abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72723555
Zwangerschap en geboorte deel 560

17 september 2009: Stiemie (meisje)
17 september 2009: Linda2205 (meisje)
17 september 2009: mefke79
20 september 2009: Ssserpente (meisje)
25 september 2009: Rekkie (papa)
28 september 2009: Takkembah (meisje)
03 oktober 2009: RockabeIIa (rocker )
07 oktober 2009: Xenia (meisje)
09 oktober 2009: Sorbootje (meisje)
10 oktober 2009: het-is-mij
11 oktober 2009: Martine1984 (jongen)
13 oktober 2009: Rubey (meisje)
16 oktober 2009: Sproet-je (meisje)
27 oktober 2009: lunastar
03 november 2009: Troel en Bert (jongen)
03 november 2009: Twinkly (jongen)
11 november 2009 DutchieBre (papa)
14 november 2009: ziggyziggyziggy (papa)
16 november 2009: WupWup (meisje)
29 november 2009: Poppejans (jongen)
03 december 2009: Aoraki (jongen)
04 december 2009: Incantrix (jongen)
05 december 2009: Guuzewuus (jongen)
06 december 2009: Meimeltje (jongen)
08 december 2009: Bucko
12 december 2009: Amaranta
22 december 2009: Lijnloos (meisje)
26 december 2009: Sidn3y
27 december 2009: lily
30 december 2009: Vlindur (jongen)
31 december 2009: Beessie-Jen

2010

01 januari 2010 DaviniaHR en PhysicsRules (meisje)
04 januari 2010: Tan
09 januari 2010: CalamityJane
12 januari 2010: Faja-lobi (jongen)
26 januari 2010: flowerbox
29 januari 2010: Reintji (papa) (tweeling)
05 februari 2010: Co_OL (papa)
11 februari 2010: sindell
14 februari 2010: octopussy
14 februari 2010: mama_papa
15 februari 2010: Ymme
15 februari 2010: DJRandall
17 februari 2010: Sc0rPi0n (papa)
18 februari 2010: Asyniur
*** 19 februari 2010: Happyme28 en Marky ***
20 februari 2010: freecell
01 maart 2010: Leonieke
07 maart 2010: Chantal20
09 maart 2010: Webkim
07 april 2010: _NIKKI_
26 april 2010: sterrenmunt
26 april 2010: kwib (papa)
-- mei 2010: Keshet

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners.
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 14-09-2009 11:03:05 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_72723575
Oe, dat had ik dan nog nooit gedaan...een topic van Z&G openen. Klopt ie zo?

En mijn laatste post was:
Karin, dat was wel heul snel! En wat een mooi mannetje en een mooie naam. Geniet er van met z'n viertjes!
Lijnloos, hopelijk valt het mee.
En over die urinecontrole, hier is ie nog nooit nagekeken en is zelfs de afspraak dat je zelf urine laat nakijken bij de huisarts als je bijvoorbeeld een blaasontsteking vermoed.

Rocka, leuk he, zo'n uk die te veel beweegt. Die van mij is vanacht anders gaan liggen, dus de pijn in mijn bekken is terug. Nou ja, toch een paar dagen kunnen genieten van veel bewegingsvrijheid. En buik is nu ook bijna constant hard, vooral aan de bovenkant.
pi_72723626
ik zei dus nog:
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:07 schreef octopussy het volgende:

De dames die hun beebje voelen
Ik wil OOOOOK
Ik geef je nog 3 weken, dan voel je hem wel

Ik heb trouwens sindseen paar dagen weer echt een idee van het geslacht
Bij L. had ik vanaf het begin tot 12 weken het idee dat het een meisje was en daarna dacht ik dat het een jongen was. Dat idee is nooit meer weggegaan

En nu met 17 weken heb ik dus weer een idee, ik ben benieuwd
  maandag 14 september 2009 @ 10:29:50 #4
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72723633
Nee, ik heb de link bovenin nog even aangepast en de quotes weggehaald. Verder was ie helemaal perfect hoor!

Maar je beeb gaat toch nog steeds anders liggen, ondanks beperkte ruimte? Heb je misschien niet zelf iets anders gedaan wat je niet meer zo veel doet? Stofzuigen oid?
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 14 september 2009 @ 10:33:22 #6
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72723712
Karin een dikke proficiat met de geboorte van Lars... en wat een turbo-bevalling...

Hier draait baby ook nog lustig rond... met idd soms harde buiken als gevolg.. maar savonds heb ik hier ongi-achtige krampen en eigenlijk een irritant stekerige pijn aan navel... morgen naar gyn... toch even vermelden...

nog 6 dames voor september en dan is het al oktober... wat gaat het vlug... en ik maar panikeren... kamer geraakt niet af... geen naam, nog geen doopmeter en peter... pffff ik heb tijd te kort gelukkig blijft ventje lekker nuchter
pi_72723718
Rocka, volgens de vk gaat ie draaien met zijn rug. En als zijn rug extreem naar links ligt (dus echt aan de zijkant, bijna achterkant zeg maar) dan duwt ie op iets (vraag me niet wat) en wil mijn been dus niet meer. Van de fysio weet ik ook dat ik links meer last had van mijn bekken dan rechts, dus dan zal het wel een optelsommetje worden. Vooral stom dat het verschil zo groot is, want als ie daar dus niet ligt kan ik redelijk wat. Ja, dan voel ik wel iets zeuren, maar kan ik bijvoorbeeld mijn been gewoon op de bank leggen en gewoon mijn been zelf uit de auto zetten. Nu ie weer links ligt heb ik bij beide handelingen mijn armen nodig om dat been ergens te krijgen.
  maandag 14 september 2009 @ 10:36:42 #8
242879 Onnoman
The On And Only
pi_72723777
Ik ken een antiliaans gezinnetje die zo rond november gaat bevallen van een 4e..
ze hebben al een naam in geddachte: PRECIOUS

[ Bericht 0% gewijzigd door Onnoman op 14-09-2009 10:45:26 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_72723819
Wat Rocka dus zegt, ligt je beeb niet al helemaal vast? Of draait hij met zn onderlichaam?

Freecell, leuk dat je je de baby voelt trouwens. En ben benieuwd. Wisten jullie het bij L. wel of pas met de geboorte?
En wat ga je dit keer doen? Willen jullie het weten?
pi_72723850
Ohja peetouders
Ik weet het ook nog niet
  maandag 14 september 2009 @ 10:41:32 #11
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72723882
moet ik aan lord of the ring denken...

"my presious"
  maandag 14 september 2009 @ 10:42:40 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_72723901
O wat ben ik blij dat we niet aan peetouders doen

Wat we nog wel steeds moeten doen is een testament maken Dat is iets wat je dus echt maar vooruit blijft schuiven.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72723918
Nouhou, ik vind het anders een hele mooie naam die erg hoog op ons lijstje staat.
Samen met Chardella, Chantilly, Shenailalay en Cinderella.
  maandag 14 september 2009 @ 10:44:49 #14
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72723947
Vreselijk vind ik het.. we hadden er in onze gedachte voor te vragen.. maar sinds schoonmoeder overleden is horen we niks meer van hun... zelfs meter en peter van Jade hebben niks laten horen op haar verjaardag(en dat is toch een kleine moeite) De jongste zus van mijn schoonmoeder had véél meegenomen en ook zo'n 7000 euro in haar zakken gestoken... Gelukkig wisten we dit en hebben we dit tactvol laten weten aan haar en nu denken we dat ze dus de rest van de familie is gaan opstoken.. maar ik vind nog altijd dat wat van schoonmoeder was dat de zoon en echtgenoot er toch meer recht op hebben... en begraffenis is ook niet gratis...
maar vind het zo erg voor ventje en voor Jade... gelukkig zoals ik al meldde blijft ventje er héél nuchter onder..
pi_72723960
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:42 schreef Troel het volgende:
O wat ben ik blij dat we niet aan peetouders doen

Wat we nog wel steeds moeten doen is een testament maken Dat is iets wat je dus echt maar vooruit blijft schuiven.
Ik moet die van ons dus wijzigen. Wij hebben als voogd mijn schoonbroer en zijn vriendin.
Alleen zijn ze nu uit elkaar en staat haar naam nog in ons testament. En tja, ik wil niet dat mijn kindjes naar haar gaan.
Mijn schoonbroer alleen kan door een hersenafwijking niet alleen voor de kindjes zorgen (hij heeft er 2 van zichzelf en daar zouden er nog 2 bij komen, en hij kan zn eigen 2 kinderen niet fulltime aan). En we hebben in overleg met hem besloten om een andere voogd (mijn ouders) te benoemen. Alleen tja, ze zijn al sinds december vorig jaar uit elkaar en nog steeds is het niet gewijzigd.
pi_72723995
BJ, ik ben nu 18 (+1) weken. Mijn verloskundige zei dat de meeste dames hun kindje rond de 19/20 weken wel gaan voelen dus ik ben ook niet ongerust ofzo. Alleen een beetje jaloers omdat de dames hier die tegelijk of na mij zijn uitgerekend wel kwastjes en schopjes voelen

Rocka, het is ook nooit goed he Nog even volhouden meid
  maandag 14 september 2009 @ 10:47:03 #17
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72723996
Gelukkig maar dat we allemaal andere keuzes en smaken hebben...
ik vind ze persoonlijk niet mooi.... maar als jij ze mooi vind moet je je gevoel volgen...

Troel als we er uit zijn of we bij 3 wondertjes blijven gaan we ook stappen nemen om een testament op te maken.. zeker na alles wat we hebben meegemaakt na overlijden van schoonmoeder zijn we er helemaal voor te vinden...
  maandag 14 september 2009 @ 10:48:55 #18
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72724043
octopussy ik voelde dit baby'tje pas bij 26 weken... en als je weet dat ik de 1e bij 18 weken voelde en de 2de bij 14 weken... kun je wel begrijpen hoe ongerust ik was...

maar zoals je zelf zegt... beetje jaloers;. is begrijpelijk.. binnenkort kun je lekker meepraten over de stampjes... enzo
pi_72724057
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
BJ, ik ben nu 18 (+1) weken. Mijn verloskundige zei dat de meeste dames hun kindje rond de 19/20 weken wel gaan voelen dus ik ben ook niet ongerust ofzo. Alleen een beetje jaloers omdat de dames hier die tegelijk of na mij zijn uitgerekend wel kwastjes en schopjes voelen

Rocka, het is ook nooit goed he Nog even volhouden meid
owww nou dat komt helemaal goed idd zal vast niet lang meer duren

ik ga me maar eens ff douchen, wel ff fris op controle
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_72724075
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef lunastar het volgende:
Gelukkig maar dat we allemaal andere keuzes en smaken hebben...
ik vind ze persoonlijk niet mooi.... maar als jij ze mooi vind moet je je gevoel volgen...

Troel als we er uit zijn of we bij 3 wondertjes blijven gaan we ook stappen nemen om een testament op te maken.. zeker na alles wat we hebben meegemaakt na overlijden van schoonmoeder zijn we er helemaal voor te vinden...
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.
Ik vind het werkelijk een schande als je je kind zo noemt en de ambtenaar van de burgelijke stand zou ter plekke aangifte moeten doen bij bureau jeugdzorg.
  maandag 14 september 2009 @ 10:50:28 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72724078
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, volgens de vk gaat ie draaien met zijn rug. En als zijn rug extreem naar links ligt (dus echt aan de zijkant, bijna achterkant zeg maar) dan duwt ie op iets (vraag me niet wat) en wil mijn been dus niet meer. Van de fysio weet ik ook dat ik links meer last had van mijn bekken dan rechts, dus dan zal het wel een optelsommetje worden. Vooral stom dat het verschil zo groot is, want als ie daar dus niet ligt kan ik redelijk wat. Ja, dan voel ik wel iets zeuren, maar kan ik bijvoorbeeld mijn been gewoon op de bank leggen en gewoon mijn been zelf uit de auto zetten. Nu ie weer links ligt heb ik bij beide handelingen mijn armen nodig om dat been ergens te krijgen.
Wellicht een stom idee, maar kan je mss met haptonomielessen proberen zodanig contact te maken met beebje, dat je hem/haar naar een andere kant kan sturen/masseren?

en ik ben de tel kwijt wanneer de babykamer komt ahum...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72724088
Lunastar, wij hadden het testament al voordat we uberhaubt kinderen hadden. We hebben ze toen al wel laten opnemen.

Octo, je zult je kindje snel voelen, let maar op.

Luna, ik geloof wel dat je bang was dat je je beebje niet voelde!
  maandag 14 september 2009 @ 10:51:27 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_72724090
luna, het schijnt zo te zijn dat het niet uitmaakt hoeveel kindertjes je hebt. Je kan vast alten leggen dat het ook voor nog niet geboren kindertjes enzo ook zo is. Maar goed, ik weet er ook het fijne nog niet van.

Punt is dat Bert en ik een tijd geleden al wel hebben gesproken hierover en dat we ook weten wat we willen, maar dat het toch moeilijk is om het vast te leggen, vooral hoe je het vast legt. Leg je voogden vast of pleegouders, noem maar op Gelukkig zijn we het eens over wie we vast willen leggen en zijn die mensen ook bereid onze kinderen op te voeden mocht het nodig zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72724160
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind het werkelijk een schande als je je kind zo noemt en de ambtenaar van de burgelijke stand zou ter plekke aangifte moeten doen bij bureau jeugdzorg.
Helemaal mee eens!

Wij doen gelukkig ook niet aan peters en meters en suikeroom bullshit.
Maar in het zuiden komt het al voor en in Belgie is het redelijk standaard volgens mij.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_72724168
quote:

Ik weet precies hoe je je voelt, soms heb ik echt wel het idee dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik wil idd ook....

En bedankt voor de info over de urine, ik hoef zelf niks in te leveren geloof ik. Hangt dus echt van de VK af. Ik mag pas in oktober weer voor controle, ik vind het echt veel te lang duren
  maandag 14 september 2009 @ 10:55:03 #26
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72724173
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

ik geef eerlijk toe... snap het meestal niet vlug.. ventje zegt regelmatig dat hij niet snapt dat ik niet blond ben...
  maandag 14 september 2009 @ 10:56:05 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_72724206
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Helemaal mee eens!

Wij doen gelukkig ook niet aan peters en meters en suikeroom bullshit.
Maar in het zuiden komt het al voor en in Belgie is het redelijk standaard volgens mij.
Peters en Meters is ook een Rooms gebruik dacht ik. Heel Berts familie doet eraan tenminste. O nee, wij niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72724212
Sja.. Ik wil onze kinderen dus echt niet bij mn schoonouders hebben als wij overlijden. Ik denk dat ze naar mn ouders gaan, of misschien wel mijn zus. (Goiie, ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken! )
  maandag 14 september 2009 @ 10:57:25 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_72724233
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:56 schreef Vlindur het volgende:
Sja.. Ik wil onze kinderen dus echt niet bij mn schoonouders hebben als wij overlijden. Ik denk dat ze naar mn ouders gaan, of misschien wel mijn zus. (Goiie, ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken! )
Tja, dat is niet meer dan logisch, maar wellicht toch het nadenken waard
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72724237
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef sindell het volgende:

[..]

Ik weet precies hoe je je voelt, soms heb ik echt wel het idee dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik wil idd ook....

En bedankt voor de info over de urine, ik hoef zelf niks in te leveren geloof ik. Hangt dus echt van de VK af. Ik mag pas in oktober weer voor controle, ik vind het echt veel te lang duren
Ik voelde onze knul op een dag ineens heel duidelijk, dat waren 3 stoten. Dat gefriemel ofzo heb ik nooit gevoeld hoor.. En hier was het bij 19 weken
  maandag 14 september 2009 @ 10:58:03 #31
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72724243
idd in belgië is het een gewoonte.. ook al worden ze niet gedoopt.. toch nemen ze nog de meter en peter..

Ik zou niet weten of het kan... maar ventje wilt liever wachten tot we er uit zijn... en denk ook omdat het zo raar aanvoelt.. nog jong en al over testament spreken... en vastleggen.. maar liever op tijd dan te laat zou ik dan zeggen...
pi_72724255
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:57 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, dat is niet meer dan logisch, maar wellicht toch het nadenken waard
Dan moet ik ze eerst es vragen of ze überhaupt wel willen.. Ik wil ze er ook niet echt 'mee op zadelen'..
Hoe hebben jullie dat dan allemaal gedaan? In overleg? of gewoon zo geregeld?
pi_72724291
Karin, wat een haast
Maar wat een lieffie zeg Ik hoop dat de naweeen lekker weg blijven zodat je met volle teugen kan genieten.

Een voogd voor als er met ons wat mis gaat, daar hebben wij nog helemaal niets voor geregeld. Erg fout, moet het maar weer eens aankaarten.
En een naam zijn we ook nog niet over uit, we hebben wel beiden onze favorieten maar worden het niet eens. Maar met 34 weken hoop ik er toch wel over uit te zijn zeg, ik zou er ook zenuwachtig van worden!
pi_72724322
Mogge ladies,

Wow Karin, wat onwijs goed gedaan! Wat een mooie naam en wat een prachtig ventje is Lars! Heel erg gefeliciteerd! Geniet van elkaar!

Mama_papa, fijn hè, dat geschop?!

Balen Lijnloos, sterkte vandaag!
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:47 schreef Lijnloos het volgende:Wel grappig was dat mijn lief op weg naar huis een beetje beschaamd vroeg of die eiwitten misschien niet van hem nog konden komen

Octo, je geduld wordt straks rijkelijk beloond!

Ik ben net pas wakker. Heb echt héérlijk geslapen (en de kattenbrokjes staan er nog)!

Beetje jammer is alleen dat m'n vader gister aankondigde dat ie vanmiddag langskomt... Ik heb 'm al anderhalf jaar niet gezien en nu wil ie me ineens op stel en sprong op de valreep nog even zwanger zien. En hij overdonderde me er zo mee, dat ik niet eens een smoesje kom bedenken.

Nou ja, het moet er toch en keer van komen: ik ben 'm al twee weken aan het afbellen. 't Was alleen mijn bedoeling om 'm in ieder geval niet alléén te ontmoeten. En dat gaat nu dus wel gebeuren...

