Ik las:quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:22 schreef MrSubtle het volgende:
Oooh egel koekjes zijn erg leuk voor een zondagochtend-ontbijtje
Ontzettend leuk topic
En aangezien je ze NIET! mag roosteren, lijkt me dat heel niet zo lekker.quote:Oooh egeltjes zijn erg leuk voor een zondagochtend-ontbijtje
Ja maar jij zei pijpenquote:Op dinsdag 15 september 2009 23:02 schreef Duderella het volgende:
broekspijpenpijpen
Over pijpen praten in een egeltjestopic is best wel Het Keldertje trouwens!quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja maar jij zei pijpen![]()
da's erger!
Ik moest hardop lachenquote:Op vrijdag 18 september 2009 22:48 schreef Duderella het volgende:
[..]
Over pijpen praten in een egeltjestopic is best wel Het Keldertje trouwens!
Ja weet ik veel. Ik ben een softe F&F-er die egeltjes garnalen voert en zich daarbij afvraagt of daar een knofje en wat verse limoensap bij moeten. Denk je nou echt dat de gemiddelde Keldenaar zo in het fauna-leven staat? Jaha... die vraagt zich af met welke snelheid je zo'n egel tegen je sub moet werpen om er iets van terug te zien.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:51 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ik moest hardop lachen. Ben ik nou geschikt voor Het Keldertje?
quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:57 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja weet ik veel. Ik ben een softe F&F-er die egeltjes garnalen voert en zich daarbij afvraagt of daar een knofje en wat verse limoensap bij moeten. Denk je nou echt dat de gemiddelde Keldenaar zo in het fauna-leven staat? Jaha... die vraagt zich af met welke snelheid je zo'n egel tegen je sub moet werpen om er iets van terug te zien.
En al dat leer. Dat vind ik nog zielig voor die koeien ook!
Nee, doe mij maar egeltjes. Zonder pijpen.
MrSubtle, ja gaat wel weer geheel sub topic hè?quote:Op vrijdag 18 september 2009 23:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]maar dan wel termen als 'sub' heel casual laten vallen... je probeert mij gewoon mee de kelder in te lokken. Bah. Viespeuk!
(hoe laat moet ik waar zijn?)
Ik hoop echt dat er nog wat foto's komen, ook omdat ze zo lekker groeien en dat is leuk om te zien. Ik zag er straks nog eentje nét vertrekken van een potje boterham met pindakaas. Maar 's avonds krijg ik ze niet meer op de foto (zichtbaarquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:16 schreef Min-e het volgende:
Agggghhh wat schattig. (Tvp voor meer foto's)
De egelopvang is gebeld en die maakten zich niet al te veel zorgen. De meningen variëren ook sterk: de najaarsjongen kunnen volgens sommige deskundigen wel pas in december (!) in winterslaap gaan. Dan hebben ze nog wel even.quote:Op zaterdag 19 september 2009 00:43 schreef childintime het volgende:
Misschien kun je eens informeren bij een egelopvang? Zo rond half/eind November gaan ze in winterslaap en moeten ze een minimaal gewicht behaald hebben om dat te kunnen overleven. Ik zie die kleintjes dat nog niet doen en dat zou betekenen dat ze allemaal dood zouden gaan als de kou ineens intreedt en het is vannacht op sommige plaatsen al rond het vriespunt geweest......
Goed bijvoeren en voor voldoende schuiplaatsen zorgen (veel bladeren, oud hout, een schuurtje) is volgens mij het enige wat je kunt doen.
Nou, mama kickt papa er na de paring keihard uit, dus zo doende!quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:45 schreef MrSubtle het volgende:
grmbl wat ben jij streng
Ik denk eigenlijk dat het nog te vroeg is voor winterslaap omdat het zo'n warme zomer en na-zomer is. Normaal zou ik mijn gras bijvoorbeeld ook al niet meer maaien eind september, maar dat groeit ook nog volop.
Wel lomp van mama egeltjetypsich vrouwen (hoe zie jij er trouwens aan welke de mama en welke de papa is?
)
Gelijk heeft ze, ff bijkomen toch?quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:39 schreef Duderella het volgende:
Nou, mama kickt papa er na de paring keihard uit, dus zo doende!
http://lmgtfy.com/?q=winterslaap+egelquote:Op vrijdag 18 september 2009 23:24 schreef Duderella het volgende:
[..]
Overigens heb ik toch ergens het idee dat moeder egel er niet meer is. Wij hebben haar de laatste tijd niet in gezelschap van haar kinders gezien. Nu las ik wel dat ze hun jongen op een bepaald moment 'in de steek' laten, en de kleintjes doen het volgens mij ook best goed, maar gek vind ik het toch wel.
Zo'n moeder gaat toch ook de winterslaap in? Waarom niet onder die vlonder?
Of zou ze al in dromenland zijn?
Iemand die weet hoe dit gaat bij egelmoeders?
Ja en óveral staat weer wat anders.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://lmgtfy.com/?q=winterslaap+egel![]()
![]()
Gewoon bammetje pindakaasquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Als ik het zo lees is het dus zaak om de komende tijd nog wat bij te voeren![]()
..................
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |