten rondscharrelen zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, maar witbuikjes kunnen niet tegen koud weer.

Ik heb het hart nog niet gehad om Tommy's verblijf weg te halen omdat Flynn er steeds in gaat slapen.
We zijn op zoek naar een nieuw herplaatsertje maar die zijn niet veel voorhanden, wanneer je gaat kijken worden er massa's egelbaby's aangeboden maar dat wil ik niet omdat ik niet achter het fokken met dit soort beestjes sta. Ook bijna alle aangeboden volwassen egels komen niet in aanmerking omdat die meestal geadverteerd worden als geschikt voor de fok, zou ik zo'n egel kopen dan zullen er weer meer egelbaby's gefokt worden om mee verder te fokken. Ik heb in Duitsland wat egeldames gevonden die zeer dringend een nieuw tehuis nodig hebben en waarmee het niet de bedoeling is dat er gefokt wordt, dus wie weet.
Ik kijk trouwens m'n ogen uit wat voor dieren je allemaal in huis kunt halen. Afgezien van reptielen, vogelspinnen etc struikel je ook over de eekhoorntjes, stinkdieren, muntjak hertjes, stokstaartjes, genetkatten, apen (!) en wasberen

Hebben de egeltjes al een lekker eitje bij de brunch gehad ?

@ikweethetookniet; dat is één van de dingen waar ik maar over blijf piekeren, hoe hij aan die verwonding gekomen is. We hadden (nog) niks veranderd aan zijn verblijf waar hij al zijn hele leven in woonde, hoe kan het dan ineens ? De dierenarts dacht van zijn loopwiel. Egeltjes moeten of héél veel vrij rond kunnen lopen en/of een loopwiel hebben, omdat ze in de natuur zo'n 7 kilometer per nacht over de Savanne rennen op zoek naar insecten enzo. Tommy fitnesste wat af op zijn wiel. Zelfs als hij los mocht ging hij rond 23:00 uur terug in z'n verblijf want dan moest er op dat wiel gerend worden, dat was 'ie zo gewend. Dat vond ik wel een beetje zielig, zulk stereotiep gedrag. Ik ben inmiddels ook wel meer slechte ervaringen met dit merk loopwiel tegengekomen. Ik kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan want ik had al toen ik me aan het inlezen was voordat t hij bij ons kwam wonen een wiel gezien wat me beter leek en wat ik eigenlijk graag wilde kopen, maar ik heb het niet besteld omdat ik niet alles tegelijk wilde veranderen voor hem, ik had ook aan zijn eigenaresse beloofd dat ik zoveel mogelijk hetzelfde zou houden.
pi_72929973
wat een leuk topic, waarom zie ik hem nou pas

egels zijn tof
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_72930029
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 20 september 2009 @ 13:46:53 #173
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72931283
quote:
Op zondag 20 september 2009 12:19 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dat wil ik ook ff weten en hoe kwam hij aan de wond aan zijn pootje

Oja en Duderella hebben ze vandaag al een bammetje pindakaas en een gerkruimeld ei gehad

en eh durf het bijna niet te vragen.................foto's
Ze hebben vannacht goed gegeten en gedronken, zo te zien. Straks heb ik ze een dot pindakaas en een half tomaatje geoffreerd. Maar ze laten zich overdag echt steeds minder zien. Ik vrees dat het dus lastig wordt om foto's te maken.

Het beloofde eitje leg ik voor vannacht neer, heb ik bedacht. Dan weet ik zeker dat ze er van eten!
  zondag 20 september 2009 @ 14:18:59 #174
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_72932287
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Duderella het volgende:

[..]

Baby's en egels kun je niet te veel verwennen, schijnt.
Ik geef je geen ongelijk ik wil nu ook een egeltje (edit: en ook wel een baby trouwens )
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:52 schreef Duderella het volgende:
Fotoooos willen we, van je egelbroodjes!!
Ja ja ja . Ik moest nog eerst capitonneren voor een ander subforum, en ik moet nog knapkoekjes bakken voor collega's morgen... DAARNA ga ik egelbroodjes bakken, ik kan niet heksen ja?
  zondag 20 september 2009 @ 16:17:56 #175
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72936685
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:18 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ik geef je geen ongelijk ik wil nu ook een egeltje (edit: en ook wel een baby trouwens )
[..]
Ik zou het mooi bij een egeltje houden. Die kotsen als baby niet over je heen waarna ze je op hun zestiende uitschelden voor kuthoer .
quote:
Ja ja ja . Ik moest nog eerst capitonneren voor een ander subforum, en ik moet nog knapkoekjes bakken voor collega's morgen... DAARNA ga ik egelbroodjes bakken, ik kan niet heksen ja?
Actief baasje ben jij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')