Krijg behoorlijk de zenuwen als ik eraan denk, maar heb besloten dat ie me niet gaat breken! We zullen zien...
  maandag 14 september 2009 @ 11:01:42 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_72724323
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:58 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dan moet ik ze eerst es vragen of ze überhaupt wel willen.. Ik wil ze er ook niet echt 'mee op zadelen'..
Hoe hebben jullie dat dan allemaal gedaan? In overleg? of gewoon zo geregeld?
In overleg (sterker nog, juist de mensen die wij benaderd hebben drukken ons regelmatig op het hart om er nu eens vaart achter te zetten). Uiteraard wel eerst overleg "intern" en gekeken wat de mogelijkheden waren. Op basis daarvan gekeken of we allebei achter bepaalde mensen stonden. Vervolgens gekeken of het eventueel een mogelijkheid zou zijn om die mensen te vragen (mensen vragen die fulltime werken en op een 1 kamerflatje wonen is natuurlijk een beetje raar ). Toen uiteindelijk die mensen benaderd. En dan moet je dus inderdaad nog gaan kijken of je ze vast wil leggen als pleegouders of als voogd.

overigens is hier ook een topic over, ik ga even zoeken
Stel jij en je partner overlijden wie zorgt er voor je kind
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72724387
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:38 schreef amaranta het volgende:

Freecell, leuk dat je je de baby voelt trouwens. En ben benieuwd. Wisten jullie het bij L. wel of pas met de geboorte?
En wat ga je dit keer doen? Willen jullie het weten?
Bij Leander wilden we het wel weten bij de 20 weken echo, maar de mevrouw kon het niet goed zien, haha
We kwamen er zo'n 25 minuten na de geboorte achter dat hij een jongetje was

We willen het nu ook weer weten
pi_72724401
Voogd, oja. Als we dat niet hebben wordt het hier dik drama
We weten wel iemand, nog even vragen
pi_72724492
Peetouders (bij ons peetoom en peettante genoemd) zijn volgens mij inderdaad officieel een onderdeel van het roomskatholieke geloof. Zelf ben ik wel gedoopt en heb ik een peetoom en peettante, maar mijn man dus niet. En we zijn ook niet voor de kerk getrouwd en we gaan ons kindje niet dopen. Maar toch krijgt het wel een peetoom en peettante. Ik vind het zelf heel leuk om met 1 oom en tante meer binding te hebben dan met de rest en die oom en tante spreek ik nu ook nog heel veel. Over voogden aanwijzen hebben we hier nog niet nagedacht eerlijk gezegd, misschien ook maar eens doen. Al wordt de keuze dan vrij makkelijk denk ik...
En dames die hun ukken nog niet voelen, als je placenta aan de voorkant ligt duurt het ook langer. Hier was het ook pas week 22 ofzo. En voordat de buitenwereld het kon voelen waren we weer twee weken verder.
pi_72724514
Ssserpente, succes vanmiddag! En lekker he, zo lang slapen...dat ga ik nog wel missen straks denk ik...
  maandag 14 september 2009 @ 11:11:10 #40
190853 RockabeIIa
pi_72724525
Succes dan vandaag Ssserpente!

Ik krijg vandaag een vriend op bezoek die ik al een aantal jaren niet gezien heb. We hebben destijds afgesproken dat als ik voor mijn 35e nog niet getrouwd had we zouden trouwen (hahahaha!!!)
Over 4 weken is het zo ver *proest*

Hij weet inmiddels wel dat ik hoogzwanger ben dus komt ie hier naar toe ipv koffie & eten in de stad.
Ziet mijn vriend ook es over wie ik het nou al die tijd had. *enthousiast is*
  maandag 14 september 2009 @ 11:12:56 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_72724561
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Succes dan vandaag Ssserpente!

Ik krijg vandaag een vriend op bezoek die ik al een aantal jaren niet gezien heb. We hebben destijds afgesproken dat als ik voor mijn 35e nog niet getrouwd had we zouden trouwen (hahahaha!!!)
Over 4 weken is het zo ver *proest*

Hij weet inmiddels wel dat ik hoogzwanger ben dus komt ie hier naar toe ipv koffie & eten in de stad.
Ziet mijn vriend ook es over wie ik het nou al die tijd had. *enthousiast is*
Ik ken dat soort afspraken Alleen ging het hier om voor je 30e Hij is al jaren gelukkig met een superleuke meid, maar trouwen voor zijn 30e is niet gelukt, ondanks aandringen van zijn vriendin en van mij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72724564
quote:

@ Octopussy: Ik ben vandaag 18 weken ( ) en heb de baby ook nog niet gevoeld. Maar ik weet helemaal wat je bedoelt......IK WIL OOK!!! Geduld is een schone zaak, ook jij mag binnenkort van je kindje genieten....
pi_72724786
Pas maar op Rocka, alles kan kapot
pi_72724851
Deze hele zwangerschap lijkt langer te duren dan de vorige tot nu toe, maar ik heb het gevoel dat ik de vorige keer véél langer moest wachten op het 'baby voelen schoppen'
Even nagekeken: precies net zo lang.
Maf geheugen.

Alleen de vorige keer had ik rond deze tijd al echt een voetballeke voor mijn buik hangen en vroeg dus iedereen of ik het al voelde, misschien was dat het
pi_72725332
Karin, wat een stortbevalling joh! Nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine mannetje, prachtige foto!

Voogd e.d heb ik eigenlijk nog niet eerder over nagedacht, maar denk dat ik dat wel weet.
Zou graag willen dat mocht ons beiden wat overkomen, dat het kind/kinderen dan naar mijn zusje gaan, moet ze dat zelf uiteraard ook wel helemaal willen natuurlijk.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 september 2009 @ 11:48:22 #46
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72725512
Karin, wat een ontzettend mooi mannetje zeg!! En die bevalling pff... wel heel apart, al ken ik iemand die al haar kinderen zo snel heeft gekregen. Bij eentje had ze net het laatste kindje van een verjaardagsfeestje de deur uit gewerkt en een kwartier later had ze haar baby in haar armen. Zonder VK erbij

Vraagje...
Hoe doen jullie de autogordel bij een dikkere buik?
pi_72725553
Davina, thanks voor de tip! Zou dat ook nog werken met bijna 40 weken? Ik zal het eens aan de vk vragen, moet ik toch heen morgen.
  maandag 14 september 2009 @ 11:50:40 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_72725574
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:48 schreef Tan het volgende:
Karin, wat een ontzettend mooi mannetje zeg!! En die bevalling pff... wel heel apart, al ken ik iemand die al haar kinderen zo snel heeft gekregen. Bij eentje had ze net het laatste kindje van een verjaardagsfeestje de deur uit gewerkt en een kwartier later had ze haar baby in haar armen. Zonder VK erbij

Vraagje...
Hoe doen jullie de autogordel bij een dikkere buik?
Bij mij loopt de autogordel gewoon over mijn buik. Door mijn overhangende vetflap kan ik de gordel toch al nooit op mijn heupbeen krijgen zonder in mijn nakie te gaan zitten. Ik probeer hem zo laag mogelijk te prutsen, maar erg prettig voel ik me er niet bij (maarja, het is niet anders).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72725926
Tan, officieel moet je het onderste deel zo laag mogelijk doen en dan het schuine deel over je buik laten lopen. Schijnt het veiligste te zijn. En zo zit ie bij mij trouwens ook, zou niet weten hoe ik het anders voor elkaar moet krijgen...
pi_72725976
Ik doe hem óf onder mijn oksel door ipv over mijn schouder óf het schuine stuk achter mijn rug
En de lage band gewoon zo laag mogelijk, maar dat heb ik altijd
Ik weet dat het niet mag, maar ik krijg echt pijn als ik hem gewoon laat lopen
pi_72726073
Freecell, het doet bij mij geen pijn, wel is het hier de sport van de dag om er dan lekker tegenaan te gaan liggen meppen of schoppen. Vooral heerlijk bij lange autoritten. Toen ik nog elke dag moest werken (en dus rijden) vond ik het wel gezellig, zo'n schopmomentje in de auto...
pi_72726132
Postbus 51 en autogordels:
Ook voor zwangere vrouwen en hun ongeboren kind is het veiliger de gordel op de juiste manier te dragen. De juiste manier is het heupgedeelte onder de buik, zo laag mogelijk over het bekken en het diagonale deel over de borst, boven de buik.

Maar goed, iets verder op dezelfde pagina staat ook dat je geen gordelverlengers mag gebruiken bij een kinderzitje en dat moet bij een heleboel automerken wel als je een maxicosi wilt gebruiken. Dus tja...
  maandag 14 september 2009 @ 12:15:27 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_72726188
Bij sommige auto's kun je de bovenkant van de gordel verstellen, maar dan nog snijdt de gordel soms echt gewoon in mijn nek. Dan gaat ie echt niet voor mijn borst langs hoor

Vind het allemaal best lastig en ben blij dat in onze eigen auto alles wel goed op hoogte zit voor mij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 12:16:21 #54
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72726213
@mefke, dank voor de info... zo doe ik het nu ook, maar fijn is anders
pi_72726223
Karin, gefeliciteerd.
En wel heftig z'n tubro bevalling.

Voor de rest bijgelezen, maar weer vergeten

Hier is de schoonmaakster zojuist weg, en het is weer heerlijk schoon
pi_72726403
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:15 schreef Troel het volgende:
Bij sommige auto's kun je de bovenkant van de gordel verstellen, maar dan nog snijdt de gordel soms echt gewoon in mijn nek. Dan gaat ie echt niet voor mijn borst langs hoor

Vind het allemaal best lastig en ben blij dat in onze eigen auto alles wel goed op hoogte zit voor mij
Dat is bij onze auto dus standaard zo en ik snap dat niet? Ik ben 1.75, zo kort is dat toch niet?
pi_72726419
Over voogdij enzo gesproken.... Ik wil ook nog even een ander topic aanhalen, wat destijds door mezelf is gestart
Verzekering... voor als het toch nog mis gaat
pi_72726440
quote:
Op maandag 14 september 2009 11:23 schreef freecell het volgende:
Deze hele zwangerschap lijkt langer te duren dan de vorige tot nu toe, maar ik heb het gevoel dat ik de vorige keer véél langer moest wachten op het 'baby voelen schoppen'
Even nagekeken: precies net zo lang.
Maf geheugen.

Alleen de vorige keer had ik rond deze tijd al echt een voetballeke voor mijn buik hangen en vroeg dus iedereen of ik het al voelde, misschien was dat het
Ik heb juist het idee dat mijn 3e zwangerschap veel sneller gaat dan de 1e en de 2e. Maar dat komt misschien wel omdat je minder tijd hebt met 2 rond rennende kinderen om er echt stil bij te staan.
pi_72726442
sommige autogordels kun je in hoogte verstellen. In mijn eigen auto gaat het niet maar in die van mijn man weer wel.
pi_72726463
Oh spuit elf, troel zei gewoon hetzelfde.
pi_72726641
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:25 schreef amaranta het volgende:
sommige autogordels kun je in hoogte verstellen. In mijn eigen auto gaat het niet maar in die van mijn man weer wel.
Jup en die van ons dus niet
Waardoor mijn auto mij af en toe probeert te vermoorden
  maandag 14 september 2009 @ 12:42:41 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_72726935
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:31 schreef freecell het volgende:

[..]

Jup en die van ons dus niet
Waardoor mijn auto mij af en toe probeert te vermoorden
Je hebt ook van die gordelbeschermers om dat te voorkomen Ga eens bij een Halfords ofzo langs, daar zullen ze ze ook wel hebben Had ik in mijn oude auto ook, hielp prima
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72727046
Las laatst ergens de tip om op het onderste gedeelte van je gordel te gaan zitten en je verder zo te wurmen dat het bovenste gedeel gewoon voor je borst langsloopt.

Kan me er niet echt een voorstelling van maken en heb het ook nog niet geprobeerd.
pi_72727393
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef Ssserpente het volgende:
Las laatst ergens de tip om op het onderste gedeelte van je gordel te gaan zitten en je verder zo te wurmen dat het bovenste gedeel gewoon voor je borst langsloopt.

Kan me er niet echt een voorstelling van maken en heb het ook nog niet geprobeerd.
Lijkt me niet zo'n goede tip eigenlijk... Volgens mij is juist de riem die je heupen tegenhoudt zo belangrijk...
  maandag 14 september 2009 @ 13:03:37 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72727436
Jeumig Karin! Wat een bevalling zeg!
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!
pi_72727495
Karin nogmaals gefeliciteerd. Wat is dat snel gegaan! En wat een schatje is Lars En de naam vind ik ook superleuk!

Ssserpente succes met je vader vandaag. Ik snap heel goed dat het moeilijk moet zijn. Ik had mijn vader ook al een hele tijd niet gezien tot ik zwanger werd. Nu loopt dat gelukkig helemaal goed. Ik hoop dat het voor jou ook zo goed uitpakt

Ik kom net uit het ziekenhuis terug van een draaipoging. Ze probeerden het eerst linksom, dat mislukte. Toen rechtsom. Ze kwamen tot halverwege maar mijn meisje wilde echt niet en floepte meteen weer terug zodra ze de kans kreeg.
Ik vond het een pijnlijke, nare ervaring. Een verpleegster noemde het een marteling en ik denk dat dat het wel omschrijft inderdaad.
Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn om door te spreken hoe nu verder.
pi_72727517
Ik kan mijn gordel nog wel goed om. Het onderste deel onder de buik en boven de benen en die schuine gewoon zoals ie valt. De onderste wil nog wel eens trekken, maar die trek ik dan even los en dan gaat het wel weer goed.

En verder bedankt voor de url's! Ik zal ze es even goed doorpluizen!
pi_72727600
Dat snijden in je nek heeft volgens mij niet alles met lengte te maken. Mijn twingogordel (niet verstelbaar) doet al 5 jaar pogingen om mij (184) te snijden. Daar zit dus zo'n gordelbeschermer omheen, dat werkt goed. Vooral in de zomer, in de winter heb ik toch een jas aan of een sjaal om en dan is het minder erg.
Ssserptente, dat lijkt me vooral gevaarlijk. Net als die tip die ik ergens anders las voor de maxicosi: gewoon de gordel lossnijden, extra stukje gordel halen op de sloop en dat er weer tussen zetten Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ik heb hier trouwens nog een reden gevonden waarom Driekus moet opschieten: heb een leuke winterjas gezien, maar kan em nu niet passen...vond het best een goede reden, jullie ook?
pi_72728133
quote:
Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef amaranta het volgende:
Over voogdij enzo gesproken.... Ik wil ook nog even een ander topic aanhalen, wat destijds door mezelf is gestart
Verzekering... voor als het toch nog mis gaat
Hier heb ik gisteren toevallig dingen over opgezocht, maar ik kon niet de info die ik zocht vinden bij mijn uitvaartverzekering (dela).
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Dat snijden in je nek heeft volgens mij niet alles met lengte te maken.
Ik maak ook vaak ruzie met gordels, in onze auto gelukkig verstelbaar en staat bij mij lekker laag. En zo klein vind ik mezelf ook niet met 171 cm ofzo. Het maakt natuurlijk ook uit wat je verhoudingen zijn (lang/kort lijf tov lange/korte benen), mijn lijf is duidelijk korter dan dat van m'n zus.
quote:
Ik heb hier trouwens nog een reden gevonden waarom Driekus moet opschieten: heb een leuke winterjas gezien, maar kan em nu niet passen...vond het best een goede reden, jullie ook?
Mee eens
(ik heb speciaal de jas van m'n vorige zwangerschap bewaard. Maar aan het einde gaat ie de kledingbak in!)
pi_72728561
Hè meiden, ben der ook weer... Flinke tijd in ziekenhuis gezeten maar uiteindelijk met een gerust(er) hart naar werk. Bloeddruk bleek daar alweer naar normaal te zijn gezakt en bloed en urine waren prima. Wel nog een 2e keer hartje geluisterd en ook weer goedgekeurd op dat gebied. toch volgende week nog effe terugkomen voor een 2e check en meteen groeiecho om en uitgangsPositie te hebben geloof ik. Dan bekijken ze of ze me zelf willen houden of dat we terug mogen onder behandeling bij de vk.

Kleine positief puntje voor mezelf is dat ik op de weegschaal moest, waar ik best tegenop zag, maar bleek in totaal pas 3 kilo te zijn aangekomen... Klonk mij best netjes in de oren.
  maandag 14 september 2009 @ 13:51:48 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_72728633
Fijn dat je er weer bent Lijnloos!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 13:54:25 #72
190853 RockabeIIa
pi_72728702
Xenia, jee da's echt niet leuk zeg. Ik hoop dat ze zich nog spontaan gaat draaien maar wellicht is er gewoon een goeie reden waarom ze dat nu juist niet doet. Laat je nog effe weten hoe en wat a.s. woensdag? Ben benieuwd wat ze nog meer voor je in petto hebben
Wat wil je zelf eigenlijk het liefst? Een stuitbevalling of KS?
pi_72729020
Fijn dat je weer terug bent uit het ziekenhuis, Lijnloos.
pi_72729044
Lijnloos 3 KG is echt weinig voor je termijn, prettig, hoeft het er straks ook niet weer af
Fijn dat je verder wat gerustgesteld bent
  maandag 14 september 2009 @ 14:08:32 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_72729066
Hier geen stickertje op mijn eigen weegschaal trouwens, ben dus wel degelijk weer afgevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72729412
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:07 schreef freecell het volgende:
Lijnloos 3 KG is echt weinig voor je termijn, prettig, hoeft het er straks ook niet weer af
Fijn dat je verder wat gerustgesteld bent
Ik zit nu op +2 kilo.
pi_72729509
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:23 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zit nu op +2 kilo.
Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
pi_72729562
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.
pi_72729568
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ik was 88 kilo toen ik zwanger werd, toen 2 afgevallen en nu inmiddels op 90 kilo. Dus ik begin nu pas te groeien, maar heb dus ruimte zat en eetwaren genoeg in mijn lijf Ben woensdag 25 weken zwanger.
pi_72729604
Ik heb zojuist een kleine ronde gelopen met mijn honden.
Even naar de brievenbus en weer terug. Dit is bij elkaar ongeveer 10 min.

Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.
Een soort steek, die met rustiger lopen weer weg is gegaan.

Moet ik mij nu zorgen maken.
pi_72729643
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:30 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.
Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.
pi_72729678
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:

Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.

Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.

Oh Vlindur, netjes ook hoor!

Oh en kleine mijlpaal voor mezelf Nog 99 dagen te gaan
pi_72729864
Karin, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon wat een turbobevalling!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72729869
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:35 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.

Oh Vlindur, netjes ook hoor!

Oh en kleine mijlpaal voor mezelf Nog 99 dagen te gaan
Mijlpalen zijn tof!

Ik moet nog 107, dus niks te vieren vandaag
pi_72729888
karin heftig... van harte met jullie zoon en broertje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_72729956
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Net als die tip die ik ergens anders las voor de maxicosi: gewoon de gordel lossnijden, extra stukje gordel halen op de sloop en dat er weer tussen zetten Sorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Idd..
Koop dan gewoon zo'n easyfixsysteem, heb je helemaal geen gedoe met gordels...
pi_72730026
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:34 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.
Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.
pi_72730075
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:

je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.

Ik heb ook weleens steken alsof er iets scheurt en dan is er ook niks aan de hand.
pi_72730083
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:46 schreef Raissa het volgende:

[..]

Idd..
Koop dan gewoon zo'n easyfixsysteem, heb je helemaal geen gedoe met gordels...
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
pi_72730122
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
Zo'n easyfixsysteem kan je gewoon overzetten in een andere auto?
pi_72730129
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja maar de maxicosi kun je ook zonder isofix gebruiken. In principe kan de maxicosi in elke auto met gordels.
En de ene auto heeft ze wat langer dan de andere ja.
pi_72730253
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:49 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.
Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?
pi_72730377
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:58 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?
Ik de vorige keer in het laatste trimester het minst? Maar normaal inderdaad in het eerste trimester een beetje en in het 2e en 3e ongeveer evenveel.
pi_72730517
Dank voor de sterktewensen. Verwacht dat m'n vader er over een half uurtje is. Heb me zo voorgenomen om me niet door 'm te laten beinvloeden, maar merk toch wel dat ik al erg gespannen ben. We zullen zien.

Ymme, die steken heb ik eigenlijk altijd als ik een stuk wandel. En ik heb me er nog nooit druk om gemaakt. Ga dan idd ff wat langzamer lopen of stop even, dan is het zo weer over.
pi_72730532
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.

Ik heb ook weleens steken alsof er iets scheurt en dan is er ook niks aan de hand.
Ja ik maak me snel zorgen. Het is allemaal voor het eerst hè

Maar als ik dan lees dat dit bij meerdere voorkomt, ben ik ook weer snel gerustgesteld.
Het was ook maar heel even. Dus stelde ook niet zo heel veel voor, zeg maar
pi_72730573
En ik lees hier dus net, dat maxicose ook in de auto kan zonder de isofix.
Dat is fijn Dan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
pi_72730655
De stand staat hier op -2 kilo

Ik was m.b.v. een gastric bypass 48 kilo afgevallen en het aankomen is ook hier best nog een schrikbeeld. Het lijkt er op dat de beeb zoveel van mijn energie verbruikt dat ik er maar net tegenop kan eten zeg maar. Ik kan het me nu dus nog veroorloven om lekkernijen te eten, maar moet echt oppassen dat het geen gewoonte wordt.
pi_72730656
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Dat is fijn Dan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
quote:
ja elke maxicosi is uitgerust om in de gordels te kunnen. Isofix is gewoon een extratje. Waar je dan wel die base voor nodig hebt.
pi_72730674
quote:
Je moeder kan sowieso in de gordels
Of past ze ook op isofix?

Hier is aankomen ook een schrikbeeld. Met heel hard werken heb ik er bijna 30 afgekregen en er is van de vorige zwangerschap al 3 blijven hangen
pi_72730773
quote:
Ja dat is heel makkelijk ook hoor hoe het werkt.. en bij echt bijna alle auto's past het als je het goed doet wel.
pi_72730781
Maxi-cosi heeft trouwens nu een nieuw systeem (family-fix) waar dan naast de maxi-cosy ook grotere autostoeltjes op passen.

Ik vraag me wel af of het die extra 150 euro waard is voor het gemak om zonder gordels de bevestiging te doen.
pi_72730855
In de grote stoeltjes zie je die riemen niet eens. Die zitten altijd vast en hoef je alleen maar de voorste riempjes aan te trekken.

Hier is dik worden ook issue. Heb in het verleden een soort van eetstoornis gehad en heb veel moeite met dik worden, ookal is het door een zwangerschap.
Toen ik bij Eva de 70 passeerde ws het wel even slikken.
pi_72730996
Poe hé, ik dacht echt dat ik de enige was. Niet leuk dat jullie er ook allemaal mee worstelen, maar wel een geruststelling zeg maar.
Heb ook echt moeite om de zwangerschap leuk te gaan vinden. De eerste maanden erg ziek geweest en erg gespannen door een eerdere miskraam. Nu voel ik me lichamelijk redelijk goed, maar kan nog steeds niet echt genieten. Ik hoop dat het snel komt, want het zou zonde zijn als de zwangerschap voorbij is voordat ik er erg in heb.
  maandag 14 september 2009 @ 15:28:00 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72731044
ik ben tussen de 6-8 kilo aangekomen nu. Hoop dat de rest wat minder hard gaat...
het stomme is dat er wel veel mensen zeggen dat ik erg smal ben geworden in mijn gezicht...
pi_72731112
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:28 schreef Asyniur het volgende:
ik ben tussen de 6-8 kilo aangekomen nu. Hoop dat de rest wat minder hard gaat...
het stomme is dat er wel veel mensen zeggen dat ik erg smal ben geworden in mijn gezicht...
Dat kan toch ook?
ik heb zo';n innige verhouding met de plee gehad dat ik eerst ook wat ben afgevallen in mn gezicht.
pi_72731310
ehm, over die maxicosi...ik zou em toch maar effe testen in de auto. Wij hebben hier niet de nieuwste auto's (zo'n 10 jaar oud) en mooi dat daar en geen isofix in zit, de gordels te kort waren en de easybase (= vervanger voor de isofixbase die je bij niet isofix-auto's kan gebruiken) er ook niet in past volgens maxi cosi zelf. En dan heb ik het toch echt niet over exotische auto's (een volvo 850 stationcar en een twingo). Wij hebben nu dus een gordelverlenger van volvo zelf (met de opmerking van de dealer: tja meneer, dan moet u maar een stoeltje van volvo nemen, die hebben dat probleem niet) en bij de twingo kan de cosi dus alleen voorin.

Lijnloos, fijn dat het nu toch meeviel in het ziekenhuis! En xenia, ik zou het draaien opgeven. Als ze toch echt zo'n voorkeur heeft dan zal er wel een reden voor zijn, is mijn redenatie dan. Hopelijk hoor je woensdag meer.

En over het aankomen, ik had een groeispurt ergens in trimester 2 (tussen 18 en 24 weken). Daarvoor en daarna ging het heel geleidelijk. En nu op +14 en daar ben ik wel blij mee, zeker omdat ik gewoon weet dat daarvan zeker 1 kilo vocht is.
pi_72731468
Dat nieuwe systeem van maxi cosi heeft volgens mij als extra voordeel dat je kindjes meer in een soort van ligstand kan vervoeren. Maar ja, wij hebben nu al een gewone maxi cosi en die past er niet op (volgens mij) dus heeft het geen nut meer om dat ding te kopen cabriofix past er wel op, maar dan werkt de ligstand niet. Grap van de dag trouwens, als je gaat google'n op gordelproblemen bij maxi cosi's dan zie je dat het vooral voorkomt bij echte gezinsauto's.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Asy, tuurlijk kan je gezicht ook smaller geworden zijn. Ik heb sowieso een tijdje en wit gekeken en een smaller gezicht gehad (lang leven het vocht, dat is nu ook weer over). Bovendien, ik ben alleen op mijn buik aangekomen, maar bij mijn vorige zwangerschap kwam er juist heel veel op de heupen bij (heej en dan in 8 weken toen...belachelijk eigenlijk...)

[ Bericht 9% gewijzigd door mefke79 op 14-09-2009 15:51:39 ]
pi_72731539
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:37 schreef mefke79 het volgende:
ehm, over die maxicosi...ik zou em toch maar effe testen in de auto. Wij hebben hier niet de nieuwste auto's (zo'n 10 jaar oud) en mooi dat daar en geen isofix in zit, de gordels te kort waren en de easybase (= vervanger voor de isofixbase die je bij niet isofix-auto's kan gebruiken) er ook niet in past volgens maxi cosi zelf. En dan heb ik het toch echt niet over exotische auto's (een volvo 850 stationcar en een twingo). Wij hebben nu dus een gordelverlenger van volvo zelf (met de opmerking van de dealer: tja meneer, dan moet u maar een stoeltje van volvo nemen, die hebben dat probleem niet) en bij de twingo kan de cosi dus alleen voorin.

Lijnloos, fijn dat het nu toch meeviel in het ziekenhuis! En xenia, ik zou het draaien opgeven. Als ze toch echt zo'n voorkeur heeft dan zal er wel een reden voor zijn, is mijn redenatie dan. Hopelijk hoor je woensdag meer.

En over het aankomen, ik had een groeispurt ergens in trimester 2 (tussen 18 en 24 weken). Daarvoor en daarna ging het heel geleidelijk. En nu op +14 en daar ben ik wel blij mee, zeker omdat ik gewoon weet dat daarvan zeker 1 kilo vocht is.
oh das wel minder dan
overigens zit er in mijn auto een etiket waarop staat dat hij isofix geschikt is.
maar zo'n gordelverlenger is ook niet goed. Ik weet niet eens of de verzekering het wel dekt als je zo'n ding gebruikt.

[/quote]
pi_72731604
Amaranta, das een goede...dat hebben we nog niet nagevraagd van de verzekering. Ik weet wel dat het geen probleem is voor de werking van de cosi en dat het volgens de politie niet mag (maar ze er niet actief op bekeuren). Overigens, wij hebben dus wel een speciale verlenger van volvo zelf, geen universele want dat mocht niet van mij...dat vertrouw ik dan weer niet.
  maandag 14 september 2009 @ 15:49:51 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_72731622
Wij hebben vrij snel (lees: de eerste keer dat Ruben meeging in de auto (da's van ziekenhuis naar huis) verrekte Bert al zijn rug ) de isofix base gekocht. Met een driedeurs 206 was dat echt een uitkomst. Nu inmiddels een 207sw, maar desondanks gaan we hem gewoon weer gebruiken, want het zet gewoon een stuk makkelijker weg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72731685
Overigens was de oplossing van manlief voor dit probleem heel simpel: "ik ga gewoon een auto met isofix kopen" TJa, echte mannenoplossing zullen we maar zeggen.
  maandag 14 september 2009 @ 15:53:39 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_72731713
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:52 schreef mefke79 het volgende:
Overigens was de oplossing van manlief voor dit probleem heel simpel: "ik ga gewoon een auto met isofix kopen" TJa, echte mannenoplossing zullen we maar zeggen.
Ik denk dat het best moeilijk is om tegenwoordig een (nieuwe) auto zonder isofix te kopen

Ook wel prettig, op die base kun je goed zien of je maxi-cosi goed staat of niet
En erg makkelijk: we kunnen de kleine nu achter de bestuurder zetten, want met 1 klik staat het ding vast en dat is sneller dan Ruben in de auto vastzetten (voor het geval je parkeert langs een weg ofzo).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72731815
Wij hebben echt een piepklein bakkie (KIA pride) en de gordel past prima om de cosi. En dat is nu juist géén gezinsauto.
Wat jij zegt viel mij dus ook al op. Juist die familiebakken hebben de gordels tekort...
  maandag 14 september 2009 @ 15:58:43 #114
190853 RockabeIIa
pi_72731837
Wij hebben vandaag een maxi cosi gekocht
Nu hebben we ECHT alles, denk ik...
  maandag 14 september 2009 @ 15:59:29 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_72731860
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij hebben vandaag een maxi cosi gekocht
Nu hebben we ECHT alles, denk ik...
Uhm, de baby Rocka, de baby
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72731870
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:53 schreef Troel het volgende:
[..]

Ik denk dat het best moeilijk is om tegenwoordig een (nieuwe) auto zonder isofix te kopen
een nieuwe ja, maar pff, ik vind een kindje krijgen al duur genoeg.
Effe zonder gekheid, voor mijn eigen Twingo is dat geen optie, hoeft ook niet, is tweede auto. En voor de vervanging van die andere gaan we er gewoon eentje met isofix zoeken ja. Want het lijkt me veel practischer.
pi_72731888
Rocka, kan je eindelijk gaan bevallen! Mooi!
  maandag 14 september 2009 @ 16:00:39 #118
190853 RockabeIIa
pi_72731899
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Uhm, de baby Rocka, de baby
Mar de baby krijg ik als het goed is niet thuis. Anders was die maxi cosi niet nodig
  maandag 14 september 2009 @ 16:01:00 #119
190853 RockabeIIa
pi_72731917
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:00 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, kan je eindelijk gaan bevallen! Mooi!
nee kaartje is nog niet drukklaar...
  maandag 14 september 2009 @ 16:02:30 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_72731962
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef mefke79 het volgende:

[..]

een nieuwe ja, maar pff, ik vind een kindje krijgen al duur genoeg.
Effe zonder gekheid, voor mijn eigen Twingo is dat geen optie, hoeft ook niet, is tweede auto. En voor de vervanging van die andere gaan we er gewoon eentje met isofix zoeken ja. Want het lijkt me veel practischer.
Is het ook hoor Wij deden het sowieso toch al met nog maar 1 auto, de tweede stond hier niets te doen. We Ik heb wel naar tweedehands auto's gekeken, maar aangezien we nogal wat eisen hadden (als je veel geld uit gaat geven en dat is bij elke auto eigenlijk wel), waren dat niet echt opties. Nu hebben we een nieuwe auto die we helemaal zelf uitgezocht hebben en waar precies op en in zit wat we graag wilden hebben en die waarschijnlijk de komende veel jaar dienst kan blijven doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 16:03:34 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_72731992
Karin ik lees net van je super snelle bevalling! Wat SNEL zeg!!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lars, wat een heerlijkheid
pi_72732940
Mijn ouders hebben een Kia Rio en daarvan zijn de gordels dus te kort voor de maxi Cosi. Niet voor de autostoeltjes die daarna komen, alleen voor het allereerste stoeltje zeg maar.

En ik zou zeker voor de bevalling eens samen het stoeltje in de auto gaan plaatsen. Laatst hoorde ik dus weer van een stel dat thuis bevallen was, maar waarbij er daarna complicaties waren ontstaan bij het loslaten van de placenta. Moeder moest snel met de ziekenauto naar het ziekenhuis, maar pa en verse baby moesten er dus met de auto achteraan... En die waren dus vergeten te oefenen met het stoeltje. Sta je daar dan...

Hier nu zo'n 13 kilo aangekomen en die zitten allemaal echt op mijn buik en wat vocht in mijn benen/voeten. Nu zie je gewoon mijn taille nog aan de achterkant, dat was vorige keer wel anders Toen zat het echt o-ver-al. Nou ja nog best netjes dus. Probeer ook wel op te letten wat ik eet.

En over dat een baby krijgen al duur genoeg is... we hebben dus precies de hypotheekoverdracht bij de notaris op... je raadt het al 17 september. Risico durf ik niet te nemen dus we moeten een machtiging afgeven zodat ik niet meehoef om te tekenen. Kosten: 125 euro ex btw. Welja kan er ook nog wel bij
pi_72733048
Woah! ik ben gewoon goedgekeurd door de kraamzorg-intake-mevrouw zonder dat ik tepelzalf in huis heb En ze hoefde helemaal het kamertje niet te zien
Hebben jullie ook wel eens dat je het gevoel hebt alsof je aan de binnenkant van je buik een soort schaafplek hebt? Ik duw beebje daar steeds weg, hij ligt er met zijn hoofd ofzo steeds tegenaan te drukken, maar het is zijn lievelingsplekje dus hij zwemt steeds weer terug.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 14 september 2009 @ 16:40:04 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_72733110
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:38 schreef Twinkly het volgende:
Woah! ik ben gewoon goedgekeurd door de kraamzorg-intake-mevrouw zonder dat ik tepelzalf in huis heb En ze hoefde helemaal het kamertje niet te zien
Hebben jullie ook wel eens dat je het gevoel hebt alsof je aan de binnenkant van je buik een soort schaafplek hebt? Ik duw beebje daar steeds weg, hij ligt er met zijn hoofd ofzo steeds tegenaan te drukken, maar het is zijn lievelingsplekje dus hij zwemt steeds weer terug.
Nee, gelukkig niet
Hier pas over twee weken de intake, maar niet hier thuis, maar gewoon bij Alnatal Dus kamertje controleren zit er sowieso al niet in voor ze
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72733240
Heb zojuist de rekening even bekeken van baby-dump.
Wij hebben de familie-fix bij de masi-cose besteld.

Hier kan stoeltje 1 en 2 op. Dus ongeveer tot 4 jarige leeftijd van kind.
  maandag 14 september 2009 @ 16:45:07 #126
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72733258
Karin wat een mooi mannetje!!!! En wat snel!!! Dan krijg ik al paniekgedachtes over Manlief die in Brussel werkt en dan te laat is

Sowieso, wanneer zou ik hem thuis moeten houden als ik weeën heb, regelmatig of nie?, of is het tijd zat bij een eerste... Iemand ervaringen?

@ Twinkly, heb ik ook een hele tijd gehad. Een plek rechts van mijn navel was helemaal beurs van haar schouders... Kun je verder niets aan doen, behalve inderdaad je beeb een beetje wegduwen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_72733396
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:20 schreef Ssserpente het volgende:

Baldria zwanger! Gefeliciteerd en welkom! Een hele fijne zwangerschap!
En dit las ik per toeval (omdat ik even wilde weten wat voor kindje Karin had gekregen) in het vorige topic...
Ik word gewoon welkom geheten in het Z&G topic....

Ooooo, ik ben zwanger
Want ze lacht alleen nog naar mij!
pi_72733424
Takkembah: ik zou hem bij duidelijk herkenbare weeën thuishouden, regelmatig of niet

Hier was het: 14 uur lang regelmatige weeën (om de 3 tot 5 minuten, minimaal een minuut lang) en toen had ik 3 CM
Ow en anderhalf uur later had ik een baby
pi_72733444
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:49 schreef Baldria het volgende:

[..]

En dit las ik per toeval (omdat ik even wilde weten wat voor kindje Karin had gekregen) in het vorige topic...

Ooooo, ik ben zwanger
Wilkomme

Je bent heul zwanger! gefeliciteerd!
  maandag 14 september 2009 @ 16:59:14 #130
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_72733643
Haai allemaal Na een drukke dag hier kom ik ook nog maar eens even om het hoekje gluren.. Moet strakjes nog zwemmen (heb ondertussen een tweede zwembad gevonden waar je kunt walviszwemmen ) en eigenlijk heb ik er geen fut meer voor en wil ik gewoon mijn bed in.. Maar ik heb vandaag (vanmiddag eigenlijk) behoorlijk last van het hele ischias-verhaal, dus ik denk dat het wel heilzaam is om er toch heen te gaan. We zijn vandaag btw wezen kijken bij twee van de kdv's waar we onze kleine hebben opgegeven en dat was zó leuk!! Ik ben helemaal onder de indruk, het was allemaal heel blij en vrolijk en het was de pijn van nu (i.v.m. veel achter elkaar lopen en staan) wel erg waard

Lijnloos, wat vervelend dat je in eerste instantie zo aan het schrikken bent gebracht, maar ik ben blij te lezen dat de tweede uitslag beter is en nu in elk geval goed onder controle blijft. voor de zorgen, en laten we vooral hopen dat het hierbij blijft

Xenia, hè, een mislukte draaipoging, heel erg vervelend En dan ook nog eens zo pijnlijk.. Dit proberen ze toch maar één keer, dacht ik? erop, hoop dat je er even van bij kan trekken..

