abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:37:31 #1
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102649203
Vervolg op Een egelgezinnetje in de tuin

OUDE OP:

Na weken van speculeren, angst, met de broekspijpenpijpen ( :9 ) in de sok buiten komen en telefoontjes naar de ongediertebestrijding, blijken Dude en Arty geen aliën, rat of ander knorrend en grommend monster, maar een egelgezinnetje onder de terrasvlonder te hebben.

Deze week mochten de jongen voor het eerst zelf op pad. Moeder zat knorrend onder de vlonder en floot haar kroost tegen het einde van de middag resoluut terug. Eén eigenwijsje liep vastberaden de verkeerde kant op en eindigde in het brandsteeg achter de tuin met zijn neusje tegen een betonnen schutting. Die wilde niet wijken voor de kleine rebel. :+ Met werkhandschoenen aan heb ik hem/haar weer met de neus de goede kant op gezet. Dat is volgens mij het schattigste dat ik ooit heb gezien: zo'n bolleke egel met dat neusje in zijn buik gedrukt. Ik heb daar geen foto van gemaakt, maar dit bedoel ik:

Is dat cute of is dat allesverzengend hartverwarmend? O+

Maar nu wil ik graag tips over hoe te handelen. Ik las al dat bijvoeren gewenst is voor de moderne egel, die in de strakke kale tuinen van tegenwoordig weinig voedsel meer vindt. Dus ik heb een schaaltje kattenbrokken met muesli neergezet en een schaal water. Morgen moet ik een kistje zien te construeren om de egels wél en de katten géén toegang te geven tot het voer. Iemand nog andere tips, do's and don'ts (geen melk en alle slakkengif de tuin uit!) of eigen ervaringen/foto's?

In al mijn extatische gegil over mijn instant liefde voor De Natuah op onze Parkplatz, kon ik van het grut geen scherpere foto maken dan deze:

O en ik heb ook al even een egel-melding gedaan bij de organisatie die tellingen bijhoudt. :7

Update:
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:35 schreef Duderinnetje het volgende:
We hebben weer een egeltje in de tuin!

Nog niet gezien (wat een goed teken is), maar er liggen wel egeldrolletjes in het gras en het brood dat ik heb neergelegd voor de vogels ziet er uit alsof daar iets met scherpe tandjes op is losgegaan. :+

En nu schop ik het topic om even terug te lezen wat de do's en don'ts ook al weer waren.

Andere mensen ook weer egels gespot?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 oktober 2011 @ 14:41:39 #2
163650 Greys
pi_102649321
#2 en gekoppeld aan de vorige ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:43:41 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102649378
Schattig! Hier loopt tegenwoordig ook een egeltje rond.

Maar: ik heb er de afgelopen dagen meerdere platgereden gezien... echt verstandig oversteken doen ze helaas niet.
censuur :O
pi_102649459
Egels zijn vet cool.
Eens een hele vette (groter dan een hele dikke kat) van de weg gehaald omdat ze zo snugger zijn om zich op te rollen ipv aan de kant te gaan.
pi_102651418
Die bovenste heb je niet in je tuin gehad want dat is volgens mij een Egyptische langooregel (ik zweer je dat ik het niet verzin).

Hier een autochtone egel;

Wij hebben inmiddels een huis met een stevig verwaarloosde dus egelvriendelijke tuin, alleen is de schutting te goed om binnen te komen vrees ik.
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:22:54 #6
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_102654673
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:48 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die bovenste heb je niet in je tuin gehad want dat is volgens mij een Egyptische langooregel (ik zweer je dat ik het niet verzin).

Hier een autochtone egel;

[ afbeelding ]

Wij hebben inmiddels een huis met een stevig verwaarloosde dus egelvriendelijke tuin, alleen is de schutting te goed om binnen te komen vrees ik.
Nee klopt, dat was gewoon een googleplaatje om de übercuteness te illustreren.

En pak een zaag. *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_102769399
Herfst valt land binnen

http://www.telegraaf.nl/b(...)_binnen__.html?p=5,1

artikel is niet belangrijk :P foto wel O+
pi_102772546
Vorige topic in één ruk doorgelezen...

Egeltjes O+ O+ O+

Het is dat ik geen tuin heb, maar anders....
pi_102825516
Dit seizoen nog geen egeltjes gezien. Ik had tot vorig jaar een mooie hoop waar ik altijd snoeispul als takken en bladeren op gooide. Helaas heb ik die moeten weghalen omdat de grasmaaier er niet goed langs kon. Ik hoop dat ze mijn tuin ook zonder die bult takken en bladeren weten te waarderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')