Ik geef je nog 3 weken, dan voel je hem welquote:Op maandag 14 september 2009 10:07 schreef octopussy het volgende:
De dames die hun beebje voelen![]()
![]()
Ik wil OOOOOK
Ik moet die van ons dus wijzigen. Wij hebben als voogd mijn schoonbroer en zijn vriendin.quote:Op maandag 14 september 2009 10:42 schreef Troel het volgende:
O wat ben ik blij dat we niet aan peetouders doen
Wat we nog wel steeds moeten doen is een testament makenDat is iets wat je dus echt maar vooruit blijft schuiven.
owww nou dat komt helemaal goed iddquote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
BJ, ik ben nu 18 (+1) weken. Mijn verloskundige zei dat de meeste dames hun kindje rond de 19/20 weken wel gaan voelen dus ik ben ook niet ongerust ofzo. Alleen een beetje jaloers omdat de dames hier die tegelijk of na mij zijn uitgerekend wel kwastjes en schopjes voelen![]()
Rocka, het is ook nooit goed heNog even volhouden meid
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.quote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef lunastar het volgende:
Gelukkig maar dat we allemaal andere keuzes en smaken hebben...
ik vind ze persoonlijk niet mooi.... maar als jij ze mooi vind moet je je gevoel volgen...
Troel als we er uit zijn of we bij 3 wondertjes blijven gaan we ook stappen nemen om een testament op te maken.. zeker na alles wat we hebben meegemaakt na overlijden van schoonmoeder zijn we er helemaal voor te vinden...
Wellicht een stom idee, maar kan je mss met haptonomielessen proberen zodanig contact te maken met beebje, dat je hem/haar naar een andere kant kan sturen/masseren?quote:Op maandag 14 september 2009 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, volgens de vk gaat ie draaien met zijn rug. En als zijn rug extreem naar links ligt (dus echt aan de zijkant, bijna achterkant zeg maar) dan duwt ie op iets (vraag me niet wat) en wil mijn been dus niet meer. Van de fysio weet ik ook dat ik links meer last had van mijn bekken dan rechts, dus dan zal het wel een optelsommetje worden. Vooral stom dat het verschil zo groot is, want als ie daar dus niet ligt kan ik redelijk wat. Ja, dan voel ik wel iets zeuren, maar kan ik bijvoorbeeld mijn been gewoon op de bank leggen en gewoon mijn been zelf uit de auto zetten. Nu ie weer links ligt heb ik bij beide handelingen mijn armen nodig om dat been ergens te krijgen.
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 14 september 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.
Ik vind het werkelijk een schande als je je kind zo noemt en de ambtenaar van de burgelijke stand zou ter plekke aangifte moeten doen bij bureau jeugdzorg.
Ik weet precies hoe je je voelt, soms heb ik echt wel het idee dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik wil idd ook....quote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
BJ, ik ben nu 18 (+1) weken. Mijn verloskundige zei dat de meeste dames hun kindje rond de 19/20 weken wel gaan voelen dus ik ben ook niet ongerust ofzo. Alleen een beetje jaloers omdat de dames hier die tegelijk of na mij zijn uitgerekend wel kwastjes en schopjes voelen![]()
ik geef eerlijk toe... snap het meestal niet vlug.. ventje zegt regelmatig dat hij niet snapt dat ik niet blond ben...quote:Op maandag 14 september 2009 10:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht dat het cynisme wel duidelijk was in mijn post maar schijnbaar niet.
Ik vind het werkelijk een schande als je je kind zo noemt en de ambtenaar van de burgelijke stand zou ter plekke aangifte moeten doen bij bureau jeugdzorg.
Peters en Meters is ook een Rooms gebruik dacht ik. Heel Berts familie doet eraan tenminste. O nee, wij nietquote:Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Wij doen gelukkig ook niet aan peters en meters en suikeroom bullshit.
Maar in het zuiden komt het al voor en in Belgie is het redelijk standaard volgens mij.
Tja, dat is niet meer dan logisch, maar wellicht toch het nadenken waardquote:Op maandag 14 september 2009 10:56 schreef Vlindur het volgende:
Sja.. Ik wil onze kinderen dus echt niet bij mn schoonouders hebben als wij overlijden. Ik denk dat ze naar mn ouders gaan, of misschien wel mijn zus. (Goiie, ik wil er eigenlijk helemaal niet over nadenken!)
Ik voelde onze knul op een dag ineens heel duidelijk, dat waren 3 stoten. Dat gefriemel ofzo heb ik nooit gevoeld hoor.. En hier was het bij 19 wekenquote:Op maandag 14 september 2009 10:54 schreef sindell het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe je je voelt, soms heb ik echt wel het idee dat ik wat voel, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik wil idd ook....![]()
En bedankt voor de info over de urine, ik hoef zelf niks in te leveren geloof ik. Hangt dus echt van de VK af. Ik mag pas in oktober weer voor controle, ik vind het echt veel te lang duren
Dan moet ik ze eerst es vragen of ze überhaupt wel willen.. Ik wil ze er ook niet echt 'mee op zadelen'..quote:Op maandag 14 september 2009 10:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, dat is niet meer dan logisch, maar wellicht toch het nadenken waard
quote:Op maandag 14 september 2009 09:47 schreef Lijnloos het volgende:Wel grappig was dat mijn lief op weg naar huis een beetje beschaamd vroeg of die eiwitten misschien niet van hem nog konden komen![]()
In overleg (sterker nog, juist de mensen die wij benaderd hebben drukken ons regelmatig op het hart om er nu eens vaart achter te zetten). Uiteraard wel eerst overleg "intern" en gekeken wat de mogelijkheden waren. Op basis daarvan gekeken of we allebei achter bepaalde mensen stonden. Vervolgens gekeken of het eventueel een mogelijkheid zou zijn om die mensen te vragen (mensen vragen die fulltime werken en op een 1 kamerflatje wonen is natuurlijk een beetje raarquote:Op maandag 14 september 2009 10:58 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dan moet ik ze eerst es vragen of ze überhaupt wel willen.. Ik wil ze er ook niet echt 'mee op zadelen'..
Hoe hebben jullie dat dan allemaal gedaan? In overleg? of gewoon zo geregeld?
Bij Leander wilden we het wel weten bij de 20 weken echo, maar de mevrouw kon het niet goed zien, hahaquote:Op maandag 14 september 2009 10:38 schreef amaranta het volgende:
Freecell, leuk dat je je de baby voelt trouwens. En ben benieuwd. Wisten jullie het bij L. wel of pas met de geboorte?
En wat ga je dit keer doen? Willen jullie het weten?
Ik ken dat soort afsprakenquote:Op maandag 14 september 2009 11:11 schreef RockabeIIa het volgende:
Succes dan vandaag Ssserpente!
Ik krijg vandaag een vriend op bezoek die ik al een aantal jaren niet gezien heb. We hebben destijds afgesproken dat als ik voor mijn 35e nog niet getrouwd had we zouden trouwen (hahahaha!!!)
Over 4 weken is het zo ver *proest*
Hij weet inmiddels wel dat ik hoogzwanger ben dus komt ie hier naar toe ipv koffie & eten in de stad.![]()
Ziet mijn vriend ook es over wie ik het nou al die tijd had. *enthousiast is*
@ Octopussy: Ik ben vandaag 18 weken (quote:Op maandag 14 september 2009 10:47 schreef octopussy het volgende:
Bij mij loopt de autogordel gewoon over mijn buik. Door mijn overhangende vetflap kan ik de gordel toch al nooit op mijn heupbeen krijgen zonder in mijn nakie te gaan zitten. Ik probeer hem zo laag mogelijk te prutsen, maar erg prettig voel ik me er niet bij (maarja, het is niet anders).quote:Op maandag 14 september 2009 11:48 schreef Tan het volgende:
Karin, wat een ontzettend mooi mannetje zeg!! En die bevalling pff... wel heel apart, al ken ik iemand die al haar kinderen zo snel heeft gekregen. Bij eentje had ze net het laatste kindje van een verjaardagsfeestje de deur uit gewerkt en een kwartier later had ze haar baby in haar armen. Zonder VK erbij
Vraagje...
Hoe doen jullie de autogordel bij een dikkere buik?
Dat is bij onze auto dus standaard zo en ik snap dat niet? Ik ben 1.75, zo kort is dat toch niet?quote:Op maandag 14 september 2009 12:15 schreef Troel het volgende:
Bij sommige auto's kun je de bovenkant van de gordel verstellen, maar dan nog snijdt de gordel soms echt gewoon in mijn nek. Dan gaat ie echt niet voor mijn borst langs hoor
Vind het allemaal best lastig en ben blij dat in onze eigen auto alles wel goed op hoogte zit voor mij
Ik heb juist het idee dat mijn 3e zwangerschap veel sneller gaat dan de 1e en de 2e. Maar dat komt misschien wel omdat je minder tijd hebt met 2 rond rennende kinderen om er echt stil bij te staan.quote:Op maandag 14 september 2009 11:23 schreef freecell het volgende:
Deze hele zwangerschap lijkt langer te duren dan de vorige tot nu toe, maar ik heb het gevoel dat ik de vorige keer véél langer moest wachten op het 'baby voelen schoppen'
Even nagekeken: precies net zo lang.
Maf geheugen.
Alleen de vorige keer had ik rond deze tijd al echt een voetballeke voor mijn buik hangen en vroeg dus iedereen of ik het al voelde, misschien was dat het
Jup en die van ons dus nietquote:Op maandag 14 september 2009 12:25 schreef amaranta het volgende:
sommige autogordels kun je in hoogte verstellen. In mijn eigen auto gaat het niet maar in die van mijn man weer wel.
Je hebt ook van die gordelbeschermers om dat te voorkomenquote:Op maandag 14 september 2009 12:31 schreef freecell het volgende:
[..]
Jup en die van ons dus niet
Waardoor mijn auto mij af en toe probeert te vermoorden
Lijkt me niet zo'n goede tip eigenlijk... Volgens mij is juist de riem die je heupen tegenhoudt zo belangrijk...quote:Op maandag 14 september 2009 12:47 schreef Ssserpente het volgende:
Las laatst ergens de tip om op het onderste gedeelte van je gordel te gaan zitten en je verder zo te wurmen dat het bovenste gedeel gewoon voor je borst langsloopt.
Kan me er niet echt een voorstelling van maken en heb het ook nog niet geprobeerd.
Hier heb ik gisteren toevallig dingen over opgezocht, maar ik kon niet de info die ik zocht vinden bij mijn uitvaartverzekering (dela).quote:Op maandag 14 september 2009 12:24 schreef amaranta het volgende:
Over voogdij enzo gesproken.... Ik wil ook nog even een ander topic aanhalen, wat destijds door mezelf is gestart
Verzekering... voor als het toch nog mis gaat
Ik maak ook vaak ruzie met gordels, in onze auto gelukkig verstelbaar en staat bij mij lekker laag. En zo klein vind ik mezelf ook niet met 171 cm ofzo. Het maakt natuurlijk ook uit wat je verhoudingen zijn (lang/kort lijf tov lange/korte benen), mijn lijf is duidelijk korter dan dat van m'n zus.quote:Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Dat snijden in je nek heeft volgens mij niet alles met lengte te maken.
Mee eensquote:Ik heb hier trouwens nog een reden gevonden waarom Driekus moet opschieten: heb een leuke winterjas gezien, maar kan em nu niet passen...vond het best een goede reden, jullie ook?
Ik zit nu op +2 kilo.quote:Op maandag 14 september 2009 14:07 schreef freecell het volgende:
Lijnloos 3 KG is echt weinig voor je termijn, prettig, hoeft het er straks ook niet weer af
Fijn dat je verder wat gerustgesteld bent
Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.quote:Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
Ik was 88 kilo toen ik zwanger werd, toen 2 afgevallen en nu inmiddels op 90 kilo. Dus ik begin nu pas te groeien, maar heb dus ruimte zat en eetwaren genoeg in mijn lijfquote:Op maandag 14 september 2009 14:28 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Nu ga ik me bijna zorgen maken, ik zit nu op 4,5 kilo..... is dit zo abnormaal veel?
Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.quote:Op maandag 14 september 2009 14:30 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nuh.. ik zit nu met ongeveer dezelfde termijn als jij op 4 kilo en de VK zei dat dat prima is.
Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.quote:Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist een kleine ronde gelopen met mijn honden.
Even naar de brievenbus en weer terug. Dit is bij elkaar ongeveer 10 min.
Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.
Een soort steek, die met rustiger lopen weer weg is gegaan.
Moet ik mij nu zorgen maken.
Mijlpalen zijn tof!quote:Op maandag 14 september 2009 14:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Die komt mij ook wel bekend voor, maar van soms... andere keren kan ik hele stukken lopen zonder last. Ik heb het maar op zwanger-zijn-verschijnselen gegooid.
Oh Vlindur, netjes ook hoor!![]()
Oh en kleine mijlpaal voor mezelfNog 99 dagen te gaan
Idd..quote:Op maandag 14 september 2009 13:10 schreef mefke79 het volgende:
Net als die tip die ik ergens anders las voor de maxicosi: gewoon de gordel lossnijden, extra stukje gordel halen op de sloop en dat er weer tussen zettenSorry hoor, maar dan heb je het echt niet begrepen.
Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.quote:Op maandag 14 september 2009 14:34 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Haha, gelukkig. Ik merk aan mezelf dat ik er al moeite mee heb dat ik aan moet komen. Ik ben ooit 32 kilo afgevallen en moet nu dus toestaan dat ik weer dikker word. Vind elke kilo dus eigenlijk al teveel en voelde me ineens een dikke troela..... Maar ben nu wel gerustgesteld. Lekker zo doorgaan dus, hahahaha.
je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.quote:Op maandag 14 september 2009 14:32 schreef ymme het volgende:
Ik heb zojuist een kleine ronde gelopen met mijn honden.
Even naar de brievenbus en weer terug. Dit is bij elkaar ongeveer 10 min.
Halverwege kreeg ik een pijntje aan de linkerkant van mijn buik, bij de baarmoeder leek net.
Een soort steek, die met rustiger lopen weer weg is gegaan.
Moet ik mij nu zorgen maken.
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.quote:Op maandag 14 september 2009 14:46 schreef Raissa het volgende:
[..]
Idd..
Koop dan gewoon zo'n easyfixsysteem, heb je helemaal geen gedoe met gordels...
quote:Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
Ja maar de maxicosi kun je ook zonder isofix gebruiken. In principe kan de maxicosi in elke auto met gordels.quote:Op maandag 14 september 2009 14:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, maar das niet zo handig als je bijvoorbeeld zelf geen auto hebt. Of als je een maxi-cosi krijgt in plaats van zelf koopt. Of als je hem heel vaak in een andere auto moet zetten. Enz.
Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?quote:Op maandag 14 september 2009 14:49 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Ben 35 kilo afgevallen voor ik zwanger werd, dus aankomen is niet echt een fijn gevoel. Probeer het aankomen te beperken, maar eet wel gewoon 'normaal' ondanks dat ik daar wel meer van aankom dan een doorsnee persoon. De VK zei dat als je niet ineens overmatig gaat snoepen, patat eten etc. maar er een gewoon gezond eetpatroon op na houdt, het in orde is. De een komt nu eenmaal meer aan dan een ander.
Ik de vorige keer in het laatste trimester het minst?quote:Op maandag 14 september 2009 14:58 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Dan gaat het helemaal goed komen! Heb als doel onder de 20 kilo te blijven, moet wel lukken. Ik geloof dat je vooral in je laatste trimester het meeste aankomt toch?
Ja ik maak me snel zorgen. Het is allemaal voor het eerst hèquote:Op maandag 14 september 2009 14:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
je hoeft je in principe geen zorgen te maken maar ik heb de indruk dat jij je wel snel zorgen maakt dus bij twijfel gewoon bellen met je VK. Je kunt beter te vaak bellen dat dat je jezelf achteraf moet verwijten.
Ik heb ook weleens steken alsof er iets scheurt en dan is er ook niks aan de hand.
quote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
En ik lees hier dus net, dat maxicose ook in de auto kan zonder de isofix.
Dat is fijnDan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
ja elke maxicosi is uitgerust om in de gordels te kunnen. Isofix is gewoon een extratje. Waar je dan wel die base voor nodig hebt.quote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Dat is fijnDan gaat de isofix in onze eigen auto (ik heb zelf geen rijbewijs) en als ik dan met mijn moeder naar de stad ga straks, kan die dus gewoon in de gordels.
Je moeder kan sowieso in de gordelsquote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Ja dat is heel makkelijk ook hoor hoe het werkt.. en bij echt bijna alle auto's past het als je het goed doet wel.quote:Op maandag 14 september 2009 15:12 schreef ymme het volgende:
Dat kan toch ook?quote:Op maandag 14 september 2009 15:28 schreef Asyniur het volgende:
ik ben tussen de 6-8 kilo aangekomen nu.Hoop dat de rest wat minder hard gaat...
het stomme is dat er wel veel mensen zeggen dat ik erg smal ben geworden in mijn gezicht...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Asy, tuurlijk kan je gezicht ook smaller geworden zijn. Ik heb sowieso een tijdje en wit gekeken en een smaller gezicht gehad (lang leven het vocht, dat is nu ook weer over). Bovendien, ik ben alleen op mijn buik aangekomen, maar bij mijn vorige zwangerschap kwam er juist heel veel op de heupen bij (heej en dan in 8 weken toen...belachelijk eigenlijk...)
[ Bericht 9% gewijzigd door mefke79 op 14-09-2009 15:51:39 ]* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
oh das wel minder danquote:Op maandag 14 september 2009 15:37 schreef mefke79 het volgende:
ehm, over die maxicosi...ik zou em toch maar effe testen in de auto. Wij hebben hier niet de nieuwste auto's (zo'n 10 jaar oud) en mooi dat daar en geen isofix in zit, de gordels te kort waren en de easybase (= vervanger voor de isofixbase die je bij niet isofix-auto's kan gebruiken) er ook niet in past volgens maxi cosi zelf. En dan heb ik het toch echt niet over exotische auto's (een volvo 850 stationcar en een twingo). Wij hebben nu dus een gordelverlenger van volvo zelf (met de opmerking van de dealer: tja meneer, dan moet u maar een stoeltje van volvo nemen, die hebben dat probleem niet) en bij de twingo kan de cosi dus alleen voorin.
Lijnloos, fijn dat het nu toch meeviel in het ziekenhuis! En xenia, ik zou het draaien opgeven. Als ze toch echt zo'n voorkeur heeft dan zal er wel een reden voor zijn, is mijn redenatie dan. Hopelijk hoor je woensdag meer.
