quote:
Op zondag 20 september 2009 11:55 schreef Duderella het volgende:[..]
O wat een mooi beestje! En wat ontzettend sneu voor jullie (en Flynn) dat hij er niet meer is. Sterkte. Ik kan me voorstellen dat je zo'n beestje nog best een tijdje mist.
Hoe kwam Tommy eigenlijk in de opvang terecht?
We hebben hem rechtstreeks overgenomen van zijn vorige eigenaresse, zij had door omstandigheden maar weinig tijd meer voor hem en daardoor zat hij hele dagen alleen maar in zijn verblijf. Dat vonden ze zielig. Bij ons kon hij elke avond los (overdag sliep hij natuurlijk) en omdat zijn verblijf op de grond stond ipv op pootjes kon hij via een loopplankje zelf teruggaan wanneer hij dat wilde.
Lekker buiten rondscharrelen zou natuurlijk helemaal ideaal zijn, maar witbuikjes kunnen niet tegen koud weer.
Ik heb het hart nog niet gehad om Tommy's verblijf weg te halen omdat Flynn er steeds in gaat slapen.
We zijn op zoek naar een nieuw herplaatsertje maar die zijn niet veel voorhanden, wanneer je gaat kijken worden er massa's egelbaby's aangeboden maar dat wil ik niet omdat ik niet achter het fokken met dit soort beestjes sta. Ook bijna alle aangeboden volwassen egels komen niet in aanmerking omdat die meestal geadverteerd worden als geschikt voor de fok, zou ik zo'n egel kopen dan zullen er weer meer egelbaby's gefokt worden om mee verder te fokken. Ik heb in Duitsland wat egeldames gevonden die zeer dringend een nieuw tehuis nodig hebben en waarmee het niet de bedoeling is dat er gefokt wordt, dus wie weet.
Ik kijk trouwens m'n ogen uit wat voor dieren je allemaal in huis kunt halen. Afgezien van reptielen, vogelspinnen etc struikel je ook over de eekhoorntjes, stinkdieren, muntjak hertjes, stokstaartjes, genetkatten, apen (!) en wasberen
Hebben de egeltjes al een lekker eitje bij de brunch gehad ?
@ikweethetookniet; dat is één van de dingen waar ik maar over blijf piekeren, hoe hij aan die verwonding gekomen is. We hadden (nog) niks veranderd aan zijn verblijf waar hij al zijn hele leven in woonde, hoe kan het dan ineens ? De dierenarts dacht van zijn loopwiel. Egeltjes moeten of héél veel vrij rond kunnen lopen en/of een loopwiel hebben, omdat ze in de natuur zo'n 7 kilometer per nacht over de Savanne rennen op zoek naar insecten enzo. Tommy fitnesste wat af op zijn wiel. Zelfs als hij los mocht ging hij rond 23:00 uur terug in z'n verblijf want dan moest er op dat wiel gerend worden, dat was 'ie zo gewend. Dat vond ik wel een beetje zielig, zulk stereotiep gedrag. Ik ben inmiddels ook wel meer slechte ervaringen met dit merk loopwiel tegengekomen. Ik kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan want ik had al toen ik me aan het inlezen was voordat t hij bij ons kwam wonen een wiel gezien wat me beter leek en wat ik eigenlijk graag wilde kopen, maar ik heb het niet besteld omdat ik niet alles tegelijk wilde veranderen voor hem, ik had ook aan zijn eigenaresse beloofd dat ik zoveel mogelijk hetzelfde zou houden.