Ssserpente, ondertussen is je vader bij jou of is hij misschien zelfs alweer weg. Hopelijk is het meegevallen en ben je nu blij en opgelucht omdat je er nu wel mooi vanaf bent. Moedig van je om het uiteindelijk dan toch maar gewoon te laten komen, zulke dingen zijn normaalgesproken al zwaar, maar als je zwanger bent kunnen zulke dingen er helemáál flink inhakken... Ja, ik hoop echt voor je dat je je nu beter voelt

Het hele autostoeltjes-verhaal vind ik trouwens wel nogal , ik heb er echt nog nóóit bij stilgestaan dat we daar wel eens problemen mee zouden kunnen krijgen (maar wij hebben dus een typische gezinsbak ).. We mogen de Maxicosi van mijn nicht lenen, die is nog redelijk nieuw en niet heel lang gebruikt. Ik weet waar het vandaan komt en dat het goed zit, maar dan krijg ik nu wel een beetje plaatsvervangende stress betreffende het passen ervan. Nouja, we gaan het zien, in het ergste geval gaan we er zelf wel eentje halen. Kun je dat ook ergens passen voor je ze koopt ofzo?

Ehm, er waren vast nog wel mensen met dingen enzo, maar ik ben echt zo duf dat het allemaal niet blijft hangen, heel erg sorry..
3!
  maandag 14 september 2009 @ 17:00:15 #131
95408 Incantrix
pi_72733667
Oh hey, Baldira, ik had jou helemaal gemist, wat ontzettend leuk dat je zwanger bent!! Heel erg gefeliciteerd!! Jij komt uit het 2e streepjes-topic toch? Leukleukleuk!
3!
pi_72733675
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:49 schreef Baldria het volgende:

[..]

Ooooo, ik ben zwanger
van harte en welkom hier, dat je maar een fijne zwangerschap moge hebben! Heb je al een datum?
  maandag 14 september 2009 @ 17:01:36 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_72733699
Je kunt bij de meeste zaken zowel kinderwagens als maxi-cosi's gewoon gaan passen in de auto, loopt er gewoon een verkoopster mee naar buiten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 17:02:30 #134
95408 Incantrix
pi_72733727
Ow, kijk, dát is wel handig/fijn, thnx voor de info, Troel!
3!
pi_72733752
@ Icantrix: ja, ik kom inderdaad uit het tweede streepjestopic.

Ik denk ongeveer dat ik op mijn trouwdag ben uitgerekend.. 22 mei, echt super grappig.

En ik voel me goed. Erg moe, snel buiten adem en heel veel dorst.. Ook heb ik m'n grotere bh's weer uit de kast moeten trekken (ben vorig jaar 10 kilo afgevallen)..
Maar tot nu toe nog weinig last, gelukkig maar, want ik had al visioenen van de verhalen die mijn moeder had over haar eerste zwangerschap (ze is nog nooit zo beroerd geweest).
Maar wat niet is, kan natuurlijk nog komen.
pi_72733806
Gefeliciteerd Baldria!!!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_72734050
hellow dames

Ik ben ook weer thuis; controle bij VK was allemaal prima. Wel veel aangekomen, maar daar maakte ze zich geen zorgen over. keurige bloeddruk en urine was ook goed.
ben in totaal al 8,5 kg aangekomen! waarvan 4 in de laatste maand!
(24 wk +4 inmiddels)...

en ik heb ook een verleden met overgewicht... maar toen ik zwanger raakte had ik een BMI van 21...
(ooit was deze 35 bij een gewicht van bijna 120 kg)
  maandag 14 september 2009 @ 17:18:15 #138
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72734147
BJ weer goedgekeurd!!!

Baldria welkom

Thanks for the info freecell
Alexa en Seth zijn lief
pi_72734170
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:03 schreef Baldria het volgende:

Maar wat niet is, kan natuurlijk nog komen.
Welja, nooit de hoop verliezen
pi_72734341
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:18 schreef freecell het volgende:

Welja, nooit de hoop verliezen
Ik kijk er ontzettend naar uit ja.

Ik probeerde vanochtend nog een (corrigerend) hempje aan te trekken, maar toen ie klem zat tussen m'n nek en borsten, bedacht ik me net te laat dat ie eigenlijk helemaal niet meer zou passen en ja, probeer 'm dán nog maar eens uit te trekken.
pi_72734449
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:05 schreef Xenia het volgende:
Ik kom net uit het ziekenhuis terug van een draaipoging. Ze probeerden het eerst linksom, dat mislukte. Toen rechtsom. Ze kwamen tot halverwege maar mijn meisje wilde echt niet en floepte meteen weer terug zodra ze de kans kreeg.
Ik vond het een pijnlijke, nare ervaring. Een verpleegster noemde het een marteling en ik denk dat dat het wel omschrijft inderdaad.
Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn om door te spreken hoe nu verder.
He wat rot Xenia Succes woensdag
pi_72734501
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef Baldria het volgende:

[..]

Ik kijk er ontzettend naar uit ja.

Ik probeerde vanochtend nog een (corrigerend) hempje aan te trekken, maar toen ie klem zat tussen m'n nek en borsten, bedacht ik me net te laat dat ie eigenlijk helemaal niet meer zou passen en ja, probeer 'm dán nog maar eens uit te trekken.
Zo'n hema hemdje? Geniaal, zie het voor me!
pi_72734531
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef Baldria het volgende:
lol ik ben nogal visueel ingesteld
pi_72734697
Ja, zo'n leuk hema hempje.... Maar goed, ik heb 'm gewoon aangekregen, maar ja, ik moest wel...
Ik krijg zo'n ding altijd alleen maar uit via m'n benen...
pi_72735092
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef Twinkly het volgende:

[..]

lol ik ben nogal visueel ingesteld
Ik zag het ook al helemaal voor me
pi_72735094
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:36 schreef Baldria het volgende:
Ja, zo'n leuk hema hempje.... Maar goed, ik heb 'm gewoon aangekregen, maar ja, ik moest wel...
Ik krijg zo'n ding altijd alleen maar uit via m'n benen...
Aan en uit blijft drama bij die dingen
Ik dacht al dat die van mij een maat te klein was, maar dat hebben jullie dus ook
  maandag 14 september 2009 @ 18:07:37 #147
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72735627
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Asy, tuurlijk kan je gezicht ook smaller geworden zijn. Ik heb sowieso een tijdje en wit gekeken en een smaller gezicht gehad (lang leven het vocht, dat is nu ook weer over). Bovendien, ik ben alleen op mijn buik aangekomen, maar bij mijn vorige zwangerschap kwam er juist heel veel op de heupen bij (heej en dan in 8 weken toen...belachelijk eigenlijk...)
mja, ik vind het een beetje een vreemde combi: 6-8 kilo aankomen en dan smaller worden in je gezicht

Over dat maxi cosi gebeuren: wij moeten ook nog testen of het past (en hoe het moet )

Baldria, welkom!
pi_72735910
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:07 schreef Asyniur het volgende:

[..]

mja, ik vind het een beetje een vreemde combi: 6-8 kilo aankomen en dan smaller worden in je gezicht

Over dat maxi cosi gebeuren: wij moeten ook nog testen of het past (en hoe het moet )

Baldria, welkom!
Hoe het moet weet ik wel, maar mijn auto stamt uit '99 en ik zal dus eerst moeten passen.. De enige andere optie is dus zo'n isofix als het niet past?

Mijn vriend heeft een nieuwe 107, daar zit volgens mij een isofix aansluiting in.. Ik ga maar es ff googlelen..
pi_72736281
Wij hebben een audi a4 avant uit 2005.
Maar ik zou niet weten of er een isofix aansluiting in zit.
Hoe zit dat eruit dan
pi_72736359
Xenia, ik had nog niet gereageerd op je berichtje maar wat een nare ervaring. Jammer dat de draaipoging geen baat heeft gehad en dat het nog een pijnlijke en nare ervaring was.
Hopelijk lukt het om een juist besluit te nemen omtrent keizersnede of stuitbevalling. Sterkte in ieder geval en hopelijk doet je buik niet meer pijn.

Baldria welkom.

Ik heb lektietjes
pi_72736390
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef ymme het volgende:
Hoe zit dat eruit dan
Als een haak ofzo. Bij mij zit er een label op de stoel waar het op staat.
En de base maak je dan vast aan die haak ofzo. Ik weet het eigenlijk niet.
pi_72736443
ik denk zo
pi_72736642
Lijnloos, wat goed dat het allemaal mee leek te vallen toen je bij de gyn. kwam! en ik hoop voor je dat je vanaf de volgende controle gewoon weer naar de VK mag...

@Xenia, wat een vervelende gebeurtenis die draaipoging, lijkt me echt enorm vervelend en pijnlijk...

ik heb net ff een kwartiertje plat op bed gelegen om mijn buik te observeren en ons beebje was lekker fanatiek aan het bewegen, zag echt hobbels en bobbels.. beetje golvende bewegingen.. wel lollig!
.
pi_72736810
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb net ff een kwartiertje plat op bed gelegen om mijn buik te observeren en ons beebje was lekker fanatiek aan het bewegen, zag echt hobbels en bobbels.. beetje golvende bewegingen.. wel lollig!
.
Totdat je je camera er op richt Dan issie ineens muisstil
Maar verder is dat wel heel erg cute

Ymme, het zijn idd haken. hier een gebruiksaanwijzing
pi_72736857
Overigens wel een beetje een stomme actie Ymme
Je had eerst moeten uitzoeken of je auto isofixheeft en dan pas de base aanschaffen en niet andersom
laten we zeggen.....zwanger???!!!!????!!!!
pi_72736889
maar volgens mijn man bof je want hij denkt dat die auto het wel heeft.....
pi_72736958
Dat verhaal van Stiemie, dat was dus de nachtmerrie die wij hier van de kraamhulpintakemevrouw kregen. En gezien de ervaring met de tepelcreme dacht ik dat ze overdreef, niet dus.
Effe samenvatting:
1) je kan op de site van maxicosi opzoeken of je auto isofix heeft. Zo ja, dan koop je de isofix base en een stoeltje en klaar.
2) heeft ie dat niet, dan kan je ook voor de andere base gaan (de easybase), maar kijk dan wel eerst op de site van maxicosi of je auto daarvoor geschikt is (en ik zou daarna dus echt nog wel zelf gaan passen, maar ja, zo ben ik)
3) past de easybase niet of wil je die niet gebruiken, dan kan je maxicosi in de gordels gezet worden.

(goh, ik lijk wel een maxicosi voorlichter zo, is niet zo, maar 't schijnt een leuk bedrijf te zijn om voor te werken en ze zitten praktisch om de hoek)

Mijn collega kwam net een maxi cosi voetenzak brengen, dus nou zijn wij ook echt klaar. Raar om je collega dan weer te zien na vijf weken verlof. Gelukkig voor mij houden ze me wel van de hoofdlijnen op de hoogte, want ik mis het werk de roddels van het werk wel.
pi_72736979
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:45 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Totdat je je camera er op richt Dan issie ineens muisstil
Maar verder is dat wel heel erg cute

ja of als ik vriendlief erbij roep altijd leuk
  maandag 14 september 2009 @ 19:03:19 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_72737299
Sorry, ik val hier even binnen zonder verder te hebben gelezen...

Lily, ik las in het fotomeettopic over je voorliggende placenta. Ik wil je heel veel sterkte/succes/dat wat je nodig hebt wensen. Wat vervelend en ook erg spannend lijkt me.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72737399
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef ymme het volgende:
Hoe zit dat eruit dan
Ymme, de beruchte autotypenlijst op de site van maxi cosi meldt dat het kan, linksachter en rechtsachter.

En nou genoeg over maxicosis, ik duik mijn badje in, even walvisje spelen en hopen dat mijn harde buik weer even wat zachter wordt. Hier geen schaafplek van Driekus, maar gewoon blauwe ribben.
pi_72737480
Karin van harte gefeliciteerd met je zoon Lars! Ik heb even terug gezocht en zag een schitterende foto in het vorige topic!
  maandag 14 september 2009 @ 19:14:16 #162
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72737640
Vandaag beebje enorm voelen schoppen! Heel lief is dat!
26 mei 2010 gaan en ik trouwen!!! Wilde het liever doen voordat kleintje er is, maar dat ging hem niet meer worden
28 september 2009 gaan we in ondertrouw en dan hebben we 's avonds ook nog de 20-weken echo! Allemaal erg spannend dus!

Jullie gaan weer veel te hard om het allemaal terug te lezen dus voor iedereen die het nodig heeft: !
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72737840
Oh Mama_papa, gefeliciteerd! Wat tof dat jullie de data's hebben gesteld. Spannend hoor! En een mooi kadootje voor de ondertrouw om de 20-echo te hebben (er vanuit gaande dat alles goed gaat/is natuurlijk)
pi_72738546
Xenia ik lees nu pas over de mislukte draaipoging. Wat naar zeg Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis helpen om een goede beslissing te nemen over een keizersnede/stuitbevalling.
  maandag 14 september 2009 @ 20:01:55 #165
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_72739336
Xenia sterkte!
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:20 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Mama_papa, gefeliciteerd! Wat tof dat jullie de data's hebben gesteld. Spannend hoor! En een mooi kadootje voor de ondertrouw om de 20-echo te hebben (er vanuit gaande dat alles goed gaat/is natuurlijk)
Dankje
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_72739463
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ja of als ik vriendlief erbij roep altijd leuk
Hoe herkenbaar!! Ik wou het net zeggen toen ik dit allemaal zat te lezen! Het lijkt soms wel of de baby al kan horen en denkt nu moet ik weer even stil liggen!
pi_72739499
En Karin, gefeliciteerd met Lars! Wat een snelle bevalling!!
pi_72740169
Balen van de draaipoging Xenia!
Welkom Baldria
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72740176
Xenia, wat onwijs balen van de mislukte draaipoging. Ze zal niet voor niets zo liggen denk ik maar dan. Voorkeurshouding ofzo.

Lily, wat schrikken zeg zo een bloeding door een voorliggende placenta. Rust, rust en rust houden. Niks geks doen en vooral RUST houden.
pi_72741294
Jemig Lily, dat had ik nog helemaal niet gelezen wat een schrikken zeg?! Gaat het wel ok met jou en de beeb?
pi_72741467
Muuh...niemand mist mij

Karin, van harte met Lars. Wat een mooi ventje

Lijnloos, ik heb even gemist waarom je naar het ziekenhuis moest? Is alles nu weer ok?
Lotte!
Noah!
  maandag 14 september 2009 @ 20:55:11 #172
190853 RockabeIIa
pi_72741538
gatver Lily... wat een enorm dikke bummer om het zo maar te noemen...

Hey Linda, ik heb je zooooooo gemist!
pi_72741896
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
Muuh...niemand mist mij

Lijnloos, ik heb even gemist waarom je naar het ziekenhuis moest? Is alles nu weer ok?
en sssserpente is ook niet meer geweest
pi_72741983
quote:
Muuh...niemand mist mij

lindaaaa waar was je??? (ok sorry, maar serieus waar was je?)

moest naar zh voor check na de afspraak bij de vk waar bloeddruk te hoog was en eiwitten gevonden werden bij het plassen. Eenmaal in het zh was er niks meer aan de hand schijnbaar... Volgende week voor de zekerheid terug.
pi_72742581
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:07 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Baldria, welkom!
Och, ik was +6 bij 29 weken en van broekmaat 38-40 naar 36 gegaan volgens mij zit al dat gewicht in m'n voorgevel ofzo, want dat is inmiddels +2 cupmaten

Welkom Baldria!
pi_72742839
sserpente is hopelijk met haar papa eten oid.
Lily, schrikken! pfff...sterkte!
En linda, ik had je inderdaad nog niet gemist, gebeurt me wel vaker de laatste tijd, iets met geheugen kwijt. En och, ik was van zaterdagavond tot vanochtend ook niet online en niemand heeft me gemist, je kan niet alles bijhouden denk ik dan maar.

Hier is de walvis op het drogen krijgen operatie weer geslaagd. Ik heb heerlijk 2 uur in bad gelegen. En nou hebben we een extra lang en diep bad, maar die buik past niet meer helemaal onder water. En dat vond Driekus niet zo leuk, dus die ging precies op dat droge stukje buik protesteren. Heb er uiteindelijk maar de douchekop met warm water op gezet, werd eindelijk ook dat stukje weer soepel. Helaas werkt het maar even, alles staat al weer strak.
En ze hebben oren ja, onze buikbewoners, want zodra hier een opmerking wordt gemaakt over buikfilmen stopt Driekus met bewegen.
  maandag 14 september 2009 @ 21:24:32 #177
95408 Incantrix
pi_72742999
Mefke, dank voor de info, ik heb de site alvast geopend zodat ik er morgen even op mijn gemak naar kan kijken. Wel handig dat ze dat hebben, dan kun je alvast een beetje kijken hoe ver je ermee zou moeten komen enzo.. En fijn dat je bad fijn was

Lily, och bah, wat naar! Was je er niet al bang voor, omdat je dit eerder hebt gehad? Of herinner ik het me nu verkeerd? Nouja, either way: gewoon dik vet balen.. Veel sterkte hiermee en beterschap!

BJ, leuk is dat he? Ik vind het ook zo grappig dat je dat zelf ook kunt zien op de één of andere manier, terwijl je het natuurlijk ook gewoon kunt voelen aan de buitenkant Lekker genieten hoor!

Amaranta (toch?), lek ze

Lindaaaa.. ! Is het allemaal goedgekomen met je lief, uiteindelijk? Hoop dat je je nu weer helemaal zen voelt

En het zwemmen was.. Verschríkkelijk! Een ander zwembad waar het allemaal niet zo soepel liep, een suffe juf en een saaie les (dit was meer een beetje rekken en strekken, staand in het water, had nu niet echt het gevoel dat ik iets aan het dóen was ofzo) en daar gaan we lekker niet meer heen. Ik hou het voortaan gewoon lekker bij mijn woensdagochtendje Ik heb nu ook nóg meer last als toen ik erheen ging trouwens Stom hoor.. Lieve dikkies, ik ga lekker tukje doen, tot morgen!
3!
pi_72743215
Haha, ook een leuke plek om te bevallen: waar zouden we zijn zonder de trein?

Dames die gaan nachtbraken: veel succes! Dames die gaan slapen: trusten Ik heb morgen een vermoeiende ochtend voor de boeg, dus ik duik bedje in
pi_72743419
Twas maar een grapje hoor Met zoveel dikkies is ook niet alles bij te houden!

Lijnloos, dat is schrikken! Fijn dat alles in het ziekenhuis weer goed was. Volgende week is het vast ook allemaal goed! Ik had vk onderzoek en physiotherapie en daarna heb ik de dag in bed doorgebracht. Moet ook gebeuren toch?

Mefke, lekker zeg, 2uurtjes in bad. Maar inderdaad, het er weer uitkomen daarna

Trixie, ja, ik ben weer helemaal zen! Gister was k*t zullen we maar zeggen, maar vandaag gaffie eerlijk toe dat het stom was en dattie het ook beter begreep nadatie zich in mij verplaatst had. Hij zou zelf net zo flippen als ik gedaan had zei die.
Jammer dat het zwemmen tegenviel! Is wel lekker denk ik, nu in het zwembad liggen? Lekker slapen
Lotte!
Noah!
  maandag 14 september 2009 @ 21:36:36 #180
95408 Incantrix
pi_72743667
Oh, gelukkig, fijn om te lezen dat het, ondanks een rotdag, uiteindelijk wel áán is gekomen, want dat vraag je je soms echt af op zulke momenten. Laat het hem dan nu maar bewijzen dat hij het ook snapt, maar dat komt vast goed. Het inzicht is al een hoop waard he? En ja, het zwembad an sich is echt briljant, het valt altijd dik tegen als je je logge lijf jezelf er dan weer hélemaal uit moet hijsen Het was hier alleen te druk, het bad was te klein en te ondiep, dus nouja.. Gelukkig kan ik woensdag weer naar mijn gewone klasje

Ennuhm, nu echt sweet dreams allemaal

Heb ik wel eens gezegd dat ik het fijn vind dat ik jullie heb? Klinkt echt supersuf en emo enzo, maar het is gewoon fijn om hier een beetje rond te hangen en te blaten over al die zwanger-zijn-dingies
3!
pi_72744236
Ik was Benelux' Next Topmodel aan het kijken...

Heb niet met m'n vader gegeten gelukkig! Pff... Ben blij dat ie weg is! Maar heb het overleefd en ben niet ingestort oid! Je weet het goed te omschrijven, Trix!

Maar men, wat is het toch een rare vent. En als ie nou enkel en alleen als l*l zou gedragen, zou ik 'm makkelijker uit m'n leven kunnen bannen. Maar hij begon bij binnenkomst direct te huilen omdat ie me al zo lang niet had gezien... En dan krijg ik tóch weer medelijden. En da's precíes de spagaat waarin ik nu al jaren zit. Maar goed, we zitten hier niet in R&P!

Toch voelt ook dit gekgenoeg (net als veel andere dingen op het moment) als weer een afgesloten hoofdstukje. Veel zaken zie ik op het moment als dingen die ik nog ff achter de rug of afgehandeld moet hebben voordat ik met een een gerust hart aan de bevalling kan beginnen. Zal ook wel een soort nestdrang oid zijn! Hebben jullie dit ook?

Lily, wat moet je geschrokken zijn! Heel, heel, heel, veel sterkte meid!

Mef! Ik had je wél gemist hoor!
pi_72744368
Ah Linda daar ben je! Ik had wel een beebje verwacht hoor bij je terugkomst

Worden de LLM's ook zo gek van alle mailtjes, telefoontjes en sms-en van familie en vrienden? Ik krijg er dagelijks een aantal en ze willen allemaal weten of ons meisje er al is

En nog een handige actie... Had witte hoeslakens en zachtroze stof gekocht op de markt. Bij elkaar gedaan want het was zoooooooo lichtroze. Je raadt het al: lichtroze hoeslakens Zo nog maar eens de hoeslakens aanzetten met een vaatwastablet erbij (tip van internet) Ik ben benieuwd
pi_72744740
Roze hoeslakens zijn toch ook leuk Stiemie?

En iedere keer die vraag ja: Is ze er al?! NEE, ANDERS HAD JE HET WEL GEHOORD Of, ook heel fijn, als de buren me zien: Ben je nou nog steeds dik? Zelfs de postbode vroeg vandaag of ze uberhaupt nog wel komt...

Ssserpente, fijn dat het nu als afgesloten voelt voor jezelf. Viel het mee, ondanks dat je alleen was?

En Trixie, hij heeft nog nooit gezegd over dattie zich in mij verplaatst had en het daardoor begreep, dus ik heb goede hoop

En ik vind het ook fijn dat ik jullie heb Ik heb niet altijd zin om te reageren, maar ik lees wel altijd alles en het is fijn te weten dat je ergens terrecht kan met je vragen, klagerijtjes of jompels
Lotte!
Noah!
pi_72745098
Get Stiem, balen is dat dan hè?! Hoop dat je trucje helpt!

Linda, ik was niet alleen met 'm gelukkig. Heb gevraagd of m'n moeder langs wilde komen. En ze kwam. Op de fiets. Een heel eind over de zeedijk met windje tegen. En het viel gelukkig reuze mee achteraf. Maar merkte wel dat ik echt een muurtje om mezelf heen had.

Heb 'm trouwens ook alvast maar verteld dat ie 'r straks ivm de Mexicaanse Griep niet vast mag houden. Omdat ik in een artikel heb gelezen dat zelfs aangeraden wordt om de eerste maanden helemáál geen visite te ontvangen. Gelukkig vertelde ie daar zelf nog achteraan dat de buurvrouw van z'n vriendin de Mexicaanse Griep heeft. Mooi excuus dus!

Word idd ook platgebeld. Neem ook vaak niet op...

En o ja, ook ik vind jullie lief!

[ Bericht 10% gewijzigd door Ssserpente op 14-09-2009 22:07:56 ]
  maandag 14 september 2009 @ 22:00:52 #185
190853 RockabeIIa
pi_72745150
whehe linda

Aan mij werd vandaag door de juffrouw van Prenatal gezegd dat de baby vast in de winter zou komen
En een oude vriend schrok echt van me 'Jouw buik is echt heel groot... Hij is heel groot...'
pi_72745478
quote:
[b]Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Aan mij werd vandaag door de juffrouw van Prenatal gezegd dat de baby vast in de winter zou komen
Nou die heeft er vast veel verstand van Wat heb je geantwoord?

Bij Linde bezochten we woensdag de nieuwe huisarts om kennis te maken en die zei dat het nog wel een tijdje zou duren want de baby zat nog zooo hoog. Achteraf gezien waren toen mijn vliezen al gebroken en is ze vrijdagavond geboren Sindsdien denk ik nu maar: eerst zien dan geloven...
pi_72745502
Iedereen is lief! sorry moest effe....
pi_72745545
Ow, dat is wel lief van je moeder Ssserpente! Denk niet dat mijn moeder op dr ex zit te wachten als ik 'm op bezoek heb

Owja, rocka, wilde nog zeggen dat het zo gezellig klonk met die vriend Altijd fijn, zulke mensen in je leven, dat het zelfs na 10jaar nog gewoon goed is, zonder verwijten over te lang geen contact gehad enzo! En zo groot is de rockabelly toch niet?

Vandaag moest ik weer op de weegschaal bij de vk. Mevrouw is verplicht te komen, anders ben ik straks 3x zo zwaar als voor mn zwangerschap De vk was wel verbaasd over hoe vreselijk diep ze ingedaald lag en ze snapte maar al te goed dat het pijn deed met lopen. Toen ze aanwees waar het hoofdje zat, werd ik bijna bang dat ze er uit zou vallen Maar ze maakt nog geen aanstalte om te komen. Ben benieuwd wat ze donderdag in het ziekenhuis over het inleiden zeggen...
Lotte!
Noah!
  maandag 14 september 2009 @ 22:16:17 #189
190853 RockabeIIa
pi_72746139
Linda, mijn buik is echt wel groot hoor
Woensdag heb ik een afspraak bij de fotograaf dus BiB mag nog mooi effe blijven zitten!

(en echte vrienden hoef je niet zo vaak te zien, ik weet zeker dat als ik em nodig had gehad en gebeld had dat hij er wel zou zijn )
pi_72746321
Nouja, groot, natuurlijk. Het is de 2e en je loopt op het einde. Maar toch niet zo dat we bang hoeven te zijn dat je naar voren omkiept?

Over omkiepen gesproken..ik heb de laatste 2 dagen onwijs last van mn evenwicht. Lief kon me gister nog net op tijd opvangen, want ik was zo achterover uit het raam gekiept zo snel vloog ik achteruit. Klinkt dat bekend?
Lotte!
Noah!
pi_72746386
Xenia vervelend dat de draaipoging mislukt is
Lily beterschap

Wilde vandaag aan de schoonmaak is dus niet gelukt, moest met een vriendin naar de SEH.. gelukkig niks ernstigs met dr aan de hand... maar dat heeft me wel de hele ochtend gekost. Ik had mn urine vanmorgen weg gebracht naar de HA en ja hoor, alweer of nog steeds een blaasonsteking. Dus weer urine op kweek laten zetten (strepto kokke B) en een andere AB kuur gekregen.

Bij VK goed gekeurd, bloed druk was stabiel gebleven. Urine bevatte geen eiwitten. Weer een kilo er bij, zit nu in totaal op 25 + en heb besloten dat ik me er niet meer druk over maak heeft toch geen zin. Na de bevalling zal ik wel weer lijnen en sporten dan komt t vast weer goed. Puk is bijna volledig ingedaald dus lopen is nu niet echt leuk meer... pijnlijk aan mn banden

Verder was het vandaag mn eerste dag officieel zwangerschapsverlof had wel al 2 weken vakantie
pi_72751777
Voor iedereen een goede nacht gewenst.
pi_72752507
Bedankt voor de lieve reakties
Een draaipoging is echt iets dat ik nooit meer zou doen. De verloskundigen in het zh waren heel lief hoor, maar wat een ellende. Niet alleen de lichamelijke pijn (mijn buik voelt volkomen beurs, blauw en knoepelhard), maar ook emotioneel vond ik het heel zwaar. Je zorgt al die maanden zo goed mogelijk voor het kindje in je buik en dan gebeurt er zoiets toch wel dramatisch. Haar hartslag was ook flink teruggelopen. Dat was wel volgens de verwachting, maar toch blijft het heel rot om te zien. En dan als alles 'klaar' is, begint het wachten en staren naar de hartmonitor en hopen dat het hartje weer normaal snel gaat kloppen.
Misschien dat het voor anderen wel een goede optie is hoor. Misschien reageer ik heftiger omdat het ook nog eens voor niks was. En misschien was het zwaarder omdat het niet lukte en lukt het draaien bij anderen wel zonder zoveel kracht te zetten.
quote:
Op maandag 14 september 2009 13:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Xenia, jee da's echt niet leuk zeg. Ik hoop dat ze zich nog spontaan gaat draaien maar wellicht is er gewoon een goeie reden waarom ze dat nu juist niet doet. Laat je nog effe weten hoe en wat a.s. woensdag? Ben benieuwd wat ze nog meer voor je in petto hebben
Wat wil je zelf eigenlijk het liefst? Een stuitbevalling of KS?
Ik denk dat woensdag een soort kennismakingsgesprek is met de gyn (ik was tot nog toe bij de vk) en dat hij/zij me de opties van stuitbevalling en KS uit gaat leggen. Ik heb besloten dat ik absoluut geen stuitbevalling wil. De baby heeft nu al zoveel doorstaan (vlokkentest, een verdrietige mama gedurende het eerste half jaar van de zwangerschap en nu dit draaien), genoeg is genoeg. Ik moest vandaag nog denken aan wat de vk zei bij de echo een week na de vlokkentest om te controleren of alles nog goed was: "Het is een heel dapper meisje, ze heeft zich heel goed vastgehouden". Misschien zijn het de hormonen, maar ik wil gewoon niet dat ze nog meer doormaakt. Achteraf heb ik ook spijt van de draaipoging.
Dus ik denk/hoop dat we woensdag ook een datum gaan vastleggen voor de KS. Ik heb begrepen dat die altijd voor de uitgerekende datum ligt, om een start van een spontane bevalling te voorkomen. Ineens gaat het dus wel heel snel. Ik ben er eigenlijk altijd vanuit dat ik overtijd zou lopen (zelf kwam ik 10 dagen te laat).

Slaap lekker allemaal. Rocka, hopenlijk lukt het jou ook om weer eens een goede lange nachtrust te pakken nu het kamertje klaar is en de maxi cosi ook klaar staat.
  dinsdag 15 september 2009 @ 05:10:13 #194
95408 Incantrix
pi_72755859
Ssserpente, fijn dat je een stukje hebt kunnen afsluiten wat dit betreft, ben blij voor je dat het voor jou een soort van streep eronder gegeven heeft. En wat is je moeder een lieverd zeg En zo komt de mexicaanse griep toch nog van pas

Linda, dat klinkt wel goed, het scheelt inderdaad een hoop als hij nu ook meer jouw kant van het verhaal in kan en wil zien Gaat goedkomen allemaal! Qua evenwicht zit ik trouwens ook te rotzooien af en toe, vooral op de fiets.. Ken je dat rare slingertje dat kleine kindjes soms doen als ze net leren fietsen omdat ze dan tijdelijk lijken te vergeten hoe het moet?die doe ik nu ook soms, erg genant Het ergste is dat ik dan ook echt moeite moet doen om nog een beetje in het gareel te blijven en heb al een paar keer bijna langs een stoep geschurkt met mijn voorwiel..

Martine, bluh voor blaasontsteking Beterschap voor jou! Ennuhm, eerste echte verlofdag, jeej!!

Lijnloos

En Rocka, zulke vriendschappen zijn goud waard Leuk dat je hem weer gezien hebt

Xenia, ontzettend naar dat je hier zo'n rotgevoel aan hebt overgehouden, vanaf nu zeker je gevoel volgen Ik denk zelf dat het wel al rust geeft om duidelijk te hebben wat je hiermee wil? Wat je ook zal doen, veel succes en blijf vooral bij jóuw gevoel, jíj weet wat goed is voor je meisje, en ook voor jou..

Next stop: een boterham met hagelslag
3!
  dinsdag 15 september 2009 @ 05:28:12 #195
95408 Incantrix
pi_72755876
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:50 schreef mefke79 het volgende:
Dat verhaal van Stiemie, dat was dus de nachtmerrie die wij hier van de kraamhulpintakemevrouw kregen. En gezien de ervaring met de tepelcreme dacht ik dat ze overdreef, niet dus.
Effe samenvatting:
1) je kan op de site van maxicosi opzoeken of je auto isofix heeft. Zo ja, dan koop je de isofix base en een stoeltje en klaar.
2) heeft ie dat niet, dan kan je ook voor de andere base gaan (de easybase), maar kijk dan wel eerst op de site van maxicosi of je auto daarvoor geschikt is (en ik zou daarna dus echt nog wel zelf gaan passen, maar ja, zo ben ik)
3) past de easybase niet of wil je die niet gebruiken, dan kan je maxicosi in de gordels gezet worden.

(goh, ik lijk wel een maxicosi voorlichter zo, is niet zo, maar 't schijnt een leuk bedrijf te zijn om voor te werken en ze zitten praktisch om de hoek)

Mijn collega kwam net een maxi cosi voetenzak brengen, dus nou zijn wij ook echt klaar. Raar om je collega dan weer te zien na vijf weken verlof. Gelukkig voor mij houden ze me wel van de hoofdlijnen op de hoogte, want ik mis het werk de roddels van het werk wel.
Nou, dat verhaal gaat voor ons vast niet op, onze auto staat niet eens in hun lijstje (nu is het ook al een oudere auto, maar toch) Nouja, ik haal binnenkort gewoon de Maxicosi van mijn nichtje op en als die niet past ga ik wel naar een winkel om er eentje 'aan te meten'

Ow, en Stiemie, balen van je lakentjes, als zoiets niet de bedoeling is wordt je er natuurlijk niet heel blij van. Is het nog gelukt met het vaatwasblokje erbij?

Ik ga maar weer eens proberen de slaap te vatten een spelletje spelen op de iphone
3!
pi_72756199
Incantrix aan het nachtbraken? Ik hoop dat je inmiddels in slaap bent gevallen

De maxicosi past in mijn auto alleen op de voorstoel. Maar dat mag dan weer niet want daar zit een airback die je niet uit kunt schakelen. Renault meldde bij navraag 'dat de Renault groep heeft besloten ze niet uit te schakelen in de garage, vanwege veiligheidsoverwegingen'. En toen ik vroeg wat nu, zeiden ze doodleuk dat ik dan maar een nieuwe auto moet kopen Gedoe hoor met die regeltjes.
pi_72756475
Xenia Ik hoop dat je woensdag een prettig gesprek zult hebben en dan weet waar je aan toe bent en je daar goed over voelt. En heel begrijpelijk allemaal hoor!

Wij moeten onze maxi cosi nog testen in de auto, we hebben een 15 jaar (ofzo) oude Opel Corsa.

Gisteravond hebben we het geboortekaartje besteld, binnenkort krijgen we digitale proeven zo leuk en spannend en we hebben voor het eerst De Naam aan iemand verteld.
pi_72756532
Wat een posttijd Incantrix! Welterusten!

Xenia wat naar die draaipogingen en ik snap heel goed dat je voor een keizersnede gaat

Wie kent dat; je hebt een hard buik, je hebt het niet door en dan ga je zitten vooral op eetkamerstoelen vervelend. Voelt alsof je niet goed dubbel kan oid, heel raar.
pi_72756559
Goeiemorgen allemaal...

Incantrix, wat vervelend dat je steeds zo vroeg al zo wakker bent joh? Lijkt me erg irritant... komt dat doordat je niet lekker kunt liggen met de gewrichten? ook voor jou dan!

Xenia, kan me heel goed voorstellen dat je het nu echt hierbij laat. Die kleine heeft inderdaad al behoorlijk wat meegemaakt en dat je dat nu wilt beperken, heel begrijpelijk allemaal. Wel dikke ook voor jou hoor! Hopelijk komen ze woensdag met allemaal wijze woorden en kunnen ze je een mooie datum voor KS meegeven.

Dat met die autostoeltjes moeten we hier allemaal nog gaan uitvinden. Lief krijgt een nieuwe auto binnenkort (lease-bak) en daar schijnt al zo'n isofix-systeem in te zitten, dus ben benieuwd. Zodra die er is en de maxicosi er ook is meteen maar es proberen allemaal.

Verder lekker geslapen zelf, mocht ook wel na al het gedoe van gister, was helemaal op. TOen tot overmaat van ramp er ook nog een hele dikke vieze spin onder mijn nachtkastje vandaan kroop was ik er echt klaar mee. Lief alleen maar lachen en kriebelen natuurlijk, maar slapen ging als een dolle! Nu aan de studie voor examen morgen... maar ik heb geen zin!!!
pi_72756697
Incantrix weer lekker aan het nachtbraken geweest?

Xenia klinkt inderdaad als een hele nare ervaring dat draaien van de baby

Lastig zeg al die auto's waar die maxi cosi's niet goed inpassen. Vind het zo belachelijk dat er wel een standaard richtlijn is dat de stoeltjes verplicht zijn, maar dat ze dan niet de autofabrikanten verplichten om passende gordels te maken

O en de hoeslakens zitten nu met een vaatwastablet in de machine. Ik ben benieuwd. Het waren trouwens hoeslakens voor ons eigen bed en dan vind ik roze toch net iets teveel van het goede...