En over het aankomen, ik had een groeispurt ergens in trimester 2 (tussen 18 en 24 weken). Daarvoor en daarna ging het heel geleidelijk. En nu op +14 en daar ben ik wel blij mee, zeker omdat ik gewoon weet dat daarvan zeker 1 kilo vocht is.
Ik denk dat het best moeilijk is om tegenwoordig een (nieuwe) auto zonder isofix te kopenquote:Op maandag 14 september 2009 15:52 schreef mefke79 het volgende:
Overigens was de oplossing van manlief voor dit probleem heel simpel: "ik ga gewoon een auto met isofix kopen" TJa, echte mannenoplossing zullen we maar zeggen.
Uhm, de baby Rocka, de babyquote:Op maandag 14 september 2009 15:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Wij hebben vandaag een maxi cosi gekocht
Nu hebben we ECHT alles, denk ik...
een nieuwe ja, maar pff, ik vind een kindje krijgen al duur genoeg.quote:Op maandag 14 september 2009 15:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat het best moeilijk is om tegenwoordig een (nieuwe) auto zonder isofix te kopen
Mar de baby krijg ik als het goed is niet thuis. Anders was die maxi cosi niet nodigquote:
nee kaartje is nog niet drukklaar...quote:Op maandag 14 september 2009 16:00 schreef mefke79 het volgende:
Rocka, kan je eindelijk gaan bevallen! Mooi!
Is het ook hoorquote:Op maandag 14 september 2009 15:59 schreef mefke79 het volgende:
[..]
een nieuwe ja, maar pff, ik vind een kindje krijgen al duur genoeg.
Effe zonder gekheid, voor mijn eigen Twingo is dat geen optie, hoeft ook niet, is tweede auto. En voor de vervanging van die andere gaan we er gewoon eentje met isofix zoeken ja. Want het lijkt me veel practischer.
Nee, gelukkig nietquote:Op maandag 14 september 2009 16:38 schreef Twinkly het volgende:
Woah! ik ben gewoon goedgekeurd door de kraamzorg-intake-mevrouw zonder dat ik tepelzalf in huis hebEn ze hoefde helemaal het kamertje niet te zien
![]()
Hebben jullie ook wel eens dat je het gevoel hebt alsof je aan de binnenkant van je buik een soort schaafplek hebt? Ik duw beebje daar steeds weg, hij ligt er met zijn hoofd ofzo steeds tegenaan te drukken, maar het is zijn lievelingsplekje dus hij zwemt steeds weer terug.
En dit las ik per toeval (omdat ik even wilde weten wat voor kindje Karin had gekregen) in het vorige topic...quote:Op zondag 13 september 2009 17:20 schreef Ssserpente het volgende:
Baldria zwanger! Gefeliciteerd en welkom!Een hele fijne zwangerschap!
Wilkommequote:Op maandag 14 september 2009 16:49 schreef Baldria het volgende:
[..]
En dit las ik per toeval (omdat ik even wilde weten wat voor kindje Karin had gekregen) in het vorige topic...
Ik word gewoon welkom geheten in het Z&G topic....
Ooooo, ik ben zwanger![]()
van harte en welkom hier, dat je maar een fijne zwangerschap moge hebben! Heb je al een datum?quote:Op maandag 14 september 2009 16:49 schreef Baldria het volgende:
[..]
En dit las ik per toeval (omdat ik even wilde weten wat voor kindje Karin had gekregen) in het vorige topic...
Ik word gewoon welkom geheten in het Z&G topic....
Ooooo, ik ben zwanger![]()
Welja, nooit de hoop verliezenquote:Op maandag 14 september 2009 17:03 schreef Baldria het volgende:
Maar wat niet is, kan natuurlijk nog komen.
Ik kijk er ontzettend naar uit ja.quote:
He wat rot Xeniaquote:Op maandag 14 september 2009 13:05 schreef Xenia het volgende:
Ik kom net uit het ziekenhuis terug van een draaipoging. Ze probeerden het eerst linksom, dat mislukte. Toen rechtsom. Ze kwamen tot halverwege maar mijn meisje wilde echt niet en floepte meteen weer terug zodra ze de kans kreeg.
Ik vond het een pijnlijke, nare ervaring. Een verpleegster noemde het een marteling en ik denk dat dat het wel omschrijft inderdaad.
Woensdag heb ik een afspraak bij de gyn om door te spreken hoe nu verder.
Zo'n hema hemdje?quote:Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef Baldria het volgende:
[..]
Ik kijk er ontzettend naar uit ja.![]()
Ik probeerde vanochtend nog een (corrigerend) hempje aan te trekken, maar toen ie klem zat tussen m'n nek en borsten, bedacht ik me net te laat dat ie eigenlijk helemaal niet meer zou passen en ja, probeer 'm dán nog maar eens uit te trekken.
lol ik ben nogal visueel ingesteldquote:Op maandag 14 september 2009 17:24 schreef Baldria het volgende:
Ik probeerde vanochtend nog een (corrigerend) hempje aan te trekken, maar toen ie klem zat tussen m'n nek en borsten, bedacht ik me net te laat dat ie eigenlijk helemaal niet meer zou passen en ja, probeer 'm dán nog maar eens uit te trekken.
Ik zag het ook al helemaal voor mequote:Op maandag 14 september 2009 17:30 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol ik ben nogal visueel ingesteld
Aan en uit blijft drama bij die dingenquote:Op maandag 14 september 2009 17:36 schreef Baldria het volgende:
Ja, zo'n leuk hema hempje.... Maar goed, ik heb 'm gewoon aangekregen, maar ja, ik moest wel...
Ik krijg zo'n ding altijd alleen maar uit via m'n benen...
mja, ik vind het een beetje een vreemde combi: 6-8 kilo aankomen en dan smaller worden in je gezichtquote:Op maandag 14 september 2009 15:43 schreef mefke79 het volgende:
Asy, tuurlijk kan je gezicht ook smaller geworden zijn. Ik heb sowieso een tijdje en wit gekeken en een smaller gezicht gehad (lang leven het vocht, dat is nu ook weer over). Bovendien, ik ben alleen op mijn buik aangekomen, maar bij mijn vorige zwangerschap kwam er juist heel veel op de heupen bij (heej en dan in 8 weken toen...belachelijk eigenlijk...)
Hoe het moet weet ik wel, maar mijn auto stamt uit '99 en ik zal dus eerst moeten passen.. De enige andere optie is dus zo'n isofix als het niet past?quote:Op maandag 14 september 2009 18:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
mja, ik vind het een beetje een vreemde combi: 6-8 kilo aankomen en dan smaller worden in je gezicht
Over dat maxi cosi gebeuren: wij moeten ook nog testen of het past (en hoe het moet)
Baldria, welkom!
Als een haak ofzo. Bij mij zit er een label op de stoel waar het op staat.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef ymme het volgende:
Wij hebben een audi a4 avant uit 2005.
Maar ik zou niet weten of er een isofix aansluiting in zit.
Hoe zit dat eruit dan
Totdat je je camera er op richtquote:Op maandag 14 september 2009 18:40 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik heb net ff een kwartiertje plat op bed gelegen om mijn buik te observeren en ons beebje was lekker fanatiek aan het bewegen, zag echt hobbels en bobbels.. beetje golvende bewegingen.. wel lollig!
.
ja of als ik vriendlief erbij roepquote:Op maandag 14 september 2009 18:45 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Totdat je je camera er op richtDan issie ineens muisstil
![]()
Maar verder is dat wel heel erg cute![]()
Ymme, de beruchte autotypenlijst op de site van maxi cosi meldt dat het kan, linksachter en rechtsachter.quote:Op maandag 14 september 2009 18:28 schreef ymme het volgende:
Wij hebben een audi a4 avant uit 2005.
Maar ik zou niet weten of er een isofix aansluiting in zit.
Hoe zit dat eruit dan
Dankjequote:Op maandag 14 september 2009 19:20 schreef Lijnloos het volgende:
Oh Mama_papa, gefeliciteerd! Wat tof dat jullie de data's hebben gesteld. Spannend hoor! En een mooi kadootje voor de ondertrouw om de 20-echo te hebben (er vanuit gaande dat alles goed gaat/is natuurlijk)
Hoe herkenbaar!! Ik wou het net zeggen toen ik dit allemaal zat te lezen! Het lijkt soms wel of de baby al kan horen en denkt nu moet ik weer even stil liggen!quote:Op maandag 14 september 2009 18:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja of als ik vriendlief erbij roepaltijd leuk
en sssserpente is ook niet meer geweestquote:Op maandag 14 september 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
Muuh...niemand mist mij
Karin, van harte met Lars. Wat een mooi ventje
Lijnloos, ik heb even gemist waarom je naar het ziekenhuis moest? Is alles nu weer ok?
lindaaaa waar was je??? (ok sorry, maar serieus waar was je?)quote:Op maandag 14 september 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
Muuh...niemand mist mij
Lijnloos, ik heb even gemist waarom je naar het ziekenhuis moest? Is alles nu weer ok?
Och, ik was +6 bij 29 weken en van broekmaat 38-40 naar 36 gegaanquote:Op maandag 14 september 2009 18:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
mja, ik vind het een beetje een vreemde combi: 6-8 kilo aankomen en dan smaller worden in je gezicht
Over dat maxi cosi gebeuren: wij moeten ook nog testen of het past (en hoe het moet)
Baldria, welkom!
Nou die heeft er vast veel verstand vanquote:[b]Op maandag 14 september 2009 22:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Aan mij werd vandaag door de juffrouw van Prenatal gezegd dat de baby vast in de winter zou komen
Ik denk dat woensdag een soort kennismakingsgesprek is met de gyn (ik was tot nog toe bij de vk) en dat hij/zij me de opties van stuitbevalling en KS uit gaat leggen. Ik heb besloten dat ik absoluut geen stuitbevalling wil. De baby heeft nu al zoveel doorstaan (vlokkentest, een verdrietige mama gedurende het eerste half jaar van de zwangerschap en nu dit draaien), genoeg is genoeg. Ik moest vandaag nog denken aan wat de vk zei bij de echo een week na de vlokkentest om te controleren of alles nog goed was: "Het is een heel dapper meisje, ze heeft zich heel goed vastgehouden". Misschien zijn het de hormonen, maar ik wil gewoon niet dat ze nog meer doormaakt. Achteraf heb ik ook spijt van de draaipoging.quote:Op maandag 14 september 2009 13:54 schreef RockabeIIa het volgende:
Xenia, jee da's echt niet leuk zeg. Ik hoop dat ze zich nog spontaan gaat draaien maar wellicht is er gewoon een goeie reden waarom ze dat nu juist niet doet. Laat je nog effe weten hoe en wat a.s. woensdag? Ben benieuwd wat ze nog meer voor je in petto hebben![]()
Wat wil je zelf eigenlijk het liefst? Een stuitbevalling of KS?
Nou, dat verhaal gaat voor ons vast niet op, onze auto staat niet eens in hun lijstje (nu is het ook al een oudere auto, maar toch)quote:Op maandag 14 september 2009 18:50 schreef mefke79 het volgende:
Dat verhaal van Stiemie, dat was dus de nachtmerrie die wij hier van de kraamhulpintakemevrouw kregen. En gezien de ervaring met de tepelcremedacht ik dat ze overdreef, niet dus.
Effe samenvatting:
1) je kan op de site van maxicosi opzoeken of je auto isofix heeft. Zo ja, dan koop je de isofix base en een stoeltje en klaar.
2) heeft ie dat niet, dan kan je ook voor de andere base gaan (de easybase), maar kijk dan wel eerst op de site van maxicosi of je auto daarvoor geschikt is (en ik zou daarna dus echt nog wel zelf gaan passen, maar ja, zo ben ik)
3) past de easybase niet of wil je die niet gebruiken, dan kan je maxicosi in de gordels gezet worden.
(goh, ik lijk wel een maxicosi voorlichter zo, is niet zo, maar 't schijnt een leuk bedrijf te zijn om voor te werken en ze zitten praktisch om de hoek)
Mijn collega kwam net een maxi cosi voetenzak brengen, dus nou zijn wij ook echt klaar. Raar om je collega dan weer te zien na vijf weken verlof. Gelukkig voor mij houden ze me wel van de hoofdlijnen op de hoogte, want ik mis het werk de roddels van het werk wel.
Ik zag je op msn, dus ik wist dat je nog niet bezig wasquote:Op maandag 14 september 2009 20:54 schreef Linda2205 het volgende:
Muuh...niemand mist mij
Je had er toch een klein beetje drama in kunnen gooien...niemand die weet dat jij mij op MSN hebt...quote:Op dinsdag 15 september 2009 09:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik zag je op msn, dus ik wist dat je nog niet bezig was
quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:10 schreef amaranta het volgende:
Ik denk dat ROcka gluurt of er een prop in zit, of vruchtwater ofzo....
Lief om te lezenquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:07 schreef DaviniaHR het volgende:
Xenia, wat balen dat de draaipoging is mislukt!Ik vind je (latere) post verder wel ontzettend spreken van moederliefde voor je kind. zo mooi!
![]()
whehe, herkenbaar! Hier ook een broek- wc- en wcpapier-gluursterquote:
Hij ziet overal tegenop, wat betreft de bevallingquote:Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Xenia het volgende:
Balen dat je vannacht weer niet lekker hebt kunnen slapen Rocka. Ik weet niet hoe je dat vol houdt. Respect hoor.
[..]
Lief om te lezen![]()
![]()
En nog eenvoor alle lieve reakties.
Linda, ik had het verhaal met je vriend nog gelezen laatst. Fijn dat hij het achteraf wel snapte. Hij was toch ook degene die zich druk maakte omdat hij tijdens de bevalling een paar uur niet zou kunnen roken? Is die daar ook al overheen gekomen inmiddels?
Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren. Hopelijk wordt het gewoon weer aangemaakt want ik voel me echt nog niet klaar om te bevallen
Xenia, spannend hoor! Bij mijn eerste beviel ik ook niet gelijk na het verliezen van de slijmprop. Overigens verloor ik met de slijmprop wat bloed toen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:48 schreef Xenia het volgende:
Balen dat je vannacht weer niet lekker hebt kunnen slapen Rocka. Ik weet niet hoe je dat vol houdt. Respect hoor.
[..]
Lief om te lezen![]()
![]()
En nog eenvoor alle lieve reakties.
Linda, ik had het verhaal met je vriend nog gelezen laatst. Fijn dat hij het achteraf wel snapte. Hij was toch ook degene die zich druk maakte omdat hij tijdens de bevalling een paar uur niet zou kunnen roken? Is die daar ook al overheen gekomen inmiddels?
Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren. Hopelijk wordt het gewoon weer aangemaakt want ik voel me echt nog niet klaar om te bevallen
DJRandallquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:00 schreef DJRandall het volgende:
Heerlijk, krijg hier op mijn werk net te horen dat ik donderdag een functioneringsgesprek heb. Ik vroeg maar meteen of ik me zorgen moest maken in verband met mijn tijdelijke contract......
En ja hoor, binnenkort ben ik zwanger en werkloos.....Mijn dag kan niet meer stuk....
Mag ik aub even in een hoekje kruipen en heel hard huilen?? Moet nu namelijk de rest van de dag nog recht tegenover mijn baas zitten en een strak gezicht proberen te houden.
Wat balen zegquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:00 schreef DJRandall het volgende:
Heerlijk, krijg hier op mijn werk net te horen dat ik donderdag een functioneringsgesprek heb. Ik vroeg maar meteen of ik me zorgen moest maken in verband met mijn tijdelijke contract......
En ja hoor, binnenkort ben ik zwanger en werkloos.....Mijn dag kan niet meer stuk....
Mag ik aub even in een hoekje kruipen en heel hard huilen?? Moet nu namelijk de rest van de dag nog recht tegenover mijn baas zitten en een strak gezicht proberen te houden.
Ja, ik weet het wel zeker. Vorige keer werd al besproken dat hij niet tevreden was. Nu heb ik daar heel hard aan gewerkt. Nu gaf hij als reden aan dat er gewoon niet genoeg werk is. Klopt ook wel, maar dat maakt het niet minder kl*te. Maar donderdag zal hij wel uitleg geven.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:08 schreef freecell het volgende:
[..]
Wat balen zeg
Weet je het al zeker?
Heel veel succes dan verder vandaag joh! (en waarom zou je er eigenlijk niet even om mogen huilen? Je baas snapt toch ook wel dat het beroerd is?)
quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:00 schreef DJRandall het volgende:
Ja dat mag!!!quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:00 schreef DJRandall het volgende:
Je verloskundige komt voor 3 uur vanmiddag (is erg strekkend natuurlijk) kan je niet de notaris bellen en vragen of ze tussen nu en heel snel nog een gaatje hebben om te tekenen?quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:15 schreef Stiemie het volgende:
Xenia spannend zeg! Misschien door de draaipoging toch alles in gang gezet?
En ik twijfel een beetje of mijn vliezen nou vanmorgen om 8 uur gebroken zijn of niet...Voelde alsof ik een heel klein beetje in mijn broek plaste, en soms is er een uurtje helemaal niks en dan ineens weer een ieniemienie gutsje/druppel. Bij Linde twijfelde ik net zo en toen bleek na 5 dagen dus dat de vliezen wel gebroken waren dus ik maak me er nu best wel druk om. Verder nog niks dat op krampjes of weeen lijkt. Gelukkig komt de verloskundige voor 3 uur vanmiddag langs om even te checken. (Als het geen vruchtwater is, moet ik om 16 uur bij de notaris zijn om de volmacht voor de hypotheekoverdracht te regelen) Timing, timing
Oh spannend...quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:15 schreef Stiemie het volgende:
En ik twijfel een beetje of mijn vliezen nou vanmorgen om 8 uur gebroken zijn of niet...Voelde alsof ik een heel klein beetje in mijn broek plaste, en soms is er een uurtje helemaal niks en dan ineens weer een ieniemienie gutsje/druppel. Bij Linde twijfelde ik net zo en toen bleek na 5 dagen dus dat de vliezen wel gebroken waren dus ik maak me er nu best wel druk om. Verder nog niks dat op krampjes of weeen lijkt. Gelukkig komt de verloskundige voor 3 uur vanmiddag langs om even te checken. (Als het geen vruchtwater is, moet ik om 16 uur bij de notaris zijn om de volmacht voor de hypotheekoverdracht te regelen) Timing, timing
Jij maakt het wel heel spannend zeg... Indien gebroken toch snel richting notaris (wellicht onder begeleiding van...) en snel tekenen om vervolgens verder te puffen. Spannendquote:Op dinsdag 15 september 2009 12:15 schreef Stiemie het volgende:
Sterkte, dit is enorm kut. Straks anders lekker op de wc een potje janken.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:13 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Ja, ik weet het wel zeker. Vorige keer werd al besproken dat hij niet tevreden was. Nu heb ik daar heel hard aan gewerkt. Nu gaf hij als reden aan dat er gewoon niet genoeg werk is. Klopt ook wel, maar dat maakt het niet minder kl*te. Maar donderdag zal hij wel uitleg geven.