Bleh wat een herfstig weer trouwens buiten zeg
pi_72756820
Succes met studeren Lijnloos!

Oi Stiemie, lakens roze? Dat had ik gemist
Blijft leuk zo eens in de zoveel tijd
pi_72756870
Goede morgen Lady's

Ik ben toch ook zo lief voor mijn . Meneer kwam gisteren om 00.30 thuis en ik heb gewoon op hem gewacht beneden Nu is hij weer vertrokken en back on the road, maar we lagen om 02.00 uur pas in bed. En ik moest er om 08.00 uur weer uit, omdat baby-dump vandaag spullen komt brengen
Maar ben wel erg moe

En ik snap niets meer van de systemen van de maxi-cose autostoel.
Ik zie het vanzelf wel
pi_72757117
Ik lees net in het update topic dat Karin is bevallen (was het weekend niet op de pc)

Van harte gefeliciteerd meid, en ook je man en "grote zus" van Lars!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:06:41 #204
35189 Troel
scherp en bot
pi_72757221
quote:
Muuh...niemand mist mij

Ik zag je op msn, dus ik wist dat je nog niet bezig was
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72757720
goedemorgen

@icantrix; zooo dat was echt wel vroeg vanmorgen! heb je vandaag de mogelijkheid om nog ergens een dutje in te plannen???
en jij bent zelf ook zoooo

@Xenia erg vervelend die draaipoging... snap best dat je dat niet nog een keertje wilt meemaken...

@Ssserpente, fijn dat je moeder je gisteravond heeft bijgestaan... en Benelux NTM was best leuk he? stiekem kijk ik alle seizoenen van HNTM en ANTM en ik vind het echt leuk om naar te kijken haha maar dr zaten dr wel weer een paar enorm irritante meiden in zeg!!!

@Martine; knap dat je je niet meer druk maakt om je gewicht... gaat er idd vast wel weer af en je krijgt er iets heeeeeel moois voor terug. En voor de blaasontsteking en jeuj voor je verlof!

ik heb eindelijk weer een nachtje vrij normaal geslapen, voor het eerst dat ik weer eens een paar uur (5-6) achter elkaar heb kunnen slapen!! was wel ff heel fijn
straks komt mijn zus met dr 2 meiden (3,5 en 1) en gaan we ff de stad in. Haar zoontje zit nu op school...
pi_72757847
Ymme, je had toch al iets gekocht? Dan is het toch gewoon een kwestie van proberen?
Lijnloos, succes met studeren!
Incantrix, belachelijk tijdstip om te posten ja...ik sliep gelukkig toen nog.
Ehm, ik vergeet er een aantal...roze hoeslakens (stiemie?) moeten weer wit worden met vaatwastabletten, die truc ken ik ook. Moet je wel tabletten hebben waar geen blauw spul in zit of het blauwe weghalen.
Sserpente, fijn dat je het overleefd hebt en voor je gevoel afgesloten hebt. Geeft rust lijkt me zo.
Xenia, ik zei het gisteren al, die draaipoging klonk als een ramp. Groot gelijk dat je het er nu bij laat.
Rocka, doe es nieuwe foto's dan?
En evenwichtsproblemen, nuh, die heb ik dan weer niet, buik is ook niet zo groot, zou het daaraan liggen?

Ik mag zo eerst naar de schoonheidsspecialiste voor mijn nagels en dan later naar de vk. Dus ik moet echt wat gaan doen vandaag. Gisteren na het bad was buikje even soepel en sindsdien is ie telkens weer hard. En Driekus maar duwen en meppen en de hik hebben. Ik hoop stiekum dat het zo blijft, dan kan ik straks ook even aan de vk vragen of het normaal is en wat die zeurderige pijn in mijn rug te betekenen heeft. Tis dat het niet golvend is, anders zou je bijna aan weeeen gaan denken.
Oja, ik kreeg van de stomme schoonmoeder de tip om vooral wonderolie te gaan drinken. Nou, nee dankje....
pi_72757978
Mijnmoeder was er bij 1 van haar 7 kinderen behoorlijk zat van -> wonderolie. 2 dagen beroerd en diarree en een week later de baby

Afrader
pi_72758203
Goedemorgen dames!

Icantrix jeetje das inderdaad vroeg, bah... maar komen ze vandaag je meubeltjes brengen? Vanmiddag misschien toch maar een dutje voor je zelf inplannen?

Ik ga me zo aankleden, en dan begin ik maar de schoonmaak... de the do list is nog veel te lang
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:56:32 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_72758259
Oja, mijlpaal vandaag

33 weken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72758400
Troel, ook al weer 33 weken! Wat gaat iedereen hard ineens...

Kleine mijlpaal voor mezelf: ik heb gympen aan....en helemaal zelf gedaan (dat is dus echt weken geleden dat dat gelukt is). Ik ben helemaal trots op mezelf
pi_72758411
Dankjulliewel voor de sterkte wensen allemaal

oh, en ik heb de geboorte van Lars gemist, zag ik.

Gefeliciteerd Karin en fam met jullie mooie zoon en broertje
pi_72758566
jeeeeuj Troel alweer 33 weken!!! gaat snel he???
pi_72758917
voor Lily
voor Troel
voor de gympen van Mefke

en voor de rest van de dames ook een dikke knuffel. Op deze druilerige dag hebben we immers allemaal toch een klein zonnetje in onze buiken!
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:36:01 #214
190853 RockabeIIa
pi_72759269
mogge

effe nog niet terug gelezen hoor... Was weer een zware nacht. Ik had nog effe zin om te gaan posten om 03.41u maar zag niemand alive

Ben trouwens nu ik over die 37wk grens ben echt weer een broekgluurder geworden Echt, ik heb alle geduld nu, ben relaxter dan sinds ik ooit was vanaf wk 20 toen de daadwerkelijke aftakeling begon en ik geniet nu veel meer van het zwanger zijn dan voorheen, ik trek alle klachten duizend keer beter alleen al omdat ik nu snap hoe ik dingen beter kan doen en ook omdat ik meer rust in de kont heb dus alles zit snor. Ik ben het niet zat iig
pi_72759552
Uhm Rocka, wat is een broekgluurder? Klinkt wel kinky

's voor Troel en Mefke (gympen weer aan is tof!)

Dikke voor Lily...

Zo nu effe studie-break en broodje halen in het dorp!
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:07:16 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72760141
ssserpente, fijn dat je dit hoofdstuk met je vader nu voor je evoel hebt kunnen afsluiten. Het klinkt erg ingrijpend en ingewikkeld allemaal

Xenia, wat balen dat de draaipoging is mislukt! Ik vind je (latere) post verder wel ontzettend spreken van moederliefde voor je kind. zo mooi!

Lijnloos, fijn dat je bent goedgekeurd in het zkh! En gefeli met je mijlpaal!

Troel, wat naar dat je weer bent afgevallen... Moeten ze weer gaan ingrijpen in het zkh, of is het nog niet zo erg?
En gefeli met je mijlpaal!

Heeft Lily een voorliggende placenta? Bah, wat naar!

Martine, wat balen weer een blassontsteking! Hopelijk gaat het snel voorbij!

Stiemie, je hoeslakens!

Rocka, broekgluurder? ksnappumnie

Zo, nu even wat doen voor werk voor zolang ik nog ewrk...
pi_72760247
Ik denk dat ROcka gluurt of er een prop in zit, of vruchtwater ofzo....
pi_72760749
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik zag je op msn, dus ik wist dat je nog niet bezig was
Je had er toch een klein beetje drama in kunnen gooien...niemand die weet dat jij mij op MSN hebt...
Lotte!
Noah!
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:47:22 #219
190853 RockabeIIa
pi_72761382
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:10 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat ROcka gluurt of er een prop in zit, of vruchtwater ofzo....
pi_72761402
Balen dat je vannacht weer niet lekker hebt kunnen slapen Rocka. Ik weet niet hoe je dat vol houdt. Respect hoor.
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Xenia, wat balen dat de draaipoging is mislukt! Ik vind je (latere) post verder wel ontzettend spreken van moederliefde voor je kind. zo mooi!
Lief om te lezen

En nog een voor alle lieve reakties.

Linda, ik had het verhaal met je vriend nog gelezen laatst. Fijn dat hij het achteraf wel snapte. Hij was toch ook degene die zich druk maakte omdat hij tijdens de bevalling een paar uur niet zou kunnen roken? Is die daar ook al overheen gekomen inmiddels?

Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren. Hopelijk wordt het gewoon weer aangemaakt want ik voel me echt nog niet klaar om te bevallen
pi_72761508
Oh Xenia, wat spannend. Zou de draaipoging ermee te maken hebben? Dat ze die prop een beetje om laag hebben geduwd?
Succes in ieder geval.

Er staat hier een grote witte doos op mij te wachten in de woonkamer. Maar ik ontken gewoon dat die doos er staat. Wil de confrontatie met de matrassen nog even niet aangaan
ik wil écht niet baren, ik wil graag kindjes maar ik wil gewoon niet baren, écht niet
pi_72761509
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

whehe, herkenbaar! Hier ook een broek- wc- en wcpapier-gluurster Ik heb wel van de vk gister een teststrip gekregen. Voor als ik twijfel of het vruchtwater of urine is wat ik verlies. Baby ligt zo diep ingedaald dat vruchtwater er alleen maar uit kon druppelen zei ze, ipv plonsen.

Ik moet werken en ik heb geen ziiihiiin...iemand een beetje motivatie over?
Lotte!
Noah!
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:51:42 #223
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_72761516
hallo,
ook lang niets laten horen. Zwangerschap verloopt prima. Ik zit nu op 28 weken. Vorige week een pretecho laten maken, maar die van ons is weer eens eigenwijs...handjes voor het gezicht en de navelstreng ligt er ook nog eens opgerold voor. We zijn nog eens teruggeweest en weer hetzelfde. Volgende week mogen we nog een keer proberen, maar vrees dat het kindje nog steeds hetzelfde zal liggen. We hebben wel wat foto's, maar niet dat ik zeg van daar kan ik veel mee

Hebben jullie dat ook dat als je gegeten hebt je buik/maag enorm in de weg zit. Het liefste ga ik liggen, net of ik helemaal opzet. Het zitten op een bank of stoel is ook een drama....kan niet de juiste houding vinden...volgens mij ligt het kindje met de voeten aan de rechterkant onder mijn ribben....

ik ben nu even in de fase dat ik zoiets heb van, was de bevalling maar al weer in zicht...

Ohja, en op de pretecho zag die vrouw dat ons kind een dubbel syteem in 1 nier heeft, maar wel gewoon 1 urineleider. Schijnt vaak voor te komen en niets verontrustends te zijn...
pi_72761590
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Xenia het volgende:
Balen dat je vannacht weer niet lekker hebt kunnen slapen Rocka. Ik weet niet hoe je dat vol houdt. Respect hoor.
[..]

Lief om te lezen

Linda, ik had het verhaal met je vriend nog gelezen laatst. Fijn dat hij het achteraf wel snapte. Hij was toch ook degene die zich druk maakte omdat hij tijdens de bevalling een paar uur niet zou kunnen roken? Is die daar ook al overheen gekomen inmiddels?

Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren. Hopelijk wordt het gewoon weer aangemaakt want ik voel me echt nog niet klaar om te bevallen
Hij ziet overal tegenop, wat betreft de bevalling Hij is volgens mij banger dan ik en ik geloof toch echt dat ik het moet doen

Enne...slijmprop Ok, het zegt niks, maar toch is het wel spannend! Zou het kunnen komen door het draaien? Ze kunnen trouwens wel weer aangroeien, want ik ben 'm met 26 weken al verloren. Maar jij mag al bijna, dus denk niet dattie dan weer aangroeit. Volgens mij zit er max. 2 weken tussen verlies van de slijmprop en de bevalling (als het dus in de laatste weken gebeurd..)
Lotte!
Noah!
pi_72761621
Zo, terug van de bekkenfysio.
Gekneed, mweh.

En ze vindt dat ik toch echt nog rustiger aan moet doen
pi_72761770
Heerlijk, krijg hier op mijn werk net te horen dat ik donderdag een functioneringsgesprek heb. Ik vroeg maar meteen of ik me zorgen moest maken in verband met mijn tijdelijke contract......

En ja hoor, binnenkort ben ik zwanger en werkloos.....Mijn dag kan niet meer stuk....

Mag ik aub even in een hoekje kruipen en heel hard huilen?? Moet nu namelijk de rest van de dag nog recht tegenover mijn baas zitten en een strak gezicht proberen te houden.
pi_72761869
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Xenia het volgende:
[..]

Lief om te lezen

Xenia, spannend hoor! Bij mijn eerste beviel ik ook niet gelijk na het verliezen van de slijmprop. Overigens verloor ik met de slijmprop wat bloed toen.

Ik kan me compleet niet meer voor de geest halen of ik de 2e keer al de slijmprop was verloren. Ik zat de 2e keer aan het ontbijt toen ik mijn eerste wee kreeg. Dat is wel iets wat me nog heel duidelijk voor de geest staat.

Anyway, het kan nog wel even duren maar het meestal wel een teken dat er iets aan de gang is van binnen. Toi toi toi!
pi_72761891
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:00 schreef DJRandall het volgende:
Heerlijk, krijg hier op mijn werk net te horen dat ik donderdag een functioneringsgesprek heb. Ik vroeg maar meteen of ik me zorgen moest maken in verband met mijn tijdelijke contract......

En ja hoor, binnenkort ben ik zwanger en werkloos.....Mijn dag kan niet meer stuk....

Mag ik aub even in een hoekje kruipen en heel hard huilen?? Moet nu namelijk de rest van de dag nog recht tegenover mijn baas zitten en een strak gezicht proberen te houden.
DJRandall Wat een ontzettend rotnieuws.
pi_72761969
quote:

Wat balen zeg
Weet je het al zeker?
Heel veel succes dan verder vandaag joh! (en waarom zou je er eigenlijk niet even om mogen huilen? Je baas snapt toch ook wel dat het beroerd is?)
pi_72762121
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Wat balen zeg
Weet je het al zeker?
Heel veel succes dan verder vandaag joh! (en waarom zou je er eigenlijk niet even om mogen huilen? Je baas snapt toch ook wel dat het beroerd is?)
Ja, ik weet het wel zeker. Vorige keer werd al besproken dat hij niet tevreden was. Nu heb ik daar heel hard aan gewerkt. Nu gaf hij als reden aan dat er gewoon niet genoeg werk is. Klopt ook wel, maar dat maakt het niet minder kl*te. Maar donderdag zal hij wel uitleg geven.
Ben wel blij dat ik er gewoon naar vroeg, anders had ik me tot donderdag op moeten vreten.

En ik voel me op een of andere manier te trots om in tranen uit te barsten nu.
pi_72762157
Xenia spannend zeg! Misschien door de draaipoging toch alles in gang gezet?

En ik twijfel een beetje of mijn vliezen nou vanmorgen om 8 uur gebroken zijn of niet... Voelde alsof ik een heel klein beetje in mijn broek plaste, en soms is er een uurtje helemaal niks en dan ineens weer een ieniemienie gutsje/druppel. Bij Linde twijfelde ik net zo en toen bleek na 5 dagen dus dat de vliezen wel gebroken waren dus ik maak me er nu best wel druk om. Verder nog niks dat op krampjes of weeen lijkt. Gelukkig komt de verloskundige voor 3 uur vanmiddag langs om even te checken. (Als het geen vruchtwater is, moet ik om 16 uur bij de notaris zijn om de volmacht voor de hypotheekoverdracht te regelen) Timing, timing
pi_72762177
quote:

Jeetje zeg. Dat is inderdaad wel even heftig.
En als je behoefte hebt aan een potje janken, gewoon doen!
pi_72762183
Stiemie aan de gebroken vliezen

Lotte!
Noah!
pi_72762204
quote:
Ja dat mag!!! Dikke knuffel meid, wat een pokkenieuws! Heb je ook al enig idee per wanneer je weg zou moeten? Ik neem aan dat ze wel een opzegtermijn hebben toch? In elk geval succes vandaag! Hou vol!
pi_72762229
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:15 schreef Stiemie het volgende:

En ik twijfel een beetje of mijn vliezen nou vanmorgen om 8 uur gebroken zijn of niet... Voelde alsof ik een heel klein beetje in mijn broek plaste, en soms is er een uurtje helemaal niks en dan ineens weer een ieniemienie gutsje/druppel. Bij Linde twijfelde ik net zo en toen bleek na 5 dagen dus dat de vliezen wel gebroken waren dus ik maak me er nu best wel druk om. Verder nog niks dat op krampjes of weeen lijkt. Gelukkig komt de verloskundige voor 3 uur vanmiddag langs om even te checken. (Als het geen vruchtwater is, moet ik om 16 uur bij de notaris zijn om de volmacht voor de hypotheekoverdracht te regelen) Timing, timing
Je verloskundige komt voor 3 uur vanmiddag (is erg strekkend natuurlijk) kan je niet de notaris bellen en vragen of ze tussen nu en heel snel nog een gaatje hebben om te tekenen?
pi_72762230
quote:

Oh spannend...

Vorige keer 5 dagen? Als je vliezen gebroken zijn, moet je kind er toch binnen 24 uur zijn. (of heb ik dit verkeerd begrepen).
Voel mij af en toe echt nog een leek betreft bevallingen en baby's
pi_72762239
quote:

Jij maakt het wel heel spannend zeg... Indien gebroken toch snel richting notaris (wellicht onder begeleiding van...) en snel tekenen om vervolgens verder te puffen. Spannend
pi_72762322
De kinderwagen en autostoel van maxi-cose zijn binnen

Geweldig. Zo de wagen in elkaar zetten (uitklappen en wielen bevestigen) en maar zweimelen.... Dr moet nog een baby in
pi_72762333
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:13 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Ja, ik weet het wel zeker. Vorige keer werd al besproken dat hij niet tevreden was. Nu heb ik daar heel hard aan gewerkt. Nu gaf hij als reden aan dat er gewoon niet genoeg werk is. Klopt ook wel, maar dat maakt het niet minder kl*te. Maar donderdag zal hij wel uitleg geven.
Ben wel blij dat ik er gewoon naar vroeg, anders had ik me tot donderdag op moeten vreten.

En ik voel me op een of andere manier te trots om in tranen uit te barsten nu.
Sterkte, dit is enorm kut. Straks anders lekker op de wc een potje janken.
Of anders hier lekker komen spuien en je baas verrot schelden.
De lul. Ja het is gewoon een lul! Bah. Stomme vent!
pi_72762346
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:17 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja dat mag!!! Dikke knuffel meid, wat een pokkenieuws! Heb je ook al enig idee per wanneer je weg zou moeten? Ik neem aan dat ze wel een opzegtermijn hebben toch? In elk geval succes vandaag! Hou vol!
Mijn contract loopt tot eind november. Dus anderhalve maand voor mijn verlof sta ik op straat. Nu moet ik bekennen dat ik dit niet de leukste baan is en ik wel weg wilde, maar natuurlijk niet net voor een bevalling.
Ondanks dat het niet geheel onverwacht kwam, baal ik wel als een stekker. Zeker omdat ik vind, dat het niet aan mij ligt. Ik heb gedaan wat ik kon...

Ik kijk nu dus uit naar 6 maanden verlof
pi_72762383
Lekker is dat Ymme, en daar sta je dan om 8 uur voor op
Overigens dacht ik dat het 48 was met gebroken vliezen maar zeker weten doe ik het niet meer.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:26:31 #242
95408 Incantrix
pi_72762406
Whoeee, Xenia en Stiemie! Spannend! Xenia, ik kan me voorstellen dat het van jou niet zo hoeft nog even, dus voor jou hoop ik heel erg dat dit alles is en dat je meisje nog lekker blijft zitten. En Stiemie, waauuw! Goed dat je VK vanmiddag komt, daar zou ik me zeker ook druk over maken inderdaad. Ik duim voor jullie beiden

Een aan jullie allemaal, het nachtbraken was weer erg geslaagd inderdaad Ik wilde dus eigenlijk nog even mijn bed ingaan, maar bedacht me net op tijd dat mijn lief er deze ochtend heel vroeg uitmoest (om kwart over 6 werd hij opgehaald), dus dat ik dan toch niet meer zou kunnen slapen (echt zachtzinnig is hij 's-morgens niet ). Toen heb ik dus maar met hem meegedaan en was om 7 uur op mijn werk en om 11 uur alweer klaar Zo dus lekker een tukje doen, ik heb het wel gehad nu..

DJRandall, bah, wat naar.. Ik weet niet of het je eer te na is, maar ik zou in dit geval denk ik niet eens pogen om mijn gezicht strak te houden, dit is toch gewoon bagger? Dikke en ik hoop voor jou dat het snel op de pootjes terecht zal komen. Een vriendin van mij heeft een geweldige baan gevonden toen ze al een maand of 6 zwanger was en ze werkt er nog steeds (haar zoontje is nu 3 geloof ik, en ondertussen heeft ze er ook nog een dochtertje bij gekregen). Ik wens jou hetzelfde!

Veur de rest weet ik het niet meer, dus ik ga even een berichtje sturen en dan een uurtje pitten
3!
pi_72762410
Hup stiemie! Ga Karin gewoon voorbij. Ik kom rond 13.00 nog even kijken en dan is de baby er oke?
pi_72762423
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:18 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Je verloskundige komt voor 3 uur vanmiddag (is erg strekkend natuurlijk) kan je niet de notaris bellen en vragen of ze tussen nu en heel snel nog een gaatje hebben om te tekenen?
Helaas dit was het enige plekje dat ze voor donderdag nog hadden dus tsja maar gewoon even afwachten dan....

Ymme inderdaad is 5 dagen te lang om met gebroken vliezen rond te blijven lopen. Maar volgens de verloskundige die ik toen had was het afscheiding/urineverlies en dus niks aan de hand. Ze vond het ook niet nodig om te checken. Ik kreeg na een paar dagen weeen en toen ging ze ontsluiting checken en voelde ze Linde's haartjes.

Van puffen is trouwens nog echt geen sprake hoor. Ben vanmorgen nog met Linde naar peutergym geweest
pi_72762541
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:26 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, bah, wat naar.. Ik weet niet of het je eer te na is, maar ik zou in dit geval denk ik niet eens pogen om mijn gezicht strak te houden, dit is toch gewoon bagger? Dikke en ik hoop voor jou dat het snel op de pootjes terecht zal komen. Een vriendin van mij heeft een geweldige baan gevonden toen ze al een maand of 6 zwanger was en ze werkt er nog steeds (haar zoontje is nu 3 geloof ik, en ondertussen heeft ze er ook nog een dochtertje bij gekregen). Ik wens jou hetzelfde!
Wordt ook steeds moeilijker, volgens mij heb ik al rode ogen, hahaha.
Ik ga maar even een wandeling maken ofzo.
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:34:00 #246
95408 Incantrix
pi_72762574
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:32 schreef DJRandall het volgende:

Wordt ook steeds moeilijker, volgens mij heb ik al rode ogen, hahaha.
Ik ga maar even een wandeling maken ofzo.
Aaahh, vervelend hoor.. Wandel ze
3!
pi_72762726
Dag lieve iedereen, bedankt voor alle felicitaties! Zo leuk om te lezen! En nog helemaal geen nieuwe baby's??? was dat nou dan? Come on ladies!!!

Het gaat zo lekker hier, Lars is heerlijk tevreden en rustig. Vanmorgen de hielprik en gehoortest gehad, zielig is dat, maar zijn gehoor doet het in ieder geval.
De borstvoeding is lekker op gang, was de eerste dagen even wennen, maar dat lukt goed nu.
Meike is de weg een beetje kwijt, ene moment is ze gewoon lekker zichzelf om het volgende moment overal tegenaan de schoppen. Gelukkig projecteert ze het niet op Lars.

Zelf moet ik het allemaal nog een beetje verwerken geloof ik.
Lichamelijk is het ideaal hoor, deze bevalling, want ik voel me wat dat aangaat echt top, maar het moet allemaal nog wel even een plekje krijgen.
De vk zei ook dat je normaal tijdens een bevalling ook de tijd hebt om er naar toe te leven, en dat dat in 26 minuten gewoon niet kan ook.
Tis ook wel een rare actie hoor, het ene moment zit ik een gebakje te eten voor mijn verjaardag, en even later heb ik mijn zoon in mijn armen!

Maar dames, kom op nog even, dan hebben julllie ook zo'n prachtig kleintje in je armen liggen.
Ik blijf jullie volgen, maar ga nu maar eens even hiernaast in het topic kijken.....!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:49:24 #248
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_72762976
Wouw Stiemie, wat spannend!
pi_72763323
Ja Karin kan me voorstellen dat je ook wel even nodig hebt om het te verwerken als het zo idioot snel gaat.

DJ Randall wat een naar nieuws zeg Je baan verliezen is nooit leuk, maar in deze situatie helemaal niet

Pff ben de hele tijd bang dat ik de verloskundige helemaal voor niks hierheen laat komen Maar ja dat was bij Linde toen ook juist het probleem. Dan hield ik het een beetje af dat vonden ze toen allang best. Gelukkig liet de verloskundige net weten dat het echt geen probleem voor 'm was. Ook voel ik de baby vandaag wat minder dus daar komt ie straks ook meteen naar kijken
pi_72763387
Stiemie wat spannend fijn dat je vk zo begripvol is.

Xenia ook spannend een beetje dus!

*verder f5-lurkt
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:09:07 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72763504
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:25 schreef amaranta het volgende:
Lekker is dat Ymme, en daar sta je dan om 8 uur voor op
Overigens dacht ik dat het 48 was met gebroken vliezen maar zeker weten doe ik het niet meer.
Het verschilt dacht ik per vk en ziekenhuis welk beleid ze aan houden. Poppedein heeft het me toen uitgelegd maar mijn geheugen is nog een zeef.

Bij mij was het iig 2 x 24u bij de vk (wel met tussentijdse controle, ctg, echo en kweek in het ziekenhuis) en daarna zou ik overgedragen gaan worden. Dat heb ik alleen net niet gehaald omdat ik zelf begon te rommelen. En uiteindelijk was Oscar er bijna 60 uur na het breken van de vliezen.
pi_72763513
Oehhh Stiemie, wat spannend! Ik kan me je onzekerheid levendig voorstellen! fijn dat je VK ff komt kijken vanmiddag! (kraamverbandje indoen hè, geen maandverband, zeker niet 1 met verbloemende luchtjes)

Karin, fijn te horen dat t zo goe dmet je gaat! En niet meer dan logisch dat je bevalling even een plekje moet krijgen hoor! jemig..wat een snelheid! Het is zo'n ingrijpende gebeurtenis in je leven, ook al in de uitkomst dan positief, het is gewoon logisch dat je dat even moet verwerken, helemaal als je daar tijdens de bevalling zelf geen mogelijkheid toe gehad hebt! Dikke kus voor Meike ook!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:11:00 #253
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72763547
Karin ik kan me voorstellen dat je nog even moet wennen zo na die bevalling!!!

Hier vanochtend bij de verlos geweest, licht verhoogde bloeddruk tov vorige keren en wat eiwit in de urine. Bovendien groeit onze frummel niet hard genoeg (zit op 36 wk, zou 38 moeten zijn), dus vanmiddag op controle bij de gyn ... Verlos noemde al mijn waarden een beetje 'rommelig'.... WTF ik daarmee moet

Maar goed, nu dus een beetje in mineur hier
Alexa en Seth zijn lief
pi_72763570
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:02 schreef Stiemie het volgende:
Ja Karin kan me voorstellen dat je ook wel even nodig hebt om het te verwerken als het zo idioot snel gaat.

DJ Randall wat een naar nieuws zeg Je baan verliezen is nooit leuk, maar in deze situatie helemaal niet

Pff ben de hele tijd bang dat ik de verloskundige helemaal voor niks hierheen laat komen Maar ja dat was bij Linde toen ook juist het probleem. Dan hield ik het een beetje af dat vonden ze toen allang best. Gelukkig liet de verloskundige net weten dat het echt geen probleem voor 'm was. Ook voel ik de baby vandaag wat minder dus daar komt ie straks ook meteen naar kijken
Wat tof, heb je een man?! Dat hoor je niet vaak
Lotte!
Noah!
pi_72763649
Oenn Xenia en Stiemie.. spannend!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:15:08 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_72763663
He takkembah... da's niet leuk om te horen... Hopelijk kan de gynaecoloog er wel wat van maken vanmiddag. En dan het liefst gewoon iets positiefs he...

Stiemie, spannend joh! Ik ben benieuwd.

En Xenia de slijmprop kwijt! Laten we hopen dat het een voorbode is.
pi_72763705
Hey, ja, maar...ff iets anders Stiemie...als jij weg bent, sta ik officieel bovenaan...
Lotte!
Noah!
pi_72763772
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het verschilt dacht ik per vk en ziekenhuis welk beleid ze aan houden. Poppedein heeft het me toen uitgelegd maar mijn geheugen is nog een zeef.

Bij mij was het iig 2 x 24u bij de vk (wel met tussentijdse controle, ctg, echo en kweek in het ziekenhuis) en daarna zou ik overgedragen gaan worden. Dat heb ik alleen net niet gehaald omdat ik zelf begon te rommelen. En uiteindelijk was Oscar er bijna 60 uur na het breken van de vliezen.
Maar toen bij mij de vliezen waren gebroken wilden ze het nog zo lang mogelijk rekken om Mila binnen te houden. Toen ik zorgelijk vroeg of de baby niet geboren moest worden binnen 48 uur vanwege infectiegevaar zeiden ze dat dat niet zo was.. Maar misschien ligt dat iets anders ofzo...
pi_72763827
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:18 schreef Raissa het volgende:

[..]

Maar toen bij mij de vliezen waren gebroken wilden ze het nog zo lang mogelijk rekken om Mila binnen te houden. Toen ik zorgelijk vroeg of de baby niet geboren moest worden binnen 48 uur vanwege infectiegevaar zeiden ze dat dat niet zo was.. Maar misschien ligt dat iets anders ofzo...
Dat was bij mn schoonzusje ook. Die is uiteindelijk met 30 weken bevallen, maar haar vliezen braken met 26 weken al. Totale bedrust, alleen maar liggen (in het ziekenhuis, naar huis mocht ze niet meer). Vruchtwater word ook weer aangemaakt namelijk, en door te blijven liggen was er ook minder infectierisico ofzo... Mila was natuurlijk ook te vroeg. Ik denk dat het rekken dan meer brengt ivm groei van de baby dan het eventuele infectierisico
Lotte!
Noah!
pi_72763846
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Wat tof, heb je een man?! Dat hoor je niet vaak
Ja ik heb een team van 5 verloskundigen waaronder 1 man En ik had hem net aan de telefoon, dus ik neem aan dat hij zo langskomt.

En Poppedein ik heb geen enorm kraamverband gepakt, maar een kotex-verbandje. Die mogen toch ook omdat ze niet super absorberend enzo zijn?
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:23:48 #261
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_72763903
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:22 schreef ymme het volgende:
De kinderwagen en autostoel van maxi-cose zijn binnen

Geweldig. Zo de wagen in elkaar zetten (uitklappen en wielen bevestigen) en maar zweimelen.... Dr moet nog een baby in
Nah, foto dan. met jou ernaast met je buikkie

Xenia, wat rottig van de draaipoging, en wellicht heeft het verliezen van de slijmprop er ook mee te maken?
Veel sterkte meis!!! Ik lurk weer mee hoor!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_72763948
Xenia, hopelijk blijft ze nog effe zitten (dat wil je zelf toch graag?).
Stiemie, groot gelijk dat je wel je vk gebeld hebt of het nou gebroken vliezen zijn of niet, die geruststelling alleen al.
Takkembah, rommelige waarden, wat moet je daar nou mee? Dat ze effe duidelijk zijn, das veel handiger.
Ymme, kan je kijken of de maxicosi past. En je kinderwagen alleen in elkaar zetten, ik kreeg het niet voor elkaar. (en had jij niet dezelfde als ik?)
Karin, geniet van je kraamtijd!
DJRandal , je zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen gaan solliciteren voor die anderhalve maand. Wie weet kom je nog gewoon aan een leuke baan. En tuurlijk mag je verdrietig en boos zijn, kom op zeg. Dat zal je baas toch ook snappen.
Freecell, nog rustiger aan doen...hoe ga je dat dan doen?

Enne slijmprop, komt dat echt in propjes? Of lijkt het op gewone afscheiding? Volgens mij heb ik em nog dan, kan me geen propjes heugen (en ja, ik ben wat dat betreft ook een echte broekgluurder).
Net terug van de vk. Zoals voorspeld afgevallen, wel bijna niks, dus was het geen probleem. De harde buiken komen echt van het kindje zelf. Hij ligt goed ingedaald, maar mijn buik is nogal lang, dus hij zet af en toe zijn kontje wat af tegen de bovenkant van mijn baarmoeder en daar reageert de baarmoeder dus op. Volgende week donderdag (dan 41 weken) weer terug. Maar...ik hoop het niet te halen, voel me niet helemaal top vandaag, wat last van buik en rug en ik hoop dat dit voorwerk dan maar eens doorzet....
pi_72764144
het is een soort van doorzichtig slijm en soms in draadjes, andere keer een hele prop.Soms gepaard met bloedverlies en soms ook niet Mefke.
pi_72764224
Thanks, Faja, dan heb ik em gewoon nog denk ik. Want ik heb nog gewoon witte afscheiding in absoluut niet draadjesvorm...
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:40:15 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72764416
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:24 schreef freecell het volgende:
Wie kent dat; je hebt een hard buik, je hebt het niet door en dan ga je zitten vooral op eetkamerstoelen vervelend. Voelt alsof je niet goed dubbel kan oid, heel raar.
Heb jij al harde buiken dan?
pi_72764505
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:21 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja ik heb een team van 5 verloskundigen waaronder 1 man En ik had hem net aan de telefoon, dus ik neem aan dat hij zo langskomt.

En Poppedein ik heb geen enorm kraamverband gepakt, maar een kotex-verbandje. Die mogen toch ook omdat ze niet super absorberend enzo zijn?
Ja klopt hoor! Kotex heb ik hier zelf ook in huis gehaald nadat de gewone kraamverbanden te groot werden! Go Kotex
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_72764556
Mefke, donderdag pas? Dat is best laat voor iemand die overtijd dreigt te gaan. Ik had verwacht dat je eind deze week of hooguit maandag weer zou moeten.
Raaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrre mensen die kattenmeppers geintje he
pi_72764602
Ik moet hier vanaf donderdag om de dag naar het ziekenhuis voor een CTG...dan toch echt liever zoals Mefke gewoon een week later.

Mijn buik voelt alsof ik getrained heb...spierpijn
Lotte!
Noah!
pi_72764627
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:45 schreef Linda2205 het volgende:
Ik moet hier vanaf donderdag om de dag naar het ziekenhuis voor een CTG...dan toch echt liever zoals Mefke gewoon een week later.

Mijn buik voelt alsof ik getrained heb...spierpijn
Ik heb toch echt liever om de dag een ctg.
Zekere voor onzeker.
pi_72764721
Maar er is toch helemaal geen reden om aan te nemen dat er iets mis is? Hier doen ze vanaf 32 weken bij ieder bezoek een ctg en vanaf 40 weken dus om de dag. Weeen merk je vanzelf neem ik aan en met de baby kan toch vrij weinig verkeerd gaan? Anders was 40 weken toch wel de inleid-grens? Of denk ik nou te makkelijk?
Lotte!
Noah!
pi_72764742
Ik vond het ook laat amaranta, heb ook gevraagd of het dinsdag kon, maar dat ging niet (geen plek). Donderdag ben ik precies 41 weken en dan gaan ze ook pas inwendig onderzoek doen, doen ze gewoon niet eerder, terwijl ik al drie keer heb aangegeven dat ik best wat voorwerk heb gehad (voor zover ik dat dan kan inschatten, want ik doe dit ook voor het eerst). Ach ja, ik hoop maar dat ie gewoon besluit voor die tijd te komen. En om de dag een ctg, ik heb het er voor over, ik sta toch binnen 10 minuten in het ziekenhuis. En ja, rare mensen hoor die kattenmeppers, ben blij dat ik import ben
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:51:58 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_72764783
Rocks, vervelend zo'n rotnacht. Voel je je niet echt beter door...
Stiemie, spannend!
Takkembah, voor jou ook een toestand...
DJRandall, das mooi shit...
pi_72764852
Linda, ik ben er wel achter dat elke vk zijn eigen werkwijze heeft. Hier geen urine check en een ctg krijg je alleen in het ziekenhuis en ook geen inwendig onderzoek. En ik ben pas vanaf de 36 weken elke week op controle geweest. Maar ik word dan weer wel elke keer gewogen, terwijl dat ook niet standaard is. Ik blijf het wel raar vinden dat ik nooit een inwendig onderzoek of ctg heb gehad, juist omdat ik aangeef dat ik wel last van rug/buik heb. Wie weet heb ik gewoon rugweeen, kan best, geen idee hoe dat moet voelen....
ach we wachten af. Ik ga zo maar eens op de bank hangen, dan kan ik wat achterover en heeft mijn buik wat meer ruimte...
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:00:52 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72765077
Oeh, Stiemie, nou durf ik je helemaal niet meer te bellen!
Heel verstandig dat je de vlos ff hebt gebeld, hoor! 15-sep is ook een hele leuke datum Of 16, mag ook

Linda ook al aan de buikpijntjes?

En DJRandall, wat balen dat je je baan kwijt raakt!
Takkembah, wat vervelend dat het nu niet helemaal goed lijkt te zijn...

En over de slijmprop, die heb ik bij Eli helemaal gemist. een paar dagen wat meer afscheiding,maar ja, das normaal zo aan het eind. verder geen draadjes, geen bloed, niet niks...
pi_72765141
Nou de verloskundige is geweest en het zijn niet mijn vliezen Tenzij er bovenin een scheurtje zit, dat zou nog kunnen.

De baby zit wel al heel laag en ik heb al 1 cm ontsluiting en dat zonder krampjes of iets

Morgen moet ik sowieso langs voor controle en als ik het idee heb dat het toch vruchtwater is, kijken ze dan nog eens.

Aan de ene kant een flinke teleurstelling, maar aan de andere kant wel fijn dat het nu niet zo rommelig en emt paniek begint.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 15-09-2009 14:25:42 ]
pi_72765287
hmm ergens jammer dat het dan nog niet begonnen is voor je Stiemie maar aan de andere kant idd fijn dat je niet hals-over-kop nu van alles moet gaan regelen enzo.
En hey, toch mooi 1 cm kado!

Mefke hier werd ook geen ctg of eerdere afspraak gemaakt verder. Ik had met 39.6 een afspraak en daarna met 40.6 weer. En pas bij die 40.6 begon mijn vk over inwendig onderzoek en strippen enzo, voor mij hoefde dat toen niet zo.
En ook pas bij die 40.6 controle is gesproken over een controle met 41.3 in het ziekenhuis en inleiden met 42 weken enzo.
Succes nog met het uitzitten van de aller-aller-laatste loodjes. Alle llm's trouwens. Jullie zijn er bijna!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_72765312
1cm is altijd fijn Stiemie! En dat gratis en voor niks! Jammer dat het niet je vliezen zijn, maar je hebt nu iig niet die onzekerheid... En nu naar de notaris

En Davinia, het voelt als spierpijn en zo voelen weeen vast niet, dus ik zal wel rare beweging hebben gemaakt, ongemerkt
Lotte!
Noah!
pi_72765716
Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een centimeter!
Go on Stiemie!! HEt duurt echt niet lang meer!
pi_72765731
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:25 schreef mefke79 het volgende:
Xenia, hopelijk blijft ze nog effe zitten (dat wil je zelf toch graag?).
Stiemie, groot gelijk dat je wel je vk gebeld hebt of het nou gebroken vliezen zijn of niet, die geruststelling alleen al.
Takkembah, rommelige waarden, wat moet je daar nou mee? Dat ze effe duidelijk zijn, das veel handiger.
Ymme, kan je kijken of de maxicosi past. En je kinderwagen alleen in elkaar zetten, ik kreeg het niet voor elkaar. (en had jij niet dezelfde als ik?)
Karin, geniet van je kraamtijd!
DJRandal , je zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen gaan solliciteren voor die anderhalve maand. Wie weet kom je nog gewoon aan een leuke baan. En tuurlijk mag je verdrietig en boos zijn, kom op zeg. Dat zal je baas toch ook snappen.
Freecell, nog rustiger aan doen...hoe ga je dat dan doen?

Enne slijmprop, komt dat echt in propjes? Of lijkt het op gewone afscheiding? Volgens mij heb ik em nog dan, kan me geen propjes heugen (en ja, ik ben wat dat betreft ook een echte broekgluurder).
Net terug van de vk. Zoals voorspeld afgevallen, wel bijna niks, dus was het geen probleem. De harde buiken komen echt van het kindje zelf. Hij ligt goed ingedaald, maar mijn buik is nogal lang, dus hij zet af en toe zijn kontje wat af tegen de bovenkant van mijn baarmoeder en daar reageert de baarmoeder dus op. Volgende week donderdag (dan 41 weken) weer terug. Maar...ik hoop het niet te halen, voel me niet helemaal top vandaag, wat last van buik en rug en ik hoop dat dit voorwerk dan maar eens doorzet....
Ja hoor. Het is de maxicose mura, 4 wielen en hij staat nu naast de bank, in elkaar
Zo leuk... Maar van de week gaat hij toch echt naar boven tot DE dag.

Alleen is er een foutje gemaakt met de bak. Deze die hier nu thuis is, is zwart met grijs. Maar we hebben bruin besteld. Net zoals de tas, en de wandelwagen Over 7 weken komt deze alsnog en mag deze via de tnt weer terug.

Ook moet de parasol nog komen en de familie-fix voor de autostoel...

Maar ben zo happy nu... Word steeds echter zo
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:58:48 #280
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72766847
Heb nog niks bijgelezen... maar even verslagje... dan Luna van school halen en dan kom ik bijlezen...

Hier eindelijk terug van gyn... na 1u30 wachten waren we eindelijk aan de beurt... in totaal nu vanaf startgewicht gerekend 1kg600 erbij... Dan heeft hij naar hartje geluisterd, gevraagd naar bewegingsactiviteit.. en even gekeken hoe het er vanbinnen aan toe gaat... heb dus al 2 cm opening, kopje zit laag in bekken.. en was ook al wat verweekt daarbinnen.. Hij zei meteen als het nu in gang zou schieten.. dus als ik weeën zou krijgen dat ze het niet gaan tegenhouden.. omdat alles toch goed gaat... Daarna nog even bloed moeten laten prikken...

Dus eigenlijk zijn we wéér goedgekeurd.. maar kreeg toch de kriebels toen hij dat laatste zei... baby mag voorlopig nog even blijven zitten... want er is nog niks klaar...
pi_72767134
Oh Luna, dat klinkt ook al best spannend... zou toch wat zijn om nu al te beginnen.
pi_72767173
Luna, dat is wel spannend ja. 2 cm al.
Maar ik kan me wel voorstellen hoor, dat je liever hebt dat het nog even blijft zitten.
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:17:19 #283
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_72767472
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef ymme het volgende:

[..]

Ja hoor. Het is de maxicose mura, 4 wielen en hij staat nu naast de bank, in elkaar
Zo leuk... Maar van de week gaat hij toch echt naar boven tot DE dag.

Alleen is er een foutje gemaakt met de bak. Deze die hier nu thuis is, is zwart met grijs. Maar we hebben bruin besteld. Net zoals de tas, en de wandelwagen Over 7 weken komt deze alsnog en mag deze via de tnt weer terug.

Ook moet de parasol nog komen en de familie-fix voor de autostoel...

Maar ben zo happy nu... Word steeds echter zo
Nou, zoals ik al zei, laat eens zien dan, die happiness van jou?? Fotooooooo!!
pi_72767642
Wat een $%@#$ DJRandall, dat is echt rot *knuffel*
Karin wat fijn dat het zo goed gaat
Owh Takkembah, dat is niet leuk, hopelijk is het niets, ze komen aan een gemiddelde door grote en kleine kindjes
Oeh Xenia de slijmprop verloren, spannend hoor! En Stiemie al 1 cm en Lunastar al 2 cm
Jeej volgens mij komt er binnenkort een geboortegolf!
pi_72768237
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nou, zoals ik al zei, laat eens zien dan, die happiness van jou?? Fotooooooo!!
Einde deze week (als ik eraan denk) zal ik eens een foto plaatsen.
Maar heeft de camera mee.
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:12:17 #286
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_72769304
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef ymme het volgende:

[..]

Einde deze week (als ik eraan denk) zal ik eens een foto plaatsen.
Maar heeft de camera mee.
Ja leuk, een stralende a.s. mama naast een kinderwagen en Maxi-Cosi!! En anders help ik je wel herinneren hoor.

Ik word altijd wel blij van foto's van a.s. mama's en de door hen vergaarde en onontbeerlijke babyspullenverzameling.
pi_72769628
jeeeeujjj verse beebs op komst!!

@Luna 2 cm al! spannend joh!! succes!
@Stiemie; succes meid! ook al begonnen!!
dat wordt F5en vanavond!!

@Xenia; slijmprop verloren! das ook al een begin!!

voor jullie allemaal

Voor DjRandall een dikke knuffel! wat ontzettend vervelend en inderdaad; juist nu

@Ymme; tof dat je kinderwagen er al is!! en wat leuk dat je er zo blij mee bent!
wanneer heb jij trouwens je 20 weken echo??

ow en tip voor de dames hier; bij etos is Zwitsal nu 2 halen, 1 betalen... ook de mamaproducten
*is nu in het bezit van 2 tubes buikbalsem en 2 tubes bodygel *
pi_72769719
Xenia, spannend hoor... zo zonder slijmprop
Stiemie, 1 cm kado dan komt de kleine vast snel....
Lunastar al 2 cm

DjRandal jeetje wat een k#t nieuws Huilen mag gerust... dat lucht vaak wel een beetje op. Sterkte meis!

Hier al een heel eind opgeschoten, mn huiskamer is stofvrij. En ik heb de eerste was met hydrofiel luiers gedraaid Nu maar ff een uurtje rusten op de bank al ben ik daar niet goed in... er is namelijk nog veel meer te doen
pi_72769892
Zo stiemie al een centimeter, lunastar zelfs al 2...jullie gaan voor mij, dat moet wel bijna! Alhoewel het hier niet rustig is, al vanaf gisteravond eigenlijk. Maar ja, met rugpijn en last van een ongesteldheidsgevoel maar geen krampen, krijg je vast geen baby. (en linda, van spierpijn ook niet, lijkt me) Dus dan mogen jullie eerst, goed! Dan gaan Linda en ik gewoon voor onze uitgerekende datum ofzo.
Huup, ik heb vorige week al even gevraagd hoe het zat met overtijd lopen. En inderdaad, bij 41 weken maken ze hier ook een afspraak voor je in het ziekenhuis (op 41w6 dan....). Tis niet dat ik het zo beu ben, maar het was meer voor mezelf om een soort van einddatum te hebben. Geeft me ook veel rust.
Ymme, dat je dat ding alleen in elkaar gekregen hebt, respect. Ik heb wel geholpen, maar manlief heeft het zware werk gedaan.
pi_72771037
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:28 schreef mefke79 het volgende:

Ymme, dat je dat ding alleen in elkaar gekregen hebt, respect. Ik heb wel geholpen, maar manlief heeft het zware werk gedaan.
Het was alleen een kwestie van de wielen erin drukken. Uitklappen, adaptor plaatsen en klaar...
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:09:44 #291
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_72771385
nou dames ik hoop toch nog even te wachten... en na wat herinneringen boven gehaald te hebben weet ik dat ik bij Luna ook al paar cm opening had rond deze tijd... dus ik ga wat meer moeten rusten (zo goed als kan) en dan hoop ik toch dat baby nog enkele weken blijft zitten... voel me echt nog niet klaar... en er zijn nog genoeg dames voor mij....

nu eventjes bijlezen...

maar zag nog iemand met opening... stiemie hopelijk voor jouw wel het begin
pi_72771677
Jee Lunastar al 2 centimeter, maar dat is wel erg vroeg... Misschien maar rustig aan doen dan de komende tijd.

Zo hier weer terug van de notaris. Heel handig gedaan, maarnietheus... Ik kwam daar aan om te machtigen zodat ik donderdag niet mee hoef. Vraagt de notaris waar mijn partner is. Dus ik nog zo: ja die hoefde toch niet mee? Zegt ie: ja maar als u donderdag gaat bevallen, dan is uw partner daar toch ook bij? Oja da's waar ook Dus mijn vriend gaat morgenochtend ook maar even langs voor de zekerheid, tenzij de baby vannacht komt dan wordt het toch donderdag...
pi_72771889
Om nog even antwoord te geven op de 20 weken echo. Deze hebben wij 30 september om 12.00 uur
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:25:26 #294
95408 Incantrix
pi_72771954
Luna, wooww, twee cm. ook al? Woah! Dat maakt de kans op een vers beebje binnen afzienbare tijd wel groter! Maarehm, omdat jij er ook nog niet zo klaar voor bent: even wachten dus nog maar En Mefke, jij ook een voor het gerommel, het zal vast íets doen toch?

Hiero is mijn tukje nogal uitgelopen en is mijn rust uiteindelijk, letterlijk én figuurlijk, verstoord door een pakjes-meneer.. Eén keer raden wat voor doos ik net onder een hele berg spullen in de kast heb staan begraven? Zouden ze die startrek-transporter al aan het testdraaien zijn voor als ik straks aan de beurt ben?

En ik heb echt zó geen zin in yoga vanavond, ik heb echt veel last vandaag en ik ben zo moe de hele tijd, ik wil eigenlijk alleen maar liggen en slapen.. Maar omdat het zo'n pakket lessen is van 12 of 13 ofzo is het beter om wel te gaan Ik doe wel gewoon voor spek en bonen mee.. Er vroeg trouwens nog iemand of mijn genachtbraak komt door de au? Ik denk dat het er wel mee te maken heeft inderdaad. Ik wordt dus ergens tussen 4 en 5 wakker en dan ben ik helemaal stijf en lig ik ook nog hetzelfde als toen ik in slaap viel. Logisch, want omdraaien is echt een doffe ellende, dan springt het er altijd weer in en lukt het niet meer. Als ik dan ook nog moet plassen is het feest compleet, want dan zak ik er ook lekker doorheen enzo Anderszijds ben ik nu wel blij dat ik halve dagen werk, ik kan vaan in de middag de rust nemen die ik 's-nachts mis. Respect voor degenen die het zonder doen hoor!

Heb vorige week trouwens zitten tellen (het is echt héél erg hoor), en ik hoef nu nog maar 19 dagen te werken! Ik ben echt zó vreselijk aan het aftellen, ik zou bijna een adventkalender aanschaffen ofzo 20 oktober is mijn laatste werkdag, 23 oktober mijn eerste échte verlofdag (ik werk niet op woensdag en heb mezelf de donderdag vrij gepermitteerd)

Ymme, leuk dat je spulletjes er zijn trouwens! Net echt dan he? Ik vond de kinderwagen echt sulk leuk speelgoed, niet te geloven dat je dat strakjes echt bloedserieus in gebruik gaat nemen!

Martine, lekker bezig jij! Ik vind de babywasjes echt nog een beetje een ver van mijn bedshow, maar het klinkt altijd zo blij als mensen vertellen dat ze daarmee bezig zijn Heb je wel je rust kunnen pakken?

Stiemie, woops, daar sta je dan met je goede gedrag. Hmz. Nouja, het komt vast goed, toch?
3!
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:39:38 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_72772423
Luna al op 2 cm, spannend zeg!!! Stiemie ook al begonnen

Hier net terug uit het ziekenhuis. Bloeddruk was voor mijn doen verhoogd, maar wel binnen de toegestane hoeveelheid. CTG etc was verder goed. Verder geen eiwitten meer in mijn urine en onze frummel is gewoon een mini-mens; ze verwachten nu dat ze met 40 weken 2800 gram zal zijn.
Ik moet rustig aan doen en bij verminderde activiteit weer terug.
Alexa en Seth zijn lief
pi_72772586
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:25 schreef Incantrix het volgende:
En ik heb echt zó geen zin in yoga vanavond, ik heb echt veel last vandaag en ik ben zo moe de hele tijd, ik wil eigenlijk alleen maar liggen en slapen.. Maar omdat het zo'n pakket lessen is van 12 of 13 ofzo is het beter om wel te gaan Ik doe wel gewoon voor spek en bonen mee..

Heb vorige week trouwens zitten tellen (het is echt héél erg hoor), en ik hoef nu nog maar 19 dagen te werken! Ik ben echt zó vreselijk aan het aftellen, ik zou bijna een adventkalender aanschaffen ofzo 20 oktober is mijn laatste werkdag, 23 oktober mijn eerste échte verlofdag (ik werk niet op woensdag en heb mezelf de donderdag vrij gepermitteerd)
Ik zal aan je denken vanavond, ik heb ook weer gym!
En ik ben ook zo erg met aftellen qua werk, deze week nog lekker vakantie en daarna nog 4 weken werken (exact hoeveel dagen zal ik eens gaan tellen haha) en verlof begint in het weekend van 17/18 okt.
19 dienstjes jij nog maar, dat is echt weinig, heeeerlijk hoor!

Ah jammer Stiemie, maar toch wel mooi 1 cm kado!

Luna, wow al 2 cm, ben heel erg benieuwd of je baby inderdaad veel vroeger komt

Ymme, je klinkt helemaal hyperdepieper blij met al je spulletjes, leuk hoor! Gek te bedenken dat er over een aantal maandjes echt een kindje in zal liggen he?

Martine ooh babywasjes draaien lijkt me echt al dat ieniemini spul weer even bekijken enzo
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_72772806
Ik heb geprobeerd het een en ander bij te lezen, maar 't wil niet echt lukken. Ik ben zoooo moe vandaag. Heb vandaag in een fotostudio buikfoto's laten maken, maar daarna was ik echt helemaal kapot. Twee uur liggen slapen op de bank en nu voel ik me nog als een dweil.

En ik snap het niet. Heb gewoon goed geslapen vannacht... nou ja..

Maar ik wil iedereen gewoon even een dikke geven en veel succes wensen. Morgen ben ik vast weer helemaal fris en dan kom ik jullie weer uitgebreid lastigvallen.
pi_72773459
Ymme, dan weet ik het alweer...ik heb geprobeerd de wagenbakspanners goed te krijgen, maar dat hoef jij nog niet te proberen want je bak was nog niet goed, toch? Dat klusje mag je dan aan manlief overlaten...
Sorbo, succes met slapen!
Incantrix, vervelend dat je wakker wordt, ik herken het wel, maar ik slaap daarna zo weer in.
Takkembah, gelukkig valt het mee.

Hier verder geen veranderingen. Ja het zeurt, maar niet meer dan dat. Dus het zal wel weer overgaan ofzo.
pi_72773503
Deze bak is inderdaad niet goed. Maar mogen hem gewoon houden totdat de andere er is.
Heb dus wel geprobeert hoe het werkt, en ook de wagenspanners is mij gelukt Gewoon eigenwijs doorzetten.
pi_72773599
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 17:18 schreef Stiemie het volgende:
Jee Lunastar al 2 centimeter, maar dat is wel erg vroeg... Misschien maar rustig aan doen dan de komende tijd.

Zo hier weer terug van de notaris. Heel handig gedaan, maarnietheus... Ik kwam daar aan om te machtigen zodat ik donderdag niet mee hoef. Vraagt de notaris waar mijn partner is. Dus ik nog zo: ja die hoefde toch niet mee? Zegt ie: ja maar als u donderdag gaat bevallen, dan is uw partner daar toch ook bij? Oja da's waar ook Dus mijn vriend gaat morgenochtend ook maar even langs voor de zekerheid, tenzij de baby vannacht komt dan wordt het toch donderdag...
oplettende notaris. WIj met zn allen waren er ook niet opgekomen dat je vriend natuurlijk ook bij de bevalling is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')