Ben wel blij dat ik er gewoon naar vroeg, anders had ik me tot donderdag op moeten vreten.
En ik voel me op een of andere manier te trots om in tranen uit te barsten nu.
Mijn contract loopt tot eind november. Dus anderhalve maand voor mijn verlof sta ik op straat. Nu moet ik bekennen dat ik dit niet de leukste baan is en ik wel weg wilde, maar natuurlijk niet net voor een bevalling.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:17 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja dat mag!!!Dikke knuffel meid, wat een pokkenieuws! Heb je ook al enig idee per wanneer je weg zou moeten? Ik neem aan dat ze wel een opzegtermijn hebben toch? In elk geval succes vandaag! Hou vol!
Helaas dit was het enige plekje dat ze voor donderdag nog hadden dus tsja maar gewoon even afwachten dan....quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:18 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Je verloskundige komt voor 3 uur vanmiddag (is erg strekkend natuurlijk) kan je niet de notaris bellen en vragen of ze tussen nu en heel snel nog een gaatje hebben om te tekenen?
Wordt ook steeds moeilijker, volgens mij heb ik al rode ogen, hahaha.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:26 schreef Incantrix het volgende:
DJRandall, bah, wat naar.. Ik weet niet of het je eer te na is, maar ik zou in dit geval denk ik niet eens pogen om mijn gezicht strak te houden, dit is toch gewoon bagger? Dikkeen ik hoop voor jou dat het snel op de pootjes terecht zal komen. Een vriendin van mij heeft een geweldige baan gevonden toen ze al een maand of 6 zwanger was en ze werkt er nog steeds (haar zoontje is nu 3 geloof ik, en ondertussen heeft ze er ook nog een dochtertje bij gekregen). Ik wens jou hetzelfde!
Aaahh, vervelend hoor.. Wandel zequote:Op dinsdag 15 september 2009 12:32 schreef DJRandall het volgende:
Wordt ook steeds moeilijker, volgens mij heb ik al rode ogen, hahaha.
Ik ga maar even een wandeling maken ofzo.
Het verschilt dacht ik per vk en ziekenhuis welk beleid ze aan houden. Poppedein heeft het me toen uitgelegd maar mijn geheugen is nog een zeef.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:25 schreef amaranta het volgende:
Lekker is dat Ymme, en daar sta je dan om 8 uur voor op
Overigens dacht ik dat het 48 was met gebroken vliezen maar zeker weten doe ik het niet meer.
Wat tof, heb je een man?! Dat hoor je niet vaakquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:02 schreef Stiemie het volgende:
Ja Karin kan me voorstellen dat je ook wel even nodig hebt om het te verwerken als het zo idioot snel gaat.
DJ Randall wat een naar nieuws zegJe baan verliezen is nooit leuk, maar in deze situatie helemaal niet
![]()
Pff ben de hele tijd bang dat ik de verloskundige helemaal voor niks hierheen laat komenMaar ja dat was bij Linde toen ook juist het probleem. Dan hield ik het een beetje af dat vonden ze toen allang best. Gelukkig liet de verloskundige net weten dat het echt geen probleem voor 'm was. Ook voel ik de baby vandaag wat minder dus daar komt ie straks ook meteen naar kijken
Maar toen bij mij de vliezen waren gebroken wilden ze het nog zo lang mogelijk rekken om Mila binnen te houden. Toen ik zorgelijk vroeg of de baby niet geboren moest worden binnen 48 uur vanwege infectiegevaar zeiden ze dat dat niet zo was.. Maar misschien ligt dat iets anders ofzo...quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het verschilt dacht ik per vk en ziekenhuis welk beleid ze aan houden. Poppedein heeft het me toen uitgelegd maar mijn geheugen is nog een zeef.
Bij mij was het iig 2 x 24u bij de vk (wel met tussentijdse controle, ctg, echo en kweek in het ziekenhuis) en daarna zou ik overgedragen gaan worden. Dat heb ik alleen net niet gehaald omdat ik zelf begon te rommelen. En uiteindelijk was Oscar er bijna 60 uur na het breken van de vliezen.
Dat was bij mn schoonzusje ook. Die is uiteindelijk met 30 weken bevallen, maar haar vliezen braken met 26 weken al. Totale bedrust, alleen maar liggen (in het ziekenhuis, naar huis mocht ze niet meer). Vruchtwater word ook weer aangemaakt namelijk, en door te blijven liggen was er ook minder infectierisico ofzo... Mila was natuurlijk ook te vroeg. Ik denk dat het rekken dan meer brengt ivm groei van de baby dan het eventuele infectierisicoquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:18 schreef Raissa het volgende:
[..]
Maar toen bij mij de vliezen waren gebroken wilden ze het nog zo lang mogelijk rekken om Mila binnen te houden. Toen ik zorgelijk vroeg of de baby niet geboren moest worden binnen 48 uur vanwege infectiegevaar zeiden ze dat dat niet zo was.. Maar misschien ligt dat iets anders ofzo...
Ja ik heb een team van 5 verloskundigen waaronder 1 manquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wat tof, heb je een man?! Dat hoor je niet vaak
Nah, foto dan. met jou ernaast met je buikkiequote:Op dinsdag 15 september 2009 12:22 schreef ymme het volgende:![]()
De kinderwagen en autostoel van maxi-cose zijn binnen
![]()
![]()
Geweldig.Zo de wagen in elkaar zetten (uitklappen en wielen bevestigen) en maar zweimelen.... Dr moet nog een baby in
Heb jij al harde buiken dan?quote:Op dinsdag 15 september 2009 08:24 schreef freecell het volgende:
Wie kent dat; je hebt een hard buik, je hebt het niet door en dan ga je zittenvooral op eetkamerstoelen vervelend. Voelt alsof je niet goed dubbel kan oid, heel raar.
Ja klopt hoor! Kotex heb ik hier zelf ook in huis gehaald nadat de gewone kraamverbanden te groot werden! Go Kotexquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:21 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ja ik heb een team van 5 verloskundigen waaronder 1 manEn ik had hem net aan de telefoon, dus ik neem aan dat hij zo langskomt.
En Poppedein ik heb geen enorm kraamverband gepakt, maar een kotex-verbandje. Die mogen toch ook omdat ze niet super absorberend enzo zijn?
Ik heb toch echt liever om de dag een ctg.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:45 schreef Linda2205 het volgende:
Ik moet hier vanaf donderdag om de dag naar het ziekenhuis voor een CTG...dan toch echt liever zoals Mefke gewoon een week later.
Mijn buik voelt alsof ik getrained heb...spierpijn
Ja hoor. Het is de maxicose mura, 4 wielen en hij staat nu naast de bank, in elkaarquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:25 schreef mefke79 het volgende:
Xenia, hopelijk blijft ze nog effe zitten (dat wil je zelf toch graag?).
Stiemie, groot gelijk dat je wel je vk gebeld hebt of het nou gebroken vliezen zijn of niet, die geruststelling alleen al.
Takkembah, rommelige waarden, wat moet je daar nou mee? Dat ze effe duidelijk zijn, das veel handiger.
Ymme, kan je kijken of de maxicosi past. En je kinderwagen alleen in elkaar zetten, ik kreeg het niet voor elkaar. (en had jij niet dezelfde als ik?)
Karin, geniet van je kraamtijd!
DJRandal, je zou natuurlijk ook nog gewoon kunnen gaan solliciteren voor die anderhalve maand. Wie weet kom je nog gewoon aan een leuke baan. En tuurlijk mag je verdrietig en boos zijn, kom op zeg. Dat zal je baas toch ook snappen.
Freecell, nog rustiger aan doen...hoe ga je dat dan doen?
Enne slijmprop, komt dat echt in propjes? Of lijkt het op gewone afscheiding? Volgens mij heb ik em nog dan, kan me geen propjes heugen (en ja, ik ben wat dat betreft ook een echte broekgluurder).
Net terug van de vk. Zoals voorspeld afgevallen, wel bijna niks, dus was het geen probleem. De harde buiken komen echt van het kindje zelf. Hij ligt goed ingedaald, maar mijn buik is nogal lang, dus hij zet af en toe zijn kontje wat af tegen de bovenkant van mijn baarmoeder en daar reageert de baarmoeder dus op. Volgende week donderdag (dan 41 weken) weer terug. Maar...ik hoop het niet te halen, voel me niet helemaal top vandaag, wat last van buik en rug en ik hoop dat dit voorwerk dan maar eens doorzet....
Nou, zoals ik al zei, laat eens zien dan, die happiness van jou?? Fotooooooo!!quote:Op dinsdag 15 september 2009 14:23 schreef ymme het volgende:
[..]
Ja hoor. Het is de maxicose mura, 4 wielen en hij staat nu naast de bank, in elkaar![]()
Zo leuk... Maar van de week gaat hij toch echt naar boven tot DE dag.
Alleen is er een foutje gemaakt met de bak. Deze die hier nu thuis is, is zwart met grijs. Maar we hebben bruin besteld. Net zoals de tas, en de wandelwagenOver 7 weken komt deze alsnog en mag deze via de tnt weer terug.
Ook moet de parasol nog komen en de familie-fix voor de autostoel...
Maar ben zo happy nu... Word steeds echter zo![]()
Einde deze week (als ik eraan denk) zal ik eens een foto plaatsen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nou, zoals ik al zei, laat eens zien dan, die happiness van jou?? Fotooooooo!!
Ja leuk, een stralende a.s. mama naast een kinderwagen en Maxi-Cosi!! En anders help ik je wel herinneren hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2009 15:41 schreef ymme het volgende:
[..]
Einde deze week (als ik eraan denk) zal ik eens een foto plaatsen.
Maarheeft de camera mee.
Het was alleen een kwestie van de wielen erin drukken. Uitklappen, adaptor plaatsen en klaar...quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:28 schreef mefke79 het volgende:
Ymme, dat je dat ding alleen in elkaar gekregen hebt, respect. Ik heb wel geholpen, maar manlief heeft het zware werk gedaan.
Ik zal aan je denken vanavond, ik heb ook weer gym!quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:25 schreef Incantrix het volgende:
En ik heb echt zó geen zin in yoga vanavond, ik heb echt veel last vandaag en ik ben zo moe de hele tijd, ik wil eigenlijk alleen maar liggen en slapen.. Maar omdat het zo'n pakket lessen is van 12 of 13 ofzo is het beter om wel te gaanIk doe wel gewoon voor spek en bonen mee..
Heb vorige week trouwens zitten tellen (het is echt héél erg hoor), en ik hoef nu nog maar 19 dagen te werken!Ik ben echt zó vreselijk aan het aftellen, ik zou bijna een adventkalender aanschaffen ofzo
20 oktober is mijn laatste werkdag, 23 oktober mijn eerste échte verlofdag (ik werk niet op woensdag en heb mezelf de donderdag vrij gepermitteerd)
oplettende notaris. WIj met zn allen waren er ook niet opgekomen dat je vriend natuurlijk ook bij de bevalling isquote:Op dinsdag 15 september 2009 17:18 schreef Stiemie het volgende:
Jee Lunastar al 2 centimeter, maar dat is wel erg vroeg... Misschien maar rustig aan doen dan de komende tijd.
Zo hier weer terug van de notaris. Heel handig gedaan, maarnietheus... Ik kwam daar aan om te machtigen zodat ik donderdag niet mee hoef. Vraagt de notaris waar mijn partner is. Dus ik nog zo: ja die hoefde toch niet mee? Zegt ie: ja maar als u donderdag gaat bevallen, dan is uw partner daar toch ook bij? Oja da's waar ook![]()
![]()
Dus mijn vriend gaat morgenochtend ook maar even langs voor de zekerheid, tenzij de baby vannacht komt dan wordt het toch donderdag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |